[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 47 ... 256 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ardana schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 19:17:
Zo, uitbreiding van de luxe:

Ik vroeg me af hoe jouw ervaringen na 'n jaar zijn? @Ursamajor, jij hebt er ook eentje toch?
Over de dunne kan ik niks zeggen, daar liggen de kinderen op. Heb ze nog niet horen klagen ;)

De dikke ben ik erg positief over. Het is geen matras zoals thuis uiteraard, maar het is een wereld van verschil met luchtbedden. Veruit de grootste verbetering is dat je geen last meer hebt van optrekkende kou, wat in GB echt wel een ding is.

Zijslapen gaat goed genoeg; kon ietsje beter, je voelt de grond niet maar je merkt dat het wel wat harder/stugger ligt dan op je rug. Maar goed, voor die paar weken vakantie per jaar...

Eén nadeel is de verpakkingsmaat, die dikke is tweepersoons en dat levert echt wel een grote rol op in de dakkoffer. Maar dat heb ik er wel voor over.

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:53
@Ardana @Ursamajor Hier ook een Bardani Summat 3D (duo) 15 bezitter, morgen gaan we er 2 weken op liggen. Hebben hier een paar weken geleden al een paar nachten op geslapen (ivm levering nieuwe bed - en de uitstel daarop :( ).

Dit beviel heel erg goed, geen leegloop gehad, prima op zij en rug geslapen, best wel enthousiast :). Nu 2 weken Frankrijk proberen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:32

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Bra-Jo schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 22:01:
[...]

Over de dunne kan ik niks zeggen, daar liggen de kinderen op. Heb ze nog niet horen klagen ;)

De dikke ben ik erg positief over. Het is geen matras zoals thuis uiteraard, maar het is een wereld van verschil met luchtbedden. Veruit de grootste verbetering is dat je geen last meer hebt van optrekkende kou, wat in GB echt wel een ding is.

Zijslapen gaat goed genoeg; kon ietsje beter, je voelt de grond niet maar je merkt dat het wel wat harder/stugger ligt dan op je rug. Maar goed, voor die paar weken vakantie per jaar...

Eén nadeel is de verpakkingsmaat, die dikke is tweepersoons en dat levert echt wel een grote rol op in de dakkoffer. Maar dat heb ik er wel voor over.
Maar hoe is de kwaliteit na 1 jaar? Daar ben ik vooral nieuwsgierig naar. Omdat ik nu echt wel merk dat hij niet nieuw meer is.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@Ardana hier een exped megamat duo. Ok na 2 jaar erg fijn laatst nog heerlijk op geslapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:24

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Wij hebben twee losse. Din en ik hebben iets afwijkende bouw en voorkeuren dus was dat wel prettig. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ook net terug van 3 weken Slovenie met de tent (Robens tent). Wat erg lekker.
Wij slapen op thermarest matten (tegenwoordig wel de dikkere) en moet zeggen dat ik die perfect vind slapen. Geen optrekkende koude en voor mij dik genoeg.

Wat ik nu weer makkelijk vond (was tip van iemand0 een electische pan om te koken. Dat ging erg lekker ondanks dat het een graag kruidvat ding was, was dat toch wel een succes. Iemand hier die dat meer doet?
En zoja iets kan aanraden?

Mmm.. andere optie bedacht: Inductie want de pannenset moet toch vervangen worden. Maar een kleine pannenset die ook op inductie werkt, is die te vinden (3 pannen + steelpannetje moet voldoende zijnen afneembaar handvat)

[ Voor 18% gewijzigd door Cyberpope op 14-07-2019 11:22 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ardana schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 22:50:
[...]

