Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
nu ja verkopen .. wie wil het nog hebben ? heeft vorig jaar op diverse sites gestaan ..
Tja vanalles
Langs brengen bij een kringloop winkel een ideevso schreef op woensdag 28 april 2021 @ 21:17:
[...]
nu ja verkopen .. wie wil het nog hebben ? heeft vorig jaar op diverse sites gestaan ..
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Vond het altijd aanklooien met telefoon laden in het WC-hok, dus nu maar een powerbank gekocht. Kom ik in principe de tijd wel mee door, maar toch ook maar een zonneladertje gekocht:

Heb er wel zin in
[ Voor 4% gewijzigd door eamelink op 28-04-2021 21:59 ]
Is het zo'n veldkeuken die bij een vouwwagen hoorde? Ding ziet eruit alsof hij ook ingeklapt nog best groot is dus zullen tentkampeerders waarschijnlijk afvallen wegens ruimtegebrek in de kofferbak.vso schreef op woensdag 28 april 2021 @ 21:17:
[...]
Ik kook liever in de voortent dan in de caravan, maar ook dan moet je het ding nog ergens kwijt kunnen op momenten dat je het niet gebruikt. Onze ligt onder het bed, maar die is ingeklapt maar zo'n 15cm hoog.
Dit is wel hét moment voor kampeerspullen op Marktplaats, dus met een scherpe prijs en goede foto's ga je misschien nog iemand blij maken, maar je moet zelf bepalen of je het voor die paar tientjes de moeite vind. Anders inderdaad naar de kringloop zoals al gezegd was.
)
ja/nee het is wel een veldkeuken maar hoort niet perse bij een vouwwagen ..Smurf schreef op donderdag 29 april 2021 @ 10:52:
[...]
Is het zo'n veldkeuken die bij een vouwwagen hoorde? Ding ziet eruit alsof hij ook ingeklapt nog best groot is dus zullen tentkampeerders waarschijnlijk afvallen wegens ruimtegebrek in de kofferbak.
Ik kook liever in de voortent dan in de caravan, maar ook dan moet je het ding nog ergens kwijt kunnen op momenten dat je het niet gebruikt. Onze ligt onder het bed, maar die is ingeklapt maar zo'n 15cm hoog.
Dit is wel hét moment voor kampeerspullen op Marktplaats, dus met een scherpe prijs en goede foto's ga je misschien nog iemand blij maken, maar je moet zelf bepalen of je het voor die paar tientjes de moeite vind. Anders inderdaad naar de kringloop zoals al gezegd was.
ik geef het liever weg aan een "goed doel" hmm anders de lokale scouting groep ..
Tja vanalles
Had inderdaad wel begrepen dat deze niet bij een vouwwagen hoorde, maar dat lijkt mij het enige kampeermiddel waar je makkelijk een pakket van dit formaat in of aan kwijt kunt. Tegenwoordig hebben de meeste er wel standaard een keuken bij, maar volgens mij was dit vroeger wel anders.
Bovenstaande is trouwens allemaal niet negatief bedoeld hoor, Ik ben zelf ook niet zo van het zomaar weggooien als ik er mogelijk nog iemand blij mee kan maken. Ook al is naar de stort rijden vaak de makkelijkste/snelste optie,
)
neuh .. was niet negatief op te vatten IMHO .. dus deze snap ik nietSmurf schreef op donderdag 29 april 2021 @ 12:45:
@vso Scouting is een goede ja. Die hebben "hufterproof" hoger op de prioriteitenlijst staan dan "compact"
Had inderdaad wel begrepen dat deze niet bij een vouwwagen hoorde, maar dat lijkt mij het enige kampeermiddel waar je makkelijk een pakket van dit formaat in of aan kwijt kunt. Tegenwoordig hebben de meeste er wel standaard een keuken bij, maar volgens mij was dit vroeger wel anders.
Bovenstaande is trouwens allemaal niet negatief bedoeld hoor, Ik ben zelf ook niet zo van het zomaar weggooien als ik er mogelijk nog iemand blij mee kan maken. Ook al is naar de stort rijden vaak de makkelijkste/snelste optie,
maar goed .. via FB de lokale Scouting benaderd..maar wie het eerste reageert ..
Neuh dat verschilt per merk VW.. soms moet je ze bewust erbij kopen ..

ik HAAT weggooien .. zeker van bruikbare spullen die ik zelf ook nog in zou zetten .. tijdens corona heb ik veel al "geloost" bij gezinnen die het niet zo breed hebben ... dit is een ding dat moet je willen hebben
en het eet geen brood .. en staat niet echt in de weg .. maar ik zie niet dat het nog gebruikt gaat worden ..
bv in de tuin zou je het mooi als buiten keuken kunnen inzetten .. eventueel schroef je er wat hout omheen .. voor naast de BBQ oid ..
Tja vanalles
Tof! Voor een kind van vijf is kamperen in de achtertuin al een avontuur, dus dit moet al helemaal een onuitwisbare indruk achter laten! Heel veel plezier samen!eamelink schreef op woensdag 28 april 2021 @ 21:58:
Zo, zaterdag ga ik twee nachtjes kamperen met m'n middelste dochter. Vijftien kilometer fietsen naar een natuurkampeerterrein. Dat is wel zo'n beetje de max, want ze is pas vijf.
Vond het altijd aanklooien met telefoon laden in het WC-hok, dus nu maar een powerbank gekocht. Kom ik in principe de tijd wel mee door, maar toch ook maar een zonneladertje gekocht:
[Afbeelding]
Heb er wel zin in
We've got that ring of confidence
En zaterdag voor de eerste keer dit jaar eens even langs de camping winkel. Willen nog een extra pannetje halen met deksel en wat andere kleine dingen. Nu we steeds vaker weg gaan met de caravan koken we ook meer. En heb feitelijk wel 2 pannen ('gewone' ronde en een steelpannetje) maar nog maar 1 deksel. Dus dat werkt ook niet helemaal geweldig.
Het is sowieso ruim 8 maanden geleden dat ik in een camping winkel ben geweest dus wel zin in! Sowieso weinig in winkels geweest buiten de supermarkt sinds december.. al dat op afspraak snel ergens binnen zijn was niet mijn ding zeg maar.
Zo stonden we er afgelopen weekend bij trouwens, heerlijke camping (Warnsborn) bij Arnhem. Eind mei gaan we weer... dus nog even paar weken wachten nu.
:strip_exif()/f/image/k4FkMILf7vzuUbZEj2h9gg9E.jpg?f=fotoalbum_large)
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD
Wadduh? Welkuh? Waaoh?TgR_KILLER schreef op donderdag 29 april 2021 @ 19:34:
Dinsdag toch eens online een mooi 'tasje' gekocht met opberg vakjes dat alles netjes weggestopt kan worden.
