Klein schopje, omdat je in de winter ook best kunt babbelen over kamperen
nav
Douchesysteem camping met raspberry pi bedacht ik me: wat is nou het meest ideale douchesysteem? zomaar alleen een kraan open kunnen draaien en de warmte apart kunnen bedienen is natuurlijk het meest optimaal, maar niet "hufterproof". Zo heb ik van de zomer een paar keer mee gemaakt op de camping in Zeven (heerlijke regendouches daar overigens!) dat ik het douchegebouw binnen kwam en dat er een douche liep, zonder iemand er onder. Vorig jaar op een camping aan de Mozel ook een paar keer meegemaakt.
Maar goed, het meest ideale systeem (denk ik) dat ik heb meegemaakt was op Ballum Camping in Denemarken. Daar had men pasjes met een tegoed er op. Pasje in kastje, lekker douchen en na het douchen pasje uit kastje. Als het pasje leeg was, kon je het bij de receptie opwaarderen en achteraf rekende ik het totaal aan gebruikt douchewater af. Kwa kranen kon ik gewoon de straal en temperatuur zelf regelen, dus dat was wel fijn. Pasje uit de automaat was geen water meer, maar volgens mij had het kastje ook nog een pauze knop, handig voor mensen met lang haar die lang bezig zijn met het in zepen van hun haar
Verder vind ik de douches in Duitsland tot nu toe het fijnst omdat er lekker veel druk op de waterleiding zit vaak en ik zo'n heerlijk hete, harde waterstraal op mijn nek en schouders heb. Puur genieten!