lol het is dat je het zegt . maaruh . je kan de kraan op je gasfles ook gebruiken om die gastoevoer af te stellen. ..vhal schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 20:21:
Over keukens gesproken, ik heb nu zo’n standaard Campingaz 2-pitfornuisstelletje. Dit voldoet prima voor het koken van pasta e.d. maar eigenlijk gaan die branders te hard om bijvoorbeeld een ei te bakken (tenzij je binnen 30sec een gebakken ei wil). De branders zijn regelbaar maar het blijft schommelen tussen standje heet en idioot heet
Zijn die branders die @vandermark laat zien beter regelbaar zodat je een sausje niet op standje inferno hoeft op te warmen? Daarnaast heb ik ook een Cadac Safari Chef, daar gaat het iets beter mee door de deflector maar dan is het behelpen met 1 brander.
krat afmeting is slim, 2 kraten is ongeveer 1 meter (in de lengte DUH) wat ook een mooie maat is om te dragen..Jochem schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 20:11:
Dat vertrouwen is waarschijnlijk terecht. Gaat me eigenlijk meer om de standaard afmetingen en stapelbaarheid dan het echt het gebruik van kratten als onderstel. Daarvoor zou ik misschien uitschuifpoten maken zoals te zien in die alu keuken een paar posts eerder.
Uitschuifpoten krijg je spijt van even niet goed vastdraaien en

je "vergeet" dat jij met dat zware ding in je handen staat terwijl iemand handelingen moet gaan doen terwijl jij wacht ..
Tja je kan 22mm CV buis van 2m kiezen en die in een U buigen ... (buig middel bij de bouwmarkt mag je vast even lenen
met wat slim klemwerk heb je vrij snel je basis af .. de hornbach hier heeft bakjes met mooie "ikea" achige (stel)moer meuk ..
Op zich kan je best veel, ik zit zelf onder het schrijven te denken aan de opties die je kan cree-eren
pintrest is ook leuk voor idee-en

trouwens side note .. ik gebruik een makita boormachine voor mijn vw/caravan poten uit te draaien .. met een USB adapter (DIY) en 12v aansluiting erin gemod .. kan ik ook verlichting eraan koppelen .. en bv een dompelpompje aansturen ..
@Gonadan de @#$#@)$* je hebt ff geschreven
Een VW maakt het trekken niet "makkelijker", teminste als je julliezelf kan weerhouden van meer "troep" mee te zeulen ..
Maar ja een CC(combicamp) kan ook zeer snel zijn .. openvouwen en "klaar" als je de voortent/luifel niet mee opzet .. keuzes ..kortom dat ligt eerder aan je eigen mentaliteit ..
je moet alleen even opletten bij de merken hoeveel handelingen .. voor elk "onderdeel"
ps voortent zit soms vast aan de basis tent, alleen de luifel is 99% kans "los" jamet/roadmaster zijn merken die je dan wilt vermijden .. overgens de voortent = luifel / voortent(als je de wanden inritst)
luifel is in theorie 5 min werk .. maar wel gevaarlijkst bij "storm/rukwinden.. dus die wil je wel goed vastzetten. dus 30 minuten.
caravan / vouwwagen .. * vso mist de VW
Het meest irritante van een sleurhut .. windvanger tijdens het rijden (erg gevoelig voor belading en je neemt te snel teveel mee .. groot van buiten (klein van binnen)
Nadeel van een 75% tot 85% klaptenten .. erg "krap"
Voordeel van een klaptent .. je rijdt ontspannender van A naar B (&zuiniger)
voordeel van een caravan je kan een powernap nemen (onderweg)

opzet snelheid tja ligt aan je insteek .. (lees idem met een camper) je gooit de stoelen naar buiten en eventueel een luifel opzetten. tot compleet vast nagelen ..
Tja vanalles