Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Met de huidige corona paniek ben ik wel blij dat er nog niets vastligt of betaald is.
alles kan off-topic
Dit heb ik ook. Normaal boek ik de zomervakantie altijd in december, nu kwam het er gewoon niet van. Achteraf ben ik heel blij. Eerst maar eens afwachten hoe dit allemaal verder gaat lopen, ik boek wel weer wat als de 'storm' is gaan liggen, desnoods blijven we thuis en gaan we later dit jaar nog een keer, met de kerst de zon opzoeken ofzo!Ankona schreef op maandag 16 maart 2020 @ 12:43:
Ik vond van mezelf dat ik dit jaar erg laat ben met het maken van vakantieplannen. Beetje veel andere zaken aan het hoofd waardoor het er steeds maar niet van komt.
Met de huidige corona paniek ben ik wel blij dat er nog niets vastligt of betaald is.
En anders gaan we gewoon kamperen bij m'n moeder...
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Ik ben ook blij dat wij nog niet geboekt hebben. De planning was sowieso wat later boeken aangezien er een kleintje bij is gekomen. Het is dus even afwachten hoe de kleine meid het gaat doen. Dat bepaald mede of we dit jaar gaan kamperen.Ankona schreef op maandag 16 maart 2020 @ 12:43:
Maar nu ben ik blij dat wij nog niks geboekt hebben.
Als dit niet doorgaat ben ik voor mijzelf aan het oriënteren of het voor mij mogelijk is om te voet door Nederland te trekken en onderweg te kamperen, vriend vindt dit idee top maar wil liever nog niet mee met geen enkele kampeerervaring. We overwegen om misschien in het najaar een vliegvakantie te boeken naar een wat luxer oord zodat wij eerst kunnen sparen.
---edit---
Oh, je hebt bij een inreisverbod of gesloten camping gewoon recht op geld terug: https://www.consuwijzer.n...chten-bij-het-coronavirus
[ Voor 46% gewijzigd door barrymossel op 17-03-2020 12:22 ]
Vakanties hadden we sowieso nog niet geboekt, we gaan allemaal wel zien hoe het 1 en ander gaat lopen. Plannen maken voor langer dan een week is niet echt te doen momenteel.
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD
Onder de oude regels had je daarmee "slechts" een aanhanger met een mtm van 1222 kg mogen trekken, omdat dat het leeggewicht van het trekkend voertuig is.
EDIT: Nu ik naar de links in je handtekening kijk, kon het weleens zo zijn dat je auto een flink hogere mtm heeft dan de mijne...
[ Voor 10% gewijzigd door Wild Chocolate op 17-03-2020 15:49 ]
Had zojuist contact met onze caravandealer. Het is een gekkenhuis op dit moment omdat iedereen z'n caravan wil voordat de tent (no pun intended) eventueel op slot gaat.TgR_KILLER schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:31:
Onze caravan wordt als het goed is begin juni geleverd,
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Zojuist gelezen dat het camperen voor seizoensplekken (in NL) volgend weekend gewoon gaat beginnen.Pathogen schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:04:
Pff, ik vraag me af hoe het uberhaupt gaat lopen met vakanties deze zomer.
De branche vereniging heeft vandaag daar een ei over gelegd.
Aap!
Ik ben zeer benieuwd, onze seizoensplek is 28 maart beschikbaar voor opbouw. Het eerste seizoen overigens, ik hoop dat alles doorgaat. Het is een rustige natuurcamping met ruim 50 meter tussen de plaatsen, ik zie weinig verschil of ik met mijn vriendin thuis zit of in onze tent.
We gaan trouwens met een 'ouderwetse' bungalowtent van Cabanon staan van katoen met een PVC dak. Hij is 4,5 bij 5 meter en heeft 6 slaapplaatsen (voor 2 personen, maar we verwachten veel neefjes en nichtjes die blijven logeren)
[ Voor 4% gewijzigd door TheIbex op 17-03-2020 16:32 ]
Interpolis, glashelder!
Wij hebben een caravan van 20jaar oud. Doet het primaTheIbex schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:28:
Welke branchevereniging? HISWA RECRON?
