Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 85 86 87 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 11-06 19:14
TheOmen schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:30:
[...]

Kuierpad?
Erg mooie camping, als je de mogelijkheid hebt om aan het meer aan de oostkant te staan. Ruime plekken en het uitzicht over het meer is prachtig.
[Afbeelding]
in 2018 en 2019 daar gestaan met de tent. Dit jaar stond het als optie om met de caravan te doen, maar ze wilden de velden aan het water (nog) niet opengooien dus is het Ellertshaar geworden.
Kuierpad idd. We staan gewoon op een veldje. Normaalgesproken gingen we, wanneer we in het voorjaar gingen kamperen altijd naar de Berenkuil. Die was reeds vol toen ik wilde boeken. Maar ik denk dat kuierpad een prima alternatief is

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 12-06 14:21
Wij gaan ook vanmiddag camperen, maar de luifel laat ik even binnen zeg maar ;)
emil_406 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:12:
Vanmiddag op weg naar het subtropische Wezuperbrug om dit weekend onze "nieuwe" caravan te proberen. Na jaren getentkampeerd te hebben nu een caravan.

De planning is om ook de voortent, tentaanbouw en eventueel de luifel op te zetten, maar een blik uit het raam zegt mij dat het "vliegeren" wordt......

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Corona meh

joppe113 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 12:02:
Wij gaan ook vanmiddag camperen, maar de luifel laat ik even binnen zeg maar ;)

[...]
Tenzij je de windbestendigheid wil testen :P

Renault Clio Estate 0.9 TCe 90pk Zen met aan de haak een Caravelair Antares Titanium 390

Acties:
  • +5Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21:44

Het is hier fantastisch 🙂

[Voor 10% gewijzigd door SuperKneus op 21-05-2021 19:31]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 12-06 10:47
Ook een keer zo'n storm gehad. Leek me toen wijs en goed om mijn auto voor de tent te zetten met de achterklep open om de wind over/langs de tent te sturen. Werkte goed, andere tenten lagen plat

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20:56
maartend schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 19:48:
[...]

Ook een keer zo'n storm gehad. Leek me toen wij en goed om mijn auto voor de tent te zetten met de achterklep open om de wind over/langs de tent te sturen. Werkte goed, andere tenten lagen plat
Heb ik in Italië ook al een keer gedaan. De auto als windbreker voor de tent gezet. Breekt toch een beetje de grootste windvlagen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
Hier vanmiddag bij aankomst de luifel opgezet, maar tijdens het eten met een zuchtje wind schoot die los en mogen het nu morgen nog een keer proberen. Gelukkig geen schade behalve wat patat over het tent tapijt :+

Wel even een momentje om stil te staan bij de verzekeringen. Momenteel kamperen wij volledig onverzekerd. Is het waard om voor de caravan (1998) een verzekering af te sluiten of is een reguliere reisverzekering ook voldoende voor met name de accessoires (voortent/luifel)?

3.9 KW ZO/ZW / Atlantic Explorer V4 / eGolf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• emil_406
We bleken toen we aankwamen precies op een kale plek vol in de wind te staan. Na een mislukte poging om de voortent op zetten hebben we met de receptie gebeld of de plekken recht tegenover ons, achter bossage, uit de wind nog beschikbaar waren. Ivm wat annuleringen was dit idd zo. De tweede poging met de voortent was een succes. En blij dat er een andere plek beschikbaar was.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 22:23

vhal

ಠ_ಠ

Daar lig je dan in je weekendopblaastent terwijl het met bakken uit de lucht komt en de thermometer niet eens de 10 graden Celsius haalt...

Armoede :+

STRAVA

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22:27
vhal schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 07:13:
Daar lig je dan in je weekendopblaastent terwijl het met bakken uit de lucht komt en de thermometer niet eens de 10 graden Celsius haalt...

Armoede :+
Daar hebben ze een woord voor: kramperen :p

🅟🅥 🅞🅤🅣🅟🅤🅣

• TgR_KILLER
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 20:54

TgR_KILLER

PSN: Recklezz84

Net even naar onze dealer geweest om de caravan in te boeken voor zijn jaar inspectie. Meteen na onze vakantie in juni kan ie naar de dealer dus hoeven niet een keer extra langs de stalling dat is wel handig.

Maar de caravan run is daar ook echt wel enorm zichtbaar. Waren er afgelopen tijd niet meer geweest maar zeg dat ze normaal 200 occasions en nieuwe hebben staan. Dan staan er nu nog 100 waar er minstens 50 van verkocht zijn. Echt niet normaal.

Als we onze caravan nu zouden verkopen krijgen we er denk ik nog meer voor dan we er vorig jaar voor betaalde 🤣.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
OverlandingNL Twitter | OverlandingNL Instagram

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Corona meh

Deveon schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 20:50:
Hier vanmiddag bij aankomst de luifel opgezet, maar tijdens het eten met een zuchtje wind schoot die los en mogen het nu morgen nog een keer proberen. Gelukkig geen schade behalve wat patat over het tent tapijt :+

Wel even een momentje om stil te staan bij de verzekeringen. Momenteel kamperen wij volledig onverzekerd. Is het waard om voor de caravan (1998) een verzekering af te sluiten of is een reguliere reisverzekering ook voldoende voor met name de accessoires (voortent/luifel)?
Je kan die hut verzekeren, maar gezien de leeftijd denk ik niet dat je iets uitgekeerd gaat krijgen. Je kan eens kijken op Independer ofzo, ook naar de voorwaarden.
Ook die reisverzekering accessoires dekt, ik zou de kleine lettertjes lezen.

Renault Clio Estate 0.9 TCe 90pk Zen met aan de haak een Caravelair Antares Titanium 390

Acties:
  • 0Henk 'm!

• H_H
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 22:22

H_H

'Tis but a scratch!

Ik lees net op Facebook (ja, ik schaam me er ook voor) dat je op Franse campings niet mag barbecueën. Althans: niet met houtskool. Nu is een groot deel van de lol van kamperen voor mij het buiten koken. Ik neem standaard een WGA (houtskoolvariant), een Cadac Carri Chef en een simpel gasstel mee. Is het waar dat ik dus de WGA thuis kan laten? Of vervangen door een gasvariant?

Ik las ook ergens dat een houtskool-Cobb wel zou mogen op veel campings. Hoor graag jullie ervaringen.

P.S. wij kamperen pas sinds een jaar. En alleen in Nederland tot nu toe. Vandaar de vraag.

[Voor 8% gewijzigd door H_H op 23-05-2021 20:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pizzacabonara
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 21:27

pizzacabonara

It's a put on..

Stormproof!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

H_H schreef op zondag 23 mei 2021 @ 20:36:
Ik lees net op Facebook (ja, ik schaam me er ook voor) dat je op Franse campings niet mag barbecueën. Althans: niet met houtskool. Nu is een groot deel van de lol van kamperen voor mij het buiten koken. Ik neem standaard een WGA (houtskoolvariant), een Cadac Carri Chef en een simpel gasstel mee. Is het waar dat ik dus de WGA thuis kan laten? Of vervangen door een gasvariant?

Ik las ook ergens dat een houtskool-Cobb wel zou mogen op veel campings. Hoor graag jullie ervaringen.

P.S. wij kamperen pas sinds een jaar. En alleen in Nederland tot nu toe. Vandaar de vraag.
Ik heb zelf zeker gebarbecued op een franse camping. Degene in de vogezen waar we vorige jaar waren, werden bij sommige plekken complete kampvuren aangelegd. Dus of ze moeilijk doen over een BBQ vraag ik me af. Even checken bij de camping waar je wil boeken?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 23:15
@H_H gebruik van houtskoolbarbecues is inderdaad in veel regio's verboden in de zomer. Niet alleen in Frankrijk, maar ook in de rest van Europa komt dit verbod voor. Dit uiteraard ivm de risico's op branden die zich als gevolg van droogte snel kunnen verspreiden. Soms is het verbod gebaseerd op de daadwerkelijke mate van droogte, soms is het permanent, ongeacht hoe droog het werkelijk is. Een permanent verbod geeft nu eenmaal meer duidelijkheid bij de campinggasten en is makkelijker op te controleren en handhaven.

