[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 7 ... 276 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Wailing_Banshee

You're Next

Leipo schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 14:40:
waarbij mijn voorkeur altijd uitgaat naar een compressor koelbox zodat je ook echt de ingestelde temperatuur haalt (en niet max 20 graden onder omgevingstemperatuur waar je dus niet zoveel aan hebt bij 30+ graden buitentemperatuur :P )
Echt wel. Want een koelkast moet max +7 zijn, dus pas bij 27+ graden buitentemperatuur ga je over de temperatuur van een koelkast heen.

Het hangt natuurlijk wel af van waarom je een koelbox wilt. Wij gebruiken hem om de producten die we gekocht hebben de rest van de dag een beetje fris te houden, niet om het eten van een week erin te bewaren (dit jaar zelfs alleen maar een koeltastje tot onze beschikking gehad :D)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 22:02
Wailing_Banshee schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 14:53:
[...]

Echt wel. Want een koelkast moet max +7 zijn, dus pas bij 27+ graden buitentemperatuur ga je over de temperatuur van een koelkast heen.

Het hangt natuurlijk wel af van waarom je een koelbox wilt. Wij gebruiken hem om de producten die we gekocht hebben de rest van de dag een beetje fris te houden, niet om het eten van een week erin te bewaren (dit jaar zelfs alleen maar een koeltastje tot onze beschikking gehad :D)
Ik heb het verschil op vakantie mogen ervaren tussen een absorptie (dometic) en een compressor (waeco) koelbox. De dometic kan niet op tegen de weaco. En die 30 graden zit je zo aan, of je moet dat ding continu verplaatsen naar het meest schaduwrijke, windstille plekje. Overigens zit er een fors prijsverschil tussen de 2 en daarom destijds gekozen voor een klein model van weaco. Ohja, ik verwacht en hoop dat de levensduur van de waeco een stuk langer is dan van de dometic die al na 3 seizoenen kapot ging, en dit schijnt niet op zichzelf te staan. En last but not least, het is niet mijn hobby om elke dag naar de winkel te moeten om eten te kopen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:07

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Komt dus gewoon weer op persoonlijke voorkeur neer. Het één is niet beter dan het ander, het is net wat je eigen redenatie is. :)

Zo heb ik juist een kleine koelbox met peltier element, zo'n standaard Campingaz ding. Koelt ook met 30+ hard genoeg om je spullen koel te houden. Geen idee wat de daadwerkelijke temperatuur in dat ding is, maar je bier voelt goed koud dus het voldoet.

Mijn redenatie was dat ik niet meer twee keer per dag met koelelementen naar de receptie wilde lopen maar ook niet meer ruimte kwijt wilde in de auto en de tent. Het is dus het formaat van een gewone koelbox gebleven maar dan op stroom (12/230). Meer dan wat drankjes, bederfelijke waren en eten voor hooguit twee dagen bewaar ik er niet in. Sowieso eten wij het liefst vers. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_niet
  • Laatst online: 10-09 22:37
In absorptiekoelkasten zitten geen bewegende delen, dus zolang ze niet lek zijn kan er weining stuk. Wat kan er een prop in het systeem komen en de boel verstoppen. Dit is meestal de reden dat ze "stuk" gaan. De truuk is hem een nachtje op de kop te zetten. Meestal doet hij het dan weer :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Nu online

Wailing_Banshee

You're Next

ebk71 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 15:20:
[...]

Ik heb het verschil op vakantie mogen ervaren tussen een absorptie (dometic) en een compressor (waeco) koelbox. De dometic kan niet op tegen de weaco. En die 30 graden zit je zo aan, of je moet dat ding continu verplaatsen naar het meest schaduwrijke, windstille plekje. Overigens zit er een fors prijsverschil tussen de 2 en daarom destijds gekozen voor een klein model van weaco. Ohja, ik verwacht en hoop dat de levensduur van de waeco een stuk langer is dan van de dometic die al na 3 seizoenen kapot ging, en dit schijnt niet op zichzelf te staan. En last but not least, het is niet mijn hobby om elke dag naar de winkel te moeten om eten te kopen. 8)
Tja, het is niet mijn hobby om twee weken op dezelfde plek te blijven staan :D

We hebben een redelijk formaat koelbox, past perfect op de achterbank, en is over het algemeen goed genoeg. Hij moet alleen eigenlijk altijd op stroom staan, en dat is wel lastig, want we hebben nog nooit stroom afgenomen op de camping. Dus we doen de boodschappen elke dag (zijn toch elke dag onderweg), en 's avonds koelt het buiten over het algemeen genoeg af om de box niet te warm te laten worden.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Wailing_Banshee schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 15:45:
[...]

dan nog een reden om een compressor koelbox te nemen: veel minder stroom verbruik
vooral belangrijk als je hem dus op een accu laat draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Nu online

Wailing_Banshee

You're Next

Leipo schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 15:49:
[...]

dan nog een reden om een compressor koelbox te nemen: veel minder stroom verbruik
vooral belangrijk als je hem dus op een accu laat draaien
Ik heb absoluut geen idee wat voor een type we hebben. Hij zal de accu van de auto niet leeg trekken, want hij gaat uit als de auto uit staat :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
deden wij vroeger ook, maar dat bleek ons toch te lastig voor de dagen dat we bijvoorbeeld een stad in wilden of een langere wandeling wilden maken en de koelbox dus ook overdag te vaak en te lang uit stond :)
Niet elke dag van onze vakanties bleek een rijdag te zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 21:56
Wailing_Banshee schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 15:55:
[...]

Ik heb absoluut geen idee wat voor een type we hebben. Hij zal de accu van de auto niet leeg trekken, want hij gaat uit als de auto uit staat :p
Leipo schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 15:58:
deden wij vroeger ook, maar dat bleek ons toch te lastig voor de dagen dat we bijvoorbeeld een stad in wilden of een langere wandeling wilden maken en de koelbox dus ook overdag te vaak en te lang uit stond :)
Ik heb een Waeco CDF-25 op een 85Ah AGM accu in mijn auto, 5 dagen met 30+ graden buitentemp is geen probleem. :P
Hij blijft gewoon netjes op 5 graden zoalng er voldoende inhoudt in de koelkast zit.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
MewBie schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 18:56:
[...]

[...]

Ik heb een Waeco CDF-25 op een 85Ah AGM accu in mijn auto, 5 dagen met 30+ graden buitentemp is geen probleem. :P
Hij blijft gewoon netjes op 5 graden zoalng er voldoende inhoudt in de koelkast zit.
Dat is dan ook een compressorkoelbox ;)
Dat hoef je met een absorbtiekoelbox niet te proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:33
Heb de eerder genoemde Mobicool (=Waeco?) B40 ook, op 230v is dat compressor en koelt echt als een malle. 12v is peltier(?), leuk om hem onderweg nog beetje koel te houden.

Heb ook nog een elektrische koelbox, dat is inderdaad x graden onder omgevingstemperatuur, niet fijn als het buiten 30+ graden is, naast de herrie van het ventilatortje.
Ding krijgt ook erg veel last van condens.

[ Voor 5% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 24-08-2016 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
Wailing_Banshee schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 15:45:
[...]

We hebben een redelijk formaat koelbox, past perfect op de achterbank, en is over het algemeen goed genoeg. Hij moet alleen eigenlijk altijd op stroom staan, en dat is wel lastig, want we hebben nog nooit stroom afgenomen op de camping. Dus we doen de boodschappen elke dag (zijn toch elke dag onderweg), en 's avonds koelt het buiten over het algemeen genoeg af om de box niet te warm te laten worden.
Sinds wanneer heeft op dezelfde plek staan met je koelbox te maken?
En om precies te zijn heb ik een waeco cdf 18 en da's dus 18 liter. Neemt minder dan 1 zitplek in.
Zoveel vakantieplekken, zoveel verschillende omstandigheden. Kom we gooien het in een excelletje, dit is tweakers 8) :+

Overigens nooit berekend/bedacht zoals hier beschreven dat die waeco zo lang kan functioneren op een normale accu.

• MewBie
  • Laatst online: 09-09 21:56
ebk71 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 22:48:
[...]

En om precies te zijn heb ik een waeco cdf 18 en da's dus 18 liter. Neemt minder dan 1 zitplek in.
Zoveel vakantieplekken, zoveel verschillende omstandigheden. Kom we gooien het in een excelletje, dit is tweakers 8) :+

Overigens nooit berekend/bedacht zoals hier beschreven dat die waeco zo lang kan functioneren op een normale accu.
Ik ook niet, die accu was destijds de accu met een gunstige capaciteit/prijs verhouding omdat het een aanbieding was. Dat ie het 5 dagen vol houdt weet ik omdat ik na 5 dagen wandelen bij mijn auto terug kwam en de koelkast het nog steeds deed en ik koud bier had. :P
Ik had gerekend op 2 nachten zonder de accu te hoeven laden.

Verbruik omrekenen naar Ampere, accu capaciteit in Ah delen door 2 (een normale accu wil je niet lager hebben als 50%, AGM mag verder leeg), berekende capaciteit delen door het verbruik en je hebt het aantal uur dat je accu mee gaat als je de levensduur niet nadelig wilt beinvloeden.
In mijn geval:
Waeco is ongeveer 35W als de compressor draait, dus zeg 3A.
Accu is 85Ah AGM, maar laten we uitgaan van 50%, dus 42,5Ah
42,5Ah/3A= is ongeveer 14h gebruik, de compressor draait niet continu dus je haalt een langere tijd.