Maar hoe is de kwaliteit na 1 jaar? Daar ben ik vooral nieuwsgierig naar. Omdat ik nu echt wel merk dat hij niet nieuw meer is.
Weer niet of ik daar iets objectiefs over kan zeggen... We hebben de matten vorig jaar zomer drie weken gebruikt, en sindsdien hebben de kinderen er allebei misschien nog drie keer een nachtje op gelegen. Dus ze zijn eigenlijk nog als nieuw.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik ga in augustus kamperen in zweden. Met o.a. een meerdaagse kanotrip. Normaal maak ik gebruik van Campingaz C206 Prik cartouche flesjes. Maar zijn die wel te krijgen in Zweden? Of raden jullie iets anders aan voor Zweden? Waarbij de compactheid sowieso een vereiste is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Benzine brander.... ideaal voor dat soort tochten. Maar tegenwoordig zou ik wellicht naar dit kijken: https://outdoor-food.nl/product/biolite-campstove-2/ geen ervaringen mee. maar ziet er aantrekkelijk uit.

In zweden zelf zie je veel spiritusbranders.

Zelf ben ik heel snel van gasbranders afgestapt toen ik serieuzer ging buitensporten. Maar dat was wel eind jaren 80, begin 90. Daarna niet meer terug gegaan.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Prikcartouche vind je daar niet veel. Überhaupt campinggaz niet. Je ziet meer msr/primus gasbusjes met schoefventiel
Afbeeldingslocatie: https://blog.monrechaud.com/wp-content/uploads/2012/01/cartouche-gaz-internationale_04.jpg

Msr pocketrocket erop en gaan!

En inderdaad veel spiritus/alcoholbranders (Trangia)

En ook natuurlijk heel veel houtvuur ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Leipo op 14-07-2019 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:39
Leipo schreef op zondag 14 juli 2019 @ 18:47:
Prikcartouche vind je daar niet veel. Überhaupt campinggaz niet. Je ziet meer msr/primus gasbusjes met schoefventiel
[Afbeelding]

Msr pocketrocket erop en gaan!

En inderdaad veel spiritus/alcoholbranders (Trangia)

En ook natuurlijk heel veel houtvuur ;)
Pocket rocket ftw!

Zeker als het licht en compact moet.
Ben je nog steeds afhankelijk van gas, maar dat is in Zweden vrij gemakkelijk te vinden.

Benzine branders zijn ook fijn, maar als het echt licht en compact moet... Dan toch maar de Pocketrocket.

Heb zelf de keuze uit vanalles, van een 2 pits coleman benzine brander, 1 pits benzine en nog 2 MSR gas branders (waaronder de Picketrocket). Ligt er maar net aan wat ik ga doen. Een ding is wel zeker: priktankjes zijn a) niet de lichtste branders, b) vaak lastig te krijgen (alhoewel de lokale bouwmarkt in Montenegro me ooit (toen ik er nog een had) me wel geholpen heeft bij het schap met soldeerbenodigdheden :-))

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-05 13:14
Van het weekend weer even de vouwwagen gebruikt. Kan na 3 jaar nu eindelijk zeggen dat we de uitklaproutine eindelijk onder de knie hebben. Hij staat nu in een half uurtje. Inklappen is nog steeds lastig, maar begint ook te komen.

over 2 weken blijven we voor het eerst een keer in Nederland kamperen. Normaal gaan we altijd naar het buitenland, maar mijn vrouw is inmiddels 30 weken zwanger, dus we willen niet te ver weg dit jaar. Hopelijk gaan de temperaturen nog wat omhoog over 2 weken, dan is het prima.

Goed dat we van het weekend nog even een nachtje weg zijn geweest, want we kwamen er achter dat mijn vrouw echt niet meer fatsoenlijk op het harde matras van de vouwwagen kan liggen. Ze krijgt echt heel erge last van haar onderrug en bilspier. We hebben er al een topper over, maar dit is voor haar niet voldoende. Dus nu zitten we even te kijken wat we moeten doen. Misschien voor haar een goed luchtbed kopen. Of misschien alles eruit en een 2persoonsluchtbed er in, maar dan lig je heel de nacht te schommelen volgens mij.

Misschien zijn er wat 'zwaardere' Tweakers aanwezig die een idee of suggestie hebben?

