[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 46 ... 266 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:51
Cheesy schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 15:02:
Ander aspect van kamperen: koken, bakken, braaien :)

Wij hebben een grill- bakplaat van Cadac:
[Afbeelding]

Klopt het dat deze veel langzamer gaart dan andere (dunnere) pannen, bijvoorbeeld deze paella-pan?
[Afbeelding]

Op de camping op zich geen probleem dan hebben we tijd zat. Dus 30 minuten voor kipvleugeltjes. Echter vorige week gebruikte ik 'm bij een famile-etentje waar iemand anders de paella-pan had. Deze had al 2 rondes hamburgers gebakken en ik was nog bezig met opwarmen. Mee rmensen met deze plaat, herkennen die dit verhaal? Ligt dit puur aan de pan?
Ik heb al een andere gasfles geprobeerd, maakt geen verschil. Kan een gasdrukregelaar een onjuiste druk geven?
Ik heb de BBQ plaat laatst gebruikt voor hamburgers op de Cadac safari chef 2 op gasfles en die waren in no-time klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-07 14:21

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik heb ook een Cadac en ik heb hem zelfs meestal op de laagste stand omdat mijn vlees anders aanbrand.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10-07 13:56
ATS schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 17:52:
Ga voor licht. Lichter is beter. Je tent is niet het enige dat je bij je hebt, en totaal wil je echt niet boven de 20kg gaan voor een dag lopen. Dubbeldaks is fijn. Het isoleert beter en je hebt minder last van condensatie (met het materiaal waar je het over hebt voor een trekkerstentje).
Oke, Dat zijn goede tips. Maar dan is dubbeldaks dus wel de moeite van het comfort waard om die paar 100 gram meer mee te sjouwen.
Wat ik ook belangrijk vind is iets wat snel op te zetten is. Het laatste wat je wil is lang klooien met je tent als je na een dag lopen moe bent, het koud hebt van de regen en eindelijk droog wil zijn.
Moeilijk op te zetten tenten zijn altijd +1 }) Zo lang ze maar van dat stel naast je zijn op de camping, die 4 uur aan het hobbyen zijn met een nieuwe bungalowtent die ze nog nooit uit de zak hebben gehad. En dat ze dan na 4 uur er achter komen, dat die stok die ze 4 uur geleden in de achterste hoek hebben gebruikt, nu toch voor de luifel nodig is. En dat ondertussen de irritatie en het geluidsniveau steeds meer toeneemt. Ik kan uren genieten van zo'n tafereeltje }) . Maar zelf heb ik weinig moeite met het opzetten van ingewikkeldere tenten. Van een trekkerstentje win ik het denk ik wel binnen 8 minuten.
Maar voor €75 heb je denk ik niet iets wat ik zou qualificeren als "tent". Toen ik nog trektochten deed (in de bergen, iets meer eisen dan jij dus qua isolatie, windvastheid en gewicht) had ik een mooie Fjalräven tent die je heel snel kon neerzetten, desnoods met maar twee haringen of grote stenen. Dat kostte wel wat maar woog maar 2,3kg voor een tentje waar je met 2p + bagage in kon en wat wel bleef staan bij windkracht 10 of met een pak sneeuw op het dak.
Fjalräven. Ja, mooi spul. Maar d'r is ook nog zoiets als de WAF. En als ik komend weekend thuis kom met een tent van 750 euro, dan vrees ik dat ik niet incidenteel een weekendje er in slaap, maar minimaal de komende 3 weken structureel. En dat ik dan nog blij moet zijn als ie in de achtertuin mag staan :+
ST10©DE schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 19:32:
[...]

Ik zou goed zoeken 1 persoons tunneltentjes. zoiets als deze

En hier nog wat inspiratie en hier
Polariteit schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 19:39:
[...]
Vervolgens heb ik een Eureka 1 persoons doodskist tentje gekocht. Van 1,75kg. Dit is prima te doen, alleen het principe 'doodkisttent' is niks voor mij met mijn lange lijf, dus daar heb ik het ook niet lang mee volgehouden,

[...]

Moet je de tent geheel zelf dragen, of kan je de spullen verdelen?
Zo'n doodskisttentje, dat is me toch net even te claustrofobisch. En daarbij zal ik ook niet altijd alleen gaan, en dan moet er ruimte zijn voor 2 slaapmatjes, en 2 rugzakken. En bij voorkeur een overdekte ruimte tussen binnen en buitentent waar wandelschoenen droog kunnen uitwaaien als het regent. En oke, in dat geval kunnen er spullen verdeeld worden.

Ik ben trouwens wel goed in het thuislaten van dingen. En voor avondeten/ontbijt/drinken kun je ook onderweg bij een supermarkt terecht. En je hoeft niet voor 34 weertypes kleren mee te hebben. In tegenstelling tot mijn vriendin, die er standaard van uit gaat dat er op vakantieadressen geen supermarkten zijn en dat het in juli kan sneeuwen. Ik heb al meerdere keren bij het inpakken voor de gezinsvakantie 6 boodschappenkratjes thuis gelaten :+
maartend schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 19:57:
[...]

Kijk hier maar eens voor leuke/goede tenten van Ali die perfecte tegenhangers zijn voor de dure merken. Of koop deze van Decathlon, echt bang for bucks; https://www.decathlon.nl/...js-quickhiker-ultralight/
De laatste heeft geweldig materiaal en is met wat aanpassingen (hele kleine) perfect onder de 2 kilo te krijgen. En een zee van ruimte.
Die van Decathlon hou ik er even in. In het algemeen zijn daar de eigen merken wel bang for the buck.
Een tent online bestellen, daar ben ik toch wat huiverig voor. Ik wil graag zien hoe de ruimte is, hoe de verpakking is, en wat de kwaliteit is. En als ik bijvoorbeeld de leveringsvoorwaarden van de Wit in Schijndel bekijk, dan mag ik de tent al niet eens opzetten (Huh ? dat is toch gewoon toegestaan volgens de WKOA ? Als ik het nou in een modderveldje zou doen, en een smerige tent terug zou sturen, zou ik het begrijpen). En Aliexpress. Ik wou er graag nog in de vakantie gebruik van maken. Bij Ali kan het ooit 6 weken duren voor het er is.

Ik zit nu te kijken naar een Coleman Darwin 2 . 2,8 kilo, 2 persoons, met binnentent, voorportaaltje voor de wandelschoenen. Is dat hele onredelijke kwaliteit ? (nee, voor die prijs verwacht ik ook echt niet 10 jaar met een tent te doen).

En verder, ja, die rottige WAF hier he... Hobby's mogen best geld kosten, maar dan moeten het wel eerst serieuze hobby's zijn. Sinds ik 2 jaar geleden begon met wandelen en het nu nog steeds doe, wordt er ook niet moeilijk gedaan over dat ik nu relatief dure wandelschoenen koop. Is die coleman iets om mee te beginnen ?

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:22
@Oekiejoekie
WB de Coleman? Nee, is te zwaar, Alles boven 2 kg is gewoon te zwaar. Kun je beter voor dat geld voor een 2de handsje kijken op Marktplaats. Iemand die ook wilde trekken, tent kocht, maar niet kon slapen.

Of anders die van Deacthlon. Qua materiaal en alles is hij net zo goed als tenten die dubbel in prijs zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-07 14:06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Jasper schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 21:18:
[...]

Dank voor de link naar frugalhiker _/-\o_
Hoezo? Zelf kijk ik er regelmatig. Net weer een theezeef besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-07 14:06
Dat was niet sarcastisch bedoeld. Ik kende de site niet, dus bedank je voor de tip!