Ook gasbarbecues zijn niet altijd toegestaan, omdat de exemplaren die makkelijk mee te nemen zijn (en daarmee aantrekkelijk voor kampeerders) lang niet allemaal voldoende hoog op hun pootjes staan om een grasbrand te voorkomen.

Controleer dus altijd voor vertrek of en welk soort barbecues toegestaan zijn op je bestemming.

Ook zijn er in het zuiden van Europa veel campings waar gebruik van eigen barbecues niet toegestaan is, maar waar op de camping grote stenen (veilige) houtskool barbecues te vinden zijn. Op deze centrale plekken met degelijke barbecues en schone ondergrond kan men de brandveiligheid wel garanderen. Alleen zit je dan niet bij je eigen tentje en heb je zeker in het hoogseizoen kans dat er geen beschikbare barbecue is op het moment dat jij met je heerlijke verse etenswaren en knorrende maag terug komt van het boodschappen doen.

Gasloos sinds 02-11-2017. Gasaansluiting op initiatief van Liander verwijderd op 30-04-2018. Nooit een rekening van Liander ontvangen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Corona meh

In het weekend van 5 juni proef kamperen met de caravan *O* Plek op een camping in Koudum, misschien ook een Polyvalk huren.

Zin in *O*

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 22:15
Kent iemand nog een betaalbare boogluifel voor een caravan? Afgelopen mei vakantie is onze voortent op Texel met windkracht redelijk aan gort gewaaid. Nu op zoek naar een simpele boogluifel.

Op zich lijkt zo'n Unico torino luifel wel iets:

Nog andere ervaringen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Corona meh

Red devil schreef op maandag 24 mei 2021 @ 09:32:
Kent iemand nog een betaalbare boogluifel voor een caravan? Afgelopen mei vakantie is onze voortent op Texel met windkracht redelijk aan gort gewaaid. Nu op zoek naar een simpele boogluifel.

Op zich lijkt zo'n Unico torino luifel wel iets:

[Afbeelding]

Nog andere ervaringen?
Ik heb de Unico Verona XL aangeschaft, ik moet hem nog alleen opzetten. Wel duidelijke opzet instructies (papier en USB stick met film) meegeleverd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Red devil
aReaRe schreef op maandag 24 mei 2021 @ 09:45:
[...]

Ik heb de Unico Verona XL aangeschaft, ik moet hem nog alleen opzetten. Wel duidelijke opzet instructies (papier en USB stick met film) meegeleverd.
Grappig, zaten net te kijken naar de Verona XL. Is ook een mooi ding, ietsie meer werk en wel wat duurder. Die website is wel mooi duidelijk en mooie instructie filmpjes: YouTube: Unico Verona XL - Caravanluifel opzet instructie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Corona meh

Red devil schreef op maandag 24 mei 2021 @ 10:18:
[...]

Grappig, zaten net te kijken naar de Verona XL. Is ook een mooi ding, ietsie meer werk en wel wat duurder. Die website is wel mooi duidelijk en mooie instructie filmpjes: YouTube: Unico Verona XL - Caravanluifel opzet instructie
Met een voorzet wand en dan heb je een dichte luifel. Kleur Champagne zwart.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Red devil
aReaRe schreef op maandag 24 mei 2021 @ 10:28:
[...]

Met een voorzet wand en dan heb je een dichte luifel. Kleur Champhne zwart.
Idd, ik zie nu dat die Verona standaard geleverd wordt met 2 zijwanden, die zijn 199 euro voor de Unico. Als je die erbij zou nemen, dan scheelt het maar 300 euro (Verona 1309 euro voor maat 13 en Unico rond de 1000 euro).

En de Unico is dan niet meer uit te breiden terwijl je nog helemaal los kunt gaan met die Verona.

[Voor 7% gewijzigd door Red devil op 24-05-2021 10:42]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22:59

Gonadan

Admin Foto & Video
Topicstarter
Zag net toevallig een aanbieding voor een vouwwagen langs komen, 295 euro voordeel op een bedrag van 17K. Hoe durf je dat een aanbieding te noemen? :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 12-06 17:50

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Tip van mijn ouders mbt zo'n Unico Verona tent/luifel: leg hem eerst even in de zon (als dat kan ;) ) om hem op te warmen, voor je hem door de rail gaat schuiven. Dan is het materiaal wat flexibeler en gaat het makkelijker. De eerste poging na de winterstop afgelopen Pasen ging een stuk lastiger, dan vorige week met Hemelvaart. :)

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Corona meh

Red devil schreef op maandag 24 mei 2021 @ 10:42:
[...]

Idd, ik zie nu dat die Verona standaard geleverd wordt met 2 zijwanden, die zijn 199 euro voor de Unico. Als je die erbij zou nemen, dan scheelt het maar 300 euro (Verona 1309 euro voor maat 13 en Unico rond de 1000 euro).

En de Unico is dan niet meer uit te breiden terwijl je nog helemaal los kunt gaan met die Verona.
Ik heb dus geen voortent, die Verona XXL met boogluifel is mijn voortent. Ik moet de hele handel in mijn eentje opzetten.
Eén boog dus en een 5 tal horizontale liggers.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Red devil
aReaRe schreef op maandag 24 mei 2021 @ 12:59:
[...]

Ik heb dus geen voortent, die Verona XXL met boogluifel is mijn voortent. Ik moet de hele handel in mijn eentje opzetten.
Eén boog dus en een 5 tal horizontale liggers.
Zo gaan wij die boogluifel inzetten. Als voortent. Vind het wel een veelzijdig ding, je kunt alleen de voorluifel opzetten zonder die windbrekers. Dus modulair opbouwen, afhankelijk waar je zin in hebt en hoeveel tijd je eraan wilt besteden.

Zijn die 5 horizontale liggers specifiek voor de Verona XXL? Want heb het liefst zo min mogelijk liggers.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: september 2008
  • Niet online
Wij zijn inmiddels ook besmet met het kampeervirus, begin Mei de eerste week weggeweest en daar hebben we de kachel goed gebruikt :')

We hebben een zakluifel en een voortent, deze zomer hebben we 2x1 week op campings in Nederland geboekt en ik ben een beetje zoekende wat de opstelling moet worden. In verband met leefruimte (2 kids en hun spullen) neig ik naar de voortent, maar zou daar dan een een voortentluifel voor moeten? Het is dan wel weer een hoop werk voor een week.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Corona meh

shoombak schreef op maandag 24 mei 2021 @ 13:41:
Wij zijn inmiddels ook besmet met het kampeervirus, begin Mei de eerste week weggeweest en daar hebben we de kachel goed gebruikt :')

We hebben een zakluifel en een voortent, deze zomer hebben we 2x1 week op campings in Nederland geboekt en ik ben een beetje zoekende wat de opstelling moet worden. In verband met leefruimte (2 kids en hun spullen) neig ik naar de voortent, maar zou daar dan een een voortentluifel voor moeten? Het is dan wel weer een hoop werk voor een week.
Diepte van de boogluifel is 280cm op dakhoogte en op vloerhoogte 340cm.
Misschien is dat voldoende voor jullie.
Red devil schreef op maandag 24 mei 2021 @ 13:11:
[...]

Zo gaan wij die boogluifel inzetten. Als voortent. Vind het wel een veelzijdig ding, je kunt alleen de voorluifel opzetten zonder die windbrekers. Dus modulair opbouwen, afhankelijk waar je zin in hebt en hoeveel tijd je eraan wilt besteden.

Zijn die 5 horizontale liggers specifiek voor de Verona XXL? Want heb het liefst zo min mogelijk liggers.
Citaat van de website:
De Unico Verona XL luifel gebruikt standaard vijf nokliggers.
Misschien dat de grotere omloopmaten meer hebben, ik zou zeggen bel ze eens op :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Red devil
aReaRe schreef op maandag 24 mei 2021 @ 14:30:
[...]

Misschien dat de grotere omloopmaten meer hebben, ik zou zeggen bel ze eens op :?
Idem voor de standaard Verona:

"De Unico Verona luifel gebruikt tot maat 14 drie nokliggers. Maat 14 en hoger gebruiken vijf nokliggers. De nokliggers worden bij deze grote maten standaard geleverd."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TgR_KILLER

TgR_KILLER

Das toch bij elke voortent zo? Onze voortent heeft ook 5 liggers. Kleinere versies van dezelfde maar 3.

