"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Ik gebruik deze: https://www.gl-inet.com/products/gl-mt300n/ (maar met externe antennes)
Maakt direct VPN naar mijn thuis netwerk, zodat ik op de camping (of hotel) gewoon mijn eigen netwerk heb.
[ Voor 75% gewijzigd door Cyberpope op 26-04-2019 08:09 ]
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Cyberpope schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 06:48:
Gebruik een travelrouter. stuk handiger
Ik gebruik deze: https://www.gl-inet.com/products/gl-mt300n/ (maar met externe antennes)
Maakt direct VPN naar mijn thuis netwerk, zodat ik op de camping (of hotel) gewoon mijn eigen netwerk heb.
Voordeel dat als ik hem instel, meteen alles erop hangt (laptop, tablets, telefoons, etc).
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Zit vast even snel in de manual te kijken. Heb je 'm ingesteld als repeater in WISP mode?Cyberpope schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 11:06:
Ik heb bijna altijd bij me als ik wegga. Inclusief battery pack, waar hij het heel lang op volhoudt (2 dagen en is toch geen bijzondere accupack van de Action).
Voordeel dat als ik hem instel, meteen alles erop hangt (laptop, tablets, telefoons, etc).
Tjsek, deze gaat standaard mee als ik ergens heen ga
jaar later gaan we het nog eens proberen.Chaoss schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 15:41:
[...]
Zo hoort het ook lijkt me, de huidige van mijn Grillo pak je er ook zo af. Terwijl de vorige na 2x gebruiken al zo vast zat als een huis.
Nog een keer een Cadac Grillo Chef 2 met chef pan.
Ik ga er vanuit dat het productieproces hebben aangepast. Ben benieuwd.
Ik ben toch malle pietje niet!
Watje, zelfs mijn vrouw en dochters kunnen het aanThe Legend schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 07:27:
Veel plezier! Mij te koud in de nacht en ochtend in deze tijd
S' avonds kacheltje aan, extra vest. Snachts onder een dekbed + deken, prima vol te houden.
Die hebben ze hier te leen omdat het een autovrije camping is. Kun je gemakkelijker boodschappen etc. vanaf je auto naar de tent brengenST10©DE schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 09:55:
Veel plezier! Wat voor karretje staat er eigenlijk op de laatste foto tussen je vouwwagen en je linker buurman ?
[ Voor 35% gewijzigd door Chaoss op 27-04-2019 16:12 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Hoe breng je dan je sleurhut naar de plaatsChaoss schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 16:09:
[...]
Die hebben ze hier te leen omdat het een autovrije camping is. Kun je gemakkelijker boodschappen etc. vanaf je auto naar de tent brengen
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Een tractor. Wordt vaak gedaan bij steile hellingen, gebrek aan grip of om gras niet kapot te rijden.aReaRe© schreef op zondag 28 april 2019 @ 17:48:
[...]
Hoe breng je dan je sleurhut naar de plaatsDuwen
No shit, SherlockDeveon schreef op zondag 28 april 2019 @ 18:05:
[...]
Een tractor. Wordt vaak gedaan bij steile hellingen, gebrek aan grip of om gras niet kapot te rijden.
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Raar maar ik kan die niet vinden in de PW of amazon - iemand een link? Ik heb een reisrouter van tplink en die doet het meeste ook wel maar deze heeft net iets meer mogelijkheden lijkt het.Cyberpope schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 06:48:
Gebruik een travelrouter. stuk handiger
edit via hun site wel ... https://www.amazon.de/dp/...r_tw_dp_U_x_AYEXCb4F9DWNA
edit2: ook de versie met de antennes gekocht, handiger voor aan boord om er richt antennes aan te hangen. De TPlink die ik al heb zou dan wel erg dubbel worden, al hou ik van gele gadgets ...
[ Voor 21% gewijzigd door franssie op 28-04-2019 20:21 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Voor mij geen travelrouter, whatever
Ik ben met vakantie

edit: opgelost door de slang te verwarmen (heet water)
[ Voor 4% gewijzigd door Rukapul op 29-04-2019 22:34 ]
Je mag de auto gebruiken bij aankomst en vertrekaReaRe© schreef op zondag 28 april 2019 @ 17:48:
[...]
Hoe breng je dan je sleurhut naar de plaatsDuwen
Hoewel het misschien even wennen Is, vind ik autovrije campings eigenlijk wel fijn. Anders zit je alsnog tegen al die wagens aan te kijken terwijl je lekker in de natuur zit.Chaoss schreef op maandag 29 april 2019 @ 21:26:
[...]
Je mag de auto gebruiken bij aankomst en vertrek.
Na een tip in dit topic zitten we deze week op De Rammelbeek (Twente) met onze Trigano Odyssee. Wel wat fris af en toe, maar best te doen.
Note to self: t kan s avond flink afkoelen; toch iets meer warme kleding mee ;-)

Blijft toch een leuk tweakproject.
- vorig jaar de vaste rondzit eruit gehaald en voorzien van lattenbodem
- imperiaal gescoord (met verkeerde maat), en dus deze 20cm verlengd en ook zoiets verbreed. Daar kunnen nu mooi wat fietsjes of een dakkoffer op.
Dit jaar:
- dikker matras erin ipv de losse kussens/matras van de rondzit
- wielen aan een kant van de keuken eronder gezet zodat ik m in mn eentje kan verplaatsen.
- handgrepen van de keuken wat opgedikt met een pvc pijpje. (Twijfel of ik dit door hout wil vervangen, maar t werkt prima zo)
- imperiaal "opvouwbaar" gemaakt (denk aan een parallellogram), want waar laat je anders zo'n gevaarte...
To do voor deze week:
- gasveren onder de lattenbodem monteren zodat deze niet alleen door een stok omhoog gehouden wordt. (Iets te link met kleine kinderen)
- vaste afvoer van pvc maken voor t keukentje, om een pijpje of slang aan de buitenkant te kunnen aansluiten.
