Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 55 ... 278 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:01

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

wmeester schreef op maandag 2 september 2019 @ 11:40:
[...]

Als het niet een te lastige plek is kun je misschien ook terecht bij de lokale 'service winkel' daar waar je kleding kunt repareren, laten stomen, pakketjes kunt ophalen, etc .
Het is de rits voorin die opnieuw gedaan moet worden voorop. Kan altijd naar de lokale kleermaker gaan met de tent en het vragen maar het liefste ga ik, zeker bij een tent, naar iemand die dit soort materialen vaker naait.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:48

Wailing_Banshee

You're Next

Touchdomex schreef op maandag 2 september 2019 @ 11:44:
[...]

Het is de rits voorin die opnieuw gedaan moet worden voorop. Kan altijd naar de lokale kleermaker gaan met de tent en het vragen maar het liefste ga ik, zeker bij een tent, naar iemand die dit soort materialen vaker naait.
Ik zou bij dit soort bedrijven kijken:

https://www.kruisinga-webshop.nl/c-4086214/reparaties/

Wij hebben onze tent (lang geleden hoor!) ook door een zeilmakerij laten reparen. En dat was niet eens een katoenen tent..

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:32
Een zeilmakerij is een zinniger keuze dan een kleermaker voor tentreparaties.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Wailing_Banshee schreef op maandag 2 september 2019 @ 12:52:
[...]

Ik zou bij dit soort bedrijven kijken:

https://www.kruisinga-webshop.nl/c-4086214/reparaties/

Wij hebben onze tent (lang geleden hoor!) ook door een zeilmakerij laten reparen. En dat was niet eens een katoenen tent..
Is ook wel een mooie.

Vroeger kon het in de kelder van de Vrijbuiter maar volgens mij is de reparatieafdeling daar weg nu het kampeerhal roden is geworden.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-11 13:28

mutsje

Certified Prutser

Zo vandaag de smitveld reubist elegance opgehaald, alle opties zo'n beetje erop. 2 jaar oud dus nog 3 jaar garantie :) nu nog afscheid nemen van de saris vakantie aanhanger en de de waard vergrote zilvermeeuw. En waarschijnlijk nog wat spullen. Daarna kisten in elkaar klussen die precies in de aanhanger passen :)

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-11 13:10
mutsje schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 17:49:
Zo vandaag de smitveld reubist elegance opgehaald, alle opties zo'n beetje erop. 2 jaar oud dus nog 3 jaar garantie :) nu nog afscheid nemen van de saris vakantie aanhanger en de de waard vergrote zilvermeeuw. En waarschijnlijk nog wat spullen. Daarna kisten in elkaar klussen die precies in de aanhanger passen :)
Zeer mooi Nederlands product.
Echt een tent op wielen .
Ook zeer in trek bij de waard tenten liefhebbers.

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Remy!!!! schreef op maandag 2 september 2019 @ 10:24:
[...]

- Niet op tentharingen staan.
... of de tentharingen voorzien van een solar lampje.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-11 13:28

mutsje

Certified Prutser

tafmaf schreef op zondag 8 september 2019 @ 11:38:
[...]

Zeer mooi Nederlands product.
Echt een tent op wielen .
Ook zeer in trek bij de waard tenten liefhebbers.
We zaten eerst naar Aart Kok te kijken maar Smitveld is toch net goedkoper, wel meer stokken maar dat hebben wij er wel voor over.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-11 22:04
JanB schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 11:08:
[...]

Edit: en als je er bent, probeer ze. Niets zo persoonlijk als hoe een stoel zit.
Uiteindelijk is dit het beste advies geweest :) Ik had een shortlistje gemaakt van stoelen tussen de 50-80 euro en deze uitgeprobeerd. Aantal vielen af door een te korte rugleuning waardoor de hoofdsteun in de bovenrug steekt. Uiteindelijk waren we beide wel te spreken over de Travellife Barletta XL. Bijkomen voordeel is dat ze mooi plat opvouwen.

De wijzen komen uit het Oosten!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Wie gaat er komend weekend naar de Kampeer en Caravan beurs in Utrecht :?

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Phony
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Afgelopen week nog met de vouwwagen eropuit geweest in Noord Brabant. Was een last minute beslissing. Met temperaturen tussen de 10 en 20 graden meer dan prima. Af en toe een buitje, maar overwegend droog.
Gelukkig droog in kunnen pakken.
Eerste keer kamperen in de herfstvakantie, maar voor herhaling vatbaar. Zo leuk dat de camping en het bos er totaal anders uitzien in dit seizoen.

90% caravans en een paar campers gezien, zeer weinig tenten of vouwwagens. Ondertussen wel gemerkt dat temperatuur niet zo'n issue is, omdat je je daar makkelijk op kunt kleden. Zo lang het maar geen hele dagen regent en we droog in kunnen pakken.

Nog meer mensen die recentelijk gekampeerd hebben?

[ Voor 4% gewijzigd door Phony op 25-10-2019 15:52 ]

Verwijderd

Nee, in augustus een weekend om de vouwwagen uit te proberen. Waterdicht was hij in ieder geval....
Nat in moeten pakken (het regende op moment van daadwerkelijk inpakken niet maar het doek was wel doorweekt). Daarna een paar dagen laten drogen in de kapschuur van mijn schoonouders.

Ook toen (in Drente) 95% caravans en campers. Naast ons nog 1 iemand met een vouwwagen en daktent en 1 iemand met een grote tent.

Van kou hebben we ook niet zo'n last gehad. 's nachts gewoon een fijne temperatuur in de slaapcabine. Voor de voortent hadden we voor de zekerheid een elektrisch kacheltje meegenomen. Werkte prima.

Komend jaar wil ik in de zomer wel mooi weer opzoeken ergens in Zuid-Duitsland of Frankrijk. Ik zoek eigenlijk een camping waar je redelijk wat vrijheid hebt met bomen her en der aan een meertje waarin je kan zwemmen. Iemand suggesties voor een gemoedelijke camping. Niet al te groot en waar het ontbreken van animatie als een pluspunt wordt gezien?

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:32
Wij kamperen heel graag, in de zomer altijd vol in de tent. Maar vroeger ook camper gehad. Laatst eens een kleine camper geprobeerd om rond te trekken.
Leuk, echter in plaats van camper gaat het een kleine caravan worden. Ben ik ook zo moo vertrokken en kan altijd klaar staan om te vertrekken. Fijn voor in de herfst/winter.

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Phony schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 15:51:
Nog meer mensen die recentelijk gekampeerd hebben?
Het kampeerseizoen is net begonnen toch? De drukte is weg dus nu lekker de ruimte voor je "alleen" 8)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/qM0Sp6j/2018-11-17-09-48-07.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/TWmJQ7D/2018-12-01-09-47-11.jpg

:)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:48

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

3 tenten zo op elkaar gepropt is wel hutjemutje hoor :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Chaoss schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 00:49:
3 tenten zo op elkaar gepropt is wel hutjemutje hoor :P
Dat is voor de warmte :P Als ze verder van elkaar staan koelt het iets meer af.

• Phony
  • Niet online
Hahaha. Ik ben al blij dat ik iedereen mee krijg om te kamperen in voor- of najaar wanneer het toch al iets frisser is. Zelf zou ik graag eens met meer kou gaan, maar voor de rest denk ik een stapje te ver.

Mee eens dat het prachtig is vanwege de rust!

• Bacchus
De natuur ziet er in het najaar ook prachtig uit: Zo'n extreem trage zonsopkomst met mist en dauw, bomen in het geel en rood...
Het is naar mijn idee wel veel minder de tijd voor de grote katoenen tenten en de caravannners en tenttrekkers lijken toch wat andere kanten op te gaan.

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:15
Wij (vrouw, ik en kindje van anderhalf jaar) hebben besloten om april volgend jaar te reizen voor 6 maanden in Europa. 8)

Zodat mijn zoontje toch wat vastigheid heeft, hebben we besloten om een camper aan te schaffen. We weten eigenlijk nog niet welke richting we op gaan. Portugal lijkt camper-heaven te zijn maar heeft het nadeel dat je daarna niet veel verder kan. Dus mogelijk gaan we meer richting Griekenland en Turkije en dan langzaam terug via Oost Europa. :)

• maartend
Ok, vraag

Ik heb nu een kleine caravan gekocht. Daar zit een 3-pits gasstel in. Ik moet nog een gasfles kopen. Nu heb ik koppelingen gezien zodat ik ze met LPG kan vullen. lekker cheap. Maar werkt mijn gasstel dan wel? Of moet daar nog iets mee gebeuren?

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Om te beginnen mag je die flessen helemaal niet vullen bij het tankstation (bij wet verboden). En er zijn diverse nadelen aan het gebruik van LPG icm een kookplaat.

Daarnaast vraag ik me bij dit soort afwegingen altijd af hoeveel je wel niet van plan bent te gaan koken zodat het prijsverschil ook echt uitmaakt.

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 29-10-2019 00:08 ]

• maartend
Duidelijk. dan doet ik het niet.

• Yukkie
  • Laatst online: 14:06

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

FreeShooter schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 11:04:
Wij (vrouw, ik en kindje van anderhalf jaar) hebben besloten om april volgend jaar te reizen voor 6 maanden in Europa. 8)

Zodat mijn zoontje toch wat vastigheid heeft, hebben we besloten om een camper aan te schaffen. We weten eigenlijk nog niet welke richting we op gaan. Portugal lijkt camper-heaven te zijn maar heeft het nadeel dat je daarna niet veel verder kan. Dus mogelijk gaan we meer richting Griekenland en Turkije en dan langzaam terug via Oost Europa. :)
Voordeel van een camper is dat direct de eerste KM al meteen vakantie is. :) Dus de hele rit naar Portugal ( dat is langs de kust van Frankrijk/Spanje al 3000 km) ben je al in camper-heaven ;) Portugal is dan een toetje. Als je dan via de zuidkust van Spanje en via de middellandse zeekust/ de Provence naar Italië rijdt, dan kun je ook dan nog een stukje Oost-Europa mee pakken. Hoewel ik persoonlijk toch voor Zwitserland/Oostenrijk zou kiezen.

We've got that ring of confidence

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:56

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Chaoss schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 00:06:
Daarnaast vraag ik me bij dit soort afwegingen altijd af hoeveel je wel niet van plan bent te gaan koken zodat het prijsverschil ook echt uitmaakt.
Dit. Die groene flessen kosten hooguit een tientje per vulling en daar doe ik meerdere jaren mee. De stap van Campingaz naar propaan vond ik wel de moeite waard (al zijn ze wel lomp groot) maar daarna is de winst verwaarloosbaar.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik gebruik wel Campingaz omdat ik geen grote fles wil gebruiken, heb 2 Campingaz flessen waar ik alsnog meerdere jaren mee doe. Op vakantie kook ik lang niet elke dag :P

Met een sleurhut zal het formaat niet uitmaken en dan zijn de groene kunstof flessen inderdaad het goedkoopst.