[ Voor 3% gewijzigd door Rudolf op 15-07-2019 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:14

Metro2002

Memento mori

Ik heb onlangs ook weer wat kampeer spullen gekocht voor fietsvakanties en autovakanties en alhoewel ik erg graag gewoon wil wildkamperen is dit helaas in deze strook van Europa niet toegestaan, wie kan me wat (kleine) campings aanbevelen die het wildkampeer gevoel toch het beste benaderen, mag in Nederland zijn maar ook in bv Duitsland in het eifel gebied of Belgie / ardennen. Moet vanuit Vlaardingen aan te rijden zijn in ongeveer 2-3u (met de auto :P ), gaat mij namelijk echt om weekendjes weg.

Ook ben ik benieuwd of er hier mensen ervaring hebben met paalkamperen en hoe druk het daar meestal is. Zou ook zonde zijn om eerst een fiks eind te fietsen en dan te zien dat het vol is :/

[ Voor 28% gewijzigd door Metro2002 op 15-07-2019 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:01

Wailing_Banshee

You're Next

Rudolf schreef op maandag 15 juli 2019 @ 09:18:
Van het weekend weer even de vouwwagen gebruikt. Kan na 3 jaar nu eindelijk zeggen dat we de uitklaproutine eindelijk onder de knie hebben. Hij staat nu in een half uurtje. Inklappen is nog steeds lastig, maar begint ook te komen.

over 2 weken blijven we voor het eerst een keer in Nederland kamperen. Normaal gaan we altijd naar het buitenland, maar mijn vrouw is inmiddels 30 weken zwanger, dus we willen niet te ver weg dit jaar. Hopelijk gaan de temperaturen nog wat omhoog over 2 weken, dan is het prima.

Goed dat we van het weekend nog even een nachtje weg zijn geweest, want we kwamen er achter dat mijn vrouw echt niet meer fatsoenlijk op het harde matras van de vouwwagen kan liggen. Ze krijgt echt heel erge last van haar onderrug en bilspier. We hebben er al een topper over, maar dit is voor haar niet voldoende. Dus nu zitten we even te kijken wat we moeten doen. Misschien voor haar een goed luchtbed kopen. Of misschien alles eruit en een 2persoonsluchtbed er in, maar dan lig je heel de nacht te schommelen volgens mij.

Misschien zijn er wat 'zwaardere' Tweakers aanwezig die een idee of suggestie hebben?
Wij hebben gewoon standaard inflatables (wel de dikkere variant, tegenwoordig) en dat ligt voor mij over het algemeen wel goed (tenzij de ondergrond echt hard is). Ik denk dat je een zwaarder lichaam door zwangerschap niet zo makkelijk kunt vergelijken met een gewoon wat zwaarder lichaam...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:47
Cyberpope schreef op zondag 14 juli 2019 @ 09:25:

Mmm.. andere optie bedacht: Inductie want de pannenset moet toch vervangen worden. Maar een kleine pannenset die ook op inductie werkt, is die te vinden (3 pannen + steelpannetje moet voldoende zijnen afneembaar handvat)
Ik heb sinds dit jaar een 1 pits inductie plaatje. Dat werkt bijzonder goed. Ook op pannen van 40 jaar oud. Als er voldoende ijzer in zit dan doet zo'n pan het gewoon.
We zijn er een week mee weggeweest in NL en hebben alles erop gekookt.
Volgende week gaat ie ook drie weken mee naar Oostenrijk en Slovenie.

Grootste uitdaging is om voldoende vermogen te kunnen krijgen maar meestal is dit wel 6A. (ongeveer 1400 watt. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

wmeester schreef op maandag 15 juli 2019 @ 11:07:
[...]

Ik heb sinds dit jaar een 1 pits inductie plaatje. Dat werkt bijzonder goed. Ook op pannen van 40 jaar oud. Als er voldoende ijzer in zit dan doet zo'n pan het gewoon.
We zijn er een week mee weggeweest in NL en hebben alles erop gekookt.
Volgende week gaat ie ook drie weken mee naar Oostenrijk en Slovenie.