Ik kampeer regelmatig een (lang) weekend zonder stroom op evenementen waar een warme douche of een toilet met water-spoeling (in plaats van een dixi) al een luxe is. Als je daar vraagt naar een stroomaansluiting, dan kijkt men alsof ze water zien branden. Dat is dan wel met auto, en meestal ook met de Eriba Puck caravan (uit 1972) er achter.Cheesy schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:37:
Nu heb ik niet veel elektra nodig (we hebben bijvoorbeeld geen koelkast of -box), maar een waterkokertje en wat stroom voor de smartphone is toch wel handig. Of voor het opblazen van het luchtbed. Hoe werkt dat normaal? Laadt iedereen z'n telefoon op bij de receptie? Zijn daar kluisjes ofzo?
Allereerst gebruik je je telefoon natuurlijk zo min mogelijk. Je bent tenslotte aan het kamperen! Om flink op accu verbruik te besparen kun je ook de internetverbinding het grootste deel van de tijd uitzetten, dat scheelt enorm. Vooraf even het thuisfront laten weten dat ze in noodgevallen even moeten bellen in plaats van appen. En je doet ineens met gemak 2, misschien wel 3 dagen op één acculading van je telefoon.
Maar je wilt uiteraard wel foto's maken, met telefoon of camera. Een flinke powerbank doe thuis opgeladen is, kun je wel twee tot 4 keer een telefoon mee opladen. Ook zijn er, zoals een paar berichten hierboven al geplaatst, zonnepaneeltjes beschikbaar om je powerbank of telefoon mee op te laden.
En als je met de auto gaat: tijdens elk ritje wat langer dan 5 minuten duurt, alle oplaadbare apparaten tijdens de rit weer bijladen. Zorg voor usb laders van minimaal 2A per uitgang. Ook kun je gerust zonder dat de motor van de auto draait wel één of twee apparaten opladen met de auto accu.
Een luchtbed kan je met handpomp, voetpomp of een elektrisch pompje op 12V oppompen. Er zijn ook elektrische pompjes met ingebouwde accu. Als je uitsluitend op die ingebouwde accu wil vertrouwen, test dan thuis even of die ruim voldoende capaciteit heeft voor het oppompen van alle luchtbedden die mee gaan.
Verder maak ik tijdens de 'off grid' kampeerweekenden gebruik van de originele caravan koelkast op gas. Verlichting binnen en buiten de caravan op led-strips, aangesloten op zo'n jump-starter als stroombron. Ook de waterpomp doet het hier op. Verwarming in de caravan gaat op gas.
Bij renovatie van de caravan in de toekomst wil ik er ook nog een vaste accu inbouwen en een zonnepaneel op het dak plakken. Zodat ik gegarandeerd ben van voldoende 12V voor verlichting en apparaten, ook voor langere tijd.
:strip_exif()/f/image/vvFGwgkU0b7MC6s2JvT7tgUC.jpg?f=fotoalbum_large)
Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.
Hier 1tje van die qua formaat exact paste
https://www.sunflake.nl/product-categorie/kabel-organizers/
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Je kan niet vroeg genoeg beginnen met kamperen educatie aan je kindereneamelink schreef op woensdag 28 april 2021 @ 21:58:
Zo, zaterdag ga ik twee nachtjes kamperen met m'n middelste dochter. Vijftien kilometer fietsen naar een natuurkampeerterrein. Dat is wel zo'n beetje de max, want ze is pas vijf.
[Afbeelding]
Heb er wel zin in

En ze zijn hier altijd al weken van tevoren aan het vragen hoe lang het nog duurt voordat we gaan.
Mooie combinatieIvow85 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 20:25:
[...]
Ik kampeer regelmatig een (lang) weekend zonder stroom op evenementen waar een warme douche of een toilet met water-spoeling (in plaats van een dixi) al een luxe is. Als je daar vraagt naar een stroomaansluiting, dan kijkt men alsof ze water zien branden. Dat is dan wel met auto, en meestal ook met de Eriba Puck caravan (uit 1972) er achter.
Allereerst gebruik je je telefoon natuurlijk zo min mogelijk. Je bent tenslotte aan het kamperen! Om flink op accu verbruik te besparen kun je ook de internetverbinding het grootste deel van de tijd uitzetten, dat scheelt enorm. Vooraf even het thuisfront laten weten dat ze in noodgevallen even moeten bellen in plaats van appen. En je doet ineens met gemak 2, misschien wel 3 dagen op één acculading van je telefoon.
Maar je wilt uiteraard wel foto's maken, met telefoon of camera. Een flinke powerbank doe thuis opgeladen is, kun je wel twee tot 4 keer een telefoon mee opladen. Ook zijn er, zoals een paar berichten hierboven al geplaatst, zonnepaneeltjes beschikbaar om je powerbank of telefoon mee op te laden.
En als je met de auto gaat: tijdens elk ritje wat langer dan 5 minuten duurt, alle oplaadbare apparaten tijdens de rit weer bijladen. Zorg voor usb laders van minimaal 2A per uitgang. Ook kun je gerust zonder dat de motor van de auto draait wel één of twee apparaten opladen met de auto accu.
Een luchtbed kan je met handpomp, voetpomp of een elektrisch pompje op 12V oppompen. Er zijn ook elektrische pompjes met ingebouwde accu. Als je uitsluitend op die ingebouwde accu wil vertrouwen, test dan thuis even of die ruim voldoende capaciteit heeft voor het oppompen van alle luchtbedden die mee gaan.
Verder maak ik tijdens de 'off grid' kampeerweekenden gebruik van de originele caravan koelkast op gas. Verlichting binnen en buiten de caravan op led-strips, aangesloten op zo'n jump-starter als stroombron. Ook de waterpomp doet het hier op. Verwarming in de caravan gaat op gas.
Bij renovatie van de caravan in de toekomst wil ik er ook nog een vaste accu inbouwen en een zonnepaneel op het dak plakken. Zodat ik gegarandeerd ben van voldoende 12V voor verlichting en apparaten, ook voor langere tijd.
[Afbeelding]
En rest van de tips
Ik heb een camping in Nederland geboekt welke gratis te annuleren is. Mocht je dan toch naar het buitenland kunnen dan is dat een mogelijkheid.Stephan11117 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 18:14:
Toch een lastige keus; afwachten of 16 mei het buitenland (Frankrijk) weer open gaat voor toeristen of nu gewoon boeken in Nederland voor juni voordat alle campingplekken weg zijn.
Keurig. Dat zou ik ook graag doen. Toch lijkt het een uitzondering te zijn waar dat mogelijk is. (Logisch wel)knutsel smurf schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 19:13:
[...]
Ik heb een camping in Nederland geboekt welke gratis te annuleren is. Mocht je dan toch naar het buitenland kunnen dan is dat een mogelijkheid.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Gewoon pas in september op vakantie gaan. Alles daarvoor (gemiddeld week per maand weg) doen we in NLStephan11117 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 18:14:
Toch een lastige keus; afwachten of 16 mei het buitenland (Frankrijk) weer open gaat voor toeristen of nu gewoon boeken in Nederland voor juni voordat alle campingplekken weg zijn.
