[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 84 ... 276 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:23

vhal

ಠ_ಠ

Toch wel dezelfde redenen dus. Tentkamperen vind ik nog steeds leuk maar eigenlijk willen we ook gaan rondtrekken. Met de grote tent is dat voor ons toch een onderneming.

Een stapelbed + vast bed heeft wel onze voorkeur. Zelf vind ik de Dethleffs C’joy 480 of een Caravelair 466 achtig iets wel handig qua indeling. Daarnaast zag ik nog een Dethleffs C’go 495 waarbij de stapelbedden niet naast de voordeur zitten zodat de kinderen minder “last” hebben als ze eenmaal op bed liggen.

Maar goed, zoveel keuze is er tegenwoordig.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 13:58

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

vhal schreef op zondag 16 mei 2021 @ 10:45:
Toch wel dezelfde redenen dus. Tentkamperen vind ik nog steeds leuk maar eigenlijk willen we ook gaan rondtrekken. Met de grote tent is dat voor ons toch een onderneming.

Een stapelbed + vast bed heeft wel onze voorkeur. Zelf vind ik de Dethleffs C’joy 480 of een Caravelair 466 achtig iets wel handig qua indeling. Daarnaast zag ik nog een Dethleffs C’go 495 waarbij de stapelbedden niet naast de voordeur zitten zodat de kinderen minder “last” hebben als ze eenmaal op bed liggen.

Maar goed, zoveel keuze is er tegenwoordig.
Wij hebben de Adria 452PK stapelbed zit wel bij de deur maar die kids zijn compleet out binnen 5 min.
Er is een andere variant waarbij de stapel bedden in de lengte van de caravan zitten echter het bed is daarbij 10cm korter. En een lang bed is wel fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:07

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
TgR_KILLER schreef op zondag 16 mei 2021 @ 08:18:
We zijn nu al 2x weg geweest terwijl het snachts nog vroor, dat hadden we met onze tent echt nooit gedaan 😅.
Dat doen wij met de tent ook gewoon. Al zijn de meningen er binnen het gezin nogal over verdeeld hoe 'lekker' dat is. :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Gonadan schreef op zondag 16 mei 2021 @ 17:37:
[...]

Dat doen wij met de tent ook gewoon. Al zijn de meningen er binnen het gezin nogal over verdeeld hoe 'lekker' dat is. :+
Warme kleding, thee, koffie en sterke drank zijn de middelen om warm te blijven :P

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:25
Ook weer terug van een week kamperen. De eerste nacht wel koud gehad en de volgende dag maar meteen naar Bever voor nieuwe dekenslaapzakken. Gekozen voor twee Vaude slaapzakken met verschillende diktes. Aangeritst kunnen we dan kiezen welke dikte we boven leggen. Heerlijk geslapen daarna!

Vaude Navajo 500 Syn Deken Synthetisch Slaapzak
Vaude Navajo 900 Syn Deken Synthetisch Slaapzak

Nu hangt de tent te drogen. Nu al weer zin in een volgende keer (met iets minder regen).

[ Voor 29% gewijzigd door Joris748 op 17-05-2021 09:14 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ook weer terug :) Ik heb het niet koud gehad, m'n vrouw wel :P
Zo'n uitstapje maakt altijd weer een to-do lijstje. Ventiel slaapmatje dochter is lek, accu tafellampje is blijkbaar op, geeft ook niet gezellig warm licht dus vervangen, een kunststof glas gesneuveld, etc. Goede reden om weer naar de campingzaak te gaan :D
Gelukkig konden we de tent droog meenemen, alleen het grondzeil was ontzettend smerig dus die hebben we op onze zolder maar even schoongeboend en laten drogen.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/ZH1BRkr/DSC-9421.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:53
aReaRe schreef op zondag 16 mei 2021 @ 18:38:
[...]
Warme kleding, thee, koffie en sterke drank zijn de middelen om warm te blijven :P
Bij de sterke drank lees ik, hopelijk terecht, een knipoog. Goed eten, bewegen en, als de mogelijkheid er is, lekker warm douchen voor je naar bed gaat mogen als oprechte tips erbij.

Afgelopen weekend op Terschelling viel het me vooral op dat we nu door coronamaatregelen neigen naar veel stilzitten. Normaal komen we misschien tegen 21u à 22u eens terug op de camping. Dan is het een drankje en naar bed. Nu kun je vanaf 18u nergens meer terecht en zit je 's avonds makkelijk uren stil. Dan ervaar je een frisse bries over een koude Noordzee toch snel als een snijdende wind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:20
Bacchus schreef op maandag 17 mei 2021 @ 08:53:
[...]

Bij de sterke drank lees ik, hopelijk terecht, een knipoog. Goed eten, bewegen en, als de mogelijkheid er is, lekker warm douchen voor je naar bed gaat mogen als oprechte tips erbij.

Afgelopen weekend op Terschelling viel het me vooral op dat we nu door coronamaatregelen neigen naar veel stilzitten. Normaal komen we misschien tegen 21u à 22u eens terug op de camping. Dan is het een drankje en naar bed. Nu kun je vanaf 18u nergens meer terecht en zit je 's avonds makkelijk uren stil. Dan ervaar je een frisse bries over een koude Noordzee toch snel als een snijdende wind.
waar heb je gezeten op Terschelling? Ben ook nog even aan het rondkijken om na de Pinksteren weg te gaan voor een paar dagen.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-09 20:55
Wij hebben net 2e hands een Jamet Texas de Luxe gekocht, ter vervanging voor onze (10 jaar) oudere Jamet Canyon. Vooral omdat we een aantal wensen hadden t.a.v. de oude vouwwagen, zoals wat bredere bedden en lattenbodems daarvoor in plaats van planken. (al moet gezegd dat we m.u.v. de breedte, prima hebben geslapen in de vakantieweek van begin mei, doordat we een dik opblaasmatras onder het matras hadden gelegd en dus wel comfortabel (geveerd :P) lagen).
De (voor ons) nieuwe vouwwagen heeft ook een bermkeuken, waar de oude een los gasstelletje + keukenkastje had die we in de vouwwagen zelf moesten opbergen (https://www.obelink.nl/hypercamp-ambassador-keuken.html), dus een andere voorwaarde (meer opbergruimte in de vouwwagen) wordt ook aan voldaan.
De ondertentjes van onze oude vouwwagen kunnen we meenemen in de nieuwe (doen we dus ook).
En ten slotte: De luifel kunnen we aan de bak vastmaken, dus kom maar op met weekendjes weg, lastminute als het mooi weer wil zijn! :D

Geluk bij een ongeluk: er zaten ook 2 campingtafeltjes bij, dit terwijl we eigenlijk al actief aan het zoeken waren naar een nieuwe. We hebben een vrij grote tafel nu (https://www.obelink.nl/obelink-canini-tafel.html), maar die komt nooit helemaal recht te staan, blijft altijd een knik in het midden zitten (al vanaf dat we m hadden gekocht). Maar 2 kleinere tafeltjes is veel flexibeler voor de ruimte in de tent, 1 van beiden kunnen we prima met 4 tot 6 man aan eten, de andere max 4 en kan dan onder de luifel staan.

En het grootste geluk, de imperial van de oude vouwwagen past ook op de nieuwe, dus nu nog (goedkoop) een aantal fietsgootjes erbij zien te vinden en we gaan mét onze fietsen op pad.

[ Voor 5% gewijzigd door jbdeiman op 17-05-2021 10:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bacchus
Hopjesvla79 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 09:11:
[...]
waar heb je gezeten op Terschelling? Ben ook nog even aan het rondkijken om na de Pinksteren weg te gaan voor een paar dagen.
't Wan-Tij in Oosterend. Dit verslag van Kampeermeneer geeft een goed beeld.
Het is een bescheiden rechthoekig veld met volleybalveld en kinderspeeltoestel in het midden. De +/- twintig plaatsen eromheen. Vriendelijke uitbater, alle plaatsen inclusief stroom en koffie in de morgen(!), warme broodjes, net sanitair, fietsverhuur, uitgesproken rustige omgeving, Boschplaat (nu niet toegankelijk) nabij, manege ernaast, leuke schapenboerderij nabij, avontuurlijk wandelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Bacchus op 17-05-2021 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Aankomend weekend zitten we op een grotere camping in de omgeving Hardenberg met de opblaastent. Zo op het eerste gezicht lijkt het een leuke camping (voor een weekend) maar ergens vind ik die 6A elektra wel erg karig voor een '4 sterren camping'. Wordt nog leuk met het kacheltje op de 500W stand :+
Cheesy schreef op maandag 17 mei 2021 @ 07:45:
Gelukkig konden we de tent droog meenemen, alleen het grondzeil was ontzettend smerig dus die hebben we op onze zolder maar even schoongeboend en laten drogen.

[Afbeelding]
Heb jij ook altijd zo'n gevecht met het grondzeil om hem in zijn hoes te krijgen? Ik snap niet waarom ze de hoes niet wat groter hebben gemaakt

[ Voor 3% gewijzigd door vhal op 17-05-2021 10:52 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:25
vhal schreef op maandag 17 mei 2021 @ 10:52:
Aankomend weekend zitten we op een grotere camping in de omgeving Hardenberg met de opblaastent. Zo op het eerste gezicht lijkt het een leuke camping (voor een weekend) maar ergens vind ik die 6A elektra wel erg karig voor een '4 sterren camping'. Wordt nog leuk met het kacheltje op de 500W stand :+

[...]