To do voor de zomervakantie:
- lapje zeil of tentdoek aan dr bovenkant van het zijscherm van de luifel maken, want hierdoor regent het nu precies naar "binnen" op de keuken.
- extra zijscherm kopen of maken voor de regenachtige dagen.
Ik twijfel nog over het nut van een waterpomp om de kraan werkend te krijgen. Een losse jerrycan werkt eigenlijk best. Die 20L versie mag eruit en daar komt een 5L of 10L voor in de plaats. Nu zag ik ook mensen die gewoon een tuinslang op het watertappunt hebben. Is blijkbaar ook een optie. Ik weet nog niet zo goed wat ik daarvan moet vinden. Ik heb een projectje gezien waarbij de slang met een koppeling op de keuken wordt geklikt... dat lijkt me dan weer een geinig klusje
[ Voor 69% gewijzigd door Phony op 29-04-2019 23:06 ]
Een 12v dompelpompje van 8L/min kost bijna niets maar ook die spoelt je 10L of 5L zo weg, zeker bij tandenpoetsende kinderen/partners. Er bestaan ook voetpompen en handpompen van Whale, heel veel duurder maar zeer waterbesparend, zie bijvoorbeeld https://www.wagenaarwater...teenpomp-flipper-mk4.html (werden veel gebruikt in de watersport omdat je op zee niet even een slang pakt om bij te vullen).Phony schreef op maandag 29 april 2019 @ 22:26:
[...]
<>
Ik twijfel nog over het nut van een waterpomp om de kraan werkend te krijgen. Een losse jerrycan werkt eigenlijk best. Die 20L versie mag eruit en daar komt een 5L of 10L voor in de plaats.
Dat is een optie (als je ook afvoer hebt tenminste) maar dan moet wel je hele verswaterinstallatie geschikt zijn voor die waterdruk 24/7 - als er ergens iets springt of zelfs maar gaat lekken kan je vakantie een natte zooi worden. Ik zou het niet doen of echte kranen, leidingwerk etc gebruiken, niet een slangetje met een slangenklem.Nu zag ik ook mensen die gewoon een tuinslang op het watertappunt hebben. Is blijkbaar ook een optie. Ik weet nog niet zo goed wat ik daarvan moet vinden. Ik heb een projectje gezien waarbij de slang met een koppeling op de keuken wordt geklikt... dat lijkt me dan weer een geinig klusje
[ Voor 3% gewijzigd door franssie op 29-04-2019 23:50 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
@Phony Rammelbeek hebben wij 2 jaar terug gestaan in de meivakantie, toen vroor het snachts

Sindsdien besloten dat we voor de meivakantie wek een campjng willen met voldoende binnenspeel mogelijkheden. Vorig jaar en dit jaar staan we op Beerze Bulten en dat bevalt beter.
@Chaoss we hebben nu wat nachten gehad waarbij het niet veel boven t vriespunt was. Toch eens investeren in wat betere slaapzakken denk ik. Ik lig nu onder een zomerslaapzak met een fleece dekentje en een muts. De rest heeft al wel beter materiaal
Ze hebben een hier een zwembad en een indoor speeltuintje en dat vind ik op zich wel voldoende voor de momenten dat het echt regent. Aangezien we toch niet dagen lang op de camping willen blijven is er in de omgeving gelukkig genoeg binnen te doen. Denk aan wat musea of desnoods een binnenspeeltuin.
Ik zal Beerze Bulten eens op mijn lijstje zetten voor volgende keer.
Al zal het in 98% van de gevallen gewoon goed gaan met een tuinslang en een goede koppeling (maar dat Gardena spul schiet er bij mij wel eens af als ik de vijverpomp gebruik om te sproeien).
Je hebt gelijk. Nu valt het kwartje pasfranssie schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 16:26:
@Phony let wel dat je met een kraan wel de doorstroming regelt maar niet de druk. Als je kraan 3% open staat zal uiteindelijk (zoalng je geen water afneemt) de druk aan beide zijden van de kraan gelijk worden. En soomige campings hebben een forse druk. Eventueel zou een waterstop (zoals bij de wasmachine) de schade wel kunnen beperken als er een slang losschiet maar beter kan je gewoon kunststof slangen/buizen gebruiken die in de bouw worden gebruikt binnenin ipv een tuinslang met dito koppelingen.
Al zal het in 98% van de gevallen gewoon goed gaan met een tuinslang en een goede koppeling (maar dat Gardena spul schiet er bij mij wel eens af als ik de vijverpomp gebruik om te sproeien).

Bedankt voor de waarschuwing
Mijn dochters slapen samen in het andere bed, elk in een eigen slaapzak (huismerk van de vrijbuitwer oid) met daar overheen ook weer een fleesedeken. Verder hebben ze een dikke pyjama en sokken aan en nog een shirtje met lange mouwen er onder. Ik hoor ze niet klagen dus het zal wel goed zijn
Alleen helaas mijn vrouw kon niet meer op luchtbed slapen ivm rug.
Nu spraken we met iemand met rugklachten in die sliep op zon zelfinflated matras van 10cm van obelink.
Die heeft mijn vrouw geprobeerd en kan er inderdaad goed op slapen.
zover de inleiding.
Tegenwoordig een hoop gebeurd met tenten. Nu we weer op zoek zijn ben ik aan het kijken wat voor ons het beste is. Waarschijnlijk gaat deze tent 2 / 3x per jaar gebruikt worden. 2x een lang weekend en 1x een zomervakantie van 2 weken. We boeken nooit van te voren en zoeken het mooie weer op.
Omdat ik een auto heb zonder trekhaak, moet het allemaal wat compacter zijn. Zo zag ik dat tegenwoordig die oppomptenten goed betaalbaar zijn. Maar fiber stokken is zeker ook een optie.
Tent doek zat ik te kijken naar de combi katoen/polyester (TC). We zijn met zn 3'en. en willen dus een tent voor 4 personen met 2 slaapcabines.
als ik op deze dingen zoek, kom ik er niet echt uit. Heeft iemand tips?
