Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 40 41 42 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• emil_406
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 10:29
Phony schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 21:10:
Zo, wij zijn op zoek naar een leuke camping in (zuid)Duitsland, geschikt voor kleine kinderen (3 en 6). Het lijkt erop dat veel campings vrij open zijn en dat er veel caravans in rijtjes staan. Het lijkt daarmee wat minder sfeervol dan de campings die ik in Frankrijk gewend ben. Is dat typisch voor de Duitse campings of zoek ik niet goed?

Wie heeft er nog een mooie aanrader?
Ik heb goede ervaringen met camping Warsberg in Saarburg. Dit jaar gaan we naar camping Langenwald in Freudenstadt. Maar beide zullen voor de bouwvakperiode haast wel al volgeboekt zijn.

• Phony
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online
@Chaoss en @emil_406: bedankt voor de snelle input. Die campings zien er inderdaad prima uit :)

• Bonswah85
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 11:44

Bonswah85

Koffie!

Kees_B schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 13:38:
Zo, de voorpret is bij ons al begonnen. We gaan dit jaar naar Oostenrijk en hebben besloten om in 2 weken op 2 verschillende campings te staan. Nog niet eerder een verhuizing tijdens vakantie meegemaakt dus ik ben benieuwd hoe dat bevalt. De campings liggen ca. 2,5 uur rijden van elkaar vandaan dus die dag hebben we op zich tijd genoeg (beetje droog weer zou wel fijn zijn, maar dat is altijd zo).
Verder willen we in het voorjaar een paar dagen proef-kamperen, want we vragen ons af of alles nog in de auto past nu we een baby er bij hebben. (Oké, auto inpakken kan je ook oefenen zonder daadwerkelijk te kamperen, maar als de auto toch ingepakt is kun je net zo goed echt weggaan ;)). Mocht het niet in de auto passen dan zal dat een reden zijn om een dakkoffer aan te schaffen. Maar het liefst heb ik gewoon alles zo compact mogelijk en passend in de auto, ik denk dat het wel gaat lukken 8)
Ik ben dat voor geweest en heb direct een dakkoffer gekocht toen we met de kind(eren) gingen camperen. Toen alleen mijn zoon nog mee ging had het denk ik wel gepast in de V70 maar met twee blagen ga ik niet lopen klooien! Via marktplaats een Hapro van ~600 liter gekocht en dat gaat prima.
(voor die tijd reed ik nog een A4, konden we met z'n tweeën alles makkelijk in kwijt)

Gelukkig zijn we aankomende zomer van die hele poppenkast af en hoeven er alleen nog maar wat fietsjes extra mee.

“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.” ― J.R.R. Tolkien, The Fellowship of the Ring

• Galois
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 25-04 22:40

Galois

1811 - 1832

Luuk84 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 20:29:
Iemand hier nog een mooie camping in de Dolomieten met ruime plaatsen. Liefst een camping van +/- 20 to 100 plaatsen?

Daarnaast is een mooie camping in Toscane met dezelfde eisen ook welkom :)
Wij vonden Claudia Agusta in Algund erg mooi. Niet al te grote camping, leuke regio. Afgelopen jaar wilden we er weer staan, maar was helaas volgeboekt. We hebben toen in Lana (op 10 minuten) gestaan. Mindere camping.

Nadeel (maar misschien ook voordeel?) is dat de camping zelf geen zwembad heeft, maar aan de overkant van de straat is het gemeentezwembad waar je gratis naar binnen mag. Mooi zwembad, veel mooier dan die van een gemiddelde camping (vandaar voordeel :) ).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Dzine
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 09:17
Wij willen voor het eerst met de jonge kids (dan 1 en 4) naar een camping in zuid limburg. Caravan mogen we lenen van de schoonouders. Ik ben heel benieuwd hoe dat zal gaan.
Ik kijk in ieder geval al uit naar met de oudste in een klein tentje te slapen :)

Nog tips voor een ruime rustige camping met een overdekt zwembad in de buurt wat geschikt is voor kleine kinderen? De meeste binnenbaden zijn toch meer voor de ouderen valt me op.

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

• Refro
  • Registratie: november 2000
  • Nu online
Dzine schreef op zondag 10 februari 2019 @ 08:40:
Wij willen voor het eerst met de jonge kids (dan 1 en 4) naar een camping in zuid limburg. Caravan mogen we lenen van de schoonouders. Ik ben heel benieuwd hoe dat zal gaan.
Ik kijk in ieder geval al uit naar met de oudste in een klein tentje te slapen :)

Nog tips voor een ruime rustige camping met een overdekt zwembad in de buurt wat geschikt is voor kleine kinderen? De meeste binnenbaden zijn toch meer voor de ouderen valt me op.
De Leistert in Roggel heeft een goed binnenzwembad is wel erg groot en niet Zuid Limburg (ik sta er alleen als ik er niet voor hoef te betalen)

De gastmolen in Vaals is een kleinere en leukere camping hebben zelf geen zwembad maar je kan wel een pasje voor de er langs gelegen Landal kopen (zelf nooit gedaan)

• aerofreak
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 12:01

aerofreak

Steve Jobs

Zo, wij zijn op zoek naar een leuke camping in (zuid)Duitsland, geschikt voor kleine kinderen (3 en 6). Het lijkt erop dat veel campings vrij open zijn en dat er veel caravans in rijtjes staan. Het lijkt daarmee wat minder sfeervol dan de campings die ik in Frankrijk gewend ben. Is dat typisch voor de Duitse campings of zoek ik niet goed?

Een paar keer hier geweest. Erg goed bevallen en genoeg te doen in de omgeving

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

Dat is heel typisch voor Duitsland ,wij lopen tegen hetzelfde aan.
Vorig jaar hier geweest:
https://www.zoover.nl/dui...ten/koenigskanzel/camping
Dit was echt een uitzondering met de grootte van de plekken.
Daarnaast redelijk kleinschalig met precies genoeg te doen voor de kinderen (6 en 8) : speeltuin , tafeltennis, schaken en een mooie speeltuin. Een redelijk klein zwembad, maar voldoende om af te koelen indien nodig. In de buurt mooie buitenzwembaden die qua entreeprijs aantrekkelijk zijn.

We wilden nu iets soortgelijks maar dan ergens anders, maar kregen het niet gevonden in Duitsland.

• Ojjorz
  • Registratie: december 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Exocet schreef op maandag 11 februari 2019 @ 14:29:
[...]

Dat is heel typisch voor Duitsland ,wij lopen tegen hetzelfde aan.
Vorig jaar hier geweest:
https://www.zoover.nl/dui...ten/koenigskanzel/camping
Dit was echt een uitzondering met de grootte van de plekken.
Daarnaast redelijk kleinschalig met precies genoeg te doen voor de kinderen (6 en 8) : speeltuin , tafeltennis, schaken en een mooie speeltuin. Een redelijk klein zwembad, maar voldoende om af te koelen indien nodig. In de buurt mooie buitenzwembaden die qua entreeprijs aantrekkelijk zijn.

We wilden nu iets soortgelijks maar dan ergens anders, maar kregen het niet gevonden in Duitsland.
Ik ben op zoek naar zon soort camping in (de aanloop van) de Beierse Alpen, dus de regio onder Munchen. Iemand tips? Idee is om in mei 5/6 nachten te kamperen en daarna een citrytrip van 3 dagen Munchen er aan vast te plakken.

• Dzine
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 09:17
Refro schreef op maandag 11 februari 2019 @ 08:13:
[...]
De gastmolen in Vaals is een kleinere en leukere camping hebben zelf geen zwembad maar je kan wel een pasje voor de er langs gelegen Landal kopen (zelf nooit gedaan)
Thanks voor de tip, ziet er top uit en de directeur thuis was het er ook mee eens. Geboekt!

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

• Yukkie
  • Laatst online: 11:41

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Tip voor als mensen nog camping inspiratie zoeken: Afgelopen weekend was er bij Vervat in Rotterdam een kampeerbeurs in de winkel. Allerlei campings uit het binnen en buitenland die daar zichzelf stonden te promoten. Zowel de grotere familie campings met allerlei faciliteiten als kleine SVR of VeKaBo campings waren er vertegenwoordigd.

Nu zul je denken, wat een flut tip, dat is al geweest! Dan heb ik goed nieuws ;) De komende weken wordt dezelfde (of nou ja, een vergelijkbare) beurs georganiseerd in de Vrijbuiter winkels. 9 & 10 maart in Zaandam en 16 & 17 maart in Gouda.
https://www.vrijbuiter.nl/kampeerbeurs/

We've got that ring of confidence

• Wish
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 25-04 23:20

Wish

ingwell

Na een geslaagde kampeervakantie in Noorwegen afgelopen jaar (dame had nog nooit gekampeerd, dus even benieuwd of het zou bevallen :) ), gaan we dit jaar weer met de tent en de auto onderweg. Plan is nu via Zuid Duitsland -> Oostenrijk -> Slovenië en terug misschien via klein stukje Croatië en Italië.

We hebben geen kinderen en zijn dol op de kleinere campings die misschien iets minder comfort hebben maar wel midden in de natuur staan. Voor Nederland heb je daar een goede gids voor: https://www.natuurkampeerterreinen.nl/

Kennen jullie vergelijkbare sites voor Duitsland/Oostenrijk voornamelijk? Andere landen mogen ook :) .

Ah - dit is al een leuke (struikel je meteen over nadat ik dit oproepje post: https://ecocamping.de/

Wish wijzigde deze reactie 18-02-2019 14:14 (7%)

No drama

• wmeester
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 08:37
Wish schreef op maandag 18 februari 2019 @ 14:10:
Na een geslaagde kampeervakantie in Noorwegen afgelopen jaar (dame had nog nooit gekampeerd, dus even benieuwd of het zou bevallen :) ), gaan we dit jaar weer met de tent en de auto onderweg. Plan is nu via Zuid Duitsland -> Oostenrijk -> Slovenië en terug misschien via klein stukje Croatië en Italië.

We hebben geen kinderen en zijn dol op de kleinere campings die misschien iets minder comfort hebben maar wel midden in de natuur staan. Voor Nederland heb je daar een goede gids voor: https://www.natuurkampeerterreinen.nl/

Kennen jullie vergelijkbare sites voor Duitsland/Oostenrijk voornamelijk? Andere landen mogen ook :) .