Ik heb liever dat het goed vast staat, die 2 extra liggers ertussen is het werk niet meer als de rest al staat.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Red devil
TgR_KILLER schreef op maandag 24 mei 2021 @ 15:26:
Das toch bij elke voortent zo? Onze voortent heeft ook 5 liggers. Kleinere versies van dezelfde maar 3.

Ik heb liever dat het goed vast staat, die 2 extra liggers ertussen is het werk niet meer als de rest al staat.
De Unico Torino gebruikt 1 nokligger maar ik heb ook wel voorluifels gezien zonder enige nokligger. Less is more!

Hoe sneller ik de boel opgezet heb, hoe beter.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Corona meh

TgR_KILLER schreef op maandag 24 mei 2021 @ 15:26:

Ik heb een hekel aan vliegeren of een voortent die over de caravan heen slaat :+

Meer dan eens gezien als tent kampeerder.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 00:04
aReaRe schreef op maandag 24 mei 2021 @ 16:27:
[...]

Ik heb een hekel aan vliegeren of een voortent die over de caravan heen slaat :+

Meer dan eens gezien als tent kampeerder.
Of je nou 1, 3, 5 of 89 nokliggers gebruikt, dat maakt niet uit als de tent niet goed vast staat en over de caravan heen slaat.

Beter gezegd: als dat gebeurt, dan liefst met zo min mogelijk nokliggers, dat beperkt de schade.

Die nokliggers zijn vooral om de boel nog wat strakker te zetten. Als de wind er echt onder slaat, maakt het aantal liggers weinig verschil.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vhal
  • Laatst online: 22:23

vhal

ಠ_ಠ

Na een verregend pinksterweekend en een kleddernatte tent op zolder hebben we de knoop doorgehakt, de tenten gaan op marktplaats en we gaan na de corona eens oriënteren naar een caravan. Hopelijk is de markt dan iets minder verziekt.

STRAVA

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vso
  • Laatst online: 01:49

vso

raap voor zijn recht

vhal schreef op maandag 24 mei 2021 @ 17:14:
Na een verregend pinksterweekend en een kleddernatte tent op zolder hebben we de knoop doorgehakt, de tenten gaan op marktplaats en we gaan na de corona eens oriënteren naar een caravan. Hopelijk is de markt dan iets minder verziekt.
mijn vrouw merkte op dat op dit moment de markt redelijk overspoeld word door aangeboden caravans ..

Als je gaat zoeken zijn er een paar punten waar je op wilt letten.
- fietsen "voorop" (beugel)
- wc locatie (niet bij de voortent) en werkend ..
- voortent + luifel in goede staat.
- koelkast/vriezer niet bij de wiel .. (minder ruimte) en dat betreft liefst ook aan de andere kant (warme lucht niet in de tent blazen)

Zelf vind ik het prettig als de watertank toegankelijk is en bv buiten de caravan staat met een dompelpomp erin ..maar dat is persoonlijke voorkeur ..

bij ons kunnen de kids in de caravan slapen (slecht weer oid) en een wc is voor de 2 dames erg prettig onderweg of de nachtelijke "uitstapjes" .. 1x gehad in de Beekse bergen dat we blij waren een eigen wc te hebben .

Gevonden gramatica fouten, mag je houden

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Waarom niet de wc bij de voortent? Daar ruik je niets van hoor en je gaat weinig caravans vinden waar zowel de keuken als de WC bij de achterwand zitten.

Fietsen voorop is beter dan achterop, maar in de caravan of op de auto is nog beter.

Voortent en luifel is leuk als het erbij zit maar veel belangrijker dat de caravan in orde en naar wens is. Een voortent of luifel is eenvoudig achteraf naar wens te wijzigen (ook gebruikt). De indeling wijzig of reparatie zijn al snel veel duurder.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vso
  • Laatst online: 01:49

vso

raap voor zijn recht

@Deveon wc --> dat merk je snel genoeg als je hem gaat legen ..

Het is wat je als achterwand beschouwd :) als de caravan staat of als hij achter de auto hangt.

Een voortent is vrij prijzig en je kan best een nieuwe/gebruikte aanschaffen maar als je een jaar of 2 met de aanwezige tent kan doen kan je op je gemak eens ervaren voordat je een nieuwe aanschaft ..

Beter goed je wensen / eisen vooraf afstemmen ..

Gevonden gramatica fouten, mag je houden

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TgR_KILLER

TgR_KILLER

Red devil schreef op maandag 24 mei 2021 @ 16:04:
[...]

De Unico Torino gebruikt 1 nokligger maar ik heb ook wel voorluifels gezien zonder enige nokligger. Less is more!

Hoe sneller ik de boel opgezet heb, hoe beter.
Dat zijn gewoon heel andere tenten. Ik heb een simpele dorema. Afgelopen september met regen en wind was ik blij met mijn extra liggers. Want zo strak kreeg ik hem niet en de regen was anders echt wel een ding geworden.

Maar ben toch al een uur aan t kloten. Die liggers zijn 2 min werk. Als ik er 6 bij had dan had ik ze allemaal geplaatst 😆.

We zetten de tent toch alleen op als we een week gaan. Voor alle weekendjes komt hij de zak niet uit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Red devil
TgR_KILLER schreef op maandag 24 mei 2021 @ 18:55:
[...]

Dat zijn gewoon heel andere tenten. Ik heb een simpele dorema. Afgelopen september met regen en wind was ik blij met mijn extra liggers. Want zo strak kreeg ik hem niet en de regen was anders echt wel een ding geworden.

Maar ben toch al een uur aan t kloten. Die liggers zijn 2 min werk. Als ik er 6 bij had dan had ik ze allemaal geplaatst 😆.

We zetten de tent toch alleen op als we een week gaan. Voor alle weekendjes komt hij de zak niet uit.
Ah ja, maar de discussie daarvoor ging al een tijdje over boogluifels. We gebruikten nu de meest cheapo voortent je maar kunt bedenken maar dat ding was eigenlijk best goed. Heel snel te plaatsen en veel ruimte. Maar we waren eigenlijk op zoek naar een luifel vanwege de schaduw. In de voortent zitten we eigenlijk nooit.

Daarom op zoek naar een boogluifels die je heel snel kunt plaatsen. En die Verona kun je heel basic plaatsen, dus zonder zijwanden enzo. Dan heb je toch nog beschutting tegen regen/zon en ben je snel klaar.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TgR_KILLER

TgR_KILLER

Ja wij gaan over een paar jaar ook wat anders doen dan we nu hebben. We gaan mega vaak maar een weekendje weg. Hebben nu zo'n el cheapo tarp luifeltje van 60 euro voor een beetje schaduw als t moet erbij gekocht. Onze voortent is veel te veel werk om even op te zetten voor een weekend dus die komt er maar soms aan te pas.

Ik wilde eigenlijk toen we hem kochten al het liefst een vaste luifel die je eventueel met zijwanden en voorwanden uit kan rusten en dus zo om kan bouwen naar een semi voortent. Maar vriendin wilde het liefste een echte tent, maar goed die past niet echt bij onze stijl van kameren.

Volgende zal of een luifel worden met uitbouw mogelijkheden of een air tent die een stukje sneller staat dan onze huidige tent..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maartend
TgR_KILLER schreef op maandag 24 mei 2021 @ 20:01:
Ja wij gaan over een paar jaar ook wat anders doen dan we nu hebben. We gaan mega vaak maar een weekendje weg. Hebben nu zo'n el cheapo tarp luifeltje van 60 euro voor een beetje schaduw als t moet erbij gekocht. Onze voortent is veel te veel werk om even op te zetten voor een weekend dus die komt er maar soms aan te pas.

Ik wilde eigenlijk toen we hem kochten al het liefst een vaste luifel die je eventueel met zijwanden en voorwanden uit kan rusten en dus zo om kan bouwen naar een semi voortent. Maar vriendin wilde het liefste een echte tent, maar goed die past niet echt bij onze stijl van kameren.