Grootste uitdaging is om voldoende vermogen te kunnen krijgen maar meestal is dit wel 6A. (ongeveer 1400 watt. )
Mijn pannensets werken zeker niet, 100% alumium. Wil ook geen complete pannen meenemen, maar echt een kleine inelkaar stabelbare set.

Overigens net terug uit slovenie, maar vermogen was het probleem niet. Gewoon 10 of 16 ampere zekeringen die je zelf terug kunt zetten als ze springen.

[ Voor 10% gewijzigd door Cyberpope op 15-07-2019 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
Cyberpope schreef op maandag 15 juli 2019 @ 12:06:
[...]

Mijn pannensets werken zeker niet, 100% alumium. Wil ook geen complete pannen meenemen, maar echt een kleine inelkaar stabelbare set.

Overigens net terug uit slovenie, maar vermogen was het probleem niet. Gewoon 10 of 16 ampere zekeringen die je zelf terug kunt zetten als ze springen.
Alu pannen gaan het inderdaad echt niet doen nee, hahaha.

Het inductie plaatje wat ik heb is 2000 watt dus aan 10A heb ik echt wel voldoende. Moet alleen niet óók het koffiesetapparaat aanzetten dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Laatst online: 12:21

Pathogen

Shoop Da Whoop

Je kunt ook een ijzeren plaatje onder je pan leggen ;) zijn zelfs speciale plaatjes voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:33
Is dat Slovenie wat? Wij gaan zondag op pad, eerst een paar dagen vlakbij Wenen, dan door naar Boedapest... en de rest moeten we nog bedenken. Kleine tent bij dus kunnen overal wel terecht.

Wel eea gezien in Slovenie, maar dat waren vooral hele grote en dure campings. Natuur schijnt erg mooi te zijn en is ook wel goed te rijden vanuit Hongarije volgens mij.
Cyberpope schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:39:
Nee, hoor wij hebben op kleine camping gestaan. Die zijn er ook volop.
Hoe zitten die qua kosten? Die grote campings waren iig verre van goedkoop

[ Voor 26% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 15-07-2019 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Nee, hoor wij hebben op kleine camping gestaan. Die zijn er ook volop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:13

Lapras

Ice beam

KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:11:
Is dat Slovenie wat? Wij gaan zondag op pad, eerst een paar dagen vlakbij Wenen, dan door naar Boedapest... en de rest moeten we nog bedenken. Kleine tent bij dus kunnen overal wel terecht.

Wel eea gezien in Slovenie, maar dat waren vooral hele grote en dure campings. Natuur schijnt erg mooi te zijn en is ook wel goed te rijden vanuit Hongarije volgens mij.
Slovenië is geweldig. Overweeg Camp Bohinj bij het meer van Bohinj. Verder zijn de grotten een ochtend van je tijd waard (niet die van Postonja bezoeken, maar de andere juist). De wijnvallei is schitterend. Het kleine stukje kust met daar Piran is erg fijn, en Triëste is nabij.

Ljubljana is een van de leukste hoofdsteden van Europa: klein, autovrij centrum, erg gezellig. Iets alternatiever is Maribor in het oosten. Het mooiste is waarschijnlijk de regio van Kransjka Gora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Lapras schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:47:
[...]

Slovenië is geweldig. Overweeg Camp Bohinj bij het meer van Bohinj.
Dat was onze bedoeling, maar bij aankomst heel snel doorgereden. Druk en chaotisch. Staat hutje mutje..

