[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 8 ... 277 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:32
Over lampjes gesproken: kan iemand nog verlichting aanraden voor in de tent (ophangpunt aanwezig) en voor de tent (op tafel / aan luifel)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:12
dat ligt eraan hoe groot de tent is ;-) Ik ben zelf erg blij met mijn Black Diamond Orbit lampje
Afbeeldingslocatie: http://demandware.edgesuite.net/sits_pod21/dw/image/v2/AAKN_PRD/on/demandware.static/-/Sites-bdel/default/dwc56b1656/products/lighting/620710_ULWT_Orbit_ext_web.jpg?sw=472 :-) En voor de koude nachten in een heel klein tentje is een, pas wel een beetje op, een UCO Candle Lantern Afbeeldingslocatie: http://ucogear.com/assets/images/brand/dont-camp-damp.jpg aan te bevelen. In een klein tentje warmt de boel er flink mee op (en staat ook nog leuk op je camping tafeltje :P )

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 13:55
Rukapul schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 13:24:
Over lampjes gesproken: kan iemand nog verlichting aanraden voor in de tent (ophangpunt aanwezig) en voor de tent (op tafel / aan luifel)?
Ik neem altijd een looplamp mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:10
Wij knutselen meestal een snoer met kerstlampjes door de voortent heen. Daarnaast heb ik een oud hanglampje dat precies boven de tafel uitkomt. Voor in de binnentent een looplamp op accu en buiten bij de scheerlijnen vier van die cheap-ass solar lantaarntjes van Action.

Als ik het zo opschrijf lijkt het wel 'glamping', maar het valt best mee. Dat kerstboomsnoer is wellicht wat kitscherig, maar het werkt eigenlijk hartstikke prima. En mijn vriendin vindt het fijn om de tent een beetje gezellig in te richten, dus ik vind het allemaal best. Tegen de tijd dat er tapijten en een chesterfield meegaan, dan ga ik er wel een stokje voor steken :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:31

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Met welk doel?

Wij gebruiken alleen een simpel opwindlampje voor als je even licht nodig hebt. Sfeer verlichting gaat met kaarsen. MacLight voor als je op pad moet. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:56

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:41

Wailing_Banshee

You're Next

Wij doen niet aan lampen op de camping... We hebben een klein zaklampje die ook kunt uitschuiven zodat je een looplampje hebt. En dat is voldoende om de weg naar de wc's te vinden in het donker.

Voor de rest, wij zijn geen nachtbrakers, en liggen meestal te slapen als het donker is. En voor lezen (de bezigheid die we met name 's avonds op de camping doen) hebben we geen extra licht nodig, vanwege de ereaders...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/15/2e/99/152e996a8b537132c83cb6b80252b256.jpg
google: led bulb portable

5 euro .. 3x AAA batterij pokke veel licht

Afbeeldingslocatie: http://g01.a.alicdn.com/kf/HTB1dBHnIXXXXXauXXXXq6xXFXXXV/Big-sales-font-b-USB-b-font-font-b-LED-b-font-Bulb-Soft-White-font.jpg
google usb magnetic led

USB alleen met magneet en schakelaar simpel om iets van metaal te maken zodat je het op kan hangen.

5,- geloof ik

Afbeeldingslocatie: http://www.thanksbuyer.com/image/cache/data/sku-28431-5-600x600.jpg
google: USB led PCB

nog geen euro per stuk (ze zijn er ook met dim functie)
stroom bron alles met USB aansluiting :P

Met een beetje vernuft is met name de laatste extreem veelzijdig. maar ook erg klein.

[ Voor 29% gewijzigd door vso op 07-09-2016 13:17 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-09 10:45
Deze hang/sta-lamp van Decathlon doet het prima. Drie standen: fel, minder fel en rood (als je midden in de nacht niemand wil wakker maken).

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
vso schreef op woensdag 07 september 2016 @ 13:07:
[...]

[afbeelding]
google: led bulb portable

5 euro .. 3x AAA batterij pokke veel licht

[afbeelding]
google usb magnetic led

USB alleen met magneet en schakelaar simpel om iets van metaal te maken zodat je het op kan hangen.

5,- geloof ik

[afbeelding]
google: USB led PCB

nog geen euro per stuk (ze zijn er ook met dim functie)
stroom bron alles met USB aansluiting :P

Met een beetje vernuft is met name de laatste extreem veelzijdig. maar ook erg klein.
In combinatie met een 5m usb-verlengkabel voor 1,50 bij Action. Daar heb ik er al heel wat van aangeschaft voor dit soort doeleinden :)

Ik heb naast kerstverlichting aan de luifel ook een opzetkegel (diffuser) voor aan m'n Nitecore zaklamp. Zoiets dus: Afbeeldingslocatie: https://www.knivesandtools.nl/productimages/photogallery/photos/nitecore-diffusor-conus-NCNDF34-d1.jpg
Werkt ideaal voor aan de luifel, of elders.

[ Voor 5% gewijzigd door koelkast op 07-09-2016 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:35

KnOeFz

no comment...

TheOmen schreef op woensdag 07 september 2016 @ 13:15:
[...]

Deze hang/sta-lamp van Decathlon doet het prima. Drie standen: fel, minder fel en rood (als je midden in de nacht niemand wil wakker maken).
Die heb ik ook. Erg handig ding. De mijne heeft maar 2 stande, wit en rood. Jammer dat her witte licht erg koel van kleur is.

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:22
juliusyoup schreef op zondag 04 september 2016 @ 20:00:
Verder heb ik idd een klein thermarest matje, mijn oude slaapzak is voor mij te klein, en qua formaat heel groot. Die moet sws vervangen worden.

Wat is dan een redelijk gewicht, jouw oude drie kilo klinkt natuurlijk fijner dan mijn vier (3,8 uit mijn hoofd), maar geld valt maar een keer uit te geven. Is dat dan de moeite waard?
En wat is een redelijke prijs voor een slaapzak? Ik zie ze voor 30 en voor 130€ welke comforttemperaturen moet ik in Nederland aan denken? 5-10graden?
Een tent kan minder dan 1 kg per persoon wegen maar dan heb je een dameskousen-tentdoek (heel dun nylon). Op de fiets heb je wel enige ruimte voor iets zwaarders, 2 kg pp moet prima kunnen maar ik heb mijn (bijna-) 3 kg-tent ook in mijn eentje meegesjouwd. Ik ken twee kleine (+/-50kg)-dames die ieder een 4kg+-tentje op hun bagagedrager legden.

Voor een slaapzak wil je inderdaad letten op comfort-temperatuur maar ook op type isolatie. Een donzen slaapzak kan met minder massa meer isolatie bieden dan synthetisch. Een mummy-model is tov een dekenmodel warmer voor dezelfde massa maar biedt minder bewegingsruimte. Mijn donzen -2°C-zak weegt 750g, een vergelijkbare synthetische zak kost de helft, weegt een kilo meer en neemt meer volume in. Dons is gevoelig voor nattigheid maar de tijk is waterafstotend dus over wat druppels condens hoef je je niet druk te maken. Ik zou zeggen dat je in Nederland 's zomers met een comforttemperatuur van rond de 10°C af kan, voorjaar/najaar richting 0-5°C moet en 's winters met -10 à -5 °C kan rekenen. Naast de bekende merken, heb ik op andere fora enthousiaste verhalen over Cumulus gehoord.

Je hebt al een goed (want TaR) slaapmatje dus ik hoef je niet te vertellen dat ik mijn All-Season danig miste op 3.000 m hoogte ten opzichte van het merkloze minischuimpje dat mijn Peruviaanse gids in mijn tent uitrolde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Bacchus schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 09:38:
[...]
Voor een slaapzak wil je inderdaad letten op comfort-temperatuur maar ook op type isolatie. Een donzen slaapzak kan met minder massa meer isolatie bieden dan synthetisch. Een mummy-model is tov een dekenmodel warmer voor dezelfde massa maar biedt minder bewegingsruimte. Mijn donzen -2°C-zak weegt 750g, een vergelijkbare synthetische zak kost de helft, weegt een kilo meer en neemt meer volume in. Dons is gevoelig voor nattigheid maar de tijk is waterafstotend dus over wat druppels condens hoef je je niet druk te maken. Ik zou zeggen dat je in Nederland 's zomers met een comforttemperatuur van rond de 10°C af kan, voorjaar/najaar richting 0-5°C moet en 's winters met -10 à -5 °C kan rekenen. Naast de bekende merken, heb ik op andere fora enthousiaste verhalen over Cumulus gehoord.
Ik hoef niets anders meer dan een donzen slaapzak. Vooral het gewicht vind ik erg prettig (als ik erin lig dan). 's Winters heb ik liever iets zwaarders (niets liever dan een wollen dekbed!) maar 's zomers is dons prettiger.

En over vocht: als we een warme nacht hebben gehad, hangen we de volgende dag (meestal staan we maar 1 nacht op een camping) de slaapzak even over de tent/auto/lijn (afhankelijk van het weer natuurlijk!) zodat hij weer even kan luchten.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juliusyoup
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-09 09:05
[...]

