[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 49 ... 252 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mensen kijken is sowieso leuk. Maar niet staren, dat is ongemakkelijk. Wel fantastisch om savonds, als de kleintjes op bed liggen, even een rondje camping te doen. Fantastisch wat mensen allemaal meenemen om te kamperen. Met als toppunt hier een VW busje met 2 daktenten en een Atomatent Chapado. Wat een enorm ding is dat. (Atomatent zijn oud werknemers van De Waard).

Staan hier sowieso veel De Waard tenten. Behalve de mijn zie ik er vanaf mijn plek nog 4. En de rest van de camping vind je er nog tientallen. In verschillende staat van ontbinding en strakheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:41

vhal

ಠ_ಠ

Touchdomex schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 08:32:
[...]

Ja vind dat maar vervelend volk als ik bezig ben.
Gewoon 10 haringen en een hamer in hun handen duwen :P

Strava

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-05 19:12
Best rommelen op je telefoon dit :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CRLQCySJ33kgCnxRiHWR60za/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WUcBcnWq1ULxeyxN2y5KccWt/medium.jpg

Pas een paar keer onze koppen gestoten aan de achterste a-stok, nog even en we snappen dat die daar zit

[ Voor 40% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 23-07-2019 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 22:33
DaWayne schreef op maandag 22 juli 2019 @ 18:04:
[...]

Wij hebben de trekking, deze smoelt het best vinden wij. Is altijd aangeritst, dus kwestie van de bamboe stokken en 3 haringen en hij staat.
De trekking ziet er heel veel beter uit inderdaad. Door de voortent van de camping lijkt het net een wagen uit de jaren 80, vind ik persoonlijk.
Binnentent hebben wij niet gemist, ondanks vochtig weer/regen met hemelvaart. Moet ook eerlijk zeggen dat ik een binnentent vaak juist wat muffig vind. De slaapcabines van de LJ iets je aan 3 zijdes en bovenkant open om te luchten zodra het droog is.
Goed om te horen! Wat vind je zelf van de 'leefruimte' kan je hier met slecht weer nog goed in zitten?
Qua opzetten vond ik hem best wel strak staan. Zeker de wagen staat door de spanners snel strak. Het aanleuntentje vergt iets meer aandacht. De trekking luifel was dan weer simpel.
De trekking variant ziet er vaak wel redelijk strak uit inderdaad. Het is geen de Waard, maar goed dat idee moet ik maar is los gaan laten. Bij de laatste sla je er 673 haringen de grond voor in :+
Alle bovenstaande wel vanuit iemand die net 9k heeft uitgegeven en erg blij is met zijn speeltje, maar absoluut niet objectief 8) .
Ik kan me voorstellen dat je met een 9k uitgave ook kritisch kan zijn op de dingen die juist niet goed zijn, zeker omdat je 9k hebt uitgegeven.
Bij vouwwagenzaak in Zeist kan je hem bewonderen en ook vaak in- uitklappen mits geen topdrukte. Ook huren is volgens mij mogelijk.
Ja huren is wel een goede optie voor een grote aanschaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:55

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

vhal schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 08:42:
[...]

Gewoon 10 haringen en een hamer in hun handen duwen :P
10? :P Dan staat die maar voor de helft maximaal.

Geef ze wel 25 haringen :+

al moet ik zelf nog wel een andere tent hebben :$

[ Voor 11% gewijzigd door Touchdomex op 23-07-2019 09:00 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08:32
Luuk84 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 08:48:
[...]

De trekking ziet er heel veel beter uit inderdaad. Door de voortent van de camping lijkt het net een wagen uit de jaren 80, vind ik persoonlijk.

[...]

Goed om te horen! Wat vind je zelf van de 'leefruimte' kan je hier met slecht weer nog goed in zitten?

[...]

De trekking variant ziet er vaak wel redelijk strak uit inderdaad. Het is geen de Waard, maar goed dat idee moet ik maar is los gaan laten. Bij de laatste sla je er 673 haringen de grond voor in :+

[...]

Ik kan me voorstellen dat je met een 9k uitgave ook kritisch kan zijn op de dingen die juist niet goed zijn, zeker omdat je 9k hebt uitgegeven.

[...]

Ja huren is wel een goede optie voor een grote aanschaf!
De leefruimte is groot, maar daar staan ook onze kledingtassen in. Heb gelukkig nog geen ervaring met echt slecht weer, alleen een bui die recht naar beneden kwam en dan is de luifel prima. Ik ben dan ook wel een mooiweer-kampeerder.
Het is ook een optie om zowel de voortent als de trekking luifel te kopen😋.

Qua haringen was ik klaar met 12 stuks om hem echt strak te zetten, 4 stuks voor doorreis-overnachting. Een verademing na mijn de Waard avonturen met 60 + stuks.

Verder kan ik je aanraden ff lid te worden van de CampooZ eigenaren facebook. Veel mensen met reacties op al je vragen, veel foto's en veel tweaks. (Let op, je kan dan niet meer terug😉)

Ik heb de belangrijkste redenen om hem te kopen trouwens nog niet vermeldt:

1) Bed is 210x170cm. Ik ben 1.95, dus was echt op zoek naar een lang bed.
2) CampooZ is eigenzinnig en anders, net als wij zelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:09
Wij hebben ook wel altijd een volgorde van aankomen in inruimen.
Niet alles gelijk uit auto, tent met beiden opzetten. Als hij staat, lady naar binnen, zorgt voor de slaapgelegenheid terwijl ik de tent afspan. Dan de rest van de spullen er in (nog niet echt uitpakken, wel neerzetten), stoeltjes buiten, tafel uit en een rum-cola.
Binnen het uurtje zitten we dan heerlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 08:43:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Pas een paar keer onze koppen gestoten aan de achterste a-stok, nog even en we snappen dat die daar zit
Gelukkig is het een kleine de Waard. Anders stonden een paar haringen in de bus of caravan van de buren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

maartend schreef op maandag 22 juli 2019 @ 22:00:
[...]

Tarp. Idd belangrijk. Of het nou is om onder te koken als het regend en de fietsen onder te stallen of idd met dit weeronder te schuiilen tegen de tent.

Decathlon heeft een leuke. Klein pakje
Als dit hetzelfde ding als die ik ooit heb gehad, dan vond ik dat een rampending.

https://www.decathlon.nl/...9CwjqWwO4iLRoCaYYQAvD_BwE

- Scheerlijnen stropen op
- spanners waren van plastic en hielden geen grip
- geen prikstokken om hem even in de grond te houden zonder dat alles omlazert
- redelijk wat ruimte nodig om hem goed strak te krijgen

Uiteindelijk heb ik hem maar teruggestuurd en gebruiken we een luifel voor de Havik4000

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:48

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Cheesy schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 08:01:
Dat is de charme van kamperen, toch? ;)
Maar je moet het niet erg vinden dat ze dat bij jezelf natuurlijk ook doen :)
Zolang het is wat ik doe, af en toe eens een blik werpen, dan vind ik dat prima. Sommigen pakken bijna hun stoel erbij of komen op drie meter afstand staan, daar ben ik minder van.