Wat niet ons ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
Ik lees ook vaak dat ze geen vaste plekken hebben maar een veld waar iedereen mag staan waar ie wil. Dus denk je om 1300 uur aan te komen en een mooi plekje te hebben, loopt de camping vol en sta je om 1800 uur hutje mutje...
Wij hebben gereserveerd en gaan het beleven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Veld is een groot woord.... Ik heb geen gras gezien.
Voor kleinje tentjes kun je (volgens mij zonder stroom) leuk in een bos staan.
De rest is kaalgelopen steen / zand met bomen en staat echt hutje mutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
Cyberpope schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:45:
Veld is een groot woord.... Ik heb geen gras gezien.
Voor kleinje tentjes kun je (volgens mij zonder stroom) leuk in een bos staan.
De rest is kaalgelopen steen / zand met bomen en staat echt hutje mutje.
Ik bedoelde Slovenie in het algemeen, niet specifiek deze camping :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:36

Super_ik

haklust!

Dat camp wilden wij ook staan, maar dat was echt veel te druk. We zijn daarom doorgereden naar deze camping. Een groot grasveld, met ook vrije plekken. Maar dat voelde helemaal niet hutje-mutje. En een net toiletgebouw. Lekker zwemmen in de rivier en goed eten.

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Meer dan een stukje gras, een net toilet/douche gebouw en wat stroom heb ik ook niet nodig :p
Vanavond eens bekijken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:07

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Gister aangekomen in Slowakije en we hebben hier fantastisch plekje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/j5c7rcSQuxU7vTdmzhpek50F/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Yyi2J007WUJI21EWDkOUDmk7/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nRvQw627KBigf40jnQY4RPL2/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3XEdckGnpaybgwZHIooCsULR/medium.jpg

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wmeester
Chaoss schreef op maandag 15 juli 2019 @ 22:08:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ah, lekker fikkie stoken!!! Mooie plek hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3ck
  • Laatst online: 09-06 06:54
Welke tent zouden jullie aanraden in deze situatie?

Wij: gezin van 4 - dochter van 4 en zoontje van 10 maanden. Gericht op de toekomst willen we graag 3 slaapcabines hebben waar wij een beetje lekker in kunnen liggen (dus: >=130 het liefst 180, maar ik denk dat dat er niet in gaat zitten).

Afwegingen: we gaan kamperen omdat onze dochter het erg leuk vindt om kinderen om haar heen te hebben. Voorheen gingen mijn vriendin en ik altijd naar huisjes met daarbij flink wat ruimte om ons heen zodat we ons lekker vrij konden bewegen. Dat zoeken we zeker ook met kamperen - uiteindelijk is dat buiten dus we willen ook graag buiten zijn.

Vanwege bovenstaande willen we dus niet een al te grote footprint wb de tent. Er zijn hele mooie tenten waar we lekker veel (slaap)ruimte hebben, maar met 8mtr+ in lengte blijft er dan weinig over van de kampeerplek zijn we bang.

Tenten die we nu overwegen:
Bardani AirSpace 380 TC:
Pro:
  • er is veel mogelijkheid om eea tegen elkaar open te zetten.
  • Voldoende ruimte om te slapen
  • Footprint is relatief laag
  • Voortent is helemaal open te ritsen waardoor je een soort van luifel hebt
Con:
  • Tent is vrij zwaar
  • Wisselende berichten over Bardani
Kampa croyde 6 classic air pro TC:
Pro:
  • Voldoende ruimte om te slapen (zij het minder dan in de vorige)
  • Tent is niet zo zwaar
  • Veel lichtinval
Con:
  • Voortent is niet helemaal open te ritsen waardoor je eigenlijk altijd in de tent zit
  • Slaapplekken zijn wat klein
  • Optionele luifel is ook niet open.
Vrouwlief vindt de Bardini het mooist - ik de Kampa. Ik heb echter mijn bedenkingen over het dicht zijn van de luifels etc... maar misschien is dat licht overrated. Vandaar de post - wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Kwestie van smaak inderdaad ;) Heb je de tenten ook al in het echt bekeken? Je kan nog wel even checken in de winkel hoe groot de slaapcabines in de praktijk uitvallen. Soms lijkt het op papier heel ruim, maar dan zit je in de praktijk met een schuine wand, of een doorhangende slaapcabine.

