[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 43 ... 277 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10:48
PZOOO schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 13:02:
Een goede daktent hoeft echt niet veel te kosten, de low budget modellen zoals Primetech en merkloos (750,-) zijn echt goed genoeg om 15 jaar zonder lekkages mee te gaan kamperen. Wat er verder op de markt is is vooral zware kwaliteit en duur (door de merknaam) en spreekt het landrover publiek aan.
Als ik ik het rekenvoorbeeld hier bekijk snap ik wel waarom. Met 117KG kan je er niet met twee volwassene in slapen. Daarnaast zijn ze relatief klein bij het merendeel van de tenten die ik hier tegen kom. Ook moet je je tent ook elke keer weer opruimen, inklappen als je even met de auto weg wilt.

edit: fout gelezen

[ Voor 9% gewijzigd door LordSinclair op 10-05-2019 14:13 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:37

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Ik en mijn ouders zijn wel fan van kleine campings, vaak boerderijcampings. Campings die (zeer) aantrekkelijk zijn voor gezinnen met kinderen, hebben vaak hele mooie, gelikte websites. Maar het segment waar ik in geïnteresseerd ben, is (hopelijk) meer bezig met het beheren van zijn/haar camping, dan met dat van een website.

Onlangs hebben we weer een pareltje gevonden: Hoeve Camping "Lingberg" in Zuid-Limburg http://home.kpn.nl/6294na4/ website niet meer bijgewerkt sinds 2013 :P
Ter plekke is het dan altijd weer een beetje een verrassing hoe de camping er nu nog uitziet, maar ach. De foto's op de website van zo'n familie camping spreken ook niet altijd de waarheid ;)

We've got that ring of confidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-10 22:50

Jelte,89

Woodworking

LordSinclair schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 13:44:
[...]

Als ik ik het rekenvoorbeeld hier bekijk snap ik wel waarom. Met 117KG kan je er niet met twee volwassene in slapen. Daarnaast zijn ze relatief klein bij het merendeel van de tenten die ik hier tegen kom. Ook moet je je tent ook elke keer weer opruimen, inklappen als je even met de auto weg wilt.
Niet helemaal waar

Stukje van de website:
voorbeeld

Opel Corsa 1.3 cdti bouwjaar 2009

originele Opel dakdrager maximaal 75 kg per paar

gewicht dakdragers 6 kg

gewicht daktent 52 kg

2 personen incl. bagage 200 kg
daktent incl dakdragers = 58 kg

rekensom

5 * 75 kg = 375 kg
375 kg - 200 kg - 58 kg = 117 kg

Dat betekent dat u nog 117 kg gewicht kunt toevoegen voor dat u de maximale daklast overschrijd met een stilstaande auto.
Je mag dus naast je partner ook je koelkast meenemen

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-09 10:34
Iemand ervaring met deze veldbedden?
https://www.decathlon.nl/...baar-veldbed/_/R-p-123851

Ben een enorm kampeerliefhebber, maar vanwege mn reumatische klachten is een goed bed belangrijk. Ik heb nu goede slaapmatjes, maar ik zou liever iets van de grond slapen, omdat dat makkelijker uit bed stapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:06

B64

Daktenten lijken niet echt aan te slaan in Nederland, ik zie er namelijk heel erg weinig terwijl ik bijna elk weekend kampeer. Andere kampeerders zien die van ons dan het eerst. Wat ik vooral zie is ondernemers die daktenten willen verkopen of verhuren voor veel geld :) Ik denk dat ze te veel met zware landrovers worden geassocieerd, ondanks dat ze op elke dakdrager passen.

Een goede daktent hoeft echt niet veel te kosten, de low budget modellen zoals Primetech en merkloos (750,-) zijn echt goed genoeg om 15 jaar zonder lekkages mee te gaan kamperen. Wat er verder op de markt is is vooral zware kwaliteit en duur (door de merknaam) en spreekt het landrover publiek aan.

Daktenten zijn echt een niche. Wie een snel opzetbare tenten zoekt kan tegenwoordig kiezen uit heel veel tentsoorten.
Maar wat is het voordeel van een daktent t.o.v. een tent die je in het gras prikt, behalve dat je van de grond af ligt? Persoonlijk zie ik vooral nadelen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:41
Een daktent komt blijkbaar oorspronkelijk uit zuid-afrika? En dat lijkt ook vrij logisch, loopt er niet zomaar een beest je tent in. En hier komen we niet veel verder dan de mierenleeuw.......
Maar ach elke kampeermiddel is wel apart, hele bevolkingsgroepen snappen dat kamperen toch niet en dat valt ook niet uit te leggen. Dat moet je beleven :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B64

B64

ebk71 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 18:43:

Maar ach elke kampeermiddel is wel apart, hele bevolkingsgroepen snappen dat kamperen toch niet en dat valt ook niet uit te leggen. Dat moet je beleven :-)
Eensch! De grap is dat ik het ook helemaal niet wiluitleggen, lekker rustig zo. Het heeft ook niet zo veel zin om te proberen mij te overtuigen hoe chill zo'n all-inclusive in Antalya is...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Jelte,89 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 14:10:
[...]

Niet helemaal waar

Stukje van de website:

[...]

Je mag dus naast je partner ook je koelkast meenemen
Neem even het stukje mee dat een statische belasting 5x zo hoog mag zijn als een dynamische.
Door jouw quote dacht ik dat ze 5 paar dakdragers op 1 corsa probeerden te plaatsen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
emil_406 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 14:10:

Ben een enorm kampeerliefhebber, maar vanwege mn reumatische klachten is een goed bed belangrijk. Ik heb nu goede slaapmatjes, maar ik zou liever iets van de grond slapen, omdat dat makkelijker uit bed stapt.
Geen eigen ervaring, maar dit veldbed kwam ik ook tegen en het concept spreekt me wel aan.
Als ik op de reviews af ga is het wat te klein en smal, daar klagen veel mensen over.

Zou er van een ander merk een grotere maat bestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PZOOO
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Die berekeningen met betrekking tot maximale dakbelasting heb ik vaker gezien, en op basis daarvan haken voorzichtige mensen af. De berekening klopt echter niet : Je kunt de auto op zijn kop zetten en de dakdragers zullen het houden.

ICT & Reizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-09 10:34
sloth schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 21:35:
[...]

Geen eigen ervaring, maar dit veldbed kwam ik ook tegen en het concept spreekt me wel aan.
Als ik op de reviews af ga is het wat te klein en smal, daar klagen veel mensen over.

Dat had ik ook gelezen. Maar een zoektocht leverde niets op. Wel las ik dat er mensen zijn die 3 aan elkaar gekoppeld gebruikten als een 2 persoons bed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joenatic
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-03-2023
emil_406 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 14:10:

Wij gebruiken ze nu ruim een jaar. Zijn ideaal. Als je er een 2 persoonsbed van wil maken zou ik de SI's van Decathlon er bij halen want die kan je aan elkaar ritsen. Ook de veldbedden zijnaan elkaar te bevestigen.
Het ligt redelijk hard (niet te) als je ze zo hard oppompt als er op staat. Ik blijf er altijd net iets onder. Geeft net iets meer comfort. Ik vind het ook fijn dat je gewoon iets heb om op te zitten in de tent en ht is fijner opstaan.