Doek heb je los van het materiaal in allerlei gradaties van dikte en kwaliteit, en dus ook pakformaat en gewicht.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
maar daar heb ik nog niet gezien wat ik wilde. en ik neem aan dat er nog wel meer tenten zijn als hun hebben.
Je zult echt duidelijker moeten maken wat je zoekt. En ja, er zijn veel meer tenten dan enkel bij Obelink
glasfiber is prut. Zeker bij veel opzetten/afbreken. Kunnen splitsen/scheuren. Vandaar dat tenten met fiber stokken zo lekker goedkoop zijn.
[ Voor 69% gewijzigd door maartend op 02-05-2019 09:55 ]
Obelink Manitoba 4 TCmaartend schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 09:52:
Tunneltent, technical Cotton, alu stokken. Zijn er genoeg van te vinden.
Wij hebben zelf de 6 persoons, wat genoeg is voor twee volwassenen en twee jonge kinderen.
De leefruimte biedt voor natte dagen genoeg plek voor 4 stoelen en een tafel.
De tent heeft de code geel situatie van afgelopen week met glans overleefd.
Nadelen die we gemerkt hebben na 2 jaar gebruik (ca 5 vakanties; weekends en langer)
- Eén van de alu-stangen wil niet soepel uit elkaar op één punt. Beetje wrikken en het lukt, maar het blijft een vervelende klus.
- Er is niet echt een luifel, dus schaduw dien je ergens anders te vinden.
- Het is echt een flink pakket, daarom eerst met dakkoffer en nu met een aanhangertje op pad
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Op welke manier is dit dan een zinnig advies voor de vraagsteller?TheOmen schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:17:
Het is echt een flink pakket, daarom eerst met dakkoffer en nu met een aanhangertje op pad
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Buiten dat feit om is het een antwoord op een stukje van mij, vatte het ook al niet.Gonadan schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:24:
[...]
Op welke manier is dit dan een zinnig advies voor de vraagsteller?
Maar oke, lets move on.
Vraagsteller zoekt tent, met oa restrictie dat ie geen trekhaak heeft en dus beperkte ruimte heeft.Gonadan schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:24:
[...]
Op welke manier is dit dan een zinnig advies voor de vraagsteller?
Ik geef aan dat ik met de tent die wij hebben (die iets groter is) op pad zijn geweest met de tent in de achterbak en een dakkoffer voor extra bagageruimte.
Daarnaast merk ik op dat wij tegenwoordig een karretje hebben.
@maartend ik quote je omdat jij het specifiek tunneltent, Obelink en TC noemde.
[ Voor 7% gewijzigd door TheOmen op 02-05-2019 10:34 ]
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Aha, nou snap ik het. Heb niks tegen Obelink, gaf enkel aan dat er meer is. Ik zoek geen tent. Heb er 6 of 7, mag niet meer kopen.TheOmen schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:32:
[...]
@maartend ik quote je omdat jij het specifiek tunneltent, Obelink en TC noemde.
Welk type? Ik ben ook nog aan het rondneuzen maar heb eerlijk gezegd niet super veel geld voor over voor die 2 a 3 weken per jaar. Dus ben vooral op zoek naar een goed huismerk.Rusky schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 09:32:
[...]
Nu spraken we met iemand met rugklachten in die sliep op zon zelfinflated matras van 10cm van obelink.
Die heeft mijn vrouw geprobeerd en kan er inderdaad goed op slapen.
[ Voor 16% gewijzigd door Cheesy op 02-05-2019 10:41 ]
https://www.obelink.nl/ob...%3D1%26category_id%3D9766Cheesy schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:40:
[...]
Welk type? Ik ben ook nog aan het rondneuzen maar heb eerlijk gezegd niet super veel geld voor over voor die 2 a 3 weken per jaar. Dus ben vooral op zoek naar een goed huismerk.
alleen dan de 1 persoons uitvoering. deze zoie ik alleen niet meer op de website staan.
door oppompen / leeglaten kan je zelf de hardheid aanpassen. ligt echt als een normaal matras.
en het klopt wat sommige zeggen, enigste nadeel is het lastig oprollen, is wel een klusje voor 2 personen.
ik zat meer te denken aan een oppomptent ivm pakketmaat.maartend schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 09:52:
Tunneltent, technical Cotton, alu stokken. Zijn er genoeg van te vinden.
Je zult echt duidelijker moeten maken wat je zoekt. En ja, er zijn veel meer tenten dan enkel bij Obelink
glasfiber is prut. Zeker bij veel opzetten/afbreken. Kunnen splitsen/scheuren. Vandaar dat tenten met fiber stokken zo lekker goedkoop zijn.
Dankje. 2 persoons vinden we prima, misschien toch eens bestellen.Rusky schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:46:
[...]
https://www.obelink.nl/ob...%3D1%26category_id%3D9766
alleen dan de 1 persoons uitvoering. deze zoie ik alleen niet meer op de website staan.
door oppompen / leeglaten kan je zelf de hardheid aanpassen. ligt echt als een normaal matras.
en het klopt wat sommige zeggen, enigste nadeel is het lastig oprollen, is wel een klusje voor 2 personen.
Voor het campingbedje van onze kleine hebben we ook zo'n ding. Wij houden alles compact
waarom zou dat kleiner zijn? Die pompgedeeltes zijn stuk dikker dan de sluven waar stokken door moeten.Rusky schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:47:
[...]
ik zat meer te denken aan een oppomptent ivm pakketmaat.
Als je compacter wil, dan de neoair matjes van thermarest of het equivalent van Exped.Cheesy schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:48:
[...]
Dankje. 2 persoons vinden we prima, misschien toch eens bestellen.
Voor het campingbedje van onze kleine hebben we ook zo'n ding. Wij houden alles compact
[ Voor 39% gewijzigd door maartend op 02-05-2019 10:50 ]
[ Voor 97% gewijzigd door maartend op 02-05-2019 10:50 ]
nee ik zou niet de 2-persoons doen, die lijkt me nog lastiger op te rollen.Cheesy schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:48:
[...]
