[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 54 ... 252 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

vhal schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 20:21:
Over keukens gesproken, ik heb nu zo’n standaard Campingaz 2-pitfornuisstelletje. Dit voldoet prima voor het koken van pasta e.d. maar eigenlijk gaan die branders te hard om bijvoorbeeld een ei te bakken (tenzij je binnen 30sec een gebakken ei wil). De branders zijn regelbaar maar het blijft schommelen tussen standje heet en idioot heet :/

Zijn die branders die @vandermark laat zien beter regelbaar zodat je een sausje niet op standje inferno hoeft op te warmen? Daarnaast heb ik ook een Cadac Safari Chef, daar gaat het iets beter mee door de deflector maar dan is het behelpen met 1 brander.
lol het is dat je het zegt . maaruh . je kan de kraan op je gasfles ook gebruiken om die gastoevoer af te stellen. .. ;)
Jochem schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 20:11:
Dat vertrouwen is waarschijnlijk terecht. Gaat me eigenlijk meer om de standaard afmetingen en stapelbaarheid dan het echt het gebruik van kratten als onderstel. Daarvoor zou ik misschien uitschuifpoten maken zoals te zien in die alu keuken een paar posts eerder.
krat afmeting is slim, 2 kraten is ongeveer 1 meter (in de lengte DUH) wat ook een mooie maat is om te dragen..

Uitschuifpoten krijg je spijt van even niet goed vastdraaien en ;w eten wat je kook ..en bij het opzetten krijg je spijt van inschuif/klik zooi .. uitklap is dat betreft "beter"
je "vergeet" dat jij met dat zware ding in je handen staat terwijl iemand handelingen moet gaan doen terwijl jij wacht ..

Tja je kan 22mm CV buis van 2m kiezen en die in een U buigen ... (buig middel bij de bouwmarkt mag je vast even lenen ;)
met wat slim klemwerk heb je vrij snel je basis af .. de hornbach hier heeft bakjes met mooie "ikea" achige (stel)moer meuk ..

Op zich kan je best veel, ik zit zelf onder het schrijven te denken aan de opties die je kan cree-eren
pintrest is ook leuk voor idee-en *O* ik zou bij voorkeur alleen niet dingen "inbouwen' zoals spoelbak en pitjes enzv .. (er aan hangen ja .. maar erin ..nee) ..

trouwens side note .. ik gebruik een makita boormachine voor mijn vw/caravan poten uit te draaien .. met een USB adapter (DIY) en 12v aansluiting erin gemod .. kan ik ook verlichting eraan koppelen .. en bv een dompelpompje aansturen ..

@Gonadan de @#$#@)$* je hebt ff geschreven :) _/-\o_
Een VW maakt het trekken niet "makkelijker", teminste als je julliezelf kan weerhouden van meer "troep" mee te zeulen .. ;) je krijgt immers wel meer ruimte .. opzet tijd tja .. varieert .. een Holtkamper heeft de "record" zover ik weet .. (en dat is ongeveer 1 handeling bij het opzetten) en dan nog de rest v.d tijd de haringen .. (de HK flyer in 1 v.d links die ik van MP poste)

Maar ja een CC(combicamp) kan ook zeer snel zijn .. openvouwen en "klaar" als je de voortent/luifel niet mee opzet .. keuzes ..kortom dat ligt eerder aan je eigen mentaliteit ..
je moet alleen even opletten bij de merken hoeveel handelingen .. voor elk "onderdeel"

ps voortent zit soms vast aan de basis tent, alleen de luifel is 99% kans "los" jamet/roadmaster zijn merken die je dan wilt vermijden .. overgens de voortent = luifel / voortent(als je de wanden inritst)

luifel is in theorie 5 min werk .. maar wel gevaarlijkst bij "storm/rukwinden.. dus die wil je wel goed vastzetten. dus 30 minuten.

caravan / vouwwagen .. * vso mist de VW

Het meest irritante van een sleurhut .. windvanger tijdens het rijden (erg gevoelig voor belading en je neemt te snel teveel mee .. groot van buiten (klein van binnen)
Nadeel van een 75% tot 85% klaptenten .. erg "krap"

Voordeel van een klaptent .. je rijdt ontspannender van A naar B (&zuiniger)
voordeel van een caravan je kan een powernap nemen (onderweg) -O- in een opgemaakt bed. en je hebt een schone wc bij je .. -O-

opzet snelheid tja ligt aan je insteek .. (lees idem met een camper) je gooit de stoelen naar buiten en eventueel een luifel opzetten. tot compleet vast nagelen ..

Tja vanalles

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Jochem schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 20:11:
[...]

Dat vertrouwen is waarschijnlijk terecht. Gaat me eigenlijk meer om de standaard afmetingen en stapelbaarheid dan het echt het gebruik van kratten als onderstel. Daarvoor zou ik misschien uitschuifpoten maken zoals te zien in die alu keuken een paar posts eerder.
ik zag deze nog even .. puur op de klapkrat gericht ..
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/564x/c0/66/06/c066060ea718d8ec1bfc8f8f92d6a217.jpg

ik zie veel mensen met de (3) laden bakken (plastic) uit de auto halen .. als "opslag" van kleding/speelgoed..
maar dit is natuurlijk makkelijker .. gewoon uit de vw /auto trekken en erin schuiven.. (label of sticker erop) zodat de kids weten welke krat ze moetne hebben ;)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:16

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

DaWayne schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 21:45:
[...]

Qua rechtzetten:
Tip 1: kies een vlak stuk uit (duh)
Tip 2: ik heb 3 plankjes van 8 tot 20mm dik. (Een wig kan ook)

Vervolgens wagen neerzetten. Is ie niet waterpas, houtje eronder. Vervolgens de poten uitschuiven en klaar is Wijnand1980.
Dan moet je de wagen dus een paar keer steken om op een plankje te rijden? Snap niet zo goed waarom fabrikanten niet gewoon voor uitdraai pootjes kiezen. Ik kan hem niet 10 cm uit zijn vering krikken, de wagen moet wel grotendeels op het wiel leunen, maar een paar cm overbruggen lukt wel. Heb toch al vaak op niet vlakken ondergrond gestaan.

Campwerk heb ik nog nooit in het echt gezien dus geen idee, Campooz heb ik irl bij een dealer gezien toen ze net op de markt waren. qua vormgeving vind ik Campooz mooier. Die nieuwe trekking luifel is wel erg mooi, maar ik snap hun prijslijst niet helemaal, in de basis moet je al kiezen voor een Trekking of Camping uitvoering met een aardig prijsverschil maar je moet dan nog wel de Trekking kuifel of voortent erbij kopen. Waarom verschilt het basis bedrag?

Mooist afgewerkte vouwwagens die ik heb gezien zijn die van 3Dog dat is echt subliem. Maar ik las vd week dat die zijn gestopt, hoop dat ze een doorstart maken zonde dat zo'n product verdwijnd alleen omdat het moederbedrijf er geen heil meer in ziet.

[ Voor 12% gewijzigd door Chaoss op 23-08-2019 01:03 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:54

franssie

Save the albatross

Chaoss schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 00:52:
[...]

Dan moet je de wagen dus een paar keer steken om op een plankje te rijden? Snap niet zo goed waarom fabrikanten niet gewoon voor uitdraai pootjes kiezen. <>
Ik snap niet dat mensen per sé waterpas willen slapen. Ok 5 graden merk je wel maar als het iets scheef staat. soit.
Ik denk zelfs dat in sommige oudere huizen de vloer nog wel eens scheever kan zijn dat een beetje camping.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Hoeft ook niet persee 100% waterpas, maar een bed wat een paar centimeter afloopt vind ik toch minder lekker liggen. Aangezien het overbruggen van een paar centimeter mij geen moeite kost (boormachine) wil ik daar best 2 minuten aan besteden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

franssie schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 01:09:
[...]

Ik snap niet dat mensen per sé waterpas willen slapen. Ok 5 graden merk je wel maar als het iets scheef staat. soit.
Ik denk zelfs dat in sommige oudere huizen de vloer nog wel eens scheever kan zijn dat een beetje camping.
waterpas hmmm .. gevolg is dat de (voor)tent best nog wel eens verkeerd wil staan
zeker als je tent langer is dan 3m .. je hebt namelijk een sliprand van 10cm ? ongeveer ..
er lastig als je een kier hebt van 30cm bij het afspannen.

Je hebt van die kleine 3 hoek waterpasjes die je op de dissel kan bevestigen .. (lees neerleggen)
- eerst wiel naar wiel "recht krijgen (1 a 2 graden is niet erg)
- met neuswiel voor naar achter .. bijstellen..
- steunen uitdraaien.. (tegen het wiebelen.. als je in de kar staat) en mensen hebben ze al gesloopt .. om daarmee te levelen .. vroeger had je een krik in de auto tegenwoordig heb je alleen reperatie setjes ..

Campers en (dure) caravans hebben een zelf leveling systeem .. en als deze dingen niet "recht" zet loop je kans dat je boiler of andere dingen defect raken ..

en bij de keuken(s) een helling is een kind wat er langs loopt en een pan heet water over zich heen krijgt natuurlijk groter .. (of bakvet) ..
tja en als je slaapdronken je nest uit loopt en je struikelt over je deo omdat tie in de weg is gerold ..

Hoewel het laatste beetje "far" fetched is .. zit ongeluk vaak in een klein hoekje (en ze komen niet alleen) ..
Maar niemand zegt dat je het moet doen .. je eigen keuze toch ?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-05 16:04
Gonadan schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 21:15:

Ventilatie is iets waar ik standaard al heel goed naar kijk bij een tent (eigenlijk altijd als ik ergens slaap). Het model wat ik nu mooi vind heeft zelfs zo'n panoramadak met hor die je dan open kunt zetten, die kon echt lekker alle kanten op ventileren.

[...]

We hebben nu zeer goede matjes en ik let altijd op de grond dus we slapen nu ook al prima, maar ik ben er van overtuigd dat een (XL) bed in een vouwwagen nog lekkerder ligt. Die aanritstent heb ik nu wel als optie voor m'n dochter, die houdt wel van zo'n eigen plekje.
En geen schijn van kans dat ze dan in de kar mag en één van ons in die bijtent. :+
Het ziet er naar uit dat je al een keuze in je hoofd hebt, zou je die willen delen?
franssie schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 01:09:
[...]

Waterpas niet persee, maar vind het persoonlijk wel erg prettig. Zolang je voeten maar niet hoger liggen dan je hoofd, anders moet je binnen een uur naar de WC.

[ Voor 23% gewijzigd door Jochem op 23-08-2019 07:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-05 08:41
LordSinclair schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 20:49:
Mijn veldkeuken (pun intended) is een stuk eenvoudiger:
[Afbeelding] [Afbeelding]
En prima om rustig eitjes op te bakken :D
Omnifuel ftw!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:24
[...]

Dan moet je de wagen dus een paar keer steken om op een plankje te rijden?
...
Campooz heb ik irl bij een dealer gezien toen ze net op de markt waren. qua vormgeving vind ik Campooz mooier. Die nieuwe trekking luifel is wel erg mooi, maar ik snap hun prijslijst niet helemaal, in de basis moet je al kiezen voor een Trekking of Camping uitvoering met een aardig prijsverschil maar je moet dan nog wel de Trekking kuifel of voortent erbij kopen. Waarom verschilt het basis bedrag?
Tot nu toe is het met Max 1x steken op een plankje gelukt.

