[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 9 ... 277 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:13

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Inderdaad we hadden een leuke camping in Brabant op het oog, had mijn vrouw over gelzen in de Kampioen ofzo, campig van het jaar bladiebla, prachtige camping met enorm veel voorzieningen maar een weekje meivakantie koste 295,-, dat is me iets te gortig voor een vakantie tussendoor.

Ben nu voor deze camping 185,- kwijt.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:51

nwagenaar

God, root. What's the differen

Dat zijn inderdaad betere prijzen. Nu staat ie zeker bovenaan mijn lijstje van potentiële weekend locaties :+

Morgenavond maar even een nieuwe mat en slaapzak kopen bij de Decathlon. Helaas zijn die dingen van mij uitermate geschikt voor de zomerperiode, maar dus niet voor nachten van 0 tot 5 graden zoals nu.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:48
Yukkie schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 15:08:
Overigens heb ik plannen om van de zomer naar Saarland en het Zwarte Woud te gaan. Vornamelijke doel is wandelen en fietsen (en barbecueën :+ ) iemand nog camping tips? Faciliteiten mogen minimaal zijn, ik heb geen behoefte aan zwembaden etc. Graag zou ik naar de Saarschleife willen, in het Zwarte Woud heb ik nog niet echt een doel (behalve dan misschien de Faller fabriek).
Heb 2x op camping Hochschwarzwald in Todtnau gestaan.. 1x per met veel regen... dat wilden we overdoen.
Leuke camping, deel met vaste plekken, deel seizoenplekken, maar van de eerste hadden we geen 'last'. Geen zwembad, alleen klein speeltuintje en een beekje.

Is een vrij rustige camping, aardige Nederlandse eigenaar, en je zit zo in bv Freiburg (en Europa-park!).

Voordeel van Zwarte woud is dat je wat meer toeristenbelasting betaald, maar daarmee kan je wel gratis met openbaar vervoer mee en verschillende activiteiten in de omgeving gratis of met flinke korting in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:24

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

@KeRsTmAnNeKe Dank voor deze suggestie! Volgens mij heb ik die camping vorige week ook gezien, maar het lijkt wel alsof de site nu gehacked is (ik kom op een chinees/aziatisch uitziende reclame site uit).

Iemand nog tips voor het Saarland?

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Denk domein verlopen en overgenomen door een of andere chinees.. best onhandig :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Chaoss schreef op woensdag 12 april 2017 @ 12:36:
Net een weekje camping geboekt in de meivakantie: Camping Rammelbeek in Overijsel dus dan komt de vouwwagen ook weer de garage uit. Nu maar hopen op mooi weer! in de omgeving is iig geneog te doen.
Rammelbeek zijn we vorig jaar een lang weekend geweest om de nieuwe tent uit te testen, prima bevallen. Lekker goedkoop, prima faciliteiten en leuk personeel. Ik zou er geen drie weken gaan staan denk ik, maar voor een lang weekend of een week is het een aanrader, zeker met jongere kinderen.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Leuk om te horen, wij gaan met onze dochters van 5 en bijna 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:31

Nakebod

Nope.

Beetje jammer dat de weersvoorspelling van dit weekend redelijk fris en waarschijnlijk nat is :(
Begin januari een werptent gekocht, voor korte last-minute weekendjes. Sneller dan de "full size" tent :)

Kleinschalige camping gevonden in Luxemburg, wandelopties genoeg in de buurt. http://www.woltzdal.com. Nu nog goed weer. Ik had de hoop dat het weer beter zou worden, maar kans op regen is alleen maar toegenomen, en de temperatuur afgenomen. Hopelijk snel een nieuwe poging.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 13:41

Wailing_Banshee

You're Next

Nakebod schreef op woensdag 12 april 2017 @ 16:01:
Beetje jammer dat de weersvoorspelling van dit weekend redelijk fris en waarschijnlijk nat is :(
Begin januari een werptent gekocht, voor korte last-minute weekendjes. Sneller dan de "full size" tent :)

Kleinschalige camping gevonden in Luxemburg, wandelopties genoeg in de buurt. http://www.woltzdal.com. Nu nog goed weer. Ik had de hoop dat het weer beter zou worden, maar kans op regen is alleen maar toegenomen, en de temperatuur afgenomen. Hopelijk snel een nieuwe poging.
Ja, wij zaten ook te denken om dit weekend een weekendje naar het zuiden te gaan (Noord-Brabant in ons geval), maar dat wordt maar een dagje, en zonder de tent...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Ik zat zelf te denken aan Camping Auf Kengert of Camping Simmerschmelz, maar Woltzdal ziet er ook erg interessant uit.

Overigens geeft Weeronline aan dat het zondag en maandag relatief droog is, met een beetje bewolking en mogelijk wat zon. Dat vind ik an sich niet zo'n groot probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Overigens, de Lidl heeft deze week verschillende kampeerspullen. Heb daar setje koekenpannen gehaald voor 20 euro, zal niet beste kwaliteit zijn, maar heb nu een oud kapotgeschraapte pan en in de set van de Lidl zit een 20, 24 en 28cm pan, dan kunnen we iets beter vlees bakken :-)

Denk dat ik qua kooktoestel gewoon weer mijn cheape brandertjes meenemen waar een spuitbus butaan in gaat, naar mijn idee gaat dat makkelijker (en veel compacter) dan een koektoestel die ik heb waar een losse gasfles aan moet... dat ging voor geen meter.

Misschien ook eens kijken naar een andere lamp, heb cheap oud led-ding, maar komt amper licht uit, afgelopen jaar liep ik langs iemand met een benzine (?) lamp... kwam niks meer van dat led ding terecht :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 13:55
Yukkie schreef op woensdag 12 april 2017 @ 15:27:
@KeRsTmAnNeKe Dank voor deze suggestie! Volgens mij heb ik die camping vorige week ook gezien, maar het lijkt wel alsof de site nu gehacked is (ik kom op een chinees/aziatisch uitziende reclame site uit).

Iemand nog tips voor het Saarland?
Vorig jaar 2,5 week op Warsberg gestaan in Saarburg. Op zich een prima camping. Mooi gelegen. Maar wel het tegengestelde van een camping met minimale voorzieningen. Saarbur is een leuk stadje en je kunt er met een kabelbaan naar toe.

De Saarschleife is de moeite waard om te bezoeken. Sinds vorig jaar hebben ze daar een boomkroonpad en een hele mooie uitkijktoren van waar je een prachtig uitzicht hebt over de Saar.

Ook kun je vanuit Saarburg de Saarschleife met een boot bezoeken. Wij hebben het niet gedaan, maar ik denk dat dat best de moeite waard is.

[ Voor 34% gewijzigd door emil_406 op 12-04-2017 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Ja, dat is inderdaad een beetje boven mijn budget en niet helemaal mijn soort camping :) Maar toch bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Ik moet dit weekend echt eens wat verzinnen voor komende zomer. Heeft iemand een idee voor een leuke watersport camping?

Ik zoek dus eigenlijk een camping direct aan een overzichtelijk meer. Een meer waar je kunt zwemmen maar ook ouderwets kunt windsurfen en zeilen. Na jaren op het droge vind ik mijn kinderen groot genoeg om weer eens wat anders te doen. Dus lijkt het me leuk om een optimist te kopen en ze te leren zeilen.

(oja, er moet ook gevoetbald kunnen worden anders krijg ik ze echt niet mee)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 08:17

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ankona schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 20:48:
Ik moet dit weekend echt eens wat verzinnen voor komende zomer. Heeft iemand een idee voor een leuke watersport camping?

Ik zoek dus eigenlijk een camping direct aan een overzichtelijk meer. Een meer waar je kunt zwemmen maar ook ouderwets kunt windsurfen en zeilen. Na jaren op het droge vind ik mijn kinderen groot genoeg om weer eens wat anders te doen. Dus lijkt het me leuk om een optimist te kopen en ze te leren zeilen.