Dankje. 2 persoons vinden we prima, misschien toch eens bestellen.
Obelink Manitoba 4 TC : aluminium stokken TC :maartend schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:49:
[...]
waarom zou dat kleiner zijn? Die pompgedeeltes zijn stuk dikker dan de sluven waar stokken door moeten.
Pakmaat tentdoos: 42 x 36 x 83 cm
Pakmaat framedoos: 78 x 20 x 26 cm
Obelink Rome 4 Easy Air : opblaastent TC
Pakmaat: 97 x 50 x 50 cm
tenten ongeveer gelijke grootte.
komt dus een extra door bij voor de stokken....
wij moeten alles mee kunnen nemen in een seat leon hatchback. geen trekhaak en geen dakkoffer.
Praktisch gelijke grote dus. Tja, ik ben van de tenten met stokken.Rusky schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 11:05:
[...]
Obelink Manitoba 4 TC : aluminium stokken TC :
wij moeten alles mee kunnen nemen in een seat leon hatchback. geen trekhaak en geen dakkoffer.
Maar wel even 1 tip. Als je met 3 wilt en je hebt een hatchback, ga echt nadenken over een dakkoffer. heb ook jaren gehad met 2 kids. tent er in, klaar.
Oja, kijk ook eens bij Decathlon. Kwalitatief wat minder, maar voor dat geld zit je echt wel goed.
heb al wel dakrails. alleen me dakkoffer zelf is overleden ... wilde eerst eens proberen of alles past en dan zal waarschijnlijk wel dakkoffer komen als dat niet zo is.maartend schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 11:11:
[...]
Praktisch gelijke grote dus. Tja, ik ben van de tenten met stokken.
Maar wel even 1 tip. Als je met 3 wilt en je hebt een hatchback, ga echt nadenken over een dakkoffer. heb ook jaren gehad met 2 kids. tent er in, klaar.
Oja, kijk ook eens bij Decathlon. Kwalitatief wat minder, maar voor dat geld zit je echt wel goed.
koelkast alleen al is al flink groot
Het grootste nadeel van onze opblaastent, is dat het één groot pakket is. Onze oude bestond uit 3 pakketten: 2 stokken en accessoires en 1 doek. Die kon je in de auto veel makkelijker om de rest van de bagage heen bouwen.Rusky schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 11:05:
[...]
Obelink Manitoba 4 TC : aluminium stokken TC :
Nomen nescio
Niet self-inflatable, wel best there is ; Thermarest neoair. Vrouw met rugproblemen, van alles geprobeerd. 10 jaar geleden 2 van deze dingen aangeschaft, kamperen is weer plezier.Plof schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 11:48:
Dit jaar gaan mijn vriendin en ik weer op vakantie met de tent naar zuid-frankrijk. Nu is het zo dat vrouwlief het snel koud heeft en een luchtbed niet fijn vind slapen. Welke self-inflatable matjes adviseren jullie ons? Er mag best een prijskaartje aanhangen, als het de nachtrust maar ten goede komt.
Exped heeft ook deze modellen.
Wat vindt ze niet fijn aan een luchtbed? Dat het niet goed isoleert, of meer het ligcomfort of zo?Plof schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 11:48:
Dit jaar gaan mijn vriendin en ik weer op vakantie met de tent naar zuid-frankrijk. Nu is het zo dat vrouwlief het snel koud heeft en een luchtbed niet fijn vind slapen. Welke self-inflatable matjes adviseren jullie ons? Er mag best een prijskaartje aanhangen, als het de nachtrust maar ten goede komt.
Zoek ook even terug in dit topic, want hier is de laatste tijd al vaker discussie over geweest.
Zelf ben ik fan van de SynMat modellen van Exped. Die geven het comfort van een luchtbed (qua dikte zegmaar) en door de microvezelvulling toch een hele goede isolatie. De Thermarest Neo-Air komt hier ook regelmatig langs als tip.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Kijk ook is naar de meer comfortabele slaapmatrassen, als het toch alleen om kamperen gaat.Plof schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 11:48:
Ik bedoel bijvoorbeeld dit soort matrassen:
Outwell dreamboat
Thermarest mondeling
Exped heeft geloof ik ook zoiets
Dit zijn extra dikke slaapmatten/selfinflatbles die wat meer comfort bieden t.o.v. van de reismodellen.
Zoals eerder genoemd kijken naar een Neoair als je lichtgewicht wil. Let hier wel op de R waardes.
Ik heb zelf de Bardani The Summat 3d. Ik heb zelf ook flink last van m'n gewrichten en op 'n luchtbed of zo'n ouderwetse inflatable hou ik 't misschien 2 nachten uit. Hier kan ik rustig weken op achter elkaar slapen, zonder problemen, iig niet meer problemen dan ik thuis heb. Als zijslaper van flink gewicht denk ik dat je het iets moeilijker hebt, maar ik ben licht, dus voor mij is het ideaal. Alleen het oprollen is 'n klusje. Gelukkig is de zak groot genoeg. Ding was € 150, en is z'n geld nu al waard geweest (heb hem nog geen jaar).Cheesy schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:40:
[...]
Welk type? Ik ben ook nog aan het rondneuzen maar heb eerlijk gezegd niet super veel geld voor over voor die 2 a 3 weken per jaar. Dus ben vooral op zoek naar een goed huismerk.
[ Voor 4% gewijzigd door Ardana op 02-05-2019 12:25 ]
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Wij hebben de volgende gekocht. Mijn vrouw heeft het ook altijd koud en deze isoleren heel goed:Plof schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 11:48:
https://www.bergfreunde.nl/exped-sim-5-isomat/
Daarnaast kamperen we ook wel eens in koude gebieden en hebben dan een houtkachel voor in de tent. Hier is mijn vrouw helemaal blij mee.
