There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Hetzelfde als waar je thuis bang voor bent? Daar hebben de meeste mensen ook sloten en gebruiken die.Jelte,89 schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 00:21:
Wat ik wel frappant vind aan kamperen, ‘iedereen’ doet zo angstig... we hebben de auto’s hier naast de tent staan en mijn buuf doet vlak voor dat ze bij de auto is de auto pas open en bij 1 portier open dat ding alweer op slot, mijn andere buurman heeft een dikke glc en die staat al de hele week open... ik snap dat niet, de buuf heeft notabene een meriva, waarom heeft zo’n ding überhaupt een slot![]()
Sterker nog, ik slaap al de hele week met de caravan deur open, (hor dicht) waar ben je bang voor denk ik dan?!
Als de auto niet bij de tent staat heb ik waardevolle spullen gewoon in de tent, maar mag hij er wel bij dan is het mijn kluis. Inderdaad altijd op slot maar dat is meer omdat het mijn gewoonte is bij weglopen altijd de auto op slot te zetten dan dat het bewust is.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wij zijn net terug van 2 dagen Boedapest, onze camping in Slowakije zit op 2 uurtjes rijden van Boedapest. We hadden via booking.com een appartementje geboekt, vouwwagen op de camping laten staan en volgende dag weer terug.KeRsTmAnNeKe schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 10:27:
Was aan het klagen dat m'n plekje in Oostenrijk klein was, sta nu in Boedapest op een camping en m'n plekje is nog kleiner :x
Achterste scheerlijnen moeten inkorten en ik kan de tafel eigenlijk ook niet kwijt... Magoed, ik sta hier nu ook op de camping zodat we iedere dag de stad in kunnen dus niet gek veel last van.
Super mooie stad, en 2 dagen is te kort om alles te zien en ook nog musea mee te pakken. De kinderen waren ook wel op na 2 dagen lopen
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
De aanhanger zit achter de goldwing met een disselslot en de aanhangerbak zelf zit ook een hangslot op maar de stoelen en tafel liggen bovenop met een spanbandje.
Tot op heden nog nooit problemen mee gehad maar het blijft toch altijd een beetje afwachten of alles er nog is.
Kennis van me heeft vorig jaar nog zijn portomonee en sleutels uit de motor gejat horen worden in de 2 minuten die hij zelf in de tent was. Hij dacht dat het zijn vrouw was maar die bleek niet in de buurt te zijn dus alles weg. Dus ja hier gaat het toch ook echt gewoon op slot. Ook op de camping !
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Lang geleden dat ik met zo een naar gevoel op een camping zat, dus toen wel de waardevolle spullen in de tent gezet en de auto op slot.
De volgende morgen zijn ze er, na door de eigenaar flink uitgefoeterd te zijn en hun zooi opgeruimd te hebben, van de camping gestuurd. Nu gingen we al weg maar had er anders ook geen seconde langer gestaan dan noodzakelijk. Heb nog nooit zo snel ingepakt
Nu een rustige camping in midden Frankrijk, stukken beter
Ik zie het verband niet tussen herriegedrag op de camping van de kids en de volwassenen en je waardevolle spullen in de auto te kieperen.Urithar schreef op zondag 28 juli 2019 @ 13:56:
Paar dagen geleden voor het eerst echt bewust ook de auto op slot gedaan. Dat was omdat de stagiaire van de camping in Luxemburg een groep van 30 zigeuners (daar leek het iig op) op de camping had gelaten. Resultaat, tot 11 uur echt overal schreeuwende en huilende kinderen, tot 3 uur hard pratende volwassenen, toiletgebouw overgenomen, hele nare sfeer.
Lang geleden dat ik met zo een naar gevoel op een camping zat, dus toen wel de waardevolle spullen in de tent gezet en de auto op slot.
De volgende morgen zijn ze er, na door de eigenaar flink uitgefoeterd te zijn en hun zooi opgeruimd te hebben, van de camping gestuurd. Nu gingen we al weg maar had er anders ook geen seconde langer gestaan dan noodzakelijk. Heb nog nooit zo snel ingepakt
Nu een rustige camping in midden Frankrijk, stukken beter
ben zelf ook wel eens met een groep van een camping verwijdert omdat we tot 3 uur in de nacht zaten te feesten. geen seconde bedacht om bij een andere kampeerder spullen uit zijn tent te halen.
Op veel campings zijn caravans met meerdere assen niet toegestaan. Ik heb ook eens één nacht op een camping gestaan met 3 multi-as caravans en het is wel een bepaald 'volk' dat met je probeert te handelen, luid is en hun eigen ding doet zonder veel rekening te houden met de andere gasten. Ze keken mij net even te lang en met teveel interesse naar onze bezittingen, volgende ochtend gelijk gepakt en vertrokken (voordeel van een campertje, in 15 min ben je weg).
Het gaat niet om geluidsoverlast, het gaat om het totaalpakket waardoor je je niet prettig voelt.
Dat gezegd hebbende, afgelopen twee weken heerlijk gezeild, nu het de laatste week van onze vakantie wat minder weer lijkt te worden hier gaan we kamperend de as Luxemburg - Straatsburg opzoeken, daar lijkt het redelijk weer te worden (als in niet te warm maar wel droog).
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
@maartend franssie beschrijft wat wij allebei blijkbaar ervaren hebben eigenlijk heel goed, het gaat om het totaalplaatje. Van luidruchtige mensen ga ik niet mijn auto bewust op slot doen idd. Daar kan ik me aan irriteren maar zou ik me persoonlijk niet onveilig bij voelen. Ik heb ook wel is een boze beheerder gehad toen ik met een groep was zeilen in Friesland maar ben gelukkig toen niet de haven uitgezetfranssie schreef op zondag 28 juli 2019 @ 17:50:
@Urithar @maartend
Op veel campings zijn caravans met meerdere assen niet toegestaan. Ik heb ook eens één nacht op een camping gestaan met 3 multi-as caravans en het is wel een bepaald 'volk' dat met je probeert te handelen, luid is en hun eigen ding doet zonder veel rekening te houden met de andere gasten. Ze keken mij net even te lang en met teveel interesse naar onze bezittingen, volgende ochtend gelijk gepakt en vertrokken (voordeel van een campertje, in 15 min ben je weg).
Het gaat niet om geluidsoverlast, het gaat om het totaalpakket waardoor je je niet prettig voelt.
Hier niet hoor. Auto staat dag en nacht open, waardevolle zaken in de caravan maar die doen we eigenlijk niet op slot als we van de plek af gaan. Komen al 10 jaar hier, relatief kleine camping, weg van het toeristische gebeuren rond de Pont d'Arc (zitten in de Ardèche) en door de toch vrij hoge prijzen hier komt hier geen ellendig volk. Bevalt ons prima!Jelte,89 schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 00:21:
Wat ik wel frappant vind aan kamperen, ‘iedereen’ doet zo angstig... we hebben de auto’s hier naast de tent staan en mijn buuf doet vlak voor dat ze bij de auto is de auto pas open en bij 1 portier open dat ding alweer op slot, mijn andere buurman heeft een dikke glc en die staat al de hele week open... ik snap dat niet, de buuf heeft notabene een meriva, waarom heeft zo’n ding überhaupt een slot![]()
Sterker nog, ik slaap al de hele week met de caravan deur open, (hor dicht) waar ben je bang voor denk ik dan?!
[ Voor 18% gewijzigd door Chaoss op 29-07-2019 07:07 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ik ben nogal verdeeld over dit. Wij halen nooit alles uit de auto (de kledingkoffer blijft bijvoorbeeld altijd in de auto liggen). Daarnaast is de auto ook een heel geschikt ding om 1 kant van je waslijn aan vast te knopen, als er geen bomen in de buurt zijn. In 's morgens gaat het weggaan ook sneller als we de auto al gelijk open kunnen gooien op het moment dat we de tent uit stappen.vhal schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 21:30:
[...]
In het verlengde er van, het is dat het veelal niet anders is op de gemiddelde camping maar eerlijk gezegd zie ik liever de auto's op een parkeerterrein dan naast een tent/caravan. Al helemaal als er zulke mensen zijn die de auto continue pakken om broodjes te halen in de kampeerwinkel. Daarnaast zijn rijdende auto's gewoon schijtirritant, sommige denken dat ze meedoen met een WRC wedstrijd.