Misschien is de Bodensee in zuid duitsland iets? :)

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:16

ralpje

Deugpopje

Chaoss schreef op woensdag 12 april 2017 @ 12:42:
Inderdaad we hadden een leuke camping in Brabant op het oog, had mijn vrouw over gelzen in de Kampioen ofzo, campig van het jaar bladiebla, prachtige camping met enorm veel voorzieningen maar een weekje meivakantie koste 295,-, dat is me iets te gortig voor een vakantie tussendoor.
Die camping ligt vast in Bergeijk :p

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ralpje schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 21:31:
[...]

Die camping ligt vast in Bergeijk :p
Dat was camping TerSpegelt in Kempen, prachtige camping, en voor de zomervakantie zou ik er best 300 euro per week voor over hebben.
NeFoRcE schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 21:19:
[...]

Misschien is de Bodensee in zuid duitsland iets? :)
Zijn wij vorig jaar geweest, mooie omgeving waar veel te doen en bekijken is. Toen ook gezocht naar een camping aan het meer, maar die zijn duur, vol en krappe plaatsen. Wij hebben toen gekozen voor een camping op 7km vd Bodensee, ruimere plaatsen en veel minder last van vliegend ongedierte :P

[ Voor 44% gewijzigd door Chaoss op 15-04-2017 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:16

ralpje

Deugpopje

Chaoss schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 09:46:
[...]

Dat was camping TerSpegelt in Kempen, prachtige camping, en voor de zomervakantie zou ik er best 300 euro per week voor over hebben.
De Kempen is de streek, Eersel is de plaats van TerSpegelt ligt. Erg leuke camping inderdaad :) Om de hoek (één plaatsje verderop) ligt camping De Paal (dat is dus in Bergeijk), daar zijn wij al een aantal maal geweest in de zomervakantie. Vuistregel: met kinderen tot een jaar of twaalf ga je naar De Paal, zijn je kids wat ouder is TerSpegelt leuker. :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Gisteren richting Luxemburg gereden en onderweg toch voor Woltzdal gekozen. Een enorme rustige camping met goede voorzieningen en ik heb een plaatsje langs het beekje kunnen scoren!

Het was vanochtend wat frisjes, maar mijn nieuwe slaapzak is goed tot -5 en van regen nog geen last gehad (hoogstens enkele druppels).

Ondertussen al enkele kilometers gewandeld en wat van de mooie omgeving kunnen zien. Meer dan genoeg routes in de buurt voor personen die de benen willen strekken.

Enige punt van aandacht: WiFi is een klein beetje ruk en het mobiele bereik hier is minimaal. Geen probleem voor mij, maar wellicht wel voor anderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Jaloers :(
Had graag je weekend buurman willen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Maar welke camping is t dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Zoals er staat :) Woltzdal
Mijn reis/campingpartner is helaas lichamelijk wat weersafhankelijk, dus zodra het een weekendje goed weer is willen we daar wel een keer heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Vandaag was het qua weer niet echt super. Regen, regen en nog meer regen. Echt van dat fijne, maar met een poncho heb ik daar weinig van gemerkt tijdens het wandelen.

Bij terugkomst gedoucht, mijn tent ingepakt en afgerekend. Totale kosten voor 2 overnachtingen: 16,24 Euro (dit is inclusief de 10% korting)

Al met al een leuke en vermakelijk weekend gehad en mijn nieuwe slaapzak is goedgekeurd :+

De volgende keer ga ik eens kijken naar locaties in Luxemburg in de buurt van Mini Zwitserland.

[ Voor 11% gewijzigd door nwagenaar op 17-04-2017 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:59
nwagenaar schreef op maandag 17 april 2017 @ 14:22:
De volgende keer ga ik eens kijken naar locaties in Luxemburg in de buurt van Mini Zwitserland.
Beste tip ; Camping Martbusch in Berdorf. Zit je in het hart en je loopt zo alle wandelpaden op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Je bedoelt klein zwitserland aka mullerthal. Ach ja mini is ook prima, mini is t zeker haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Uhm... Ja. Klein Zwitserland dus :+

Mocht iemand een idee voor camping hebben in de buurt van Mullerthal, dan hoor ik het graag. Mijn voorkeur gaat uit naar een kleinschalige/charmecamping, maar uiteraard wel voorzien van redelijke voorzieningen zoals een toilet en warme douche...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
nwagenaar schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 09:14:
Uhm... Ja. Klein Zwitserland dus :+

Mocht iemand een idee voor camping hebben in de buurt van Mullerthal, dan hoor ik het graag. Mijn voorkeur gaat uit naar een kleinschalige/charmecamping, maar uiteraard wel voorzien van redelijke voorzieningen zoals een toilet en warme douche...
Wat ik al zei. Martbusch in Berdorf. Beter kun je niet hebben als je van wandelen houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Misschien niet helemaal klein Zwitserland (net er naast), maar ik kom er in ieder geval graag:
Camping Alferweiher in Echternach.

Het lijkt een grote camping (dat is het ook wel qua oppervlakte) maar ik heb het er nog nooit vol gezien, zelfs niet in het hoogseizoen. Dus je hebt lekker ruime plekken :)

[ Voor 33% gewijzigd door Yukkie op 18-04-2017 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:04
Gisteren een Bardani Airwolf 220 T/C gekocht bij Karsten in Zwaag. We kwamen eigenlijk oriënteren op een Karsten oppomptent, om die vervolgens tweedehands te kopen, maar die zijn voor ons doel toch wat lomp. We blijven doorgaans 2-3 dagen op een camping en reizen dan weer verder. We zochten dus iets met een ruimte waar we wat spulletjes kwijt kunnen, eventueel binnen kunnen vertoeven bij slecht weer en iets dat makkelijk en snel op te zetten is. Dat lijken we te hebben gevonden in de Bardani. Over twee weken even proberen op de camping van m'n schoonouders.

Nu nog een knap gasstelletje vinden en een oplossing voor de koeling. Hoe doen jullie dat? Het lijkt overdreven alleen stroom af te nemen voor een koelbox, koelbox op gas weet ik niet zo, ik vind dat toch wat spannend in een tent... Zowel qua brandgevaar als qua ventilatie. Hoe ervaren jullie dit?

Telefoons en licht gaan op batterijen die we tijdens het rijden zoveel mogelijk opladen, daarnaast is het met een 80ah accu niet zo'n probleem eens een telefoontje op te laden zonder draaiende motor.

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Als ik langere tijd (een week of langer) weg ga, dan neem ik wel stroom af. Dat is dan inderdaad eigenlijk alleen voor mijn koelkastje en het opladen van mn tablet/telefoon. Vorig jaar ben ik een weekendje weg geweest (toevallig naar die camping in Echternach, zie de post boven je ;) ) en toen had ik een hele simpele koelbox bij me met koel elementen die ik bij de receptie telkens in liet vriezen. Mijn tablet had ik toen niet bij me en mijn telefoon laadde ik op tijdens autoritjes (heen en terug reis en een keertje boodschappen doen ;) ). Nu heb ik daar een flinke powerbank voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voronwë
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:32
Ik heb een zonnepaneeltje en een 7 Ah accu waar ik mijn telefoon ed mee kan opladen. Die leg ik overdag lekker buiten de tent. 's avonds heb ik er licht van (12V LED-lampje) en kan ik mijn electronica opladen.
Koeling is gewoon een koelbox, met elementen die je op de meeste campings wel kan laten invriezen.

Around here, something radiates. (Counting Crows)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Yukkie schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 10:08:
Misschien niet helemaal klein Zwitserland (net er naast), maar ik kom er in ieder geval graag:
Camping Alferweiher in Echternach.

Het lijkt een grote camping (dat is het ook wel qua oppervlakte) maar ik heb het er nog nooit vol gezien, zelfs niet in het hoogseizoen. Dus je hebt lekker ruime plekken :)
De kogel is door de kerk! Tijdens het Hemelvaart-weekend ga ik naar deze camping en proberen de Mullerthal trail routes te lopen. Enorm bedankt voor de tip.