Qua prijs zit de luifel al bij de trekking of camping in. Je kan voor meerprijs ook de andere variant erbij nemen. Het prijsverschil is dus puur luifel of voortent.
Ben zelf blije bezitter van trekking luifel. Deze kan mee in- uitgeklapt worden. 3 stokken en 3 haringen en hij staat. Bij de voortent ben je toch een stuk langer bezig met buizenframe. Voortent biedt wel betere bescherming tegen de wind uiteraard.

Waar je overigens bij vw's ook naar moet kijken is bagageruimte. Mijn Campooz, o.a. Aart Kok, 3dog en Campwerk hebben dat ook, is een tent-trailer. De tent ligt dan bovenop de vouwwagen. Dit heeft 2 effecten. 1 volledige trailer is bagageruimte (2,3×1,45x0,45m), hierdoor is onze auto comfortabel leeg.
Doordat de tent erop ligt is hij echter wel te hoog om door de spiegel eroverheen te kijken. Zijn toch wel zaken om mee te nemen in je afweging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-05 14:48
vhal schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 20:21:
Over keukens gesproken, ik heb nu zo’n standaard Campingaz 2-pitfornuisstelletje. Dit voldoet prima voor het koken van pasta e.d. maar eigenlijk gaan die branders te hard om bijvoorbeeld een ei te bakken (tenzij je binnen 30sec een gebakken ei wil). De branders zijn regelbaar maar het blijft schommelen tussen standje heet en idioot heet :/

Zijn die branders die @vandermark laat zien beter regelbaar zodat je een sausje niet op standje inferno hoeft op te warmen? Daarnaast heb ik ook een Cadac Safari Chef, daar gaat het iets beter mee door de deflector maar dan is het behelpen met 1 brander.
Deze branders kun je erg goed regelen. Nadat pasta kookt kun je vlam goed klein houden zodat water rustig doorkookt. Hierdoor bespaar ik zeker gas.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

DaWayne schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 07:54:
Doordat de tent erop ligt is hij echter wel te hoog om door de spiegel eroverheen te kijken.
Dit vind ik zo "non" argument .. De kans dat je de spiegel uberhaupt kan gebruiken tijdens vakantie is relatief klein.. en je hebt er 2 over .. ;)

verkeer voor je is belangrijker toch ?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:06

ST10©DE

Dus.............

vso schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 09:35:
[...]

Dit vind ik zo "non" argument .. De kans dat je de spiegel uberhaupt kan gebruiken tijdens vakantie is relatief klein.. en je hebt er 2 over .. ;)

offtopic:
Hmm..... Haalde je nooit een vrachtwagen of caravan in met je vouwwagen? We rijden in NL, DE, BE , LUX ongeveer 110 op de teller. Zeker in DE wil je dan wel weten wat er achter je komt als je gaat inhalen.....

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:12

vhal

ಠ_ಠ

Dit weekend gaan we nog een paar dagen kamperen. Deze man dacht hetzelfde... :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/y59wltQ74DyyJxsuQO3n0tlo/full.jpg

foto genomen door passagier :)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

ST10©DE schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 11:05:
[...]
offtopic:
Hmm..... Haalde je nooit een vrachtwagen of caravan in met je vouwwagen? We rijden in NL, DE, BE , LUX ongeveer 110 op de teller. Zeker in DE wil je dan wel weten wat er achter je komt als je gaat inhalen.....
Waarom OT ? is best een gerelateerd onderwerp IMHO

Hoezo je hebt toch geleerd linker spiegel, midden, rechter spiegel (spiegelen) ??? en met een VW(lees aanhanger) moet je best moeite doen om een auto te raken .. zeker als je 110 rijdt .. en je aanhanger weegt +/- 750 KG. En ja met een 2.0 TDI & 6 bak rijd je met /zonder VW fluitend de berg op/af zonder te schakelen .. of te merken dat je wat achter je hebt .. dan is de binnen spiegel wel handig o.. ja dat ding heb ik ook nog :) tenzij je mensen dagelijks afsnijdt .. wacht je paar sec langer en invoegen..

Maar serieus nee ik gebruik me binnen spiegels niet, en bij inhalen/invoegen naar rechts (bij vrachtwagens vooral) 90% seint met groot licht dat je er voorbij bent (en kan invoegen) ... dan gooi je je knipperlicht aan (rechts bv) "voegt in" .. doet als "dankje" 1x knipperlicht links en dan weer rechts .. internationaal gebaar.
ik rij op buiten spiegels primair ..

caravan is ander verhaal .. maar dat heeft andere "oorzaken", bij een VW ligt alles vol en vast .. de caravan is 1 gammele windvanger die net tussen de lijnen past .. je doet niks anders als linker/rechter spiegel en voor je kijken .. (zeker bij wegversmallingen) .. daarvoor hoef ik niet in mijn binnen spiegel te kijken .. ik word elke sec eraan herinnert dat het kreng achter me hangt. :(

En bij verkeer houd je toch altijd in de gaten wat er (ver) voor je gebeurt ? en wat er achter"op" komt .. duitsers vind ik op zich nog wel netjes in het verkeer ..
vhal schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 12:00:
Dit weekend gaan we nog een paar dagen kamperen. Deze man dacht hetzelfde... 8)7

[Afbeelding]

ja (sleep)triangle mag blijkbaar niet meer ..

en voor het gevaarte heb je toch een B(E?) rijbewijs nodig dus waarom niet gebruik ervan maken ?
en ding is te groot voor een standaard parkeerplaat(s) dus even bij de super is vaak al een uitdaging met het ding zelf ..

_O- _O- _O-

[ Voor 14% gewijzigd door vso op 23-08-2019 12:15 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:06
@
Dit weekend gaan we nog een paar dagen kamperen. Deze man dacht hetzelfde... 8)7
Handig als je met de camper gaat. ;)

Vorige week kwam ik een hele gave combi tegen. Was een Chevy Bel Air met daarachter een Airstream. Zoiets als deze.

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/8/7091/7293176574_377a83bd7e_b.jpg

Daarvoor reed een flatbed vintage truck met daarop een rat rod als deze.

Afbeeldingslocatie: https://www.classicnation.com/wp-content/uploads/2016/10/s-l1600-8.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i296.photobucket.com/albums/mm200/johnhemi40/lommel%202009/DSCF6351.jpg

Daarachter hing nog een vintage caravan. Geen idee welk merk of type.

Zat helaas alleen in de auto dus kon geen foto maken. :'(

Dat is toch wel heel gaaf kamperen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:13

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
vso schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 22:33:
lol het is dat je het zegt . maaruh . je kan de kraan op je gasfles ook gebruiken om die gastoevoer af te stellen. .. ;)
Klinkt bijna alsof @vhal nog een drukregelaar mist. :P
Uitschuifpoten krijg je spijt van even niet goed vastdraaien en ;w
Je weet dat niet alle uitschuifpoten identiek werken? ;)
@Gonadan de @#$#@)$* je hebt ff geschreven :) _/-\o_
Een VW maakt het trekken niet "makkelijker", teminste als je julliezelf kan weerhouden van meer "troep" mee te zeulen .. ;) je krijgt immers wel meer ruimte ..
Als je niet al te veel troep hoeft in- en uit te laden omdat je veel gewoon in de bak kunt laten dan zie ik wel mogelijkheden om sneller te trekken. Waarom zou je tassen en kratten uit de bak halen als je ook gewoon het bed omhoog kunt laten staan?
Nadeel van een 75% tot 85% klaptenten .. erg "krap"
Krap? De kleinste vouwwagen is al zo'n beetje het formaat van mijn huidige tent. :D
Jochem schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 07:30:
Het ziet er naar uit dat je al een keuze in je hoofd hebt, zou je die willen delen?
Een keuze wil ik het niet noemen, maar wel een model wat ik interessant vindt.
Dat is de eerder genoemde Aart Kok River Lodge Zambezi (of Livingstone, verschilt niet heel veel).

Het is een optie die ik nu interessant vind maar ik ben wel aan het kijken naar andere merken. Voor mijzelf ben ik een lijstje aan het maken met merken en opmerkingen, die kan ik later nog wel delen.
vso schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 09:35:

Ah, daarom moet ik zo vaak in de ankers voor zo'n sleurhutter die gewoon naar links komt. :X

[ Voor 5% gewijzigd door Gonadan op 23-08-2019 12:39 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niq
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:46

niq

Eet nooit gele sneeuw!

Jochem schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 13:35:
[...]

All die sh*t
De onderzeilen, voortent, luifels, aanleuntent en dikke lange buizen, inklapkeukens, inklaptafel ging er al heel veel ruimte verloren in de bak van de wagen (die behoorlijk groot is). We hadden 2 fietsen op de dissel staan en dus geen disselbak en daarmee moest dus alles onderin. Gelukkig hebben we de Malawi gehuurd die een 1,5m brede wagen heeft (ten opzichte van de Mercury die een stuk smaller is en waar, volgens mij, veel minder in past). We kregen er met moeite nog 3 klapkratten bij, en 1 kinderbuggie. Klapstoelen en onderzeilen gingen bovenop het bed onder het afdekzeil van de wagen. Ik vond persoonlijk dat er veel ruimte voor de tent zelf nodig is en zal goed letten op de beschikbare extra bagageruimte in de bak.
Op de buizen na hebben wij alles bovenop onze Cabanon Chamonix (denk ietsje groter dan de Malawi) liggen:
2 worteldoeken, 2 tenttapijten, 1 grondzeil, voortent, voorwand, zonneluifel, tafel, hoog kastje, breed kastje, 2 hangkasten, 4 tuinstoelen, droogrekje en een krukje.
Als je de zeilen e.d. zo groot mogelijk opvouwt blijven ze redelijk plat. Wij vouwen ze zodat ze net zo groot zijn als de ingeklapte vouwwagen.

Op deze manier blijft er heel veel ruimte binnen in de vouwwagen over.

