Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
Wij hebben die ook 1 in gebruik, werkt erg goed. Alleen heel vaag loopt de self inflatable nu leeg als je er op ligt. Ga je er weer af dan blijft hij slap, pas als je de dop weer open draait zuigt hij lucht aan. Kunt hem dan zelfs harder opblazen en dan blijft hij heel de dag goed. Ga je er weer op liggen, dan loopt hij leeg..emil_406 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 17:33:
Vannacht voor het eerst de nacht doorgebracht op een opblaasbaar veldbed van Decathlon icm een een self inflatable. Eindelijk een goed "bed" in de tent. Heerlijk
Erg jammer, we hebben het al veel gebruikt en ging altijd goed.
Net zoals dubbelassers een risico zijn, maar je moet de subtiele details ook zien. Een Saab met een dubbelasser Fendt erachter, dat is waarschijnlijk een gepensioneerde Duitse huisarts met zijn tweede vrouw. Geen enkel probleem.
Wordt het echter een Tabbert met een 12 jaar oude Mercedes of bouwvakkersbus ervoor, dan geldt weer: ga ergens anders heen.
Met enkele jaren kampeerervaring leer je wel hoe je dat soort signalen moet lezen
Punctuality is the politeness of kings
Verwijderd
Zo stonden wij eens op een vrijwel leeg veld op een camping met veel vaste plaatsen (met chalet) in de Ardennen. Na een dagje terugkomen bij je tent om tot de ontdekking te komen dat het een bikers camping is en het veld vol staat met mooie motoren (choppers) en mannen en vrouwen in het leer. Die gingen vervolgens iets als Highland games doen een paar dagen lang. Super gezellig en geen last van gehad. Ondanks het ruige uiterlijk van de mensen en een andere levensstijl.
In het zwembad ermee en kijken waar die lekt.Malandro schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 14:31:
[...]
Wij hebben die ook 1 in gebruik, werkt erg goed. Alleen heel vaag loopt de self inflatable nu leeg als je er op ligt. Ga je er weer af dan blijft hij slap, pas als je de dop weer open draait zuigt hij lucht aan. Kunt hem dan zelfs harder opblazen en dan blijft hij heel de dag goed. Ga je er weer op liggen, dan loopt hij leeg..
Erg jammer, we hebben het al veel gebruikt en ging altijd goed.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Met een beetje pech zuigt ie zich vol met water en krijg je het er niet goed meer uit.LordSinclair schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 14:45:
[...]
In het zwembad ermee en kijken waar die lekt.
Net contact gehad met Decathlon, krijg iig mijn geld terug als ik hem terugstuur.
Je moet hem natuurlijk niet leeg in het water leggen maar goed stevig opgepompt/opgeblazen zodat er overdruk is vanuit binnen. Anders zie je nooit lucht ontsnappen.Malandro schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 14:56:
[...]
Met een beetje pech zuigt ie zich vol met water en krijg je het er niet goed meer uit.
Net contact gehad met Decathlon, krijg iig mijn geld terug als ik hem terugstuur.
Fijn dat je hem retour kan sturen.
Kijk en dat vind ik nu het mooie van kamperen en van het onbevooroordeeld ergens in gaan. Wat ik vaak merk is dat mensen elkaar 'geen echte kans' willen geven (let op het woord echte hier), uiterlijk vertoon en bepaalde auto's / caravans zegt nog helemaal niets.Verwijderd schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 14:43:
Grappig om te lezen.
Zo stonden wij eens op een vrijwel leeg veld op een camping met veel vaste plaatsen (met chalet) in de Ardennen. Na een dagje terugkomen bij je tent om tot de ontdekking te komen dat het een bikers camping is en het veld vol staat met mooie motoren (choppers) en mannen en vrouwen in het leer. Die gingen vervolgens iets als Highland games doen een paar dagen lang. Super gezellig en geen last van gehad. Ondanks het ruige uiterlijk van de mensen en een andere levensstijl.
Dit jaar hadden we een heel relaxed ouder echtpaar naast ons staan, onze kinderen waren al snel gek op hun en vice versa. Daar vlak naast een rasechte Rotterdammert, met zogenoemde 'asobak' en dito caravan. Prima vent, lekker relaxed en ons zoontje (4) heeft veel met zijn dochtertje (5) gespeeld.
De houding van die man was gelijk prima, daar vind ik dat je het meer aan kan merken dan de (hiervoor in dit topic) benoemde bepaalde auto's en caravans. Vaak gaat de vlieger wel op, maar niet altijd.
Uh Oh...dan wordt mijn komende vakantie de hel op aarde.dreamscape schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 14:32:
Het zit hem vaak in subtiele details. Zwembad betekent nog niet narigheid. Bij zwembad + friettent moet je je zorgen maken, tenzij zwembad geen glijbaan heeft. Zwembad + animatie + glijbaan + friettent = ga ergens anders heen.
Het uiterlijk van mensen boeit mij niet zo, maar als men op een knetterende motoren heen en weer gaat voor de boodschap of een uitje en men dagen lang de hele dag competitieve spelletjes voor mijn tent aan het doen is dan hebben we wel een andere definitie van rust.Verwijderd schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 14:43:
Grappig om te lezen.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Waarmutsje schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 16:41:
... in de ijfel.

(wij staan linksonder)
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Mwahh, je staat aan de weg. Zal wel weer druk zijnChaoss schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 02:55:
Weer thuis na 2,5 week kamperen en het was fantastisch. Geen idee waar we volgend jaar heen gaan maar het wordt lastig om deze camping qua ruimte en relaxtheid te overtreffen:
[Afbeelding]
(wij staan linksonder)
Waar is dat?Chaoss schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 02:55:
Weer thuis na 2,5 week kamperen en het was fantastisch. Geen idee waar we volgend jaar heen gaan maar het wordt lastig om deze camping qua ruimte en relaxtheid te overtreffen:
[Afbeelding]
(wij staan linksonder)
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Maar het bijzettentje van de kinderen loopt wel op zijn einde. Simpel koepeltje dat al een paar jaar meegaat, niets ergs dus.