Vorige week ook een muts die kwam 'vertellen' dat het toch wel een hoop werk was hè, die tent waar ik me bezig was. Hun voortent van de caravan stond al in een uurtje.
Wut? In een uur noem je AL? :D

Daarnaast was m'n dochter van drie de haringen voor me aan het regelen, niet vreemd dat het dan redelijk lang duurt. Het was juist mijn meest relaxte opzetsessie ooit. Als je dan observeert voor commentaar doe het dan wel goed. :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:21
Sowieso, het is vakantie. Het is niet alsof ik haast heb. Ik snap dat het na een lange autorit vermoeiend kan zijn om die hele tent op te bouwen terwijl je kinderen aan het jengelen zijn, maar nog steeds geldt: het is vakantie.

Als ik aankom met de auto, pak ik de koelbox en twee stoelen eruit. Terwijl mijn vriendin alvast de onderdelen van de tent bij elkaar pakt en grofweg begint te bedenken hoe en waar te bouwen, drink ik heel relaxed een pintje. Zij heeft geen rijbewijs, dus ik heb daarvoor al uren aan 'werk' verzet, dus dan wil ik even chill zitten.

De vakantie draait bij mij om onthaasten en tot rust komen. Dan mag het opbouwen van de tent even duren. De reis ook, trouwens... ik ben op vakantie, niet op de vlucht :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metro2002
  • Laatst online: 29-05 20:15

Metro2002

Memento mori

KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 08:43:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dat staat ook hutje mutje zeg :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:58

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

@Metro2002 Precies wat ik ook dacht ja. Ziet er aardig krap en druk uit! (vast heel gezellig! ;) )

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:11
Metro2002 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 09:48:
[...]

Dat staat ook hutje mutje zeg :o
dacht ook hetzelfde..lijkt wel een festivalcamping bijna :)

@KeRsTmAnNeKe waar is dit eigenlijk?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-05 13:14
Zal vast Italië zijn, daar zijn de plekjes altijd zo innieminie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:11
dat klopt wel, maar gelukkig die keer dat ik in Italië was (Arco) hadden we ieg nog haagjes tussen de plekken. Geloof dat ik van deze plek toch iets minder blij van zou worden...

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 29-05 19:06
Gonadan schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 09:41:
[...]

Zolang het is wat ik doe, af en toe eens een blik werpen, dan vind ik dat prima. Sommigen pakken bijna hun stoel erbij of komen op drie meter afstand staan, daar ben ik minder van.
Als ze erbij komen staan geef je ze toch een tentstok in de handen. Leuk dat je even komt helpen :+

Het begint hier wel te kriebelen als ik iedereen zijn verhalen zo lees. Dit jaar helaas geen kampeer vakantie omdat wij gaan verhuizen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
dreamscape schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 09:44:
Sowieso, het is vakantie. Het is niet alsof ik haast heb. Ik snap dat het na een lange autorit vermoeiend kan zijn om die hele tent op te bouwen terwijl je kinderen aan het jengelen zijn, maar nog steeds geldt: het is vakantie.

Als ik aankom met de auto, pak ik de koelbox en twee stoelen eruit. Terwijl mijn vriendin alvast de onderdelen van de tent bij elkaar pakt en grofweg begint te bedenken hoe en waar te bouwen, drink ik heel relaxed een pintje. Zij heeft geen rijbewijs, dus ik heb daarvoor al uren aan 'werk' verzet, dus dan wil ik even chill zitten.

De vakantie draait bij mij om onthaasten en tot rust komen. Dan mag het opbouwen van de tent even duren. De reis ook, trouwens... ik ben op vakantie, niet op de vlucht :)
Inderdaad, wij moeten altijd denken aan de pauze uit het opzetfilmpje, zo van "de pauze staat ook in de handleiding"

(oud filmpje overigens, start bij de pauze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Hopjesvla79 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 10:11:
[...]

dacht ook hetzelfde..lijkt wel een festivalcamping bijna :)

@KeRsTmAnNeKe waar is dit eigenlijk?
Oostenrijk, bij Wenen in de buurt. Gelukkig maar een paar dagen en een gezellige duitse buurman. Niet mijn favoriete camping :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-05 15:10

Wailing_Banshee

You're Next

maartend schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 09:12:
Wij hebben ook wel altijd een volgorde van aankomen in inruimen.
Niet alles gelijk uit auto, tent met beiden opzetten. Als hij staat, lady naar binnen, zorgt voor de slaapgelegenheid terwijl ik de tent afspan. Dan de rest van de spullen er in (nog niet echt uitpakken, wel neerzetten), stoeltjes buiten, tafel uit en een rum-cola.
Binnen het uurtje zitten we dan heerlijk.
Aankomen, alles wat te maken heeft met de tent (dus tent, grondzeil en matjes) uit de auto. Grondzeil uitvouwen, samen bepalen hoe we de tent gaan neerzetten, grondzeil vastzetten met een paar haringen. Dan tent uit de zak, even samen open vouwen, neerzetten op het grondzeil, de luifelstok even goed doen. En dan doe ik de haringen terwijl hij de matjes uitrolt, en het kleed klaar legt. Binnen 10 minuten zitten we dan voor onze tent :D (matjes liggen dan nog wel buiten, en de slaapzak ligt op de tent om even te luchten, natuurlijk afhankelijk van het weer).

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Die volgorde zou ik het liefst ook doen, maar praktisch gezien is inladen met de tent onderop voor ons een betere optie. Eerst gaan de grote pakken met tent onderin, daarboven komen alle tassen, schoenen, tafel en stoelen, speelgoed, etc.
Heeft inderdaad als nadeel dat je eerst alles uit de auto moet halen voordat je kan beginnen met opbouwen, maar als je dat netjes naast elkaar legt, is dat prima te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Zelf zorg ik er altijd wel voor dat de spullen die ik het eerste nodig heb ook bereikbaar zijn. Je wilt niet in de regen je auto leeg moeten halen om je tent op te zetten. Mijn tent lag vaak op het dak op of tussen de achterbank. Als je de kofferbak tot het dak is het ook een optie om de tent bovenop te leggen, zonder de rest van je bagage plat te drukken uiteraard. Tegenwoordig zelfs met de caravan leg ik de voortent en stokken in de auto. Grondzeil en dergelijke zit in de disselbak. Op de terugreis maakt het mij dan helemaal niet meer uit omdat ik dan gewoon alles snel wil meenemen al zorg ik er wel voor dat de spullen het huis in niet moeten in de caravan laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-05 16:04
Anoniem: 181786 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 21:16:
[...]