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11:11
@Chaoss De navulling van de kleine campingaz flesjes is echt schandalig duur. Het grote formaat gaat nog wel. Maar je kan er bijna niet omheen als je weinig ruimte tot je beschikking hebt.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik heb een 907, goedkoop is anders maar die heb ik na 3 jaar om moeten ruilen. per vakantie is dat alsnog niet veel geld.

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:15
Yukkie schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 08:27:
[...]

Voordeel van een camper is dat direct de eerste KM al meteen vakantie is. :) Dus de hele rit naar Portugal ( dat is langs de kust van Frankrijk/Spanje al 3000 km) ben je al in camper-heaven ;) Portugal is dan een toetje. Als je dan via de zuidkust van Spanje en via de middellandse zeekust/ de Provence naar Italië rijdt, dan kun je ook dan nog een stukje Oost-Europa mee pakken. Hoewel ik persoonlijk toch voor Zwitserland/Oostenrijk zou kiezen.
Bedankt voor de tip.

We wonen in Straatsburg, dus Zwitserland, Oostenrijk en Italië liggen om de hoek. Die bestemmingen houden we liever voor een lang weekend/weekje. Met deze reis hebben we juist de tijd om wat verder weg te gaan. :)

Maar we gaan er nog eens goed over nadenken.

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-11 20:16
Je kunt altijd nog een LPG goedgekeurde fles kopen.Maar dan moet je wel vaker dan 1 vulling per jaar verbruiken.
Ik werk nog lekker met de coleman benzine (gevuld met Aspen4 als die langer stilligt)

[ Voor 6% gewijzigd door harley op 29-10-2019 13:18 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• Phony
  • Niet online
W
Gonadan schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:42:
[...]

Dit. Die groene flessen kosten hooguit een tientje per vulling en daar doe ik meerdere jaren mee. De stap van Campingaz naar propaan vond ik wel de moeite waard (al zijn ze wel lomp groot) maar daarna is de winst verwaarloosbaar.
Ik heb ook een 5kg groene fles. Campingaz vind ik in verhouding te duur en iets te klein. Dan zou ik toch een reservetankje willen en dan is de ruimtebesparing weer bijna teniet gedaan.

Wij koken vrijwel elke dag, met 3 pitten tot onze beschikking hebben we deze zomer in 3 weken 1.5 kg verstookt. Met dat gemiddelde doen we dus 10 weken met een fles, ofwel 2.5 jaar voordat we moeten bijvullen.

Met dit tempo zou ik anders elk jaar een campingaz tankje moeten wisselen. Het risico dat we zonder komen te zitten is ook dan niet zo groot. Maargoed, op voorhand had ik ons verbruik een stuk hoger geschat.

Een gasbrander (kooktoestel) gebruikt gemiddeld 135 gram gas per uur. Daarmee had ik ons verbruik 2 a 3 keer hoger berekend. Op vakantie is t dan ook meer opwarmen dan echt koken eigenlijk. 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Phony op 29-10-2019 19:38 ]

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@Chaoss wie heeft het over kunststof? Ik doel op die metalen, die zijn een stuk slanker.

Neemt twee keer een 907 niet net zoveel ruimte in als één groene? :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Heb een 907 en een 904. 907 staat vast in de keuken en de 904 gebruik ik bij de Cadac. Heb geen zin om 1 grotere fles steeds te moeten ompluggen.

[ Voor 25% gewijzigd door Chaoss op 29-10-2019 19:55 ]

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ja met twee apparaten zou ik het ook anders aanvliegen, ik heb nu gewoon één toestel/grill.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• maartend
Dus als ik het goed begrijp ; groene, metalen fles en die laten bijvullen?
Dat doe ik ook bij mijn tuintafel en BBQ.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
maartend schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 20:21:
Dus als ik het goed begrijp ; groene, metalen fles en die laten bijvullen?
Dat doe ik ook bij mijn tuintafel en BBQ.
Meestal kan je ze alleen ruilen en niet bijvullen. Je moet dan hooguit bijbetalen voor keuringsjaren.
Omdat het gas zo goedkoop is ruil ik hem vaak al om voordat hij helemaal leeg is, hoef je ook geen reserve mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/w1RshtsnBimqWxvyYTSEb0GG/full.jpg

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• maartend
Gonadan schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 20:47:
[...]

Meestal kan je ze alleen ruilen en niet bijvullen. Je moet dan hooguit bijbetalen voor keuringsjaren.
Omdat het gas zo goedkoop is ruil ik hem vaak al om voordat hij helemaal leeg is, hoef je ook geen reserve mee.

[Afbeelding]
Ik laat dit soort flessen gewoon bijvullen bij mij in de buurt.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
maartend schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 21:05:
[...]

Ik laat dit soort flessen gewoon bijvullen bij mij in de buurt.
Dat kan, maar dat is tegenwoordig niet meer zo gebruikelijk. Zal wel iets te maken hebben met dat het ze tijd kost en dan liever gewoon ruilen en achteraf alles rustig bijvullen.

[ Voor 19% gewijzigd door Gonadan op 29-10-2019 21:07 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Phony
  • Niet online
Volgens mij heeft t er ook mee te maken of er dan wel een vulinstallatie aanwezig is. Zo niet, dan kan t nog steeds een distributeur van gasflessen zijn en kunnen ze dus alleen worden gekocht of geruild.

[ Voor 3% gewijzigd door Phony op 30-10-2019 00:01 ]

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Phony schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 00:01:
Volgens mij heeft t er ook mee te maken of er dan wel een vulinstallatie aanwezig is. Zo niet, dan kan t nog steeds een distributeur van gasflessen zijn en kunnen ze dus alleen worden gekocht of geruild.
Ja dat zou goed kunnen, maar ook bij het lokale tankstation waar ze van alles en nog wat vullen werkte het zo. Daar heb ik het vermoeden dat het gewoon te zwaar op het personeel zou wegen als ze naast het afrekenen van snack en brandstof ook nog ter plekke voor je moeten gaan bijvullen.
De lokale kampeerwinkel heeft een aparte opslag voor die flessen, buiten het pand. Daar heb ik inderdaad het gevoel dat jouw scenario geldt, die vullen het niet zelf.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• maartend
Gewoon een zelftankstation hier in de buurt met een losse flesvul installatie in een klein dorp op 2 kilometer van mijn huis.

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:03
André schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 12:51:
[...]

Meldt ;) Wij zijn net terug van 3 weken Lago Maggiore met de vouwwagen. Gelukkig al het noodweer ontlopen, 1 dag van 5 uur regen en de rest 30+. Commerciele camping, maar wij vinden dat lekker: shows, animatie, zwembaden, sup/kano verhuur, vers brood van de bakker 's ochtends, alles bij de hand. En voor het culturele vermaak doen we uitstapjes.
Op welke camping stonden jullie aan dit meer?

Wij zijn aan het kijken om de laatste twee weken van juli hier naartoe te gaan. (Met eigen spul)
Maar er zijn best veel campings rond dit meer.

Ik heb deze camping gevonden; https://www.lagomag.com/?lang=nl
Wat mij opvalt is dat deze camping 'maar' 25€per nacht kost, incl 2 kinderen van 11 en 12. (Waat zit de catch?)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:08

André

Analytics dude

wmeester schreef op donderdag 28 november 2019 @ 15:20:
[...]

Op welke camping stonden jullie aan dit meer?

Wij zijn aan het kijken om de laatste twee weken van juli hier naartoe te gaan. (Met eigen spul)
Maar er zijn best veel campings rond dit meer.

Ik heb deze camping gevonden; https://www.lagomag.com/?lang=nl
Wat mij opvalt is dat deze camping 'maar' 25€per nacht kost, incl 2 kinderen van 11 en 12. (Waat zit de catch?)
Wij zaten op Isolino, meer naar het noorden. De camping die jij noemt ken ik niet, wel weet ik dat het daar allemaal wat platter is, dus minder mooie uitzichten. Ik ben er wel eens met de boot langs gevaren.

• wmeester
André schreef op donderdag 28 november 2019 @ 15:25:
[...]

Wij zaten op Isolino, meer naar het noorden. De camping die jij noemt ken ik niet, wel weet ik dat het daar allemaal wat platter is, dus minder mooie uitzichten. Ik ben er wel eens met de boot langs gevaren.
Mooie camping inderdaad. Helaas wel 65€ per nacht. Tikt wel aan als je twee weken gaat. :)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:08

André

Analytics dude

wmeester schreef op donderdag 28 november 2019 @ 15:34:
[...]

Mooie camping inderdaad. Helaas wel 65€ per nacht. Tikt wel aan als je twee weken gaat. :)
Wij betalen iets van €72 per nacht voor 21 dagen. Zal met aantal personen te maken hebben (5). Maar vrienden die er vorig jaar in een stacaravan zaten komen niet opnieuw, de prijzen daar zijn verhoogd van €2700 naar €3000 per 2 weken.

[ Voor 18% gewijzigd door André op 28-11-2019 15:35 ]

• wmeester
André schreef op donderdag 28 november 2019 @ 15:35:
[...]

Wij betalen iets van €72 per nacht voor 21 dagen. Zal met aantal personen te maken hebben (5). Maar vrienden die er vorig jaar in een stacaravan zaten komen niet opnieuw, de prijzen daar zijn verhoogd van €2700 naar €3000 per 2 weken.
Ik ben eruit, alléén de plaats kost 25. Er komt dan nog stroom en mensen bij. Totaal 80€ per nacht :)

Wat een geld zeg...

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-11 20:16
Ben eigenlijk aan het kijken voor campings in het Maine er loire gebied in Frankrijk.
Zoek een gezellige camping waar ook wat Nederlandse kinderen zijn zodat onze zoon daar wat vriendjes kan maken. Zwembad is wel vereiste maar hoeft geen megazwempark te zijn. Animatie hebben we echt niet nodig. 2 jaar terug in Oostenrijk op camping maltatal gestaan en daar heeft ie zich goed vermaakt.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Als we dan toch bezig zijn, iemand al eens op deze camping in de Ardeche geweest:
www.campinglescharmilles.eu.

We zoeken een niet al te grote camping die leuk is voor jonge kinderen.

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-11 20:59
Omdat de vorige camping tip in dit topic enorm bevallen was doe ik gewoon nog een beroep op jullie ;).

We zoeken een -niet te groot schalige- camping met een paar leuke kinderveldjes (speeltoestel in het midden). Liefst in de buurt van een sub-tropisch zwembad en een strandje al dan niet aan zee. Regio Zuid- Nederland / Noord België.