Had gehoopt er een cold soak jar te vinden, maar helaas. Dan maar de Skippy opmaken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Gonadan schreef op maandag 1 juli 2019 @ 20:47:
Correct. Als je katoen moet impregneren dan is het geen[ je beste tent op :P
FTFY :)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenatic
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-03-2023
Oekiejoekie schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 21:05:

Die van Decathlon hou ik er even in. In het algemeen zijn daar de eigen merken wel bang for the buck.

Een tent online bestellen, daar ben ik toch wat huiverig voor. Ik wil graag zien hoe de ruimte is, hoe de verpakking is, en wat de kwaliteit is. En als ik bijvoorbeeld de leveringsvoorwaarden van de Wit in Schijndel bekijk, dan mag ik de tent al niet eens opzetten (Huh ? dat is toch gewoon toegestaan volgens de WKOA ? Als ik het nou in een modderveldje zou doen, en een smerige tent terug zou sturen, zou ik het begrijpen). En Aliexpress. Ik wou er graag nog in de vakantie gebruik van maken. Bij Ali kan het ooit 6 weken duren voor het er is.

Ik zit nu te kijken naar een Coleman Darwin 2 . 2,8 kilo, 2 persoons, met binnentent, voorportaaltje voor de wandelschoenen. Is dat hele onredelijke kwaliteit ? (nee, voor die prijs verwacht ik ook echt niet 10 jaar met een tent te doen).

En verder, ja, die rottige WAF hier he... Hobby's mogen best geld kosten, maar dan moeten het wel eerst serieuze hobby's zijn. Sinds ik 2 jaar geleden begon met wandelen en het nu nog steeds doe, wordt er ook niet moeilijk gedaan over dat ik nu relatief dure wandelschoenen koop. Is die coleman iets om mee te beginnen ?
Het nadeel van die Coleman is dat je weinig tot geen ruimte voor je rugzak hebt. Je schoenen kan je er kwijt maa rdat was het wel een beetje. Ik heb zelf de 3 persoon ultrahiker van Decathlon. Ik gebruik deze met mijn vrouw en de hond. Hier heb je nog een fatsoenlijke voortent om je rugzakken neer te leggen. Ja hij is iets zwaarder dan 2 kilo maar als je met zijn 2en bent, kan je hem delen. De helft daarvan is minder dan een 1 persoons tent over het algemeen. Daarnaast gaat die al een paar jaar mee en hij gaat aan het einde van de maand mee op een kano tocht van een week in Zweden. Daarna gaat deze tent bij de reserve spullen en gaan we zelf een tent maken.

Wat neem je mee qua slaapzak en luchtbed of mat op op te slapen? Hie is namelijk ook voor op te besparen qua gewicht of veel op te verliezen qua nachtrust bij een verkeerde koop. Mijn backpack is met alles er in incl backpack 9.5 kilo (dan heb ik wel wat luxe artikelen mee) en die van mijn vrouw 9. Dit is wel zonder eten en drinken. Voor drinken heb ik altijd filters bij me zodat ik overal water kan pakken.

[ Voor 8% gewijzigd door joenatic op 03-07-2019 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-07 13:43
Cheesy schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 15:02:
Ander aspect van kamperen: koken, bakken, braaien :)

Wij hebben een grill- bakplaat van Cadac:
[Afbeelding]

Klopt het dat deze veel langzamer gaart dan andere (dunnere) pannen, bijvoorbeeld deze paella-pan?
[Afbeelding]
Is het misschien ander materiaal? Aluminium geleidt veel beter dan ijzer, koolstofstaal of RVS.
Oekiejoekie schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 17:42:
Ik wandel veel, en ook langere afstanden, en ik wil van de zomer ook eens meerdere dagen gaan wandelen, en dan een tent meenemen om te overnachten bij een paalkampeerplaats/eenvoudige camping. Nou zit ik alleen nog met dat ik iets essentieels mis op dit moment: Een tent. En daar zit ik nog even in dubio over.

In het kort wat ik denk dat mijn eisen zijn:
- Budget: [...]tot een euro of 75.
- Compact.
- enige kwaliteit.

En dan nu de vragen waar ik nog mee zit:
- Gewicht
- Enkeldaks of dubbeldaks ?
Het segment "tot 75 euro" is nog steeds festivaltentjesland, naar mijn idee allemaal ongeschikt om mee te trekken. De onderkant van de trekkerstentenmarkt begint even boven de 100 euro. In dat segment moet je kiezen voor ruimte, gewicht of duurzaamheid/betrouwbaarheid. Rond de 250 heb je mooie degelijke trekkerstenten waarbij je vaak nog een kleine concessie moet doen. Voor 400 euro heb je een prachtige tent waar je niets aan mist.
Daarbij zul je nog een paar essentiële dingen nodig hebben: Rugzak, matje, slaapzak, kookspullen. Die kosten allemaal geld en lichter is beter maar ook duurder. En ook: als je haast hebt, is alles duurder.
In tegenstelling tot @maartend zou ik 2,8 kg voor een tent wel acceptabel vinden (mijn favoriete Vango Mirage is 2,7) maar ik draag hem vooral op de fiets en niet op de rug. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-07 11:59
@Oekiejoekie Als die € 75,- echt een harde lijn is, ga je niet onder de Chinese tenten uitkomen (en misschien heeft decathlon nog iets), of zoals @Bacchus aangeeft, zul je je budget moeten verhogen. 3F UL Gear heeft een paar goede tenten voor een hele schappelijke prijs. Dit zijn vaak knockoffs van al bestaande tenten, maar, mits je de goede kiest, vaak prima uitgevoerd.
Tegenwoordig hoef je vaak geen 6 weken meer te wachten, dus ik zou de gok wel durven nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
@Bacchus Ja, idd als je op de fiets gaat.
Als ik met de auto ga vind ik 23 kilo nog wel schappelijk. Maar we hadden het hier over wandelen. En als het enkel daar voor bedoelt is moet je echt proberen die 2 kilo de max te houden, zeker als je met volledige bepakking meerdeere dagen gaat lopen. Maar dat is mijn mening.

Als ik fiets heb ik ook een zwaardree tent, en als ik met de auto ga nog zwaarder.
Maar ja, hier liggen dan ook 6 tenten thuis. Van 1-persoons tot 2 3-persoons tenten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:58

backupdevice

Boeh!

De banden van de bagagewagen zijn weer op spanning. Het nieuwe reservewiel ook. Morgen de tent en de rest van de spullen vanuit de zolder in de bagage wagen. Vrijdag de laatste local boodschapjes halen voor het weekend en dan zaterdag morgen richting Duinkerken . Om 12.00 met de boot naar Dover en dan verwachten wij rond 19.00 in Dorset te zijn. Te laat voor de Falco maar dan zetten wij snel de nood tent op .

Zin in. Eerste keer camperen in de UK.

[ Voor 3% gewijzigd door backupdevice op 03-07-2019 14:46 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voronwë
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:25
backupdevice schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 14:45:
Veel plezier! Zal je zeker bevallen!

Waar sta je in Dorset? Weymouth?

Around here, something radiates. (Counting Crows)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
De banden van de bagagewagen zijn weer op spanning. Het nieuwe reservewiel ook. Morgen de tent en de rest van de spullen vanuit de zolder in de bagage wagen. Vrijdag de laatste local boodschapjes halen voor het weekend en dan zaterdag morgen richting Duinkerken . Om 12.00 met de boot naar Dover en dan verwachten wij rond 19.00 in Dorset te zijn. Te laat voor de Falco maar dan zetten wij snel de nood tent op .

Cool, fijne reis! Je brengt mij op een ideetje voor een volgende kampeervakantie ;)
Ik ben wel vaker in het VK geweest o.a. Devon (niet kamperen) en het (platte)land is mij toen goed bevallen.