Volgende zal of een luifel worden met uitbouw mogelijkheden of een air tent die een stukje sneller staat dan onze huidige tent..
Wij hebben dus juist voor erbij een caravan gekocht (voor covid) en luifel verkocht om een opblaasluifel aan te schaffen. Gaan nu soms zelfs maar voor 1 nacht weg. Dan natuurlijk niet te ver rijden (uurtje max) en dan 2 dagen actief bezig zijn. Caravan staat binnen een 30-tal minuten vanaf moment dat we camping oprijden, aanmelden, plekje zoeken enz. Weg gaan kost ons nog geen 20 minuten meer. Heerlijk.
Voor langer kamperen gebruiken we de tent

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 00:51
Grootste voordelen van een caravan zijn m.i. dat je de boel ingericht mee kan nemen. Een tent opzetten is meestal niet het werk, het inrichten ervan (en vooral bij opbreken alles weer inpakken) kost tijd.
Ander voordeel is dat je 's morgens bij het wegrijden niet met nat tentdoek zit te klooien.

Maar alles bij elkaar, een caravan is wel erg duur. Afschrijving, stalling, onderhoud, extra benzine/diesel.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0Henk 'm!

• barrymossel
  • Laatst online: 23:44
barrymossel schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 08:46:
[...]

Gewoon via Booking.com? Wij hebben voor de zomer deze geboekt voor de heenweg naar de Dordogne: https://www.booking.com/hotel/fr/b-amp-b-orleans.nl.html
Terugweg: https://www.booking.com/h...charles-de-gaulle.nl.html

Het is voor ons een reisdag en geen vakantiedag. Dus eten, slapen, ontbijten en dooorrrrr...
En zojuist geannuleerd. Toch een AirBnB iets verderop, zodat papa en mama gewoon een wijntje kunnen drinken in de "tuin" en misschien nog een wipje kunnen maken... ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TgR_KILLER

TgR_KILLER

Ankona schreef op maandag 24 mei 2021 @ 21:38:
Grootste voordelen van een caravan zijn m.i. dat je de boel ingericht mee kan nemen. Een tent opzetten is meestal niet het werk, het inrichten ervan (en vooral bij opbreken alles weer inpakken) kost tijd.
Ander voordeel is dat je 's morgens bij het wegrijden niet met nat tentdoek zit te klooien.

Maar alles bij elkaar, een caravan is wel erg duur. Afschrijving, stalling, onderhoud, extra benzine/diesel.
Mwa, ik weet niet wat de toekomst brengt met de hele caravan run die nu geweest is. Maar caravans schrijven echt niet zo heel hard af.. Heck mijn caravan zou ik nu nog met winst kunnen verkopen denk ik haha.

Als de markt over een jaar of 2 ineens overspoeld word met caravans die terug komen uit de covid gekte kan dat wel wat dalen, maar ik weet het niet.

Onderhoud is ook niet mega, stalling, ach die paar honderd euro.. En extra benzine/diesel valt ook wel mee tenzij je elk jaar heel Europa rond rijd denk ik.

Caravan brengt zoveel meer luxe met zich mee, ik zou nooit meer naar een tent of vouwwagen meer terug gaan. Lees op Insta ook zoveel mensen die met een tent aan t kamperen waren in de kou of in de regen, eerder naar huis of zeiknatte tent mee. Met de caravan allemaal geen last van xD En een eigen wc mee, das voor ons sowieso mega pre.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
vso schreef op maandag 24 mei 2021 @ 18:28:
@Deveon wc --> dat merk je snel genoeg als je hem gaat legen ..

Het is wat je als achterwand beschouwd :) als de caravan staat of als hij achter de auto hangt.
Afgelopen weekend geen last van gehad. Het is een gesloten systeem en als je iets ruikt moet je de volgende keer een extra scheutje vloeistof doen ;)

Tijdens het rijden is de achterwand waar de achterlichten zitten, maar als die staat natuurlijk tegenover de deur. Rijdend gezien wordt de wc altijd geleegd via de zijkanten. Ik heb liever de wc in de voortent dan de afvoer van de koelkast.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
TgR_KILLER schreef op maandag 24 mei 2021 @ 22:04:
[...]
Als de markt over een jaar of 2 ineens overspoeld word met caravans die terug komen uit de covid gekte kan dat wel wat dalen, maar ik weet het niet.
De markt was nog niet eens hersteld van de financiële crisis. Caravans gaan rustig 20-30 jaar mee. Technisch sneufjes sneuvelen wel, maar het onderstel, carrosserie en buitenkant krijgt weinig te verdragen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• maartend

Carvan 3000 euro
Stalling 240 euro/jaar

Tent 1100 euro
Inhoud tent Minstens 1000 euro, mogelijk 2000 euro.

benzine verbruik ; niet veel hoger met caravan, want auto met fietsen achterop en zooi gewicht aan kampeerspullen rijdt ook niet echt zuinig.

Hoeveelhied plezier door het snel kunnen vertrekken en daardoor veel vaker de hort op gaan ; onbetaalbaar.

[Voor 6% gewijzigd door maartend op 24-05-2021 22:23]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• TgR_KILLER

TgR_KILLER

Ja kamperen kan je zo goedkoop en duur maken als je zelf wil :p dat is voor iedereen 100% anders.

Onze caravan was nieuw, dus een veelvoud van 3000 en stalling is ook 400. En fietsen, ik heb niet eens een fiets laat staan dat we die meenemen xD

Wij hadden een Decathlon tent van 200 euro, paar zomers heerlijk in gekampeerd. Dus in ons geval was tent kamperen alleen in aanschaf al 90x zo goedkoop ofzo haha. Maar als je gaat kamperen om goedkoop te doen doe je het sowieso niet goed. Kamperen is in de meeste gevallen alles behalve goedkoop.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Corona meh

TgR_KILLER schreef op maandag 24 mei 2021 @ 22:26:
Kamperen Vakantie is in de meeste gevallen alles behalve goedkoop.
FTFY Of je nu rijd, vaart of vliegt :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Admin Foto & Video
Topicstarter
We gaan toch niet weer allerlei rekensommetjes maken om je eigen voorkeur te onderbouwen hè? :O

De één vindt de luxe erg belangrijk, de ander houdt juist wat meer van simpel. Geld kan een rol spelen of juist kwaliteit. Ieder heeft z'n eigen overwegingen en hecht waarde aan andere aspecten. Daar zijn niet echt richtlijnen of waarheden voor op te stellen.
Je kunt hooguit zeggen dat bij gelijk niveau van kwaliteit een caravan over het algemeen wel meer kost dan een tent. Of je dat dan als 'duur' moet zien is geheel subjectief. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 11-06 15:20
Pff, geen vakantie kost altijd minder dan wel vakantie maar je kan best prijsbewust op vakantie, óók op de camping. Maar met hoge eisen voor comfort en in het hoogseizoen in een toeristisch gebied, betaal je natuurlijk de hoofdprijs.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Corona meh

Gonadan schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:13:
We gaan toch niet weer allerlei rekensommetjes maken om je eigen voorkeur te onderbouwen hè? :O

De één vindt de luxe erg belangrijk, de ander houdt juist wat meer van simpel. Geld kan een rol spelen of juist kwaliteit. Ieder heeft z'n eigen overwegingen en hecht waarde aan andere aspecten. Daar zijn niet echt richtlijnen of waarheden voor op te stellen.
Je kunt hooguit zeggen dat bij gelijk niveau van kwaliteit een caravan over het algemeen wel meer kost dan een tent. Of je dat dan als 'duur' moet zien is geheel subjectief. :P
Geen zin om te rekenen hoe duur de vakantie is, of de middelen die je gebruikt voor de vakantie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ja hoor. Handig. Wij zijn elke keer verbaasd wat onze vakantie kosten (en we zijn niet super prijsbewust) en wat vrienden kwijt zijn. Gewoon met tent.

Maar wij gruwelen ook van grote campings met hoop animatie en zo. Dus wellicht dat dat scheelt.
Gemiddeld zijn wij 3 weken weg voor bedragen die bekenden zowat in 1 week uitgeven.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wetgos
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 11-06 12:10
Op dit moment een tentkampeerder. Even los van de al genoemde argumenten voor/tegen een caravan: ik merk dat je met een caravan toch vaak 'veroordeeld bent' tot een plek tussen andere caravans. Als tentkampeerder vind ik het toch minder mooi om tegen een hoop witte dozen aan te kijken, dan naar andere kleurrijke tenten. Soms zijn de mooiste plekken ook niet bereikbaar met een caravan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: juni 2000
  • Nu online
Cyberpope schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:21:
Ja hoor. Handig. Wij zijn elke keer verbaasd wat onze vakantie kosten (en we zijn niet super prijsbewust) en wat vrienden kwijt zijn. Gewoon met tent.