Onze tent is sinds we deze bedden hebben ook een stuk opgeruimder omdat je alles wat je niet nodig hebt er onder kan gooien
sloth schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 21:35:
[...]

Ik ben 1.95 lang en behoorlijk breed gebouwd en ik kan er prima op slapen.

[ Voor 17% gewijzigd door joenatic op 11-05-2019 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Heeft iemand hier echt kinderslaapzakken? Mijn eega begon hier ineens over, omdat de kleine niet meer in een campingbed hoeft en gewoon op een matje kan.
Buiten het feit dat ik dacht dat je alleen slaapzakken voor baby's had krijg ik er toch wel een beetje een rubbertegel gevoel bij. Ik dacht gewoon een normale slaapzak in te zetten, naar wellicht zit ik ernaast. Wat jullie? :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64

B64

Gonadan schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 11:22:
Heeft iemand hier echt kinderslaapzakken? Mijn eega begon hier ineens over, omdat de kleine niet meer in een campingbed hoeft en gewoon op een matje kan.
Buiten het feit dat ik dacht dat je alleen slaapzakken voor baby's had krijg ik er toch wel een beetje een rubbertegel gevoel bij. Ik dacht gewoon een normale slaapzak in te zetten, naar wellicht zit ik ernaast. Wat jullie? :P
Yep, gewoon omdat ze kleiner zijn, goedkoper en minder ruimte innemen. Ruime keus bij de Decathlon :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:54
B64 schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 11:54:
[...]

Yep, gewoon omdat ze kleiner zijn, goedkoper en minder ruimte innemen. Ruime keus bij de Decathlon :+
Dat, en het feit dat die kleine een kleinere slaapzak veel makkelijker warmer houdt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Niet de hele slaapzak hoeft warm, alleen het deel waar ze ligt. Had ik zelf vroeger geen problemen mee voor zover ik weet. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Gonadan schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 12:40:
Niet de hele slaapzak hoeft warm, alleen het deel waar ze ligt. Had ik zelf vroeger geen problemen mee voor zover ik weet. :P
Klopt, maar als er een hele grote open ruimte onder de voeten zit met veel lucht is het rotter warm te houden. Vandaar ook de mummie slaapzakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
maartend schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 12:41:
[...]

Klopt, maar als er een hele grote open ruimte onder de voeten zit met veel lucht is het rotter warm te houden. Vandaar ook de mummie slaapzakken.
Is dat niet gewoon een kwestie van minder stof, minder gewicht, minder geld? Een goede winterslaapzak perst de lucht er wel uit met zijn eigen gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-10 06:56
Die van ons slaapt ook gewoon op een Nomad xw10 mat met grote slaapzak

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Onze kids gebruiken de Coleman Heaton Peak Junior Comfort slaapzakken. Binnen en buitenzijde katoen en voelen daardoor erg comfortabel aan.
Worden tijdens kamperen of andere uitjes/vakanties zowel als slaapzak of, opengeritst, als dekbed/deken gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:59
We hebben voor onze kinderen (5 en 6) ook kleinere slaapzakken. Een van Vaude en een van Gelert. Ooit op de kop getikt via Marktplaats. Gezien het feit dat ze de volgende ochtend overdwars en achterstevoren wakker worden is een grote slaapzak waarin ze verdrinken wellicht niet zo'n goed idee :)

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
De meningen zijn zoals gewoonlijk dus weer eens verdeeld. :D
TheOmen schreef op maandag 13 mei 2019 @ 09:25:
Gezien het feit dat ze de volgende ochtend overdwars en achterstevoren wakker worden is een grote slaapzak waarin ze verdrinken wellicht niet zo'n goed idee :)
Da's nog wel een valide argument, misschien toch maar eens kijken. Alleen heb je dan geen ruimte meer voor alle knuffels. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:35
Hebben de mensen hier ook al is nagedacht over het afbinden van een 'normale' slaapzak die voor kinderen gebruikt moet worden? Of er gewoon een knoop in leggen? Of denk ik nu te simpel :+

[ Voor 15% gewijzigd door Luuk84 op 13-05-2019 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnuCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-10 13:04
Hoi!

Mijn eerste bijdrage aan dit mooie topic, ons gezin (vrouw en 2 kids van 7 en 4) zijn gek op kamperen, allebei ook vanuit huis uit :)

we hebben een caravan met voortent en luifel (Homecar Racer Spirit 45 met Walker voortent en luifel) zeer content mee en gaan er meestal 2x per jaar mee op pad.
goede 3 weken in de zomer en een week in de meivakantie, we zetten dan ook de volle boel op en genieten er van.

Nu zijn we ook van plan om iets vaker een (lang) weekend te gaan kamperen en hebben dan geen zin om de boel te moeten opzetten en weer schoon te maken en opbreken (je bent hier toch al gauw een uur of 3 mee bezig als alles netjes en schoon moet en dan moet het weer ook meezitten).

We zijn nu dus aan het kijken voor een partytent achtig iets met eventueel wat zijwanden om toch uit de wind te zitten. Ik heb nu in mijn zoektocht gestuit op de "Coleman Even Shelter M of L variant" het ziet er allemaal vrij degelijk uit en lijkt ook wat wind te kunnen hebben en dan niet direct te sneuvelen
https://www.obelink.nl/coleman-event-shelter-m-3-x-3m.html

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze mooi uitziende shelter? ben erg benieuwd of het voor een dag of 4 per keer een goede investering is.

Edit: alternatieven zijn ook welkom tot ongeveer een budget van 250 euro.

[ Voor 3% gewijzigd door KnuCha op 13-05-2019 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Familie van me heeft 'm, dus ik heb dat ding wel eens opgezet, gebruikt en afgebroken.
Gaat op zich prima, zitten ook scheerlijnen en haringen bij.

Maar verwacht er niet teveel van, het vervangt niet je voortent ofzo. Die zijwanden bevestig je met S-haakjes om de ca. 40-50 centimeter aan de tent dus als het een beetje waait voel je alsnog tocht. Ook onder de zijwanden door kan het lekker tochten op je enkels. Bovendien wapperen die doeken alle kanten op (gaan ook bol staan).

Kortom, prima tentje om uit de zon te zitten, of om een afgebakende zitruimte te creëren. Maar niet echt iets om als windvanger te fungeren.

Disclaimer, bovenstaande gebaseerd op een model van 3 à 4 jaar oud. Wellicht is het product inmiddels veranderd / verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Let wel op dat de Event shelters van Coleman NIET waterdicht zijn. Bij een flinke bui voel je de "miezer regen" erdoorheen komen.
Ook is de pakmaat en gewicht niet echt compact dus als je ruimtegebrek of gewichtslimiet hebt kijk dan goed of je hem kwijt kunt.

[ Voor 33% gewijzigd door harley op 13-05-2019 16:30 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:36
Iemand nog een suggestie voor een (luxe, bv met zwembad) camping in zuid-west Engeland. Junior kwam met het idee en het is wat kort dag voor juli :P Zelf wel naar Engeland geweest in het verleden, maar dat was in een lager marktsegment dan waar we nu op richten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Rukapul schreef op maandag 13 mei 2019 @ 16:32:
Iemand nog een suggestie voor een (luxe, bv met zwembad) camping in zuid-west Engeland. Junior kwam met het idee en het is wat kort dag voor juli :P Zelf wel naar Engeland geweest in het verleden, maar dat was in een lager marktsegment dan waar we nu op richten :+
Misschien staat hier wat voor je tussen:
https://campingnavigator....t-Engeland&accomodation=0 (zelf even met de filters spelen)

Mooie omgeving overigens, ben er ook geweest alleen niet op een camping ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:58
Wij hebben de ervaring dat een losse tent (zelf gebruiken we soms een partytent) al snel lastig wordt bij wind en/of regen.