Hebben 3 verschillende kampeersets. Afhankelijk van wat we doen nemen we een bepaalde set mee. Voor het backpacken alles zo licht mogelijk. Voor een doorreis hebben we een tunneltent die snel op te zetten is met ruimte in de voortent maar niet heel ruim, De laatste is voor als we langer op een bepaalde plek zitten. Dit is een katoenen tent van 4m in doorsnede en een luifel. Dit is de tent waar we ook de mogelijkheid hebben om een kachel in te zetten als we in koude gebieden verblijven.
[ Voor 36% gewijzigd door joenatic op 02-05-2019 12:44 . Reden: Aanvullling ]
Ik heb de Human Comfort versie (volgens mij identiek) en dat is inderdaad een hele fijne mat. Wij hebben de duo-versie die flink aan de maat is maar we ook gebruiken als logeermatras.Ardana schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 12:25:
[...]
Ik heb zelf de Bardani The Summat 3d. Ik heb zelf ook flink last van m'n gewrichten en op 'n luchtbed of zo'n ouderwetse inflatable hou ik 't misschien 2 nachten uit. Hier kan ik rustig weken op achter elkaar slapen, zonder problemen, iig niet meer problemen dan ik thuis heb. Als zijslaper van flink gewicht denk ik dat je het iets moeilijker hebt, maar ik ben licht, dus voor mij is het ideaal. Alleen het oprollen is 'n klusje. Gelukkig is de zak groot genoeg. Ding was € 150, en is z'n geld nu al waard geweest (heb hem nog geen jaar).
Veel lekkerder dan een dik luchtbed (stabiel) en heel warm. De opstaande randen vind ik erg fijn; op gewone matjes of luchtbedden heb ik altijd het gevoel dat ik er af rol.
Hm, interessant. Wat is dat voor iets? En hoe doe je dat precies, met de rookafvoer?joenatic schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 12:38:
[...]
Daarnaast kamperen we ook wel eens in koude gebieden en hebben dan een houtkachel voor in de tent.
Wij gaan meestal naar Schotland of Noord-Engeland en daar kan het zelfs in de zomer 's nachts nog maar net boven 't vriespunt zijn. Missch is zo'n ding wel een leuk alternatief voor de wankele gaskachel die we nu hebben.
Nomen nescio
Zo iets bijv ; https://www.obelink.nl/ou...e-wood-burning-stove.htmlBra-Jo schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:49:
[...]
Hm, interessant. Wat is dat voor iets? En hoe doe je dat precies, met de rookafvoer?
Wij gaan meestal naar Schotland of Noord-Engeland en daar kan het zelfs in de zomer 's nachts nog maar net boven 't vriespunt zijn. Missch is zo'n ding wel een leuk alternatief voor de wankele gaskachel die we nu hebben.
Nomen nescio
Zie bijvoorbeeld: https://www.countrystore....orsteendoorvoer-voor-tent
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
https://photos.app.goo.gl/k6J8zMifZHn631Ff8
https://photos.app.goo.gl/3UQiwqiveKBVTwBP9
Er zijn genoeg doorvoeren voor door het doek te vinden en prima zelf aan te brengen. Wanneer ik geen kachel gebruik stop ik er een blikje in of een half liter flesje.
[ Voor 93% gewijzigd door joenatic op 02-05-2019 14:43 ]
Ws. laten we door Bax een extra rits erin maken zodat we de luifel ook kunnen gebruiken voor de langere vakanties, deze komt dan op het voorste deel van de Havik 4000 en door de extra rits kan het voorscherm er ook nog eens in.
Tegen die tijd moet ik maar eens kijken of de Decathlon luchtbedden een beetje comfort bieden in het vroege seizoen. Vorig jaar was het prima te doen maar voor de zekerheid kopen we wel een isolatiematje voor de bodem.
Nice, hebben m'n schoonouders ook laten doen.vhal schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 15:34:
Met Pinksteren gaan we een weekend kamperen in NL met de Havik 4000. Nu gebruiken we alleen het basisdeel en een losse luifel plus een koppelkit om het ding aan het basisdeel te ritsen. Dus eigenlijk maken we van een Havik een Buizerd maar dan ruimer![]()
Ws. laten we door Bax een extra rits erin maken zodat we de luifel ook kunnen gebruiken voor de langere vakanties, deze komt dan op het voorste deel van de Havik 4000 en door de extra rits kan het voorscherm er ook nog eens in.
Kwam toevallig vandaag deze tegen, een volledig ingerichte Havik welke je kan huren op Vlieland:
www.vlietinte.nl
(geen reclame
Als het mooi weer is gaan wij met Pinksteren waarschijnlijk ook kamperen met de Havik
[ Voor 5% gewijzigd door Cheesy op 02-05-2019 15:42 ]
Mja, dat is altijd afwachten. We gaan met een ander stel die een caravan hebben, in het ergste geval hebben we iets van onderdakCheesy schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 15:41:
[...]
Als het mooi weer is gaan wij met Pinksteren waarschijnlijk ook kamperen met de Havik

De tent is echt genieten. Staat inmiddels super strak (op de foto nog niet helemaal) en super blij met het extra scherm aan de voorkant. Nog steeds wel een beetje koud in de avond/nacht, zeker voor mijn zoontje van bijna 1 jaar. Daar hebben we van de zomer in Frankrijk gelukkig geen last van. De eerste regenbui heeft hij inmiddels ook doorstaan.
Handleiding mag overigens wel een stuk duidelijker. Is voor alle bijgeleverde onderdelen niet altijd even duidelijk waarvoor ze nodig zijn.

Dank voor het meedenken @B64 @aReaRe© @Cheezussloth schreef op zondag 21 april 2019 @ 21:46:
Hebben jullie nog tips voor een stabiel kampeertafeltje? Gaat vooral gebruikt worden om op te koken met een Coleman stove.
Ik heb wat tafeltjes uit de Action, Casa en Leenbakker vast gehad, maar die waren op een vlakke ondergrond in de winkel al gammel vond ik.