Ah - dit is al een leuke (struikel je meteen over nadat ik dit oproepje post: https://ecocamping.de/
Je kunt bij ANWB wel een boekje krijgen met Kleine Campings. De natuurkampeerterreinen zijn meestal niet zo groot.
Ook andere filters die je in kunt stellen zorgen ervoor dat er meer campings naar voren komen die midden in de natuur liggen.
-Geen zwembad
-Max 100 (50) plaatsen
-Niet bij drukke weg

• NoBrain73
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 25-04 17:30
Voor Frankrijk:
https://www.camping-frankrijk.nl/kaart, veel filter mogelijkheden en je kan direct zoeken en inzoomen op de regio waar je interesse voor hebt.

• Wish
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 25-04 23:20

Wish

ingwell

wmeester schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 15:51:
[...]

Je kunt bij ANWB wel een boekje krijgen met Kleine Campings. De natuurkampeerterreinen zijn meestal niet zo groot.
Ook andere filters die je in kunt stellen zorgen ervoor dat er meer campings naar voren komen die midden in de natuur liggen.
-Geen zwembad
-Max 100 (50) plaatsen
-Niet bij drukke weg
Yes thanks - die ga ik dit weekend even halen. De versie van 2019 geeft zo te zien alleen campings weer met <60 plaatsen. Fijn!
NoBrain73 schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 17:50:
Voor Frankrijk:
https://www.camping-frankrijk.nl/kaart, veel filter mogelijkheden en je kan direct zoeken en inzoomen op de regio waar je interesse voor hebt.
Dank! Kom ik alleen bewust niet langs :D

No drama

• aReaRe©
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
Luuk84 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 20:29:
Iemand hier nog een mooie camping in de Dolomieten met ruime plaatsen. Liefst een camping van +/- 20 to 100 plaatsen?
Ik kan je Camping Belvedere Lago d'Idro aanraden, leuke kleine camping. Wat basisvoorzieningen aanwezig (broodjes en een kleine supermarkt). Peuterbadje op de camping aanwezig en of het Idro meer :P
Daarnaast is een mooie camping in Toscane met dezelfde eisen ook welkom :)
Weliswaar is groter dan 100 plaatsen maar goede service trof ik aan op Camping Montescudaio.

LED-Maniak: Als jij vroeger had geleefd was je nu ook allang getrouwd, had je kinderen en stond je elke zaterdag avond in de bosjes langs de snelweg andere mannen te bevredigen.
RaZ: Een dakloze vrouw uitwonen is nooit grappig.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 12:39

franssie

Save the albatross

Wat ik meestal doe is de ASCI app kopen en dan filteren op natuur, honden toegestaan (dat zijn vaak relextere campings dan waar ze geen honden toestaan) en dichtbij water. De app beslaat heel Europa. Je moet even je eigen filters aanleren en dan werkt het super snel en overzichtelijk.

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hegeman
  • Registratie: mei 2014
  • Nu online

Hegeman

Weet van alles wat

aReaRe© schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 17:10:
Weliswaar is groter dan 100 plaatsen maar goede service trof ik aan op Camping Montescudaio.
Aantal jaren geleden met m'n ouders geweest en nu samen met m'n vriendin gaan we daar ook naartoe. Geweldige camping waar rondom veel te beleven is!

PSN: hegeman

Acties:
  • +1Henk 'm!

• harley
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 10:16
aReaRe© schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 17:10:
[...]

Ik kan je Camping Belvedere Lago d'Idro aanraden, leuke kleine camping. Wat basisvoorzieningen aanwezig (broodjes en een kleine supermarkt). Peuterbadje op de camping aanwezig en of het Idro meer :P

[...]

Deze camping zijn we 2/3 jaar terug ook geweest. Is ons goed bevallen. Alleen de staanplekken zijn niet altijjd even praktisch ingedeeld omdat ze tussen de bomen staan en niet altijjd vlak zijn. voor een caravan niet zo'n probleem. Met de tent ff goed uitmeten hoe je hem neerzet zodat je in ieder geval vlak ligt.

dit jaar geen camping voor ons. Florida is dit jaar de bestemming.

...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aReaRe©
  • Niet online
harley schreef op zondag 3 maart 2019 @ 11:04:
[...]

Deze camping zijn we 2/3 jaar terug ook geweest. Is ons goed bevallen. Alleen de staanplekken zijn niet altijjd even praktisch ingedeeld omdat ze tussen de bomen staan en niet altijjd vlak zijn. voor een caravan niet zo'n probleem. Met de tent ff goed uitmeten hoe je hem neerzet zodat je in ieder geval vlak ligt.
Nooit problemen mee gehad (tent kampeerder) maar ik koos meestal voor een plek zover mogelijk van het zwembad / restaurant / winkel.

LED-Maniak: Als jij vroeger had geleefd was je nu ook allang getrouwd, had je kinderen en stond je elke zaterdag avond in de bosjes langs de snelweg andere mannen te bevredigen.
RaZ: Een dakloze vrouw uitwonen is nooit grappig.

• sloth
  • Registratie: januari 2010
  • Niet online
Dit bericht hoort eigenlijk thuis in Tentenadvies, maar aangezien de laatste post daar al bijna 7 jaar oud is.. :)

Ik heb nog nooit gekampeerd en wil het eigenlijk voor de eerste keer uitproberen. Over het algemeen wil ik best wel geld geven aan kwaliteitsspullen met een lange levensduur, maar het kan zo maar zijn dat het niet bevalt en dan is +500 EUR uitgeven natuurlijk ook zonde.

Wat zijn verder nog relevante zaken:

- Ook al ben ik vaak alleen of zijn we met twee, een 3 persoonstent lijkt me handig om wat meer plaats te hebben (voor bijvoorbeeld een dubbele luchtmatras)
- Zal alleen gebruikt worden in de lente en zomer met mooi weer, dus moet zeker geen 4-seizoenstent zijn
- Een verduisterde binnentent lijkt me enorm prettig, en is eigenlijk dus al een must-have
- Zal vooral gebruikt worden op campings, dus lichtgewicht is niet echt relevant
- In eerste fase zal het maar om enkele nachten in slapen gaan, dus geen 10 dagen na elkaar
- Een voortent lijkt me erg prettig voor wat extra plaats te hebben voor spullen, en om bijvoorbeeld makkelijk overdekt van schoenen te kunnen wisselen

Met dit lijstje in gedachten en veel reviews te hebben gelezen lijkt me vooralsnog de Coleman Valley 3 Plus camping tent de beste keus, zeker prijs/kwaliteit. Deze tent kost ongeveer 115 EUR, dus als het hele kamperen me alsnog niet bevalt, is er geen man overboord.

Dit weekend probeer ik ook nog deze tent een keer in de winkel te gaan bekijken.

Zouden jullie deze Coleman tent ook aanraden of zijn er betere opties?

• 3x3
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 24-04 05:59
Als gewicht niet uit maakt is katoen minder heet dan een plastic tentje en ventileert het beter. tegelijkertijd is het aanbod verduisterende tenten van katoen zeer klein.

• Cyberpope
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Kijk eens bij decathon. Zelfde kwaliteit als coleman en wellicht iets goedkoper. Hebben ook verduisterende tenten.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• sloth
  • Niet online
Ik trap zelf gelijk even af.

Ik heb nog nooit gekampeerd en wil het eigenlijk voor de eerste keer uitproberen. Over het algemeen wil ik best wel geld geven aan kwaliteitsspullen met een lange levensduur, maar het kan zo maar zijn dat het niet bevalt en dan is +500 EUR uitgeven natuurlijk ook zonde.

- Ook al ben ik vaak alleen of zijn we met twee, een 3 persoonstent lijkt me handig om wat meer plaats te hebben (voor bijvoorbeeld een dubbele luchtmatras)
- Zal alleen gebruikt worden in de lente en zomer met mooi weer, dus moet zeker geen 4-seizoenstent zijn
- Een verduisterde binnentent lijkt me enorm prettig, en is eigenlijk dus al een must-have
- Zal vooral gebruikt worden op campings, dus lichtgewicht is niet echt relevant
- In eerste fase zal het maar om enkele nachten in slapen gaan, dus geen 10 dagen na elkaar
- Een voortent lijkt me erg prettig voor wat extra plaats te hebben voor spullen, en om bijvoorbeeld makkelijk overdekt van schoenen te kunnen wisselen

Met dit lijstje in gedachten en veel reviews te hebben gelezen lijkt me vooralsnog de Coleman Valley 3 Plus camping tent de beste keus, zeker prijs/kwaliteit. Deze tent kost ongeveer 115 EUR, dus als het hele kamperen me alsnog niet bevalt, is er geen man overboord.

Dit weekend probeer ik ook nog deze tent een keer in de winkel te gaan bekijken en te vergelijken met andere drie persoonstenten zoals deze van Decathlon.

Helaas lijken de keuze verduisterde tenten vooral beperkt tot de Fresh&Black serie van Quechua (Decathlon) en de BlackOut Bedroom reeks van Coleman.

Van deze merken zijn helaas geen 100% katoenen of technisch katoenen varianten te verkrijgen. Deze stoffen hebben als voordeel duurzamer te zijn, voor meer verkoeling in warme omstandigheden te zorgen, en tot minder condensvorming te lijden.

Zouden jullie deze Coleman tent met voorgaande nadeel in het achterhoofd ook aanraden of zijn er betere opties?

• vso
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 09:23

vso

FreeBSD | Windows2k3 +Xp

sloth schreef op maandag 4 maart 2019 @ 22:37:
Ik trap zelf gelijk even af.

Dit weekend probeer ik ook nog deze tent een keer in de winkel te gaan bekijken en te vergelijken met andere drie persoonstenten zoals deze van Decathlon.

Helaas lijken de keuze verduisterde tenten vooral beperkt tot de Fresh&Black serie van Quechua (Decathlon) en de BlackOut Bedroom reeks van Coleman.

Van deze merken zijn helaas geen 100% katoenen of technisch katoenen varianten te verkrijgen. Deze stoffen hebben als voordeel duurzamer te zijn, voor meer verkoeling in warme omstandigheden te zorgen, en tot minder condensvorming te lijden.

Zouden jullie deze Coleman tent met voorgaande nadeel in het achterhoofd ook aanraden of zijn er betere opties?
Zonder kampeer ervaring is het al vrij lastig een topic te beginnen over "tenten"
verduisterde voortent tja zou me daar niet te druk over maken.

