[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 39 ... 258 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:27

-tom-562

Oliesjeik

driel24 schreef op maandag 17 september 2018 @ 16:31:
[...]

Wij gebruiken deze katoenen tent als bijzet tent.
Onze kinderen zijn ouder en willen niet samen op één luchtbed.
Ze hebben nu allebei een kamertje.
Valt ook buiten alle categorieën 8)7
Overigens een wereld ding.
Staat in een paar minuten en blijft super strak staan zonder scheerlijnen.
[Afbeelding]
Déjà vu :P

M'n zusje en ik hadden vroeger exact dezelfde tent om te delen :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:40

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Verwacht je niet, nu al/nog een kick van dit topic :+

Wij hebben de camping voor de volgende zomervakantie al geboekt. Doen we normaal niet zo vroeg, maat we gaan dit keer naar een kleine camping die altijd al vroeg volgeboekt is.

Staat tegenover dat de plekken extreem groot zijn, allen vrij uitzicht hebben en je mag je eigen kampvuur stoken:

Afbeeldingslocatie: https://zvr-img.global.ssl.fastly.net/unsafe/trim/400x/images/entities/original/02760000-02769999/E2761683.jpg
Afbeeldingslocatie: https://zvr-img.global.ssl.fastly.net/unsafe/trim/400x/images/entities/original/02930000-02939999/E2933924.jpg

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:41
Gaaf. Waar is dit?
Wel mogelijkheid tot stroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Slowakije - Camping Lazy, ja we hebben er wel stroom. Er is zelfs een klein zwembad en speeltuintje voor de kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:52

Nakebod

Nope.

Als het aankomende weekend volgens de huidige voorspellingen blijft, en misschien zelfs weer wat opschuift, dan acht ik de kans groot dat er weer een laatste kampeerweekend van dit jaar zit aan te komen :+

Dat is dan het langste kampeerseizoen die ik tot op heden gehad heb, begin maart tot bijna eind oktober.
En in maart was het nog goed fris/koud, dus dit weekend moet ik eigenlijk gewoon gaan, desnoods alleen als mijn kampeerpartner niet mee wil :P

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-06 16:50
Oriënterende om komende zomer naar het noorden van Italië te gaan rijden met onze 6 persoons tent. Een camping waar vooral de kinderen (5 en 3) zich kunnen vermaken voor een paar weken. Iemand tips wellicht? :)

[ Voor 3% gewijzigd door the-edge op 15-10-2018 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Chaoss schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 23:21:
Slowakije - Camping Lazy, ja we hebben er wel stroom. Er is zelfs een klein zwembad en speeltuintje voor de kinderen.
Dat is een super camping!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

HerZon schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 15:28:
[...]

Dat is een super camping!
Zelf ook geweest?

Ik lees ook alleen maar positieve reacties op zoover etc. Normaal pakken we iets grotere campings dus dit is wel even afwachten of het gaat bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Chaoss schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 15:54:
[...]

Zelf ook geweest?

Ik lees ook alleen maar positieve reacties op zoover etc. Normaal pakken we iets grotere campings dus dit is wel even afwachten of het gaat bevallen.
Ja. Het is 1 van de campings die boven verwachting positief is uitgepakt.
Het is er bijzonder ruim, alles netjes. Zeer aardige beheerders. Meer info kan wel per pm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19-06 13:08

Hegeman

Weet van alles wat

the-edge schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 15:16:
Oriënterende om komende zomer naar het noorden van Italië te gaan rijden met onze 6 persoons tent. Een camping waar vooral de kinderen (5 en 3) zich kunnen vermaken voor een paar weken. Iemand tips wellicht? :)
Het is niet helemaal het noorden meer, maar kijk eens naar camping Montescudaio in het plaatsje Montescudaio. http://www.camping-montescudaio.it/nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-06 10:47

Wailing_Banshee

You're Next

(voorzichtig?) goed nieuws voor het noorden van het land:

https://www.rtvnoord.nl/n...erug-als-Kampeerhal-Roden

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik las het op het vouwwagen forum. Ben benieuwd, ze moeten het wel anders aanpakken dan de vrijbuiter anders zijn ze binnen de kortste keren weer failliet.

Ik kwam er wel eens, 1x per jaar, voor wat verbruiksartikelen. En dan was het er altijd wel druk, maar dat was vaak in een periode voor de zomervakantie, de tijd dat iedereen gaat shoppen. Ik kan me bijna niet voorstellen dat zo'n grote winkel in de andere seizoenen ook goed loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Chaoss schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 10:48:
[...]

Ik las het op het vouwwagen forum. Ben benieuwd, ze moeten het wel anders aanpakken dan de vrijbuiter anders zijn ze binnen de kortste keren weer failliet.

Ik kwam er wel eens, 1x per jaar, voor wat verbruiksartikelen. En dan was het er altijd wel druk, maar dat was vaak in een periode voor de zomervakantie, de tijd dat iedereen gaat shoppen. Ik kan me bijna niet voorstellen dat zo'n grote winkel in de andere seizoenen ook goed loopt.
Ik kwam er eigenlijk nooit in de periode voor de zomervakantie, veel en veel en veel te druk :p Maar ook in de winter was het in het weekend altijd wel aardig druk hoor.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik vond het dan niet eens achterlijk druk, denk dat wij het vaakst in juni gingen.

En als je dan dat gigantische pand ziet en al dat personeel dan moet je ook wel behoorlijk wat omzet draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Chaoss schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:39:
Ik vond het dan niet eens achterlijk druk, denk dat wij het vaakst in juni gingen.

En als je dan dat gigantische pand ziet en al dat personeel dan moet je ook wel behoorlijk wat omzet draaien.
Ik woon niet voor niets in het lege noord oosten van Groningen. Als ik niet mijn auto gelijk kan parkeren vind ik het al te druk en in de aanloop naar de zomervakantie moest je soms wel even een extra rondje draaien.

Maar ik ben benieuwd wat het volgend jaar gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-06 00:42

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Klein schopje, omdat je in de winter ook best kunt babbelen over kamperen :7

nav Douchesysteem camping met raspberry pi bedacht ik me: wat is nou het meest ideale douchesysteem? zomaar alleen een kraan open kunnen draaien en de warmte apart kunnen bedienen is natuurlijk het meest optimaal, maar niet "hufterproof". Zo heb ik van de zomer een paar keer mee gemaakt op de camping in Zeven (heerlijke regendouches daar overigens!) dat ik het douchegebouw binnen kwam en dat er een douche liep, zonder iemand er onder. Vorig jaar op een camping aan de Mozel ook een paar keer meegemaakt.

Maar goed, het meest ideale systeem (denk ik) dat ik heb meegemaakt was op Ballum Camping in Denemarken. Daar had men pasjes met een tegoed er op. Pasje in kastje, lekker douchen en na het douchen pasje uit kastje. Als het pasje leeg was, kon je het bij de receptie opwaarderen en achteraf rekende ik het totaal aan gebruikt douchewater af. Kwa kranen kon ik gewoon de straal en temperatuur zelf regelen, dus dat was wel fijn. Pasje uit de automaat was geen water meer, maar volgens mij had het kastje ook nog een pauze knop, handig voor mensen met lang haar die lang bezig zijn met het in zepen van hun haar :)

Verder vind ik de douches in Duitsland tot nu toe het fijnst omdat er lekker veel druk op de waterleiding zit vaak en ik zo'n heerlijk hete, harde waterstraal op mijn nek en schouders heb. Puur genieten! :)

We've got that ring of confidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:52

Nakebod

Nope.

Ik dacht hetzelfde toen ik dat topic las.

Voor mij geen muntjes, pasjes of wat dan ook.
Een simpele drukknop vind ik voldoende. Maar niet 1 die niet om de 5 seconde ingedrukt moet worden :P
Alleen kan je dan vaak geen temperatuur instellen, en die wil soms wel eens afwijken van wat ik acceptabel vind, en dat is al redelijk ruim :+ Soms echt te koud, maar ook wel eens brandwond-temperatuur.