Maar wij gruwelen ook van grote campings met hoop animatie en zo. Dus wellicht dat dat scheelt.
Gemiddeld zijn wij 3 weken weg voor bedragen die bekenden zowat in 1 week uitgeven.
Vooral in Frankrijk kun je goedkoop uit zijn...Ik ben daar zelf al 3x in een dorpje neergestreken waar ik iets tussen de 4-6 eur per dag kwijt was voor tent + electra.

Echt mooie ruime plekken, in de Auvergne (Frankrijk op zn mooist), langs een klein riviertje. Sanitair werd goed schoongehouden en je zit er bijna alleen...wat wil je nog meer :D.

Deze zomer in Slovenia zijn we ongeveer 720eur kwijt voor 25 dagen op de camping. Wederom, hoop ik tenminste, een prachtige rustige camping midden in de natuur. Toegestaan om een kampvuur te maken, als het sanitair dan ook weer goed is en de camping niet te druk dan zijn wij weer gelukkig :).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Admin Foto & Video
Topicstarter
wetgos schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:27:
Op dit moment een tentkampeerder. Even los van de al genoemde argumenten voor/tegen een caravan: ik merk dat je met een caravan toch vaak 'veroordeeld bent' tot een plek tussen andere caravans. Als tentkampeerder vind ik het toch minder mooi om tegen een hoop witte dozen aan te kijken, dan naar andere kleurrijke tenten. Soms zijn de mooiste plekken ook niet bereikbaar met een caravan.
Dat merk ik ook, je moet steeds beter zoeken naar leuke plekken voor de tent. Daarbij helpt het ook niet dat de wat meer natuurlijker campings weinig doen aan een website of zichtbaarheid, die moet je echt uit een boekje/vereniging halen of via mond op mond.

Je merkt sowieso dat het kamperen wat aan het verschuiven is. Vakantieparken en hotels worden belachelijk duur dus mensen zoeken wat anders zoals AirBnB of kamperen. Die mensen zijn echter niet echt kampeerders van origine dus op zoek naar heel veel luxe. Daarom steeds meer safaritenten met boxspring of plekken met eigen sanitair en zo.

Nu snap ik best dat campingeigenaren inspelen op de vraag maar de verschuiving qua luxe is niet altijd mijn smaak. Campings die voorheen gewoon een leuk grasveld hadden met veel tenten en enkele caravan zijn nu voorzien van kunstgras vlakjes want dat slijt minder en stapeltjes met vlonders om onder je voortent te leggen. Dan sta je in feite ineens met je tent op kunstgras tussen de bijna-stacaravans. Daar word ik niet vrolijk van.

Op zich is er nog genoeg te krijgen in mijn smaak hoor, maar ik moet wel meer m'n best doen dan vroeger. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 22:40
Totaal niet mee eens. Afschrijving op een caravan is echt minimaal, een 10 jaar oude caravan is maximaal 25% goedkoper dan een nieuwe is mijn ervaring. Daarna (vanaf ongeveer 15 jaar) gaat de afschrijving wel wat sneller. Stalling kost een paar honderd euro per jaar. Onderhoud zit er amper aan een caravan, af en toe nieuwe banden en de boel laten checken en paar tientjes onderdelen als je pech hebt.

Extra brandstof is ook maar de vraag. Als het alternatief is dat je met een volledig volgepakte auto (tent en zooi) of met 200 over de snelweg naar je vakantiebestemming gaat dan zal het allemaal goed meevallen.

Een caravan is vooral duur in aanschaf, maar als je er vervolgens 15-20 jaar mee doet valt het weer goed mee. Tevens is het wel prijzig om in landen met tolwegen zoals Frankrijk grote afstanden af te leggen, de tol is niet goedkoop en tanken langs de snelweg ook niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kees_B
Kamperen moet je inderdaad niet voor het geld doen. Het zijn vaak ook de aanverwante zaken die het duur maken. (Dakkoffer is zo'n mooi voorbeeld. Die dragers alleen al zijn schreeuwend duur).

Maar laten we zeggen dat 2 weken camping (2 a 3 personen) tijdens zomervakantie gemiddeld zo'n 300 tot 800 euro kost? Misschien een uitschieter naar 1000 euro? Zie maar eens een fatsoenlijk huisje / stacaravan te huren voor dat geld in het hoogseizoen. Dat lukt volgens mij ook amper. Dus: volgens mij bespaar ik nog best wel wat door te kamperen :)

Ach, uiteindelijk zien wij het toch als investering in gezin / relatie / familie / vrije tijd. Dat mag geld kosten!

[Voor 10% gewijzigd door Kees_B op 25-05-2021 11:58]

🅟🅥 🅞🅤🅣🅟🅤🅣

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Drardollan
Kees_B schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:57:
Maar laten we zeggen dat 2 weken camping (2 a 3 personen) tijdens zomervakantie gemiddeld zo'n 300 tot 800 euro kost? Misschien een uitschieter naar 1000 euro? Zie maar eens een fatsoenlijk huisje / stacaravan te huren voor dat geld in het hoogseizoen. Dat lukt volgens mij ook amper. Dus: volgens mij bespaar ik nog best wel wat door te kamperen :)
Het ligt eraan waar je heen gaat, maar ik ben dit jaar voor 3 weken nog geen 800 kwijt. De huisjes/stacaravans tegenover mij kosten tussen de 1250-1750 euro, per week! En dan staan ze ook nog op onaantrekkelijke plekken, maar dat is natuurlijk mijn mening.

Besparen hoef je het inderdaad niet voor te doen, een beetje caravan kost nu eenmaal ook geld in aanschaf/onderhoud/stalling. Maar het voordeel is dat de caravan van jezelf is met je eigen spullen erin en je niet afhankelijk bent van de grillen van verhuurders. Bij slecht weer heb je ook makkelijk de optie om verder te trekken.

Wij zijn overigens mensen die niet persé met de caravan op vakantie moeten. Er zijn jaren dat hij de stalling niet uitkomt of slechts een midweek. We vliegen ook af en toe naar een verre bestemming of verblijven lekker Nederlands in een Landal of Centerparcs. Het ligt er maar net aan waar we zin in hebben.

We hebben wel een nieuwe mogelijkheid aangeboord dit jaar, een voorseizoensplek. En dat bevalt, ondanks het niet geweldige voorjaar, echt meer dan prima. Gaan we zeker de komende jaren vaker doen, lekker elk weekend en feestdag naar onze eigen knusse caravan. Heerlijk!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TouchOfInsanity
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 20:19
Drardollan schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:31:
[...]
We hebben wel een nieuwe mogelijkheid aangeboord dit jaar, een voorseizoensplek. En dat bevalt, ondanks het niet geweldige voorjaar, echt meer dan prima. Gaan we zeker de komende jaren vaker doen, lekker elk weekend en feestdag naar onze eigen knusse caravan. Heerlijk!
Wij doen jet zelfde in de zomer, dan staan we 10 weken op de zelfde plek en als het in oktober nog fatsoenlijk weer is worden het er 14.
Heerlijk omdat je zo in de weekenden een uitje hebt met kinderen. Al het slecht weer is blijf je gewoon lekker thuis.
In het voorjaar en winter doen we dan vaak de Center Parcs, weekendjes kamperen e.d.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Drardollan
TouchOfInsanity schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:44:
[...]

Wij doen jet zelfde in de zomer, dan staan we 10 weken op de zelfde plek en als het in oktober nog fatsoenlijk weer is worden het er 14.
Heerlijk!
Wij hebben bewust het voorjaar gekozen, als we 1 juli van de plek moeten gaan we een week of 3 later weg naar de zomervakantie. In het najaar pakken we juist een Landal/Centerparcs, maar dat is vooral voor het zwembad.
Heerlijk omdat je zo in de weekenden een uitje hebt met kinderen. Al het slecht weer is blijf je gewoon lekker thuis.
Blijf je thuis? Wij gaan elke dag dat we kunnen, weer of geen weer. Zoals gisteren bijvoorbeeld, best slecht weer maar tussen 16:30 en 19:30 was het droog en zonnig. Gelijk naar buiten met de stoelen en heerlijk in de zon avondeten gegeven O+

Dat vinden we juist zo lekker, het regent bijna nooit hele dagen. Je bent zo binnen en buiten met je stoelen en tafel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ankona
Kamperen moet je inderdaad niet voor het geld doen. Het zijn vaak ook de aanverwante zaken die het duur maken. (Dakkoffer is zo'n mooi voorbeeld. Die dragers alleen al zijn schreeuwend duur).