Waeco zelf geeft ook nog een gemiddeld verbruik op van 0,67Ah/h bij 32graden.
42,5/0,67=63,5h voor de 50% bereikt is.
Voor die 5 dagen heb ik de accu dus nagenoeg volledig leeg getrokken wat niet al te best is, maar een AGM overleeft het wel als je het niet te vaak doet en hem op de juiste manier op laad daarna.
Ik neem aan dat het overbodig is om te vermelden dat dit NIET de startaccu van mijn auto is? :+

De reden dat peltier en absorptie koelkasten ongunstig zijn is omdat ze niet uitschakelen (de goedkope in ieder geval niet, de duurdere weet ik niet) als ze op temperatuur zijn. Als je koelkast alleen aan hoeft als je rijdt of op de camping aan de stroom hangt maakt dat niet zoveel uit, maar je wilt zo'n koelkast niet de hele nacht aan je start accu hebben hangen.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Wailing_Banshee
  • Nu online

Wailing_Banshee

You're Next

ebk71 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 22:48:
[...]

Als je een week op dezelfde plek blijft staan, is de kans groter dat je stroom neemt op je plek voor de koelkast. Omdat wij eigenlijk nooit langer dan 2 nachten op dezelfde plek blijven, hoeft bij ons het grootste deel van de spullen maar een paar uur koud gehouden te worden. En de koelbox zal de accu dus niet leegtrekken omdat de motor altijd aan staat als de koelbox ook aan staat indien je geen stroom hebt op je plek.
Leipo schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 15:58:
En als we besluiten een dag langer te blijven, ach, dan wordt de cola wat warmer :D

Toen we twee jaar geleden naar Spanje gingen, had ik 1 1/2 liter sinaasappel sap gemaakt (sinaasappels persen en in een cola fles gegooid) en die in de vriezer gegooid. Het heeft toen ruim een week geduurd voordat het laatste ijs ontdooid was :D (stond als extra vrieselement in de koelbox).

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 20:31:
Heb de eerder genoemde Mobicool (=Waeco?) B40 ook, op 230v is dat compressor en koelt echt als een malle. 12v is peltier(?), leuk om hem onderweg nog beetje koel te houden.

Heb ook nog een elektrische koelbox, dat is inderdaad x graden onder omgevingstemperatuur, niet fijn als het buiten 30+ graden is, naast de herrie van het ventilatortje.
Herrie heb ik niet zo'n last van, andere campinggasten maken vaak meer. Maar die condens is soms wel irritant inderdaad. Druppelt het zo lekker in de box. Ik zorg altijd dat de blikjes op die plek staan, blijft het mooi liggen op het bovenste blikje. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• KeRsTmAnNeKe
Herrie is ook relatief... 's nachts in je tentje hoor je dat ventilatortje gewoon blazen... is irritant geluid. Overdag nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 20:59
Heb zelf al jaren een klein koelkastje van Blokker. Enkel 220, genoeg voor mij, geen koeling onderweg nodig, heb nix bij. Draait op ventilator, totaal onhoorbaar. En blijft zelfs met dze hitte best koel, echter niet koud. Maar wel koel genoeg voor de vleestroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 12:08:
Herrie is ook relatief... 's nachts in je tentje hoor je dat ventilatortje gewoon blazen... is irritant geluid. Overdag nergens last van.
Dat hangt er dan waarschijnlijk ook van af hoe warm het 's nachts is. Die van mij gaat dan op een lagere stand en hoor je hem niet. Maar ik sta dan ook liever niet aan de middellandse zee waar het 's nachts net zo warm is als overdag. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Respect voor alle tentcampeerders. Net terug van 2 weken Zeeland en we hadden het getroffen afgezien van 2 avonden/nachten met regen waarbij het leek dat ze met een brandweerslang op het dak van mijn caravan stonden te spuiten. De mensen in de tenten hadden het zwaar en er waren natuurlijk weer lekkende tenten. Ik ben met zulk weer altijd blij met mijn sleurhut want ook in de voortent stonden door ongelijk terrein wat plassen maar de caravan is altijd lekker droog. Heb voor dochter katoenen tent en die was van binnen gewoon droog, maar onder het luifeltje lekker soppen door geulen in terrein. Kamperen met tent in Zuid-Europa super, maar in NL, nee dank u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Met een goede tent hoort dat geen probleem te zijn... Denk dat het met mn tunneltent ook een probleem zou zijn, van boven wel droog, onder stroomt het zo de tent in. Binnententje zou het wel droog moeten houden.

Ook hoe je de tent opgezet hebt zal wel uitmaken, sommige duwen 3 haringen of grondpennen erin zodat de tent net aan blijft staan... dan gaat het mis bij wat minder weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 20:31:

Als ik mijn Mobicool op 5 zet verandert hij zelfs bij 35 graden letterlijk is een vrieskast. Top ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ebk71 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 15:20:
[...]

Mijn compressor van Mobicool gaat al 15 jaar mee en gebruik ik ook als ik thuis een feestje heb om extra bier koud te leggen. No worries!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 13:03:
Met een goede tent hoort dat geen probleem te zijn... Denk dat het met mn tunneltent ook een probleem zou zijn, van boven wel droog, onder stroomt het zo de tent in. Binnententje zou het wel droog moeten houden.

Ook hoe je de tent opgezet hebt zal wel uitmaken, sommige duwen 3 haringen of grondpennen erin zodat de tent net aan blijft staan... dan gaat het mis bij wat minder weer.
Heb vroeger altijd met tent gekampeerd, maar als het langer dan 2 dagen regende vond ik het niet funny meer als alles klam wordt. Zuid-Frankrijk, graag met tent, maar alles boven Montelimar of de Alpen, no way voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 13:10:
[...]

Mijn compressor van Mobicool gaat al 15 jaar mee en gebruik ik ook als ik thuis een feestje heb om extra bier koud te leggen. No worries!
???? Da's leuk voor je, maar ik trachte er op te wijzen dat de dometic absorptie koelboxen nogal vaak vroeg kapot lijken te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ebk71 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:36:
[...]

???? Da's leuk voor je, maar ik trachte er op te wijzen dat de dometic absorptie koelboxen nogal vaak vroeg kapot lijken te gaan.
En ik wijs je erop dat een compressor koelkast, waarvan ik begreep dat je er nu 1 hebt, lang meegaan en jij daarover twijfelt. Sorry hoor en leuk voor mij ja.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2016 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-09 22:35

Ook in een tunneltunt is de grond van de buitentent prima droog te houden indien je er simpelweg aan denkt om het grondzeil rondom iets opgehoogd af te vouwen.

Het enige vervelende met een tent bij langdurige regen is en blijft verzadiging van het tentdoek. Ongeacht welke tent je ook hebt, op een gegeven moment komt het punt dat het tentdoek verzadigd is. En dan begint het in de tent te lekken. Wat praktisch te werk gaan is het hierbij handig om een tarp af te spannen over het deel van je tent waar je binnentent gelokaliseerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:15

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Wij hebben een paar flinke buien gehad bij de Bodensee gelukkig vooral 's nachts, tent bleef netjes droog en doordat het niet lang regende werd het niet klam. Achteraf wel wat werk om de flappen aan de onderkant schoon te maken was enorm plakkerige grond daar.

Maar veel regen vindt ik ook niets aan, ook voor de kinderen niet. Het is gewoon lekker om buiten te leven als je kampeerd, ook maken wij altijd veel uitstapjes waarbij mooi weer gewoon leuker is.

Maar we hebben het erg getroffen, het weer bij de Bodensee was een stuk beter dan hier. 2x overdag wat regen, verder wat grijze dagen die wel droog waren, maar zeker 10-12 zonnige dagen. Verder een erg mooie omgeving met veel te doen en een top camping (http://www.wirthshof.de)
Wasdag

[ Voor 24% gewijzigd door Chaoss op 26-08-2016 17:29 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-09 22:35
Enkele flinke buien met tussentijds droog is doorgaans voor de meeste tenten dan ook geen probleem. Aanhoudende regen is waarin je tegen de problemen loopt. En dit kan soms bijzonder lang aanhouden.

Persoonlijk vind ik nat weer overigens geen groot bezwaar. Ik fietskampeer altijd. Fietsen in de regen is met goede kleding prima te doen. Het enige jammerlijke vind ik dat ik geen geschikte rainproof camera heb voor het schieten van fraaie plaatjes in de regen :p.

Op soortgelijke wijze wil ik er in de toekomst ook nog wel eens graag op uittrekken op de fatbike in de Scandinavische landen in de winter. Zoveel moois van de omgeving ook te zien in de jaargetijden buiten de winter om wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Laatst online: 10-09 15:30
André schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 10:30:
[...]

Niets veranderlijker als een mens...

[afbeelding]

Komende zaterdag ophalen :)
Mooie wagen.
Lekker slapen in je eigen bed.
Voor mij ook geen tegenvallende huisjes/tenten meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
  • Laatst online: 11:50
psychodude schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:40:
[...]