Maar ja, wellicht heeft het voordelen voor sommigen als secundaire opslagplek.
Bij ons gaan de deuren (en dak) alleen dicht als we gaan slapen, of niet bij de tent zijn (even een stukje lopen 's avonds). Zeker op mooie zomerdagen houden we alles zo lang mogelijk open...Jelte,89 schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 00:21:
Datzelfde hebben wij met de MX5. Als we boodschappen gaan doen, en het dak staat open, en de tent, slaapmatjes en stoelen liggen achterop de auto.harley schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 14:11:
Dat vind ik wel altijd een probleem als wij onderweg een hotel/motel pakken als we doorrijden of als we onderweg ergens voor langere tijd stoppen om daar ff een paar uur tussenstop te houden voor het lokale wat dan ook.
De aanhanger zit achter de goldwing met een disselslot en de aanhangerbak zelf zit ook een hangslot op maar de stoelen en tafel liggen bovenop met een spanbandje.
Tot op heden nog nooit problemen mee gehad maar het blijft toch altijd een beetje afwachten of alles er nog is.
Kennis van me heeft vorig jaar nog zijn portomonee en sleutels uit de motor gejat horen worden in de 2 minuten die hij zelf in de tent was. Hij dacht dat het zijn vrouw was maar die bleek niet in de buurt te zijn dus alles weg. Dus ja hier gaat het toch ook echt gewoon op slot. Ook op de camping !
Maar op het moment dat we op onze plek aankomen, gaat de sleutel uit het contact en wordt al het kostbare spul achter slot en grendel opgeborgen. En dat maakt niet uit welke auto we nemen (met cabrio is slot-en-grendel het handschoenenkastje).
Voor de sleutel hebben we twee identieke sleutelkoorden die uit twee delen bestaat. De koorddelen zitten aan onze rugtassen en het andere deel aan de sleutelbos. Zodra die sleutel uit het contact gaat, wordt hij vastgeklikt aan het deel in die rugtas.
Iets als dit:

Het voordeel: je kunt altijd die sleutel terugvinden, ook al heb je bij het boodschappen bijv. die tas volgepropt
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Dat is hier niet het geval, is gewoon een klein plekje, staan wat van die kleine licht gewicht dingen om ons heen en die zijn perfect voor dit soort plekken. Ik heb gewoon wat ruimte nodig voor scheerlijnen.LordSinclair schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 10:46:
[...]
Camping zijn een beetje als parkeergarages. De plekken waren vast goed toen de camping bedacht werd alleen alles is gegroeid, de tenten zijn groter, de wagens zijn groter. Het plekje, dat is nog even groot.
Ondertussen hebben we ook een paar aardige buien gehad, we staan niet bepaald op een stukje gras, alles wat buiten staat (onder luifeltje) zit onder de modder :-/
Mag best eens stoppen met regenen nu en dan weer 3 droge dagen
Inderdaad. Afgelopen vakantie nog meegemaakt in Italië. Midden in de nacht waren alle e-mtb's verdwenen. Alle prachtige 'normale' mtb's stonden er nog. Dus ze hebben van te voren alleen plekken met e-bikes gespot en in de nacht een gerichte actie gedaan. De politie kon vertellen dat dit de afgelopen weken in de omgeving vaker was gebeurd.Chaoss schreef op maandag 29 juli 2019 @ 07:06:
Het is ook lang niet altijd het volk op de camping die het probleem zijn. Eerder sneuneuzen van buiten de camping die op rooftocht gaan, campings zijn een gemakkelijk doelwit waar genoeg te halen is.
Het is dus inderdaad vaak volk van buiten de camping. Prima dat je goed van vertrouwen bent met je mede campinggasten, maar deze zullen vaak niet het probleem zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door Luuk84 op 29-07-2019 10:11 ]
Ik was vooral verbaasd dat we midden in het hoogseizoen nog zulke mooie plekjes konden vinden, waar het ook nog eens heel rustig was (geen schreeuwende kinderen etc).
Wij maken graag verre en lange reizen, maar spelen al langer met de gedachte om een (kleine) tent aan te schaffen om zo lekker weekendjes in Nederland weg te kunnen (evt racefiets mee), maar waren blijkbaar wat onbekend met de natuurcampings én hikken een beetje tegen de hoeveelheid spullen die je nodig hebt aan...maar wie weet...
Overigens, ook voor gezinnetjes met (jonge) kinderen is Drenthe, bij mooi weer, wel een aanrader. Zwemmen kan ik die bosmeertjes (altijd rustig, vaak ondiep), het is rustig, mooi wandelen en fietsen, echt leuk.
Nódig heb je niet zoveel: Een tent, een matje en een slaapzak.ZieMaar! schreef op maandag 29 juli 2019 @ 10:24:
Wij maken graag verre en lange reizen, maar spelen al langer met de gedachte om een (kleine) tent aan te schaffen om zo lekker weekendjes in Nederland weg te kunnen (evt racefiets mee), maar waren blijkbaar wat onbekend met de natuurcampings én hikken een beetje tegen de hoeveelheid spullen die je nodig hebt aan...maar wie weet...
Daarbovenop kunnen spullen komen om je campingverblijf te veraangenamen met bv. warme koffie en eten (kookstel, imho essentieel) tot koud bier (koelbox, imho het meest luxe dat op een camping hoort).
Kringloop heeft zeker in dit seizoen ook vaak leuke dingen voor weinig. Kun je ook altijd proberen.Bacchus schreef op maandag 29 juli 2019 @ 13:09:
Je hoeft niet in één keer àlles nieuw en van topkwalitiet te kopen. Je kan vast veel lenen of overnemen van ouders, andere familie of bekenden. Anders is er nog een hoop voor een appel en een ei te koop op Marktplaats.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Dit inderdaad, zelf heb ik de lente schoonmaak al gehad dus ben overal al vanaf. Daarnaast als je bij de juiste komt voor kampeerspullen dan zullen ze (net als ik) graag ook meer spullen erbij aanbieden of zelf meegeven omdat het voor die paar tientjes de moeite van verkopen niet waard is, maar ook weer zonde om weg te gooien. Vaak niet het beste spul, maar prima om mee te beginnen.Bacchus schreef op maandag 29 juli 2019 @ 13:09:
Je hoeft niet in één keer àlles nieuw en van topkwalitiet te kopen. Je kan vast veel lenen of overnemen van ouders, andere familie of bekenden. Anders is er nog een hoop voor een appel en een ei te koop op Marktplaats.
Als alternatief komen er vaak ook vouwwagens met complete uitzet voorbij voor een appel en een ei omdat het toch lastiger is om van een aanhanger af te komen. Dan zit je alleen zelf wel met een vouwwagen waar je weer vanaf moet
Hebben jullie nog adviezen? We willen sowieso katoen, omdat dat beter schijnt te ademen/ventileren. Daarnaast voldoende ventilatiegaas en niet te veel van die plastic "ramen". Budget ca. 600-1200 euro. Voor een eerste tent wellicht vrij groot budget, maar ik ben er van overtuigd dat als ik nu in een tentje moet kruipen van twee/drie personen en op de grond moet slapen, ik de liefde voor kamperen nooit helemaal ga krijgen. Dus maar in één keer goed doen.
Daar moeten dan nog een paar comfortabele stoelen bij komen, tafeltje en keukentje. Ik houd erg van buiten koken/bbq'en. Zag in de speciaalzaken dat je op dat vlak nogal los kan gaan...
Anyway: ik lees de afgelopen tijd dus al wat mee in dit topic. En zeker nadat we een tent hebben, zal ik nog eens doorlezen en vragen naar leuke campings. En andere tips & tricks zijn altijd welkom!