Heb jij ook altijd zo'n gevecht met het grondzeil om hem in zijn hoes te krijgen? Ik snap niet waarom ze de hoes niet wat groter hebben gemaakt
Je hoeft je geen zorgen te maken, voor 500W heb je nog geen 2,5A nodig. Heb je nog 880W over voor andere verbruikers.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
vhal schreef op maandag 17 mei 2021 @ 10:52:
[...]
Nee eigenlijk nooit moeite mee, met geen enkele hoes. Misschien is onze hoes groter? Ik heb het idee dat die hoezen van reststukjes (oude) stof gemaakt worden. Pastte de terugweg zelfs in een vuilniszak.

Normaal vouwen we 'm zo op:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/hdf3qjb/falco-grondzeil.png

Met de (voor)tent zelf houd ik vaak de hoes bij de hand met opvouwen. Dan kan ik tijdig bijsturen zodat het erin past. Werkt altijd goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Bacchus schreef op maandag 17 mei 2021 @ 10:45:
[...]

't Wan-Tij in Oosterend. Dit verslag van Kampeermeneer geeft een goed beeld.
Het is een bescheiden rechthoekig veld met volleybalveld en kinderspeeltoestel in het midden. De +/- twintig plaatsen eromheen. Vriendelijke uitbater, alle plaatsen inclusief stroom en koffie in de morgen(!), warme broodjes, net sanitair, fietsverhuur, uitgesproken rustige omgeving, Boschplaat (nu niet toegankelijk) nabij, manege ernaast, leuke schapenboerderij nabij, avontuurlijk wandelen.
Thanks! Ziet me er iets te gezellig uit (sta in het algemeen ook zo ver mogelijk weg van speeltoestellen e.d.), maar qua locatie ligt het wel prima.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Gezien je naam vraag ik mij af waarom je op zoek bent naar een knipoog. O-)

Qua tips mis ik nog het kampvuur, dat heeft mij de afgelopen dagen wel behaagd. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Joris748 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 11:01:
[...]

Je hoeft je geen zorgen te maken, voor 500W heb je nog geen 2,5A nodig. Heb je nog 880W over voor andere verbruikers.
Ja, het is eerder 'krijg ik de tent warm met 500W'. Er zit nog een 1000W en 1500W stand op maar de laatste gaat hem niet worden. 1000W is wellicht mogelijk als ik andere grootverbruikers uit zet.
Cheesy schreef op maandag 17 mei 2021 @ 11:03:
[...]

Nee eigenlijk nooit moeite mee, met geen enkele hoes. Misschien is onze hoes groter? Ik heb het idee dat die hoezen van reststukjes (oude) stof gemaakt worden. Pastte de terugweg zelfs in een vuilniszak.

[Afbeelding]

Met de (voor)tent zelf houd ik vaak de hoes bij de hand met opvouwen. Dan kan ik tijdig bijsturen zodat het erin past. Werkt altijd goed.
Hmm, ik zie dat ze hem op het eind oprollen i.p.v. opvouwen. Wellicht scheelt het iets maar ik heb het idee dat onze hoes wel erg krapjes bemeten is.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 22:38
[...]
Wind hebben we met de caravan niet zoveel last van gelukkig. Op tijd naar binnen. Verwarming eventueel zachtjes aan. Kaarsjes erbij en een goed boek 😋.

Ook daar weer het voordeel van een gas kachel. Een 6 amp camping doen wij regelmatig aan. Maar nog nooit te weinig stroom gehad 😋

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Bloempot mee en je hebt altijd een gaskachel. O-)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:18
Gonadan schreef op maandag 17 mei 2021 @ 12:39:
Bloempot mee en je hebt altijd een gaskachel. O-)
Bloempot met zonnebloemen zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
GoEV6 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:58:
Bloempot met zonnebloemen zeker?
Nee een aardewerk bloempot op z'n kop op je gasstel. Klassieke methode om een ruimte te verwarmen. Heb jaren lang twee kleine bloempotjes in m'n bagage meegenomen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Dit idee.
Effectief maar je moet een bloempot (breekbaar en relatief zwaar) meenemen natuurlijk. Daarnaast heb je de gebruikelijke CO- en brandrisico's als je de pot in je tent opwarmt.

Ik moet trouwens zeggen dat ik het ook zonder kachel in de tent niet koud gehad heb.

[ Voor 15% gewijzigd door Bacchus op 17-05-2021 14:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13:01
vhal schreef op maandag 17 mei 2021 @ 12:14:
[...]

Ja, het is eerder 'krijg ik de tent warm met 500W'. Er zit nog een 1000W en 1500W stand op maar de laatste gaat hem niet worden. 1000W is wellicht mogelijk als ik andere grootverbruikers uit zet.
[...]

Hmm, ik zie dat ze hem op het eind oprollen i.p.v. opvouwen. Wellicht scheelt het iets maar ik heb het idee dat onze hoes wel erg krapjes bemeten is.
Wat voor grootverbruikers heb je nog meer dan?

Ik heb afgelopen keer, en aankomend weekend gewoon een kachel aan op 1500w in het leefgedeelte van de vouwwagen. Met de slaaptent van de kleintjes open zodat de warmte daar in kan. (ventilatorkachel blaast hun kant uit, zit 3 meter tussen)

ging prima in combinatie met de koelbox en telafoonopladers.

Kom vaak tegen dat er 6A aangegeven word op de site, maar dat er werkelijk 10A zit.
En anders pak je toch stiekem 2 aansluitingen, vaak zijn er aansluitingen zat.
Bacchus schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:35:
Dit idee.
Effectief maar je moet een bloempot (breekbaar en relatief zwaar) meenemen natuurlijk. Daarnaast heb je de gebruikelijke CO- en brandrisico's als je de pot in je tent opwarmt.
sinds ik ooit ergens heb gelezen over een bloempot die uit elkaar klapte, weet ik niet of ik dit zo'n super idee vind.

Al maken mensen er ook bbq's van, en gaat het veel vaker goed dan fout.

[ Voor 22% gewijzigd door FRANQ op 17-05-2021 14:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Dit idee.
Niet meer risico dan koken of een gaslamp zo geven. Tegenwoordig hebben we een simpel elektrisch kacheltje maar dat neemt een stuk meer ruimte in dan twee potjes. Het voordeel is wel dat je hem wat gerichter kunt inzetten qua straling en ook buiten het kamperen om nog wat aan hebt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

We hebben besloten om meer te gaan kamperen. Altijd veel gedaan, maar de laatste jaren voornamelijk Airbnb's gebruikt voor onze vakanties/roadtrips. Plan is om 4-5 nachten ergens te staan en dan weer doorrrr. Keuken zit in onze California, dus het is echt tent opblazen, meubilair er in en vakantie vieren.

Veel mooie innovatie op het gebied van tenten en we neigen sterk naar een "airtent". Er moet plek zijn voor 2 volwassen en 2 kids en voldoende leefruimte. Polycotton is sterk gewenst (katoen mag ook, maar airtent i.c.m. 100% katoen zie je weinig)

Na wat onderzoek, kom ik tot nu toe uit bij de Outwell Hayward Lake 5ATC/6ATC
https://www.outwell.com/n.../tenten/hayward-lake-6atc

Afbeeldingslocatie: https://www.outwell.com/Admin/Public/GetImage.ashx?Image=/Files/Images/Productimages/35f12da0-1030-4597-bb58-9f30ccba00d7.jpg&Width=1230&Crop=5&Compression=80&Format=jpg

Mooi clean ontwerp en voldoende ruimte. Relatief prijzig, maar dat zijn Airbnb's ook in het hoogseizoen :)

ZIjn er users met ervaringen met Outwell en haar air tenten? Ik neem aan dat deze techniek al voldoende is doorontwikkeld en de meeste nadelen zijn gladgestreken. Toch ben ik erg benieuwd naar ervaringen. Thanks d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door Mooody op 17-05-2021 15:13 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
Alle verhalen over luchtstokken die ik tot nu toe gehoord heb zijn positief. Outwell-specifiek kan ik me niet herinneren. Het valt me vooral op dat je een forse tent kiest om mee te trekken. Let erop dat trekkersplaatsen nogal eens een bescheiden oppervlakte kunnen hebben. Als dat eens tegenvalt moet je je California op de parkeerplaats zetten en kun je niet buiten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 20:59
Joris748 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 22:52:
Ook weer terug van een week kamperen. De eerste nacht wel koud gehad en de volgende dag maar meteen naar Bever voor nieuwe dekenslaapzakken. Gekozen voor twee Vaude slaapzakken met verschillende diktes. Aangeritst kunnen we dan kiezen welke dikte we boven leggen. Heerlijk geslapen daarna!

Vaude Navajo 500 Syn Deken Synthetisch Slaapzak
Vaude Navajo 900 Syn Deken Synthetisch Slaapzak
Precies dezelfde hebben wij om precies dezelfde reden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Bacchus schreef op maandag 17 mei 2021 @ 15:37:
Alle verhalen over luchtstokken die ik tot nu toe gehoord heb zijn positief. Outwell-specifiek kan ik me niet herinneren. Het valt me vooral op dat je een forse tent kiest om mee te trekken. Let erop dat trekkersplaatsen nogal eens een bescheiden oppervlakte kunnen hebben. Als dat eens tegenvalt moet je je California op de parkeerplaats zetten en kun je niet buiten zitten.
Daar heb je op zich een goed punt. Maar ik heb helaas niet veel kleinere polycotton airtents gezien met 2 fatsoenlijke slaapcabines. Breedte moet dus zeker 3 meter zijn. De tent mag wel een stuk minder diep. Suggesties wellicht? :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lost95
  • Laatst online: 10-09 22:32
Mooody schreef op maandag 17 mei 2021 @ 19:01:
[...]