Ps. De top-tip van vorig jaar was Camping Hoeve de Gastmolen in Vaals overigens. Kind-vriendelijk en klein/gemoedelijk.

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Vandaag een nieuw hoofdstuk toegevoegd aan het vouwwagenverhaal. Weer een rondje gedaan langs verschillende winkels om met een frisse blik weer van alles te vergelijken. Aart Kok weer even aangedaan om geheugen op te frissen, nu ook bij Smitveld geweest om die eens in het echt gezien en een algemenere winkel bezocht waar naast een hoop Cabanon ook nog wat Jamet en een enkele Holtkamper stond.

Toch weer een aantal zaken kunnen concluderen en ook wat overwegingen die nog niet beslecht zijn:
• de verschillen in uitstraling en aankleding of aanwezigheid van details zijn erg groot. (en erg subjectief)
• soms moet je de bagage onder het bed uit schuiven in plaats van dat hij omhoog kan klappen. In tegenstelling tot de verkoper heb ik toch het gevoel dat ik daar in de praktijk minder enthousiast van zou worden.
• ik neig steeds meer naar een kleiner binnen leefgedeelte (dus echt dicht met kuipzeil) en dan gewoon een luifel met eventueel windflappen voor buiten. (in plaats van ook een ruime voortent al dan niet met kuip)
• ik heb meer twijfels over een XL bed. In veel gevallen wordt hij direct heel erg groot en gaat soms stevig ten kosten van de ruimte en het opzetgemak. Het is echter een nogal definitieve keuze en als de standaard toch tegen valt ben je de sjaak.
• de keukens die er bij verkocht worden overtuigen mij nog steeds niet. Je betaalt ontzettend veel geld voor iets wat ik het meestal net niet vind. Ik ga mij verder verdiepen in iets als een camping keuken of chuckbox-achtig iets en bekijken of dat een waardig alternatief kan zijn.
• van sommige accessoires die je erbij kunt kopen vraag ik mij af wat de meerwaarde is omdat bij de fabrikant te doen. Neem een fietsendrager op de dissel, die dingen kan je bij elke fietsenwinkel kopen voor tien procent van de prijs van een af-fabriek fietsendrager. Wat maakt dan de originele de moeite waard?
• het gemak van opzetten en tussentijds verplaatsen weegt toch wel erg zwaar wil ik überhaupt een vouwwagen overwegen, dat is één van primaire redenen om het een interessante optie te vinden.

Ik ben er nog niet helemaal uit, maar wel weer wat wijzer. We gaan gewoon gestaag verder onderzoeken. :P

Ook bijzonder om te zien wat de verschillen tussen de verkopers zijn. Waar de één correct en vol respect over concurrenten spreekt vindt de ander het nodig om steeds een sneer uit te delen naar andere merken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als dat heel veel geld scheelt zou ik voor een keukentje en fornuis en fietsendrager gewoon bij decathlon ofzo kijken.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Voordeel van een kant en klare keuken is dat je die in de meeste gevallen achterop de vouwwagen hangt zodat je geen bagageruimte kwijt met met je losse keuken. Er zijn enkele merken waarbij de keuken in de bagage ruimte draait/schuift, of waarbij de keuken op de dissle staat of dus gewoon los in de bagageruimte.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ruimtebesparing is één van de voordelen inderdaad, maar vooralsnog verwacht ik daar geen problemen mee te hebben. Puur kijkend naar de verhouding voordeel/nadeel doet mij nu besluiten op z'n minst de alternatieven te onderzoeken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:27

The Legend

*Plop*

Met betrekking tot de keuken weet ik dat bij Cabanon de plaats van de as veranderd als je geen keuken neemt, ivm de gewichtsverdeling. Dat zou wellicht ook het geval kunnen zijn bij een fietsendrager op de dissel.

Ik ben toch malle pietje niet!

• barrymossel
  • Laatst online: 07:32
André schreef op donderdag 28 november 2019 @ 15:35:
[...]

Ik blijf me verbazen over dat soort prijzen (wij zitten er dit jaar ook wel op helaas). Maar een modaal gezin kan dit toch nooit betalen (van vakantiegeld). Betekent dat je meerdere jaren moet sparen.
Begint camperen een luxe te worden? En moeten we niet gewoon af van vaste schoolvakanties?

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
The Legend schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 08:10:
Met betrekking tot de keuken weet ik dat bij Cabanon de plaats van de as veranderd als je geen keuken neemt, ivm de gewichtsverdeling. Dat zou wellicht ook het geval kunnen zijn bij een fietsendrager op de dissel.
Dat zou kunnen al had ik dat idee niet echt, mede omdat het om extra gewicht op de dissel gaat.
Die keukens van Cabanon die ik zag zaten dan echt aan de achterklep vast. Dan heb je op het zwaartepunt op het verst sachet de as nog een flink stuk extra gewicht. Daar moet je inderdaad wel wat mee.

@barrymossel we zijn kamperen gaan verschuiven naar een ultraluxe comfort camping, privé sanitair, kant en klare tent of zelfs stacaravan bungalow. En betalen daarbij alles wat men vraagt.
Gewoon in een tentje gewoon op het gras in het bos is nog steeds goedkoop. Het is gewoon een kwestie van vraag en aanbod.

[ Voor 20% gewijzigd door Gonadan op 04-01-2020 10:01 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• barrymossel
  • Laatst online: 07:32
Gonadan schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 09:58:
[...]

Dat zou kunnen al had ik dat idee niet echt, mede omdat het om extra gewicht op de dissel gaat.
Die keukens van Cabanon die ik zag zaten dan echt aan de achterklep vast. Dan heb je op het zwaartepunt op het verst sachet de as nog een flink stuk extra gewicht. Daar moet je inderdaad wel wat mee.

@barrymossel we zijn kamperen gaan verschuiven naar een ultraluxe comfort camping, privé sanitair, kant en klare tent of zelfs stacaravan bungalow. En betalen daarbij alles wat men vraagt.
Gewoon in een tentje gewoon op het gras in het bos is nog steeds goedkoop. Het is gewoon een kwestie van vraag en aanbod.
Ik weet hoe het komt, maar het verschil tussen hoog- en "laag"seizoen is enorm. Wij hebben nu twee jaar een dochter die leerplichtig is en we betalen ruim het dubbele voor een vergelijkbare vakantie. Voor een gemiddeld huishouden lijkt me dat niet te betalen. Zou toch anders moeten kunnen? (Maar goed, dat is een andere discussie...)

Wij gaan dit jaar naar de Dordogne. Onwijs veel zin in, maar ik zie wel op tegen de rit erheen. We rijden in twee etappes, maar dan nog - twee kleine kinderen op de achterbank... Pfff.

Iemand sowieso nog tips om te doen met twee meiden van 3 en 6 ronde Belvès en Sarlat?

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-11 12:35
Dzine schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 10:29:
Omdat de vorige camping tip in dit topic enorm bevallen was doe ik gewoon nog een beroep op jullie ;).

We zoeken een -niet te groot schalige- camping met een paar leuke kinderveldjes (speeltoestel in het midden). Liefst in de buurt van een sub-tropisch zwembad en een strandje al dan niet aan zee. Regio Zuid- Nederland / Noord België.

Ps. De top-tip van vorig jaar was Camping Hoeve de Gastmolen in Vaals overigens. Kind-vriendelijk en klein/gemoedelijk.
Wij hebben een seizoensplek op Allurepark Laag Kanje in Maarn/Woudenberg.
Hier staan zowel een shitload een privé huisjes, chalets, en heleboel campeervelden. Een aantal velden is voor seizoensplekken maar ook een aantal velden voor korte duur.
Wij staan op een veld vlakbij het meer (henschotermeer), helaas moet je sinds vorig jaar betalen voor entree maar het is wel een prachtig natuurlijk meer.
Ook de speelmogelijkheden op sommige velden zijn prima, en anders kan je altijd naar de grote speeltuin in het midden van 't park lopen/fietsen.

Aap!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
barrymossel schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 09:52:
[...]

Ik blijf me verbazen over dat soort prijzen (wij zitten er dit jaar ook wel op helaas). Maar een modaal gezin kan dit toch nooit betalen (van vakantiegeld). Betekent dat je meerdere jaren moet sparen.
Begint camperen een luxe te worden? En moeten we niet gewoon af van vaste schoolvakanties?
Vorig jaar stonden wij twee weken op Texel en hebben geen dag gekookt, aankomende zomer zijn we het dubbele kwijt aan alleen verblijf en de reis.. De vakantie maak je zo duur als je zelf wilt.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:46

Reinier

\o/

harmageddon schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 10:09:
het meer (henschotermeer), helaas moet je sinds vorig jaar betalen voor entree maar het is wel een prachtig natuurlijk meer.
Henschotermeer is man-made B)

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
barrymossel schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 10:06:
[...]

(...)Wij gaan dit jaar naar de Dordogne. Onwijs veel zin in, maar ik zie wel op tegen de rit erheen. We rijden in twee etappes, maar dan nog - twee kleine kinderen op de achterbank... Pfff.

Iemand sowieso nog tips om te doen met twee meiden van 3 en 6 ronde Belvès en Sarlat?
Om te beginnen, mentaliteit/mindset.
Ouders van een vriendje van me vroeger, vonden het een wereldreis als we van Rotterdam naar Lisse moesten voor een wielerwedstrijd. Die kinderen waren dus ook niks gewend.

Met mijn ouders ging ik op mijn tweede mee naar Oostenrijk met de vouwwagen, en op mijn vijfde naar Turkije. Dat laatste deden we een week over, waarvan 5 dagen rijden (max 8 uur per dag, ongeveer elke 2 uur stoppen), af en toe een dag extra over staan. Tsja, wat maakte dat wij daar plezier aan beleefden?: Muziek aan, voldoende animatie mee, af en toe een spelletje met auto's tellen o.i.d.. Bepaalde dingen langs de weg spotten, kinderen bij de reis betrekken. Maar vooral, zorg dat je er zelf comfortabel mee bent.
Neem de tijd, stop onderweg eens bij een speeltuin, ga picknikken voor de lunch.

Mijn broer woont 500 km bij mijn ouders vandaan, zijn zoon is vanaf geboorte zo gewend aan lange autoritten, die jongen weet gewoon niet beter... En mijn zus rijdt met haar dochters 450 km enkele reis voor een voetbaltoernooitje :o Daar maken ze dan wel gelijk een weekendje Sydney van :+
Ik denk dat het belangrijkste toch vooral is, dat de ouders er niet moeilijk over doen...

iRacing Profiel

• vhal
  • Laatst online: 09:32

vhal

ಠ_ಠ

[...]

Wij gaan dit jaar naar de Dordogne. Onwijs veel zin in, maar ik zie wel op tegen de rit erheen. We rijden in twee etappes, maar dan nog - twee kleine kinderen op de achterbank... Pfff.

