[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 41 ... 269 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik heb mijn 10+ jaar oude Therm-a-rest traillite ook nog steeds, prima als reserve. Met mijn Exped heb ik een keer gehad dat een van de 'wanden' tussen 2 banen was losgeraakt, waardoor die 2 banen 1 grote baan werden. Niet onoverkomelijk en werd bij thuiskomst ook zonder enig probleem omgeruild voor een nieuwe (door Bever). Dat was december 2015, sindsdien dus al weer ruim 3 jaar hetzelfde exemplaar in gebruik zonder problemen in alle seizoenen en op allerlei ondergronden.

Nu leg ik er ter bescherming (en wat extra isolatie) vaak wel nog zo'n dun zilverfolie matje (met heel dun schuimlaagje) onder.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:48
juliusyoup schreef op woensdag 10 april 2019 @ 21:48:
Iemand hier ervaringen met helinox stoeltjes? Alternatieven mogen ook want ze zijn zo duur..
ik gebruik nu een paar jaar de Alite Mantis. Lekker stoeltje, gaat soms zelf mee in de rugzak tijdens het trekken.

Nadeel is wel dat ik een oudere versie heb gehad en er al een paar keer doorgezakt ben..Gaat steeds op hetzelfde punt stuk. Een zijwaartse beweging als je in de stoel zit, waardoor het frame een beetje verbuigt zorgt dat het op een bepaald punt stuk gaat. wel elke keer goed vervangen en heb inmiddels een paar reparatiestukjes (stukje buis, is zo vervangen) op voorraad. Even mailtje naar Alite en je heb ze zo thuis in een envelop.

Afgelopen zomer was ik in San Fransisco waar het hoofdkantoor zit, daar even een oud frame gratis omgeruild tegen een nieuwe versie waarbij de zwakke punten uit mijn oude frame weggewerkt moeten zijn. Service van Alite is in ieder geval top, heb er maar meten even de Cozy Cover bijgekocht om ook in de koudere maanden warm te zitten.

Misschien dat ik ooit een Helinox overweeg, gezien de eerdere ervaringen nu. Maar dat ligt er ook een beetje aan hoe dit nieuwe frame zich gaat houden. Vond de Alite wel lekkerder zittenn, maar dat is een persoonlijke voorkeur. Al met al wel erg blij met het stoeltje.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Ankona schreef op donderdag 11 april 2019 @ 09:28:
Dan gebruik ik ook liever een self inflatable matje (veel duurder en veel sneller lek). Maar een luchtbed ligt echt veel lekkerder....
Dat lekkerder liggen is perecptie.
Duurde klopt een beetje, maar ik zit nu op 10 euro per jaar gebruik en dat kostte me een luchtbed ook.

Ik slaap (en heb ervaring) vele malen beter op mijn neoair. En dat ding is nog nooit lek geweest door eigen schuld (1 keer wel, maar bleek fabrieksfout te zijn bij ventiel, kreeg een nieuwe) in de 10 jaar en dat terwijl ik er per 2 jaar 1 luchtbed doorjoeg omdat mijn partner ook vond dat het zo lekker lag en niet koud was en meer van dat spul.
BTW, ik slaap altijd in een slaapzak. Maar kijk maar eens naar de R waardes van een Thermarest of zoiets en een luchtbed. Pure wetenschap, pure feiten. Lekker liggen is perceptie.
Afijn, mijn partner kon maar dag of 4 zonder pijn liggen op luchtbed, sinds Neoair kampeert ze weer rustig 3 weken aan een stuk. Dus slapen op de grond.
Maar zij was ook van ; het is dun, kan nooit lekker liggen.

edit ; benodigde r-waardes bij welke temp (3 maal raden waar een luchtbed zit);
Afbeeldingslocatie: https://www.kampeerwereld.nl/custom/page/page_block_img/31778/1026_de-r-waarde-is-de-isolatie-van-een-slaapmat-na-het-testen-hiervan.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door maartend op 11-04-2019 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ankona schreef op donderdag 11 april 2019 @ 09:28:
Die golvende zee is perceptie. Lucht heeft amper massa dus gedraagt zich niet als een goedkoop waterbed.

Of isolatie een issue is, ik ervaar daar geen problemen mee. Misschien omdat ik vooral in de zomer kampeer, misschien ook omdat ik in een slaapzak slaap en dus ook een laag isolatie tussen mij en het luchtbed heb.

Voor trekken is het een ander verhaal. Dan gebruik ik ook liever een self inflatable matje (veel duurder en veel sneller lek). Maar een luchtbed ligt echt veel lekkerder....
Bij koude nachten helpt een stukje platgedrukte slaapzak niet meer. Vandaar de isolatie matjes. Wat natuurlijk ook gewoon luchtbedden zijn ;)

En als je allleen maar in de zomer in het zuiden van Europa kampeert zul je met een normaal luchtbed prima uitkomen. Ga je in nederland kamperen en/of buiten de zomer is een slaapmat met isolatie erin een zegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-07 15:34

Wailing_Banshee

You're Next

Ankona schreef op donderdag 11 april 2019 @ 09:09:
Ik snap die aversie tegen luchtbedden niet zo. Ik heb er jaren veel op geslapen (en doe dat nog steeds af en toe al heb ik in de vouwwagen een vast bed) en vind ze juist heerlijk liggen. Niet te hard oppompen, al je erop zit moet je met je billen min of meer de grond aantikken, ga je liggen dan drijf je zo dromenland in.

(Geen exotische dingen gewoon die blauw/rode canvas achtige dingen die je al jaren overal ziet)
Ik vind ze op zich wel lekker liggen, maar vind ze wel te koud. En te onhandig om mee te nemen, want je moet dan ook weer een pomp mee nemen :p
Jelte schreef op donderdag 11 april 2019 @ 09:56:
[...]
Bij koude nachten helpt een stukje platgedrukte slaapzak niet meer. Vandaar de isolatie matjes. Wat natuurlijk ook gewoon luchtbedden zijn ;)
Het helpt natuurlijk wel iets, een beetje afhankelijk van je slaapzak. We hebben ook een wollen paardendeken in de (grote) auto liggen. Die hebben we ook eens extra onder de matjes gelegd (kan er niet op, want de matjes zitten in een zak waaraan we de slaapzak geritst hebben). Dat scheelde behoorlijk in de kou. Dat ding is niet zo heel dik, maar wel warm (want wol).
En als je allleen maar in de zomer in het zuiden van Europa kampeert zul je met een normaal luchtbed prima uitkomen. Ga je in nederland kamperen en/of buiten de zomer is een slaapmat met isolatie erin een zegen.
Of in zuid Europa, maar dan op hoogte :D

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juliusyoup
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:22
@maartend @Hopjesvla79
Bedankt beide. Die Alite Mantis zien er ook mooi, maar ook prijzig uit. Voor deze zomer maar eerst op alieexpres gekocht, scheelde toch een factor 4 in prijs. Als mijn vriendin kamperen wel leuk vind, dan komt er volgend jaar wss wel een 'echt' merk in huis.