Paar weken geleden. Ze hadden er Aart Kok en Combi Camp. Zeker de moeite waard als je interesse hebt in een van deze 2 merken. De wagens zijn mooi opgezet en leuk aangekleed voor de sfeer.
Deze vouwwagens hebben m.i. een redelijk 'klassiek' gevoel. Dicht bij een tent. Hebben jullie wel eens een Cabanon overwogen? Wat vind je daar van?
Gonadan schreef op maandag 22 juli 2019 @ 22:26:
*must resist*
Hebben jullie ook altijd zijn plezier van het observeren van stijlen van andere kampeerders? Gewoon zonder waardeoordeel kijken hoe men het aan pakt, het is werkelijk waar heel divers.
[...]
Activiteit #1 op een Camping.
Analoog de activiteit #1 in een haven: het bekijken van anderen die aanleggen ( / poging daartoe doen)

[ Voor 33% gewijzigd door Jochem op 23-07-2019 16:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-05 16:04
[merged above #deleteme ]

[ Voor 191% gewijzigd door Jochem op 23-07-2019 16:50 . Reden: merged ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:28
Deveon schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 13:30:
Zelf zorg ik er altijd wel voor dat de spullen die ik het eerste nodig heb ook bereikbaar zijn. Je wilt niet in de regen je auto leeg moeten halen om je tent op te zetten. Mijn tent lag vaak op het dak op of tussen de achterbank. Als je de kofferbak tot het dak is het ook een optie om de tent bovenop te leggen, zonder de rest van je bagage plat te drukken uiteraard. Tegenwoordig zelfs met de caravan leg ik de voortent en stokken in de auto. Grondzeil en dergelijke zit in de disselbak. Op de terugreis maakt het mij dan helemaal niet meer uit omdat ik dan gewoon alles snel wil meenemen al zorg ik er wel voor dat de spullen het huis in niet moeten in de caravan laat.
Ik maak in elk geval niet meer de fout om eerst 3 ijskoude biertjes te drinken voordat ik de tent op zet...... Helemaal niet als het 35 graden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181786

Jochem schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 16:45:
[...]

Deze vouwwagens hebben m.i. een redelijk 'klassiek' gevoel. Dicht bij een tent. Hebben jullie wel eens een Cabanon overwogen? Wat vind je daar van?
We hebben alle merken overwogen muv Holtkamper.
Een Aart Kok River Lodge vond ik veruit de mooiste vouwwagen oa omdat die kleine raampjes heeft en er wat avontuurlijker uit ziet. Een Combi Camp Country/Valley vind ik wel aardig, vooral praktisch. Zagen er ook een Combi Camp Flexi. Leuker geprijsd en erg makkelijk op te zetten. Uiteindelijk maar voor het origineel gegaan (Camp-let) en dan tweedehands. Kunnen we het een paar jaar uitproberen met minimale afschrijving.

Cabanon ook bekeken. Vonden we eigenlijk wel erg mooi met die ronde luifels die ze tegenwoordig hebben. Vond de kleurstelling ook mooi. Model wat zeker kans maakte was voor ons de Malawi 2.0 met keuken.
Als je dicht bij een tent wil blijven moet je zeker eens een kijkje nemen bij Smitveld. Echt mooie vouwwagens die eruit zien als tenten.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 181786 op 23-07-2019 17:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

emil_406 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 17:10:
[...]

Ik maak in elk geval niet meer de fout om eerst 3 ijskoude biertjes te drinken voordat ik de tent op zet...... Helemaal niet als het 35 graden is.
Wat is dat toch onder kampeerders en de behoefte om gelijk aan het bier te gaan als de tent 1 minuut staat of nog opgezet moet worden :P

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Wat maakt dat jij denkt dat het met een tent te maken heeft of zuiver om kampeerders gaat? Een excuus om bier te drinken is snel gevonden hoor. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
vhal schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 18:11:
[...]

Wat is dat toch onder kampeerders en de behoefte om gelijk aan het bier te gaan als de tent 1 minuut staat of nog opgezet moet worden :P
Wij niet . Wel rum-cola. Of een pastiche

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phony
  • Niet online
[...]

Met een biertje pontificaal voor je kampeermiddel gaan zitten is onder kampeerders het signaal dat je relaxed bent en alles tip top voor elkaar hebt.
Ook betekent het "nee nee, je kunt kijken wat je wilt, maar ik begin als ik er zelf zin in heb, heb maar wat geduld".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-05 21:22

Smurf

Detri

Het "biertje" drink ik tegenwoordig in de verdunde variant, maar dat moet eigenlijk ook wel als je in het land bent waar de radler zo ongeveer is uitgevonden.

We zitten nu alweer een paar jaar op dezelfde plek en staan dan in het wat socialere deel van de camping. (als in: direct naast de speeltuin/zembad) Dat lijkt erger dan het is, want het zembad mag vananaf 6uur niet meer gebruikt worden omdat het plantenfilter dan zijn werk kan doen, en om 10uur liggen de meeste kinderen er wel in en daalt er hier een oase van rust neer :)

Kijkers zijn dus niet zo'n punt. Ze moeten alleen wel snel komen kijken, want na het uitrollen en vastzetten van grondzeil en tent gaat de pomp aan en 5 minuten later kunnen de eerste spullen naar binnen terwijl ik de rest van de "verplichte" haringen erin mep.
Als de meeste spullen uitgeladen zijn nog even de luifel (awning) aanritsen en oppompen. Alleen als het regent bij aankomst doe ik dit uiteraard andersom, zodat we een "droge ingang" hebben.
Alles bij elkaar een uurtje werk denk ik, waarvan verreweg de meeste tijd in het inrichten gaat zitten.

)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:30

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Over inpakken gesproken. Ik had een keer mijn kofferbak vol gestouwd vervolgens zou ik mijn vouwwagen aankoppelen en kwam ik er achter dat de verloopstekker nog onderin de kofferbak in de reservewielbak lag :X zoiets gebeued je dus maar 1x...
[...]
Naast dat het erg lekker is, maar dat is subjectief, is bier een hele goede dorstlesser veel beter dan fris of sap. Dus bier is gewoon de verstandige keuze :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-05 15:10

Wailing_Banshee

You're Next

Deveon schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 13:30:
Zelf zorg ik er altijd wel voor dat de spullen die ik het eerste nodig heb ook bereikbaar zijn.
@Cheesy Dit is ook onze inpak strategie. Onderop twee koffers (een met kleren, de andere met dagelijkse spullen, de eerste blijft in de auto, de tweede gaat er uit als de tent staat). De rest van de onderkant wordt dan gevuld met ander spul, zoals schoenen, eventueel een extra gastankje (als ons huidige tankje bijna op is), en de slaapzak. En dan hangt het ervan af welke auto we nemen of de tent, de stoelen en de slaapmatjes daar bovenop gaan, of alleen nog ons picknickkleed. In de grote auto past alles, in de kleine auto gaan de tent, slaapmatjes en de stoelen op de kofferbak, niet erin.

Bepakt
Hier is een foto van de inrichting in de kleine auto.