Bij kleinere campings kom je nog wel eens een mengkraan / thermostaatkraan tegen. Ook prima om te hebben.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-06 12:54

Pathogen

Shoop Da Whoop

Waarom niet gewoon een drukknop mét thermostaatkraan? Zou je zelfs in één knop kunnen integreren (draai en drukknop). Heel simpele bediening, niet afhankelijk van software, redelijk hufterproofniveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-06 07:38
Drukknop die ook gelijk temperatuur regelt en niet te snel afslaat is wel een fijne, mits er ook een fatsoenlijke douchekop aan hangt en de temperatuur ook niet teveel schommelt.

Had een paar jaar terug in Frankrijk een douche en zodra je merkte dat de druk terug viel moest je zsm aan de kant, omdat dan het koude water wegviel... erg gevaarlijk.

Komende zomer misschien wat meer gaan rondtrekken en zoek eigenlijk een wat kleiner tentje daarvoor. Ben al maanden marktplaats aan het afspeuren naar iets van De Waard, maar het aanbod is erg klein en de prijzen erg hoog (altijd handig mocht ik hem weer willen verkopen).
Heb ook nog ergens een polyester koepeltentje liggen, maar die heeft bijna een jaar opgefrommelt in de hoek van de schuur gelegen en de zak waar hij in zit is doorgesleten... mogelijk is het tentdoek ook niet al te best meer.

Iemand nog aanraders?

[ Voor 43% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 21-12-2018 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-06 06:34
Voor douchen het liefstgewoon een meng of thermostaat kraan eventueel met een drukknop/timer erlangs die je 6-10min douche tijd geeft. 6 min is voor mij meer als zat maar als ik met beide zoontjes samen douche wat zan de korte kant.

Na jaren op texel te zijn geweest voor dit jaar andere plannen. Iemand goede tips voor een camping aan de noord of zuid hollandse kust?

Camping De lakens spreekt mij wel aan maar alternatieven zijn altijd welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:35
Refro schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 20:43:
Voor douchen het liefstgewoon een meng of thermostaat kraan eventueel met een drukknop/timer erlangs die je 6-10min douche tijd geeft. 6 min is voor mij meer als zat maar als ik met beide zoontjes samen douche wat zan de korte kant.

Na jaren op texel te zijn geweest voor dit jaar andere plannen. Iemand goede tips voor een camping aan de noord of zuid hollandse kust?

Camping De lakens spreekt mij wel aan maar alternatieven zijn altijd welkom
Bestaat er een alternatief voor texel? Blijf het na al die jaren een heerlijk eiland vinden. En kom er al 30 jaar.

Ondanks al het moois wat ik in de rest van Europa zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
  • Laatst online: 21-06 06:34
mathy_ schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 23:06:
[...]

Bestaat er een alternatief voor texel? Blijf het na al die jaren een heerlijk eiland vinden. En kom er al 30 jaar.

Ondanks al het moois wat ik in de rest van Europa zie.
Nee daar is geen alternatief voor. Maar de plannen zijn anders. We gaan eerst een week naar een boerencamping bij apeldoorn met mijn ouders. Om daarna nog voor een 5 dagen naar texel door te rijden vind ik persoonlijk wat te veelbrijd kosten

• Bacchus
  • Laatst online: 20-06 12:08
KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 16:40:
Komende zomer misschien wat meer gaan rondtrekken en zoek eigenlijk een wat kleiner tentje daarvoor. Ben al maanden marktplaats aan het afspeuren naar iets van De Waard, maar het aanbod is erg klein en de prijzen erg hoog (altijd handig mocht ik hem weer willen verkopen).
Heb ook nog ergens een polyester koepeltentje liggen, maar die heeft bijna een jaar opgefrommelt in de hoek van de schuur gelegen en de zak waar hij in zit is doorgesleten... mogelijk is het tentdoek ook niet al te best meer.

Iemand nog aanraders?
Voor trekken (dus over het algemeen niet overdag laten staan) zou ik snel de voorkeur aan een polyester tent (koepel, tunnel of hybride naar keuze) boven een katoenen tent geven. Zodra je het paar-tientjes-segment achter je laat, zijn er heel veel heel behoorlijke tenten te vinden.
Kies voor polyester doek boven nylon vanwege inzakken in de regen, aluminium stokken boven glasvezel, polyester kuipzeil boven polyethyleen en als het even kan iets waarbij je niet eerst een binnentent hoeft op te zetten als het hoost.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:47
Decathlon heeft een kneiterleuk redelijk licht trekkerstentje van 129 euro. Ben niet zo Dec. maar deze is echt bang for bucks

Dit dingetje ; https://www.decathlon.nl/...p-3721?mc=8245650&c=GRIJS

[ Voor 34% gewijzigd door maartend op 27-12-2018 13:10 ]

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:39
maartend schreef op donderdag 27 december 2018 @ 13:03:
Decathlon heeft een kneiterleuk redelijk licht trekkerstentje van 129 euro. Ben niet zo Dec. maar deze is echt bang for bucks

Dit dingetje ; https://www.decathlon.nl/...p-3721?mc=8245650&c=GRIJS
Aangezien die naar een de Waard aan het kijken was zal die niet met de rugzak gaan trekken maar met de auto. Dan zou ik toch iets ruimers aanschaffen voor 2 personen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• maartend
LordSinclair schreef op donderdag 27 december 2018 @ 13:13:
[...]

Aangezien die naar een de Waard aan het kijken was zal die niet met de rugzak gaan trekken maar met de auto. Dan zou ik toch iets ruimers aanschaffen voor 2 personen.
Aha, Daar heb ik dan een leuke Eureka voor. Heerlijke tent.
Zoiets als dit ; https://www.campz.nl/eure...rs-tent-beige-772746.html

Vroeger ook een DeWaard gehad, maar omdat ik zo ongeveer een extra aanhanger er voor mee moest nemen, het een crime was om dat ding te drogen als ik hem nat had moeten inpakken en hij veul te zwaar is, hem weer weggedaan. Stevige tenten, best wel mooi, maar dat is mijn Eureka dus ook.

[ Voor 24% gewijzigd door maartend op 27-12-2018 14:10 ]

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:44
KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 16:40:
Drukknop die ook gelijk temperatuur regelt en niet te snel afslaat is wel een fijne, mits er ook een fatsoenlijke douchekop aan hangt en de temperatuur ook niet teveel schommelt.

Had een paar jaar terug in Frankrijk een douche en zodra je merkte dat de druk terug viel moest je zsm aan de kant, omdat dan het koude water wegviel... erg gevaarlijk.

Iemand nog aanraders?
Afgelopen zomer voor het eerst met een De Waard Papegaaiduiker wezen trekken door Slovenië - Kroatië. Het was onze eerste keer met de Papegaaiduiker. De tent hadden we via marktplaats voor een lachwekkend bedrag van €40 op te kop weten te tikken (in nieuwstaat). Geduld hebben en direct toehappen als je iets ziet staan op MP.
Maar goed. We hebben 3.5 week getrokken. Meerdere keren de tent opgezet. Na een paar dagen weer verder. Het zijn behoorlijke tentzakken, maar het gemak waarmee de tent stond was erg naar wens. Met 15-25 min staat de tent. Meer dan voldoende ruimte. Wij waren met zijn tweeën en raden hem van harte aan.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-06 07:38
Dit laatste is ook het idee, alles in de auto en in 2-2,5 week een leuke tocht maken en wel meerdere dagen op 1 plek blijven staan... Beetje ruimte in de tent is dan wel lekker, maar de tijd die ik nu kwijt ben aan opzetten/afbreken van de Lepelaar is wat teveel van het goede.
Volgens mij heeft het koepeltentje wat ik nu heb ook een euro of 100 gekost en toch al best wat plezier opgeleverd, maar als ik 2e hands voor zo'n bedrag/iets meer wat meer kwaliteit in huis haal is dat alleen maar mooi...