Nu hopen dat de reviews echt zijn via alie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09:02
Vandaag bij Aart Kok en Combi Camp geweest. Mooie wagens, maar wel iets overspecced en overpriced voor mij. Zo hoeven wij geen keuken en ook geen 2x2-persoonsbedden.
Kuipzeil en luifels uiteraard wel (zijn aardige meerprijs). 2×2persoonsbed op hoogte zie je bij de meeste vouwwagens, en is voor ons eerder een nadeel dan een voordeel. Nu nog naar Trigano kijken, hoe dat werkt. (En anders wordt het de lazy jack denk ik)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 23:03

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

DaWayne schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 20:06:
Nu nog naar Trigano kijken, hoe dat werkt. (En anders wordt het de lazy jack denk ik)
Ben benieuwd wat je van de Trigano Alpha vindt.. Maar ook die komt standaard met een keuken, heeft wel een enkel bed. Is wel het meeste luxe model van Trigano dus misschien vindt je die ook overspecced. Hou er wel rekening mee dat je aardig korting kunt bedingen.

Bij andere Trigano's is de keuken wel optioneel, wij hebben er dus extra voor betaald :+. We maken er ook wel veel gebruik van, alleen al handig om alle keukengerei in op te bergen. En een kraantje bij de hand is ook wel handig.

De Lazy Jack heb je bij vouwwagencentrum Noordburgum bekeken?

-----------
Eind deze maand mag ik de vouwwagen weer inpakken en uit de garage trekken dan staan we een week op Beerze Bulten. Komende zomer staan we 2.5 week op een boederij camping in slowakije, mooi contrast :)

Onze 2015 Trigano Odyssee:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7fXPDuFcoFCmw5L01KiHpZ6Q/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/W80YUwNrMPczaAnVb6nGI2Ua/medium.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door Chaoss op 14-04-2019 00:20 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-07 13:11
Chaoss schreef op zondag 14 april 2019 @ 00:05:
[...]

Ben benieuwd wat je van de Trigano Alpha vindt.. Maar ook die komt standaard met een keuken, heeft wel een enkel bed. Is wel het meeste luxe model van Trigano dus misschien vindt je die ook overspecced. Hou er wel rekening mee dat je aardig korting kunt bedingen.

Bij andere Trigano's is de keuken wel optioneel, wij hebben er dus extra voor betaald :+. We maken er ook wel veel gebruik van, alleen al handig om alle keukengerei in op te bergen. En een kraantje bij de hand is ook wel handig.

De Lazy Jack heb je bij vouwwagencentrum Noordburgum bekeken?

-----------
Eind deze maand mag ik de vouwwagen weer inpakken en uit de garage trekken dan staan we een week op Beerze Bulten. Komende zomer staan we 2.5 week op een boederij camping in slowakije, mooi contrast :)

Onze 2015 Trigano Odyssee:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik denk die foto komt me bekend voor... en ja hoor https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=23267.0 :9 - Ook op meerdere fora actief ;)

Ik ben me aan het inlezen, wij hebben voor het eerst een vouwwagen gekocht en gaan met Pasen een week in NL op vakantie :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
@Chaoss ziet er goed uit!
Om op je laatste vraag terug te komen, ik was in Zeist bij vouwwagenzaak. (Voor Noord Bergum heb ik eerst een vouwwagen nodig :+ .
Die Trigano Alpha ga ik dan bekijken, die lijkt qua model wel op wat ik voor ogen heb.
Ik zag ook Campwerk, die hebben dezelfde constructie. 1 van de belangrijke voordelen die ik daarin zie is het Kuipzeil dat vastzit en meekomt uit de wagen. Deze hoef je dan dus niet uit te leggen.
V.w.b. keuken, die lijkt me wel handig, maar ze vragen er soms wel 1500-2000€ voor. Dan houd ik het bij de skottelbraai en uit eten gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:23
Als je geen keuken wilt, check dan ook de Smitveld Ruebist. Heerlijke vouwwagen 👍🏻

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

DaWayne schreef op zondag 14 april 2019 @ 08:15:
Om op je laatste vraag terug te komen, ik was in Zeist bij vouwwagenzaak. (Voor Noord Bergum heb ik eerst een vouwwagen nodig :+ .
Die Trigano Alpha ga ik dan bekijken, die lijkt qua model wel op wat ik voor ogen heb.
Ik zag ook Campwerk, die hebben dezelfde constructie. 1 van de belangrijke voordelen die ik daarin zie is het Kuipzeil dat vastzit en meekomt uit de wagen. Deze hoef je dan dus niet uit te leggen.
V.w.b. keuken, die lijkt me wel handig, maar ze vragen er soms wel 1500-2000€ voor. Dan houd ik het bij de skottelbraai en uit eten gaan
Oh om een of andere reden dacht ik dat je in noord nl woonde :+

De alpha heeft een vaste keuken dus je hoeft er niet mee te sjouwen en er is een plek voor de koelkast. De keuken ansich zit dus bij de prijs in.

Wij gebruiken ook veel de gasbbq (cadac). Maar het keukentje is wel handig om water te koken voor pasta etc. Dat hoef ik niet zo persee op mijn gas bbq te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
MrBasta schreef op zondag 14 april 2019 @ 08:10:
[...]

Ik denk die foto komt me bekend voor... en ja hoor https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=23267.0 :9 - Ook op meerdere fora actief ;)

Ik ben me aan het inlezen, wij hebben voor het eerst een vouwwagen gekocht en gaan met Pasen een week in NL op vakantie :9
Blij dat je die al gevonden hebt.
Want daar is erg veel te vinden natuurlijk.
De juiste vouwwagen vinden zal niet meevallen.
Zoveel mensen zoveel wensen.
De keuze is erg persoonlijk ik ben gegaan voor een kuipzeil omdat ik die net wat makkelijker vind dan een harde deksel.
Trigano maakt wel goede wagens voor hun prijs.
Jamet heeft ook een uitvoering met harde deksel trouwens Jameta.
Zelfde fabriek maar meer hun budget merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Nu online
DaWayne schreef op zondag 14 april 2019 @ 08:15:
Voordeel van een keuken is ook dat je geen losse koelkast hoeft te vervoeren.
Alle potten en pannen staan gelijk op de juiste plek.
Als wij een overnachting camping pakken hebben we aan 15 minuten genoeg en kunnen dan gelijk koken en de wagen is slaap klaar.
Met de kwaliteit van de Campwerk zit het trouwens wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
tafmaf schreef op maandag 15 april 2019 @ 06:15:
[...]
Blij dat je die al gevonden hebt.
Want daar is erg veel te vinden natuurlijk.
De juiste vouwwagen vinden zal niet meevallen.
Zoveel mensen zoveel wensen.
De keuze is erg persoonlijk ik ben gegaan voor een kuipzeil omdat ik die net wat makkelijker vind dan een harde deksel.
Trigano maakt wel goede wagens voor hun prijs.
Jamet heeft ook een uitvoering met harde deksel trouwens Jameta.
Zelfde fabriek maar meer hun budget merk.
Vouwwagen hebben we al! We zijn voor een Cabanon Chamonix de Luxe (met bermkeuken) gegaan. Onze overwegingen waren:
- We willen ook in het voorjaar kamperen, dus extra binnenruimte (met slecht weer), met twee kleine kinderen is zeer welkom
- Door de boogconstructie gemakkelijk(er) om de voortent op te zetten
- Keuken in verband met makkelijker met koken (al zal ook veel op de Skottelbraai gaan gebeuren)
- Zwaar katoenen doek, prettiger binnenklimaat
- Verlengt (20 cm o.i.d.) dekzeil zodat stoelen, tafel, voortent, kastje, etc. allemaal op de vouwwagen komt te liggen

