Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 38 39 40 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Deveon
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
quote:
[b]Deveon schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:43
Nu nog even de binnenkant verven en zal daarna een aantal foto's plaatsen. Totale investering was nog geen 1000 euro inclusief nieuwe banden en hij is technisch nog in top staat. Enige "nadeel" vind ik dat het er van buiten erg ouderwets uitziet en ik het (nog) niet zie zitten om de buitenkant te schuren/verven.
De vakantie zit erop en de caravan is gaan overwinteren. Helaas niet alles kunnen doen, maar zo blijf ik bezig ;)

Work in progress:

Alleen nog even de vloer en de kastdeurtjes om de puntjes op de i te zetten.

• janvanmil
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22-02 22:54
quote:
Nakebod schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 18:26:
[...]

Niet een hele week. Wel dit weekend. Het is nat, maar niet constant. Alleen wel met irritante tussenpozen dat je eigenlijk net niets helemaal droog kan doen :)

Tarp oneindig veel +1
[afbeelding]
Wat voor trap heb je? In mijn el cheapo decathlon tarp beginnen wat gaatjes te vallen.

• Nakebod
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 22:15

Nakebod

Nope.

Safarica Sunset van 4x4.

https://www.dewitschijndel.nl/safarica-sunset-tarp/

Vast niet de beste tarp voor die prijs, maar ik kon hem met flinke korting krijgen omdat deze een gaatje had. Die hun eigen reparatieafdeling trouwens netjes geplakt had.

Blog items | Last song played: The Last Internationale - I'll Be Alright

• Chaoss
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 21:33

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

quote:
Phony schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 18:46:
[...]

Dat niet. Hele week 35 graden in de Dordogne, maar op het moment dat je de vouwwagen aan het inklappen bent in de zeikregen.... net ff jammer.
Vorig jaar hetzelfde gehad in Tsjechië. Bloedheet weer en in de nacht voordat we naar huis gingen begon het te regenen, flinke buien af en toe. 'S ochtends wat afwachten, uiteindelijk toch de vouwwagen ingeklapt en naar huis gereden.

Volgende ochtend om 9 uur opgestaan en gelijk de vouwwagen voor de deur uitgeklapt om hem even droog te laten waaien. Vantevoren keek ik er enorm tegenop om hem nat in te klappen, maar thuis even uitklappen steld ook weinig voor.

Greatness Awaits! PSN: Wanderer200

• Bhagavad
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 21:28
quote:
Chaoss schreef op zondag 2 september 2018 @ 20:51:
[...]
Vorig jaar hetzelfde gehad in Tsjechië. Bloedheet weer en in de nacht voordat we naar huis gingen begon het te regenen, flinke bui af en toe. 's ochtends wat afwachten, uiteindelijk toch de vouwwagen ingeklapt en naar huis gereden.
Mijn laatste herinnering aan Tsjechië was het ultragroene gras en de onophoudelijke regen die daar kennelijk altijd bijhoort en de zwemvliezen, duikbril en kaplaarzen.
Het viel in die weken allemaal op de zeiknatte tent.
Het lichtpunt van de dag was de warme douche. :P

Mijn tip: "Vermijd landen met uitbundig gifgroen gras!!" :Y

Gelukkig ging de zon weer schijnen toen wij na weken regen de tent weer opbraken.
Ondanks die ene dag zon kijk ik toch wat somber tegen die vakantie aan.
Kan ook een 'flaw of character' zijn. :+

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Je kan altijd pech hebben natuurlijk :+ wij hadden supergoed weer in zuid-Tsjechië. Eerste 3 dagen waren wat wisselvallig en dus de laaste dag, daartussen was het 30+ graden, oftewel 12 dagen zon.

Je tip mbt het gras vind ik geen goede trouwens. Dit jaar zaten we in Karinthië en daar was het gras ook groen (letterlijk en figuurlijk :P), maar dat is omdat er af en toe 's avonds een onweersbui valt. Geen reden om zo'n mooie regio te laten schieten want overdag was het weer prima.

Chaoss wijzigde deze reactie 02-09-2018 22:55 (42%)

• janvanmil
Wat voor haringen kan ik het beste gebruiken voor wat stenige / stronkige bodem. Ik heb m'n aluminium haringen weer naar de knoppen geholpen in de Apenijnen.

• Reinier
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 21:45
quote:
janvanmil schreef op maandag 3 september 2018 @ 09:38:
Wat voor haringen kan ik het beste gebruiken voor wat stenige / stronkige bodem. Ik heb m'n aluminium haringen weer naar de knoppen geholpen in de Apenijnen.
Ik vind stalen U-haringen daar wel fijn voor (bijv. deze: https://www.outwell.com/e...cessories/super-u-peg-box). Als het echt rotsig is moeten het spijkers zijn zoals dit: https://www.outwell.com/e...accessories/spike-peg-box of Tarzan-pennen.

• The Legend
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 20:48
Ik ga voor volgend jaar deze Haba schroefharingen proberen.

Ik ben toch malle pietje niet!

• Yukkie
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 13:10

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Hoewel de winkels dicht zijn, toch een klein lichtpuntje (althans, dat hoop ik) in het Vrijbuiter-drama:
quote:
RODEN – In verband met de voortgang van de onderhandelingen zijn alle Vrijbuiter winkels tot nader order gesloten. Dat betekent dat de winkels ook zaterdag 1 en zondag 2 september gesloten zijn.
bron: http://dekrantnieuws.nl/v...en-tot-nader-order-dicht/

Ik ben zelf afgelopen donderdag nog even in Gouda geweest. De De Waard hoek was helemaal leeg gehaald (logisch), maar voor de rest stond er nog best wel wat handel. Ik wilde eigenlijk nog een stoel hebben, maar alle goede stoelen waren al weg (logisch) dus heb alleen wat klein spul ingeslagen. Het was wel erg druk, zo wrang altijd dat zo'n faillissement uitverkoop voor nodig is. Wat mij overigens woensdag al op viel was dat het filiaal in Roermond helemaal niet meer open ging, mogelijk dat voor dat filiaal het doek definitief gevallen is.

We've got that ring of confidence | Tent te koop!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 22-02 14:17

Wailing_Banshee

You're Next

quote:
Yukkie schreef op maandag 3 september 2018 @ 11:45:
Hoewel de winkels dicht zijn, toch een klein lichtpuntje (althans, dat hoop ik) in het Vrijbuiter-drama:

[...]

bron: http://dekrantnieuws.nl/v...en-tot-nader-order-dicht/

Ik ben zelf afgelopen donderdag nog even in Gouda geweest. De De Waard hoek was helemaal leeg gehaald (logisch), maar voor de rest stond er nog best wel wat handel. Ik wilde eigenlijk nog een stoel hebben, maar alle goede stoelen waren al weg (logisch) dus heb alleen wat klein spul ingeslagen. Het was wel erg druk, zo wrang altijd dat zo'n faillissement uitverkoop voor nodig is. Wat mij overigens woensdag al op viel was dat het filiaal in Roermond helemaal niet meer open ging, mogelijk dat voor dat filiaal het doek definitief gevallen is.
Een collega van m'n partner hadden er absouut niet bij stilgestaan toen ze "even" naar de Vrijbuiter in Roden waren gegaan. Totdat ze de rij voor de winkel zagen, alleen al mensen die naar binnen wilden. Dus zijn ze maar omgedraaid :p

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Bhagavad
quote:
janvanmil schreef op maandag 3 september 2018 @ 09:38:
Als je vergeet te melden om wat voor tent, welk gebruiksprofiel en welke haringen het gaat is het een beetje koffiedikkijken. :P

Aluminium haringen gebruiken wij alleen voor onze lichtgewicht tenten, logisch.
Nadeel is dat je die al op softijs kunt kromslaan. :+

Dus naast het setje aluminium haringen neem je een paar sterke stalen rotspennen mee waarmee je het gat "voorslaat".
Dat kan met een hamer, maar een willekeurige lokale steen blijkt ook uitstekend te werken voor de grammenjager.
Vervolgens trek je de stalen pen er weer uit en mep je de aluminium pen in het gaatje.
Etc.