Ik hoop op reacties. :P Wij zitten - volgens mij - ergens in Alpes de haute Provence, in ieder geval 12 uur rijden. Geen ervaring verder, het was een vrij impulsieve actie/beslissing, we zitten op een camping op 1200m hoogte waar ook dat toestel van German WIngs crashte :+

Strava

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:07
vhal schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 12:41:
[...]

Ik hoop op reacties. :P Wij zitten - volgens mij - ergens in Alpes de haute Provence, in ieder geval 12 uur rijden. Geen ervaring verder, het was een vrij impulsieve actie/beslissing, we zitten op een camping op 1200m hoogte waar ook dat toestel van German WIngs crashte :+
Voor ons werkt het goed om spelletjes te doen, autobingo bijvoorbeeld.... maar daarnaast: allebei een tablet mee met netflix filmpjes en een lader.
Op de camping zelf komen de tablets 2,5 week niet tevoorschijn, maar de rit erheen en terug naar huis (1000-1100 km op 1 dag) is zoveel makkelijker voor ons.... het is rustig in de auto, de kids vermaken zich, enz enz...

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Wij rijden ook 2 dagen, vorig jaar zijn de tablets tijdens de heenreis niet eens te voorschijn geweest. Ze hebben zich vermaakt met, boekjes, kleuren, luisterboeken, TipToi, autobingo etc. Maar ik geeft toe dat mijn kinderen wel erg gemakkelijk zijn en sowieso rustig van aard. Tevens begin ik ze weken van te voren al voor te bereiden dat ze 2 dagen in te auto zitten.

Wat de kosten betreft is kamperen met een eigen tent/caravan/vouwwagen uiteindelijk goedkoper dan een stacaravan, safaritent etc. Maar ook de bestemming maakt gigantisch veel verschil, een jopie popie camping met zwemparadijs in Frankrijk of Italië kost 10x zoveel als een boerencamping in Tsjechië.

Ik moest vorig jaar in Slowakije na 16 overnachtingen, 6x een warme maaltijd voor 4 personen, tig flesjes bier/fris en een overnachting in een huurtent incl ontbijt iets van 550,- euro aftikken, dat zijn de betere vakanties d:)b

• Tricq
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-11 20:13

[ Voor 100% gewijzigd door Tricq op 06-01-2020 10:55 ]

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-11 12:35
Reinier schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 10:28:
[...]

Henschotermeer is man-made B)
Dan natuurlijk kwel water :+ (incl bloedzuigers)

Aap!

• Bacchus
@barrymossel Over die prijzen: Natuurlijk kan een modaal gezin geen drie ruggen ophoesten voor twee weken zomervakantie. Van de andere kant richt die camping zich dan ook helemaal niet op Jan Modaal. Daarbij is het inkomen van het gemiddelde Tweaker-huishouden een veelvoud van modaal, zeker bij de bewoners van dit topic.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-11 20:19
Gonadan schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 19:40:
Vandaag een nieuw hoofdstuk toegevoegd aan het vouwwagenverhaal. Weer een rondje gedaan langs verschillende winkels om met een frisse blik weer van alles te vergelijken. Aart Kok weer even aangedaan om geheugen op te frissen, nu ook bij Smitveld geweest om die eens in het echt gezien en een algemenere winkel bezocht waar naast een hoop Cabanon ook nog wat Jamet en een enkele Holtkamper stond.

Toch weer een aantal zaken kunnen concluderen en ook wat overwegingen die nog niet beslecht zijn:
...

Ik ben er nog niet helemaal uit, maar wel weer wat wijzer. We gaan gewoon gestaag verder onderzoeken. :P

Ook bijzonder om te zien wat de verschillen tussen de verkopers zijn. Waar de één correct en vol respect over concurrenten spreekt vindt de ander het nodig om steeds een sneer uit te delen naar andere merken.
• de verschillen in uitstraling en aankleding of aanwezigheid van details zijn erg groot. (en erg subjectief)
Tjah, ieder merk wil er 'uitspringen' op hun eigen manier en herkenbaar zijn en blijven. Mij interesseren die details niet, tenzij het functionele details zijn (opbergzakjes ingenaaid, aparte ruimte voor een mobiel toiletje en dergelijke vind ik dan weer praktisch en zorgt er voor dat het geheel er netjes uit blijft zien.
• soms moet je de bagage onder het bed uit schuiven in plaats van dat hij omhoog kan klappen. In tegenstelling tot de verkoper heb ik toch het gevoel dat ik daar in de praktijk minder enthousiast van zou worden.
Zou ik nooit aan beginnen, het maakt inpakken een stuk lastiger en als je (bijvoorbeeld) een relatief zwaar keukentje hebt of een fietsendrager op de dissel met elektrische (lees; zware) fietsen, is het verdelen van gewicht een stuk minder eenvoudig. Toegegeven, als je het eenmaal qua gewichtsverdeling onder de knie hebt is het niet erg, maar ik vind het wel fijn als een bed omhoog kan, en dat ik bij alle spullen kan die ik nodig heb. Zul je anders altijd zien dat je een aantal zaken moet 'uitpakken' omdat daarachter iets ligt, terwijl het regent. Openklappen en dan overal bij kunnen heeft voor mij wel duidelijk de voorkeur.
• ik neig steeds meer naar een kleiner binnen leefgedeelte (dus echt dicht met kuipzeil) en dan gewoon een luifel met eventueel windflappen voor buiten. (in plaats van ook een ruime voortent al dan niet met kuip)
Dit is natuurlijk ook afhankelijk van wat je wil / doet met je vakanties. Wanneer je (later) van plan bent een seizoensplek ergens te pakken (aanrader overigens, zeker dicht bij huis. In 't weekend lekker naar de camping en gelijk 'op vakantie'), zou ik me kunnen voorstellen dat je wat meer ruimte wilt om ook binnen voldoende ruimte te hebben. Zeker omdat het in het voorjaar best nog wel eens koud kan zijn, is dat met visite wel lekker als je wat ruimte hebt en om elkaar heen kan lopen. (Ik kijk daarbij naar hoe het bij ons in de familie gaat, dan komt nog wel eens iemand langs met een paar kinderen om ook even een dagje te 'kamperen'.
Ga je eigenlijk alleen in de zomer en zoek je het mooie weer op, dan heb je zeker voldoende aan een kleine binnenruimte, eigenlijk is binnen dan een grote 'bergruimte', want leven doe je lekker buiten.
• ik heb meer twijfels over een XL bed. In veel gevallen wordt hij direct heel erg groot en gaat soms stevig ten kosten van de ruimte en het opzetgemak. Het is echter een nogal definitieve keuze en als de standaard toch tegen valt ben je de sjaak.
Voor ons is het kleinere bed ook een beetje onderdeel van de charme van het kamperen. enige wat ik wel zou willen is het bed 'in de lengte', zodat je bij het voeteneinde kan uitstappen, gelijk de bak in. Voor mij is een vouwwagen met bak wel een voorwaarde, zodat je te allen tijde ook droog van de grond kan zitten, al kan dat ook met die systemen waarbij je een grondplaat boven de grond hebt 'zweven'.
Dat je kort op elkaar ligt vind ik minder een probleem dan dat je over elkaar moet klauteren om uit bed te komen.
• de keukens die er bij verkocht worden overtuigen mij nog steeds niet. Je betaalt ontzettend veel geld voor iets wat ik het meestal net niet vind. Ik ga mij verder verdiepen in iets als een camping keuken of chuckbox-achtig iets en bekijken of dat een waardig alternatief kan zijn.
Vooral ruimtebesparing is een groot voordeel van zo'n keuken, maar ook dat je onderweg er ook zo bij kan en (wanneer je zorgt dat je de gasfles voor het grijpen hebt) even wat eten kan maken. Met name wanneer je van rondtrekken houdt bieden ze veel voordelen, omdat je er praktisch geen werk mee hebtJe kan dan de vouwagen openklappen (heb je je slaapplek) en gas aan sluiten en klaar. (paar haringen in de grond is nog wel handig, maar goed dat blijft altijd wel met kamperen) . Kopjes/ bordjes/ bestek kunnen in de keuken mee, achterop de wagen, dus je kan daar ook zo bij onderweg. Buiten deze voordelen, zie ik er ook niet veel andere voordelen in.
Dus wil je voor gemak ivm doorreizen/ rondtrekken is het ideaal. Of als je wat meer ruimte kan gebruiken om alles mee te krijgen (kleine auto bijv.) dan levert dit ook wel een bijdrage aan meer kampeergenot.
• van sommige accessoires die je erbij kunt kopen vraag ik mij af wat de meerwaarde is omdat bij de fabrikant te doen. Neem een fietsendrager op de dissel, die dingen kan je bij elke fietsenwinkel kopen voor tien procent van de prijs van een af-fabriek fietsendrager. Wat maakt dan de originele de moeite waard?
De meerwaarde is dat het een 'bijpassend' onderdeel is, en in sommige gevallen er naar de gewichtsverdeling wordt gekeken en (kleine) aanpassingen worden gedaan als het verplaatsen van de as.Dit soort dingen zou ik nooit af-fabriek doen, maar wellicht kopen bij een fietsenwinkel en laten monteren bij een kampeer-speciaal zaak.
• het gemak van opzetten en tussentijds verplaatsen weegt toch wel erg zwaar wil ik überhaupt een vouwwagen overwegen, dat is één van primaire redenen om het een interessante optie te vinden.
Hier komt wellicht een keukentje die je achterop hangt wel van pas, maar dat ligt er natuurlijk (ook) aan in hoeverre je letterlijk een plaats op wil schuiven of met tussentijds verplaatsen bedoeld dat je 10 kilometer verderop een plekje wilt zoeken.
barrymossel schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 09:52:
[...]