Afbeeldingslocatie: https://www.dewitschijndel.nl/media/catalog/product/cache/6e6348b55e9265c8e9a5c4c72bc69ad9/c/a/cabanon-chamonix-vouwwagen-11_1.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:01

The Legend

*Plop*

Mooi ding! Wel een pittig klusje om op te zetten, zeker met 2 kleine kinderen die in de weg lopen :+ Hier ook 2 kleintjes en een Europa Camper Suncruiser. Bevalt prima, maar voorlopig doen we maar 1 camping aan per vakantie (meerdere keren opzetten/afbreken is me echt teveel werk) en overnachten we op reis ook niet op een camping (teveel gedoe om alleen de wagenbak op te zetten, ivm de vele spullen in en op de vouwwagen waar je dan wat mee moet zonder voortent 8)7).

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Nu online
Denk dat dit ook een belangrijke factor is voor het uitzoeken.
Trek je veel of blijf je langer op een plek waar het wat minder weer is.
Wij trekken altijd de zon tegemoet en de kids liggen in hun eigen werptent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik zou sowieso een Vouwwagen nemen waarbij de voortent meeklapt. Maar goed er zijn zoveel dingen die persoonlijk zijn.

Overnachten doen wij ook niet op de camping, wij rijden de eerste dang vaak 700-800km, dan heb ik ongeacht het kampeer middel echt geen zin om nog iets te doen. Lekker in een restaurant eten en een hotel bed inkruipen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:03

Peetman

Tjah....

Wij zijn voor de overspecced / priced combicamp country gegaan. Vorig jaar zomer voor het eerst gebruikt en erg tevreden over.
Over 2 weken gaan we hem een weekje gebruiken in zeeland. Hopelijk werkt het weer een beetje mee. En dan in de zomervakantie een paar weken weg.

Koken doen we veelal buiten op de Cadac Safari chef, maar de koelbox in de keuken + een pitje op de kookplaat om 's ochtends een kopje koffie op te zetten is ook erg handig als het nog te koud is om buiten te zitten. En is wat veiliger met de kinderen.

Voor een nachtje kunnen we alleen de basis neerzetten, staan we langer dan zetten we de gastencabine op voor de kinderen en wordt ook de hele voortent opgezet.

Destijds ook naar de Trigano Alpha gekeken maar uiteindelijk voor de CCC gegaan ivm meer bagageruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-07 19:35

Pathogen

Shoop Da Whoop

Hoe doen de vouwwagengebruikers hier het met stalling? Ik zou graag een bagagewagentje kopen, maar ik vond de 200+ euro per jaar aan caravanstalling niet erg aan te raden voor 2x per jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:41

ST10©DE

Dus.............

Pathogen schreef op maandag 15 april 2019 @ 15:52:
Hoe doen de vouwwagengebruikers hier het met stalling? Ik zou graag een bagagewagentje kopen, maar ik vond de 200+ euro per jaar aan caravanstalling niet erg aan te raden voor 2x per jaar.
Staat bij mij in de garage. Ik kan 'm volledig opzetten op de oprit. Heerlijk.

@DaWayne Zambezi heeft ook modellen zonder keuken en met enkel bed.

[ Voor 9% gewijzigd door ST10©DE op 15-04-2019 16:22 ]

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
We hebben nu een Jamet Dakota vouwwagen, erg fijn en ruim. Bij minder weer kun je prima binnen zitten.
Nadeel is dat deze wel wat groter is, zeker bij campings in Duitsland bijvoorbeeld. Daar zijn de plekken vaak niet op ingericht. Opzetten gaat redelijk vlot, al ben je in totaal wel een uur of 3 bezig (tot en met inruimen).

De kinderen worden wel wat groter, dus in de toekomst willen we wel gaan overstappen op een iets kleinere wagen die nog wat makkelijker op te zetten is. Dan hebben we nog ruimte voor een bijzettent.

We hebben de vouwwagen in een stalling (200 euro pj), thuis gewoon geen ruimte voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Thuis in de garage, kost weinig :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Een garage erbij kopen kost me waarschijnlijk meer per jaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Pathogen schreef op maandag 15 april 2019 @ 16:15:
Een garage erbij kopen kost me waarschijnlijk meer per jaar :+
Je hebt volgens mij bagagewagentjes die je makkelijk op zijn zijkant kan stallen (met hulpmiddelen) . Misschien kan je 'm zo in de tuin zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
ST10©DE schreef op maandag 15 april 2019 @ 16:27:
[...]

Je hebt volgens mij bagagewagentjes die je makkelijk op zijn zijkant kan stallen (met hulpmiddelen) . Misschien kan je 'm zo in de tuin zetten?
gaat goed zijn voor je tent, al die vocht en dan opgevowuen staan.

Niet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

maartend schreef op maandag 15 april 2019 @ 16:35:
[...]

gaat goed zijn voor je tent, al die vocht en dan opgevowuen staan.

Niet doen.
Volgens gaat het hier om een bagagewagentje, geen vouwwagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
ST10©DE schreef op maandag 15 april 2019 @ 16:36:
[...]

Volgens gaat het hier om een bagagewagentje, geen vouwwagen?
Lijkt het idd wel op. Komt omdat we het eerst over vouwwagens hadden. oopsie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:23
Wij gaan gewoon veel vaker per jaar weg. Dan lijkt het goedkoper... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Nu online
Kamperen is goedkoper dan hotel/huisje.
Kun je daar makkelijk tegen wegstrepen.