Het is wat omslachtig, maar als je echt op de grammen moet letten werkt het prima.
Is gewicht geen bezwaar, dan is aluminium niet het meest handige materiaal voor een haring, maar pak je enkel rotspennen. ;)

• Refro
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 17:31
quote:
Yukkie schreef op maandag 3 september 2018 @ 11:45:

[...]
Wat mij overigens woensdag al op viel was dat het filiaal in Roermond helemaal niet meer open ging, mogelijk dat voor dat filiaal het doek definitief gevallen is.
In Roermond komt hier in voorjaar 2019 een Decathlon, dit zou in een (groot) deel van het vrijbuiter pand komen. Wellicht wordt dit nu groter en eerder, heb er in de lokale media niets over kunnen vinden tot nu toe.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

quote:
Bhagavad schreef op maandag 3 september 2018 @ 13:51:
[...]
Wij hebben 2 aluminium haringen. Die zijn voor de twee scheerlijnen van de luifel (die we alleen opzetten als het regent :p). De rest zijn van die mooie spijkers! Het nadeel is alleen soms dat je ze er niet uit krijgt... (als dat kleine stukje metaal bovenin de spijker afbreekt :p)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ik vind dat die spijkers in gewone aarde ook niet bijster veel houvast hebben. Meestal gebruik ik V-Haringen, tenzij er veel stenen zijn dan gebruik ik spijkers op de plaatsen waar de V-haringen niet de grond in willen. Verder pen-haringen voor licht werk zoals grondzeil ed.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

quote:
Chaoss schreef op maandag 3 september 2018 @ 14:08:
ik vind dat die spijkers in gewone aarde ook niet bijster veel houvast hebben. Meestal gebruik ik V-Haringen, tenzij er veel stenen zijn dan gebruik ik spijkers op de plaatsen waar de V-haringen niet de grond in willen. Verder pen-haringen voor licht werl zoals grondzeil ed.
Als je in de zomer kampeert, is het maar zelden dat de aarde zo los is dat je geen houvast hebt met spijkers. Dan moet je het al bijna over zand hebben... Meestal is de grond al zo hard (combinatie van zon, droogte en tenten die zelfs bij regen de grond droog houden...) dat je al blij bent als je je spijkers de grond in krijgt...

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Hangt er vooral af waar je kampeerd. ik ben de laatste jaren in Nederland, Duitsland, Tsjechie en Karinthië geweest en daar hadden de spijkerharingen in gewone aarde toch beduidend minder dan V-haringen. In Karinthië was het wel een vreemde mix, op de ene plek kreeg ik een V-Haringen de grond niet in terwijl ik ze er op een ander punt zo weer uit trok.

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 16:31

-tom-562

Oliesjeik

Ik gebruik het liefst ook van die V-haringen. Nu heb ik bij de laatste camping wel weer bijna alleen pen- en rotsharingen gebruikt, omdat de grond daar knetterhard was.
Heeft er iemand nog een tip voor een goede haringtrekker, ik heb er 3 gesloopt afgelopen zaterdag :+

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

quote:
Lijkt me ook wel wat, boormachientje heb ik toch al mee voor de pootjes.

Zijn wel aardig prijzig, vooral als je meerdere setjes nodig hebt. Ik had tijdens mijn laatste vakantie even de haringen moeten tellen.

• JP_S
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22-02 17:03
quote:
-tom-562 schreef op maandag 3 september 2018 @ 15:36:
Heeft er iemand nog een tip voor een goede haringtrekker, ik heb er 3 gesloopt afgelopen zaterdag :+
klauwhamer 8)7 ;)

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

quote:
-tom-562 schreef op maandag 3 september 2018 @ 15:36:
Ik gebruik het liefst ook van die V-haringen. Nu heb ik bij de laatste camping wel weer bijna alleen pen- en rotsharingen gebruikt, omdat de grond daar knetterhard was.
Een haring.... Dat is het grootste probleem van spijkers, een andere haring is zo lastig als haringtrekker te gebruiken :p

En v-haringen vind ik persoonlijk weer helemaal niets :D

• The Legend
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 20:48
quote:
Chaoss schreef op maandag 3 september 2018 @ 15:54:
[...]

Lijkt me ook wel wat, boormachientje heb ik toch al mee voor de pootjes.

Zijn wel aardig prijzig, vooral als je meerdere setjes nodig hebt. Ik had tijdens mijn laatste vakantie even de haringen moeten tellen.
Op het vouwwagenclubforum zijn een ook aantal mensen die gewoon M10 200mm houtdraadbouten gebruiken. Stuk goedkoper, maar dan heb je geen haakje voor de tentlusjes :P

Ik ben toch malle pietje niet!

• dreamscape
  • Registratie: oktober 2001
  • Nu online
quote:
The Legend schreef op maandag 3 september 2018 @ 16:28:
[...]

Op het vouwwagenclubforum zijn een ook aantal mensen die gewoon M10 200mm houtdraadbouten gebruiken. Stuk goedkoper, maar dan heb je geen haakje voor de tentlusjes :P
Die lusjes kunnen best gewoon om de bout heen. Desnoods pak je er een voorraad grote ringen bij. Ben je waarschijnlijk nog steeds goedkoper uit dan met die speciale set.

Punctuality is the politeness of kings

• janvanmil
quote:
Bhagavad schreef op maandag 3 september 2018 @ 13:51:
[...]

Als je vergeet te melden om wat voor tent, welk gebruiksprofiel en welke haringen het gaat is het een beetje koffiedikkijken. :P

Dus naast het setje aluminium haringen neem je een paar sterke stalen rotspennen mee waarmee je het gat "voorslaat".
Dat kan met een hamer, maar een willekeurige lokale steen blijkt ook uitstekend te werken voor de grammenjager,
Vervolgens trek je de stalen pen er weer uit en mep je de aluminium pen in het gaatje.
Etc.

Het is wat omslachtig, maar als je echt op de grammen moet letten werkt het prima.
Is gewicht geen bezwaar, dan is aluminium niet het meest handige materiaal voor een haring, maar pak je enkel rotspennen. ;)
Het gaat om twee tenten. Ik heb een lichtgewicht tentje (Bardani Alpi) welke ik (als 1 persoonstent) gebruik voor meerdaagse tochten (hiken of kanoën) en als trekkerstentje (voor 2 personen) naast de auto als we op doorreis zijn. Hierbij zitten dus die aluminium haringen. Lichtgewicht is leuk, maar de frustratie van kromme haringen / de tent niet goed kunnen vastzetten is voor mij veel erger :P.