Vakantie vieren (buitenshuis) begint een luxe te worden in algemene zin. Er zijn echt nog wel (redelijk) goedkope campings te vinden, ook waar verder voldoende te doen is voor kinderen e.d., maar er komt meer onderscheid in 'Luxe' campings en in basis campings. Onder een basiscamping versta ik dat je sanitair hebt, een klein speeltuintje en een voetbalveldje. Verdere (luxe) voorzieningen zijn er dan niet.
Wel zijn we afgelopen jaar naar Stoetenslagh geweest (nabij Hardenberg), dat was een vrij luxe camping, met alles erop en eraan. Zouden we dit jaar weer gaan dan zijn we ong 800 euro kwijt voor 2 weken kamperen, volledig in het hoogseizoen.
Op zich hebben wij met onze kinderen voldoende aan een zwembad in de buurt, een speeltuin en voldoende ruimte om een balletje te trappen oid, dus heel veel luxe hoeft een camping van ons niet te hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door jbdeiman op 06-01-2020 10:35 ]

• vso
  • Niet online

vso

tja...

jbdeiman schreef op maandag 6 januari 2020 @ 10:02:
Vakantie vieren (buitenshuis) begint een luxe te worden in algemene zin. Er zijn echt nog wel (redelijk) goedkope campings te vinden, ook waar verder voldoende te doen is voor kinderen e.d., maar er komt meer onderscheid in 'Luxe' campings en in basis campings. Onder een basiscamping versta ik dat je sanitair hebt, een klein speeltuintje en een voetbalveldje. Verdere (luxe) voorzieningen zijn er dan niet.
Wel zijn we afgelopen jaar naar Stoetenslagh geweest (nabij Hardenberg), dat was een vrij luxe camping, met alles erop en eraan. Zouden we dit jaar weer gaan dan zijn we ong 800 euro kwijt voor 2 weken kamperen, volledig in het hoogseizoen.
Op zich hebben wij met onze kinderen voldoende aan een zwembad in de buurt, een speeltuin en voldoende ruimte om een balletje te trappen oid, dus heel veel luxe hoeft een camping van ons niet te hebben.
Voor mij en mijn wederhelft is camperen niet moeilijk .. als de sanitair maar OK is ..
Waar ik vroeger "onvindbaar" ronddoolde op elke locatie en mijn ouders hadden "als tie trek heeft en/of donker word" komt tie vanzelf wel weer thuis..

Voor me kroost is het andere koek zolang ik als tweaker weet waar de wifi "gratis" is .. zal de jeugd vindbaar zijn .. zwembaden en speeltuinen zijn leeg .. sterker nog de stinkende sanitair is beter met wifi dan geen wifi .. :X
Niet dat mijn kids zich "slecht" vermaken zonder scherm, maar als 95% van de leeftijds genootjes dat ook doen ...

Dan kan ik net zo goed thuis gaan zitten en dagjes weg gaan . scheelt me een berg geld ..

Tja vanalles

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Ik ga ook graag op vakantie, maar gelukkig zijn er nog genoeg campings met name in 't buitenland waar je voor een tientje per nacht kunt kamperen.

Wij kunnen ook met de meest basic campings toe, we hebben geen kinderen en zoeken ook bewust de campings niet op waar je drie zwembaden hebt, 20 man entertainment etc. Dan heb je een rustige camping en ben je veel minder kwijt.

• jbdeiman
vso schreef op maandag 6 januari 2020 @ 10:51:
[...]

Voor mij en mijn wederhelft is camperen niet moeilijk .. als de sanitair maar OK is ..
Waar ik vroeger "onvindbaar" ronddoolde op elke locatie en mijn ouders hadden "als tie trek heeft en/of donker word" komt tie vanzelf wel weer thuis..

Voor me kroost is het andere koek zolang ik als tweaker weet waar de wifi "gratis" is .. zal de jeugd vindbaar zijn .. zwembaden en speeltuinen zijn leeg .. sterker nog de stinkende sanitair is beter met wifi dan geen wifi .. :X
Niet dat mijn kids zich "slecht" vermaken zonder scherm, maar als 95% van de leeftijds genootjes dat ook doen ...

Dan kan ik net zo goed thuis gaan zitten en dagjes weg gaan . scheelt me een berg geld ..
Dat is (helaas) wel iets van deze tijd inderdaad. Onze kinderen zijn daar nog jong genoeg voor dat ze vooral lekker spelen en zwemmen willen. Ergens hoop ik dat er op internet (en sociale media) enorme veranderingen plaatsvinden, waardoor die schermverslavingen die ik om me heen veel zie. Ik pak vooral graag m'n boek erbij (oké, e-reader, maar toch) maar we doen ook vaak gezelschapsspelletjes.
Zeker op een camping vind ik het echt jammer als iedereen op zijn/ haar schermpje zit, daarvoor hoef je niet naar een camping, maar ik snap ook wel dat dat erg lastig is tegenwoordig.

Ik moet zeggen, tot nog toe (de campings waar wij waren), waren de voetbalveldjes en zwembaden (of zwemplas) toch best vol, ook met jeugd. Al zag je weinig mensen tussen 15 en 20, maar dat kan ook zijn geweest omdat we niet in het hoogseizoen gingen. Komend jaar wel, en ik ben ergens wel benieuwd hoe het er voorstaat met de tieners en de schermverslavingen.

Bovenstaande is overigens niet bedoeld als een rant naar jou of je kinderen, helaas is het momenteel die tijd. Ik zie het op feestjes (nieuwjaarsborrels met familie e.d.) ook heel veel. Ik laat meestal mijn telefoon in de jas zitten, of zet hem minimaal op 'niet storen', zodat die geen afleiding geeft. Alleen zitten er veel jongeren om je heen die allemaal in hun eigen wereldje op de telefoon zitten. We nemen dan ook vaak even wat spelletjes mee en dagen de jongeren uitt voor een potje 30 seconds e.d., zodat ze niet steeds met de telefoon in de hand zitten.

• vso
  • Niet online

vso

tja...

jbdeiman schreef op maandag 6 januari 2020 @ 12:01:
[...]

Dat is (helaas) wel iets van deze tijd inderdaad. Onze kinderen zijn daar nog jong genoeg voor dat ze vooral lekker spelen en zwemmen willen. Ergens hoop ik dat er op internet (en sociale media) enorme veranderingen plaatsvinden, waardoor die schermverslavingen die ik om me heen veel zie. Ik pak vooral graag m'n boek erbij (oké, e-reader, maar toch) maar we doen ook vaak gezelschapsspelletjes.
Zeker op een camping vind ik het echt jammer als iedereen op zijn/ haar schermpje zit, daarvoor hoef je niet naar een camping, maar ik snap ook wel dat dat erg lastig is tegenwoordig.

Ik moet zeggen, tot nog toe (de campings waar wij waren), waren de voetbalveldjes en zwembaden (of zwemplas) toch best vol, ook met jeugd. Al zag je weinig mensen tussen 15 en 20, maar dat kan ook zijn geweest omdat we niet in het hoogseizoen gingen. Komend jaar wel, en ik ben ergens wel benieuwd hoe het er voorstaat met de tieners en de schermverslavingen.

Bovenstaande is overigens niet bedoeld als een rant naar jou of je kinderen, helaas is het momenteel die tijd. Ik zie het op feestjes (nieuwjaarsborrels met familie e.d.) ook heel veel. Ik laat meestal mijn telefoon in de jas zitten, of zet hem minimaal op 'niet storen', zodat die geen afleiding geeft. Alleen zitten er veel jongeren om je heen die allemaal in hun eigen wereldje op de telefoon zitten. We nemen dan ook vaak even wat spelletjes mee en dagen de jongeren uitt voor een potje 30 seconds e.d., zodat ze niet steeds met de telefoon in de hand zitten.
Voel(de) me niet aangesproken ..

Dat van mij was meer een "rant" over het jeugdige gepeupel .. sommige mensen hebben zoiets van ja maar mijn kids vermaken zich wel met een stok en een bal.. of met broer/zus en/of ouders ..

Tja de charme van camperen vind ik juist de mensen die elkaar helpen/lenen of ff praatje pot bij de koffie ..
suikertje of fles opener lenen ..
In een park zit je lekker weer tussen 4 muren met het zwembad dichtbij ..

Tja laat ik nu net binnen een steenworp van een (duur) zwembad wonen en 10 min van de zee / zwemplassen.. en zwembad in de tuin ..

ik weet weinig van mijn vakanties .. behalve dat ik me weinig verveelde ..

Tja vanalles

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:41

ST10©DE

Dus.............

Gonadan schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 19:40:

Waarschijnlijk bekend, maar wij hebben een Aart Kok Kariba. Deze heeft een relatief kleine leefruimte. Maar omdat wij voornamelijk proberen daar heen te gaan waar een grote kans is op mooi weer, wordt de leefruimte voornamelijk gebruikt als opbergruimte. Onze leefruimte is buiten de tent. Maar mocht het een keer goed regenen weten we zeker dat we droog blijven vanwege het kuipzeil. En ondanks dat de leefruimte beperkt is kunnen we er zitten met zijn vijven. De bedden kunnen dan gebruikt worden als speelruimte voor de kinderen.

Betreffende de keuken, inderdaad de keuken de AK aanbood was veel te duur voor het geen je ervoor krijgt. We koken gewoon op losse pitjes op een tafel. En ik ben voornemens een "chuckbox" te maken. Maar dit is een flexibele manier van koken. 's Ochtend zitten we misschien aan de ene kant van de vw te ontbijten en maken we daar koffie met de perculator op een pitje. En zitten we ;s avonds aan de andere kant van de vw voor het avondeten. Afhankelijk van zon, schaduw , wind, privacy, etc......

En de fietsendrager heb ik ook vrij eenvoudig opgelost. Van marktplaats een fietsendrager voor op de trekhaak gekocht.
Afbeeldingslocatie: https://docplayer.nl/docs-images/60/44795589/images/6-2.png
Daar heb ik het gedeelte wat de drager op de trekhaak houdt gedemonteerd. En vervolgens het frame met vier u-beugels op de dissel gemonteerd. Zit muurvast. En in ons geval een goede oplossing om een goede kogeldruk te krijgen.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Zondagnacht om drie uur opstaan en vertrekken. Dan slapen ze verder in de auto, óf ze zijn wakker maar rustig en dan gaan ze alsnog om zeven uur slapen. Dan ben je al in Frankrijk tegen de tijd dat ze wakker worden. Dan eerst alle gewone spelletjes en dingetjes inzetten, en eventueel de laatste twee uur een iPad of filmpjes. Dan ben je eind van de middag op de camping :)

Terugreis om vier uur ‘s middags gaan rijden, ben je na de avondspits bij Parijs en in de nacht thuis :). Slapen ze ook grootste deel van de reis :)

[/quote]

Verwijderd

Mijn ervaring met lange ritten en kleine kinderen is gewoon een goede voorbereiding.
Dus praat er veel over met ze, geef aan dat ze de hele dag in de auto zullen zitten..
Dit helpt al veel in hun perceptie/beleving over hoelang de rit zal duren..

Daarnaast hadden wij van die dvd spelers aan de hoofdsteunen met een koptelefoontje..
Verder wat kleurboeken en elk uur een beloning..
Beloning kan zijn een snoepje of een koekje.
Of een kleinigheidje in de vorm van een klein speelgoedje.
Vaak waren dit ook dingen die ze op vakantie konden gebruiken, denk aan een duikbrilletje, of een reis spelletje die ze dan onderweg konden doen (kwartet ofzo)..

Daarnaast vaak genoeg stoppen, wij stopten elke 1,5 uur voor een sanitaire stop en even de energie eruit te halen..
Dus voetbal los in de auto en op de parkeerplaats even een potje voetballen of andere "ren spelletjes"..