Heb makkelijk praten natuurlijk met een boer als vriend met ruimte voor wel 10 vouwwagens.
En waar ik gratis sta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
tafmaf schreef op maandag 15 april 2019 @ 18:37:
Vergis je niet. Als je het primitief doet met weinig middelen wel maar als je een beetje spullen hebt om met je gezin er comfortabel bij te zitten zou ik het niet snel goedkoper willen noemen. (Scheelt wel als je vaak weggaat)

Sta je 3 weken in het hoogseizoen op een familie camping, dan tik je al snel 800-900 euro af voor de camping. Je vouwwagen heeft 200 euro stalling en 100 euro reservering onderhoud (krap) per jaar. Dan nog je afschrijving, ik neem daarvoor 500/jaar. (natte vinger werk en ik ben geen boekhouder. Eigenlijk schrijf ik al mijn aankopen meteen al af naar 0)
En dan heb je nog geen inventaris, stoelen, tafels, etc. Alles bij elkaar kost dat ook het nodige.
(Wie een nieuwe caravan koopt is helemaal duur uit. Die dingen schrijven heel hard af en kosten je ook de hoofdprijs aan brandstof en tol als je ermee naar het zuiden rijdt)

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Een huisje is snel 2x zo duur op dezelfde camping.. soms zelfs 3x. Die huurtenten kosten ook snel 1500 voor 2 weken.

Onderhoud valt wel mee. 1x in de paar jaar moet je de remmen schoonmaken en de boel smeren dat kost je geen 100 euro per jaar. Stalingskosten zijn bij mij 0. Afschrijving heb ik nooit overna gedacht maar zal inderdaad 500,- zijn als je de vouwwagen nieuw koopt. Bij een occasion die al 50% is afgeschreven zal dat een stuk lager zijn.

Inboedel geen idee, zal mischien 1000-1500 kosten maar kan ook veel goedkoper maar net wat je wilt.

Alsnog denk ik dat een vouwwagen of tent stukken goedkoper is. Maar het belangrijkste is dat een vw of tent gewoon stukken leuker is dan een huisje of sta caravan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Nu online
Tja je kunt het zo duur maken als je zelf wilt.
Maar nu kan ik tenminste een weekendje er tussenuit voor minder dan 75 euro.
Lekker je eigen spulletjes om je heen.
En dan heb ik het nog niet over de vrijheid van niet reserveren.
Ik kijk een week van te voren waar de zon schijnt en rij daar heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Nvm.

[ Voor 94% gewijzigd door Jelte op 16-04-2019 07:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

tafmaf schreef op maandag 15 april 2019 @ 18:37:

Heb makkelijk praten natuurlijk met een boer als vriend met ruimte voor wel 10 vouwwagens.
En waar ik gratis sta.
Wegstrepen levert me alleen niks op. Één van de redenen om te gaan kamperen is juist omdat het goedkoper kan zijn, als dat teniet gedaan wordt door stallingskosten kan ik net zo goed in een huisje gaan zitten.

Er zijn natuurlijk meer redenen. Iets met scouting, dichter bij de natuur, kinderen niet alleen aan luxe gewend laten raken etc. maar als d

Als ik gratis zou kunnen stallen hadden we waarschijnlijk nog wel een caravan gehad :P

In de tuin stallen kan natuurlijk, maar dat kost wel tuinruimte. Misschien is stalling goedkoper te regelen als je de wagen inderdaad op een kant kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Eigenlijk vind ik de kosten van de stalling niet eens zo'n issue. Ben er bijna 200 euro per jaar voor kwijt maar dat boeit me weinig.
Grootste nadeel van de stalling vind ik het gedoe. Het moeten halen en brengen en zeker bij halen van te voren plannen zodat ze hem klaar kunnen zetten. Mijn stalling zit niet ver weg en ze zijn best soepel, maar toch. Ik ben liever onafhankelijk en vrij.

Een van de redenen dat ik voor een nieuwe woning enkel kijk naar huizen met een grote schuur/garage. (En een schuur enkel voor de vouwwagen is een stuk duurder dan die stalling....)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000

The Legend

*Plop*

Kampeer je in net hoogseizoen op een familiecamping met de nodige faciliteiten? Dan is kamperen met eigen spullen eigenlijk altijd goedkoper, ook met stalling. Een huurtent/caravan/huisje kost je dan zo 750 euro of (flink) meer per week. Drie weken kamperen kan op een goede camping voor 750-1000 euro.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWayne
Van het weekend bij Aart Kok geweest. Heb daar de Aart Kok en Combi Camp gezien.
Mooie vouwwagens, maar alleen de Livingstone is zoals wij wensen (1× 2persoonsbed) en die valt buiten budget...
Heb daarnaast nog wat pluspunten van de Campooz gevonden:
- groot bed (220×170), ben zelf 2m lang (vs optie bij Aart Kok om bed te vergroten)
- kuipzeil komt bij uitklappen mee en hoef je niet "in te ritsen"

Daarnaast op vouwwagen.info lid geworden en daar ook positieve ervaringen gelezen voor wat het waard is.

Nu nog even goed nadenken of het 9k waard is...

Zonder vouwwagen ga ik niet meer zelf kamperen (de Waard pyramidetent is fantastisch als hij staat, maar tot die tijd is hij groot, lomp, zwaar en onhandelbaar). Kamperen scheelt denk ik circa €750 in vergelijking met het huren van een tent of stacaravan dus als je de kosten uitsmeert is het net zo duur (afschrijving) maar heb je het comfort van snel en flexibel reizen.
Keuzestress...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
The Legend schreef op maandag 15 april 2019 @ 14:14:
Mooi ding! Wel een pittig klusje om op te zetten, zeker met 2 kleine kinderen die in de weg lopen :+ Hier ook 2 kleintjes en een Europa Camper Suncruiser. Bevalt prima, maar voorlopig doen we maar 1 camping aan per vakantie (meerdere keren opzetten/afbreken is me echt teveel werk) en overnachten we op reis ook niet op een camping (teveel gedoe om alleen de wagenbak op te zetten, ivm de vele spullen in en op de vouwwagen waar je dan wat mee moet zonder voortent 8)7).
Jup, ik ben benieuwd hoe snel ik dat ding opgezet ga krijgen, maar goed het is vakantie dus mag best even duren O-) Wij gaan in de zomer naar Denemarken en hebben dan een overnachting op een camping gepland na 700KM, waarbij we alleen de wagentent op gaan zetten. Weet niet hoeveel spijt ik daarvan ga krijgen aangezien er een hoop zooi op de wagen ligt... :X
Chaoss schreef op maandag 15 april 2019 @ 15:32:
Ik zou sowieso een Vouwwagen nemen waarbij de voortent meeklapt. Maar goed er zijn zoveel dingen die persoonlijk zijn.

Overnachten doen wij ook niet op de camping, wij rijden de eerste dang vaak 700-800km, dan heb ik ongeacht het kampeer middel echt geen zin om nog iets te doen. Lekker in een restaurant eten en een hotel bed inkruipen :)
Hoe doe je dat dan met je vouwwagen? Ik heb wel een disselslot maar je hoeft maar een paar elastiekjes los te maken om alles onder het dekzeil weg te kunnen halen. Overnacht je dan ergens waar de vouwwagen achter slot en grendel kan?
Staling bij mij in de buurt gevonden, 50 euro per strekkende meter per jaar. Wel afspraak maken om te halen, en niet onbeperkt halen en brengen. Ik heb simpelweg geen garage om hem in te stallen :'( De kosten vind ik het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

@MrBasta sowieso een disselslot, is ook voor mijn verzekering verplicht.