[ Voor 0% gewijzigd door niq op 23-08-2019 13:48 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Gonadan schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 12:24:
Je weet dat niet alle uitschuifpoten identiek werken? ;)
? volgens mij bedoel ik hetzelfde maar goed ...
Als je niet al te veel troep hoeft in- en uit te laden omdat je veel gewoon in de bak kunt laten dan zie ik wel mogelijkheden om sneller te trekken. Waarom zou je tassen en kratten uit de bak halen als je ook gewoon het bed omhoog kunt laten staan?
bruut gezegd .. bouw eerst maar eens ervaring op ;) tot die tijd kan het alle kanten op.
Krap? De kleinste vouwwagen is al zo'n beetje het formaat van mijn huidige tent. :D
zoals @Jochem ook al zei .. veel ruimte gaat verloren aan de tent zelf .. ook hiervoor moet je wat ervaring opbouwen ..

maar ... je bak is 170 x 220 x (50cm) = 190 L (letop volume liter = niet gewicht )
- kingsize bed is 44 l
- de vaste tent(en) zijn makkelijk 60L (inclusief stokken ..)
- wielkasten (zitten immers in de bak) elk 20 L ?
- klap kratten zijn 32L tot 50l (3 a 4 moet zeker wel lukken)

Nu kan je best een paar camping stoelen en tafel er tussen proppen (tussen bed en deksel) en ik schat dat je gevoel niet super van koers is .. immers elk optioneel ding = extra ruiimte verlies (keuken niet meegerekend) overgens je 230/12v elektric koelbox kan ipv de dometic mobicooler rc1600 (99,9% kans denk ik)

en softtops zijn dat betreft erg "flexibel"

en elke vw is anders ..
Een keuze wil ik het niet noemen, maar wel een model wat ik interessant vindt.
Dat is de eerder genoemde Aart Kok River Lodge Zambezi (of Livingstone, verschilt niet heel veel).
* vso vind dat de discussie in "rondjes" begint te lopen :+
Het is niet alsof je onredenlijke verwachtingen/eisen hebt .. maar je moet ervaring hebben (refentiekader) voordat je wat zinnigs kan zeggen..

leuke voorbeeld/anekdote (1ste klapweekend van de VW forum met bezoek aan Holtkamper(HK))

Holtkamper deed wat demo's en knoopte de discussie aan met forum leden .. Op dat moment was HK erg bezig met een disselkeuken .. (lomp ding) naar mijn idee.

HK(vader + zoon) De HK Flyer(denk ik) is de snelste opgezette VW tot op heden ..
forumlid: neuh mijn (Combicamp) zet ik in 2 minuten op .. namelijk slaaptent open en "klaar"
HK(vader + zoon) ja maar dan heb je geen voortent en keuken..
forumlid:: de keuken is het type berm keuken (en dat is letterlijk de deksel open doen), en waarom voortent ? als het te nat word gaan we in de tent liggen .. of zoeken we een kroeg op als het te vroeg is .. in het ergste geval verkassen we. en voor de kids hebben we "popup" tenten die gooien we uit de verpakking en met een paar haringen meppen we ze vast als we langer blijven ..
HK(vader + zoon).. tja zo hebben we er nog niet naar gekeken .. maar erhm bij regen ?
forumlid: de luifel van de CC (waar de voortent aan verbind) is net groot genoeg om "droog" te staan als je in de keuken moet zijn. en de kids vinden regen ideaal want dan pas gaan we uit eten ..

En ik heb ze inderdaad zien aankomen (ervoor) en dat was geen cent aan gelogen .. afkoppelen, pootjes uitdraaien was hij langer mee bezig .. dan de tent .. tegen de tijd dat de vrouw de kofferbak "open" had .. (na parkeren..) en een krat oid gepakt had .. kon ze er recht mee de tent in lopen. samen zetten ze hem strak ondertussen liep kind met de jerrycan naar de tappunt en een ander kind sloot het stroom aan.. "done"
op vakanties was het "iets" meer werk .. inverband met fietsen.. _O-

Dus tja en daar stond ik dan met 3 uur uitstallen :) oOo oOo _/-\o_ voor 2 dagen .. |:( |:( 7(8)7

Ps de softtop uitvouw/invouw gezien .. best bewerkelijk nog .. (leuke uitdaging met "harde wind") denk ik zo.
Ah, daarom moet ik zo vaak in de ankers voor zo'n sleurhutter die gewoon naar links komt. :X
En dat heeft te maken met het bekijken van de binnen spiegel :? :? omdat ... of zit je aan andere spiegels te denken ? ;)

ik zeg niet dat het netjes is maar .. vind ook wel dat je erg slecht op het verkeer let als je in de ankers moet .. en heel bruut de wet staat aan hun kant (denk ik ) .. voorbij de B stijl ..is het de tegenpartij (jij dus) die fout zit en ruimte moet laten .. (IANAL toch?)

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:15
vso schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 13:52:
ik zeg niet dat het netjes is maar .. vind ook wel dat je erg slecht op het verkeer let als je in de ankers moet .. en heel bruut de wet staat aan hun kant (denk ik ) .. voorbij de B stijl ..is het de tegenpartij (jij dus) die fout zit en ruimte moet laten .. (IANAL toch?)
Whut? 8)7

In de wet staat dat je met een bijzonder manoeuvre (wisselen van rijbaan) het overige verkeer niet mag hinderen.

https://www.theoriewereld...ij-bijzondere-manoeuvres/

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-05 13:35
Vandaag laatste (hele dag) in Noorwegen, morgenvroeg de ferry terug naar Kiel, vanuit Oslo. We staan nu op een typische 'georganiseerde' camping, aan de buitenrand van Oslo.
Afgelopen twee weken van alles gezien onderweg, vooral veel natuur. Het weer was helaas nogal wisselvallig, maar goed dat we hadden gekozen voor een mix van hutjes, hotels en campings.

Uitrusting voor twee personen:
  • Ford C-Max
  • Coleman Kobuk Valley 4 Plus[/li
  • Tweepersoons opblaasmatje
  • Twee Nomad slaapzakken (aan elkaar geritst)
  • Koelbox
  • Twee curverbakken met 'lange termijn voedsel en ander grut'
  • Bak met kaartmateriaal en glutenvrije voorraad (m'n vriendin heeft coeliakie)
  • Bak met keukenmateriaal
  • Twee Bandicoot headlamps
  • Wandelschoenen, slippers, sandalen, ...
  • Rugzakken met camelbags
  • Fleecedekens
  • Kleren, handdoeken, ...
  • ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

LordSinclair schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 14:07:
[...]

Whut? 8)7

In de wet staat dat je met een bijzonder manoeuvre (wisselen van rijbaan) het overige verkeer niet mag hinderen.

IANAL (i aint A lawer staat het toch voor ?

en trouwens in het zelfde boek staat volgens mij dat je
- richting aanwijzer moet gebruiken
- spiegels checkt
- ruimte maakt
- aan de snelheid houd
en RECHTS blijft rijden zoveel mogelijk

maar goed dit is een kampeer topic .. niet een "hoe gedraag ik me op de weg .." topic ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkiejoo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 25-03 11:23
Het zou zo maar dat kunnen dat wij dat waren :)

Echt een super snel ding die CC, niet de mooiste maar voor ons wel de meest praktische..
[...]
En ik heb ze inderdaad zien aankomen (ervoor) en dat was geen cent aan gelogen .. afkoppelen, pootjes uitdraaien was hij langer mee bezig .. dan de tent .. tegen de tijd dat de vrouw de kofferbak "open" had .. (na parkeren..) en een krat oid gepakt had .. kon ze er recht mee de tent in lopen. samen zetten ze hem strak ondertussen liep kind met de jerrycan naar de tappunt en een ander kind sloot het stroom aan.. "done"
op vakanties was het "iets" meer werk .. inverband met fietsen.. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Henkiejoo schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 14:26:
Het zou zo maar dat kunnen dat wij dat waren :)
Echt een super snel ding die CC, niet de mooiste maar voor ons wel de meest praktische..
Alles kan :) je voelt je iig wel aangesproken hahahahaha maar wat inmiddels 10 jaar ofzo verder.
en na de 2de klapweekend (obelink) is alles snel gegaan vw weg .. en tja .. beetje mot met alex, beetje abrubt alleen had graag netter afgewikkeld ..
tot op heden nog niet de boheme vervanger gevonden .. :(

Mercatres schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 14:24:op een typische 'georganiseerde' camping, aan de buitenrand van Oslo.
sorry maar "tyypisch voor ???" het land of ..

[ Voor 15% gewijzigd door vso op 23-08-2019 14:34 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181786

[...]

Dan moet je de wagen dus een paar keer steken om op een plankje te rijden? Snap niet zo goed waarom fabrikanten niet gewoon voor uitdraai pootjes kiezen. Ik kan hem niet 10 cm uit zijn vering krikken, de wagen moet wel grotendeels op het wiel leunen, maar een paar cm overbruggen lukt wel. Heb toch al vaak op niet vlakken ondergrond gestaan.
Nog niet nodig gehad maar als mijn wagen niet waterpas staat heb ik een leveler. Daarmee krik ik gemakkelijk een van de wielen omhoog.
Sommige merken hebben overigens wel sterke poten die het gewicht van de bak kunnen hebben. Volgens mij is dat bij bepaalde (nieuwere) modellen van Holtkamper. Maar die moeten ook waterpas staan anders werkt de koelbox niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
bruut gezegd .. bouw eerst maar eens ervaring op ;) tot die tijd kan het alle kanten op.
Voel je vrij om je eigen ervaring te delen, het was een simpele vraag. :)
Een vrouw die drie uur alles uit wil stallen heb ik bij mijn weten niet in de planning. :P
zoals @Jochem ook al zei .. veel ruimte gaat verloren aan de tent zelf
Ah je bedoelt krap qua pakruimte, ik dacht qua ruimte als hij staat. :)
Nu kan je best een paar camping stoelen en tafel er tussen proppen (tussen bed en deksel) en ik schat dat je gevoel niet super van koers is .. immers elk optioneel ding = extra ruiimte verlies (keuken niet meegerekend) overgens je 230/12v elektric koelbox kan ipv de dometic mobicooler rc1600 (99,9% kans denk ik)

en softtops zijn dat betreft erg "flexibel"
Één van de redenen dat ik softtop wil is dat ik stoelen en tafel dan op de tent onder het zeil kwijt kan. Dat scheelt gewoon een paar heel lompe dingen die je moeilijk in de bak kwijt kunt.

Die Dometic is net een paar centimeter kleiner qua buitenmaten dan die van mij, dus dat gaat niet passen. Ik heb nog niet gekeken wat Dometic verder nog aanbiedt.
* vso vind dat de discussie in "rondjes" begint te lopen :+
Het is niet alsof je onredenlijke verwachtingen/eisen hebt .. maar je moet ervaring hebben (refentiekader) voordat je wat zinnigs kan zeggen..
Als bij alles wat ik over het onderwerp schrijf van jou een reactie komst met de kern: ga eerst maar een kar huren/kopen, dan snap ik dat het zo gaat voelen inderdaad. :P
Ps de softtop uitvouw/invouw gezien .. best bewerkelijk nog .. (leuke uitdaging met "harde wind") denk ik zo.
Vijf minuten werk als ik het zo zie, niet echt bijzonder. Harde wind is inderdaad vervelend, daar heb ik nu met mijn tent ook al last van. Dat zijn omstandigheden die bij alle opties verstorend werken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-05 13:35
vso schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 14:32:
[...]

sorry maar "tyypisch voor ???" het land of ..
Ik had me misschien beter moeten verwoorden:
Typische 'rand-van-de-stad'-camping: Alles mooi afgewerkt, pasje voor alles (toegang tot de camping, pasje voor douches, ...). Toegangsuren, stilteuren, ... Heel georganiseerd allemaal. We zijn andere campings tegengekomen onderweg: 'zoek maar een plekje'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05 10:29
@Gonadan
Misschien ligt het aan mij, maar ik vind je soms wat belerend over komen.

Wij hebben voor aanschaf van onze cocoon, net als jij, alles vooraf uitgeplozen. Dat geeft best een goed beeld.

'dat is maar vijf minuten werk als ik het zo zie, niet echt bijzonder':
Als wij de kinderen mee hebben zijn er op eens heel veel 5 minuutjes nodig om alle zooi op te ruimen en de kinderen te begeleiden met meehelpen.

