Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 44 ... 278 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:17
Wij zijn eind april met onze 2e hands vouwwagen (Jamet Canyon:1993) weggeweest en gaan over 2 weken weer. Omdat ik nog een leaseauto heb (nog 1 jaar), zonder trekhaak gebruiken we de aircoloze auto van mijn vrouw. Helaas is die wel te klein om naast de kinderen zelf (met die super-ruimtevretende kinderstoelen) alles mee te krijgen. Dus maar met 2 auto's naar de camping, gelukkig is die niet zo ver weg van huis.

Onze proefvakantie is goed bevallen, regen, wind en zon allemaal gehad en alles keurig droog gebleven binnen. Enige was dat het toen in de nachten nog koud was (de 2e nacht moesten we 's ochtends de auto nog krabben), daarom hebben we een gas-straler (kacheltje) geleend van mijn ouders, en nu ook zelf maar 1 gekocht. Ondanks dat het nooit echt warm wordt binnen, zit je in de straling prima / warm genoeg om niet super vroeg naar bed te hoeven om warm te worden.

Na volgend jaar maar op zoek naar een andere auto (en dakkoffer) om wel alles mee te krijge en met 1 auto weg te kunnen. Omdat mijn vrouw niet veel gekampeerd heeft eerder, neemt ze denk ik altijd veel te veel spullen mee. Waar ik met een (kleine) shopper uitkan (voor de zomer, met korte kleding, zwemspullen, ondergoed en een vest) heeft zij veel meer mee.
Wordt wel langzaam beter, maar jah, langzaam. Nog tips om hiermee om te gaan?

• joenatic
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-03-2023
jbdeiman schreef op maandag 3 juni 2019 @ 14:50:
Wij zijn eind april met onze 2e hands vouwwagen (Jamet Canyon:1993) weggeweest en gaan over 2 weken weer. Omdat ik nog een leaseauto heb (nog 1 jaar), zonder trekhaak gebruiken we de aircoloze auto van mijn vrouw. Helaas is die wel te klein om naast de kinderen zelf (met die super-ruimtevretende kinderstoelen) alles mee te krijgen. Dus maar met 2 auto's naar de camping, gelukkig is die niet zo ver weg van huis.

Onze proefvakantie is goed bevallen, regen, wind en zon allemaal gehad en alles keurig droog gebleven binnen. Enige was dat het toen in de nachten nog koud was (de 2e nacht moesten we 's ochtends de auto nog krabben), daarom hebben we een gas-straler (kacheltje) geleend van mijn ouders, en nu ook zelf maar 1 gekocht. Ondanks dat het nooit echt warm wordt binnen, zit je in de straling prima / warm genoeg om niet super vroeg naar bed te hoeven om warm te worden.

Na volgend jaar maar op zoek naar een andere auto (en dakkoffer) om wel alles mee te krijge en met 1 auto weg te kunnen. Omdat mijn vrouw niet veel gekampeerd heeft eerder, neemt ze denk ik altijd veel te veel spullen mee. Waar ik met een (kleine) shopper uitkan (voor de zomer, met korte kleding, zwemspullen, ondergoed en een vest) heeft zij veel meer mee.
Is een beetje afhankelijk waar ik naar toe ga en wat ik ga doen en hoe lang. Normaal ga ik uit van 2,5 dagen per broek en 2 per t-shirt. Vesten zie ik dan als jas en kan je wat langer mee doen voor die in de was moet. Als ik weet dat er ergens een was machine is die ik kan gebruiken, neem ik nog maar de helft mee.
Stel voor je zelf zo'n regelset op en probeer je er aan te houden.

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-11 16:47

Jelte,89

Woodworking

Ik denk dat dat langzaam moet groeien... Wat je wel kunt doen is ook bewust de boel uitpakken, dus echt realiseren (je vrouw in dit geval) dat ze dat en zus en zo allemaal niet nodig had...

Ik sta aan het begin om het kamperen er door te krijgen, merk gewoon dat ik meer rust/minder luxe wil en wat meer naar de basis wil... Heb vroeger altijd gekampeerd (van 0 t/m 17jr) maar mijn vrouw moet ik nog overhalen, ze heeft van vroeger vervelende ervaringen (verregend, slechte accommodaties met school enzo)

Heb een zoontje van 4jr (die zal het vast geweldig vinden) en een dochtertje van 1jr maar weet nog niet echt goed waar aan te beginnen, een caravan vind ik gelijk te... een grote tent spreekt me wel aan, maar een vouwwagen vind ik ook wel knus... Heb nu redelijk wat rust om daar eens rustig over na te denken over het hoe en wat!

Revive the guild!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06:47

Waar ik met een (kleine) shopper uitkan (voor de zomer, met korte kleding, zwemspullen, ondergoed en een vest) heeft zij veel meer mee.
:+ Is vragen naar de bekende weg. Ik sta voor het doel en kop em in...... :+

Zere neus, bijhouden wat op vakantie niet gebruikt is zodat je dat de volgende keer thuislaat. En van sommige zaken ook gewoon voet bij stuk houden dat het niet mee hoeft. Wij hebben overigens geen gebrek aan ruimte met een VW met 1400 liter ruimte en een octavia station. Maar ik ga niet zeulen met zooi die niet gebruikt wordt.

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:11
Iemand ervaring met het kamperen nabij Berlijn? Willen een week naar Berlijn. We willen vlakbij Berlijn zitten, maar wel lekker in de natuur met onze tent.

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Hier ook leuke kampeerervaring gehad afgelopen weekend. Het enige waar ik nog wat hulp bij nodig heb is het goed opzetten van een vrijstaande tarp. Ik heb door de tip in dit topic en de vele positieve reviews deze Hypercamp tarp van TC gekocht.

Er zat geen handleiding oid bij en het is de eerste keer dus vast doe ik wat fout :P Deze opgezet met de twee bijgeleverde stokken (die 235cm schijnen te zijn), maar in het midden zakte het doek door waardoor het veel te laag was om onder te zitten, het voelde wat claustrofobisch aan.

Slechte foto, ik heb helaas geen andere https://imgur.com/tDh9LwG

Of is het de bedoeling om 1 of 2 extra tarp stokken te gebruiken bij dit soort vrijstaande opstellingen (helaas geen hoge tent waar de tarp op kan steunen)?

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:24
ThijsM schreef op maandag 3 juni 2019 @ 17:45:
Iemand ervaring met het kamperen nabij Berlijn? Willen een week naar Berlijn. We willen vlakbij Berlijn zitten, maar wel lekker in de natuur met onze tent.
Ik heb jaren geleden op camping Krossinsee gestaan. Vanaf daar een klein stukje met de auto of de bus naar eindstation van de tram. Je bent vrij snel in de stad, maar je zit wel echt in de natuur. Bosrijke camping aan een meertje.

Ietwat eenvoudige camping, maar hett is inmiddels wel 16 jaar geleden dat ik er was. Kan inmiddels dus best anders zijn...

Punctuality is the politeness of kings

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:48

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik ben al 13 jaar getrouwd en ga al 20 jaar met mijn vrouw op vakantie (jaja *O*) en ik heb grotendeels geaccepteerd dat ze nu eenmaal veel meeneemt. Vroeger toen we in huisjes gingen was dat al zo en sinds we de laatste 7 jaar kamperen is dat al helemaal zo.

Ze begint dagen van te voren al met een checklist het huis door te rennen om alles bij elkaar te zoeken. En eerlijk is eerlijk we missen nooit iets, wij hebben op vakantie geen "oh shit dat hebben we niet bij ons" momenten :+

En je kunt ook niet verwachten dat je vrouw evenveel meeneemt als je zelf. Ze hebben nu eenmaal wat meer kleding (combinaties), schoenen en badkamer spullen nodig, en dan ga ik ook nog eens met 3 vrouwen op vakantie :+ Ik ben al lang blij dat ze er niet bijloopt in een kortebroek met van die handige zakken een slobber tshirt en wandelkisten.

Wij nemen mee: 4 kledingkoffers, 5 toilettassen, een tas voor de schoenen, een plunjezak met van alles en nogwat, een boodschappenkrat, een koelkast, een los dekbed, 2 shopperbags en 6 curverkratten.

Gelukkig krijg ik dat allemaal in mijn vouwwagen en station, voor mij is de grens geen dakkoffer, dit is de limiet :P

[ Voor 5% gewijzigd door Chaoss op 03-06-2019 19:45 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

sloth schreef op maandag 3 juni 2019 @ 19:07:
Hier ook leuke kampeerervaring gehad afgelopen weekend. Het enige waar ik nog wat hulp bij nodig heb is het goed opzetten van een vrijstaande tarp. Ik heb door de tip in dit topic en de vele positieve reviews deze Hypercamp tarp van TC gekocht.

Er zat geen handleiding oid bij en het is de eerste keer dus vast doe ik wat fout :P Deze opgezet met de twee bijgeleverde stokken (die 235cm schijnen te zijn), maar in het midden zakte het doek door waardoor het veel te laag was om onder te zitten, het voelde wat claustrofobisch aan.

Slechte foto, ik heb helaas geen andere https://imgur.com/tDh9LwG

Of is het de bedoeling om 1 of 2 extra tarp stokken te gebruiken bij dit soort vrijstaande opstellingen (helaas geen hoge tent waar de tarp op kan steunen)?
Je kunt de stokken in het midden plaatsen in plaats van op een hoek (zoals de productfoto met een tent), dan trek je de tarp in het midden niet meer naar beneden met de overige scheerlijnen. Jouw opstelling moet ook wel kunnen maar dan zul je de scheerlijnen van de stokken veel strakker moeten zetten (langere lijnen maken zodat ze niet zo schuin naar beneden staan en je er meer spanning op kunt zetten), en de overige scheerlijnen juist minder strak.