En ja ik heb ook spul onder mijn dekzeil liggen en ook de disselbak is zo open te krijgen. Maja dan kunnen ze camping stoeltjes, een gasfles of ander kampeermeuk jatten, ik geloof nou niet dat het mega gewilde spullen onder het dievengilde zijn :+

Ik zoek altijd een fatsoenlijk hotel met eigen parkeerplaats, relatief dicht bij de snelweg, niet in een of andere achterbuurt.

Ik ga me er niet druk om maken, op de camping kunnen ze ook zo van alles bij of uit je tent jatten.

[ Voor 12% gewijzigd door Chaoss op 16-04-2019 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Chaoss schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 21:41:
@MrBasta sowieso een disselslot, is ook voor mijn verzekering verplicht.

En ja ik heb ook spul onder mijn dekzeil liggen en ook de disselbak is zo open te krijgen. Maja dan kunnen ze camping stoeltjes, een gasfles of ander kampeermeuk jatten, ik geloof nou niet dat het mega gewilde spullen onder het dievengilde zijn :+

Ik zoek altijd een fatsoenlijk hotel met eigen parkeerplaats, relatief dicht bij de snelweg, niet in een of andere achterbuurt.

Ik ga me er niet druk om maken, op de camping kunnen ze ook zo van alles bij of uit je tent jatten.
Of gewoon onderweg de tent vouwwagen opzetten (basisdeel) op een camping :+

* aReaRe reist nooit naast zijn Karsten 260 met een noodtentje nylon voor 2 personen die ik in 5 minuten opzet en desnoods kletsnat in een vuilniszak prop, oh wait een vouwwagen prop je niet snel in een vuilniszak :p

Maatr ik denk niet dat het dievengilde echt op jacht is op de kampeerinventaris :)

[ Voor 4% gewijzigd door aReaRe op 16-04-2019 21:51 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Het hele punt is nu juist dat ik vooral niet op een camping wil overnachten :+ En ook daar kunnen ze mijn disselbak leegjatten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Chaoss schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 21:51:
Het hele punt is nu juist dat ik vooral niet op een camping wil overnachten :+ En ook daar kunnen ze mijn disselbak leegjatten
Evenals laadkabels :+ (ander verhaal hier op het forum)

Maar ik vind het tijdens het reizen altijd wel leuk om tijdelijk een halverwege te overnachten op een camping (wel met restaurant of binnen 5 minuten lopen 8)) maar dan wel met noodtent.

Maar ja, ik kampeer in mijn eentje dus ik heb makkelijk praten.

Ik ben ook aan het kijken naar een vouwwagen, maar dan wel eentje die ik in mijn eentje kan opzetten, heb jij ideeën :?

Het gemak van de Karsten260 maar dan zonder dat ik mijn rug moet belasten met sjouwen (22kg tent zonder accessoires (luiffel, tarp) en inventaris) :?

Shortlist:
• Aart Kok met een Karsten uitvoering
• Camppoz
• Alpenkreuzer Duet

[ Voor 9% gewijzigd door aReaRe op 16-04-2019 22:07 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

@aReaRe© dan zoek je een enkelklapper met enkel bed net als @DaWayne:

Dus de Trigano Alpha of zo'n zelfde princiepe van een ander merk:

Let niet op de presentatie, is een mooi duidelijk filmpje :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Chaoss schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 22:10:

Dus de Trigano Alpha of zo'n zelfde princiepe van een ander merk:
[YouTube: Demo Trigano Alpha Bravo Vouwwagenwereld]

Let niet op de presentatie, is een mooi duidelijk filmpje :+
Ik ga mij eens oriënteren op enkelklappers, misschien eindig ik bij een camper :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

aReaRe© schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 21:57:
[...]

Shortlist:
• Aart Kok met een Karsten uitvoering
• Camppoz
• Alpenkreuzer Duet
Kijk eens naar een Zambezi Original.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-07 01:17

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Vorig weekend weer heerlijk een weekend (donderdag tot zondag) in m'n hangmat gebivakeerd. Een underquilt, een redelijke slaapzak en een tarp met aparte zeiltjes aan de kopse kanten doen wonderen. :-D

Aankomend weekend op hike, waarbij ik niet weet of ik op de overnachtingslocaties een hangmat kwijt kan. Dus dan maar een krap 1-persoonstentje en matje mee.

Van de zomer in ieder geval weer 4 dagen op een festival en dan is een 2-persoonstent in je eentje wel weer erg praktisch.

Van alle markten thuis. :-D

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

ST10©DE schreef op woensdag 17 april 2019 @ 00:07:
[...]

Kijk eens naar een Zambezi Original.
Die was ik vergeten :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:02
DaWayne schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 20:02:
Van het weekend bij Aart Kok geweest. Heb daar de Aart Kok en Combi Camp gezien.
Mooie vouwwagens, maar alleen de Livingstone is zoals wij wensen (1× 2persoonsbed) en die valt buiten budget...
Je hebt toch wel gezien dat er regelmatig van Aart Kok wat op MP staat? En de mensen zijn er over het algemeen zo zuinig op dat ze niet onderdoen voor nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Maar voorlopig tevreden met de Karsten 260 oppomptent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 13:22
Chaoss schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 22:10:
Cabanon Melawi 2.0 is ook een enkelklapper met laden en lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ja er zijn genoeg merken, veel vouwwagens werken volgens een bepaald princiepe. (enkelklapper met 1 bed, enkelklapper met dubbelbed, dubbelklapper etc.) En de meeste merken hebben van elek soort wel een model.

Enkel klappers met 1 bed zijn er genoeg. Je basseerd je keuze op je budget en verder wat je mooi vindt of welk details of handigheidjes je aanspreken.

Campooz heb ik bekeken toen die net op de markt was maar die was toen qua afwerking wel echt minder dan bijvoorbeeld een Trigano.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Hebben jullie nog tips voor een stabiel kampeertafeltje? Gaat vooral gebruikt worden om op te koken met een Coleman stove.

Ik heb wat tafeltjes uit de Action, Casa en Leenbakker vast gehad, maar die waren op een vlakke ondergrond in de winkel al gammel vond ik.
Ook bij De Wit gaan kijken. Veel keuze maar ook niets meteen super overtuigend gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:58

B64

sloth schreef op zondag 21 april 2019 @ 21:46:
Hebben jullie nog tips voor een stabiel kampeertafeltje? Gaat vooral gebruikt worden om op te koken met een Coleman stove.

Ik heb wat tafeltjes uit de Action, Casa en Leenbakker vast gehad, maar die waren op een vlakke ondergrond in de winkel al gammel vond ik.
Ook bij De Wit gaan kijken. Veel keuze maar ook niets meteen super overtuigend gevonden.
Ik heb er een va Bo-Camp, zoiets als dit: link, in verschillende maten te krijgen. Bij de Decathlon hebben ze dat soort tafeltjes ook.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Morgen weer kamperen!