Persoonlijk zou ik na 19 uur nog wel de Falco opzetten, het is lang licht en lekker weer hé ;)
Maar pak lekker je eigen tempo, want als je 1 of 2 uur vertraging hebt dan is het alweer minder en dan is het fijn om te weten dat je een noodtent bij je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Het klinkt alsof de bijna-drie-uur licht vanaf 19:00 genoeg moeten zijn om een flinke tent op te zetten. Natuurlijk een beetje afhankelijk van in hoeverre je door de rest van je gezin geholpen dan wel in de weg gezeten wordt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Voronwë schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 11:17:
[...]

Veel plezier! Zal je zeker bevallen!

Waar sta je in Dorset? Weymouth?
Thx, ik ben benieuwd. We gaan trouwens naar Chideock.

Afbeeldingslocatie: https://wdlh.co.uk/wp/wp-content/uploads/2019/04/DJI_0029-2-1500x750.jpg
Cheesy schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 11:32:
[...]

Cool, fijne reis! Je brengt mij op een ideetje voor een volgende kampeervakantie ;)
Ik ben wel vaker in het VK geweest o.a. Devon (niet kamperen) en het (platte)land is mij toen goed bevallen.

Persoonlijk zou ik na 19 uur nog wel de Falco opzetten, het is lang licht en lekker weer hé ;)
Maar pak lekker je eigen tempo, want als je 1 of 2 uur vertraging hebt dan is het alweer minder en dan is het fijn om te weten dat je een noodtent bij je hebt.
Ja idd, We zien wel. Er is geen haast, maar we reizen met jonge kinderen. Moet ff zien hoe zij er aan toezijn naar 10 uur reizen. De falco moet met zijn 2-en opgezet worden.
Bacchus schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 12:45:
Het klinkt alsof de bijna-drie-uur licht vanaf 19:00 genoeg moeten zijn om een flinke tent op te zetten. Natuurlijk een beetje afhankelijk van in hoeverre je door de rest van je gezin geholpen dan wel in de weg gezeten wordt. :)
Je zou zeggen van wel. We zien wel hoe wij er aan toe zijn als we aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:28

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Aangezien vrouwlief niet is staat lijkt om etenswaren uit de koelbox te halen of terug te stoppen zonder dat het één grote grabbelton wordt overweeg ik bakjes mee te nemen voor de kleinere of minder stabiel te stapelen etenswaren.
Bijvoorbeeld: https://www.mepal.com/nl/...-2000-ml-wit-106911030600
Of hebben jullie zoiets anders opgelost? :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@Gonadan Het meeste zit al in bakjes/pakken dus waarom zou je alles weer in een ander bakje gaan doen.
Kan het me voorstellen voor losse zaken (groente/fruit). Maar verder juist vooral onhandig en een extra stap. Koelkast is al niet zo groot en zo introduceer je ook meer loze ruimte als je het mij vraagt.

Ik zou het dus niet doen en lekker een grabbelton houden. Scheelt dat de koelbox van boven opengaat. Heb je beter overzicht.

En daarnaast, er staat toch vooral bier in? Dat is overzichtelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Gonadan schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 15:28:
Aangezien vrouwlief niet is staat lijkt om etenswaren uit de koelbox te halen of terug te stoppen zonder dat het één grote grabbelton wordt overweeg ik bakjes mee te nemen voor de kleinere of minder stabiel te stapelen etenswaren.
Bijvoorbeeld: https://www.mepal.com/nl/...-2000-ml-wit-106911030600
Of hebben jullie zoiets anders opgelost? :P
Minder in de koelbox stoppen. Vaker boodschappen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Jelte schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 15:37:
@Gonadan Het meeste zit al in bakjes/pakken dus waarom zou je alles weer in een ander bakje gaan doen.
Omdat zie mijn vorige post.
Kan het me voorstellen voor losse zaken (groente/fruit). Maar verder juist vooral onhandig en een extra stap. Koelkast is al niet zo groot en zo introduceer je ook meer loze ruimte als je het mij vraagt.
Geen loze ruimte, gewoon de losse meuk bij elkaar in plaats van overal. Zie het maar als verplaatsbare scheidingswand waar iets in kan.
Denk aan een halve komkommer, mini smeerleverworst, plakjes kaas, harde worst en vast nog wel wat zit wat ik vergeten ben.
Ik zou het dus niet doen en lekker een grabbelton houden. Scheelt dat de koelbox van boven opengaat. Heb je beter overzicht.
Nope, dan zie ik alleen de bovenste laag, niet alle meuk die naar de bodem gezakt is. :D
En daarnaast, er staat toch vooral bier in? Dat is overzichtelijk :D
Ja dat staat meestal wel prima, stabiel aan de zijkant. O-)

@backupdevice qua avondeten heb ik zelden meer dan voor dezelfde dag in huis, dus zou niet weten hoe ik dat minder kan doen zonder m'n biervoorraad aan te tasten. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Één koelkast voor het eten en één voor het drinken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:13

B64

Gonadan schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 16:26:
[...]

[...]

Geen loze ruimte, gewoon de losse meuk bij elkaar in plaats van overal. Zie het maar als verplaatsbare scheidingswand waar iets in kan.
Denk aan een halve komkommer, mini smeerleverworst, plakjes kaas, harde worst en vast nog wel wat zit wat ik vergeten ben.

[...]

Nope, dan zie ik alleen de bovenste laag, niet alle meuk die naar de bodem gezakt is. :D

[...]

@backupdevice qua avondeten heb ik zelden meer dan voor dezelfde dag in huis, dus zou niet weten hoe ik dat minder kan doen zonder m'n biervoorraad aan te tasten. :P
Vakantie is om te relaxen hè :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asitis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-07 10:38

Asitis

Dus.

Ik ga binnenkort naar een festival in de Zwitserse Alpen, en we zouden daarna nog een beetje in de rondte willen kamperen daar. Nu kom ik tegenstrijdige berichten tegen of je nu wel of niet mag wildkamperen. Op de ene site lees ik dat het per kanton verschilt, op de andere lees ik dat het in feite wel mag mits toestemming van directe omgeving, op andere sites lees ik weer dat het alleen boven de boomgrens mag en max 1 dag..

Heeft iemand hier toevallig wat concrete ervaring met het hoe en wat? Alternatief is gewoon campingkje vinden natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:25
Gonadan schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 16:26:
[...]

[...]

[...]

[...]

Ik weet niet hoe groot de koelbox is maar is het misschien een idee om met 1 grote bak te beginnen? Daar kunnen dan alle losse dingen in en hoef je niet bang te zijn dat die geplet worden onderop en alles smerig maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
walletje-w schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 16:34:
Ik weet niet hoe groot de koelbox is maar is het misschien een idee om met 1 grote bak te beginnen? Daar kunnen dan alle losse dingen in en hoef je niet bang te zijn dat die geplet worden onderop en alles smerig maken.
Ja het idee was gewoon één. Daar de losse meuk in een dan als scheiding gebruiken om avondeten tegen te houden.
Het is zo'n standaard elektrisch Mobicool gevaarte. 40 bij 27 van binnen ongeveer.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

We hebben nooit echt hele kleine dingen in de koelkast. We hebben alleen een bakje voor het broodbeleg (vleeswaren en kaas), zo'n ding wat de meeste mensen thuis ook in de koelkast hebben.

Drinken en ingrediënten laten zich voor de rest niet echt in bakjes stoppen.