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:35
ThijsM schreef op maandag 3 juni 2019 @ 17:45:
Ik heb lang geleden een paar dagen hier gestaan: https://www.camping-potsdam.de/ Je zit dan in een bos aan de rand van Potsdam. Ze hebben een pendelbus naar het dichtsbijzijnde station en vanaf daar kun je een tram pakken naar Potsdam en vanaf daar naar Berlijn. Binnen een uur van Berlijn Hbf. En Potsdam is ook wel een dagje waard.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Cheesy schreef op maandag 13 mei 2019 @ 16:43:
[...]

Misschien staat hier wat voor je tussen:
https://campingnavigator....t-Engeland&accomodation=0 (zelf even met de filters spelen)

Mooie omgeving overigens, ben er ook geweest alleen niet op een camping ;)
Nog bedankt :) Goede site om kandidaatcampings te vinden. Maar nadat we bezig gingen kwamen juniors met andere wensen in vorm van Legoland en Ninjagoland. We gaan dus naar Denemarken :P
Chaoss schreef op maandag 3 juni 2019 @ 19:36:
Gelukkig krijg ik dat allemaal in mijn vouwwagen en station, voor mij is de grens geen dakkoffer, dit is de limiet :P
Een vouwwagen / aanhanger is mijn limiet :+ Een trekhaakkoffer zou ik nog overwegen, maar daar zit de fietsdrager al 8)7

Hier gaat alles dus in de station en een oversized dakkoffer.

Alles wordt in de gang klaar gezet, dan kijkt ondergetekende en zegt dat het past. Vervolgens prop ik dat in de auto.

Dit jaar wordt een kleine uitdaging. We hebben namelijk een Cadac Safari Chef 2 en een 2.5kg gasfles gekocht met bijbehorende meuk. En het is niet alsof ik ruimte win met 2 primusbranders en een paar blikjes gas :P En elektrische waterkokertje is ook al groter dan het keteltje.

[ Voor 24% gewijzigd door Rukapul op 03-06-2019 21:06 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Hier dezelfde verdeling, mijn vrouw pakt alles in behalve mijn koffer waar ik zelf 5 minuten aan besteed :+. En ik pak de auto en vouwwagen in wat een eitje is want het zijn elke keer dezelfde koffers en tassen dus vaste indeling.

Scheelt dat onderin de vouwwagen de 6 curverbakken + de kleinste koffer + alle losse. Kampeermeuk passen. Ik hoef in de auto 'maar' 3 koffers, een plunjezak, de koelkast en het boodschappenkrat kwijt :+

Wij hebben een Cadac grillo en gasfles in de disselbak, samen met de watertank, wat los spul en het dekbed.

Maar de strekking van het verhaal was vooral dat je, iig gedeeltelijk, moet accepteren dat je vrouw meer spul meezeult.

[ Voor 27% gewijzigd door Chaoss op 03-06-2019 21:28 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Jelte,89 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 15:41:
Heb een zoontje van 4jr (die zal het vast geweldig vinden) en een dochtertje van 1jr maar weet nog niet echt goed waar aan te beginnen, een caravan vind ik gelijk te... een grote tent spreekt me wel aan, maar een vouwwagen vind ik ook wel knus... Heb nu redelijk wat rust om daar eens rustig over na te denken over het hoe en wat!
Toen onze oudste dochter 1 was hebben we 2x een zomervakantie een ingerichte tent gehuurt. Dat is duur maar wel relaxt omdat je geen kampeerspul mee hoeft te nemen daarnaast de ideale manier om te kijken of het 'campingleven' iets voor jullie is.

Na die 2 jaar hebben wij een vouwwagen gekocht een caravin vind ik ook niets en we wilden meer comfort dan een tent. Bevalt super inmuddels zijn we er al 5 jaar en zo'n 12 vakanties erg blij mee. Onze jongste dochter namen we mee kamperen toen ze 3 maand oud was :)

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:17

vhal

ಠ_ಠ

Ik lees een “knusse vouwwagen”, afgelopen weekend stond er een dikke Holtkamper KyteWindforce op het veldje, wat een joekel was dat :X Toch wel grappig dat het ding nagenoeg uit zichzelf op- en inklapt met een afstandbediening :P

Waarschijnlijk kopen we morgen een “weekendtent” voor erbij, na wat uitpluiswerk hadden de Safarica (nooit van dit merk gehoord, zal wel OEM-meuk zijn) Blackhawk 300 Air opblaastent in gedachten, deze is toch ruim genoeg voor een kort verblijf en we hadden een sterke voorkeur voor een opblaastent met een redelijke prijs/kwaliteit verhouding (budget rond de €450,- ). De Decathlon Arpenaz Air 4.2 hadden we nog overwogen maar een vis-a-vis opstelling vonden we achteraf niet zo heel handig.

Afbeeldingslocatie: https://www.outdoorxl.nl/media/catalog/product/cache/default/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/s/a/safarica-blackhawk-300-deluxe-air--0.png

Het zal wel “iets” minder comfort zijn dan de Falco Havik maar voor max. twee nachten ga ik geen complete Havik opzetten, dat doen we wel met de zomervakantie als we twee weken ergens staan :P

Wat betreft het kampeerleven, horen Crocs daar ook bij? :+ Het was wel de meest geziene schoen/klomp van afgelopen weekend...

Strava

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Rukapul schreef op maandag 13 mei 2019 @ 16:32:
Iemand nog een suggestie voor een (luxe, bv met zwembad) camping in zuid-west Engeland. Junior kwam met het idee en het is wat kort dag voor juli :P Zelf wel naar Engeland geweest in het verleden, maar dat was in een lager marktsegment dan waar we nu op richten :+
kijk eens op: https://coolcamping.com/campsites/uk/england
Daar staan leuke campsites op, van hele simpele op geweldige plekken, tot glamping in yurts etc..

Leuke van de cool camping site is dat er bij staat als je zelf vuur mag maken..

Verder kan op de camping and caravanning club site kijken: https://www.campingandcaravanningclub.co.uk/ukcampsites

Misschien niet luxe-luxe maar wel heel leuk is https://www.wowo.co.uk/

[ Voor 4% gewijzigd door ToolkiT op 03-06-2019 22:09 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-11 16:47

Jelte,89

Woodworking

Chaoss schreef op maandag 3 juni 2019 @ 21:27:
[...]

Toen onze oudste dochter 1 was hebben we 2x een zomervakantie een ingerichte tent gehuurt. Dat is duur maar wel relaxt omdat je geen kampeerspul mee hoeft te nemen daarnaast de ideale manier om te kijken of het 'campingleven' iets voor jullie is.

Na die 2 jaar hebben wij een vouwwagen gekocht een caravin vind ik ook niets en we wilden meer comfort dan een tent. Bevalt super inmuddels zijn we er al 5 jaar en zo'n 12 vakanties erg blij mee. Onze jongste dochter namen we mee kamperen toen ze 3 maand oud was :)
Het kamperen zit bij mij wel goed, een dag regen vind ik uiteraard niet erg, oké, de kids kunnen dan niet naar buiten maar een dagje toeren met de auto vinden ze beide wel leuk, althans die van 4, die andere valt wel in slaap...

Ik zit erover te denken om mijn vader zijn caravan in het naseizoen neer te zetten op een camping ‘om de hoek’ en zo is even af te tasten of het ze wat lijkt, dan is dat gelijk wel weer meer luxe dan wat ik voor ogen heb, (geen budget voor een fatsoenlijke caravan) maar goed, ik ben van mening dat je bij fatsoenlijk weer (20gr) ook niet heel veel luxe nodig hebt,

Een grote tent spreekt me ook wel aan, iemand met een soortgelijke situatie? Je zit dan natuurlijk wel weer met ‘zachtjes doen, want de kleintjes slapen’

Revive the guild!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Doordat ze de hele dag aan het spelem zijn slapen mijn kinderen als een baksteen. Ondanks dat ze in een tent slapen worden ze van een beetje geluid niet wakker, maar mosschien slapen die van mij ook erg vast, kan natuurlijk per kind verschillen.

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Hoe zijn je ervaringen hiermee? Wij komen al jaren in het VK, maar ik mijd deze altijd omdat we er ooit eens bij eentje weggestuurd werden omdat we geen lid waren.
Klopt dat, moet je echt lid zijn? Of hebben wij gewoon een beheerder getroffen die met het verkeerde been uit bed gestapt was?

Nomen nescio

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Bra-Jo schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 06:47:
[...]

Hoe zijn je ervaringen hiermee? Wij komen al jaren in het VK, maar ik mijd deze altijd omdat we er ooit eens bij eentje weggestuurd werden omdat we geen lid waren.
Klopt dat, moet je echt lid zijn? Of hebben wij gewoon een beheerder getroffen die met het verkeerde been uit bed gestapt was?
Verschilt enorm van campsite tot campsite.. bij de kleine is het meestal geen probleem, maar sommige grote en met name in populaire gebieden doen soms wel moeilijk ja.. en lidmaatschap is best duur..