We hebben deze jongen:

Afbeeldingslocatie: https://www.outdoorxl.nl/media/catalog/product/cache/default/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/k/a/kampa-croyde-6-classic-air-pro--0_1.png

Een Kampa Croyde Classic Air Pro. In Kampanees betekent dat katoen en opblaasbaar.

Flinke tent van 7,55 meter. Bevalt goed, en waait ook lekker door: hij heeft twee zij-ingangen die open kunnen of met alleen een hor. Binnenin zit ook nog een wandje die helemaal dicht, tot helemaal weggerold kan worden.

Een nadeel is wel dat je niet echt een luifel hebt; omdat de voorkant schuin wegloopt zit je al snel ‘binnen’ als je in de schaduw wilt zitten. Er is wel een losse luifel te koop maar die lost dat probleem niet (naast dat de tent dan tegen de negen meter lang loopt en je dus wel een metertje of elf nodig hebt om hem af te spannen) op want ook die heeft plastic zijwanden. Ik denk dat je hier de Britse origines herkent ;)

Maar het is een heerlijke mega binnenruimte voor de kinders bij slecht weer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Een tafel met 4 onafhankelijke verstelbare poten, zoals van het merk Lafuma. Buiten het seizoen wordt de kampeertafel gebruikt om de hond te trimmen / kammen (max gewicht 30 kg voor de tafel, niet de hond :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Laatst online: 14:00

Cheezus

Luiaard

Als het voornamelijk om het koken gaat is een camping keuken misschien een betere optie?
Ik heb vorig jaar zo'n ding aangeschaft:
Afbeeldingslocatie: https://www.defa.nl/dynamic/media/2/defaproducts/furniture/defa-kampeerkasten/bamboe-easy-folding/kooktafel-bamboe/A-70381-2016.jpg

Staat stabiel, je kan 'gewoon' staand koken, heet kooktoestel buiten bereik van kleine kinderhandjes (was voor mij een pluspunt) en wat praktische kastruimte buiten bereik van insecten.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
eamelink schreef op zondag 21 april 2019 @ 23:03:
Morgen weer kamperen!

We hebben deze jongen:

[Afbeelding]

Een Kampa Croyde Classic Air Pro. In Kampanees betekent dat katoen en opblaasbaar.

Flinke tent van 7,55 meter. Bevalt goed, en waait ook lekker door: hij heeft twee zij-ingangen die open kunnen of met alleen een hor. Binnenin zit ook nog een wandje die helemaal dicht, tot helemaal weggerold kan worden.

Een nadeel is wel dat je niet echt een luifel hebt; omdat de voorkant schuin wegloopt zit je al snel ‘binnen’ als je in de schaduw wilt zitten. Er is wel een losse luifel te koop maar die lost dat probleem niet (naast dat de tent dan tegen de negen meter lang loopt en je dus wel een metertje of elf nodig hebt om hem af te spannen) op want ook die heeft plastic zijwanden. Ik denk dat je hier de Britse origines herkent ;)

Mijn god, ik zit in hotelkamers die kleiner zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Morgen weer kamperen!

We hebben deze jongen:

[Afbeelding]

Daar ben je wel even mee bezig met opzetten en afspannen :X :P

Verder mooie tent hoor d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

aReaRe© schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 12:29:
[...]

Daar ben je wel even mee bezig met opzetten
Alleen als je de elektrische luchtpomp vergeten bent :P

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MewBie
  • Laatst online: 29-07 16:06
Orion84 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 12:40:
[...]
Afbeeldingslocatie: https://www.boels.nl/assets/modules/products/dieselcompressor_7_m_big_1.jpg
Volgende keer zo'n ding meenemen?

:+

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Orion84 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 12:40:
[...]
Bij mijn Karsten heb ik tenminste nog een voetpomp (naast de 220V / 12V compressor). Hell, ik kan dat ding zelf nog opzetten met perslucht uit een duikfles , dan staat de tent in 20 seconden :P

Dan moet ik wel van @Tomatoman een duikfles lenen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:35

Tomatoman

Fulltime prutser

aReaRe© schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 16:54:
[...]

Bij mijn Karsten heb ik tenminste nog een voetpomp (naast de 220V / 12V compressor). Hell, ik kan dat ding zelf nog opzetten met perslucht uit een duikfles , dan staat de tent in 20 seconden :P

Dan moet ik wel van @Tomatoman een duikfles lenen :+
Het kan nog veel sneller dan 20 seconden 8)

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Alleen jammer dat je dan bij het inpakken een extra dag vrij moet nemen en alvast een fysiotherapeut en psychiater moet plannen :+

Afbeeldingslocatie: https://img2.thejournal.ie/inline/1437094/original/?width=457&version=1437094

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Morgen weer kamperen!

We hebben deze jongen:

[Afbeelding]

Heej, die hek ook. :) Alleen niet de katoenen, maar die van zeil zeg maar (ben ff de technische term kwijt). Heerlijk groot ding, speciaal gekocht voor de vakanties naar Schotland en Noord-Engeland; met wat pech heb je daar een dag of 3 aan een stuk regen, en dan word je met twee pubers niet vrolijk in een tentje van 2x2.
Enige nadeel is dat het zo'n groot pak is; kofferbak is gelijk driekwart vol. Maar zelfs handmatig oppompen is geen grote klus; met een klein uur staat ie, inclusief inrichting.

Nomen nescio

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaWayne
Kogel is door de kerk. Mooie Campooz Lazy Jack ui 2018 gekocht voor komende jaren. Opzetgemak, en bovenal het grote bed (ben 2 meter) hebben de doorslag gegeven. Ben erg benieuwd hoe het gaat bevallen. 29 mei ophalen en dan direct met hemelvaart en Pinksteren 2 lange weekenden uitproberen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Ik heb het over een tent , niet over een boterhamzakje :*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

DaWayne schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 19:57:
Kogel is door de kerk. Mooie Campooz Lazy Jack ui 2018 gekocht voor komende jaren. Opzetgemak, en bovenal het grote bed (ben 2 meter) hebben de doorslag gegeven. Ben erg benieuwd hoe het gaat bevallen. 29 mei ophalen en dan direct met hemelvaart en Pinksteren 2 lange weekenden uitproberen :)
Vertel je bevindingen graag, deze staat nog op mijn shortlist voor 2020.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWayne
Zal ik doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

En verder veel plezier ermee :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Opzetten van die Kampa gaat vlot hoor. Uitrollen, vier haringen in de hoeken (okee, helemaal rondom lopen kost wat tijd :+), en dan vijf luchtbandjes oppompen wat niet langer duurt dan vijf minuten (met een handpomp). Dan nog een vijfentwintigtal haringen en klaar.

Grootste pluspunt is dat je het heel gemakkelijk in je eentje kan doen.