Daarnaast een (drie persoons) Bardani Cortina (met stalen haringen). Die heb ik dus inderdaad gebruikt om 'voor te slaan'. Dat ging redelijk, maar in de rotsige bodem ontstond op plekken een gat met los grind en gruis waarin de aluminium haring niet bleef zitten. Erg irritant als de tent voor de rest goed staat 8). Hier zitten ook een paar van die V-haringen bij (voor de scheerlijnen).

Ik zit dus te denken aan de combi van 'niet overdreven zwaar', inzetbaar op verschillende soortengrond, maar wel 'hufterproof' (ik ken mezelf ondertussen een beetje ;) ). Nu lees ik rotspennen of V / U haringen. Wat zijn de voor / nadelen?

• Bhagavad
quote:
Wailing_Banshee schreef op maandag 3 september 2018 @ 14:00:
[...]
Wij hebben 2 aluminium haringen. Die zijn voor de twee scheerlijnen van de luifel (die we alleen opzetten als het regent :p). De rest zijn van die mooie spijkers! Het nadeel is alleen soms dat je ze er niet uit krijgt... (als dat kleine stukje metaal bovenin de spijker afbreekt :p)
Daar zijn klauwhamers weer handig voor. :)
Er zitten er twee van in de Karsten tentzak.

Niet iets voor op de fiets, in die tijd kneep ik dan maar twee rotspennen horizontaal strak tegen elkaar rond de vastzittende haring, niet geweldig maar het werkt vaak wel.
Anders net zo lang uit alle richtingen tegen de vastzittende haring kleunen tot die los komt te zitten.
Hamer bij de kampeerburen lenen werkt ook. ;)
quote:
janvanmil schreef op maandag 3 september 2018 @ 19:53:
[...]
Ik zit dus te denken aan de combi van 'niet overdreven zwaar', inzetbaar op verschillende soortengrond, maar wel 'hufterproof' (ik ken mezelf ondertussen een beetje ;) ). Nu lees ik rotspennen of V / U haringen. Wat zijn de voor / nadelen?
Op harde ondergrondjes sla je V-haringen ook geheid krom, wij zijn er maar mee gestopt.

Alleen nog maar rotspennen die compacter zijn mee te nemen dan een berg V-haringen.
Voor superzachte ondergrondjes nog wel een stuk of 10 van die V-haringen mee voor nood, maar veel gebruiken nou nee.

Maar op drijfzand begin je niet zoveel met rotspennen, wel iets om rekening mee te houden.
In het hooggebergte gebruiken ze aan het einde van de scheerlijn soms een soort van grote flap.
Daar kun je dan weer losse stenen op stapelen, iets dat prima schijnt te werken.
Op graniet krijg je sowieso geen haring de grond in zonder (accu)hamerboor.

Bhagavad wijzigde deze reactie 03-09-2018 20:33 (37%)

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

quote:
Bhagavad schreef op maandag 3 september 2018 @ 20:06:
[...]
Daar zijn klauwhamers weer handig voor. :)
als er nou klauwhamers zijn met rubberen hamer...
quote:
Maar op drijfzand begin je niet zoveel met rotspennen, wel iets om rekening mee te houden.
In het hooggebergte gebruiken ze aan het einde van de scheerlijn soms een soort van grote flap.
Daar kun je dan weer losse stenen op stapelen, iets dat prima schijnt te werken.
Op graniet krijg je sowieso geen haring de grond in zonder (accu)hamerboor.
Op drijfzand doe je ook niet zoveel met je tent :p

Wij hebben op een camping in Spanje gestaan (zo'n 100km onder Madrid) die heel mooi een overkapping had (erg handig in die omgeving!), maar ook een laagje van 1cm op een rotsbodem... Haringen waren toen dus een absolute no-go (wij waren ook de enige tent daar :p) Dus een scheerlijn om een paal van die overkapping gebonden (mocht er een stormvlaag langs zijn gekomen, was de tent wel aan die lijn blijven hangen) en de rest met stenen vastgezet. Nu blijft onze tent perfect staan zonder scheerlijnen en haringen (voordeel van een koepel), maar de luifel heeft echt wel iets nodig. Geen flap, maar gewoon de scheerlijnen om de steen heen knopen en stenen op de lusjes van de tent gezet.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Nieuws over de vrijbuiter:

https://www.rtvnoord.nl/n...t-definitief-dicht-update

Kort: Roden wordt gesloten, Zaandam en Gouda worden overgenomen.

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Goed nieuws! Wel opvallend, ik zou eerder verwacht hebben dat Gouda zou sluiten (is in de buurt van de huidige Vervat winkel in Rotterdam) en dat dan die in Roden open zou blijven ivm de geografische spreiding. Ben wel benieuwd, ik was niet heel erg onder de indruk van de winkel en assortiment van Vervat toen ik daar onlangs was.

Oh, ik zie nu pas dat Vervat vwb de winkel in Roden er niet uit is gekomen met de verhuurder van het pand aldaar. Is er nu dan eigenlijk nog een (grote) kampeerwinkel over in het hoge noorden van het land?

Yukkie wijzigde deze reactie 04-09-2018 13:20 (28%)

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

quote:
Yukkie schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 13:17:
Oh, ik zie nu pas dat Vervat vwb de winkel in Roden er niet uit is gekomen met de verhuurder van het pand aldaar. Is er nu dan eigenlijk nog een (grote) kampeerwinkel over in het hoge noorden van het land?
Niet dat ik weet. Voor de kleine dingen kun je nog wel naar Bever (zit in de stad Groningen), maar iets als de Vrijbuiter volgens mij niet meer. Gelukkig hebben we tegenwoordig internet, de post bezorgt nog wel bij ons :p

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

quote:
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 14:36:
[...]
Gelukkig hebben we tegenwoordig internet, de post bezorgt nog wel bij ons :p
[ouwe-lul-modus] En dat is de reden waarom winkels als de vrijbuiter allemaal failliet gaan!!!11

;)

Maar om toch nog enigzins zinvol te reageren: Er gaat toch niets boven eens of een paar keer per jaar een uurtje of wat door zo'n winkel te struinen om in de vakantie-mood te komen en met allemaal (kleine) dingen thuis te komen die je eigenlijk niet heel erg nodig hebt.

Yukkie wijzigde deze reactie 04-09-2018 20:55 (30%)

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

quote:
Yukkie schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 20:52:
[...]
[ouwe-lul-modus] En dat is de reden waarom winkels als de vrijbuiter allemaal failliet gaan!!!11
Nee hoor, we zijn vorig jaar gewoon naar de Vrijbuiter gegaan toen we stoeltjes nodig hadden! Maar ik heb het over nu: geen grote kampeerwinkel meer in de buurt... Dus dan moet je wel naar internet...

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ja ons jaarlijkse bezoekje aan Roden zit er ook niet meer in, dan maar online bestellen bij Obelink :P. Sommige dingen zoals een stoel wil je natuurlijk irl uitproberen.

In Drachten heb je nog Veneboer, daar heb ik al een aantal keer wat gekocht. Best een redelijke winkel maar natuurlijk niet te vergelijken met Vrijbuiter qua assortiment.