Het maakt de reis qua tijd wel langer, maar de kinderen zullen een stuk rustiger aankomen..
Wij beperkten de reisdagen tot maximaal ongeveer 800km per dag..
Smorgens om 5 uur vertrekken, dan kwamen we meestal rond 16:00 aan op de tussenstop, en dan was het de volgende dag nog 500km, en konden we rustig na het ontbijt (9:00 uur) vertrekken en rond 16:00 op de camping aankomen..

Dit jaar blijven we in de buurt (400km vanuit huis), we gaan naar Belgie (Westende), en nemen hier 2 weken een caravan over van vrienden die er de 2 weken ervoor staan.
Wij nemen dan de caravan weer mee naar huis..

En de belangrijkste tip, hou heel goed rekening met het plas gedrag van je kinderen..
Mijn ervaring is dat de doorloopsnelheid bij onze kinderen 45-60 minuten is na een redelijk volle beker/pakje drinken..
Wij gaven onze kinderen dus ook pas drinken als we binnen 45-60 minuten van de stop waren..
Dit voorkomt onnodige sanitaire stops.. (uitzonderingen daargelaten).
En sowieso bij elke stop vlak voordat je weer gaat rijden toch nog even allemaal plassen..
En geef ze liever iets te weinig drinken dan teveel...
Ze kunnen altijd een glaasje extra drinken als je op de tussenstop/eind bestemming aankomt.. (of 30 minuten voor een langere lunch stop)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2020 13:38 ]

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Een nogal uitgebreide reactie op @jbdeiman over een vouwwagen. Mocht het je niet boeien dan adviseer ik bij deze alvast de TL;DR knop op je muis, scheelt je een hoop tijd. :P
jbdeiman schreef op maandag 6 januari 2020 @ 10:02:
Tjah, ieder merk wil er 'uitspringen' op hun eigen manier en herkenbaar zijn en blijven. Mij interesseren die details niet, tenzij het functionele details zijn (opbergzakjes ingenaaid, aparte ruimte voor een mobiel toiletje en dergelijke vind ik dan weer praktisch en zorgt er voor dat het geheel er netjes uit blijft zien.
Met details doel ik op functionele details inderdaad. Opbergvakken, ventilatieroosters met flappen, nagedacht hebben over die ene rits waardoor je een aanpassing kunt doen of uitgang creëren.

Qua uitstraling zie je dat de één voor heel degelijk gaat zonder enige extra's, bijna Spartaans. De ander is ook degelijk maar weer erg uitgebreid met handige dingen en een immense lijst met accessoires die je het leven in theorie nog makkelijker kunnen maken. Een derde gaat weer voor erg recht toe recht aan met simpele materialen en concurreert wat meer op prijs.
Zou ik nooit aan beginnen, het maakt inpakken een stuk lastiger en als je (bijvoorbeeld) een relatief zwaar keukentje hebt of een fietsendrager op de dissel met elektrische (lees; zware) fietsen, is het verdelen van gewicht een stuk minder eenvoudig. Toegegeven, als je het eenmaal qua gewichtsverdeling onder de knie hebt is het niet erg, maar ik vind het wel fijn als een bed omhoog kan, en dat ik bij alle spullen kan die ik nodig heb. Zul je anders altijd zien dat je een aantal zaken moet 'uitpakken' omdat daarachter iets ligt, terwijl het regent. Openklappen en dan overal bij kunnen heeft voor mij wel duidelijk de voorkeur.
Dat zegt mijn gevoel ook. Volgens de verkoper moet je hun keuken er dan bij nemen want die is heel stevig en past dan ideaal over de bagage.
Die keuken is dan feitelijk gewoon een wiebelige tafel eventueel met tas eronder die je dan met uitgeklapte poten in de bak kunt zetten. Moet je dus wel zorgen dat je bagage precies zo staat dat die poten er nog langs kunnen en bij de bodem komen. Klinkt gewoon niet aantrekkelijk.
Dit is natuurlijk ook afhankelijk van wat je wil / doet met je vakanties. Wanneer je (later) van plan bent een seizoensplek ergens te pakken (aanrader overigens, zeker dicht bij huis. In 't weekend lekker naar de camping en gelijk 'op vakantie'), zou ik me kunnen voorstellen dat je wat meer ruimte wilt om ook binnen voldoende ruimte te hebben. Zeker omdat het in het voorjaar best nog wel eens koud kan zijn, is dat met visite wel lekker als je wat ruimte hebt en om elkaar heen kan lopen. (Ik kijk daarbij naar hoe het bij ons in de familie gaat, dan komt nog wel eens iemand langs met een paar kinderen om ook even een dagje te 'kamperen'.
Ga je eigenlijk alleen in de zomer en zoek je het mooie weer op, dan heb je zeker voldoende aan een kleine binnenruimte, eigenlijk is binnen dan een grote 'bergruimte', want leven doe je lekker buiten.
Ik vind dit dan ook één van de moeilijkste overwegingen. Wij zijn geen zonaanbidders (al wordt het wel gewaardeerd) en zitten net zo goed in het voorjaar in Nederland op de camping, dan is het nog lang niet altijd kortebroekenweer zeg maar. ;)

Het voordeel van zo'n kar moet wel zijn dat als het dagenlang gaat hozen van de lucht dat je gewoon kan opbreken, maar de vraag is ook of ik in de praktijk zo flexibel ga willen zijn. De laatste jaren doen we toch weer iets meer van reserveren, wat we voorheen nooit deden. Dat komt misschien wel weer terug als de kleine wat ouder is, maar geen garanties.

Qua bergruimte heb je de kar zelf al, de binnenruimte zou dan alleen voor schuilen of aankleden moeten zijn. Maar als je voor je bammetje eerst naar buiten moet om spullen te pakken en dan gauw weer naar je binnentent omdat het te koud is dat schiet ook niet op. Zo'n grote luifel met voorschermen en grote kuip is daarentegen ook weer niet echt iets wat je mobiliteit verbetert. :P
Voor ons is het kleinere bed ook een beetje onderdeel van de charme van het kamperen. enige wat ik wel zou willen is het bed 'in de lengte', zodat je bij het voeteneinde kan uitstappen, gelijk de bak in. Voor mij is een vouwwagen met bak wel een voorwaarde, zodat je te allen tijde ook droog van de grond kan zitten, al kan dat ook met die systemen waarbij je een grondplaat boven de grond hebt 'zweven'.
Dat je kort op elkaar ligt vind ik minder een probleem dan dat je over elkaar moet klauteren om uit bed te komen.
Eens, dat klinkt wel aantrekkelijk. Zeker als je beiden teveel nipt voor het slapen waardoor de blaas vol raakt. :P
Dat is wel een voordeel van het grotere bed. Wat mij echter tegen staat bij de variant die ik zag is dat je een overstekent stuk krijgt met steunpoot. Die moet je bij opzetten dus eerst monteren en daarna zit hij bij het opklappen feitelijk altijd een beetje in de weg. Het bed gewoon omhoog laten staan is dan iets waar je niet zo gelukkig van wordt vermoed ik.
Vooral ruimtebesparing is een groot voordeel van zo'n keuken, maar ook dat je onderweg er ook zo bij kan en (wanneer je zorgt dat je de gasfles voor het grijpen hebt) even wat eten kan maken. Met name wanneer je van rondtrekken houdt bieden ze veel voordelen, omdat je er praktisch geen werk mee hebtJe kan dan de vouwagen openklappen (heb je je slaapplek) en gas aan sluiten en klaar. (paar haringen in de grond is nog wel handig, maar goed dat blijft altijd wel met kamperen) . Kopjes/ bordjes/ bestek kunnen in de keuken mee, achterop de wagen, dus je kan daar ook zo bij onderweg. Buiten deze voordelen, zie ik er ook niet veel andere voordelen in.
Dus wil je voor gemak ivm doorreizen/ rondtrekken is het ideaal. Of als je wat meer ruimte kan gebruiken om alles mee te krijgen (kleine auto bijv.) dan levert dit ook wel een bijdrage aan meer kampeergenot.
Wat ik als voordeel zie is dat je standaard opslag hebt voor al je kookspul, je kookstel en koelkast zijn geregeld en je kunt er onderweg makkelijk bij.
Als nadelen zie ik de prijs van zo'n 2500 pegels, opslag is één grote ruimte dus moet je alsnog zelf in bakken indelen. De koelkast moet per se op gas/230V/12V waardoor je éénderde minder koelruimte hebt dan ik met m'n vergelijkbare box die alleen 230V/12V kan. Het kooktoestel heeft drie pitten (lees: twee bruikbaar) en kan geen grillplaat of zoiets en dat heb ik nu gewoon wel. Anders moet ik die weer apart mee nemen.
Alternatieve keukens waren niet meer dan een wiebelige tafel met ingebouwde kookplaat en geen koelkast. Of een volledig uitgevoerde luxe achterkeuken die ik te mooi vind voor de camping.
Dus met een cuckbox-achtig iets en m'n eigen koelkast hoef ik in feite maar twee dingen te tillen. Chuckbox uit de kar, koelkast uit de auto (is die onderweg bereikbaar). Dan kan ik in principe toch ongeveer hetzelfde gemak bereiken maar dan met meer voordelen?
Hier komt wellicht een keukentje die je achterop hangt wel van pas, maar dat ligt er natuurlijk (ook) aan in hoeverre je letterlijk een plaats op wil schuiven of met tussentijds verplaatsen bedoeld dat je 10 kilometer verderop een plekje wilt zoeken.
Met tussentijds verplaatsen bedoel ik echt een rit naar een andere camping. Mijn idee is om dan in twee à drie weken gewoon drie campings aan te doen in plaats van nu één. Dus niet zozeer alleen een tussencamping voor een langere doorreis, maar echt een paar locaties even een tijdje staan.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• jbdeiman
Gonadan schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 23:52:
Een nogal uitgebreide reactie op @jbdeiman over een vouwwagen. Mocht het je niet boeien dan adviseer ik bij deze alvast de TL;DR knop op je muis, scheelt je een hoop tijd. :P