Ook in een tunneltunt is de grond van de buitentent prima droog te houden indien je er simpelweg aan denkt om het grondzeil rondom iets opgehoogd af te vouwen.
Daar hebben ze kuipgrondzeilen voor gemaakt. Hebben deze vakantie een aantal dagen behoorlijk wat regen gehad en dan is een bisonyl grondzeil echt heel fijn.
Het enige vervelende met een tent bij langdurige regen is en blijft verzadiging van het tentdoek. Ongeacht welke tent je ook hebt, op een gegeven moment komt het punt dat het tentdoek verzadigd is. En dan begint het in de tent te lekken. Wat praktisch te werk gaan is het hierbij handig om een tarp af te spannen over het deel van je tent waar je binnentent gelokaliseerd is.
Is volgens mij onzin, bij zowel katoen als bijv ten cate doek is dit gewoon 100% waterdicht. Katoen kan bij aanraking als het nat is wel gaan doorlekken. En beide soorten doek ademen niet als ze nat zijn. Met als gevolg dat het uitgeademd vocht aan de binnenkant condenseert..

Hier hebben we geen last van gehad omdat het steeds na 1 dag weer droog was. Met voldoende ventileren wordt het dan niet klam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:02
Gisteren redelijk rap de vouwwagen opgezet voor de eerste keer en vannacht de eerste storm/stortbui overleefd. Konden de overburen niet zeggen (ingezakte luifel en voortent)...
Vooralsnog zeer tevreden met de aankoop.

Nu pils voor de tent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:15

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Wat voor vw heb je gekocht?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:02
Een oude Jamet Montana. Gigantische voortent. Even zien of ik een foto goed via m'n telefoon kan uploaden...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ppWARAzBWkwUFFC3n4KEsrCO/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:46
Altijd leuk Karinthië: vanmorgen vroeg de tent (polyesterkatoen) zeiknat van de dauw en nevel afgebroken en meegenomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Ah fuck. Twee maanden lang zitten lurken in het topic om in de stemming te komen voor mijn vakantie en er daarna niet meer aan gedacht.

* dreamscape zit dus nu voor zijn praktisch lege tent om morgen weer naar huis te gaan.

Then again: een week in de zon met praktisch geen internet, dat is eigenlijk een prima vakantie.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
psychodude schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:40:

Sorry, ik heb heel wat regen gezien, maar ik heb nog nooit gehad dat het tentdoek zo verzadigd was dat het door begon te lekken. Hooguit wat condens dat binnen van het doek geslagen wordt, maar daar wordt niks zeiknat van. :)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Nu online

Wailing_Banshee

You're Next

En natuurlijk waar je de tent opzet. Als je plassen hebt in je tent, sta je niet op een goed stuk, want dan heb je een kuil. Wij zetten de tent altijd strak op en het liefst op een hellend stukje grond. Als er kuilen in de grond zitten, zoeken we wel een ander plekje.
LordSinclair schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 07:52:
[...]

Sorry, ik heb heel wat regen gezien, maar ik heb nog nooit gehad dat het tentdoek zo verzadigd was dat het door begon te lekken. Hooguit wat condens dat binnen van het doek geslagen wordt, maar daar wordt niks zeiknat van. :)
Ik wel. Jaaaaaaaren geleden, toen ik nog thuis woonde en mijn ouders een bungalow tent hadden. De laatste keer dat we die gebruikt hebben was in Zeeland. We zaten op een gegeven moment met paraplus in de tent :D Dat doek was gewoon op.

• zeeg
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:35
zeeg schreef op maandag 11 juli 2016 @ 10:13:
Iemand hier ervaring met 1) op de bonnefooi 2) in augustus 3) met de camper naar 4) (Zuid-) Frankrijk gaan?
O ja, ook nog met 3 kinderen. :o

Ergens zegt 'n controlfreak-stemmetje dat ik van alles van te voren moet regelen en boeken, terwijl ik het liefst gewoon alles loslaat en kijk waar het schip/ de camper strandt...

Tips, ervaringen?
Ter info: geen problemen gehad. De drie campings hadden allemaal nog plek, camperplaatsen ook nooit helemaal vol en één keer op een Aire langs snelweg geslapen. Ging allemaal prima.

• Rukapul
LordSinclair schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 07:52:
[...]

Sorry, ik heb heel wat regen gezien, maar ik heb nog nooit gehad dat het tentdoek zo verzadigd was dat het door begon te lekken.
Inderdaad. Wij hebben een side extention voor onze tent. Deze krijgen we nooit helemaal strak op een punt - we doen er in elk geval nooit de moeite voor - met als consequentie dat bij regen het doek water opvangt. Na veel en lang regen is dat een heleboel liters/kilos water, maar zelfs na uren in die toestand zal er niet meer dan een incidentele druppel aan de onderkant hangen. Het tentdoek fungeert feitelijk als waterbekken.

Het leukste is natuurlijk om dan van onder een duw te geven en de waterval te aanschouwen :P

Als het wel doorslaat dan is het goek gewoon op.

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Vier jaar geleden een Vrijbuiter Adelaar 6 + Saris aanhangertje + dakkoffer overgenomen van mensen voor weinig. Alweer voor het derde jaar met veel plezier gebruik van gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7t3sLH7CQDWKhpnokvPLBtqs/full.jpg

En toch vraag ik me steeds weer af hoe mensen die deWaard tenten + alle andere spullen in een auto+dakkoffer krijgen, terwijl ik met m'n katoenen tent met alles erop en eraan een aanhanger nodig heb. Vooral het 1700 km rijden naar het mooie midden-Italiaanse platteland (het gebied van die aardbeving) is dan best een lange rit met 100 km/u (overigens in etappens via Noord-Italië-Merano)

Daarom heb ik dit jaar ook een katoenen tarp meegenomen, om de tentjes-voor-de-eerste-en-laatste-nacht eens voor 5 dagen te proberen. Kijken of het wat is met vrouw en kinderen voor wat langere tijd. Dan gebruik je dus je auto als opslag, omdat het erg vochtig wordt 's nachts, zeker in de bergen waar we het experiment uitvoerden. Nu hadden we 5 dagen volop zon en warmte, dus overdag droogde het perfect, en als je dan langdurige regen heb, trek je wel weer verder. Ik denk dat ik volgend jaar weer gewoon de Adelaar meeneem, waar we overigens heel tevreden mee zijn! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2DI71yJMNBnjXC9uTu7TnVz7/full.jpg

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 13:55
koelkast schreef op donderdag 01 september 2016 @ 14:19:

En toch vraag ik me steeds weer af hoe mensen die deWaard tenten + alle andere spullen in een auto+dakkoffer krijgen, terwijl ik met m'n katoenen tent met alles erop en eraan een aanhanger nodig heb.
Dat probleem heb ik ook hoor. Zonder aanhanger kom ik nergens:

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/148kf7m.jpg

Maar onze 6 persoons tunneltent zit dan ook in 3 grote zakken verpakt en heeft een vervoersgeicht van totaal 65 kilo ofzo:

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/34yb8dl.jpg

Daarnaast is zo'n huifaanhangertje een ideale opslagplek voor spullen die je niet meteen nodig bent. Die hoef je dan niet in de tent te bewaren.

• Rukapul
Ik vond het dit jaar anders wel wat hebben dat de meeste auto's op het parkeerterrein stonden in plaats van naast / voor de tenten. De tweede week was wel andere koek toen de camping leeg liep en sommige plaatsen net een parkeerplaats werden :|
emil_406 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 15:58:
Maar onze 6 persoons tunneltent zit dan ook in 3 grote zakken verpakt en heeft een vervoersgeicht van totaal 65 kilo ofzo:
Zoiets zal die van ons ook wegen en groot zijn. Dat gaat als volgt in de auto (Ford Focus station):
• 3 kratten + koelbox op laadvloer (eten, speelgoed, gear, etc.)
• campingtafel er bovenop
• tent er bovenop
• aanvullen met vouwstoelen, Ikea kinderstoel, bal, verschoningskussen, loopfietsje
• luchtbedden
• etc, etc, etc. (tot aan dak)
En dan in de dakkoffer:
• kinderwagen
• grote loopfiets
• kleding
• luiers
• slaapzakken
Achter de voorstoelen staan dan schoenen en spullen voor onderweg.

Het past altijd en anders laat je wat thuis. Ik neem bijvoorbeeld geen gasfles of scottle braai ofzo mee.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
koelkast schreef op donderdag 01 september 2016 @ 14:19:
En toch vraag ik me steeds weer af hoe mensen die deWaard tenten + alle andere spullen in een auto+dakkoffer krijgen, terwijl ik met m'n katoenen tent met alles erop en eraan een aanhanger nodig heb. Vooral het 1700 km rijden naar het mooie midden-Italiaanse platteland (het gebied van die aardbeving) is dan best een lange rit met 100 km/u (overigens in etappens via Noord-Italië-Merano)
Het zal een combinatie zijn van autoformaat en spullen die je mee neemt, maar de belangrijkste factor of je goed bent in optimaal inpakken. Ik merk dat als ik in mijn dakkoffer slim aan de gang ga met spanbandjes en tetrissen er een stuk meer in gaat dan 'gewoon' inpakken.