Zowel in juni als september doen we een week NL. En tussendoor meerdere weekendjes weg. Hopelijk volgend jaar tijd voor wat langere trips over de grens.
Ik maak me in ieder geval geen zorgen. Vakantie here we come!!
Mijn project om de slaapcabine's te verven is ook afgerond. Ipv wit is hij nu helemaal zwart maar eerlijk gezegd heb ik mij wel verkeken op de hoeveelheid werk die dit opleverde

Welke tent en hoe heb je dit gedaan? Heb je een foto van voor en na? Heb zelf een Falco Steenarend 5800 met lichte slaapcabines.vhal schreef op zondag 2 mei 2021 @ 09:41:
...
Mijn project om de slaapcabine's te verven is ook afgerond. Ipv wit is hij nu helemaal zwart maar eerlijk gezegd heb ik mij wel verkeken op de hoeveelheid werk die dit opleverde
Foto voor heb ik helaas niet maar het waren lichte cabines, wij hebben een Havik 4000Brammel schreef op zondag 2 mei 2021 @ 11:34:
[...]
Welke tent en hoe heb je dit gedaan? Heb je een foto van voor en na? Heb zelf een Falco Steenarend 5800 met lichte slaapcabines.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GJZaO53eoX1gpW9oQ7NHeGtN.jpg?f=user_large)
Ik heb zwarte textielverf gebruikt van Dylon (van die pods) en de cabines machinaal gewassen in de wasmachine. Niet ideaal omdat de cabines eigenlijk te groot zijn voor onze (8kg capaciteit) wasmachine en je daarom de kans hebt dat de verf niet egaal dekt. Idealiter zou je een grote (specie)kuip moeten hebben of het willen aandurven om in bad te gaan verven. Maar tegenwoordig zijn de meeste baden van kunststof en ik weet niet 100% zeker of de verf daar gedeeltelijk in trekt.
Maar goed, voor nu is dit prima zo. Mijn resultaat is absoluut niet perfect. Her en der heb ik wel wat lichtere vlekken. Het ging er mij meer om dat het wat donkerder werd In de cabine en dat is wel gelukt.
Volgorde is eigenlijk:
- cabine eerst wassen met regulier programma, belangrijkste is dat alles goed nat is.
- na regulier programma verf los toevoegen in trommel, één pod is genoeg voor 600gr textiel dus weeg de cabine eerst even. Start een lang programma op 30/40 graden.
- na het verven opnieuw een regulier programma starten met wasmiddel,
- eventueel opnieuw spoelen om de laatste resten verf uit te spoelen.
- machine reinigen (handmatig de rubbers en een kookwas starten)
Zie ook https://www.kampeermeneer.nl/binnentent-wassen-en-verven/
Aan de andere kant zullen veel mensen die nu boeken met het idee "dan zien we later wel of we toch naar het buitenland kunnen" waarschijnlijk alsnog naar die reeds geboekte camping gaan. Óók wanneer het tegen die tijd weer mogelijk is om toch naar het buitenland te gaan.Gonadan schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 19:44:
Vrij logisch inderdaad, anders gaan mensen hamsteren met vakantie plekken en zien dan van de zomer wel waar ze zin in hebben. Sta je als camping alsnog ineens met lege plekken.
Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.
Wel irritant die hepi-arrangementen dus een aantal campings vielen al af, en heel veel is al volgeboekt.
Maargoed, kamperen = kamperen dus de lat hebben we niet heel hoog gelegd.
Mooi project. In de nieuwste serie zijn de slaapcabines ook donker, maar ik heb nog geen foto gezien hoe dat er uitziet. Wellicht zijn die cabines ook los verkrijgbaar bij Bax.vhal schreef op zondag 2 mei 2021 @ 12:06:
[...]
Foto voor heb ik helaas niet maar het waren lichte cabines, wij hebben een Havik 4000
[Afbeelding]
Ik heb zwarte textielverf gebruikt van Dylon (van die pods) en de cabines machinaal gewassen in de wasmachine. Niet ideaal omdat de cabines eigenlijk te groot zijn voor onze (8kg capaciteit) wasmachine en je daarom de kans hebt dat de verf niet egaal dekt. Idealiter zou je een grote (specie)kuip moeten hebben of het willen aandurven om in bad te gaan verven. Maar tegenwoordig zijn de meeste baden van kunststof en ik weet niet 100% zeker of de verf daar gedeeltelijk in trekt.
Maar goed, voor nu is dit prima zo. Mijn resultaat is absoluut niet perfect. Her en der heb ik wel wat lichtere vlekken. Het ging er mij meer om dat het wat donkerder werd In de cabine en dat is wel gelukt.
Volgorde is eigenlijk:
- cabine eerst wassen met regulier programma, belangrijkste is dat alles goed nat is.
- na regulier programma verf los toevoegen in trommel, één pod is genoeg voor 600gr textiel dus weeg de cabine eerst even. Start een lang programma op 30/40 graden.
- na het verven opnieuw een regulier programma starten met wasmiddel,
- eventueel opnieuw spoelen om de laatste resten verf uit te spoelen.
- machine reinigen (handmatig de rubbers en een kookwas starten)
Zie ook https://www.kampeermeneer.nl/binnentent-wassen-en-verven/
Wat mij opvalt is dat steeds minder campings de term "laat vertrek / late checkout" kennen. Vroeger deed men niet zo moeilijk als je pinkstermaandag eind van de dag vertrok. Eventueel betaalde je een beetje extra.Cheesy schreef op maandag 3 mei 2021 @ 07:36:
Het wordt mooi weer, dus ook nog maar korte vakantie geboekt rond hemelvaart.
Wel irritant die hepi-arrangementen dus een aantal campings vielen al af, en heel veel is al volgeboekt.
Tegenwoordig moet je meteen de dinsdag er bij boeken, extra nacht toeristenbelasting betalen etc etc.
Zou het liggen aan al die geautomatiseerde boekingssystemen van tegenwoordig?
Vaak is er op de camping ook nog wel wat te regelen, maar dan neem je een gokje.emil_406 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 08:41:
[...]
Wat mij opvalt is dat steeds minder campings de term "laat vertrek / late checkout" kennen. Vroeger deed men niet zo moeilijk als je pinkstermaandag eind van de dag vertrok. Eventueel betaalde je een beetje extra.
Tegenwoordig moet je meteen de dinsdag er bij boeken, extra nacht toeristenbelasting betalen etc etc.
Afgelopen zomer vertrokken we een nacht (halve dag) eerder in Oostenrijk (i.v.m. regen), en kregen netjes de toeristenbelasting van de laatste nacht terug, dat vond ik wel erg attent.