En 40 euro voor een de is helemaal mooi, kom dat helaas nooit tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memphisto
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:35
Om onze kinderen (6, 4 en 2 jaar) te laten wennen aan kamperen willen we komende zomer ergens een ingerichte tent huren. Zodra de jongste 4 is, willen we namelijk een vouwwagen aanschaffen. Reden hiervoor is redelijk arbitrair.. Enerzijds budgettair, anderzijds vinden we het wel prettig als de kinderen een zekere leeftijd hebben.

Het liefst zou ik ergens een opgezette / ingerichte vouwwagen huren op een camping, maar dat kan ik eigenlijk alleen vinden in oost-Europa, wat ik voor nu nog wat te ver vind.
Het mag ook een bungalow- of safaritent zijn. Liefst op max. 5/6 uur rijden vanaf regio Breda.

Hebben jullie nog gouden tips? Ik vind het aanbod via bv. Eurocamp of Vacansoleil redelijk beperkt of erg duur..

Deep into that darkness peering, long I stood there, wondering, fearing, doubting, dreaming dreams no mortal ever dreamed before.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De kinderen hier zijn zo snel mogelijk mee gegaan. #1 was 3 maanden, #2 was pas 2 maanden oud. En gelijk een lang weekend kamperen. Krijg je wel rare blikken van anderen ;)

En sindsdien elk jaar enkele keren. En de oudste (nu 4,5) kijkt er telkens naar uit. Vind het ook erg leuk om even een weekendje met pa alleen te kamperen in een klein tentje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Memphisto
Eens hoor @Jelte! Echter hebben we in het verleden gekozen voor gemak en aangezien we toch buiten het hoog seizoen konden, was prijstechnisch een stacaravan of huisje ook prima te doen.
Dit is echter nu wel anders...

We zijn echter allebei camping- / kampeerliefhebbers, dus is nu de tijd gekomen om lekker weer in een tent vakantie te vieren.

Afgelopen jaren hebben we op camping Birkelt in Luxemburg en camping Warsberg in Duitsland gezeten, wat beide prima beviel. We hebben de prijs voor 2 weken in een stacaravan maar geslikt, maar had hiervan ook een mooie vouwwagen van kunnen kopen...

Deep into that darkness peering, long I stood there, wondering, fearing, doubting, dreaming dreams no mortal ever dreamed before.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Wij nemen alle drie de kinderen mee kamperen met Hemelvaart vanaf dat ze +/- 6 maanden waren. Eerst met een tent en sinds vorig jaar met de caravan. Toen de tweede 3-4 maanden was hebben we een jaartje overgeslagen aangezien het rond Hemelvaart soms nachtvorst is.

Voor de zomer zijn we van plan om naar Texel te gaan. De caravan laten we (lees: vrouwlief) alleen liever thuis. Iemand tips? Met drie kinderen (5,3,1) is kindvriendelijk en vooral andere kinderen eigenlijk de enige eis al zal een binnen zwembad prettig zijn als het weer tegen zit.

PS: Onze caravan komt uit ‘86 met als grootste pluspunt dat we totaal geen verplichting voelen om te gebruiken. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Iemand een idee voor zon-zekere bestemmingen op max 800km rijden in de meivakantie? We zitten beetje te orienteren en willen 2 of 3 gebieden kiezen (met campings die ons leuk lijken) en dan kort van te voeren bepalen wat het wordt op basis van weer. Niet te massaal maar liefst wel een zwembad voor de kleine (ivm temp van veel natuurlijk water rond die tijd), ow en ik wil graag een paar bergen in de buurt voor het fietsen ;-)

Tot nu toe beetje gekeken naar Vogezen in Frankrijk, maar dat is niet echt zon-zeker in die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memphisto
Deveon schreef op zondag 30 december 2018 @ 13:10:
Wij nemen alle drie de kinderen mee kamperen met Hemelvaart vanaf dat ze +/- 6 maanden waren. Eerst met een tent en sinds vorig jaar met de caravan. Toen de tweede 3-4 maanden was hebben we een jaartje overgeslagen aangezien het rond Hemelvaart soms nachtvorst is.

Voor de zomer zijn we van plan om naar Texel te gaan. De caravan laten we (lees: vrouwlief) alleen liever thuis. Iemand tips? Met drie kinderen (5,3,1) is kindvriendelijk en vooral andere kinderen eigenlijk de enige eis al zal een binnen zwembad prettig zijn als het weer tegen zit.

PS: Onze caravan komt uit ‘86 met als grootste pluspunt dat we totaal geen verplichting voelen om te gebruiken. :')
Geldt voor ons eigenlijk hetzelfde. Enige echte eisen zijn een zwembad/meertje/zee en speeltuintjes. Animatie oid is leuk voor een keer liedjes zingen of toneelstukje. Op Birkelt hadden ze bv. elke dag na het avondeten een optreden met liedjes en toneelspel. Dat was geinig, maar verder maakten we geen gebruik van andere activiteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Laatst online: 22-11-2023
Memphisto schreef op zondag 30 december 2018 @ 11:45:
Om onze kinderen (6, 4 en 2 jaar) te laten wennen aan kamperen willen we komende zomer ergens een ingerichte tent huren. Zodra de jongste 4 is, willen we namelijk een vouwwagen aanschaffen. Reden hiervoor is redelijk arbitrair.. Enerzijds budgettair, anderzijds vinden we het wel prettig als de kinderen een zekere leeftijd hebben.

Het liefst zou ik ergens een opgezette / ingerichte vouwwagen huren op een camping, maar dat kan ik eigenlijk alleen vinden in oost-Europa, wat ik voor nu nog wat te ver vind.
Het mag ook een bungalow- of safaritent zijn. Liefst op max. 5/6 uur rijden vanaf regio Breda.

Hebben jullie nog gouden tips? Ik vind het aanbod via bv. Eurocamp of Vacansoleil redelijk beperkt of erg duur..
Een ingerichte huur tent heeft vrij weinig met kamperen te maken. Niet dat het niet leuk zou kunnen zijn, maar het is anders.

Waarom niet gewoon nu al met je eigen spullen op pad? En dan een leuke familie camping zoeken. (mijn criteria: rond de 100 plaatsen, 3, max 4 sterren, speeltuin, zwembad, voetbalveldje) Meer dan zat te vinden.
(en wij zijn met onze kinderen gaan kamperen vanaf dat ze 14 / 17 maanden waren. Alleen in het jaar dat ze geboren werden hebben we het kamperen overgeslagen en een huisje gehuurd. - prima te doen)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Sander schreef op zondag 30 december 2018 @ 14:52:
Iemand een idee voor zon-zekere bestemmingen op max 800km rijden in de meivakantie? We zitten beetje te orienteren en willen 2 of 3 gebieden kiezen (met campings die ons leuk lijken) en dan kort van te voeren bepalen wat het wordt op basis van weer. Niet te massaal maar liefst wel een zwembad voor de kleine (ivm temp van veel natuurlijk water rond die tijd), ow en ik wil graag een paar bergen in de buurt voor het fietsen ;-)

Tot nu toe beetje gekeken naar Vogezen in Frankrijk, maar dat is niet echt zon-zeker in die tijd.
Eguzon:
https://www.campinglagarenne.eu/nl
Niet heel spannende omgeving, wij waren er snel uitgekeken. Wel makkelijk te bereiken, vlak bij de snelweg. (ook prima tussenstop voor zuidelijker bestemmingen)

Challans (Vendee)
https://www.camping-leragis.com/
Misschien iets verder weg, wel leuke familie camping met erg mooi zwembad. (Alleen wel erg veel Fransen, maar dat was misschien wel eerder een voordeel dan een nadeel. Nergens maakten de kinderen zo makkelijk vrienden omdat al die Franse kinderen die van ons wel interessant vonden - en die van ons zijn ook niet verlegen)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memphisto
Ankona schreef op zondag 30 december 2018 @ 16:32:
[...]