Ook bij De Wit gaan kijken. Veel keuze maar ook niets meteen super overtuigend gevonden.
Inmiddels voor dit tafeltje gegaan: Dukdalf Stabilic I campingtafel antraciet.
De verstelbare poten met brede voet lijken me handig, en in de winkel vond ik dit inklap systeem met een schroef er degelijk uit zien.
Voor ervaringen is het met dit weer nog wel even wachten helaas..
Naar aanleiding van vele positieve reviews en reacties heb ik ook een benzinebrander fornuis, de Coleman 424 Unleaded 2-burner stove gekocht. En dankzij de tips hier ook Aspen 4 i.p.v. de enorm dure Coleman white fuel.
Probleem is dat ik de verbranding niet goed krijg. De vlam is veel te groot (ook met laagste benzinetoevoer stand) en ook volledig geel i.p.v. blauw, wat een slechte ontbranding aangeeft. Helaas daardoor ook erg veel aanslag/roet op de pannen.
De mensen van De Wit hebben de brander nu retour genomen en gaan er even naar kijken (erg vriendelijke service tot dusver). Ze dachten dat het probleem te verhelpen is met het veranderen van de plaatjes van de gaspitjes, dit zou meer zuurstof geven en dus een schonere verbranding.
Iemand die hier wat meer over weet?
Op zich zou Aspen in praktijk toch gewoon goed moeten branden toch? @Refro heb jij niet dezelfde combinatie in gebruik?
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Kan iemand een camping aanbevelen? Ik heb de voorkeur voor een kleine camping aan de kust met goed sanitair.
Andere optie is vanaf heden alles bijhouden, want meestal lukt het ons wel om lekker te koken.
Maar een boekje ervan maken zou toch wel handig zijn...
Ik ken deze website: https://www.kampeerclub.nl/pagina/eenpitterCyberpope schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 15:39:
Wie heeft hier een goed camping kookboekje met makkelijke 1 pans gerechten met goed verkrijgbare ingredienten? Of weet een site. Ben al een tijdje aan het googlen en kan niet echt iets vinden.
Andere optie is vanaf heden alles bijhouden, want meestal lukt het ons wel om lekker te koken.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Top... die was ik nog niet tegengekomen.LordSinclair schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 15:50:
[...]
Ik ken deze website: https://www.kampeerclub.nl/pagina/eenpitter
Onze eisen zijn iets hoger..
Ja hoor gebruik hem met aspen 4. Grote gele vlam klinkt alsof hij niet warm genoeg wordt voor je hem verder openzet. Dan wil er ook wel eens benzine in de bocht komen. Voorverwarmen is heel belanrijk zelf doe ik dit altijd met wat lagere druk, 10-15 keer pompen. Het is even pielen en er mee leren omgaan maar als hij aan is dan gaat hij als de brandweer.sloth schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 12:00:
[...]
Dank voor het meedenken @B64 @aReaRe© @Cheezus
Inmiddels voor dit tafeltje gegaan: Dukdalf Stabilic I campingtafel antraciet.
De verstelbare poten met brede voet lijken me handig, en in de winkel vond ik dit inklap systeem met een schroef er degelijk uit zien.
Voor ervaringen is het met dit weer nog wel even wachten helaas..![]()
Naar aanleiding van vele positieve reviews en reacties heb ik ook een benzinebrander fornuis, de Coleman 424 Unleaded 2-burner stove gekocht. En dankzij de tips hier ook Aspen 4 i.p.v. de enorm dure Coleman white fuel.
Probleem is dat ik de verbranding niet goed krijg. De vlam is veel te groot (ook met laagste benzinetoevoer stand) en ook volledig geel i.p.v. blauw, wat een slechte ontbranding aangeeft. Helaas daardoor ook erg veel aanslag/roet op de pannen.
De mensen van De Wit hebben de brander nu retour genomen en gaan er even naar kijken (erg vriendelijke service tot dusver). Ze dachten dat het probleem te verhelpen is met het veranderen van de plaatjes van de gaspitjes, dit zou meer zuurstof geven en dus een schonere verbranding.
Iemand die hier wat meer over weet?
Op zich zou Aspen in praktijk toch gewoon goed moeten branden toch? @Refro heb jij niet dezelfde combinatie in gebruik?
Ik heb een paar jaar terug op Camping de Fruitgaard gestaan bij Burgh Haamstede. Hele kleine simpele camping maar het sanitair was prima in orde en lekker op fietsafstand van het strand en dorp.groggy schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 15:21:
Als het lekker weer is zou ik graag met pinksteren een lang weekend willen kamperen met een tentje in Zeeland aan de kust.
Kan iemand een camping aanbevelen? Ik heb de voorkeur voor een kleine camping aan de kust met goed sanitair.
Mijn plan was om donderdag richting de Dordogne te gaan met de tent, maar de weersvoorspellingen zijn redelijk dramatisch. Er is heel veel regen voorspeld... Grote kans dus dat het toch een vliegtuigje naar de zon gaat worden.
Nu zat ik te denken: wat als ik een bagagewagentje koop en de meeste spullen daar permanent in stop. Dan kost het wel wat aan stalling, maar op zich kan ik de tent etc. gewoon er in laten zitten ook in de stalling. Dat scheelt ruimte in huis en in de auto.
Is dat een vreemde gedachte?
Ja, dat is wel een punt. Op zich wel een overdekte stalling, maar zou best vochtig kunnen zijn. Op zich zou dat voor de tent geen probleem mogen zijn, en tafel en stoelen. Slaapzakken e.d. moet ik wel in huis bewaren. En ik kan natuurlijk alsnog voor de zekerheid een "vochtvreter" er bij doen in de bak.Jelte schreef op zondag 5 mei 2019 @ 07:22:
@KopjeThee ik vraag me dan gelijk af of de stalling droog genoeg is. Mijn schuur bijvoorbeeld is erg vochtig en dingen die erin staan roesten langzaam weg (staat dus ook niets bijzonders meer). Maar daar moet je denk ik wel op letten waar je het ding stalt.