Overigens is mijn tent 'maar' drie grote zakken van totaal 40kg, dus misschien heb jij veel meer? ;)
Wat mij ook opvalt is de keuze in type spullen. Wij hebben een zeer klein tafeltje en goed te demonteren gasstel, maar matrasjes, slaapzakken, stoelen, etc. is allemaal comfortabel (lees: lomp groot).

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Tehh
  • Niet online
Heeft iemand nog een gulden tip om je tentdoek (katoen) te ontdoen van (naakt)slaksporen? Onze tent was bijna opgegeten door naaktslakken na 2 nachten in de belgische ardennen... We stonden daar op een voor het moment "kort" gemaaid stukje grasland met veel regen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jancob
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-08 17:07
Weet iemand toevallig waar ik aan van die tent haringen kan komen die worden gebruikt voor legertenten?
Dan heb ik het over die ijzeren met een dwars stukje er op waar mee je je touw dus goed kan spannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Jancob schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 21:43:
Weet iemand toevallig waar ik aan van die tent haringen kan komen die worden gebruikt voor legertenten?
Dan heb ik het over die ijzeren met een dwars stukje er op waar mee je je touw dus goed kan spannen.
Je bedoelt zo te merken gewoon rostpennen:

Afbeeldingslocatie: http://www.totaal-gereedschap.nl/WebRoot/StoreLNL/Shops/62779745/4E6F/9DDB/7CF5/A0B1/8415/C0A8/2981/99F5/99610035.jpg

Verkrijgbaar bij zo'n beetje alle kampeerzaken.
Maar natuurlijk alleen het beste geschikt voor rotsige ondergronden, wat minder voor zand en klei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jancob
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-08 17:07
Jelte schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 21:46:
[...]
Je bedoelt zo te merken gewoon rostpennen:

[foto]
Maar natuurlijk alleen het beste geschikt voor rotsige ondergronden, wat minder voor zand en klei.
Ah bedankt, ik zou daar eens naar kijken binnenkort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Jancob schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 21:43:
welke zoek je?
https://www.esvocampingsh...en-tentpennen-rotspennen/

(ik vermoed de stormharing)

[ Voor 3% gewijzigd door Ankona op 03-09-2016 22:04 ]

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Jelte schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 21:46:
Ik gebruik in 9 van de 10 gevallen die rotspennen. De enige praktische reden dat ik ze niet altijd/overal gebruik is dat je niet wilt dat je kind erin valt.

Het eerste wat ik met een nieuwe tent doe is zo ongeveer de meegeleverde haringen in een hoek op zolder gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Kijk wel goed welke je koopt. Vaak liggen ze ook 'voor weinig' in de schappen maar dan lazeren die dwarslatjes er één voor één af. Troep.

Als er geen steen in de grond zit gebruik ik gewoon de hoekige.

[ Voor 19% gewijzigd door Gonadan op 04-09-2016 10:06 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:09

KnOeFz

no comment...

ik gebruik ook vrijwel overal (uitzondering mul zand) rotspennen. Werken uitstekend imho, kosten niet veel.

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 19:52

Eijkb

Zo.

emil_406 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 15:58:
[...]

Dat probleem heb ik ook hoor. Zonder aanhanger kom ik nergens:

...afbeelding...

[afbeelding]

Daarnaast is zo'n huifaanhangertje een ideale opslagplek voor spullen die je niet meteen nodig bent. Die hoef je dan niet in de tent te bewaren.
Die tent komt me bekend voor :D Superfijne en degelijke tent. Wij slapen er met 2 volwassenen en 2 kinderen in. Genoeg ruimte als je eens een regendagje hebt! Uiteraard met karretje voor alle meuk die we nog verder meeslepen.

tent

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Volgens mij zie ik een thema en kunnen we er bijna het 'grote tunneltenten'-topic van maken.

En dan gebruiken mijn vriendin en ik deze tent nog maar met z'n tweeën, kun je nagaan. Meestal bouwen we één binnentent op en houden we daarnaast ruimte over om tassen kwijt te kunnen en mijn racefiets te stallen. De bijbehorende luifel werd ons wat te duur, dus hebben we wat geïmproviseerd met een luifeltje van Coleman:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/139t4xq.jpg

Het werkt echter prima, maar het geheel wordt wel erg lang zo. Van voorste tot achterste scheerlijn zitten we nu op ruim tien meter.

Maar wel lekker veel ruimte, ook als je eens met een regenachtige dag binnen moet blijven. En omdat we slechts met twee man zijn en de stationwagon op de foto gebruiken, kan het nog zonder aanhanger.

Overigens stond er tegenover ons op de camping een jong gezin met een vergelijkbaar formaat tent, maar dan met twee kinderen en daarbij nog twee koelboxen, een voorraad grote stoelen, een extra tentje en heel veel extra spullen. Maar geen aanhanger of dakkoffer te bekennen. Ik vroeg me al af hoe ze dat deden, totdat ik op de dag van hun vertrek ineens twee auto's vol spullen zag staan. Eén ouder plus kind in een Citroën XM en de andere ouder met andere kind in een Megane Scénic. En allebei volgeladen met spullen. :)

Tsja, op drie uur rijden van NL af is zoiets natuurlijk prima te doen. Het leek me wat overdreven, maar als mijn vriendin en ik deze hoeveelheid rommel willen meenemen en er zouden ook kinderen bij komen, dan moest het ook op die manier.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
Onze eerste "grote tunneltent" vakantie ging ook met 2 autos. Daarna meteen een aanhanger gekocht......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juliusyoup
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-09 18:52
Ik zie hier heel veel mensen die met auto's, dakkoffers of zelfs aanhangwagens op pad gaan. Maar heeft men ook ervaring met het niveau licht-gewicht-op-pad-gaan-met-fiets-of-ov?

Ik ben deze vakantie voor het eerst in een eeuwigheid wezen kamperen en wil volgend jaar, vanaf het voorjaar als het lukt, kamperen. Op dit moment heb ik een klein matje en een redelijk lichte tent (4kilo) verder heb ik niks en zal ik dus spullen moeten lenen van mijn ouders of moeten kopen.

Zelf denk ik eraan om binnenkort gewoon naar de decathlon te gaan. Weten jullie waar ik op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 20:59
Decathlon heeft leuke spulletjes maar ik koop de belangrijke dingen toch van echte merken. Schoenen, rugzak, slaapzak, matjes

Tent 4 kilo is niet licht. Je kunt op Marktplaats soms juweeltjes kopen voor zeer weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
juliusyoup schreef op zondag 04 september 2016 @ 19:18:
Ik zie hier heel veel mensen die met auto's, dakkoffers of zelfs aanhangwagens op pad gaan. Maar heeft men ook ervaring met het niveau licht-gewicht-op-pad-gaan-met-fiets-of-ov?

Ik ben deze vakantie voor het eerst in een eeuwigheid wezen kamperen en wil volgend jaar, vanaf het voorjaar als het lukt, kamperen. Op dit moment heb ik een klein matje en een redelijk lichte tent (4kilo) verder heb ik niks en zal ik dus spullen moeten lenen van mijn ouders of moeten kopen.

Zelf denk ik eraan om binnenkort gewoon naar de decathlon te gaan. Weten jullie waar ik op moet letten?
paar jaar geleden op fietsvakantie door Vlaanderen geweest (veel bier gedronken). En dat op twee redelijk gewone stadsfietsen.
Dingen die je moet hebben:
- goede waterdichte tassen (wij hadden 4 Zijtassen en 2 rack packs van Ortlieb)
- een klein tentje (wij hadden een Coleman Avior X3 van 3kg)
- lichte matjes en slaapzakken (therm-a-rest bijvoorbeeld)
- kleine pannetjes, pitje en gas tankje
- alles klein

Maar veel belangrijker, wees creatief, gebruik dingen voor meerdere dingen (uit een grote beker kun je drinken en eten ;))! En je hebt echt niet alles nodig. En het hoeft echt niet het lichtste van het lichtste (=duur), maar neem niet je dikke luchtbed met pomp mee ;). En ook alleen functionele kleding, behalve die spannende string, want die weegt toch niks.

En haal elke dag je eten. Neem alleen wat noodrantsoen mee, voor als je geen eten kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juliusyoup
  • Laatst online: 09-09 18:52
Hahahaha dat van die string zal ik meegeven als er een vriendin meekomt haha

Verder heb ik idd een klein thermarest matje, mijn oude slaapzak is voor mij te klein, en qua formaat heel groot. Die moet sws vervangen worden.

Wat is dan een redelijk gewicht, jouw oude drie kilo klinkt natuurlijk fijner dan mijn vier (3,8 uit mijn hoofd), maar geld valt maar een keer uit te geven. Is dat dan de moeite waard?
En wat is een redelijke prijs voor een slaapzak? Ik zie ze voor 30 en voor 130€ welke comforttemperaturen moet ik in Nederland aan denken? 5-10graden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Nu online

Wailing_Banshee

You're Next

Die party tent hebben wij ook! Maar dan voor in de tuin :p
juliusyoup schreef op zondag 04 september 2016 @ 19:18:

Wij zijn begonnen met interrailen (vond ik echt fantastisch!). Tent op de rug en van stadscamping naar stadscamping. Daarna was het tijd voor de fiets vakanties. Wel met aanhanger (een die ook in de trein mocht, want het is gewoon een grote weekendtas waar je "toevallig" wieltjes onder kunt zetten :P).
Toen kwam de Yaris, gevolgd door de Auris (het werd dus allemaal wel steeds luxer) waarbij we nooit zoveel spullen meenemen dat we het achterraam blokkeren. En de achterbank mag alleen de dagvoorraad bevatten.