Ach, uiteindelijk zien wij het toch als investering in gezin / relatie / familie / vrije tijd. Dat mag geld kosten!
Kamperen is idd niet goedkoop en er is een hoop mooi/handig spul op de markt. Zelf heb ik ook 4 tenten en een vouwwagen.... (en alles wat erbij komt kijken van camping service, stoelen, tafels, luchtbedden, matjes, slaapzakken etc)
Het kan best low budget en eigenlijk is dat ook wel het leukste. Sta je twee a drie weken met het gezin op een familiecamping dan wil je je comfort toch een beetje voor elkaar hebben.... omdat het kan...

Voor ons is het voordeel van de vouwwagen tov een caravan dan ook vooral dat dat ding bij ons in de garage kan staan. Geen stallingskosten (hoewel.... die garage hebben we ook geld voor betaald en is voor de helft nu bezet....). Punt is wel dat als ik weg wil ik geen afspraak hoef te maken om hem op te halen, als ik wil hangt hij over 5 minuten aan de trekhaak.
Overigens overweeg ik wel om hem eruit te doen en er een grote familietent voor in de plaats te kopen. Dit vooral om de trekhaak vrij te hebben voor een boottrailer (ook een dure hobby)

alles kan off-topic

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TouchOfInsanity
Drardollan schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:48:

[...]

Blijf je thuis? Wij gaan elke dag dat we kunnen, weer of geen weer. Zoals gisteren bijvoorbeeld, best slecht weer maar tussen 16:30 en 19:30 was het droog en zonnig. Gelijk naar buiten met de stoelen en heerlijk in de zon avondeten gegeven O+

Dat vinden we juist zo lekker, het regent bijna nooit hele dagen. Je bent zo binnen en buiten met je stoelen en tafel.
Nou met een kind van 2 jaar, een halve dag in de caravan of tent verblijven is (met hem in ieder geval) geen optie. Die wil en moet zijn energie wel een beetje kwijt.
Nu het weer een beetje begint op te krabbelen willen we over 2 weken een lang weekend naar De Paal.
Voordeel is dat de ukken elkaar dan kunnen vermaken en dan heb je als ouders ook gelijk vakantie ;)

In september zie je ook erg veel jonge ouders met nog niet school gaande kinderen. Vaak is het weer in september echt heerlijk waardoor je nog hele leuke weken kan hebben. In oktober gaan we dan meestal alleen de weekenden en daar is de prijs op de camping dan ook naar. Kost volgens mij 100 euro (zonder stroom) en dan heb je dit jaar 5 weekenden! Overigens is die prijs wel alleen wanneer je boekt i.c.m. september.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Admin Foto & Video
Topicstarter
Meestal is het prima vermaken in een tent moet ik eerlijk zeggen, maar uiteindelijk moet je er met kinderen wel een keer uit inderdaad.
Maar dan is het ook tof om gewoon laarzen en een regenpak aan te trekken en gewoon lekker buiten te gaan banjeren, vind papa ook wel leuk. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
TouchOfInsanity schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:27:
[...]

Nou met een kind van 2 jaar, een halve dag in de caravan of tent verblijven is (met hem in ieder geval) geen optie. Die wil en moet zijn energie wel een beetje kwijt.
Dat hoeft toch niet? Afgelopen drie weekenden wezen kamperen en onze 2 jarige was heerlijk aan het “modderpoelen”.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 12-06 14:21
Heb ik ook maar even getest en ging perfect!
aReaRe schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 17:53:
[...]

Tenzij je de windbestendigheid wil testen :P

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Jeltel
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
@TouchOfInsanity Je moet eens weten hoeveel lol een kind kan hebben in de regen. Trek hem zo'n mooi regenpakje aan met laarzen of accepteer gewoon dat je het kind s'avonds onder de douche moet zetten.

Ook al eten ze misschien veel suiker, ze zijn er nog steeds niet van gemaakt ;)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Ankona
Gonadan schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:49:
Meestal is het prima vermaken in een tent moet ik eerlijk zeggen, maar uiteindelijk moet je er met kinderen wel een keer uit inderdaad.
Maar dan is het ook tof om gewoon laarzen en een regenpak aan te trekken en gewoon lekker buiten te gaan banjeren, vind papa ook wel leuk. :P
Kinderen vermaken zich meestal wel, als papa en mama ze maar niet binnen houden omdat het regent.

Enne.... kinderen vermaken zich vooral op de camping, die uitjes vinden ze maar saaie verplichtingen

alles kan off-topic

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TouchOfInsanity
@Jeltel @Deveon @Gonadan @Ankona
Ik zeg ook niet dat die kleine zich niet vermaakt in de regen. Het probleem is alleen dat papa nog mee ( de regen in) moet als ze 2 jaar zijn. ;) ;)

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Admin Foto & Video
Topicstarter
Da's alleen een probleem als papa zelf van suiker is. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Ankona
Gonadan schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:50:
Da's alleen een probleem als papa zelf van suiker is. ;)
Da's alleen een probleem als mama er een probleem van maakt.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TouchOfInsanity
Ankona schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:59:
[...]

Da's alleen een probleem als mama er een probleem van maakt.
Hahaha nou die loopt tegen het einde van een zwangerschap dus vraag me af of het maatschappelijk verantwoord is om die 6 uur met de kleine door de regen loopt terwijl papa de race van Baku zit te bekijken. 8)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 11-06 17:06
TouchOfInsanity schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:01:
[...]
Hahaha nou die loopt tegen het einde van een zwangerschap dus vraag me af of het maatschappelijk verantwoord is om die 6 uur met de kleine door de regen loopt terwijl papa de race van Baku zit te bekijken. 8)
Je bent op vakantie, laat die F1 lekker schieten en ga met je kaplaarsen en zuidwester het woeste weer in!

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lost95
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 12-06 17:13
TouchOfInsanity schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:01:
[...]

TheOmen schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:16:
[...]

Je bent op vakantie, laat die F1 lekker schieten en ga met je kaplaarsen en zuidwester het woeste weer in!
Terwijl je je oortjes inhebt en via Ziggo Go toch naar de race luistert

Ik hoorde van mijn buurman dat campings in NL tegenwoord plastic zeiltjes onder de tent verbieden, zijn er meer mensen die dit ervaren hebben? Misschien toch maar worteldoekje kopen.

[Voor 37% gewijzigd door lost95 op 25-05-2021 16:12]

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ankona
Wat zou het voor een camping uitmaken of je er een plastic zeiltje onderlegt of dat je dirrect het plastic grondzeil van je tent op het gras legt?

(Overigens gebruik ik het grondzeil van onze voortent nooit. Teveel gedoe. Als ik ergens langer sta giet ik wat kokend water uit de electrische waterkoker over de grond dan is de komende 2 a 3 weken de groei er ook wel uit. )

alles kan off-topic

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
lost95 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:11:
[...]

[...]

Terwijl je je oortjes inhebt en via Ziggo Go toch naar de race luistert

Ik hoorde van mijn buurman dat campings in NL tegenwoord plastic zeiltjes onder de tent verbieden, zijn er meer mensen die dit ervaren hebben? Misschien toch maar worteldoekje kopen.
Wij hebben nu al een paar jaar dit worteldoek er onder en dat bevalt echt super. Lekker ruim om de (voor)tent heen en haring er gewoon doorheen slaan. Nooit meer blubber om de tent en even snel een doekje erover en het is schoon, de tent dan het doek maak ik niet schoon en vervang ik liever om de zoveel jaar. Het op en afbouwen op het worteldoek ervaar ik ook als veel prettiger dan direct in het gras.

Vrouwlief wil er nog wel een grondzeil tussen voor het tenttapijt erop gaat maar volgens mij kan je die laag ook weglaten, tenzij het echt extreem drassig is of je in een kuil staat.