Ik ben zeer benieuwd, onze seizoensplek is 28 maart beschikbaar voor opbouw. Het eerste seizoen overigens, ik hoop dat alles doorgaat. Het is een rustige natuurcamping met ruim 50 meter tussen de plaatsen, ik zie weinig verschil of ik met mijn vriendin thuis zit of in onze tent.
We gaan trouwens met een 'ouderwetse' bungalowtent van Cabanon staan van katoen met een PVC dak. Hij is 4,5 bij 5 meter en heeft 6 slaapplaatsen (voor 2 personen, maar we verwachten veel neefjes en nichtjes die blijven logeren)
Aap!
Ik zou eigenlijk ook niet weten waarom niet. Die dingen staan vaak verder uit elkaar dan de gemiddelde appartementen in de stad. Het belangrijkste is dat de toiletgebouwen gewoon vaker (en beter) schoongemaakt worden en dat mensen niet gaan samenscholen (eventueel dingen als zwembad en gemeenschapsruimte dus dichtgooien).harmageddon schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:09:
[...]
Zojuist gelezen dat het camperen voor seizoensplekken (in NL) volgend weekend gewoon gaat beginnen.
De branche vereniging heeft vandaag daar een ei over gelegd.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Onze planning was Oostenrijk, gelukkig nog niet geboekt. Toch eerst maar even afwachten hoe het virus zich ontwikkeld en hoe de overheden daar mee omgaan.
De onzekerheid.... Gaan de grenzen open? Of komen er juist meer beperkingen?Cheesy schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 08:30:
Ik voorzie deze zomer wel een run op kampeerplaatsen in Nederland. Hebben we daar de capaciteit voor!? Misschien als alle Duitsers ook in eigen land blijven
Onze planning was Oostenrijk, gelukkig nog niet geboekt. Toch eerst maar even afwachten hoe het virus zich ontwikkeld en hoe de overheden daar mee omgaan.
Kan me ook voorstellen dat recreatie ondernemers uit lijfsbehoud minimaal flexibel zullen zijn met annuleringen.
Maar het komt erop neer dat ik ook nog niets gepland heb en ook niet sta te springen om nu iets vast te leggen.
alles kan off-topic
Haha goed gezienWild Chocolate schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:48:
@TgR_KILLER Weet je zeker dat je E nodig hebt? *knip*
EDIT: Nu ik naar de links in je handtekening kijk, kon het weleens zo zijn dat je auto een flink hogere mtm heeft dan de mijne...
Wij hebben een nieuwe gekocht, die wordt rond deze tijd gebouwd en in juni was de aflevering pas. De caravan stalling die we hebben geregeld is ook dicht vanwege Corona op het moment dus ook al zouden we de Caravan nu al kunnen halen kan ik hem nergens kwijtTheOmen schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:52:
[...]
Had zojuist contact met onze caravandealer. Het is een gekkenhuis op dit moment omdat iedereen z'n caravan wil voordat de tent (no pun intended) eventueel op slot gaat.
We gaan t wel zien.
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Ons geluk, we hadden een 'overjarig' model gekocht. Die moet alleen nog afgemonteerd te worden (gas, mover, gewichtverhogen etc). Hij stond al in de planning, nu gaan ze kijken of ze 'm naar voren kunnen halen. Zal waarschijnlijk betekenen dat ie meteen de stalling in mag, ons idee was direct een nachtje ergens te staan maar of dat gaat lukken....TgR_KILLER schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:00
Wij hebben een nieuwe gekocht, die wordt rond deze tijd gebouwd en in juni was de aflevering pas. De caravan stalling die we hebben geregeld is ook dicht vanwege Corona op het moment dus ook al zouden we de Caravan nu al kunnen halen kan ik hem nergens kwijt
We gaan t wel zien.
We hadden ook voor de week na de oplevering een rijvaardigheidstraining geboekt, maar die is uitgesteld tot nader order.
Hoop dat je nog bij je stalling kan! De stalling die ik heb gekozen is tot nader order dus ook helemaal dicht. Het model wat wij wilden was geen 2019 meer van, en op dat moment dat we onze 2020 kochten hadden we de financiën ook niet rond. Vandaar dat we toch voor een nieuwe gingen.TheOmen schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:23:
[...]
