[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 45 ... 265 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Stephan11117 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 19:06:
Hoe halen jullie de haringen eruit na afloop van een kampeersessie? Ik heb zo’n hamer met bovenop een haakje die daarvoor bedoeld is maar als ik een klein beetje kracht moet zetten buigt dat haakje gewoon om; niet stevig genoeg dus.

Een klauwhamer heb ik liggen maar die is misschien wat te grof om ertussen te krijgen als een haring goed diep geslagen is.

Hoe doen anderen dit?
Schroeven :)
Afbeeldingslocatie: https://s14-eu5.startpage.com/cgi-bin/serveimage?url=http%3A%2F%2Fwww.peggypegshop.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2F99999910005_05.jpg&sp=58117a044dd05b63e6d4e9dceefa8846

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-07 12:38
Hoe halen jullie de haringen eruit na afloop van een kampeersessie? Ik heb zo’n hamer met bovenop een haakje die daarvoor bedoeld is maar als ik een klein beetje kracht moet zetten buigt dat haakje gewoon om; niet stevig genoeg dus.

Een klauwhamer heb ik liggen maar die is misschien wat te grof om ertussen te krijgen als een haring goed diep geslagen is.

Hoe doen anderen dit?
Niks hamer, je gebruikt die ene haring die je er wel uitgetrokken kreeg. Je houdt hem horizontal onder de kop van de andere haring (Of door een oog als het zo'n pin is) en trekt em er zo uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:48
Een wat dikker touw in een lus dat ik eromheen leg, trek je zo de haring er uit.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb bij een tent een houten handvat met een haak eraan gekregen. Zoiets een ouderwetse kurkentrekker, maar dan met een haak ipv zo'n krul. Werkt fantastisch.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.zilvercms.nl/q80/http://cookinglife.zilvercdn.nl/uploads/webshop/309f81f460148982f88ed14a324d1b7d.png

Maar waar je die vandaan zou moeten halen, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memphisto
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:31
Komende maand gaan we een paar weekjes vakantie vieren in een tent als deze:

https://www.zandstuve.nl/accommodaties/nederland-overijssel-de-waard-tunneltent

M'n vrouw en ik hebben al eerder samen gekampeerd. Echter dit jaar gaan we voor het eerst met de kinderen (leeftijd 3, 4 en 6). Dit in aanloop naar een aankoop van een vouwwagen volgend jaar.

Zoals te zien zit er eigenlijk best veel op en in deze tent. Echter vroeg ik me af of jullie, als doorgewinterde kampeerders, nog gouden tips hebben voor zaken die we echt moeten meenemen?

Ik dacht zelf iig aan een plasemmer voor de nachtelijke plasjes van de kinderen. Maar er is vast iets waar ik totaal niet aan denk...

Deep into that darkness peering, long I stood there, wondering, fearing, doubting, dreaming dreams no mortal ever dreamed before.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Memphisto schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 20:05:
Komende maand gaan we een paar weekjes vakantie vieren in een tent als deze:

https://www.zandstuve.nl/accommodaties/nederland-overijssel-de-waard-tunneltent

M'n vrouw en ik hebben al eerder samen gekampeerd. Echter dit jaar gaan we voor het eerst met de kinderen (leeftijd 3, 4 en 6). Dit in aanloop naar een aankoop van een vouwwagen volgend jaar.

Zoals te zien zit er eigenlijk best veel op en in deze tent. Echter vroeg ik me af of jullie, als doorgewinterde kampeerders, nog gouden tips hebben voor zaken die we echt moeten meenemen?

Ik dacht zelf iig aan een plasemmer voor de nachtelijke plasjes van de kinderen. Maar er is vast iets waar ik totaal niet aan denk...
Solar tuinlampjes die je op de plaats van de haringen zet. Dan struikelen de kids daar niet over in het donker als ze toch de tent uit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:59

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter

Hoe doen anderen dit?
Klauwhamer en als dat niet past eerst aan de lijn trekken.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:29

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

De meeste v-haringen hebben bovenin een gaatje, kun je mooi een penharing doorheen haken om aan te trekken. Of anders een v-haring gebruiken om aan een andere v-haring te trekken. Heb op deze manier altijd de haringen er uit kunnen trekken.

Over een maand staat de zomervakantie alweer voor de deur *O*

[ Voor 12% gewijzigd door Chaoss op 13-06-2019 20:45 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:42
Jeuh, tentprobleem voor de zomer is (hopelijk) opgelost.

Net een 2e hands De Waard Zilverplevier gekocht, stukken kleiner dan de Lepelaar die hier op zolder ligt... ondanks dat toch nog een aardig formaat vergeleken met een polyester koepeltentje.

Helaas ivm weer niet op kunnen zetten :x hopelijk gaat dit geen probleem vormen, wel uitgevouwen kunnen zien. Tent heeft slechts enkele weken gestaan, doek is ook niet zichtbaar verkleurd.
Wil deze voor de vakantie nog wel even opzetten, benieuwd hoe die eruit ziet, kijken of hij helemaal compleet is en de stokken wat markeren, nu is het een grote puzzel omdat er geen markeringen op zitten.

Alternatief was een cheape Obelink katoenen koepeltent, was ook goed geweest, maar nu heb ik een tent die hopelijk langer mee gaan, steviger is en als ik hem beu ben hopelijk nog wat centen voor kan krijgen.

Even alles open getrokken, stokken zijn uitgezocht, compleet en moet ik zien te markeren. Paar nokkapjes ontbreken maar lijkt me niet zo'n issue...
Verder had de beste man er nieuwe haringen bij gedaan, want de oude waren... weg/op/gaar/vies/elders in gebruik, maar zijn er te weinig en de grondpennen zijn ook niet al te best. Iemand tips voor goede/niet te duren haringen/pennen?

[ Voor 18% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 13-06-2019 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:09

Wailing_Banshee

You're Next

Hoe doen anderen dit?
Wij hadden een hamer met een goede haak, maar daarvan ging uiteindelijk het rubberen deel van stuk (zat practisch geen rubber meer omheen!) We hebben nooit meer zo'n goede hamer gevonden, dus tegenwoordig gebruiken we gewoon een andere haring.
LordSinclair schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 19:20:
Een wat dikker touw in een lus dat ik eromheen leg, trek je zo de haring er uit.
Of de scheerlijn (als het een scheerlijn haring is :p)
Chaoss schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 20:43:
De meeste v-haringen hebben bovenin een gaatje, kun je mooi een penharing doorheen haken om aan te trekken. Of anders een v-haring gebruiken om aan een andere v-haring te trekken. Heb op deze manier altijd de haringen er uit kunnen trekken.
Wij hebben niet eens v-haringen :D Alleen een paar penharingen (voor het grondzijl en om de luifel vast te zetten) en voor de rest alleen spijkers...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Die V-haringen willen nog wel eens verbuigen als je een klauwkamer gebruikt, ik trek ze liever uit de grond met een flink stuk touw.