Maar dit jaar met de MX5 en dat was helemaal fantastisch. Gaf een beetje het gevoel van het fiets camperen, maar dan met iets meer luxe (je hoeft dan iets minder op gewicht te letten, dus iets zwaardere (= dikkere) matjes en we konden vouwstoeltjes meenemen).

Met bepakking

Ochtend in Disentis

(als tegenhanger van al die enorme tunnels hierboven!

Waar je heel erg op moet letten als je alles zelf moet tillen is gewicht. Dus neem dingen mee die meerdere functies hebben: een bord kan ook als snijplank dienen, een beker kun je gebruiken als maatbeker, als drinkbeker en als vlabak. Wij zijn met z'n tweeen, en hebben twee borden, twee bekers, twee keer bestek, en 1 Zwitsers zakmes. Het bestek hebben we dit jaar voor het eerst vernieuwd (we zijn vorig jaar een mes verloren van 1 setje), de borden en bekers zijn zo'n 16 jaar oud... We hebben ook maar 1 slaapzak, want we hebben een laken waar we de matjes in kunnen doen en de slaap aan kunnen ritsen. Scheelt zowel gewicht als volume.

En ik ken Decathlon niet, ik ben nu een keer in zo'n winkel geweest en dat was in Hongarije, en als dat een typische winkel was, zou ik daar niet heen gaan voor kampeer spullen. Ze hadden daar niet erg veel voor de lichtcampeerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Zou wel je kofferbakrekje omdraaien, beugel voor... Mocht je ergens tegenaan klappen dan is de kans dat je je spullen in je nek krijgt veel kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Nu online

Wailing_Banshee

You're Next

KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 05 september 2016 @ 08:37:
Zou wel je kofferbakrekje omdraaien, beugel voor... Mocht je ergens tegenaan klappen dan is de kans dat je je spullen in je nek krijgt veel kleiner.
Nee, ik heb liever dat het er niet per ongeluk af kan rollen, de weg op.

(en ik denk trouwens dat wanneer we iemand van achter hadden gekregen, of wij met een enorme snelheid ergens tegenaan waren gereden, dat de banden kapot waren gegaan, de tent over ons heen was gevlogen en dat dat het minst van onze problemen was geweest :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 15:43
Eijkb schreef op zondag 04 september 2016 @ 12:23:
[...]

Die tent komt me bekend voor :D Superfijne en degelijke tent. Wij slapen er met 2 volwassenen en 2 kinderen in. Genoeg ruimte als je eens een regendagje hebt! Uiteraard met karretje voor alle meuk die we nog verder meeslepen.

[afbeelding]
Zie ik daar een Basecamp ;) Zeker een fijne tent, dit jaar voor het eerst met eigen spullen in Italie gekampeerd, met 2 volwassenen en 2 kinderen heerlijke tent!

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
JP_S schreef op maandag 05 september 2016 @ 08:56:
[...]

Zie ik daar een Basecamp ;) Zeker een fijne tent, dit jaar voor het eerst met eigen spullen in Italie gekampeerd, met 2 volwassenen en 2 kinderen heerlijke tent!
In mijn geval is het een Obelink Familia 6, maar volgensmij is die inderdaad exact gelijk aan de basecamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Gonadan schreef op zondag 04 september 2016 @ 10:05:
Kijk wel goed welke je koopt. Vaak liggen ze ook 'voor weinig' in de schappen maar dan lazeren die dwarslatjes er één voor één af. Troep.
Dat heb ik nog nooit gehad. Wellicht dat ze 'vroeger' goede verkochten :P

De variant met plastic top ipv metalen dwarspen kan ik afraden, want die gaan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:01
Wat een gigantische tenten komen hier langs, kunnen jullie hier nog wel een plek voor vinden? Ik heb het idee dat de tenten steeds groter worden en de plekjes steeds kleiner (uitzonderingen daar gelaten). Nu ben ik zelf ook nog geen echt familiecamping-kampeerder dus heb hier nog weinig ervaring mee.

Hoe zoeken jullie de campings met grote plaatsen? Of staan jullie liever op van die 'dorp'-campings? Met die slagschepen van tenten, heb ik altijd het idee, dat je van luifel naar luifel kan lopen zonder dat je nat kan worden ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Luuk84 op 05-09-2016 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
In mijn ervaring past het altijd wel. Zelfs met de grote tent hebben wij wel eens op plaatsen gestaan die typisch niet van tevoren worden geboekt (op een hoek, iets kleiner, etc.). Worst case staan de scheerlijnen net niet helemaal binnen de eigen plek.

Wel let ik bij het uitzoeken van een tent op het grondbeslag. Onze huidige tent is zonder voorluifel en zonder side extension bijvoorbeeld maar 360x510cm. Met voorluifel wordt deze 130cm langer. Met side extension 140 breder. In de praktijk zetten we gewoon op wat praktisch is met grootte en schaduw. Dit jaar met alleen de side extension en dat was op een 'kleine' pitch van 80m2.

Wel wat meer dan de voorvanger (2.65x4.65m) of de voorganger daarvoor.

In mijn ervaring past het altijd wel. Ligt ook een beetje aan je instelling. Als m'n tent staat vind ik het prima, terwijl sommigen nog net geen fundering storten en tuinhekje plaatsen voor het kasteel klaar is.

Het valt me wel op dat de pitches steeds verder volgebouwd worden. Met name caravans komen tegenwoordig staandaard met voortent met daarvoor dan nog weer een luifel en optioneel nog een mobiel keukenblok aan de zijkant 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Refro
  • Laatst online: 11:50
En vergeet dan ook niet de 2 bijzettentjes, schuurtent en het windscherm :)

Wij hebben dit jaar schuin op onze plek gestaan en zo de hele breedte gebruikt. Was weer eens wat anders en het uitzicht werd er in dit geval een stuk beter van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Seizoenskastelen ... bah,

Wat me erg opvalt keer op keer, is dat de camping gasten veel communicatiever en behulpzamer zijn dan "lange termijn" en huisjes en hotel. Daar is men erg solistisch.

IK zou zelf wel een van een caravan een "toyhauler" (google it) willen bouwen, niet dat ik een quad of extreem zooi meeneem. maar het lijkt me gewoon prettig om die fietsen/skelter en wat meer volume spul mee te nemen. overgens dat beperkt zich tot "speelgoed kinderen" en fietsen.

multifunctioneel,. ik had vroeger een bestekset waarbij de "houder" ook als blik/fles opener kon dienen. hij is helaas zoek. Je kan met zoveel dingen erg creatief zijn ligt ook erg aan je (reis)partner ..
Mijn vrouw is niet zo van 1 ding voor 6 functies, groeit wel .. maar goed zij wast ook graag af :) dus ik klaag ook niet meer.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Rukapul schreef op maandag 05 september 2016 @ 09:39:
Dat heb ik nog nooit gehad. Wellicht dat ze 'vroeger' goede verkochten :P

De variant met plastic top ipv metalen dwarspen kan ik afraden, want die gaan stuk.
Vroeger was alles sowieso beter. Toen mochten spullen gewoon nog geld kosten dus had je minder goedkope troep. Maar misschien heb je gewoon de juiste winkel gehad, ze verkopen niet allemaal van die ellende.
Luuk84 schreef op maandag 05 september 2016 @ 09:44:
Wat een gigantische tenten komen hier langs, kunnen jullie hier nog wel een plek voor vinden? Ik heb het idee dat de tenten steeds groter worden en de plekjes steeds kleiner (uitzonderingen daar gelaten). Nu ben ik zelf ook nog geen echt familiecamping-kampeerder dus heb hier nog weinig ervaring mee.

Hoe zoeken jullie de campings met grote plaatsen? Of staan jullie liever op van die 'dorp'-campings? Met die slagschepen van tenten, heb ik altijd het idee, dat je van luifel naar luifel kan lopen zonder dat je nat kan worden ;)
Nee hoor, de plekken worden ook alleen maar groter. Het lijkt alsof ze kleiner worden omdat men tegenwoordig heel veel meuk mee heeft. In plaats van een caravan met voortent of luifel is het een dubbelasser met voortent én luifel en bijzettent voor spullen. In plaats van een degelijke ruime tent is het een tent van 5 bij acht meter met tarp en losse aanhanger. Daar kunnen de plekken niet tegenop groeien. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Gonadan schreef op maandag 05 september 2016 @ 10:40:
[...]

Vroeger was alles sowieso beter. Toen mochten spullen gewoon nog geld kosten dus had je minder goedkope troep. Maar misschien heb je gewoon de juiste winkel gehad, ze verkopen niet allemaal van die ellende.