[Voor 13% gewijzigd door Deveon op 25-05-2021 16:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 23:15
Ook dat is maar net hoe gek je het zelf maakt en welke eisen je stelt aan luxe en comfort.

Er zijn nog zat campings te vinden waar je met 2 personen + tent of caravan op mooie plekjes kunt staan voor minder dan 15 euro per nacht. Elektra is dan vaak tegen meerprijs en/of max 6 Ampere.

Voor 500 euro kun je best een redelijke basis kampeeruitrusting voor twee personen aanschaffen, in een combinatie van tweedehands en nieuw budget spul.

Gasloos sinds 02-11-2017. Gasaansluiting op initiatief van Liander verwijderd op 30-04-2018. Nooit een rekening van Liander ontvangen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kees_B
Ankona schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:16:
Wat zou het voor een camping uitmaken of je er een plastic zeiltje onderlegt of dat je dirrect het plastic grondzeil van je tent op het gras legt?
Dat heb ik ook nooit gesnapt. Tegenwoordig neem ik de gok niet meer omdat het inderdaad vaak verboden wordt in de regelementen. En als het niet verboden is kun je een berisping verwachten.

Dan thuis maar iets beter boenen ;)
Ivow85 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:24:
[...]

Ook dat is maar net hoe gek je het zelf maakt en welke eisen je stelt aan luxe en comfort.

Er zijn nog zat campings te vinden waar je met 2 personen + tent of caravan op mooie plekjes kunt staan voor minder dan 15 euro per nacht. Elektra is dan vaak tegen meerprijs en/of max 6 Ampere.

Voor 500 euro kun je best een redelijke basis kampeeruitrusting voor twee personen aanschaffen, in een combinatie van tweedehands en nieuw budget spul.
Uiteraard ;) Wil er verder ook geen waarde-oordeel over geven.
Daarom had ik het ook over "gemiddeld". Misschien had ik het "modus" of "mediaan" moeten noemen ;)

🅟🅥 🅞🅤🅣🅟🅤🅣

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TouchOfInsanity
TheOmen schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:16:
[...]

Nou dat is voor mij geen vakantie, behalve als ik in ijsland rond loop.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 23:02

-tom-562

Oliesjeik

TouchOfInsanity schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:27:
[...]

Nu het weer een beetje begint op te krabbelen willen we over 2 weken een lang weekend naar De Paal.
Voordeel is dat de ukken elkaar dan kunnen vermaken en dan heb je als ouders ook gelijk vakantie ;)

In september zie je ook erg veel jonge ouders met nog niet school gaande kinderen. Vaak is het weer in september echt heerlijk waardoor je nog hele leuke weken kan hebben. In oktober gaan we dan meestal alleen de weekenden en daar is de prijs op de camping dan ook naar. Kost volgens mij 100 euro (zonder stroom) en dan heb je dit jaar 5 weekenden! Overigens is die prijs wel alleen wanneer je boekt i.c.m. september.
Wij gaan het eind augustus meemaken. Met een peuter van net 2 11 dagen kamperen (in Nederland) in een tent.
Het scheelt dat we een waterdichte 'overall' voor hem hebben, dus als het miezert/regent en hij wilt buiten spelen, succes! :+

Over zeiltjes discussie; wij gebruiken ook worteldoek. Vocht/regen kan zo veel beter weg en dan meurt de onderkant van het kuipzeil niet zo (plus het is veel minder vies uiteindelijk).

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ankona
-tom-562 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:50:
[...]

Wij gaan het eind augustus meemaken. Met een peuter van net 2 11 dagen kamperen (in Nederland) in een tent.
Het scheelt dat we een waterdichte 'overall' voor hem hebben, dus als het miezert/regent en hij wilt buiten spelen, succes! :+

Over zeiltjes discussie; wij gebruiken ook worteldoek. Vocht/regen kan zo veel beter weg en dan meurt de onderkant van het kuipzeil niet zo (plus het is veel minder vies uiteindelijk).
Is prima te doen, grootste gevaar is als ze al wel kunnen lopen maar zich niet bewust zijn van waar ze vandaan komen. Dan lopen ze constant weg. (en met wat geluk gaan wild vreemden dan met ze aan de hand jouw tent terugzoeken)

alles kan off-topic

Acties:
  • +1Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 23:02

-tom-562

Oliesjeik

Ankona schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:59:
[...]

Is prima te doen, grootste gevaar is als ze al wel kunnen lopen maar zich niet bewust zijn van waar ze vandaan komen. Dan lopen ze constant weg. (en met wat geluk gaan wild vreemden dan met ze aan de hand jouw tent terugzoeken)
Wij hebben een speciale dreumes/peuterplek geboekt, de kampeerplek is hermetisch afsluitbaar :+ ons zoontje is het liefst de hele dag buiten aan het spelen, en gaat graag op onderzoek uit. Dit is dus echt perfect

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Ankona
Het wordt pas echt leuk als net na aankomst op de camping de jongste van 3 wegloopt en zijn bezorgde broer van 5 dat als eerste opmerkt en gaat zoeken. Dan ben je ze dus allebei kwijt. (gelukkig hoorden we die oudste wel steeds zijn broer roepen dus die was snel gevonden)

alles kan off-topic

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TgR_KILLER

TgR_KILLER

]

Niet alleen in NL. Ik heb dat ook al vaker gezien. Wij hebben van 1 van de grote camping zaken in het zuiden gewoon een ademend zeil, soort worteldoek. Koste 10 euro ofzo en is op een 30cm exact onze voortent. Daarvoor hadden we die onder onze tent liggen toen we nog met de tent gingen dan bleef die mooi schoon.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• n3ck
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 05-06 21:59
Ik heb een TC tarp gekocht van 4x4 (van Eurotrail). Nu wilde ik dat ding afgelopen weekend opzetten als Basic Fly Roof Using Poles zoals ze https://rollingfox.com/ho...asic_Fly_Roof_Using_Poles hier zeggen. Ik had netjes 4 stokken mee met wat draden en haringen om de boel aan te spannen, maar na een half uur geklooid te hebben en 1 stok verbogen te hebben was ik (en overigens ook de rest van de familie + onze buurman die meehielp :)) er wel klaar mee. Toen heb ik weer mijn 3x3 polyester tarp erbij gepakt. Zelfde opstelling zonder problemen. Staat binnen 10 minuten.

Heeft iemand tips over hoe je zoon zwaar doek de lucht in krijgt? Ik zat zelf te denken misschien eerst de middelste punten doen en daarna de zijkanten, maar heel eerlijk weet ik dan niet of het ademende karakter van de BTC de stoom uit mn oren ook nog netjes doorlaat.. of dat dat ding in Frankrijk in de zomer straks 1:1 in de kliko gaat!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• emil_406
VA overig is hier: Vraag & Aanbod overig

[Voor 96% gewijzigd door Ardana op 26-05-2021 11:56]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 23:16
[...]

[...]
Ik las dit laatst ook in het reglement van de camping waar wij stonden.

Ik krijg wel de indruk dat dit vooral bedoeld is om te voorkomen dat mensen van die enorme (bouw)zeilen neerleggen onder hun tent en eventueel voortent bij een caravan. Na een paar weken blijft een gele dorre plek over en is het voor de volgende kampeerders minder leuk om daar te staan.

Dat kleine beetje plastic dat ik op maat onder mijn kuipzeil leg maakt mijn inziens geen verschil en wordt hier ook niet mee bedoeld lijkt me.