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Verwijderd
Eind van de zomer zou je nog wel eens bij de grote tentboeren uitverkoop kunnen hebben, verkoop van demo modellen etc. Als je daarop kunt wachten dan kun je jezelf nog wat centjes besparen, anders goed op marktplaats zoeken
Sowieso is marktplaats een goede plek om je (eerste) campinguitzet te scoren. Zo heb ik destijds alleen mijn tent, stoel en slaapzak nieuw gekocht (want dat moet toch wel goed zijn). De rest allemaal 2e hands via marktplaats gekocht of van familie geleend. In de loop van de tijd veel wel vervangen voor nieuw spul. Anders loop je financieel echt compleet leeg op je eerste kampeervakantie
[ Voor 17% gewijzigd door Yukkie op 29-07-2019 19:51 ]
We've got that ring of confidence
Heel verhaal, eureka tent zeg ik doen. Fantastische tenten die snel staan. Heb ik zelf ook. Maar verder lees ik vooral veel wensen die heel veel ruimte in beslag nemen. Misschien verstandiger om misschien naar een vouwwagen te kijken. Want als ik dit zo lees heb je de auto zo vol. ( ja spreek uit ervaring, Iets kleinere tent de eureka vision compact. )Cass Casey schreef op maandag 29 juli 2019 @ 14:40:
Anyway: ik lees de afgelopen tijd dus al wat mee in dit topic. En zeker nadat we een tent hebben, zal ik nog eens doorlezen en vragen naar leuke campings. En andere tips & tricks zijn altijd welkom!
Mee eens. Hier de palazzo.Tito129 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 20:04:
[...]
Heel verhaal, eureka tent zeg ik doen. Fantastische tenten die snel staan. Heb ik zelf ook.
Thanks! Kende het merk totaal niet, maar op hun website staan wel interessante modellen. Eens kijken of we die ergens kunnen bekijken binnenkort.
Kom regelmatig ten oosten van Amersfoort wat hier in R'dam al als achterhoek gezien wordt, maar nooit helemaal in Winterswijk. Flink assortiment op de site. Gaan we eens rustig bekijken.Verwijderd schreef op maandag 29 juli 2019 @ 18:27:
Als je in (of in de buurt van) de Achterhoek woont zou je eens kunnen kijken bij Obelink.<knip>
P.S. Ik ben zelf opgegroeid op de Veluwe en mijn familie is afkomstig van Hardenberg, dus ben wel iets wereldwijzer dan de gemiddelde randstedeling. ;-)
@Yukkie : dank voor de adviezen! Die aantal personen per tent neem ik inderdaad met een flinke korrel zout. Pas in mijn eentje misschien net in een twee of drie persoonstent. Dus met z'n tweeën is vier- of meer persoons wel zo handig. Marktplaats al wel bekeken, maar ik zag zo snel geen heel interessante aanbiedingen van tenten. In sommige winkels wel aanbiedingen van Eureka gezien, omdat dat merk niet meer in Europa verkocht gaat worden. Iets met een licentie of zo.
@Tito129 : Nadeel van een vouwwagen vinden wij de opslag die we moeten zoeken en betalen. En we zijn bang dat de drempel om snel even een weekend weg te gaan te hoog wordt als we eerst die wagen moeten ophalen. Maar ook daarmee geen ervaring. Maar dank (ook @maartend ) voor de bevestiging dat Eureka goed is. Misschien toch maar halen dan. Tenzij we nog iets anders vinden voor die tijd.
Voor kampeerartikelen:Cass Casey schreef op maandag 29 juli 2019 @ 14:40:
Hebben jullie nog adviezen? We willen sowieso katoen, omdat dat beter schijnt te ademen/ventileren. Daarnaast voldoende ventilatiegaas en niet te veel van die plastic "ramen". Budget ca. 600-1200 euro. Voor een eerste tent wellicht vrij groot budget, maar ik ben er van overtuigd dat als ik nu in een tentje moet kruipen van twee/drie personen en op de grond moet slapen, ik de liefde voor kamperen nooit helemaal ga krijgen. Dus maar in één keer goed doen.
Daar moeten dan nog een paar comfortabele stoelen bij komen, tafeltje en keukentje. Ik houd erg van buiten koken/bbq'en. Zag in de speciaalzaken dat je op dat vlak nogal los kan gaan...
https://www.kampeerenoutdoorreiling.nl/
Dat is is Hardenberg, echt een speciaalzaak! Veel kennis aanwezig en breed assortiment.
Voor een tent, als je niet echt gaat trekken maar meer naar 1 camping heen gaat en van daaruit het land gaat verkennen; zoek op marktplaats een De Waard tent op! Stevig katoen, staan als een huis. Je brand er sochtends niet uit, en voldoende ventilatie. Daarnaast (ook niet onbelangrijk) heel erg waardevast. Wij hebben zelf een Bosuil 1, heel erg ruime tent. Kost wel 1,5h om hem op te zetten maar dan ben je wel van alle gemakken voorzien. (ruime slaapcabine, ruime leefruimte, ruime luifel, etc). Wij zijn met 2 maar je zou er ook makkelijk met 3 mee kunnen kamperen.
https://wren.co/join/Devian
Vergeet dan ook niet een karretje aan te schaffen, die pakketten van DeWaard zijn verschrikkelijk groot. Heb de mijne om die reden weg gedaan.Devian schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 09:43:
[...]
Dat is is Hardenberg, echt een speciaalzaak! Veel kennis aanwezig en breed assortiment.
Voor een tent, als je niet echt gaat trekken maar meer naar 1 camping heen gaat en van daaruit het land gaat verkennen; zoek op marktplaats een De Waard tent op!
En om nog meer aan te geven ; je kunt ook kijken voor tenten van Technical Cotton. Doen echt niet onder voor de tenten van DeWaard (die trouwens als nadeel hebben dat ze erg donker zijn).
Zelf kampeer ik de lange periodes met een Eureka Palazzo, voor ons alles dat we zochten. Maar er zijn meer van dergelijke merken/modellen.
Het is niet de lichtste en kleinste pakket om mee te nemen, dat klopt.
Dat een tent van de Waard erg donker is..... Dat beleef ik tocht echt heel anders. Bovendien zitter er ramen in die van mij. Tenten van de Waard zijn er ook in technical cotten....
Ik snap niet waar jij vandaan haalt dat ze donker zijn? De Bosuil heb ik nooit als donker ervaren.maartend schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 10:06:
[...]
Vergeet dan ook niet een karretje aan te schaffen, die pakketten van DeWaard zijn verschrikkelijk groot. Heb de mijne om die reden weg gedaan.
En om nog meer aan te geven ; je kunt ook kijken voor tenten van Technical Cotton. Doen echt niet onder voor de tenten van DeWaard (die trouwens als nadeel hebben dat ze erg donker zijn).
Zelf kampeer ik de lange periodes met een Eureka Palazzo, voor ons alles dat we zochten. Maar er zijn meer van dergelijke merken/modellen.
Pakket is niet het kleinste, maar we hebben een Ford Fiesta ST, en de Bosuil kan zonder problemen mee.
Daarnaast zijn de pakketten wat groter vanwege de hoge kwaliteit van het katoen...wat er ook aan bijdraagt dat de tent, sochtends in de zon, relatief koel blijft.
https://wren.co/join/Devian
Dat is dus juist het probleem met puur katoen: Om na enkele tientallen weken in de zomerzon ook in natte staat nog enige treksterkte over te hebben, heb je een veel dikker doek nodig dan iets met een flink polyester-aandeel, met in het extreme natuurlijk puur polyester.Devian schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 10:19:
Daarnaast zijn de pakketten wat groter vanwege de hoge kwaliteit van het katoen...wat er ook aan bijdraagt dat de tent, sochtends in de zon, relatief koel blijft.
Gewoon, omdat ze donker zijn. Dik katoen, weinig ramen.Devian schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 10:19:
[...]
Ik snap niet waar jij vandaan haalt dat ze donker zijn? De Bosuil heb ik nooit als donker ervaren.
Pakket is niet het kleinste, maar we hebben een Ford Fiesta ST, en de Bosuil kan zonder problemen mee.
Wat groter? Ik heb dus DeWaard gehad, pakket was gewoon 2 maal zo groot dan vergelijkbaar van TC.
Maar ze staan wel mooi strak. Maar voor mij wegen de voordelen niet meer op tegen de nadelen.
