Hkuit schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 22:36:
wat is dat toch dat mensen zich 'nog te jong' vinden voor een caravan? Zoiets hoor je ook over de elektrische fiets "daar ben ik nog niet oud genoeg voor". Nou, ik wel, en al jaren; ik vind het namelijk om wat harder te gaan, dus op onze 1e ebike zat zo'n kastje waardoor... oh, sorry, dit gaat over kamperen.
Als jij met een caravan wilt kamperen, dan moet je dat lekker doen. Je kiest zelf of je tussen de ouden van dagen gaat staan en binnen tv gaat kijken (ook best leuk trouwens) of dat je lekker buiten blijft zitten met een fles rode wijn en een dekentje over je benen.
Wij hebben trouwens een vouwwagen gehuurd dit jaar, na 6 jaar vouwwagen, 1 jaar caravan, 1 jaar huurtenten, 1 jaar Indonesië en 1 jaar kooptent; alles al dan niet gecombineerd met de 2 Quecha werptentjes voor de kinderen.
Ik heb nu 7 jaar een caravan, ben 39. Ik heb (bewust) een 4 persoons caravan gekocht, zodat het bed kan blijven liggen en we toch een zithoek overhouden. De keren dat we in de caravan gegeten/gezetn hebben, zijn denk ik op 1 hand te tellen. Als ik het buiten te koud vind worden, ga ik eerder met een tijdschrift of boek op bed liggen. Koken doe ik ook meer buiten dan binnen, BBQ aan, en een los pitje voor een bijgerecht, meestal.
Wat ik dan wel weer voordelen van een caravan vind:
- Als het echt koud is, kan ik even de verwarming aanzetten. Komt weinig voor, maar wel super komfortabel wanneer het dan een keer voorkomt.
- Ik had het niet verwacht, maar een eigen toilet om 's nachts niet eerst wat aan te hoeven trekken wanneer je eruit moet om te plassen, vind ik toch wel ideaal.
- Onderweg niet zoveel werk om neer te zetten, niet de hele boel op te hoeven zetten.
- Véél spullen mee kunnen nemen. Weber BBQ, inclusief PID-regeling, en alle mogelijke accesoires. Espresso(half)automaat. Extra koelruimte voor lekker koud (speciaal)bier. Vakantie is dé tijd van het jaar voor mij om uitgebreid te BBQ-en (low&slow bijvoorbeeld), en 's ochtends echt te genieten van een goede cappuccino.
Laatst overigens ook een weekendje met de motor gekampeerd, en dat is natuurlijk een stuk meer basic. Hoewel ik ook daar wel een fatsoenlijke stoel en een opvouwbare bbq mee wil hebben, en iets om fatsoenlijke koffie mee te maken. En een tent met stahoogte.