Daar heb je op zich een goed punt. Maar ik heb helaas niet veel kleinere polycotton airtents gezien met 2 fatsoenlijke slaapcabines. Breedte moet dus zeker 3 meter zijn. De tent mag wel een stuk minder diep. Suggesties wellicht? :)
Karsten heeft ook opblaastenten (ook 350 breed), en met scheidingswanden kan je slaapcabines creëeren. Echter zijn hun opblaastenten koepeltenten. In meeste kon ik (1 m 87) net niet staan en hadden ze geen neerklapbare kuip. Vond ik nadeel. Zelf tent met stokken gekocht. Denk dat we die in 45 minuten mooi neer kunnenzetten.

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

lost95 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 19:15:
[...]

Karsten heeft ook opblaastenten (ook 350 breed), en met scheidingswanden kan je slaapcabines creëeren. Echter zijn hun opblaastenten koepeltenten. In meeste kon ik (1 m 87) net niet staan en hadden ze geen neerklapbare kuip. Vond ik nadeel. Zelf tent met stokken gekocht. Denk dat we die in 45 minuten mooi neer kunnenzetten.
Dank. Karsten ken ik, prachtige tenten. Maar 100% katoen en daardoor wat zwaarder en bulky. Beetje overkil en tikkie onhandig als je korte kampeersessies wilt gaan doen denk ik.

Ik ga het web nog eens afstruinen, wellicht vind ik nog wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lost95
Je zou bardani nog kunnen kijken https://bardani.nl/air-line/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knutsel smurf

knutsel smurf

Misschien handig voor de calculatie, is dat de gemiddelde plek 100M2 is. Op bepaalde campings misschien groter of kleiner maar mijn ervaring is dat die 100M2 wel een redelijke maat is om mee te rekenen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hugo
  • Laatst online: 10-09 10:47
Mooody schreef op maandag 17 mei 2021 @ 15:11:
We hebben besloten om meer te gaan kamperen. Altijd veel gedaan, maar de laatste jaren voornamelijk Airbnb's gebruikt voor onze vakanties/roadtrips. Plan is om 4-5 nachten ergens te staan en dan weer doorrrr. Keuken zit in onze California, dus het is echt tent opblazen, meubilair er in en vakantie vieren.

Veel mooie innovatie op het gebied van tenten en we neigen sterk naar een "airtent". Er moet plek zijn voor 2 volwassen en 2 kids en voldoende leefruimte. Polycotton is sterk gewenst (katoen mag ook, maar airtent i.c.m. 100% katoen zie je weinig)

Na wat onderzoek, kom ik tot nu toe uit bij de Outwell Hayward Lake 5ATC/6ATC
https://www.outwell.com/n.../tenten/hayward-lake-6atc

[Afbeelding]

Mooi clean ontwerp en voldoende ruimte. Relatief prijzig, maar dat zijn Airbnb's ook in het hoogseizoen :)

ZIjn er users met ervaringen met Outwell en haar air tenten? Ik neem aan dat deze techniek al voldoende is doorontwikkeld en de meeste nadelen zijn gladgestreken. Toch ben ik erg benieuwd naar ervaringen. Thanks d:)b
Wij hebben de 7atc stone lake versie. 2 jaar geleden gekocht en nog maar 1x kunnen opzetten.

Aankomend weekend gaan we weer. We hebben nu wel een elektrische pomp erbij. Gaat toch wat sneller. Voor de rest heerlijk ruim.

En voor de beeldvorming, mijn vrouw zit in een rolstoel en ik mis mijn rechterhand. Dat is altijd leuk met zulke 'grote' klussen. Als je gestuntel wil zien met een hoop humor ben je van harte uitgenodigd om te komen kijken bij het opzetten. :+ Over een maandje is het zwembad met koepel aan de beurt. Staat ook garant voor een hoop lol.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

knutsel smurf schreef op maandag 17 mei 2021 @ 20:47:
Misschien handig voor de calculatie, is dat de gemiddelde plek 100M2 is. Op bepaalde campings misschien groter of kleiner maar mijn ervaring is dat die 100M2 wel een redelijke maat is om mee te rekenen.
Jup, klopt.
Maar niet elke camping heeft volgens mij plekken voor een camperbusje + tent.
Ik denk dat je ze verwijzen naar een camperplek, waar je vaak geen tent kunt plaatsen. (te kleine plek of verkeerde ondergrond). Dat verkleint het aantal opties aanzienlijk.

Zijn er mensen die kamperen met camper(busje) + tent?

[ Voor 3% gewijzigd door Mooody op 17-05-2021 21:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwartmetsuiker
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 09-06-2021
Allereerst wat een leuk en actief topic. Zelf ( zwangere vrouw en kind van 2) hebben we in november 2020 een caravan gekocht na jarenlang te hebben gekampeerd in een Bardani Royal
Prestige 440 (of vergelijkbaar, weet de naam niet meer precies) . Wat een heerlijk ruime tent en toch snel opgezet. We hebben er 6 jaar gebruik van gemaakt en ongeveer 15 keer opgezet met een totale vakantie tijd van toch wel bijna 30 weken. Hier zaten weekendjes F1 in Oostenrijk bij tot en met augustus-september en oktober op een vaste plek in Nederland.

Zelf had ik nog wel graag een paar jaar met de tent weg willen gaan omdat dit voor mijn gevoel toch meer een kampeergevoel geeft. Echter wilde mijn vrouw graag een caravan. Zeker omdat ze 2 weken voor we gaan kamperen (wederom 3 maanden vaste plek) is uitgerekend.

Met mn 2 jarige (destijds 5 maanden oud) hebben we behoorlijk koude nachten gehad in oktober 2019 van ongeveer 2 a 3 graden en dat is toch wel afzien.
Snachts een flesje melk warm maken, kleding en beddengoed wat vochtig word en vooral een kleine die in de ochtend ( lees 06.00 uur) buiten wil spelen.

Onlangs voor het eerst weg geweest met de caravan en ik moet toch wel zeggen dat het me toch wel heel goed bevallen is. Het is ( zeker met kids) heerlijk om spullen op te kunnen bergen, de ruimte tijdens het slapen te kunnen verwarmen (waar blijft onze zomer?).

Over een aantal weken willen we nog een kindercamping aandoen voor de 2de geboren word. Waarschijnlijk word dit De Paal of Ter Spegelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Hugo schreef op maandag 17 mei 2021 @ 20:57:
[...]

Wij hebben de 7atc stone lake versie. 2 jaar geleden gekocht en nog maar 1x kunnen opzetten.

Aankomend weekend gaan we weer. We hebben nu wel een elektrische pomp erbij. Gaat toch wat sneller. Voor de rest heerlijk ruim.

En voor de beeldvorming, mijn vrouw zit in een rolstoel en ik mis mijn rechterhand. Dat is altijd leuk met zulke 'grote' klussen. Als je gestuntel wil zien met een hoop humor ben je van harte uitgenodigd om te komen kijken bij het opzetten. :+ Over een maandje is het zwembad met koepel aan de beurt. Staat ook garant voor een hoop lol.
Respect hoor :D

Een kampeervakantie van 2 weken bestaat dus uit 3 dagen opbouwen en 3 dagen afbouwen? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hugo
  • Laatst online: 10-09 10:47
Mooody schreef op maandag 17 mei 2021 @ 21:20:
[...]

Respect hoor :D

Een kampeervakantie van 2 weken bestaat dus uit 3 dagen opbouwen en 3 dagen afbouwen? ;)
Haha.. half dagje opbouwen en half dagje afbouwen. En helaas enkel het Pinksterweekend. Even kijken hoe het gaat met een hond mee.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Mooody schreef op maandag 17 mei 2021 @ 21:05:
[...]

Jup, klopt.
Maar niet elke camping heeft volgens mij plekken voor een camperbusje + tent.
Ik denk dat je ze verwijzen naar een camperplek, waar je vaak geen tent kunt plaatsen. (te kleine plek of verkeerde ondergrond). Dat verkleint het aantal opties aanzienlijk.

Zijn er mensen die kamperen met camper(busje) + tent?
Gewoon de camping bellen en vragen om een 'normale' staplek. Elke camping waar ik tot nu toe ben geweest hebben gewoon campers op de normale velden gehad tussen de caravans. Ja je hebt vaak speciale camper plekken maar ook op die campings stonden er meer dan genoeg campers tussen de velden in. Gewoon even contact zoeken met de camping.. lijkt me echt geen issue..

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:22
Wij zijn nu ook iets aan het zoeken voor de (vroege) zomer. Ik heb een camping in Zuid-Frankrijk aan de Middellandse kust op het oog. Maar aangezien we rijden met aanhanger en bij aankomst een flinke tent moet opzetten en inrichten, wil ik het niet in één dag rijden. Dus ik zoek een goede overnachtingsplek (hotel of particulier) op ca. 2/3e van de afstand. Waar ik wel auto en hanger veilig neer kan zetten.

Is er een site waar ik zoiets makkelijk kan zoeken? Of hebben jullie tips voor adresjes?

Ik heb in een grijs verleden eens overnacht in een F1-hotel. Dat is echt de ondergrens (eigenlijk eronder) qua comfort. Bij München heb ik eens bij particulieren overnacht waar we heerlijk een biertje in de tuin hebben gedronken en erg fijne bedden hadden. Zoiets zou leuk zijn, maar minder mag ook.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lost95
Afhankelijk van waar je in nl woont en waar je precies naar toegaat kunnen we beter bepalen waar driekwart is :). Maar ik zou zoeken op Chambres d'hôtes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:11
Cass Casey schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 21:32:
Wij zijn nu ook iets aan het zoeken voor de (vroege) zomer. Ik heb een camping in Zuid-Frankrijk aan de Middellandse kust op het oog. Maar aangezien we rijden met aanhanger en bij aankomst een flinke tent moet opzetten en inrichten, wil ik het niet in één dag rijden. Dus ik zoek een goede overnachtingsplek (hotel of particulier) op ca. 2/3e van de afstand. Waar ik wel auto en hanger veilig neer kan zetten.