Daarom zetten we meestal toch direct de voortent op, eerst als luifel. In de avond ritsen we de zij/voorkanten erin. Als je het in stapjes doet, voelt het niet als veel werk.

Vooral tijdbesparing omdat we:
bij het opruimen niet meer soppen en laten drogen, vouwen etc.
Losse prut en vogelpoep even ervanaf kloppen/vegen. Losritsen en oprollen en opbergen dus

1 x per jaar echt goed schoonmaken werkt goed voor ons.

Als je toch iets snellers wil hebben;
https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr
KnuCha schreef op maandag 13 mei 2019 @ 16:18:

Edit: alternatieven zijn ook welkom tot ongeveer een budget van 250 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Vandaag even wezen kijken bij Karsten voor nieuwe stoeltjes voor bij de Karsten 2.60 tent en geslaagd *O*

Afbeeldingslocatie: https://www.karstentravelstore.nl/media/catalog/product/cache/e4d64343b1bc593f1c5348fe05efa4a6/s/t/stoel_1.png

2x Outwell Catamarca kleur zwart.

En ook een afgeprijsde slaapzak van Nomad meegenomen.

* aReaRe aait zijn Karsten klantenkaart, ook nog korting extra gekregen *O*

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:00
Iemand nog een tip voor een mooie (tent)camping in de Dolomieten? In de buurt van Cortina/Drei Sinnen. Meertje en mooi uitzicht zijn pluspunten. (afwezigheid van animatie en andere kindergerelateerde dingen is ook zeker een groot pluspunt).

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Bob Popcorn

Plop!

Daktenten lijken niet echt aan te slaan in Nederland, ik zie er namelijk heel erg weinig terwijl ik bijna elk weekend kampeer. Andere kampeerders zien die van ons dan het eerst. Wat ik vooral zie is ondernemers die daktenten willen verkopen of verhuren voor veel geld :) Ik denk dat ze te veel met zware landrovers worden geassocieerd, ondanks dat ze op elke dakdrager passen.

Daktenten zijn echt een niche. Wie een snel opzetbare tenten zoekt kan tegenwoordig kiezen uit heel veel tentsoorten.
Mijn auto (Opel Corsa 2015, vrij standaard auto) heeft een maximale daklast van 75kg. Dan gaat dit dus niet. Ik gok dat veel auto's een vergelijkbare daklast hebben. Zo zie ik op Google een afbeelding van een Peugeot 307 met een daktent er op, maar die heeft max. 100kg daklast. Daar ga ik echt niet in liggen, want ik weeg samen met m'n vrouw al ruim 140kg, dan komt het gewicht van de tent en de dakdragers daar nog bovenop :X

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Bob Popcorn schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 10:05:
[...]

Mijn auto (Opel Corsa 2015, vrij standaard auto) heeft een maximale daklast van 75kg. Dan gaat dit dus niet. Ik gok dat veel auto's een vergelijkbare daklast hebben. Zo zie ik op Google een afbeelding van een Peugeot 307 met een daktent er op, maar die heeft max. 100kg daklast. Daar ga ik echt niet in liggen, want ik weeg samen met m'n vrouw al ruim 140kg, dan komt het gewicht van de tent en de dakdragers daar nog bovenop :X
Die daklast geldt tijdens het rijden. Niet omdat je dak zou instorten, maar omdat je auto stukken minder lekker bestuurbaar is met dik 100 kilo op het dak.

Slapen doe je op een stilstaande auto, niet op een rijdende. Dan kan er veel meer gewicht op. Als je voorzichtig doet, kun je een auto gewoon op zijn kop leggen (niet thuis proberen, levert gedoe op). Die dakconstructie kan het gewicht van een complete auto dragen.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PZOOO
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
je kunt wel in een daktent op je Corsa slapen.

ICT & Reizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Bob Popcorn

Plop!

dreamscape schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 10:07:
[...]

Die daklast geldt tijdens het rijden. Niet omdat je dak zou instorten, maar omdat je auto stukken minder lekker bestuurbaar is met dik 100 kilo op het dak.

Slapen doe je op een stilstaande auto, niet op een rijdende. Dan kan er veel meer gewicht op. Als je voorzichtig doet, kun je een auto gewoon op zijn kop leggen (niet thuis proberen, levert gedoe op). Die dakconstructie kan het gewicht van een complete auto dragen.
Dat wist ik niet, thanks :) Idd, bij nader onderzoek kwam ik op een website van een daktentenfabrikant die liet zien dat 500kg de max is voor een hedendaagse auto. :)
Lol, die Corsa heeft net zoveel te maken met mijn Corsa als een BMW 5 serie denk ik :p

[ Voor 19% gewijzigd door Bob Popcorn op 16-05-2019 12:20 ]

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Nou knoop doorgehakt en gisteren een nieuwe tent gekocht. We gingen voor de Falco 3500 maar vanwege de levertijd (verwachting is eind juni) toch even gekeken naar de Baco (de deels katoenen variant) en die zag er prima uit en was op voorraad dus die uiteindelijk meegenomen.

Nu even wachten op droog weer om hem een keer op te zetten.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
die is toch wel een stukje duurder ( maar ook duurzamer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

harley schreef op maandag 20 mei 2019 @ 10:36:
die is toch wel een stukje duurder ( maar ook duurzamer)
Klopt aan de binnenkant iets meer ventilatiemogelijkheden bij de slaapvertrekken.
Als je begin juli op vakantie gaan dan wil je niet moeten wachten op je tent. En die Baco is van dezelfde kwaliteit. Ik was echt verbaasd dat die tent zo stevig stond.

Voordeel is dat we geen scheerlijnen meer hebben :)

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:59
Daktent op je Corsa moet je niet willen joh. :D

* MewBie ook een daktent heeft.
Maar dan wel bovenop een pickup. :+
B64 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 14:58:
[...]

Maar wat is het voordeel van een daktent t.o.v. een tent die je in het gras prikt, behalve dat je van de grond af ligt? Persoonlijk zie ik vooral nadelen...
Hangt van je manier van kamperen af. Als je elke dag ergens anders staat is een daktent veel makkelijker met opzetten/inpakken elke dag.