Vrijbuiter is falliet gegaan en een aantal filialen heeft een doorstart gemaakt. De Waard hebben ze daarom niet meer. De Waard heeft alleen nog een brandstore in Heerde (https://dewaardtenten.nl/...25809793778-693a4208-2dfa). Ook Nigor (de importeur van Eureka! tenten) is failliet. De Vrijbuiter heeft de laatste voorraden opgekocht. Dit is wat het is.vhal schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 11:07:
We waren afgelopen weekend eens bij de Vrijbuiter in Gouda, helaas is dit een behoorlijk troosteloze winkel geworden. Ik kreeg er een beetje het “Action”-gevoel bij. Voorheen stonden er deWaard tenten maar die zijn tegenwoordig nergens meer te vinden. Blijkbaar zijn ze vervangen door Eureka! tenten maar als je iets anders zoekt dan een polyestertent/TC, dan kom je van een koude kermis thuis.
Ik heb wel een kanttekening voor Eureka-tenten (heb zelf een Eureka Poudre Pass 2):Tito129 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 20:04:
[...]
Heel verhaal, eureka tent zeg ik doen. Fantastische tenten die snel staan. Heb ik zelf ook. Maar verder lees ik vooral veel wensen die heel veel ruimte in beslag nemen. Misschien verstandiger om misschien naar een vouwwagen te kijken. Want als ik dit zo lees heb je de auto zo vol. ( ja spreek uit ervaring, Iets kleinere tent de eureka vision compact. )
De stokken zijn een beetje een zwaktepunt.
Vorig jaar tijdens een rondreis door Lapland is op dag 6 van 24 een van beide lange stokken in een (behoorlijk harde, maar niet extreme) windvlaag gebroken. Ik heb 'm toen met een tak en duct-tape bruikbaar gehouden, maar vervelend was het wel. Zeker omdat we min of meer elke dag verkasten. Dit jaar is de andere stok alsnog ook gesneuveld.
Extra k*t was dat we de tent letterlijk 2 weken voor het faillissement van Vrijbuiter Roden hebben gekocht en dus niks meer kunnen met garantie.
Gelukkig verkoopt de Bever vergelijkbare stokken die je zelf op maat kan maken.
Verder zijn het fijne tentjes. Licht, ingepakt klein, en snel op te zetten en af te breken.
Handig is ook dat je de buitentent eerst op kan zetten, zodat de tent van binnen zelfs tijdens opzetten in regenachtig weer droog blijft.
[ Voor 4% gewijzigd door Ghost Dog op 30-07-2019 11:31 ]
Erg vervelend om mee te maken. Overigens heb je van die buisjes die je over je stok heen kan schuiven in geval van stokbreuk.Ghost Dog schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 11:29:
[...]
Ik heb wel een kanttekening voor Eureka-tenten (heb zelf een Eureka Poudre Pass 2):
De stokken zijn een beetje een zwaktepunt.
Vorig jaar tijdens een rondreis door Lapland is op dag 6 van 24 een van beide lange stokken in een (behoorlijk harde, maar niet extreme) windvlaag gebroken. Ik heb 'm toen met een tak en duct-tape bruikbaar gehouden, maar vervelend was het wel. Zeker omdat we min of meer elke dag verkasten. Dit jaar is de andere stok alsnog ook gesneuveld.![]()
Extra k*t was dat we de tent letterlijk 2 weken voor het faillissement van Vrijbuiter Roden hebben gekocht en dus niks meer kunnen met garantie.![]()
Verder zijn het fijne tentjes. Licht, ingepakt klein, en snel op te zetten en af te breken.
Handig is ook dat je de buitentent eerst op kan zetten, zodat de tent van binnen zelfs tijdens opzetten in regenachtig weer droog blijft.
Niet alle tenten van Eureka hebben dezelfde stokken (of überhaupt het zelfde merk stok), dit is model specifiek, zoals bij vele andere tentmerken ook het geval is
Met andere woorden jouw specifieke geval heeft niet direct invloed op een ander model van Eureka. Afhankelijk van het model, en de prijs hiervan, worden er vaak andere stokken meegeleverd. DAC poles zijn over het algemeen goede stokken, maar ook hier ziet kwaliteitsverschil in. Over het algemeen maken tentfabrikanten zelf geen stokken, maar ze zijn natuurlijk wel (deels) verantwoordelijk voor wat ze meeleveren.
[ Voor 6% gewijzigd door Luuk84 op 30-07-2019 11:45 ]
Helemaal waar.Luuk84 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 11:42:
[...]
Erg vervelend om mee te maken. Overigens heb je van die buisjes die je over je stok heen kan schuiven in geval van stokbreuk.
Niet alle tenten van Eureka hebben dezelfde stokken (of überhaupt het zelfde merk stok), dit is model specifiek, zoals bij vele andere tentmerken ook het geval is
Met andere woorden jouw specifieke geval heeft niet direct invloed op een ander model van Eureka. Afhankelijk van het model, en de prijs hiervan, worden er vaak andere stokken meegeleverd. DAC poles zijn over het algemeen goede stokken, maar ook hier ziet kwaliteitsverschil in. Over het algemeen maken tentfabrikanten zelf geen stokken, maar ze zijn natuurlijk wel (deels) verantwoordelijk voor wat ze meeleveren.
Ik moet wel zeggen dat de nieuwe stokken iets dikker/steviger lijken dan de originele, dus ik hoop dat deze het beter uithouden. En anders MacGyver ik de boel wel weer.
Als je één keer in de stromende regen je tent hebt moeten opzetten of afbreken, dan wil je niet anders meer. Niet te geloven dat er juist zoveel trekkerstenten zijn die eerst de binnentent moeten hebben. Met een familietent vind ik het iets minder boeiend maar daar komt binnentent-eerst juist weer minder voor.Ghost Dog schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 11:29:
[...]
Ik heb een Eureka tent zonder stokken. Dat bevalt ook erg goed.Ghost Dog schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 11:53:
[...]
Helemaal waar.![]()
Ik moet wel zeggen dat de nieuwe stokken iets dikker/steviger lijken dan de originele, dus ik hoop dat deze het beter uithouden. En anders MacGyver ik de boel wel weer.
Bij De Wit in Schijndel (“Obelink” van het zuiden) hebben ze een hele wand aan verschillende maten stokken en daar kun je zeker terecht.l voor een vervangend deel. Vlak bij de tentenbalie onder de trap.Ghost Dog schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 11:29:
[...]
Overigens staan daar ook veel tenten opgesteld.
Het publiek verandert wat. Wie investeert er nog in een tent die tien jaar mee gaat? Velen kopen liever iets rabberigs bij bijvoorbeeld de Decathlon want dat scheelt een hoop knaken. Gaat het dan stuk dan haal je wel wat nieuws.vhal schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 11:07:
We waren afgelopen weekend eens bij de Vrijbuiter in Gouda, helaas is dit een behoorlijk troosteloze winkel geworden. Ik kreeg er een beetje het “Action”-gevoel bij. Voorheen stonden er deWaard tenten maar die zijn tegenwoordig nergens meer te vinden. Blijkbaar zijn ze vervangen door Eureka! tenten maar als je iets anders zoekt dan een polyestertent/TC, dan kom je van een koude kermis thuis.
Daarnaast is de caravan ook erg in opkomst. Zoveel jonge gezinnen die ik nu met een caravan/voortent/luifel opstelling van tien meter zie, dat is echt heel veel meer dan een aantal jaren geleden.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat is zeker iets wat meespeelt. Ik denk ook dat het te maken heeft, met de steeds kleiner wordende groep die zo'n tent nog wil opzetten en meezeulen en daarnaast ook nog is kan en wil betalen. Veel gezinnen zullen met een karretje moeten gaan rijden, want zo'n kolos is met volledige uitrusting niet makkelijk in een normaal formaat auto te krijgen. Dan is de stap naar een vouwwagen of caravan niet zo groot meer. Daarnaast bied een vouwwagen of caravan gewoon meer comfort, dat lijkt ook een trent te zijn.Gonadan schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 16:31:
[...]
Het publiek verandert wat. Wie investeert er nog in een tent die tien jaar mee gaat? Velen kopen liever iets rabberigs bij bijvoorbeeld de Decathlon want dat scheelt een hoop knaken. Gaat het dan stuk dan haal je wel wat nieuws.
Daarnaast is de caravan ook erg in opkomst. Zoveel jonge gezinnen die ik nu met een caravan/voortent/luifel opstelling van tien meter zie, dat is echt heel veel meer dan een aantal jaren geleden.