Is er een site waar ik zoiets makkelijk kan zoeken? Of hebben jullie tips voor adresjes?

Ik heb in een grijs verleden eens overnacht in een F1-hotel. Dat is echt de ondergrens (eigenlijk eronder) qua comfort. Bij München heb ik eens bij particulieren overnacht waar we heerlijk een biertje in de tuin hebben gedronken en erg fijne bedden hadden. Zoiets zou leuk zijn, maar minder mag ook.
Als je de ruimte hebt in de auto/aanhanger-combi:
Twee jaar geleden hebben we (toen nog tent-kampeerders) de rit in twee dagen gedaan en op de tussenstop een klein 4-persoons tentje opgezet (nylon geval van de Kruidvat, geloof ik :o ). Dag erna de boel oprollen en door naar de eindbestemming (Jura) en daar de grote Obelink opgezet.
Gewoon wat je voor die ene nacht nodig hebt bovenop inladen, zodat je niet alles overhoop hoeft te gooien.

[ Voor 0% gewijzigd door TheOmen op 19-05-2021 07:25 . Reden: spatie ]

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
TheOmen schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 07:22:
[...]

Als je de ruimte hebt in de auto/aanhanger-combi:
Twee jaar geleden hebben we (toen nog tent-kampeerders) de rit in twee dagen gedaan en op de tussenstop een klein4-persoons tentje opgezet (nylon geval van de Kruidvat, geloof ik :o ). Dag erna de boel oprollen en door naar de eindbestemming (Jura) en daar de grote Obelink opgezet.
Gewoon wat je voor die ene nacht nodig hebt bovenop inladen, zodat je niet alles overhoop hoeft te gooien.
Zoiets doen wij ook altijd. Pop up tent voor 3 personen mee (zijn met 2), staat snel en is ook redelijk snel weer ingepakt (even oefenen voordat je gaat). En dan heb je de vrijheid om te stoppen bij elke camping waar ze nog een plekje vrij hebben.

Voordat we de tent kochten maakten we gebruik van het boekje Links Und Rechts van de Autobahn. Van Frankrijk is er ook zoiets te vinden. Veel kleine hotels en B&B’s. Kost wel ruim meer dan een campingplaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Ik weet niet of je kind(eren) mee neemt, wij hebben zelf in 2019 onderweg naar de Middelandse kust bij Montpellier een nachtje geslapen bij Lyon (https://www.booking.com/hotel/fr/novotel-lyon-nord.nl.html), die hebben kamers met een slaapbank zodat je er met 3/4 personen in kan slapen. Hotel was verder prima: zwembadje, speelkamer voor kinderen en goed ontbijt. ~€100 per nacht.

Direct naast het hotel zitten trouwens nog een aantal andere (budget)hotels, maar ook een camping als je voor de hierboven genoemde opties wilt gaan.

De omgeving is verder niet echt gezellig zo direct langs de snelweg maar voor een nachtje is alles in de buurt: (fast food) restaurants, supermarkt, bakker, Decathlon voor als je iets bent vergeten :P en de volgende dag rij je gelijk de snelweg weer op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smurf
  • Laatst online: 11:56

Smurf

Detri

Gewoon Airbnb? Datum selecteren en langs je route kijken of je ergens een leuke plek op de kaart ziet staan. Fijne is dat je gelijk de (basis)prijs ziet.

)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-09 17:38
Smurf schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 08:29:
[...]

Gewoon Airbnb? Datum selecteren en langs je route kijken of je ergens een leuke plek op de kaart ziet staan. Fijne is dat je gelijk de (basis)prijs ziet.
Wij zijn een 3tal jaren met de vouwwagen naar Z-FR gereden. De eerste keer (met 2jr kind) in 1x. Om beurten met z'n 2en gereden. Het is allemaal wel te doen, maar VERRE van ideaal natuurlijk. Kindje heeft hele reis filpmjes gekeken en was 2 dagen niet te genieten, haar eerste anger attack daar gehad |:( >:) .

De laatste 2 reizen naar Z-FR hebben we langs de route een IBIS achtig hotel geboekt op het moment dat we er klaar mee waren. En overdag wat ruimer gestopt omdat er geen noodzaak tot haasten was. Die stop was ergens 100km ten zuiden van Lyon. Dus hele dag (6.00-18.00u) gereden, maar met veel pauzes en uitgebreidt eten. De dag erna vroeg eruit (want toch karig hotel :-)) en de laatste 400km tot camping om daar relatief uitgerust aan te komen, vroeg op de dag, zodat je niet hoeft te stressen. Dat beviel reuze goed en kost ook niet de wereld. Voordat we vertrokken hadden we een shortlist van mogelijke hotels langs de route tussen 500-800KM. Terug hetzelfde.

Nu met caravan toch wel stukje fijner. Gewoon rijden totdat geen zin meer. Google-maps open, camping zoeken, parkeren, pootjes uit en electro kabel naar buiten en klaar. Volgende dag weer door. Onze caravan heeft vast Frans bed + stapelbed en treinzit. Dus we zetten verder niets op. Naja, de tafel en stoelen trek ik uit service luik, luifel/voortent doe ik niet aan voor 1 dag. Schaduw is altijd wel te vinden en bij regen zoek ik treinzit op.

EDIT: afgelopen jaar vanwege corona ook nog spaghetti mee. Die hebben we op tussenstop camping opgewarmd. We hadden weinig zin om naar restaurant ofzo te gaan. Ook eigen wc gebruikt. Op doelcamping in Spanje hadden we prive sanitair, dus op overnachtingscamping niet gedouched, alleen in caravan effe met washandje kids schoongeveegd. Normaal maken we daar uiteraard wel gebruik van en nemen we ook geen eten mee, want overal is wel een pizza/frietjes te krijgen, dat scheelt weer in afwas etc.

[ Voor 12% gewijzigd door wienesroa op 19-05-2021 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Nu online

Gewoon via Booking.com? Wij hebben voor de zomer deze geboekt voor de heenweg naar de Dordogne: https://www.booking.com/hotel/fr/b-amp-b-orleans.nl.html
Terugweg: https://www.booking.com/h...charles-de-gaulle.nl.html

Het is voor ons een reisdag en geen vakantiedag. Dus eten, slapen, ontbijten en dooorrrrr...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FRANQ
Mooody schreef op maandag 17 mei 2021 @ 19:21:
[...]

Dank. Karsten ken ik, prachtige tenten. Maar 100% katoen en daardoor wat zwaarder en bulky. Beetje overkil en tikkie onhandig als je korte kampeersessies wilt gaan doen denk ik.

Ik ga het web nog eens afstruinen, wellicht vind ik nog wat :)
Wat ik altijd het voordeel vond van de klassieke karsten tent is dat je hem in 10 minuten hebt staan.
En in 15 minuten weer op de aanhanger hebt liggen.

Bij overnachten en rondtrekken zette ik hem met 4 haringen vast.
Zo ook een keer in frankrijk overnacht toen de mistral over de camping blies.
door de lage raampjes zagen we de chiquita quechua tentjes letterlijk voorbij rollen. :9
De karsten tent gaf geen krimp, ondanks dat hij totaal niet afgespannen was.

Super fijne tent, wel zwaar inderdaad.
Ik zou hem niet meenemen op fietsvakantie :+

[ Voor 4% gewijzigd door FRANQ op 19-05-2021 08:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
barrymossel schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 08:46:
[...]

Gewoon via Booking.com? Wij hebben voor de zomer deze geboekt voor de heenweg naar de Dordogne: https://www.booking.com/hotel/fr/b-amp-b-orleans.nl.html
Terugweg: https://www.booking.com/h...charles-de-gaulle.nl.html

Het is voor ons een reisdag en geen vakantiedag. Dus eten, slapen, ontbijten en dooorrrrr...
Zo hebben wij het vorig jaar naar Spanje ook aangepakt. Wel bewust gekeken naar overnachting waar ook iets te doen is aangezien de kinderen dan ook even kunnen ontladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
FRANQ schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 08:49:
[...]
Zo ook een keer in frankrijk overnacht toen de mistral over de camping blies.
door de lage raampjes zagen we de chiquita quechua tentjes letterlijk voorbij rollen. :9
Dat is ook wel lastig met lichtgewicht tenten: Als je geen scheerlijnen zet, maak je een mooie vlieger. En elke keer dat het niet waait vraag je je af waarom je de moeite zou doen struikeldraden scheerlijnen te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12:49
In Frankrijk stikt het van de overnachtingshotels. Van spotgoedkoop tot meer verzorgd. Zeker langs de Route du Soleil. De route over Clermont-Ferrand en Millau (die ik zelf veel prettiger vind rijden) is wat minder dik bezaaid.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Wij zijn nog nooit met de auto naar bijvoorbeeld Spanje of Zuid-Frankrijk geweest (wel met vliegtuig). Lijkt me
met kinderen best een dingetje, dus heb wel respect voor gezinnen die dat een beetje volhouden ;)

Ondanks dat we afgelopen jaar redelijk in het noord-westen van Oostenrijk zaten, hebben we de terugweg wel besloten om in Duitsland op 2/3e van de route te overnachten. De kinderen werden het zat, het was laat en we dachten we doen gewoon relax. Is me uiteindelijk wel iets tegengevallen. We zaten precies in een gebied met weinig hotels, moesten dus toch 15-20 minuten omrijden (x2 voor de terugweg). Hotel viel ook nog eens tegen (deur gesloten, niemand te bekennen, pas na enkele telefoontjes). En een dag later het laatste stukje naar huis file op file omdat we tussen ander vakantieverkeer zaten. We hadden dus toch beter die avond ervoor even door kunnen zetten. Voor m'n gevoel was ik een dag extra kwijt.