Het boekingssysteem dat veel campings in Nederland gebruiken vind ik verder prima werken (vast een of andere standaard Wordpress-plugin?). Campings waar je telefonisch of per mail moet reserveren laat ik uit gemak toch vrij snel links liggen. Ik denk dat die het ook wel terugzien in bezetting.
edit: deze dus: https://www.tommybookingsupport.nl/boekingssysteem_wordpress
[ Voor 3% gewijzigd door Cheesy op 03-05-2021 09:04 ]
Toevallig van de week die ook aangeraden aan mijn tante. Ik gebruik hem zelf al 5 jaar met veel plezier. Bijna geen powerbank meer nodig. Al ligt het ook een beetje aan je telefoongebruik (en het weer).eamelink schreef op woensdag 28 april 2021 @ 21:58:
[Afbeelding]
Heb er wel zin in
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Op onze vaste camping rekenen ze de vrije dagen als hoogseizoen en die werkdagen ertussen als laag seizoen zonder bezetting. Een late checkout is trouwens vaak afhankelijk of de plek gereserveerd is of niet. Die extra nacht toeristenbelasting is trouwens onzin als je niet overnacht.emil_406 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 08:41:
[...]
Wat mij opvalt is dat steeds minder campings de term "laat vertrek / late checkout" kennen. Vroeger deed men niet zo moeilijk als je pinkstermaandag eind van de dag vertrok. Eventueel betaalde je een beetje extra.
gelukkig heb ik een camping met late check-out omdat ik een hepi arrangement hebemil_406 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 08:41:
[...]

Maar die betaal je wel als je gedwongen wordt om een extra dag te boeken omdat je laat weg wilt.Deveon schreef op maandag 3 mei 2021 @ 09:35:
[...]
Die extra nacht toeristenbelasting is trouwens onzin als je niet overnacht.
Die moet de camping (of andere overnachtingsaanbieder) alleen wel aan je terugbetalen wanneer je eerder dan de gereserveerde terugreisdatum naar huis gaat. Het is namelijk een belasting die door de lokale overheid in rekening wordt gebracht voor iedere overnachting die je er daadwerkelijk doorbrengt.emil_406 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 09:46:
[...]
Maar die betaal je wel als je gedwongen wordt om een extra dag te boeken omdat je laat weg wilt.
Ik vraag me af hoe vaak mensen dat terugvragen....Ivow85 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:29:
[...]
Die moet de camping (of andere overnachtingsaanbieder) alleen wel aan je terugbetalen wanneer je eerder dan de gereserveerde terugreisdatum naar huis gaat. Het is namelijk een belasting die door de lokale overheid in rekening wordt gebracht voor iedere overnachting die je er daadwerkelijk doorbrengt.
De reden dat wij snel opgehouden zijn met kijken of we met Hemelvaart weg konden. Teveel van die hepi vaste dagen. Of meteen 1.5 week moeten nemen. En stervens duur. Haha wij slaan wel een paar weken over 😅Cheesy schreef op maandag 3 mei 2021 @ 07:36:
Het wordt mooi weer, dus ook nog maar korte vakantie geboekt rond hemelvaart.
Maargoed, kamperen = kamperen dus de lat hebben we niet heel hoog gelegd.
Lekker hoor! Enjoy!
[ Voor 12% gewijzigd door TgR_KILLER op 03-05-2021 18:12 ]
De Renault Clio Estate moet er hard voor werken maar vlakke weg bij 94km/h is de 5de versnelling bruikbaar. Kort ritje tussen Almere en Lelystad vastgesteld, maar de 4de is beter (draait het motortje +/- 3200 toeren).
100 km/h is haalbaar met de combinatie, blijft stabiel bij inhalen van vrachtwagens en wisselen van rijstrook om daarna de snelheid terug te laten zakken naar +/- 94 km/h.
Bij het nemen van hobbels deint de stationwagon niet na, dus ik wacht even met hulpveren van Mad.
Alle snelheden gemeten met Garmin GPS, snelheidsmeter van de Renault is consequent 4 km/h hoger.
Tot zover de eerste kilometers met de Renault en Caravelair.
Poeh, ik blij met onze combi, vlakke weg zonder wind ofzo ongeveer 1500 toeren. 100 is geen enkel issue met inhalen, sneller vast ook niet maar dat proberen we maar niet haha.aReaRe schreef op maandag 3 mei 2021 @ 20:46:
[...]
De Renault Clio Estate moet er hard voor werken maar vlakke weg bij 94km/h is de 5de versnelling bruikbaar. Kort ritje tussen Almere en Lelystad vastgesteld, maar de 4de is beter (draait het motortje +/- 3200 toeren).

Wel wat camping pics posten he!
We zullen het zien, maar voorlopig is het pret budget op. Ik zit wel stiekem te kijken naar een Megane Estate, maar wil niet te zwaar gaan qua gewicht en met mijn kilometers zeker geen diesel.TgR_KILLER schreef op maandag 3 mei 2021 @ 22:57:
[...]
Poeh, ik blij met onze combi, vlakke weg zonder wind ofzo ongeveer 1500 toeren. 100 is geen enkel issue met inhalen, sneller vast ook niet maar dat proberen we maar niet haha.van de Land Cruiser
Wel wat camping pics posten he!
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sVoUwL5kAuM9lg1ylRwtL1lG.jpg?f=user_large)
Uit den ouden Doosch, camping in Toscane
Als het weer kan (laatste jaren niet van gekomen vanwege het feit dat ik mantelzorger ben voor mijn 70+ jarige moeder).
[ Voor 13% gewijzigd door aReaRe op 04-05-2021 08:05 ]
(we zouden deze week blijven staan, maar zondagmiddag opgebroken)
Maar ik zat me af te vragen of er niet wat elasticiteit in de scheerlijnen zou moeten.
Wij hebben allemaal van die spanband achtige scheerlijnen, waar 0 rek op zit.
Ik heb zo al eens het doek gescheurd door in een val de scheerlijn te pakken.
Maar ook met harde wind zie je gewoon dat er veel spanning op het doek komt ter plaatse van de scheerlijnen.
Bij koord achtige scheerlijnen zit er altijd (behoorlijk)wat rek op het koord, waardoor ze een beetje meegeven.
bij de caravans viel mij op dat aan de stormbanden veren zitten aan de haringen.
Nu heb ik dus het idee dat het misschien wel "goed" is om elastieken aan de onderkant van de scheerlijnen te maken met lussen van shock cord / elastisch touw.
hoe denken jullie daarover?
alles kan off-topic
Als aanvulling hierop, bij casetteluifels heb je dus geen veerkracht in het systeem en daarom de veren in de stormbanden.Ankona schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 18:29:
Over het algemeen zet je scheerlijnen niet te strak en komt de veerkracht uit de stokken/bogen.

Anyway:
Eerste keer met de tent met drie kids. We hebben een tent waar wij allemaal in passen, maar voor de twee grotere kinderen nog op zoek naar iets wat we erbij kunnen zetten. Lijkt me niet te moeilijk ook tweedehands iets simpels te vinden.