Houten haringen zijn ook wel vervelend om uit de grond te halen, zeker als ze al wat langer zitten. Meestal werkt het wel als je met een rubberen hamer op de zijkant slaat zodat ze wat losser in de grond zitten.
Een plasemmer is wel handig als je geen zin hebt om in de nachtelijke uren over het kampeerterrein te struinen naar het toiletgebouw. Ik zou er dan wel even zo'n absorptiematje inleggen (of een luier), dat scheelt wel behoorlijk qua geur en schoonmaken. Een grote boodschap zou ik er niet in doen overigens :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-07 15:23
Jelte schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 19:29:
Ik heb bij een tent een houten handvat met een haak eraan gekregen. Zoiets een ouderwetse kurkentrekker, maar dan met een haak ipv zo'n krul. Werkt fantastisch.

Maar waar je die vandaan zou moeten halen, geen idee.
Kampeersetje van Redcliffs, via BOL.
Hamer, scheerlijnen, haringen en een haringtrekker

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
  • Laatst online: 20-07 21:33
TheOmen schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 10:18:
[...]

Kampeersetje van Redcliffs, via BOL.
Hamer, scheerlijnen, haringen en een haringtrekker
Dat plastic bovenstuk van de haringtrekker... |:(

Dat is geen lang leven beschoren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-07 15:23
mathman schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 11:10:
[...]

Werkt prima uit eigen ervaring, maar pak 'm eigenlijk alleen als de methode van een haring gebruiken niet werkt.

[ Voor 14% gewijzigd door TheOmen op 14-06-2019 11:15 ]

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09:18

Hegeman

Weet van alles wat

Ik ben voor aankomende vakantie nog opzoek naar een compact tafeltje voor 4 personen (we zijn met tweeën, maar het gasfornuis staat meestal met het koken ook op tafel).
Vorig jaar zomer al bij Obelink en Kifra geweest, maar zonder succes.

Ik ben op zoek naar een tafel waarbij je de poten weg kunt klappen voor transport en voorzien van zelf stellende pootjes (dmv een klem mechanisme.) Tevens heb ik de wens dat de pootjes voorzien zijn een wat bredere voet, zodat niet ieder steentje invloed heeft op de stabiliteit.

Zijn er mensen die mij wellicht aan een merk kunnen helpen die bovenstaande aanbied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-07 11:26

MeltedForest

Lenny-t

Niet een klein beetje, maar totaal offtopic... :)

[ Voor 89% gewijzigd door Señor Sjon op 14-06-2019 14:30 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17-07 14:16
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0oQViiKVWsmeC17y5MEOeATR/full.jpg
De 'nieuwe' tent opgezet voor de 1e keer

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memphisto
HerZon schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 20:07:
[...]

Solar tuinlampjes die je op de plaats van de haringen zet. Dan struikelen de kids daar niet over in het donker als ze toch de tent uit gaan.
Goed idee idd! Toevallig was m'n vrouw gister bij de action en heeft gelijk een setje meegenomen.
vhal schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 08:35:
Een plasemmer is wel handig als je geen zin hebt om in de nachtelijke uren over het kampeerterrein te struinen naar het toiletgebouw. Ik zou er dan wel even zo'n absorptiematje inleggen (of een luier), dat scheelt wel behoorlijk qua geur en schoonmaken. Een grote boodschap zou ik er niet in doen overigens :+
De plasemmer is met name bedoeld voor de kinderen en uiteraard alleen de kleine boodschap. Zelf loop ik wel naar het toiletgebouw.
Dat van een absorptiematje is een goed idee idd! En de jongste zit nog in de luiers, dus dat komt wel goed.

Thanks.

Deep into that darkness peering, long I stood there, wondering, fearing, doubting, dreaming dreams no mortal ever dreamed before.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:12
harley schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 08:32:
[Afbeelding]
De 'nieuwe' tent opgezet voor de 1e keer
Ik zie daar allemaal huisjes en 1 villa :-P. Neem je hem mee op de motor?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Laatst online: 09:51

B64

Memphisto schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 08:42:

De plasemmer is met name bedoeld voor de kinderen en uiteraard alleen de kleine boodschap. Zelf loop ik wel naar het toiletgebouw.
Dat van een absorptiematje is een goed idee idd! En de jongste zit nog in de luiers, dus dat komt wel goed.

Thanks.
Plasemmer hadden wij al ver voordat er kinderen waren hoor. Mevrouw Koukleum was het allang zat om midden in de nacht over een camping te moeten dwalen voor een kleine boodschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Ja alles in de aanhanger tentje tafel stoelen simatten slaapzakken. (en als we op vakantie gaan zelfs een koelkastje)

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20-07 12:56
[...]

Lijkt mij ook niet.

Ik heb gewoon een haak in de steel van de rubber hamer geschroefd. Aan de bovenzijde. Werkt prima.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Oemfoefoe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-07 17:58

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Ik wil alleen even melden dat voor mij nu het seizoen officieel is begonnen.

Proost! :Y)

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/zwkvo3.jpg

Aangezien ik morgen weer vertrek even lekker makkelijk zonder voortent. Hieronder twee ander setups waaronder ik kan kiezen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/okQdyzy.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JWGOX7I.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
Oemfoefoe schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 16:23:

[Afbeelding]

Aangezien ik morgen weer vertrek even lekker makkelijk zonder voortent. Hieronder twee ander setups waaronder ik kan kiezen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Super gave bus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Laatst online: 09:51

B64

[...]

Zo'n haringtrekker heb ik ooit gekocht, uit ervaring kan ik melden dat het handvat sterker is dan de haak. Die buigt nogal makkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:54
B64 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 17:33:
[...]

Zo'n haringtrekker heb ik ooit gekocht, uit ervaring kan ik melden dat het handvat sterker is dan de haak. Die buigt nogal makkelijk.
Klauwhamer werkt prima om haringen eruit te halen. Gebruik bijna alleen nog maar spijkers, dat gaat helemaal super met de klauwhamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memphisto
B64 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 09:15:
[...]

Plasemmer hadden wij al ver voordat er kinderen waren hoor. Mevrouw Koukleum was het allang zat om midden in de nacht over een camping te moeten dwalen voor een kleine boodschap.
Eens hoor. Normaliter gaan m'n vrouw en ik 's nachts niet eruit voor een kleine boodschap. I.t.t. de jongste twee van ons.
Maar idd. wellicht wordt dat anders in een iets koudere tent en een extra wijntje 's avonds.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-07 11:47
GoEV6 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 20:10:
[...]

Klauwhamer werkt prima om haringen eruit te halen. Gebruik bijna alleen nog maar spijkers, dat gaat helemaal super met de klauwhamer.
Plus de klauwhamer heeft geen enkele moeite stevige spijkerharingen ergens in te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Iemand een tip voor een leuke camping in België om samen met mijn vriendin heen te gaan voor een lang weekend met een tentje? Kleinschalig, water in de buurt, om te kanoen, wandel mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

groggy schreef op zondag 16 juni 2019 @ 13:15:
Iemand een tip voor een leuke camping om samen met mijn vriendin heen te gaan voor een lang weekend met een tentje? Kleinschalig, water in de buurt, om te kanoen, wandel mogelijkheden.
Welke regio zoek je?