[ Voor 5% gewijzigd door Cheesy op 19-05-2021 09:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knutsel smurf

knutsel smurf

Een keer geprobeerd en het beviel me wel, ik vertrek tegenwoordig van huis of een camping rond 16.00 dan rijd je 2 tot 3 uurtjes, ga je wat eten en doe je verder rustig aan. Als je weer gaat rijden zeg ik tegen de kids je mag nu 1 filmpje kijken en dan slapen.

Vervolgens slapen de kids zo tot 6 uur in de ochtend en dan kan ik lekker door rijden. Zo ben ik van Amsterdam heel snel in zuid frankrijk.

Op de dag van vertrek zorgen dat je goed je rust hebt gepakt en bij aankomst vaak vroeg in de ochtend even zorgen dat de kids naar het zwembad kunnen zodat ik een paar uurtjes slaap kan pakken. Dan heb ik in ieder geval geen gejengel en gezeur in de auto, en bovenal ik hoef niet iedere 100KM te stoppen omdat er iemand moet plassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Cheesy schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:10:
Wij zijn nog nooit met de auto naar bijvoorbeeld Spanje of Zuid-Frankrijk geweest (wel met vliegtuig). Lijkt me
met kinderen best een dingetje, dus heb wel respect voor gezinnen die dat een beetje volhouden ;)
Met drie kinderen in een vliegtuig zie ik dan zelf niet zitten. Liever de vrijheid van eigen vervoer zodat we niet staan te wachten bij het inchecken, de douane, de gate, tot het opstijgen en vervolgens bij landen alles weer andersom plus daar de afhankelijkheid van het vervoer of alsnog maar afwachten wat voor huurauto je krijgt.

Spanje is voor mij net een twijfelgeval of we rijden of vliegen, maar met rijden die paar extra dagen vakantie vind ik eigenlijk wel prettig. Ik overweeg dit jaar de terugreis zelfs over drie dagen te spreiden omdat ik eigenlijk niet meerdere dagdelen in de auto wil zitten. Heen vertrekken we rond 6:00, maar terug vaak pas tussen 9 en 10 omdat toch alles mee moet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
Wij zoeken altijd een leuke bed&breakfast met zwembad. Veel leuker en gezelliger dan een hotel langs de snelweg. We hebben er nu één een half uur boven Lyon waar we al jaren terugkomen, heerlijke familie suite met twee slaapkamers. Fijn zwembad buiten en heerlijke tuin, is echt onderdeel van de vakantie. Op 5 minuten van de snelweg. Ze hebben beneden een goede keuken met koelkast waar je alles kwijt kunt: https://closdestanneurs.fr/

Nadeel, ze hebben maar twee suites dus echt op tijd reserveren. Wij hebben dit jaar de heen- en terugreis al daar geboekt :)

Afbeeldingslocatie: https://closdestanneurs.fr/wp-content/uploads/2021/01/IMGP9850-scaled.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door vandermark op 19-05-2021 09:41 ]

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TheOmen
Toch nog maar even een kort stukje over de afgelopen vakantie.
De kinderen en vrouw hadden twee weken vakantie, dus zelf ook dagen opgenomen en 9 nachten geboekt op een camping in Drenthe. Een farmcamp in Ellertshaar, bij Borger.
Nu zijn farmcamps over het algemeen alleen van die glamping-safaritenten, maar deze had ook velden voor je eigen kampeermiddelen.
Hoe dan ook, caravan uit de stalling halen en de auto volgooien. Voor buitenlandse vakanties zitten we meestal in de heuvels/bergen, en nemen we niet voor iedereen een fiets mee, maar in 't vlakke Nederland toch maar wel gedaan. Dat levert een aardig stereotype caravanfoto op :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d0hP2Z3UnRHBPpJPbsWCyiLJzDo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CfBuTlL5Fd6NbFeJPRoDmkRt.jpg?f=fotoalbum_large

Wat me opviel was dat die twee extra fietsen op het dak niet voor een hoger benzineverbruik zorgen dan met alleen de caravan erachter.

Snelweg opdraaien, vrachtwagen uitzoeken om achter te hangen, cruise control aan en twee uur later konden we gaan installeren. Tussen de buien door, helaas. Maar goed, in de caravan zit je droog en de luifel met voorwand staat eigenlijk ook zo. Wel de grote haringen gepakt want 't waaide behoorlijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DzwQerqYn4cAKwoIiNDoqCXcCK8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vqE9LkHVViv3Mk2auRNnFLDR.jpg?f=fotoalbum_large
(Ja hier staat de luifel wat armoedig, na de foto heb ik de boel wat strakker afgemonteerd 8) )

Camping zelf is kleinschalig, met veel boerderijdieren die mogen worden verzorgd door de kinderen. Ligt tegen een bos aan, dus pappa en mamma konden lekker hardlopen. Ook een meertje met zandstrand ligt in de buurt.
Verder is er niet veel, maar Borger ligt op wandel/fietsafstand en verder heb je Assen, Emmen en Westerbork (voor de nodige educatie).
Het weer was wel een dingetje, koud, nat en stormachtig (de eigenaren van de camping deden na de ergste nacht een rondje over de camping met warme chocolademelk _/-\o_ ) , maar natuurlijk stralend weer op de vertrekdag. Nou ja, betekende wel dat de voortent zo goed als droog werd opgeborgen en thuis alleen nog eventjes moest worden uitgelegd in de tuin voor de laatste druppels.

@vhal ik las dat je in de markt bent voor een caravan en een Antares overweegt. Voor vragen: schiet maar raak.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
knutsel smurf schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:22:
Een keer geprobeerd en het beviel me wel, ik vertrek tegenwoordig van huis of een camping rond 16.00 dan rijd je 2 tot 3 uurtjes, ga je wat eten en doe je verder rustig aan. Als je weer gaat rijden zeg ik tegen de kids je mag nu 1 filmpje kijken en dan slapen.

Vervolgens slapen de kids zo tot 6 uur in de ochtend en dan kan ik lekker door rijden. Zo ben ik van Amsterdam heel snel in zuid frankrijk.

Op de dag van vertrek zorgen dat je goed je rust hebt gepakt en bij aankomst vaak vroeg in de ochtend even zorgen dat de kids naar het zwembad kunnen zodat ik een paar uurtjes slaap kan pakken. Dan heb ik in ieder geval geen gejengel en gezeur in de auto, en bovenal ik hoef niet iedere 100KM te stoppen omdat er iemand moet plassen.
Dvd speler voor de kinderen is echt ideaal. Het is voor hun ook een lange zit, dus als je ze wat kunt bieden prima.
Zelf vertrek ik op de heenreis vaak zo rond een uur of 3 's nachts. Dan in een ruk door tot voorbij Parijs (daar ben je dan net voor de echte drukte) en zo gepland dat je zonder tegenslag of lange pauzes rond 14:00 uur op de camping bent. Gaat het wat minder vlot dan is er geen enkele reden tot stress, 17:00 uur aankomen is ook prima.

Terug zit je 's morgens altijd met natte zooi. (Vouwwagen, hoe zonnig en droog het ook is, pas om een uur of 10 is het doek droog) Overdag relaxt inpakken en de nacht doorrijden is dan zeker een optie. Je moet wel zorgen dat je eerlijk naar jezelf bent en goed uitgerust aan de reis begint.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-09 20:55
Dit idee.

Ik moet trouwens zeggen dat ik het ook zonder kachel in de tent niet koud gehad heb.
Nou, wij hebben het in de vouwwagen tent best koud gehad, maar denk ook dat we een week eerder stonden, toen waren de nachten (nog) wat kouder. Met een gas/straalkachel op de zachtste stand (en de gasfles bijna dichtgedraaid), bleef het behaaglijk in de voortent.
Neemt misschien wel iets meer ruimte in, maar geeft wel echt heerlijke warmte.
Zwartmetsuiker schreef op maandag 17 mei 2021 @ 21:16:
Met mn 2 jarige (destijds 5 maanden oud) hebben we behoorlijk koude nachten gehad in oktober 2019 van ongeveer 2 a 3 graden en dat is toch wel afzien.
Snachts een flesje melk warm maken, kleding en beddengoed wat vochtig word en vooral een kleine die in de ochtend ( lees 06.00 uur) buiten wil spelen.
Wij hebben met de vouwwagen (zowel dit jaar als 2 jaar terug) nachten met lichte vorst gehad. Beide keren ook met redelijk wat buien (vochtig weer dus :P ), maar eigenlijk geen last gehad van vocht in de vouwwagen/ tent. Spullen die nat zijn krijg je lastig droog (al gaat dat best snel als je het 's avonds binnen zet en een (gas)kacheltje aan hebt staan), maar droge spullen zijn toch niet vochtig geworden.

Wij hebben met onze zoon (bijna 6) en dochter (bijna 4) altijd gewoon gekampeerd, ook als baby zijnde, in een vouwwagen of tent (eerste jaren hebben we een tent gehuurd). Eigenlijk altijd zonder genoemde 'problemen'. Flesje warm maken ook prima te doen, beetje poedermelk (of borstvoeding, afhankelijk van leeftijd + manier van voeden) en water in een flesje en pannetje op het fornuis zetten met water. Was zo klaar :)

Maar hoe dan ook: veel plezier gewenst met de caravan, ik heb mijn vrouw nog kunnen meekrijgen vooralsnog voor een vouwwagen te blijven gaan :) Vind ik net wat fijner dan een tent (niet op de grond slapen), maar je slaapt wel onder een tent, ipv in een huis op wielen ;)
wienesroa schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 08:44:
[...]