Nu hou ik wel van iets degelijks en wat minder van mainstream. Ik zou graag een katoenen piramide tentje kopen als nieuwe slaapkamer voor de jongens. Alleen.... bestaan die nog wel?
alles kan off-topic
Mooie camping. Wel een stukje lopen naar het sanitair denk ik. Maar dat is niet erg met zo'n plekChaoss schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 02:55:
[Afbeelding]
(wij staan linksonder)
Als je daarmee een eenstokker bedoeld en geen tipi dan ben je een jaar of 20 te laat vrees ik. Al kan je ze nog wel laten maken: https://www.tatteljee.nl/nl/tenten/erdman-schmidtAnkona schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 08:25:
Nu hou ik wel van iets degelijks en wat minder van mainstream. Ik zou graag een katoenen piramide tentje kopen als nieuwe slaapkamer voor de jongens. Alleen.... bestaan die nog wel?
[ Voor 32% gewijzigd door LordSinclair op 02-08-2019 08:54 ]
Het sanitair staat links.LordSinclair schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 08:50:
Mooie camping. Wel een stukje lopen naar het sanitair denk ik. Maar dat is niet erg met zo'n plek
Zeiss Distagon 21 f/2.8
verkeerde spelling Eifel dus
Dat dacht ik al, maar het zag er zo curieus uit
Ha Tatteljee, was helemaal vergeten dat het nog bestond. Geinig om eens door hun tentenselectie de scrollen ( de Erdman-Schmidts). Geen idee in hoe verre dat deze tenten nog veel verkocht worden, maar er zal vast een doelgroep voor zijn.LordSinclair schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 08:50:
[...]
[...]
Als je daarmee een eenstokker bedoeld en geen tipi dan ben je een jaar of 20 te laat vrees ik. Al kan je ze nog wel laten maken: https://www.tatteljee.nl/nl/tenten/erdman-schmidt
Hi Ha Hopjesvla
Verwijderd
Op Marktplaats kun je nog steeds voor weinig geld leuke katoenen en compacte (tunnel)tenten van Nomad, of Active Leisure scoren, soms nog in mint conditie met amper "branduren" op het dak.Ankona schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 08:25:
.....
Ik zou graag een katoenen piramide tentje kopen als nieuwe slaapkamer voor de jongens. Alleen.... bestaan die nog wel?
De oldschool, lichtgewicht 1- of 2-stokkers van lang geleden zijn volgens mij niet meer te koop, of je moet op onze zolder komen kijken.
Moet nog een paar van die handgemaakte tentjes hebben liggen, waarmee wij op de randonneur door de wereld trokken, wat een tijd was dat.
Van zo'n compacte 2-stokker moet er zelfs nog een 'splinternieuw' en ongebruikt buitendak liggen.
Ooit door atelier Zwarts (Den Haag) gemaakt, zo mooi worden ze niet meer gemaakt.
Slowakije: https://www.minicamping.eu/
zie ook deze foto's die ik eerder heb gepost. Kleine camping met iets van 25 plekken, wel een zwembad en wat speeldingen in de boomgaart. Tevens was de boomgaart hangplek voor de ouders, daar zijn ook hangmatten en picknick tafels om te chillen. Verder mag je zelf kampvuur maken en er is een tuin waar je zelf je groente mag plukken. Als er belangstelling is kan ik meer foto's uploaden.
Niet om de hoek nee maar 2 minuten lopen valt wel mee. Voor de kids hebben we een potje in de tent want die redden dat 's ochtends nietLordSinclair schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 08:50:
[...]
Mooie camping. Wel een stukje lopen naar het sanitair denk ik. Maar dat is niet erg met zo'n plek
Ik ben daar begin vorige maand ook geweest. Op zich een aardige camping met (zeer) net sanitair, maar toen bijna compleet uitgestorven. Zoals zo veel campings in Duitsland vrij veel dauerplatzen jammer genoeg. Overigens is het beekje de Rur (niet te verwarren met de Ruhr, van het -gebied) die bij Roermond uitmond in de maas (dan weet je ook meteen waar Roermond zijn naam van heeftmutsje schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 16:41:
Binnenkort voor tweede keer naar Camp Hammer in de ijfel. leuke kleine gemoedelijke camping. Nada zwembad/frietkraam. Wel beekje op 2mtr afstanddus kids zitten daar in en kunnen wij een tent opzetten.
We've got that ring of confidence
Dus nietYukkie schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:43:
[...]
(dan weet je ook meteen waar Roermond zijn naam van heeft).
(dit is sneller dan zelf typen)
Wikipedia: Roermond (naam)
Hi Ha Hopjesvla
Die had ik nog gemaild, maar zaten vol...Chaoss schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:34:
[...]
Slowakije: https://www.minicamping.eu/
zie ook deze foto's die ik eerder heb gepost. Kleine camping met iets van 25 plekken, wel een zwembad en wat speeldingen in de boomgaart. Tevens was de boomgaart hangplek voor de ouders, daar zijn ook hangmatten en picknick tafels om te chillen. Verder mag je zelf kampvuur maken en er is een tuin waar je zelf je groente mag plukken. Als er belangstelling is kan ik meer foto's uploaden.
[...]
Niet om de hoek nee maar 2 minuten lopen valt wel mee. Voor de kids hebben we een potje in de tent want die redden dat 's ochtends niet
Nu ergens in Tsjechië, waar ze niet snappen dat mensen soms wat privacy onder de douche willen... 3 douches voor de hele camping, waarvan 2 achter een deur
Niet mijn ding.