Ik gebruik zelf liever cool camping of gewoon google maps..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 11:40
vhal schreef op maandag 3 juni 2019 @ 21:55:
Waarschijnlijk kopen we morgen een “weekendtent” voor erbij, na wat uitpluiswerk hadden de Safarica (nooit van dit merk gehoord, zal wel OEM-meuk zijn) Blackhawk 300 Air opblaastent in gedachten,
Ik heb een andere (oudere) Safarica van ongeveer dezelfde prijs en omvang en je merkt aan veel dingen wel dat er op kosten gelet wordt: Glasvezel stokken ipv aluminium, een beperkt ipv volledig kuipzeil, bodem en slikranden van polyethyleen en daarmee extreem uv-gevoelig. Verder een heel aardige tent en snel op te zetten (zelfs de niet-opblaas). Voor een paar dagen per jaar lijkt het me een prima keuze.

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-11 02:21
Wij hadden een tunneltent (Basecamp Ambato 4 (uit mijn hoofd)) waar we met zijn 4en (tweeling die toen 2 was) ruimte genoeg hadden. Het viel mij alleen tegen dat we toch nog een "frans" aanhangertje nodig hadden om alles te vervoeren. Zo was de tent al aardig aan het volume, daarbij nog het gasstel, kastjes, slaapzakken en slaapmatjes, ledikantjes voor de kids, kinderwagen en de rest van de bagage. Ik vind het in een tent wel heel erg leuk kamperen.

Toen gingen we een paar jaar geleden met pinksteren met wat vrienden kamperen en zag ik hoe makkelijk het was om de pootjes uit te draaien van de caravan en vooral bij het vertrek. Wij moesten nog wachten tot de condens van de (katoenen) tent af was en dan eerst de tent leeghalen om deze af te breken. Mijn vrienden waren in no time weer gereed voor vertrek.

De knoop doorgehakt en de tent verkocht en een caravan gekocht waar we met zijn allen (5 ondertussen) in passen. Dit ook omdat we met schoolgaande kinderen aan het hoogseizoen gebonden zijn en het zo nog iets betaalbaarder is dan het huren van een accomodatie. Ik moet zeggen dat het me prima bevalt, het opzetten van een voortent is met een uurtje wel gedaan en geeft toch ook nog een klein beetje het tent gevoel. We hebben nu ook een luifel gekocht zodat je wat makkelijker een (lang) weekend weg kunt gaan zonder de tent op te hoeven zetten.

Het enige nadeel blijft voor mij toch het rijden met zo'n sleurhut. Je zit vastgeplakt aan de rechterbaan en haalt soms een langzame vrachtwagen in, maar de reistijd is voor het gevoel wel veel langer.

Begin juli ga ik een nacht (of 2) kamperen met 1 van de boys, lekker samen op de fiets met een 2 persoons koepeltentje. Ben wel benieuwd of ik alles meekrijg op de fiets, vooral de (grote) slaapmatten die we nog hebben van de tunneltent worden een uitdaging. Koken zal wel erg minimaal worden, ben ik bang. Kijken of hij dit ook leuk vind of dat hij toch zijn stapelbed van de caravan mist....

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Chaoss schreef op maandag 3 juni 2019 @ 21:27:
[...]

Dit. Van huis uit ben ik een kampeerder en mijn vriendin vond het de voorgaande jaren ook top. Onze oudste hebben we ook gelijk meegenomen voor kleine tripjes in een klein tentje. Vond hij prima.
Maar we wilden groter. Toen hebben we eerst een De Waard gehuurd via hollandtent. En dat beviel prima.

Ook hebben we een week een keer een kampeerbusje gehuurd. En dat was ook tof, maar had zijn nadelen met zijn 4en.

Huren is een prima mogelijkheid om zaken uit te proberen. Bevalt het niet kost het je eenmalig wat. Bevalt het wel, heb je een uitgangspunt om je kampeermiddel te kiezen.

Inmiddels erg blij met onze De Waard Lepelaar. Kost wat moeite om op te zetten, maar dan heb je ook wat.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:17
joenatic schreef op maandag 3 juni 2019 @ 14:55:
[...]
Is een beetje afhankelijk waar ik naar toe ga en wat ik ga doen en hoe lang. Normaal ga ik uit van 2,5 dagen per broek en 2 per t-shirt. Vesten zie ik dan als jas en kan je wat langer mee doen voor die in de was moet. Als ik weet dat er ergens een was machine is die ik kan gebruiken, neem ik nog maar de helft mee.
Stel voor je zelf zo'n regelset op en probeer je er aan te houden.
Bedankt voor de tip, ik laat mijn vrouw gewoon meelezen hoor, ze weet hoe ik hierin sta.
Jelte,89 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 15:41:
[...]

Dat kunnen we wel eens doen na de vakantie, alles wat niet gebruikt is apart leggen en daarbij bepalen of het echt overbodig is, of dat we (bijv. met een regenjas) geluk hebben gehad met het weer, maar daar niet vanuit kunnen gaan.

Wij hebben er zelf ook best lang over nagedacht. Voor een caravan hadden wij zoiets, dat het prettiger rijden is met een lage aanhanger, dan met een caravan. Daarbij speelt ook de auto (wegens trekgewicht) een grote rol, de investering zou te groot worden met een caravan, daar onze auto die niet kan trekken.
Voor ons ging het daarom al snel tussen tent en vouwwagen, waarbij wij op vouwwagen uit zijn gekomen, omdat je daar veel kampeerspullen gewoon in kunt laten zitten, omdat je die het hele jaar niet gebruikt. Daarbij slaapt dan ook niemand op de grond (zonder dat we ook nog veldbedden moeten aanschaffen) zonder daar extra voor te moeten investeren.
ebk71 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 17:26:
[...]

Zere neus, bijhouden wat op vakantie niet gebruikt is zodat je dat de volgende keer thuislaat. En van sommige zaken ook gewoon voet bij stuk houden dat het niet mee hoeft. Wij hebben overigens geen gebrek aan ruimte met een VW met 1400 liter ruimte en een octavia station. Maar ik ga niet zeulen met zooi die niet gebruikt wordt.
Zoals hierboven, bedankt en we gaan het eens proberen bij te houden wat niet gebruikt is.
Gaan jullie (als ik het goed lees) met 2 stations op vakantie? Dan hebben jullie het nu gelijk met hoe wij gaan, maar ik wil liever met 1 auto weg kunnen.
Chaoss schreef op maandag 3 juni 2019 @ 19:36:
[...]

Ik ben al 13 jaar getrouwd en ga al 20 jaar met mijn vrouw op vakantie (jaja *O*) en ik heb grotendeels geaccepteerd dat ze nu eenmaal veel meeneemt. Vroeger toen we in huisjes gingen was dat al zo en sinds we de laatste 7 jaar kamperen is dat al helemaal zo.

Ze begint dagen van te voren al met een checklist het huis door te rennen om alles bij elkaar te zoeken. En eerlijk is eerlijk we missen nooit iets, wij hebben op vakantie geen "oh shit dat hebben we niet bij ons" momenten :+

En je kunt ook niet verwachten dat je vrouw evenveel meeneemt als je zelf. Ze hebben nu eenmaal wat meer kleding (combinaties), schoenen en badkamer spullen nodig, en dan ga ik ook nog eens met 3 vrouwen op vakantie :+ Ik ben al lang blij dat ze er niet bijloopt in een kortebroek met van die handige zakken een slobber tshirt en wandelkisten.

Wij nemen mee: 4 kledingkoffers, 5 toilettassen, een tas voor de schoenen, een plunjezak met van alles en nogwat, een boodschappenkrat, een koelkast, een los dekbed, 2 shopperbags en 6 curverkratten.

Onze privé auto is geen station, dus heeft minder bergruimte, ook vermoed ik dat jullie meer kwijt kunnen in de vouwwagen. Met de echte tent/campeer onderdelen (stoelen, tafel, tent, stokken, luifel, eet/ kookgerei, prullenbak en dergelijke kan daar nog maar 1 krat bij. Scheelt wellicht ook dat het geen vouwwagen is met een eigen keukentje, maar dat daarvoor ook een los gasstel + keukenkastje (wel opklapbaar) mee moet.
Mijn vrouw mag (moet) er ook wel wat verzorgt bijlopen hoor, maar voor 2 weken gaan bij voorkeur 14 kortebroeken/ rokjes/ jurkjes/ shirts (combinaties) mee, waar die voor mij prima 2 dagen zouden moeten kunnen. Over het algemeen kan er indien nodig gewassen worden en met de kinderen (3,5 en 1,5) letten we daar ook op omdat die kleren helaas vaker niet dan wel 2 dagen mee kunnen, en het ook nog wel eens voorkomt dat er meerdere setjes op 1 dag doorgaan (met name bij de jongste).
Ik snap daarmee wel dat ze meer mee wil/ neemt, maar niet waarom ze zoveel nodig denkt te hebben.

En misschien verwacht ik wel te veel, ik ben in staat om (bij mooi weer) de kleren mee te nemen naar de douche, daar uit te wassen en mijzelf te douchen, de kleren te laten drogen en dan weer aan te doen, dan kan ik met 2 setjes kleren wel uit gedurende een vakantie.. :+

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Het scheelt inderdaad flink dat wij een keukentje hebben, daar gaat al het keukengerei etc in.