Je hebt al een goed (want TaR) slaapmatje dus ik hoef je niet te vertellen dat ik mijn All-Season danig miste op 3.000 m hoogte ten opzichte van het merkloze minischuimpje dat mijn Peruviaanse gids in mijn tent uitrolde.
Over matje, wat betekend TaR? ThermaRest? Ja, hij is wel oud (ging 17 jaar geleden mee naar Sudan met mijn stiefmoeder) en vult niet helemaal goed en na bijblazen loopt ie langzaam leeg. Het zal een poreuze laag zijn, maar het slaapt prima voor een paar nachtjes.

En ik heb het gevoel dat je met dons dat zo slecht kan wassen, en zeker zomers kan je weleens half badend van het zweet wakker worden (hier chargeer ik wat hoor), dan is even luchten een tijdelijke optie, maar zou ik hem bij thuiskomt denk ik wel willen wassen. Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

juliusyoup schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 10:12:
[...]

Over matje, wat betekend TaR? ThermaRest? Ja, hij is wel oud (ging 17 jaar geleden mee naar Sudan met mijn stiefmoeder) en vult niet helemaal goed en na bijblazen loopt ie langzaam leeg. Het zal een poreuze laag zijn, maar het slaapt prima voor een paar nachtjes.

En ik heb het gevoel dat je met dons dat zo slecht kan wassen, en zeker zomers kan je weleens half badend van het zweet wakker worden (hier chargeer ik wat hoor), dan is even luchten een tijdelijke optie, maar zou ik hem bij thuiskomt denk ik wel willen wassen. Of zie ik dat verkeerd?
Je kunt een donzen slaapzak zelf in de wasmachine gooien, alleen zorgen dat je het goede programma gebruikt.

En als je "badend van het zweet" wakker wordt, heb je waarschijnlijk de zak te ver dicht gedaan en kon je er niet uit komen in je slaap :p Mijn tip is gewoon om niet in de zak te liggen, maar eronder als het heel warm is 's nachts, kun je hem van je afgooien als je het te warm hebt! (en een lakenzak gebruiken natuurlijk). Ik heb persoonlijk een hekel aan slaapzakken en zal er eigenlijk nooit in gaan liggen, maar openritsen en eronder (een mummie zak is dan ook niet aan mij besteed!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
TaR is Therm-a-Rest inderdaad. Zolang je 's morgens de grond niet raakt met je lichaam, is je matje goed genoeg. Het kan trouwens goed zijn dat je matje niet leegloopt maar dat de lucht erin in de loop van de nacht afkoelt en daardoor krimpt.

Ik gebruik ook altijd een lakenzak in mijn slaapzak en zeker 's zomers aan het begin van de nacht vaak enkel de lakenzak. De slaapzak komt er, in eerste instantie (bijna) volledig opengeritst, dan pas later in de nacht bij.
Ook al is de buitenkant van de slaapzak waterafstotend, je zweet onvermijdelijk (zeker als volwassen kerel) en dat vocht gaat ook de zak in. Bij elke mogelijkheid even luchten is dan ook zeker een aanrader. Dons zelf wassen ben ik (waarschijnlijk onterecht) ook een beetje bang van maar een stomerij/wasserette weet er wel raad mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:44
[...]

Naast de bekende merken, heb ik op andere fora enthousiaste verhalen over Cumulus gehoord.
Heb ook een Cumulus (lite line 200, voor de warmere perioden), prima kwaliteit, echter vind ik ze vrij smal, zeker bij de benen en voeten. Volgende zou ik een quilt nemen. Maar dat is meer omdat ik een slaapzak meestal te warm vind en je dan makkelijker met een quilt uit de voeten kan.
Bacchus schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 11:42:
Ik gebruik ook altijd een lakenzak in mijn slaapzak en zeker 's zomers aan het begin van de nacht vaak enkel de lakenzak. De slaapzak komt er, in eerste instantie (bijna) volledig opengeritst, dan pas later in de nacht bij.
Ook al is de buitenkant van de slaapzak waterafstotend, je zweet onvermijdelijk (zeker als volwassen kerel) en dat vocht gaat ook de zak in. Bij elke mogelijkheid even luchten is dan ook zeker een aanrader. Dons zelf wassen ben ik (waarschijnlijk onterecht) ook een beetje bang van maar een stomerij/wasserette weet er wel raad mee.
Ik was hem zelf ook, klinkt enger dan het is. Goed laten drogen is het voornaamste. En gebruik wasmiddel speciaal voor dons. Nadeel van een stomerij is dat deze wel erg veel geld vragen voor het wassen van een slaapzak.

• juliusyoup
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-09 09:05
Bacchus schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 11:42:
TaR is Therm-a-Rest inderdaad. Zolang je 's morgens de grond niet raakt met je lichaam, is je matje goed genoeg. Het kan trouwens goed zijn dat je matje niet leegloopt maar dat de lucht erin in de loop van de nacht afkoelt en daardoor krimpt.

Nee, ik raak de grond niet, tenzij ik op een schouder ga liggen, maar dan duw ik teveel op een plek.. dat van die afgekoelde lucht kan het zijn, zal ik ooit eens testen door hem dan vlak voor het slapen weer even bij te blazen.

Over de slaapzak, als ik iedereen hier een beetje proef wordt dat meer gebruikt als deken bijna. Mijn huidige slaapzak (budget modelletje voor toen ik 12 was), heb ik ooit te heet gewassen en die is nu dus danig klein dat ik er niet met mijn schouders in kan. Daarom altijd opengeritst gebruikt, maar dat tocht/waait toch best wat door dan. Hebben jullie daar geen last van, of komt dat omdat ie ook in de breedte/omslag dan te smal/klein is.

Verder sws iedereen bedankt voor de reacties en ervaringen, super leuk om te lezen allemaal

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

juliusyoup schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 00:03:
[...]

Over de slaapzak, als ik iedereen hier een beetje proef wordt dat meer gebruikt als deken bijna. Mijn huidige slaapzak (budget modelletje voor toen ik 12 was), heb ik ooit te heet gewassen en die is nu dus danig klein dat ik er niet met mijn schouders in kan. Daarom altijd opengeritst gebruikt, maar dat tocht/waait toch best wat door dan. Hebben jullie daar geen last van, of komt dat omdat ie ook in de breedte/omslag dan te smal/klein is.
Meestal is het warm genoeg dat je die slaapzak niet nodig hebt. En als je hem als deken gebruikt, heb je ook genoeg om hem "in te stoppen" (tenzij je met je partner eronder slaapt, dan is die rits wel handig om te voorkomen dat hij/zij de deken van je af trekt! maar daar hebben wij dat laken voor waar de matjes ingeschoven worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:13

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Zijn hier meer mensen planen aan het maken voor komende zomer?

Ik heb eerst wat zitten zoeken in kroatie, campings spraken me niet erg aan, masaal, druk, kleine plekken ook nog erg duur, snel 50 euro per nacht. Mijn beeld van Kroatië als budget bestemming was blijkbaar verkeerd, campings zijn er even duur als in italië.

Ook vond ik 1400km rijden nog net wat te ver met een kline van (dan) 2 jaar, dus ik heb het iets dichterbij gezocht. Het is uiteindelijk Tsjechië (Bohemen) geworden, 1000km rijden en een wat kleinschalige camping gevonden die ons erg aanspreekt: http://www.campingchvalsiny.nl/

Lekker grote plaatsen van minimaal 120 m2, genoeg te doen voor kleine kinderen en een mooie omgeving. Zin in :)

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:06
Chaoss schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 18:57:

Ik heb eerst wat zitten zoeken in kroatie, campings spraken me niet erg aan, masaal, druk, kleine plekken ook nog erg duur, snel 50 euro per nacht. Mijn beeld van Kroatië als budget bestemming was blijkbaar verkeerd, campings zijn er even duur als in italië.

Ook vond ik 1400km rijden nog net wat te ver met een kline van (dan) 2 jaar, dus ik heb het iets dichterbij gezocht. Het is uiteindelijk Tsjechië (Bohemen) geworden, 1000km rijden en een wat kleinschalige camping gevonden die ons erg aanspreekt: http://www.campingchvalsiny.nl/

Lekker grote plaatsen van minimaal 120 m2, genoeg te doen voor kleine kinderen en een mooie omgeving. Zin in :)
Onze dochter is de sprookjescamping in Hardenberg zo ontzettend bevallen dat ik weer terug mag. Eerlijk gezegd hebben we tijdens onze vorige vakantie al direct gereserveerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:21
Op de fiets door Duitsland, dan tijdje Denemarken en uiteindelijk via Odense met trein terug naar Nederland is de huidige planning hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Ik heb wel plannen om plannen te gaan maken. Daar is het eigenlijk wel weer de tijd voor.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Huh? Plannen maken? Dat is toch iets voor twee weken van tevoren? :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:59
Oke mensen, nadat ik hier vorig jaar een geweldige camping voor geschoteld had gekregen in laag-Thuringen, willen we dit jaar naar de Harz.

Wat zoeken we. Houden van wandelen, en wandelen en wandelen en mountainbiken. En dat alles terwijl we geocachen. En heuvels en bossen (bergen minder, ik wel, maar de Lady heeft door lichamelijke dingetjes moeite met urenlange klims).

Oja, het feit dat ik hier plaats betekend dus dat ik geen gierende toeristenbende wil.

Ik zoek een kleine camping (goh), leuk geprijsd (was vorig jaar 20 euro pn kwijt met 2, dat vind ik zat), midden in natuur, wel wifi en net sanitair.