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 21:26

vhal

ಠ_ಠ

Vervat heeft wel een redelijk assortiment en heeft wel 'zijn naam' in Rotterdam e.o. Wel fijn dat de vestiging in Gouda open blijft, de locatie/winkel van Vervat in Rotterdam vond ik nou niet echt bijzonder.

Afgelopen zomer had ik nog wat besteld bij Vervat, dat werd vlot geleverd i.t.t. Obelink. Daar is een levertijd van een week eerder normaal dan uitzondering :/

Mijn V&A - - - ME is geen bezittelijk voornaamwoord

• ProudElm
  • Laatst online: 17:46
Ons vakantie seizoen begint altijd met een dagje Obelink O-) . lekker rond neuzen in de hallen en dan altijd met te veel nuttige/nutteloze dingen weer naar huis..

Online daar nog nooit besteld, mede inderdaad door de levertijd, daarin was de vrijbuiter wel lekker snel

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

quote:
ProudElm schreef op woensdag 5 september 2018 @ 09:09:
Ons vakantie seizoen begint altijd met een dagje Obelink O-) . lekker rond neuzen in de hallen en dan altijd met te veel nuttige/nutteloze dingen weer naar huis..
Dat begon bij ons altijd met een dagje Vrijbuiter (geen idee waar Obelink zit...) om daarna nog even naar Bever te gaan voor de restjes.

• ProudElm
  • Laatst online: 17:46
Obelink ligt bij Winsterwijk. Dat is voor het gros van Nederland wel uit de richting, maar voor veel Duitsers om de hoek gezien het grote aantal Duitsers altijd daar :-) hah

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik was daar begin augustus (is voor mij naar 20 minuten rijden), ik geloof dat 80% Duits was :p

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• teacher
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22:42

teacher

Moderator Consumentenelektronica

Dysgaf!

quote:
janvanmil schreef op maandag 3 september 2018 @ 19:53:
[...]

Het gaat om twee tenten. Ik heb een lichtgewicht tentje (Bardani Alpi) welke ik (als 1 persoonstent) gebruik voor meerdaagse tochten (hiken of kanoën) en als trekkerstentje (voor 2 personen) naast de auto als we op doorreis zijn. Hierbij zitten dus die aluminium haringen. Lichtgewicht is leuk, maar de frustratie van kromme haringen / de tent niet goed kunnen vastzetten is voor mij veel erger :P.

Daarnaast een (drie persoons) Bardani Cortina (met stalen haringen). Die heb ik dus inderdaad gebruikt om 'voor te slaan'. Dat ging redelijk, maar in de rotsige bodem ontstond op plekken een gat met los grind en gruis waarin de aluminium haring niet bleef zitten. Erg irritant als de tent voor de rest goed staat 8). Hier zitten ook een paar van die V-haringen bij (voor de scheerlijnen).

Ik heb alle bijgeleverde haringen vervangen door aluminium rotspennen. Destijds gekocht bij de zwerfkei.
Ze lijken hierop: https://www.kampeermarkt....rt-aluminium-rotspen.html

In echt losse zandgrond of hele natte grond hebben ze weinig grip (dus ik neem altijd 4 extra lange spijkers mee) maar voor 85% van de grond zit je goed en je kan er op rammen met een hamer. :Y

Wise enough to play the fool

• Rudolf
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 22-02 16:41
Het is dat ik nog voor de rest van m'n leven genoeg V haringen heb. (nog 3 grote zakken vol), anders zou ik ook voor iets gaan wat je kunt schroeven met een accuschroefmachientje.

• Exocet
  • Niet online
Stond deze zomer op een camping in het schwarzwald met rotsachtige bodem en de simpele standaard Jamet haringen gingen er sowieso niet in. De V-haringen ook zeer moeilijk, de punt is dan gewoon niet scherp genoeg. De simpele schroefharingen van de kampeermarkt wel. Daarnaast ook nog wat rotsharingen van de camping geleend, omdat ik het niet helemaal aandurfde met alleen de schroefharingen.

• MichielK71
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 22-02 17:08
quote:
Wailing_Banshee schreef op woensdag 5 september 2018 @ 09:15:
[...]

Dat begon bij ons altijd met een dagje Vrijbuiter (geen idee waar Obelink zit...) om daarna nog even naar Bever te gaan voor de restjes.
In Veendam heb je Lamain. Dat is op zich ook wel een redelijk goed gesorteerde kampeerwinkel. Niet zo groot als de Vrijbuiter in Roden, maar wel goed voor het standaard spul.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

quote:
MichielK71 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 13:16:
[...]

In Veendam heb je Lamain. Dat is op zich ook wel een redelijk goed gesorteerde kampeerwinkel. Niet zo groot als de Vrijbuiter in Roden, maar wel goed voor het standaard spul.
Die kende ik niet! Zie je waarschijnlijk ook niet vanaf de N33 :p Goed om te weten.

• MichielK71
quote:
Wailing_Banshee schreef op woensdag 5 september 2018 @ 13:21:
[...]

Die kende ik niet! Zie je waarschijnlijk ook niet vanaf de N33 :p Goed om te weten.
Die zie je inderdaad niet van de N33 :)

Ik weet niet of je Veendam een beetje kent. Je gaat bij de afslag 38 de weg af. Gaat dan richting centrum van Veendam. Aangekomen bij de 'grote' rotonde ga je er bij de eerste afslag af richting het industrie terrein. Doorrijden tot je weer bij een rotonde uitkomt. Die neem je rechtdoor (2e afslag) en dan is het nog ongeveer 100 meter en dan zit Lamain aan de rechter kant.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

quote:
MichielK71 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 14:09:
[...]

Die zie je inderdaad niet van de N33 :)

Ik weet niet of je Veendam een beetje kent. Je gaat bij de afslag 38 de weg af. Gaat dan richting centrum van Veendam. Aangekomen bij de 'grote' rotonde ga je er bij de eerste afslag af richting het industrie terrein. Doorrijden tot je weer bij een rotonde uitkomt. Die neem je rechtdoor (2e afslag) en dan is het nog ongeveer 100 meter en dan zit Lamain aan de rechter kant.
Ik ken Veendam alleen van de N33 :p Maar ik had al even gekeken waar ze zaten. Is niet zo moeilijk te vinden. Volgend jaar toch maar eens kijken (we zoeken nog een schaduwdoek...)

• koelkast
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Triest dat de Vrijbuiter Roden dicht gaat. Kende de oprichter persoonlijk en heb er jaren vlakbij gewoond vanaf m'n jeugd, en ik kom er nog zeer regelmatig. Een heel aantal bekenden daar werken.
Familie en vrienden uit het hele land kwamen regelmatig een dagje op bezoek in combinatie met de Vrijbuiter Roden, toen nog het enige filiaal. Vervelend en erg jammer!

• driel24
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 20:41
quote:
Ik heb ze gebruikt !! Bevallen super.
Ze zijn wel heel lang. Vreten daardoor stroom uit je accuboor :)

update :
We hebben +- 14 jaar met een firino6 van Obelink gekampeerd.
Altijd zeer fijn.... Maar hij was wel erg groot en zwaar.
7.40 x 4.25 >> scheerlijnen erbij en je zit zomaar op 8.5 x 5.5.
De jongens slapen al jaren in een katoenen bijzet tent.
Erg moeilijk om een plekje te vinden waar alles op past.