Ik kan zelf nog een de Waard tent van mijn ouders lenen, maar ik doe dit niet, omdat het me teveel werk is, en het totaalpakket te groot. Ik kan nu nog met een auto en dakkoffer rijden omdat ik voor een snellere, iets kleinere tent (toevallig ook een Eureka, de sphinx 5) heb gekozen. En ja deze was goedkoper als een de Waard, maar dat was zeker niet de hoofdreden. Ik vond het een praktische tent. De waard heeft inmiddels ook wel snelle opzetters, maar deze spraken mij niet direct aan. Het aanbod van tenten is tegenwoordig ook heel groot, misschien dat dat ook meespeelt?
[ Voor 21% gewijzigd door Luuk84 op 30-07-2019 17:32 ]
Verwijderd
Er waren bij Obelink en de Wit anders dan nog meer dan genoeg tenten te koop in allerlei prijsklassen. Wel weinig grote storm tenten, de grote zijn vrijwel allemaal tunneltenten. Toch een stuk makkelijker opzetten schijnbaar. Een katoenen tent van 600 euro gaat ook gemakkelijk 10 jaar en langer mee.Gonadan schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 16:31:
[...]
Het publiek verandert wat. Wie investeert er nog in een tent die tien jaar mee gaat? Velen kopen liever iets rabberigs bij bijvoorbeeld de Decathlon want dat scheelt een hoop knaken. Gaat het dan stuk dan haal je wel wat nieuws.
Zelf kies ik voor een vouwwagen. Oa omdat ik de auto niet meer tot het plafond wil bepakken met neergeklapte achterbank. Daarnaast gaat dat allemaal niet meer passen als er een kleine is.
Nu nog in elk geval een tafeltje bij en dan snel op zoek naar een rustige camping om hem uit te proberen. Even de campingburen een pleziertje gunnen door ons te zien stuntelen met het opzetten voor het eerst.
P.S. Wie weet een rustige camping in Zuid Holland of zo? ;-) Niet te ver voor de eerste nacht(en).
[ Voor 7% gewijzigd door Cass Casey op 30-07-2019 19:20 ]
Wij hebben nu een tunnel van zo'n dertien jaar oud, katoen uiteraard. Kostte toen rond de duizend euro. Maar ook dat noem ik een dergelijke tent, het hoeft niet per se De Waard te zijn om degelijk te zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 17:57:
Er waren bij Obelink en de Wit anders dan nog meer dan genoeg tenten te koop in allerlei prijsklassen. Wel weinig grote storm tenten, de grote zijn vrijwel allemaal tunneltenten. Toch een stuk makkelijker opzetten schijnbaar. Een katoenen tent van 600 euro gaat ook gemakkelijk 10 jaar en langer mee.
Nu staat er toevallig een De Waard naast ons, iets kleiner maar blijft gewoon een mooie tent. Alles ik echter kijk hoeveel werk daarin ging is een tunnel toch echt heel veel makkelijker. Alleen qua haringen heb ik al minder dan de helft als ik ook de optionele meer reken.
Ik ben ook aan het kijken of een vouwwagen een optie kan zijn, maar ben er al wel achter dat je je heel goed moet oriënteren. Het is bij lange na geen garantie voor meer opzetgemak of meer comfort, daar moet je echt even induiken.Zelf kies ik voor een vouwwagen. Oa omdat ik de auto niet meer tot het plafond wil bepakken met neergeklapte achterbank. Daarnaast gaat dat allemaal niet meer passen als er een kleine is.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Als je er uit bent, laat je het even weten.. ik vind zelf de campoz wel wat hebben. Alleen luifel is niet echt windvast , geen binnentent slaapcabine en nog wat kleine dingen.Gonadan schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 19:27:
[...]
Ik ben ook aan het kijken of een vouwwagen een optie kan zijn, maar ben er al wel achter dat je je heel goed moet oriënteren. Het is bij lange na geen garantie voor meer opzetgemak of meer comfort, daar moet je echt even induiken.
Maar met elke vouwwagen is wel wat..
Nu es gaan bedenken hoe volgend jaar, met 3 kinderen. De jongens hebben beide 1 compartiment en wij slapen ervoor, want de kleinste pikt niemand in zijn bubbel als hij slaapt
Zit te denken om een tent erbij te halen voor de grote (dan 7), en dan verder dezelfde opstelling te houden.
Verwijderd
Er zullen vast wel meerdere stallingen in de buurt zijn. Maar dat kost vaak wel een euro of 200 per jaar ja. Ik heb het geluk dat hij bij mijn schoonouders kan staan. Als je een garage hebt kan je hem vaak zelf kwijt met een kantelbeugel.Cass Casey schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 19:38:
Ik heb niet voor een vouwwagen gekozen, omdat ik hier in de buurt én best wat geld kwijt ben voor opslag én je daar 48 uur van te voren moet aangeven dat je hem komt ophalen. Onszelf kennende beslissen we soms een paar uur van te voren dat we even weg willen.
Wij kamperen nog altijd in een De Waard Albatros piramide tent. Afgelopen 2 weken stonden we op Terschelling, waar inderdaad steeds meer tunnelten te zien zijn, en steeds minder piramide. Maar wat mij opviel, de 2 Bardani's naast ons stonden wel sneller opgezet, hoewel het niet heel veel scheelde, maar afbreken was juist een stuk langzamer dan onze Albatros. Flink gehannes om alle buizen weer eruit te krijgen en opbergen in tig pakketten. Ook de omvang viel me tegen, ik had verwacht dat die tunnels veel minder ruimte zouden innemen in de bagage, maar voorlopig gaan wij nog niet om (tent is van 2001, dus kan nog wel 15 jaar meeVerwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 17:57:
[...]
Er waren bij Obelink en de Wit anders dan nog meer dan genoeg tenten te koop in allerlei prijsklassen. Wel weinig grote storm tenten, de grote zijn vrijwel allemaal tunneltenten. Toch een stuk makkelijker opzetten schijnbaar. Een katoenen tent van 600 euro gaat ook gemakkelijk 10 jaar en langer mee.
Verwijderd
Ik was ook erg gecharmeerd van de Campooz Lazy Jack. Ik viel over wat andere puntjes en dat er geen binnentent in zat was mij nog niet opgevallen. Uiteindelijk een tweedehands gekocht, daar wil ik een paar jaar mee doen om te kijken wat werkt voor ons. De afschrijving is minimaal als je al voor een mooie prijs iets tweedehands op de kop kan tikken.Tito129 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 19:37:
[...]
Als je er uit bent, laat je het even weten.. ik vind zelf de campoz wel wat hebben. Alleen luifel is niet echt windvast , geen binnentent slaapcabine en nog wat kleine dingen.
Maar met elke vouwwagen is wel wat..
@Cass Casey daar gaat sowieso nog een rekensom voor komen, als ik weet óf er überhaupt iets aan mijn eisen voldoet en wat dat dan moest kosten.
Het is sowieso heel veel duurder dan een tent, maar kan ook voordelen bieden. Zo is ook een bijkomend voordeel dat ik een heel stuk zolder terug krijg als ik mijn kampeeruitrusting in de vouwwagen kan laten.
Dat verschilt heel erg per type. Die van ons is dus al wat ouder maar het is een kwestie van wat ritsen openen en de stokken zijn vrij.jurjen_g schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 20:14:
Wij kamperen nog altijd in een De Waard Albatros piramide tent. Afgelopen 2 weken stonden we op Terschelling, waar inderdaad steeds meer tunnelten te zien zijn, en steeds minder piramide. Maar wat mij opviel, de 2 Bardani's naast ons stonden wel sneller opgezet, hoewel het niet heel veel scheelde, maar afbreken was juist een stuk langzamer dan onze Albatros. Flink gehannes om alle buizen weer eruit te krijgen en opbergen in tig pakketten. Ook de omvang viel me tegen, ik had verwacht dat die tunnels veel minder ruimte zouden innemen in de bagage, maar voorlopig gaan wij nog niet om (tent is van 2001, dus kan nog wel 15 jaar mee)
Qua pakformaat ga je er in principe niets op vooruit. Dat wordt namelijk bepaald door de grootte van de tent, het type doek en het type stokken. Is dat allemaal gelijkwaardig dan zal ook het pakformaat gelijkwaardig zijn.