Als je paar dagen op een locatie blijft heb je meer aan een "trekkers" kampeer middel, deze zijn sneller op te zetten. vaak ook licht gewicht.
Daarnaast ga je het in, op of "achter" de auto (bagage wagen, trekhaak koffer of ander geneuzel) je tent verstoppen tijdens de heen/terug rit. Wat ook meer je restant overige bagage ruimte bepaald.

Voor een tent te kiezen, wil je bv overwegen
- kruipen of staan in de tent (bv bij omkleden)
- Waar laat je je telefoon en portomonee (ophang punten in de binnentent) of verlichting.
- Als beginner zou ik zeker op een binnentent met kuip willen zodat alles droog kan staan, bij nat weer
- een voortent met genoeg ruimte om bv te koken (optie)
- grondzeil voor de voortent (liefst ook kuip)
- 1 of 2 cabines (bewaar je alles op je slaapplek of een "aparte kamer" )
- de buiten"deur" die 2 ritsen heeft zodat je er luifel van kan maken en het liefst aan 2 kanten.
- genoeg doorlucht mogelijkheid zodat je kan koelen/of klam weer.
- 1 of 2 lagen stof tussen buiten en binnen tent (elke laag stof is isolatie bij extreme hitte (zodat je uit kan slapen)

Daarnaast heb je extra nodig:
- Een tarp met 2 of 3 losse stokken erbij, zodat je de tent luifel en de tarp kan combineren naar schaduw/droge plek als je gewoon wilt zitten en/of koken.
- Rotspennen(haring) voor de harde grond op campings.
- Een goeie klauwhamer (om pennen vast te slaan en eruit trekken) haringen kunnen erg vast zitten of lastig de grond in te werken.
- Een stoffer en blik om gras/grond uit de tent en bij opruimen te verwerken.
- Antiwortel doek (grond doek) om de onderkant van je tent schoon te houden op gras (scheelt schoonmaak)
- extra scheerlijn en haringen. (voor je tarp bv)

Als beginner
Zou ik gewoon op marktplaats een tent zoeken, voordat je "afreist" vraagt of ze hem samen met je op willen zetten en neem vooral veel foto's van de stokken hoe ze klaar liggen en hoe je ze in elkaar zet. (of elektra tape / merkstift)
Let vooral op de grote van de verpakking en "gewicht" en de conditie v.d tent. (geen gaten)
Vaak krijg je de extra benodigdheden erbij en deelt men wat tip(s).
En ga er vanuit dat je de eerste tent max 2 jaar " bewoont" hierna kan je upgraden naar een betere variant.

Voordat je "vertrekt" zou ik zeker 1 of 2x oefenen zodat je op bestemming niet zit te ruzien hoe alles past.
en zorg dat je genoeg haringen hebt, een veel voorkomende fout is te weinig haringen en dan bij rukwinden een kapotte tent vinden.

http://students.imsa.edu/~crazycub/tolkienwin98.htm <--- Tolkien vs Microsoft

• Sir_Lion
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 12:56
Naast wat vso hierboven zegt kan ik je ten zeerste aanraden om een katoenen tent te kiezen. De meeste tenten hebben een plastic buitenkant. In mijn ervaring zorgt dit ervoor dat je tent binnen vaak heel warm is en ook heel vochtig. Dit effect kan al vroeg in de ochtend optreden, wat betekent dat je gewoonweg wakker wordt van de warmte en de luchtvochtigheid in de tent. Met een katoenen tent heb je dat niet, en als het wat kouder is buiten blijft het alsnog warm in de tent.

Het grootste nadeel van katoenen tenten is toch wel de prijs, die is doorgaans hoger. Ook moet je opletten bij het onderhoud. Dus als je noodgedwongen de tent nat inpakt, moet je het ook zo snel mogelijk de kans nemen om het te laten drogen.

Ikzelf heb een klein tentje, de Bardani Cortina 210 RS. Het is een tent voor 3-personen. Toch zou ik zeggen dat het eerder voor 1 a 2 personen is ivm spullen. Het heeft een klein voortentje waar je bijv, schoenen kwijt kan en evt, kleine koelbox. Ook kun je er nog wel opvouwbare stoelen neerzetten. De hoogte is voor mij voldoende om op mijn knieen nog voldoende ruimte te hebben om te kunnen omkleden en dergelijke. Ik acht dat toch wel als een aardige beginners tent.

• Freubel
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 25-04 21:08
Vergeet je de ESVO niet ? Volgens mij de enigste echte NL fabrikant nog :)

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 24-04 05:59
D'r gaat niets boven TenCate katoen.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik zou niet voor een verduisterende tent gaan, want t idee van kamperen is een beetje dat je wakker bent en slaapt met het ritme van de zon. Dit omdat je anders constant met lampje aan t rommelen bent.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 25-04 22:40

Galois

1811 - 1832

Kamperen is een bijzondere manier van vakantie vieren, wat ook ongemakken (en nadelen) heeft.

Als je twijfelt of je kamperen wel leuk zult vinden, dan zullen de ongemakken van een goedkope (en vaak slechte) tent alleen maar uitvergroot worden.

Ik zou, zoals hierboven ook geopperd, eens kijken op Marktplaats. Bv een mooie Falco komen daar wel eens voorbij. Ze blijven duurder dan 150 euro, maar m.i. is het vergelijkbaar met “ik ga een racefiets kopen van 50 euro om te kijken of ik racefietsen leuk vind”. Ik weet het antwoord al.
(sorry... de volgende keer zal ik positiever zijn ;))

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• haasrmc
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 25-04 08:29
Over een echte Nederlandse fabrikant van katoenen tenten gesproken, wat dacht je van een Karsten tent.
Wij hebben al vele jaren deze tent en ze zijn letterlijk onverwoestbaar en zeer eenvoudig op te zetten, maar...... ook erg zwaar (en prijzig). Dus als je lichtgewicht wil reizen dan is dit niet de optie. Kijk anders even op de site van deze fabrikant want ze verkopen ook occasions. Zo zijn wij ook begonnen omdat wij ook niet zeker wisten of het zou bevallen.

• Refro
  • Nu online
Freubel schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 06:37:
Vergeet je de ESVO niet ? Volgens mij de enigste echte NL fabrikant nog :)
Nee hoor Bax maakt in Nederland ook nog tenten met de merknamen Falco en Baco. Dan heb je ook nog Atomatent in Uden, En natuurlijk niet te vergeten Karsten. En dan ben ik vast nog wat kleintjes hier en daar vergeten.

• Refro
  • Nu online
Galois schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 07:51:
Kamperen is een bijzondere manier van vakantie vieren, wat ook ongemakken (en nadelen) heeft.

Als je twijfelt of je kamperen wel leuk zult vinden, dan zullen de ongemakken van een goedkope (en vaak slechte) tent alleen maar uitvergroot worden.

Ik zou, zoals hierboven ook geopperd, eens kijken op Marktplaats. Bv een mooie Falco komen daar wel eens voorbij. Ze blijven duurder dan 150 euro, maar m.i. is het vergelijkbaar met “ik ga een racefiets kopen van 50 euro om te kijken of ik racefietsen leuk vind”. Ik weet het antwoord al.
(sorry... de volgende keer zal ik positiever zijn ;))
Zelf ben ik het 1e jaar begonnen met alles te lenen en hier zat ook een Aldi gezinstent bij. Ik schat Coleman iets hoger in maar zeker niet high end. Zelf waren we al met kamperen bekend na een pauze was de nieuwe uitdaging kamperen met kinderen.

Hierna een Falco Havik gekocht en wat betreft opzetgemak, stevigheid en ritselgeluid van het doek is dit echt een verschil van dag en nacht. Totaal niet te vergelijken.

• vhal
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

3x3 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 06:52:
D'r gaat niets boven TenCate katoen.
Mwoah...afgelopen zomer hebben wij voor het eerst gekampeerd met een Falco Havik 4000 op Texel maar met de gemeten temperaturen overdag was het niet bepaald 'comfortabel' te noemen in de tent.
Qua opzetgemak zou het mijn tent niet zijn om een weekendje weg te gaan (of je moet alleen de basistent op willen zetten), voor een langere periode weer wel.

En vergeet de houten haringen niet mocht je op zand staan :P De D-ringen die op de sjorbanden zaten waren te klein om over een houten haring te schuiven, hiervoor moest ik nog een flink aantal RVS ringen kopen.

vhal wijzigde deze reactie 05-03-2019 09:15 (14%)

ME is geen bezittelijk voornaamwoord

• bernardV
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 13:00
Ik heb een aantal jaren gekampeerd met deze tent: https://www.obelink.nl/lugano-6.html
Dat is me prima bevallen, veel ruimte en de tent staat snel, alleen is het te doen in 15 min, met twee personen binnen 10 min.

Het is niet de beste tent en ook geen katoen, maar wat je ook aangeeft is het kamperen te willen "testen", dan zou ik persoonlijk voor zoiets gaan. Je kunt altijd een tent verkopen en een beter exemplaar halen.

• talin
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 12:15

talin

My god is the sun!

in het verleden een maand of 2 gekampeerd in Canada.
2 tentjes van de Gamma in de aanbieding voor 16 euro per stuk, 1 persoonstentjes.
1 om in te slapen de andere voor mijn spullen ( iets met beren en elanden )

gebruikte 9 van de 10 keer de buitentent niet eens.
dingen wogen volgens mij iets van 2 kilo per stuk en konden zo bovenop mijn rugzak.

dus als de TS in Nederland of omgeving niet meer dan 10 dagen wil gaan kamperen met een tentje is mijn advies: ga eens bij de Gamma langs en koop daar iets waar je geen buil aan kan vallen en gebruik de rest van het geld om elke avond ergens wat lekkers te gaan eten, i.p.v. met pannen,potten en een brander in de voortent wat op te warmen.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Nu online
sloth schreef op maandag 4 maart 2019 @ 22:37:

Ten eerste een 3 persoonstent is 3 persoons als je elkaar erg lief vindt en geen bagage meeneemt, want dat wordt wel behelpen. Met dit soort type tenten altijd een persoon groter kopen dan waarmee je er in wilt slapen.

Daarnaast is de tent die je uitgezocht hebt niet super praktisch bij regen. Want de deur is vrij schuin. Je hele voorkant zal inregenen en nat worden als je de deur open doet en dankzij de floorcover kan al dat water ook nergens heen.
talin schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 09:31:
Gebruik de rest van het geld om elke avond ergens wat lekkers te gaan eten, i.p.v. met pannen,potten en een brander in de voortent wat op te warmen.
Ik zou er niet aan moeten denken als ik aan het kamperen ben elke avond uit eten te moeten. Ik ga juist kamperen om lekker in de natuur te zijn, weg bij de meute en lekker tussen de fluitende vogels en met mooi uitzicht mijn maaltijd te kunnen nuttigen. En je kan met kamperen echt wel beter eten dan slechts dingen "opwarmen".