Edit: Ah ok. Dan heb ik niks, helaas... Maar iemand anders hier vast wel. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Bra-Jo op 16-06-2019 13:39 ]

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
Ik was onvolledig; België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Hegeman schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 11:17:
Ik ben voor aankomende vakantie nog opzoek naar een compact tafeltje voor 4 personen (we zijn met tweeën, maar het gasfornuis staat meestal met het koken ook op tafel).
Vorig jaar zomer al bij Obelink en Kifra geweest, maar zonder succes.

Ik ben op zoek naar een tafel waarbij je de poten weg kunt klappen voor transport en voorzien van zelf stellende pootjes (dmv een klem mechanisme.) Tevens heb ik de wens dat de pootjes voorzien zijn een wat bredere voet, zodat niet ieder steentje invloed heeft op de stabiliteit.

Zijn er mensen die mij wellicht aan een merk kunnen helpen die bovenstaande aanbied?
Merk Lafuma, ik heb er een tafel van. 4 onafhankelijke verstelbare poten die vast zitten aan de tafel en die je met een klem vastzet.

Ik heb deze tafel aangeschaft bij de De Wit in Schijndel.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Nakebod schreef op maandag 23 april 2018 @ 12:29:
Afgelopen week een prima kampeertripje gehad. Uitstekend weer, dus last minute camping gezocht, en gevonden! Camping Hartje Groen met mooie en zeer ruime bosplaatsen.
[Afbeelding]
Heerlijk kunnen genieten van de rust en vele vogels, muisjes en eekhoorns.
Deze post had ik even opgeslagen 8)

Vorige week zijn we ook naar Hartje Groen geweest. Mooie, leuke camping dus toch even deze post als aanrader voor anderen! Vooral die huiskamer vind ik gezellig alhoewel we er uiteindelijk niet veel gebruik van hebben gemaakt i.v.m. de kleine.
We hadden een mooi plekje, alleen bestond de grasmat helaas meer uit grond / humus / onkruidachtig spul dan uit gras. Maargoed, dat is de charme van een boscamping. ;)
Elke dag wel roofvogels gezien, en er zat zelfs een specht achter onze tent die ik aardig op de foto kon zetten. Ook de gemotoriseerde vogels hebben we vaak gezien i.v.m. trainingen voor de Luchtmachtdagen. Vrijdag ben ik op de fiets naar de Luchtmachtdagen geweest, 40 minuutjes fietsen dus op die manier kon ik mooi de files ontwijken.

Verder geen muizen gezien of gehoord, maar bij het inpakken toch een paar keutels gespot. Jakkes :P
(Een aantal jaren geleden, op Texel hoorden we 's nachts de muizen door de tent lopen, volgens mij deden ze tikkertje. An sich vind ik dat niet zo erg, maar die keutels bij bestek / etenwaren vind ik gewoon smerig. Vandaar dat ik sinds toen een aversie tegen muizen heb)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 17-07 13:43
Oemfoefoe schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 16:23:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je hebt je Eriba en je T1 wel perfect op kleur. Mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

backupdevice

Boeh!

Wij gaan over 3 weken. Zijn nu al de bagage wagen aan het schoonmaken.

Moeten nog wel ff een paar dingen doen. De tent een keer opzetten, reserve wiel bagage wagem vervangen en een nieuwe l'anita twee persoons kopen.

We gaan deze keer 1 week naar de Jurrasic Coast en 1 week naar Zeeland.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Peetman

Tjah....

Wij zorgen er altijd voor dat we die onderweg ook bij de hand hebben (in de disselbak van de vouwwagen). Best praktisch als je een keer op een ranzige parkeerplaats moet stoppen ivm hoge nood en er geen bosjes zijn.

Verder: genoeg dekens voor als het koud is 's nachts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:17

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ik heb deze tent en ga er dit jaar nog 3x mee op stap schat ik :+ Of 5x afhankelijk van mijn gekriebel :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Pqj88Asq31WhATCAwSCGdzur/thumb.jpg

2e hands gekocht. Nu ga ik nog zo'n soort tent ophalen maar denk dat in alle gevallen de dopjes die op de tentstokken moeten weg zijn of in ieder geval wil ik daar nieuwe van. De tent is dus in het geval van storm niet waterdicht :+

Alleen zit ik met de vraag. Hoe heten die dingen? Hebben ze een specifieke naam? Kan ze niet vinden bij obelink. Ebay zoeken heeft ook niet geholpen maar ik vermoed dat ik de verkeerde termen gebruik om ze te vinden.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Nokkapjes, de waard gebruikt ze ook, al zijn ze bv op de middelste atom niet nodig.

Wel even de doorsnede van die pin bovenaan moeten, er zijn meerdere maten beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

KeRsTmAnNeKe schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 10:52:
Nokkapjes, de waard gebruikt ze ook, al zijn ze bv op de middelste atom niet nodig.

Wel even de doorsnede van die pin bovenaan moeten, er zijn meerdere maten beschikbaar
Nokkapjes! JA! Daarom kon ik er niet op komen.

Ik zal ze meten dit weekend. Of ik neem gewoon die betreffende stok mee de winkel in :+
Ja! Dat dus. Al heb ik ze liever iets breder in doorsnee maar ze moeten ook passen :P

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Gisteren even de "nieuwe" zilverplevier opgezet bij mijn ouders op de camping.
Tentje staat gelukkig zo :-) Stukken minder werk dan mijn andere tent. Alles ziet er verder nog heel netjes uit en de tent is nog wat groter dan ik verwacht had.
Ik ben er blij mee en vriendin vind hem ook wel goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZcTtFAzoUl3ACjctDbWXF6gZ/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OFjYPrtk8ZUmBhEeLD3Gz5TJ/medium.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 23 juni 2019 @ 10:24:
Gisteren even de "nieuwe" zilverplevier opgezet bij mijn ouders op de camping.
Tentje staat gelukkig zo :-) Stukken minder werk dan mijn andere tent. Alles ziet er verder nog heel netjes uit en de tent is nog wat groter dan ik verwacht had.
Ik ben er blij mee en vriendin vind hem ook wel goed.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Sinds wanneer lak jij je teennagels :+

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Doe jij dat niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08:27

Ankh

|true

Hier ook even onze 2e (kleinere) de Waard tent proef opgezet. Heeft wat jaren (8-10jaar) stof liggen happen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9wdjYgrfbHZzOIHhB2DEg6Jg/full.jpg

We gaan volgende weekend even een nachtje naar m'n ouders op de camping. Zoonlief gaat lekker in de caravan slapen bij Opa en Oma. Wij gaan mooi in deze kleine Watersnip.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• harley
Wat ik gisteren toch meemaakte.
Had mijn Karsten 350 te koop staan wegens de aanschaf van de de waard bosuil.
Krijg wel wat reacties maar niks echt serieus. Vandeweek ook een Engels reactie waar ik dus weinig van verwachte redelijk kortaf maar zou zaterdag komen voor de vraagprijs. Belde gisteren ochtend op hoe laat hij kon komen. Moest zelf nog werken dus na 18:00. En stipt op tijd belt hij aan. Wilde de tent niet even samen opzetten om te controleren want hij moest nog terugrijden.... Naar Zürich Zwitserland. Hij had dus dik 7 uur gereden voor een tent en die onopgezet meegenomen en weer 7 uur terug gereden..... Sowieso zo'n eind rijden voor een tweedehands tent al vrij apart maar dan had ik toch nog wel een half uurtje later thuis geweest zodat ik zeker wist wat ik kocht. Nu sta ik 100% in voor de tent maar toch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
groggy schreef op zondag 16 juni 2019 @ 13:15:
Iemand een tip voor een leuke camping in België om samen met mijn vriendin heen te gaan voor een lang weekend met een tentje? Kleinschalig, water in de buurt, om te kanoen, wandel mogelijkheden.
Beau Rêve bij La Roche vind ik erg leuk. Zeer klein, de Ourthe vlakbij en vuurschaal voor je tent. *O*