Ik wilde per se dik katoen en stevige buizen, dan ben je gewoon de sjaal qua pakformaat.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Omdat de tent al 10 jaar oud was, echt goed gebruikt is, er al eerder een stok is gerepareerd, in stromende regen niet meer helemaal waterdicht is, de elastieken zo uitgedroogd dat ze knappen, en de tent sowieso maar € 120 was, heb ik een nieuwe tent (laten) kopen.
Een Quecha Black and fresh, 4-persoons stokken-tent voor € 170. De opblaasbare versie was € 130 duurder en aangezien opblazen voor mij echt lastig is, heb ik voor de stokken-versie gekozen.
En heel lief, omdat ik EHBO-dienst had de avond dat het gebeurde, heeft een vriendin m’n oude afgebroken, de nieuwe opgebouwd en alles spullen in de nieuwe tent geplaatst.
Tot nu toe bevalt de tent prima!
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Heerlijk he. Wij hebben ook een floorsaver (oke, dat is makkelijk) en een passend vloerkleed van Eureka in onze tent. Lekker op je blote voeten in de tent.Cass Casey schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 19:13:
Met name mijn vriendin kon niet langer wachten, dus vanmiddag hebben we een Eureka The Grand BTC RS (geen idee wat die codes betekenen...) opgehaald. Tas van zo'n 30 kilo, dus veel sjouwen gaan we er niet ee doen. Direct ook een "worteldoek" bijgekocht om de vloer te beschermen en voor in de "woonkamer" een soort kleed (kunstof met gaatjes, zodat eventueel zand er tussendoor kan) erbij. Bijna 1300 euro lichter, maar hopelijk gaan we er veel plezier aan hebben.
Wij hebben ook de floorsaver vloerkleden in de Eureka tent, ideaal. Volgende week voor 2 weken naar Terschelling.maartend schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 21:37:
[...]
Heerlijk he. Wij hebben ook een floorsaver (oke, dat is makkelijk) en een passend vloerkleed van Eureka in onze tent. Lekker op je blote voeten in de tent.
Fysiek onhandig? De opblaastent van de Decathlon is erg snel op te blazen met zo'n handpomp. Beetje het oversized fietspompideeArdana schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 20:57:
Een Quecha Black and fresh, 4-persoons stokken-tent voor € 170. De opblaasbare versie was € 130 duurder en aangezien opblazen voor mij echt lastig is, heb ik voor de stokken-versie gekozen.
Bij ons mogen ze tot max 22:00 opblijven. In de avond zijn ze toch vaak nog even met hun vriendjes aan het spelen op het veld en als het donker wordt nog even relaxen, bijpraten en borrelen met ons.vhal schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 07:55:
Voor de kampeerders met jonge kinderen (tot 6 jaar); hoe laat slapen deze gemiddeld tijdens een kampeervakantie? Gaan ze dezelfde tijd naar bed of later? Of blijven ze gewoon op totdat ze vanzelf in slaap vallen? Ik merk dat de oudste prikkels lastig vindt waardoor ze slecht in slaap kan vatten. Als ze vervolgens later gaat slapen, dan is het de volgende dag drama omdat ze moe is.
[...]
Fysiek onhandig? De opblaastent van de Decathlon is erg snel op te blazen met zo'n handpomp. Beetje het oversized fietspompidee
Doordat ze veel meer bewegen, meemaken, praten.. slapen ze bij ons vaak tot rond 9:00 wel uit.
Eerste week nog niet, maar vanaf tweede week zeker.
Niet te moeilijk overdoen is key
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Met de hitte hebben we het wat laten schieten, want slapen in die hitte is sowieso lastig. Toen vielen ze ook lastig in slaap. Sliepen ze pas tegen 9:30. Maar dat is uit zichzelf weer langzaam terug gegaan naar camping normaal.
Gisteravond tegen 19:45 in bed. En dat ging weer prima. Gelukkig ook niet echt een drukke plek op de camping.
Ze geven ook zelf aan dat ze naar bed willen als we zelf later zijn.
@Falcon ik zie her en der hetzelfde gebeuren. Maar zie overdag bij dezelfde kinderen regelmatig oververmoeide kinderen met tantrums en boze ouders.
Ligt natuurlijk aan het kind of het werkt.
De onze waren alleen tijdens de hitte wat sneller over de zeik. Nu gelukkig weer naar normaal
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Je schema van thuis vasthouden gaat sowieso niet werken, dat heeft gezeik. Maar volledig alles los laten is weer het andere uiterste.
Een combinatie van gezond verstand en flexibiliteit werkt het beste. En realiseer je ook dat de eerste paar dagen ook gewoon wennen zijn dus die zijn sowieso wat zoeken.
Dat zie ik alleen bij kinderen waarvan de ouders gewoon voort hun tent blijven zitten tot de kinderen op hun wenkbrauwen terug komen of nog als enige in het donker de hele camping bij elkaar schreeuwen.Jelte schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 08:27:
@Falcon ik zie her en der hetzelfde gebeuren. Maar zie overdag bij dezelfde kinderen regelmatig oververmoeide kinderen met tantrums woedeaanvallen en boze ouders.
Ik heb alleen sterk het gevoel dat die manier van omgaan ook als ze fit zijn net zo gebeurt.
[ Voor 40% gewijzigd door Gonadan op 31-07-2019 08:41 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hier 1 van 2,5. Geen uitslaper en heeft nooit veel geslapen, maar slaapt wel goed vast in de nacht. Op vakantie later naar bed als normaal. Meestal tussen 20:00 & 21:00, soms een uitschieter naar iets later. Afhankelijk van de situatie. In Italië eten ze toch wat later als bij 'ons' dus later naar bed was soms niet te vermijden, dit ging prima want hij vond het allemaal erg gezellig om overal bij te zijnvhal schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 07:55:
Voor de kampeerders met jonge kinderen (tot 6 jaar); hoe laat slapen deze gemiddeld tijdens een kampeervakantie? Gaan ze dezelfde tijd naar bed of later? Of blijven ze gewoon op totdat ze vanzelf in slaap vallen? Ik merk dat de oudste prikkels lastig vindt waardoor ze slecht in slaap kan vatten. Als ze vervolgens later gaat slapen, dan is het de volgende dag drama omdat ze moe is.
Elk kind is anders, maar het schema van thuis werkt meestal minder goed om een camping
[ Voor 9% gewijzigd door Luuk84 op 31-07-2019 08:38 ]
Dus zorg dat die spullen klaar liggen als je je kinderen nog wilt douchen, het kan ineens heel hard gaan.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Goed om te weten. Voor aankomende vakantie hebben we gelukkig privé-sanitair wat een hoop gedoe scheelt.Gonadan schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 08:58:
@vhal extra tip: niemand wil als eerste zijn kind van het veld halen als ze allemaal lekker aan het spelen zijn, maar als de eerste gaat durven velen ineens vaak wel. En dan ook snel achter elkaar om gauw nog een beschikbare douche te vinden. Dus zorg dat die spullen klaar liggen als je je kinderen nog wilt douchen, het kan ineens heel hard gaan.
Het spelletje en rust moment onder de luifel is voor die van mij erg belangrijk omdat ze anders zeker niet gaan slapen en alleen maar hyper blijven klieren in de binnentent.
's morgen zijn ze dan meestal tussen 7:30 en 8:00 wakker. Beetje rekken en tussen 8:30 en 9:00 ontbijten en dan laat ik ze weer los.
ze slapen vaak een vast aantal uur (oudste rond de 10 a 11 uur, jongste 11 a 12 uur) en dan kunnen we schuiven met de "start" tijd...
In zuid Frankrijk is er vaak nog een kinder disco om 20.30.... de jongste trok dat de afgelopen jaren vaak wel, maar soms niet..... dus dan liggen ze er soms in rond 22.00 of 22.30... en dan sochtends om 10.00 weer wakker..... vooral geen "stress" inderdaad en accepteren dat ze in een ander ritme raken.. maar ook kijken naar het kind, bij veel huilen, weinig eten, enz, is het een avondje geen disco en gewoon op tijd naar bed.....