Wij zijn een 3tal jaren met de vouwwagen naar Z-FR gereden. De eerste keer (met 2jr kind) in 1x. Om beurten met z'n 2en gereden. Het is allemaal wel te doen, maar VERRE van ideaal natuurlijk. Kindje heeft hele reis filpmjes gekeken en was 2 dagen niet te genieten, haar eerste anger attack daar gehad |:( >:) .
Waarom pas met de caravan kijken naar een camping onderweg? Wij hebben bewust gekozen voor een vouwwagen die je open klapt, luifel ervoor als je wilt, maar dat je zo een nachtje ergens neer kan zetten: Bedden open klappen, pootjes uit en we kunnen een nachtje staan.
Of had je een vouwwagen waarbij je uitgebreider op Moest zetten, dat dat met de vouwwagen niet kon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-09 17:38
Waarom pas met de caravan kijken naar een camping onderweg? Wij hebben bewust gekozen voor een vouwwagen die je open klapt, luifel ervoor als je wilt, maar dat je zo een nachtje ergens neer kan zetten: Bedden open klappen, pootjes uit en we kunnen een nachtje staan.
Of had je een vouwwagen waarbij je uitgebreider op Moest zetten, dat dat met de vouwwagen niet kon?
Wij kwamen van een vrij luxe tent of hotel vakantie en met kleine erbij wilden we eens kijken of kamperen nog steeds beviel. Voorafgaand boekten wij veelal lastminute of helemaal niets en reden we ergens heen, boekten we een camping en als we beu waren reden we door. Met hotel vakantie, namen we een week (of twee) verlof en bekeken we een weekje van te voren of het Ibiza werd of Mallorca (of eender welke aanbieding in zonnig land, all-in, lekker niksen).

We kochten een oude vouwwagen Jamet arizona uit 80/90er jaren en hadden er nog bagagerek op voor fietsen. Klappen voor een nacht vond ik echt een hel. Dat duurde te lang, overal spullen, etc etc. Dus dat trok ons niet. Gelukkig beviel het kamperen wel zo goed, dat we al snel een behoorlijke caravan hebben aangeschaft met (voor ons) veel luxe, als in 4 vaste slaapplekken en een zitje voor 4p. Keukentje, koelkastje, mover, wc+douce, tv etc... In het voor en najaar brengen we wel eens tijd door in caravan (naast slapen), maar normaliter zitten we onder luifel of opblaasbare voortent.
De vouwwagen was dus goedkoop proberen of kamperen ons nog zou trekken met kind(eren).

We zijn nog eens met 2 jonge kinderen naar Gran Canaria gevlogen en midweek hotel gedaan, maar dat is heel slecht bevallen. Middagslaapje in hotelkamer, continue beperkt door weinig eigen ruimte. Vliegen/wachten viel tegen. Dus dat doen we pas weer als ze iets ouder zijn. De autoritten gaan eigenlijk prima. En zoals hierboven gemeld, krijgen ze bij ons ook (opvoedkundig niet heel verantwoord, maar wel lekker rustig) naast de leesboekjes, speelgoed, etc een tabblet en dvd speler voor hun neus en kijken ze non-stop filmpjes. Ze zijn zelfs geiiriteerd als we ergens een mooie stopplek hebben gevonden en half uurtje wandelen en kwartiertje een speeltuin in "moeten", want Frozen II was toch zo spannend ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lost95
Hotel viel ook nog eens tegen (deur gesloten, niemand te bekennen, pas na enkele telefoontjes). En een dag later het laatste stukje naar huis file op file omdat we tussen ander vakantieverkeer zaten. We hadden dus toch beter die avond ervoor even door kunnen zetten. Voor m'n gevoel was ik een dag extra kwijt.
Daarom kijken wij vooraf wel een beetje waar we terecht kunnen (idd niet te ver van snelweg af). Met onze oud tent(tje) hadden we camping, ding staat 10 minuten. Weet niet wat we volgende keer gaan doen, omdat onze nieuwe tent wel iets langer duurt met opzetten (of toch ook onze simpele tent mee, kan ook nog handig zijn als dag voor terugreis gaat regen, laatste dag in kleine tent zodat we toch droog kunnen inpakken.

Dit jaar gewoon in NLD blijven, volgend jaar hopelijk weer naar frankrijk/spanje :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:51
Wij zijn ons aan het orienteren voor een caravan. Mijn vrouw is ongeduldig en wil graag voor deze zomer nog een caravan kopen. Ik zou graag nog even afwachten op het najaar. Ik verwacht (dat lees ik overal) dat caravans op dit moment relatief duur zijn ivm corona en de aankomende zomer. Ik heb alleen geen idee hoeveel hoger de prijzen op dit moment zijn. Heeft iemand hier een idee van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
Dr_Frickin_Evil schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:32:
Wij zijn ons aan het orienteren voor een caravan. Mijn vrouw is ongeduldig en wil graag voor deze zomer nog een caravan kopen. Ik zou graag nog even afwachten op het najaar. Ik verwacht (dat lees ik overal) dat caravans op dit moment relatief duur zijn ivm corona en de aankomende zomer. Ik heb alleen geen idee hoeveel hoger de prijzen op dit moment zijn. Heeft iemand hier een idee van?
Wat ik wel weet is dat er nog maar 2 caravans staan bij de dealer hier dichtbij.
En dat dat er voorheen hallen vol waren.

Bij de vouwagen toko om de hoek hebben ze vorige week de laatste voorradige (nieuwe) vouwwagen verkocht aan kennissen van ons.

Het loopt gewoon storm.
Dus het zou mijn niks verbazen dat dat (zeker in de tweedehands markt) de prijzen opdrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:15
iemand nog tips voor goede camping stoelen ben toe aan nieuwe.
hiervoor vrij goedkope gehad...maar omdat je toch veel zit tijdens de vakantie ben ik nu wel toe aan goede stoelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TouchOfInsanity
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Michel242186 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:48:
hiervoor vrij goedkope gehad...maar omdat je toch veel zit tijdens de vakantie ben ik nu wel toe aan goede stoelen.
Crespo is een duur merk maar ben er zelf wel erg tevreden over. Zeker de Crespo AP 237 Air deluxe bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Nu online
Anderhalve week geleden naar Drenthe geweest. Na drie kwartier was de oudste het beu: ik hou dit niet meer vooooool.

Gaat gezellig worden in de zomer als we naar Frankrijk gaan... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
TouchOfInsanity schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:01:
[...]

Crespo is een duur merk maar ben er zelf wel erg tevreden over. Zeker de Crespo AP 237 Air deluxe bijvoorbeeld.
ja die had ik al gezien..ik moet er 4 hebben dus dat loopt aardig op dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Ga ze vooral uitproberen! Er zijn maar weinig stoelen die goed zitten. (vaak of een stang in je knieholtes of daar veel te slap. Soms ook een stang in je nek)

Wij hebben nu ook Crespo's. Kost wat, zit goed. Zeker voor het geld is op de constructie wel wat aan te merken (neem een torx schroevendraaier mee, sommige schroeven lopen los bij gebruik) Groot voordeel van het model dat wij hebben is dat die zeer plat op te vouwen zijn. Vier stoelen op elkaar gestapeld tijdens transport is ca 25 cm hoog.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Ankona schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:21:
[...]

Ga ze vooral uitproberen! Er zijn maar weinig stoelen die goed zitten. (vaak of een stang in je knieholtes of daar veel te slap. Soms ook een stang in je nek)
Herkenbaar. Ik wil daar nog aan toevoegen een rugleuning die doorloopt naar zitting, waardoor er geen plek is voor je billen en je rug een hele nare vorm aanneemt (ik ben niet de enige die dat ervaart, dus het ligt niet aan mijn derrière neem ik aan :P). Aan elke stoel mankeert wel wat lijkt het.
Wij hebben vanwege pakmaat trouwens ook ingeleverd op comfort dus hebben simpele stoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:10

Ik heb regelmatig op doorrijs overnacht bij Novotel Lyon Nord Port de Lyon. Ondanks dat het novotel met 4 * is was die qua prijs altijd wel aantrekkelijk. Je parkeert je auto achter een hek wat 's avonds wordt afgesloten, er zijn familiekamers en als je wel ontbijt wilt is het ontbijt ook prima. Daarnaast ligt het hotel direct langs de doorgaande snelweg.

edit: toen ik verder door het topic ging zag ik dat @MeltedForest precies hetzelfde advies geeft. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Jwlb op 19-05-2021 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
Ankona schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:21:
[...]

Wij hebben nu ook Crespo's. Kost wat, zit goed. Zeker voor het geld is op de constructie wel wat aan te merken (neem een torx schroevendraaier mee, sommige schroeven lopen los bij gebruik) Groot voordeel van het model dat wij hebben is dat die zeer plat op te vouwen zijn. Vier stoelen op elkaar gestapeld tijdens transport is ca 25 cm hoog.
en welk model heb je dan van de Crespo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005

-tom-562

Oliesjeik

Wij gaan dit jaar voor het eerst kamperen met ons zoontje (tegen die tijd is hij 2 jaar). We gaan naar camping Ons Buiten bij Oostkapelle, en hebben een speciaal dreumesplekje (hermetisch afsluitbaar, heel erg fijn :+).
Ik kampeer zelf al vanaf jongs af aan, m'n vriendin pas eigenlijk sinds zei mij kent. We hebben ondertussen eigenlijk alles wel compleet, onze tent is een Obelink Marseille
Afbeeldingslocatie: https://www.obelink.nl/media/catalog/product/cache/91ee885c030d6b6bac91d1651998b59b/2/8/286536-286536-images_main-obelink_marseille-ecommerce.jpeg