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 04-07-2019 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
Ik ben me ook aan het oriënteren om onze tent te vervangen. Nu gebruiken we een Moskeselkatan, tegenwoordig Tentipi nummer 7. Dit is een 4 persoons tent inclusief bagage. Hij is relatief licht en klein, is zeer snel opgezet en erg flexibel qua omstandigheden. Deze is nu 25 jaar oud, veel gebruikt op kano trektocht vakanties en heeft duidelijk zijn dienst gedaan. Maar de stof begint nu zwak te worden, een aantal lussen zijn gebroken die de buiten en binnen tent bij elkaar houden en de rits werkt niet meer volledig. Afgelopen week nog wel erg van genoten tijdens een weekje kamperen in Schotland. Maar we hadden perfect weer, zodra het gaat stormen (windkracht 7+) of we een week regen hebben dan vertrouw ik de tent niet meer.

Maar als ik dan ga kijken om deze tent te vervangen met hetzelfde model dan mag ik ondertussen rond de 2000 euro neerleggen. Dat is wat prijzig en omdat ik nog nooit in een andere tent gekampeerd heb vroeg ik me af of er mensen zijn die vergelijkbare tenten kennen, die wel een dergelijke kwaliteit hebben waardoor ze dus ook weer 25 jaar mee gaan met zwaar gebruik en ook mooi passen bij deze manier van kamperen. (snel opzetten, kano trektocht vakanties, wild kamperen, 'stealthy', 4 personen en flexibel).

Kamperen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon99
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20-07 12:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
  • Laatst online: 20-07 21:33
walletje-w schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 18:40:
Maar als ik dan ga kijken om deze tent te vervangen met hetzelfde model dan mag ik ondertussen rond de 2000 euro neerleggen. Dat is wat prijzig en omdat ik nog nooit in een andere tent gekampeerd heb vroeg ik me af of er mensen zijn die vergelijkbare tenten kennen, die wel een dergelijke kwaliteit hebben waardoor ze dus ook weer 25 jaar mee gaan met zwaar gebruik en ook mooi passen bij deze manier van kamperen. (snel opzetten, kano trektocht vakanties, wild kamperen, 'stealthy', 4 personen en flexibel).
2000 euro voor 25 jaar kamperen is 80 euro per jaar... als je overtuigt ben van de kwaliteit (ja, want de oude ging ook al zolang mee) dan zou ik het er voor over hebben en niet naar andere goedkopere varianten gaan kijken. Daar moet je het toch weer van horen zeggen hebben of de kwaliteit OK is. Met het huidige merk heb je informatie uit eerste hand ;)

Zeer gaaf hoe die tent erbij staat overigens!

[ Voor 6% gewijzigd door mathman op 05-07-2019 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Asitis schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 16:34:
Ik ga binnenkort naar een festival in de Zwitserse Alpen, en we zouden daarna nog een beetje in de rondte willen kamperen daar. Nu kom ik tegenstrijdige berichten tegen of je nu wel of niet mag wildkamperen. Op de ene site lees ik dat het per kanton verschilt, op de andere lees ik dat het in feite wel mag mits toestemming van directe omgeving, op andere sites lees ik weer dat het alleen boven de boomgrens mag en max 1 dag..

Heeft iemand hier toevallig wat concrete ervaring met het hoe en wat? Alternatief is gewoon campingkje vinden natuurlijk.
Niet echt concrete "wild"-ervaring maar:
Het eenvoudige antwoord, waar je weinig aan hebt, is "het wisselt inderdaad per kanton." In een tent overnachten boven de boomgrens, bivakkeren, wordt volgens mij overal wel toegestaan maar dat is wel van een andere orde dan "een beetje in de rondte kamperen".
Met toestemming van de landeigenaar of pachter kan het natuurlijk altijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Zo, vanmorgen in een uurtje de bagage wagen ingeladen. Alles weer mee. Alleen de auto moet nog ingeladen worden met kussens en slaapzakken en dan kunnen we morgen vroeg naar Duinkerken rijden.

Sticker met LINK RIJDEN al klaar liggen zodat ik in Dover niet de verkeerde rijrichting neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Falco. +1 ("ik heb hem zelf ook"). Dit jaar ook een klein tentje erbij voor eventuele 1-overnachting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:39
backupdevice schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 09:07:
Sticker met LINK RIJDEN al klaar liggen zodat ik in Dover niet de verkeerde rijrichting neem.
Als je links gaat rijden is het niet zo link. Rechts rijden, dat is daar pas link rijden :)

In Dover staan borden van vele vierkante meters om normaliter rechtsrijdend volk te wijzen op de juiste plaats op de weg. En na een paar honderd meter ben je er aan gewend.

Volgens mij zijn die stickers vrij zinloos. Stickers voor de koplampen, die hebben meer nut (tenzij je een auto hebt waarbij je dat automatisch kunt bijregelen.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voronwë
Is dat op Red Squirrel campsite in Glen Coe?
backupdevice schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 09:07:
Zo, vanmorgen in een uurtje de bagage wagen ingeladen. Alles weer mee. Alleen de auto moet nog ingeladen worden met kussens en slaapzakken en dan kunnen we morgen vroeg naar Duinkerken rijden.

Zodra je in Dover, of waar dan ook in Engeland van de boot afrijdt ga je in colonne met de rest mee. Veelal zijn het gescheiden rijbanen en rotondes (een stuk beter dan de Nederlandse) het eerste stuk zodat je met 15 minuten niet anders weet.

Probleem komt pas bij rustige wegen als je net uit de Pub komt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walletje-w
Voronwë schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 09:33:
[...]
Ja! Echt een wonderbaarlijk mooie camping. Het gras is goddelijk, iedere plek met z'n eigen kampvuurplek, aan de rivier en veel ruimte. Het lijkt bijna op wildkamperen maar dan met faciliteiten als een warme douche en wc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
walletje-w schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 09:46:
[...]

Ja! Echt een wonderbaarlijk mooie camping. Het gras is goddelijk, iedere plek met z'n eigen kampvuurplek, aan de rivier en veel ruimte. Het lijkt bijna op wildkamperen maar dan met faciliteiten als een warme douche en wc ;)
Best campsite ver. Maar nu wel teringduur geworden. Toen ik er de eerste keer stond was het 3 pond. tent pond, persoon pond. En dat zwembad.... Afgezet stuk stenen in de rivier. Heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Over een week is het zover dan vertrekken we naar slowakije, eerste keer Slowakije voor ons. 2 jaar terug al wel in Tjsechie gekampeerd, ook erg goed bevallen.

We staan op een kleine camping met grote plekken en de mogelijkheid om een vuurtje te stoken dus dat staat me wel aan :P

We vertrekken zaterdag ochtend vroeg, het idee is om om 5:00 uur weg te rijden als het lukt en dan einde vd middag bij ons overnachtings pension een stukje voor Praag aan te komen. Moet te doen zijn 790km in 12 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voronwë
maartend schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 17:10:
[...]

Best campsite ver. Maar nu wel teringduur geworden. Toen ik er de eerste keer stond was het 3 pond. tent pond, persoon pond. En dat zwembad.... Afgezet stuk stenen in de rivier. Heerlijk.
Idd nu erg duur, maar voor die prijs krijg je er ook enorm veel Midgies bij (wij konden niet buiten zitten, zo bizar veel). Dus beste campsite ever? :X
Ik vond Silver Birches een van de beste waar we ooit hebben gestaan. Aan de voet van Snowdon, 10 plekken, ook kampvuurtjes, helaas wegens pensioen nu gesloten... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hippiepaci
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:14
Chaoss schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 01:12:
Over een week is het zover dan vertrekken we naar slowakije, eerste keer Slowakije voor ons. 2 jaar terug al wel in Tjsechie gekampeerd, ook erg goes bevallen.
Ben ook aan het kijken naar wat leuks in Tsjechië, nog tips qua camping?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Wij stonden op deze camping: https://www.campingchvalsiny.nl/

Erg goed bevallen, net sanitair, en leuke animatie vooral gericht op jonge kinderen. Omgeving zuid-bohemen is sowieso prachtig, mooi landschap en genoeg te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Heeft iemand hier misschien ervaring met het rondreizen in zuid Zweden en zuid Noorwegen En dan met name of er nog plekjes op kleinere rustigere campings vrij zijn, zonder te reserveren in het hoogseizoen?
Ik ga over 4 weken een dag of 10 die kant op maar wil nog niks vastleggen.
Ik ga met de auto en een tent en blijf hooguit 2 nachten op een camping.