Het is een polyester tent.Jelte schreef op zondag 5 mei 2019 @ 07:34:
Als je een katoenen tent hebt, zou ik me er juist wel zorgen over maken.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Stukje verder (Loire): https://grandetortue.com/nl/DaWayne schreef op zondag 5 mei 2019 @ 12:12:
Wij willen met Hemelvaart onze nieuwe vouwwagen uitproberen voor een lang weekend. Zitten te denken aan Champagnestreek (mits het weer het toelaat) iemand tips voor een mooie camping met 2 kids van 5 &8?
Zou voor mij te ver zijn voor een lang weekend, maar in die leeftijd denk ik een aanrader. Niet te groot en dus overzichtelijk. Zo kan de jongste ook aardig zelfstandig de camping verkennen.
Wij willen eigenlijk nooit een 2e keer naar een vakantiebestemming terug, maar deze maakt er wel een kans op.
Mede om die reden hebben wij na veel wikken en wegen gekozen voor een vouwwagen. Ook met het idee dat wanneer een groot deel van het kampeerspul al klaar staat, we dan sneller ook een lang weekend weg kunnen. Met een bagagewagen heb je ook dat gemak. Bij ons moet alles via een vlizo trapje heen en weer gesjouwd worden, en dat is met alleen wat slaapzakken en stuk makkelijker dan met AL het kampeerspul.KopjeThee schreef op zondag 5 mei 2019 @ 07:07:
Onze kampeerspullen nemen nogal wat ruimte in...(ruime gezinstent, slaapzakken, matrassen, tafel, stoelen etc.). Zowel in de auto als in huis.
Nu zat ik te denken: wat als ik een bagagewagentje koop en de meeste spullen daar permanent in stop. Dan kost het wel wat aan stalling, maar op zich kan ik de tent etc. gewoon er in laten zitten ook in de stalling. Dat scheelt ruimte in huis en in de auto.
Dus wanneer je vaker in t jaar erop uit wilt denk ik dat t veel gemak geeft en minder stress en gedoe met inpakken.
[ Voor 44% gewijzigd door Phony op 05-05-2019 12:28 ]
Voor een lang weekend (We gaan ook met pinksteren) wel ff te fanatiek. Vandaar onze zoektocht in Noord Frankrijk, waarbij we geen overnachtingscamping willen waar alle buren elke dag wisselen
Zo waren wij ook inderdaad aan het redeneren.Phony schreef op zondag 5 mei 2019 @ 12:21:
[...]
Mede om die reden hebben wij na veel wikken en wegen gekozen voor een vouwwagen. Ook met het idee dat wanneer een groot deel van het kampeerspul al klaar staat, we dan sneller ook een lang weekend weg kunnen. Met een bagagewagen heb je ook dat gemak....
We willen nu de Daxara 168 (bijv: https://www.dewitschijndel.nl/erde-daxara-168-bagagewagen/) kopen.
Nu vraag ik me af: Hoe zit dat met het stallen hiervan? Veel plaatsen rekenen prijzen per strekkende meter. De bedragen lijken +/- 50 euro per meter per jaar. Als ik hem "gewoon" neerzet is hij 3 meter, dus 150 euro per jaar. Nu schijnt de dissel er ook eenvoudig af te kunnen, maar daar zie ik op Google geen voorbeelden van. Dat zou al 1 meter schelen. Nu zie ik ook dat hij op zijn achterkant kan staan, dan is hij nog maar 1 meter. Maar ik weet niet of dat goed gaat als we er allerlei spullen in hebben zitten. Iemand enige ervaring?
150 per jaar..... Ik huur hem altijd voor 200 euro (3 weken) voor de zomervakantie.KopjeThee schreef op zondag 5 mei 2019 @ 13:22:
[...]
Zo waren wij ook inderdaad aan het redeneren.
We willen nu de Daxara 168 (bijv: https://www.dewitschijndel.nl/erde-daxara-168-bagagewagen/) kopen.
Nu vraag ik me af: Hoe zit dat met het stallen hiervan? Veel plaatsen rekenen prijzen per strekkende meter. De bedragen lijken +/- 50 euro per meter per jaar. Als ik hem "gewoon" neerzet is hij 3 meter, dus 150 euro per jaar. Nu schijnt de dissel er ook eenvoudig af te kunnen, maar daar zie ik op Google geen voorbeelden van. Dat zou al 1 meter schelen. Nu zie ik ook dat hij op zijn achterkant kan staan, dan is hij nog maar 1 meter. Maar ik weet niet of dat goed gaat als we er allerlei spullen in hebben zitten. Iemand enige ervaring?
Ik heb het idee dat het alleen rendabel is als je er zelf een plekje voor hebt.
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
Ja, 150 is inderdaad erg veel. Dus eigenlijk hoop ik hem voor 50 euro op z'n achterkant op te kunnen slaan. Het gaat er dan om dat de tent en nog wat kampeerspul er gewoon in kan blijven zitten. Dat pakt wat makkelijker dan het van zolder moeten halen.driel24 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 13:42:
[...]
150 per jaar..... Ik huur hem altijd voor 200 euro (3 weken) voor de zomervakantie.
Ik heb het idee dat het alleen rendabel is als je er zelf een plekje voor hebt.
Bij "mijn" stalling kom ik bijvoorbeeld in principe niet eens binnen. Op afspraak wordt de boel netjes klaar gezet.
[ Voor 19% gewijzigd door Phony op 05-05-2019 14:06 ]
Op zijn achterkant wordt natuurlijk wel de breedte de lengte en reken je 1m60 af😉.KopjeThee schreef op zondag 5 mei 2019 @ 13:47:
[...]
Ja, 150 is inderdaad erg veel. Dus eigenlijk hoop ik hem voor 50 euro op z'n achterkant op te kunnen slaan. Het gaat er dan om dat de tent en nog wat kampeerspul er gewoon in kan blijven zitten. Dat pakt wat makkelijker dan het van zolder moeten halen.