Een ingerichte huur tent heeft vrij weinig met kamperen te maken. Niet dat het niet leuk zou kunnen zijn, maar het is anders.

Waarom niet gewoon nu al met je eigen spullen op pad? En dan een leuke familie camping zoeken. (mijn criteria: rond de 100 plaatsen, 3, max 4 sterren, speeltuin, zwembad, voetbalveldje) Meer dan zat te vinden.
(en wij zijn met onze kinderen gaan kamperen vanaf dat ze 14 / 17 maanden waren. Alleen in het jaar dat ze geboren werden hebben we het kamperen overgeslagen en een huisje gehuurd. - prima te doen)
Ik verwacht niet dat een vouwwagen uiteindelijk veel verschilt van een bungalowtent. Beide bieden ongeveer dezelfde ervaring, voor wat ik er van gezien heb.
Daarnaast hebben we nu geen eigen spullen :). Op een kleine trekkerstent na, die we gebruikten voordat er kinderen kwamen.
We willen nu de komende twee jaar een simpele bungalowtent huren om de kinderen "te laten wennen" aan een tent. Daarna hebben we ws het budget vrij om een leuke vouwwagen te kopen.

Verder ben ik het met je eens hoor. Meer eisen dan dat jij opsomt hebben wij ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Memphisto schreef op zondag 30 december 2018 @ 16:47:
[...]

Ik verwacht niet dat een vouwwagen uiteindelijk veel verschilt van een bungalowtent. Beide bieden ongeveer dezelfde ervaring, voor wat ik er van gezien heb.
Daarnaast hebben we nu geen eigen spullen :). Op een kleine trekkerstent na, die we gebruikten voordat er kinderen kwamen.
We willen nu de komende twee jaar een simpele bungalowtent huren om de kinderen "te laten wennen" aan een tent. Daarna hebben we ws het budget vrij om een leuke vouwwagen te kopen.

Verder ben ik het met je eens hoor. Meer eisen dan dat jij opsomt hebben wij ook niet.
Een bungalow tent of vouwwagen maakt idd niet heel veel uit. Verschil zit vooral in het opzetten. Zelf heb ik een vouwwagen, voorheen een redelijk grote tunneltent. Reden om over te stappen op een vouwwagen waren de kinderen. Het klinkt misschien gek, maar met kinderen op de achterbank heb je in de auto onvoldoende ruimte om een complete kampeeruitrusting mee te nemen..... Dus moest er iets aan de trekhaak komen. Een aanhanger met losse tent erin is eigenlijk ook een prima oplossing en veel goedkoper.

Wat betreft de huurtenten. Ik weet niet of je die wel eens op een camping bekeken hebt? Dat zijn niet echt de kampeer tenten. Dat zijn kleine circus/leger tenten met allemaal vaste meubels. Toch heel anders dan wanneer je met je eigen mobiele uitrusting je moet redden.

Het klopt wel dat een kampeeruitrusting een hele investering is. Naar de Thailand vliegen en twee weken in een 5 sterren resort aan de rand van een zwembad liggen is veel goedkoper.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memphisto
Ankona schreef op zondag 30 december 2018 @ 17:17:
[...]

Een bungalow tent of vouwwagen maakt idd niet heel veel uit. Verschil zit vooral in het opzetten. Zelf heb ik een vouwwagen, voorheen een redelijk grote tunneltent. Reden om over te stappen op een vouwwagen waren de kinderen. Het klinkt misschien gek, maar met kinderen op de achterbank heb je in de auto onvoldoende ruimte om een complete kampeeruitrusting mee te nemen..... Dus moest er iets aan de trekhaak komen. Een aanhanger met losse tent erin is eigenlijk ook een prima oplossing en veel goedkoper.
Dit is voor ons ook precies de reden om voor een vouwwagen te kiezen. Echter wil ik nu nog even kiezen voor het niet hoeven opzetten van de tent. En daarnaast heb ik nu simpelweg het budget niet vrij voor een (goede) vouwwagen.
Wat betreft de huurtenten. Ik weet niet of je die wel eens op een camping bekeken hebt? Dat zijn niet echt de kampeer tenten. Dat zijn kleine circus/leger tenten met allemaal vaste meubels. Toch heel anders dan wanneer je met je eigen mobiele uitrusting je moet redden.
Ik bedoel dan ook geen super-de-luxe glamping tent. Liever niet zelfs.
Maar meer van die simpele bungalowtentjes met simpel tuinsetje, klein koelkastje en twee-pits gasstel. Ong. 20 jaar geleden heb ik die ook eens gehuurd en dat was echt meer dan prima.
Maar dit lijkt niet meer te verkrijgen of zoek ik nu zo verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Memphisto schreef op zondag 30 december 2018 @ 17:34:
[...]

Dit is voor ons ook precies de reden om voor een vouwwagen te kiezen. Echter wil ik nu nog even kiezen voor het niet hoeven opzetten van de tent. En daarnaast heb ik nu simpelweg het budget niet vrij voor een (goede) vouwwagen.

[...]

Ik bedoel dan ook geen super-de-luxe glamping tent. Liever niet zelfs.
Maar meer van die simpele bungalowtentjes met simpel tuinsetje, klein koelkastje en twee-pits gasstel. Ong. 20 jaar geleden heb ik die ook eens gehuurd en dat was echt meer dan prima.
Van de prijs van drie weken chalet of glamping tent in het hoogseizoen heb ik vorig jaar een vouwwagen gekocht en daarmee ook buiten die paar weken veel plezier mee gehad. Ik vond de prijzen en keuze echt te beperkt, zeker als je pas in januari/februari ging kijken.

Uiteindelijk door het mooie weer zelfs vorig jaar NL niet uit geweest, waarom ver weg als je in eigen land ook fantastisch weer en leuke plekjes hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-06 16:16
Memphisto schreef op zondag 30 december 2018 @ 17:34:
Geen idee of het aan de eisen voldoet en of de prijzen oké zijn, maar Vacansoleil heeft toch vrij veel van dat soort kant-en-klare bungalowtenten?

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Wij hebben de eerste 2x ook zo'n ingerichte tent gehuurd, gewoon om te kijken of het wat is met kinderen. Enig nadeel is dat het reteduur is zelfs al neem je zo'n simpele tent.

Omdat het prima beviel hebben we toen onze oudste 3 was hebben we een nieuwe vouwwagen gekocht. Mijn jongste dochter was 2,5 maand toen we 10 dagen met de vouwwagen gingen camperen. Sindsdien zijn we 2x per jaar met de vouwwagen weggegaan en dat is ongeacht de leeftijd altijd goed bevallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Ankona schreef op zondag 30 december 2018 @ 16:32:
[...]

Als je het mij vraagt is iedereen op een camping aan het kamperen. De sfeer en het buiten zijn is waar het toch om gaat en niet of je zelf je spulletjes hebt opgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Deveon schreef op zondag 30 december 2018 @ 21:57:
[...]

Als je het mij vraagt is iedereen op een camping aan het kamperen. De sfeer en het buiten zijn is waar het toch om gaat en niet of je zelf je spulletjes hebt opgezet?
Je kunt er heel principieel correct over doen, maar los van of dat relevant is in deze discussie is het in mijn ogen niet helemaal hetzelfde.