Hoppa, geef maar een ideetje. Thnx guys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Laatst online: 22-11-2023
Gonadan schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 21:10:
Niet als je kinderen hebt. (vreemd genoeg hebben die ook hun wensen en dan moet je je ook nog aan hun schoolvakanties houden)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Echt niet. Ben nu al bezig met mijn trip naar Nieuw-Zeeland in 2018. Of welk gebied ik wil bezoeken tijdens de grote vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ankona schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 21:23:
[...]

Niet als je kinderen hebt. (vreemd genoeg hebben die ook hun wensen en dan moet je je ook nog aan hun schoolvakanties houden)
Heb ik, alleen heeft die (nog) niets in te brengen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:48
Zo gaat het vaak wel... 2 jaar terug zelfs nog een dag vantevoren :p
Soms al wel een idee wat het ongeveer moet worden.

Gaat iig kamperen worden, heb nu ivm tent wel flinke plekken nodig. Vriendin vind het leuk om en stadje in de buurt te hebben zodat ze kan shoppen (bij de standaard winkels als H&M :/) ik vind het wel tof als het mooie natuur is en we een beetje kunnen wandelen en leuke dingen zien en weer eens Oostenrijk staat hoog op mn verlanglijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Tja mijn vakantie staat al vast op het werk, dan moet ik dus exact in die weken een camping vinden.

Daarnaast heb best wel wat eisen, camping niet te groot of juist te klein, net sanitair, zwembad, niet te kleine plaatsen, genoeg voorzieningen voor jonge kinderen. Etc.

Vorig jaar zijn we pas in april een camping gaan zoeken en toen heb ik toch eerst een paar keer nee te horen gekregen voordat we ergens wel plaats vonden.

Als de weken al vast staan is er imho geen reden om te wachten met boeken.
KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 22:04:
[...]
Gaat iig kamperen worden, heb nu ivm tent wel flinke plekken nodig. Vriendin vind het leuk om en stadje in de buurt te hebben zodat ze kan shoppen (bij de standaard winkels als H&M :/) ik vind het wel tof als het mooie natuur is en we een beetje kunnen wandelen en leuke dingen zien en weer eens Oostenrijk staat hoog op mn verlanglijstje.
Bodensee niet wat voor je? Zijn wij vorig jaar geweest is goed bevallen. Mooie omgeving, uitstapjes naar Oostenrijk mogelijk.

[ Voor 37% gewijzigd door Chaoss op 05-01-2017 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Dat doe ik anders bijna elk jaar. De weken staan vast maar de bestemming niet. Dat hangt uiteindelijk toch vaak weer af van het weer en waar ik zin in heb.

Ik heb het wel vaker geprobeerd vooraf te regelen maar meestal mislukt dat weer. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Voor mij is het ook een stukje voorpret, rustig een geschikte camping zoeken. En dan alvast een to-do list maken van alle poi's incl reisafstanden etc... Ok misschien ben ik wat autistisch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
caches uitzoeken en indien nodig al oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Chaoss schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 22:14:
Tja mijn vakantie staat al vast op het werk, dan moet ik dus exact in die weken een camping vinden.

Daarnaast heb best wel wat eisen, camping niet te groot of juist te klein, net sanitair, zwembad, niet te kleine plaatsen, genoeg voorzieningen voor jonge kinderen. Etc.

Vorig jaar zijn we pas in april een camping gaan zoeken en toen heb ik toch eerst een paar keer nee te horen gekregen voordat we ergens wel plaats vonden.

Als de weken al vast staan is er imho geen reden om te wachten met boeken.

[...]

Bodensee niet wat voor je? Zijn wij vorig jaar geweest is goed bevallen. Mooie omgeving, uitstapjes naar Oostenrijk mogelijk.
Lang geleden eens geweest... geloof ik, iig Mainau. Zal eens gaan kijken, ligt wel relatief dicht bij waar we vorig jaar zaten (nabij Freiburg, stukje naar links)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Wel een totaal andere omgeving, Freiburg is hartje zwarte woud (ook erg mooi trouwens). Bodensee heeft toch wel een andere uitstraling, relatief gezien is het wel in de buurt, ik denk dat de Bodensee 2 uurtjes rijden is vanaf Freiburg?

Oostenrijk is ook mooi, aantal jaar geleden eens 2 weken Tirol gedaan, erg mooi maar wel veel regen gehad en er is buiten wandeltochten niet veel te doen qua bezichtigingen, ook weinig steden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Dorpsfeesten zijn meesterlijk in oostenrijk. Literpullen zuipen en knappe dames in klederdracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Ik denk dat het een aantal weekendjes weg worden in Nederland, mogelijk nog België, met de MX5. We hebben onze "grote" vakantie al volgende maand en die hebben we in februari 2016 al helemaal geregeld...
Chaoss schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 22:36:
Voor mij is het ook een stukje voorpret, rustig een geschikte camping zoeken. En dan alvast een to-do list maken van alle poi's incl reisafstanden etc... Ok misschien ben ik wat autistisch :P
Als wij gaan camperen, is de camping meestal het laatste wat ik erbij zoek. We bepalen een omgeving, ik stippel een route uit (wij houden van trekken) in google maps en basecamp, en ga dan kijken waar ik campings kan vinden op of nabij die route die binnen een trek-dagafstand van elkaar liggen. Dit kan 200km zijn, maar ook 60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:31

Nakebod

Nope.

Camping van dit jaar hebben mijn buurvrouw en ik vorig jaar al vrij zeker besloten. Alpencamping Mark in Weer / Oostenrijk. Beviel afgelopen jaar prima. Hadden een mooi hoekje.

Campings met saaie rijtjes sleurhutten, al dan niet dicht op elkaar, vallen eigenlijk direct al af. Daar sta ik als tentbewoner :+ niet graag tussen.
Geef mij maar (een combintatie van) ruime plekken, (enigszins) privacy plekken, bosranden, veel natuur, uitzicht over bergen/een weide met schapen of koeien }:O Zon met opties tot schaduw (al dan niet via schaduwdoek te realiseren.)

En dit jaar goed begonnen :P Nieuwe tent voor korte/snelle/last minute weekendjes is onderweg.
Coleman Galiano 4. Heel wat anders dan mijn ruime 5x3x2m tent, maar die zet ik ook niet in 1 minuut op.
Ruim genoeg voor 2 personen. Maar de 2 persoonsversie vond ik net iets te klein.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Nakebod schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 08:41:
Camping van dit jaar hebben mijn buurvrouw en ik vorig jaar al vrij zeker besloten. Alpencamping Mark in Weer / Oostenrijk. Beviel afgelopen jaar prima. Hadden een mooi hoekje.

Campings met saaie rijtjes sleurhutten, al dan niet dicht op elkaar, vallen eigenlijk direct al af. Daar sta ik als tentbewoner :+ niet graag tussen.
Geef mij maar (een combintatie van) ruime plekken, (enigszins) privacy plekken, bosranden, veel natuur, uitzicht over bergen/een weide met schapen of koeien }:O Zon met opties tot schaduw (al dan niet via schaduwdoek te realiseren.)
Wij gaan ook alleen naar campings die of trekkersplekken of tent weides hebben. Soms is het toch wat anders dan het vooraf leek en dan zijn we blij als we de volgende morgen weer snel weg kunnen :p
En dit jaar goed begonnen :P Nieuwe tent voor korte/snelle/last minute weekendjes is onderweg.
Coleman Galiano 4. Heel wat anders dan mijn ruime 5x3x2m tent, maar die zet ik ook niet in 1 minuut op.
Ruim genoeg voor 2 personen. Maar de 2 persoonsversie vond ik net iets te klein.
Ik zou hem toch een paar keer thuis op proberen te zetten! We hebben een paar jaar geleden eens zo heerlijk genoten van een stelletje dat ook zo'n popup tentje hadden met het idee: lekker snel! Opzetten was inderdaad zo gebeurd, maar de volgende ochtend waren zij langer bezig met dat ene tentje op te vouwen dan wij met ons ontbijt, daarna opruimen, tent opproppen (nooit vouwen!), in de auto leggen en wegrijden... (ok dat laatste niet helemaal, ze waren net klaar met dat ene tentje toen wij in de auto stapten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Was wel mijn idee ja :+ Even onder de knie krijgen hoe dat precies werkt.
Zal vast geen uur+ duren, zoals met de "vakantietent" :P Voordat die goed opgevouwen is, alle lucht eruit, nog compacter opvouwen, ownee dit gedeelte moest 3x dubbel en niet 2, ah daar zit nog een luchtzak.. :D Hij past in de draagtas! Inclusief extra grondzeil. Win.
En dan altijd maar hopen dat je dat kan doen zonder regen, anders mag je dat allemaal nog een keer doen op een droge dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:51

-tom-562

Oliesjeik

Zijn er hier mensen al eens wezen kamperen in Corsica? Ik ben langzaamaan ook aan het kijken voor de zomervakantie, ik (ofja, we, mijn vriendin en ik :P) zijn niet gebonden aan schoolvakanties en willen eigenlijk graag het liefst buiten de schoolvakanties/(extreem) hoogseizoen. D.w.z. eind augustus, begin september, is het dan nog wel een beetje levendig?
Ik zie ook dat er heel veel mogelijkheden zijn wat betreft overtocht, zijn er Tweakers die hier ervaring mee hebben? Als in, rij je liever wat verder door Italie in, en pak je een kortere overtocht, of pak je liever een langere overtocht en rij je minder in de auto.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Nakebod schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:01:
Was wel mijn idee ja :+ Even onder de knie krijgen hoe dat precies werkt.
Zal vast geen uur+ duren, zoals met de "vakantietent" :P Voordat die goed opgevouwen is, alle lucht eruit, nog compacter opvouwen, ownee dit gedeelte moest 3x dubbel en niet 2, ah daar zit nog een luchtzak.. :D Hij past in de draagtas! Inclusief extra grondzeil. Win.
En dan altijd maar hopen dat je dat kan doen zonder regen, anders mag je dat allemaal nog een keer doen op een droge dag.
Wij doen het grondzeil nooit bij de tent in, dat ding is meestal vies (soms nat) en ik wil de tent een beetje schoon houden. Maar onze tent zit meestal binnen 10 minuten opgepropt in de zak (na de laatste rits dicht doen). Ritsen dicht, haringen eruit/scheerlijnen netjes oprollen, stokken opvouwen/haringen schoonmaken, tent rond de stokken oprollen/kijken, eventueel nog de laatste haringen schoonmaken en propppen maar.