In de voortent leg ik sowieso al niks neer, dus daar verandert voor mij weinig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wijnand1980
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 12-06 14:58
Iemand een idee hoe snel 'het weer' in een katoenen tent komt?
Gisteren thuisgekomen met een natte vouwwagen. Smiddags een uur gepakt in wind en zon en hij is voor 95% droog.
We gaan altijd voor kurkdroog, dus zodra het kan dan zetten we hem op de oprit uit. Dit lijkt vrijdag te kunnen. Is 3 a 4 dagen al de probleem denken jullie?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• emil_406
Wijnand1980 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 22:20:
Gisteren thuisgekomen met een natte vouwwagen. Smiddags een uur gepakt in wind en zon en hij is voor 95% droog.
We gaan altijd voor kurkdroog, dus zodra het kan dan zetten we hem op de oprit uit. Dit lijkt vrijdag te kunnen. Is 3 a 4 dagen al de probleem denken jullie?
Ja, 3 a 4 dagen is te lang. Ik zou echt niet langer dan 24 uur wachten. ( En zelfs toen had ik al een keer weervlekjes in een katoenen tent )

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 23:16
Wijnand1980 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 22:20:
Ik heb eens met een oude tent gekampeerd en we hadden pech met het weer. Na een week regen wilde de tent ook overdag niet droog worden en bleef hij vrijwel continu vochtig waardoor er langzaam kleine zwarte spikkeltjes begonnen te ontstaan. Omdat de tent oud was besloot ik het even aan te kijken, maar constateerde dat het daarna eigenlijk vrij snel achteruit ging met de tent.

Mijn verwachting is echter dat 3 a 4 dagen met een grotendeels droge tent zou moeten kunnen, maar ik kan me goed voorstellen dat je je er niet helemaal relaxed onder voelt. Omdat we niet precies weten hoe droog 95% is, is het echter lastig advies geven of dit echt een probleem gaat worden. Zelf zou ik hem waarschijnlijk eerder proberen te drogen.

[Voor 9% gewijzigd door wouter3 op 25-05-2021 22:33]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wijnand1980
wouter3 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 22:30:
[...]
Mijn verwachting is echter dat 3 a 4 dagen met een grotendeels droge tent geen probleem zou moeten zijn, maar ik kan me goed voorstellen dat je je er niet helemaal relaxed onder voelt. Omdat we niet precies weten hoe droog 95% is, is het echter lastig advies geven of dit echt een probleem gaat worden.
Thanks beiden.
Ik weet ook niet hoe droog 95% is, maar was vrij droog. Als je 10k aan zo'n ding uitgeeft ben je snel gewend aan hem kurkdroog krijgen en zo je investering te beschermen O-) . (En dan wordt je al panisch van 10 waterdruppels in het geheel)
Morgen maar rond 8:30 weer op de oprit uitklappen denk ik. Het lijkt dan 2 uur droog en kan mooi ventileren.
Vrijdag dan s'ochtends uitklappen en lekker de hele dag in zo'n en wind laten staan.

[Voor 3% gewijzigd door Wijnand1980 op 25-05-2021 22:35]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• emil_406
Mijn gevoel is trouwens dat "weer" sneller ontstaat bij een licht-vochtige tent dan bij een doorweekte tent.

• TgR_KILLER

TgR_KILLER

Ik vraag me stiekem best af hoeveel tenten en vouwwagens zo per jaar toch "kapot" gaan. Ik bedoel genoeg mensen weten dat niet.

Of je zal maar in NL wonen en gewoon domweg de hele week regen hebben, succes met hem uitklappen om te luchten.

Achteraf nog blijer dat wij geen vouwwagen hebben gekocht. Wij hebben geen oprit oid. Zou niet weten hoe ik dat ding had moeten luchten thuis.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Wijnand1980
TgR_KILLER schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 07:08:
Ik vraag me stiekem best af hoeveel tenten en vouwwagens zo per jaar toch "kapot" gaan. Ik bedoel genoeg mensen weten dat niet.

Of je zal maar in NL wonen en gewoon domweg de hele week regen hebben, succes met hem uitklappen om te luchten.

Achteraf nog blijer dat wij geen vouwwagen hebben gekocht. Wij hebben geen oprit oid. Zou niet weten hoe ik dat ding had moeten luchten thuis.
Weloverwogen keuzes inderdaad.
Voor ons was de tent qua comfort niet meer voldoende en viel een caravan af vanwege teveel plastic/niet echt kamperen/nog geen 60+.
Ook omdat het plan is om om het jaar ver te reizen en kamperen af te wisselen. Alleen gaat de verre reis niet door.

De verwachting is dat het deze ochtend droog blijft, dus ga hem over een uurtje uitklappen om te laten drogen.

• Ankona
TgR_KILLER schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 07:08:

Valt in de praktijk wel mee. Bij thuiskomst idd openklappen, liefst op een zonnige plek met een beetje wind. Dan is hij binnen een uur droog. En anders, in elk geval een tijdje open en de volgende dag nog een keer proberen.
Wel belangrijk maar mijn ervaring is dat je de boel toch uit moet pakken stallingklaar moet maken. Meestal is dan automatisch het doek al droog genoeg. (Moet wel zeggen dat ik een Holtkamper Flyer heb die snel in en uit te klappen is en dat ik dat bij mijn vorige huis gewoon op de parkeerplaats voor het huis kon doen - tegenwoordig nog luxer, op de oprit)

alles kan off-topic

• Bacchus
  • Laatst online: 11-06 15:20
emil_406 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 22:39:
Mijn gevoel is trouwens dat "weer" sneller ontstaat bij een licht-vochtige tent dan bij een doorweekte tent.
Klinkt logisch, volgens mij hebben schimmels inderdaad lucht nodig om te groeien.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 11-06 14:51
TgR_KILLER schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 18:41:
[...]

Niet alleen in NL. Ik heb dat ook al vaker gezien. Wij hebben van 1 van de grote camping zaken in het zuiden gewoon een ademend zeil, soort worteldoek. Koste 10 euro ofzo en is op een 30cm exact onze voortent. Daarvoor hadden we die onder onze tent liggen toen we nog met de tent gingen dan bleef die mooi schoon.
jep bij DW te S zeker. Dat zeiltje heb ik ook 1 keer gehad ik vond het ook fantastisch werken, maar kan het bij geen andere zaak vinden, terwijl het toch gewoon een merk zeiltje was en geen eigen merk.

• Gonadan

Gonadan

Admin Foto & Video
Topicstarter
Kees_B schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:29:
Dat heb ik ook nooit gesnapt. Tegenwoordig neem ik de gok niet meer omdat het inderdaad vaak verboden wordt in de regelementen. En als het niet verboden is kun je een berisping verwachten.

Dan thuis maar iets beter boenen ;)
Ik ben er werkelijk waar nog nooit op aangesproken en heb echt altijd een stuk plastic onder m'n tent liggen. Zoals @wouter3 al zegt is het ook niet bedoeld tegen het plastic wat je onder een kuipzeil zou leggen, maar gaat het meer om het oppervlak uitbreiden waar anders geen zeil zou liggen. Bijvoorbeeld onder een voortent of luifel.

Worteldoek is volgens mij niet heel veel beter voor je gras als je er alsnog een dichte kuip op legt, hooguit scheelt het meur omdat er geen wat er tussen kan blijven staan (heb er zelf nog geen ervaring mee). Je hebt ook van die speciale grasmatten, maar dan heb je een aanhanger extra nodig. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Kees_B
Gonadan schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:35:
[...]

Ik ben er werkelijk waar nog nooit op aangesproken en heb echt altijd een stuk plastic onder m'n tent liggen. Zoals @wouter3 al zegt is het ook niet bedoeld tegen het plastic wat je onder een kuipzeil zou leggen, maar gaat het meer om het oppervlak uitbreiden waar anders geen zeil zou liggen. Bijvoorbeeld onder een voortent of luifel.

Worteldoek is volgens mij niet heel veel beter voor je gras als je er alsnog een dichte kuip op legt, hooguit scheelt het meur omdat er geen wat er tussen kan blijven staan (heb er zelf nog geen ervaring mee). Je hebt ook van die speciale grasmatten, maar dan heb je een aanhanger extra nodig. :P
Dat lijkt me een valide verklaring inderdaad. Alleen de regels zijn daarin nogal simplistisch opgesteld en het lijkt dat elke camping dit van elkaar kopieert.

Wij gingen een aantal jaar naar een vaste camping in Luxemburg. Die eigenaar was best aardig maar hier nogal streng in. Dat folie ging er dus alleen onder als we zeker wisten dat hij aan de andere kant van de camping was :P Folie of niet, na 2 weken was elk plekje even geel ;)

🅟🅥 🅞🅤🅣🅟🅤🅣

• Kees_B
hé gek een dubbelpost zonder waarschuwing.

[Voor 94% gewijzigd door Kees_B op 26-05-2021 11:36]

🅟🅥 🅞🅤🅣🅟🅤🅣

Pagina: 1 ... 85 86 87 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True