Van start inpakken tot wegrijden met de auto is met zijn 2-en meestal 45 minuten, met de kinderen erbij minimaal 1,5 uur.
Dezelfde handelingen, maar als je mij nu vraagt hoe dat komt kan ik je niet precies antwoord geven, maar het is wel de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
djiedjee schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 16:23:
@Gonadan
Misschien ligt het aan mij, maar ik vind je soms wat belerend over komen.
offtopic:
Dat is niet mijn bedoeling, doel je specifiek ergens op? :)
Wij hebben voor aanschaf van onze cocoon, net als jij, alles vooraf uitgeplozen. Dat geeft best een goed beeld.

'dat is maar vijf minuten werk als ik het zo zie, niet echt bijzonder':
Als wij de kinderen mee hebben zijn er op eens heel veel 5 minuutjes nodig om alle zooi op te ruimen en de kinderen te begeleiden met meehelpen.

Van start inpakken tot wegrijden met de auto is met zijn 2-en meestal 45 minuten, met de kinderen erbij minimaal 1,5 uur.
Dezelfde handelingen, maar als je mij nu vraagt hoe dat komt kan ik je niet precies antwoord geven, maar het is wel de praktijk.
Dat het in de praktijk geen vijf minuten zal zijn realiseer mij goed hoor. In die zin vergelijk ik nu een beetje de tijd die handelingen kosten als je er de rust voor hebt. Mijn eigen tent pak ik ook een heel stuk makkelijker in als ik dat rustig kan doen dan wanneer m'n dochter wil helpen. Het is uiteraard iets om rekening mee te houden dat je in de praktijk dingen niet zo gemakkelijk kunt doen als het lijkt. Voor het vergelijken of zo'n vouwwagen inpakken makkelijker of moeilijker lijkt dan mijn tent inpakken is het wel van toepassing.
Een beetje een vergelijking in theorie die je voor beide scenario's in de praktijk toch nooit haalt zeg maar. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Gonadan schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 15:29:
[...]

Voel je vrij om je eigen ervaring te delen, het was een simpele vraag. :)
Een vrouw die drie uur alles uit wil stallen heb ik bij mijn weten niet in de planning. :P
er is vast een reden waarom ik haar nog niet vervangen heb .. kan alleen ff niet verzinnen :+
Ah je bedoelt krap qua pakruimte, ik dacht qua ruimte als hij staat. :)
;) dat bedoel ik .. de rest tja is meer in gebruik ..en of je nu alles uitstalt of een vaste plek hebt .. dat is aan jou :)
[...]
Één van de redenen dat ik softtop wil is dat ik stoelen en tafel dan op de tent onder het zeil kwijt kan. Dat scheelt gewoon een paar heel lompe dingen die je moeilijk in de bak kwijt kunt.
Tot dat er muizen in nesten tijdens de stallings periode(softtop)

Dat kan ook met hardtop stoelen kwijt die hebben ook nog wel wat "veer" dus staar je niet blind op hard/soft
Die Dometic is net een paar centimeter kleiner qua buitenmaten dan die van mij, dus dat gaat niet passen. Ik heb nog niet gekeken wat Dometic verder nog aanbiedt.
ach 300,- of "tweaker met mod(ding) skills" B) B) B) :Y je kan meerdere kanten op ..
Als bij alles wat ik over het onderwerp schrijf van jou een reactie komst met de kern: ga eerst maar een kar huren/kopen, dan snap ik dat het zo gaat voelen inderdaad. :P
lol .. maar serieus bouw wat ervaring op ;)
Vijf minuten werk als ik het zo zie, niet echt bijzonder. Harde wind is inderdaad vervelend, daar heb ik nu met mijn tent ook al last van. Dat zijn omstandigheden die bij alle opties verstorend werken.
Die anekdote van HK met @Henkiejoo :? tja erhm meerdere kanten op ..met elke tent .. als je maar flexibel bent (in geest)
een idee van de klaptent meeting https://imgur.com/a/9lvKZkT en waarom ik "lang bezig ben"

ps 3 uur voor opzetten is geen grap, maar "speed" modus is 1 minuut voor slapen met sterren hemel .. grootste nadeel was dat de voortent eraan vast zit .. dus die moest je ook op zetten als het "nat weer" is ..
maar ook ALLES paste in de bak .. tuinset (tafel + stoelen) koelkast, 2 keukens etc .. en ik heb er hem tot de rand gevuld van de vorige eigenaar overgenomen .. (tot de dag van vandaag nog plezier van) ..
.. inmiddels veel "verloren" (lees achter gelaten / gedoneerd) en nog heb ik genoeg ..
ik had o.a 60 haringen van elk soort .. (hout, pennen, v-haring, en dan ook nog in kort en lang .. )
meeste heb ik gedoneerd aan de locale scouting..

De la boheme heb je in plooi caravan en vouwwagen (zien er nagenoeg zelfde uit) zelfde basis ..

@Jochem en @ST10©DE op de link van imgur zie je de keuken v.d boheme ideaal formaat .. de laatjes kon je uitwisselen met die v.d vouwwagen .. op zich ideaal 1m breed .. 40cm diep en 40cm ongeveer hoog .. uitgeklapt 80cm .. trekt hem er beetje uit .. pootje uitvouwen .. en dan op tillen "op locatie" 2de pootje uitklappen .. en klaar.

[ Voor 4% gewijzigd door vso op 23-08-2019 17:34 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03:00
LordSinclair schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 14:07:
[...]

Whut? 8)7

Maar als je in de buitenspiegels niet te zien was, reed je dus op dezelfde baan als de auto met aanhanger, en ga je óók van baan wisselen om hem in te kunnen halen. Je bent dan zelf ook bezig met een bijzondere manoeuvre...

Het is met een caravan, net als met een vrachtwagen onmogelijk om kort achter je (aanhanger) op je eigen baan te kijken (daar hangt de aanhanger en je kan nog steeds niet om een hoekje kijken). Als je als automobilist met groot snelheidsverschil op zo'n voorganger inloopt en pas op het laatste moment naar links gaat om in te halen, ontbreekt het je gewoon aan enig verkeersinzicht. Je hebt namelijk ook niet in kunnen schatten of die combinatie inliep op zijn voorganger.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Wild Chocolate schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 20:29:
[...]
Maar als je in de buitenspiegels niet te zien was, reed je dus op dezelfde baan als de auto met aanhanger, en ga je óók van baan wisselen om hem in te kunnen halen. Je bent dan zelf ook bezig met een bijzondere manoeuvre...

Het is met een caravan, net als met een vrachtwagen onmogelijk om kort achter je (aanhanger) op je eigen baan te kijken (daar hangt de aanhanger en je kan nog steeds niet om een hoekje kijken). Als je als automobilist met groot snelheidsverschil op zo'n voorganger inloopt en pas op het laatste moment naar links gaat om in te halen, ontbreekt het je gewoon aan enig verkeersinzicht. Je hebt namelijk ook niet in kunnen schatten of die combinatie inliep op zijn voorganger.
sorry maar hier in NL is men gewoon haantje de voorste .. en houd men zoiezo geen rekening met andere weggebruikers .. je moet eens weten hoe bv beroeps(vrachtwagen)chauffeurs uitvallen wegens bijna ongelukken.. (lading planten bevat 500kg water dat wil je niet met een noodstop in je nek krijgen ..)
Vandaag een sleurhut met 120 op de linkerbaan |:( |:(
weinig mensen "houden rechts" omdat het vervelend vinden om vrachtwagens in te halen .. met 100km p/h dat ze anderen hinderen tja ach .. niet hun probleem..

Maar ook die spelen net zoals andere weggebruikers voor eigen rechter, in andere landen staat gewoon een boete voor niet goed ritsen .. bv ..

Hierom vermijd ik bij voorkeur de snelweg rond spitstijden met de sleurhut .. en rijd liever savonds ..

Mijn advies .. koop een dashcam .. rij normaal .. en als iemand het nodig vind om commentaar te leveren op jou rijgedrag wijs naar de cam... 99% weet dan genoeg .. en gaat verder..

ps leuk van de "nieuwe" auto's is dat ze voor de bestuurder ingrijpen .. (omdat ze met de gsm bezig zijn oid..) met een brede auto/caravan zie je ze gewoon afstand nemen :)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-05 09:09
Heeft iemand nog een tip voor een leuke camping in België/Luxemburg? Gezin met 2 kleine kinderen a 4/5 jaar. We hebben onze eigen tent en hoeven geen fancy stuff is animatie teams.

Zwemwater een must een vuurtje stoken nice to have.

[ Voor 13% gewijzigd door Noxa op 23-08-2019 22:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Lekker simpel en kampvuur voor je tent: camping Beau Rêve bij La Roche.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vandaag een nachtje kamperen op Zegenoord in Loenen met de jongste. Ik was niet de enige. Hele camping vol. Maar nog steeds lekker rustig.
Later vanavond vermoedelijk kampvuurtje.

Heerlijk zonder lompe caravans en seizoensplekken. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ook weer terug van 2 weken Oostenrijk.
Eerste camping vlakbij Heiligenblut, mooie omgeving, toeristisch, veel te doen. Tweede camping meer in het oosten, vlakbij Graz. Deze camping was nogal verouderd, en verlaten. Lag ook erg hoog waardoor het overdag minder mooi weer was. Het meest vervelende vond ik nog wel dat het niet vlak was, waardoor ik m'n tent (Falco Havik) niet kon afspannen. Dus opgezet de tent maar verplaatst, geen andere keuze.

Op beide campings overigens rotsharingen nodig, waar mij vooraf zelfs was verteld dat het niet nodig was.

1 ding vergeten: verlengsnoer (die ligt normaal in de schuur, en niet op zolder bij de kampeerspullen). Dus die hebben we de tweede dag direct gekocht zodat we nu een snoer speciaal voor kamperen hebben.

De heenweg ging prima (ca 12 uur over gedaan over 1000 km, rijden ging vlot). De terugweg vond ik wel erg ver (1200 km), door alle drukte in Duitsland + de benodigde stops, ook i.v.m. een kleine hebben we hier 14 uur over gedaan. Dit vond ik toch wel echt te lang.