Het gaat niet om hoe mensen tegen elkaar aan kijken. Het gaat om wat je doet, ervaart etc. Kamperen is ook het improviseren met beperkte middelen die je mee hebt kunnen nemen en genoegen nemen met weinig ruimte. (in die zin kun je ook je twijfels hebben bij mensen die hun halve huishouden meenemen in een 7 meter caravan en uitstallen in een voortent van 3 meter diep)

Of je daar denigrerend over moet doen? denk het niet. Ieder zijn feestje en zijn plezier. Op een camping merk je ook niet dat er neergekeken wordt op mensen met grote caravans, huurtenten of stacaravans/chalets. Je ziet eigenlijk wel altijd dat soort zoekt soort en mensen met eigen tent/vouwwagen over het algemeen meer integreren. Of dat belangrijk is? geen idee. Ook niet of dat wenselijk is. Het gebeurt gewoon.
Maar nogmaals, dat is niet het punt hier. Een huurtent is niets mis mee, maar is meer te vergelijken met het huren van een chalet/stacaravan dan met kamperen ook al zit je ook op een camping en kun je aan alles meedoen. Dit zeker omdat @Memphisto aangaf al ervaring met huur accommodaties te hebben en nu iets zoekt om kamperen uit te proberen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Een chalet of sta caravan is inderdaad nog wel een stapje verder dan een ingerichte tent, maar zo lang als ik kampeer heb ik nooit verschil gemerkt tussen kampeerders gebaseerd op hun kampeermiddelen. De huurders staan meestal bij elkaar en hebben hetzelfde, dat creëert ook saamhorigheid.

Behalve een chalet (op de camping) en een camper heb ik alle varianten wel ervaren. Zowel huur als eigendom. Sterker nog een paar post terug geef ik aan dat ik van de zomer zelfs mijn gekochte caravan thuis laat voor een gehuurde tent. Ik lijk wel schizofreen. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Deveon op 30-12-2018 23:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:05
Hier begint het ook weer te kriebelen. Vorig jaar tent gekocht en dat is erg goed bevallen met de kids.

Punt is alleen nu dat we met gezinsuitbreiding (fase gericht oefenen :+ ) bezig zijn. Dus met een beetje geluk is mijn vrouw 8 maanden zwanger. Twijfelen dus wel of kamperen er dit jaar in zit. Kamperen met een hoogzwangere vrouw gaan we niet doen. Mocht het niet raak zijn dan biedt dit iets meer ruimte. Alleen vroeg boeken gaat het dit jaar niet worden.

Dus nog even geduld met vakantie uitzoeken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-06 14:13
Oefenen is leuk :+

Wij zijn zoekende naar een tent of vouwwagen. Op dit moment neigen we naar een tent omdat we al een aanhanger hebben staan waar alles op zou kunnen, maar een vouwwagen lijkt me ook fijn... moeilijk.

Is er hier iemand met een Giraffe van Erdman Schmidt? We gaan dit jaar met zijn vieren, maar hopen opbmeer in de toekomst waardoor een ruime tent wel fijn is ;)

[ Voor 0% gewijzigd door TWCRay op 31-12-2018 10:41 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memphisto
TWCRay schreef op maandag 31 december 2018 @ 10:38:

Wij zijn zoekende naar een tent of vouwwagen. Op dit moment neigen we naar een tent omdat we al een aanhanger hebben staan waar alles op zou kunnen, maar een vouwwagen lijkt me ook fijn... moeilijk.
Helemaal eens! De mogelijkheden lijken idd onbeperkt.

Wij gaan voor een vouwwagen omdat we het toch wel erg prettig vinden om een bed van de grond te hebben. Zeker als we op termijn 2 of 3 weken op pad zijn. Daarnaast heb ik het idee dat alles wat meer op elkaar is afgestemd qua inrichting bij een vouwwagen.
dreamscape schreef op zondag 30 december 2018 @ 18:15:
[...]

Geen idee of het aan de eisen voldoet en of de prijzen oké zijn, maar Vacansoleil heeft toch vrij veel van dat soort kant-en-klare bungalowtenten?
Eens hoor. Het is redelijk uitgebreid en qua type tenten goed genoeg. Ik heb er denk ik erg veel moeite mee om 1500+ euro uit te geven aan een redelijk simpele tent voor twee weken :/.
Dit lijkt echter de standaard te zijn in het hoog-seizoen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:04

franssie

Save the albatross

Memphisto schreef op maandag 31 december 2018 @ 16:50:
<>omdat we het toch wel erg prettig vinden om een bed van de grond te hebben. Zeker als we op termijn 2 of 3 weken op pad zijn. Daarnaast heb ik het idee dat alles wat meer op elkaar is afgestemd qua inrichting bij een vouwwagen.
Ik heb dan een campertje maar die twee dingen zijn zeker een verschil met een tent. Vooral als het nat weer is geweest is een hogere opstap fijner omdat het veel meer rotzooi buiten houdt. En de bedden zijn vaak net wat comfortabeler dan die in een tent vind ik persoonlijk.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Afhankelijk van de camping lopen die huurtenten snel op. Wij hebben het 2x als last minute (nahja enkele weken van te voren) gedaan dan heb je wat korting maar betaal je nog snel 1000 euro.

Wat wel scheelt is rechtstreeks bij een camping boeken ipv via een Nederlands verhuur bedrijf.

[ Voor 20% gewijzigd door Chaoss op 31-12-2018 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Chaoss voor hoe lang en wat voor camping? Als ik zie dat sommige campings voor een eigen tent al naar de 40 euro per nacht vragen en je gaat drie weken dan telt dat ook al aardig op.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Op basis van 2 weken en dat was dan met last minute korting. En wat kleinere camping zonder giga waterpark oid. Zonder korting zaten die tenten op 1300-1400 euro. Op van die mega campings in Frankrijk of Italië betaal je zo 2000+ euro... niet dat ik ooit naar zo'n camping zou gaan.

Komende zomer staan we met de vouwwagen op een kleine camping met 25-30 plaatsen, nu al zin in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
TWCRay schreef op maandag 31 december 2018 @ 10:38:

Is er hier iemand met een Giraffe van Erdman Schmidt? We gaan dit jaar met zijn vieren, maar hopen opbmeer in de toekomst waardoor een ruime tent wel fijn is ;)
We hebben er één gehad. Prachtige tent. Misschien wel de mooiste tent ooit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/g1WvMcXzJdOgKOHIsf6W5UoN/full.jpg

Maar ik had telkens ruzie met het opzetten van de giraffe. Zoveel, dat we hem weer hebben verkocht en voor een De Waard Lepelaar gegaan. Ook heel mooi en een stuk eenvoudiger op te zetten, omdat het één deel is.
Bij de giraffe zit je sowieso aan 3 rijen haringen en als het slecht weer is en je de wind tegen wilt houden aan 4 rijen. Dat werd me wat te gortig.

Belangrijke kanttekening. Waarschijnlijk lag het gedoe bij opzetten aan het hebben van één grote binnentent. Daardoor kwam het allemaal niet helemaal lekker uit. En dat was lastig.

Dus als je voor een giraffe gaat, zorg voor twee normale binnententen en oefen een paar keer goed. Owh en koop hem bij Gjalt van der Wal. Zijn verkooptteksten zijn wat overdreven. Maar de tenten die je koopt voldoen eraan én je kunt altijd terug met de tent (hebben wij dus gedaan).

Je hebt ook altijd bekijks op de camping en een tent die je (bijna) nooit tegenkomt. In tegenstelling tot de Lepelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-06 21:36
Kamperen met kinderen kan makkelijk. Mijn zoontje was 4 weken toen hij voor het eerst in een tent sliep.
Maarja die was 2 weken toen die voor het eerst meeging in het zijspan :D

Ieder jaar rijden wij een paar ritten met de motor voor mensen met beperking en slapen dan ook meestal in een tent op het terrein.
En ieder jaar ga ik naar een wintertreffen op de veluwe tussen kerst en nieuw en daar is hij de voorgaande 3 jaar ook mee naartoe geweest (hij was dus 5 toen die voor het eerst meeging naar dit wintertreffen)
Slapen in een tent tot en met -5 kan makkelijk mits de juiste slaapzak en slaapmat bij hebt.