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-11 17:22
Een tijdje geleden schreef ik in reactie op een ander Tweaker iets over onze 'oude' tent.
https://gathering.tweaker...message/58911148#58911148
Nu ben ik, net als velen hier, afgelopen lange weekend op pad gewest. Voor twee nachten was het te veel moeite om onze Manitoba 6 PC op te bouwen (plus, dan zouden we onze aanhanger uit de stalling moeten halen). Daarom onze oude Coleman maar eens van achter het schot vandaan gehaald. Het bleek om en Coleman BiSpace TC te gaan.
De tent kwam ongeschonden uit z'n verlengde (9 jaar) winterslaap. Helaas pasten we niet met z'n viertjes in de slaapcabine, er gingen maar 3 self-inflatables in. Dus mocht papa kiezen: of in de voortent, of in het plastieken Prijsmepper-tentje dat we voor de zekerheid hadden meegenomen. Het werd het laatste want dan had ik in elk geval een insectvrije nacht. :P
We stonden op Molencaten Kuierpad in bij Wezuperbrug. Een aardig mega-camping, maar door de vele afgebakende velden en de (beperkte) mogelijkheid om zelf een plek te kiezen stonden we op een veld met slechts 3 andere families. De kinderen hadden alle ruimte om te spelen op 't gras of aan het meertje.

En wat @Chaoss al schreef: ze zijn de hele dag lekker bezig, dus 's avonds redelijk snel in slaap. We kunnen gewoon naast de tent zitten en op zacht volume praten zonder dat ze daardoor afgeleid worden.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

En zo hebben we een weekendtent gekocht :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vbi7DR0LdKiQe2ab2Xws89gc/medium.jpg

Je zou niet zeggen dat dit pakket ~17 kilo weegt (itt die Falco pakketten). Aankomend weekend gaan we hem echt gebruiken, ik hoop in de tussentijd nog even een moment te vinden om hem te testen.

Past prima :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bHWkvohLON4hcoApXtL44yAT/medium.jpg

Strava

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-11 09:36
Het is volgens mij al vaker besproken, en omdat ik er nog niet uit ben vraag ik nogmaals jullie mening; we hebben nu een 2-persoons luchtbed. Maar deze is aan vervanging toe en ligt niet comfortabel. Voordat we naar Frankrijk vertrekken over een week of 4, wie kan

Waar slapen jullie op? En wat zijn de ervaringen?

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
the-edge schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 13:46:
Het is volgens mij al vaker besproken, en omdat ik er nog niet uit ben vraag ik nogmaals jullie mening; we hebben nu een 2-persoons luchtbed. Maar deze is aan vervanging toe en ligt niet comfortabel. Voordat we naar Frankrijk vertrekken over een week of 4, wie kan

2 maal thermarest neoair. hoeslaken van dekbed er om heen, perfect

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:37
maartend schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 13:50:
[...]

2 maal thermarest neoair. hoeslaken van dekbed er om heen, perfect
Idem, met een koppelsetje er tussen zodat ze aan elkaar blijven liggen. Echt topdingen.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• maartend
  • Nu online
MrAngry schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 13:53:
[...]

Idem, met een koppelsetje er tussen zodat ze aan elkaar blijven liggen. Echt topdingen.
Hebben wij niet eens, dat koppelsetje.

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Ik kan mij niet echt voorstellen dat zo'n mat comfortabel ligt, het lijkt mij zo dun en als zijslaper heb ik het idee dat mijn heupen er zo doorheen prikken.

Strava

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
vhal schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:28:
Ik kan mij niet echt voorstellen dat zo'n mat comfortabel ligt, het lijkt mij zo dun en als zijslaper heb ik het idee dat mijn heupen er zo doorheen prikken.
Dat idee heb ik ook altijd. Onlangs bij vrijbuiter deze gekocht. Was toen in de aanbieding voor (ik meen) 160 euro. Niet duur maar wel 10 cm dik.
Ligt thuis prima, volgende week op de camping proberen, heb er al zin in :)
Kost wel even een kwartiertje om in te pakken, haha ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Cheesy op 04-06-2019 14:32 ]

• MrAngry
Ik slaap ook op mijn zij, heb daarom de Camper gekocht (ik weet niet hoe die nu in de reeks valt), die is 7,6cm dik. Die Neoairs zijn echt super ondersteunend, daar prik je niet doorheen. Ik moet er wel bij melden dat gewicht en compact in te pakken voor ons ook wel een factor waren, omdat we veel festivals bezoeken. Als gewicht en omvang helemaal geen overweging is dan kan ik me voorstellen dat er betere keuzes zijn, maar dan zoek je vast ook geen luchtbed.

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:05
Dat dacht ik dus ook.

Ik heb vorig jaar voor het eerst gekampeerd en zag erg op tegen slapen op een mat. Maar ik heb heerlijk geslapen. Geen last van pijntjes en lag heerlijk. Ook geen last van optrekkende koude.

Ik heb een Nomad XW 10.0. Is vrij hard, maar dat heb ik normaal ook met een gewoon matras. Mijn vrouw heeft een BARDANI THE SUMMAT 3D 10. Deze is wat zachter.

Ik wilde eerst ook een luchtbed kopen, maar werd snel afgeraden door mijn vrouw :+

Helaas dit jaar geen zomervakantie...... ;( Iets met kopen van een huis.... :*)

[ Voor 5% gewijzigd door Highfive95 op 04-06-2019 14:37 ]

• joenatic
the-edge schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 13:46:

Wij hebben heel lang hier op gelegen:
https://www.bol.com/nl/p/...uchtbed/9200000030242643/
Deze lagen geweldig. In de hoes zit een traagschuimmat.

Hebben nu de opblaasbare veldbedden van Decathlon als we met de grote tent weggaan en anders hebben we een aantal SI's waar we uit kunnen kiezen.

[ Voor 3% gewijzigd door joenatic op 04-06-2019 14:56 ]

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

MrAngry schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:33:
Als gewicht en omvang helemaal geen overweging is dan kan ik me voorstellen dat er betere keuzes zijn, maar dan zoek je vast ook geen luchtbed.
Waarom niet? Wat is er beter voor kamperen dan zoiets? Dat vind ik zelf heerlijk liggen.

Tenzij je bedoelt dat je gewoon je complete matras van je bedje thuis mee gaat zeulen, natuurlijk - dat ligt inderdaad nog wat lekkerder. Maar dan ga je in gewicht en omvang wel heel ver. :P

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• MrAngry
Ja, maar zo'n ding is meestal >2 kilo, dat valt voor mij in de categorie waarbij gewicht en omvang geen rol spelen.

• Jarrean
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 10:56
jbdeiman schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:42:
[...]

Bedankt voor de tip, ik laat mijn vrouw gewoon meelezen hoor, ze weet hoe ik hierin sta.

[...]

Dat kunnen we wel eens doen na de vakantie, alles wat niet gebruikt is apart leggen en daarbij bepalen of het echt overbodig is, of dat we (bijv. met een regenjas) geluk hebben gehad met het weer, maar daar niet vanuit kunnen gaan.

Wij hebben er zelf ook best lang over nagedacht. Voor een caravan hadden wij zoiets, dat het prettiger rijden is met een lage aanhanger, dan met een caravan. Daarbij speelt ook de auto (wegens trekgewicht) een grote rol, de investering zou te groot worden met een caravan, daar onze auto die niet kan trekken.
Voor ons ging het daarom al snel tussen tent en vouwwagen, waarbij wij op vouwwagen uit zijn gekomen, omdat je daar veel kampeerspullen gewoon in kunt laten zitten, omdat je die het hele jaar niet gebruikt. Daarbij slaapt dan ook niemand op de grond (zonder dat we ook nog veldbedden moeten aanschaffen) zonder daar extra voor te moeten investeren.

[...]

Zoals hierboven, bedankt en we gaan het eens proberen bij te houden wat niet gebruikt is.
Gaan jullie (als ik het goed lees) met 2 stations op vakantie? Dan hebben jullie het nu gelijk met hoe wij gaan, maar ik wil liever met 1 auto weg kunnen.

[...]

Onze privé auto is geen station, dus heeft minder bergruimte, ook vermoed ik dat jullie meer kwijt kunnen in de vouwwagen. Met de echte tent/campeer onderdelen (stoelen, tafel, tent, stokken, luifel, eet/ kookgerei, prullenbak en dergelijke kan daar nog maar 1 krat bij. Scheelt wellicht ook dat het geen vouwwagen is met een eigen keukentje, maar dat daarvoor ook een los gasstel + keukenkastje (wel opklapbaar) mee moet.
Mijn vrouw mag (moet) er ook wel wat verzorgt bijlopen hoor, maar voor 2 weken gaan bij voorkeur 14 kortebroeken/ rokjes/ jurkjes/ shirts (combinaties) mee, waar die voor mij prima 2 dagen zouden moeten kunnen. Over het algemeen kan er indien nodig gewassen worden en met de kinderen (3,5 en 1,5) letten we daar ook op omdat die kleren helaas vaker niet dan wel 2 dagen mee kunnen, en het ook nog wel eens voorkomt dat er meerdere setjes op 1 dag doorgaan (met name bij de jongste).
Ik snap daarmee wel dat ze meer mee wil/ neemt, maar niet waarom ze zoveel nodig denkt te hebben.

En misschien verwacht ik wel te veel, ik ben in staat om (bij mooi weer) de kleren mee te nemen naar de douche, daar uit te wassen en mijzelf te douchen, de kleren te laten drogen en dan weer aan te doen, dan kan ik met 2 setjes kleren wel uit gedurende een vakantie.. :+
Mijn vrouw neemt ook altijd veel te veel mee, ik heb daar zelf geen problemen mee, ze wil het namelijk ook graag zelf inpakken. In tegenstelling tot veel mensen hier vind ik het fijn om alles wat ik nodig kan hebben mee te nemen, daar hebben we gelukkig ook de ruimte voor. We (Ik, mijn vrouw, kinderen van 4, 3 en 0 jaar) rijden een superb met grote kofferruimte en hebben een grote vouwwagen (Jamet Arizona). De disselbak wordt gevuld met boodschappen, de dakkoffer met kleren en de kofferbak met koelbox/loopfietsen/wandelwagen/kinderfiets. Alle andere kampeerbenodigdheden (tafels/stoelen/keuken) zitten in de vouwwagen.