Niet opklapbaar bed
Dat zegt mijn gevoel ook. Volgens de verkoper moet je hun keuken er dan bij nemen want die is heel stevig en past dan ideaal over de bagage.
Die keuken is dan feitelijk gewoon een wiebelige tafel eventueel met tas eronder die je dan met uitgeklapte poten in de bak kunt zetten. Moet je dus wel zorgen dat je bagage precies zo staat dat die poten er nog langs kunnen en bij de bodem komen. Klinkt gewoon niet aantrekkelijk.
Dat klinkt wel als een heel ingewikkelde situatie, en vooral veel passen en meten. Als je ergens geen zin in hebt is het dat wel. Daarnaast is zo'n keukentje vaak niet erg licht, het zou mij veel frustratie opleveren denk ik, en dat is nou net niet het idee van een vakantie.
Wij hebben zelf overigens een oude vouwwagen, dus geen weken vakantie ervaring met een keuken die je zo achterop hangt, maar ken het wel van familie/ vrienden. Die vinden het juist handig, al zijn die (vanwege tilgewicht van de keuken + spullen) overgestapt op een 'vaste' keuken. Eentje die kan blijven hangen en je dmv de 'deur' naar de voortent draait bij het opzetten van de Vouwwagen. Scheelt met tillen.
Keukens en verplaatsen
Wat ik als voordeel zie is dat je standaard opslag hebt voor al je kookspul, je kookstel en koelkast zijn geregeld en je kunt er onderweg makkelijk bij.
Als nadelen zie ik de prijs van zo'n 2500 pegels, opslag is één grote ruimte dus moet je alsnog zelf in bakken indelen. De koelkast moet per se op gas/230V/12V waardoor je éénderde minder koelruimte hebt dan ik met m'n vergelijkbare box die alleen 230V/12V kan. Het kooktoestel heeft drie pitten (lees: twee bruikbaar) en kan geen grillplaat of zoiets en dat heb ik nu gewoon wel. Anders moet ik die weer apart mee nemen.
Alternatieve keukens waren niet meer dan een wiebelige tafel met ingebouwde kookplaat en geen koelkast. Of een volledig uitgevoerde luxe achterkeuken die ik te mooi vind voor de camping.
Dus met een cuckbox-achtig iets en m'n eigen koelkast hoef ik in feite maar twee dingen te tillen. Chuckbox uit de kar, koelkast uit de auto (is die onderweg bereikbaar). Dan kan ik in principe toch ongeveer hetzelfde gemak bereiken maar dan met meer voordelen?

Met tussentijds verplaatsen bedoel ik echt een rit naar een andere camping. Mijn idee is om dan in twee à drie weken gewoon drie campings aan te doen in plaats van nu één. Dus niet zozeer alleen een tussencamping voor een langere doorreis, maar echt een paar locaties even een tijdje staan.
De combinatie van de keuken en het willen verplaatsen maakt voor mij juist dat je een keuken zo op de achterkant wil kunnen hangen. Het is dan letterlijk een kwestie van inklappen, ophangen en gaan. Anders zit je eigenlijk altijd met zo'n onhandig 'kastje' wat je moet opklappen/ opruimen omdat die anders niet goed mee te krijgen is.
Kleine capaciteit koelkastje (ik meen mij te herinneren dat je ze ook zonder koelkastje hebt) vind ik niet zo'n probleem, want neem toch een koelbox mee die ik achter de vouwwagen, in de schaduw van bosjes/ bomen zet, zodat bij extreme warmte de boel toch koel blijft. De dagelijkse koelspullen zou ik dan wel zoveel mogelijk in het kleinere koelkastje doen. (Voor ons, een pak melk, smeerboter, broodbeleg), koelspullen voor het (avond) eten e.d. kunnen in de loop van de dag wel naar binnen worden gehaald als dat nodig is, er zijn altijd momenten dat je even naar buiten moet voor een boodschap :+.
Wanneer je niet zeker bent of je straks meer gaat verplaatsen

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:41

ST10©DE

Dus.............

[...]

Met tussentijds verplaatsen bedoel ik echt een rit naar een andere camping. Mijn idee is om dan in twee à drie
weken gewoon drie campings aan te doen in plaats van nu één. Dus niet zozeer alleen een tussencamping voor een langere doorreis, maar echt een paar locaties even een tijdje staan.
Veel vouwwagens zijn wel snel op te zetten. Maar vergeet absoluut niet de tijd die het afbouwen en inruimen in beslag neemt als je wilt gaan trekken met een vouwwagen.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
jbdeiman schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 15:14:
Dat klinkt wel als een heel ingewikkelde situatie, en vooral veel passen en meten. Als je ergens geen zin in hebt is het dat wel. Daarnaast is zo'n keukentje vaak niet erg licht, het zou mij veel frustratie opleveren denk ik, en dat is nou net niet het idee van een vakantie.
Zie hier: https://www.smitveld-vouwwagens.nl/cuisine/
Wij hebben zelf overigens een oude vouwwagen, dus geen weken vakantie ervaring met een keuken die je zo achterop hangt, maar ken het wel van familie/ vrienden. Die vinden het juist handig, al zijn die (vanwege tilgewicht van de keuken + spullen) overgestapt op een 'vaste' keuken. Eentje die kan blijven hangen en je dmv de 'deur' naar de voortent draait bij het opzetten van de Vouwwagen. Scheelt met tillen.
Cabanon? ;)
De combinatie van de keuken en het willen verplaatsen maakt voor mij juist dat je een keuken zo op de achterkant wil kunnen hangen. Het is dan letterlijk een kwestie van inklappen, ophangen en gaan. Anders zit je eigenlijk altijd met zo'n onhandig 'kastje' wat je moet opklappen/ opruimen omdat die anders niet goed mee te krijgen is.
Wat je al eerder schrijft, het hangt ook een beetje van het gewicht af denk ik. Mijn voorkeur zou sowieso gaan naar iets wat niet bijzonder groot en zwaar is.
Kleine capaciteit koelkastje (ik meen mij te herinneren dat je ze ook zonder koelkastje hebt) vind ik niet zo'n probleem, want neem toch een koelbox mee die ik achter de vouwwagen, in de schaduw van bosjes/ bomen zet, zodat bij extreme warmte de boel toch koel blijft. De dagelijkse koelspullen zou ik dan wel zoveel mogelijk in het kleinere koelkastje doen. (Voor ons, een pak melk, smeerboter, broodbeleg), koelspullen voor het (avond) eten e.d. kunnen in de loop van de dag wel naar binnen worden gehaald als dat nodig is, er zijn altijd momenten dat je even naar buiten moet voor een boodschap :+.
Wanneer je niet zeker bent of je straks meer gaat verplaatsen
Kennissen van ons doen dat ook, die hebben gewoon een extra koelapparaat mee. Dat vind ik echter nogal overdreven want hebben we qua capaciteit nog nooit nodig gehad. Dan neem ik nog liever mijn eigen mee en neem geen af-fabriek koelkast.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Bowen_HAFX
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-08 08:12
Beste mede Tweakers,

Vandaag zijn we, mijn vrouw, zoontje van 3 en dochter van anderhalf op tenten jacht geweest.

We zoeken een niet al te grote familie tent voor vier personen. Het alles moet namelijk in een stationwagen met grote dakkoffer passen :). Het is wel de bedoeling om jaren met de tent te doen. De voorkeur gaat uit naar een katoenen doek en liever geen tunneltent.

We waren begonnen bij Obelink, maar had hier toch niet een positief gevoel bij. De stormvogel van de Waard daarin tegen was wel erg mooi, behalve dan wel redelijk aan de hoge prijs met alle opties (~E3600).

Heeft iemand nog een goede tip qua merk en model? Informatie op het internet is toch niet heel makkelijk te vinden, afgezien van een vrij oude ANWB test (wel voor kleine tentjes).

En is eventueel een tweedehands de Waard tent aanschaffen een goede optie?

Alvast heel erg bedankt voor de suggesties zodat ik gerichter op zoek kan!

P.s. het tent advies topic is niet te benaderen door net te weinig posts :/

Every magical journey begins with a single step

• vhal
  • Laatst online: 09:32

vhal

ಠ_ಠ

Bowen_HAFX schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 20:36:
P.s. het tent advies topic is niet te benaderen door net te weinig posts :/
Maar gelukkig is er wel een kampeertopic :)

[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2

Moet het persé katoen zijn? Wij hebben zelf een Falco Havik 4000 tent, weliswaar een tunneltent maar het voorste gedeelte kan je eventueel thuis katen en een optionele luifel er op aan ritsen

Strava

• Bowen_HAFX
Bedankt voor de snelle reactie!

Ik had het kampeertopic gevonden, maar zoekterm advies leverde weinig op en 220 doorspitten is een hele klus :).

Dit heeft op dit moment mijn voorkeur vanwege de betere ventilatie en uv bescherming. We willen toch meer richting de warme landen en gewicht is niet echt heel belangrijk. Maar als ik een goede kwalitatieve tent hierdoor over het hoofd zie hoor ik het graag. Ik zal even kijken naar de Falco Havik!

• RocketKoen
  • Laatst online: 18-11 22:40
Als je voor een katoenen tent gaat. Doe die dan in ieder geval nooit in je dak koffer.
Mijn tante had dat wel gedaan. En doe moest op de snelweg uitwijken. 4 keer over de kop gegaan met het hele gezin in de auto(gelukkig niemand ernstig gewond).

TheS4ndm4n#1919

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik heb een tijd terug bij de vrijbuiter een leuke tent gekocht voor een goede prijs, maar de birch 4TC is leuk, lang, ruim maar ook loeizwaar. Hij voldoet, maar toch....

In dat proces zat ik veel te kijken naar een andere tent, maar uiteindelijk is alleen de prijs het verschil gebleken. Ik heb inmiddels ontdekt dat mijn eerste keus een stuk goedkoper was en heb een beetje spijt gekregen.
Vaude Badawi 6P
Her en der vindbaar voor 600 euro, redelijk ruim, goed geventileerd, 14 kilo (ongehoord licht) en van Vaude wat zeer goede kwaliteit is. Want gewicht maakt misschien niet veel uit, maar gewicht correleert met ruimte en 40 kilo is simpelweg meer ruimte dan 14 kilo wat dan ook weer correleert met opzetgemak.

Misschien is dit wat je zoekt.
Afbeeldingslocatie: https://images.internetstores.de/products//15776_505%5B640x480%5D.jpg?forceSize=true&forceAspectRatio=true&useTrim=true

Tent in dakkoffer is best link: de tent heeft een relatief hoge dichtheid en verplaatst de massa van de auto veel. De tent is vaak beter af in de kofferbak, zeker omdat deze toch als eerste beschikbaar zou moeten zijn. De dakkoffer is dan beter voor slaapzakken en matjes, welke toch wel minder wegen. Dat een dakkoffer 80 kilo kan hebben maakt niet dat je de zwaarste dingen bovenin moet leggen.

[ Voor 28% gewijzigd door Delerium op 11-01-2020 21:52 ]

• Room42
  • Niet online
RocketKoen schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 21:16:
Als je voor een katoenen tent gaat. Doe die dan in ieder geval nooit in je dak koffer dakkoffer.
Mijn tante had dat wel gedaan. En doe moest op de snelweg uitwijken. 4 keer over de kop gegaan met het hele gezin in de auto(gelukkig niemand ernstig gewond).
Door het gewicht, bedoel je?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Bowen_HAFX
Dat is geen tent advies, maar zeker wel een goed advies!