[ Voor 34% gewijzigd door MewBie op 20-05-2019 10:47 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-10 12:48
Gisteren bij de Vrijbuiter kampeerspullen gekocht voor Noorwegen, deze zomer. Oorspronkelijk was het doel om alleen maar een tent te kopen (ik wilde liever niet een Quechua van de Decathlon), maar uiteindelijk met een tafel, kookspullen, tweepersoonsluchtmatras, twee slaapzakken (om aan elkaar te ritsen) en nog wat klein grut. Maar geen tent, helaas.
Later die avond toch maar de Coleman Kobuk Valley 4 Plus besteld, die hadden ze wel, maar alleen nog maar een tentoonstellingsmodel.
Binnenkort maar eens een weekendje weg zoeken om 'm uit te proberen (en m'n vriendin gerust te stellen dat kamperen best wel leuk is). Ik heb er zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:59
Mercatres schreef op maandag 20 mei 2019 @ 14:55:
Gisteren bij de Vrijbuiter kampeerspullen gekocht voor Noorwegen, deze zomer.
....
Later die avond toch maar de Coleman Kobuk Valley 4 Plus besteld, die hadden ze wel, maar alleen nog maar een tentoonstellingsmodel.
Binnenkort maar eens een weekendje weg zoeken om 'm uit te proberen (en m'n vriendin gerust te stellen dat kamperen best wel leuk is). Ik heb er zin in!
Wij (Ik en mijn toenmalige vriendin, nu mevr. TheOmen) hebben toen we naar Noorwegen wilden gaan speciaal een nieuwe tent gekocht. Ook een Coleman, maar dan een iets grotere. Wat ik zo snel op 't net kan vinden zou het een kleine variant van de Raleigh 5 kunnen zijn of iets vergelijkbaars.
Vooral de ruime voortent was een uitkomst voor het soms wat wisselvallige Noorse weer. Je kan in ieder geval je eten koken en op een stoel zitten als 't weer eens tegenzit.
Geniet van je vakantie, 't is een geweldig land.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
Gisteren bij de Vrijbuiter kampeerspullen gekocht voor Noorwegen, deze zomer. Oorspronkelijk was het doel om alleen maar een tent te kopen (ik wilde liever niet een Quechua van de Decathlon), maar uiteindelijk met een tafel, kookspullen, tweepersoonsluchtmatras, twee slaapzakken (om aan elkaar te ritsen) en nog wat klein grut. Maar geen tent, helaas.
He ik heb net dezelfde Coleman tent gekocht en afgelopen weekend voor de eerste keer uitgeprobeerd :) Was ook gelijk de eerste keer kamperen.

Als je eenmaal weet hoe erg snel en makkelijk op te zetten, en heeft probleemloos een fikse bui doorstaan. De verduisterende binnentent houdt niet alle licht tegen maar is toch nog altijd een groot verschil ten opzichte van 'normale' tenten. Wel een goede toevoeging.

Ik ben er wel blij mee :) Er zijn vast betere opties maar prijs/kwaliteit verhouding lijkt me dik ok.

[ Voor 4% gewijzigd door sloth op 20-05-2019 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Waar ga je heen in Noorwegen?

*beeeeep*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bersma
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15-05-2023
Hopjesvla79 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:13:
Iemand nog een tip voor een mooie (tent)camping in de Dolomieten? In de buurt van Cortina/Drei Sinnen. Meertje en mooi uitzicht zijn pluspunten. (afwezigheid van animatie en andere kindergerelateerde dingen is ook zeker een groot pluspunt).
Camping Dolomiti:

http://www.campeggiodolomiti.it/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Frostbite schreef op maandag 20 mei 2019 @ 10:41:
[...]

Klopt aan de binnenkant iets meer ventilatiemogelijkheden bij de slaapvertrekken.
Als je begin juli op vakantie gaan dan wil je niet moeten wachten op je tent. En die Baco is van dezelfde kwaliteit. Ik was echt verbaasd dat die tent zo stevig stond.

Voordeel is dat we geen scheerlijnen meer hebben :)
Die heb ik ook niet (niet noodzakelijk nodig) :)

Afbeeldingslocatie: https://www.karstententen.nl/wp-content/uploads/2019/01/7303.jpg

Alleen met scheerlijnen staat het wel mooier, maar tot windkracht 6 zijn ze niet noodzakelijk.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
nou die 8 scheerlijnen die op de foto hierboven gebruikt worden is toch wel echt nodig om binnenruimte te creëren.
Maar dat kan ook aan mijn formaat (350) liggen.
Die 3 per luchtbuis heb ik inderdaad nog nooit nodig gehad.

[ Voor 3% gewijzigd door harley op 21-05-2019 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

harley schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 18:58:
nou die 8 scheerlijnen die op de foto hierboven gebruikt worden is toch wel echt nodig om binnenruimte te creëren.
Maar dat kan ook aan mijn formaat (350) liggen.
Die 3 per luchtbuis heb ik inderdaad nog nooit nodig gehad.
Ik heb een Karsten 260.

Als ik de CL en AF aanrits kan ik ook niet zonder scheerlijnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:03

vhal

ಠ_ಠ

Gisteren hebben we redelijk last-minute een camping / stuk weiland geboekt voor een 5 nachten tijdens Hemelvaart, we gaan naar Landal Esonstad in Anjum (Friesland). De camping is zelf niet meer dan een stuk weiland met een sanitairgebouw maar Esonstad zelf schijnt wel leuk te zijn en bovendien is daar genoeg te ondernemen met (kleine) kinderen. Veel noordelijker in NL kan je bijna niet en Schiermonnikoog lijkt mij wel eens leuk om te bezoeken.

Ik hoop wel dat het weer een beetje verbetert, momenteel zijn de voorspellingen niet al te best maar ach, de tent heeft ook Texel met windkracht 7 a 8 overleefd :+.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
Hebben jullie nog tips voor een warme en comfortabele slaapzak onder de 100 euro?

Ik heb even hier gezocht maar jullie budget is net wat ruimer merk ik :+

Wensen:

- mummyslaapzak lijkt me leuk
- comforttemperatuur van rond de 0-5 graden lijkt me aangenaam, ik heb nog een goedkope Decathlon slaapzak voor warme temperaturen
- kunstvezel want in deze prijsklasse kan je geen dons verwachten, toch?

Wat ik zelf al heb gevonden, in dalende prijsvolgorde:

Ayacucho Ignition 1200 II (90 euro)
Eurotrail Blackdown (60 euro)
Coleman Silverton comfort 250 (50 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

sloth schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 23:19:
Hebben jullie nog tips voor een warme en comfortabele slaapzak onder de 100 euro?

Wensen:

- comforttemperatuur van rond de 0-5 graden lijkt me aangenaam, ik heb nog een goedkope Decathlon slaapzak voor warme temperaturen

Vaude Sioux 800?

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar een vriend van mij vindt hem top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenatic

Wensen:

Heb je iets meer eisen voor je slaapzak? Zaken die van invloed kunnen zijn, zijn bijvoorbeeld hoe groot je bent (normaal of XL formaat of breedte maat bijvoorbeeld) Speelt pak formaat en gewicht een rol? Waar wil je hem voor gebruiken (hiken, kano tochten of gewoon voor op de camping)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:00
Idd, maar bedenk ook dat je budget de beperkende factor is.

Mummie is leuk zeg je. Weet je ook waarom? Ik ben bv persoonlijk geen mummieslaapzakslaper, daar ben ik achter gekomen toen ik ook een mummie had (ik ben een woeler, in een mummie hang ik me dan helemaal op en kan niet tegen het gevoel dat mijn benen opgesloten zijn) Daarna omgeruild naar een semi-rectangle waar ik perfect in slaap (Western Mountaineering Sycamore, een bredere variant van de mummie (valt 'iets' buiten je budget ben ik bang). Wat ik bedoel dat een mummie dus niet voor iedereen perfect is. Ervaren is het beste, kijk eens of je een keer een nachtje kan slapen in een mummie. Zelfs ben een kleiner budget is het zonde als je spijt van je aankoop krijgt.