Maar nu hebben wij ook een hele makkelijke tent om op te zetten, staat binnen een minuut of 5 (moet dan alleen nog afgespannen worden met scheerlijnen) en is net zo makkelijk weer af te breken.

En wij halen hem altijd uit de zak als we weer thuis zijn. Ook al hebben we droog in kunnen pakken. Alles even goed schoonmaken, en laten luchten. Meestal halen we thuis de binnentent er nog even uit en hangen we die over de waslijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13:57
-tom-562 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:37:
Zijn er hier mensen al eens wezen kamperen in Corsica? Ik ben langzaamaan ook aan het kijken voor de zomervakantie, ik (ofja, we, mijn vriendin en ik :P) zijn niet gebonden aan schoolvakanties en willen eigenlijk graag het liefst buiten de schoolvakanties/(extreem) hoogseizoen. D.w.z. eind augustus, begin september, is het dan nog wel een beetje levendig?
Ik zie ook dat er heel veel mogelijkheden zijn wat betreft overtocht, zijn er Tweakers die hier ervaring mee hebben? Als in, rij je liever wat verder door Italie in, en pak je een kortere overtocht, of pak je liever een langere overtocht en rij je minder in de auto.
15 jaar geleden een keer geweest. Met m'n ouders toen nog. Overtocht vanuit Milaan gemaakt, kan me er weinig bijzonderheden meer van herinneren.

Het eiland zelf is prachtig, de bewoners toentertijd niet zo. Voor een economie die afhankelijk was(/is?) van toerisme waren ze bijzonder onvriendelijk naar toeristen. Het hoort bij Frankrijk, maar ze haten Fransen, dus met je beste Frans (wat ze daar gewoon spreken) stemde je ze ook niet vrolijker. Vakantiehuizen van Fransen aldaar waren fair game om te vernielen/ bij in te breken. In de 2 weken dat ik er was waren er 3 aanvallen op toeristen door locals.

Ohja, en de locals reden als debielen over de lokale bergwegen zonder vangrails. Rustig met 100+ inhalen in blinde bochten met tegenliggers. Hebben daar wat noodstops moeten maken om ongelukken te voorkomen.

Buiten dat heb ik me er als 17-jarige prima vermaakt op de camping, maar of dat nou per se aan Corsica lag.. :9

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Misschien rijden hun niet als debielen, maar moet je mentaliteit omzetten en aanpassen aan hun rijgedrag. Oke je hoeft niet met 100 in een blinde bocht in te gaan halen. Maar met 20 door haarspeldbochten berg om hoog wordt niet gewaardeerd door locals en is ook nog eens gevaarlijk voor motorrijders.

Dus nee de fout ligt meestal niet bij de locals maar bij de toerist die denk dat zijn Hollandse rijgedrag de meest correcte is en onnodig gevaarlijke situaties ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Wat een bullshit, ik heb genoeg voorbeelden gezien in het buitenland van locals die als idioten rijden. Het grote verschil is nu eenmaal dat zij (waarschijnlijk) de weg kennen, en ook nog eens gewend zijn om op dat soort wegen te rijden "wij" zijn nu eenmaal niet gewend om te rijden in bergachtig gebied. Uiteraard moet je niet als een bejaarde gaan rijden, maar je rijgedrag enigszins aanpassen aan de situatie lijkt me niet meer dan normaal.

Om dan te stellen dat je als toerist net zo moet gaan rijden is absurd en onverantwoord. Je komt daar uiteindelijk gewoon je geld uitgeven dan mag je ook verwachte dat men netjes met je omgaat ook in het verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
De gemiddelde bergbewoner rijdt echt wel als een idioot, zelfs in aanmerking genomen dat ze de weg kennen. Dat uit zich ook in het veel hogere aantal verkeersdoden in die landen. Ik geef de Hollanders (en overige Nederlanders ;) ) groot gelijk dat ze "gewoon aangepast" rijden. En dan bedoel ik aangepast aan de omstandigheden en niet aan het lokale verkeersgedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
3 jaar geleden op corsica geweest met een busje

ervaring: mooi eiland, bagger bevolking

rijden inderdaad als gekken, mensen in winkels die ons niet wilden helpen want toerist, zijn zelfs bekogeld met stenen(!) terwijl we geparkeerd stonden bij een supermarkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Leipo schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:14:

rijden inderdaad als gekken, mensen in winkels die ons niet wilden helpen want toerist, zijn zelfs bekogeld met stenen(!) terwijl we geparkeerd stonden bij een supermarkt
Lekker dan :P Ik wil er naartoe vanwege het eiland, maar als ik dit zo lees allemaal... :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Chaoss schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 22:36:
Ja dat vind ik ook wel leuk, maar boeken doen we dan weer nooit. :D :F
Chaoss schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 00:08:
Freiburg is hartje zwarte woud
Wut? Het ligt zo erg op het randje dat het eigenlijk niet eens mee telt. Meestal ga je bij Freiburg linksaf om daadwerkelijk het Zwarte Woud in te komen. :D

TItisee is daar ook wel een leuke omgeving trouwens. Paar campings rondom een meer met op niet al te grote afstand mooie bergen.
Bacchus schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:08:
De gemiddelde bergbewoner rijdt echt wel als een idioot, zelfs in aanmerking genomen dat ze de weg kennen. Dat uit zich ook in het veel hogere aantal verkeersdoden in die landen. Ik geef de Hollanders (en overige Nederlanders ;) ) groot gelijk dat ze "gewoon aangepast" rijden. En dan bedoel ik aangepast aan de omstandigheden en niet aan het lokale verkeersgedrag.
Na twee weken vakantie in het zelfde bergdorp rijd ik ook gewoon als de locals hoor. De weg goed kennen doet inderdaad een heleboel. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Gonadan schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:59:

Wut? Het ligt zo erg op het randje dat het eigenlijk niet eens mee telt. Meestal ga je bij Freiburg linksaf om daadwerkelijk het Zwarte Woud in te komen. :D

TItisee is daar ook wel een leuke omgeving trouwens. Paar campings rondom een meer met op niet al te grote afstand mooie bergen.
Je hebt gelijk, ik was in de war met Feldberg, wel een mooie stad Freiburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13:57
sugarlee89 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:50:
Misschien rijden hun niet als debielen, maar moet je mentaliteit omzetten en aanpassen aan hun rijgedrag. Oke je hoeft niet met 100 in een blinde bocht in te gaan halen. Maar met 20 door haarspeldbochten berg om hoog wordt niet gewaardeerd door locals en is ook nog eens gevaarlijk voor motorrijders.

Dus nee de fout ligt meestal niet bij de locals maar bij de toerist die denk dat zijn Hollandse rijgedrag de meest correcte is en onnodig gevaarlijke situaties ontstaan.
Ik was destijds 17 en reed dus niet zelf. De chauffeur destijds was in mijn beleving iemand die redelijk van doorrijden hield, maar niveau local was daar toch echt een stapje te ver.

Ik heb zelf ook gemerkt dat het kennen van de wegen ertoe leidt dat je ergens harder kan rijden dan je in eerste instantie zou doen, maar de grens ligt daarbij wel op het verantwoord blijven van je rijgedrag. Dat kon ik toen iig van de locals niet zeggen.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Chaoss schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 14:07:
[...]

Je hebt gelijk, ik was in de war met Feldberg, wel een mooie stad Freiburg.
Zeker. Ook leuk om in die biertuin (duh :+) te gaan zitten en over de stad uit te kijken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Een Biertuin, of duits bier ansich is altijd goed natuurlijk :P Ik hoor vaak negatieve dingen over Duitsland maar imho is het een van de meest onderschatte vakantielanden. Wij hebben al zo vaak vakantie gehad in prachtige streken: Harz, zwarte woud, Bodensee, Saechsische Schweiz (ook erg aan te raden als je van natuur en wandelen houd).

Ik vindt de mensen gemoedelijk, veel dingen zijn goed geregeld, de prijzen ok en de omgevingen prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:37

Bestla

Kvinne

Leipo schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:14:

Ok, tijd om het eiland te boycotten dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Climbon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 11:24
Zijn er hier mensen al eens wezen kamperen in Corsica?...
Tien jaar geleden een fantastische vakantie gehad op Corsica, wel in het voorseizoen dus nog niet zo warm. Met de auto en een klein tentje naar Toulon gereden en van daaruit 's nachts met de boot naar Bastia. Beviel erg goed, wakker worden en het eiland op rijden.