Maar bji -15 mag die van mij nog niet mee want dan wordt het toch echt serieus koud.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Wij hebben ook wel eens gekampeerd met nachtvorst voor volwassenen is dat prima te doen, als je met zijn 2en onder een dubbel dekbed ligt dan hou je elkaar wel warm. Bij kleine kinderen moet je wel oppassen ze hadden bij ons toen een dikke pyama, slaapzak en een dikke deken over. Babies, ijn nog lastiger warm te houden, die van ons had zelfs een mutsje op.

En hoe gemakkelijk kamperen met een baby hangt wel heel erg van het kind af. Met een baby die snachts de halve camping bij elkaar blaat zou ik niet snel gaan kamperen. Ik heb 2 gemakkelijke kinderen die zelden snachts wakker worden en het al helemaal niet op een schreeuwen zetten.

[ Voor 9% gewijzigd door Chaoss op 01-01-2019 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memphisto
Chaoss schreef op maandag 31 december 2018 @ 18:07:
Op basis van 2 weken en dat was dan met last minute korting. En wat kleinere camping zonder giga waterpark oid. Zonder korting zaten die tenten op 1300-1400 euro. Op van die mega campings in Frankrijk of Italië betaal je zo 2000+ euro... niet dat ik ooit naar zo'n camping zou gaan.

Komende zomer staan we met de vouwwagen op een kleine camping met 25-30 plaatsen, nu al zin in.
Hier kijken we ook erg naar uit! Lekker met eigen vouwwagen e.d. naar een kleine camping. Vertier en vermaak zoeken we zelf wel op in de buurt.

Alleen nu nog de juiste vouwwagen vinden. Wat is er veel keus zeg.. Binnenkort maar eens een paar winkels af om een beter beeld te krijgen van alle plussen en minnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Memphisto schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 13:35:
[...]

Alleen nu nog de juiste vouwwagen vinden. Wat is er veel keus zeg.. Binnenkort maar eens een paar winkels af om een beter beeld te krijgen van alle plussen en minnen.
Wij zij toen naar de caravana beurs in Leeuwarden gegaan dan kun je er gelijk een aantal merken bekijken. Daarna zijn we nog bij 2 dealers geweest en uiteindelijk hebben we in 2015 een Trigano Odyssee gekocht. Voor ons een prima combinatie van prijs, kwaliteit, leefruimte en opzet gemak:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mjATHiPkwIXBSYNLyBTzGeXF/medium.jpg

In dit album staan nog wat foto's.

Verder moet je inderdaad gewoon gaan kijken en afstrepen. Eerst een budget bepalen en of je gebruikt of nieuw wilt kopen dan vallen er waarschijnlijk al een aantal merken af.

[ Voor 20% gewijzigd door Chaoss op 01-01-2019 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1162338

Hallo,

Even een vraag over het koken tijdens het kamperen.

Samen met een vriend gaan we naar de Andes (Cordillera Blanca in Peru). Wij gaan 10 dagen trekking
doen.

Uiteraard nemen wij een gasstelletje mee.

Wij hebben gas van Optimus.

Zijn dat soort gasbusjes gewoon overal verkrijgbaar wereldwijd? Zo nee, welke merken wel, Campinggaz? PrimaGaz?

Hopelijk kan iemand deze vraag beantwoorden. Is moeilijk te vinden op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Ik heb een adapter gekocht ooit. Kan ik prik en schroef gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Anoniem: 1162338 wat voor gasbusje heb je nu dan? Vaak zegt het merk niet veel over de type busjes die ze verkopen. Welk heeft elke aansluiting een type aanduiding (of meerdere) waar je op kan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
lekker op de coleman 413H ( is iets groter dan de hier verkochte 424 zodat je wel 2 pannen kwijt kunt)
op benzine en dat is overal verkrijgbaar !

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
harley schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 21:31:
lekker op de coleman 413H ( is iets groter dan de hier verkochte 424 zodat je wel 2 pannen kwijt kunt)
op benzine en dat is overal verkrijgbaar !
Beetje lastig mee het vliegtuig in te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
maartend schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 21:32:
[...]

Ook zonder benzine? Die peut koop je lokaal.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Ankona schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 22:02:
[...]

Ook zonder benzine? Die peut koop je lokaal.
Alles dat maar naar benzine ruikt geeft problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
maartend schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 21:32:
[...]

sorry had de locatie en het trekking gedeelte ff gemist, dan is die coleman veel te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
Anoniem: 1162338 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 14:23:
Hallo,

Even een vraag over het koken tijdens het kamperen.

Samen met een vriend gaan we naar de Andes (Cordillera Blanca in Peru). Wij gaan 10 dagen trekking
doen.

Zijn dat soort gasbusjes gewoon overal verkrijgbaar wereldwijd? Zo nee, welke merken wel, Campinggaz? PrimaGaz?

Hopelijk kan iemand deze vraag beantwoorden. Is moeilijk te vinden op het internet.
Camping gas zie je eigenlijk alleen in west europa. De andere van coleman/msr/primus/optimus, dus de schroef tankjes, vind je overal. Alleen als je niet door een stad maar een gat komt, tref je ze niet! Doe jezelf een plezier: loodvrij kun je overal krijgen. Werkt ook onder de -10 en op hoogte in tegenstelling tot gas. Koop de whisperlite international met een fles. Ook geen gedonder in het vliegtuig, zolang de fles leeg is en niet in je handbagage zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 20-06 12:08
Anoniem: 1162338 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 14:23:
doen.

In Peru (en de rest van Zuid-Amerika) vind je vooral Lindal B188 / 7/16" UNEF / EN417 aansluitingen, dacht ik. Optimus maakt enkel blikken met die aansluiting, voor zover ik kan zien, dus jouw gasstel heeft die ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-06 14:13
Jelte schreef op maandag 31 december 2018 @ 19:29:
[...]
We hebben er één gehad. Prachtige tent. Misschien wel de mooiste tent ooit.

[Afbeelding]

Maar ik had telkens ruzie met het opzetten van de giraffe. Zoveel, dat we hem weer hebben verkocht en voor een De Waard Lepelaar gegaan. Ook heel mooi en een stuk eenvoudiger op te zetten, omdat het één deel is.
Bij de giraffe zit je sowieso aan 3 rijen haringen en als het slecht weer is en je de wind tegen wilt houden aan 4 rijen. Dat werd me wat te gortig.

Belangrijke kanttekening. Waarschijnlijk lag het gedoe bij opzetten aan het hebben van één grote binnentent. Daardoor kwam het allemaal niet helemaal lekker uit. En dat was lastig.

Dus als je voor een giraffe gaat, zorg voor twee normale binnententen en oefen een paar keer goed. Owh en koop hem bij Gjalt van der Wal. Zijn verkooptteksten zijn wat overdreven. Maar de tenten die je koopt voldoen eraan én je kunt altijd terug met de tent (hebben wij dus gedaan).