De Vaude lijkt me idd een fijne slaapzak voor dat geld. Decathlon heeft ook een donzen mummie https://www.decathlon.nl/...-dons-geel/_/R-p-X8492771 die wel fijn is voor die prijs (149, dus misschien wel te doen)

[ Voor 6% gewijzigd door Hopjesvla79 op 23-05-2019 10:29 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Ik ben ook totaal geen slaapzakslaper, zelfs niet in zo'n rechthoek.
Wij nemen dus altijd lekker een (wollen) dekbed mee, heerlijk!
Qua formaat ook best goed op te rollen, doet niet veel onder voor het formaat slaapzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Cheesy schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 10:32:
Ik ben ook totaal geen slaapzakslaper, zelfs niet in zo'n rechthoek.
Wij nemen dus altijd lekker een (wollen) dekbed mee, heerlijk!
Qua formaat ook best goed op te rollen, doet niet veel onder voor het formaat slaapzak.
Beetje groot voor in mijn rugzak en ook beetje koud in mijn tentje, hoewel dit maar een veronderstelling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Wij hebben Nomad slaapzakken Daarin doen we dan een flanellen laken/zak zodat het lekker warm blijft.
Die zak is gewoon een stuk fanellen aan elkaar genaaid met wat elastiek.

Nooit koud gehad.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voronwë
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:39
Ik ben ook geen Mummyslaapzakslaper. Veel te krap voor mij en altijd geklooi met die rits. Ik heb daarom en paar jaar geleden een Sierra Designs Frontcountry aangeschaft. Geen rits, maar een deken, en superruim. Afmetingen zijn niet ideaal op rugzakgebruik, evenals gewicht, maar daarvoor heb ik dan mijn oude mummy.
Afbeeldingslocatie: https://www.snewsnet.com/.image/c_limit%2Ccs_srgb%2Cfl_progressive%2Cq_auto:good%2Cw_700/MTQ3MDQ2NDU3ODkxMzY2ODA3/gt2_sleepingbags_sierradesigns_frontcountrybed.jpg

Around here, something radiates. (Counting Crows)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 22:28

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik heb zelf ooit voor IJsland de Outwell Campion Lux aangeschaft. Was niet al te duur, prima qua comfort temperatuur, geen mummy, maar toch een capuchon. En tevens vrij licht om in het vliegtuig mee te nemen naast alle andere zooi.

Op veel plekken heel voordelig aan te schaffen.

Daarna voor mijn kids de gewone Campion (niet Lux) gekocht voor normaal gebruik tijdens de zomervakanties. Nog geen moment spijt.

[ Voor 37% gewijzigd door hars73 op 23-05-2019 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:02
Wij gaan volgende week kamperen, maar de plannen zijn gezien de weersomstandigheden wel iets gewijzigd. We hebben een 6-persoons tunneltent, een Obelink Hypercamp Trail 600. Super veel schik mee, en is ook al een aantal jaartjes gebruik van gemaakt.

Vorige week bood een collega aan zijn caravan te gebruiken. Dat sloeg ik in eerste instantie af (die tent is toch meer dan prima?) maar aangezien het volgende week 14-18 graden wordt met zoals het er nu naar uit een heleboel regen, heb ik er toch maar gebruik van gemaakt :+
Zeker ook met 2 jonge kinderen van 4 en 2 jaar oud is iets meer comfort dan wel prettig.

Meteen een goed moment om te bepalen of een caravan iets voor ons is, al moet ik zeggen dat het voor een 38-jarige wel iets te vroeg voelt, maar dat terzijde :P

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Laatst online: 09:58
Volgens mij bepaal je zelf of je binnen gaat zitten met de TV aan, of dat je net zoals met de tent met een koppie koffie en een boek onder de luifel gaat zitten.
Denman schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 13:43:
Meteen een goed moment om te bepalen of een caravan iets voor ons is, al moet ik zeggen dat het voor een 38-jarige wel iets te vroeg voelt, maar dat terzijde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Die 6 persoons tunneltent is met vooral onhandig met regen als je hem daarna thuis ergens moet laten drogen, maar je hebt de ruimte niet.

En weer of geen weer, ik ga komend weekend weer eens met een eenvoudige Quechua 2 seconds 3 tent kamperen. Vriendin mee (voor haar erg lang geleden dat ze zo eenvoudig gekampeerd heeft).
2 stoeltjes mee, tafeltje, bbq, koelboxje, slaapmatjes, slaapzakken enzo en klaar.

En ik ben 46.. er zal bij mij nooit een caravan komen... uiteindelijk bepaal je lekker zelf hoe comfortabel je het maakt of hoe gezellig je doet met andere campinggasten. Ik kan juist uit een heel eenvoudige camping en weinig spullen het meeste geluk halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
hars73 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 14:47:
Die 6 persoons tunneltent is met vooral onhandig met regen als je hem daarna thuis ergens moet laten drogen, maar je hebt de ruimte niet.

En weer of geen weer, ik ga komend weekend weer eens met een eenvoudige Quechua 2 seconds 3 tent kamperen. Vriendin mee (voor haar erg lang geleden dat ze zo eenvoudig gekampeerd heeft).
2 stoeltjes mee, tafeltje, bbq, koelboxje, slaapmatjes, slaapzakken enzo en klaar.

En ik ben 46.. er zal bij mij nooit een caravan komen... uiteindelijk bepaal je lekker zelf hoe comfortabel je het maakt of hoe gezellig je doet met andere campinggasten. Ik kan juist uit een heel eenvoudige camping en weinig spullen het meeste geluk halen.
Yep, nu hebben we redelijk de ruimte, maar die tent uithangen dat gaat wel een uitdaging worden :P

Uiteindelijk hebben de kinderen wel de doorslag gegeven, al moet ik eerlijk toegeven dat ik een caravan met rondzit in de regen ook best gezellig vind ;)
djiedjee schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 14:33:
Volgens mij bepaal je zelf of je binnen gaat zitten met de TV aan, of dat je net zoals met de tent met een koppie koffie en een boek onder de luifel gaat zitten.

[...]
Mee eens. Er zit ook een behoorlijke luifel bij. Dus buiten zitten gaan we zeker doen, weer of geen weer!

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Denman schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 13:43:
Zeker ook met 2 jonge kinderen van 4 en 2 jaar oud is iets meer comfort dan wel prettig.
Het mag wel een beste caravan zijn wil je daar meer comfort mee halen dan de tent. Zeker met zo'n zespersoons gevaarte lijkt het mij dat je kinderen zich daarin veel meer kunnen uitleven toch?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenatic
Voronwë schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 13:16:
Ik ben ook geen Mummyslaapzakslaper. Veel te krap voor mij en altijd geklooi met die rits. Ik heb daarom en paar jaar geleden een Sierra Designs Frontcountry aangeschaft. Geen rits, maar een deken, en superruim. Afmetingen zijn niet ideaal op rugzakgebruik, evenals gewicht, maar daarvoor heb ik dan mijn oude mummy.
[Afbeelding]
Zijn inderdaad erg fijn. Ik heb de backpack versie ervan. Die is bij de benen wel wat smaller.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Die kinderen schop je toch gewoon naar buiten, ook als het regent? Kaplaarzen en een regenpak aan en ze vermaken zich wel :P

Hopelijk worden de voorspellingen met Hemelvaart wat beter in NL, regen tijdens het verblijf vind ik nu nog niet zo'n probleem maar met het opzetten en afbreken heb ik het liever droog dan nat :P Hopelijk is het niet té koud...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
Gonadan schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:01:
[...]