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
harley schreef op zondag 23 juni 2019 @ 21:58:
Wat ik gisteren toch meemaakte.
Had mijn Karsten 350 te koop staan wegens de aanschaf van de de waard bosuil.
Krijg wel wat reacties maar niks echt serieus. Vandeweek ook een Engels reactie waar ik dus weinig van verwachte redelijk kortaf maar zou zaterdag komen voor de vraagprijs. Belde gisteren ochtend op hoe laat hij kon komen. Moest zelf nog werken dus na 18:00. En stipt op tijd belt hij aan. Wilde de tent niet even samen opzetten om te controleren want hij moest nog terugrijden.... Naar Zürich Zwitserland. Hij had dus dik 7 uur gereden voor een tent en die onopgezet meegenomen en weer 7 uur terug gereden..... Sowieso zo'n eind rijden voor een tweedehands tent al vrij apart maar dan had ik toch nog wel een half uurtje later thuis geweest zodat ik zeker wist wat ik kocht. Nu sta ik 100% in voor de tent maar toch.
Rare jongens, die Zwitsers. Nu snap ik dat je voor een mooie tweedehands 350 best eens een paar uur kan moeten rijden maar je wil toch zeker zijn dat de verkoper niet de luifel in een andere zak nog achter het schot heeft liggen ofzo.

(Een gemiddelde Zwitser rijdt dat trouwens in minder dan zes uur. >:) )

[ Voor 3% gewijzigd door Bacchus op 24-06-2019 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
had wel alle luifeldelen apart in een hoes verpakt zitten dus ook dat scheelt weer. Maar inderdaad verbaasde me er ook over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-07 11:59
Bacchus schreef op maandag 24 juni 2019 @ 08:33:
[...]

(Een gemiddelde Zwitser rijdt dat trouwens in minder dan zes uur. >:) )
Gezien alle strenge snelheidsregels daar, zou je anders verwachten. Ik rijd er persoonlijk liever niet doorheen :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
De boetebedragen in Zwitserland zijn net zo idioot als in Nederland, inderdaad. Op de BAB 5 zijn de Zwitserse nummerplaten echter goed vertegenwoordigd onder de laagvliegers.

De snelheidslimieten en boetes zijn voor mij geen reden Zwitserland te mijden op vakantie; ik doe meestal rustig aan, vaak zelfs niet eens over de snelweg in de Alpen. De hoge prijzen in Zwitserland en de nog steeds idiote koers van de Frank zijn een grotere reden. Laten we zeggen dat het adembenemende landschap en de horkerigheid van de gemiddelde Zwitser die niet in het toerisme werkt, elkaar in evenwicht houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:09

Wailing_Banshee

You're Next

Cheesy schreef op maandag 17 juni 2019 @ 10:25:
[...]
Verder geen muizen gezien of gehoord, maar bij het inpakken toch een paar keutels gespot. Jakkes :P
(Een aantal jaren geleden, op Texel hoorden we 's nachts de muizen door de tent lopen, volgens mij deden ze tikkertje. An sich vind ik dat niet zo erg, maar die keutels bij bestek / etenwaren vind ik gewoon smerig. Vandaar dat ik sinds toen een aversie tegen muizen heb)
Daarom ruimen wij altijd alles op, in een harde koffer. Geen etenswaren en schone vaat om vies te maken voor die beesten. Muizenkeutels heb ik nog niet gezien, wel al een paar keer egels in de tent gehad.
Bacchus schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:23:
De snelheidslimieten en boetes zijn voor mij geen reden Zwitserland te mijden op vakantie;
Ik zou niet eens weten wat de boetes zijn in Zwitserland. En als ik de kans krijg, ga ik er heen... Die horkerigheid kan mij niets schelen, het liefst zie ik namelijk helemaal niemand (dan m'n partner) op vakantie :D

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel-Rebel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-07 13:54
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met mobiele zonnepanelen, opvouwbaar bij voorkeur en dus handig zijn tijdens je kampeertrip met een 1p of 2p tent op plekken zonder elektra aansluiting.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Cheezus
  • Laatst online: 09:29

Cheezus

Luiaard

(jarig!)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ALl923k41S0vKQGWl43O8YgN/full.jpg

Dit weekend alvast een voorproefje gehad op de zomervakantie, lekker een paar dagen op natuurcamping bekhofschans gestaan. Fijne camping met gescheiden plekken rondom een speeltuin/bos en de mogelijkheid om wat gekoelde (streek)drankjes te kopen.

Ook erg blij met m'n kampeer upgrade van dit jaar: een Mobicool FR40 aangeschaft en een accu met regelaar. Hiervoor had ik een peltier koelbox die ik rechtstreeks op het zonnepaneel aansloot maar dit koelt zoveel beter.. heerlijk een écht koud biertje nadat je de tent hebt opgezet!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4iCHzQEj3yLOAHIrNixro0nm/full.jpg

Het is natuurlijk een stuk goedkoper om gewoon voor je stroom te betalen maar we staan ook vaak op plekken waar dit überhaupt niet is en koud drinken wil ik eigenlijk niet missen :P
Rebel-Rebel schreef op maandag 24 juni 2019 @ 14:14:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met mobiele zonnepanelen, opvouwbaar bij voorkeur en dus handig zijn tijdens je kampeertrip met een 1p of 2p tent op plekken zonder elektra aansluiting.
Nou, ik dus :P Ik heb express een 'vast' paneel genomen, deze leg ik plat onderin de kofferbak en zo neemt deze eigenlijk geen ruime in. Het is een 80 Wp exemplaar en ik heb een 35 Ah (deep cycle) accu zodat de koelbox ca. 10 uur continue alleen op de accu zou kunnen draaien. Mijn beredenering is dat bij warm weer de zon waarschijnlijk wel veel schijnt en de energie rechtstreeks uit het paneel komt en bij weinig zon is het ook niet zo warm dat de koelbox veel hoeft te draaien. Deze zomer ga ik uitvinden of het voldoet :)
Je energie is in ieder geval schaars dus ik zou wel investeren in een goede (compressor) koelbox.

[ Voor 33% gewijzigd door Cheezus op 24-06-2019 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Cheezus schreef op maandag 24 juni 2019 @ 14:20:
[Afbeelding]

Dit weekend alvast een voorproefje gehad op de zomervakantie, lekker een paar dagen op natuurcamping bekhofschans gestaan. Fijne camping met gescheiden plekken rondom een speeltuin/bos en de mogelijkheid om wat gekoelde (streek)drankjes te kopen.