Mochten we weer naar Oostenrijk gaan, dan zal het bijvoorbeeld omgeving Reutte worden wat voor ons op 7 a 8 uur rijden ligt.
Dit weekend gaan we nog een paar dagen kamperen. Deze man dacht hetzelfde... :P

[Afbeelding]

Ik dacht even dezelfde gezien te hebben maar het is een andere ;)
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/R711ZZW/IMG-3002.jpg

Deze vond ik ook wel cool:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/D7kjCdn/IMG-3083.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Cheesy op 26-08-2019 14:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

@Cheesy waarom de reis niet opsplitsen in 2 dagen? Wij moesten dit jaar ook 1420km heen en terugreis hebben we in 2 dagen gedaan inderweg een hoteltje en volgende dag na het ontbijt weer door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

vso schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 22:33:
[...]
Uitschuifpoten krijg je spijt van even niet goed vastdraaien en ;w eten wat je kook ..en bij het opzetten krijg je spijt van inschuif/klik zooi .. uitklap is dat betreft "beter"
je "vergeet" dat jij met dat zware ding in je handen staat terwijl iemand handelingen moet gaan doen terwijl jij wacht ..
Overdrijven is ook een vak, de meeste bermkeukens hebben uitschuifpoten, die van ons ook en het gaat al 5 jaar zonder problemen. Poten schuif je uit terwijl de keuken nog op de wagen hangt dus je hoeft niet te wachten op iemand anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Cheesy schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 14:37:

Ik dacht even dezelfde gezien te hebben maar het is een andere ;)
[Afbeelding]
Fijne camping of niet?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Prima camping, Lindlerhof. Staan veel Nederlanders.
Chaoss schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 17:48:
@Cheesy waarom de reis niet opsplitsen in 2 dagen? Wij moesten dit jaar ook 1420km heen en terugreis hebben we in 2 dagen gedaan inderweg een hoteltje en volgende dag na het ontbijt weer door.
Dat behoorde inderdaad tot de mogelijkheden, we hadden ook een kleine tent bij ons.
Uiteindelijk hebben we i.v.m. het weer op donderdag onze grote tent droog ingepakt, in het kleine tentje overnacht en vrijdag om 8 uur vertrokken. Wellicht was een hotel-overnachting nog beter, maar als je teruggaat wil ik eigenlijk ook zo snel mogelijk naar huis. Bij 1400+ km lijkt het me inderdaad een must, maar die grens zal voor iedereen anders zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Cheesy schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 21:11:
[...]

Prima camping, Lindlerhof. Staan veel Nederlanders.
Zeker ook een paar weken doorgebracht. Helemaal prima!

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:42
Ha ik heb ook op Lindlerhof gestaan, en verbaasde me inderdaad over de hoeveelheid NL platen. Ben er zelf puur bij toeval uitgekomen, zat in Ramsau am Dachstein en daar was het koud, dus op zoek naar een warmere plek waar we konden klettersteigen en wandelen... Voila bij Lienz was het weer beter en zo op de Lindlerhof terecht gekomen.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:55

JanB

Het ken rotter !!!

Cheesy schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 21:11:

Dat behoorde inderdaad tot de mogelijkheden, we hadden ook een kleine tent bij ons.
Uiteindelijk hebben we i.v.m. het weer op donderdag onze grote tent droog ingepakt, in het kleine tentje overnacht en vrijdag om 8 uur vertrokken. Wellicht was een hotel-overnachting nog beter, maar als je teruggaat wil ik eigenlijk ook zo snel mogelijk naar huis. Bij 1400+ km lijkt het me inderdaad een must, maar die grens zal voor iedereen anders zijn ;)
Wij doen eigenlijk altijd een overnachting, zowel heen- als terugreis. Wij vinden het veel relaxter rijden, geen gehaast. Meestal reserveer ik vooraf een b&b, die best wel een eindje van de snelweg mag liggen. 's ochtends niet te vroeg vertrekken, eind v.d. middag in de b&b. De volgende dag na het ontbijt weer op weg. We kiezen de overnachtingsplaats ook vaak ruim over de helft, dan ben je ook lekker op tijd op de camping.

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Afgelopen weekend stonden we op Landal Rabbit Hill met de weekendtent, ik vind dit wel een prettige camping waarbij de meeste plekken bijzonder ruim zijn en prettig gelegen zijn in het bos. Ik ben geen fan van veldjes waar je links, rechts, voor en achter mensen heb staan waarbij je letterlijk alles kan horen. Gelukkig stond op deze plek de eerste caravan links 50 meter verderop en rechts idem dito.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MLNlapkbJca26yoO6t0DLnx3/full.jpg

De opblaastent is wel weer goed bevallen, misschien qua opzetgemak nog wel meer dan de Falco-tent :X Alleen de luifel is een gaar ding, die krijg ik niet echt strak gespannen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 19:36

mutsje

Certified Prutser

weer terug van 2 weken Camp Hammer in de Eifel. Eerste week was even slikken max 19C en veel regen. Tweede week veel beter, jammer genoeg wouden kids eerder naar huis. We kregen tegoedbon voor 2 nachten camperen en hadden al 2x week wifi gehad. Was de 2e keer maar zeker niet de laatste :) Hele relaxte eigenaren 2 vuurplaatsen waar je behoorlijke kampvuren kan bouwen en hout genoeg daar :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

mutsje schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 12:00:
weer terug van 2 weken Camp Hammer in de Eifel. Eerste week was even slikken max 19C en veel regen. Tweede week veel beter, jammer genoeg wouden kids eerder naar huis. We kregen tegoedbon voor 2 nachten camperen en hadden al 2x week wifi gehad. Was de 2e keer maar zeker niet de laatste :) Hele relaxte eigenaren 2 vuurplaatsen waar je behoorlijke kampvuren kan bouwen en hout genoeg daar :+
hoe oud zijn de kids ? en waarom wilden ze weg ..

ik zie geen zwembad :(

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:31

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Klopt, geen zwembad daar, wel een rivier met een kei/kiezel strandje. Lekker dammetjes bouwen en dan "wildwater-waterbedden" :P

We've got that ring of confidence

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Yukkie schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 14:24:
Klopt, geen zwembad daar, wel een rivier met een kei/kiezel strandje. Lekker dammetjes bouwen en dan "wildwater-waterbedden" :P
Hebben de kinderen inderdaad gedaan, 1 luchtbed was lek dus hop water in. ging nog best rap ook moet ik zeggen. Tot er groep kinderen kwam die alles in 1 dag dicht gebouwd hadden.. waren ze uit hun humeur :+

@vso waarom zou je in godsnaam een zwembad willen als er compleet stromend water is. Uberhaupt wil ik geen campings met entertainment. Mijn kinderen zijn 11 & 12 en hebben al jong geleerd zichzelf te vermaken, of we doen op regenachtige dagen uitstapjes of bord spelletjes in de tent.

[ Voor 24% gewijzigd door mutsje op 27-08-2019 19:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

ik zoek een boer sam achtige camping maar in een iets betere omgeving (lees meer in de omgeving te doen bij voorkeur duitsland) ..

@mutsje ik vind het ook wel lekker om gewoon in een zwembad te vertoeven niet alles hoeft puur natuur

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

vhal schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 10:01:
Alleen de luifel is een gaar ding, die krijg ik niet echt strak gespannen.
Als ik de foto bekijk staat de boog van de luifel onderin te ver richting tent, die moet miz recht staan, anders krijg je inderdaad het doek niet strak.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

mutsje schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 12:00:
Tweede week veel beter, jammer genoeg wouden kids eerder naar huis.
mutsje schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 19:20:

Uberhaupt wil ik geen campings met entertainment.
Misschien hadden je kinderen langer willen blijven als je een camping met wat entertainment had gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Humma Kavula schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 20:05:
[...]

Als ik de foto bekijk staat de boog van de luifel onderin te ver richting tent, die moet miz recht staan, anders krijg je inderdaad het doek niet strak.
Dat zou kunnen ja, ik ga er nog eens naar kijken. Op de 'stock' internetplaatjes lijkt het ook anders te zitten.

Al moet de stokken van de luifel van onze Havik 4000 wel schuin staan maar wellicht is daar de constructie iets anders.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:33
Chaoss schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 00:06:
[...]

[...]

Misschien hadden je kinderen langer willen blijven als je een camping met wat entertainment had gehad...
Dan waren de ouders misschien eerder naar huis gegaan :+

Hoe ik erover denk: het moet wel aangenaam voor beide blijven. Voor de één is dat juist een camping met entertainment, en voor de ander zo min mogelijk. Ik mag aannemen dat iedereen zijn/haar eigen kind het best kent en een mooie balans kan vinden voor zijn of haar eigen rust op vakantie.

[ Voor 32% gewijzigd door Luuk84 op 28-08-2019 09:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Luuk84 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 09:20:
[...]

Dan waren de ouders misschien eerder naar huis gegaan :+
Lijkt me sterk hoe meer die kinderen worden afgeleid en vernaakt hoe beter de vakantie voor de ouders :+
Luuk84 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 09:20:
[...]
Hoe ik erover denk: het moet wel aangenaam voor beide blijven. Voor de één is dat juist een camping met entertainment, en voor de ander zo min mogelijk. Ik mag aannemen dat iedereen zijn/haar eigen kind het best kent en een mooie balans kan vinden voor zijn of haar eigen rust op vakantie.
Er wordt vaak gedaan alsof het een het ander uitsluit, maar als je de juiste campings uitzoekt is dat helemaal niet zo.

Ik kan me ook niet voorstellen dat er kinderen zijn die poppenkast/kinderdisco/knutselen!/speurtocht/sminken/gezammelijk sport en spel etc.etc. Niet lwuk vinden. En ik kan ook echt niet bedenken way daar negatief aan is, het is toch heerlijk als de kinderen even ergens heengaan om gezammelijk iets toen onder begeleiding.

[ Voor 59% gewijzigd door Chaoss op 28-08-2019 09:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-05 14:48
Uiteindelijk is voor onze kids vooral belangrijk of ze een klik met andere kids hebben op de camping, dan is entertainment niet nodig. Dit jaar hebben we met vrienden (3 stellen) op typische franse camping gestaan zonder animatie, wel goed zwembad. Kids hadden elkaar en vermaakten zich met alles en nog wat. Telefoons zijn hele vakantie uit gebleven (oudste was 13).

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:15
Het ding met campings met entertainment is dat deze campings massa nodig hebben om het entertainment betaalbaar te houden. En ik kan mij zo voorstellen dat niet iedereen (zoals ik) op zo'n massale camping willen staan. Ik heb liever een camping met 10 tentjes dan een camping met 100 tentjes.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Chaoss schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 09:24:
[...]
Er wordt vaak gedaan alsof het een het ander uitsluit, maar als je de juiste campings uitzoekt is dat helemaal niet zo.

Ik kan me ook niet voorstellen dat er kinderen zijn die poppenkast/kinderdisco/knutselen!/speurtocht/sminken/gezammelijk sport en spel etc.etc. Niet lwuk vinden. En ik kan ook echt niet bedenken way daar negatief aan is, het is toch heerlijk als de kinderen even ergens heengaan om gezammelijk iets toen onder begeleiding.
Precies, zelf kijk ik er wel naar of het er is, maar dat is vooral om te bepalen of de boel kindvriendelijk is en of er ook andere kinderen zijn. Dit jaar was het er wel, maar erg hysterisch en dan haken mijn kinderen af. Uiteindelijk zijn we er ook niet geweest, ook omdat we geen zin had om een kwartier ervoor te lopen.

We stonden trouwens op Kogerstrand in de duinen op Texel en ondanks dat het 900 plaatsen heeft merk je daar niets van en is het een erg rustige camping. Zelf de centrale voorzieningen vielen qua drukte erg mee gezien de hoeveelheid plaatsen.

[ Voor 5% gewijzigd door Deveon op 28-08-2019 10:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Entertainment heb je in alle soorten en maten. De een wil een professionele show en de ander is tevreden met het dagelijkse knutseluurtje. Ook op de kleinere campings heb je wel vormen van entertainment.