Het mag wel een beste caravan zijn wil je daar meer comfort mee halen dan de tent. Zeker met zo'n zespersoons gevaarte lijkt het mij dat je kinderen zich daarin veel meer kunnen uitleven toch?
Het is een 490, dus ja best een aardige caravan. Met voortent erbij een bak meer ruimte dan in de tent. En dan nog een luifel eraan.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
vhal schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:14:
Hopelijk worden de voorspellingen met Hemelvaart wat beter in NL, regen tijdens het verblijf vind ik nu nog niet zo'n probleem maar met het opzetten en afbreken heb ik het liever droog dan nat :P Hopelijk is het niet té koud...
Same here, gelukkig hoef ik alleen de pootjes uit te draaien om te kunnen slapen. Al is met z'n 5en op 8m2 wel een beetje krap... :X Gelukkig hebben we wel een diepe voortent met daaraan nog een luifel plus nog een erker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
TheOmen schreef op maandag 20 mei 2019 @ 20:58:
[...]

Wij (Ik en mijn toenmalige vriendin, nu mevr. TheOmen) hebben toen we naar Noorwegen wilden gaan speciaal een nieuwe tent gekocht. Ook een Coleman, maar dan een iets grotere. Wat ik zo snel op 't net kan vinden zou het een kleine variant van de Raleigh 5 kunnen zijn of iets vergelijkbaars.
Vooral de ruime voortent was een uitkomst voor het soms wat wisselvallige Noorse weer. Je kan in ieder geval je eten koken en op een stoel zitten als 't weer eens tegenzit.
Geniet van je vakantie, 't is een geweldig land.
Dank je, we kijken er naar uit - ik mogelijks meer dan m'n vriendin :p
sloth schreef op maandag 20 mei 2019 @ 21:17:
[...]

He ik heb net dezelfde Coleman tent gekocht en afgelopen weekend voor de eerste keer uitgeprobeerd :) Was ook gelijk de eerste keer kamperen.

Als je eenmaal weet hoe erg snel en makkelijk op te zetten, en heeft probleemloos een fikse bui doorstaan. De verduisterende binnentent houdt niet alle licht tegen maar is toch nog altijd een groot verschil ten opzichte van 'normale' tenten. Wel een goede toevoeging.

Ik ben er wel blij mee :) Er zijn vast betere opties maar prijs/kwaliteit verhouding lijkt me dik ok.
Benieuwd naar het opzetten ben ik ook, maar 't is niet m'n eerste tent gelukkig.
MewBie schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 10:42:
[...]

Waar ga je heen in Noorwegen?
Rondrit met eigen wagen, beginnende in Kristiansand. Dan via de Hardanger en Jotunheimen terug richting Oslo. Daar de ferry naar Kiel en dan naar huis. We zijn twee weken weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Wij gaan ook weer met Hemelvaart, maar wel weer gewoon lekker met de tent. Laarsjes en waterdichte overall mee en die kleine vermaakt zich toch wel.
Alleen hopen dat er ook gewoon echt droge perioden zijn, dan kan je er tenminste nog lekker op uit.
Denman schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:24:
Het is een 490, dus ja best een aardige caravan. Met voortent erbij een bak meer ruimte dan in de tent. En dan nog een luifel eraan.
Als ik daarop zoek krijg ik meerdere typen en merken, is het gewoon de lengte of zo? Zegt me anders niet veel. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Mercatres schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 18:11:
[...]
Rondrit met eigen wagen, beginnende in Kristiansand. Dan via de Hardanger en Jotunheimen terug richting Oslo. Daar de ferry naar Kiel en dan naar huis. We zijn twee weken weg.
Mooi rondje, is het je eerste keer in Noorwegen?

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley

Wensen:

Ik ben zelf dus ook niet van de mummyslaapzakken, maar ik heb ook een hekel aan die "plastic" zoefzoef slaapzakken. Liefst dus gewoon katoen of flanel.
Daarom heb ik voor de winter een Nomad Blazer Classic XL (en nog 1 soortgelijke met flanel binnenzijde waarvan ik de naam even kwijt ben, ik moest afgelopen winter DIRECT snel een nieuwe hebben omdat de nomad vol met benzine zat :D vond ik toch net ff niet prettig zeg maar)

Maar ik slaap daarin zonder problemen ook met -10. Zelfs mijn vrouw vindt hem te warm voor de lente/herfst en die heeft het toch een stuk vlugger koud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MEN-O
  • Laatst online: 12:32
Mummyslaapzak no-go voor mij ; ik heb deze 2 jaar geleden gekocht, nu in de aanbieding :

Nomad Bronco let ook op de lengte ; deze is 205 cm en net geschikt voor mijn 1.93.

Vaak zijn ze korter.

https://www.dewitschijnde...aapzak-dark-denim-stripe/

[ Voor 25% gewijzigd door MEN-O op 23-05-2019 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Daarom heb ik dus de XL variant die is 220cm lang en 95cm breed. Heerlijk de ruimte !
Die andere die ik afgelopen winter heb bjigekocht is volgens van human comfort ook zo lang en zelfs 1 meter breed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-10 16:37
wat is dat toch dat mensen zich 'nog te jong' vinden voor een caravan? Zoiets hoor je ook over de elektrische fiets "daar ben ik nog niet oud genoeg voor". Nou, ik wel, en al jaren; ik vind het namelijk om wat harder te gaan, dus op onze 1e ebike zat zo'n kastje waardoor... oh, sorry, dit gaat over kamperen.

Als jij met een caravan wilt kamperen, dan moet je dat lekker doen. Je kiest zelf of je tussen de ouden van dagen gaat staan en binnen tv gaat kijken (ook best leuk trouwens) of dat je lekker buiten blijft zitten met een fles rode wijn en een dekentje over je benen.
Wij hebben trouwens een vouwwagen gehuurd dit jaar, na 6 jaar vouwwagen, 1 jaar caravan, 1 jaar huurtenten, 1 jaar Indonesië en 1 jaar kooptent; alles al dan niet gecombineerd met de 2 Quecha werptentjes voor de kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenatic
Mercatres schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 18:11:
[...]
Mooie rit. Ik zit elk jaar in die regio voor vakantie. Als tips wilt over mooie sites en routes die je eigenlijk echt niet moet missen, stuur maar even een persoonlijk berichtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
MewBie schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 19:48:
[...]

Mooi rondje, is het je eerste keer in Noorwegen?
Nee, ben al een keer of zeven in Noorwegen geweest, maar vroeger vooral met mijn ouders. De laatste keer met m'n vriendin, toen met huurauto en vliegtuig. Dit keer dus met eigen (bedrijfs)wagen en ook vooral zelf rijden (wat an sich al spannend is) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:15
Hkuit schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 22:36:
wat is dat toch dat mensen zich 'nog te jong' vinden voor een caravan? Zoiets hoor je ook over de elektrische fiets "daar ben ik nog niet oud genoeg voor". Nou, ik wel, en al jaren; ik vind het namelijk om wat harder te gaan, dus op onze 1e ebike zat zo'n kastje waardoor... oh, sorry, dit gaat over kamperen.