Ons geluk, we hadden een 'overjarig' model gekocht. Die moet alleen nog afgemonteerd te worden (gas, mover, gewichtverhogen etc). Hij stond al in de planning, nu gaan ze kijken of ze 'm naar voren kunnen halen. Zal waarschijnlijk betekenen dat ie meteen de stalling in mag, ons idee was direct een nachtje ergens te staan maar of dat gaat lukken....
We hadden ook voor de week na de oplevering een rijvaardigheidstraining geboekt, maar die is uitgesteld tot nader order.
ik zal eens even contact met ze opnemen, goeie tip. Maar, ik zet dat ding op het erf, zij rijden 'm tzt de stalling in. Da's toch helemaal corona-veilig?
Tja geen idee. Ik kreeg een nieuwsbrief dat ze voorlopig dicht waren. Zeker voor mensen die voor het eerst kwamen (aangezien je dan uitleg krijgt, sleutel voor het toegangshek etc.). Naja het is nog zeker 2.5 maand weg voor ons dus hopelijk is het dan beetje klaar met dit gedoe xD.TheOmen schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:36:
[...]
ik zal eens even contact met ze opnemen, goeie tip. Maar, ik zet dat ding op het erf, zij rijden 'm tzt de stalling in. Da's toch helemaal corona-veilig?
Ah, dat klinkt als een grotere organisatie dan de stalling die wij hebben, bij iemand in de (hele grote) schuur.TgR_KILLER schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:39:
[...]
Tja geen idee. Ik kreeg een nieuwsbrief dat ze voorlopig dicht waren. Zeker voor mensen die voor het eerst kwamen (aangezien je dan uitleg krijgt, sleutel voor het toegangshek etc.). Naja het is nog zeker 2.5 maand weg voor ons dus hopelijk is het dan beetje klaar met dit gedoe xD.
Dit, ik wacht het allemaal lekker af. Uiteindelijk is er altijd wel ergens een plekje te vinden en is vakantie puur wat je er zelf van maakt. Ik zie dat wel goed komen.Ankona schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:17:
Maar het komt erop neer dat ik ook nog niets gepland heb en ook niet sta te springen om nu iets vast te leggen.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Precies, desnoods pakken wij de tent en gaan 4 dorpen verderop bij de boer kamperen.Gonadan schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 12:07:
[...]
Dit, ik wacht het allemaal lekker af. Uiteindelijk is er altijd wel ergens een plekje te vinden en is vakantie puur wat je er zelf van maakt. Ik zie dat wel goed komen.
Soms ontdek je dan dingen in je eigen omgeving die je nog nooit gezien hebt.
M'n ideaalplaatje is anders maar zoiets kan best gezellig zijn in tijden van crisis.
voor de zomervakantie hadden we al een camping in Frankrijk geboekt, los van de reservering hoop ik dat de corona ellende in Augustus onder controle is.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Even mezelf quoten;TheIbex schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:28:
Welke branchevereniging? HISWA RECRON?
Gisteravond helaas het bericht ontvangen dat de camping zeker tot 6 april gesloten blijft. Ze volgen hierbij de richtlijnen vanuit de overheid. Nouja, hopen dat het snel overtrekt.
Interpolis, glashelder!
Ik neem aan vanwege Corona. Kijk even goed naar je dekking want de meeste verzekeringen hebben hier niet zo'n goede dekking voor.Pathogen schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 13:46:
Wij hebben toch nog een annuleringsverzekering toe kunnen voegen aan onze boeking voor de zomerHopelijk niet nodig, maar dat voelt toch wel wat veiliger...
https://www.independer.nl...sverzekering/corona-virus
Die heb ik nog nooit gehoord als geldige redenPathogen schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 13:57:
Nee dat begrijp ik, maar je kunt het altijd nog over een andere boeg gooien. "Ik moet toch werken van mijn baas" is een hele simpele
https://www.consumentenbo...nnuleringsverzekering#no3
Ach, dan kan je de kosten wel verhalen bij je werkgeverCheesy schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 14:25:
[...]
