Verschilt per gezin denk ik, er wordt nu gedaan of animatie automatisch iets negatiefs is voor de ouders, dat begrijp ik dus niet. Ik vindt het heerlijk als mijn dochter iets te doen heeft waar wij niet bij hoeven te zijn. (duurt wel een paar dagen voordat ze zelf durft).
Ik hoef geen mega grote camping waar de hele dag wat te doen is. Maar als er 2 of 3X per dag een kleine activiteit is dan vinden de kids dat prachtig. Er is toch niets fijnere dan wanneer je kind even een spelletje kan gaan doen of iets kan knutselen of naar een voorstelling oid kan gaan?
En zelf mijn kinderen vermaken? Ja kan maar liever niet dat doe ik alle andere dagen van het jaar al. En leuk om met de andere ouders iets te organiseren maar dat is gewoon animatie in een andere vorm
Overigens merk ik dat ik (wij) automatisch genieten als de kinderen genieten, er is gewoon niets beters dan zien dat je kind gelukkig is. In dat opzicht klopt de opmerking " als de kinderen het maar leuk hebben" wel. Ik vond dat vroeger voordat ik kinderen had een vreselijke uitspraak, nu snap ik hem wel
Dat betekend overigens nog niet dat we niets voor "ons" doen. We gaan nog steeds naar kastelen en musea etc. Als je daar op de juiste manier mee omgaat gaan kinderen dat ook wel interessant vinden.
Verder vermaken ze zich in de auto ook prima, wat speelgoed achterin, kleurboeken etc. Een tablet met filmpjes, af toe vallen ze wel en slaap. Wij kunnen zo 8+ uren reizen.