Als jij met een caravan wilt kamperen, dan moet je dat lekker doen. Je kiest zelf of je tussen de ouden van dagen gaat staan en binnen tv gaat kijken (ook best leuk trouwens) of dat je lekker buiten blijft zitten met een fles rode wijn en een dekentje over je benen.
Wij hebben trouwens een vouwwagen gehuurd dit jaar, na 6 jaar vouwwagen, 1 jaar caravan, 1 jaar huurtenten, 1 jaar Indonesië en 1 jaar kooptent; alles al dan niet gecombineerd met de 2 Quecha werptentjes voor de kinderen.
Ik heb nu 7 jaar een caravan, ben 39. Ik heb (bewust) een 4 persoons caravan gekocht, zodat het bed kan blijven liggen en we toch een zithoek overhouden. De keren dat we in de caravan gegeten/gezetn hebben, zijn denk ik op 1 hand te tellen. Als ik het buiten te koud vind worden, ga ik eerder met een tijdschrift of boek op bed liggen. Koken doe ik ook meer buiten dan binnen, BBQ aan, en een los pitje voor een bijgerecht, meestal.

Wat ik dan wel weer voordelen van een caravan vind:
- Als het echt koud is, kan ik even de verwarming aanzetten. Komt weinig voor, maar wel super komfortabel wanneer het dan een keer voorkomt.
- Ik had het niet verwacht, maar een eigen toilet om 's nachts niet eerst wat aan te hoeven trekken wanneer je eruit moet om te plassen, vind ik toch wel ideaal.
- Onderweg niet zoveel werk om neer te zetten, niet de hele boel op te hoeven zetten.
- Véél spullen mee kunnen nemen. Weber BBQ, inclusief PID-regeling, en alle mogelijke accesoires. Espresso(half)automaat. Extra koelruimte voor lekker koud (speciaal)bier. Vakantie is dé tijd van het jaar voor mij om uitgebreid te BBQ-en (low&slow bijvoorbeeld), en 's ochtends echt te genieten van een goede cappuccino.

Laatst overigens ook een weekendje met de motor gekampeerd, en dat is natuurlijk een stuk meer basic. Hoewel ik ook daar wel een fatsoenlijke stoel en een opvouwbare bbq mee wil hebben, en iets om fatsoenlijke koffie mee te maken. En een tent met stahoogte.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-10 16:37
Wild Chocolate schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 18:32:
[...].

Laatst overigens ook een weekendje met de motor gekampeerd, en dat is natuurlijk een stuk meer basic. Hoewel ik ook daar wel een fatsoenlijke stoel en een opvouwbare bbq mee wil hebben, en iets om fatsoenlijke koffie mee te maken. En een tent met stahoogte.
Hoe krijg je het méé op de motor?? Ik dacht dat je op een motor nou echt alleen het hoognodige mee kon nemen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
er is verrekte veel "compact" te verkrijgen zodat je ook op de motor behoorlijk wat kunt meenemen.
Ikzelf speel meestal vals en laai mijn zijspan vol.
Afgelopen jaar voor het eerst sinds enkele jaren weer eens solo wezen kamperen. Moest weer ff praktischer inpakken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

harley schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 22:50:
er is verrekte veel "compact" te verkrijgen zodat je ook op de motor behoorlijk wat kunt meenemen.
Ikzelf speel meestal vals en laai mijn zijspan vol.
Afgelopen jaar voor het eerst sinds enkele jaren weer eens solo wezen kamperen. Moest weer ff praktischer inpakken ;)
Zo dus :P

Afbeeldingslocatie: https://www.motor-trailers.nl/fotos/bmwr1150rt.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:15
Hkuit schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 20:58:
[...]

Hoe krijg je het méé op de motor?? Ik dacht dat je op een motor nou echt alleen het hoognodige mee kon nemen...
Zo:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5jiME7de0vLJ4bdmOCi3SLlU/full.jpg

En uitgepakt ziet dat er ongeveer zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5RmFOahn7otEk9w8IWyNDEQi/full.jpg

BBQ:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/g42ycSCqb2VjWrmobhi0asZw/full.jpg
Ja, dan zou ik makkelijk mijn Espresso automaat mee kunnen nemen in plaats van de compacte versie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/D1rA04s1N01GnKPONGYzYQIc/full.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Wild Chocolate op 26-05-2019 23:58 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel-Rebel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:48
Na een tijd dit topic gevolgd te hebben en het toch weer kriebelt met al die producten die voorbij komen toch besloten een nieuwe tent te kopen, geen fancy villa o.i.d. maar een bescheiden 3 persoons koepeltent, welteverstaan een Obelink London 3.
Mede door jullie gekozen voor een katoen mix.
Vroeger altijd vervend kampeerder geweest (lees: verplicht met je ouders mee) en hierna eigenlijk in zo'n 20 jaar nooit meer gedaan, nu is het plan eens een paalplek op te zoeken of vaker naar het buitenland te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Gisteren had ik de auto ingepakt voor een lang weekend kamperen, ik merkte met het laden eigenlijk al dat de auto redelijk door zijn veertjes begon te zakken :/ Toen ik eenmaal de fietsendrager en één e-bike er op had geplaatst, zag ik de bovenkant van mijn band al in de wielkast verdwijnen :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/n4KqFJHTwCsAyw9Xz4ZPu6zd/medium.jpg

Blijkbaar heeft die Honda Civic Tourer een redelijke overhang, iets wat ik een beetje heb onderschat. Gelukkig kon ik bij een garage vrij snel een afspraak maken om hulpveren (van Carsupport, die draaien/maken ze nog gewoon zelf) te plaatsen. Misschien dat het zonder ook wel gaat maar liever speel ik even op safe zonder dat ik iedere drempel mogelijk schraap.

Het voordeel van die Honda is wel dat je letterlijk al je zooi er in kan gooien en je dan nog steeds ruimte over hebt. De kinderen zitten nu niet eens meer ingebouwd tussen de kampeerspullen :D

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
@vhal ik vind het op de foto wel meevallen? Ik had het wel aangedurfd denk ik :-). Moet zeggen dat bij mijn Seat Leon ST (in Fr uitvoering, dus nog 1cm lager als 'normaal') ik ook wel last heb van doorhangen en dat ziet er ongeveer hetzelfde uit als jouw civic. Maar goed je merkt het pas echt als je rijd, of het gaat of niet.

Ik ben benieuwd hoe de vering aanvoelt als er straks niks meer in de auto ligt, ik zou zeggen dat het toch anders moet voelen met die hulpveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

@Luuk84 Misschien had het gekund maar met een fietsdrager + twee fietsen merkte ik wel een redelijke daling. De Civic zal wat soepeler afgeveerd zijn dan de Leon denk ik. Of de veren het comfort zullen veranderen is even afwachten maar ik verwacht dat het wel meevalt. Twee cm hoger is ook wel te overzien zonder belading.