Links wandelschoenen, die okerkleurige zak is de slaapzak, we hadden hier geen koffer met kleding bij ons, omdat we maar een lang weekend weg gingen, dus alleen die blauwe tas, dan de zilveren koffer (is een harde koffer) met al ons dagelijks spul (kookgerei, ontbijtspul, maar ook slaapkleding), het grondzeil en in de rechterhoek ons picknickkleed (netjes opgerold in dit geval omdat we dus wat meer ruimte hadden vanwege een koffer minder, meestal ligt hij opgevouwen over de hele bovenkant, en ligt in die hoek de slaapzak).

We nemen nooit een tafel mee, ook niet als we met de grote auto gaan. Wel stoelen. Onze "tafel" is ons picknickkleed :D:

Bij de tent

(voor de pietjes precies onder ons [wat ik ook ben!], de scheerlijnen zijn opgerold omdat we hier duidelijk alweer aan het inpakken zijn!)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Gonadan schreef op maandag 22 juli 2019 @ 17:48:
[...]

Keuken weet ik niet of ik die origineel zou willen, dat is vaak een lomp ding met pitjes terwijl ik ook graag grill of andere dingen doe. Ik gebruik zelden meer dan één pit vakantie dus is dan wat zonde lijkt me.

Wat ik belangrijk zou vinden is redelijk snel de basis opzetten en dan niet veel nawerk hebben.
Dat je hem nat kunt inklappen zonder dat je interieur zeiknat wordt.
Dat hij een kuip in het leefgedeelte heeft zodat je ook met 10cm water op het gras nog droog kunt zitten.
En dat hij er uit ziet als een sfeervolle tent in plaats van een vierkant bungalowblok. :P
Keukentje is ook wel handig als extra opbergruimte. Onze hele kampeer keuken uitzet + nog extra dingen passen er in. Het kraantje met wasbakje vindt ik ook wel erg handig om snel even je handen te wassen of je tanden te poetsen.

Wij koken er ook niet vaak op, maar wel even om snel macaronie of iets met rijst te maken, een eitje te koken of te bakken etc. Dat zijn zaken die ik niet zo nodig op mijn Cadac hoef te doen en dan zijn 2 pitten wel handig.

Kuip is inderdaad super, daar zou ik ook nooit meer zonder willen.

Succes met zoeken, leuk om te doen wat dealers afgaan en de verschillen bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Allemaal succes met de temperaturen. Ben blij dat we op een camping zitten en niet midden in de stad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Mijn grootste stomiteit met kamperen?

Vertrekken en tas met kleding thuis laten staan. Gingen maar voor een weekje, dus hoppa, naar de Hema, zooi ondergoed kopen en in de eerste 3 dagen 2 maal uiit eten, daarna denk ik niet dat we nog welkom waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

maartend schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 08:52:

Vertrekken en tas met kleding thuis laten staan. Gingen maar voor een weekje, dus hoppa, naar de Hema, zooi ondergoed kopen en in de eerste 3 dagen 2 maal uiit eten, daarna denk ik niet dat we nog welkom waren
Wat is het probleem dan? Lijkt me niet zo erg om voor een weekje ondergoed te moeten kopen en uit eten gaan op vakantie is toch ook vrij normaal?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:21
Tenzij hij bij de Hema alleen ondergoed heeft gekocht en hij dus twee keer is gaan uit eten in zijn onderbroek. Daarom was hij daarna niet meer welkom :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Chaoss schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 07:55:
Over inpakken gesproken. Ik had een keer mijn kofferbak vol gestouwd vervolgens zou ik mijn vouwwagen aankoppelen en kwam ik er achter dat de verloopstekker nog onderin de kofferbak in de reservewielbak lag :X zoiets gebeued je dus maar 1x...
Mwah, ik rijd toch regelmatig 2x voor ophalen vouwwagen, of ik vergeet het verloopstuk, of ik vergeet de sleutels disselslot, of een keer de afneembare trekhaak...
Anoniem: 181786 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 17:38:
[...]

Cabanon ook bekeken. Vonden we eigenlijk wel erg mooi met die ronde luifels die ze tegenwoordig hebben. Vond de kleurstelling ook mooi. Model wat zeker kans maakte was voor ons de Malawi 2.0 met keuken.
Als je dicht bij een tent wil blijven moet je zeker eens een kijkje nemen bij Smitveld. Echt mooie vouwwagens die eruit zien als tenten.
Ik weet niet hoe het nu is maar ik vond destijds de Malawi 2.0 etc te klein, echt voor kamperen met z'n 2'en met name omdat er niet nog een extra tentje aan kan voor kinderen. Daarnaast vond ik het altijd eraf moeten halen van de keuken een gedoe.

De Mercury was daarentegen gelijk een mega-ding met totale lengte van 7,7m en 4,5 breed waardoor je op kleinere plekken niet terecht kan (of je kont niet kan keren). Leuk met groot gezin en 2/3 weken zelfde plek, maar niet voor een lang weekend.

Uiteindelijk zijn wij wel op holtkamper Cocoon uitgekomen maar dat is 2e hands en relatief waardevast en gekocht als experiment en tot op heden goed bevallen. Ik zou eerlijk gezegd geen 100% helder beeld hebben van wat wel als deze weg zou gaan, ergens vind ik de Holtkamper Kyte heel gaaf, maar voor die prijs zou ik toch mijn grootste allergie de caravan gaan heroverwegen...

[ Voor 56% gewijzigd door Sander op 24-07-2019 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

@Sander Laat ik het zo zeggen het is mij maar 1x gebeurd :P de vouwwagen staat ook bij mijn huis dus kan verder weinig vergeten.

Cabanon vind ik ook wel mooi om te zien, we hebben ze destijds ook bekeken. Inderdaad weinig binnenruimte, wij zijn beide vrij lang dus dan gaat er bij een tunneltent nogal veel staruimte verloren. Ook was de voortent van de Mercury een compleet bouwpakket.

Ook bij de dealer in Roden geweest, cc flexi en AK Kavango bekeken. Kavango is ook leuk om te zien, maar kwam op ons ook wat claustrofobisch over, had ook weinig ramen volgens mij.

[ Voor 19% gewijzigd door Chaoss op 27-07-2019 12:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:31

The Legend

*Plop*

@Sander Hier een Europa Camper (=Cabanon) Suncruiser. Het opzetten valt me altijd weer ff tegen, maar de ruimte is ideaal nu met 2 kleine kinderen, maar ook de grote bedden (168x212) zijn een pre. Als die groot genoeg zijn voor een eigen tentje gaan we wel kijken naar een andere (enkelklapper) die vooral sneller is op te zetten. Dan hoef je ook weer wat minder kritisch te zijn qua plek. Minder dan 120m2 is eigenlijk een beetje aan de krappe kant voor deze wagen :p

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:16
Kamperen, dat is al lang geleden zeg.
Voordat ik mijn vrouw leerde kennen eigenlijk maar 1 keer gekampeerd (buiten de Scouting dan weliswaar). Met mijn vrouw en schoonouders jarenlang in Frankrijk kamperen. Erg leuk.
Samen ook nog een paar keer de tent opgezet en we hebben een grote soort van tunneltent, maar weet eigenlijk niet of die nog goed is en of die wel droog opgeborgen is.