LordSinclair wijzigde deze reactie 05-03-2019 09:36 (21%)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 25-04 16:05
Kan dit niet in het kampeertopic? Nu moet ik 2 topics bijhouden over nagenoeg hetzelfde onderwerp.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• paulhekje
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 25-04 08:19
Het leefklimaat van een katoenen tent, of combi poly/katoen is vele malen prettiger dan al die plastic tentjes.
Waarom denk je dat je verduisterend doek nodig hebt? is het voor festivalgebruik, waarbij je overdag slaapt?
Goede redenen om toch plastic te kiezen zijn:
- gewicht, voor op de fiets, of als je wandelt
- trekt en vaak nat inpakt

Katoenen alternatief voor een scherpe prijs (nu 99,-):
https://www.obelink.nl/obelink-london-3-grey.html

Ik kan je ook aanraden eens te kijken bij een grote kampeerwinkel zoals De Wit, Obelink, Vrijbuiter enz. zodat je ze ook opgezet kan zien.

paulhekje wijzigde deze reactie 05-03-2019 11:20 (14%)

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• Toppe
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 12:59
Zes jaar geleden een 3 persoonstent gekocht maar die bleek na het eerste jaar volledig lek te zijn, terug gebracht en een andere uitgezocht. Twee jaar geleden ook wezen kamperen toen iemand zij: Dat is een mooie tent... Ik riep: Hij is te koop en zo was die verkocht. Vrouwlief kon er absoluut niet omlachen O-)

Uiteindelijk wou ik het beter doen dan voorgaande modellen en opzoek gegaan naar een mooie tent. Vrij snel uitgekomen op een aantal merken: DeWaard, Bardani & Falco. De laatste is het dan ook geworden.

DeWaard 'vertrouwde' ik toen al niet. Tenten die zeker geliefd zijn onder kampeerders en het merk staat ook voor degelijkheid, echter bij de 'nieuwe' kampeerders vrij onbekend/luxe ontbreekt.

Bardani valt af vanwege de kwaliteit van de stiksel, 4x over het zelfde stuk heen wint geen schoonheidsprijs.

Falco... Tja, #patsergedrag?

Afgelopen jaar voor het eerst met de nieuwe tent weggeweest en tegen over ons stond een stel die heel erg trots was op de 4000, tot ik de 4600 er naast parkeerde :*)

Afgelopen jaar voor het eerst in onze nieuwe 'tent' weg geweest: Falco Havik 4600. Met zijn 41m2 lekker ruim te noemen >:)

Beetje een rommel maar we hebben fysiek niet meer ruimte aangezien we gaan kamperen met een VW UP!

Aankomend jaar gaan we hem 6 maanden opzetten en zojuist ook het dichte voorscherm aangeschaft.
We twijfelen of de luifel er nog aan gaat passen..

Owja, we zijn nog met z'n tweeën 8)7

Alle informatie van de tent: hierrr

------------------
Even ontopic... haha

Waarom zou je voor een 3 persoonstent gaan? Je plek kost het zelfde, of je nou een trekkerstent neer zet of een riante villa.

Ik vindt het een vereiste om te kunnen staan in een tent, je hebt gewoon meer bewegingsvrijheid en ik vindt het praktisch: Je kan je gewoon omkleden zonder op je rug of buik te moeten liggen. Ook bij slecht weer kan je beter wat leefruimte hebben. Wij hebben dit jaar in de Ardèche gestaan met de tent. Heerlijk weer, zo rond de 38 graden en een dag later noodweer. Ik was blij dat ik gewoon kon bewegen.

deze tent kost bijvoorbeeld €169 en biedt je voldoende beweegruimte
En als het bevalt doe je hem na 2 jaar weg en koop je iets van katoen

Toppe wijzigde deze reactie 05-03-2019 12:08 (44%)

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

• Bacchus
  • Laatst online: 12:50
Veel van de hierboven gelinkte tenten hebben glasvezelstokken. Houd er rekening mee dat na ongeveer een tiental keren opzetten, afhankelijk van hoe lomp je ermee bent, segmenten kunnen beginnen te scheuren en vervangen moeten worden. (Beter is: aluminium stokken)
Let ook op het materiaal van de bodem: Goedkope tenten krijgen vaak een polyethyleen bodem, die je in de kortste keren lekprikt en extreem UV-gevoelig is. (beter is: bisonyl of polyester)

Persoonlijk ben ik geen tegenstander van een polyester doek voor tenten die geen week of langer op dezelfde plaats staan. Het kleinere gewicht maakt het meestal ook een stukje makkelijker opzetten. Daarnaast nemen ze ook minder ruimte in je kofferbak in, mocht die beperkt zijn.

En als we het dan toch over opzetten hebben: In een onverwachte regenbui ben je heel blij als je niet eerst de binnentent hoeft op te zetten. (Dus liever: alles ineens of buitentent-eerst)

Zorg dat je nog een handvol haringen en scheerlijnen er los bij koopt. Meestal krijg je namelijk te weinig en te slecht meegeleverd.

Bacchus wijzigde deze reactie 05-03-2019 13:29 (18%)

• UltraSub
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 11:58
Ik overweeg Oostenrijk dit jaar met de camper. Single met twee kids van 11 en 9.
Ondanks camper toch wel meer van de grotere campings, met faciliteiten zoals zwembad en winkel. Serieuze WiFi een must. Na overdag vanalles te doen is het ook wel relaxed als we allemaal even ons ding kunnen doen op de elektronica, haha. Zo nemen we ook altijd PS of Xbox mee. Omdat het kan. :+
Heeft iemand goede tips voor Oostenrijk?

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Nu online
Toppe schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 11:35:
Even ontopic... haha

Waarom zou je voor een 3 persoonstent gaan? Je plek kost het zelfde, of je nou een trekkerstent neer zet of een riante villa.
Omdat veel meer leuke kleinschalige campings in Europa zijn dan die massa campings waar iedereen in een rijtje staat en lacht om andermans tenten? Met kleinere tenten kan je vaak op veel mooiere plekjes staan. En niet iedereen heeft zoveel bewegingsruimte nodig in de tent. Als ik kan zitten en kan liggen om te slapen vind ik het al prima.

of

Daarnaast is een kleine tent een stuk handiger als je vaak van locatie wisselt omdat je niet 6 maanden op dezelfde plek wilt staan.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Toppe
LordSinclair schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 14:33:
[...]

Omdat veel meer leuke kleinschalige campings in Europa zijn dan die massa campings waar iedereen in een rijtje staat en lacht om andermans tenten? Met kleinere tenten kan je vaak op veel mooiere plekjes staan. En niet iedereen heeft zoveel bewegingsruimte nodig in de tent. Als ik kan zitten en kan liggen om te slapen vind ik het al prima.

[Afbeelding]
of
[Afbeelding]

Daarnaast is een kleine tent een stuk handiger als je vaak van locatie wisselt omdat je niet 6 maanden op dezelfde plek wilt staan.
Maar waarom denk jij dat ik om iemand anders zijn tent lach? Omdat ik zeg ontopic haha? Dat was namelijk meer bedoeld omdat het bericht van mij wat er boven staat wellicht niet helemaal ontopic was hoor :)

Daarbij kan ook ik met mijn tent op een kleine camping staat als ik wil hoor. Sterker nog, wij zoeken vaak tot 50/60 plekken en vinden dat groot zat.

We doen dit overigens omdat de sfeer daar inderdaad wat gemoedelijker is, mensen elkaar nog gewoon groeten.

Wij stonden dit jaar aan de rand van de camping, voor ons 1 tent, rechts van ons 1 tent en keken mooi uit op de geitjes, ezels en varkens :9

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

Acties:
  • +4Henk 'm!

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Moderator General Chat

Formerly known as naitsoezn

Topicstarter
Ik heb het tenten-topic dat gisteren geopend werd maar gewoon samengevoegd met dit topic, aangezien de discussie al verspreid was over beide topics en er een dermate hoge overlap tussen de twee onderwerpen is dat ik weinig toegevoegde waarde zie in twee aparte topics.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Nu online
Toppe schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 11:35:
Zes jaar geleden een 3 persoonstent gekocht maar die bleek na het eerste jaar volledig lek te zijn, terug gebracht en een andere uitgezocht. Twee jaar geleden ook wezen kamperen toen iemand zij: Dat is een mooie tent... Ik riep: Hij is te koop en zo was die verkocht. Vrouwlief kon er absoluut niet omlachen O-)

Uiteindelijk wou ik het beter doen dan voorgaande modellen en opzoek gegaan naar een mooie tent. Vrij snel uitgekomen op een aantal merken: DeWaard, Bardani & Falco. De laatste is het dan ook geworden.

DeWaard 'vertrouwde' ik toen al niet. Tenten die zeker geliefd zijn onder kampeerders en het merk staat ook voor degelijkheid, echter bij de 'nieuwe' kampeerders vrij onbekend/luxe ontbreekt.

Bardani valt af vanwege de kwaliteit van de stiksel, 4x over het zelfde stuk heen wint geen schoonheidsprijs.

Falco... Tja, #patsergedrag?

Afgelopen jaar voor het eerst met de nieuwe tent weggeweest en tegen over ons stond een stel die heel erg trots was op de 4000, tot ik de 4600 er naast parkeerde :*)

Afgelopen jaar voor het eerst in onze nieuwe 'tent' weg geweest: Falco Havik 4600. Met zijn 41m2 lekker ruim te noemen >:)
[Afbeelding]
Beetje een rommel maar we hebben fysiek niet meer ruimte aangezien we gaan kamperen met een VW UP!

Aankomend jaar gaan we hem 6 maanden opzetten en zojuist ook het dichte voorscherm aangeschaft.
We twijfelen of de luifel er nog aan gaat passen..