[ Voor 7% gewijzigd door Ernemmer op 08-07-2019 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Voronwë schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 09:33:
[...]

[...]

Zodra je in Dover, of waar dan ook in Engeland van de boot afrijdt ga je in colonne met de rest mee. Veelal zijn het gescheiden rijbanen en rotondes (een stuk beter dan de Nederlandse) het eerste stuk zodat je met 15 minuten niet anders weet.

Probleem komt pas bij rustige wegen als je net uit de Pub komt :+
Stelt idd weinig voor dat links rijden. Dorset wel mooi hoor. Mooie camping, goede sanitair en weinig disco!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002

Wailing_Banshee

You're Next

Ernemmer schreef op maandag 8 juli 2019 @ 15:49:
Heeft iemand hier misschien ervaring met het rondreizen in zuid Zweden en zuid Noorwegen En dan met name of er nog plekjes op kleinere rustigere campings vrij zijn, zonder te reserveren in het hoogseizoen?
Een goede camping heeft altijd wel plekken voor trekkers, waar ook in het hoogseizoen nog wel plek is (anders valt hij niet in mijn categorie van "goede camping" :p). Meestal zijn dit grote velden, zonder aansluitingen.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Laatst online: 10:53

m0nk

16-09-2003 15.15

Chaoss schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 11:10:
Wij stonden op deze camping: https://www.campingchvalsiny.nl/

Erg goed bevallen, net sanitair, en leuke animatie vooral gericht op jonge kinderen. Omgeving zuid-bohemen is sowieso prachtig, mooi landschap en genoeg te doen.
Oe, bookmarked! Thanks. Mooie afstand vanaf Zoetermeer ook (960km). Ruime plekken zie ik, wel nodig met onze tunnel tent..Wellicht iets voor volgend jaar/de komende jaren.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bacchus
Mijn ervaring in Scandinavië is vooral buiten het hoogseizoen:
Ervan uitgaande dat je een bescheiden tent meeneemt, moet er altijd wel een plaats voor je te maken zijn. Een Havik of Briluil laat zich in het hoogseizoen niet even ergens tussenschuiven. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-07 12:03

ThunderNet

Flits!

Ik reserveer nooit, en zeker als je geen electra als eis hebt is er altijd wel plek in mijn ervaring.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Bedankt voor de antwoorden, ik zal er dan maar vanuit gaan dat er wel ergens een plekje is. En anders kan ik altijd nog ergens gaan wildkamperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 10:33

franssie

Save the albatross

Afhankelijk van het weer gaan wij zeilen in NL of met de camper weg (Scandinavië of Italië). Het hangt dus erg van de weergoden af wat we gaan doen. Weet iemand een leuke tussenstop richting Denemarken, niet alles hoeft snelweg te zijn (al rijdt dat campertje wel prima 130 dus dat scheelt).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-07 14:27
Wij gaan binnenkort met een (gehuurde) vouwwagen Cabanon Mali 2.0 op stap. Ik ben me aan het orienteren voor campings in Frankrijk. We hebben een kleine man van eind 2 en zoeken een camping waar wat te doen is voor ons/hem. Dit in een straal van ongeveer 6-8 uur rijden vanaf omgeving Den Haag (beetje de lijn (Noord) Bretagne - Dijon). Ik zou een aantal campings willen aandoen in 3 weken (zegge 3). Ik vind het behoorlijk lastig campings te zoeken, temeer omdat ik niet geconditioneerd ben in kamperen toen ik jong was. De grote campings schrikken af vanwege de massaliteit, maar wel garantie dat alles er is. De kleine campings ben ik bang dat je op een camping komt te staan bij een dorp die leegloopt (2 jaar geleden meegemaakt in de omgeving van Reims).

Hebben jullie nog mooie tips, of goede herinneringen aan campings niet te diep in Frankrijk? Of wellicht nog goede campingorganisaties? (bv Flower Campings bv. of iets dergelijks?)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-07 16:24
Een onverwachts pareltje.
http://domainedetrestraou.com/en/

[ Voor 46% gewijzigd door tafmaf op 09-07-2019 21:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Een kleine man van 2? Een zandbak met een glijbaan is al voldoende om hem te vermaken. Zorg dat je zelf ook wat te doen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64

B64

@Jochem : op eurocampings.nl kun je uitgebreid zoeken op voorzieningen, grootte en ligging van campings. En anders op anwbcampings.nl. Leeglopende dorpen voorkom je er niet mee, maar het kan nooit kwaad om reviews op bv Zoover te checken (en die met een korrel zout te nemen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

franssie schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 18:44:
Afhankelijk van het weer gaan wij zeilen in NL of met de camper weg (Scandinavië of Italië). Het hangt dus erg van de weergoden af wat we gaan doen. Weet iemand een leuke tussenstop richting Denemarken, niet alles hoeft snelweg te zijn (al rijdt dat campertje wel prima 130 dus dat scheelt).
Komende vanaf waar? Want vanaf ons rijd je (van de snelweg af) binnen 12 uur naar Kopenhagen (en dat ligt toch al een aardig eind Denemarken in!)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

B64 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 22:05:
@Jochem : op eurocampings.nl kun je uitgebreid zoeken op voorzieningen, grootte en ligging van campings. En anders op anwbcampings.nl. Leeglopende dorpen voorkom je er niet mee, maar het kan nooit kwaad om reviews op bv Zoover te checken (en die met een korrel zout te nemen...)
Zoover heeft jammer genoeg niet hele uitgebreide filter mogelijkheden, maar je kunt wel weer alle campings in een regio/provincie selecteren en dan sorteren op cijfer van jouw gezinssamenstelling (bv ouders met jonge kinderen). Zo krijg je een behoorlijk goed beeld van de camping, vaak staan op Zoover ook meer foto's van de camping en omgeving dat op de website van de camping zelf.

1 van mijn eisen is toch wel schoon sanitair dus als dat al geen hoog cijfer heeft op Zoover dan schrijf ik de camping al :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Heeft iemand een tip voor een goede kleinschalige camping in de Eifel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-07 15:23
groggy schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 11:25:
Campingpark Eifel in Waxweiler.
https://ferienpark-waxweiler.de/en/camping-eifel/
Hebben hier twee jaar geleden gestaan. Ligt aan een riviertje, op loopafstand van het dorpje Waxweiler met alle voorzieningen die je eventueel nodig kan hebben.
Mooie wandelingen vanaf de camping.

Oh, en het plaatselijke zwembad aan de andere kant van de rivier mag je gratis in.

Weet niet wat je precies zoekt in een camping?