We zijn nu over op een kleinere tunnel (6.5 x 3.2) EN opblaasbaar.
https://www.obelink.nl/ob...asy-air.html?sqr=rome&
Echt... dit is gewoon super. Waren we altijd +- 2 uur bezig om de tent te zetten.
Nu in 15 minuten klaar.

driel24 wijzigde deze reactie 05-09-2018 15:40 (38%)

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

• SMSfreakie
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
en dan mag je nog altijd een weekendje "gratis" kamperen.. is het mooie weer een beetje op zo te zien..

gelukkig hoeft dan niet de hele handel mee.. en volstaat een luifeltje / tarp ook wel ipv een complete (winter)voortent.. wat ook nog een drama was :')
alleen moet ik dan nog zn linker voorpootje nakijken.. want die wou bij vertrek van de camping niet meer omhoog / omlaag draaien..
met wat wurgen hem toch omhoog gekregen en een ty-wrap er om zodat die niet 123 weer naar beneden kon zakken...

Dell E6440, Dell E6440, Custom homeserver C2750 based, Custom HTPC j4205 Based, Custom Dekstop I5 4670K based..

• Harry
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 17-02 22:41

Harry

Jaimy & Kaylynn

quote:
vhal schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 21:27:
Airco’s op campers/caravans, leuk voor de buren als dat ding 24/7 aan staat :+
Gelukkig worden die ook steeds stiller :)
quote:
koelkast schreef op woensdag 5 september 2018 @ 14:48:
Triest dat de Vrijbuiter Roden dicht gaat. Kende de oprichter persoonlijk en heb er jaren vlakbij gewoond vanaf m'n jeugd, en ik kom er nog zeer regelmatig. Een heel aantal bekenden daar werken.
Familie en vrienden uit het hele land kwamen regelmatig een dagje op bezoek in combinatie met de Vrijbuiter Roden, toen nog het enige filiaal. Vervelend en erg jammer!
Dat was 'vroeger' ook de kracht van de Vrijbuiter. En het was voor het dorp een erg fijne publiekstrekker.
Hopelijk komt er iets moois voor terug.

Hyundai Santa Fe 2.7 || Peugeot 207 1.4XS Panoramadak

• Phony
  • Niet online
Nou, vakantie is officieel voorbij. Voor t eerst met een oude Trigano Odyssee 2.5 week weg geweest. Het is goed bevallen, maar op de een of andere manier vond ik het nog (te) veel luxe hebben. Ik denk dat ik stiekem het simpele kamperen met een klein tentje wat leuker vind. Misschien denk ik daar na enkele dagen zeikregen wel anders over, dan ben ik waarschijnlijk blij met de zee aan ruimte van de vouwwagen. :) Volgend jaar zou ik wel willen proberen of we zonder stroom kunnen kamperen, dat lijkt me een leuke uitdaging. Stroom was er praktisch alleen voor de koelbox en om telefoons op te laden.

• Rudolf
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 22-02 16:41
quote:
Phony schreef op donderdag 6 september 2018 @ 00:05:
Nou, vakantie is officieel voorbij. Voor t eerst met een oude Trigano Odyssee 2.5 week weg geweest. Het is goed bevallen, maar op de een of andere manier vond ik het nog (te) veel luxe hebben. Ik denk dat ik stiekem het simpele kamperen met een klein tentje wat leuker vind. Misschien denk ik daar na enkele dagen zeikregen wel anders over, dan ben ik waarschijnlijk blij met de zee aan ruimte van de vouwwagen. :) Volgend jaar zou ik wel willen proberen of we zonder stroom kunnen kamperen, dat lijkt me een leuke uitdaging. Stroom was er praktisch alleen voor de koelbox en om telefoons op te laden.
Ik zou best zonder stroom kunnen kamperen, alleen die koelbox, die is toch wel heilig hoor. Vers voedsel ongekoeld in de tent lijkt me niks. Lijkt me dat je dan voor elk wissewasje steeds naar de supermarkt moet. Hoe doen mensen dat?

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

quote:
Rudolf schreef op donderdag 6 september 2018 @ 09:25:
[...]
Ik zou best zonder stroom kunnen kamperen, alleen die koelbox, die is toch wel heilig hoor. Vers voedsel ongekoeld in de tent lijkt me niks. Lijkt me dat je dan voor elk wissewasje steeds naar de supermarkt moet. Hoe doen mensen dat?
Dagelijks boodschappen doen ja. Maar voor elk wissewasje? Nee.

Kijk eens naar wat de supermarkt in de koeling heeft liggen: groente nooit, tenzij al verwerkt. Alleen zuivelproducten en vlees. Nu drinken wij beide geen melk (of bier) dus dat scheelt. Vlees halen we overdag, bij de dagelijkse boodschappen, toetje ook. Boter gebruiken we echte roomboter. Is 's avonds vaak wat vloeibaar, maar 's morgens weer perfect smeerbaar. En camambert is juist het lekkerst als hij 3 dagen niet in de koelkast heeft gelegen (ons favoriete eten op vakantie: (stok)brood met camambert!).

Nu zijn wij toch geen mensen die de hele dag op de camping rondhangen, dus even een boodschapje doen bij de buurtsuper is nooit een probleem. En als we weten dat winkels op zondag dicht zijn, halen we op zaterdag wel wat blikvoer (soep is altijd handig). En het toetje kan ook een halve meloen (per persoon) zijn!

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

En anders kan het ook altijd nog met een koelbox en koelelementen. Dat is in elk geval hoe mijn ouders het vroeger deden voor we een elektrische koelbox hadden. Twee sets koelelementen, zodat je een set in gebruik had en de andere bij de campingwinkel in de vriezer kon leggen en dan regelmatig wisselen (geen idee of campings dat tegenwoordig nog steeds ondersteunen).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Meeste campings wel. En anders kan je vaak in het winkeltje van de camping een fles bevroren drinkwater kopen, dat heb ik al een aantal keren meegemaakt.
Heb het 2x gedaan (kamperen zonder elektriciteit), telefoons laden in de auto/i.c.m. accupacks en flessen ijswater. Eigenlijk vond ik het maar kut :p

• Reinier
quote:
Camembert ;)

Ik zie inderdaad vaak een vriezer t.b.v. koelelementen bij de receptie of in een sanitairgebouwtje staan. Je zou die elementen ook bij de supermarkt kunnen invriezen. In een vriesvak waarbij de producten een lage omloopsnelheid hebben. En anders zakken ijsblokjes kopen à la Chuck McGill ;)

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

quote:
Sorry, ik ben slecht in Nederlands, ik schrijf zoals ik het uitspreek :D (en nu heb ik zin in een lekkere camembert, en die zijn niet in onze lokale supermarkt te koop en de Jumbo is nog gesloten...)

• Hegeman
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 19:07

Hegeman

Weet van alles wat

Afgelopen jaar zijn mijn vriendin en ik op vakantie geweest in Kroatie met de Bahama 4 van de obelink. We hebben zelf nog geen tent en deze konden we lenen van mijn neef.