Voor de zekerheid maar even reserveren zodat één of andere Tweaker de laatste vrije plaats in neemt :+ Nu nog hopen dat het droog blijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:59
Ankona schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 20:48:

Is een (redelijk) meer voldoende, of moet het meer aan zee liggen?

Camping Le Curtelet aan Lac d'Aiguebelette kan je voetballen, tafeltennissen en ligt direct aan een meer. De camping is (in mijn herinnering, nu al jaren geleden) klein, maar fijn. De eigenaar spreekt ook redelijk Nederlands (is een Fransman, maar heeft cursus gevolgd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Voronwë schreef op woensdag 19 april 2017 @ 19:37:
Ik heb een zonnepaneeltje en een 7 Ah accu waar ik mijn telefoon ed mee kan opladen. Die leg ik overdag lekker buiten de tent. 's avonds heb ik er licht van (12V LED-lampje) en kan ik mijn electronica opladen.
Koeling is gewoon een koelbox, met elementen die je op de meeste campings wel kan laten invriezen.
Dacht ik dat ik luxe bezig was met een PortaPow 15 watt solar panel en dan 2 powerbanks eraan :+
Uitgeklapt het formaat van ongeveer 3 A4tjes naast elkaar. Daarmee lukt het normaal gesproken wel om 2 telefoons opgeladen te houden. Eventueel wat bijladen tijdens een autorit. Meer hebben we qua electra niet bij.

Voor de koelbox 4 Coleman Freez Ice Packs mee. (De grootste)
Afbeeldingslocatie: https://www.campingworld.co.uk/Images/Models/Full/2421.Jpg
2 in de koelbox, 2 in de vriezer van de camping en om de dag wisselen. Na 1 dag zijn ze nog niet volledig ontdooit.
Daarbij wel: We staan niet in zuid frankrijk met 30+, en koelbox staat zoveel mogelijk op een schaduwrijke plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

@nwagenaar Volgens mij is reserveren echt niet nodig, maar het kan nooit kwaad natuurlijk! Doe Patrick de groeten van me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

@Yukkie De mail is de deur uit en je weet maar nooit natuurlijk. Maar ik zal de groeten doen!

Nu ook bezig met het plannen van mijn zomervakantie. 1e revisie is een roadtrip van 3500KM richting Oostenrijk, Zwitserland, Tsjechië, Slowakije, Polen en Duitsland.... Even kijken of ik ook daadwerkelijk 2 weken vrij kan krijgen hiervoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

nwagenaar schreef op woensdag 26 april 2017 @ 11:21:
@Yukkie De mail is de deur uit en je weet maar nooit natuurlijk. Maar ik zal de groeten doen!

Nu ook bezig met het plannen van mijn zomervakantie. 1e revisie is een roadtrip van 3500KM richting Oostenrijk, Zwitserland, Tsjechië, Slowakije, Polen en Duitsland.... Even kijken of ik ook daadwerkelijk 2 weken vrij kan krijgen hiervoor :+
2 weken is best kort hoor! Wij hebben anderhalve week nodig gehad voor Duitsland, Zwitserland, Italië en Slovenië.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:19
Wailing_Banshee schreef op woensdag 26 april 2017 @ 11:34:
[...]

2 weken is best kort hoor! Wij hebben anderhalve week nodig gehad voor Duitsland, Zwitserland, Italië en Slovenië.
Da's ook nog best kort. Ik kan zo 3 weken in 1 dal in Zwitserland doorbrengen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

LordSinclair schreef op woensdag 26 april 2017 @ 15:11:
[...]

Da's ook nog best kort. Ik kan zo 3 weken in 1 dal in Zwitserland doorbrengen.
Niet als je aan het trekken bent... (hoewel het dan ook wat aan de korte kant is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:12
Nakebod schreef op woensdag 26 april 2017 @ 10:01:
[...]

Dacht ik dat ik luxe bezig was met een PortaPow 15 watt solar panel en dan 2 powerbanks eraan :+
Uitgeklapt het formaat van ongeveer 3 A4tjes naast elkaar. Daarmee lukt het normaal gesproken wel om 2 telefoons opgeladen te houden. Eventueel wat bijladen tijdens een autorit. Meer hebben we qua electra niet bij.
werkt het een beetje snel? Ik ga van de zomer de Fjall Raven Classic lopen, wellicht dat dit nog handig kan zijn.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:01

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Biolite brandertje mee ipv gas/benzine brander. Kan je tijdens het koken je telefoon opladen :)

Of een zonnepaneel bovenop je rugzak knutselen zodat je de hele dag zonnestralen kan opslurpen.

Of een stevige powerbank en spaarzaam omgaan met je telefoon. Dan moet een week ook wel te overbruggen zijn.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
nah een biolite brander valt niet erg in mijn lichtgewicht categorie ;-) Bij nader inzien...het grootste gedeelte van de trek heeft geen mobiel bereik dus wellicht is het alleen handig voor het kamperen voor en na de trekking :-)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Zijn die dingen zoveel zwaarder dan een gas/benzine brander + brandstoffles dan? Ik kampeer voornamelijk vanuit de auto, dus heb daar nooit zo specifiek op gelet :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Hopjesvla79 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 16:01:
[...]

werkt het een beetje snel? Ik ga van de zomer de Fjall Raven Classic lopen, wellicht dat dit nog handig kan zijn.
Werkt goed ja. Ook met een beetje bewolking wordt er wat bijgeladen, natuurlijk niet zoveel/snel als in de volle zon. Nooit gemeten hoelang het precies duurt. Maar hij doet max 15 watt. Geloof dat 1 output 2A was, en de andere 1A,bij 5 volt. Meeste USB laders zijn 1A met 5V, dus 5 watt. Is dus globaal wel te schatten.

Meestal leg ik overdag als we bij de tent zijn de telefoons eraan, tot die vol is, dan accupack. En als we weg zijn de accupacks eraan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

We staan sinds zaterdag op camping de Rammelbeek in overijsel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mNiBQZ6a8RVLTNyymLUuTSLL/medium.jpg

Bevalt goed, niet de beste camping ooit, sanitair is wat minder en vooral erg koud/tochterig. Wel vriendelijk personeel en leuke animatie voor de kleintjes. Prima (vlakke) veldjes, na 1 nachtje met veel buien was er nog niets drassig.

Het weer valt mee, met name maandag en dinsdag wat buitjes en motregen gehad, vandaag erg veel zon. Temperaturen zijn mee te leven maar het was een stuk fijner als het 5 graden warmer was geweest. De kinderen slapen onder 2 extra dekens en wij onder 2 dekbedden slaapt imho heerlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Aan je typefouten te zien ben je er in elk geval even lekker uit d:)b :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Koude vingers en telefoon met autocorrect :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Orion84 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 17:27:
Zijn die dingen zoveel zwaarder dan een gas/benzine brander + brandstoffles dan? Ik kampeer voornamelijk vanuit de auto, dus heb daar nooit zo specifiek op gelet :)
Ja, scheelt echt heel veel. Heb zo snel de gegevens niet maar stond bij test in Op Pad dat dat het negatieve punt was. Geen rugzak trektocht materiaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:35

KnOeFz

no comment...

maartend schreef op woensdag 26 april 2017 @ 22:39:
[...]

Ja, scheelt echt heel veel. Heb zo snel de gegevens niet maar stond bij test in Op Pad dat dat het negatieve punt was. Geen rugzak trektocht materiaal
en behalve het gewicht moet je ook uuuuren stoken voordat je telefoon weer vol is. Op hout koken is wel leuk, maar laden doe je beter met een zonnecel imho.

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
KnOeFz schreef op donderdag 27 april 2017 @ 19:55:
[...]

en behalve het gewicht moet je ook uuuuren stoken voordat je telefoon weer vol is. Op hout koken is wel leuk, maar laden doe je beter met een zonnecel imho.
en het is ook niet echt compact ofzo...