Owja, we zijn nog met z'n tweeën 8)7

Alle informatie van de tent: hierrr

------------------
Even ontopic... haha

Ik vindt het een vereiste om te kunnen staan in een tent, je hebt gewoon meer bewegingsvrijheid en ik vindt het praktisch: Je kan je gewoon omkleden zonder op je rug of buik te moeten liggen. Ook bij slecht weer kan je beter wat leefruimte hebben. Wij hebben dit jaar in de Ardèche gestaan met de tent. Heerlijk weer, zo rond de 38 graden en een dag later noodweer. Ik was blij dat ik gewoon kon bewegen.

deze tent kost bijvoorbeeld €169 en biedt je voldoende beweegruimte
En als het bevalt doe je hem na 2 jaar weg en koop je iets van katoen
Gaaf hoor! Wij hebben een 4000 dus altijd leuk om andere Falco's te spotten 8)
Ik vind dat je 'm netjes opgezet hebt. Ik krijg al snel vouwen in het doek als de ondergrond iets hobbelt. Misschien dat ik de boogstokken te strak span ofzo. Maar meestal geef ik gewoon de ondergrond de schuld :+

Neem je alles mee in de Up? Of heb je een karretje / dakkoffer?

PV Output

• Toppe
Kees_B schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 16:24:
[...]

Gaaf hoor! Wij hebben een 4000 dus altijd leuk om andere Falco's te spotten 8)
Ik vind dat je 'm netjes opgezet hebt. Ik krijg al snel vouwen in het doek als de ondergrond iets hobbelt. Misschien dat ik de boogstokken te strak span ofzo. Maar meestal geef ik gewoon de ondergrond de schuld :+

Neem je alles mee in de Up? Of heb je een karretje / dakkoffer?
Hij staat hier nog niet eens goed, ondergrond is wat hobbelig vandaar...

UP! Met dakkoffer maar dan zitten we echt afgeladen vol hoor :)

• hajee999
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 23-04 22:25
vhal schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 09:07:
[...]

Mwoah...afgelopen zomer hebben wij voor het eerst gekampeerd met een Falco Havik 4000 op Texel maar met de gemeten temperaturen overdag was het niet bepaald 'comfortabel' te noemen in de tent.
De falco havik is ook niet van katoen, ten cate all season is synthetisch materiaal.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 10:14

KeRsTmAnNeKe

Jeuh oud icon

Volgens mij was het met de temperaturen van afgelopen zomer in geen enkele tent goed uit te houden.... Al was ik wel blij met een luifel tegen directe zon.
Ben nog steeds wat aan het kijken naar een klein tentje voor erbij omdat we mogelijk wat meer rond willen trekken dit jaar... Met een lichte voorkeur voor De Waard, maar die dingen gaan echt voor debiele prijzen van de hand af en toe :p

Vitality Discoshow

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chaoss
  • Laatst online: 00:50

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ondanks onze 100% katoenen tent ging het klokje zelfs smelten :P

Gelukkig zaten wij in een regio (Karinthië) waar het 's avonds heerlijk afkoelde, zoveel mogelijk ventilatie creëren en de kids konden vroeg in de avond al heerlijk slapen.

Maar overal waar je in de volle zon staat zal het bloedheet worden, in een polyester tent is het dan nog een tantje benauwder. Als het hartstikke zonnig is ga je overdag ook niet in de tent zitten lijkt me.

Chaoss wijzigde deze reactie 05-03-2019 22:34 (7%)

Greatness Awaits! PSN: Wanderer200

• vhal
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Chaoss schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 22:33:
Als het hartstikke zonnig is ga je overdag ook niet in de tent zitten lijkt me.
In theorie niet maar we hadden nog een kleine die een middagdutje deed. Op een gegeven moment zijn we maar in de auto een rondje gaan rijden :+

• UltraSub
UltraSub schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 14:15:
Ik overweeg Oostenrijk dit jaar met de camper. Single met twee kids van 11 en 9.
Ondanks camper toch wel meer van de grotere campings, met faciliteiten zoals zwembad en winkel. Serieuze WiFi een must. Na overdag vanalles te doen is het ook wel relaxed als we allemaal even ons ding kunnen doen op de elektronica, haha. Zo nemen we ook altijd PS of Xbox mee. Omdat het kan. :+
Heeft iemand goede tips voor Oostenrijk?
Niemand tips?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

@UltraSub Niet concreet maar wij zijn vorig jaar naar Karinthië geweest en die regio kan ik zeker aanraden. Ten eerst omdat het er prachtig is (maar dat geldt ook voor andere regio's zoals tirol). Maar vooral omdat het klimaat er stukken beter is dan aan de noordkant van de alpen, je kunt het vergelijken met noord Italië. En er is ontzettend veel te doen, wij stonden 2,5 week op dezelfde camping en waren nog lang niet uitgekeken. De kärten card is daarbij een must die bespaard je echt veel aan entreegeld etc.

Wij gaan zeker nog eens naar Karinthië terug maar dan als de kinder een paar jaar ouder zijn zodat je weer andere dingen kunt doen.

Wij stonden op Familie camping Poglitsch en dat is ons goed bevallen, onze dochters zijn wel jonger, toen 6 en 3.

• harley
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 10:16
Je kunt eens kijken bij terrassen camping maltatal. Heeft midden op het terrein een openbaar zwembad waar je voor een paar euro je gehele vakantie toe gebruik van kunt maken. Is niet mega groot maar ook geen minicamping. Is ons vorig jaar buitengewoon goed bevallen.

...

• UltraSub
Ik ga ze eens bekijken, thanks!!

• backupdevice
  • Laatst online: 22-04 19:30
Mooi man, de kriebels zijn weer begonnen hoor. Gisteren de bagage wagen van stalling gehaald om eens wat klein onderhoud te doen. Wij zijn al bezig met de spullen na te lopen aangezien wij vorig jaar niet zijn wezen kamperen. Alleen ff een dag mooi weer hebben om de Zeearend op te zetten.

Al die dingen zorgen er voor dat wij nu op vakantie willen :-) , helaas moeten wij nog even wachten.

Wij gaan dit jaar een week naar de Jurassic Coast, deze camping

Daarna een klein weekje thuis en dan nog een week naar Zeeland.

backupdevice wijzigde deze reactie 11-03-2019 09:00 (5%)

Just 'cause you can't see it, doesn't mean it, isn't there | 4400WP ZO | Kamado Joe Classic | if you're lookin', you ain't cookin

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: april 2004
  • Nu online
Nou, bijna geboekt. Wij gaan onze eerste familie-tentvakantie lekker in de mooie Delftse Hout kamperen.
Expres dichtbij huis, want we gaan geheid nog dingen vergeten, kunnen de fiets + fietskar er naartoe fietsen en in de vakantie hebben we nog ergens een hardloopwedstrijd gepland (nou ja gepland, we weten nu eindelijk wanneer die is en dat is precies middenin de vakantie).

Voor de kinderen (dan 5 en 1,5) is 10 meter van huis kamperen al leuk, dus daarvoor hoeven we geen grote kilometers te maken. We (ik) kennen de omgeving goed, maar zijn er niet al tientallen keren op stap geweest.

Waar je mee omgaat, word je mee besmet.

• Remy!!!!
  • Registratie: augustus 2006
  • Nu online
Eind augustus gaan mijn vriendin en ik met de hond kamperen. We hebben dat nog nooit eerder samen gedaan (alleen vroeger als kind met onze ouders), dus het gaat wel even spannend worden.
Eerst wouden wij een camper huren, maar dat werd nogal prijzig voor 2 weken, dus van dat idee waren wij al snel van af gestapt. Laatst waren wij al een keertje naar Obelink geweest om te oriënteren, en toen kwamen wij al snel tot de conclusie dat wij voor een tunneltent wouden gaan.
Na veel wikken en wegen gaan wij voor deze en aankomend weekend gaan we die via Marktplaats ophalen. Hij is nog maar 3x gebruikt, dus ik vermoed dat de tent er nog wel goed uit ziet. En het is nogal een grote tent voor 2 personen, maar in de toekomst komt er nog een hond bij, dus qua slaapruimte willen we de 2e slaapcabine gebruiken voor de honden. En mocht het slecht weer zijn kunnen we alsnog makkelijk binnen zitten zonder dat het te krap wordt.
Aangezien wij een Skoda Fabia (zonder trekhaak) hebben wordt het nogal puzzelen qua indeling van de spullen. Mochten we het meeste in huis hebben, dan gaan we eens proberen of het past. Aangezien de hond in de kofferbak zit zijn wij die ruimte al kwijt. En gezien de kofferbak al niet heel groot is wil ik daar ook geen andere spullen in kwijt in verband met het comfort voor de hond.
Dus er zit een grote kans in dat we voor een dakkoffer moeten gaan om alles mee te kunnen nemen.
Een dezer dagen maar eens op zoek naar een leuke hondvriendelijke camping in België en dan langzamerhand onze eerste kampeerspullen kopen. Op dit moment hebben wij namelijk nog helemaal niets (op wat bestek e.d. na).

We hebben er allebei erg veel zin in, en ik houd dit topic goed in de gaten voor tips .e.d.!

• Sir_Lion
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 12:56
Remy!!!! schreef op maandag 11 maart 2019 @ 14:59:
Na veel wikken en wegen gaan wij voor deze en aankomend weekend gaan we die via Marktplaats ophalen. Hij is nog maar 3x gebruikt, dus ik vermoed dat de tent er nog wel goed uit ziet.
Indien mogelijk, test de tent zo snel mogelijk! Mijn moeder had haar tent in twee fases verkocht, eerst een initiele bezichtiging met de tent opgezet, zodat de potentiele kopers het konden bekijken en onderzoeken. En indien akkoord konden ze de tent het de volgende dag komen ophalen.

Doorgaans is het heel belangrijk om de tent goed te onderzoeken ivm potentiele gebreken. Niets is zuurder dan de tent opzetten in een veraf gelegen plek van huis en erachter komen dat er bijvoorbeeld gaten in het doek zitten.

• Remy!!!!
  • Nu online
Dat gaan we ook zeker doen, ik vermoed dat wij hem niet kunnen testen ivm het weer. Maar als wij hem thuis hebben gaan we hem zo snel mogelijk opzetten en kijken of we lekkages/gaten kunnen vinden.