Het is ons dermate goed bevallen dat we nu zelf een tent willen aanschaffen. De tenten van Quecha (opblaasbaar) lijken ons wel wat. Tevens doet de 'Fresh&Black' technologie nu zijn intrede. Zijn er mensen die met deze twee technieken ervaring hebben? Vraag me namelijk af of die 'Fresh&Black' technologie ook daadwerkelijk doet wat het beloofd, tot 17 graden kouder dan de omgeving.

PSN: hegeman

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

quote:
Hegeman schreef op donderdag 6 september 2018 @ 11:18:
Afgelopen jaar zijn mijn vriendin en ik op vakantie geweest in Kroatie met de Bahama 4 van de obelink. We hebben zelf nog geen tent en deze konden we lenen van mijn neef.

Het is ons dermate goed bevallen dat we nu zelf een tent willen aanschaffen. De tenten van Quecha (opblaasbaar) lijken ons wel wat. Tevens doet de 'Fresh&Black' technologie nu zijn intrede. Zijn er mensen die met deze twee technieken ervaring hebben? Vraag me namelijk af of die 'Fresh&Black' technologie ook daadwerkelijk doet wat het beloofd, tot 17 graden kouder dan de omgeving.
Moest even opzoeken wat het was, maar kwam deze review tegen:

https://www.goedgevoel.be...-koele-nachten-garandeert

Leuk leesvoer op z'n minst. Conclusie: het lijkt te werken (of het 17 graden is, is natuurlijk een ander verhaal).

• driel24
quote:
Hegeman schreef op donderdag 6 september 2018 @ 11:18:

Quechua.... Goede producten, maar eigenlijk altijd polyester.
Het enige voordeel : ze zijn heel licht.
Er gaat niets boven katoen. Wel heel zwaar. Maar erg comfortabel.

• Hegeman
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 19:07

Hegeman

Weet van alles wat

quote:
driel24 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 11:42:
[...]

Quechua.... Goede producten, maar eigenlijk altijd polyester.
Het enige voordeel : ze zijn heel licht.
Er gaat niets boven katoen. Wel heel zwaar. Maar erg comfortabel.
Wat bedoel je precies met de nadelen? De Obelink Bahama 4 was volgens mij ook van polyester en heb dat niet als negatief ervaren. Deze aanschaf zie ik ook niet als een aanschaf voor de komende 10 a 15 jaar, maar meer voor de komende 5 jaar. Dan kunnen we weer verder kijken.

PSN: hegeman

• driel24
quote:
Hegeman schreef op donderdag 6 september 2018 @ 11:47:
[...]

Wat bedoel je precies met de nadelen? De Obelink Bahama 4 was volgens mij ook van polyester en heb dat niet als negatief ervaren. Deze aanschaf zie ik ook niet als een aanschaf voor de komende 10 a 15 jaar, maar meer voor de komende 5 jaar. Dan kunnen we weer verder kijken.
Met name het ademen. Polyester is echt afgesloten. Moelijk om te testen, maar je zou eens katoen moeten proberen. Je merkt gelijk verschil.
Wij hebben een keer een klein tentje gebruikt voor de laatste nacht. Echt niet geslapen.
Het regende binnen door condens :)

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Idd, als je eenmaal katoen gewend bent, wil je eigenlijk nooit meer polyester (ik iig :D)! Kleine specifieke trekkerstentjes of simpele koepeltentjes voor een weekendje weg buiten beschouwing gelaten
Ik zag afgelopen vakantie ook weer veel Quechua tentjes, ook grotere, ik vind ze bijna altijd slecht staan, nooit echt strak of netjes. De tenten zitten vaak wel slim in elkaar en hebben vaak slimme handigheidjes/opbergvakjes etc.. kwaliteit kan ik niks over zeggen (heb alleen ervaring met de kampeeraccessoires, en dat is voor het geld, prima spul!)

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

quote:
driel24 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 11:58:
[...]
Het regende binnen door condens :)
Ik zou dan ook nooit een tent zonder binnentent willen... En onze tent heeft wel degelijk ademmogelijkheden hoor. De nok is gewoon open.

Ik zou zelf absoluut nooit een katoenen tent willen, veel te groot en zwaar.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Gaan we weer...:
-Katoen is comfortabeler
-Polyester is kleiner/lichter.

Maak je keuze of neem zo'n hybride geval dan heb je van beide net niets :P

• Jeltel
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
quote:
Rudolf schreef op donderdag 6 september 2018 @ 09:25:
[...]

en daarom hebben we een absorptie koelbox die ook op gas kan.
Van de zomer 2,5 weken gekampeerd zonder stroom. Ging prima.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

quote:
Chaoss schreef op donderdag 6 september 2018 @ 13:33:
Ik zou liever naar een hotel gaan :D

Gelukkig hebben we allemaal iets te kiezen: wil je licht en klein, ga je voor polyester, wil je zwaar en groot, ga je voor katoen :p

En om nou te zeggen dat een polyester tent niet comfortabel is, vind ik nogal kort door de bocht. Onze tent is heerlijk comfortabel hoor! (voor zover een kleine tent comfortabel kan zijn).

• driel24
quote:
Jeltel schreef op donderdag 6 september 2018 @ 16:03:
[...]
Zonder stroom..... Ik zou het niet leuk vinden.
Wij zijn meer de "luxe" tent-kampeerder.
Huren steevast een flinke aanhangwagen om alles gemakkelijk te kunnen inpakken.
De twee tenten met zeilen, tafels/stoelen/kastjes/luchtbedden/slaapzakken nemen echt veel plaats in.
Op de camping huren wij altijd een (liefst dubbeldeurs) koelkast.
Lekker eten is echt een hobby van ons. :)
Wij blijven dan ook drie weken op één camping.

• MichielK71
quote:
Jeltel schreef op donderdag 6 september 2018 @ 16:03:
[...]
Ik snap deze hele discussie over kamperen zonder stroom niet zo. Wij kamperen normaal gesproken in het voorseizoen en dan staan we op een ACSI camping met zo'n kortingskaart. Daarin zit een staanplaats, auto, 2 volwassenen en stroom. Dus het zit gewoon in het tarief.

Nu weet ik wel dat je in het hoogseizoen vaak apart betaalt voor stroom en dan kan het wellicht uit om de koelkast op gas te doen. Maar gas kost toch ook geld 8)7 dus wat is de besparing nu helemaal. Als je nu ergens staat waar er helemaal geen stroom is snap ik het wel. Lastige lijkt me wel dat als het gas op is de koelkast niet meer werkt. Daar heb je bij stroom een stuk minder kans op.

Verder kan ik niet in de portemonnee van een ander kijken maar die paar euro per dag voor stroom maken op het totale vakantie budget toch ook niet zoveel uit.

• Jeltel
  • Niet online
Het gaat me inderdaad om campings waar geen stroom is. Ben graag flexibel.

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 21:59
Ik kampeer altijd zonder stroom op de kampeerplek, dat zijn vaak de mooiste plaatsjes.
Drinken koel houden in een emmer water of rivier. Eten dagelijks kopen. Boter blijft best wel even goed niet gekoeld. Kaas zweet soms een beetje, maar wordt daardoor niet oneetbaar.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Cheezus
  • Registratie: februari 2001

Cheezus

Luiaard

Ik neem gewoon m'n eigen stroom mee 8)

Zonnepaneeltje plat op de bodem van de kofferbak neemt amper ruimte in, peltier koelbox kan zo rechtstreeks worden aangesloten (heeft geen last van fluctuerende voltages)..