[ Voor 7% gewijzigd door TheOmen op 10-07-2019 11:44 . Reden: belangrijke toevoeging :-) ]

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
Bedankt. Zetten we in de shortlist. Evt 2e stop.
B64 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 22:05:
Thanks, die gebruik ik beiden. Maar door de overvloed van campings toch best lastig om hierin te zoeken. Ik merk dat de streek zelf ook belangrijk is. We zijn ooit in de Perigord (bij Sarlat / Montignac) geweest. Dat had een combinatie van mooie weggetjes, dorpjes, toerisme maar wmb net iets te ver zuidelijk. Iets toeristisch is wel belangrijk anders is er niets te doen. Misschien eens even zoeken naar een overzicht van de meest bezochte plaatsen in Frankrijk in de vakantie. Of wellicht overzicht met de meeste campings :).
Chaoss schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 07:51:
Zoover heeft jammer genoeg niet hele uitgebreide filter mogelijkheden, maar je kunt wel weer alle campings in een regio/provincie selecteren en dan sorteren op cijfer van jouw gezinssamenstelling (bv ouders met jonge kinderen). Zo krijg je een behoorlijk goed beeld van de camping, vaak staan op Zoover ook meer foto's van de camping en omgeving dat op de website van de camping zelf.

1 van mijn eisen is toch wel schoon sanitair dus als dat al geen hoog cijfer heeft op Zoover dan schrijf ik de camping al :+
Dat is een goede tip. Bedankt.
Jelte schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 21:07:
Een kleine man van 2? Een zandbak met een glijbaan is al voldoende om hem te vermaken. Zorg dat je zelf ook wat te doen hebt.
Laten we zeggen dat we beiden snel verveeld zijn en er graag 'op uit' trekken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-07 22:47

ST10©DE

Dus.............

Jochem schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 13:16:
We zijn ooit in de Perigord (bij Sarlat / Montignac) geweest. Dat had een combinatie van mooie weggetjes, dorpjes, toerisme maar wmb net iets te ver zuidelijk.
Dat is precies waar wij over anderhalve week heen gaan. Heb je nog tips voor die omgeving?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Wailing_Banshee schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 07:42:
[...]

Komende vanaf waar? Want vanaf ons rijd je (van de snelweg af) binnen 12 uur naar Kopenhagen (en dat ligt toch al een aardig eind Denemarken in!)
Muiden. Met de camper proberen we in transit meestal max 5 a 6 uur te rijden en wanneer in de regio max 3. Hoewel ik zelf rijden leuk vind, is voor mij 12 uur te saai, en ik heb vakantie dus mag het wel een dagje extra kosten, ik heb toch nooit een specifiek plan en laat me door het weer leiden.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
ST10©DE schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 13:43:
[...]

Dat is precies waar wij over anderhalve week heen gaan. Heb je nog tips voor die omgeving?
Wat wij erg leuk vonden is kanovaren op de Dordogne en de diverse avondmarktjes, waarbij er op een plein in een dorp allemaal kraampjes met (warme) etenswaren worden opgezet, waar je lekker eten kan eten halen en dit oppeuzelen aan een lange tafel. Altijd druk en erg sfeervol. Ook de dorpjes daar waren leuk zoals Sarlat.

[ Voor 5% gewijzigd door Jochem op 10-07-2019 14:59 . Reden: grammatix ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel-Rebel
  • Laatst online: 21-07 17:12
2 weken geleden voor de 1e keer mijn katoenen Obelink tent opgezet en gebruikt.
Vóóraf 1x als test opgezet en hier dus live, binnen 10min stond hij strak op zijn plek. In deze periode heeft de temperatuur 36 graden aangetikt en qua hitte/warmte was het in de avond goed te doen, zonder slaapzak/deken zelfs koud.
Ik had nog een tarp die qua formaat precies goed valt over de 'voortent' waardoor je toch wat extra schaduw en ruimte creëert. Overdag was het uiteraard warm in de tent maar hier hoefde ik afgezien van wat spullen er uit halen niet te zijn. In uiterste gevallen kan de tent zelfs zonder buitendoek gebruikt worden.

Tijdens het inpakken was het wel even flink borstelen om al het stof, gras, naalden, etc. er af te krijgen...iemand hier nog tips voor???

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jochem
Rebel-Rebel schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 15:00:
[...]

Tijdens het inpakken was het wel even flink borstelen om al het stof, gras, naalden, etc. er af te krijgen...iemand hier nog tips voor???
strobezem
Afbeeldingslocatie: https://www.hornbach.nl/data/shop/D04/001/700/349/17/DV_8_3854052_Anwendung_20140121151115.jpg
Een strobezem is wmb ideaal voor het betere cleanup werk in en op een tent. Werkt sneller voor grote oppervlakten en kun je ook snel je grondzeil mee schoon krijgen. En heeft de perfect 'zachtheid' zodat niets beschadigd. Zeker als je de steel iets inkort is deze prima op te bergen in een dakkoffer ofzo.

[ Voor 26% gewijzigd door Jochem op 10-07-2019 15:11 . Reden: ander plaatje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel-Rebel
Jochem schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 15:06:
[...]

strobezem
[Afbeelding]
Een strobezem is wmb ideaal voor het betere cleanup werk in en op een tent. Werkt sneller voor grote oppervlakten en kun je ook snel je grondzeil mee schoon krijgen. En heeft de perfect 'zachtheid' zodat niets beschadigd. Zeker als je de steel iets inkort is deze prima op te bergen in een dakkoffer ofzo.
:X zoiets hadden we al maar ik dacht meer aan een of andere spraycoating die het katoen laat ademen maar toch (makkelijker) vocht en vuil afstoot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Rebel-Rebel schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 15:00:
2 weken geleden voor de 1e keer mijn katoenen Obelink tent opgezet en gebruikt.
Vóóraf 1x als test opgezet en hier dus live, binnen 10min stond hij strak op zijn plek.
Welke? En met hoeveel kabouters?
Een Miami in je eentje in 10 minuten is wel euh.. ongelofelijk..

[ Voor 14% gewijzigd door Bacchus op 10-07-2019 15:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rebel-Rebel
Bacchus schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 15:42:
[...]

Welke? En met hoeveel kabouters?
Een Miami in je eentje in 10 minuten is wel euh.. ongelofelijk..
De miami in je 1tje in 10 minuten is een uitdaging maar het betreft de London 3 ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B64

B64

Jochem schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 13:16:

Thanks, die gebruik ik beiden. Maar door de overvloed van campings toch best lastig om hierin te zoeken. Ik merk dat de streek zelf ook belangrijk is. We zijn ooit in de Perigord (bij Sarlat / Montignac) geweest. Dat had een combinatie van mooie weggetjes, dorpjes, toerisme maar wmb net iets te ver zuidelijk. Iets toeristisch is wel belangrijk anders is er niets te doen. Misschien eens even zoeken naar een overzicht van de meest bezochte plaatsen in Frankrijk in de vakantie. Of wellicht overzicht met de meeste campings :).
Zeker in Frankrijk is het handig om eerst eens uit te zoeken welk gebied je heen wilt, en daarna geschikte campings zoeken in dat gebied. Anders is het inderdaad niet te doen. Desnoods mbv Google Maps: zoek eerst stad/streek en daarna op 'camping'. 't Is net schieten met hagel en kost dus wat tijd, maar op die manier hebben wij al heel wat campings gevonden die bij andere sites niet eens naar boven komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

franssie schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 14:42:
[...]