Maar ook op zoek naar een compact tafeltje + vier (of vijf) stoelen. Nadruk op compact. Huurauto dus geen idee hoe groot die precies gaat zijn. Iemand tips, ideeën, tevreden gebruikers van bepaalde merken?
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Al bij de Decathlon geweest?Garyu schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 21:26:
Wij gaan naar Italië deze zomertijd voor de adriatische kust. Mocht het niet lukken vanwege Corona dan gaan we wel dichterbij op zoek naar een plekje, maar ik vermoed dat ze maar wat graag toeristen willen ontvangen.
Anyway:
Eerste keer met de tent met drie kids. We hebben een tent waar wij allemaal in passen, maar voor de twee grotere kinderen nog op zoek naar iets wat we erbij kunnen zetten. Lijkt me niet te moeilijk ook tweedehands iets simpels te vinden.
Maar ook op zoek naar een compact tafeltje + vier (of vijf) stoelen. Nadruk op compact. Huurauto dus geen idee hoe groot die precies gaat zijn. Iemand tips, ideeën, tevreden gebruikers van bepaalde merken?
Wij hebben vorig jaar (in Italie) een 2 persoons opgooi tent gekocht voor de kinderen nadat de oude tent enkele gebroken stokken had.
https://www.decathlon.nl/...X8492484?mc=8492484&c=WIT
Bevalt erg goed; blijft koel binnen, snel op te zetten en stevig. Opvouwen blijft wel een dingetje en het pakket (een grote ronde, platte schijf) moet wel in de auto passen.
Wat betreft tafel en stoelen gaat er bij ons met kamperen en met de vouwcaravan al jaren een standaard bo-camp picknick tafel mee. Erg makkelijk, compact en rechtop zitten tijdens eten. Hiernaast wel wat luie stoelen mee.
https://www.kampeerdump.n...ium-inklapbaar-grijs.html
Die hebben wij ook in de vouwwagen, maar ik vind het te gammel, en de kinderen worden steeds zwaarder. Dus wij gaan voor een vastere tafel dit jaar. En dan wat compacte stoelen er bij zoeken.wmeester schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:38:
[...]
Wat betreft tafel en stoelen gaat er bij ons met kamperen en met de vouwcaravan al jaren een standaard bo-camp picknick tafel mee. Erg makkelijk, compact en rechtop zitten tijdens eten. Hiernaast wel wat luie stoelen mee.
Welke (toch nog wel compact op te bergen) stoeltjes kunnen jullie aanraden uit eigen ervaring? En als jullie tips hebben voor een tafel, die zijn ook welkom.
Het budget durf ik niet zo te zeggen, mij lijkt € 75 per stoel wel voldoende?
Vind ik lastig. Ik zou je adviseren om met het gezin naar een grote campingboer te gaan (De Wit, Obelink) als de corona-situatie het toestaat. Hebben wij ook gedaan, en zo kan iedereen gewoon proefzitten op alles wat er beschikbaar is. Zo zijn wij dus met vier verschillende stoelen thuisgekomen.Koehandelaar schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 13:12:
Wij hebben sinds een aantal jaren een aantal helinox klonen als stoelen. Die bevallen op zich prima, maar nu ik een iets grotere auto heb zouden we wel graag wat comfortabeler willen zitten op vakantie. We bewaren ze wel, voor als we ooit weer een cabrio aanschaffen, maar voor komend jaar willen we graag iets anders.
Welke (toch nog wel compact op te bergen) stoeltjes kunnen jullie aanraden uit eigen ervaring? En als jullie tips hebben voor een tafel, die zijn ook welkom.
Het budget durf ik niet zo te zeggen, mij lijkt € 75 per stoel wel voldoende?
Nomen nescio
Nu komt een ongeluk nooit alleen, de Truma S55T kachel wil niet goed aan, gaat na een paar sec weer uit. Nog genoeg gas, wordt nog op gekookt en al. Waarschijnlijk een onderdeeltje wat vies is, als iemand tips heeft dan houd ik me die aanbevolen.
De onsteking zit links onderin als je de voorkant eraf haalt zou je er zo bij moeten kunnen. Terwijl je dit doet wel even zorgen dat je het gas via de schakelaar uit zet. Vaak zit er zand in, goed blazen en anders met een droge goede afwasborstel goed schoon maken.Red devil schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:48:
Nu komt een ongeluk nooit alleen, de Truma S55T kachel wil niet goed aan, gaat na een paar sec weer uit. Nog genoeg gas, wordt nog op gekookt en al. Waarschijnlijk een onderdeeltje wat vies is, als iemand tips heeft dan houd ik me die aanbevolen.
Thanks! Zou het kunnen dat de ontsteker ok is maar waar de ontbranding plaatsvind wat viezigheid is ontstaan die je kunt schoonmaken? Want zo nu en dan gaat de kachel wel aan, dus is er ontsteking, maar gaat de boel na een paar seconden uit.knutsel smurf schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:13:
[...]
De onsteking zit links onderin als je de voorkant eraf haalt zou je er zo bij moeten kunnen. Terwijl je dit doet wel even zorgen dat je het gas via de schakelaar uit zet. Vaak zit er zand in, goed blazen en anders met een droge goede afwasborstel goed schoon maken.
Thermokoppel?Red devil schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:39:
[...]
Thanks! Zou het kunnen dat de ontsteker ok is maar waar de ontbranding plaatsvind wat viezigheid is ontstaan die je kunt schoonmaken? Want zo nu en dan gaat de kachel wel aan, dus is er ontsteking, maar gaat de boel na een paar seconden uit.
Decathlon kennen ze zelfs hier in de omgeving (Oostenrijk), maar lockdown dus maar online een vergelijkbaar tentje besteld inderdaad - ik ben benieuwdwmeester schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:38:
[...]
Al bij de Decathlon geweest?
Wij hebben vorig jaar (in Italie) een 2 persoons opgooi tent gekocht voor de kinderen nadat de oude tent enkele gebroken stokken had.
https://www.decathlon.nl/...X8492484?mc=8492484&c=WIT
Bevalt erg goed; blijft koel binnen, snel op te zetten en stevig. Opvouwen blijft wel een dingetje en het pakket (een grote ronde, platte schijf) moet wel in de auto passen.
Ook Helinox-achtige stoelen meebesteld. Ik heb een kloon in normaal formaat van een andere winkel. Dat zit nog best prima ondanks mijn 1.95m lengte. Qua maat is dat wel echt perfect klein. Nu zag ik bij Decathlon nog dat ze ook een iets groter formaat hebben:

Dus daar ook twee stoelen van besteld om uit te proberen.
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
En hoe bevalt ie?
Door onvoorziene omstandigheden (familie) nog niet gegaan. Hopelijk maandag een paar uurtjes op de camping staan om wat dingen uit te testen.