Die heb ik nog nooit gehoord als geldige reden![]()
https://www.consumentenbo...nnuleringsverzekering#no3
Communicatie van branchevereniging HISWA/RECRON :TheIbex schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:16:
[...]
Even mezelf quoten;
Gisteravond helaas het bericht ontvangen dat de camping zeker tot 6 april gesloten blijft. Ze volgen hierbij de richtlijnen vanuit de overheid. Nouja, hopen dat het snel overtrekt.
Nederland zit niet op slot; dus je mag open blijven
Bungalowparken, campings en watersportbedrijven die momenteel gesloten zijn of aankondigden niet open te gaan de komende weken, hebben hier zelf voor gekozen. Dit is geen maatregel van de overheid. Horeca op recreatieparken is wel gesloten vanaf 15 maart (uitgezonderd afhaallocaties). Voor de centrumfuncties, zoals winkels, zwembaden en activiteiten gelden voorzorgsmaatregelen en toelating van maximaal 100 personen.
O en edit over de annuleringsverzekering :
Voor een eventueel afgesloten annuleringsverzekering is er niet sprake van een geldige annuleringsreden en volgt er dus geen terugbetaling van de annuleringskosten uit de verzekering. Tenzij de recreant zelf ziek is of een reisgenoot ziek is of -ingeval hij niet ziek is- hij zich heeft bijverzekerd voor extra annuleringsredenen, zoals de uitbraak van een besmettelijke ziekte. Dit laatste is overigens meestal niet het geval.
Ingeval van annulering omdat de recreant zelf of een van zijn reisgenoten ziek is, moet er wel een doktersverklaring worden opgeleverd om een beroep te kunnen doen op de annuleringsverzekering.
[ Voor 28% gewijzigd door MEN-O op 19-03-2020 19:11 ]
al moet ik nog wel even sleutelen aan de sleurhut.. mank pootje
[ Voor 35% gewijzigd door SMSfreakie op 19-03-2020 20:17 ]
404 Signature not found
Dit geldt natuurlijk allemaal alleen als het de verzekeringsnemer (recreant) is die annuleert. Als de aanbieder (camping) annuleert, is die gewoon in gebreke.MEN-O schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:07:
[...]
O en edit over de annuleringsverzekering :
Voor een eventueel afgesloten annuleringsverzekering is er niet sprake van een geldige annuleringsreden en volgt er dus geen terugbetaling van de annuleringskosten uit de verzekering. Tenzij de recreant zelf ziek is of een reisgenoot ziek is of -ingeval hij niet ziek is- hij zich heeft bijverzekerd voor extra annuleringsredenen, zoals de uitbraak van een besmettelijke ziekte. Dit laatste is overigens meestal niet het geval.
Ingeval van annulering omdat de recreant zelf of een van zijn reisgenoten ziek is, moet er wel een doktersverklaring worden opgeleverd om een beroep te kunnen doen op de annuleringsverzekering.
[ Voor 93% gewijzigd door Yorinn op 27-03-2020 17:08 ]
Hier in zeeland gooien ze gewoon alle campings dicht.ebk71 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 20:51:
Camping die wij hadden gereserveerd voor paar daagjes in april moet dicht. De gemeente stelt aanvullende voorwaarden. Dit is nu zo'n geval dat ik me afvraag waarom zij dan roomser dan de paus moeten zijn.
Vind dat helemaal niet raar. Wat vind je zelf? Wat moet je op een camping in deze periode.ebk71 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 20:51:
Camping die wij hadden gereserveerd voor paar daagjes in april moet dicht. De gemeente stelt aanvullende voorwaarden. Dit is nu zo'n geval dat ik me afvraag waarom zij dan roomser dan de paus moeten zijn.