[...]
En milieu en veiligheidstoestanden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Nu online

Wailing_Banshee

You're Next

vso schreef op maandag 05 september 2016 @ 10:38:
multifunctioneel,. ik had vroeger een bestekset waarbij de "houder" ook als blik/fles opener kon dienen. hij is helaas zoek. Je kan met zoveel dingen erg creatief zijn ligt ook erg aan je (reis)partner ..
Mijn vrouw is niet zo van 1 ding voor 6 functies, groeit wel .. maar goed zij wast ook graag af :) dus ik klaag ook niet meer.
Ja, dat kan die van ons ook (die oude dan), maar we gebruiken daar liever het zakmes voor (die dat natuurlijk ook heeft :p)
[...]
Nee hoor, de plekken worden ook alleen maar groter. Het lijkt alsof ze kleiner worden omdat men tegenwoordig heel veel meuk mee heeft. In plaats van een caravan met voortent of luifel is het een dubbelasser met voortent én luifel en bijzettent voor spullen. In plaats van een degelijke ruime tent is het een tent van 5 bij acht meter met tarp en losse aanhanger. Daar kunnen de plekken niet tegenop groeien. :D
We hebben ook op campings gestaan waar onze tent in het niet verdween... Daarom houd ik wel van campings waar ze een apart tenten veld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ligt er vooral aan waar je naartoe gaat... In Denemarken en Duitsland heb je op veel campings een royale plaats, ga je naar Frankrijk (of erger, Italië) dan moet je haast blij zijn dat je caravan zonder voortent op de camping past.
Uiteraard verschilt het ook weer per camping en gebied. We hadden op de heenweg een camping waar we letterlijk de caravan niet op het plaatsje kwijt konden (8m x 2,3m), vooral omdat er veel bomen en bosjes in de weg stonden, maar vervolgens kregen we een plaatsje waar de caravan 2x achter elkaar op kon + voortent en nog 1 auto (ging richting 200m2).

Overigens dit jaar de voortent als een soort luifel opgezet (1 voorpaneel eruit gelaten, 1 voorpaneel half open (met veranda stang)) en ook de afdekking bij het wiel en de uitdraaisteunen weggelaten. Het was prima weer dus ook heerlijk dat het dan een beetje door kan waaien. Bij (veel) slecht weer hadden we waarschijnlijk er anders over gedacht, maar we hebben nu 1 middag wat druppels gehad in 3 weken.

De kinderen hebben heerlijk gekampeerd in hun nieuwe Quecha tentje (2 Seconds Easy 2), kwamen er op vakantie wel achter dat 2 Intex luchtbedden eigenlijk te groot is voor die tent, het 2 persoons Intex luchtbed past er wel prima in.

Weekendje Spa heb ik met vrienden nog gekampeerd in mijn oude HighPeak koepeltent, maar daar was wel aan te merken dat die op is. Ritsen breken af, binnen was de tent net zo nat als buiten (kleine regenbui). Heb hem wel afgebroken en meegenomen, maar hij kan enkel nog met droog weer gebruikt worden (ofwel, hij gaat weg of hij wordt nog een keer opgezet als speeltent voor de kinderen).

Overigens waren we op een camping waar ik als kampeerder overigens nooit meer heen ga. De kampeerplekken zijn op zich redelijk (10mx10m), maar het deel waar wij stonden was 1 grote vlakte. Heel de dag zon, amper schaduw. Daarnaast zijn de plaatsen niet echt afgebakend (met bijvoorbeeld struiken), dus Jan-en-Alleman boendert zo tussen je scheerlijnen door omdat het toch weer 2 meter lopen scheelde. Ik heb me daar dan ook echt even ontpopt tot vervelende kampeerder; "Meneer\mevrouw\kind; We zijn hier beide voor een stukje kampeergenot en voor mij hoort daarbij dat ik me geen zorgen hoeft te maken wie er ineens achter me langs sluipt of zijn nek breekt over mijn haringen of scheerlijnen. Wilt u gewoon over het pad lopen? Bedankt!". Boodschap kwam bij 90% duidelijk aan, een enkeling waagde nog een poging (en dan ging ik dat nóg vervelender uitleggen).

Ik begrijp gewoon niet dat je dat doet, vind het echt een stukje dat je blijkbaar bij je opvoeding gemist hebt. Zou niet eens bij me opkomen om dat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Bedoel je hier?

Zonder beschutting zou ik daar nooit zomaar boeken.
Dit jaar voor het eerst van tevoren geboekt en ik heb met Google en Bing Maps tot op het plaatsnr uitgeteld waar de kans op schaduw fatsoenlijk was. Het boompje direct achter onze plaats was alleen iets kleiner dan gedacht :+ maar dat werd goedgemaakt door de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:01
[...]

Dat zou natuurlijk ook kunnen. Ik zie mezelf nog niet rijden met een aanhanger. Maar zeg nooit nooit. :+
Rukapul schreef op maandag 05 september 2016 @ 13:51:
Bedoel je hier?

Zonder beschutting zou ik daar nooit zomaar boeken.
Dit jaar voor het eerst van tevoren geboekt en ik heb met Google en Bing Maps tot op het plaatsnr uitgeteld waar de kans op schaduw fatsoenlijk was. Het boompje direct achter onze plaats was alleen iets kleiner dan gedacht :+ maar dat werd goedgemaakt door de rest.
Dat lijkt wel een compleet dorp :)

[ Voor 30% gewijzigd door Luuk84 op 05-09-2016 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Luuk84 schreef op maandag 05 september 2016 @ 13:52:

Dat lijkt wel een compleet dorp :)
Ik zou het vrij droevig vinden om daar mijn tent naast te moeten zetten :X

Het is tegenwoordig al uitkijken geblazen, want de goede campings worden grotendeels overgenomen door stacaravans, etc., en dat gebeurt soms leuk / speels / gemixed maar soms ook uitermate deprimerend. Dit vond ik wel heel extreem zo met die huisjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DownBusiness
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-07 22:27
Wailing_Banshee schreef op maandag 05 september 2016 @ 08:21:
[...]

Die party tent hebben wij ook! Maar dan voor in de tuin :p

[...]

Wij zijn begonnen met interrailen (vond ik echt fantastisch!). Tent op de rug en van stadscamping naar stadscamping. Daarna was het tijd voor de fiets vakanties. Wel met aanhanger (een die ook in de trein mocht, want het is gewoon een grote weekendtas waar je "toevallig" wieltjes onder kunt zetten :P).
Toen kwam de Yaris, gevolgd door de Auris (het werd dus allemaal wel steeds luxer) waarbij we nooit zoveel spullen meenemen dat we het achterraam blokkeren. En de achterbank mag alleen de dagvoorraad bevatten.

Maar dit jaar met de MX5 en dat was helemaal fantastisch. Gaf een beetje het gevoel van het fiets camperen, maar dan met iets meer luxe (je hoeft dan iets minder op gewicht te letten, dus iets zwaardere (= dikkere) matjes en we konden vouwstoeltjes meenemen).

[afbeelding]

[afbeelding]

(als tegenhanger van al die enorme tunnels hierboven!

Waar je heel erg op moet letten als je alles zelf moet tillen is gewicht. Dus neem dingen mee die meerdere functies hebben: een bord kan ook als snijplank dienen, een beker kun je gebruiken als maatbeker, als drinkbeker en als vlabak. Wij zijn met z'n tweeen, en hebben twee borden, twee bekers, twee keer bestek, en 1 Zwitsers zakmes. Het bestek hebben we dit jaar voor het eerst vernieuwd (we zijn vorig jaar een mes verloren van 1 setje), de borden en bekers zijn zo'n 16 jaar oud... We hebben ook maar 1 slaapzak, want we hebben een laken waar we de matjes in kunnen doen en de slaap aan kunnen ritsen. Scheelt zowel gewicht als volume.

En ik ken Decathlon niet, ik ben nu een keer in zo'n winkel geweest en dat was in Hongarije, en als dat een typische winkel was, zou ik daar niet heen gaan voor kampeer spullen. Ze hadden daar niet erg veel voor de lichtcampeerder.
Erg tof om te lezen en die fotos te zien. Precies wat ik in gedachten had bij een een autovakantie. Tentje achterin (achterop in dit geval). Dit voorjaar in Zwitserland geweest maar hotels en Air BnBs gaan wel aantikken op den duur. Dus besloten de volgende keer een tent en twee fietsen mee te nemen. Denk ik de ideale manier om een omgeving te verkennen.

Ik ben echt compleet een onbekende met kamperen dus ga dit topic maar eens doornemen. Bijv. zo'n tent als op de foto. Hoelang duurt dat nou om op te zetten/af te breken? Zit er bijna aan te denken om een boomtent aan te schaffen. Hoe geweldig.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0213/4326/t/16/assets/home-slider-slide-3.jpg?12553942820913857642

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Nu online

Wailing_Banshee

You're Next

DownBusiness schreef op maandag 05 september 2016 @ 14:01:
[...]

Erg tof om te lezen en die fotos te zien. Precies wat ik in gedachten had bij een een autovakantie. Tentje achterin (achterop in dit geval). Dit voorjaar in Zwitserland geweest maar hotels en Air BnBs gaan wel aantikken op den duur. Dus besloten de volgende keer een tent en twee fietsen mee te nemen. Denk ik de ideale manier om een omgeving te verkennen.