Nu heb ik de discussie met m'n vriendin over het overdag laten slapen van ons zoontje. Hij slaapt (nu nog) 2 uurtjes overdag, en tegen die tijd wss ook (eind augustus gaan we, begin juli wordt hij 2). Ik neig er naar om hem overdag in een bijzettentje te laten slapen, b.v. de 3-persoons Quechua Fresh & Black
Afbeeldingslocatie: https://contents.mediadecathlon.com/p1965826/k$34ae0e92712967891e458a652d2158ee/sq/kampeertent-voor-3-personen-mh100-fresh-and-black.jpg
M'n vriendin ziet dat niet zitten. Ze denkt dat het voor hem verwarrend is, op 2 plekken slapen. 's Nachts slaapt hij gewoon bij ons in de tent in zijn eigen compartiment.
Wat zijn de ervaringen van andere Tweakers met dreumessen/peuters die overdag nog moeten slapen?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:51
Slaapt ie thuis dan wel altijd in z'n eigen bedje? Nooit bij de opvang oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:22
Iedereen bedankt voor de vele reacties op mijn vraag. Zal vanavond eens rustig gaan zoeken naar alle suggesties! Helaas eerst nog werk.. :(

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Michel242186 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:02:
[...]

ja die had ik al gezien..ik moet er 4 hebben dus dat loopt aardig op dan.
ach het is maar hoe je het bekijkt. Ben maar blij dat je geen lichtgewicht stoeltjes zoekt ;) Dan is de prijs-stoel verhouding iets meer zoek ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Hopjesvla79 op 19-05-2021 14:16 . Reden: typo ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

TheOmen schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:37:
De kinderen en vrouw hadden twee weken vakantie, dus zelf ook dagen opgenomen en 9 nachten geboekt op een camping in Drenthe. Een farmcamp in Ellertshaar, bij Borger.
Nu zijn farmcamps over het algemeen alleen van die glamping-safaritenten, maar deze had ook velden voor je eigen kampeermiddelen.
Hoe dan ook, caravan uit de stalling halen en de auto volgooien. Voor buitenlandse vakanties zitten we meestal in de heuvels/bergen, en nemen we niet voor iedereen een fiets mee, maar in 't vlakke Nederland toch maar wel gedaan. Dat levert een aardig stereotype caravanfoto op :+
[Afbeelding]

Wat me opviel was dat die twee extra fietsen op het dak niet voor een hoger benzineverbruik zorgen dan met alleen de caravan erachter.

Snelweg opdraaien, vrachtwagen uitzoeken om achter te hangen, cruise control aan en twee uur later konden we gaan installeren. Tussen de buien door, helaas. Maar goed, in de caravan zit je droog en de luifel met voorwand staat eigenlijk ook zo. Wel de grote haringen gepakt want 't waaide behoorlijk.
[Afbeelding]
(Ja hier staat de luifel wat armoedig, na de foto heb ik de boel wat strakker afgemonteerd 8) )

Camping zelf is kleinschalig, met veel boerderijdieren die mogen worden verzorgd door de kinderen. Ligt tegen een bos aan, dus pappa en mamma konden lekker hardlopen. Ook een meertje met zandstrand ligt in de buurt.
Verder is er niet veel, maar Borger ligt op wandel/fietsafstand en verder heb je Assen, Emmen en Westerbork (voor de nodige educatie).
Het weer was wel een dingetje, koud, nat en stormachtig (de eigenaren van de camping deden na de ergste nacht een rondje over de camping met warme chocolademelk _/-\o_ ) , maar natuurlijk stralend weer op de vertrekdag. Nou ja, betekende wel dat de voortent zo goed als droog werd opgeborgen en thuis alleen nog eventjes moest worden uitgelegd in de tuin voor de laatste druppels.

@vhal ik las dat je in de markt bent voor een caravan en een Antares overweegt. Voor vragen: schiet maar raak.
Mooie sleurhut (y)

Ik heb hem een slag kleiner (Antares Titanium 390).

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FRANQ
-tom-562 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:04:
Wij gaan dit jaar voor het eerst kamperen met ons zoontje (tegen die tijd is hij 2 jaar). We gaan naar camping Ons Buiten bij Oostkapelle, en hebben een speciaal dreumesplekje (hermetisch afsluitbaar, heel erg fijn :+).
Ik kampeer zelf al vanaf jongs af aan, m'n vriendin pas eigenlijk sinds zei mij kent. We hebben ondertussen eigenlijk alles wel compleet, onze tent is een Obelink Marseille
[Afbeelding]

Nu heb ik de discussie met m'n vriendin over het overdag laten slapen van ons zoontje. Hij slaapt (nu nog) 2 uurtjes overdag, en tegen die tijd wss ook (eind augustus gaan we, begin juli wordt hij 2). Ik neig er naar om hem overdag in een bijzettentje te laten slapen, b.v. de 3-persoons Quechua Fresh & Black
[Afbeelding]
M'n vriendin ziet dat niet zitten. Ze denkt dat het voor hem verwarrend is, op 2 plekken slapen. 's Nachts slaapt hij gewoon bij ons in de tent in zijn eigen compartiment.
Wat zijn de ervaringen van andere Tweakers met dreumessen/peuters die overdag nog moeten slapen?
Zo'n Deryan tentje lenen/kopen en hem daar snachts in de tent in leggen en overdag haal je dat tentje naar buiten en kan hij lekker in de schaduw tukken.
Wij hebben dat tentje zelfs meegenomen naar het zwembad.

Zelf nooit een gehad, maar altijd kunnen lenen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Niet moeilijk doen. Gewoon op zijn plek in de grote tent leggen.
Het is inderdaad verwarrend en alle uitzonderingen die je inbrengt zorgen later alleen maar weer voor issues.

En op de camping beweegt een kind van 2 heel veel en wordt vanzelf moe genoeg. Die slaapt wel hoor :D

We begonnen hier al kamperen met 9 en 6 weken (oid) en nooit meer issues gehad als thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Wat mensen al eerder zeiden, de spoeling is dun op het gebied van nieuwe caravans (mijn dealer heeft bijna niks meer staan in het betaalbare segment, wel nog wat of in het 40K segment). Tweedehands is hetzelfde, en wat er nog te koop staat op marktplaats zijn meestal wagens waar wat mis mee is, opknappers voor de hoofdprijs.

Idem de markt voor vouwwagens, half mei moet je nog mazzel hebben maar als je iets wilt moet je wel stad en land afzoeken.

De markt voor zeilboten / sloepen is net zo verziekt, niks meer te koop.

Mijn tip: huur voor de komende vakantie iets (moet je ook vlot zijn met reserveren), huur iets op de locatie waar je naar toe wilt (ook vlot zijn met reserveren) en ga in het najaar kijken naar een caravan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
TheOmen schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:37:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Die wijk herken ik. Op Google Streetview staat een andere caravan in de tuin, klopt dat? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lost95
\
Gewoon op zijn eigen plek. Wat wij wel deden was al het heel heet in tent is, z'n bedje buiten zetten (wij hadden kampeerbed mee voor hem),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005

-tom-562

Oliesjeik

Dr_Frickin_Evil schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:05:
Slaapt ie thuis dan wel altijd in z'n eigen bedje? Nooit bij de opvang oid?
Thuis slaapt hij op z'n eigen slaapkamer, en ook op de opvang.
Ik snapte de logica van m'n vriendin ook niet helemaal :')
FRANQ schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:36:
[...]

Zo'n Deryan tentje lenen/kopen en hem daar snachts in de tent in leggen en overdag haal je dat tentje naar buiten en kan hij lekker in de schaduw tukken.

Volgens mij hebben wij nog zo'n tentje liggen, alleen die was dan baby formaat, daar past hij denk ik inmiddels niet meer in :P Maar is mss wel een idee.
Jelte schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:38:
[...]

Niet moeilijk doen. Gewoon op zijn plek in de grote tent leggen.
Het is inderdaad verwarrend en alle uitzonderingen die je inbrengt zorgen later alleen maar weer voor issues.

En op de camping beweegt een kind van 2 heel veel en wordt vanzelf moe genoeg. Die slaapt wel hoor :D

We begonnen hier al kamperen met 9 en 6 weken (oid) en nooit meer issues gehad als thuis.
Op zich ook wel een punt, hij is eigenlijk altijd bezig en het liefst altijd buiten (zelfs in de regen), dus wss zal slapen geen probleem zijn :P

Ik heb er echt zin in, en ben benieuwd hoe het m'n vriendin (en ons zoontje) bevalt. Mogelijk dat we in de toekomst (bij een eventuele 2e kind) nog voor een vouwwagen gaan en later (als het spul allemaal wat ouder is) weer terug naar een tent. Ik vind het heerlijk 8)
Aankomende vrijdag ga ik ook voor een bagagewagentje kijken voor achter de auto. Voorheen kreeg ik al het spul makkelijk mee in mijn auto (Volvo S80). Maar nu met een kind er bij (op de achterbank) en zijn spullen, heb ik liever de auto wat minder vol.

[ Voor 14% gewijzigd door -tom-562 op 19-05-2021 14:52 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12:49
aReaRe schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:38:
[...]

Mijn tip: huur voor de komende vakantie iets (moet je ook vlot zijn met reserveren), huur iets op de locatie waar je naar toe wilt (ook vlot zijn met reserveren) en ga in het najaar kijken naar een caravan.
Persoonlijk zou ik als het even kan nog wachten tot het najaar van de eerste Corona-vrije zomer. Een deel die nu richting het kamperen 'gevlucht' is, zal de kampeermiddelen weer vaarwel zeggen na de eerste zomer dat men weer probleemloos kan vliegen en van hotels/resorts gebruik kan maken.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Ivow85 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:50:
[...]

Persoonlijk zou ik als het even kan nog wachten tot het najaar van de eerste Corona-vrije zomer. Een deel die nu richting het kamperen 'gevlucht' is, zal de kampeermiddelen weer vaarwel zeggen na de eerste zomer dat men weer probleemloos kan vliegen en van hotels/resorts gebruik kan maken.
Ik heb niet gewacht tot het najaar, ik heb in maart 2021 een nieuwe caravan aangeschaft maar ik kampeer al ruim 20 jaar.
Het is geen eendagsvlieg of een bevlieging van mij :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheOmen
Cheesy schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:40:
[...]

