Wailing_Banshee schreef op maandag 3 september 2018 @ 14:00:
[...]
Wij hebben 2 aluminium haringen. Die zijn voor de twee scheerlijnen van de luifel (die we alleen opzetten als het regent

). De rest zijn van die mooie spijkers! Het nadeel is alleen soms dat je ze er niet uit krijgt... (als dat kleine stukje metaal bovenin de spijker afbreekt

)
Daar zijn klauwhamers weer handig voor.
Er zitten er twee van in de Karsten tentzak.
Niet iets voor op de fiets, in die tijd kneep ik dan maar twee rotspennen horizontaal strak tegen elkaar rond de vastzittende haring, niet geweldig maar het werkt vaak wel.
Anders net zo lang uit alle richtingen tegen de vastzittende haring kleunen tot die los komt te zitten.
Hamer bij de kampeerburen lenen werkt ook.

janvanmil schreef op maandag 3 september 2018 @ 19:53:
[...]
Ik zit dus te denken aan de combi van 'niet overdreven zwaar', inzetbaar op verschillende soortengrond, maar wel 'hufterproof' (ik ken mezelf ondertussen een beetje

). Nu lees ik rotspennen of V / U haringen. Wat zijn de voor / nadelen?
Op harde ondergrondjes sla je V-haringen ook geheid krom, wij zijn er maar mee gestopt.
Alleen nog maar rotspennen die compacter zijn mee te nemen dan een berg V-haringen.
Voor superzachte ondergrondjes nog wel een stuk of 10 van die V-haringen mee voor nood, maar veel gebruiken nou nee.
Maar op drijfzand begin je niet zoveel met rotspennen, wel iets om rekening mee te houden.
In het hooggebergte gebruiken ze aan het einde van de scheerlijn soms een soort van grote flap.
Daar kun je dan weer losse stenen op stapelen, iets dat prima schijnt te werken.
Op graniet krijg je sowieso geen haring de grond in zonder (accu)hamerboor.
[
Voor 37% gewijzigd door
Verwijderd op 03-09-2018 20:33
]