Nu hebben we alle spullen op zolder en waarschijnlijk nog een gevulde gastank als het er niet 2 zijn. daarnaast kunnen we zo alle spullen van mijn schoonouders gebruiken en die hebben veel soorten gasstelletjes, opzet modules voor gastankjes, noem maar op.

Ons dochtertje van 5,5 jaar heeft al een aantal keer gevraagd om te gaan kamperen. Dus wellicht voor volgend jaar maar eens iets gaan plannen. Wil nog wel een keer als ze ouders is richting Chamonix. Vond dat altijd wel een super mooie omgeving eigenlijk. Vind het wel spannend, maar dat ligt meer aan mij. ;)

Denk na de zomer maar eens de tent en alle spullen van zolder trekken. Wie weet hoe het er nog uit ziet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Jelte schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 08:25:
Allemaal succes met de temperaturen. Ben blij dat we op een camping zitten en niet midden in de stad :)
Vorig jaar een tarp gekocht om dit soort dagen te overleven, hebben we een van de meest schaduwrijke plekken van de camping uitgezocht. Zelfs een privé boom precies bij onze plek en dan nog een lekker briesje ook. Wij zitten prima. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metro2002
  • Laatst online: 29-05 20:15

Metro2002

Memento mori

maartend schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 08:52:

Vertrekken en tas met kleding thuis laten staan.
Naturistencamping opzoeken en de kleding die je hebt even wassen voor de keren dat je weg wilt en opgelost :P

Stomste wat ik ooit gedaan heb is een heuveltje enthousiast nemen (leuk even gas geven!) en er dan achter komen dat het een spoorlijn was waarbij het spoor verdiept lag. Gevolg, auto werd airborne en klapt op de 2e heuvel na het spoor, stuur compleet scheef... Daar sta je dan, in Frankrijk, 100km van Parijs tussen de korenvelden terwijl het donker wordt. Uiteindelijk klein stukje verder gereden, geconstateerd dat er in elk geval niks was afgebroken en het erop gewaagd om naar huis te rijden.
Laat ik het zo zeggen dat de auto een flinke uitlijnbeurt nodig had daarna :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Jelte schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 08:25:
Was hier vandaag 27 graden, niets aan de hand dus :P ben wel blij dat ik atm niet in Nederland zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emil_406
Chaoss schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 07:55:

[...]

Naast dat het erg lekker is, maar dat is subjectief, is bier een hele goede dorstlesser veel beter dan fris of sap. Dus bier is gewoon de verstandige keuze :P
Bier heeft een isotone werking en zou eigenlijk een hele goede sportdrank zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/NjgxWDEwMjQ=/z/vN8AAOSw4DJdEKwc/$_83.JPG

1 van de betere vouwwagens, de dissel zit onder de tent. onderweg is het deksel open en slapen (of tent erbij als je wilt) .. nadeel is dat het geen luifel had

Goed je bent wel bezig met opzetten (bak is dus 2,5m bij 2,1m) dus volladen is het probleem niet :)

Nu met de caravan is het gewoon voortent & stokken eruit mikken voortent erin schuiven, en je bent al bijna klaar. meest iritante is de caravan op zijn plek zetten .. (overleef ik ook wel)

vrienden staan nu met de hitte op de plek ernaast die we gaan bezetten over een tijdje .. ik beneid ze niet .. nu ja ze hoeven niet te werken.

oke dan maar kamperen 8)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7AJdwQK.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door vso op 24-07-2019 23:27 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hippiepaci
  • Laatst online: 07:50
Pfff inmiddels wel wat camping zoek stress :( Zoals eigenlijk al jaren een weekje van tevoren begonnen met wat zoeken. Normaal gesproken geen probleem en altijd wat leuks gevonden om onze de Waard tent neer te zetten. Nu is schijnbaar iedereen weg want alles is vol...

Iemand nog een idee/optie?

-Vertrek 27 of 28 juli, terugreis 15 of 16 augustus
-gezin met jonge kids (0, bijna 3, 5)
-zwembad
-camping met bomen/schaduw
-max 6-8 uur rijden vanuit regio Den Haag

Elke hulp wordt gewaardeerd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phony
  • Niet online
emil_406 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 22:14:
[...]

Bier heeft een isotone werking en zou eigenlijk een hele goede sportdrank zijn.....
Nog een goede reden voor de derde helft :9B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Chaoss schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 21:45:
[...]

Was hier vandaag 27 graden, niets aan de hand dus :P ben wel blij dat ik atm niet in Nederland zit.
Vannacht zou het hier minimaal 20°C worden. Het was toch echt 18,4°C in de tent net. Bos is fijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yukkie
  • Laatst online: 09:58

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

hippiepaci schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 23:31:
Pfff inmiddels wel wat camping zoek stress :( Zoals eigenlijk al jaren een weekje van tevoren begonnen met wat zoeken. Normaal gesproken geen probleem en altijd wat leuks gevonden om onze de Waard tent neer te zetten. Nu is schijnbaar iedereen weg want alles is vol...

-zwembad

Is dit misschien wat: https://www.camping-valdebonnal.com
Voor mij persoonlijk iets aan de dure kant en voor mij hoeven al die faciliteiten niet, maar vrienden van mij hadden daar een stacaravan gehuurd en daarom ben ik er begin vorige maand geweest. Het is me zeker goed bevallen! Sanitair was zeer netjes (en heel nieuw), meertje in de buurt, zwembad op de camping etc.

We've got that ring of confidence

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

-zwembad

https://bois-girault.com/ (boer sam) geen reservering nodig .. verwacht geen luxe camping maar alles is aanwezig .. en werkend. een verdwaalde fransman zal je er misschien vinden.. (gasten zijn voornamelijk NL)

je kan een koelkast huren/vergeten stroomkabel is geen probleem er is geen animatie maar kinderen vermaken zich makkelijk daar. en ze doen wel dagelijks wat activiteiten. lidl/action en diverse supermarkten zijn makkelijk aan te rijden.

Het grootste nadeel is dat je in de buurt weinig hebt te doen, dus als je graag erop uit gaat zou ik deze vermijden..

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emil_406

-zwembad

Ik las laatst op facebook dat hier nog wat plekjes zijn: https://www.berenkuil.nl/ Ideale camping voor kids in de genoemde leeftijden.

Het reserveringsysteem geeft aan dat er niets beschikbaar is, maar ik zou ze zeker even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:00

backupdevice

Boeh!

Hier zit het kamperen er weer op. Vandaag in de hitte de tent afgebroken en toen die eenmaal in de bagage wagen zat te moe om de kleine tent op te zetten. Dus lekker naar huis gereden .