De dakkoffer is misschien niet perse nodig maar deze hadden we nog liggen dus kunnen we hem net zo makkelijk gebruiken. Deze zomer willen we hem waarschijnlijk thuis laten en 2 fietsen op het dak meenemen (Frankrijk)

• maartend
  • Nu online
Eerst proberen, dan pas kommentaar is het devies in dit geval.

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

maartend schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 16:17:
[...]
Eerst proberen, dan pas kommentaar is het devies in dit geval.
Dat geldt voor alles maar om nou iets te proberen wat redelijk geprijsd is is ook weer zoiets.

Ik bedoel, thuis lig ik op een 25cm dik matras met een latyembkdem, nu in de tent op een redelijke dik luchtbed en dan zou ik gevoelsmatig verwachten dat een 5 a 7cm dik matrasje wel "dun" is. :)

Strava

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-11 19:22

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

vhal schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 16:52:
[...]

Dat geldt voor alles maar om nou iets te proberen wat redelijk geprijsd is is ook weer zoiets.

Ik bedoel, thuis lig ik op een 25cm dik matras met een latyembkdem, nu in de tent op een redelijke dik luchtbed en dan zou ik gevoelsmatig verwachten dat een 5 a 7cm dik matrasje wel "dun" is. :)
Bij een beetje buitensport-/kampeerwinkel kan je prima proefliggen. Bever heeft daarvoor vaak een bak met kiezels, zodat je ook kan ervaren hoe goed de mat ligt op een minder zachte/vlakke ondergrond.

Uiteraard niet 100% representatief voor hoe het is om er een hele nacht op te slapen, maar prima om te ervaren of je "heupen er direct doorheen prikken".

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• maartend
  • Nu online
vhal schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 16:52:
[...]

Tja, dan raad ik je aan eens te googlen.

Wij slapen nu al dik 10 jaar op die prut, ligt net zo goed als matras thuis.
Luchtbedden zijn per definitie prut.

[ Voor 3% gewijzigd door maartend op 04-06-2019 17:02 ]

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

maartend schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 17:01:
[...]

Luchtbedden zijn per definitie prut.
Er is altijd nog een verschil tussen een mening en een feit, voor mij voldoet een luchtbed (voor nu), voor anderen wellicht niet. Dat maakt het niet per definitie "prut" zoals jij suggereert. Het is maar net waarvoor je het gebruikt. Een luchtbed van 3kg neem je de Everest niet op bijvoorbeeld :P

Proefliggen in de winkel vind ik niet geheel representatief zoals @Orion84 al aangaf, het is dan aan de winkel hoe ze er mee omgaan als blijkt dat het ding voor geen meter ligt na 3 nachten of langer. Tenzij er zoiets bestaat als 90 dagen proefliggen maar dat zal "Google" wellicht wel kunnen beantwoorden ;) Anders is er wel zoiets als de 14dgn terugstuurtermijn

Strava

• maartend
  • Nu online
vhal schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 17:28:
[...]

Er is altijd nog een verschil tussen een mening en een feit, voor mij voldoet een luchtbed (voor nu), voor anderen wellicht niet. Dat maakt het niet per definitie "prut" zoals jij suggereert. Het is maar net waarvoor je het gebruikt. Een luchtbed van 3kg neem je de Everest niet op bijvoorbeeld :P

Proefliggen in de winkel vind ik niet geheel representatief zoals @Orion84 al aangaf, het is dan aan de winkel hoe ze er mee omgaan als blijkt dat het ding voor geen meter ligt na 3 nachten of langer. Tenzij er zoiets bestaat als 90 dagen proefliggen maar dat zal "Google" wellicht wel kunnen beantwoorden ;) Anders is er wel zoiets als de 14dgn terugstuurtermijn
Klopt. Ik ga wel een beetje kort de bocht door.

Die matjes (exped heeft ook zoiets) zijn werkelijk geweldig. Wij kamperen al een jaartje of 40, maar tig jaar geleden ging dat steeds lastiger. Door rugproblemen kon mijn lady niet meer op de inflatables slapen van toen. Dus gaan zoeken. ook zij wilde luchtbedden. Wat een drama was dat ; geen isolatie, steeds lek, licht gewoon niet lekker met dat doorhangen. Andere dingen geprobeerd, na 3 dagen kon ze nergens goed op liggen Toen een jaar of 10 terug kwam de neoair. Eea over gelezen en 1 aangeschaft. Vanaf dat moment kamperen we weer volle bak. Die dingen liggen (mits niet te vol gepompt) net zo lekker als mijn bed. En ik heb een goed bed.

• ebk71
jbdeiman schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:42:

[...]

Nee, met vw bedoelde ik vouwwagen,geen volkswagen. Maar wij hebben het ook anders gedaan in het verleden waarbij de regel was niet boven de achterbank uit stapelen. En achteraf denk je hoe kregen we het er ooit in? Komend weekend met mijn zoon 3 nachtjes kamperen terwijl moeders op stap is, heb er zin in! 8)

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-11 12:59

Pathogen

Shoop Da Whoop

maartend schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 17:32:
[...]

Klopt. Ik ga wel een beetje kort de bocht door.

Die matjes (exped heeft ook zoiets) zijn werkelijk geweldig. Wij kamperen al een jaartje of 40, maar tig jaar geleden ging dat steeds lastiger. Door rugproblemen kon mijn lady niet meer op de inflatables slapen van toen. Dus gaan zoeken. ook zij wilde luchtbedden. Wat een drama was dat ; geen isolatie, steeds lek, licht gewoon niet lekker met dat doorhangen. Andere dingen geprobeerd, na 3 dagen kon ze nergens goed op liggen Toen een jaar of 10 terug kwam de neoair. Eea over gelezen en 1 aangeschaft. Vanaf dat moment kamperen we weer volle bak. Die dingen liggen (mits niet te vol gepompt) net zo lekker als mijn bed. En ik heb een goed bed.
Ik neem deze discussie absoluut mee! Wij gaan dit jaar voor het eerst (sinds onze eigen scoutingtijd) en ik voorzie wel wat rugklachten door onze luchtbedden. Proefliggen bij een (grotere) Bever oid lijkt me een heel slim plan.

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Aansluitend op de luchtbedden/matrassen discussie, hoe gaat men om met de kussens?

We nemen nu onze eigen kussen van thuis mee (4 stuks incl 2 kinderkussens) maar eigenlijk zijn die dingen te lomp/groot om in te pakken. Die Therm-a-Rest Compressible kussens zien er wel comfortabel uit en zijn niet al te duur. Gewicht is geen issue maar een 'compacte' pakmaat lijkt mij wel fijn.

Strava

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Wij zijn enorm kieskeurig wat kussens betreft :P Dus die van ons gaan altijd mee als we ergens anders slapen.

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

vhal schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 10:46:
Aansluitend op de luchtbedden/matrassen discussie, hoe gaat men om met de kussens?
Ik heb deze: http://www.exped.com/netherlands-belgium/en/airpillow-lite-m

Afhankelijk van de temperatuur leg ik die of onder mijn mummy (als ik mijn mummy echt dichttrek) of in de 'muts' van de mummy (als ik de slaapzak meer open laat). Als ik hem in de mummy leg trek ik wel het bovenste deel van mijn lakenzak over het kussen heen, voor iets meer comfort.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• the-edge
Dank allen!
Ik ben voor de Bardani The Summat 3D Duo 10 self inflating slaapmat gegaan.

Hier hebben we al eens even in de winkel op 'proef gelegen'. Destijds vonden we het te duur en zijn we dus voor een luchtbed gegaan. Met de kennis van nu weten we wel beter.
Prijzig matje, maar ik denk precies wat we zoeken. Binnenkort word ons nieuw bed geleverd, 1 of max. 2 nachten zonder bed, dan kunnen we deze mat even goed testen :).

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-11 13:37
vhal schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 10:46:

We nemen nu onze eigen kussen van thuis mee (4 stuks incl 2 kinderkussens) maar eigenlijk zijn die dingen te lomp/groot om in te pakken. Die Therm-a-Rest Compressible kussens zien er wel comfortabel uit en zijn niet al te duur. Gewicht is geen issue maar een 'compacte' pakmaat lijkt mij wel fijn.
Wij gebruiken de kussen meestal als opvulling en voor de kinderen op de achterbank om tegen te slapen.

Normaliter gebruiken wij altijd die hoge luchtbedden maar vorig jaar hebben we twee keer een nieuw matras moeten kopen omdat ze lek gingen. Nu hebben wij deze gekocht. Ze liggen heerlijk maar weet nog niet hoe ze slapen. Ik kan niet slapen op die self inflatables van 2 cm dik.

Yavu Steam Profile Lanithro

• Cheesy
  • Niet online
Kamperen-gerelateerd, dus even hier posten ;)

Wij hebben deze gasfles, inhoud 10,5 kg propaan.
Kosten eerste aanschaf: 20 euro "abonnementskosten" en 35 euro voor de vulling. Totaal dus 55 euro voor betaald.