We hebben op een drietal plekken gestaan: Calacuccia, op camping U Monte Cintu in het bergachtige centrum van Corsica. Erg afgelegen en weinig voorzieningen maar wel erg mooie natuur en uitzicht op de hoogste berg van Corsica, voor de liefhebber dus. Vervolgens twee campings aan de westkust bezocht, camping E Gradelle aan de noordkust van de Golfe de Porto met supermooi uitzicht op de Calanches aan de overkant van de baai. De tweede camping lag wat zuidelijker en was wat luxer, naam weet ik niet meer. Is wel tien jaar terug dus de campings kunnen inmiddels behoorlijk zijn veranderd.

Dat de Corsicanen een aparte houding hebben tov het Franse vasteland is duidelijk, hoef je alleen maar de roerige geschiedenis van het eiland op na te slaan, maar van onvriendelijke mensen hebben we niets gemerkt (wel van snelheidsmaniakken). Wij vonden het ontzettend mooi, enorm ruige natuur, strakblauwe zee en lekker eten en drinken. Staat nog altijd hoog op ons verlanglijstje om nog eens terug te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Chaoss schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 15:42:
Een Biertuin, of duits bier ansich is altijd goed natuurlijk :P Ik hoor vaak negatieve dingen over Duitsland maar imho is het een van de meest onderschatte vakantielanden. Wij hebben al zo vaak vakantie gehad in prachtige streken: Harz, zwarte woud, Bodensee, Saechsische Schweiz (ook erg aan te raden als je van natuur en wandelen houd).

Ik vindt de mensen gemoedelijk, veel dingen zijn goed geregeld, de prijzen ok en de omgevingen prachtig.
Helemaal mee eens. Duitsers zijn doorgaans zeer correct en gastvrij. Wat ik ook prettig vind, is dat je er lekker kan eten, zonder gelijk arm te zijn. Ook campings zijn doorgaans zeer betaalbaar. Eigenlijk maar zelden ongastvrije ontvangst gehad.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:54

Galois

1811 - 1832

Nadat vorig jaar onze tent kapot is gegaan, lang getwijfeld of we voor een vouwwagen zouden gaan of niet. Na lang voor- en nadelen overwegen, toch gekozen voor minder comfort :)

We wilden in ieder geval een goede tent. Onze vorige (familie)tent (5 jaar gebruikt, 15 weken) was een polyester ding (Outwell Birdland 5) en zoiets wilden we niet weer.

Uiteindelijk de knoop doorgehakt en vorige week de Falco Buizerd 3000 besteld. Incl. luifels (en 115€ korting).

Mooi ding en zal in maart geleverd worden. Vrouw wilde perse een kleinere tent, aangezien de kinderen straks toch een eigen tent willen. Ik had liever de 3500...

Iemand ervaring met Falco?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Zo, de tent staat :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yOdVKVlBUdvcLMrXe1desiju/medium.jpg
Opvouwen ging ook makkelijker dan gedacht, dus dat komt wel goed.
Krijg gelijk zin om ergens heen te gaan :) Alleen of ik gereed ben voor winterkamperen... vast niet :D
Dus nog even wachten tot wat beter weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
[b][message=49760245,noline]Nakebod
slecht weer bestaat niet... slechte kleding wel :)

ik ''kampeer'' zelf ook veel in de vorm van van karpervissen, maar het kamperen zelf vind ik ook geweldig

afgelopen jaar zo'n 50 nachten gebivakkeerd langs het water :P

[ Voor 36% gewijzigd door Mr. Detonator op 06-01-2017 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:06
Mr. Detonator schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 20:37:
[...]

En of slecht weer bestaat. Kamperen is alleen leuk zonder regen en mét zon. Anders ga ik naar huis.

Bier drinken buiten de vouwwagen (in de zon) is 100% beter dan bier drinken ín de vouwwagen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
barrymossel schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 20:43:
[...]
En of slecht weer bestaat. Kamperen is alleen leuk zonder regen en mét zon. Anders ga ik naar huis.
Bier drinken buiten de vouwwagen (in de zon) is 100% beter dan bier drinken ín de vouwwagen!
Mwah, niet helemaal onwaar maar zonder regen, wind en muskieten heb je ook geen tent nodig. Schuilen voor een stortbui en duimen dat je je haringen goed gestoken hebt, is óók kamperen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Er i snix heerlijkers dan in je tentje te liggen en dan in de nacht de regen zachtjes op je tentdak horen vallen. Slaap zo heerlijk. En ja, e volgende ochtend droog graag. Maar toch, als je dan door het bos trekt, rugzak op je rug, driezelbuitje? Al die geuren en kleuren die dan losbartsen. De schitteringen als de zon doorbreekt. yezzzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Een bui is niet erg, een week lang regen wel :P Wij hadden vorig jaar bij de Bodensee ook een paar dagen wat wisselvallig weer, prima te doen, moet zeggen dat een ruime vouwwagen dan wel helpt.

Top plekje hadden we:
Wasdag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Als het langer regent is een wat ruimere tent inderdaad wel lekker. Daarom enkele jaren geleden een flinke katoenen tunneltent gekocht. Konden we tenminste binnen zitten als het regende.
Daarvoor met een klein koepeltentje op pad geweest, als het dan regende kon je liggen in de tent :p Soms met een tarp nog wel wat buiten zitruimte in de regen, maar meestal is het dan ook wat kouder.

En vorig jaar dan een De Waard, na m'n vakantie zijn mijn ouders er nog 2 weken mee op pad geweest, maar nu istie echt van mij :p Toch een ander niveau dan een huismerk tent van Obelink van 300 euro. Normaal bij de eerste regenbui altijd kijken of er niet ergens wat naar binnen stroomde, nu was ik er niet bang voor, ondanks dat het ook niet meer de jongste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:25
Vorig jaar samen met mijn vriendin voor 3 week met de auto naar Corsica gegaan. In het hoogseizoen. Boottocht vanuit Livorno naar ille Rousse gedaan. Dit omdat het echt veel goedkoper was.
We zijn eerst 1.5 week aan de zuid-oost kust geweest. Geweldige stranden, heerlijke temperaturen, mooie campings, super bergwandelingen en heerlijke geuren.
Daarna via de westkust naar het noorden gereden, een absolute aanrader. De Golfe du Porto was waanzinnig mooi. Wat een kliffen. Voor ons een paradijs. Hebben toen bij Calvi gestaan. Erg leuke plaats. Vanuit daar een groot deel van de noordkust bekeken. Ook erg afwisselend. Ook een stuk van het gevarieerde binnenland gezien.

Voor ons (25 & 26jr) echt een heerlijke vakantie. Inderdaad, erg zijn wat opgefokte corsicanen. Maar daar heb je niet al teveel last van.
Wij zitten er aan te denken om dit jaar weer die kant op te gaan. Er is nog zoveel meer te zien.

DM maar als je wat foto's of oid wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

ThijsM schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 22:55:
[...]

Vorig jaar samen met mijn vriendin voor 3 week met de auto naar Corsica gegaan. In het hoogseizoen. Boottocht vanuit Livorno naar ille Rousse gedaan. Dit omdat het echt veel goedkoper was.
We zijn eerst 1.5 week aan de zuid-oost kust geweest. Geweldige stranden, heerlijke temperaturen, mooie campings, super bergwandelingen en heerlijke geuren.
Daarna via de westkust naar het noorden gereden, een absolute aanrader. De Golfe du Porto was waanzinnig mooi. Wat een kliffen. Voor ons een paradijs. Hebben toen bij Calvi gestaan. Erg leuke plaats. Vanuit daar een groot deel van de noordkust bekeken. Ook erg afwisselend. Ook een stuk van het gevarieerde binnenland gezien.

Voor ons (25 & 26jr) echt een heerlijke vakantie. Inderdaad, erg zijn wat opgefokte corsicanen. Maar daar heb je niet al teveel last van.
Wij zitten er aan te denken om dit jaar weer die kant op te gaan. Er is nog zoveel meer te zien.

DM maar als je wat foto's of oid wil.
Tnx! Mogelijk dat ik je een berichtje stuur. We hebben een vergelijkbare leeftijd. Plan is dan om met een (grote) koepeltent te gaan, en dan veel van de omgeving te zien. Dit klinkt iig wel goed

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:21
Mr. Detonator schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 20:37:
[...]

Ach, denk dat ook het tentje op zich niet de meest ideale zal zijn voor winter kamperen. Het is niet bepaald een 4-season tent :p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:19
Het is nooit te koud om te kamperen, je moet er alleen wel de materialen en kleding voor hebben. Ook in de winter is de natuur erg mooi en heb je vaak het rijk voor jezelf.

Afbeeldingslocatie: https://s24.postimg.org/5v2x80nlh/127_2735_IMG.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s24.postimg.org/fgwhober9/2009_01_Nieuwjaarsweekend_002.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s24.postimg.org/smbzuf8mt/IMG_2026.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s24.postimg.org/606ohouwl/IMG_3825.jpg

Een vuurtje erbij is ook altijd fijn om warm te blijven

Afbeeldingslocatie: https://s24.postimg.org/q6a6gkqk5/IMG_2036.jpg

Maar ook in de zomer is een buitje op zijn tijd niet erg, lekker schuilen in je tent(je) tegen de elementen. Met fatsoenlijk materiaal staat je tent als een huis en heb je nergens last van.