Een camping met 100 tentjes beschouw ik eerlijk gezegd nog als een "kleinere" camping, die grote joekels van 1000 plekken en meer (van die 5-sterren knalcampings) zijn voor mij persoonlijk de horror (al zijn daar ook wel rustige plekken te vinden)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

[...]

[...]

De kinderen hebben zich uitstekend vermaakt en waren elke dag in de beek. Ook als er entertainment was geweest hadden ze alsnog naar huis gewild.

We staan ook wel op campings met entertainment hoor... niet dat we natuur barbaren zijn ofzo :+ Maar wat is er nou leuker dan met een club 's avonds zelf dode bomen in stukken zagen en kampvuur stoken. Dat mag op meeste campings niet. Kids hadden veel vriendjes/vriendinnetjes op de camping en wouden liever op de camping zijn dan de dagtripjes die hun ouders om de dag planden....

[ Voor 33% gewijzigd door mutsje op 28-08-2019 10:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:33
Daarom zeg ik, ik denk dat iedereen voor zichzelf een mooie balans moet vinden...
Heb je er wel is over nagedacht dat er ook ouders zijn die graag zelf hun kinderen entertainen, of ze motiveren om zelf initiatief te nemen om wat te gaan doen en/of samen te spelen met andere kinderen? Er zijn voor alle kampen argumenten te verzinnen. Jij vind dat er niks negatiefs aan is, maar dat is jouw mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-05 16:06
Als je het je kinderen vraagt, dan willen ze meer meer meer. Maar we zijn de afgelopen jaren ook een aantal keer onverwacht op een tussencamping beland (bijv. omdat het verder was dan verwacht) waar we een nachtje bleven, en ik heb ze nog nooit zo blij gezien met een beekje ernaast of een meertje met gemeentelijke speeltuin (en 1 douche/toilet, geen stroom, gewoon 20 plaatsen op een veldje). Voordeel: €12,50/nacht, doe het 2x en je kan weer een keer uit eten :).

Leermoment: kinderen zijn flexibeler dan je denkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Laatst online: 18:32
Luuk84 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 10:51:
[...]

Daarom zeg ik, ik denk dat iedereen voor zichzelf een mooie balans moet vinden...

[...]

Heb je er wel is over nagedacht dat er ook ouders zijn die graag zelf hun kinderen entertainen, of ze motiveren om zelf initiatief te nemen om wat te gaan doen en/of samen te spelen met andere kinderen? Er zijn voor alle kampen argumenten te verzinnen. Jij vind dat er niks negatiefs aan is, maar dat is jouw mening.
Ja, zo zijn zoveel zaken op Tweakers een mening.

Maar volgens mij valt onder entertainment toch ook een beekje, een zwembad of een voetbalveld? Een plek waar je andere kinderen kunt ontmoeten. Een plek waar je leuke dingen kan doen (al dan niet met de andere kinderen). En volgens mij zijn veel kinderen relatief snel verveeld (of je hebt geluk gehad met je kinderen), dus hoe meer van dat soort entertainment, hoe beter.
Het lijkt me voor zich spreken dat kinderen naar huis willen van vakantie. (Dat is een aanname, I know.) Die van ons zijn juist verdrietig als ze naar huis moeten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

mutsje schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 10:42:
Maar wat is er nou leuker dan met een club 's avonds zelf dode bomen in stukken zagen en kampvuur stoken. Dat mag op meeste campings niet.
F*ck de kids :+ Je maakt mij niet blij-er als het mag :)
en in een rivier jumpen met redelijk warm weer is niet mijn ding .. met extreem warm weer ach dan wel. maar ik vind het wel lekker dat er verwarmd bad is..

Het leuke bij Boer Sam(FR) is dat je:
- met een pan "patat" kan scoren en en wat frikandellen oid en nog 6 euro kwijt bent ..
- een "zwembad" niet te groot / klein (helaas niet overdekt)
- geen gemarkeerde plekken (lees voorbestemd plek)
- elektra aanwezig (10A oid?)
- brood en wat andere basis behoeften bij de "shop"
- koelkast (2de hands) huren .. (niet super boeiend wel handig bij extreem weer )
- GEEN wifi *O* *O* *O*
- huisje, caravan,tent,camper .. kan allemaal.
- geen animatie maar wel dieren(geiten,ezel,paarden en zo), speel dingen voor de kids (trampoline en wat glijbanen ?)
- boeken/tijdschrift "uitwissel plek
- als je niet teveel "veiligheid" eist kan alles vuurtje voor de deur ?
- schone sanitair.

Nadelen
- er is geen moer te doen in de buurt anders dan stadje bij de rivier -O- en een levend historie (frans) voorstelling..
- men komt er al 3 generaties .. je past er of je past er niet mentaliteit..
- traktor(hooiwagen en vrachtwagens) rijd dwars over de camping wel voorzichtig wegens kinderen maar ach ... tis wel een dingetje

ps zou wel eens een camping willen zien waar ik in een bad kan zitten (prive bad huren oid)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

vso schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 12:03:
[...]
ps zou wel eens een camping willen zien waar ik in een bad kan zitten (prive bad huren oid)
Ardoer heeft wel enkele campings met een privésanitair icm een bad of whirlpool :P

https://www.ardoer.com/nl...-prive-sanitair-nederland

Wij hadden dit jaar een plek met privésanitair maar de kinderen vonden de kinderdouches in het toiletgebouw leuker :')

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

vhal schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 12:43:
Ardoer heeft wel enkele campings met een privésanitair icm een bad of whirlpool :P

Wij hadden dit jaar een plek met privésanitair maar de kinderen vonden de kinderdouches in het toiletgebouw leuker :')
Ach ik heb een bad thuis maar een keer extreem luxe kamperen pfff moet kunnen :) douchen vind ik niet zo erg op vakantie .over het algemeen

thx voor de link !

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:54

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

[...]

Ah vind dit concept wel heel erg fijn! Door dat soort dingen krijg ik altijd het gevoel dat zo'n camping minder massaal is.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-05 13:53
[...]
de kinderen vonden de kinderdouches in het toiletgebouw leuker :')
Yep, twee dames, 6 en 8 jaar oud, en wat willen ze? Douchen tussen de peuters 8)7

We zaten afgelopen weekend in Zeeland op een Ardoer-camping. Was een last-minute, anders hadden we wellicht verder gekeken dan deze mega-camping. We zijn zelf ook van de kleinschaliger campings. Entertainment voor de kids? Prima, 's ochtends even knutselen (kunnen papa en mama even sporten) en soms 's avonds half uurtje de mini disco (zeker niet elke dag, papa en mama willen wel mentaal gezond thuiskomen :P ), verder doen ze hun eigen ding en gaan we regelmatig op pad om de omgeving te ontdekken, te voet, met de auto...
Bingoavonden, karaoke's en ander vertier voor volwassen? No thanks. Vroeg de slaapzak in met een goed boek is meer ons ding.

Maar goed, Ardoer dus. Het is ons meegevallen voor die twee nachten. Eigenlijk heb ik nergens het idee gehad dat het druk was. We zaten dan wel aan de rand van het park aan het eind van een laantje, met afgescheiden plaatsen, dat zal wel geholpen hebben.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:07

B64

[...]
Lijkt me sterk hoe meer die kinderen worden afgeleid en vernaakt hoe beter de vakantie voor de ouders :+
Kinderen gaan zich heus geen twee weken vervelen hoor, als er rond te tent/caravan niks te doen is gaan ze wel op zoek naar iets. Ja en af en toe hangen ze eens op een stoel of handdoek met de tekst "ik verveel me". Daar is helemaal niets mis mee, en gaat vanzelf over.
[...]

Als je even terugleest - deze discussie begon bij iemand met kinderen van 11 en 12, die zitten echt niet meer te wachten op 'poppenkast/kinderdisco/knutselen!/speurtocht/sminken/gezammelijk sport en spel etc.etc'.

Als ik mijn kinderen even als voorbeeld mag nemen (nu 10 en 12): 4 jaar geleden op een camping gestaan met animatie, de kinderen trokken helemaal hun eigen plan en lieten die animatie links liggen. Ze hebben een broertje dood aan grote groepen, zoeken liefst zelf een paar vriendjes of vriendinnetjes waar ze hun eigen ding kunnen doen - tot een zelf in elkaar gedraaide, geïmproviseerde theatervoorstelling op diezelfde camping aan toe.

Dit jaar stonden we op een kleine camping in de Vercors met als enig vermaak een veld waar een badminton-net hing, en een rivier met steenkoud water waar je m.b.v. een slingertouw in kon springen. We hebben er geen kind aan gehad. En om 10 uur 's avonds was het heerlijk rustig op de camping, geen disco die de hele camping tot 1u wakker hield (zoals 4 jaar geleden... :( ).

Ieder zijn ding natuurlijk, maar dat jij je niet kunt voorstellen dat er mensen zijn die animatie niet leuk vinden of op prijs stellen, zegt eigenlijk meer over jezelf...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wild Chocolate
vso schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 12:03:
[...]
(...)
"Hai di Hai"-Camping (and proud of it :o ) Nommerlayen heeft dat, hoef je dus niet verder dan Luxemburg.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

B64 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 15:00:
Ieder zijn ding natuurlijk, maar dat jij je niet kunt voorstellen dat er mensen zijn die animatie niet leuk vinden of op prijs stellen, zegt eigenlijk meer over jezelf...
Hey bedankt voor je feedback heh, top dat je me al kunt beoordelen na 1 post. d:)b

Maar je mist mijn punt dat vermaak er juist in gradaties is, en dat je een camping moet zoeken die aansluit bij je kinderen. Jij begint gelijk weer over disco's en geluidsoverlast, om een of andere reden gaat het er altijd over dat een stukje animatie gelijk staat aan overlast. Mijn ervaring is juist dat dat helemaal niet zo is als je de wat kleinere campings opzoekt.

En nee ik, persoonlijk, ken geen kind wat niet van afwisseling houd en af en toe iets (in hun ervaring) speciaals of avontuurlijks wil doen. Het kan zijn dat oudere kinderen eerder genoeg hebben aan alleen rondhangen op de camping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:54

franssie

Save the albatross

Wild Chocolate schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 21:05:
[...]