Als ik deze fles terugbreng naar de dealer, krijg ik dan die 20 euro weer retour? Ik vermoed eigneljik van niet, want het wordt expliciet geen "statiegeld-fles" genoemd. Maar wat houd dat abonnement dan in? Heb ik de fles dan gekocht?

De fles is namelijk veeul te groot gekocht we doen er al 4 jaar mee en zit nog steeds halfvol.
(eventueel geïnteresseerde hier ter overname? :P)

Afbeeldingslocatie: https://www.primagaz.nl/~/media/images/primagaznl/product-images/gasfles105.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Cheesy op 07-06-2019 07:52 ]

• ebk71
Cheesy schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 07:49:
Kamperen-gerelateerd, dus even hier posten ;)

Wij hebben deze gasfles, inhoud 10,5 kg propaan.
Kosten eerste aanschaf: 20 euro "abonnementskosten" en 35 euro voor de vulling. Totaal dus 55 euro voor betaald.

Als ik deze fles terugbreng naar de dealer, krijg ik dan die 20 euro weer retour? Ik vermoed eigneljik van niet, want het wordt expliciet geen "statiegeld-fles" genoemd. Maar wat houd dat abonnement dan in? Heb ik de fles dan gekocht?

De fles is namelijk veeul te groot gekocht we doen er al 4 jaar mee en zit nog steeds halfvol.
(eventueel geïnteresseerde hier ter overname? :P)

[Afbeelding]
Op de primagaz site : Wie een goede en volledige vergelijking wil maken, zou naast de aankoopprijs en de hoeveelheid gas, ook de aanschafkosten van de propaangasfles mee in rekening moeten nemen. Misschien betaal je ook statiegeld? Dit hoef je niet mee te nemen in je vergelijking, aangezien je bij inlevering van de gasfles die som volledig terugbetaald krijgt.

• Cheesy
  • Niet online
ebk71 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:07:
[...]

Op de primagaz site : Wie een goede en volledige vergelijking wil maken, zou naast de aankoopprijs en de hoeveelheid gas, ook de aanschafkosten van de propaangasfles mee in rekening moeten nemen. Misschien betaal je ook statiegeld? Dit hoef je niet mee te nemen in je vergelijking, aangezien je bij inlevering van de gasfles die som volledig terugbetaald krijgt.
Dat stukje had ik inderdaad gelezen, echt concreet vond ik het niet omdat dit meer een algemeen stukje is over Campingaz. De oude blauwe fles en de oude groene fles waren inderdaad koopflessen. De nieuwe blauwe flessen met kunststof handvat zijn echter statiegeldflessen. "Mijn" fles, die grijze is echter een abonnementsfles waar Primagaz eigenaar van blijft. Maar wat dat concreet qua kosten inhoud is me eigenlijk nog niet duidelijk.

Ik heb het idee dat ik 20 euro betaal voor het gebruik (een soort leasen) en dat ik dit nooit meer terugkrijg, klopt dat?

• joenatic
Dat was gewoon statiegeld. Misschien is het de afgelopen jaren veranderd, maar in het verleden kreeg ik die 20 euro inderdaad terug.

• Cheesy
  • Niet online
Toch even nagevraagd bij een locale handelaar:
Alleen wanneer de fles bij ons is aangeschaft en de aankoopnota overhandigd kan worden kunnen wij statiegeld uitkeren.

In elk ander geval niet.
Dat maakt het wel helemaal ingewikkeld. Ik heb de fles niet bij deze handelaar gekocht, maar bij een klein handelaartje om de hoek handje contantje zonder nota. Vaag wereldje, daar maar eens navraag doen maar die heeft geen email :P

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Hmm, dat is niet helemaal hoe statiegeld hoort te werken...

• Rukapul
  • Nu online
Die gaswereld is bewust diffuus. Alles is erop gericht om te verdienen aan een product dat intrinsiek geen onderscheidend vermogen heeft.

Ik ben zelf bewust voor een koopfles gegaan. Daarover nog wel een vraag:

Ik wil nog een tweede compact en niet al te duur kooktoestelletje kopen en die aansluiten op gasfles. De meeste compacte kooktoestellen hebben een slang met EN417 aansluiting voor gascartouches. Liever dus iets als Vango Folding Gasbrander (met EN417) dan iets als Parker 1-pits gaskomfoor (met slangpilaar). Op zich zijn die cartouches meteen een mooie backup voor als de fles leegraakt, maar de slang lijkt typisch vast en niet vervangbaar door bv een slangpilaar.

Ik zoek dus een verloop / adapter om zo'n EN417 toestel op mijn verdeelkraan (1/4" links) of slang (slangpilaar) aan te sluiten. Ik heb hiervoor gevonden:Ik zal de eerste hiermee niet zijn, dus iemand een idee?

[ Voor 12% gewijzigd door Rukapul op 08-06-2019 22:19 ]

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Ik heb destijds ook gewoon een koopfles gekocht. Deze gaan 10 jaar mee, en worden daarna niet meer gevuld. De fles kost effe ruim €20,- dus iets meer dan €2,- per jaar. Vulling daarna is omruilen voor hetzelfde bouwjaar, of een paar euro bijbetalen voor een nieuwere. In de praktijk gebruik ik ongeveer een halve kilo per jaar, dus als hij leeg is, koop ik weer een nieuwe.
Ik kook bijna niet in de caravan, gebruik vaker een los pitje op een priktankje, terwijl ik vlees op de BBQ bereid. Toevallig deze week een avondje de verwarming aan gehad, dat gebeurt gemiddeld 1 avond in de 2 a 3 jaar vakantie...

Hoe ik het ook berekende, is dit gewoon de goedkoopste oplossing. Als je weinig gebruikt (zoals ik), is een huurfles misschien niet véél duurder, of íets goedkoper. Maar als je veel gebruikt, is dit gewoon het goedkoopst omdat de vullingen niet duur zijn.

Ik heb de mijne 5 jaar geleden hier gekocht:
http://www.hga-alkmaar.nl/gasflessen.html

iRacing Profiel

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik gebruik wel Campingaz, heb een 907 en een 904. Iets groters wil ik ook niet mee hebben. Dat ze klein zijn en dat ik ze bijna overal kan onruilen vind ik belangrijker dan een paar euro goedkoper.

Wij gebruiken ook niet veel gas, de 907 heb ik 4 jaar en dus zo'n 14 weken vakantie mee gedaan.

• Devian
  • Laatst online: 21:40
Voor het eerst de Bosuil opgezet, we staan in Kroatië..ondanks wat prutswerk toch redelijk tevreden hoe hij staat na 2,5h.

Bosuil1

Bosuil2

Bosuil3

Overigens erg veel ruimte in de tent!

Bosuil6

Bosuil5

Bosuil4

[ Voor 28% gewijzigd door Devian op 09-06-2019 12:47 ]

https://wren.co/join/Devian

• [bassie]
  • Laatst online: 09-11 22:54
Devian schreef op zondag 9 juni 2019 @ 12:43:
Voor het eerst de Bosuil opgezet, we staan in Kroatië..ondanks wat prutswerk toch redelijk tevreden hoe hij staat na 2,5h.
Bosuil staat er mooi bij! Veel plezier (ik heb er zelf ook 1)

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13-11 23:02
Is dat de oude of nieuwe bosuil?
Heb hem zelf ook wel eens overwogen naar dan wel de nieuwere ivm meer binnenruimte.
Je komt ze alleen vrij weinig 2ehands tegen.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Mooi die Bosuil, onze tent ziet er helaas was minder opgeruimd uit maar met twee kleine kinderen wordt het al snel een klerezooi. :+

Overigens heeft de nieuwe Safarica oppomptent al zijn vuurdoop gehad met het vrij onstuimige Pinksterweekend.

- hoosbuien zonder lekkage...check
- windkracht 6/7 zonder weggevlogen tent....check
- opzetten en inrichten van de gehele tent ruim binnen het uur....check

Vooral het laatste is mij goed bevallen, het is bijna jammer dat de Havik niet oppompbaar is maar voor de korte weekenden neem ik de Havik niet meer mee.

Strava

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-11 20:10
Hoe lang ben je dan bezig met het opzetten van de Havik? Ik heb mijn steenarend nu 1x opgezet, wat uiteraard even duurde de eerste keer. De volgende keer verwacht ik echter dat het basisdeel helemaal staat in 30min.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-11 15:47
vhal schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:21:
Mooi die Bosuil, onze tent ziet er helaas was minder opgeruimd uit maar met twee kleine kinderen wordt het al snel een klerezooi. :+
Hier geen kinderen, maar wel een klerezooi :p
Nemen teveel mee denk ik, en toch proberen we ieder jaar minder te doen.

Zag foto van slaapdeel, krijg ineens weer zin in kamperen. Vind het altijd zo tof dat je 's morgen licht hebt en je echt in de gaten hebt dat het doek is, maar in het donker lijkt het weer heel massief :D

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-11 15:45

Wailing_Banshee

You're Next

Cheesy schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 10:32:
Ik ben ook totaal geen slaapzakslaper, zelfs niet in zo'n rechthoek.
Wij nemen dus altijd lekker een (wollen) dekbed mee, heerlijk!
Qua formaat ook best goed op te rollen, doet niet veel onder voor het formaat slaapzak.
Wij nemen een donzen slaapzak mee, die we gebruiken als een dekbed. Een slaapzak hoef je niet in te kruipen, je kunt hem ook open ritsen! (mits je geen mummie neemt natuurlijk :p)

--------

Afgelopen twee weken weer heel veel ideeën opgedaan voor kampeer vakanties. Noorwegen met de MX5 en Ijsland met een (gehuurde) camper.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:32

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Afgelopen weekend een paar dagen in de Eiffel gekampeerd. Heerlijk!