Afbeeldingslocatie: https://s24.postimg.org/fyukm5fz9/20130717104755_IMG_0833.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s24.postimg.org/gcvwlr02t/20130730200209_IMG_1761.jpg

Want na regen komt altijd weer zonneschijn 8)

Afbeeldingslocatie: https://s24.postimg.org/ukllaecrp/20130731083333_IMG_1783.jpg

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Gonadan schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:59:
[...]
Na twee weken vakantie in het zelfde bergdorp rijd ik ook gewoon als de locals hoor. De weg goed kennen doet inderdaad een heleboel. :P
Dat merken we zelfs thuis (Groninger platteland). De meeste stadsmensen kunnen geen bochtjes rijden. En je moet nogal wat bochtjes rijden bij ons, pas heel laat ruilverkaveld. Het is ook een populaire omgeving voor motor clubs en sportwagentjes :p Maar dat wil niet zeggen dat je als local (of semi-local) geen rekening hoeft te houden met mensen die even niet zo prettig in de auto zitten. Aan de andere kant: ga dan ook even aan de kant als je kunt zodat je ook niemand tot last bent.

Wij hadden dat in Italië afgelopen jaar, toen we de Stelvio afreden. Er reed een Italiaanse auto voor ons, die in elke bocht practisch tot stilstand kwam. Levensgevaarlijk, zeker daar, omdat er ook heel veel fietsers rijden. Ik zou het anders nooit doen, maar ik heb toen wel ingehaald (met het hart in m'n keel, dat wel). Ik vond het gewoon onverantwoorder om erachter te blijven rijden dan om in te halen (want van weghelften had die 70+ nog nooit gehoord...)
sugarlee89 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:50:
Misschien rijden hun zij niet als debielen, maar moet je mentaliteit omzetten en aanpassen aan hun rijgedrag. Oke je hoeft niet met 100 in een blinde bocht in te gaan halen. Maar met 20 door haarspeldbochten berg om hoog wordt niet gewaardeerd door locals en is ook nog eens gevaarlijk voor motorrijders.
Ik heb in mijn Yaris ook haarspeldbochten met 20 omhoog gedaan. Gewoon omdat de auto niet harder wilde. Maar als ik dan iemand op m'n staart had, ging ik bij een parkeerplaats even opzij zodat ik op m'n gemak verder kon. Beetje asociaal om te zeggen dat iedereen maar moet rijden als een gek. Als ik een fietser omhoog zag rijden, nam ik afstand (respect!) en haalde in als dat kon. Hetzelfde voor mensen die niet durven/kunnen. Gewoon afstand houden, niet pushen (worden ze hooguit nog zenuwachtiger van), en geduld hebben, je bent tenslotte op vakantie!
Nakebod schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 20:32:
Zo, de tent staat :+
[afbeelding]
Opvouwen ging ook makkelijker dan gedacht, dus dat komt wel goed.
Krijg gelijk zin om ergens heen te gaan :) Alleen of ik gereed ben voor winterkamperen... vast niet :D
Winterkamperen in je woonkamer! Past precies, zo te zien :D
Bacchus schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 21:55:
[...]

Mwah, niet helemaal onwaar maar zonder regen, wind en muskieten heb je ook geen tent nodig. Schuilen voor een stortbui en duimen dat je je haringen goed gestoken hebt, is óók kamperen.
Dat vind ik juist kamperen! Het liefst heb ik meestal mooi weer, maar een vakantie zonder stortbui zou niet echt zijn :D
LordSinclair schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 13:46:
Want na regen komt altijd weer zonneschijn 8)

[afbeelding]
En dan geniet je destemeer van de zon!

Waar zijn die laatste foto's eigenlijk genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Wailing_Banshee schreef op maandag 9 januari 2017 @ 07:57:
Waar zijn die laatste foto's eigenlijk genomen?
Noorwegen. De eerste is Lysebotn, dat is aan de voet van de kliffen waar de Preekstoel er 1 van is.
De laatste twee zijn in de buurt van Olso. 2 jaar voordat wij er waren was op de eiland in de achtergrond de schietpartij (het Eiland is dus Utoya).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

LordSinclair schreef op maandag 9 januari 2017 @ 09:10:
[...]

Noorwegen. De eerste is Lysebotn, dat is aan de voet van de kliffen waar de Preekstoel er 1 van is.
De laatste twee zijn in de buurt van Olso. 2 jaar voordat wij er waren was op de eiland in de achtergrond de schietpartij (het Eiland is dus Utoya).
Ik had al een vermoeden dat het Scandinavië zou zijn. Moeten we toch echt eens een keer heen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
LordSinclair schreef op maandag 9 januari 2017 @ 09:10:
[...]

hebben op dezelfde camping gestaan: nog basejumpers gezien? springen regelmatig vanaf de kliffen bij je kjeragbolten en landen dan op de camping

Afbeeldingslocatie: https://lh6.ggpht.com/_PgIFkm5NRmM/TP045MbMpXI/AAAAAAAACh0/hyQK90TCVmg/s720/DSC05453.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Leipo schreef op maandag 9 januari 2017 @ 10:12:
[...]

hebben op dezelfde camping gestaan: nog basejumpers gezien? springen regelmatig vanaf de kliffen bij je kjeragbolten en landen dan op de camping

[afbeelding]
Ja, ik zat voor de tent, ik hoor opeens wat fluiten (touwtjes door de wind) en dan land er opeens zo'n figuur voor mijn neus. Dat had ik niet zien aankomen. :D

Wij hadden op een gegeven moment geen brood meer en een winkel was erg ver rijden voor 1 brood. Was er een ijsverkoopkraam richting de veerpontsteiger die onder in de vriezer broden had liggen voor de verkoop _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
bij ons had de campingbaas een kratje bier beloofd voor iedere basejumper die op de trampoline zou landen: het is niemand gelukt, maar wel leuk om te zien hoe ze het probeerden :P

(2 maanden later lag er 1 platgeslagen op de voet van de klif :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:51

nwagenaar

God, root. What's the differen

Toevallig deze week al wat opties aan het bekijken en aangezien mijn Scandinavische kampeervakantie enorm goed was bevallen, zal het ook dit jaar weer kamperen worden.

Ik heb alle zaken bij Decathlon gekocht aangezien het mijn 1e kampeeravontuur was in 15 jaar tijd en ik wilde niet extreem veel geld neerleggen. Dat en de vorige keren was dat niet heel erg goed bevallen (iets met regen, regen en nog meer regen op een camping in de Ardennen waar de voorzieningen extreem slecht waren) en in feite was ik tot afgelopen jaar echt extreem anti-kamperen :+

De gekozen 3-persoons pop-up tent bleek extreem handig en ruim voor mijn doeleinden en de campings waar ik verbleef waren betaalbaar (gemiddeld 35 euro voor 2 personen) en enorm netjes qua voorzieningen.

Enige nadeel waren de gekozen slaapmatten en slaapzakken op gebied van comfort. De slaapmatten waren simpelweg te dun en omdat de nacht-temperatuur toch wat verder zakte dan ik had gedacht was het soms wat frisjes. Dus dit jaar ga ik op zoek/pad met betere slaapmatten en slaapzakken..

Blijft over mijn gekozen opties:

- Trip door Oostenrijk/Zwitserland
- Trip door Schotland
- Trip door Noorwegen
- Trip door Zweden
- Trip richting Balkan

Uhm.. Ja. Ik ben er nog niet helemaal uit waar ik heen ga maar kamperen wordt het zeker :P

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

nwagenaar schreef op maandag 9 januari 2017 @ 14:57:
[...]

Blijft over mijn gekozen opties:

- Trip door Schotland
- Trip door Noorwegen
- Trip door Zweden
- Trip richting Balkan

Uhm.. Ja. Ik ben er nog niet helemaal uit waar ik heen ga maar kamperen wordt het zeker :P
Via Duitsland naar Bern, dan naar Wenen, door naar de Balkan, stukje verder naar het zuiden afzakken via Boedapest, dan via Slowakijke naar Polen, daar de boot naar Helsinki, door naar Noorwegen, afzakken naar bijv. Bergen, de boot naar Schotland, afzakken en dan de boot naar Rotterdam.

Edit: hij kan mooier!

van Polen naar Litouwen, Letland en Estland en dan de boot naar Helsinki.

Moet je wel even een paar weken vakantie nemen :D

Edit 2: zonder Schotland, want Google Maps kent geen veerboten naar Schotland :(

https://goo.gl/maps/Mnud8wnHb1m

Is maar 9000km!

[ Voor 13% gewijzigd door Wailing_Banshee op 09-01-2017 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
nwagenaar schreef op maandag 9 januari 2017 @ 14:57:

- Trip door Schotland
- Trip door Noorwegen
- Trip door Zweden
- Trip richting Balkan
Als je naar deze landen gaat dan moet je er wel op voorbereid zijn dat het redelijk wat kan regenen. De landen zijn niet voor niets erg groen (nou ja Noorwegen niet in die zin, maar vangt wel een hoop water). Uiteraard kan je geluk hebben en 3 stralende weken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wailing_Banshee schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:04:
[...]