Je hebt ook altijd bekijks op de camping en een tent die je (bijna) nooit tegenkomt. In tegenstelling tot de Lepelaar.
Thanks, met dat in mijn achterhoofd es rond gekeken wat er allemaal online kwam van de Waard etc. Nu kwam er van de week een Albatros online, in de buurt, dus die genomen. Nu maar es wachten op goed weer zodat we achterom kunnen oefenen...en komende week es mijn vakantie op het werk gaan vastleggen zodat we iets kunnen gaan zoeken / boeken. Zin in! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Heeft er iemand ervaring met het verhuren via een site als camptoo? Deze zomer gaan we waarschijnlijk niet in het hoogseizoen weg en kan dus evt mijn kosten (en deel van m'n vakantie) voor dit jaar mooi afdekken via verhuur. Zie dat er wel wat vouwwagens aangeboden worden maar ben beetje op zoek naar echte ervaringen ipv de marketingpraat op hun site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Zo, de voorpret is bij ons al begonnen. We gaan dit jaar naar Oostenrijk en hebben besloten om in 2 weken op 2 verschillende campings te staan. Nog niet eerder een verhuizing tijdens vakantie meegemaakt dus ik ben benieuwd hoe dat bevalt. De campings liggen ca. 2,5 uur rijden van elkaar vandaan dus die dag hebben we op zich tijd genoeg (beetje droog weer zou wel fijn zijn, maar dat is altijd zo).
Verder willen we in het voorjaar een paar dagen proef-kamperen, want we vragen ons af of alles nog in de auto past nu we een baby er bij hebben. (Oké, auto inpakken kan je ook oefenen zonder daadwerkelijk te kamperen, maar als de auto toch ingepakt is kun je net zo goed echt weggaan ;)). Mocht het niet in de auto passen dan zal dat een reden zijn om een dakkoffer aan te schaffen. Maar het liefst heb ik gewoon alles zo compact mogelijk en passend in de auto, ik denk dat het wel gaat lukken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

@Cheesy Waar ga je heen in Oostenrijk? Wij zijn vorig jaar naar Karinthië geweest is erg goed bevallen!

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 16-01-2019 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Chaoss schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 20:55:
@Cheesy Waar ga je heen in Oostenrijk? Wij zijn vorig jaar naar Karinthië geweest is erg goed bevallen!
Wij ook ;) Eerst in het westen in de buurt van de Grossglockner (zijn we al een keer in de herfstvakantie geweest maar toen lag het vol sneeuw). En later verkassen we naar het oosten tegen Steiermark aan. Ik heb gelezen dat er veel temperatuurverschil kan zijn tussen dal en berg, dus ik ben benieuwd.

[ Voor 3% gewijzigd door Cheesy op 17-01-2019 07:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Cheesy schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 07:50:
[...]

Wij ook ;) Eerst in het westen in de buurt van de Grossglockner (zijn we al een keer in de herfstvakantie geweest maar toen lag het vol sneeuw). En later verkassen we naar het oosten tegen Steiermark aan. Ik heb gelezen dat er veel temperatuurverschil kan zijn tussen dal en berg, dus ik ben benieuwd.
Wij zaten in de buurt van de Faakersee, Prachtige omgeving, heerlijk klimaat, overdag warm maar 's avonds / 's nachts koelde het lekker af, ideaal om te kamperen.

Wij hebben toen ook in de sneeuw gestaan, dus je het temperatuur verschil kan groot zijn 35gr. in het dal 8gr in de sneeuw.

Verder raad ik je aan om de Kärten card te halen, meestal kunnen die toeristenkaarten niet uit tenzij je er elke dag gebruik van maakt. Maar met de Kártencard kan het met gemak uit, bijna alle skiliften zijn dan gratis, maar ook heel veel musea/parken/dierentuintjes etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Chaoss schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 10:35:
[...]
Verder raad ik je aan om de Kärten card te halen, meestal kunnen die toeristenkaarten niet uit tenzij je er elke dag gebruik van maakt. Maar met de Kártencard kan het met gemak uit, bijna alle skiliften zijn dan gratis, maar ook heel veel musea/parken/dierentuintjes etc.
Yep, die stond al op ons 'lijstje', goede tip (y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ik zal me ook eens melden in dit topic. Vanaf morgen de eigenaar van een Jamet Jametic vouwwagen, deze gekocht op Marktplaats van een gezin wat hem helaas moest verkopen door omstandigheden.

Al mijn kampeerervaringen heb ik met een tent opgedaan, maar we wouden toch met iets meer comfort op pad. Hieronder een snel genomen foto toen ik ging kijken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/E1Bt0Mm9jwtwWXW2OYhCWgm7/full.jpg

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Los van de ervaringen van afgelopen jaren, is het ook een mooi moment om voorruit te plannen en te kijken, daarom een tip: Deze maand is een mooie maand om aanbiedingen te vinden bij de grotere campingwinkels en amazon voor tenten.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

@Slasher wat voor bouwjaar? Op vouwwagenclub.info is trouwens wel veel nuttige info te vinden bijvoorbweld over mogelijke mods etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:05
Wij zijn ook weer aan het kijken voor de zomer. Valt big niet mee.

Iemand nog tips voor een kindvriendelijke camping in Nederland? Niet al te groot, maximaal ongeveer 75 plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 22:39

backupdevice

Boeh!

Wij gaan dit jaar ook weer met de tent op vakantie.

Eerst een week naar de Jurassic Coast in de UK, daarna een weekje in Zeeland.

De voorpret is zo leuk.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-06 14:30
Highfive95 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 22:09:
Wij zijn ook weer aan het kijken voor de zomer. Valt big niet mee.

Iemand nog tips voor een kindvriendelijke camping in Nederland? Niet al te groot, maximaal ongeveer 75 plaatsen.
Tip: https://www.landgoedborkerheide.nl/
Voor Nederland super mooie camping op een park met plekken in het bos. Erg ruime plekken en je loopt zo de hei op. Kleinschalig, kinderen zoeken elkaar op en er is genoeg te ontdekken voor ze. Het grote springkussen is de verzamelplek.

Leuke is het fantastische gemeentezwembad naast de camping waar je onbeperkt in mag, wel de lusten, niet de lasten. Je hoort het zwembad niet op de camping, maar je loopt er in 5 minuten heen via wandelpad door het bos.

Het is echt een erg fraaie camping van een soort die uniek is in NL. De plekken aan het water zijn onwerkelijk mooi gelegen

[ Voor 3% gewijzigd door vandermark op 27-01-2019 14:30 ]

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djeen84
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-06 14:14
Voor een lang weekend kamperen met familie zoek ik tips ten oosten van Utrecht. Regio Soest, Zeist enz.

De Kleine Weide in Renswoude is gesuggereerd maar ik had het idee dat het wel erg rustig is en ik mis iets om te zwemmen. Juni kan mooi weer hebben, en ik zou het zonde vinden om daar dan niets mee te doen. We gaan met een zootje kleine kinderen, zou leuk zijn als er iets extra's is buiten de dingen die we meenemen.

Ik heb geen idee waar ik moet zoeken, voorheen gebruikte ik Zoover en Anwb maar de beste tips krijg je toch via-via.

Bedankt alvast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Djeen84 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 21:03:
Voor een lang weekend kamperen met familie zoek ik tips ten oosten van Utrecht. Regio Soest, Zeist enz.

De Kleine Weide in Renswoude is gesuggereerd maar ik had het idee dat het wel erg rustig is en ik mis iets om te zwemmen. Juni kan mooi weer hebben, en ik zou het zonde vinden om daar dan niets mee te doen. We gaan met een zootje kleine kinderen, zou leuk zijn als er iets extra's is buiten de dingen die we meenemen.

Ik heb geen idee waar ik moet zoeken, voorheen gebruikte ik Zoover en Anwb maar de beste tips krijg je toch via-via.

Bedankt alvast.
Misschien Buitengoed De Boomgaard in Bunnik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:40

Sherlock

No Shit

Slasher schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 14:18:
Ik zal me ook eens melden in dit topic. Vanaf morgen de eigenaar van een Jamet Jametic vouwwagen, deze gekocht op Marktplaats van een gezin wat hem helaas moest verkopen door omstandigheden.

Al mijn kampeerervaringen heb ik met een tent opgedaan, maar we wouden toch met iets meer comfort op pad. Hieronder een snel genomen foto toen ik ging kijken:

[Afbeelding]
Leuk, alvast veel plezier er mee!

Mocht je nog vragen hebben, wij hebben deze nu twee zomers gebruikt:
Vouwwagen
Een Jametic uit 2005, als ik het goed heb.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NRJ020
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:23
Djeen84 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 21:03:

Bedankt alvast.
Het grote bos in Doorn?