Ik ben echt compleet een onbekende met kamperen dus ga dit topic maar eens doornemen. Bijv. zo'n tent als op de foto. Hoelang duurt dat nou om op te zetten/af te breken? Zit er bijna aan te denken om een boomtent aan te schaffen. Hoe geweldig.
[afbeelding]
Ik zat er ook naar te kijken, het probleem is dat dat heel leuk is als je in een open bosrijk gebied zit (vooral wild kamperen), maar op campings lijkt het me heel vervelend! Je zult zien dat ze wel bomen hebben, maar dan 1 per plek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Rukapul schreef op maandag 05 september 2016 @ 13:57:
[...]

Ik zou het vrij droevig vinden om daar mijn tent naast te moeten zetten :X

Het is tegenwoordig al uitkijken geblazen, want de goede campings worden grotendeels overgenomen door stacaravans, etc., en dat gebeurt soms leuk / speels / gemixed maar soms ook uitermate deprimerend. Dit vond ik wel heel extreem zo met die huisjes.
Teveel naar de foto's van de voorzieningen gekeken (en vooruit, die waren prima), slecht uitgezocht dit keer. Dit was het exacte plekje, overigens zie ik nu dat ze gewoon in het midden hier slechts 1 rij plaatsen hadden, dit hebben ze aangepast, want in het midden van het veld stonden we dus gewoon dubbel. Deze camping is verkocht aan Vacansoleil en die hebben er meer een business case van gemaakt dan nog iets dat met vakantie vieren te maken heeft.

Toevallig stond mijn collega ergens in het bos (met een huisje). Daar stonden vroeger blijkbaar de helft van de huisjes, ze hebben gewoon nog extra huisjes geplaatst met een "A" bij het nummer.

Nee, kansloze camping. Voor volgend jaar hebben we alvast iets uitgezocht aan de Dordogne, 120 kampeerplaatsen afwisselend en met bebossing, slechts 2 sta caravans en minder "Mandy" publiek (kettinkje om de enkel - check, kettinkje met je eigen naam om je nek - check, 13 in een dozijn tattoo boven je reet - check).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Nu online

Wailing_Banshee

You're Next

Dit is meer mijn type camping

https://www.google.com/ma...252765,215m/data=!3m1!1e3

Mooie camping was dat, schoon, rustig en prachtig gelegen. Met bij elke plek een stookplaats en een houten bank :D En aan een prachtige weg (die we de volgende dag gereden hebben)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Wailing_Banshee schreef op maandag 05 september 2016 @ 15:05:
Dit is meer mijn type camping

https://www.google.com/ma...252765,215m/data=!3m1!1e3

Mooie camping was dat, schoon, rustig en prachtig gelegen. Met bij elke plek een stookplaats en een houten bank :D En aan een prachtige weg (die we de volgende dag gereden hebben)
Dit is een van mijn favo campings:
https://www.google.co.uk/...0858!4d-3.8010354!6m1!1e1

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Nu online

Wailing_Banshee

You're Next

Oh, die ziet er ook gaaf uit, alleen 1 probleem... Ze rijden daar aan de verkeerde kant van de weg :P Ik zou daar heel graag eens heen gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 22:26

André

Analytics dude

Wij hebben nu al weer geboekt voor deze:
https://www.google.com/ma...041645,284m/data=!3m1!1e3

De stacaravan straten zijn heel ongezellig, maar alles wat je in het midden en rechtsonder ziet (onder de horizontaal lopende straat) zijn vrije veldjes. En zoals je kunt zien heel veel bomen, en dichtbij de voorzieningen.

[ Voor 11% gewijzigd door André op 05-09-2016 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
fredkroket schreef op maandag 05 september 2016 @ 13:13:
Ligt er vooral aan waar je naartoe gaat... In Denemarken en Duitsland heb je op veel campings een royale plaats, ga je naar Frankrijk (of erger, Italië) dan moet je haast blij zijn dat je caravan zonder voortent op de camping past.
Uiteraard verschilt het ook weer per camping en gebied. We hadden op de heenweg een camping waar we letterlijk de caravan niet op het plaatsje kwijt konden (8m x 2,3m), vooral omdat er veel bomen en bosjes in de weg stonden, maar vervolgens kregen we een plaatsje waar de caravan 2x achter elkaar op kon + voortent en nog 1 auto (ging richting 200m2).
Dat scheelt zeker inderdaad. Mij zie je niet in die bekende toeristische gebieden dus ik heb al snel meer ruimte dan zo'n sardientjesveld. :P
Overigens waren we op een camping waar ik als kampeerder overigens nooit meer heen ga. De kampeerplekken zijn op zich redelijk (10mx10m), maar het deel waar wij stonden was 1 grote vlakte. Heel de dag zon, amper schaduw. Daarnaast zijn de plaatsen niet echt afgebakend (met bijvoorbeeld struiken), dus Jan-en-Alleman boendert zo tussen je scheerlijnen door omdat het toch weer 2 meter lopen scheelde. Ik heb me daar dan ook echt even ontpopt tot vervelende kampeerder; "Meneer\mevrouw\kind; We zijn hier beide voor een stukje kampeergenot en voor mij hoort daarbij dat ik me geen zorgen hoeft te maken wie er ineens achter me langs sluipt of zijn nek breekt over mijn haringen of scheerlijnen. Wilt u gewoon over het pad lopen? Bedankt!". Boodschap kwam bij 90% duidelijk aan, een enkeling waagde nog een poging (en dan ging ik dat nóg vervelender uitleggen).

Ik begrijp gewoon niet dat je dat doet, vind het echt een stukje dat je blijkbaar bij je opvoeding gemist hebt. Zou niet eens bij me opkomen om dat te doen.
Dat begrijp ik ook totaal niet, maar ik kan niet anders dan concluderen dat minimaal de helft dus geen opvoeding genoten heeft. Het is echt bizar wat sommigen over hebben voor de kortste route. Zelfs tussen de auto en je tent door over de scheerlijnen stappend. En dan nog blijven haken ook. 8)7

Herken je ook van die types die dan voor hun tent/caravan/kamper gaan zitten en je van een afstandje continu openlijk aan het bekijken zijn? Zo'n muts had ik afgelopen vakantie. Dus mijn auto aan die kant op de plek geparkeerd om het zicht te blokkeren en daarachter hadden we mooi en stukje gras voor onszelf. :')

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Wailing_Banshee schreef op maandag 05 september 2016 @ 15:48:
[...]

Oh, die ziet er ook gaaf uit, alleen 1 probleem... Ze rijden daar aan de verkeerde kant van de weg :P Ik zou daar heel graag eens heen gaan...
Dat went snel hoor... vorige 2 weken zijn we daar met een vriend van ons geweest, op dag 2 reed hij al solo elke ochtend naar de bakker in het dorp :)

meer info over de campsite op https://www.coolcamping.c...message=no_results&id=195

De cool camping site is trouwens een goede bron voor campings die wat leuker zijn en niet rijtje rijtje :)

[ Voor 22% gewijzigd door ToolkiT op 05-09-2016 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb

Eijkb

Zo.

DownBusiness schreef op maandag 05 september 2016 @ 14:01:
[...]

Ik ben echt compleet een onbekende met kamperen dus ga dit topic maar eens doornemen. Bijv. zo'n tent als op de foto. Hoelang duurt dat nou om op te zetten/af te breken?
Opbouw van die grote Obelink (6 personen) gaat in anderhalf uur. Als je de opblaasversie hebt is dat 20 minuten. Kan sneller indien regen, maar ik pak altijd eerst de stoelen uit en een koud pilsje voor tussendoor. Inpakken gaat ook redelijk snel als het moet. Indien regen rits ik grondzeil los, pak de tent in op het grondzeil en dat gaat dan als laatste los de kar in. Kar is superhandig, ook als "opbergschuur" voor zwem- en BBQ spullen tijdens de vakantie. En daar ons karretje normale wielen heeft is 130 op de snelweg geen enkel probleem. Je merkt het niet eens.

2 weken op vakantie met karretje / tent en je hebt de aanschaf er al uit als je dit vergelijkt met 2 weken in huisje of stacaravan (in het hoogseizoen).

Boomtent is niet nuttig. Zal je op 99% van de campings niet kunnen gebruiken.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
fredkroket schreef op maandag 05 september 2016 @ 14:48:
Deze camping is verkocht aan Vacansoleil
Dat gebeurt meer en meer. Enerzijds is het goed, want zo'n camping kan zich betere facilliteiten veroorloven (bv zwembaden zijn duur), maar anderzijds wordt het soms fantasieloos toegepast.

Er zijn alternatieven. Bijvoorbeeld in Oostenrijk (Karinthie) hebben we nu al 2x op een camping gestaan waar het zwembad op de camping van de gemeente is. Duidelijk een win-win voor het toerisme en de lokale zwemvoorzieningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eefje91
  • Laatst online: 23-04 13:42
Wailing_Banshee schreef op maandag 05 september 2016 @ 08:21:
[...]
We hebben ook maar 1 slaapzak, want we hebben een laken waar we de matjes in kunnen doen en de slaap aan kunnen ritsen. Scheelt zowel gewicht als volume.

[...]
Wat? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord, maar het klinkt ontzettend praktisch. Heb je een linkje?