Mensen ontlopen?Jochem schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 13:45:
Vind dat helemaal niet raar. Wat vind je zelf? Wat moet je op een camping in deze periode.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dit jaar word mooi balen.. Hagelnieuwe caravan wordt in Juni geleverd en we kunnen er geen kloot mee dit jaar
Even los van of ik überhaupt nog heen wil, maar dat terzijde.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hij had dat van die vrienden gehoord die daar dus een plekje op die camping hadden.. Andere vrienden zitten normaal rond deze periode een half jaar op de camping (pensioen) zitten nu ook weer thuis.Gonadan schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 14:33:
@TgR_KILLER waar had hij dat vandaan? Wij hebben voor Hemelvaart een paar dagen staan op een camping waar ook een aantal familieleden dan zouden gaan staan. De camping zelf gaf aan dat zolang ze niet gedwongen worden zij lekker open blijven, maar dat zou dus zomaar eens kunnen veranderen in de tussentijd.
Even los van of ik überhaupt nog heen wil, maar dat terzijde.
Denk dat gemeentes die nieuwe noodverorderingen aanpakken om campings te sluiten.
Ik denk eerder dat ze gewoon geen extra toeristen willen. Zodat die in geval van problemen geen extra druk leggen op de zorg.TgR_KILLER schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 14:38:
[...]
Denk dat gemeentes die nieuwe noodverorderingen aanpakken om campings te sluiten.
Ja true, maar die mogelijkheid hebben ze nu door die noodverordeningmaartend schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 15:06:
[...]
Ik denk eerder dat ze gewoon geen extra toeristen willen. Zodat die in geval van problemen geen extra druk leggen op de zorg.
Over het algemeen wordt de noodverordening alleen ingezet als de betreffende locaties zelf te weinig maatregelen hebben getroffen. Ik vraag mij dan wel af hoe dat precies in z'n werk is gegaan.TgR_KILLER schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 16:37:
[...]
Ja true, maar die mogelijkheid hebben ze nu door die noodverordeninganders kunnen ze dat niet zomaar.
Als ik de nieuwsberichten er zo even bij haal hebben ze besloten om alle gedeelde sainitairgebouwen te sluiten. Het is dan aan de camping zelf of zij hun kampeervelden nog wel open houden of zich beperken tot huisjes met eigen sanitair, mits zij die hebben.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Onze vakantie voor Hemelvaart gaat waarschijnlijk niet door want álle centrale voorziening zijn gesloten. De WC kan nog met de Porta Potti maar douchen is ook fijn.
[ Voor 40% gewijzigd door Deveon op 28-03-2020 18:58 ]
Ja in de caravan hebben we ook wel een WC.. maar als ze het hele sanitair sluiten kan je die ook niet meer legen.. En dan krijg je toch al snel een issue.Deveon schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 18:47:
Zeker in Nederland zie je tegenwoordig heel veel plaatsen incl sanitair, dat zou nog prima kunnen met de huidige maatregels.
Onze vakantie voor Hemelvaart gaat waarschijnlijk niet door want álle centrale voorziening zijn gesloten. De WC kan nog met de Porta Potti maar douchen is ook fijn.
Waarom? Omdat het een advies is. En een advies geeft recht op eigen keuze. Dat hoef je niet te snappen, dat is gewoon een feit.Luuk84 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 20:48:
Er zijn er dus ook geen gehoor geven aan het “blijf thuis en reis zo min mogelijk” advies. Persoonlijk begrijp ik hier niets van. Volkomen terecht dat ze hier in Zeeland alles dichtgooien.
En zelf vind ik het redelijk idioot. Ik weet zeker dat ik op een camping verder van mijn buren sta dan thuis.
Dat weet je zeker? Als je binnen blijft heb je toch geen last van je buren?
Reizen en verplaatsen zorgt voor nieuwe (in)directe contact momenten, iets wat ze willen voorkomen, zo moeilijk is het toch allemaal niet? En als jij naar een (relatief veilige) camping gaat, geeft dat voor iemand anders weer een opening voor het weer net wat verder afwijken van het advies, het is ook een stukje morele plicht, dat houden aan het advies. Maar goed dat is mijn mening.
Je hoeft het me niet echt uit te leggen, ik werk in de zorg. Ik ben zo'n mafkees die door blijft werken tot er koorts is. En dat doe ik met alle liefde.Luuk84 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 20:59:
@maartend Een behoorlijk dwingend advies is het natuurlijk wel. En ja het geeft ruimte voor de eigen keuze, dit maakt afwijken van het advies nog niet de juiste. En wat denk je dat er gebeurd als niemand zich houd aan dit advies?