Wij gaan a.s. zondag op vakantie maar hebben het ritme alvast een beetje opgeschoven. Normaliter tussen 19u en 19:30 in bed mar nu pas tegen 21u.vhal schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 07:55:
[...]
Fysiek onhandig? De opblaastent van de Decathlon is erg snel op te blazen met zo'n handpomp. Beetje het oversized fietspompidee
En ik kreeg de tip van iemand om de kids te laten slapen met een oogmasker. Scheelt 's ochtends makkelijk een half uurtje. Dus daar zijn ze alvast mee aan het oefenen, nu afwachten hoe dat in de praktijk uitpakt.
Niet onhandig, wel erg zwak met hele slechte gewrichten en conditie. Een jaar of 5-6 geleden zat ik nog in een scootmobiel voor langere afstanden (dagjes weg etc.), en ik heb nu 2x die opblaasbare lattenbodem opgeblazen (met een goede 2-weg-pomp), en merkte dat dat eigenlijk te zwaar voor me was. Dan wil je dus niet beginnen aan het oppompen van een tent.vhal schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 07:55:
[...]
Nog even ter aanvulling, ik doel "onhandig" niet persoonlijk. Ik heb zelf een kleinere opblaastent maar ik merk dat de hoeveelheid lucht in een opblaastent stukken minder is dan in de luchtbedden. Maar wellicht is de stokkenvariant een beter alternatiefArdana schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 10:17:
[...]
Niet onhandig, wel erg zwak met hele slechte gewrichten en conditie. Een jaar of 5-6 geleden zat ik nog in een scootmobiel voor langere afstanden (dagjes weg etc.), en ik heb nu 2x die opblaasbare lattenbodem opgeblazen (met een goede 2-weg-pomp), en merkte dat dat eigenlijk te zwaar voor me was. Dan wil je dus niet beginnen aan het oppompen van een tent.
Is een elektrische pomp geen idee? Mijn broer blaast zijn rubberboot (15pk) ook op via de 12v accu van de auto.Ardana schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 10:17:
[...]
Niet onhandig, wel erg zwak met hele slechte gewrichten en conditie. Een jaar of 5-6 geleden zat ik nog in een scootmobiel voor langere afstanden (dagjes weg etc.), en ik heb nu 2x die opblaasbare lattenbodem opgeblazen (met een goede 2-weg-pomp), en merkte dat dat eigenlijk te zwaar voor me was. Dan wil je dus niet beginnen aan het oppompen van een tent.
Voor luchtbedden een prima optie, voor zo'n Decathlon opblaastent veel te zwak (doe moeten op 5 bar ofzo).Deveon schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 10:47:
[...]
Is een elektrische pomp geen idee? Mijn broer blaast zijn rubberboot (15pk) ook op via de 12v accu van de auto.
Dan moet je die ook altijd bij je hebben en meenemen.Deveon schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 10:47:
[...]
Is een elektrische pomp geen idee? Mijn broer blaast zijn rubberboot (15pk) ook op via de 12v accu van de auto.
Ik zou zelf ook gewoon met stokken halen.
Vandaag wel weer voor 5 euro een verrassingstent meegenomen bij de kringloop. Ongetest en ongeopend. Weet dus niet wat erin zit ook compleet is. Voor 5 euro wil ik die gok alleen wel wagen. Dit weekend eens opzetten.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Die stokken moet je ook altijd meenemen...Touchdomex schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 10:56:
[...]
Dan moet je die ook altijd bij je hebben en meenemen.
Ik zou zelf ook gewoon met stokken halen.
Die past wel in de zak, een losse pomp vergeet zeker ik altijd wel omdat ik ook geen luchtbed heb.
Wat @MrAcid zegt, maar dan 7PSI. Mijn lattenbodem (waar gelukkig niet veel lucht in gaat), moet op 6PSI, en zelfs dat lukt me niet. Gelukkig weeg ik weinig (54 kg), dus is het ook niet zo erg dat hij maar op 4-5PSI staat. En je mag niet overal / altijd je auto naast je tent hebben staan.Deveon schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 10:47:
[...]
Overdag maken we vaak uitstapjes en de kinderen doen dan regelmatig powernaps in de auto.
Bovendien is het uitzonderlijk als we voor 20.30 aan het avondeten zitten. Na het eten nog even een spelletje en dan is het al snel 22.00 voor dat ze op bed liggen. En als we na het eten bijvoorbeeld nog even gaan borrelen met ouders van vriendjes van de kinderen wordt het rustig nog later.
Ze slapen dan ook lekker lang uit tot 09.00, heerlijk!
Maar blijkbaar zijn we dan slechte ouders...,
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Daar zijn ook wel pompen voor te vinden hoor (misschien ook handig voor je luchtbed) en de meeste campings waar ik kom mag in ieder geval je auto bij de tent uitladen, maar weet ook dat er uitzonderingen zijn die volledig auto vrij zijn.Ardana schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 11:28:
[...]
Wat @MrAcid zegt, maar dan 7PSI. Mijn lattenbodem (waar gelukkig niet veel lucht in gaat), moet op 6PSI, en zelfs dat lukt me niet. Gelukkig weeg ik weinig (54 kg), dus is het ook niet zo erg dat hij maar op 4-5PSI staat. En je mag niet overal / altijd je auto naast je tent hebben staan.
[ Voor 3% gewijzigd door Deveon op 31-07-2019 12:27 ]
Slechte ouders nee hoor. Zolang de kinderen en de rest van de omgeving er geen/weinig last van hebben. Hoef ik bij die van mij niet te proberen dan is het voor niemand meer leukST10©DE schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 11:35:
Onze kinderen gaan laat naar bed op de camping. Thuis rond 19.15-19.45 uur, maar op de camping kan dat rustig 23.00 of later zijn. Is maar net afhankelijk van de activiteit.
Overdag maken we vaak uitstapjes en de kinderen doen dan regelmatig powernaps in de auto.
Bovendien is het uitzonderlijk als we voor 20.30 aan het avondeten zitten. Na het eten nog even een spelletje en dan is het al snel 22.00 voor dat ze op bed liggen. En als we na het eten bijvoorbeeld nog even gaan borrelen met ouders van vriendjes van de kinderen wordt het rustig nog later.
Ze slapen dan ook lekker lang uit tot 09.00, heerlijk!
Tijd voor een dieselgenerator!Ardana schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 11:28:
En je mag niet overal / altijd je auto naast je tent hebben staan.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
De omgeving krijgt last als we ze om 20.00-20.30 naar bed brengenRefro schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 13:41:
[...]
Slechte ouders nee hoor. Zolang de kinderen en de rest van de omgeving er geen/weinig last van hebben. Hoef ik bij die van mij niet te proberen dan is het voor niemand meer leuk
Nee hoor, gewoon asociaal. Op de meeste campings moet het vanaf 22:00 rustig zijn en kinderen zijn dat niet.ST10©DE schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 11:35:
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Als je die methode pakt gewoon kinderen bij opa en oma dumpen en lekker met zijn tweetjes op vakantie gaanGonadan schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 16:16:
[...]
Nee hoor, gewoon asociaal. Op de meeste campings moet het vanaf 22:00 rustig zijn en kinderen zijn dat niet.![]()
Godzijdank dat kinder nog een eigen willetje hebben.Gonadan schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 16:16:
[...]
Nee hoor, gewoon asociaal. Op de meeste campings moet het vanaf 22:00 rustig zijn en kinderen zijn dat niet.![]()
Zeker maar vanaf een bepaald tijdstip moeten ze wel wat gecorrigeerd, of gewoon naar bed.maartend schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 16:59:
Godzijdank dat kinder nog een eigen willetje hebben.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Maar wellicht is dat ook camping afhankelijk, tijdje terug stond er op een veldje een partytent inclusief familie Flodder met zo'n 2meter horecabarbecue en de speaker 100%NL op standje bulder (en dat was redelijk in de late uurtjes). Gelukkig hadden we er weinig last van maar dan voel ik mij opeens niet meer zo bezwaard als onze kinderen "herrie" maken om 7:00 als deze genoemde familie nog in dromenland was
[ Voor 59% gewijzigd door vhal op 31-07-2019 18:23 ]
Ik ook niet, het was dan ook een plek precies naast het zwembad en een grote speeltuin. Wij stonden op een rustiger gedeelte maar ik zou zelf gek worden als je naast zulke mensen staat.Jelte schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 18:50:
@vhal daar zou ik dus gillend gek worden en niet eens mijn tent opzetten.