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Remy!!!! schreef op maandag 11 maart 2019 @ 14:59:
Eind augustus gaan mijn vriendin en ik met de hond kamperen. We hebben dat nog nooit eerder samen gedaan (alleen vroeger als kind met onze ouders), dus het gaat wel even spannend worden.
Eerst wouden wij een camper huren, maar dat werd nogal prijzig voor 2 weken, dus van dat idee waren wij al snel van af gestapt. Laatst waren wij al een keertje naar Obelink geweest om te oriënteren, en toen kwamen wij al snel tot de conclusie dat wij voor een tunneltent wouden gaan.
Na veel wikken en wegen gaan wij voor deze en aankomend weekend gaan we die via Marktplaats ophalen. Hij is nog maar 3x gebruikt, dus ik vermoed dat de tent er nog wel goed uit ziet. En het is nogal een grote tent voor 2 personen, maar in de toekomst komt er nog een hond bij, dus qua slaapruimte willen we de 2e slaapcabine gebruiken voor de honden. En mocht het slecht weer zijn kunnen we alsnog makkelijk binnen zitten zonder dat het te krap wordt.
Aangezien wij een Skoda Fabia (zonder trekhaak) hebben wordt het nogal puzzelen qua indeling van de spullen. Mochten we het meeste in huis hebben, dan gaan we eens proberen of het past. Aangezien de hond in de kofferbak zit zijn wij die ruimte al kwijt. En gezien de kofferbak al niet heel groot is wil ik daar ook geen andere spullen in kwijt in verband met het comfort voor de hond.
Dus er zit een grote kans in dat we voor een dakkoffer moeten gaan om alles mee te kunnen nemen.
Een dezer dagen maar eens op zoek naar een leuke hondvriendelijke camping in België en dan langzamerhand onze eerste kampeerspullen kopen. Op dit moment hebben wij namelijk nog helemaal niets (op wat bestek e.d. na).

We hebben er allebei erg veel zin in, en ik houd dit topic goed in de gaten voor tips .e.d.!
Wat voor Fabia heb je? Een combi of een gewone? Ik had een gewone Fabia en daarvan lag de kofferbak vol met voornamelijk de tent, gasfornuisje, barbeque, etc. De achterbank stond vol met o.a. kleding tas en koelkastje. Mijn stoel en tafel (ik ging meestal alleen op pad) stonden achter de voorstoelen en fungeerde min of meer als vangnet voor alles wat achterin lag ;) Extra spullen voor een 2e persoon zijn marginaal, dat paste er ook nog wel bij. Ik behield in principe gewoon zicht door de achteruitkijk spiegel. Mijn tent was misschien iets kleiner, maar dat was ook al een flinke. Ik gok dus dat het best wel puzzelen wordt voor je. Ik denk dat een dakkoffer wel een must is als je de hele achterbak vrij moet houden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
We hebben ook een gewone Fabia, en afgelopen weekend hadden wij de tent opgehaald en de kofferbak zat al snel vol...

Shoppen voor een dakkoffer staat dus ook op de planning, maar daar moeten wij eerdaags even naar gaan kijken aangezien de auto ook geen rails of iets dergelijks op het dak heeft.

Mocht het dit weekend lekker weer zijn (vooral droog) dan gaan we de tent in de achtertuin opzetten en kijken of hij nog helemaal in orde is. De camping is ondertussen ook al geboekt, dus het begint steeds meer te kriebelen!

Remy!!!! wijzigde deze reactie 19-03-2019 10:31 (12%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Damn, die tent is nog groter dan dat die van mij was :P Dan is een dakkoffer inderdaad geen overbodige luxe!

• Jeltel
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Als je een de waard wil kopen. Deze zaterdag 15% korting op een tent in Heerde (wat je moet besteden aan accessoires).

• Bacchus
@Remy!!!! Maar je hebt wel een carport aan de tent. :D

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
Bacchus schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 12:20:
@Remy!!!! Maar je hebt wel een carport aan de tent. :D
Je bedoelt de luifel? Ik vermoed dat de auto daar wel onder past ja :+

• vhal
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Wij hebben vorig jaar al geboekt, gewoon in NL op een camping van Landal ergens op de Veluwe. De kinderen hebben dan genoeg te doen en ik kan mooi hardlopen in de bossen :+ Hopelijk wordt het wat minder warm dan vorig jaar want dat was niet echt relaxed op sommige dagen. Voor ons wordt het de tweede keer dat we langdurig weg gaan met de tent. Misschien dat we met Pinksteren nog een weekend weg gaan maar dat is even onder voorbehoud, ws nemen we alleen het basisdeel mee van de Havik 4000

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Gerucht, gehoord op de campingbeurs vorige week zaterdag bij Vrijbuiter: het "merk" Vervat zou verdwijnen en vervangen worden door Vrijbuiter. Dat zou betekenen dat ook de winkel in Rotterdam een Vrijbuiter zou worden.

Mocht dat gerucht waar zijn, dan denk ik dat dat wel een slimme zet is. In mijn hoofd associeer ik Vervat aan een iets wat stoffige pure kampeerwinkel en Vrijbuiter wat meer aan meerdere buitensport activiteiten. Ik denk dat ze met Vrijbuiter wel een breder publiek aan kunnen spreken.

Edit: Het blijkt meer dan een gerucht: het staat nu ook op de site van Vervat: https://www.vervat.nl/content/16-nieuws

Yukkie wijzigde deze reactie 25-03-2019 14:24 (12%)

• ATS
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23-04 05:22
Jeltel schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 12:12:
Als je een de waard wil kopen. Deze zaterdag 15% korting op een tent in Heerde (wat je moet besteden aan accessoires).
Ik heb er al een ;)

't is wel een project om zo'n ding op te zetten (en weer in te pakken), maar dan staat er ook een vakantievilla 8)

* ATS kampeert met een Jan van Gent.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wijnand1980
  • Laatst online: 07:08
Na 5 jaar pyramidetent is het nu tijd voor een vouwwagen. We willen iets meer gaan trekken met de kinderen (8&5). Met de tent is dat afgelopen jaar niet zo goed bevallen. Inpakken-reizen-uitpakken kost veel tijd en energie.
Daarom nu op zoek naar een (nieuwe) vouwwagen. Eisen zijn snel opzetten en opruimen. 2 persoonsbed op hoogte, de kinderen in een aanritstentje.
Vorige week zagen we de Campooz Lazy Jack. Die voldoet eigenlijk aan al onze eisen. (We weten alleen niet zoveel over vouwwagens😀) met luifel ipv voortent echt snel op te zetten.

Iemand hier bekend met dit jonge merk?
Nog goede alternatieven om naar te kijken in de range tot 10k?

Laatste vraag, ik zie alleen adviesprijzen staan voor vouwwagen. Hoeveel valt hier evt. Op af te dingen?

• ebk71
  • Registratie: juli 2003
  • Nu online
Wijnand1980 schreef op zondag 7 april 2019 @ 13:06:
Na 5 jaar pyramidetent is het nu tijd voor een vouwwagen. We willen iets meer gaan trekken met de kinderen (8&5). Met de tent is dat afgelopen jaar niet zo goed bevallen. Inpakken-reizen-uitpakken kost veel tijd en energie.
Daarom nu op zoek naar een (nieuwe) vouwwagen. Eisen zijn snel opzetten en opruimen. 2 persoonsbed op hoogte, de kinderen in een aanritstentje.
Vorige week zagen we de Campooz Lazy Jack. Die voldoet eigenlijk aan al onze eisen. (We weten alleen niet zoveel over vouwwagens😀) met luifel ipv voortent echt snel op te zetten.

Laatste vraag, ik zie alleen adviesprijzen staan voor vouwwagen. Hoeveel valt hier evt. Op af te dingen?
Ik ken het merk maar geen ervaring ermee. Kijk ook eens op de vouwwagenclub.info site. Maar er zijn ook bijna als nieuw mooiere alternatieven voor dat geld. Ik heb voor onder dat bedrag een 2e hands Aart Kok Zambezi Riverlodge gescoord en als ik zo kijk zet ik die sneller op dan die Campooz. En ik heb ook een keuken die ik direct kan gebruiken, alleen maar een klep open doen.

• elmo_1978
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 25-04 10:51
Wijnand1980 schreef op zondag 7 april 2019 @ 13:06:

Een Cabanon Malawi is ook erg leuk. Staat ook zo het basis deel. indien je meer ruimte wil ,dan kan je extra voortent erbij opzetten.

Op een Jamet Jamtic.
Dan zit de voortent er al aan, maar net iets meer werk.

• Ankona
  • Nu online
ebk71 schreef op maandag 8 april 2019 @ 12:16:
[...]

Ik ken het merk maar geen ervaring ermee. Kijk ook eens op de vouwwagenclub.info site. Maar er zijn ook bijna als nieuw mooiere alternatieven voor dat geld. Ik heb voor onder dat bedrag een 2e hands Aart Kok Zambezi Riverlodge gescoord en als ik zo kijk zet ik die sneller op dan die Campooz. En ik heb ook een keuken die ik direct kan gebruiken, alleen maar een klep open doen.
Al aan een Holtkamper Flyer gedacht? Niet de aller grootste maar wel makkelijk (alleen) en snel op te zetten. Nieuw gaat de prijs natuurlijk ver door je plafond maar op marktplaats zijn ze regelmatig te vinden. (Heb er zelf 8 jaar geleden ook een van Marktplaats geplukt toen mijn kinderen 2 en 4 waren. Eerste jaren sliepen "op de deksel", tegenwoordig in een los bijzet tentje.)

Eerlijk is eerlijk, hij heeft ook een nadeel. Namelijk geen fatsoenlijke luifel.

• ebk71
  • Nu online
Ankona schreef op maandag 8 april 2019 @ 12:59:
[...]

Al aan een Holtkamper Flyer gedacht? Niet de aller grootste maar wel makkelijk (alleen) en snel op te zetten. Nieuw gaat de prijs natuurlijk ver door je plafond maar op marktplaats zijn ze regelmatig te vinden. (Heb er zelf 8 jaar geleden ook een van Marktplaats geplukt toen mijn kinderen 2 en 4 waren. Eerste jaren sliepen "op de deksel", tegenwoordig in een los bijzet tentje.)

Eerlijk is eerlijk, hij heeft ook een nadeel. Namelijk geen fatsoenlijke luifel.
Hé, hoef je mij niet te gaan quoten met je Holtkamper, ten slotte is dat de tegenpool van Aart Kok :+ :)

• Ankona
  • Nu online
ebk71 schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:04:
[...]

Hé, hoef je mij niet te gaan quoten met je Holtkamper, ten slotte is dat de tegenpool van Aart Kok :+ :)
haha, zie dat ik eigenlijk een ander had moeten kwoten. Misschien maar eens stoppen met eerst alles lezen voordat ik mijn opmerkingen erin blaf.