Dat weet je zeker? Als je binnen blijft heb je toch geen last van je buren?
Reizen en verplaatsen zorgt voor nieuwe (in)directe contact momenten, iets wat ze willen voorkomen, zo moeilijk is het toch allemaal niet? En als jij naar een (relatief veilige) camping gaat, geeft dat voor iemand anders weer een opening voor het weer net wat verder afwijken van het advies, het is ook een stukje morele plicht, dat houden aan het advies. Maar goed dat is mijn mening.
Maar desondanks is het voor mij dus juist heel belangrijk om ook afleiding te zoeken en met dit weer is dat het leifst in een klein pleuristentje, waar ik in de avond heerlijk voor kan zitten met mijn e-reader en een lekker whisky. Om dan de volgende dag weer verder te trekken.
En ja, ik ben m eer uitermate van bewust dat dit strondeigenwijs gedrag is.
Maar laat me niet de vrije keuze (en dan bedoel ik regering/RIVM (die beiden in deze crisis verder bij mij hoog in het vaandel staan) om me dan vervolgens op mijn keuze af te branden.
[ Voor 9% gewijzigd door maartend op 28-03-2020 21:23 ]
[ Voor 90% gewijzigd door Ardana op 30-03-2020 00:33 ]
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Tent dobbert ergens tussen Verwegistan en Nederland, levering ergens eind april
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Hebben ze hem overboord gekieperd of zo?aReaRe© schreef op donderdag 2 april 2020 @ 21:19:
Naar aanleiding van aReaRe© in "[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2"
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Een weekje vanaf nu? Tot eind april wordt er sowieso nog niks versoepeld en daarna vrees ik ook nog niet. Alle campings in Brabant zijn vanaf gisteren ook echt dicht, nieuwe noodverordening zegt dat ze dicht moeten.rikislief schreef op maandag 30 maart 2020 @ 14:08:
Onze camping blijft wel open, maar sluit het sanitair met uitzondering van de leegplek voor chemische toiletten. Daar hebben wij met de vouwwagen niks aan, dus wij wachten een weekje langer met opzetten om te zien of de maatregelen al versoepeld worden en op zijn minst het sanitair open kan.
Vandaag ook een brief gehad van onze caravan dealer. Hobby heeft zijn fabriek gesloten 2 dagen voor onze caravan gemaakt zou worden. Tis dus maar de vraag wanneer die nou komt.. Naja ik heb hem nog niet betaald en vakantie plannen hadden we sowieso nog niet gemaakt omdat mijn vriendin gisteren met een nieuwe baan is begonnen.
Vermoed dat hetzelfde geldt voor de Kuifmees die we besteld hebben. Om van Tsjechië naar hier te komen is toch een stuk moeilijker geworden.aReaRe© schreef op donderdag 2 april 2020 @ 21:19:
Naar aanleiding van aReaRe© in "[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2"
Maar ach, weet toch niet wat ik ermee zou doen voorlopig. Past namelijk niet in de achtertuin.
Want dat wordt het in de meivakantie. Thuis kamperen.
Maak er een echte doortrek-vakantie van. Eerst de voortuin, dan alles afbreken en inpakken en naar de achtertuin verkassenm_rick schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 08:44:
Ik heb vorig jaar al eens een nachtje in de tuin gekampeerd met de kids. Ik denk dat dat voorlopig ook de bestemming wordt voor de meivakantie. We kunnen nog kiezen uit voor- of achtertuin
Heh hehTheOmen schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 08:45:
[...]
Maak er een echte doortrek-vakantie van. Eerst de voortuin, dan alles afbreken en inpakken en naar de achtertuin verkassen
We willen wel een link.m_rick schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 08:46:
[...]
Heh hehik heb de camping al aangemaakt in Google maps, de eerste reviews zijn al binnen
Zal wel ergens bij de douane / of nog in een container liggen. Ik wordt netjes door Karsten Tenten op de hoogte gehouden (daar besteld op inruil van mijn oude Karsten tent), maar hou het ook in de gaten bij De Wit en Kampeercentrum Hendriks (beide Carbani dealer).