[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 02-08-2019 14:06 ]
Camping LazyChaoss schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 02:55:
[Afbeelding]
(wij staan linksonder)
We zijn vandaag gereist naar de tweede camping van onze vakantie. Wat een relaxte mooie camping! Met zwembad (klein 25 meter bad, is voldoende voor ons), op 5 kilometer van het strand (Atlantische kust) grote plaatsen, geen stacaravans en niet groot. We voelden ons gelijk thuis. Ook door het persoonlijke ontvangst van de eigenaars. Hier gaan we een leuke week krijgen.driel24 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 13:47:
[...]
Ik zit niet te wachten op animatie, maar wil wel een zwembad en liefst aan zee (of dichtbij).
Die combi bestaat ook (bijna) niet.
Met plaatjes:

Dat houten ding is ons terras waar een tuinset en een koelkast staat.
[ Voor 24% gewijzigd door ST10©DE op 03-08-2019 12:44 . Reden: Plaatjes toegevoegd ]
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Hier weer een andere plek, nu weer in Polen, camping waar we vorig jaar ook stonden, eindelijk normale douches, normale plek en (behalve morgen) broodjes op de camping
Ziet er goed uit! Welke camping is dit?ST10©DE schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 18:38:
I
[...]
We zijn vandaag gereist naar de tweede camping van onze vakantie. Wat een relaxte mooie camping! Met zwembad (klein 25 meter bad, is voldoende voor ons), op 5 kilometer van het strand (Atlantische kust) grote plaatsen, geen stacaravans en niet groot. We voelden ons gelijk thuis. Ook door het persoonlijke ontvangst van de eigenaars. Hier gaan we een leuke week krijgen.
Met plaatjes:
[Afbeelding: Hourtin2]
[Afbeelding: Hourtin1]
Camping Le bon coin, Hourtin
Meen ik de contouren van een zambezi original te ontwaren?ST10©DE schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 18:38:
I
[...]
We zijn vandaag gereist naar de tweede camping van onze vakantie. Wat een relaxte mooie camping! Met zwembad (klein 25 meter bad, is voldoende voor ons), op 5 kilometer van het strand (Atlantische kust) grote plaatsen, geen stacaravans en niet groot. We voelden ons gelijk thuis. Ook door het persoonlijke ontvangst van de eigenaars. Hier gaan we een leuke week krijgen.
Met plaatjes:
[Afbeelding: Hourtin2]
[Afbeelding: Hourtin1]
Bijna. Het goedkopere broertje, de Aart Kok Kariba Tent&Trailer. Maar deze heeft wel twee tweepersoonsbedden. Een belangrijk argument voor ons bij de aanschaf. (inmiddels al 7 jaar geleden kwamen we deze vakantie tot onze schrik achter)ebk71 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 23:23:
[...]
Meen ik de contouren van een zambezi original te ontwaren?
Bevalt ons dermate goed dat we overwegen dat ding vanaf nu elke kampeervakantie bij ons te hebbenKeRsTmAnNeKe schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 19:04:
Ik heb mensen veel dingen mee zien sjouwen... Maar een compleet houten terras is nieuw voor mij ;-)
[ Voor 28% gewijzigd door ST10©DE op 04-08-2019 23:40 ]
Helaas sneuvelde wel het metalen aansluitlipje van de rits waarmee je het voorste gedeelte aan de basistent rits. Hierdoor "splijt" de rits aan het begin als er net even teveel kracht op komt. Voor nu is het geen probleem maar ws. laten we het wel even maken.
Morgen even de laatste puntjes op de i zetten en we kunnen aan de wijn

Dit jaar hebben we een plek met privésanitair, wel zo gemakkelijk met twee kleine kinderen (en eigenlijk ook voor onszelf )

[ Voor 7% gewijzigd door vhal op 05-08-2019 22:33 ]
Dit is in NL?vhal schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 22:31:
De Havik 4000 boot staat inmiddels ook op zijn plekDit jaar staat hij inclusief luifel en voorscherm. Qua opzetten viel het mee, we worden er steeds handiger in en ik schat dat we inclusief inrichting een kleine 2,5 uur bezig zijn geweest op een relaxed tempo.
Helaas sneuvelde wel het metalen aansluitlipje van de rits waarmee je het voorste gedeelte aan de basistent rits. Hierdoor "splijt" de rits aan het begin als er net even teveel kracht op komt. Voor nu is het geen probleem maar ws. laten we het wel even maken.
Morgen even de laatste puntjes op de i zetten en we kunnen aan de wijn
[Afbeelding]
Dit jaar hebben we een plek met privésanitair, wel zo gemakkelijk met twee kleine kinderen (en eigenlijk ook voor onszelf )
[Afbeelding]
[Afbeelding]
* tent klapt vanuit achterkant (niet dissel kant) naar links open.
* achteraan de vouwwagen is een keukentje met veel houten laadjes (bamboo?). Keukentje lijkt niet los maar vast aan de bak gehangen.
* De voortent was meer een luifel dan een dichte tent (geen vast grondzeil dus)
* de luifel werd omhoog gehouden met drie houten stokken (of houtachtig)
* merk van de vouwwagen achter op zijkant wagen was iets met geel.
* er zat wen vlaggetje op een van de tentstokken.
* tentdoek was geel/bruin net zoals onze Cabanon.
* breedte van de uitgeklapte tent schat ik op 2,5 x de vouwwagen. Ca 4 à 4,5m dus.
* heb ook variant gezien waarbij zijluifels
(Volgens mij) waren aangeritst aan de hoofdluifel. Hierbij krijg je dus soort dakramen.
Ik was erg geintrigeerd en vroeg me af of iemand dit merk/type kent. Yup waren ook nog eens NL’ers.
Zambezi (aartkok.nl)?Jochem schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 22:53:
Ik heb een prijsvraag (voor de eer). Ik zag op onze laatste camping een vouwwagen waarvan ik merk en type niet weet. (Ook geen kans gehad om het te vragen of foto te nemen). Wellicht als ik wat kenmerken beschrijf zijn er wel mensen die deze herkennen.