Afbeeldingslocatie: http://carsupport.nl/images/Carsupport-GrafSTHD.gif

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
vhal schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 17:15:
@Luuk84 Misschien had het gekund maar met een fietsdrager + twee fietsen merkte ik wel een redelijke daling. De Civic zal wat soepeler afgeveerd zijn dan de Leon denk ik. Of de veren het comfort zullen veranderen is even afwachten maar ik verwacht dat het wel meevalt. Twee cm hoger is ook wel te overzien zonder belading.

[Afbeelding]
ah het ging om 2 fietsen, dat had ik niet helemaal begrepen. Dat zou ik zelf ook niet zo snel doen nee.
Ik ben vooral benieuwd of het harder/stijver aanvoelt met de hulpveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B64

B64

vhal schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 17:15:

[Afbeelding]
Toch wel even de accu's van de fietsen gehaald hoop ik? Ik verbaas me er altijd over dat mensen die er gewoon op laten zitten, dat zijn heel wat kilo's op de meest ongunstige plek t.o.v. de trekhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

B64 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 19:03:
[...]

Toch wel even de accu's van de fietsen gehaald hoop ik? Ik verbaas me er altijd over dat mensen die er gewoon op laten zitten, dat zijn heel wat kilo's op de meest ongunstige plek t.o.v. de trekhaak.
Ja, uiteraard, dat scheelt zomaar een paar kilo. :) Dit was alleen even een snelle test. Uiteindelijk gaat deze fiets sowieso niet mee maar mijn principe is alles wat er simpel af kan, gaat er vanaf. De kinderzitjes blijven wat dat betreft wel ondingen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

@vhal Je kan ook ter plekke fietsen huren :> :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:58

franssie

Save the albatross

aReaRe© schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 21:53:
@vhal Je kan ook ter plekke fietsen huren :> :+
Ja dat kan, maar dan loop je alsnog een pokkeafstand en juist daar heb je een fiets voor toch ;)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:55
hars73 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 14:47:

Hmm, ik geloof dat ik dan de mannelijke tegenhanger van jouw vriendin ben: zeker 25 jaar geleden dat ik voor het laatst heb gekampeerd - en sinds vorig jaar maart heb ik een vriendin die graag gaat kamperen. Dus komende zomer met haar + haar twee kinderen twee weken kamperen op Ameland... en van vandaag tot zondag kamperen bij Zeewolde. Generale repetitie dus. :)

Ook samen een tent gekocht, een 4-persoons tunneltent (Redwood Birch 4 TC), onze eerste grote aankoop samen. Straks eens zien of we alles in mijn auto mee gaan krijgen...

(en nee, wat mij betreft is een caravan ook een paar stappen te ver - maar ieder z'n voorkeur.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 12:00

Pathogen

Shoop Da Whoop

@vhal tijdje terug een zooi betonnen opsluitbanden gehaald voor de tuin, I know your pain :P
Op de foto valt het nog wel mee ja, maar met nog een fiets erbij en misschien nog meer bagage had ik het ook maar niet gedaan :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
Wij gaan vrijdag op zaterdag ook "proberen-kamperen", in de Eiffel. Gelukkig gaat het mooi weer worden, dus dat kan de ervaring al niet stuk maken, want als 't regent in een tentje zitten is ook niet alles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

franssie schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 22:15:
[...]

Ja dat kan, maar dan loop je alsnog een pokkeafstand en juist daar heb je een fiets voor toch ;)
Ik huur meestal de fiets op de camping (of de eigenaar heeft een dealtje gemaakt met de lokale fietsenboer) :>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Zucht.... :')
let niet op de zooi, hij stond net 1 minuut

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eTe4udQArWMHL9W7UhNZgiCH/medium.jpg

Zojuist maar even een mailtje gestuurd vanaf de camping naar Bax want die kleur van de nieuwe luifel klopt volgens mij niet :+ Volgende keer beter moet ik het toch beter bekijken dan even vluchtig uit de verpakking halen maar je gaat toch uit van het beste als je ook van tevoren een foto heb gestuurd van welke Havik 4000 je hebt. Sinds 2018 hebben ze een nieuwe lichtere kleurstelling, die van ons is van 2015.

Mooie casus wel om eens te kijken hoe de aftersales is van hen :P

[ Voor 11% gewijzigd door vhal op 29-05-2019 22:26 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Dauwtrappen met de fanfare, langs de natuurcamping. Cultuur zeker? }:|

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Net weer de tent ingepakt, we kwamen wel tot de conclusie dat voor een korte weekend een Havik 4000 opzetten en de tent verder af te bouwen best wat werk is. Met Pinksteren gaan we nog een kort weekend weg maar we gaan in de tussentijd even op zoek naar een kleiner alternatief van de Decathlon of soortgelijke varianten.

Overigens stonden wij op de camping in Esonstad (Friesland) maar ik had het idee dat ik ergens in Duitsland beland was :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
vhal schreef op zondag 2 juni 2019 @ 13:29:
Overigens stonden wij op de camping in Esonstad (Friesland) maar ik had het idee dat ik ergens in Duitsland beland was :+
Haha, wij waren naar de Eifel geweest, en ik had 't gevoel dat we in Nederland waren (weliswaar Zuid Limburg dan :P )

Onze kampeertrip was over 't algemeen een succes, tent stond heel snel recht en paste bij het inpakken ook weer in de zak :*) M'n vriendin had wel slecht geslapen, maar geen idee waarom. Maar ze wilde alsnog wel gaan kamperen in Noorwegen, dus dat zit wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Zo weer terug van een weekendje camperen met de hele zomervakantie uitrusting. Altijd fijn om zaken te testen.
En (behalve die kut muziek de eerste nacht van een feesttent aan de overkant van het water) het viel me reuze mee. Ja ik doe nog steeds het meeste, maar mijn vriendin en zelfs de kleintjes doen mee. Mijn vriendin heeft zelfs de bagagekar gevuld voor het vertrek. En alles pastte. Fantastisch.

Binnen 2,5 uur van opstaan naar wegrijden valt me reuze mee. :) (Nee ik hoef geen verhalen dat het sneller kan, dat weet ik.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Mercatres schreef op maandag 3 juni 2019 @ 13:14:
[...]

Haha, wij waren naar de Eifel geweest, en ik had 't gevoel dat we in Nederland waren (weliswaar Zuid Limburg dan :P )

Onze kampeertrip was over 't algemeen een succes, tent stond heel snel recht en paste bij het inpakken ook weer in de zak :*) M'n vriendin had wel slecht geslapen, maar geen idee waarom. Maar ze wilde alsnog wel gaan kamperen in Noorwegen, dus dat zit wel goed :)
Toevallig toch niet op camping Kyllburg? Daar gaan wij a.s. pinksterweekend heen en de Coleman Coastline 3 plus voor het eerst uitproberen... :)

[ Voor 5% gewijzigd door hars73 op 03-06-2019 13:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mercatres
hars73 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 13:29:
[...]

Toevallig toch niet op camping Kyllburg? Daar gaan wij a.s. pinksterweekend heen en de Coleman Coastline 3 plus voor het eerst uitproberen... :)
Nee, camping Moselhöhe, iets verder weg van de Moezel (naar 't zuiden toe). Alsnog mooi uitzicht en nette camping.
Pagina: 1 ... 43 ... 277 Laatste