Itho Amber 95 + WPV-H 240L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Sherlock schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 09:39:
[...]

Leuk, alvast veel plezier er mee!

Mocht je nog vragen hebben, wij hebben deze nu twee zomers gebruikt:
[Afbeelding: Vouwwagen]
Een Jametic uit 2005, als ik het goed heb.
Mooie camping zo met die groene plekken, welk land is dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:39
Cheesy schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 09:49:
[...]

Als je groene plekken zoekt moet je naar plekken gaan waar het regelmatig regent ;)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:40

Sherlock

No Shit

Cheesy schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 09:49:
[...]

Dat is Camping Les Sapins in de Franse Pyreneeën. En inderdaad, het regent er wel eens en af en toe was ook ook iets te koud voor de zomervakantie, maar het is een fijne camping in een schitterend gebied.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Sherlock schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 10:09:
[...]

Dat is Camping Les Sapins in de Franse Pyreneeën. En inderdaad, het regent er wel eens en af en toe was ook ook iets te koud voor de zomervakantie, maar het is een fijne camping in een schitterend gebied.
Tnx, die bewaar ik even in m'n bladwijzers voor eventueel in de toekomst. Altijd handig om wat adresjes te bewaren.
Wij zijn jaren naar Luxemburg geweest, daar had je ook van die mooie camping met groene hagen eromheen. Een klein beetje privacy vind ik ook wel fijn. Ik ben niet zo van die massale grasvelden waar iedereen kont aan kont staat ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-06 14:28
Horrorvakantie geboekt. Met de vouwwagen naar de Beerze Bulten in Hardenberg.

-O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Rudolf schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 10:18:

-O-
De kinderen hebben je overgehaald na de overdaad aan reclame's voor het jeugdjournaal ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0nk
  • Laatst online: 22:01

m0nk

16-09-2003 15.15

Ah toevallig van de week weer geboekt, 2,5 week naar de camping waar we vorig jaar ook stonden..

https://www.camping-gorgesduchambon.com/nl/

Vorig jaar op de heenweg een lekke band op zondag bij Gent (flink wat vertraging opgelopen) en op vakantie met mijn scheenbeen tegen een stalen stang aan gelopen waarbij mijn huid open lag tot op het bot. Hopelijk komende zomer wat meer gebruik maken van het zwembad en het zwemmeer in de buurt.. :P

Voor het eerst dat we 2x achter elkaar naar dezelfde camping gaan. Maar de plekken 180+ m2 zijn echt heel relaxed, rustig en groot. Genoeg te doen in de omgeving. Voetbalveldje voor de jongens, klimparken in de buurt. Gaan ons wel vermaken.

[ Voor 7% gewijzigd door m0nk op 31-01-2019 13:01 ]

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:41
Rudolf schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 10:18:

-O-
Vorig jaar op de kleine wolf gestaan. Dochter heeft er nog steeds over. Voor haar een top vakantie. Wij hebben vooral genoten van het mooie zomerse weer.
Als je het principe aanhoudt als de kinderen wat te doen hebben heb ik vakantie. Ga je een top vakantie krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Tito129 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 18:17:
[...]

Vorig jaar op de kleine wolf gestaan. Dochter heeft er nog steeds over. Voor haar een top vakantie. Wij hebben vooral genoten van het mooie zomerse weer.
Als je het principe aanhoudt als de kinderen wat te doen hebben heb ik vakantie. Ga je een top vakantie krijgen!
Ze vermaken zich ook prima op kleinere campings. Voor ons echt geen mega campings, enige rust is ook nodig voor ons.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 22:39

backupdevice

Boeh!

m0nk schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 13:00:
Ah toevallig van de week weer geboekt, 2,5 week naar de camping waar we vorig jaar ook stonden..

https://www.camping-gorgesduchambon.com/nl/

Vorig jaar op de heenweg een lekke band op zondag bij Gent (flink wat vertraging opgelopen) en op vakantie met mijn scheenbeen tegen een stalen stang aan gelopen waarbij mijn huid open lag tot op het bot. Hopelijk komende zomer wat meer gebruik maken van het zwembad en het zwemmeer in de buurt.. :P

Voor het eerst dat we 2x achter elkaar naar dezelfde camping gaan. Maar de plekken 180+ m2 zijn echt heel relaxed, rustig en groot. Genoeg te doen in de omgeving. Voetbalveldje voor de jongens, klimparken in de buurt. Gaan ons wel vermaken.
Mooie camping! Twee jaar geleden geweest. Mooie omgeving, vooral het riviertje achter de camping is relaxed , vooral dat zandbankje links is leuk om te picknicken .

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-06 00:41
Iemand hier nog een mooie camping in de Dolomieten met ruime plaatsen. Liefst een camping van +/- 20 to 100 plaatsen?

Daarnaast is een mooie camping in Toscane met dezelfde eisen ook welkom :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:26
Luuk84 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 20:29:
Iemand hier nog een mooie camping in de Dolomieten met ruime plaatsen. Liefst een camping van +/- 20 to 100 plaatsen?

Daarnaast is een mooie camping Toscane met dezelfde eisen ook welkom :)
Voor Toscane is Valle Gaia wel een aanrader. Paar jaar geleden vlak voor het hoogseizoen geweest.
Top camping. In het hoogseizoen is reserveren aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phony
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Zo, wij zijn op zoek naar een leuke camping in (zuid)Duitsland, geschikt voor kleine kinderen (3 en 6). Het lijkt erop dat veel campings vrij open zijn en dat er veel caravans in rijtjes staan. Het lijkt daarmee wat minder sfeervol dan de campings die ik in Frankrijk gewend ben. Is dat typisch voor de Duitse campings of zoek ik niet goed?

Wie heeft er nog een mooie aanrader?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
heya.

Een nieuwe trekking in de buurt. Lijkt me echt een geweldig mooie, ken al gedeeltes er van;
http://hikingadvisor.be/hoge-ardennenroute/

Hoge Ardennenroute

Over het plateau van de Hoge Venen naar de heuvels en valleien tussen de vier grote rivieren ten zuiden van Samber en Maas. De Amblève, Ourthe, Lesse en Semois begeleiden je over je trektocht dwars door de Ardennen. Aan klimmen en dalen over smalle en brede wandelpaadjes is er geen tekort. In verschillende meerdaagse etappes ontdek je de rijke verscheidenheid aan landschappen en natuurschoon, allen makkelijk te bereiken met het openbaar vervoer. Overnachten kan op de voorziene en erkende bivakplaatsen of campings in de buurt, altijd met respect voor de natuur. Maar je moet ook zelf aan de slag met de wandelkaart om je routeplan samen te stellen, zodat je op het einde helemaal klaar bent om de wijde ‘hiking’ wereld in te duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:29

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
@Phony
Dat lijkt vaak wel typisch voor de campings die je makkelijk vindt met Google. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Gonadan op 05-02-2019 21:14 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Phony schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 21:10:
Is dat typisch voor de Duitse campings of zoek ik niet goed?

Wie heeft er nog een mooie aanrader?
Dat is wel redelijk Duits ja... Die zijn nu eenmaal netter, geordender en punctueler dan Fransen, vandaar dat ik veel beter met Duitsers overweg kan :P

Wij stonden 3 jaar geleden op camping Wirthshof in de buurt van de Bodensee. Middelgrote camping, mooie buiten speeltuin maar ook een mooie binnen speeltuin (handig bij regen! ). Erg net sanitair, het sanitairgebouw het verst van de ingang was toen net gerenoveerd en daar sta je ook in de buurt van de grote speeltuin.

Dit was ons plekje daar:
Wasdag

Verder een erg mooie omgeving waar veel te doen is!

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 05-02-2019 21:27 ]

Pagina: 1 ... 39 ... 258 Laatste