Het was weer top. De week in Dorset was gaaf en deze week in Zeeland qua weer was heerlijk. We stonden op een gezellige boeren camping met veel kids en echt stil van 22.00 uur.

Morgen opruimen en weer de mindset richting werk.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Te moe om een klein tentje op te zetten maar naar huis rijden kan nog wel, lekker dan. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Gonadan schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 20:20:
Te moe om een klein tentje op te zetten maar naar huis rijden kan nog wel, lekker dan. :D
Tent opzetten tijdens 40 graden voor 1 nacht of 2 uur naar huis rijden in een auto met airco.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Wat is "We zijn er bijna" toch een briljant programma :D Heerlijk kneuterig

* vhal is alle oude afleveringen aan het bingewatchen :P

[ Voor 30% gewijzigd door vhal op 25-07-2019 22:46 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Zo. Einde vakantie. Vandaag uit Duitsland terug komen rijden, vanochtend alles ingepakt. Stond pas zon op de tent om 09.00 uur, dus dat was fijn. Daarvoor alles al ingepakt. Dan tent afbreken en gaan rijden. Alle ramen open. Heb airco, kan daar niet tegen.

En ach, als je er niet te veel aandacht aan bestede veil de hitte tijdens het rijden behoorlijk mee. Even bij Antwerpen file, dan wordt het wel heet. Maar verder. Alles is al opgeruimd. Morgenochten 08.30 kantoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
backupdevice schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 20:37:
Tent opzetten tijdens 40 graden voor 1 nacht of 2 uur naar huis rijden in een auto met airco.
Ah oke, niet te moe maar te lui. Die kan ik wel begrijpen. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Of @backupdevice is een verstandig man ;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
We reizen dinsdag af naar het zwarte woud. Nu lijkt het daar dan maar 20 graden te worden. Dat is dan ook wel weer het andere uiterste....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online

-zwembad

camping kovarna, 394 46 Červená Řečice, Tsjechië

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-05 16:49

Jelte,89

Woodworking

@hippiepaci Staan nu een weekje op de pampel op de Veluwe, plan was om niet te gaan maar paps en mams hebben de caravan bij huis, dus hals overkop geboekt! Is hier nu 23gr dus dik voor mekaar! Oja, kids van 1,5 en 4 en die vermaken zich prima! Zwembad zit erbij en sanitair is keurig in orde!

Revive the guild!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:33

Nakebod

Nope.

emil_406 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 23:27:
We reizen dinsdag af naar het zwarte woud. Nu lijkt het daar dan maar 20 graden te worden. Dat is dan ook wel weer het andere uiterste....
Toch, geef mij maar 20-25 graden :)
Paar weken terug in Frankrijk ook 35+ gehad. Ik doe dan niet heel veel meer. Ik kan prima luieren, maar zelfs daar werd ik op een gegeven moment wel moe van :+ De 2 dagen waar het maar 25 graden zou worden, gelijk een mooie bergwandeling gedaan.
Met 20 graden is het savonds wel wat frisser, maar dat ben ik wel gewend van Oostenrijk :P

Owja, en tuinkamperen _/-\o_
Slaap alweer een paar dagen in de tuin. Gister was de slaapkamer 32 graden, buiten was het eh, 32 graden :/ maar wel minder benauwd.

[ Voor 11% gewijzigd door Nakebod op 26-07-2019 07:26 ]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Jelte,89 schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 00:41:
@hippiepaci Staan nu een weekje op de pampel op de Veluwe, plan was om niet te gaan maar paps en mams hebben de caravan bij huis, dus hals overkop geboekt! Is hier nu 23gr dus dik voor mekaar! Oja, kids van 1,5 en 4 en die vermaken zich prima! Zwembad zit erbij en sanitair is keurig in orde!
ik snap de aantrekkingskracht van de Pampel. Volledig verzorgd met zwembad en animatie, speciaal kinder sanitair. Maar ik vond het verschrikkelijk. En dan was ik er alleen maar even gedurende de dag op bezoek bij mijn ma.
Ben meer van het natuurkampeerterrein De Harskamperdennen. Lekker de ruimte en rust :)

Smaken verschillen, dat is weer duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phony
  • Niet online
Dinsdag uit het zwarte woud vertrokken naar camping Fuusekaul in Luxemburg. Gister werd het 38 graden, de auto gaf op het heetst 43 aan. De camping vind ik maar meh, maar de omgeving maakt veel goed. In het laagseizoen gingen we vaak naar de grotere campings en dat was wel leuk: half bezet, maar wel alle faciliteiten. Nu zijn we het erover eens dat we in t hoogseizoen liever voor wat kleinere campings gaan met niet al teveel poespas. Heb t idee dat dat ook iets ander volk trekt. (no offence) De sfeer lijkt iets gemoedelijker.

Met 40 minuutjes rijden hebben we verkoeling gezocht langs de Mullertal trail en vandaag gaan we dat weer doen. Wat rotsen, spleten en hier en daar wat stromend water. In het bos is het nog steeds warm, maar er is schaduw en daardoor goed te doen. Jammer genoeg zijn de kids te klein voor een volledige route of etappe, maar een paar highlights moet wel lukken met de kleine beentjes.

[ Voor 26% gewijzigd door Phony op 26-07-2019 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Jelte schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 09:06:
[...]
ik snap de aantrekkingskracht van de Pampel. Volledig verzorgd met zwembad en animatie, speciaal kinder sanitair. Maar ik vond het verschrikkelijk. En dan was ik er alleen maar even gedurende de dag op bezoek bij mijn ma.
Ben meer van het natuurkampeerterrein De Harskamperdennen. Lekker de ruimte en rust :)

Beide type campings hebben wel hun voor- en nadelen maar die jij noemt ziet er ook leuk uit. Toevallig staan we er in de buurt over 2 weken op zo'n "Bollo de Beer camping", ik denk dat ik daar eens ga kijken want het spreekt mij wel aan. Ik vraag mij echter alleen af of een grotere tent past op zulke natuurplekken

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-05 21:05

-zwembad

Groeten vanaf Camping de Gastmolen in Vaals. Super kind vriendelijk met een Landal om de hoek waar je gebruik kan maken van het binnenzwembad. Daarnaast is er een leuk speel beekje op de camping.
Nogmaals thanks voor de tip @Refro oOo

Schaduwplekjes zijn er maar beschikbaarheid v die periode idk.

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Gonadan schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 22:38:
[...]

Ah oke, niet te moe maar te lui. Die kan ik wel begrijpen. ;)
Zie het nut niet om voor 1 nacht in een nylon tent te slapen , smorgens om 8 uur op te ruimen , terwijl het huis 2 binnen uur rijden in de airco beschikbaar is.

Jij noemt het lui, ik noem het whatever.

[ Voor 6% gewijzigd door backupdevice op 26-07-2019 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
vhal schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 10:02:
[...]