* achteraan de vouwwagen is een keukentje met veel houten laadjes (bamboo?). Keukentje lijkt niet los maar vast aan de bak gehangen.
* breedte van de uitgeklapte tent schat ik op 2,5 x de vouwwagen. Ca 4 à 4,5m dus.
(Volgens mij) waren aangeritst aan de hoofdluifel. Hierbij krijg je dus soort dakramen.
Ik was erg geintrigeerd en vroeg me af of iemand dit merk/type kent. Yup waren ook nog eens NL’ers.
[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 06-08-2019 00:54 ]
Ieder zijn ding maar dan moet je wel heel zeker weten dat het geen teleurstellend weer word op je locatie?
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Wij staan inderdaad twee weken op dezelfde plek, voor kortere vakanties (weekend e.d.) hebben wij een opblaastent of zetten we alleen het basisdeel op met de luifel. Dan ben je een stuk sneller klaar.franssie schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 02:31:
2,5 uur @vhal wauw - dan reserveer je vast ook een plek voor een week? Met de camper of zeilboot ben ik in 15 minuten uitgepakt of weg, in twee uur rij ik met de camper 200km naar waar de zon wel schijnt.
Ieder zijn ding maar dan moet je wel heel zeker weten dat het geen teleurstellend weer word op je locatie?
Qua weer is het een gok maar ook in het buitenland is het tegenwoordig geen garantie meer. Kijk maar naar Italië momenteel. Eerlijk gezegd zit ik liever met wisselvallig weer in een tent dan met 40 graden C. De leefruimte binnenin is groot genoeg. Op de foto lijkt het wel een gigantisch ding maar qua formaat is het vergelijkbaar met een grotere De Waard tent.
Dat een camper of caravan sneller zijn moge duidelijk zijn, voor nu voldoet de tent. Wellicht komt er in de toekomst een vouwwagen of toch een caravan. Een camper lijkt mij persoonlijk ook leuk al ben je wat minder flexibel als je een dagje weg wil.
Dat mag met een camper of zeilboot ook wel. Aangezien als je op pad wilt dat vaak je enige vervoermiddel is. Beetje onhandig als je dan eerst 2uur moet inpakken en bij terugkomst weer 2 uur moet installeren.franssie schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 02:31:
2,5 uur @vhal wauw - dan reserveer je vast ook een plek voor een week? Met de camper of zeilboot ben ik in 15 minuten uitgepakt of weg, in twee uur rij ik met de camper 200km naar waar de zon wel schijnt.
Verwijderd
Camper van tienduizenden euro's en dan vervolgens nog een autotje erachter op aanhanger. Gaat voor mij niet werken simpelweg omdat ik het er het geld niet voor over heb en omdat ik het vrij omslachtig vindt.Bacchus schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 07:50:
Ach, het hoeft niet: je kan ook een klein autootje (of een Porsche) op een trailer meenemen.
Ik zou liever die tent voor 2 weken opzetten om tot rust en komen en vervolgens met de auto de omgeving verkennen.
Het zou een aart kok Livingstone kunnen zijn?Jochem schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 22:53:
Ik heb een prijsvraag (voor de eer). Ik zag op onze laatste camping een vouwwagen waarvan ik merk en type niet weet. (Ook geen kans gehad om het te vragen of foto te nemen). Wellicht als ik wat kenmerken beschrijf zijn er wel mensen die deze herkennen.
Mijn ouders hebben altijd een camper gehad. 10 minuten en dan waren we echt wel weg hoor (wc bezoek niet meegerekendLordSinclair schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 07:29:
[...]
Dat mag met een camper of zeilboot ook wel. Aangezien als je op pad wilt dat vaak je enige vervoermiddel is. Beetje onhandig als je dan eerst 2uur moet inpakken en bij terugkomst weer 2 uur moet installeren.
Maar twee weken op dezelfde plek staan met een camper is een beetje zonde van de camper (imo). Dan kun je beter een caravan of een grote tent nemen...
Bah, da's niet handig. Je kunt gewoon beter de auto in de camper parkeren!Bacchus schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 07:50:
Ach, het hoeft niet: je kan ook een klein autootje (of een Porsche) op een trailer meenemen.
Wij hebben wel eens zo'n soort camper gezien, in noord Spanje. Daar zat een Smart 4Two in, zonder garage deur, de achterkant van de Smart was de achterkant van de camper, inclusief de beschildering (beplakking?) van de camper.
Persoonlijk zou ik z'n ding niet willen, en zou ik gewoon twee (electrische) fietsen mee nemen...
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Als camper-eigenaar zit je toch al aan de bovenkant qua prijs van je kampeermiddel, dan kan dat er ook nog wel af.
Ja dat is hem! Kenmerkend (voor mij) was die keuken met die vele houten lades.Luuk84 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 08:36:
[...]
Het zou een aart kok Livingstone kunnen zijn?
[Afbeelding]
Bedankt!
Dat is inderdaad wel een nadeel. Hoewel het feitelijk niet veel werk is pak je de camper niet zo 123 om even naar de markt te gaan.vhal schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 07:25:
[...]
<>Een camper lijkt mij persoonlijk ook leuk al ben je wat minder flexibel als je een dagje weg wil.
Mooie tent verder, ziet er inderdaad erg ruim uit, schrok alleen van die 2,5 uur maar da komt waarschijnlijk ook door de combinatie van rustig aan en de afmetingen.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik denk dan altijd als ik een kamper zie: hoe ga je croissantjes halen; hoe zie je iets van de omgeving.Rukapul schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 10:30:
Mijn buren hebben vanwege de praktische aspecten hun camper ingeruild voor een kleine caravan. En dat relateert precies aan het punt hierboven: een camper is geen handig vervoermiddel (en dus wil je een hele grote met auto/scooters achterin).