Oh das jammer!aReaRe schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 17:40:
[...]
Door onvoorziene omstandigheden (familie) nog niet gegaan. Hopelijk maandag een paar uurtjes op de camping staan om wat dingen uit te testen.
Welke tent is dit? Mooi maatje namelijk.
Ah, Falco Havik 4000 ontdek ik. Te duur en zwaar voor mij. Blijft een mooie tent
[ Voor 9% gewijzigd door Ojjorz op 10-05-2021 19:15 ]
Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.
Alles mooi droog van binnen en de stormwinden ook goed doorstaan.
Wel zoeken we naar een andere vouwwagen (bijv. een Arizona) met minimaal aan 1 kant een lattenbodem ivm slaapcomfort. Maar zoals de vouwwagen alles doorstaan heeft, prima verkoopbaar weer voor een liefhebber of starter in de campeerwereld.
En superblij met onze gasstraler, want zo konden we het in de koude avonden nog een beetje warm krijgen.
Ander nadeel van deze vouwwagen (huidige) is dat die heel diep is met voortent en luifel, we hebben een extra meter er tussen zitten omdat de voortent anders erg klein is. Al bij al komt de combinatie, voortent, luiffel en vouwwagen zelf op zo'n 8 meter uit (van voor naar achter), op veldjes zit je als je overburen iets vergelijkbaars hebben bij elkaar zowat onder de luifel
Ja, klopt. Wel zonder het voorste deel dus je mist wat leefruimte. Overigens hadden we nog een privé zwembad voor de deurOjjorz schreef op maandag 10 mei 2021 @ 19:11:
[...]
Welke tent is dit? Mooi maatje namelijk.
Ah, Falco Havik 4000 ontdek ik.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4X3fj4HxJjrqHhMd5Bap1n0K.jpg?f=user_large)
Voor welke prijs wil je hem kwijt?jbdeiman schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 15:50:
Afgelopen week (1 mei t/m 7 mei, moesten 8 mei voor 11 uur van 't plekje af) met de vouwwagen (Jamet Canyon uit '93 geloof ik) op een camping gestaan in Ommen. Wat een water en wind hebben we gehad, maar wel vooral buien, op de dinsdag na toen het de hele dag regende en flink waaide.
Alles mooi droog van binnen en de stormwinden ook goed doorstaan.
Wel zoeken we naar een andere vouwwagen (bijv. een Arizona) met minimaal aan 1 kant een lattenbodem ivm slaapcomfort. Maar zoals de vouwwagen alles doorstaan heeft, prima verkoopbaar weer voor een liefhebber of starter in de campeerwereld.
En superblij met onze gasstraler, want zo konden we het in de koude avonden nog een beetje warm krijgen.
Ander nadeel van deze vouwwagen (huidige) is dat die heel diep is met voortent en luifel, we hebben een extra meter er tussen zitten omdat de voortent anders erg klein is. Al bij al komt de combinatie, voortent, luiffel en vouwwagen zelf op zo'n 8 meter uit (van voor naar achter), op veldjes zit je als je overburen iets vergelijkbaars hebben bij elkaar zowat onder de luifel. Wel gezellig, maar hebben plekken gezien/ gehad dat het eigenlijk niet fatsoenlijk meer paste.

:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/q75cff7wmOOaUZPw6WyCV9Oj.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BJQAYu9ffq2sEPatyolFRllg.jpg?f=user_large)
[ Voor 24% gewijzigd door aReaRe op 13-05-2021 20:10 ]
Bedoel je nou dat er 30% van de nieuwprijs af is.. of echt 30% van de nieuwprijs betaald is?aReaRe schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:09:
En verkocht voor een redelijke prijs (30% van de nieuwprijs voor een 1 jaar oude tent met 3 weken gebruik)
Toen wij onze 2 jaar oude tent verkochten ging die voor 130 weg en we hadden er nieuw 199 voor betaald (Decathlon opblaas ding). Andere prijs categorie natuurlijk maar er werd zelfs nog tegen elkaar op geboden haha.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Haha, en ik maar denken dat kamperen behelpen is, jij maakt het jezelf goed comfortabel zie ik
Nee prachtige (simpele) oplossing voor zoiets, mensen zat die dan toch maar ene koffiezettertje voor op de camping kopen.
Die luifels vind ik toch wel 1 van de nadelen van de huidige tunneltenten, al lijken ze daar bij de Lacerta wel wat beter mee om te gaan.lost95 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 09:02:
Gister in Zwaag wezen kijken maar het is toch niet de Bardani Royal Prestige geworden. Hij is toch te groot en onder de luifel had ik toch wel het gevoel dat je binnenzit ipv buiten. Verder leek de kwaliteit iets minder, maat zal ook te maken hoe de tent werd opgesteld (stond in het "verdom" hokje, donker, krap). Gelukkig wel een andere mooie tent gezien die beter qua formaat was. De Lacerta van Karsten zelf. Mooi formaat van de tent zelf, goede verdeling van de slaap/leef cabine.
De luifel is vaak 'dicht' te maken, maar dat betekent ook dat je van die 'schuine vlappen' onderaan hebt zitten, waardoor de luifel best wel dicht is, en je inderdaad het gevoel krijgt binnen te zitten.
Is de luifel bij de Lacerta wel ruim genoeg om daar ook echt onder te kunnen zitten? Het lijkt mij nogal een klein luifeltje. Ik vind het altijd heerlijk als het (wat) regent, maar warm genoeg is droog te zitten, maar niet binnen te hoeven zijn.
[ Voor 61% gewijzigd door jbdeiman op 14-05-2021 09:14 ]
Het luifeltje is inderdaad vrij klein. Maar met de regenluifel erbij (extra optie uiteraardjbdeiman schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 09:03:
[...]
Haha, en ik maar denken dat kamperen behelpen is, jij maakt het jezelf goed comfortabel zie ik
Nee prachtige (simpele) oplossing voor zoiets, mensen zat die dan toch maar ene koffiezettertje voor op de camping kopen.
[...]
Die luifels vind ik toch wel 1 van de nadelen van de huidige tunneltenten, al lijken ze daar bij de Lacerta wel wat beter mee om te gaan.
De luifel is vaak 'dicht' te maken, maar dat betekent ook dat je van die 'schuine vlappen' onderaan hebt zitten, waardoor de luifel best wel dicht is, en je inderdaad het gevoel krijgt binnen te zitten.
Is de luifel bij de Lacerta wel ruim genoeg om daar ook echt onder te kunnen zitten? Het lijkt mij nogal een klein luifeltje. Ik vind het altijd heerlijk als het (wat) regent, maar warm genoeg is droog te zitten, maar niet binnen te hoeven zijn.
:strip_exif()/f/image/x5tYI5b9ZIDcqJZsARPdWniZ.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 15% gewijzigd door lost95 op 14-05-2021 09:19 ]
Ah, (foto) gevonden, dat scheelt zeker flink in de luifelruimte. Ziet er wel uit als een mooie (praktische) tent!lost95 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 09:16:
[...]