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0666/9741/products/CampStove2_1_large.jpg?v=1491051945
935 gram

vs (een willekeurig voorbeeld)

Afbeeldingslocatie: https://4.bp.blogspot.com/-dqMkFdWIgXA/WGE7KhqbmOI/AAAAAAABeqA/qn7NbRirdnUD3KWLB-GJ_cBskfQInAlkQCLcB/s640/IMG_4886%255B1%255D.JPG

73 gram

;)

Dit weekend een test wandeltochtje gemaakt om onze (Vango) F10 Xenon UL2+ tent uit te testen: _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://www.vango.co.uk/296528-thickbox_default/f10-xenon-ul-2.jpg

2.0 kg (1.71 kg als je de zakjes weglaat) Mooi tentje voor 2 personen om in de rugzak mee te nemen.

[ Voor 18% gewijzigd door Hopjesvla79 op 01-05-2017 08:30 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Hopjesvla79 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 08:27:
[...]

en het is ook niet echt compact ofzo...

[afbeelding]
935 gram

vs (een willekeurig voorbeeld)

[afbeelding]

73 gram

;)
Het gele gedeelte past in de metalen koker. En leuk dat je brandertje supercompact is, maar je vergeet voor het gemak dan maar even dat je er ook nog een gasfles / fles benzine bij nodig hebt die plek inneemt en gewicht met zich meebrengt.

De biolite branders gaan het niet zo snel winnen op met name gewicht, maar als je een vergelijking maakt, doe dat dan wel eerlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
ha dat is waar, het is inderdaad niet een geheel eerlijke vergelijking.. Ok, nemen we het meest grote Primus gastankje (450 gram, dat is echt genoeg voor ik weet niet hoeveel dagen): +670 gram erbij. ;) (meesstal heb ik een kleinere bij me). Dan wordt het verschil inderdaad al kleiner, je heb gelijk. :)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Orion84 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 08:30:
[...]

Het gele gedeelte past in de metalen koker. En leuk dat je brandertje supercompact is, maar je vergeet voor het gemak dan maar even dat je er ook nog een gasfles / fles benzine bij nodig hebt die plek inneemt en gewicht met zich meebrengt.

De biolite branders gaan het niet zo snel winnen op met name gewicht, maar als je een vergelijking maakt, doe dat dan wel eerlijk :)
het voordeel van een losse brander vind ik wel dat ik wel kan bepalen hoe groot en zwaar m'n brander totaal is. Tegenwoorden nemen we meestal een cartouche van 450gr mee, maar we kunnen ook de cartouche van 240gr meenemen. En dat kan natuurlijk behoorlijk wat schelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 15-09 13:22
Ik vind het zo maar moeilijk vergelijken. Van de ene kant kan die Biolite (uiteindelijk, 3 W, dus rond de 2 u stoken voor een dagverbruik) wel een telefoon opladen en dat kan de MSR natuurlijk niet. Van de andere kant zit ook daar geen brandstof bij en maak je jezelf afhankelijk van de beschikbaarheid ter plaatse.

De Biolite lijkt me vooral technisch heel mooi. In de praktijk denk ik niet dat er veel gevallen zullen zijn dat hij een klassiek brandertje met brandstof en een powerbank gaat verslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Afhankelijkheid van hout sprokkelen ter plekke is inderdaad wel een nadeel. Ik heb er zelf een, omdat ik een aanvulling zocht op mijn eenpits coleman brandertje. Ik kampeer voornamelijk vanuit de auto (zelden of nooit meerdaagse wandeltochten of iets dergelijks), dus dan is gewicht en volume wat minder een issue. Het gadgetgehalte en de grill-accessoire waren belangrijkere factoren. Ik neem dan ook vaak gewoon zelf hout mee. Niet alleen omdat ik dan niet hoef te sprokkelen, maar ook omdat ik dan zeker weet dat ik goed droog hout heb van een soort dat ook geschikt is om op te grillen (voor gewoon koken met een pan komt dat wat minder nauw natuurlijk).

Dat je er een lampje op aan kan sluiten of je telefoon is mooi meegenomen, maar niet iets wat ik in de praktijk heel veel gebruik (hoogstens om tijdens het koken/eten een muziekje op te zetten zonder dat mijn telefoon ondertussen helemaal leegloopt). Echt opladen doe ik voornamelijk met een powerbank en in de auto.

[ Voor 16% gewijzigd door Orion84 op 01-05-2017 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
En vergeet het prijsverschil niet. De biolite kost aardig wat, mijn 1 pits gasbrander die ik in China heb gekost werkt perfect, kost me echter een euro of 12 in aanschaf. En is er dus zo een waar het flesje via een slangetje is verbonden. Vorig jaar naast mijn benzine brander gebrukt, dit jaar een keer los meegenomen. Echt een perfect ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Pelle schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 11:27:
[...]

Weet niet wat je onder groot verstaat?

[afbeelding]
Wij hebben deze: http://www.vrijbuiter.nl/...n/koelboxen/mobicool-b40/

Niet te groot voor in de kofferbak, groot genoeg voor 3 flessen frisdrank, 8 halve liter flesjes water, 8 biertjes, een stapel toetjes en dan nog wat vleeswaren en boter e.d. Het blijft alleen wel altijd een beetje stapelen en klooien als je iets onderuit de koelbox wilt hebben, maar dat moet je dan maar voor lief nemen.
Is erg snel koud, en doorstaat met gemak temperaturen van 35 graden of warmer.
Ik heb uiteindelijk ook de b40 gekocht, komt goed uit diverse tests, kan redelijk koelen in de auto en monsterlijk op 220. Nog dank voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ideaal zo'n koelbox, Vorig jaar ging ik naar de lokale camping winkel voor zo'n B40, net uitverkocht en ik ging 2 dagen daarna met vakantie. Toen de Tristar 45C gekocht die wel op voorraad was. Nog geen spijt van gehad, stukje goedkoper dan de mobicool en 5 liter meer inhoud. En het belangrijkste koelt als een malle ook in een warme voortent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:35

KnOeFz

no comment...

Orion84 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 09:28:
...

Dat je er een lampje op aan kan sluiten of je telefoon is mooi meegenomen, maar niet iets wat ik in de praktijk heel veel gebruik (hoogstens om tijdens het koken/eten een muziekje op te zetten zonder dat mijn telefoon ondertussen helemaal leegloopt). Echt opladen doe ik voornamelijk met een powerbank en in de auto.
Als het je alleen om het koken op hout gaat kun je ook eens kijken naar een MSP Core of een Emberlit.
Die zijn plat op te bergen, wegen haast niets.
Vorige week mijn Core4 nog meegenomen naar de Harz. Super mooie omgeving.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/edTqEe3WQse5sNqI9JXm6MTPDYAFBFjSRCut4QtoMCzRVm-ZbyFviacE36OAdG3w-ik9FlK-0hgXt0_Tl901C38LAcMRCjfuqjNHWpaTc9xuENMFfz6mO5DAKg3nTzdigh01RQh07BLClQQFrhpmG5_TOIYLXzz_b0M6PqKXvTua2XqFjA7ISJ5JqbttWEQkOzwVV8ai7ut_6SOV17MPS5aizOinVAAl9jkRlom2qrbevURJ2SmCcBCD7mzTuWQlnvV4mSocHj5-8HDq1WYscI5IsR2qy_S3_j0ofen6OuWFY9vF5T_-dI9LB3solCNnPR9VjcTd3pARnBUagyY2yAkyRR2U-Fm_1yTVHSyw1d8NKPBtvVVSz2Wt3W9S1pQbFo3RrvyjpTkzSZKMvJJOg19NRuenO8Oj9YfZ4XJbwE9vOGEvgy3kuZM1VltwIgcSbBYlu3RjvlQna2_hAu4-wWZa9SqnPYE8MwlPBI_yaJPsNg4pm2pzf52QqcjKHI-L-mlq-Wjda0Bl3TwJij-Gq5VAdpUAOAwATLruhP8vVFkQcD6c74-jYUvviVv4a24DBh_DwqHxNTZAyDdKOVByG9dAewEXRet-tAp8f5FbHbFYad1qbAcq=w800-h533-no