Meestal ga je dan op pad met je apparaat. Je bent dus constant aan het rijden en dingen aan het zien. Je blijft nooit lang op 1 plek. Dat is het grote voordeel van een kamper. Je bent zo weer weg.Jochem schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 10:34:
[...]
Ik denk dan altijd als ik een kamper zie: hoe ga je croissantjes halen; hoe zie je iets van de omgeving.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
In onze camper passen fietsen / steps e.d., dus een croissantje in de naast gelegen dorpjes is snel gehaald hoorJochem schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 10:34:
[...]
Ik denk dan altijd als ik een kamper zie: hoe ga je croissantjes halen; hoe zie je iets van de omgeving.
Voor alles is een oplossing. Voordeel van de camper: files! (wc en koelkast zijn altijd in de buurt
Dat valt volgens mij heel erg samen met je vakantiebestemming. Scandinavië bijvoorbeeld is volgens mij juist uitermate geschikt voor een camper. Grote afstanden, veel ruimte enz. Het ligt er maar net aan wat je wil doen, ga je veel steden/dorpen bezoeken is een camper misschien wat minder handig. Voor elk kampeermiddel zijn er wel voor- en/of nadelen te verzinnen.Rukapul schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 10:30:
een camper is geen handig vervoermiddel
Voor mij ligt het eraan wat je wilt doen. Scandinavië bij uitstek is een omgeving om rond te toeren en overal waar het mooi is, eventjes te blijven staan om op je gemak e.e.a. te bekijken en dan weer door naar de volgende regio.Luuk84 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 10:48:
[...]
Dat valt volgens mij heel erg samen met je vakantiebestemming. Scandinavië bijvoorbeeld is volgens mij juist uitermate geschikt voor een camper. Grote afstanden, veel ruimte enz. Het ligt er maar net aan wat je wil doen, ga je veel steden/dorpen bezoeken is een camper misschien wat minder handig. Voor elk kampeermiddel zijn er wel voor- en/of nadelen te verzinnen.
Voor ons (met kinderen, 2 en 4) is het juist heel relaxed om 2 weken op eenzelfde camping te blijven. Paar uurtjes opzetten en dan de omgeving verkennen. Omdat je bij een langer vakantie op 1 plek nooit zeker bent van mooi weer hebben we bewust gekozen voor een vouwwagen met 'bak' en bankjes aan weerszijden, zodat je in geval van regen altijd droog en van de grond kunt zitten.
Afbreken gaat met de kinderen (2 en 4) wat langzamer, omdat we dat graag relaxed doen, en de jongste nog een middagslaapje gebruikt.
Overigens voor degenen met een vouwwagen zag ik laatst een lichtgewicht oplossing voor kleding. Aan de disselkant (achterkant wanneer de vouwwagen is opgezet) kan je een hang-stang maken met daaraan hangkastjes : https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80245876/ waarin je kleding kan opbergen. Deze hangen dan hoog/ droog, en niet in de weg. Vond ik best een nette (en handige) oplossing die ook nog eens compact is in het meenemen en bijna niets weegt.
[ Voor 35% gewijzigd door jbdeiman op 06-08-2019 11:22 ]
If it does not kill u, it makes u stronger
Wij hebben al 3 jaar een seizoensplek op een camping vlakbij het Henschotermeer. De kids (1 en 4) genieten elk weekend weer (en afgelopen 2 weken ook geweest).
We hebben een speeltuin voor onze caravan, en een toiletgebouw op 20 meter afstand. Tevens ochtend en avondzon.
Het meer is op nog geen 5minuten lopen en dus zijn we van alle gemakken voorzien
Tot nu toe slaapt de jongste bij ons in de caravan en de oudste in de erker. Echter willen we komend jaar de oudste in een tentje leggen met een bedje erin. Hebben jullie ervaring met een tent die het hele seizoen (april tm september) kan blijven staan?
Aap!
En een lunch van een klein half uurtjefranssie schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:45:
[...]
Mooie tent verder, ziet er inderdaad erg ruim uit, schrok alleen van die 2,5 uur maar da komt waarschijnlijk ook door de combinatie van rustig aan en de afmetingen.
Ik heb overwogen om een tent te huren. Naast dat ik niet bijster veel aanbod kon vinden (om zelf mee te nemen), was een gebruikte tent iets duurder dan 2 weken huren. Het is een Outwell Harrier L (opblaastent) gewordenTrailBlazer schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 15:34:
de afgelopen wee jaar een tent gehuurd maar vanwege de kosten en de mindere flexibiliteit van aankomst data dit jaar met eigen tent gegaan. Nou ja eigen tent de De Waard tent van mijn ouders. Dat ding is ondertussen 35 jaar oud maar voldoet nog prima. We zijn zo;n 2,5 week weggeweest en het beviel mijn vriendin eigenlijk ook prima.
Overigens heb ik voor een tent gekozen omdat er een (dichte) aanhanger met motor mee gaat. Caravan is dan geen optie meer, camper is gewoon te duur in aanschaf/huur en niet praktisch wegens gebrek aan vervoer. Nee, motor telt niet als praktisch. Dat is alleen leuk
Over een weekje rond deze tijd moet ergens in Normandië de tent staan
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Net een week terug uit Bretagne, en heb nu alweer heimwee.Redbull4u schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:47:
Wij zijn op dit moment ook aan het camperen in Bretagne
Je auto met trekstang erachter. In Noord Amerika zie je dat heel vaak.Jochem schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 10:34:
[...]