Ook erg blij met m'n kampeer upgrade van dit jaar: een Mobicool FR40 aangeschaft en een accu met regelaar. Hiervoor had ik een peltier koelbox die ik rechtstreeks op het zonnepaneel aansloot maar dit koelt zoveel beter.. heerlijk een écht koud biertje nadat je de tent hebt opgezet!

[Afbeelding]

Het is natuurlijk een stuk goedkoper om gewoon voor je stroom te betalen maar we staan ook vaak op plekken waar dit überhaupt niet is en koud drinken wil ik eigenlijk niet missen :P

[...]

Nou, ik dus :P Ik heb express een 'vast' paneel genomen, deze leg ik plat onderin de kofferbak en zo neemt deze eigenlijk geen ruime in. Het is een 80 Wp exemplaar en ik heb een 35 Ah (deep cycle) accu zodat de koelbox ca. 10 uur continue alleen op de accu zou kunnen draaien. Mijn beredenering is dat bij warm weer de zon waarschijnlijk wel veel schijnt en de energie rechtstreeks uit het paneel komt en bij weinig zon is het ook niet zo warm dat de koelbox veel hoeft te draaien. Deze zomer ga ik uitvinden of het voldoet :)
Je energie is in ieder geval schaars dus ik zou wel investeren in een goede (compressor) koelbox.
Ik heb in mijn camper een zelfde soort setup, en dat werkt idd perfect :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-07 19:49
Rebel-Rebel schreef op maandag 24 juni 2019 @ 14:14:
Er zijn een paar (dure) merken die het redelijk doen. Maar die goedkope brol van bijv. Action is echt niks.Je telefoon loopt sneller leeg dan dat hij wordt opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

(jarig!)
Misschien is het handig om het doel erbij te vermelden, ik dacht dat het bijvoobeeld om zoiets ging: https://www.travelpower.n...neel-met-10a-laadregelaar om 'alles' van stroom te voorzien op de camping (licht/apparaten opladen/koelbox).
Als het alleen om het opladen van een telefoon gaat is een (solar)powerbank die je eventueel in de auto/sanitairgebouw bijlaadt een makkelijkere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Laatst online: 18-07 12:38
Zag laatst deze dingen voorbijkomen, hebben volgens mij geen accu, maar je laadt er direct mee op.

https://www.outdoorgearla...hiking/best-solar-charger

Heb een aliexpress accu/solar gehad en na een paar dagen Spaanse zon was ie toast.
In Nederland geen probleem gehad, maar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

maartend schreef op maandag 24 juni 2019 @ 15:37:
[...]

Er zijn een paar (dure) merken die het redelijk doen. Maar die goedkope brol van bijv. Action is echt niks.Je telefoon loopt sneller leeg dan dat hij wordt opgeladen.
Tijdje geleden was er eentje bij de Lidl voor 15 euro. Powerbank met een solor paneeltje erop. En die doet het best redelijk, ok werkt alleen als er echt zon is maar het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Chaoss schreef op maandag 24 juni 2019 @ 22:05:
[...]

Tijdje geleden was er eentje bij de Lidl voor 15 euro. Powerbank met een solor paneeltje erop. En die doet het best redelijk, ok werkt alleen als er echt zon is maar het werkt.
Ja. En duurt kneiterlang voor er iets is opgeladen. Je moet altijd kijken hoeveel wat zo’n ding levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:57

Nakebod

Nope.

Heb al een aantal jaar opvouwbare solarpaneeltjes van PortaPow. In dit topic al een paar keer besproken inmiddels :) Nog steeds tevreden mee. Overdag accupack eraan, als die vol is eventueel direct telefoon eraan. En anders telefoon via accupack opladen.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Waarom zijn er nog steeds campings die in hun reglement opnemen dat je alleen een doorgroeimat of dergelijk spul in je tent mag gebruiken? Verwachten die nu echt dat ik mijn kuipzeil achterwege ga laten? :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Gonadan schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 21:08:
Waarom zijn er nog steeds campings die in hun reglement opnemen dat je alleen een doorgroeimat of dergelijk spul in je tent mag gebruiken? Verwachten die nu echt dat ik mijn kuipzeil achterwege ga laten? :D
Zijn methode om die tent ook van de grond te halen maar weet niet of normale mensen dat willen doen :+

Op scouting hebben wij deze en de methode die wij pakken is aan 1 kant (rechts of links) een lijntje eronder leggen en opspannen tussen 2 piketten totdat het zeil van de grond is.

Dat is voor zover de enige methode die ik ken voor een tent met een vast grondzeil om de grond niet compleet te vernietigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Dat gaat niet werken als je daadwerkelijk je tent vol spullen hebt en er ook in leeft. :P

Sommige campings spreken specifiek van een voortent en staan wel zeil toe onder een vast grondzeil, zolang je dus maar niet afsluit met zeil dan je tent van zichzelf al nodig heeft. Dat is feitelijk de methode die ik zelf ook altijd hanteer en nooit gezeur mee heb gehad. Ik heb nu eenmaal een flink kuipzeil, daar kan dan best een beschermzeiltje onder, maar daarbuiten leg ik niets.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
Gonadan schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 21:08:
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/3gv2hxekedk11.jpg

Omdat de kampeerder na jou ook graag wat groen gras heeft ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
LordSinclair schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 21:32:
[Afbeelding]

Omdat de kampeerder na jou ook graag wat groen gras heeft ;)
Aangenomen dat je goed gelezen hebt:
Dat betekent dus dat ik ook mijn kuipzeil niet mag gebruiken, want dat zorgt al voor de gele plek. Wellicht kan ik dan ook beter geen binnentent gebruiken want anders heb je alsnog een aantal vierkante meter geel.

Dat de integriteit van de tent daarmee ondermijnd wordt en mijn spullen gewoon allemaal in het gras liggen hoort dan bij het kampeergevoel? :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Gonadan schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 21:38:
[...]

Aangenomen dat je goed gelezen hebt:
Je hebt inderdaad tenten met een kuipzeil van voor tot achter, dan is er lastig ontkomen aan. Maar er zijn ook nog genoeg tenten met alleen een kuipzeil onder de binnentent en dan hou je toch wat mooier gras over als je de rest niet verstikt. "Zo klein mogelijke voetprint" achter laten.

De club waar ik lid van ben in Nederland heeft zelfs als regel dat je na elke 4 nachten je tent moet verplaatsen zodat het gras mooi blijft en zodat je geen kale plekken krijgt. Al is dit weer een heel ander uiterste.

[ Voor 3% gewijzigd door LordSinclair op 26-06-2019 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:27

Shabbaman

Got love?