"Hai di Hai"-Camping (and proud of it :o ) Nommerlayen heeft dat, hoef je dus niet verder dan Luxemburg.
Hier iets op inhakend - afgelopen zeil en camper vakantie een paar dagen met de camper in Luxemburg geweest en van de drie campings die we wat at random hadden gekozen was er geen een die echt leuke wandelingen etc vanaf de camping had, anders dan langs/over de autoweg. De natuur is schitterend, de bevolking vriendelijk maar de infrastructuur lijkt wel heel erg op de auto ingesteld, zelfs in Duitsland is dat beter geregeld (zijn we dus ook naar uitgeweken).
Is dat hier ook zo?

edit: je bedoelt hi di hi?
Afbeeldingslocatie: https://ichef.bbci.co.uk/images/ic/640x360/p02lmgpc.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door franssie op 28-08-2019 22:25 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

@Chaoss & @B64
Doe eens wat jullie je kinderen leren .. kiss & make up ;) althans je snapt de insteek .. negatieve gemene opmerkingen niet doen neem een biertje ..
* vso trakteert ;)
Maar je mist mijn punt dat vermaak er juist in gradaties is, en dat je een camping moet zoeken die aansluit bij je kinderen. disco's en geluidsoverlast, om een of andere reden gaat het er altijd over dat een stukje animatie gelijk staat aan overlast. Mijn ervaring is juist dat dat helemaal niet zo is als je de wat kleinere campings opzoekt.
Ff wat knip ,, zodat het algemener is .. maar overlast ervaar ik eerder van andere camping gasten dan van de animatie .. tenzij

Je gaat slapen om 19:00 .. what ik toch wel betwijfel .. kids slapen bij mijn weten rond "donker" ik vind het sneu als ouders de kids "vroeg" naar bed laten gaan maar ja snap ook best dat elk kind anders is ..
Maar ik maak liever mijn kids niet wakker (lees als het niet hoeft .. ze drijven wegens de hitte er vanzelf uit oOo oOo als hun interne klok ze niet wakker maakt .. :Y :Y :Y
En nee ik, persoonlijk, ken geen kind wat niet van afwisseling houd en af en toe iets (in hun ervaring) speciaals of avontuurlijks wil doen. Het kan zijn dat oudere kinderen eerder genoeg hebben aan alleen rondhangen op de camping.
geef ze wifi en je hoort ze niet -O- daarom vind ik wel dat op campings de "voorkeur" mag hebben dat wifi alleen beschikbaar is voor 18+ en bij regenachtig weer .. (lees laat ze ouderwets vermaken ..)

als je allemaal achter een beeldscherm kruipt wat voor nut heeft "vakantie" dan ?

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wild Chocolate
franssie schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 22:22:
[...]

Hier iets op inhakend - afgelopen zeil en camper vakantie een paar dagen met de camper in Luxemburg geweest en van de drie campings die we wat at random hadden gekozen was er geen een die echt leuke wandelingen etc vanaf de camping had, anders dan langs/over de autoweg. De natuur is schitterend, de bevolking vriendelijk maar de infrastructuur lijkt wel heel erg op de auto ingesteld, zelfs in Duitsland is dat beter geregeld (zijn we dus ook naar uitgeweken).
Is dat hier ook zo?

edit: je bedoelt hi di hi?
[Afbeelding]
Weet ik niet, niet gewandeld daar, overal met de auto heen geweest in die paar dagen :+

Ik bedoelde Hei di Hei (zie ik net op de foto). En dat verdient wellicht enige toelichting: Mijn ouders noemden een camping waar net ff teveel georganiseerd werd altijd een Hei di Hei camping. En ik heb mijn hele leven gedacht dat dat een term was die ze zelf bedacht hadden voor een net even te jolige camping...
Totdat ik afgelopen jaar met mijn zus en haar dochters op Nommerlayen belandde op de terugweg van de Costa Brava. Onderstaande foto dus direct naar mijn ouders gestuurd:
Hei di Hei Nommerlayen

En om nou te zorgen dat iedereen goed op de hoogte was van de activiteiten die die dag georganiseerd werden, klom men elke dag in het kraaijennest op het hoofdgebouw om het programma voor die dag om te roepen:
Kraaiennest Nommerlayen

Gelukkig waren wij er nog voor het hoogseizoen, en viel het met de activiteiten nog wel mee. Maar dit was dus duidelijk het prototype camping wat mijn ouders me geleerd hebben te vermijden 8)
En ik zou op zo'n camping zelf dan ook niet direct gaan staan. Begrijp me goed, we hebben best op campings gestaan waar van alles aan animatie was, maar dit is voor mij toch echt teveel van het goede.
Eerlijkheid gebiedt te zeggen, dat mijn nichtjes het erg naar hun zin gehad hebben, ten eerste vanwege de voorzieningen/activiteiten, ten tweede omdat het vanwege onze trip in juni de eerste camping was waar een redelijke hoeveelheid leeftijdsgenoten (7 en 11) waren.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:07

B64

[...]

[...]

[...]

[...]

Chaoss schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 22:04:
[...]

Hey bedankt voor je feedback heh, top dat je me al kunt beoordelen na 1 post. d:)b
1 post???
Maar je mist mijn punt dat vermaak er juist in gradaties is, en dat je een camping moet zoeken die aansluit bij je kinderen.
In bovenstaande quotes mis ik dat punt over gradaties volledig. Ik lees alleen iets in de zin van 'hoe meer vermaak hoe beter'. Maar misschien stond het ergens tussen de regels?
vso schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 22:29:
@Chaoss & @B64
Doe eens wat jullie je kinderen leren .. kiss & make up ;) althans je snapt de insteek .. negatieve gemene opmerkingen niet doen neem een biertje ..
* vso trakteert ;)
Wat ik mijn kinderen óók meebreng: zoveel mensen zoveel wensen. Als iemand het leuk vind op een camping met animatie, prima. Maar dan mag ik toch uitleggen waarom ik dat níet wil als iemand héél duidelijk laat weten daar geen snars van te snappen?

Goed, blijkbaar wordt dat niet op prijs gesteld hier, soit. Ga ik weer wat nuttigs doen. Veel plezier in dit topic verder... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

_/-\o_ _/-\o_ ik zou het wel eens mee willen maken .. lol .. zeg niet dat ik er gecharmeerd van ben maar net zoals een luxe bad .. whirpool ding naast je caravan .. maar dan zou ik wel van exteem "nada" naar bv dat ding waar @mutsje mee kwam naar een glamping misschien met tussenstop bij die hei die hei camping

[ Voor 55% gewijzigd door vso op 28-08-2019 23:00 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
@vso WiFi kan net als alcohol ook met mate. Mijn zoontje van 6 heeft soms echt even een rust momentje nodig of hij is niet te pruimen.

Verder is het uitstekende hulp om ze ‘s ochtends in ieder geval tot een uur of 8 stil te houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Deveon schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 23:01:
@vso WiFi kan net als alcohol ook met mate. Mijn zoontje van 6 heeft soms echt even een rust momentje nodig of hij is niet te pruimen.

Verder is het uitstekende hulp om ze ‘s ochtends in ieder geval tot een uur of 8 stil te houden.
ik ben het totaal met je oneens ... rustmomentjes ? pak een (strip)boek of https://www.smartgames.eu/nl (let wel de offline games ook leuk voor jou)
En voor 8 uur .. tja geef je kids "taken" .. helpen tafel dekken oid .leren ze snel af ouders wakker maken want dan moeten ze werken :)
kinderen niet te pruimen heb ik weinig last van .. (zeg niet nooit maar reverse engineering the solution tja word je wel handig in :))

Maar beste werkt nog met je kind wat gaan doen .. (aandacht geven) dat kan samen kleuren zijn of kijken hoe hij speelt .. met iets ..

ps ik ben ADHD-er en het is erfelijk dus .. en ik heb 2 kids ..

[ Voor 3% gewijzigd door vso op 28-08-2019 23:12 ]

Tja vanalles

• Deveon
  • Niet online
Bedankt voor de ideeën en meeste klinkt bekend (wij hadden de Dinos van Smartgames, maar daar heeft die geen seconde naar gekeken). Helaas kan een 6 jarig (sinds deze maand, gaat net naar groep 3) alleen nog niet lezen en maakt hij nu al zelfstandig zijn ontbijt en vaak ook voor zijn broertje van 3 klaar (die luilak kan het ook prima zelf). Om ook nog ons ontbijt of de vaat bij hem neer te leggen is ook zo wat.

Alleen het praten op het geschikte volume is nog een dingetje dus laten we ze pas rond 8 uur los, vaak dankzij K’nex, Lego, maar ook de iPad.

Zo lang er maar een balans is maak ik mij niet zoveel zorgen. Het is echt niet dat ze continue achter een scherm zitten, soms zelfs dagen niet. Zelf zien wij gewoon niet de toegevoegde waarde om op vakantie opeens alles anders te doen. Zo is ook op vakantie de iPad in de auto een no-go. Ga maar lekker vervelen en uit het raam kijken en fantaseren over hoe een ninja over alle obstakels springt.

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Deveon schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 00:08:
Bedankt voor de ideeën en meeste klinkt bekend (wij hadden de Dinos van Smartgames, maar daar heeft die geen seconde naar gekeken). Helaas kan een 6 jarig (sinds deze maand, gaat net naar groep 3) alleen nog niet lezen en maakt hij nu al zelfstandig zijn ontbijt en vaak ook voor zijn broertje van 3 klaar (die luilak kan het ook prima zelf). Om ook nog ons ontbijt of de vaat bij hem neer te leggen is ook zo wat.

Alleen het praten op het geschikte volume is nog een dingetje dus laten we ze pas rond 8 uur los, vaak dankzij K’nex, Lego, maar ook de iPad.

Zo lang er maar een balans is maak ik mij niet zoveel zorgen. Het is echt niet dat ze continue achter een scherm zitten, soms zelfs dagen niet. Zelf zien wij gewoon niet de toegevoegde waarde om op vakantie opeens alles anders te doen. Zo is ook op vakantie de iPad in de auto een no-go. Ga maar lekker vervelen en uit het raam kijken en fantaseren over hoe een ninja over alle obstakels springt.
ieder zijn ding he .. ik denk er tegenover gesteld over ..maar ik heb er geen waarde oordeel over voel je daarover iig niet aangevallen over :) gelukkig zijn we allemaal anders anders word het zo saai

Tja vanalles

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:25
We willen graag een tweetal klapstoelen aanschaffen omdat bij de geboekte accomodaties (mobihomes) geen standenstoelen aanwezig zijn, alleen kuipstoeltjes. Gezien het feit dat mijn vriendin en ik niet de meest iele personen zijn is een wat grote, brede stoel met voldoende draagvermogen wel gewenst. Ik ga morgenavond naar de Obelink in Winterswijk. Als iemand nog tips heeft waar op te letten en wat bijvoorbeeld degelijke merken zijn dan hou ik me aanbevolen. Ik mik op een budget van 70-80 euro per stoel.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-05 13:53
@NoepZor Campart Novara. Hebben we zelf, prima stoelen en voor het geld (60 / stuk) kan je er met je budget nog een voetenbank bij nemen.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:38
NoepZor schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:04:
We willen graag een tweetal klapstoelen aanschaffen omdat bij de geboekte accomodaties (mobihomes) geen standenstoelen aanwezig zijn, alleen kuipstoeltjes. Gezien het feit dat mijn vriendin en ik niet de meest iele personen zijn is een wat grote, brede stoel met voldoende draagvermogen wel gewenst. Ik ga morgenavond naar de Obelink in Winterswijk. Als iemand nog tips heeft waar op te letten en wat bijvoorbeeld degelijke merken zijn dan hou ik me aanbevolen. Ik mik op een budget van 70-80 euro per stoel.
Hier hetzelfde probleem..... ;)
70/80 euro is iets te laag voor de zwaardere stoel, denk ik.
Wij hebben de Westfield Performance Advancer XL gekocht en deze vakantie gebruikt.
Zeer stevige en brede stoel.
We hadden hiervoor de limbo XXL.

twee kleine minpuntjes.
Wij zijn klein 1.75 en 1.70 dan bungelen je benen een beetje.
Er zit een soort kussen in de zitting. Heel anders dan de dukdalf stoelen.
Zit erg lekker, maar met je natte zwembroek is het niet fijn. Dan blijft hij langer nat.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
@NoepZor Mijn schoonfamilie (ervaren kampeerders met een maatje meer) zweert bij Dukdalf, liefst zelfs XXL uitvoering. Ze zijn alleen wel iets duurder maar tweedehands ook veel te vinden, eenvoudig te repareren en gaan lang mee. In de kofferbak kunnen ze wel wat lomp zijn, maar zitten heerlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Deveon op 29-08-2019 10:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

@NoepZor ik vond goed(kope) stoelen bij cranenbroek ..