Camping was erg leuk voor de kinderen, geen animatie maar wel een riviertje, klein zwembadje en allerlei speelgoed (skelters, fietsjes etc). (Camping Relaxi)
Denk dat de albatros van mijn ouders net zo oud is. Hij moet wel geimpregneerd worden en de muggenhorren zijn beschadigd zal eens bellen of ze daar wat mee kunnen.TWCRay schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 20:33:
Wij zijn ook weer terug uit de Ardennen. Voor de eerste keer sinds 2007 gaan kamperen met een de Waard Albatros uit 1982, tent heeft het goed gehouden. Het heeft een aantal keer flink geregend maar de tent hield het droog.
Camping was erg leuk voor de kinderen, geen animatie maar wel een riviertje, klein zwembadje en allerlei speelgoed (skelters, fietsjes etc). (Camping Relaxi)
En leeftijd maakt weinig uit bij een tent met zulk dik doek. Aantal weken dat deze gebruikt is wel.
Een albatros uit begin jaren 80 die altijd op zolder heeft gelegen is qua doek net zo goed als een nieuwe de waard.
Het fresh&black concept is eigenlijk ideaal, maar als ik naar een groter model bij Quencha ga, komt ik meteen bij de 4 persoons air variant, die meer dan 2x zo duur is, en qua ruimte meteen weer was overdreven is.
Zijn er andere merken met een vergelijkbaar concept tent (dus verduisterd?) Rond de 2.50x2.50x1.50 meter zou ideaal zijn qua afmetingen (huidige is 2.10x2.10x1.15 meter)
Your lack of planning is not my emergency
Wij hebben de Livingstone Game Drive sinds mei en onze eerste echte vakantie er op zitten. Ik kan het je aanraden, het is best een uitgave maar je krijgt ook wel hoop voor terug. Wij hebben er in ieder geval flink van genoten. Als je er iets over wilt weten laat maar horen.Jochem schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:23:
[...]
Ja dat is hem! Kenmerkend (voor mij) was die keuken met die vele houten lades.
Bedankt!
>> Signature?
Lidlhellknight schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 16:00:
vraag: ik heb onlangs een Quencha fresh&black (2 sec xl, 3 persoons) gehaald, maar vind in de praktijk de ruimte wat tegenvallen. Gebruik is vooral bij festivals (Keltfest, Castlefest) waar ik als vrijwilliger actief ben, dus enkele keren per jaar een lang weekend.
Het fresh&black concept is eigenlijk ideaal, maar als ik naar een groter model bij Quencha ga, komt ik meteen bij de 4 persoons air variant, die meer dan 2x zo duur is, en qua ruimte meteen weer was overdreven is.
Zijn er andere merken met een vergelijkbaar concept tent (dus verduisterd?) Rond de 2.50x2.50x1.50 meter zou ideaal zijn qua afmetingen (huidige is 2.10x2.10x1.15 meter)
Edit: ik zie in de webshop dat ze hem niet meer verkopen.
[ Voor 3% gewijzigd door groggy op 07-08-2019 20:13 ]
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Al schijnt het in Italië niet veel beter te zijn
Daarom breken wij de Zeearend meestal op een droge dag af en gebruiken dan onze "noodtent" van polyester. Staat in een half uur en is groot genoeg om 1 of 2 dagen in te kamperen/slapen.vhal schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:11:
Ik kijk nu al uit om volgend weekend de boel weer op te ruimen in de regen. Wat een schijtweer voorspellen ze in NL. Wordt nog een uitdaging om de boel weer droog te krijgen
Al schijnt het in Italië niet veel beter te zijn
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Verwijderd
Je sorry, ik dacht dat het al weekend wasBacchus schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:35:
@vhal 10/11 augustus bedoel je? Dat valt toch heel erg mee: Veel wind en kans op een bui op zaterdag en droog met een beetje wind op zondag. Als dat schijtweer is, noem je Nederlands gemiddelde weer zeker een sneeuwstorm? Als je de buien even in de gaten houdt, lijkt dit me juist perfect weer om een tent schoon en droog te krijgen.
https://www.ad.nl/binnenl...t-al-op-de-deur~a758cc20/
Rara waar gaan wij heen morgen.. Kogerstrand..
[ Voor 5% gewijzigd door Deveon op 09-08-2019 19:05 ]
Leuk artikel in het Parool over camping Bakkum. Ik weet waar ik weg mag blijven: kindervermaak op camping Bakkum
Die camping ken ik. Heeft op zich zat rustige plekken waar je daarvan niets gaat merken. Hij is belachelijk groot.TWCRay schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 09:48:
En... staat de tent nog?
Leuk artikel in het Parool over camping Bakkum. Ik weet waar ik weg mag blijven: kindervermaak op camping Bakkum
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
2000 plekken en daarvan 1450 plekken voor seizoensgasten...TWCRay schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 09:48:
En... staat de tent nog?
Buiten dat vind ik er zoveel fout aan de inhoud van het artikel dat ik niet weet waar te beginnen. Misschien wel als eerste dat ik me afvraag of dit pedagogisch wel verantwoord is. Dit moet je als ouder niet willen denk ik.
We staan nu bijna 1 week op Terschelling. Tent heeft de storm van gister (windkracht 8 tot 9) prima weerstaan.Deveon schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 18:52:
https://www.rtlnieuws.nl/...rm-wind-onweer-texel-tent
Rara waar gaan wij heen morgen.. Kogerstrand..
Net terug van 2 weken beekse bergen .. kamperen daar is niet aan te raden .. smerig & klein sanitair en "pay to play" (DLC achtige zooi) .. zonder fiets/auto ben je aan de goden overgeleverd want camping = groot en de bus/trein/boot op het terrein is bijzonder vreemd geregeld.. medecampeerders vonden DLC meuk ook erg teleurstellend.,.. (lees kids waren snel verveeld en daar doe ze het voor toch?)
Meeste teleurstelling vond ik zelf is dat er te weinig speel-activiteit (toestellen oid) voor 3 jaar en ouder is .. en 9 jaar pas in het mini indoor zwembad zonder toezicht .. (3 "badmeesters" )
Overgens hebben we wel een leuke vakantie gehad, maar de locatie is niet voor herhaling of "advies" vatbaar.