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
En wat schetst mijn verbazing? De Kuifmees ligt klaar. Ze sturen hem gratis op nu. Dus dat doen we dan maar. Misschien een keer opzetten in het park. Maar wanneer we echt gaan gebruiken? Geen idee...Jelte schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 07:06:
[...]
Vermoed dat hetzelfde geldt voor de Kuifmees die we besteld hebben. Om van Tsjechië naar hier te komen is toch een stuk moeilijker geworden.
Maar ach, weet toch niet wat ik ermee zou doen voorlopig. Past namelijk niet in de achtertuin.
Want dat wordt het in de meivakantie. Thuis kamperen.
Geweldig. Ga ik ook doen. Lig hier al met de veiligheidsregio in de clinch omdat ze alles dichtgooien. Ik ga een camping openen.
Laatst hadden we een pakketbezorger die niet snapte hoe ons huis nou een camping kon zijnmaartend schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 21:18:
[...]
Geweldig. Ga ik ook doen. Lig hier al met de veiligheidsregio in de clinch omdat ze alles dichtgooien. Ik ga een camping openen.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik kan mijn caravan straks niet eens fatsoenlijk in de straat kwijt... laat staan in de tuin haha.
Dat wordt gewoon de belangrijkste camping kit in de caravan laten liggen zodat als we een keer weg willen we de rest in de auto kunnen laden en vanuit de stalling direct door rijden.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Onder normale omstandigheden had mijn weekendtent al lang ergens gestaan.
Gok dat het thuiskamperen gaat worden, om even de thuiszitsleur te doorbreken
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Hoop wel heel erg dat de camping in Frankrijk die we geboekt hebben voor augustus nog door kan gaan.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Je kan water tappen en je chemisch toilet legen en dat is voor ons genoeg.
En dan Juni. Dan hebben we vier weken Zweden op het programma staan, dat wordt nog spannend of dat door kan gaan.
Hehe met onze Hobbyfranssie schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 23:50:
@TgR_KILLER Vergt veel onderhoud maar nu hebben we daar wel de tijd voor. Maar of je echt een grote of een kleine tuin hebt - of een balkon, je blijft toch opgesloten.Het gevoel om alles klaar te hebben dat zodra je weg kan je dat zonder inpakstress kan doen is ook al wat waard (en geeft je toch een soort van voorpret - op wat dan ook) en je blijft een beetje bezig met je hobby. Dus lijkt me een goed plan om die camping kit startklaar te krijgen.
De rest van de camping kit is klaar, we hebben 2 jaar met de tent gekampeerd dus we hebben eigenlijk alles al. Straks is het enkel nog de caravan inladen met alles wat er standaard in blijft (zoals kook gerei) heb al uitgezocht wat de caravan in gaat en wat elke keer mee naar huis komt. Ook gasflessen staan al klaar in de schuur, er is nog maar weinig wat we moeten hebben nu.
Voortent had ik iets strakker willen hebben. Wellicht de volgende keer even klooien om het wat mooier op te zetten.
Aap!
En het lijkt allemaal goed te komen. De dealer heeft het kenteken doorgegeven, het aflevermoment staat tot nog toe vast en we hebben een plekje gevonden op een camping om twee nachtjes te kunnen proefdraaien.TheOmen schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:23:
[...]
Ons geluk, we hadden een 'overjarig' model gekocht. Die moet alleen nog afgemonteerd te worden (gas, mover, gewichtverhogen etc). Hij stond al in de planning, nu gaan ze kijken of ze 'm naar voren kunnen halen. Zal waarschijnlijk betekenen dat ie meteen de stalling in mag, ons idee was direct een nachtje ergens te staan maar of dat gaat lukken....
Verwijderd
Ik acht die kans vrij klein, maar kan misschien panisch zijn.