Het luifeltje is inderdaad vrij klein. Maar met de regenluifel erbij (extra optie uiteraard) heb je een mooi oppervlak.
Is dat niet toevallig zink?Gonadan schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 09:00:
Waar montageband al niet goed voor is.
[Afbeelding] [Afbeelding]
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Over 20 jaar tijd speelt inflatie natuurlijk ook een rol. Wie trouwens in deze tijd zijn caravan verkoopt heeft ook grote kans om niets af te schrijven over de afgelopen paar jaar. De gebruikte markt was nog druk bezig om de effecten van de kredietcrisis te verwerken en nu komt covid er nog overheen (minder aanbod en meer vraag).Jelte schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 07:35:
Och sommige tenten gaan voor meer dan de nieuwprijs weg na 20 jaar. (Kleine De Waard tenten) Allemaal vraag en aanbod.
Eerste week overleeft trouwens, hij stond best strak voor een eerste keer, was nodig ook met de windstoten, hagelbuien en flinke hoosbuien. En 's nachts rond het vriespunt, maar dat was goed te doen (de jongens hadden het zelfs te warm gaven ze aan in de ondertentjes)
Op specifieke fora/facebook groepen nog wat tips gezien voor dit model om hem net ff wat strakker neer te zetten. Maar is vooral ook gewoon doen.
Opzetten en afbouwen was trouwens een forse klus de eerste keer (gelukkig goed droog meegekregen), dat gaat op termijn vast sneller.
En de jongens hebben zich heerlijk vermaakt, dus wel een blijvertje. Maat dat wisten we al, anders hadden we niet 1 gekocht. In de zomer weer 3 weken op pad.
Nu de leasert nog verlengen en een trekhaak op laten zetten om het geleen van auto's en bijbehorende logistiek te voorkomen, of toch een nieuwe leasert (maar stuk duurder).
"Mekker, blaat"
("long" story)
Nu zat ik als eerst aan een Portico 6 Easy Air te denken. en laatst ook bekeken bij Obelink. Maar toen de belastingdienst aardig was. was hij uitverkocht en komt hij niet meer terug:(. maar ik kwam daar ook de Obelink Miami 6 easy in eerst instantie boven ons budget. maar de kwaliteit was wel een stuk beter. dus nu zitten we daar aan te denken. Maar nu kwam mijn stiefvader dat hij 66.5kilo weegt. en zegt dat je dat ding echt niet uit de auto willen tillen. Is dit ook echt zo. of valt het allemaal wel mee?
(short story).
is een tent van 66,5 kilo echt zo zwaar dat je hem bijna niet meer uit je auto krijgt?
En uiteraard wens ik iedereen alvast veel kampeer plezier:P
Ik ben heel wat zware tenten gewend (o.a. Karsten en De Waard Tenten) en merk wel dat ik tenten boven de 35-40 kilo niet relaxed vind om te tillen.loki504 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 15:59:
(short story).
is een tent van 66,5 kilo echt zo zwaar dat je hem bijna niet meer uit je auto krijgt?
Ik durf wel te stellen dat 66,5 kilo te zwaar is om prettig/normaal te hanteren. Het kan wel, maar leuk is het niet.
Ik heb bewust gezocht naar puur staal, maar het zou stiekem gegalvaniseerd kunnen zijn inderdaad. Mede daarom heb ik hem thuis al flink verhit om te testen en eventuele troep alvast te laten verbranden. Verder wordt hij natuurlijk alleen op de camping gebruikt dus zit je in de buitenlucht. Ik maak me niet zo'n zorgen.Touchdomex schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 09:22:
Is dat niet toevallig zink?Want dan zou ik er wat voorzichtiger mee zijn.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
oke dat is wel jammer. nu is er nog de https://www.obelink.nl/ob...li5lcO9kuXuxoCbgQQAvD_BwEwouter3 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 16:02:
[...]
Ik ben heel wat zware tenten gewend (o.a. Karsten en De Waard Tenten) en merk wel dat ik tenten boven de 35-40 kilo niet relaxed vind om te tillen.
Ik durf wel te stellen dat 66,5 kilo te zwaar is om prettig/normaal te hanteren. Het kan wel, maar leuk is het niet.
Maar dan zit je wel weer met stokken en dat is ook niet alles. misschien ook eens naar de wit of bax gaan. om te kijken wat andere merken te bieden hebben.
Wat verwachten jullie eigenlijk dat de luivel en binnenzeil weegt? die kunnen los en eventueel in een aparte tas stoppen.
Waar ik eerder over na zou denken heb ik al die ruimte écht nodig? Meestal zit je buiten op de camping. En alleen bij slecht weer ga je alles binnen zetten. Dus stel je zelf de vraag, ga ik met minder weer camperen? En zo ja, als het dan een keer minder weer is en ik de hele dag in de tent wil zitten, vind ik het dan prima om wat te schipperen met ruimte?
Hoe kleiner de tent hoe, lichter en makkelijker op te zetten. Zoek voor jezelf naar een goede afweging.
Zelfs afgelopen week hebben we slechts een paar keer binnen gegeten en dat was inderdaad wat krap, maar prima te doen
[ Voor 64% gewijzigd door Jelte op 14-05-2021 16:28 ]
Volgens Obelink zit het in 1 tas... Helaas hebben ze er niet 1 om even te proberen te tillen😟.Jelte schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 16:26:
@loki504 Die 66,5kg zit echt niet in één zak. Dat zijn zeker meerdere zakken. En dan is het prima te doen om ze uit de auto te tillen. Ja het is zwaar, dat wel
Waar ik eerder over na zou denken heb ik al die ruimte écht nodig? Meestal zit je buiten op de camping. En alleen bij slecht weer ga je alles binnen zetten. Dus stel je zelf de vraag, ga ik met minder weer camperen? En zo ja, als het dan een keer minder weer is en ik de hele dag in de tent wil zitten, vind ik het dan prima om wat te schipperen met ruimte?
Hoe kleiner de tent hoe, lichter en makkelijker op te zetten. Zoek voor jezelf naar een goede afweging.
Zelfs afgelopen week hebben we slechts een paar keer binnen gegeten en dat was inderdaad wat krap, maar prima te doen
We hebben 1 dag met regen in een https://www.decathlon.nl/...t/_/R-p-157653?mc=8384152 gezeten. Maar dat was geen leuke ervaring😟. Dus vandaar dat we naar iets groters opzoek waren gegaan😀. Maar misschien zoeken we iets te groot😁. Toch maar even kijken wat de lokale kampeer winkel heeft. Alvoren we weer 2 uur in de auto gaan zitten...