Maar m'n vriendin is nog een beetje aan het zoeken waarop ze het lekkerst slaapt. Vorige keer op een 10cm SI van Obelink geslapen. Vond ze eigenlijk wat te hard. Dit weekend heeft ze op een luchtbed (zo'n blauwe Intex) geslapen. Vond ze wel zachter liggen, maar voelde wel behoorlijk kouder.

Zijn er nog wat truukjes te bedenken om de SI nog wat meer comfort te geven? Ik zat zelf al te denken aan zo'n noppenmatras eronder of erboven? Of zelfs eventueel een topper er bovenop leggen?

[ Voor 9% gewijzigd door hars73 op 11-06-2019 11:00 ]

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:12
hars73 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:59:

Zijn er nog wat truukjes te bedenken om de SI nog wat meer comfort te geven? Ik zat zelf al te denken aan zo'n noppenmatras eronder of erboven? Of zelfs eventueel een topper er bovenop leggen?
Sowieso niet te hard opblazen. Als je op je zij ligt moet je net niet met je heup op de grond liggen met je heup.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Devian
  • Laatst online: 21:40
harley schreef op zondag 9 juni 2019 @ 18:57:
Is dat de oude of nieuwe bosuil?
Heb hem zelf ook wel eens overwogen naar dan wel de nieuwere ivm meer binnenruimte.
Je komt ze alleen vrij weinig 2ehands tegen.
Het is de oude, Bosuil #1. We gebruiken geen binnentent zoals je ziet en dan is er meer dan voldoende ruimte in de slaapcabine. De matjes zijn 2.10 lang.

https://wren.co/join/Devian

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

onze skotelbraai heeft de geest gegeven, ik zit zelf aan een paella brander te denken ipv "skotel"

Dit omdat ik de kook methode wel erg prettig vind (1 grote hete brander) en indien nodig heb ik andere pitjes .. en een brander met "meerdere' ringen is ook wel prettig bv in de tuin(buiten keuken) wanneer ik niet kampeer ..

jullie nog idee / advies voor een vervanger ?

Tja vanalles

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

hars73 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:59:
Afgelopen weekend een paar dagen in de Eiffel gekampeerd. Heerlijk!

Maar m'n vriendin is nog een beetje aan het zoeken waarop ze het lekkerst slaapt. Vorige keer op een 10cm SI van Obelink geslapen. Vond ze eigenlijk wat te hard. Dit weekend heeft ze op een luchtbed (zo'n blauwe Intex) geslapen. Vond ze wel zachter liggen, maar voelde wel behoorlijk kouder.

Ik leg zelf vaak zo'n dun matje met 'zilverfolie' er onder:
https://www.obelink.nl/bo...x-125-cm.html?sqr=zilver&
(even de juiste maat opzoeken voor jouw slaapmat)
Met name bij wat kouder weer is dat folie wel fijn, zorgt voor wat extra isolatie. Daarnaast beschermt het je slaapmat (ik slaap met scouting nog wel eens op plekken waar de ondergrond minder ideaal is: op een zeiltje in het bos, een houten vloer met mogelijk splinters, cementvloer in een hutje wat niet altijd even schoon is...).

Als ze een 10cm sim te hard vindt heeft ze hem waarschijnlijk inderdaad veel te hard opgeblazen.

• harley
Dankzij dit topic toch weer aan het kijken voor een bosuil ;)

Over het slaapmatje hierboven. De Obelink 10cm heeft nog het "oude" type schuim en die zijn inderdaad vrij hard. Je moet eentje met het nieuwe type schuim nemen. Die zijn wel een stukje duurder maar ZOVEEL comfortabeler. Wij slapen er drie weken aan een stuk op zonder een enkel probleem. Meestal herkenbaar aan de "rechte" zijkanten oftwel hoeking en niet bij elkaar gesealde boven en onderkant maar echt met een tussenstukje voor de randen.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• ducolwd
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14:47
harley schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:55:
Dankzij dit topic toch weer aan het kijken voor een bosuil ;)
Vergeet de kuifmees niet. In combinatie met de voorwand kan je, bij slecht weer, een grote binnenruimte maken.
Je kan hem makkelijk in je eentje opzetten en hij is zo mooi :*)

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
vso schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:27:
onze skotelbraai heeft de geest gegeven, ik zit zelf aan een paella brander te denken ipv "skotel"

Dit omdat ik de kook methode wel erg prettig vind (1 grote hete brander) en indien nodig heb ik andere pitjes .. en een brander met "meerdere' ringen is ook wel prettig bv in de tuin(buiten keuken) wanneer ik niet kampeer ..

jullie nog idee / advies voor een vervanger ?
We hebben de Cadac Grillo Chef 2. Das een grote pan met een grillplaat en een paellapan die onder de deksel past.
Prima pan en je kan er prima Nasi, campingchili of gewoon vlees en aardappeltjes. En net een slagje kleiner dan de grote skotels van Cadac.

Vorig jaar hadden ze wel last van een productiefout, waardoor de brander vastzat na een paar keer gebruik aan de gastoevoer.
Dat is gelukkig dit jaar gefixt. Blij mee.

Afbeeldingslocatie: https://thebbqshop.co.uk/image/cache/catalog/Cadac/2018%20Range/5650-41-Grillo-Chef-2-BBQ-Chef-Pan-500x500.jpg

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Had nog wat foto's van die opblaastent, auto for scale :+

Maar zonder gekheid, die plaatjes van zo'n DW-tent in een mooi landschap zijn natuurlijk wel fotogeniek. Dit is gewoon Hollandsch kamperen op een veldje van 10x10 :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/onvsjJ84FwKUXLsXdREAgmr7/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/z1wINLzoaqyuTtqNf4vChW3P/full.jpg

Er kan nog een luifel op maar eigenlijk moet je dat helemaal niet willen met enige vorm van wind boven de 4/5 bft

Strava

• the-edge
Wij hebben een CADAC Carri Chef 2. Nu heb ik daar een 'normaal formaat' gasfles voor. Echter zou ik een meer compacter model willen hebben (gasfles neemt toch behoorlijk wat ruimte in).

Ik heb er niet zoveel verstand van, maar kunnen die kleine gasflesjes ook op deze Carri?
Zoiets? Want die kleine gaspotjes hebben een andere aansluiting denk ik?

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

the-edge schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:58:
Wij hebben een CADAC Carri Chef 2. Nu heb ik daar een 'normaal formaat' gasfles voor. Echter zou ik een meer compacter model willen hebben (gasfles neemt toch behoorlijk wat ruimte in).

Ik heb er niet zoveel verstand van, maar kunnen die kleine gasflesjes ook op deze Carri?
Zoiets? Want die kleine gaspotjes hebben een andere aansluiting denk ik?
Zit er een slangpilaaraansluiting op? Je kan toch ook een standaard 904/907 Campingaz blauwe fles kopen met een drukregelaar en deze er op aansluiten? Zo doe ik het ook met mijn Safari Chef (tenzij iemand nu opeens zegt "moah dat kan nie eej want..."

Je laatste link is een prikpotjes voor eenmalig gebruik tot ze echt op zijn en ws. passen ze niet op je CarriChef. Je hebt van Cadac ook een powerpack waar je 2 schroefflesjesvan 500 gram op kan doen, ws. werkt dat wel.

Strava

• Rukapul
  • Nu online
Die carri sluit je aan met een slang en ingangsdruk van ca 30mbar (zie handleiding).
Die gelinkte prikpotjes kun je niets mee. Waar je wel wat mee kan zijn gasbussen met een EN417 schroefaansluiting met de juiste adapter en drukregelaar (dat powerpack is een geavanceerd voorbeeld daarvan). Alternatief is inderdaad campinggaz met bijpassende drukregelaar.

edit: dit is een simpele variant: https://www.dewitschijnde...asdrukregelaar-met-slang/ Op diverse sites kun je echter ook een eenvoudige adapter kopen van EN417 naar DIN waar dan een standaard universele drukregelaar op kan met slang.

[ Voor 26% gewijzigd door Rukapul op 11-06-2019 13:50 ]

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:32

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

harley schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:55:
Over het slaapmatje hierboven. De Obelink 10cm heeft nog het "oude" type schuim en die zijn inderdaad vrij hard. Je moet eentje met het nieuwe type schuim nemen. Die zijn wel een stukje duurder maar ZOVEEL comfortabeler. Wij slapen er drie weken aan een stuk op zonder een enkel probleem. Meestal herkenbaar aan de "rechte" zijkanten oftwel hoeking en niet bij elkaar gesealde boven en onderkant maar echt met een tussenstukje voor de randen.
Ik weet welke je bedoelt, had ze gezien. We hebben deze net een paar maanden geleden aangeschaft. Voor mij voldoet ie prima, al is dat natuurlijk best persoonlijk. Ook het proefliggen in een winkel zegt dan heel weinig. Binnenkort toch nog een weekendje kamperen, dus dan maar eens ietsje zachter laten voor m'n vriendin. Kijken of dat iets oplevert. En anders maar eens een topdekmatrasje erop proberen. Dit soort weekendjes zijn toch altijd met de auto, dus dat kan er nog wel bij.