Helemaal mee eens, en dan moeten ook nog de landen ertussen het doorreizen allemaal toestaan. Ik zie landen als Duitsland en Frankrijk ook nog niet staan te juichen om straks allemaal toeristen toe te laten. Ik bereid me mentaal alvast voor op vakantie in eigen land, of een paar weken klussen.toolkist schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:31:
Niemand die het weet, maar als ik m'n geld in zou moeten zetten zou het op oranje/rood reisadvies zijn. Misschien niet eens zozeer vanuit NL/BE zelf, maar ik geloof nooit dat, als Italie de boel dan onder controle heeft, ze het risico willen nemen dat (buitenlandse) toeristen nieuwe besmettingshaarden komen creeren.
Rekening van het eerste jaar stalling viel vandaag op de digitale mat.. Die is dus al binnen haha.
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Er is nog een stille hoop dat ik in augustus wel een weekend naar Willingen kan, anders word de tent dit jaar helemaal niet gebruikt....
Gelukkig had ik nog niets geboekt. Mijn ouders wel, maar annuleren kost hun 200 euro, dus die laten het (kostenloos) verplaatsen naar de herfstvakantie, in de hoop dat ze dan wel naar Oostenrijk kunnen/mogen.
[ Voor 30% gewijzigd door darkkingll op 07-04-2020 09:49 ]
Wij zouden begin juli ook naar een camping in Spanje gaan, maar hebben deze een paar dagen terug geannuleerd.Deveon schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 10:14:
Hemelvaart en Pinksterren op de camping kunnen we wel vergeten, maar toch hoop ik dat Spanje eind juli wel gewoon door gaat. De aanbetaling is al gedaan en de rest is ter plaatse, we'll see.. Ik kan mij haast niet voorstellen dat Spanje een zomer zonder toerisme kán overleven.
We waren al een paar weken aan het twijfelen om het te annuleren of niet. Wat voor ons de doorslag gaf: al zouden we naar Spanje mogen, is het dan nog wel net zo ontspannen en relaxed als we voor ogen hadden?
Italië en Spanje zijn hard getroffen door het virus en we zullen er nog lang niet van af zijn. Is het dan wel waard om 4500 EUR neer te leggen voor een camping waar we onzeker zijn wat dat met de sfeer en situatie in de omgeving doet. Het leek ons in dat geval beter te annuleren (5% van de aanbetaling zijn we wel kwijt - soit) en in plaats daarvan voor een deel van het "gebudgetteerde" bedrag ergens in de buurt op vakantie te gaan.
Wat bij ons ook speelt is dat mijn vrouw in het ziekenhuis werkt, we weten dus niet wat dat met haar werksituatie doet.
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
verder staat de caravan voorlopig nog even in de stalling..
geen zin om hem op te halen nog.. en gezien alleen 1 van zn voorpootjes niet helemaal lekker is kan ik dat altijd nog oplossen door er dit jaar van nood gewoon een losse steun onder schuiven..
normaliter halen we hem wel 8 weken van te voren op oid.. lekker rustig aan vast nog wat zaakjes regelen, vast langzaam aan de dingen die niet in de stalling mogen overwinteren (gasfles etc) weer van zolder halen en in de caravan zetten, en nog wat meer van dat soort gein
verder gaat er vrij veel in kratten gewoon in de auto mee.. dus staat een week van te voren ongeveer thuis klaar, en gaat dan zo de sleurhut / auto in.. (beetje gewicht verdelen)
404 Signature not found
Ik weet nog een leuk plekje in GroningenGonadan schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 11:20:
Ehm, willen jullie je vakanties gewoon gepland houden a.u.b.? Als iedereen gaat afzeggen dan kan ik geen plekje in Drenthe meer vinden in de zomer.
Als we weggaan, gaan we naar Hongarije. Ook gegarandeerd plek. De kans is alleen dat we dan wel moeten meehelpen met klussen
Voorlopig doe ik nog niks met de reservering. Ook van de camping nog niets gehoord.
)
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Milenco aero 3 zagen er wel degelijk uit en niet 'te' duur. Vanavond heel wat reviews gelezen en mensen over het algemeen positief. Maar nu wil ik dus eigenlijk de bolle variant in standaard lengte. Niet denken dat je die bij (betrouwbare) webshops kan vinden
/rant xD
Ik ga er voorzichtig toch al een beetje van uit dat we van de zomer niet naar het buitenland mogen...
Maar goed, ik zeg ook maar wat....