Via Duitsland naar Bern, dan naar Wenen, door naar de Balkan, stukje verder naar het zuiden afzakken via Boedapest, dan via Slowakijke naar Polen, daar de boot naar Helsinki, door naar Noorwegen, afzakken naar bijv. Bergen, de boot naar Schotland, afzakken en dan de boot naar Rotterdam.

Edit 2: zonder Schotland, want Google Maps kent geen veerboten naar Schotland :(

Is maar 9000km!
Ik zou niet voor mijn lol zoveel snelwegkilometers maken. Is dat niet leuker te maken door gewoon op en neer Noorwegen over leuke smallere weggetjes te doen?
En heel litouwen/Polen etc over te slaan?
Zelfs in de Alpen lijken alleen maar snelwegen meegenomen te worden.

of was dit een flauw bedoelde actie? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Ik zou je willen suggereren in een tweedehands Mercedes te vertrekken.

Dan zoals Wailing_Banshee aangeeft ergens in Berner Oberland beginnen en over de lengte van de Alpen door Oostenrijk. Afwijkend zou ik ergens bij Villach naar het zuiden buigen, Kroatische (eind juni bij Rovinj ;)) kust, eventueel een dipje het binnenland in.
In Tirana verkoop je de Merc en pak je het vliegtuig naar Göteborg om daar je nieuwe Volvo op te halen.
Dan maak je een boogje langs de Zweedse kust tot aan Stockholm, recht oversteken en dan (vanaf hier weer zo'n beetje WB's route) vanaf Bergen of Stavanger de Noordzee over (+/- Inverness), afzakken tot Harwich en weer overboten. Zoiets? :) (Voordeel tov WB: "slechts" ~3000 + ~2000 + ~1000 km)

[ Voor 4% gewijzigd door Bacchus op 09-01-2017 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Wailing_Banshee schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:04:
[...]

Is maar 9000km!
Briljant die map! Ik zal eens kijken of ik 4 weken vrij kan krijgen :+
LordSinclair schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:11:
[...]

Als je naar deze landen gaat dan moet je er wel op voorbereid zijn dat het redelijk wat kan regenen. De landen zijn niet voor niets erg groen (nou ja Noorwegen niet in die zin, maar vangt wel een hoop water). Uiteraard kan je geluk hebben en 3 stralende weken hebben.
Ik heb 1,5 jaar terug een trip door Denemarken, Zweden en Noorwegen gemaakt (reguliere campings en city-campings) in de periode juni/juli en qua weer was het enorm goed te doen.

Klein beetje tot enorm veel regen gehad natuurlijk, maar over het algemeen was het droog. Temperatuur was behoorlijk en ik heb meer dan genoeg tijd gehad om dingen te ondernemen en te bezoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Jelte schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:22:
[...]
Ik zou niet voor mijn lol zoveel snelwegkilometers maken. Is dat niet leuker te maken door gewoon op en neer Noorwegen over leuke smallere weggetjes te doen?
En heel litouwen/Polen etc over te slaan?
Zelfs in de Alpen lijken alleen maar snelwegen meegenomen te worden.

of was dit een flauw bedoelde actie? 8)7
Zo begin ik altijd als ik m'n routes plan. Ik ga naar Google Maps, zet een paar punten neer en ga dan de route minitieus bij langs om alle snelwegen weg te halen. Helaas kun je niet genoeg punten zetten om alles in 1 kaart te doen. Bij onze trip naar Zuid Spanje had ik 5 kaarten nodig...

Maar natuurlijk was het een beetje flauwe actie, want tenzij je een paar maanden verlof kunt opnemen, lukt dit je niet een een normale vakantie :D

Daargelaten, de algehele route lijkt mij wel vreselijk gaaf! En vooral het zuiden van Polen en Slowakije is echt serieus prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:48

Peetman

Tjah....

Zit er toevallig iemand hier op het forum die verstand heeft van koelboxen?
Wij hebben een Mobilcool B40 van 3 jaar oud, die hebben we 2 keer 2 weken gebruikt op vakantie en de laatste keer dat ik hem wegzette viel mij op dat wat isolatiemateriaal om een leiding gesmolten leek:
Public
Publieke map
Koelbox 2Koelbox 1

Het zwarte wat opgekrulde spul is ook wat plakkerig. Ik heb natuurlijk geen flauw idee of dit ook zo was toen we deze koelbox nieuw kochten.

Zijn er mensen met een vergelijkbare koelbox die dit ook hebben? Zou dit kwaad kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman
  • Laatst online: 15:49

Hegeman

Weet van alles wat

Peetman schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 10:46:
Zit er toevallig iemand hier op het forum die verstand heeft van koelboxen?
Wij hebben een Mobilcool B40 van 3 jaar oud, die hebben we 2 keer 2 weken gebruikt op vakantie en de laatste keer dat ik hem wegzette viel mij op dat wat isolatiemateriaal om een leiding gesmolten leek:
Public
Publieke map
[afbeelding][afbeelding]

Het zwarte wat opgekrulde spul is ook wat plakkerig. Ik heb natuurlijk geen flauw idee of dit ook zo was toen we deze koelbox nieuw kochten.

Zijn er mensen met een vergelijkbare koelbox die dit ook hebben? Zou dit kwaad kunnen?
Ten eerste nee, ik heb geen verstand van koelboxen.

Wat ik na aanleiding van de foto's als mogelijke optie zie, is dat het zwarte materiaal de achterkant is van het isolatie materiaal. Dus wellicht dat dit opgerold is o.i.d.
Verder zou ik het ook niet weten, je kan altijd even de verkoper bellen en vragen of dit normaal is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Ondertussen April en tijd om eens na te gaan denken over waar we dit jaar kunnen kamperen :p
Zweden oid is wel weer mooi, maar wil ook nog steeds terug naar Oostenrijk, voordeel van laatste is dat we onderweg bij Europa-park in Duitsland kunnen overnachten, al heeft Zweden ook wel toffe parken.

Gaan beide landen makkelijk met een forse tent? Of is dat echt heel specifiek navragen of er voldoende plek is?
Zie Zweden wel meer als een rondtrek land, Oostenrijk wat meer om een week of 2 weken op 1 plek te staan, mits er voldoende in de buurt te doen is.

Ook maar proberen minder rommel mee te nemen, niet alleen kofferbak zit snel vol, het staat in de tent ook allemaal in de weg. Boeken zijn gelukkig al enige jaren door e-readers vervangen, leest ook nog wat handiger als je in het donker in je slaapzak ligt :p
Rest van kampeergerei is vrij compleet, eindelijk...

Moet ook nog steeds onze tunneltent op marktplaats zetten, hopelijk kunnen we daar nog wat centen voor vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
KeRsTmAnNeKe schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 22:42:
Gaan beide landen [Zweden, Oostenrijk] makkelijk met een forse tent? Of is dat echt heel specifiek navragen of er voldoende plek is?
Zie Zweden wel meer als een rondtrek land, Oostenrijk wat meer om een week of 2 weken op 1 plek te staan, mits er voldoende in de buurt te doen is.
Mijn ervaring is dat beiden zowel grote campings met ruime plaatsen hebben als kleinere waar het met een trekkerstentje al wringen is tussen de bomen of op een terras. Zweden is zeker meer trekland, vooral door de afmetingen van 5x Oostenrijk maar ook in dat laatste zou ik geen weken op dezelfde plaats willen staan.
Ook maar proberen minder rommel mee te nemen, niet alleen kofferbak zit snel vol, het staat in de tent ook allemaal in de weg.
De beste oplossing om minder zooi mee te nemen is een kleinere auto te gaan rijden: Je neemt namelijk altijd precies zoveel mee als erin past, vreemd genoeg. :D
Moet ook nog steeds onze tunneltent op marktplaats zetten, hopelijk kunnen we daar nog wat centen voor vangen.
Wat voor iets is het, in wat voor staat en wat hoop je te vangen? Heb je wat foto's ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

@KeRsTmAnNeKe
Twee weken op een camping staan zou ik nergens doen, nu weet ik niet of je kinderen hebt (en zo ja, hoe oud ze zijn), maar wat je zou kunnen doen is een combinatie: 3 of 4 campings en dan een aantal dagen per camping. En dan Zweden, natuurlijk. Oostenrijk is mooi, maar Zweden vind ik mooier!
Bacchus schreef op maandag 3 april 2017 @ 08:15:
[...]
De beste oplossing om minder zooi mee te nemen is een kleinere auto te gaan rijden: Je neemt namelijk altijd precies zoveel mee als erin past, vreemd genoeg. :D
Ja, zijn wij ook achter gekomen, toen we een grotere auto kochten: de eerst volgende vakantie gingen de hoofdkussens mee, want "die auto is nog niet eens vol!"

Wij willen dit jaar een paar weekendjes weg gaan doen, met de MX5 en de tent achterop. Dus in Nederland, België en Duitsland. Ik zoek nog leuke gebieden, met kleine campings, waar je een dag kunt toeren met cabrio...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Wailing_Banshee schreef op maandag 3 april 2017 @ 08:59:
@KeRsTmAnNeKe
Twee weken op een camping staan zou ik nergens doen
En waarom niet? Ik zoek voor de zomervakante altijd een camping (liefst klein) uit met genoeg wandelmoeglijkheden voor 3 weken.
Afgelopen jaren
- Pyreneeën ; gelukt
- Karinthie ; mislukt
- Luxemburg (al tig keer geweest)
- Thuringen ; gelukt
- Exmoor ; gelukt

Zou geen reden zien dit niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

maartend schreef op maandag 3 april 2017 @ 09:19:
[...]