Dat gewicht zit dan wel verdeeld over 3 of 4 zakken, dat is dus wel te doen. Hou er wel rekening mee dat dat auto helemaal vol ligt. Als er ook een gezin mee moet zal je al snel een aanhanger nodig hebben.loki504 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 15:59:
na een weekendje kamperen hebben we besloten om onze eigen tent te kopen.
("long" story)
Nu zat ik als eerst aan een Portico 6 Easy Air te denken. en laatst ook bekeken bij Obelink. Maar toen de belastingdienst aardig was. was hij uitverkocht en komt hij niet meer terug:(. maar ik kwam daar ook de Obelink Miami 6 easy in eerst instantie boven ons budget. maar de kwaliteit was wel een stuk beter. dus nu zitten we daar aan te denken. Maar nu kwam mijn stiefvader dat hij 66.5kilo weegt. en zegt dat je dat ding echt niet uit de auto willen tillen. Is dit ook echt zo. of valt het allemaal wel mee?
(short story).
alles kan off-topic
Dank je wel voor je bericht. Daar ben ik mij ook van bewust😀. Dat krijg je als je je halve huis wilt meenemen.Ankona schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 16:55:
[...]
Dat gewicht zit dan wel verdeeld over 3 of 4 zakken, dat is dus wel te doen. Hou er wel rekening mee dat dat auto helemaal vol ligt. Als er ook een gezin mee moet zal je al snel een aanhanger nodig hebben.
Is het een geheel , of zit het verpakt on meerdere tentzakkenloki504 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 15:59:
na een weekendje kamperen hebben we besloten om onze eigen tent te kopen.
("long" story)
(short story).

Mijn Karsten tent woog ook een kleine 24kg, gelukkig wel in 2 tentzakken.
Je vrouw thuis laten scheelt een hoop extra bagageloki504 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 17:02:
[...]
Dank je wel voor je bericht. Daar ben ik mij ook van bewust😀. Dat krijg je als je je halve huis wilt meenemen.
* aReaRe rent
* aReaRe vrijgezel is
in zo'n tent camperen vind ik sowieso geen leuke ervaringloki504 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 16:37:
[...]
Volgens Obelink zit het in 1 tas... Helaas hebben ze er niet 1 om even te proberen te tillen😟.
We hebben 1 dag met regen in een https://www.decathlon.nl/...t/_/R-p-157653?mc=8384152 gezeten. Maar dat was geen leuke ervaring😟. Dus vandaar dat we naar iets groters opzoek waren gegaan😀. Maar misschien zoeken we iets te groot😁. Toch maar even kijken wat de lokale kampeer winkel heeft. Alvoren we weer 2 uur in de auto gaan zitten...
Laat staan met regen.
Met regen in een dergelijk katoenen tent is echter helemaal prima.
Mijn vrouw had de vraag op Facebook geplaatst. En daaruit blijkt dat het om 1 tassen gaat. 1 van 49 kilo. En een van 17. En voor de meeste daar is het te doen. En anders is het met zijn 2e wel te doen.
@aReaRe toch een reden gevonden om vrouwlief mee te nemen😀
Klopt.zijn we uiteindelijk ook van plan. we gaan met een beetje geluk volgend jaar een nieuwe/andere auto halen. en dan komt trekhaak en dak dragers zeker aan bod.knutsel smurf schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 20:05:
Je kan bij een tent van dat gewicht ook een klein karretje achter de auto doen.
49 kilo moet je met twee tillen. Hebben een tent van 30 kg en die is al behoorlijk zwaar/groot om alleen te tillen.loki504 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 19:21:
Bedankt voor alle reacties!
Mijn vrouw had de vraag op Facebook geplaatst. En daaruit blijkt dat het om 1 tassen gaat. 1 van 49 kilo. En een van 17. En voor de meeste daar is het te doen. En anders is het met zijn 2e wel te doen.
@aReaRe toch een reden gevonden om vrouwlief mee te nemen😀
Wij staan nu een weekje al met een Bardani Spitfire 340 XL. Comfortabel ook met regen en kou.
Misschien ook een dagje een Polyvalk huren en de Fluessen onveilig maken
Van Bever hebben we eens de Nigor Parawing geprobeerd, maar die konden we niet goed vast maken aan de tent.
Hebben jullie misschien een tip? Zijn de generieke(?) luifels van bijv. Obelink goed?
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
De ervaring leert dat klein eerder een groot karretje wordt. Of ik neem teveel mee.knutsel smurf schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 20:05:
Je kan bij een tent van dat gewicht ook een klein karretje achter de auto doen.
Overigens zijn we wel van plan om de Falco tent binnenkort op marktplaats te gooien en te gaan kijken naar een caravan. Het gestress dat we een natte tent mee moeten nemen is het mij niet waard. Nu zijn we ook ruim anderhalve dag eerder naar huis gegaan en eigenlijk vind ik dat best zonde. Daarnaast blijft het afbreken ook een hels karwei...
In het uiterste geval komt er een opblaasbare tent terug.
Check de tarp van de Bardani Spitfire RSTC eens.Cass Casey schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 19:41:
Wij zijn nog op zoek naar een passende tarp/luifel voor onze Eureka The Grand BTC. Dit is een zandkleurige 5-6 persoons koepeltent. Aangezien Eureka niet meer bestaat, is de passende tarp niet meer te krijgen.
Van Bever hebben we eens de Nigor Parawing geprobeerd, maar die konden we niet goed vast maken aan de tent.
Hebben jullie misschien een tip? Zijn de generieke(?) luifels van bijv. Obelink goed?
Thanks! Ziet er goed uit! Gaan we eens proberen!Joris748 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 22:07:
[...]
Check de tarp van de Bardani Spitfire RSTC eens.
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Wij zijn van een opblaasbare tent naar een caravan gegaan na onze laatste tent vakantie in 2019 de tent meteen verkocht en niet lang erna de caravan besteld. Al ging het ons ook gewoon om hrt comfort van een eigen wc en het wat 'lekkerder' buiten het hoofd seizoen weg te kunnen. We zijn nu al 2x weg geweest terwijl het snachts nog vroor, dat hadden we met onze tent echt nooit gedaan 😅.vhal schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 21:51:
[...]
De ervaring leert dat klein eerder een groot karretje wordt. Of ik neem teveel mee.
Overigens zijn we wel van plan om de Falco tent binnenkort op marktplaats te gooien en te gaan kijken naar een caravan. Het gestress dat we een natte tent mee moeten nemen is het mij niet waard. Nu zijn we ook ruim anderhalve dag eerder naar huis gegaan en eigenlijk vind ik dat best zonde. Daarnaast blijft het afbreken ook een hels karwei...
Naja dat is dus waarom wij vorig jaar nadat we met de caravan van mijn ouders zijn weggegaan, besloten om een caravan te kopen. En daar hebben we een luifel opgezet zodat we dus idd geen natte tent meer hebben.vhal schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 21:51:
[...]
De ervaring leert dat klein eerder een groot karretje wordt. Of ik neem teveel mee.