Beide type campings hebben wel hun voor- en nadelen maar die jij noemt ziet er ook leuk uit. Toevallig staan we er in de buurt over 2 weken op zo'n "Bollo de Beer camping", ik denk dat ik daar eens ga kijken want het spreekt mij wel aan. Ik vraag mij echter alleen af of een grotere tent past op zulke natuurplekken
Ik sta er met een De Waard Lepelaar met Varioluifel en zit niet eens op mijn eigen plek gedurende de dag.
Het is niet zo vol.

En als het wel vol zou zijn, had ik nog zat ruimte.
Let op dat de Harskamperdennen ook een normaal gedeelte heeft. Enige verschil is eigenlijk dat het normale deel stroom heeft en wat dichterbij de ingang van de camping zit. Hooguit kun je zeggen dat het normale gedeelte iets meer is ingericht. Maar daar is al een stuk minder sprake van dan de meeste NL campings.

Over geen stroom gesproken. We hebben een absorptie koelkast. En die redt het net niet met de 38°C. Zoals hier al verwacht. Als in de kaas drijft niet weg. Maar de melk wordt wel net wat te warm om nog lekker te zijn (ben daar gevoelig voor). Voor de rest prima.

Dikke luxe hoor, koud bier en cola op een camping zonder stroom met 38°C!
Prima te doen tot 35°C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@Jelte heb je de temperatuur in de koelkast ook gemeten? Bij onze oude voelde je drank koud door het verschil, maar was het allang niet meer geschikt om bederfelijke waren te bewaren. Dus dan maar alleen bier, worst en komkommer. :P
backupdevice schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 10:37:
Zie het nut niet om voor 1 nacht in een nylon tent te slapen , smorgens om 8 uur op te ruimen , terwijl het huis 2 binnen uur rijden in de airco beschikbaar is.

Jij noemt het lui, ik noem het whatever.
Nee jij noemde het moe, daar reageerde ik op, de rest moet je lekker zelf weten. :)

Zoals je het nu formuleert zou ik op twee uur van huis ook gewoon voor direct naar huis gaan.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

@Gonadan je hebt wel een aparte manier van beredeneren :P

En komkommer stop je niet in de koelkast/box :+

[ Voor 10% gewijzigd door vhal op 26-07-2019 13:54 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
vhal schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 13:54:
@Gonadan je hebt wel een aparte manier van beredeneren :P

En komkommer stop je niet in de koelkast/box :+
Hoezo? En ik heb de komkommer en fruit vaak juist wel in de koelkast (op vakantie dan). Blijft veel langer goed.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@Gonadan nee. Maar aan de melk kan ik het goed meten. Vandaag gaat het weer prima. Melk is goed koud.

Zoals ik al zeg, tot 35°C gaat het goed. Daarboven alleen voor niet bederfelijk spul. Gelukkig is het niet zo vaak boven de 35°C (in NL).

@vhal een komkommer van 35+°C is toch vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Komkommertijd. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Refro
  • Laatst online: 01:48
Dzine schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 10:16:
[...]

Groeten vanaf Camping de Gastmolen in Vaals. Super kind vriendelijk met een Landal om de hoek waar je gebruik kan maken van het binnenzwembad. Daarnaast is er een leuk speel beekje op de camping.
Nogmaals thanks voor de tip @Refro oOo

Schaduwplekjes zijn er maar beschikbaarheid v die periode idk.
Nog een kleine inside tip voor dit weer, de meesten spelen bij de brug in het beekje, als je helemaal naar achter op het laatste tentenveld loopt is daar een super mooie schaduw rijke plek waar ze ook lekker kunnen knoeien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Normaliter bewaar je een komkommer buiten de koelkast, in uitzonderlijke gevallen zoals afgelopen dagen moet je zo'n ding maar gewoon direct opeten :P

Er zijn wel tips om het op kamertemperatuur te houden, graaf een klein koeltasje in de grond en bedek het met wat spullen. :7

Strava

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Of je doet gewoon niet zo autistisch en gooit dat ding gewoon in de koelkast als dat prima werkt. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Phony schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 09:21:
Met 40 minuutjes rijden hebben we verkoeling gezocht langs de Mullertal trail en vandaag gaan we dat weer doen. Wat rotsen, spleten en hier en daar wat stromend water. In het bos is het nog steeds warm, maar er is schaduw en daardoor goed te doen.
Waarom ga je dan niet op Martbush in Berdorf staan? Zit je acuut in het wandelgebied en klim gebied enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

vhal schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 14:57:
Normaliter bewaar je een komkommer buiten de koelkast, in uitzonderlijke gevallen zoals afgelopen dagen moet je zo'n ding maar gewoon direct opeten :P

Er zijn wel tips om het op kamertemperatuur te houden, graaf een klein koeltasje in de grond en bedek het met wat spullen. :7
ik heb 3 koelkasten,
- onder de vouwwagen/caraven (koeltas)/prekoelen. (hoezo graven?)
- koelbox voor "drank" (onderweg als koelkast voornamelijk)
- En we hebben een koelkast (grote hangt af van het campeer middel) deze is voornamelijk beleg/en wat vlees.

maar meest irritante is dat je producten vaak niet camping geschikt zijn, teminste als je wat zuiniger aan wilt doen.. maar ach vakantie .. dan maar extra stukje vlees op de bbq

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Wat bedoel je daarmee? Qua zuinig aan doen en niet camping geschikt?
M'n (stokjes) vlees kies ik het liefst per stuk bij een slager, en dan inderdaad vaak wel eentje teveel. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hippiepaci
  • Laatst online: 07:50
Iedereen bedankt voor het meedenken! Niet direct iets uit gekomen maar wel wat mogelijke opties voor in de toekomst, bijvoorbeeld leuke dingen in Luxemburg en Tjechië.
Afgelopen nacht rond 2en iets gevonden :) Wij vertrekken zondag vroeg naar de Vogezen, Frankrijk.
https://www.camping-closdelachaume.nl/ Volgens mij een leuke camping met zwembadje en riviertje om in te schooieren. Wat speel dingetjes en een simpel animatie clubje om wat te knutselen enzo. En een mooie omgeving!
Vandaag het aanhangertje vol gegooid, morgen laatste dingen doen. Fijne vakantie allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Wij staan nu ook in de Vogezen bij domaine des messires met een meertje op een paar stappen lopen en dat bevalt wel heel erg goed, zeker met dit weer. Kun je ook lekker koel aan de rand van het meer in de schaduw zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
maartend schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 16:25:
[...]

