Toch nog maar even een kort stukje over de afgelopen vakantie.
De kinderen en vrouw hadden twee weken vakantie, dus zelf ook dagen opgenomen en 9 nachten geboekt op een camping in Drenthe. Een farmcamp in Ellertshaar, bij Borger.
Nu zijn farmcamps over het algemeen alleen van die glamping-safaritenten, maar
deze had ook velden voor je eigen kampeermiddelen.
Hoe dan ook, caravan uit de stalling halen en de auto volgooien. Voor buitenlandse vakanties zitten we meestal in de heuvels/bergen, en nemen we niet voor iedereen een fiets mee, maar in 't vlakke Nederland toch maar wel gedaan. Dat levert een aardig stereotype caravanfoto op
Wat me opviel was dat die twee extra fietsen op het dak niet voor een hoger benzineverbruik zorgen dan met alleen de caravan erachter.
Snelweg opdraaien, vrachtwagen uitzoeken om achter te hangen, cruise control aan en twee uur later konden we gaan installeren. Tussen de buien door, helaas. Maar goed, in de caravan zit je droog en de luifel met voorwand staat eigenlijk ook zo. Wel de grote haringen gepakt want 't waaide behoorlijk.
:strip_exif()/f/image/vqE9LkHVViv3Mk2auRNnFLDR.jpg?f=fotoalbum_large)
(Ja hier staat de luifel wat armoedig, na de foto heb ik de boel wat strakker afgemonteerd

)
Camping zelf is kleinschalig, met veel boerderijdieren die mogen worden verzorgd door de kinderen. Ligt tegen een bos aan, dus pappa en mamma konden lekker hardlopen. Ook een meertje met zandstrand ligt in de buurt.
Verder is er niet veel, maar Borger ligt op wandel/fietsafstand en verder heb je Assen, Emmen en Westerbork (voor de nodige educatie).
Het weer was wel een dingetje, koud, nat en stormachtig (de eigenaren van de camping deden na de ergste nacht een rondje over de camping met warme chocolademelk

) , maar natuurlijk stralend weer op de vertrekdag. Nou ja, betekende wel dat de voortent zo goed als droog werd opgeborgen en thuis alleen nog eventjes moest worden uitgelegd in de tuin voor de laatste druppels.
@
vhal ik las dat je in de markt bent voor een caravan en een Antares overweegt. Voor vragen: schiet maar raak.
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.