In de Thule dakkoffer mag volgens mij een gewicht 75 kg, dus zou wel moeten kunnen. Maar qua volume is dat sowieso ook niet handig. Hij gaat lekker in de kofferbak :).

De Falco 4000 komt erg goed uit de ANWB test! Hij lijkt mij aan de grote kant? Is dit ook jouw vhal of valt dit eenmaal op vakantie mee? Eventueel kunnen we natuurlijk kijken naar de 3200 of de 3500. En is de drempel vrije ingang handig? Of kan je eventueel ook omhoog gezet worden? Bedankt voor de goede tip!

• RocketKoen
  • Laatst online: 18-11 22:40
Room42 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 21:48:
[...]

Door het gewicht, bedoel je?
Ja, veel gewicht bovenin is slecht voor je zwaartepunt. Plus dat de tent niet goed vast zat, waardoor hij ook nog eens ging schuiven.

TheS4ndm4n#1919

• Bowen_HAFX
De Vaude Badawi 6p is een gigantische tent, de 4p lijkt me dan al meer dan groot genoeg. Maar is inderdaad mooie tent qua ontwerp en lijkt redelijk makkelijk op te zetten. Jammer genoeg wel polyester...

De tent die je gekocht hebt is overigens ook een erg mooie tent en stiekem zou ik toch ook voor die gekozen hebben.

[ Voor 22% gewijzigd door Bowen_HAFX op 11-01-2020 22:23 ]

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:14

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Hoe lang wil je met de tent doen? Mijn ouders hebben een De Waard tent gekocht waar we als kinderen mee zijn opgegroeid. Na 30 jaar hebben ze een kleine gekocht, ze zijn er helemaal fan van!

De tent wordt nu als reserve tent gebruikt, dus ik zou zeker 2e hands overwegen als een nieuwe erg aan de prijs is.

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Bowen_HAFX schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 22:22:
De Vaude Badawi 6p is een gigantische tent, de 4p lijkt me dan al meer dan groot genoeg.
[...]
Hij is inderdaad aan de grote kant, maar: je moet waarschijnlijk ook wat bagage kwijt. Hoeveel hangt er erg vanaf hoeveel je meeneemt, maar bij zo'n 4 persoonsvariant is weinig ruimte daarvoor als je op luchtbedden slaapt. Wel iets om over na te denken.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Onder welke omstandigheden en op welke plekken zal de tent gebruikt worden?

• hippiepaci
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-11 21:23
Ik heb zelf een tweedehands de Waard gekocht, model Jan van Gent. Bevalt hier ontzettend goed met 3 kids. Wel een groot en zwaar pakket. Scheelt natuurlijk nog wel wat per model maar weet niet of het voor jullie past in de station.

• Bowen_HAFX
We willen de tent toch wel voor de komende 10 a 15 jaar gebruiken voor vakanties in Europa.

Ook zo nu en de een keer een voorjaarsvakantie of najaarsvakantie meepakken.

Wel een goed punt van de bagage. Stom genoeg niet eens zo overnagedacht, maar alleen de tassen zijn al een volledige slaapplek...

De falco/baco tenten lijken mij toch ook zeer de moeite waard om te gaan bekijken. Heeft iemand toevallig nog ervaring met een Karsten tent? Of toch nog een ander merk?

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Bowen_HAFX schreef op zondag 12 januari 2020 @ 07:43:
We willen de tent toch wel voor de komende 10 a 15 jaar gebruiken voor vakanties in Europa.

Ook zo nu en de een keer een voorjaarsvakantie of najaarsvakantie meepakken.

Wel een goed punt van de bagage. Stom genoeg niet eens zo overnagedacht, maar alleen de tassen zijn al een volledige slaapplek...

De falco/baco tenten lijken mij toch ook zeer de moeite waard om te gaan bekijken. Heeft iemand toevallig nog ervaring met een Karsten tent? Of toch nog een ander merk?
Wij hebben jarenlang een familietent (6-persoons, 2 slaapkamers met ruimte voortent waarin je ruim rechtop kunt staan) gebruikt. Op een gegeven moment gingen wij weg van de campings en meer 'in het wild' kamperen. Ik kwam er toen onder andere achter dat:

- 34kg ok lijkt want je bent 'toch met de auto' maar een paar honderd meter sjouwen al gauw vervelend word
- zo'n hoge tent ook met sterk verminderde windbestendigheid komt
- het soms lastig is een geschikte plaats te vinden om zo'n grote footprint kwijt te kunnen
- hoge slaapkamers ook lastiger warm te krijgen zijn (meer luchtinhoud waar je warmte aan verliest)

Het binnenklimaat van de tent is ook belangrijk, neem je een enkel of dubbel doek? Hoeveel ingangen? Hoe windbestendig moet het zijn en hoe zonbestendig?

Alhoewel dat natuurlijk voor iedereen anders is zijn wij nu voor een wat duurdere 3-persoons tent gegaan plus een 2-persoons voor ons gezin met 3 kinderen. Veel mobieler, lichter, makkelijker te plaatsen op ruw en wild terrein, windbestendiger en warmer. Als je alleen maar campings bezoekt waar je tot de standplaats op kunt rijden is het waarschijnlijk minder een issue, maar overweeg dan misschien een caravan :P heb je ook voor een paar duizend euro en dan hoef je helemaal niks meer op te zetten.

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-11 15:09
De Vaude Badawi heeft wel erg weinig leefruimte in vergelijking met de slaapruimte, dat lijkt mij met af en toe een slechte dag tussendoor en 5 personen niet handig.

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-11 07:05
Je kunt ook eens bij ESVO campingsport gaan kijken in Volendam. Dit is een fabrikant van diverse merken waar je ook rechtstreeks kunt kopen.

Een quote is een gebrek aan originaliteit

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-11 23:43

Ardana

Mens

@Bowen_HAFX: toch had je vraag hier gemoeten, dus ik heb de topics gemerged.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• Bowen_HAFX
Oke, mijn huidige excuses en bedankt voor het mergen.

Betreft de keuze voor een caravan, allereerst vind ik persoonlijk het grote nadeel dat je plotseling behoorlijk gelimiteerd bent in je snelheid, wat reizen naar bijvoorbeeld Kroatië of Portugal bijna onmogelijk maakt. Bovendien is het een groot ding, ontzettend duur, hebt winterstalling nodig, de ervaring is toch...anders...

En nog het aller belangrijkste, mijn vrouw wil het absoluut niet.

Betreft de grote van de footprint, hier dacht ik dus ook aan. Hoe groot zijn de kampeerplaatsen op een natuurcamping doorgaans? Bijvoorbeeld in Zweden of Noorwegen?

Dit zou de enige reden zijn om toch een voor een kleinere tent te kiezen, aangezien dat 10% verschil in prijs of gewicht ook niet heel veel uitmaakt.

Bedankt voor de tip van esvo, zijn wel eigen merk tenten, maar wel dezelfde materialen als een de Waard zo op het eerste gezicht. In ieder geval behoorlijk gunstiger geprijsd.

[ Voor 10% gewijzigd door Bowen_HAFX op 12-01-2020 10:30 ]

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Bowen_HAFX schreef op zondag 12 januari 2020 @ 10:19:

Betreft de keuze voor een caravan, allereerst vind ik persoonlijk het grote nadeel dat je plotseling behoorlijk gelimiteerd bent in je snelheid, wat reizen naar bijvoorbeeld Kroatië of Portugal bijna onmogelijk maakt. Bovendien is het een groot ding, ontzettend duur, hebt winterstalling nodig, de ervaring is toch...anders...

Betreft de grote van de footprint, hier dacht ik dus ook aan. Hoe groot zijn de kampeerplaatsen op een natuurcamping doorgaans? Bijvoorbeeld in Zweden of Noorwegen?

Dit zou de enige reden zijn om toch een voor een kleinere tent te kiezen, aangezien dat 10% verschil in prijs of gewicht ook niet heel veel uitmaakt.
In Zweden mag je wildkamperen, maar dat is dus met een grote tent erg lastig gebleken. Tentplekken op een camping zijn over het algemeen vrij ruim. Ook moet je (zeker in het wild) zomaar een paar honderd meter (of verder) sjouwen omdat de auto er niet mag of kan komen. De wat meer bekende wildkampeer plekken in nationale bossen zijn gereguleerd en autoluw of vrij, en soms zomaar twee kilometer van de parkeerplaats.

• Bowen_HAFX
Zojuist ben ik nog op een website terecht gekomen van twee oud 'de Waard' medewerkers die voor zichzelf begonnen zijn. Een stormvogel look a like voor 1500 euro minder verkocht wordt?

http://www.atomatent.nl/gezinstent-cameleon-pluzz.html

Zijn er mensen met ervaring met dit merk?

• maartend
Bowen_HAFX schreef op zondag 12 januari 2020 @ 10:19:

.
Ok, even wat vooroordelen weghalen, maar dan wel bedenken dat ik een grote camper heb gehad en laatst een kleine probeerder, maar dat is het niet. te ongemakkelijk.
Nu een kleine sleurhut gekocht (leuk, 6 tenten in huis en 1 sleurhut bij de stalling).
Ok, snelheid is max 90, maar zo veel lager dan een volle auto is dat nou ook weer niet in mijn geval. Met die 90 blijf ik op 1 baan en hou dat uren vol. Zie op lange reizen regelnatig dezelfde, hardrijdende auto's mij inhalen. Die gasten lijken meer pauzes te moeten hebben. En het rustiger rijden is ook wel erg fijn voor je gemoedsrust. Dus ja, dan is Kroatie maar 3 dagen rijden.
Groot/ Mwagh, onze sleurhut (zonder luifel, voortent wil ik niet) is kleiner dan onze grootste tent. Sleurhut is 5 meter lang (incl. dissel), Tent is langer.
Ontzetten duur? tent kostte me dik over de 1000 euro, sleurhut 2k.
Winterstalling? Ja en, je kampeerspullen zijn toch ook opgeboren. Ik heb er 1 op nog geen 800 meter van mijn huis en mag mijn sleurhut net zo vaak pakken als ik wil.
Ervaring anders? Valt wel mee. je slaapt meer binnen dan in een tent, maar daar stopt het ook wel. Ervaring is wat je er zelf van maakt.

Voordelen? Sneller weg met sleurhut dan met tent. Bij aankost aan de receptie zitten we binnen de 30 minuten aan een drankje en vertrek is nog geen 20 minuten. Dat is inclusief pakken. Daarmee zeer flexibel vergeleken met de grote tent. En hoewel wij verschrikkelijk goede matjes hebben, is het bed in de sleurhut helemaal geweldig.
Pagina: 1 ... 55 ... 278 Laatste