Ik vind het wel bijzonder dat ik veertig jaar gekampeerd heb en hier nog nooit van gehoord heb.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Waarschijnlijk al veertig jaar geen huisregels van de camping gelezen? oOo
LordSinclair schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 21:41:
Je hebt inderdaad tenten met een kuipzeil van voor tot achter, dan is er lastig ontkomen aan. Maar er zijn ook nog genoeg tenten met alleen een kuipzeil onder de binnentent en dan hou je toch wat mooier gras over als je de rest niet verstikt. "Zo klein mogelijke voetprint" achter laten.
Zo leg ik hem zelf ook maar uit. Ik ga er maar vanuit dat campings die dat onderscheid niet maken gewoon te lui waren om het uit te schrijven. ;)
De club waar ik lid van ben in Nederland heeft zelfs als regel dat je na elke 4 nachten je tent moet verplaatsen zodat het gras mooi blijft en zodat je geen kale plekken krijgt. Al is dit weer een heel ander uiterste.
Dat soort richtlijnen ken ik wel inderdaad, maar dat is met een grote tunnel vol zooi mij de moeite niet waard. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Wij gebruiken altijd dit en na twee weken kamperen (met los grondzeil erbovenop) zag het gras er aanzienlijk beter als bij de buren, vooral die geur is verschrikkelijk.. Bijkomend voordeel is dat je het ruim om de tent heen kan leggen zodat die schoon blijft. Ook onder de luifel is het erg prettig omdat het sneller droogt dan gras en nooit last hebt van modder.

Inmiddels twee keer gebruikt en gaat zeker nog een keer mee. De volgende keer is in de duinen, dus even afwachten of het daar ook een succes wordt. Ik verwacht zelf max 4 a 5 keer mee te kunnen doen en voor schoonmaken ben ik te lui O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
Het is nog maar een stap verwijderd van aan de gasten vragen hun tent niet op het gras op te zetten, hè.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Bacchus schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 07:53:
Het is nog maar een stap verwijderd van aan de gasten vragen hun tent niet op het gras op te zetten, hè.. :D
Als er 3 weken voor je al iemand heeft gestaan is het praktisch hetzelfde :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:25
Cheezus schreef op maandag 24 juni 2019 @ 14:20:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[...]

Ik ben benieuwd of dit inderdaad goed werkt. Ik heb dezelfde koelkast en vraag me af hoe groot je paneel en accu moet zijn om de koelkast te laten werken. Ook als het 2 dagen bewolkt is. Volgens mij verbruikt de koelkast namelijk niet zoveel.
Laat ajb je ervaringen weten.
Wat was je ongeveer kwijt voor laadregelaar, accu en paneel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

(jarig!)
wmeester schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 08:33:
[...]

Ik ben benieuwd of dit inderdaad goed werkt. Ik heb dezelfde koelkast en vraag me af hoe groot je paneel en accu moet zijn om de koelkast te laten werken. Ook als het 2 dagen bewolkt is. Volgens mij verbruikt de koelkast namelijk niet zoveel.
Laat ajb je ervaringen weten.
Wat was je ongeveer kwijt voor laadregelaar, accu en paneel?
Zonnepaneel ~100: https://zonnepanelen.nl/p...r-100-wp-monokristallijn/
Accu ~€100 let op dat je accu neemt die geschikt is voor diepe ontlading (deep cycle): https://www.accu.nl/ultra...cle-gel-accu-ucg-12v-35ah
Laadregelaar ~€30: https://www.marinediscoun...ontroller-12-24v-10a.html
Aansluitmateriaal e.d.: €10

In september de update hoe dit functioneert bij het kamperen in Denemarken en Zweden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Hier gaat er ook een soort worteldoek onder, tenten hebben een vaste kuip die daardoor ook mooier blijft.

Om de 4 dagen verplaatsen is leuk met een klein tentje, maar een grote de waard met 50 haringen kost je een uur om af te breken en daarna weer op te bouwen, daarnaast zijn de plekken vaak niet groot zat om te verplaatsen :p
Ken gelukkig geen campings met die regels :-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Voor het eerst met de vouwwagen (Jamet Jametic) lang op vakantie, na een enkel weekend proefkamperen nu in Normandië

Helemaal opgetuigd, erg tevreden met het resultaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/C5IEqukQgFtGiNZJHsFbRJMH/full.jpg

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@Slasher dat lijkt wel een Photoshop zo met dat licht.

Kleine tip, zet de buitenste palen van de luifel wat schuin. Het doek staat strak naar de zijkant, maar hangt helemaal slap aan de bovenkant. En misschien de scheerlijn wat verder naar buiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Mooie vouwwagen. En inderdaad luifel kan iets strakker ik zou de buitenste scheerlijnen verder naar buiten doen dan trek je die stok automatisch wat meer naar de zijkant.

Onze luifel heeft van die aanklikbare stormbanen en hij staat het straks als ik er op elk van de hoeken 2 gebruik: 1 naar voren en 1 opzij:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/T96B2clY31u0vIkRBjuxtCC3/medium.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Chaoss op 30-06-2019 20:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Volgens mij HET broodje aap verhaal van de afgelopen dagen;
fohn helpt tegen de processierups.
Wat heb ik gevonden;
3 krantenartikels die elkaar napraten, uiteindelijk bij een jeroen Hoogakker terecht gekomen, die met dit bericht naar buiten kwam. Owner van zo'n vital en health centre waar je heerlijk kunt navelstaren. Hmeopathie, Orthomoleculaire geneeskunde, tong- en polsdiagnose en meer van dat spul.

waarom ik ben gaan zoeken ; omdat de uitleg onzinnig klonk.
Dus please, stop met het plempen van dit verhaal.

Of bewijs mijn ongelijk met feiten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Heeft niet echt met kamperen te maken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

offtopic:
@maartend Ik weet niet of het voor de processierups werkt maar het komt wel ergens vandaan. Veel van die giffen zijn uiteindelijk eiwitverbindingen die niet tegen warmte kunnen. Hier wordt bijvoorbeeld max 45c aangeraden bij een pieterman steek https://www.antigifcentrum.be/natuur/dieren/pieterman

Ook bij bijensteken zou deze aanpak werken.

Dit gezegd hebbende - een brandwond is ook niet pijnloos, ongevaarlijk en kan blijven littekenweefsel opleveren dus het beste toch even langs een huisarts. Maar eerst verwijderen (plakband, zuigpomp, pincet etc) dan spoelen en dan verder zien.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Chaoss schreef op zondag 30 juni 2019 @ 21:07:
Heeft niet echt met kamperen te maken toch?
Nou?
Waar kamperen we vaak? In de natuur? wat staat er veel in de natuur? Bomen. Wat voor bomen? Eiken en Dennen.
Waar hebben veel buitenmensen afgelopen weken last van ; Rupsje Nooitgedacht (ik zit zelf ook onder)
En dit eiwit/fohnbericht wordt momenteel te pas en te onpas geplempt, zeker op kampeersites/pagina's, enz.

Dus ja, voor mij ook voor kampeerders.

