joenatic schreef op maandag 3 juni 2019 @ 14:55:
[...]
Is een beetje afhankelijk waar ik naar toe ga en wat ik ga doen en hoe lang. Normaal ga ik uit van 2,5 dagen per broek en 2 per t-shirt. Vesten zie ik dan als jas en kan je wat langer mee doen voor die in de was moet. Als ik weet dat er ergens een was machine is die ik kan gebruiken, neem ik nog maar de helft mee.
Stel voor je zelf zo'n regelset op en probeer je er aan te houden.
Bedankt voor de tip, ik laat mijn vrouw gewoon meelezen hoor, ze weet hoe ik hierin sta.
Jelte,89 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 15:41:
[...]
Heb een zoontje van 4jr (die zal het vast geweldig vinden) en een dochtertje van 1jr maar weet nog niet echt goed waar aan te beginnen, een caravan vind ik gelijk te... een grote tent spreekt me wel aan, maar een vouwwagen vind ik ook wel knus... Heb nu redelijk wat rust om daar eens rustig over na te denken over het hoe en wat!
Dat kunnen we wel eens doen na de vakantie, alles wat niet gebruikt is apart leggen en daarbij bepalen of het echt overbodig is, of dat we (bijv. met een regenjas) geluk hebben gehad met het weer, maar daar niet vanuit kunnen gaan.
Wij hebben er zelf ook best lang over nagedacht. Voor een caravan hadden wij zoiets, dat het prettiger rijden is met een lage aanhanger, dan met een caravan. Daarbij speelt ook de auto (wegens trekgewicht) een grote rol, de investering zou te groot worden met een caravan, daar onze auto die niet kan trekken.
Voor ons ging het daarom al snel tussen tent en vouwwagen, waarbij wij op vouwwagen uit zijn gekomen, omdat je daar veel kampeerspullen gewoon in kunt laten zitten, omdat je die het hele jaar niet gebruikt. Daarbij slaapt dan ook niemand op de grond (zonder dat we ook nog veldbedden moeten aanschaffen) zonder daar extra voor te moeten investeren.
ebk71 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 17:26:
[...]
Zere neus, bijhouden wat op vakantie niet gebruikt is zodat je dat de volgende keer thuislaat. En van sommige zaken ook gewoon voet bij stuk houden dat het niet mee hoeft. Wij hebben overigens geen gebrek aan ruimte met een VW met 1400 liter ruimte en een octavia station. Maar ik ga niet zeulen met zooi die niet gebruikt wordt.
Zoals hierboven, bedankt en we gaan het eens proberen bij te houden wat niet gebruikt is.
Gaan jullie (als ik het goed lees) met 2 stations op vakantie? Dan hebben jullie het nu gelijk met hoe wij gaan, maar ik wil liever met 1 auto weg kunnen.
Chaoss schreef op maandag 3 juni 2019 @ 19:36:
[...]
Ik ben al 13 jaar getrouwd en ga al 20 jaar met mijn vrouw op vakantie (jaja

) en ik heb grotendeels geaccepteerd dat ze nu eenmaal veel meeneemt. Vroeger toen we in huisjes gingen was dat al zo en sinds we de laatste 7 jaar kamperen is dat al helemaal zo.
Ze begint dagen van te voren al met een checklist het huis door te rennen om alles bij elkaar te zoeken. En eerlijk is eerlijk we missen nooit iets, wij hebben op vakantie geen "oh shit dat hebben we niet bij ons" momenten
En je kunt ook niet verwachten dat je vrouw evenveel meeneemt als je zelf. Ze hebben nu eenmaal wat meer kleding (combinaties), schoenen en badkamer spullen nodig, en dan ga ik ook nog eens met 3 vrouwen op vakantie

Ik ben al lang blij dat ze er niet bijloopt in een kortebroek met van die handige zakken een slobber tshirt en wandelkisten.
Wij nemen mee: 4 kledingkoffers, 5 toilettassen, een tas voor de schoenen, een plunjezak met van alles en nogwat, een boodschappenkrat, een koelkast, een los dekbed, 2 shopperbags en 6 curverkratten.
Gelukkig krijg ik dat allemaal in mijn vouwwagen en station, voor mij is de grens geen dakkoffer, dit is de limiet

Onze privé auto is geen station, dus heeft minder bergruimte, ook vermoed ik dat jullie meer kwijt kunnen in de vouwwagen. Met de echte tent/campeer onderdelen (stoelen, tafel, tent, stokken, luifel, eet/ kookgerei, prullenbak en dergelijke kan daar nog maar 1 krat bij. Scheelt wellicht ook dat het geen vouwwagen is met een eigen keukentje, maar dat daarvoor ook een los gasstel + keukenkastje (wel opklapbaar) mee moet.
Mijn vrouw mag (moet) er ook wel wat verzorgt bijlopen hoor, maar voor 2 weken gaan bij voorkeur 14 kortebroeken/ rokjes/ jurkjes/ shirts (combinaties) mee, waar die voor mij prima 2 dagen zouden moeten kunnen. Over het algemeen kan er indien nodig gewassen worden en met de kinderen (3,5 en 1,5) letten we daar ook op omdat die kleren helaas vaker niet dan wel 2 dagen mee kunnen, en het ook nog wel eens voorkomt dat er meerdere setjes op 1 dag doorgaan (met name bij de jongste).
Ik snap daarmee wel dat ze meer mee wil/ neemt, maar niet waarom ze zoveel nodig denkt te hebben.
En misschien verwacht ik wel te veel, ik ben in staat om (bij mooi weer) de kleren mee te nemen naar de douche, daar uit te wassen en mijzelf te douchen, de kleren te laten drogen en dan weer aan te doen, dan kan ik met 2 setjes kleren wel uit gedurende een vakantie..