Muiden. Met de camper proberen we in transit meestal max 5 a 6 uur te rijden en wanneer in de regio max 3. Hoewel ik zelf rijden leuk vind, is voor mij 12 uur te saai, en ik heb vakantie dus mag het wel een dagje extra kosten, ik heb toch nooit een specifiek plan en laat me door het weer leiden.
Ik ken het gevoel (met een cabrio :p) Maar het hangt wel van de omgeving af. Toen we vorige maand terugreden van Denemarken naar huis zijn we ook van de snelweg afgegaan toen we op Jutland zaten en toen via Noord Duitsland naar huis gereden (via het Elbe pontje, zeker de moeite waard, maar ook errug druk, zeker in het Pinkster weekend, maar volgens mij nog steeds beter dan in Hamburg in de file te staan :p). Prachtige omgeving, vooral tussen Hamburg en Nederland. Qua campings geen idee, aangezien we in 1 stuk naar huis reden (we wonen net over de grens in Groningen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yukkie
  • Laatst online: 11:41

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

groggy schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 11:25:
Iets zuidelijker ook goed? Vlak onder Trier, in Saarland: http://landgutgirtenmuehle.de/nl/
Of anders als tip uit de KCK van afgelopen maand, in de buurt van Monschau: https://www.camp-hammer.de
Zelf ga ik graag naar het Ahrtal: http://viktoria-station.de/

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Waar drinken jullie bier en/of wijn uit op de camping (behalve direct uit de fles)? Gewoon plastic meuk, of een RVS beker, of zelfs glas mee van huis?

Zelf drink ik het nu gewoon uit zo'n oude mepal mok. Werkt op zich prima maar was ook wel benieuwd of zo'n RVS beker daarvoor prettiger is. Je hebt ook van die plastic wijn en bierglazen, maar daarvan vraag ik mij af of het naast een optisch verschil echt anders is voor je drankje. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:04

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Gonadan schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 13:59:
Waar drinken jullie bier en/of wijn uit op de camping (behalve direct uit de fles)? Gewoon plastic meuk, of een RVS beker, of zelfs glas mee van huis?

Zelf drink ik het nu gewoon uit zo'n oude mepal mok. Werkt op zich prima maar was ook wel benieuwd of zo'n RVS beker daarvoor prettiger is. Je hebt ook van die plastic wijn en bierglazen, maar daarvan vraag ik mij af of het naast een optisch verschil echt anders is voor je drankje. :P
Ik heb plastic speciaalbierglazen voor dit soort dingen :+ Komen van een festival.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-07 15:23

Ga geen speciale glazen meesjouwen voor bier/wijn, dus een plastic beker, die ook dienst doet als koffiemok, limonadebeker en evt dessert-kop :9

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:39
Mijn vriendin heeft ook zo'n picknickset cadeau gekregen met wat van die kleine wijnglaasjes, bordjes en bestek in een koeltas. Die tas hebben we verder afgevuld met nog wat kommetjes, koffiebekers, slabestek en dat soort zooi. En daarin ook twee hard kunststof festivalbekers waar je prima bier uit kunt drinken. Al gaat bier op de camping inderdaad vaak uit blik of fles.

Wijn direct uit de fles is wat kansloos, maar daarvoor hebben we dus die wijnglazen in die set. :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
TheOmen schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 14:04:
Ga geen speciale glazen meesjouwen voor bier/wijn, dus een plastic beker, die ook dienst doet als koffiemok, limonadebeker en evt dessert-kop :9
Precies. Heb nu wat plastic glazen mee die ik toch niet gebruik, dus kan dat net zo goed inruilen voor iets beters. :P

Zoiets lijkt mij wel interessant: https://www.zwerfkei.nl/p...een-10oz-kanteen-pint-cup

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochem
Ik hou van comfort; neem gewoon wat van die kleine glaasjes mee. Echt glas dus. Duralex Picardie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:45
En wij gebruiken de Rattvik glazen van Ikea. Toch ff wat steviger en ook al ben ik niet zo'n fijnproever vind ik het wel lekkerder drinken. Oooow, nog 9 werkdagen en dan op vakantie *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hier ook kunststof rodewijnglazen, alhoewel dat niet echt optimaal drinkt. Maar we gieten er alles in, dus van yoghurt tot jus d'orange, wijn en bier.
En als iemand commentaar heeft is het antwoord steevast "je kunt kamperen of je kunt het niet" :) En dan is het commentaar meestal wel over.

Overigens gebruiken we dat zinnetje natuurlijk altijd als antwoord. "ik heb het koud", "het gras is nat", "de buren maken teveel lawaai", "het eten is niet lekker / koud" etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:50
Hier ook plastic wijnglazen, vind het heerlijk, drink thuis wel weer uit glas :)
Zondag vertrekken we naar de Vendée, weersvoorspellingen vooralsnog goed! Gelukkig hebben we tijd genoeg zondag, want het is dan Quatorze Juillet.

[ Voor 18% gewijzigd door the-edge op 12-07-2019 07:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Nu drinken wij geen alcohol, maar thuis drink ik thee alleen uit dun porselein of heel dun glas (waarbij porselein zeer zeker mijn voorkeur heeft!). Maar op vakantie gaat alles uit dezelfde (metalen, zal wel aluminium o.i.d. zijn) beker. 's morgens een kop thee, bij het avond eten cola (heel voorzichtig inschenken!), dan afspoelen indien we een nagerecht hebben, zoals bijv. vla, en dan 's avonds nog een kop thee of chocolade melk. We hebben twee messen, twee vorken, twee lepels (oftewel twee besteksetjes), twee bekers en twee borden bij ons. Dus veel keuze hebben we niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Vriendinlief wilde persé van die RVS bekers hebben:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0607/0325/products/KSSC16-4PK.jpg?v=1554503725

Niet goedkoop, maar het drinkt erg fijn. Bier, water, thee, frisdrank. Erg. Wijn geen idee, dat drink ik nauwelijks.
Je kunt er ook van die hoesjes bijkopen zodat je je fikken niet brand als er hete thee/koffie in zit. Dat is ook fijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Jelte schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 08:56:

[Afbeelding]

Niet goedkoop, maar het drinkt erg fijn. Bier, water, thee, frisdrank. Erg. Wijn geen idee, dat drink ik nauwelijks.
Je kunt er ook van die hoesjes bijkopen zodat je je fikken niet brand als er hete thee/koffie in zit. Dat is ook fijn :D
Daarom hebben die van ons een oor! (hmm, zou ook best RVS kunnen zijn, we hebben ze ooit gekregen, toen we voor het eerst gingen kamperen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@Wailing_Banshee oor kan ook handig zijn, maar niet tijdens kamperen. Dat pakt zo lastig in. En een stofje om je warme beker is heerlijk als het fris is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Met een oor heet het een mok. Dat is inderdaad meestal RVS en het oor is vaak ook nog zo'n karabijnhaak zodat hij hip aan je rugtas kan hangen.

Zelf heb ik liever gewoon een beker. Ze zijn ook per stuk te koop dus ik ga er eerst wel gewoon een proberen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Laatst online: 11:31

Cheezus

Luiaard

Voor hete dranken (koffie/thee) gebruiken we een dubbelwandige RVS mok. Kun je ook je handen aan warmen. Verder een verzameling mepal mokken/festival bierglazen en HEMA kinderbekers.. thuis ben ik al niet zo kritisch waaruit ik iets drink, bij het kamperen al helemaal niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@Cheezus nadeel aan dubbelwandig, vind ik dat het zo lang duurt voordat je het kunt drinken. Denk je, nu zal het wel koel genoeg zijn, verbrand je nog je lippen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezus
  • Laatst online: 11:31

Cheezus

Luiaard

Dat klopt :P Gelukkig drink ik thuis meestal ook uit dubbelwandige glazen dus dat ben ik wel gewend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Laatst online: 11:41

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Over mokken gesproken: Ik moet ook weer een paar nieuwe hebben. Ik had van die "klassieke" Mepal dingen (je weet wel, dat model dat al tig jaar bestaat), die blijkbaar toch niet zo hitte vast zijn. Toen ik er heet water in goot voor de thee, ontstond er spontaan een barst :(

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Voor thee, sea to summit, voor drank (met of zonder alcohol) 2 plasticachtige glzaen van DeWit, longdrink. Voor de whisky een waxinelichtglaasje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-07 23:13

Ik drink geen wijn :D maar voor drinken hebben wij al jaren de ikea pokal en die liggen gewoon in de aanhanger in een handdoek gewikkeld en overleven het al enkele jaren.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 12:06
Toch weer nieuwe campinggear hier, ieder jaar een beetje beter/anders (al is een tent ook gear :p)
Stapeltje Mepal spul, die klassieke borden, soepkommen en wat 'glazen'.
Daarnaast ook maar nieuwe grond/rotspennen gekocht voor de tent, er zat helaas niks bij en kon wel lenen van m'n andere tent, maar dan mis je de de volgende keer ineens. Gelukkig allemaal niet zo duur, gelijk een haringzak erbij :-)

Was nog even bang dat 23cm te kort zou zijn en dat ik echt 30 nodig had, tot ik ze net naast m'n al bestaand spul held, ook 23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

* aReaRe kijkt uit naar zijn kampeervakantie ergens in Zuid-Limburg, voor het eerst in jaren in het hoogseizoen.