Goed met de "rukwinden" terug naar huis gereden met de caravan zaterdag .. nergens last van gehad . (hoorde het pas toen ik 4 min van huis was)
ik zoek een camping waar we naast een "huisje/stacaravan" kunnen staan met onze caravan.. met een redelijk zwembad / speelplek voor de kinderen, animatie is ook erg gewaardeerd.. (honden toegestaan)
niet te ver van rotjeknor (NL/DE, LU oid) vrienden fam willen mee maar willen niet kamperen ..
Tja vanalles
Zonder een eerder bezoek of referenties van directe vrienden die in dezelfde situatie zitten als wij (bij jou et kids, wij zonder, doet aan het princiepe niet af) zou ik niet reserveren. Hoe leuk de websites etc ook zijn, voor een nacht kan je een tegenvaller veroorloven, voor een week is het kwalitatief uitermate teleurstellend.
Dat gezegd hebbende denk ik niet dat je per sé naast een huisje.stacaravan wil staan - dat is sos ook wel erg meubilair dat vreemde gasten maar ... eh ... vreemd aankijkt. Zoals het eerder leuke artikel over bakkum. 25% trek plekken op een aantal van duizenden. Of een Lievelinge. Wij hebben overigens geen hond meer maar mijden campings waar honden niet zijn toegestaan - het zegt iets over de houding van de gasten.
tja daar zijn recenties / vrienden inderdaad voor .. wij zijn met vrienden meegegaan die 3 weken er zouden staan (waren vorig jaar in een "rent-a-tent" geweest. ) en ze zijn na 1,5 week vertrokken .. wegens tegenvallende verwachting.franssie schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 00:34:
@vso ik kampeer met een hefdak camper en dit klinkt inderdaad als een camping waar wij misschien gelijk zouden doorrijden of hooguit één nacht zouden blijven. Wij trekken (asl we niet aan het zeilen zijn maar dat scheelt eigenlijk niet veel anders dat ik heel veel overnachtingsplekken in Nederland voor de zeilboot wel ken zo onderhand) veel tijd aan het uitzoeken waar je kan overnachten en wat de voorzieningen zijn (voor ons, geen animatie, wel op loopafstand van een paar restaurants). Om de zoveel nachten zoeken we een haven of camping waar we kunnen wassen en drogen.
Zonder een eerder bezoek of referenties van directe vrienden die in dezelfde situatie zitten als wij (bij jou et kids, wij zonder, doet aan het princiepe niet af) zou ik niet reserveren. Hoe leuk de websites etc ook zijn, voor een nacht kan je een tegenvaller veroorloven, voor een week is het kwalitatief uitermate teleurstellend.
Dat gezegd hebbende denk ik niet dat je per sé naast een huisje.stacaravan wil staan - dat is sos ook wel erg meubilair dat vreemde gasten maar ... eh ... vreemd aankijkt. Zoals het eerder leuke artikel over bakkum. 25% trek plekken op een aantal van duizenden. Of een Lievelinge. Wij hebben overigens geen hond meer maar mijden campings waar honden niet zijn toegestaan - het zegt iets over de houding van de gasten.
IMHO vreemd want ik denk niet dat dit soort dingen erg veranderen in een jaar .. maar goed, ze waarderen meer de "halfjaar/jaar" plekken en sluiten na 20:00 de tent (letterlijk) om samen voor de TV te gaan hangen.
goed ieder zijn meug.
Tja iedereen campeert op zijn eigen manier, reserveren is natuurlijk een risico. maar laten we wel wezen je verwacht niet van een Beekse Bergen dat het verwaarloost,ranzig, zwembad die groen is en voedsel vergiftigingen....zeker niet die combinaties. DLC tja ach .. geld moet verdiend worden ..
Mijn wensen zijn relatief simpel,
- vers brood (pistoletje oid) in de winkel
- schone sanitair en "warm" water (niet te heet/koud) met of zonder wc papier
- zwembad (groot genoeg voor de kids)
- animatie/vermaak voor de kids (speel tuinen oid) .. hangplek zeg maar..
- iets in de omgeving te "doen"
Ik zeg animatie niet animatie-team .. maar iets waar de kinder zich niet hoeven te vervelen .. en elkaar kunnen ontmoeten ..
Maar wellicht dat ik NL moet vermijden .. om te minste de camping waar >50% "seizoensplaats" is ..
ik hoef niet perse naast een huisje neer te strijken, maar in "gehoor/zicht-afstand" is wel erg prettig.. bv vrienden hebben een kleine.. dan kan je bij elkaar zitten zonder angst voor dat er iets gebeurt.. of het overzicht kwijt bent..
Als ik samen met vrienden op vakantie ga verwacht ik dat je enkele activiteiten samen doet, bv avond maaltijd (soms) of lekker ff avondje doorzakken. als de kids slapen .. en vakantie ervaring uitwisselen.
Maar ja dat is voor mij ook een beetje camperen ..ik heb geen verwachtingen maar soms kan je elkaar helpen en/of krijg je leuke tips .. wat er te doen is.. of heb je een gezellige avond met vreemden.
Maar wij vermaken ons ook perfect met elkaar.
Maar dat betreft met camper/caravan is dat precies hetzelfde elke locatie is een nieuwe ervaring voor iedereen. alleen hoe lang je er staat kan veranderen.
Tja vanalles
Hier gister op Texel met windkracht 6 de voortent opgezet, bijzondere ervaring maar is gelukt! Vannacht stond de caravan ook flink te schudden van de wind (windkracht 8?), maar alles lijkt het overleefd te hebben en dat zonder houten haringen. Gelukkig had ik wel enkele extra lange V haringen mee.
Kogerstand is wel een mooie camping met een fijne sfeer, alleen heb ik mijn wel verkeken op de afstaand tot de parkeerplaatsen gezien de hele camping autoluw is. Vandaag maar eens kijken wat er te beleven is met dit weer..