@franssie
Ik ken de term thermoainstabiel gif. En ook bij welke beesten dat is (daarom veelal op duikerssites)
Maar ook daar wordt niet gezegd dat je het met een fohn moet doen. te warm, te veel kans op verbarnding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

offtopic:
@maartend zou gemeten water gebruiken idd, een fohn kan veel te hoog in temp komen. Aan de andere kant hebben veel vrouwen die bij zich en als je zelf je hand erbij houdt kan je de temperatuur redelijk goed regelen, ik zou het zelf wel aandurven - zeker als ik ijs of koud water tot mijn beschikking heb om na te koelen. Maar ik ben het met je eens, zomaar wat proberen kan tot brandwonden leiden en dan wordt het pas echt lijden

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Touchdomex schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 10:19:
Ik heb deze tent en ga er dit jaar nog 3x mee op stap schat ik :+ Of 5x afhankelijk van mijn gekriebel :P

[Afbeelding]

2e hands gekocht. Nu ga ik nog zo'n soort tent ophalen maar denk dat in alle gevallen de dopjes die op de tentstokken moeten weg zijn of in ieder geval wil ik daar nieuwe van. De tent is dus in het geval van storm niet waterdicht :+

Alleen zit ik met de vraag. Hoe heten die dingen? Hebben ze een specifieke naam? Kan ze niet vinden bij obelink. Ebay zoeken heeft ook niet geholpen maar ik vermoed dat ik de verkeerde termen gebruik om ze te vinden.
Okay na 1 weekend weg te zijn geweest.

Ik ga een andere net iets grotere tent vinden. Deze tent is net te klein als ik er in lig met mijn bagage ernaast. Zeker als ik meer dan 1 nacht erin slaap en de auto niet naast mijn tent heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pathogen
  • Laatst online: 15-07 13:03

Pathogen

Shoop Da Whoop

De ultieme kampeergok: een tent kopen waarvan je niet eens merk en model meer weet, niet uit de zak halen, naar de andere kant van het land rijden met je gezin waarmee je nog nooit gekampeerd hebt en die dan op de bonnefooi, in je eente, overeind krijgen.

Blijkbaar hebben we een Obelink Fashion Gold series tunneltent met 2 slaapcabines a 2p elk, en een aanritsbaar luifeldeel. Fijne tent! Zelfs met de 34 (fokking) graden was het nog enigzins uit te houden, de kleinste heeft nog een middagslaapje in de tent kunnen doen op de een of andere manier :Y

Waterdichtheid is nog niet getest :P maar de tent ziet er nog heel netjes uit. Nu nog tijd en ruimte vinden om hem weer netjes op te ruimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Als het een katoenen tent is kun je hem altijd nog behandelen en opnieuw impregneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@harley Behalve als het een De Waard is (of iets met vergelijkbare stof). Dan moet je het stof niet impregneren. Het is zo geweven dat het uit zichzelf waterdicht is.
Is het dus niet meer waterdicht, dan is de tent gewoon op. Impregneren stelt dit maar heel even uit.

Vraagje over hangmatten. We hadden er een van allerlei losse draadjes. Maar die kunnen we niet meer vinden (echt hele huis en schuur overhoop gehaald). Maar welke stof is nu eigenlijk fijn? Parachute stof is natuurlijk erg licht en klein, maar ligt dat ook lekker?

Wie kan me verder helpen?

[ Voor 37% gewijzigd door Jelte op 01-07-2019 20:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Imho geld juist voor elke katoenen tent dat ze uit zichzelf waterdicht moeten zijn. Katoen is ademend wanneer het droog is, de vezels vullen zich met water wanneer het regent waardoor de tent waterdicht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Correct. Als je katoen moet impregneren dan is het geen beste tent. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Jelte is het om even te chillen met lekker weer of on in te slapen in een bivakzak? In het eerste geval, prima te doen heb ze zelf ook, in het tweede geval blijft er water in staan dus nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Als die 30 jaar oud is kun je hem best een keer impregneren zodat ie weer jaren meekan.
Mijn karsten heeft het nooit nodig gehad en de de waard is pas 2 jaar oud dus voorlopig ook nog niet !
Maar mijn punttentje was toch twijfelachtig en sinds dat hij opnieuw geimpregneerd is is ook die gewoon weer waterdicht !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
franssie schreef op maandag 1 juli 2019 @ 20:52:
@Jelte is het om even te chillen met lekker weer of on in te slapen in een bivakzak? In het eerste geval, prima te doen heb ze zelf ook, in het tweede geval blijft er water in staan dus nee.
Om te chillen bij mooi weer :)
Maar dat voelt dus wel lekker aan aan je blote vel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Jelte schreef op maandag 1 juli 2019 @ 21:51:
[...]
Om te chillen bij mooi weer :)
Maar dat voelt dus wel lekker aan aan je blote vel?
Ja bij mij wel, in het ergste geval leg je er een strandlaken in. Ik heb die van de Decathlon van EUR 10 per stuk, chillen prima en lekker klein en weegt niets. Het is ook niet zo dat ik ze op elke plek gebruik dus dan is dat kleine formaat en gewicht een voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ander aspect van kamperen: koken, bakken, braaien :)

Wij hebben een grill- bakplaat van Cadac:
Afbeeldingslocatie: https://mb.fcdn.nl/square768ng/868601/cadac-grillo-chef-bbq_plancha-rooster-36-cm.jpg

Klopt het dat deze veel langzamer gaart dan andere (dunnere) pannen, bijvoorbeeld deze paella-pan?
Afbeeldingslocatie: https://www.obelink.nl/images/detailed/57/Cadac-Paella-pan-47_5758.jpg

Op de camping op zich geen probleem dan hebben we tijd zat. Dus 30 minuten voor kipvleugeltjes. Echter vorige week gebruikte ik 'm bij een famile-etentje waar iemand anders de paella-pan had. Deze had al 2 rondes hamburgers gebakken en ik was nog bezig met opwarmen. Mee rmensen met deze plaat, herkennen die dit verhaal? Ligt dit puur aan de pan?
Ik heb al een andere gasfles geprobeerd, maakt geen verschil. Kan een gasdrukregelaar een onjuiste druk geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:09

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Als die grillplaat een stuk dikker is dan de bodem van die pan, dan is het natuurlijk vrij logisch dat jij wat meer geduld moet hebben voor die op temperatuur is. Had die ander verder dezelfde gasfles en brander etc?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10-07 13:56
Ik wandel veel, en ook langere afstanden, en ik wil van de zomer ook eens meerdere dagen gaan wandelen, en dan een tent meenemen om te overnachten bij een paalkampeerplaats/eenvoudige camping. Nou zit ik alleen nog met dat ik iets essentieels mis op dit moment: Een tent. En daar zit ik nog even in dubio over.

In het kort wat ik denk dat mijn eisen zijn:

- Budget: In eerste instantie niet te prijzig. Ik zie op de sites van De Wit en Obelink prachtig lichtgewicht spul staan, van 200-300 euro en zelfs duurder. Maar misschien vind ik het wel helemaal niks om met een tent te sjouwen, dus ik zit in eerste instantie te denken aan tot een euro of 75. Bij goede redenen zit er wat rek in het budget.

- Compact. Het moet aan de rugzak kunnen hangen. Pop-up tentjes, hoe handig en lichtgewicht ze dus zijn, vallen dus af. Het moet dus gewoon op te bergen zijn in een langwerpige, lichtgewicht zak.

- Ik ben mooi-weer-wandelaar. En in Nederland. Een bui 's avonds moet wel kunnen, dus waterdicht is een vereiste, maar dingen als weerbestendig tot -18 of bestand tegen windkracht 11 bovenop de mont blanc is wat mij betreft niet noodzakelijk.