Aart Kok en Holtkamper zijn idd niet echt vriendjes. (iets met een gezamelijke geschiedenis en (vermeend) jatten van patenten/ideeen)

• ebk71
  • Nu online
Ankona schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:17:
[...]

haha, zie dat ik eigenlijk een ander had moeten kwoten. Misschien maar eens stoppen met eerst alles lezen voordat ik mijn opmerkingen erin blaf.

Aart Kok en Holtkamper zijn idd niet echt vriendjes. (iets met een gezamelijke geschiedenis en (vermeend) jatten van patenten/ideeen)
Ohjoh, dat wist ik niet eens. Ik weet alleen dat ik bij beide leveranciers geen heel warm gevoel krijg. Ze vinden zichzelf iets te fantastisch en er mankeert natuurlijk nooit wat aan hun produkt. Het gave aan de Holtkamper vind ik die je met 1 stok uit kan zetten en die opgeblazen wordt. Zelf voor de zambezi gekozen o.a. vanwege het uiterlijk. Er bestaat geen perfecte vouwwagen. Ohja of het moet dat ding zijn wat dan al soort van caravan is. Hier ook al eens voorbij gekomen? de Opera Camper.......

• Ankona
  • Nu online
ebk71 schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:24:
[...]

Ohjoh, dat wist ik niet eens. Ik weet alleen dat ik bij beide leveranciers geen heel warm gevoel krijg. Ze vinden zichzelf iets te fantastisch en er mankeert natuurlijk nooit wat aan hun produkt. Het gave aan de Holtkamper vind ik die je met 1 stok uit kan zetten en die opgeblazen wordt. Zelf voor de zambezi gekozen o.a. vanwege het uiterlijk. Er bestaat geen perfecte vouwwagen. Ohja of het moet dat ding zijn wat dan al soort van caravan is. Hier ook al eens voorbij gekomen? de Opera Camper.......
Dat herken ik wel een beetje. Zeker bij Holtkamper zijn ze een beetje eigenwijs/narcistisch. En ze zijn een beetje erg duur. Maar staat wel tegenover dat het product ook net wat handiger in gebruik is.

Aart Kok was ooit een medewerker van Holtkamper. Die is toen voor zichzelf begonnen en heeft allemaal ideeen van Holtkamper gebruikt zonder daar goede afspraken over te maken. En sindsdien lopen ze elkaar een beetje zwart te maken, dus het is maar net met wie je spreekt om te horen hoe fout de ander bezig is... In mijn ogen steekt ook Aart Kok aardig boven de gangbare merken uit en is iets goedkoper dan Holtkamper.

• Devian
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 12:26
We gaan in juni een dikke 3,5 week camperen.

Vorig jaar de Albatros JR verkocht, en een Bosuil terug gekocht.

Bestemming word Frankrijk, Italie of Kroatie...afhankelijk van het weer. In Frankrijk al een paar keer gestaan op een kleine gemeentecamping, aan riviertje in de bergen. Prachtige locatie en er staan nooit meer dan 4 a 5 mensen op de camping.

Ik ben eigenlijk op zoek naar soortgelijke campings in noord Italie of Kroatie...klein, in de natuur en niet te duur. Hebben jullie nog tips?

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Nu online
Devian schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:50:

Ik ben eigenlijk op zoek naar soortgelijke campings in noord Italie of Kroatie...klein, in de natuur en niet te duur. Hebben jullie nog tips?
Ik gebruik de app van Camping Navigator nog wel eens. In de app (niet op de website) kun je ook filters instellen. Ik heb het idee dat deze aardig volledig is qua aanbod/vermelding.
www.campingnavigator.com/nl/camping-app

PV Output

• Wijnand1980
Thanks voor de suggesties!
Aart Kok ga ik zaterdag kijken, zien er mooi uit ook.
Holtkamper vind ik ook mooi, maar de prijzen niet echt verantwoord voor 3 a 4 weken per jaar. En een 2-dehands van 10 jaar oud is al snel net zo duur als een nieuwe cabanon of Cabooz.
Die Cabanon leek mij wat lastiger opzetten met de gebogen stokken die door de voortent moeten, of valt dat mee en is het in je eentje te doen?

Wijnand1980 wijzigde deze reactie 08-04-2019 17:00 (3%)

• Zorg
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 25-04 21:56
Bij ons ook een beetje begin om te gaan kamperen. Twijfelen tussen een tent of een vouwwagen. Punt is dat mijn vrouw geen ervaring heeft met kamperen en het voor haar heel ongewoon is (buitenlandse). We hebben al een paar keer een stacaravan gehuurd maar dit is toch wel vrij prijzig en veelal beperkt. Daarnaast ook een hele erge koukleum. Een caravan valt sowieso af ivm prijs. Een vouwcaravan leek mij daarom een mooie tussenoplossing? Hoewel net blij de decathlon een ruime opblaastent gezien wat toch ook wel goed lijkt.

Advies is welkom! Budgetvriendelijk gezien er een kans isdat het wellicht niet bevalt 😂 daarnaast hebben we ook een hond, liefst nemen we die wel mee op kamperen maar ja er moet wel ruimte zijn!

Voordeel voor een tent, makkelijk thuis op te bergen. En gezien ik met mijn zoontje nog een paar keer samen weg ga te zeilen is dat wel een beetje meer luxe dan onze 2p koepeltent. Ook om ons bootje mee te nemen op de trailer heeft de tent nog een plus :P

Zorg wijzigde deze reactie 09-04-2019 21:14 (15%)

Creatief met klei? www.kleishop.nl

• Yihaaa
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 25-04 18:45
Wijnand1980 schreef op maandag 8 april 2019 @ 16:26:
Thanks voor de suggesties!
Aart Kok ga ik zaterdag kijken, zien er mooi uit ook.
Holtkamper vind ik ook mooi, maar de prijzen niet echt verantwoord voor 3 a 4 weken per jaar. En een 2-dehands van 10 jaar oud is al snel net zo duur als een nieuwe cabanon of Cabooz.
Die Cabanon leek mij wat lastiger opzetten met de gebogen stokken die door de voortent moeten, of valt dat mee en is het in je eentje te doen?
Kijk ook eens naar Combi Camp. Behoort volgens mij ook tot de top vouwwagens.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

@Wijnand1980Die Cabanon is inderdaad geen snelle opzetter.

Wat jij zoekt is een enkelklapper met 1 bed, die zetten nu eenmaal het snelst op. Trigano Alpha kun je ook meenemen in je overwegingen.

Chaoss wijzigde deze reactie 09-04-2019 22:02 (6%)

• Frostbite
  • Laatst online: 11:31
Na onze vakantie van vorig jaar in Normandië met onze te grote Bardani Villagrande 450 Prestige hadden we besloten om hem te verkopen. Bij terugkomst (we hadden vroeg vakantie) direct een paar reacties en binnen een week voor een mooi bedrag verkocht.

Afgelopen maand naar tenten gekeken met als eis (tov de Bardani): Makkelijker opzetten, goede kwaliteit en iets kleiner. Daarbij moesten onze slaapmatten er wel samen in 1 slaapcabine kunnen passen (Nomad 10XW van 77cm breed x 2 = 154 cm breed samen).

Uiteindelijk naar Outdoor XL gereden en daar na diverse tenten bekeken te hebben de Falco Havik 4000 gezien. Op zich is deze voor ons nog aan de grote kant dus gaan we binnenkort naar Bax om daar zijn kleine broertje de 3500 te bekijken die stond namelijk niet bij Outdoor XL. Ik moet zeggen dat we erg enthousiast zijn over de Havik. Nu dus even kijken welke we gaan aanschaffen.

Vorig jaar ook hadden we de Bardani opgezet en de complete binnenruimte hebben we gewoon niet gebruikt. Hooguit dat de kinderen daar speelden maar dat deed ons wel besluiten om naar een kleinere tent te kijken. Daarbij ging de oudste (15) toch ook niet meer mee dus was de tent gewoon te groot en te onhandig voor ons geworden.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 256Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S7

• Refro
  • Nu online
Frostbite schreef op woensdag 10 april 2019 @ 09:12:
Na onze vakantie van vorig jaar in Normandië met onze te grote Bardani Villagrande 450 Prestige hadden we besloten om hem te verkopen. Bij terugkomst (we hadden vroeg vakantie) direct een paar reacties en binnen een week voor een mooi bedrag verkocht.

Afgelopen maand naar tenten gekeken met als eis (tov de Bardani): Makkelijker opzetten, goede kwaliteit en iets kleiner. Daarbij moesten onze slaapmatten er wel samen in 1 slaapcabine kunnen passen (Nomad 10XW van 77cm breed x 2 = 154 cm breed samen).

Uiteindelijk naar Outdoor XL gereden en daar na diverse tenten bekeken te hebben de Falco Havik 4000 gezien. Op zich is deze voor ons nog aan de grote kant dus gaan we binnenkort naar Bax om daar zijn kleine broertje de 3500 te bekijken die stond namelijk niet bij Outdoor XL. Ik moet zeggen dat we erg enthousiast zijn over de Havik. Nu dus even kijken welke we gaan aanschaffen.

Vorig jaar ook hadden we de Bardani opgezet en de complete binnenruimte hebben we gewoon niet gebruikt. Hooguit dat de kinderen daar speelden maar dat deed ons wel besluiten om naar een kleinere tent te kijken. Daarbij ging de oudste (15) toch ook niet meer mee dus was de tent gewoon te groot en te onhandig voor ons geworden.
Wij gebruiken de Falco Havik 4000 al een jaar of 4 naar volle tevredenheid. Is gewoon top kwaliteit en vrij simpel op te zetten.

• Frostbite
  • Laatst online: 11:31
Refro schreef op woensdag 10 april 2019 @ 09:19:
[...]

Wij gebruiken de Falco Havik 4000 al een jaar of 4 naar volle tevredenheid. Is gewoon top kwaliteit en vrij simpel op te zetten.
Dat hadden we inderdaad ook gezien en ik las ook hier goede reacties. Wat ik zei het is voor ons meer welke we nemen de 3500 of de 4000. :)

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 256Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S7

• B64
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 12:30
Zorg schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 21:11:
Bij ons ook een beetje begin om te gaan kamperen. Twijfelen tussen een tent of een vouwwagen. Punt is dat mijn vrouw geen ervaring heeft met kamperen en het voor haar heel ongewoon is (buitenlandse). We hebben al een paar keer een stacaravan gehuurd maar dit is toch wel vrij prijzig en veelal beperkt. Daarnaast ook een hele erge koukleum. Een caravan valt sowieso af ivm prijs. Een vouwcaravan leek mij daarom een mooie tussenoplossing? Hoewel net blij de decathlon een ruime opblaastent gezien wat toch ook wel goed lijkt.