Grootste nadeel is dat je de camping wel moet uitzoeken op flink grote plekken :)

[ Voor 3% gewijzigd door eamelink op 23-04-2019 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-07 21:10
eamelink schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 21:29:
Opzetten van die Kampa gaat vlot hoor. Uitrollen, vier haringen in de hoeken (okee, helemaal rondom lopen kost wat tijd :+), en dan vijf luchtbandjes oppompen wat niet langer duurt dan vijf minuten (met een handpomp). Dan nog een vijfentwintigtal haringen en klaar.

Grootste nadeel is dat je de camping wel moet uitzoeken op flink grote plekken :)
Uit interesse, hoe doet zo'n kolos het in serieuze wind?
Ik kan me zo voorstellen dat het nogal een windvanger is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Luuk84 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 08:41:
Uit interesse, hoe doet zo'n kolos het in serieuze wind?
Ik kan me zo voorstellen dat het nogal een windvanger is ;)
Het precieze faalscenario zal ik wellicht eens vanuit een hotel uit de doeken doen :P

De hele constructie is wat beweeglijker door de luchtbuizen dus bij wind wiebelt het allemaal wat meer dan een conventionele tent. Dus dagenlang windvlagen is niet erg comfortabel.

Daar staat tegenover dat de luchtbuizen inklappen voordat er doek gaat scheuren en ze veren terug als de windvlaag voorbij is.

Vorige zomer in Frankrijk hadden we een storm, toen zijn er om ons heen wel wat luifels gesneuveld en had mijn zwager een kromme stok. Deze tent heeft het goed doorstaan.

Dus het is niet de beste tent voor wind, maar hij zal hopelijk ook niet als eerste stuk zijn in een storm :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

DaWayne schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 19:57:
Oh tof! Daar heb ik vorig jaar nog naar staan kijken bij de Wit in Schijndel. Ik was erg gecharmeerd van het dakraam boven het bed en het bed lag ook erg fijn (voor die halve minuut dat ik er op gelegen heb ;-) ) Uiteindelijk heb ik er voor gekozen om een camperbus te kopen, maar anders was dit wel een serieuze optie geweest.

Hoewel, ik zie dat dit de grote versie is van de Fat Freddy, dus misschien was het een Fat Freddy waar ik toen naar heb gekeken.

Veel plezier er mee in ieder geval!

We've got that ring of confidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

aReaRe© schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 22:15:
[...]

Ik ga mij eens oriënteren op enkelklappers, misschien eindig ik bij een camper :+
Camper FTW.. en als je er 1 met vast hoog dak hebt dan kan je ook makkelijker illegaal kamperen zonder dat het opvalt dat de pop-up omhoog is.. hoewel dat in je eentje minder een issue is dan met 4 man..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 13:08

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Orion84 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 17:33:
[...]

Alleen jammer dat je dan bij het inpakken een extra dag vrij moet nemen en alvast een fysiotherapeut en psychiater moet plannen :+

[Afbeelding]
Ik heb ook zo'n Quechua 3 persoons. Uitklappen is inderdaad niet het probleem. Maar die laatste keer omklappen bij het invouwen.. die is eng :X

Afgelopen week nog een tent erbij gekocht voor gebruik van wat meer nachten (lange weekendjes, paar nachten weg) met iets meer ruimte en comfort voor 2 personen. Tis de Coleman Coastline 3 plus geworden. Nu mooi in de aanbieding bij de ANWB webwinkel voor 90 euro.

Verzameling wordt zo al aardig compleet voor allerlei soorten gelegenheden, de Coleman Cook 4 met luifel voor een zomervakantie van een paar weken, een Quechua Quickhiker Ultralight 2 die ik op IJsland gebruikt heb dus prima voor in het vliegtuig, de Quechua popup 3 voor een enkel nachtje overnachten en daarnaast nog een paar wat oudere koepeltentjes voor een eventueel festival ofzo. :)

[ Voor 9% gewijzigd door hars73 op 24-04-2019 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

* Orion84 moet eens kijken hoe een stok van mijn Exped Venus III DLX weer recht te krijgen. Afgelopen weekend op PaasPop een of andere dronkaard over een scheerlijn gestruikeld denk ik of zo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

eamelink schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 21:29:

Die Karsten zet ik met 4 haringen vast, oppompen en stormvast (basistent), de luifel (aanritsbaar) kost iets meer haringen (2 extra op de scheerlijnen en 4 om de vlakken aan de grond te verankeren.
In mijn eentje in 15 minuten :)
Orion84 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 15:16:
* Orion84 moet eens kijken hoe een stok van mijn Exped Venus III DLX weer recht te krijgen. Afgelopen weekend op PaasPop een of andere dronkaard over een scheerlijn gestruikeld denk ik of zo :+
JIJ snoodaard :+

[ Voor 17% gewijzigd door aReaRe op 24-04-2019 21:24 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 14:38

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/osNq7Jju36QXVT8FnP9BSWme/medium.jpg

:D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Ah, de wel bekende camping burgemeester. Van die figuren die toen ik nog met een tent ging kamperen (met vast grondzeil) altijd even moesten komen vertellen dat ik absoluut geen zeil onder mijn tent mag leggen :O

We've got that ring of confidence

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tusk
  • Laatst online: 13:49

Tusk

Sticky Bomb likes you!

ik durf geen tentjes van meer dan 50 euro mee te nemen naar een festival hoor :)

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Tusk schreef op donderdag 25 april 2019 @ 09:49:
[...]

ik durf geen tentjes van meer dan 50 euro mee te nemen naar een festival hoor :)
Hehe, daar zit wat in ja. Als ik dit vaker ga doen misschien toch maar eens een festivaltentje op de kop tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:48
ai...als eigenaar van ook een DLX zou ik ik zelf deze nooit meenemen naar een festival, gedurfde actie hoor!

Exped service is in het algemeen erg goed, dus mocht je problemen hebben zou ik hun eens benaderen.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Schade valt overigens wel mee. Er zit een knik van 20-30° of zo in een van de laatste segmenten van één stok. Functioneert nog prima (het viel me ook pas op bij het afbreken), maar ideaal is anders. Kan inderdaad Exped wel eens een mailtje sturen of ze nog tips hebben hoe ik dat recht kan buiten met zo min mogelijk risico op een gebroken stok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:58
Orion84 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 09:56:
Schade valt overigens wel mee. Er zit een knik van 20-30° of zo in een van de laatste segmenten van één stok. Functioneert nog prima (het viel me ook pas op bij het afbreken), maar ideaal is anders. Kan inderdaad Exped wel eens een mailtje sturen of ze nog tips hebben hoe ik dat recht kan buiten met zo min mogelijk risico op een gebroken stok.
Als het een gebogen deel van de stok is kan je dat redelijk makkelijk vervangen door een nieuw stokdeel van dezelfde maat. Gewoon een kwestie van het elastiek losmaken. Door een nieuw stokdeel rijgen en weer vastknopen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Ja, vervangen door een nieuw segment is inderdaad ook nog een optie. Misschien ook wel de beste optie, want zelfs als ik het netjes teruggebogen zou krijgen op een of andere manier, blijft dat wel een zwakke plek natuurlijk :)