Lekker deze weer gebruiken :)

Karsten 2.60

Bij aankomst (en als het regent) en vertrek deze:

Het reistentje

Dan kan de Karsten een dag van te voren voor de terugreis droog de foedraal in.

Voordeel van die kleine , die staat in 5 minuten (en nylon whatever), de Karsten doe ik in 10 minuten (alleen de basis, niet de CL en de AF) , totaal kost het mij dan 30 minuten in mijn eentje.

[ Voor 16% gewijzigd door aReaRe op 12-07-2019 23:25 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

[Afbeelding]

Ik vind RVS niet geschikt voor wijn, het veroorzaakt een soort elctrolyse op mijn tong (alsof je er een 9v blokje op duwt). Wat bij mij wel erg goed werkt is ouderwets email, dat is feitelijk staal met een laagje glas erop. Koffie smaakt, bier slaat niet dood en wijn is wat lomp maar goed te doen. En zo goed als onverwoestbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:45
Jochem schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 15:44:
[...]

Ik hou van comfort; neem gewoon wat van die kleine glaasjes mee. Echt glas dus. Duralex Picardie.
Wij ook. Hittebestendig, dus we gebruiken ze overal voor. Melk, thee, koffie wijn. Kan allemaal prima. Daarnaast zijn ze redelijk slagvast en mocht er eentje sneuvelen, dan zijn ze vrijwel overal te koop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:23
Hmmm, schijnbaar zijn wij toch meer van de luxe. Wij nemen gewoon normale wijnglazen mee (in de vouwwagen dan wel). We hebben gewoon de verpakking bewaard en daar blijven ze gewoon heel in...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Nou, onderweg naar huis .

Wij zijn een week in Dorset geweest en hebben op Golden Cap Camping in Chideock gestaan. Mooie , ruime , rustige en schone camping tegen de kust aan. Het weer was fantastisch en genoeg te doen in de buurt.

Nu een paar daagjes thuis en dan nog een week naar Zeeland.

De Zeearend stond er weer mooi bij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/p46kp7VaHTrguc9c8lnBW56F/medium.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door backupdevice op 13-07-2019 15:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-07 14:28

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Zo, uitbreiding van de luxe:

Afbeeldingslocatie: https://contents.mediadecathlon.com/p832941/k$3447e5f4ac15626ca0868c060373e436/sq/camp+bed+air+opblaasbaar+veldbed.jpg?f=700x700

Ik had al deze:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.nextchapter-ecommerce.com/Public/Products/xlarge/2351777-8717437037258-1.png

nu dus de opblaasbare lattenbodem erbij. Al met al is deze combi een stuk duurder dan mijn gewone matras thuis, en die is zelfs voor 2 personen. Prijs van de lattenbodem zou ik niet meer weten, die is echt oud...

Dat ben ik ondertussen ook, dus 11 dagen op 'n luchtbedje of veldbedje gaat 'm niet worden.

Enige nadeel is: omdat je 'm echt tot 0,4 bar moet opblazen, moet ik ook een grote pomp mee nemen.

Na Campzone weet ik of 't z'n geld waard geweest is :P
Bra-Jo schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 15:25:
Vanmorgen maar even naar De Wit gereden en een halve rug lichter weer naar huis. Man wat zijn die matten duur... :X

Maar goed, dan heb je dus wel 2x een Bardani The Summat 10 SI voor de kinderen, en voor vrouwlief en mezelf een Bardani The Summat 3D 15 SI. Ding is gadulle dikker dan het matras op ons bed. O+
Ik vroeg me af hoe jouw ervaringen na 'n jaar zijn? @Ursamajor, jij hebt er ook eentje toch?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik na een half jaar al minder tevreden was. Ik gebruik hem vrij regelmatig, ook als ik bij iemand ga logeren bijv. en ik merk dat hij, als je erop ligt, toch ietsjes leeg loopt (als je er niet op ligt blijft hij perfect "vol"). Tevens zie je (en voel je) echt de vouwlijnen, terwijl ik 'm altijd uitgerold en met de ventielen open bewaar. Hij heeft hooguit 2-3 keer 'n weekendje opgerold gezeten.

Tevens kun je niet lekker op je zij liggen, daar is het matras net te dun/zacht voor. Vandaar dat ik nu ook die lattenbodem gekocht heb, wat overigens geen optimale combi is: de lattenbodem is 70x190 en het matras 80x200. Je moet het matras er dus los opleggen. Nu slaap ik meestal rustig, dus daar verwacht ik geen problemen mee, maar jammer is het wel.

Het proefliggen was prima trouwens, ik kan nu probleemloos op m'n zij liggen :)

[ Voor 47% gewijzigd door Ardana op 13-07-2019 19:29 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter

[Afbeelding]

Heb er één binnen en zojuist pils gedronken, prima te doen, relatief gezien uiteraard. Die gaat volgende week mee, denk dat het wel gaat bevallen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 10:53

Ursamajor

Astrofotograaf

@Ardana Ik mag over 2 weken weer. Na de vorige vakantie niet meer gebruikt. Ben wel erg benieuwd, maar als we er weer niet lekker op liggen, halen we terplekke een andere. Ook omdat we wat langer dan gemiddeld zijn.
Die opblaas lattenbodem kende ik nog niet, ziet er interessant uit!

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-07 14:28

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ursamajor schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 20:26:
@Ardana Ik mag over 2 weken weer. Na de vorige vakantie niet meer gebruikt. Ben wel erg benieuwd, maar als we er weer niet lekker op liggen, halen we terplekke een andere. Ook omdat we wat langer dan gemiddeld zijn.
Die opblaas lattenbodem kende ik nog niet, ziet er interessant uit!
Lol, ik ga 'm dus ook over 2 weken weer gebruiken. Maar heb hem, oa tijdens de verhuizing/klussen van m'n huidige huis ook zo'n 2 weken gebruikt.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 10:51
* Rukapul heeft ook weer een kapitaal uitgegeven en dat is (deels) jullie schuld.

Werd op dag 3 wakker op de harde Deense grond en de nacht erop weer :( Kortom luchtbed lek.

In het kader van never waste a good crisis dit topic erbij gepakt voor de wat betere comfortabele matjes en Google maps voor campingwinkels. Dat werd dus het equivalent van Bever in een stad verderop maar dan met de Deense vermenigvuldigingsfactor... Anyway, ben nu de trotse eigenaar van een Exped Synmat 9 LW. Nu nog uitvinden hoe ik er fatsoenlijk op kan slapen op zowel rug als zij :P

[ Voor 5% gewijzigd door Rukapul op 13-07-2019 22:00 ]

Pagina: 1 ... 46 ... 266 Laatste