Zo'n boomtent is nuttig voor wildkamperen, maar ga dan direct voor de hangmat-setup zou ik zeggen :) (hangmat + klamboe + tarp, heb de mijne nog niet kunnen uittesten helaas).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Eefje91 schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:46:
[...]

Wat? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord, maar het klinkt ontzettend praktisch. Heb je een linkje?

Zo'n boomtent is nuttig voor wildkamperen, maar ga dan direct voor de hangmat-setup zou ik zeggen :) (hangmat + klamboe + tarp, heb de mijne nog niet kunnen uittesten helaas).
in de bergen heb je er alleen niks aan ;)
ToolkiT in "Het Grote Outdoor- en Bergwandeltopic - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eefje91
  • Laatst online: 23-04 13:42
Dat is inderdaad precies de reden dat ik hem nog niet heb uitgeprobeerd :P Deze zomer alleen maar gekampeerd boven de boomgrens of samen met mn vriend, en we passen niet samen in die hangmat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voronwë
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:10
Gaaf! Nog problemen gehad?
Je hebt vast niet Crib Coch gedaan, als ik je verhaal zo lees?
Ik ben in juni via het Ranger pad omhoog gegaan en terug via het Rhyd Ddu pad. Niet blijven slapen helaas, maar onze camping lag slechts op 1 mile van Rhyd Ddu. Crib Coch staat nog op mijn lijstje!

Around here, something radiates. (Counting Crows)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Voronwë schreef op maandag 05 september 2016 @ 17:58:
[...]

Gaaf! Nog problemen gehad?
Je hebt vast niet Crib Coch gedaan, als ik je verhaal zo lees?
Ik ben in juni via het Ranger pad omhoog gegaan en terug via het Rhyd Ddu pad. Niet blijven slapen helaas, maar onze camping lag slechts op 1 mile van Rhyd Ddu. Crib Coch staat nog op mijn lijstje!
Nee, geen echte problemen. We hebben Rhyd Ddu/south ridge route heen gedaan en de Watkins route terug. Op de heenweg is het pad wat onlogisch; het brede pad loopt lang de valei in, terwijl de doorgaande route een onduidelijke afslag is.. we kwamen dus in een moerassig gedeelte uit.. en ipv terug te gaan zijn we daar recht omhoog gegaan.. van hier https://www.google.co.uk/...8504!4d-4.0762766!5m1!1e4 naar hier https://www.google.co.uk/...8504!4d-4.0762766!5m1!1e4 hier dus: https://www.google.co.uk/...4.0762766!5m1!1e4!6m1!1e1
Dat was best pittig.. sompig en steil...

slapen ging erg goed.. ik had op de kaart een ruine gezien.. maar het gedeelte met hoge muren was nogal nat omdat er een stroompje regen water door heen liep..
Ernaast was een droog gedeelte maar met wat lage muren:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/14231917_10157430070995088_8519125864670176127_o.jpg
Dus even een uurtje stenen stapelen en we hadden een mooie shelter:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14212189_10157430112975088_2092146069733539286_n.jpg?oh=393b2479643767d43e0a3d7dd4269899&oe=58407948

Crib Coch zijn we niet op geweest, maar savonds wel even naar zijn buurman: https://www.google.co.uk/...8504!4d-4.0762766!5m1!1e4

De jongens die we op de summit tegen kwamen bij zonsopgang waren bezig met de horseshoe route, en die hadden Crib Coch dus in het donker gedaan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:59

Polariteit

Fietsende fotografeur

ToolkiT schreef op maandag 05 september 2016 @ 18:26:
[...]

Nee, geen echte problemen. We hebben Rhyd Ddu/south ridge route heen gedaan en de Watkins route terug. Op de heenweg is het pad wat onlogisch; het brede pad loopt lang de valei in, terwijl de doorgaande route een onduidelijke afslag is.. we kwamen dus in een moerassig gedeelte uit.. en ipv terug te gaan zijn we daar recht omhoog gegaan.. van hier https://www.google.co.uk/...8504!4d-4.0762766!5m1!1e4 naar hier https://www.google.co.uk/...8504!4d-4.0762766!5m1!1e4 hier dus: https://www.google.co.uk/...4.0762766!5m1!1e4!6m1!1e1
Dat was best pittig.. sompig en steil...

slapen ging erg goed.. ik had op de kaart een ruine gezien.. maar het gedeelte met hoge muren was nogal nat omdat er een stroompje regen water door heen liep..
Ernaast was een droog gedeelte maar met wat lage muren:
[afbeelding]
Dus even een uurtje stenen stapelen en we hadden een mooie shelter:
[afbeelding]

Crib Coch zijn we niet op geweest, maar savonds wel even naar zijn buurman: https://www.google.co.uk/...8504!4d-4.0762766!5m1!1e4

De jongens die we op de summit tegen kwamen bij zonsopgang waren bezig met de horseshoe route, en die hadden Crib Coch dus in het donker gedaan _/-\o_
Gaaf dit :)

Wij gaan eind deze week ook eindelijk weer kamperen, gewoon met koepeltentje achterin de auto en hopen dat we mooi gelegen campings er een beetje uit kunnen pikken :)

Één van de mooiste campings waar we overigens ooit gekampeerd hebben, bijna 360 graden in het rond dit uitzicht (ja, we waren de enigen)...

Afbeeldingslocatie: https://c5.staticflickr.com/8/7532/15226911524_7307ab51d6_c.jpg

Gaan we in Europa niet zo snel vinden ben ik bang, hooguit in het noorden met wildkamperen maar nu gaat de reis zuidwaarts :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
nou denk dat ik volgend jaar mn Peltier koelbox ook maar eens in ga ruilen voor een compressor model..

al koelt dat ding wel al beter dan die fabrieks af deed.. geen koelpasta te vinden tussen de peltier en de heatsinks.. enige voordeel van de peltier is dat die geen last heeft van een warmlopende compressor.. :X

vorig jaar mn Camping diepvries (gewoon klein vriezertje :P ) bijna naar de milieustraat kunnen brengen door een oververhitte compressor.. is met 40+ graden omgeving ook niet zo gek natuurlijk en dat die intern ipv -20 slechts -2 kon bereiken.. overdag..
dit jaar een 120mm fan op 230VAC achterop de koelribben gehangen en deze continu laten lopen..
en dat leek te helpen... ;) al was het nou geen hittegolf, maar tot op heden bleef de interne temperatuur iig onder de -20 :P en het beetje extra geluid in de voortent kan mij niet deren :P

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Nu online

Wailing_Banshee

You're Next

Eefje91 schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:46:
[...]

https://www.bol.com/nl/p/...persoons/9200000026757309

Zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Eijkb schreef op zondag 04 september 2016 @ 12:23:
[...]

[afbeelding]
Hoe heet die tent links, dat koepeldakje zeg maar. Dat lijkt me ook een ideaal ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 11:06

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

https://www.dewitschijnde...-event-shelter-partytent/ denk ik?

Die staat daar onder de categorie partytenten.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Ja, check. Ondertussen ben ik er ook achter dat het Canopy kan heten, dan krijg ik ook redelijke resultaten. Als je zoekt op koepel partytent vind je alleen maar koepeltenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Nu online

Wailing_Banshee

You're Next

André schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 09:05:
[...]

Hoe heet die tent links, dat koepeldakje zeg maar. Dat lijkt me ook een ideaal ding?
Dat ding is echt ideaal. Wij hebben zo'n eventshelter van Coleman, zelfs bij storm blijft dat ding goed staan (zolang je hem maar netjes scheert). We konden vorig jaar wel het doek weggooien, was na 3 jaar de hele zomer staan (in de achtertuin) helemaal gaar. En die laatste storm vorig jaar was het einde... De stokken zijn nog perfect, dus alleen een nieuw doek gekocht.

Opzetten is makkelijk, geen geemmer met stokken, omdat die maar op 1 manier kunnen (vanwege de boog :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voronwë
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:10
Wij gebruiken ze bij mijn scoutinggroep ook. Ze zijn echter best prijzig (in scouting termen) zeker als je er nog zijschermen bij wilt hebben. Onze gaat nu zo'n 8 jaar mee, maar is inmiddels goed op. Waterdicht zijn ze zeker niet meer. Ze zijn er in meerdere maten.
Wij zijn, na hard sparen, overgestapt op een Aktiviteitendak van De Waard...

Around here, something radiates. (Counting Crows)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb

Eijkb

Zo.

André schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 09:05:
[...]

Het is de Coleman Eventshelter XL. Gebruiken we thuis voor feestjes en op de camping als we met een aantal gezinnen gaan. Erg handig, super stevig enzovoorts. Heeft deze vakantie met 7 volwassenen, 6 kinderen en nog wat keukenmateriaal droog gehouden tijdens die ene bui. Met van die solar ledlampjes van de Action oid is het ook nog eens leuk aan te kleden. En ziet er leuker uit dan menig partytent.

Heeft vorig jaar met een stevige valwind wel wat schade aangelopen aan 1 stok, het fijne van Coleman is dat je dan eenvoudig die stok kunt nabestellen. Overigens best knap, daar diezelfde valwind het einde betekende van onze Gelert tunneltent. Daarom nu een tent van doek gekocht met dikke stokken ipv van die glasvezel stokjes.

.

Pagina: 1 ... 7 ... 276 Laatste