Waarom ga je dan niet op Martbush in Berdorf staan? Zit je acuut in het wandelgebied en klim gebied enz.
2 jaar toevallig daar wat gedronken na een wandeling in het bos achter de camping. Toen besloten dat we in de toekomst zeker eens naar die camping gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Altijd lollig, van die kampeerders die hun plek zo inefficiënt inrichten dat de auto er niet meer bij kan. En dan in discussie met de beheerder als die wil dat ze de auto op de parkeerplaats zetten in plaats van gewoon ergens anders op het veld. :D :F

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-05 20:24
Exocet schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 18:49:
Wij staan nu ook in de Vogezen bij domaine des messires met een meertje op een paar stappen lopen en dat bevalt wel heel erg goed, zeker met dit weer. Kun je ook lekker koel aan de rand van het meer in de schaduw zitten.
Ziet er leuk uit. Wij willen over 2 wkn die kant op gaan en lijkt ons prima voor een aantal dagen!
Kun je er makkelijk een plek krijgen als je paar dagen van tevoren belt denk je?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Gonadan schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 21:07:
Altijd lollig, van die kampeerders die hun plek zo inefficiënt inrichten dat de auto er niet meer bij kan. En dan in discussie met de beheerder als die wil dat ze de auto op de parkeerplaats zetten in plaats van gewoon ergens anders op het veld. :D :F
In het verlengde er van, het is dat het veelal niet anders is op de gemiddelde camping maar eerlijk gezegd zie ik liever de auto's op een parkeerterrein dan naast een tent/caravan. Al helemaal als er zulke mensen zijn die de auto continue pakken om broodjes te halen in de kampeerwinkel. Daarnaast zijn rijdende auto's gewoon schijtirritant, sommige denken dat ze meedoen met een WRC wedstrijd.

Maar ja, wellicht heeft het voordelen voor sommigen als secundaire opslagplek.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Yihaaa schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 21:16:
[...]

Ziet er leuk uit. Wij willen over 2 wkn die kant op gaan en lijkt ons prima voor een aantal dagen!
Kun je er makkelijk een plek krijgen als je paar dagen van tevoren belt denk je?
Dat moet volgens mij wel lukken, zijn ook Nederlandse eigenaren, dus ze zijn te verstaan 😁
Er zijn op dit moment ook nog wel wat plekken vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
vhal schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 21:30:
In het verlengde er van, het is dat het veelal niet anders is op de gemiddelde camping maar eerlijk gezegd zie ik liever de auto's op een parkeerterrein dan naast een tent/caravan. Al helemaal als er zulke mensen zijn die de auto continue pakken om broodjes te halen in de kampeerwinkel. Daarnaast zijn rijdende auto's gewoon schijtirritant, sommige denken dat ze meedoen met een WRC wedstrijd.

Maar ja, wellicht heeft het voordelen voor sommigen als secundaire opslagplek.
Op zich vind ik het met de kleine nu wel handig, bij sommige campings is het anders een kwartier lopen als je hem wel nodig heb.
Verder gebruik ik hem dan als opslag en kluis, scheelt meuk in de tent.

Verder herken ik wel wat je zegt. Die van ons staat grotendeels stil, het meeste fietsen we het liefst gewoon. Afhankelijk van locatie uiteraard.
Helaas zijn er inderdaad velen die daar anders over denken en op en af rijden met dat barrel, dat is gewoon irritant.

Daarom kiezen wij best vaak voor een camping waar hij gewoon niet bij de tent mag. Of zoals nu een camping met alleen kleine veldjes zodat er slechts incidenteel één kans kan komen. Van die campings met lanen word ik niet gelukkig van.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08:32
@Luuk84 Beetje wijzer geworden op Facebook mbt de keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Maandag a.s. lekker met de Karsten 2.60 kamperen op een leuke camping de Vinkenhof in Schin op Geul.
Eens kijken of ik alles meekrijg (1 persoon) in een Opel Corsa type C driedeurs, in ieder geval past het universeel imperiaal niet ondanks wat Winparts zegt (helpdesk zegt nu alleen voor 5 deurs :F )
Configurator op de website maakt geen verschil tussen 5 en 3 deurs :X . dus dit pakket gaat morgen ongeopend retour :/

[ Voor 28% gewijzigd door aReaRe op 26-07-2019 22:04 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Jelte schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 09:06:
[...]

Wat vond je dan zo verschrikkelijk? Animatie team doen wij ook niet aan mee, we vermaken de kids zo wel... en staan op het veldje helemaal achteraan, dus weinig verkeer.

En ik ben overigens van de meerdere smaken, stuur mij drie weken naar de bossen zonder stroom of whatever, Vermaak me prima maar dan liever wel zonder kids...

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 29-05 22:15
Jelte,89 schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 22:14:
En ik ben overigens van de meerdere smaken, stuur mij drie weken naar de bossen zonder stroom of whatever, Vermaak me prima maar dan liever wel zonder kids...
Geef die kids ene beetje ruimte en ze hebben zo iets leuks in de natuur gevonden om weken mee te spelen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

LordSinclair schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 22:54:
[...]

Geef die kids ene beetje ruimte en ze hebben zo iets leuks in de natuur gevonden om weken mee te spelen.
Uiteraard mee eens, maar de oudste heeft de concentratieboog van een goudvis, na 5 seconden gooit ie alles van zich af... zwemmen, dat was zijn ding en dat hebben we veel gedaan de afgelopen dagen! Ook voor paps trouwens de beste plek om te zijn, maar vind dat eens midden in een bos

Revive the guild!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Wat ik wel frappant vind aan kamperen, ‘iedereen’ doet zo angstig... we hebben de auto’s hier naast de tent staan en mijn buuf doet vlak voor dat ze bij de auto is de auto pas open en bij 1 portier open dat ding alweer op slot, mijn andere buurman heeft een dikke glc en die staat al de hele week open... ik snap dat niet, de buuf heeft notabene een meriva, waarom heeft zo’n ding überhaupt een slot ;)

Sterker nog, ik slaap al de hele week met de caravan deur open, (hor dicht) waar ben je bang voor denk ik dan?!

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Vaak wordt de auto op de camping als kluis gebruikt omdat een tent geen slot heeft. Overigens zet ik onze caravan ook nooit op slot.

Daarnaast kan de man van de GLC zich deze luxe misschien beter permitteren dan de vrouw van de Meriva.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 22:33
DaWayne schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 22:00:
@Luuk84 Beetje wijzer geworden op Facebook mbt de keuze?
Ja wel wat wijzer. Blijft lastig!
De campooz is ook te huur zag ik, misschien dat maar is proberen, kan een hoop duidelijk maken denk ik. Zag dat de windvastheid van de trekking luifel een dingetje is, maar niet onoverkomelijk hoor :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@Jelte,89 het soort mensen dat zo'n camping aantrekt. Een natuurcamping heeft al gelijk een natuurlijke selectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Was aan het klagen dat m'n plekje in Oostenrijk klein was, sta nu in Boedapest op een camping en m'n plekje is nog kleiner :x

Achterste scheerlijnen moeten inkorten en ik kan de tafel eigenlijk ook niet kwijt... Magoed, ik sta hier nu ook op de camping zodat we iedere dag de stad in kunnen dus niet gek veel last van.
Best leuke camping verder wel, klein en aardige eigenaresse. Heel anders dan een we proberen zoveel mogelijk mensen op de velden te proppen camping
Pagina: 1 ... 49 ... 252 Laatste