Met >40 graden werd het dit jaar toch echt wat teveel van het goede voor de koelbox dus ik zit te twijfelen om ook een Mobicool FR40 aan te schaffen. Nadeel is dat ik dan ook een regelaar + accu nodig heb voor het paneel want die Mobicool wil vast een wat stabielere voedingsbron.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

quote:
MichielK71 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 17:29:
[...]
Ik snap deze hele discussie over kamperen zonder stroom niet zo. Wij kamperen normaal gesproken in het voorseizoen en dan staan we op een ACSI camping met zo'n kortingskaart. Daarin zit een staanplaats, auto, 2 volwassenen en stroom. Dus het zit gewoon in het tarief.
Het gaat ons nooit om het geld. Alleen zou ik niet eens weten wat ik mee zou moeten nemen wat zoveel stroom gebruikt dat ik daar een aansluiting voor nodig zou moeten hebben. Hooguit een koelbox, maar om nou een paar euro per dag te gaan betalen zodat je 's avonds een fles gekoelde frisdrank hebt vind ik toch een beetje zonde van het geld...

En wat @LordSinclair ook zegt, de leukste plekjes zijn van die zonder stroom :p

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Het leukste plekje is naast een speeltuin zodat ik geen last heb van dreinende kinderen (die van mij dus :P ) Dan heb je meestal wel stroom op die plek :+

vhal wijzigde deze reactie 07-09-2018 08:35 (7%)

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

quote:
vhal schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 08:34:
Het leukste plekje is naast een speeltuin zodat ik geen last heb van dreinende kinderen (die van mij dus :P ) Dan heb je meestal wel stroom op die plek :+
Het leukste plekje is zo ver mogelijk weg van een speeltuin zodat ik geen last heb van dreinende kinderen :p En daar heb je meestal geen stroom :D

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Zo zie je maar, zoveel keuzes en wensen :)

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Weet iemand of er verschil zit in de Campingaz Bistro en de Home&Away van Action? Ik heb de Bistro gekocht, maar het ziet er allemaal precies hetzelfde uit (maar dan ook echt exact hetzelfde op de kleur en teksten na). Ook de gasflesjes lijken op elkaar alleen die van Action die kosten de helft. Iemand die ervaring heeft of die gasflesjes uitwisselbaar zijn? (en misschien zelfs hetzelfde met een ander logo aangezien de kooktoestellen tot in detail identiek zijn?)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• aReaRe©
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
quote:
Marzman schreef op zondag 9 september 2018 @ 17:20:
Weet iemand of er verschil zit in de Campingaz Bistro en de Home&Away van Action? Ik heb de Bistro gekocht, maar het ziet er allemaal precies hetzelfde uit (maar dan ook echt exact hetzelfde op de kleur en teksten na). Ook de gasflesjes lijken op elkaar alleen die van Action die kosten de helft. Iemand die ervaring heeft of die gasflesjes uitwisselbaar zijn? (en misschien zelfs hetzelfde met een ander logo aangezien de kooktoestellen tot in detail identiek zijn?)
[afbeelding]
Probeer het eens aan te sluiten, het zijn geen wereldschokkende bedragen en als het past post dan je resultaten hier.

LED-Maniak: Als jij vroeger had geleefd was je nu ook allang getrouwd, had je kinderen en stond je elke zaterdag avond in de bosjes langs de snelweg andere mannen te bevredigen.
RaZ: Een dakloze vrouw uitwonen is nooit grappig.

• Deveon
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
Voor die hooguit paar tientjes per vakantie ga je toch niet prutsen met gas? Het zou maar misgaan..

• maartend
  • Laatst online: 18:38
Ik gebruik de goedkope van Action. Geen problemen mee

• franssie
  • Laatst online: 22:10

franssie

Save the albatross

@Marzman die busjes van de action passen en zijn prima. Het is namelijk een standaard genaamd sun 02 of a150.421 en nog wat andere benamingen. Ik gebruik altijd die van allride die ik bij de action koop.

Edit ik gebruik ze dus ook in de camping gaz bistro. Tip gebruik geen te grote pannen en haal bij het uitschakelen altijd de bus eruit. Zie ook het nwa rapport. Zolang je kookt koelt de verdamping de bus met gas.

franssie wijzigde deze reactie 09-09-2018 18:46 (34%)

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

quote:
franssie schreef op zondag 9 september 2018 @ 18:44:
@Marzman die busjes van de action passen en zijn prima. Het is namelijk een standaard genaamd sun 02 of a150.421 en nog wat andere benamingen. Ik gebruik altijd die van allride die ik bij de action koop.

Edit ik gebruik ze dus ook in de camping gaz bistro. Tip gebruik geen te grote pannen en haal bij het uitschakelen altijd de bus eruit. Zie ook het nwa rapport. Zolang je kookt koelt de verdamping de bus met gas.
Thanks, ik heb nu Campingaz busjes, maar dan haal ik ze voortaan bij Action ipv Decathlon want dat is de winkel ernaast. Dat van de grote pannen had ik wel gezien.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• ST10©DE
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online

ST10©DE

Dus.............

quote:
Deveon schreef op zondag 9 september 2018 @ 18:31:
Voor die hooguit paar tientjes per vakantie ga je toch niet prutsen met gas? Het zou maar misgaan..
Leg uit?

• maartend
quote:
Is geen uitleg voor. Is ongefundeerde angst

• Tito129
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21:11
quote:
Gaan we weer...:
-Katoen is comfortabeler

Ik heb Tc katoen (btc es) van Eureka. Maar ben er zeer tevreden over. Ademt, geen condens en niet top zwaar.

• maartend
quote:
Tito129 schreef op zondag 9 september 2018 @ 20:05:
[...]

Ik heb Tc katoen (btc es) van Eureka. Maar ben er zeer tevreden over. Ademt, geen condens en niet top zwaar.
Hee, wij ook. En veel comfort. Heerlijke tenten. Nu al met onze 4de bezig.

• Jeltel
  • Niet online
quote:
maartend schreef op zondag 9 september 2018 @ 20:10:
[...]

Hee, wij ook. En veel comfort. Heerlijke tenten. Nu al met onze 4de bezig.
Al je 4e? Wat zijn er met die 3 ervoor gebeurt?

• maartend
quote:
Jeltel schreef op zondag 9 september 2018 @ 20:29:
[...]
Al je 4e? Wat zijn er met die 3 ervoor gebeurt?
1 heb ik nog, 1 is in een storm zo zwaar beschadigd dat ik een andere kreeg en 1 was te groot voor ons 2 (komen van 4).
Oja, en nr. 4 heb ik ook nog. We hebben er dus 2 liggen.

maartend wijzigde deze reactie 09-09-2018 20:36 (9%)

• Jeltel
  • Niet online
Dan is het logischer. (Heb ook 4 tenten liggen)

Waarvan één dit weekend gebruikt op het De Waard Forum Kampeer weekend. Best grappig met zoveel De Waard tenten bij elkaar. En behalve een oer-albatros waren het allemaal kleinere De Waard tenten. Logisch voor een weekend.

• Nakebod
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 22:15

Nakebod

Nope.