Maar dan ga je er vanuit dat onze kinderen onrustig zijn en lawaai makenGonadan schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 16:16:
[...]
Op de camping waar we nu staan lijken er geen regels te zijn. Als wij op bed liggen is de animatie nog in volle gang.
Niet specifiek die van jou hoor, gewoon allemaal.ST10©DE schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 19:06:
Maar dan ga je er vanuit dat onze kinderen onrustig zijn en lawaai maken
Het wil inderdaad nog een eens verschillen per camping, dat wat jij beschrijft mijd ik als de pest.Op de camping waar we nu staan lijken er geen regels te zijn. Als wij op bed liggen is de animatie nog in volle gang.
En zo'n familie die @vhal beschrijft heb ik vorige week nog aangesproken op het feit dat ze twee velden verderop nog te verstaan waren. Dat was wonderwel het laatste wat ik van ze gehoord heb (op begroeting bij de plee na).
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Is ook de laatste keer dat we op deze camping komen. Op internet zag het er allemaal prima uit, goede recensies. In werkelijkheid blikt het sanitair dan ook werkelijk schoon en is er een leuk zwembad en bovendien is er veel te doen in de omgeving. Wat je je niet leest is dat er veel stamgasten zijn die de sfeer bepalen.Gonadan schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 19:33:
[...]
Niet specifiek die van jou hoor, gewoon allemaal.
[...]
Het wil inderdaad nog een eens verschillen per camping, dat wat jij beschrijft mijd ik als de pest.
En zo'n familie die @vhal beschrijft heb ik vorige week nog aangesproken op het feit dat ze twee velden verderop nog te verstaan waren. Dat was wonderwel het laatste wat ik van ze gehoord heb (op begroeting bij de plee na).
Verwijderd
Het kan ook anders en waarom zou je de oudjes deze overlast aandoen??Touchdomex schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 16:22:
[...]
Als je die methode pakt gewoon kinderen bij opa en oma dumpen en lekker met zijn tweetjes op vakantie gaan
Nee, wij brengen de kinderen bij het begin van hun vakantie gewoon meteen naar het asiel en de honden gaan dan in hun plaats lekker mee.
Zo blijft het voor ons budgettair neutraal en de kids mogen 2x per dag zonder hun spelconsoles een uurtje onder supervisie in de speelweide.
Je hoeft je als ouder dus niet schuldig te voelen.
Nooit gezeur over favoriete muziek, afgepakte speeltjes, lekkende ijsjes, of kotspartijen bij de eerste berg die zich aandient.
Nee, de honden zijn de allerbeste truckpuppies denkbaar en zijn nooit zeurend gezelschap.
Angst voor tentinsluipers kennen wij niet, nog een bonus.
De kids zijn na onze vakantie erg blij om ons weer terug te zien en hun gedoogde aanwezigheid in huis is daarna maandenlang merkbaar beschaafder.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2019 01:30 ]
In eerste instantie dacht ik dat dit een grote sarcastische post was, maar volgens mij meen je hetVerwijderd schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 23:53:
[...]
Het kan ook anders en waarom zou je de oudjes deze overlast aandoen??
Nee, wij brengen de kinderen bij het begin van hun vakantie gewoon meteen naar het asiel en de honden gaan dan in hun plaats lekker mee.
Zo blijft het voor ons budgettair neutraal en de kids mogen 2x per dag zonder hun spelconsoles een uurtje onder supervisie in de speelweide.![]()
Je hoeft je als ouder dus niet schuldig te voelen.
Nooit gezeur over favoriete muziek, afgepakte speeltjes, lekkende ijsjes, of kotspartijen bij de eerste berg die zich aandient.
Nee, de honden zijn de allerbeste truckpuppies denkbaar en zijn nooit zeurend gezelschap.
Angst voor tentinsluipers kennen wij niet, nog een bonus.
De kids zijn na onze vakantie erg blij om ons weer terug te zien en hun gedoogde aanwezigheid in huis is daarna maandenlang merkbaar beschaafder.
Laat ik het zo zeggen: ik ben blij dat ik dit niet mee heb moeten maken. Gelukkig mocht ik gezellig met m'n eigen ouders op vakantie en werd ik niet gedumpt in een asiel (wat een naar woord trouwens). Gouden tijden! Ik heb ook niet het gevoel dat mijn aanwezigheid "gedoogd" werd, gelukkig niet!
Maargoed, de huidige maatstaven zullen anders zijn dan vroeger. Wat dat betreft vind ik het niet erg om een tikkeltje ouderwets te denken.
De befaamde campingburgemeester zekerST10©DE schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 23:24:
[...]
Wat je je niet leest is dat er veel stamgasten zijn die de sfeer bepalen.
De wat oudere baby-boomert met de wat belegen caravan/deWaard tent op een seizoensplek waar hij al 40 jaar komt, geheel afgebakend met lage hekjes en versiert met ornamenten zoals tuinkabouters en stenen beelden. Dit afgewerkt met 20 LED-solarlampen van de Action en in het hoekje staat een (benzine)grasmaaier om het gazonnetje van 3m2 te maaien . Stofzuigt iedere ochtend om 7:30 zijn caravan/tent, controleert iedere dag het motorpeil van de auto en is altijd als eerste te vinden als er 'iets' gebeurt op de camping waar hij feiloos de oorzaak kan achterhalen en de - in zijn ogen - oplossing weet te benoemen. Is al 40 jaar getrouwd met zijn eerste vrouw genaamd Gerda - met kortpittigkapsel - die stiekem toch de broek aan heeft als niemand het ziet of hoort. Eet iedere dag Hollandsche prak. Valt onervaren kampeerders lastig met ongevraagd advies en ieder geluidje wat afwijkt van normaal wordt gezien als overlast.
Bovenstaande is een samenvatting van meerdere personen die ik slechts op 3 kampeervakanties heb meegemaakt. Je kan er bijna een boek over schrijven
We've got that ring of confidence
Herkenbaar, daarom probeer ik altijd te achterhalen of de camping vaste plaatsen heeft. Helaas is dat geen garantie dat je geen 'gezellige' gasten krijgt. Ook op een gewone plek weet men soms een heel kamp op te bouwen. Vandaar dat kampeerders die voor rust gaan een wat andere stijl campings opzoeken.ST10©DE schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 23:24:
Is ook de laatste keer dat we op deze camping komen. Op internet zag het er allemaal prima uit, goede recensies. In werkelijkheid blikt het sanitair dan ook werkelijk schoon en is er een leuk zwembad en bovendien is er veel te doen in de omgeving. Wat je je niet leest is dat er veel stamgasten zijn die de sfeer bepalen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
We zoeken altijd naar campings zonder stacaravans. Deze camping heeft ook geen stacaravans. Maar dus wel mensen die sinds mensenheugenis elk jaar 1300 km met caravan naar dezelfde camping rijden....Gonadan schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 11:35:
[...]
Herkenbaar, daarom probeer ik altijd te achterhalen of de camping vaste plaatsen heeft. Helaas is dat geen garantie dat je geen 'gezellige' gasten krijgt. Ook op een gewone plek weet men soms een heel kamp op te bouwen. Vandaar dat kampeerders die voor rust gaan een wat andere stijl campings opzoeken.
Tot nu toe stonden we eigenlijk altijd op campings met max 75 plaatsen. Dat beviel ons qua gezelligheid een stuk beter. Nadeel is dat er vaak geen zwembad bij zit, wel een vereiste voor ons tegenwoordig. Derhalve dat we nu deze camping hebben gekozen. Maar ik heb toch de indruk dat er ander soort mensen komen naar grotere campings met vol programma. Morgen gaan we naar de Atlantische kust, een kleine camping met (klein) zwembad, kijken of dat beter bevalt. Alhoewel we daar waarschijnlijk weinig op de camping zullen zijn omdat mijn schoonouders daar een huisje hebben en er ook zijn.
Zeiss Distagon 21 f/2.8