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/788rMEhh8H5TQbCyXnAv3WYruoDv9_Qca5c-HwduXQNWRMwhcyGcnprN0M22uF7Pd_sT8wi6QwKgHAphrmBbm1skkMf4ygdRrvCh0qbFYXS86DCne-MWBTUDnTrjkZVz2sIJatPRwY7GVk1jplmC_dQpyGV7-E6W_5IKqqdYOjQdf5BQV9dnHC9EBBC0zSK-SFVGOHHxQSNZbL_GtOSciebUfbUS0NwxnOAVpArLKaZ_Ygn3Wo6T9ftcPfSsEiHquaETU1n9SLlJk1mvcG5xPf2klsMifU9OWZWl8VkFlr7Ows_4_RE21BCURXALLuDY-cDnSzWYYuBmCwlNZj02LbbDB07Yo0GOQcQZwcymjQv0K0kKQIvLVz6XTLKTxG-c0LCKwETTfbzBa_GcufgeiCSsEAcUZKy9_4eF0zbjxla0zCEBaizZvSjVtQiZy6tMLVaiCAD2u2yyY72h0E0-Pb6Vp8UNY2ZpWk2FlBH0y1vf45JsNfKgHz_La4Ub2wKp7mBwNLqaSRCHb9Z864Nho-ZK-7Ey8CopSjYqS2ZQfVvAOV4CnukcOu5xrRqeGEUhhJLBe9WLQRkFZtCFp4BPf2Oac78kqKIwjvgo84Ng-SClr7vC2BoY=w800-h533-no

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/sgUd2Tzwxwi3eYxfY2BT0guv_L6wxE0jVR53TuGhp2_VYtV3RoSRG1P6BpsJi4OswuqvVxAAX0YfqYpE7INQo8MTVruTPAkXi1lA3YuVbXReikjXA6JHtnhoj_gXFG77jkmYTKyLRqiq2nSSBaJ2J6PQcQARMji38PLwYIsnAB1SweX5aCqtaq0xCQJBD58O_-Fpyg9LCelYs6wrNY3U96d73W5r_VakhCvjW9wDYWnKGQtPZ6fo4-Wty3YdFf-bEdWwh7FSpJLHD9MF-9FkzxWIL-CMeYJEHf7LfZ0D6pQ5Bzzzagl3QhlXRm8YTYlhZejhb_pIhdXbu-evJERBZ6SPRP2Wrqj1bZhm34PinbHu-2kbjLjt6pgWxTT4FeH89q6iXa9vGJ43SYNa50u-ZB6ah-7gvdt6bES5Un9EzfOX4pO5na1K6thPTuBgx7GDsTNFuJqIRvlhTL0oqsCwFtf0RAWI4JrzaXw3sfh4ospzNVwKNTu_DfJpllNjZpQ7UWoMawS1O4xy3s9Wqz3f1dLecPC8Mey0XcLCOS4XLUywAxkxN1PLeDuOqeiFFpL_-VPyXRzv3eKPZyXr0hDidb4vzz96mRlHqIldSOJ2gIFdoy2ZvHPa=w534-h800-no

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
@KnOeFz Je hebt een PM'tje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Harz is inderdaad een prachtige omgeving, behoorlijk bergachtig en dat op maar 4-5 uurtjes rijden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• antimute
  • Laatst online: 09-09 09:51

antimute

Developer

Hier ook maar es melden. Afgelopen zaterdag een Gerjak Tago Indian uit 2005 opgehaald.
Das een grote vouwwagen met Ten Cate doek, zo ziet dat er dan uit met luifel:

Afbeeldingslocatie: https://i.marktplaats.com/00/s/NzY4WDEwMjQ=/z/7jgAAOSww3tY6gVf/$_85.JPG

Helemaal compleet met stoelen, tafel, keukeninboedel, gasfles en nog veel meer.
Zeer goed onderhouden

Daar gaan we met ons vieren(2 volwassenen en 2 kids van 5 en 1,5) erg veel plezier van hebben dacht ik zo.

Met hemelvaart alvast eens uitproberen om te kijken hoe het opzetten gaat en wat we nog allemaal moeten aanschaffen voor de zomervakantie.
Nu nog een leuke camping voor de zomervakantie zoeken.
In Nederland of net over de grens in Duitsland ofzo.
Iemand nog tips?

i9 9900K, ASRock B365 Phantom Gaming 4, 32GB DDR4, EVGA RTX3070Ti XC3 ULTRA GAMING

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:44
Is er iemand die ervaringen heeft met de "namaak" Helinox stoeltjes? Die van Helinox zelf vind ik echt te duur, de stoeltjes die erop lijken zijn voor rond de €30,- te verkrijgen. Ik weet het, goedkoop is duurkoop, maar 120 euro vind ik echt iets te veel voor een stoeltje wat ik niet veel ga gebruiken.

Ik heb het dus over dit soort stoeltjes. Ik ben zelf 1.89m en heb een beetje het idee dat ze voor mij aan de kleine kant zijn? Of valt dit in de praktijk mee?

[ Voor 11% gewijzigd door Luuk84 op 16-05-2017 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ik vind die Helinox stoeltjes echt 3x niks. Leuk dat het lichtgewicht en compact is, maar ik vond ze niet echt stabiel en iets te flexibel. Als ik in een stoel zit dan moet dat ontspannen en niet dat ik constant het gevoel hebt mijn evenwicht te moeten bewaren. Gok dat het met goedkopere varianten daarop niet beter gesteld zal zijn, eerder slechter.

Maar aangezien dat nogal persoonlijk is zou ik zeggen: loop gewoon een keer binnen bij een winkel waar ze ze verkopen (desnoods gewoon de originele). Dan kan je prima uitproberen of het voor jou lekker zit. Je verwachtingen een beetje naar beneden bijstellen voor de goedkopere versies en je weet ongeveer wat je kan verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:45
antimute schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 14:57:
Iemand nog tips?
Ik ken wel wat leuke campings, maar wat zoek je. Wil je wel of geen vermaak voor de kinderen? Een simpel zwembad, waterparadijs,of liever in de buurt natuurwater).

Tegen Enschede heb je wat campings. Vorig jaar stond ik een lang weekend bij boerderijcamping Bek'n Schop. Lekker rustig, schoon sanitair. Geen spelparadijs of iets dergelijks, maar op minder dan 2 km afstand een recreatieplas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

@Luuk84 dat soort stoeltjes hebben we wel bekeken (we wilden lichtgewicht stoeltjes hebben die we ook in de MX5 konden meenemen) maar ik vond ze persoonlijk niets. Ze zaten niet lekker (persoonlijke voorkeur natuurlijk!), ik kon er niet lekker in ontspannen. Oh, en ik miste de rugleuning!

Uiteindelijk zijn wij voor deze gegaan:

https://www.amazon.co.uk/...TF8&qid=1494942582&sr=1-7

Waren wel wat zwaarder en grotere verpakking, maar ze zitten heerlijk (wij nemen nooit een tafel mee op vakantie, dus lage stoeltjes zijn een must :p)

Ik ben het wel met @Orion84 eens; ga eens naar een kampeerwinkel en probeer stoelen uit. Ik geloof dat we zeker een uur bij de stoelen afdeling van de vrijbuiter zijn blijven hangen voordat we de goede stoeltjes gevonden hadden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
Orion84 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 15:49:
Ik vind die Helinox stoeltjes echt 3x niks. Leuk dat het lichtgewicht en compact is, maar ik vond ze niet echt stabiel en iets te flexibel. Als ik in een stoel zit dan moet dat ontspannen en niet dat ik constant het gevoel hebt mijn evenwicht te moeten bewaren. Gok dat het met goedkopere varianten daarop niet beter gesteld zal zijn, eerder slechter.