Moet zeggen dat het inmiddels wel wat fris is s'avonds. Maar gelukkig heb ik een warme deken omgeslagen. Ga natuurlijk nog niet in de tent liggen :)

Blog items | Last song played: The Last Internationale - I'll Be Alright

• maartend
quote:
Jeltel schreef op zondag 9 september 2018 @ 20:48:
Dan is het logischer. (Heb ook 4 tenten liggen)
Hou op, wij hebben er 7 thuis. Van kleine 1 persoons, via 1 2-persoons rugzak, 1 2-persoons fiets, 1 opwerk, 1 Aldi tent en 2 eureka tenten.
2-peroosn rugzak tent is nu in Ijsland, 1 persoons zou in principe volgende week op stap gaan, tot ik deze week mijn teen brak.

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
quote:
Gaan we weer...:
-Katoen is comfortabeler

Zal ik het anders maar eens in de OP gaan toelichten? :+

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

quote:
Gonadan schreef op maandag 10 september 2018 @ 12:07:
[...]

Zal ik het anders maar eens in de OP gaan toelichten? :+
Ja, die katoenen tenten zijn niets! :p

(hmm, is weer een tijdje geleden dat ik de OP gelezen heb...)

Als ik die koepeltent op de OP zie, snap ik de redenatie waarom mensen polyester tentjes niets vinden. Dat is geen koepeltent, dat is een wegwerptent!

Maar een extra header katoen/kunststof zou wel een toevoeging zijn, imo (en dan niet zo'n goeikoop wegwerp ding laten zijn bij de polyester tenten!)

• Gonadan
  • Niet online
Daar ga ik nog even voor zitten. Nu staan er alleen kampeermiddelen maar er zijn een aantal onderwerpen die wellicht interessant zijn om ook uit te werken. Waaronder die van materialen maar wellicht ook specifieke producten zoals verschillende typen matjes, branders, koelboxen, etc. Waar je met een paar zinnetjes uitleg misschien mensen een heel stuk verder kunt helpen.

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• Bacchus
  • Laatst online: 22-02 15:51
Dat gaat nog een flinke klus worden, @Gonadan. De desinformatie over de tentmateriaalsoorten is wijdverbreid, zelfs bij bv. in mijn ogen toch wel serieuze publicaties als Op Pad. @Wailing_Banshee heeft wel een punt dat de foto's uit de OP een koepeltent van enkele tientjes naast een piramide, tunnel en bungalowtent van over de € 1.000 zet.

Hint: zowel katoen als polyester als nylon als alle mengvormen zijn op zich niet waterdicht en dus ook niet dampdicht. :)

• Gonadan
  • Niet online
Bacchus schreef op maandag 17 september 2018 @ 15:41:
Dat gaat nog een flinke klus worden, @Gonadan.
Daar ben ik ook bang voor, al is het maar dat veel tenteigenaren het niet met de nadelen van hun stof eens zullen zijn. :+
De desinformatie over de tentmateriaalsoorten is wijdverbreid, zelfs bij bv. in mijn ogen toch wel serieuze publicaties als Op Pad.
Dan ben ik erg benieuwd waar jij nu op doelt. Heb je mooie voorbeelden?
@Wailing_Banshee heeft wel een punt dat de foto's uit de OP een koepeltent van enkele tientjes naast een piramide, tunnel en bungalowtent van over de € 1.000 zet.
Mja dat is ook meer om de verschillende vormen te tonen dan daadwerkelijk een kwalitatief vergelijk. :)

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Gonadan schreef op maandag 17 september 2018 @ 15:46:
[...]

Daar ben ik ook bang voor, al is het maar dat veel tenteigenaren het niet met de nadelen van hun stof eens zullen zijn. :+
Onze stof heeft geen nadelen!
Mja dat is ook meer om de verschillende vormen te tonen dan daadwerkelijk een kwalitatief vergelijk. :)
Het probleem is eigenlijk dat de meeste mensen bij koepeltjes juist aan die goedkope rommel denken. Voor mij is dat zelfs een vijfde categorie: koepel, pyramide, tunnel, bungalow en weekend evenement tentje...

(misschien ook een katoenen koepeltje ipv een polyster?)

• driel24
Wailing_Banshee schreef op maandag 17 september 2018 @ 16:04:
[...]

Onze stof heeft geen nadelen!

[...]

Het probleem is eigenlijk dat de meeste mensen bij koepeltjes juist aan die goedkope rommel denken. Voor mij is dat zelfs een vijfde categorie: koepel, pyramide, tunnel, bungalow en weekend evenement tentje...

(misschien ook een katoenen koepeltje ipv een polyster?)
Wij gebruiken deze katoenen tent als bijzet tent.
Onze kinderen zijn ouder en willen niet samen op één luchtbed.
Ze hebben nu allebei een kamertje.
Valt ook buiten alle categorieën 8)7
Overigens een wereld ding.
Staat in een paar minuten en blijft super strak staan zonder scheerlijnen.
https://tweakers.net/ext/f/s3YmuQ0SPxs6O76duxIRxQ3y/thumb.jpg

driel24 wijzigde deze reactie 17-09-2018 16:33 (5%)

• Cheezus
  • Registratie: februari 2001

Cheezus

Luiaard

Waarom zou dat buiten de categorie "tunneltent" vallen?

• Bacchus
  • Laatst online: 22-02 15:51
Gonadan schreef op maandag 17 september 2018 @ 15:46:
[...]
Dan ben ik erg benieuwd waar jij nu op doelt. Heb je mooie voorbeelden?
Het Op Pad artikel dat ik bedoel is deze: Tentdoek: voordelen en nadelen, overigens het meest nauwkeurige artikel over tentdoek dat ik tnt ben tegen gekomen. Volgens mij is de claim over UV-gevoeligheid van polyester tov katoen niet correct. Ik heb iig ooit ergens onderzoek gezien dat op het tegendeel wijst. (Maar kan dat uiteraard niet meer vinden)

Moeder ANWB maakt er echt een zootje van: Nylon en polyester blijken brandbaar te zijn (zelfontbrandingstemperatuur ~350 °C, resp. ~450 °C) maar katoen blijkbaar niet (~250 °C). En nog tien van dat soort scheve stellingen.

• Gonadan
  • Niet online
Daar zit inderdaad meer nuance in. Katoen kan inderdaad makkelijker branden dan polyester of nylon. Praat je over tentdoek dan meestal niet meer. Dit heeft dan te maken met het feit dat een katoenen doek vaak heel veel dikker is en dan brandt gewoon minder makkelijk.
Daarnaast smelten stoffen als polyester en nylon meer dan ze branden en dat veroorzaakt van dat hete plakkerige spul. Daar krijg je hele nare brandwonden van.

• Jeltel
  • Niet online
Prima weer om te kamperen nu. Bizar ook trouwens. Maar dit is dan toch echt de laatste keer. Uiteindelijk 6 keer weggeweest naar een camping:
- 3 keer met de Lepelaar
- 2 keer met de koningsstern
- 1 keer met camper en de koningsstern

Had niet verwacht zo vaak te gaan. Tof.
Alhoewel kleine kinderen (die van mij) je nachtrust goed kunnen verpesten. Terwijl het thuis prima ging. Nouja rest was prima, zeker de zon overdag en de sterren snachts. Heel gaaf.
Pagina: 1 ... 38 39 40 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True