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Brammel schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:31:
Hoe lang ben je dan bezig met het opzetten van de Havik? Ik heb mijn steenarend nu 1x opgezet, wat uiteraard even duurde de eerste keer. De volgende keer verwacht ik echter dat het basisdeel helemaal staat in 30min.
Het basisdeel valt eigenlijk wel mee, die staat wel redelijk snel al is het wel een fysiek klusje met het omhooghouden van de boogstokken (mijn vrouw is niet zo heel groot en werkt dan boven haar macht). Vervolgens komt het voorscherm (of luifel) en het slaan van alle haringen. Waar eigenlijk het meeste tijd in zit, is het slaapklaar maken van de tent.

Eigenlijk ben ik nog een methode aan het bedenken wat het meest efficiënt werkt, ook voor het afbreken.

Strava

• Highfive95
Rukapul schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 13:42:
edit: dit is een simpele variant: https://www.dewitschijnde...asdrukregelaar-met-slang/ Op diverse sites kun je echter ook een eenvoudige adapter kopen van EN417 naar DIN waar dan een standaard universele drukregelaar op kan met slang.
Check ook even marktplaats.

Ik heb een 907 en 904 + gasdrukregelaar en adapter gekocht voor €10,00. De 907 was nog driekwart vol en 904 helemaal. Mensen waren klaar met kamperen en verkochten alles. Bij dezelfde mensen nog stroomkabel van 30 meter met diverse adapters en hele krat met haringen en rotspennen meegenomen. Alles bij elkaar voor een whopping €25,00 :+

• harley
ducolwd schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:02:
[...]

Vergeet de kuifmees niet. In combinatie met de voorwand kan je, bij slecht weer, een grote binnenruimte maken.
Je kan hem makkelijk in je eentje opzetten en hij is zo mooi :*)
Nadeel is te weinig "hoge" staruimte van zo'n kuifmees en hij is qua gewicht vergelijkbaar volgens wat ik zo kan vinden.
ga morgen kijken bij een bosuil ;)

• Simon99
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 16:50
Als je ze kan vinden zou ik voor de laatste versie van de Bosuil gaan. Die hebben een stuk diepere slaapgedeelte en ook minder scheerlijnen wat weer wat minder werk is om de tent op of af te breken.

Heb een Bosuil en die bevalt goed. Hoewel ik toch wel 2 uurtjes zoet ben om de tent op te zetten en in te richten....

• harley
Ja het is de laatste versie want die is inderdaad 50cm langer. Anders is het slaapgedeelte mij echt te kort.

• Simon99
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 16:50
We hebben er een binnentent in en onze si matjes zijn 210cm lang. We hebben dan nog 30 a 40 cm over in de lengte.

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-11 21:40
vhal schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 15:07:
[...]

Het basisdeel valt eigenlijk wel mee, die staat wel redelijk snel al is het wel een fysiek klusje met het omhooghouden van de boogstokken (mijn vrouw is niet zo heel groot en werkt dan boven haar macht). Vervolgens komt het voorscherm (of luifel) en het slaan van alle haringen. Waar eigenlijk het meeste tijd in zit, is het slaapklaar maken van de tent.

Eigenlijk ben ik nog een methode aan het bedenken wat het meest efficiënt werkt, ook voor het afbreken.
Heb onze Havik opgezet en ingericht in een uur of 2. Kan vast op een of andere manier sneller. Voor ons werkt het beste de kinderen in de speeltuin en dan lekker rustig de tent opzetten, de aankomstdag ben je toch al kwijt dus rustig aan zonder stress.

Voor vertrek geld hetzelfde al is dat niet altijd praktisch om ze onder de modder in de auto te laden voor de terug reis.

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Onze voortent en bijpassende stokken is inmiddels al redelijk op leeftijd en merk dat bij steeds meer stokken het schroefdraad begin te sneuvelen. Nu kan ik natuurlijk nieuwe stokken aanschaffen, maar aangezien ik bij vernieuwing graag ook verbeter vroeg ik mij eigenlijk af je "Quick Grip", "Easy Grip" of "Power Grip" stelklemmen zo maar met elke stokken kan gebruiken (zo lang de maat past). De meeste stokken hebben namelijk ook een verhoging met ingebouwd schroefdraad terwijl ik ook oudere stokken hebt waar enkel een gat in zit er een losse beugel met schroefdraad opgezet moet worden.

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:12

M14

Ik ben van plan dit jaar voor het eerst te gaan kamperen. Het reisdoel wordt ergens in Normandie. Wat is aan te raden aan slaap spullen ivm temperatuur? Ik dacht een luchtbed met hoeslaken en dekbedovertrek te gebruiken. Is dat warm genoeg?

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• joenatic
M14 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 14:33:
Ik ben van plan dit jaar voor het eerst te gaan kamperen. Het reisdoel wordt ergens in Normandie. Wat is aan te raden aan slaap spullen ivm temperatuur? Ik dacht een luchtbed met hoeslaken en dekbedovertrek te gebruiken. Is dat warm genoeg?
Het kan prima warm genoeg zijn. De vraag is meer wanneer je van plan bent om te gaan. Wanneer je in de zomer gaat, zou ik me daar niet echt zorgen over maken. Wanneer het in de nacht kouder wordt dan 10 graden dan kan het wel eens aan de koude kant worden.

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:12

M14

joenatic schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 14:40:
[...]

Het kan prima warm genoeg zijn. De vraag is meer wanneer je van plan bent om te gaan. Wanneer je in de zomer gaat, zou ik me daar niet echt zorgen over maken. Wanneer het in de nacht kouder wordt dan 10 graden dan kan het wel eens aan de koude kant worden.
Zal ergens in augustus zijn. Datum ligt nog niet echt vast.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 11:40
Na midden augustus zou ik er niet van uitgaan dat ik met die combinatie elke nacht comfortabel slaap. Uiteraard hebben we het niet over levensbedreigende onderkoeling maar wat slechter slapen omdat het fris is met luchtbed+overtrek zou kunnen. Een aluminium matje en een fleece-deken kosten je ook de kop niet en kunnen net het verschil maken.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

vhal schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:12:
Had nog wat foto's van die opblaastent, auto for scale :+

Maar zonder gekheid, die plaatjes van zo'n DW-tent in een mooi landschap zijn natuurlijk wel fotogeniek. Dit is gewoon Hollandsch kamperen op een veldje van 10x10 :P

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Er kan nog een luifel op maar eigenlijk moet je dat helemaal niet willen met enige vorm van wind boven de 4/5 bft
Nepperd :>

De echte :P

Karsten 2.60

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Gonadan
  • Laatst online: 17:38

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Highfive95 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 15:47:
Check ook even marktplaats.

Ik heb een 907 en 904 + gasdrukregelaar en adapter gekocht voor €10,00. De 907 was nog driekwart vol en 904 helemaal. Mensen waren klaar met kamperen en verkochten alles. Bij dezelfde mensen nog stroomkabel van 30 meter met diverse adapters en hele krat met haringen en rotspennen meegenomen. Alles bij elkaar voor een whopping €25,00 :+
Voor de fles en goed idee, maar drukregelaar en met name de slang hebben niet het eeuwige leven.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Cheesy
  • Niet online
Vraagje aan de Falco-eigenaren. Wie weet waar dit voor is? (De 2 D-ringen en dat haakje). Hoort dit bij elkaar? Ik dacht eigenlijk om de dorpel omhoog te klappen tegen wateroverlast, maar daar hang het haakje te hoog voor.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/3vq6Vgr/3-D3-A1-EA1-7017-42-B5-B9-D1-08-A200-F04419.jpg

(Helaas geen tapijt in de voortent, er zat schimmel op toen we het uitpakten. Blijkbaar toch te nat opgeborgen, maargoed het was toch al oud en tweedekans. Goed moment om een mooi nieuw tapijtje te kopen).

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

@Cheesy ik weet niet beter dat je de onderste d-ring kan gebruiken om het kuipzeil omhoog te hangen aan het haakje. Links van de ingang zit er ook één namelijk. Waarschijnlijk past het wel als je wat spanning van een spanbandje er vanaf haalt, het luistert bij ons ook vrij nauw.

Of het is de bedoeling om met een elastiek te werken. Wellicht dat Bax het weet :P

Over Bax gesproken, zoals het er nu naar uitziet kan ik mijn luifel omruilen voor de juiste kleur :) Al zijn de mensen die daar werken niet heel vlot met het reageren en spreekt men elkaar tegen. Zo zei iemand daar dat de oude kleur welke geleverd was tot en met 2017 überhaupt niet meer te leveren is, een dag later kreeg ik weer een mailtje dat ik hem om kon ruilen 8)7

Strava

• Cheesy
  • Niet online
@vhal Oké dat leek mij ook, er zal dan inderdaad ergens teveel spanning op zitten.

• Highfive95
Gonadan schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 18:49:
[...]

Voor de fles en goed idee, maar drukregelaar en met name de slang hebben niet het eeuwige leven.
Drukregelaar was net nieuw. :9 Bonnetje zat er nog bij. Was echtpaar wat wel klaar was met kamperen.

• Stephan11117
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-11 12:58
Hoe halen jullie de haringen eruit na afloop van een kampeersessie? Ik heb zo’n hamer met bovenop een haakje die daarvoor bedoeld is maar als ik een klein beetje kracht moet zetten buigt dat haakje gewoon om; niet stevig genoeg dus.

Een klauwhamer heb ik liggen maar die is misschien wat te grof om ertussen te krijgen als een haring goed diep geslagen is.

Hoe doen anderen dit?

• Rukapul
  • Nu online
Andere rotsharing en anders de klauwhamer
Pagina: 1 ... 44 ... 278 Laatste