Maar aangezien dat nogal persoonlijk is zou ik zeggen: loop gewoon een keer binnen bij een winkel waar ze ze verkopen (desnoods gewoon de originele). Dan kan je prima uitproberen of het voor jou lekker zit. Je verwachtingen een beetje naar beneden bijstellen voor de goedkopere versies en je weet ongeveer wat je kan verwachten?
De originele helinox stoeltjes vond ik nog wel gaan qua zitten (voor het doel wat ze dienen). Ik kon erin zitten en het is beter als hele dagen op de grond als dit niet nodig is ;) Heb de Helinox stoeltjes dus al geprobeerd.
Ik ben specifiek op zoek naar ervaringen met de namaak stoeltjes. Ik twijfel hierbij namelijk erg aan de constructie :-)
Dat ziet er ook nog wel uit als een aardige optie. Bedankt voor de tip!

[ Voor 14% gewijzigd door Luuk84 op 16-05-2017 15:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Ik zal je maar even helpen Luuk, want je vraagt hoe ze zijn. Niet of ik ze leuk vind.

Ik heb enkel zelf een heliox, de fakies ken ik niet.
Maar dit is wat ik weet
- De fakie is ong. de helft zwaarder
- de fakie kan maar ong 2/3 van het draaggewicht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimute

antimute

Developer

Animatie voor de oudste en (veel) speelmogelijkheden. Goed sanitair en zwembad/plas mag ook. Woon in noordoost-nederland dus niet te lang in de auto, Enschede is nog te doen.
Pat911 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 15:51:
[...]

Ik ken wel wat leuke campings, maar wat zoek je. Wil je wel of geen vermaak voor de kinderen? Een simpel zwembad, waterparadijs,of liever in de buurt natuurwater).

Tegen Enschede heb je wat campings. Vorig jaar stond ik een lang weekend bij boerderijcamping Bek'n Schop. Lekker rustig, schoon sanitair. Geen spelparadijs of iets dergelijks, maar op minder dan 2 km afstand een recreatieplas.

i9 9900K, ASRock B365 Phantom Gaming 4, 32GB DDR4, EVGA RTX3070Ti XC3 ULTRA GAMING

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Met hemelvaart alvast eens uitproberen om te kijken hoe het opzetten gaat en wat we nog allemaal moeten aanschaffen voor de zomervakantie.
Iemand nog tips?
Die vouwwagen ga je wel plezier van hebben, wij kamperen er nu ook een aantal jaar mee.

Maar waarom niet iets verder weg? weet uit ervaring dat dat prima gaat met kleine kinderen. Bodensee is voor mij (vanuit Friesland) 880km rijden en dan zit je in een totaal andere omgeving, ik weet nog wel een leuke camping daar.

Anders is de Harz misschien ook een optie, is de helft dichterbij en ook een prachtige omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 13:55
Hier ook maar es melden. Afgelopen zaterdag een Gerjak Tago Indian uit 2005 opgehaald.

Iemand nog tips?
Wij zijn vorig jaar in Saarburg Duitsland geweest. Niet te ver. Mooie camping met veel vermaak voor de kids (want Landal) en ontzettend veel te doen in de omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimute

antimute

Developer

De kleine man van anderhalf heeft al moeite met een uur in de autostoel zitten dus proberen we toch wat dichterbij te kamperen.
Chaoss schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 20:07:
[...]

Die vouwwagen ga je wel plezier van hebben, wij kamperen er nu ook een aantal jaar mee.

Maar waarom niet iets verder weg? weet uit ervaring dat dat prima gaat met kleine kinderen. Bodensee is voor mij (vanuit Friesland) 880km rijden en dan zit je in een totaal andere omgeving, ik weet nog wel een leuke camping daar.

Anders is de Harz misschien ook een optie, is de helft dichterbij en ook een prachtige omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:45
antimute schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 19:26:
Animatie voor de oudste en (veel) speelmogelijkheden. Goed sanitair en zwembad/plas mag ook. Woon in noordoost-nederland dus niet te lang in de auto, Enschede is nog te doen.

[...]
Geen animatie bij die camping, dan moet je toch op zoek naar een wat grotere camping (en waarschijnlijk niet bij een boer).

tip - ondanks de grote gezamenlijke kennis van de tweakers zou je je ook kunnen aanmelden op een speciaal kampeerforum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Het klinkt misschien gek, maar geen animatie is in mijn beleving leuker. Belangrijk is dat er genoeg kinderen van gelijke leeftijd zijn. Als er animatie is gaat iedereen (onbewust) leunen op wat er aangeboden wordt. Is er geen animatie dan wordt er door de kinderen en ouders onderling veel meer georganiseerd en is het veel gezelliger.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
Ankona schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 08:04:
Het klinkt misschien gek, maar geen animatie is in mijn beleving leuker. Belangrijk is dat er genoeg kinderen van gelijke leeftijd zijn. Als er animatie is gaat iedereen (onbewust) leunen op wat er aangeboden wordt. Is er geen animatie dan wordt er door de kinderen en ouders onderling veel meer georganiseerd en is het veel gezelliger.
Vroegâh moest je jezelf vermaken ;)
Mijn ouders hielden nooit van hele grote campings, en al helemaal niet met een animatie team, en ik heb me, maar dat kan ik even bij mijn ouders verifiëren ;), nooit verveeld. Ik beschouw het niet als een gemis alshet er niet is. Maar die keuze moet iedereen voor zich maken. Er zijn vast ook situaties waarbij een animatieteam een uitkomst is.

Ik gruwel van deze gedachte: "als de kinderen het maar leuk hebben" :r Je kan het ook beide leuk hebben naar mijn mening, en schikken naar wat een ander leuk vind is ook deel van de opvoeding. Maar goed dat is natuurlijk allemaal leuke theorie praat, ik moet het eerst zelf maar is waar maken :$, heb nu zelf een kleine van 5 maanden.

[ Voor 3% gewijzigd door Luuk84 op 17-05-2017 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Luuk84 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 15:31:
Is er iemand die ervaringen heeft met de "namaak" Helinox stoeltjes? Die van Helinox zelf vind ik echt te duur, de stoeltjes die erop lijken zijn voor rond de €30,- te verkrijgen. Ik weet het, goedkoop is duurkoop, maar 120 euro vind ik echt iets te veel voor een stoeltje wat ik niet veel ga gebruiken.

Ik heb het dus over dit soort stoeltjes. Ik ben zelf 1.89m en heb een beetje het idee dat ze voor mij aan de kleine kant zijn? Of valt dit in de praktijk mee?
Heb zelf de Alite Mantis stoeltjes (volgens mij nu in de aanbieding bij Outdorado), en ben er zelf zeer enthousiast over, vond ze ook lekkerder zitten als de Helinox. Dus uitproberen is sowieso wel een must. Het is ook denk ik maar waar je ze voor wil gebruiken, wij hebben maar een kleine tent (Exped Venus III DLX) (en een nog kleinere: Vango F10 Xenon UL2+)) en neem ze ook wel eens mee met hiken en klimmen, dus dan moet het ook echt klein en licht zijn. Ze gaan zelfs hoogstwaarschijnlijk mee de Fjall Raven Classic mee :) . Van de andere kant..bij Ali zijn de namaak nog goedkoper (moet je wel de levertijd voor lief nemen), en of het wat is, is maar een manier om achter te komen (desnoods weer op Marktplaats zetten)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Hopjesvla79 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 08:40:
[...]
wij hebben maar een kleine tent (Exped Venus III DLX)
Cool, die heb ik recent ook een aangeschaft.

Tijdens het paasweekend voor het eerst gebruikt en bevalt goed, ik stond alleen steeds te tobben om die nok-stok doorgestoken te krijgen. Op een van de kruisingen met de boogstokken is het kanaal waar de stok doorheen loopt onderbroken en ik krijg hem steeds maar met veel gehannes goed in het begin van het volgende stuk van het kanaal, omdat die overgang onder de lap materiaal zit die die kruising afdekt. Heb jij dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Orion84 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 09:54:
[...]

Cool, die heb ik recent ook een aangeschaft.