Daarnaast is kantelen met volle bepakking (2x) denk ik best wel tricky en zwaar.
Zijn toch beugels voor?DaWayne schreef op zondag 5 mei 2019 @ 20:10:
[...]
Op zijn achterkant wordt natuurlijk wel de breedte de lengte en reken je 1m60 af😉.
Daarnaast is kantelen met volle bepakking (2x) denk ik best wel tricky en zwaar.
Niet echt een boekje of volwaardige recepten, maar mogelijk kan je wat inspiratie uit 'one pot' gerechten halen?Cyberpope schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 15:39:
Wie heeft hier een goed camping kookboekje met makkelijke 1 pans gerechten met goed verkrijgbare ingredienten? Of weet een site. Ben al een tijdje aan het googlen en kan niet echt iets vinden.
Voorbeeld
Die eenpitter link ziet er ook wel goed uit.
Nee, hier heb ik er ook over nagedacht maar waar wij tegenaan liepen waren de kosten voor stalling. Daarnaast wil je die stalling toch een beetje in de buurt hebben.KopjeThee schreef op zondag 5 mei 2019 @ 07:07:
Onze kampeerspullen nemen nogal wat ruimte in...(ruime gezinstent, slaapzakken, matrassen, tafel, stoelen etc.). Zowel in de auto als in huis.
Momenteel ligt de tent en alle kampeerartikelen grijpklaar op zolder. Verder maak ik gebruik van die plastic IKEA boxen die stapelbaar zijn voor het kleine grut . Het enige vervelende is dat ik 2 trappen op en af moet lopen
Voor een kort weekend ga ik niet moeilijk doen, dan gaat alleen het broodnodige mee als het aan mij ligt. Zo'n 2-pits gasstel laat ik dan bijvoorbeeld thuis. Tijdens onze eerste kampeervakantie op Texel hadden we werkelijk al het inventaris meegenomen, een groot gedeelte hebben we niet eens gebruikt

Onze stalling rekent de dissel niet mee (of in elk geval niet iedere centimeter), waardoor we met ons Rieske (ik meen een B150), minder dan 100 euro per jaar kwijt zijn.KopjeThee schreef op zondag 5 mei 2019 @ 13:22:
[...]
We hebben ook een set kantelbeugels waarmee we de kar op z'n achterkant kunnen zetten. Het is niet zo'n hele stabiele constructie, maar als we de kar even tijdelijk naast het huis willen zetten werkt het prima.
Wel een tip: een disselslot. Wij zetten de aanhanger op afgesproken tijd bij de stalling op de parkeerplaats en die zorgen er vervolgens voor dat ie in de hal wordt geplaatst. Maar de kar staat dus een tijdje onbeheerd buiten op het terrein en dan is het een goed idee om 'm niet te makkelijk te laten jatten...
Het zelfde geldt als we de kar ophalen, dan staat ie ook buiten de stalling klaar.
Vlizo trap hier ;p Hele gare oude... dat is leuk met 30 kg tent op je schoudervhal schreef op maandag 6 mei 2019 @ 08:24:
[...]Het enige vervelende is dat ik 2 trappen op en af moet lopen
Nu lijkt het ons raadzaam om maar eens te gaan proefkamperen in Nederland
Hebben jullie tips voor een leuke (kleine )camping op niet te ver rijden vanaf Utrecht?
Elect a clown, expect a circus.
Punctuality is the politeness of kings
Als je met (kleine) kinderen gaat is https://boterbloem.com/camping/ erg dichtbij en leuk, hebben wij vanaf de overkant van de rivier ook wel eens gedaan (pont was langste stuk van de rit zo ongeveer). Iets verder is natuurcamping het knotwilgje in Biesbosch erg leuk, deze pasen geweest en zeker een aanrader (https://www.natuurkampeer...oord-brabant/de-knotwilg/), dan zeker fietsen meenemen!Slasher schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 17:12:
Wij hebben in januari een vouwwagen gekocht, waar we eind juni naar Frankrijk hopen te gaan.
Hebben jullie tips voor een leuke (kleine )camping op niet te ver rijden vanaf Utrecht?
Jazeker. https://www.campingdehaverkamp.nl/Slasher schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 17:12:
Stadscamping Lelystad, kan je je broertje @Gunner uitnodigen voor een BBQ en gin-topic (maybe slapen)Slasher schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 17:12:
Wij hebben in januari een vouwwagen gekocht, waar we eind juni naar Frankrijk hopen te gaan.

/rent
Tussen Apeldoorn en Deventer:Slasher schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 17:12:
https://www.kampeerhoevebussloo.nl/
Klein, netjes en vlakbij een grote recreatieplas.

Vervolgens kregen we een dag later na betaling een nogal uitbundige dame aan de lijn dat de betaling binnen was en dat de artikelen klaar stonden voor verzending. Maar dit zou toch nog minimaal 2 weken duren? Ze ging het 'uitzoeken' , niks meer vernomen maar gisteren stond opeens DPD voor de deur met een doos met hierin alle attributen

Een koppelkit

..en een tentluifel met de extra rits voor het voorscherm (stokken niet op de foto

Beter dan andersom
Ik bedenk me opeens dat ik m'n stokken nog na moet kijken. Na een vakantie op Texel is daar zand ingekomen en vorige keer stond ik opeens in Luxemburg met een boog die niet meer uit elkaar wilde
Een goede daktent hoeft echt niet veel te kosten, de low budget modellen zoals Primetech en merkloos (750,-) zijn echt goed genoeg om 15 jaar zonder lekkages mee te gaan kamperen. Wat er verder op de markt is is vooral zware kwaliteit en duur (door de merknaam) en spreekt het landrover publiek aan.
Daktenten zijn echt een niche. Wie een snel opzetbare tenten zoekt kan tegenwoordig kiezen uit heel veel tentsoorten.
ICT & Reizen