De reis viel mij overigens erg tegen. Onze caravan weegt maar 850 kg en zodra ik in de buurt kwam van de maximum snelheid (<90 km/u) begon hij direct de schudden.
[ Voor 10% gewijzigd door Deveon op 12-08-2019 07:18 ]
Wat is jouw ervaring daarmee dan? Ik zie trouwens steeds vaker een speciaal hondenveld op campings, is dat nieuw of heb ik eerder gewoon niet opgelet?franssie schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 00:34:
Wij hebben overigens geen hond meer maar mijden campings waar honden niet zijn toegestaan - het zegt iets over de houding van de gasten.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik ben vrij tolerant, maar nadat ik afgelopen vakantie in 10 dagen 2 keer heb geconstateerd dat er tegen de tent is aangezeken en er een drol op de kampeerplek lag kijk ik daar wel anderds naar. Ook bij de midgetgolfbaan lagen her en der hondendrollen.franssie schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 00:34:
... Wij hebben overigens geen hond meer maar mijden campings waar honden niet zijn toegestaan - het zegt iets over de houding van de gasten.
Datf zegt ook iets over de houding van de gasten, en van de camping zelf die daar niet genoeg aan doet.
Ik hoef voortaan niet meer zo nodig tussen honden te staan en houd rekening met de indeling van de camping. Op bovengenoemde Rammelbeek was er bijv. een mooi hondenuitlaatveldje en dat helpt wel.
Ik denk wel vaak dat het verbieden van honden wel komt door ervaringen met de bezitters van honden.franssie schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 00:34:
Wij hebben overigens geen hond meer maar mijden campings waar honden niet zijn toegestaan - het zegt iets over de houding van de gasten.
Ik heb er zelf niets mee ( katten FTW
Maar het is goed dat er keuze is, kan ieder gewoon de camping vinden die er bij past.
Hopjesvla en Ms Hopjesvla mijden bv altijd de camping met animatie en grote speeltuinen want: kindvriendelijk -> dus veel kinderen en dito 'gedoe' (heb wel eens nagedacht over de 18+ camping..maar dan krijg je waarschijnlijk ook weer een heel ander publiek
Hi Ha Hopjesvla
18+ klinkt misschien als NSFW, maar moet je meer lezen als 'camping zonder kinderen'. Dus als ik jou was zou ik ze zeker niet overslaan in jouw zoektocht. De kans dat je in een parenclub met tenten terecht komt is werkelijk nul.Hopjesvla79 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 08:49:
[...]
(heb wel eens nagedacht over de 18+ camping..maar dan krijg je waarschijnlijk ook weer een heel ander publiek)
ha ha idd. geen idee trouwens of ze bestaan eigenlijk.. Een paar kinderen maakt me ook niets uit (vrij lastig om ze te ontlopen )..maar met hoe minder kunstmatig vermaak (animatie, speeltuinen etc) hoe groter de kans dat je er minder vaak gezinnen met kleine kinderen tegen gaat komen. Of juist de gezinnen met kinderen die wat meer, hoe zal ik het zeggen, outdoor minded zijn en dus vaak de hele dag op pad zijn. (een bejaardencamping is dan trouwens het andere uiterste.dat hoeft dan ook weer nietOjjorz schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 08:52:
[...]
18+ klinkt misschien als NSFW, maar moet je meer lezen als 'camping zonder kinderen'. Dus als ik jou was zou ik ze zeker niet overslaan in jouw zoektocht. De kans dat je in een parenclub met tenten terecht komt is werkelijk nul.
[ Voor 5% gewijzigd door Hopjesvla79 op 12-08-2019 08:59 ]
Hi Ha Hopjesvla
Helemaal met je eens hoor. Daar ben ik dus ook naar op zoek. Maar in hele populaire regio's (Dordogne ofzo) vind je dus vaak alleen campings met heel veel kunstmatig vermaak en dan kan zoeken op 18+-campings dus juist een uitkomst zijn.Hopjesvla79 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 08:57:
[...]
ha ha idd. geen idee trouwens of ze bestaan eigenlijk.. Een paar kinderen maakt me ook niets uit (vrij lastig om ze te ontlopen )..maar met hoe minder kunstmatig vermaak (animatie, speeltuinen etc) hoe groter de kans dat je er minder vaak gezinnen met kleine kinderen tegen gaat komen. Of juist de gezinnen met kinderen die wat meer, hoe zal ik het zeggen, outdoor minded zijn en dus vaak de hele dag op pad zijn. (een bejaardencamping is dan trouwens het andere uiterste.dat hoeft dan ook weer niet)
Helaas stopt Kampeermarkt in Eindhoven. Voordeel is wel dat ze nu veel korting geven. Telefonisch zijn ze niet meer bereikbaar.
Tegenwoordig woon ik erg ver weg om even te gaan kijken, is er iemand in de gelegenheid om de winkel even binnen te lopen en te kijken of ze een bepaalde tent nog hebben? Ik weet namelijk dat ze deze wel verkochten alleen altijd boven mijn prijsklasse...
Jammer inderdaad dat ze stoppen.
Ah heel erg bedankt, dan hoef ik niet de moeite te nemen.Waaj schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 11:04:
@Malandro Ik ben er afgelopen zaterdagochtend nog even geweest, het meeste is al weg. Aan tenten hadden ze nog een stuk of 5 verschillende modellen staan of op voorraad liggen. Zover ik mij kan herinneren o.a. de Fjallraven Abisko Lite 2 en Abisko Dome 2, en (in een ander prijssegment) de Husky Flame 2. Maar het was druk, dus ik durf niet te zeggen dat ze er nog staan.
Jammer inderdaad dat ze stoppen.
Vind het wel een verlies dat ze verdwijnen, heb er altijd plezierig gewinkeld.