En waarom niet? Ik zoek voor de zomervakante altijd een camping (liefst klein) uit met genoeg wandelmoeglijkheden voor 3 weken.
Afgelopen jaren
- Pyreneeën ; gelukt
- Karinthie ; mislukt
- Luxemburg (al tig keer geweest)
- Thuringen ; gelukt
- Exmoor ; gelukt

Zou geen reden zien dit niet te doen.
Ik ben een trekker, dus na een paar dagen wil ik een volledig andere omgeving :D

Zelfs toen wij klein waren, stonden we nooit langer dan een week op één plek. Mijn ouders hebben altijd getrokken, ik heb het dus in m'n genen, zeg maar. Gelukking vindt mijn partner het ook leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Dan ga je sowieso al met een ander doel en andere materialen op vakantie :P Ik zit er niet echt op te wachten om 2 (of 3x) in een vakantie mijn katoenen tunnel/koepeltent op te zetten. Dat is stiekem best wat werk namelijk :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Tja, wij zijn op 1 ur opgebroken of afgebroken. En staan ook open voor rondtrekken als we het idee hebben het hele gebied waar we zitten te hebben gezien. Dat laatste komt dus bijna niet voor. Dus ja, dan blijf ik staan waar ik sta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Wailing_Banshee schreef op maandag 3 april 2017 @ 08:59:
@KeRsTmAnNeKe
Twee weken op een camping staan zou ik nergens doen, nu weet ik niet of je kinderen hebt (en zo ja, hoe oud ze zijn), maar wat je zou kunnen doen is een combinatie: 3 of 4 campings en dan een aantal dagen per camping. En dan Zweden, natuurlijk. Oostenrijk is mooi, maar Zweden vind ik mooier!
Zweden vrij recent nog geweest, Oostenrijk langer geleden. 3-4 campings in 2 weken is geen doen, tent is te groot, zeker als we keer pech hebben ding nat in te moeten pakken. Week per camping zou nog wel kunnen, afgelopen jaar ook gedaan.
Bij Zweden zouden we bv wel wat hutjes kunnen pakken om verder het land in te komen en daar een week kamperen en op dezelfde manier weer terug.
Ja, zijn wij ook achter gekomen, toen we een grotere auto kochten: de eerst volgende vakantie gingen de hoofdkussens mee, want "die auto is nog niet eens vol!"
Kleinere auto is geen optie, nodig voor andere dingen... maar inderdaad, hoe groter de auto, hoe meer troep :p
Hoofdkussens gaan wel mee, altijd... keer kussen vergeten, heel de week slecht geslapen. Gelukkig zijn het wel van die dingen die je overal tussen kan proppen.
Wij willen dit jaar een paar weekendjes weg gaan doen, met de MX5 en de tent achterop. Dus in Nederland, België en Duitsland. Ik zoek nog leuke gebieden, met kleine campings, waar je een dag kunt toeren met cabrio...
Mocht je meer dan een weekend willen doen, we hebben een keer met een MX5 (NA) route napoleon gereden, in 2 weken naar zuid Frankrijk en terug. Steeds een 300-400km per dag max en dan camping zoeken, sommige campings een dag extra staan. (over 'kleinere auto' gesproken :p)
Bacchus schreef op maandag 3 april 2017 @ 08:15:
[...]

Wat voor iets is het, in wat voor staat en wat hoop je te vangen? Heb je wat foto's ervan?
Hypercamp Brighton, huismerk van Obelink, 4 persoons, polyester/katoen doek.

Is nu een jaar of... 6-7 oud? is 3 vakanties gebruikt, hooguit een 8 weken. Wel moeten de elastieken in de stokken vervangen worden, is bij enkele al losgekomen, gelukkig bij laatste stok.

Heb wel foto's, vanavond eens zoeken.

[ Voor 12% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 03-04-2017 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Overbodig :p

[ Voor 96% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 03-04-2017 11:07 . Reden: Overbodig :p ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:51:
[...]
Mocht je meer dan een weekend willen doen, we hebben een keer met een MX5 (NA) route napoleon gereden, in 2 weken naar zuid Frankrijk en terug. Steeds een 300-400km per dag max en dan camping zoeken, sommige campings een dag extra staan. (over 'kleinere auto' gesproken :p)
We hebben onze "grote" vakantie al gehad (cruise door het panama kanaal, iets heel anders dan kamperen :D), dus daarom worden het lange weekends deze zomer. We hebben afgelopen zomer één keer proef gecampeerd (even kijken of het wel werkte, met de MX5 kamperen, aangezien we in 2 weken naar Hongarije wilden trekken in de MX5), in Salland en dat beviel wel. Vrijdag heen rijden, zaterdag de omgeving rondje rijden en zondag weer terug naar huis.

Die Route Napoleon staat wel op mijn lijstje van "nog te doen", ja. Daar had ik al iets over gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Laatst online: 21:24

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Hmmz, de zin om te gaan kamperen steekt al weer flink zijn kop op met dit zonnige weer, maar als ik dan kijk naar de temperaturen in bijvoorbeeld de Eifel met Pasen dan wacht ik nog maar even :( De verwachting is dat het overdag maar 10 graden wordt, dan is het 's nachts natuurlijk helemaal sterveskoud. Soms baal ik wel dat ik een tent heb en geen caravan. Nog maar een paar weken wachten dus...

Overigens heb ik plannen om van de zomer naar Saarland en het Zwarte Woud te gaan. Vornamelijke doel is wandelen en fietsen (en barbecueën :+ ) iemand nog camping tips? Faciliteiten mogen minimaal zijn, ik heb geen behoefte aan zwembaden etc. Graag zou ik naar de Saarschleife willen, in het Zwarte Woud heb ik nog niet echt een doel (behalve dan misschien de Faller fabriek).

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Ik ben weleens bij Zur Mühle in het Zwarte Woud geweest. Mooi uitzicht als je met je tentje (!) op de hogere terrassen staat. En indrukwekkend als dan vanuit het westen (je staat op een westhelling) het onweer komt binnenrollen. Hij staat volgens mij in een van de ANWB-gidsen, dus je hebt een vrij grote kans Nederlanders tegen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Laatst online: 21:24

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Thanks, ziet er tof uit!

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 12:03

Smurf

Detri

Ik hoop dat wij er dit jaar ook weer op uit kunnen. De camping is al gereserveerd voor de eerste helft van augustus maar redelijk onverwacht hebben we een ander huis gekocht en daar krijgen we ergens in juli de sleutel van. Als dat 1 juli is dan gaan we wel, maar anders zullen we waarschijnlijk korter of helemaal niet gaan.
Wel hebben we (voordat deze helemaal nergens meer te krijgen waren) nog de extension voor onze Outwell Concorde L gekocht. De tent is het model van 2014 en we hebben deze vorig jaar gekocht, uiteraard met een leuke korting. Deze tent heeft echter een schuine voordeur wat niet echt prettig in- en uitstappen is tijdens de regen. Er is wel een zijdeur met een (redelijk minimaal) luifeltje, maar dat is ook niet optimaal.
Deze uitbreiding maakt een mooi beschut plekje voor de tent, en is net als de tent ook opblaasbaar. We hadden natuurlijk ook een gewone luifel kunnen nemen maar we kopen natuurlijk geen opblaasbare tent om dan alsnog stokken mee te moeten nemen :P

Wat troep meenemen betreft moet alles wel in de auto passen. Alleen de tent en stoelen gaan achterop (fietsendrager). Ik begin altijd wel onder de laadvloer met proppen. Het verbaast me telkens weer hoeveel luiers/regenpakken en ander kinderspul er naast het reservewiel past :)

[ Voor 12% gewijzigd door Smurf op 07-04-2017 17:17 ]

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Op dit moment heb ik nog geen echte keuze gemaakt waar ik van het zomer ga kamperen (voorkeur heb ik momenteel voor Noorwegen of Oostenrijk). Maar wat het ook gaat worden: de route zal redelijk worden bepaald en qua stops zal het op de bonnefooi gaan.

Maar tot die tijd plan ik sowieso een paar weekendjes weg met m'n tent. Van het Paasweekend ga ik waarschijnlijk richting Luxemburg. Qua afstand niet ver (4 uurtjes), mooie omgevingen, mooie loopmogelijkheden en qua weer lijkt het redelijk te worden. Ik heb er zin in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Net een weekje camping geboekt in de meivakantie: Camping Rammelbeek in Overijsel dus dan komt de vouwwagen ook weer de garage uit. Nu maar hopen op mooi weer! in de omgeving is iig geneog te doen.

Voor de zomervakantie hebben we 2,5 week geboekt op Camping Chvalsiny in zuid-bohemen, Tsjechië ook erg veel zin in, camping ziet er in ieder geval goed uit, ook daar genoeg te doen in de omgeving.

[ Voor 34% gewijzigd door Chaoss op 12-04-2017 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Ziet er uit als een nette camping en qua prijs is het ook behoorlijk te doen.

Ik bookmark hem even als een potentiële weekend locatie, bedankt voor de tip ;)

Pagina: 1 ... 8 ... 277 Laatste