Tijdens het paasweekend voor het eerst gebruikt en bevalt goed, ik stond alleen steeds te tobben om die nok-stok doorgestoken te krijgen. Op een van de kruisingen met de boogstokken is het kanaal waar de stok doorheen loopt onderbroken en ik krijg hem steeds maar met veel gehannes goed in het begin van het volgende stuk van het kanaal, omdat die overgang onder de lap materiaal zit die die kruising afdekt. Heb jij dat ook?
nee niet echt, is misschien nieuwheid. Kan je dus wel vertellen dat je in de vestibule aka voortent perfect met 2 Mantis stoeltjes kan zitten ;) . Strak spannen is wel een beetje lastig, het doek werkt flink onder temperatuurswisselingen, als het afkoelt op een wat warmere dag gaat het al snel wat slapper hangen, maar door de kleine scheerlijnen aan de zijkant in het midden van het slaapgedeelte te bevestigen voorkom je dat het doek de binnentent gaat raken. maar mooie tent idd, met veel ruimte. (lijkt trouwens verdacht veel op een pissebed vinden wij als je er recht voorstaat :D )

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 22:39
Ik ben nu op wereld reis en had dus behoefte aan een wereldstekker maar ook met een stekkerdoos want veel apparatuur om op te laden. Nu heb ik de mogics bagel gekocht en daar erg blij mee. Weinig ruimte maar toch een wereld stekker en stekkerdoos in 1 en 2 USB poorten. Dan heb ik daarnaast nog een adapter met 2 fast charging USB poorten en de lader voor de dji mavic pro die ook weer 2 USB poorten heeft. Zo heb ik dus 6 USB poorten en nog 4 plekken over voor een normale stekker.

Het andere voordeel is dat deze wereld stekker een verlengsnoer(tje) heeft waardoor er minder druk op het stopcontact komt en hij er dus niet zomaar uit valt, en je al je apparatuur op een makkelijkere plek kunt leggen om op te laden.

http://www.mogics.com/?page_id=4262

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:09
Luuk84 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 08:15:
[...]

Ik gruwel van deze gedachte: "als de kinderen het maar leuk hebben" :r Je kan het ook beide leuk hebben naar mijn mening, en schikken naar wat een ander leuk vind is ook deel van de opvoeding. Maar goed dat is natuurlijk allemaal leuke theorie praat, ik moet het eerst zelf maar is waar maken :$, heb nu zelf een kleine van 5 maanden.
Natuurlijk kan je het ook allebei/allemaal leuk hebben, maar de ervaring (7 en 8 jaar oud inmiddels), leert toch dat als je kinderen het niet leuk hebben, het een heel moeilijk verhaal wordt om het zelf wel leuk te hebben. Dus ervoor zorgen dat je kinderen het wél leuk hebben, heeft tot gevolg dat je het zelf ook makkelijker leuk kunt hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk84
Jorizzz schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 12:57:
[...]

Natuurlijk kan je het ook allebei/allemaal leuk hebben, maar de ervaring (7 en 8 jaar oud inmiddels), leert toch dat als je kinderen het niet leuk hebben, het een heel moeilijk verhaal wordt om het zelf wel leuk te hebben. Dus ervoor zorgen dat je kinderen het wél leuk hebben, heeft tot gevolg dat je het zelf ook makkelijker leuk kunt hebben.
Dat is zeker waar, maar niet ten koste van alles is mijn mening. Met mijn opmerking doel ik eigenlijk op ouders die tegen wil en dank op een dorp-camping gaan zitten met veel voorzieningen en animatie, om het de kinderen maar aangenaam te maken. Persoonlijk vind ik dit een verkeerde insteek. Zoals hierboven aangegeven zijn er ook andere methodes om het aangenaam te maken. Uiteraard staat of valt dit ook met de activiteiten die je zelf wil ondernemen. Ik heb op zich niks tegen een camping met animatie laat dat duidelijk zijn. Voor alles is een doelgroep :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Verschilt per gezin denk ik, er wordt nu gedaan of animatie automatisch iets negatiefs is voor de ouders, dat begrijp ik dus niet. Ik vindt het heerlijk als mijn dochter iets te doen heeft waar wij niet bij hoeven te zijn. (duurt wel een paar dagen voordat ze zelf durft).

Ik hoef geen mega grote camping waar de hele dag wat te doen is. Maar als er 2 of 3X per dag een kleine activiteit is dan vinden de kids dat prachtig. Er is toch niets fijnere dan wanneer je kind even een spelletje kan gaan doen of iets kan knutselen of naar een voorstelling oid kan gaan?

En zelf mijn kinderen vermaken? Ja kan maar liever niet dat doe ik alle andere dagen van het jaar al. En leuk om met de andere ouders iets te organiseren maar dat is gewoon animatie in een andere vorm ;)

Overigens merk ik dat ik (wij) automatisch genieten als de kinderen genieten, er is gewoon niets beters dan zien dat je kind gelukkig is. In dat opzicht klopt de opmerking " als de kinderen het maar leuk hebben" wel. Ik vond dat vroeger voordat ik kinderen had een vreselijke uitspraak, nu snap ik hem wel :)

Dat betekend overigens nog niet dat we niets voor "ons" doen. We gaan nog steeds naar kastelen en musea etc. Als je daar op de juiste manier mee omgaat gaan kinderen dat ook wel interessant vinden.

Verder vermaken ze zich in de auto ook prima, wat speelgoed achterin, kleurboeken etc. Een tablet met filmpjes, af toe vallen ze wel en slaap. Wij kunnen zo 8+ uren reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:31

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Eigenlijk een beetje als:

Waarom mag je thuis wel gewoon opvang en oppas gebruiken als je iets moet of wilt maar mag je kind op vakantie niet even met een leuk uitje mee doen? :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
Chaoss schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 20:30:
Verschilt per gezin denk ik, er wordt nu gedaan of animatie automatisch iets negatiefs is voor de ouders, dat begrijp ik dus niet.
Dat heb ik in ieder geval niet gezegd, ging mij meer om ouders die alles voor de kinderen doen, dat vind ik ver gaan.
Ik hoef geen mega grote camping waar de hele dag wat te doen is. Maar als er 2 of 3X per dag een kleine activiteit is dan vinden de kids dat prachtig. Er is toch niets fijnere dan wanneer je kind even een spelletje kan gaan doen of iets kan knutselen of naar een voorstelling oid kan gaan?
Niks mis mee inderdaad.
Overigens merk ik dat ik (wij) automatisch genieten als de kinderen genieten, er is gewoon niets beters dan zien dat je kind gelukkig is. In dat opzicht klopt de opmerking " als de kinderen het maar leuk hebben" wel. Ik vond dat vroeger voordat ik kinderen had een vreselijke uitspraak, nu snap ik hem wel :)
Ik ga het ervaren wat ik er over een paar jaar van vind ;)
Dat betekend overigens nog niet dat we niets voor "ons" doen. We gaan nog steeds naar kastelen en musea etc. Als je daar op de juiste manier mee omgaat gaan kinderen dat ook wel interessant vinden.

Verder vermaken ze zich in de auto ook prima, wat speelgoed achterin, kleurboeken etc. Een tablet met filmpjes, af toe vallen ze wel en slaap. Wij kunnen zo 8+ uren reizen.
Wat een keuze in animatie hebben we tegenwoordig ;) Vroeger zat ik vol spanning met eeen casettebandje van Bassie en Adriaan op de achterbank O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:18
Das een grote vouwwagen met Ten Cate doek, zo ziet dat er dan uit met luifel:

[afbeelding]

Helemaal compleet met stoelen, tafel, keukeninboedel, gasfles en nog veel meer.
Zeer goed onderhouden

Daar gaan we met ons vieren(2 volwassenen en 2 kids van 5 en 1,5) erg veel plezier van hebben dacht ik zo.