[ Voor 52% gewijzigd door Orion84 op 25-04-2019 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Vanavond en morgenochtend mag ik de auto en vouwwagen weer inpakken. Dit jaar een andere auto dus dat is weer even puzzelen. Ik ben nog al een autist wat dat betreft dus het moet zo efficient mogelijk :P

Een van de uitdagingen is dat de kogeldruk van de nieuwe auto 20kg lager moet zijn. Hoop dat ik dat grotendeels red door de koelkast van de disselbak naar de kofferbak te verhuizen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

@Orion84 met zand erin? Ik ken dat als truukje om pijpen te buigen zonder ze te knikken, maar of het andersom werkt weet ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Volgens mij moet ik deze hebben: https://www.zwerfkei.nl/p...ection-incl-repair-sleeve

Van het weekend even het type stok dubbelchecken en dan denk ik dat ik maar gewoon een vervangend segment bestel. Dan kan ik evt. nog proberen te buigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 14:38

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
@Pathogen low budget buigveer bedoel je? Kan inderdaad werken, maar bij recht buigen heb je meer kans op open scheuren dan knikken. Daar helpt iets in de buis stoppen niet tegen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Tips met betrekking tot tentharingen in Oostenrijk? Is het nodig om rotsharingen mee te nemen, of hebben de meeste campings een mooi grastapijtje met grond eronder, of is er geen zinnig woord over te melden?

Wij gaan deze zomer voor het eerst kamperen in Oostenrijk en gebruiken tot nu toe universele halfronde haringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:58
Orion84 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 13:36:
Volgens mij moet ik deze hebben: https://www.zwerfkei.nl/p...ection-incl-repair-sleeve

Van het weekend even het type stok dubbelchecken en dan denk ik dat ik maar gewoon een vervangend segment bestel. Dan kan ik evt. nog proberen te buigen.
Er staan daar geen maten bij. Wat ik zo terug vind heeft jouw tent deze stokken:
DAC Featherlite NSL 9 mm TH72M Aluminium
DAC Featherlite NSL 10.25 mm TH72M Aluminium

Heel universeel lijkt het allemaal niet. Tenzij je dan weer een hele stok in 1x vervangt.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Ja, ik moet dus even checken of het de 9mm of de 10.25 moet zijn. Denk de 9 en dat de 10.25 voor de nok is. Voor zover ik heb kunnen vinden zijn die stokdelen die zwerfkei daar noemt wel het juiste type DAC Featherlite NSL.

Maar ik ga nog even checken welke stok er precies schade had en dan ga ik eens een mailtje sturen naar zwerfkei (daar heb ik mijn tent gekocht) of ze een vervangend segment kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Laatst online: 15:16

nwagenaar

God, root. What's the differen

Ik zit momenteel te kijken naar de mogelijkheid om te kamperen met een tent tijdens het pinksterweekend in Harz (Duitsland). Mijn voorkeur gaat uit naar een kleinschalige camping, stroom hoeft niet aanwezig te zijn en aangezien mijn vriendin mee gaat wil ik er zorg voor dragen dat er fatsoenlijke sanitaire voorzieningen aanwezig zijn.

Momenteel heb ik Camping- Wohnmobilplatz Braunlage op het oog. Heeft iemand hier wellicht nog een tip?

[ Voor 5% gewijzigd door nwagenaar op 25-04-2019 14:28 ]

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
We hebben sinds kort een vouwwagen gekocht , Trigano odysee sport uit 2017 . Wel een nieuwe vouwwagen, welke nog op voorraad stond.

Nu staat hij in de stalling, en deze gaan we een x aantal weken voor dat we op vakantie gaan ( half juli ) eruit halen, en in de tuin een keer op zetten.

Heeft iemand ervaring met wat voor haringen etc bij een nieuwe vouwwagen zitten? zijn deze prima voor een vakantie in Frankrijk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Cheesy schreef op donderdag 25 april 2019 @ 14:04:
Tips met betrekking tot tentharingen in Oostenrijk? Is het nodig om rotsharingen mee te nemen, of hebben de meeste campings een mooi grastapijtje met grond eronder, of is er geen zinnig woord over te melden?

Wij gaan deze zomer voor het eerst kamperen in Oostenrijk en gebruiken tot nu toe universele halfronde haringen.
Wij stonden vorig jaar in Karinthie / oostenrijk en onze camping had een mooie grasmat, zaten wel wat stenen in de grond maar het ging opzich prima met de standaard v-haringen. Het verschilt wel heel erg per camping, genoeg campings in oostenrijk hebben veel steen in de grond. Vaak zie je het wel op de foto's.

Maar ik heb 10 rotsharingen bij me, als ik merk dat een gewone haring niet lukt pak ik een rotsharing. Kosten ook niet de wereld dus ik zou ze zeker kopen.
Androo schreef op donderdag 25 april 2019 @ 14:31:
Heeft iemand ervaring met wat voor haringen etc bij een nieuwe vouwwagen zitten? zijn deze prima voor een vakantie in Frankrijk?
Wij kregen bij onze nieuwe Trigano een zak pen haringen (zijn de goedkoopste). Ik zou er zeker een flink aantal v-haringen bij kopen. Penharingen trekken zo uit de grond, kan geen wind hebben etc. Als ik de vouwagen opzet gebruik ik 75% v-haringen de rest vul ik op met de penharingen, grondzeil etc gaat ook prima met penharingen.

En wat ik hierboven schrif, setje rotsharingen is handig daar waar je de v-haringen niet in de grond krijgt.

[ Voor 27% gewijzigd door Chaoss op 25-04-2019 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Chaoss schreef op donderdag 25 april 2019 @ 11:38:
Vanavond en morgenochtend mag ik de auto en vouwwagen weer inpakken. Dit jaar een andere auto dus dat is weer even puzzelen. Ik ben nog al een autist wat dat betreft dus het moet zo efficient mogelijk :P

Een van de uitdagingen is dat de kogeldruk van de nieuwe auto 20kg lager moet zijn. Hoop dat ik dat grotendeels red door de koelkast van de disselbak naar de kofferbak te verhuizen :P
Thuislaten van de koelkast is ook een optie, meestal kan je op locatie ook een koelkast huren B)

Of de koelkast op de vouwwagen binden achter de vouwwagenas :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Cheesy schreef op donderdag 25 april 2019 @ 14:04:

Gewoon halfronde haringen meenemen en voor de cruciale haringen (scheerlijnen) een paar rotsharingen menemen als je het niet redt met de universele haringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

aReaRe© schreef op donderdag 25 april 2019 @ 21:48:
[...]

Thuislaten van de koelkast is ook een optie, meestal kan je op locatie ook een koelkast huren B)
Had hiervoor een sedan, toen moest de koelkast wel in de disselbak. Heb nu een station dus de koelkast past wel achterin.

Het is meer dat je bij een nieuwe auto even weer de optimale indeling moet vinden.

Pagina: 1 ... 41 ... 269 Laatste