- Binnen de grenzen van het budget, bij voorkeur wel enige kwaliteit. Dus vaker te gebruiken, en geen festivaltentje wat na het weekend de moeite van het inpakken niet meer waard is.

En dan nu de vragen waar ik nog mee zit:

- Gewicht: Binnen het budget waar ik zoek, kom ik tenten tegen van 1,9 kilo tot pak 'm beet een kilo of 6. Nou is 6 kilo op zich niet zwaar als je dat in de winkel op tilt, maar als je er 25 kilometer mee loopt, dan ga ik daar misschien wel anders over denken :*) . Welk gewicht is acceptabel om de hele dag mee te sjouwen ?Zijn er ervaringsdeskundigen die daar iets over kunnen zeggen ? (En dan bij voorkeur niet de Tweakers die als militair de Nijmeegse vierdaagse hebben meegelopen met 40 kilo bepakking, en zeggen dat een bungalowtent van 35 kilo ook best te doen is :+ )

- Enkeldaks of dubbeldaks ? Enkeldaks is lichter, is compacter, Maar als je onder het tentdoek ligt, word je dan niet halverwege de nacht wakker van de condens van ademen en transpireren, die van het tentdoek naar beneden komt druppelen ? Of is dat gewoon een vooroordeel wat ik heb ?

Zitten er hier toevallig ervaringsdeskundigen die mij er iets over kunnen vertellen ?

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 16:16

ATS

Ga voor licht. Lichter is beter. Je tent is niet het enige dat je bij je hebt, en totaal wil je echt niet boven de 20kg gaan voor een dag lopen. Dubbeldaks is fijn. Het isoleert beter en je hebt minder last van condensatie (met het materiaal waar je het over hebt voor een trekkerstentje). Wat ik ook belangrijk vind is iets wat snel op te zetten is. Het laatste wat je wil is lang klooien met je tent als je na een dag lopen moe bent, het koud hebt van de regen en eindelijk droog wil zijn.

Maar voor €75 heb je denk ik niet iets wat ik zou qualificeren als "tent". Toen ik nog trektochten deed (in de bergen, iets meer eisen dan jij dus qua isolatie, windvastheid en gewicht) had ik een mooie Fjalräven tent die je heel snel kon neerzetten, desnoods met maar twee haringen of grote stenen. Dat kostte wel wat maar woog maar 2,3kg voor een tentje waar je met 2p + bagage in kon en wat wel bleef staan bij windkracht 10 of met een pak sneeuw op het dak.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:35

ST10©DE

Dus.............

Oekiejoekie schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 17:42:
Ik wandel veel, en ook langere afstanden, en ik wil van de zomer ook eens meerdere dagen gaan wandelen, en dan een tent meenemen om te overnachten bij een paalkampeerplaats/eenvoudige camping. Nou zit ik alleen nog met dat ik iets essentieels mis op dit moment: Een tent. En daar zit ik nog even in dubio over.

- Budget: In eerste instantie niet te prijzig. Ik zie op de sites van De Wit en Obelink prachtig lichtgewicht spul staan, van 200-300 euro en zelfs duurder. Maar misschien vind ik het wel helemaal niks om met een tent te sjouwen, dus ik zit in eerste instantie te denken aan tot een euro of 75. Bij goede redenen zit er wat rek in het budget.

- Compact. Het moet aan de rugzak kunnen hangen. Pop-up tentjes, hoe handig en lichtgewicht ze dus zijn, vallen dus af. Het moet dus gewoon op te bergen zijn in een langwerpige, lichtgewicht zak.

- Ik ben mooi-weer-wandelaar. En in Nederland. Een bui 's avonds moet wel kunnen, dus waterdicht is een vereiste, maar dingen als weerbestendig tot -18 of bestand tegen windkracht 11 bovenop de mont blanc is wat mij betreft niet noodzakelijk.

- Binnen de grenzen van het budget, bij voorkeur wel enige kwaliteit. Dus vaker te gebruiken, en geen festivaltentje wat na het weekend de moeite van het inpakken niet meer waard is.

- Gewicht: Binnen het budget waar ik zoek, kom ik tenten tegen van 1,9 kilo tot pak 'm beet een kilo of 6. Nou is 6 kilo op zich niet zwaar als je dat in de winkel op tilt, maar als je er 25 kilometer mee loopt, dan ga ik daar misschien wel anders over denken :*) . Welk gewicht is acceptabel om de hele dag mee te sjouwen ?Zijn er ervaringsdeskundigen die daar iets over kunnen zeggen ? (En dan bij voorkeur niet de Tweakers die als militair de Nijmeegse vierdaagse hebben meegelopen met 40 kilo bepakking, en zeggen dat een bungalowtent van 35 kilo ook best te doen is :+ )

- Enkeldaks of dubbeldaks ? Enkeldaks is lichter, is compacter, Maar als je onder het tentdoek ligt, word je dan niet halverwege de nacht wakker van de condens van ademen en transpireren, die van het tentdoek naar beneden komt druppelen ? Of is dat gewoon een vooroordeel wat ik heb ?

Zitten er hier toevallig ervaringsdeskundigen die mij er iets over kunnen vertellen ?
Ik zou goed zoeken 1 persoons tunneltentjes. zoiets als deze

En hier nog wat inspiratie en hier

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:11

Polariteit

Fietsende fotografeur

Mijn eerste 'trektochtje' met tent op de rug liep ik met een Eureka 3 persoonstent van 4 kilo. En ja, dat is te zwaar :p punt.

Vervolgens heb ik een Eureka 1 persoons doodskist tentje gekocht. Van 1,75kg. Dit is prima te doen, alleen het principe 'doodkisttent' is niks voor mij met mijn lange lijf, dus daar heb ik het ook niet lang mee volgehouden, waarna ik een grotere ultra lightweight tent van Lightheart gekocht heb. Wel iets duurder, maar slechts 1 kg en ik heb flinke ruimte. Wel moet ik erbij zeggen dat ik hem opzet met mijn wandelstokken.

Ook is dit een enkelwand, en idd als je snachts gaat spoken dan word je nat :p kom je echter niet aan het zeil dan is er niks aan de hand.

Moet je de tent geheel zelf dragen, of kan je de spullen verdelen?

Ik zou het gewicht dat jij moet dragen op echt max 2kg houden, Inc haringen...

Lichter is trouwens niet alleen beter, maar vaak ook duurder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend

Kijk hier maar eens voor leuke/goede tenten van Ali die perfecte tegenhangers zijn voor de dure merken. Of koop deze van Decathlon, echt bang for bucks; https://www.decathlon.nl/...js-quickhiker-ultralight/
De laatste heeft geweldig materiaal en is met wat aanpassingen (hele kleine) perfect onder de 2 kilo te krijgen. En een zee van ruimte.

Ali, goede 1-persoons ; https://frugalhiker.blogs...el/tent%20%281-man%29?m=0

Ali, goede 2-persoons ; https://frugalhiker.blogs...el/tent%20%282-man%29?m=0

[ Voor 3% gewijzigd door maartend op 02-07-2019 19:59 ]

Pagina: 1 ... 45 ... 265 Laatste