Die wijk herken ik. Op Google Streetview staat een andere caravan in de tuin, klopt dat? :+
Argh, we hebben een Sherlock in het forum B)
Op streetview zie je de caravan van een van onze buren.
*kijkt even uit het raam
Yup, staat er nu ook (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Ivow85 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:50:
[...]

Voor een groot deel van de nieuwe kampeerder zal het misschien ook tegenvallen waardoor ze de boel weer in de verkoop gooien. Beste moment om te kopen ligt meestal rond de mei vakantie en Hemelvaart. Voor een nieuwe caravan waarschijnlijk rond het najaar en als je jonger dan 15 jaar wilt loont het ook al snel om voor nieuw te kijken, mits je flexibel kan zijn in je budget. De meeste caravans van na 2006 gaan al rond de 10k en nieuw beginnen ze rond de 15k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Laatst online: 11:56

Smurf

Detri

FRANQ schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:36:
[...]

@-tom-562 Die Derjan tentjes zijn top inderdaad. Koop trouwens wel gelijk de iets grotere peuterversie. Wij hebben daar met onze 2 kinderen jaren plezier van gehad. Niet alleen tijdens vakantie, maar bijvoorbeeld ook tijdens logeren of slaapjes als we op visite waren bij famillie die wat verder weg woont. 's avonds het tentje op bed boven (evt een spanbandje om het matras voor 1 persoons bed) en de kleine kon lekker pitten tot we naar huis gingen.

Van een normale reiswieg heb ik het "reis" gedeelte eigenlijk nooit gezien. Lompe dingen zijn dat maar.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knutsel smurf

knutsel smurf

Ik had mijn caravan in Augustus 2020 besteld en werd in maart geleverd. En hoorde van mensen die in september bestelde pas eind juni en misschien zelfs juli geleverd krijgen. En als je vandaag nieuw besteld zit er meer dan een jaar levertijd op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
knutsel smurf schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 22:56:
Ik had mijn caravan in Augustus 2020 besteld en werd in maart geleverd. En hoorde van mensen die in september bestelde pas eind juni en misschien zelfs juli geleverd krijgen. En als je vandaag nieuw besteld zit er meer dan een jaar levertijd op.
Wij hebben in oktober 2019 voor Corona de onze besteld en hebben de onze ook pas in juni 2020 geleverd gekregen. Daar had Corona dus nog helemaal niks mee te maken. En door Corona is de productie van dit jaar er al zo goed als door heen dus als je nu een specifiek type wil kan je gewoon tot de productie van 2022 wachten..
Wij hebben Bardani stoelen, beetje zelfde idee als die crespo's. Ongeveer 80 per stoel in de aanbieding. Hebben er ook voetenbankjes bij. Zitten echt heerlijk als je het mij vraagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Ik zat ook te twijfelen over 2 nieuwe Crespo stoelen (specifiek de ap-237 air-deluxe compact) maar toch nog even gekeken naar een goedkopere stoel. Uiteindelijk voor het geld van 1 Crespo stoel 2 van deze gekocht:
https://www.vrijbuiter.nl/redwood-sequoia-comfort_cdaa0084/
Is net zo compact op te vouwen en zat voor mij net zo goed (voor zover even uittesten in de winkel een goede beoordeling is :P).
Het grootste verschil is het in- en uitklappen wat soepeler ging met de Crespo, dat was voor mij geen rechtvaardiging voor de dubbele prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 21:28
@Cheesy waar haal je die vandaan? Wij hebben bij de aanschaf van onze tent in 2015 2 A-4tjes gehad over opzetten that's it. Heb je toevallig hier meer van? Dus digitaal qua opzetten en afbreken? Tx!
Cheesy schreef op maandag 17 mei 2021 @ 11:03:
[...]

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:37

Wij zijn ons aan het orienteren voor een caravan. Ik heb alleen geen idee hoeveel hoger de prijzen op dit moment zijn. Heeft iemand hier een idee van?
2e hands loopt het nog steeds op zeg nu 2 a 3 K meer tov voor t virus.

Gemiddelde 4 persoons 440-480 opbouwmaat;
2001 = €5000
2006 = €8000-€9000
2010 = €12000
2012 = €14000

Als je bedenkt dat de nieuwprijs ~€14K was is dit een bijzonder goeie investering geweest :+
Dus hoe nieuwer des te meer waar voor je geld.

Huren is een goeie optie , kan je gelijk jou gewenste indeling uittesten . In september worden de meeste vaak opgeruimd zodat er geen stalling meer betaald hoeft te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nuffy
Isabella thor ~90€-110€

is tegenhanger de luxere crespo's .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuffy

Idd booking.com it is , even een plaats invoeren waar je ongeveer denkt te komen en dan filteren op je wensen en dan op de kaart langs de snelweg gaan kijken. Minimaal 4 sterren is wel aan de raden het is niet zoals hier 4 sterren , vaak wat ouder.

De gemiddelde snelheid ligt veel hoger dan duitsland dus wellicht slim om optie te nemen om om dag van aankomst voor 18:00 te kunnen annuleren.

Tussen Dijon en Lyon net voor Macon ligt een leuke speeltuin voor kids . Even googlen op ' aire de jugy ( afbeeldingen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Gewoon in de tent mieteren waar zijn bedje is, als het te warm is wat meer open zetten. Waarom moeilijker maken dan dat? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Cheezus schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 07:55:
Ik zat ook te twijfelen over 2 nieuwe Crespo stoelen (specifiek de ap-237 air-deluxe compact) maar toch nog even gekeken naar een goedkopere stoel. Uiteindelijk voor het geld van 1 Crespo stoel 2 van deze gekocht:
Is net zo compact op te vouwen en zat voor mij net zo goed (voor zover even uittesten in de winkel een goede beoordeling is :P).
Het grootste verschil is het in- en uitklappen wat soepeler ging met de Crespo, dat was voor mij geen rechtvaardiging voor de dubbele prijs :)
Kom je over een paar jaar nog wel achter. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Gonadan schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 21:54:
[...]

Kom je over een paar jaar nog wel achter. ;)
Want dan beginnen de wereldkampioenschappen kampeerstoel in- en uitklappen? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Cheezus schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 21:58:
Want dan beginnen de wereldkampioenschappen kampeerstoel in- en uitklappen? :+
Ja maar dan wel bovenhands op afstand. :D

Ik doel meer op dat er meer redenen zijn waarom er prijsverschil is. Goedkopere varianten merk je vaak eerder speling, doorzakken of andere duurzaamheidsaspecten in.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
Cheezus schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 07:55:
Hebben wij ook, ga je geen spijt van krijgen.

Al zijn ze bij ons vanuit de vouwwagen naar de achtertuin verhuisd. Doordat de achterpoot zoveel ruimte in nam bleek hij niet praktisch onder de luifel van onze vouwwagen.

We hebben nu van die simpele klapstoelen.
Daar kunnen er makkelijk 4 van onder de luifel aan tafel zonder dat je meteen niet meer rond kan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Gonadan schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 22:01:
[...]

Ja maar dan wel bovenhands op afstand. :D

Ik doel meer op dat er meer redenen zijn waarom er prijsverschil is. Goedkopere varianten merk je vaak eerder speling, doorzakken of andere duurzaamheidsaspecten in.
Ik denk dat tenzij je er 6 maanden van het jaar er permanent op zit dat allemaal wel mee zal vallen.

Onze stoelen waren ook maar 80 in de aanbieding en zitten vooralsnog perfect zelfs na heel wat keren opzetten en weer weg zetten. Maar wij gaan ook maar x keer per jaar weg en geen maaaaanden 😋.

Sommige merken zijn gewoon duur omdat het duur is.. omdat het exclusiviteit wil uitstralen ofzo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
mathman schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 19:59:
@Cheesy waar haal je die vandaan? Wij hebben bij de aanschaf van onze tent in 2015 2 A-4tjes gehad over opzetten that's it. Heb je toevallig hier meer van? Dus digitaal qua opzetten en afbreken? Tx!
[...]
Ik heb alleen kopietjes via-via. Misschien heb je hier wat aan. De eerste twee zijn niet officieel, maar wel handig de eerste paar keer.
Tentdoek: https://drive.google.com/...xSnJpM00/view?usp=sharing
Kuipzeil: https://drive.google.com/...VUVIwaUU/view?usp=sharing

Origineel: https://drive.google.com/...3S3dmZjg/view?usp=sharing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 13:55
Vanmiddag op weg naar het subtropische Wezuperbrug om dit weekend onze "nieuwe" caravan te proberen. Na jaren getentkampeerd te hebben nu een caravan.

De planning is om ook de voortent, tentaanbouw en eventueel de luifel op te zetten, maar een blik uit het raam zegt mij dat het "vliegeren" wordt......

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheOmen
emil_406 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:12:
Vanmiddag op weg naar het subtropische Wezuperbrug
Kuierpad?
Erg mooie camping, als je de mogelijkheid hebt om aan het meer aan de oostkant te staan. Ruime plekken en het uitzicht over het meer is prachtig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UVVYvdnXvPmCG08wsRTfI3Ufapg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qZEOngMg0nqZHGbHDr8vEtUY.jpg?f=fotoalbum_large
in 2018 en 2019 daar gestaan met de tent. Dit jaar stond het als optie om met de caravan te doen, maar ze wilden de velden aan het water (nog) niet opengooien dus is het Ellertshaar geworden.

Pagina: 1 ... 84 ... 276 Laatste