Advies is welkom! Budgetvriendelijk gezien er een kans isdat het wellicht niet bevalt 😂 daarnaast hebben we ook een hond, liefst nemen we die wel mee op kamperen maar ja er moet wel ruimte zijn!

Voordeel voor een tent, makkelijk thuis op te bergen. En gezien ik met mijn zoontje nog een paar keer samen weg ga te zeilen is dat wel een beetje meer luxe dan onze 2p koepeltent. Ook om ons bootje mee te nemen op de trailer heeft de tent nog een plus :P
Als budget een dingetje is zou ik beginnen met een Decathlon tent. Kun je als het bevalt altijd nog doorgroeien naar iets beters - een katoenen tent of een vouwwagen. Aan de andere kant is een vouwwagen of een katoenen tent een stuk waardevaster (als 't goed is), dus kun je die evt weer verkopen.

Maar vergis je niet dat je er met een tent alleen niet bent - luchtbedden / slaapzakken (extra warm voor de koukleum :+ ) / stoelen / tafel / kookgerei / serviesgoed / bestek / verlichting etc. - ik weet niet wat je al hebt voor je zeiltochten met 2p koepeltje, maar 't kan aardig in de papieren lopen...

• Deveon
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
Als beginnend kampeerder kan het erg lonen om Marktplaats in de gaten te houden. Met de aankomende lenteschoonmaak komen er regelmatig volledige kampeeruitzet op van ex-kampeerders die prima spul aanbieden omdat het zonde is om weg te gooien en ze er gewoon vanaf willen. Vervolgens kan je zelf bepalen wat je wilt upgraden naar iets nieuws. Incl vouwwagen ben je soms voor een paar honderd euro al klaar.

• Jazzper
  • Laatst online: 13-04 18:08

Jazzper

BB4E^Guerilla

Hier nog een vote voor vouwwagen indien vrouw koukleum is. Je ligt sowieso al stuk boven de grond geisoleerd op een fatsoenlijk vast matras met lattenbodem als je het goed doet. Dan nog kan het koud zijn, maar de basis is op orde. Hele vouwwagenadviesverhaal kan ik voor je samenvatten in dit:

snel opzetten - veel ruimte - goedkoop: kies er twee

Wij hadden bijvoorbeeld paar jaar een 2001 Trigano Chantilly GL met drie kinderen: ruim, goedkoop alleen opzetten duurder langer. Moderne vouwwagens kunnen ruim en snel zijn maar dan weer rib uit lijf. Andere concessie is kleinere vouwwagen en dan kun je ook goed scoren.

Ze zijn behoorlijk waardevast na de eerste paar jaar afschrijving. Ik zou als beginner met complete uitzet zoeken. En nadien verkopen zonder uitzet (met betere foto's en beschrijving met wat mazzel speel je quite). Banden / remmen wil je op orde hebben, maar kosten ook niet de wereld.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• sloth
  • Niet online
Ik ben nog op zoek naar een duurzame en comfortabele slaap oplossing met goede prijs/kwaliteit verhouding om met de auto te gaan kamperen (helaas geen vouwwagen met lattenbodem beschikbaar :+).

Vallen verder ook af:

Luchtbedden. Ik lees veel horror verhalen over lekken, oncomfortabel liggen en klachten over koude. Als je naar de verkoopprijs kijkt van Intex luchtbedden dan verbaasd me het ook niet dat ze snel stuk gaan.

Inflatable matjes (Exped,Therm-a-Rest etc.). Vrij prijzig en zelfs van kwaliteitsmerken lees ik veel klachten dat ze na een tijdje ook stuk gaan (ook na zorgvuldig gebruik). Vanuit het standpunt van een fabrikant ook niet helemaal onlogisch. Kijk maar naar Crocs schoenen.

Daarom ben ik naar alternatieven aan het kijken als het Japanse futon systeem. Gewoon een hardere matras op de grond, wel met een beschermende en isolerende onderlaag. Omdat futons ook best prijzig zijn, zou je hetzelfde effect kunnen bereiken met bijvoorbeeld een topmatras van +- 7cm dikte met daar onder een goedkope noppenmatras van zo'n 6 cm?

Dan lig je in totaal op 13 cm (hoger dan de dikste inflatable matjes) en op iets wat niet kan lekken of überhaupt stuk kan. Nadeel is natuurlijk dat het zwaarder is en onhandiger om op te bergen.

Iemand hier ervaring mee of een mening of dit kan werken?

sloth wijzigde deze reactie 10-04-2019 21:44 (4%)

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 24-04 18:08
In kort, geef mij maar mijn Thermorest Noeair. kost idd euro of 100, maar doe er al een jaar of 10 mee.

• juliusyoup
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 07:18
Iemand hier ervaringen met helinox stoeltjes? Alternatieven mogen ook want ze zijn zo duur..

• maartend
juliusyoup schreef op woensdag 10 april 2019 @ 21:48:
Iemand hier ervaringen met helinox stoeltjes? Alternatieven mogen ook want ze zijn zo duur..
Alie verkoopt ze ook. Euro of 25. Ik heb Helinox, wel die op pootjes. Die op platte grond lijkt wat zwakker. Die op pootjes? Heerlijk. Klein pakket, enz.

• Wijnand1980
Yihaaa schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 21:21:
[...]

Kijk ook eens naar Combi Camp. Behoort volgens mij ook tot de top vouwwagens.
Thanks, Ga ik meepikken. Zitten volgens mij ook bij Aart Kok in Heemstede in.

• Ankona
  • Nu online
Ik snap die aversie tegen luchtbedden niet zo. Ik heb er jaren veel op geslapen (en doe dat nog steeds af en toe al heb ik in de vouwwagen een vast bed) en vind ze juist heerlijk liggen. Niet te hard oppompen, al je erop zit moet je met je billen min of meer de grond aantikken, ga je liggen dan drijf je zo dromenland in.

(Geen exotische dingen gewoon die blauw/rode canvas achtige dingen die je al jaren overal ziet)

Ankona wijzigde deze reactie 11-04-2019 09:10 (13%)

• Orion84
  • Registratie: april 2002

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Die aversie zal vooral te maken hebben met het fenomeen dat een luchtbed minder goed isoleert. Omdat de lucht in het bed vrij kan bewegen isoleert dat veel minder goed dan oplossingen met schuim (zoals self-inflatables) of andere isolerende materialen (bijvoorbeeld de gevulde luchtbedden van Exped).

Als je geen koukleum bent, makkelijk slaapt en/of vooral met warm weer kampeert dan hoeft dat niet per se een probleem te zijn en kan een luchtbed inderdaad best comfortabeler liggen dan een slaapmatje.

* Orion84 is blij met zijn Exped SynMat 7MW. Het comfort van een luchtbed maar dankzij de vulling veel beter isolerend. En desondanks toch een pakmaat die kan concurreren met compacte self inflatable matjes.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• maartend
Ankona schreef op donderdag 11 april 2019 @ 09:09:
Ik snap die aversie tegen luchtbedden niet zo. Ik heb er jaren veel op geslapen (en doe dat nog steeds af en toe al heb ik in de vouwwagen een vast bed) en vind ze juist heerlijk liggen. Niet te hard oppompen, al je erop zit moet je met je billen min of meer de grond aantikken, ga je liggen dan drijf je zo dromenland in.

(Geen exotische dingen gewoon die blauw/rode canvas achtige dingen die je al jaren overal ziet)
Issoleert voor geen meter en is door alle kamers ook net een golvende zee. Zwaar en niet op te blazen zonder pomp.
Dus alles dat je niet kunt gebruiken voor een trektocht. Of goed slapen op vakantie voor ons.

• Ankona
  • Nu online
Die golvende zee is perceptie. Lucht heeft amper massa dus gedraagt zich niet als een goedkoop waterbed.

Of isolatie een issue is, ik ervaar daar geen problemen mee. Misschien omdat ik vooral in de zomer kampeer, misschien ook omdat ik in een slaapzak slaap en dus ook een laag isolatie tussen mij en het luchtbed heb.

Voor trekken is het een ander verhaal. Dan gebruik ik ook liever een self inflatable matje (veel duurder en veel sneller lek). Maar een luchtbed ligt echt veel lekkerder....

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Wijnand1980 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 08:37:
[...]

Thanks, Ga ik meepikken. Zitten volgens mij ook bij Aart Kok in Heemstede in.
Klopt, aard kok is dealer van CC, de meeste zullen boven je budget van 10K vallen. De CC Flexi is de goedkoopste maar dat is eigenlijk geen CombiCamp, wordt ergens in polen geproduceerd en is ook van mindere kwaliteit.

Als je in noord nederland een adres zoekt, zou ik ook even naar Bravo Vouwwagenwereld in Ommen gaan, die hebben Trigano, CampLet en nog 2 kleine merken. Wij hebben daar in 2015 onze nieuwe vouwwagen gekocht en ik kan ze wel aanraden, nog wat korting kunnen regelen. Ook achteraf toen we voor een garantie dingetje terug gingen werden we netjes geholpen.

• Hopjesvla79
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 08:27
Orion84 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 09:20:
Die aversie zal vooral te maken hebben met het fenomeen dat een luchtbed minder goed isoleert. Omdat de lucht in het bed vrij kan bewegen isoleert dat veel minder goed dan oplossingen met schuim (zoals self-inflatables) of andere isolerende materialen (bijvoorbeeld de gevulde luchtbedden van Exped).

Als je geen koukleum bent, makkelijk slaapt en/of vooral met warm weer kampeert dan hoeft dat niet per se een probleem te zijn en kan een luchtbed inderdaad best comfortabeler liggen dan een slaapmatje.

* Orion84 is blij met zijn Exped SynMat 7MW. Het comfort van een luchtbed maar dankzij de vulling veel beter isolerend. En desondanks toch een pakmaat die kan concurreren met compacte self inflatable matjes.
+1, slaap al jaren op matjes (eerst Therm-a-rest, nu aan 2e Exped toe: de vorige verkocht a:) upgrade in comfort van Therm-a-rest naar Exped. b) eerste Exped verkocht vanwege upgrade naar een lichtere versie).

In elk geval nog nooit problemen gehad.
Pagina: 1 ... 40 41 42 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True