En nu is het einde vakantie seizoen .. het loont om bv tuincentra in de omgeving te checken ..om makro/ikea achtige winkels ..

[ Voor 9% gewijzigd door vso op 29-08-2019 10:51 ]

Tja vanalles

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:25
vso schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 10:51:
@NoepZor ik vond goed(kope) stoelen bij cranenbroek ..

En nu is het einde vakantie seizoen .. het loont om bv tuincentra in de omgeving te checken ..om makro/ikea achtige winkels ..
Thanks voor de tip, is inderaad einde seizoen. Al zijn lichtgewicht campingstoelen niet direct een kernassortiment van de Intratuin volgens mij, die zitten meer in de tuinsets en loungebanken. Maar ik ga er zeker eens naar kijken. Makro etc. verkopen inderdaad wel seizoensproducten. Van Cranenbroek is helaas te ver uit de richting (ik woon in omgeving Twente).

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

NoepZor schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 10:55:
Thanks voor de tip, is inderaad einde seizoen. Al zijn lichtgewicht campingstoelen niet direct een kernassortiment van de Intratuin volgens mij, die zitten meer in de tuinsets en loungebanken. Maar ik ga er zeker eens naar kijken. Makro etc. verkopen inderdaad wel seizoensproducten. Van Cranenbroek is helaas te ver uit de richting (ik woon in omgeving Twente).
Zoek op tuinstoel, standstoel ipv camping stoel :) hier en daar wat verschillen maar goed .. je weet waarop je let.

En ik had goedkope bij de action gehaald maar dan ipv te zitten ga ik na een paar sec in lig stand (zwaar irritant) ding schiet uit eruit bij "leunen" :(

maar ja als je op "camping" zoekt betaal je de hoofdprijs .. iets ander kleurtje/merk en je betaald stukken minder .. btw al eens gezocht over de grens (amazon.de ofzo?)

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:55

JanB

Het ken rotter !!!

Wij zijn erg gecharmeerd van de Coleman Slingchair. Kan tot 113 kg aan volgens de specs. Tijdens kampeermeetings zijn ze gewild en worden ze altijd snel ingepikt. Momenteel voor nog geen 40 euro per stuk bij Obelink.

Edit: en als je er bent, probeer ze. Niets zo persoonlijk als hoe een stoel zit.

[ Voor 4% gewijzigd door JanB op 29-08-2019 11:08 ]

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Omdat het uit bed komen moeizamer gaat zijn we vandaag bij smitveld in Heemskerk wezen kijken. Zo'n smitveld ruebist bekeken.Nieuw prijs is pittig, maar 2e hands ook prima optie natuurlijk. Dus we gaan binnenkort kijken naar een uit 2017. Gaat de De Waard vergrote zilvermeeuw ons naar 3 jaar weer verlaten. Prima complete tent met veel plezier gebruik van gemaakt, maar willen iets meer comfort :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

mutsje schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 20:18:
Prima complete tent met veel plezier gebruik van gemaakt, maar willen iets meer comfort :)
Dat is voor mij ook een reden om uit te kijken naar een vouwwagen, ik ben het zat om voor de vakantie eerst 40kg (Karsten 2.60 tent en kampeer accessoires) van zolder naar de auto te dragen.

* aReaRe aan het kijken is naar naar een vouwwagen die ik in mijn eentje kan opzetten.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Maar waar ga je die vouwwagen dan laten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:18

The Legend

*Plop*

Niet op zolder denk ik :+ Stalling?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

aReaRe© schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 23:33:
[...]

Dat is voor mij ook een reden om uit te kijken naar een vouwwagen, ik ben het zat om voor de vakantie eerst 40kg (Karsten 2.60 tent en kampeer accessoires) van zolder naar de auto te dragen.

* mutsje aan het kijken is naar naar een vouwwagen die ik in mijn eentje kan opzetten.
Dan moet je naar een Aart Kok (voormalig ontwerper De Waard tenten en prijzig) of Smitveld kijken. Vooral de kleinere kan je in je eentje opzetten. Denk wel dat je stalling moet regelen dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
aReaRe© schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 23:33:
[...]

* Sander aan het kijken is naar naar een vouwwagen die ik in mijn eentje kan opzetten.
Ik zet onze Holtkamper Cocoon ook alleen op. Die zijn overigens prima tweede hands te kopen en bevalt het niet met minimaal of geen verlies weer door te verkopen. Wij hebben hem nu 2 seizoenen en zie ze op MP voor zelfde prijs voorbij komen als toen, dus Virtueel op stalling na gratis gebruikt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

@Sander inderdaad de Holtkampers zijn er ook nog. Net als Campooz. Vario mogelijkheden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

mutsje schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 13:18:
[...]

Dan moet je naar een Aart Kok (voormalig ontwerper De Waard tenten en prijzig) of Smitveld kijken. Vooral de kleinere kan je in je eentje opzetten. Denk wel dat je stalling moet regelen dan.
Er zijn zoveel vws die je in je eentje kunt opzetten, zou mij met die Trigano Odyssee ook lukken, eigenlijk is elke enkel klapper of snelklapper in je eentje te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Yup. Bij Aart Kok heeft een dame op leeftijd in haar eentje de boel staan uitklappen. Kwestie van de juiste techniek en dat mag geen probleem zijn bij een goede vouwwagen. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Laatst online: 23:13
Beetje spuit 11, maar ik zit momenteel met mijn *kuch* maatje meer op een Westfield Majestic stoel met bijbehorende voetensteun. Heerlijk! Niet de goedkoopste (totaal zo’n 130 per stoel/voetensteun), maar zit een stuk beter dan de klapstoeltjes die we hadden. Niet alleen voor de zwaardere mensch (tot 140kg), maar ik kan er met mijn 1.85m ook opzitten met mijn voeten op het kussen en niet op de buis of er overheen.

Wij zitten een weekendje op camping Waterbos in Rockanje. Camping zelf is goed genoeg, maar ergens wordt er overdag van die kuthollandse muziek gedraaid. En als ik érgens een hekel aan heb...

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-05 22:11
Cass Casey schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 23:17:
[...]

Wij zitten een weekendje op camping Waterbos in Rockanje. Camping zelf is goed genoeg, maar ergens wordt er overdag van die kuthollandse muziek gedraaid. En als ik érgens een hekel aan heb...
Ja, is er iemand die mij dit kan uitleggen? Dan lees je dat een camping regels heeft mbt muziek en dan wordt er bijvoorbeeld gewoon flink hard versterkte muziek afgespeeld, en waar is de beheerder?
Afgezien van de groep achterhoekers die dit weekend geen muziek gebruikte maar tot een uur of 4 heul hard aan het "praten" waren. Maar alle vooroordelen over dat stukje Nederland werden door deze groep wel weer bevestigd. :o 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:47
Remy!!!! schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 20:05:
We zijn beland op de camping, voor het eerst kamperen met z'n tweeën 😁 erg leuke camping die hond vriendelijk ingericht is 👍🏻

[Afbeelding]
Ondertussen alweer 2 weken terug van onze eerste kampeervakantie.
De reis naar de Ardennen ging best goed, al had de auto (44pk...) enigszins wat moeite met sommige heuvels. En eenmaal aangekomen hadden wij de tent al redelijk snel staan.
De camping is erg mooi, niet al te groot en qua sanitair goeie voorzieningen. Voor de honden hadden ze een mooi uitlaatpad aangelegd aan de achterkant van de camping.
De eerste nacht was echter erg koud met zo'n 10 graden in de avond, dus na de eerste avond op het luchtbed overleven zijn wij gelijk de ochtend daarna opzoek gegaan naar een goed isolatieluchtbed. En gelukkig zat er een kampeerwinkel niet ver van ons vandaan. De nacht daarop was het qua slapen een heel stuk beter te doen, maar aangezien de temperatuur nog steeds wel erg laag was om lekker in de tent te zitten hadden we ook nog een heatertje geregeld om het een beetje warm te krijgen.
De omgeving daar is echt supermooi en heerlijk om te wandelen met de hond. Helaas mocht deze nergens loslopen dus hadden wij hem in de bossen aan een lijn van 20m zodat hij nog lekker kon rondbanjeren.
De 2e helft van de vakantie begon het weer ook een beetje beter te worden en dat merkte je op de camping ook direct, iedereen werd een stuk vrolijker.
Uiteindelijk ook nog een uitstapje naar Luxemburg gemaakt en ik was nog zo slim om met op een tentharing te staan die mijn slipper perforeerde en een snee in m'n voet maakte. Dus hop naar de huisarts voor een tetanusinjectie...
Uiteindelijk zijn we een dagje eerder naar huis gegaan omdat we anders om vrijdag om 12uur van de plek moesten zijn, en nu konden wij donderdag in alle rust opruimen en rustig richting huis rijden.

Al met al een erg goeie eerste kampeerervaring, waarschijnlijk gaan wij volgend jaar niet kamperen omdat we ergens in Feb/Mrt een puppy verwachten.
Een aantal punten waar wij wat beter op moeten letten:
- Niet meer naar een land gaan waar je de taal niet machtig bent en men ook niet echt lekker Engels praat (we zaten echt in het Franse gedeelte van Belgie).
- Beter voorbereiden op de temperatuur, ook qua kleding hadden we iets teveel zomerse kleding mee
- Niet op tentharingen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Laatst online: 21:54

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Iemand in en rond Groningen nog tips voor een tentreparatieshop?

Ik heb een goedkope tent die ik wil oplappen maar kom er nu achter dat de rits verkeerd is vervangen in het verleden. Nu wil ik weten hoeveel het kost om dit te fixen.

Vooral omdat iemand zo slim is geweest om de sluiting van de rits maar aan 1 kant te doen. Er zit maar 1 sluiting op de rits en het label van die rits zit alleen aan de binnenkant waardoor dichtdoen vanuit buiten echt heel kut is.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-05 08:15
Touchdomex schreef op maandag 2 september 2019 @ 11:21:
Iemand in en rond Groningen nog tips voor een tentreparatieshop?

Ik heb een goedkope tent die ik wil oplappen maar kom er nu achter dat de rits verkeerd is vervangen in het verleden. Nu wil ik weten hoeveel het kost om dit te fixen.

Vooral omdat iemand zo slim is geweest om de sluiting van de rits maar aan 1 kant te doen. Er zit maar 1 sluiting op de rits en het label van die rits zit alleen aan de binnenkant waardoor dichtdoen vanuit buiten echt heel kut is.
Als het niet een te lastige plek is kun je misschien ook terecht bij de lokale 'service winkel' daar waar je kleding kunt repareren, laten stomen, pakketjes kunt ophalen, etc .
Pagina: 1 ... 54 ... 252 Laatste