Iemand nog tips?
Wij zijn met onze dochter van 8 maanden naar camping de Roos in Ommen geweest. https://www.campingderoos.nl/

Erg leuke camping met verschillende veldjes waar je de kinderen goed in de gaten kan houden. Enige nadeel is dat je niet met de auto het terrein op mag; ja 1x om de boel op te zetten en met afbreken. Heeft wel weer als voordeel dat je niet bang hoeft te zijn voor rijdende auto's als je kinderen aan het spelen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 22:39
wmeester schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 22:59:
[...]
Enige nadeel is dat je niet met de auto het terrein op mag; ja 1x om de boel op te zetten en met afbreken. Heeft wel weer als voordeel dat je niet bang hoeft te zijn voor rijdende auto's als je kinderen aan het spelen zijn.
Dat zou ik een gigantisch pluspunt vinden! Zo word een auto niet als kast gebruikt waardoor je niet constant slaande deuren hoort, geen rijdende auto's over het veld wat het gras beter houd en minder lawaai. Zodra er geen auto's vlakbij zijn dan stijgt voor mij het gevoel van relaxedheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Luuk84 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 22:17:
Wat een keuze in animatie hebben we tegenwoordig ;) Vroeger zat ik vol spanning met eeen casettebandje van Bassie en Adriaan op de achterbank O+
Wat zielig! Wij hadden nog het Beste Boek van de Weg! Dat ding is helemaal kapot gelezen :D
wmeester schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 22:59:
[...]

Wij zijn met onze dochter van 8 maanden naar camping de Roos in Ommen geweest. https://www.campingderoos.nl/

Erg leuke camping met verschillende veldjes waar je de kinderen goed in de gaten kan houden. Enige nadeel is dat je niet met de auto het terrein op mag; ja 1x om de boel op te zetten en met afbreken. Heeft wel weer als voordeel dat je niet bang hoeft te zijn voor rijdende auto's als je kinderen aan het spelen zijn.
Wij zijn daar vorig jaar ook geweest. En wij hadden de auto gewoon bij de tent staan :p. De regel geen auto bij de tent is alleen tijdens de drukke tijden: "In de periodes 24 mei - 6 juni en 7 juli - 28 augustus is de camping autovrij."

Toen wij er waren was het niet zo heel erg druk:
Camping de Roos

(later kwamen er nog twee fietsers stelletjes bij)

Ik vond het wel een mooie camping, groot zonder massief te zijn (vanwege de begroeiing). En voor ons belangrijk: een mooi trekkersveldje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimute

antimute

Developer

Ommen is inderdaad ook leuk, hebben vorig jaar een huisje gehuurd op De Koeksebelt.
Animatieteam is daar erg goed. Zoeken nu met de vouwwagen toch een iets rustiger camping maar liefst wel met animatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rened80
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-08 11:47
Ik ga binnenkort ook starten met de wondere wereld die kamperen heet :) De afgelopen periode de benodigde spullen gekocht waaronder de Coleman coastline 4. Ik heb deze gister in de achtertuin opgezet samen met mijn partner wat op zich vrij gemakkelijk ging. Nu wil ik de tent vanavond weer opruimen maar ik vraag me af wat je kan laten zitten bij het opruimen. Bij de ramen worden strips gebruikt die het flapje oprollen als je de 'verduistering' weghaalt. En ook bij de binnentent vraag ik me af of deze weer verwijderd moet worden. Hoe doen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
bij binnententen hanteer ik het motto: als ik de tent op kan zetten met de binnentent er al in (dus ik kan overal bij terwijl de binnentent er in hangt) dan laat ik hem mooi zitten en prop ik het geheel wel in de opbergzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:51

-tom-562

Oliesjeik

rened80 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 08:34:
Ik ga binnenkort ook starten met de wondere wereld die kamperen heet :) De afgelopen periode de benodigde spullen gekocht waaronder de Coleman coastline 4. Ik heb deze gister in de achtertuin opgezet samen met mijn partner wat op zich vrij gemakkelijk ging. Nu wil ik de tent vanavond weer opruimen maar ik vraag me af wat je kan laten zitten bij het opruimen. Bij de ramen worden strips gebruikt die het flapje oprollen als je de 'verduistering' weghaalt. En ook bij de binnentent vraag ik me af of deze weer verwijderd moet worden. Hoe doen jullie dit?
Die strips moet je er uit halen. Maatje van mij had dezelfde tent, daar zijn we toen een paar keer mee weg geweest. Binnentent haalden wij er altijd uit, opvouwen/oprollen 'in' de buitentent, zo blijft je binnentent altijd droog.
Ohja, pro-tip: zet die tent écht in de schaduw, want je bakt je tent uit! Het is een leuke ruime (en niet dure) tent, maar er zit echt 0 ventilatie in :P tent had die vriend van mij min of meer in een opwelling gekocht;
erg goedkoop en er groot, niet realiserende dat er geen ventilatie in zat :P

[ Voor 4% gewijzigd door -tom-562 op 22-05-2017 09:00 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

-tom-562 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 08:59:
[...]

Die strips moet je er uit halen. Maatje van mij had dezelfde tent, daar zijn we toen een paar keer mee weg geweest. Binnentent haalden wij er altijd uit, opvouwen/oprollen 'in' de buitentent, zo blijft je binnentent altijd droog.
Toen wij nog een tent met losse binnentent hadden deden we dat eigenlijk ook altijd: tenzij het echt slecht weer was, dan moest het zo snel mogelijk en bleef de binnentent zitten. Tegenwoordig hebben we een tent waarbij je binnentent in principe laat zitten. We halen deze er alleen nog maar uit als we thuis zijn en de tent helemaal schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Nog een paar daagjes en dan is het "Hello Mullerthal!". Mijn zus gaat dit keer mee (net gisteravond door haar besloten :P) en dit wordt voor haar de 1e keer kamperen.... Als dat maar goed gaat.

Het weer lijkt heel erg goed te worden. Sliep ik vorige maand nog met een beetje nachtvorst, zie ik dat het gemiddeld 25 graden gaat worden daar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:54

Galois

1811 - 1832

We (2 volw. + 2 kleine kinderen) willen dit Hemelvaart weekend gaan kamperen. Ergens bij Zwolle in de buurt.

Iemand tips? En is veel vol gezien de weersvoorspellingen? Of zal dat wel meevallen? (ik kampeer eigenlijk nooit in NL)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Hemelvaart kan best druk zijn, maar voor één plek moet toch wel wat te vinden zijn lijkt mij.
Waar je nog wel tegenaan kunt lopen is dat campings alleen maar een heel Hemelvaart weekend willen doen bijvoorbeeld, dus verplicht do/zo. Doen ze lang niet allemaal maar je kunt er pech mee hebben, tenzij je dat graag wilt natuurlijk. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Galois schreef op maandag 22 mei 2017 @ 21:19:
We (2 volw. + 2 kleine kinderen) willen dit Hemelvaart weekend gaan kamperen. Ergens bij Zwolle in de buurt.

Iemand tips? En is veel vol gezien de weersvoorspellingen? Of zal dat wel meevallen? (ik kampeer eigenlijk nooit in NL)
Twee zomervakanties gekampeerd bij de lemeler esch, erg goed bevallen. Niet al te groot, overzichtelijk en goed onderhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:54

Galois

1811 - 1832

Ziet er zeker leuk uit... maar helaas vol.
Het wordt een prachtig weekend, dus denk dat deze 'mooiere' campings met goede websites, vol zitten (kwam al een paar andere met boekingsmogelijkheid die ook vol waren).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Exocet schreef op maandag 22 mei 2017 @ 22:10:
Twee zomervakanties gekampeerd bij de lemeler esch, erg goed bevallen. Niet al te groot, overzichtelijk en goed onderhouden.
Oh is dat die regio? Daar ben ik ook geweest, prima camping.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

In de buurt van Zwolle zijn er meer redelijk wat campings. Al dan niet in de buurt van Hardenberg/Ommen of meer richting Apeldoorn (Heerde/Epe).

Zelf ben ik meer gecharmeerd van de bosrijke omgeving van Heerde/Epe, maar ik kom hier dan ook uit de buurt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Wij zitten er ook aan te denken om een dagje te kamperen (veel langer kan niet, onze oppas is zelf ook de hort op :p), maar ik ben ook bang dat we geen plekje kunnen vinden... Het zal wel druk worden, dit weekend...

Pagina: 1 ... 9 ... 277 Laatste