Wat ik zie is dat de Bardani een 5-persoons is, en daarom voor de 2-persoonsslaapcabine 10 centimeter extra heeft. Ik denk dat je die ruimte wel goed kan gebruiken. De middelste slaapcabine bij de Bardani is echter maar 70 centimeter. Lijkt mij persoonlijk een beetje benauwd. Volgens mij kan je het tussenschot ook verwijderen, dan heb je opeens weer een hele ruime cabine voor 2 personen. Zo doen wij dat ook met onze Falco Havik en dan heb je heerlijk de ruimte om nog een tas / boek / lamp kwijt te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3ck
Cheesy schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 16:26:
Kwestie van smaak inderdaad ;) Heb je de tenten ook al in het echt bekeken? Je kan nog wel even checken in de winkel hoe groot de slaapcabines in de praktijk uitvallen. Soms lijkt het op papier heel ruim, maar dan zit je in de praktijk met een schuine wand, of een doorhangende slaapcabine.

Wat ik zie is dat de Bardani een 5-persoons is, en daarom voor de 2-persoonsslaapcabine 10 centimeter extra heeft. Ik denk dat je die ruimte wel goed kan gebruiken. De middelste slaapcabine bij de Bardani is echter maar 70 centimeter. Lijkt mij persoonlijk een beetje benauwd. Volgens mij kan je het tussenschot ook verwijderen, dan heb je opeens weer een hele ruime cabine voor 2 personen. Zo doen wij dat ook met onze Falco Havik en dan heb je heerlijk de ruimte om nog een tas / boek / lamp kwijt te kunnen.
Ja we zijn afgelopen zondag wezen kijken naar de tenten.. ik zit ook een beetje met die 70 cm - het idee is dat onze zoon daar op termijn komt te slapen en onze dochter dus apart ivm de veranderingen in en aan het lichaam.

We hebben inderdaad ook samen al op een stuk van 140 gelegen en een stuk van 130. 130 is prima op het moment dat het niet te warm is, maar als het warm is dan is 140+ niet verkeerd.

Falco havik (4000) hebben we inderdaad ook naar gekeken, maar die heeft toch maar 2 slaapcabines? Of zit daar ook de mogelijkheid om een extra cabine te maken? Wat me wel aanstaat aan die tenten is het gebrek aan scheerlijnen (de prijs iets minder :/ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Nu online

ST10©DE

Dus.............

Ehmm heb je echt drie slaapcabines nodig? Ik denk dat als de reden die je aangeeft een probleem wordt, het een beter idee is om tegen die tijd een bijzettentje erbij te nemen?

Onze oudste (zoon, 8) en middelste (meisje, bijna 6) slapen zonder problemen bij elkaar, ze willen dit zelfs. Als dat een probleem gaat worden komt er een bijzettentje bij ons.

[ Voor 33% gewijzigd door ST10©DE op 16-07-2019 16:55 ]

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Chaoss schreef op maandag 15 juli 2019 @ 22:08:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Camping Lazy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3ck
ST10©DE schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 16:53:
Ehmm heb je echt drie slaapcabines nodig? Ik denk dat als de reden die je aangeeft een probleem wordt, het een beter idee is om tegen die tijd een bijzettentje erbij te nemen?

Onze oudste (zoon, 8) en middelste (meisje, bijna 6) slapen zonder problemen bij elkaar, ze willen dit zelfs. Als dat een probleem gaat worden komt er een bijzettentje bij ons.
Dat is een beetje de vraag.. ik denk dat een meisje meer gesteld is op dr privacy dan een jongen. Ik kan me zo voorstellen dat als mijn dochter 9/10 is en er eea verandert ze niet echt zit te wachten op dr broertje van 5/6 die eens even met zijn tonka truck de slaapkamer komt binnen rijden :)

Het is dus de vraag inderdaad vanaf welke leeftijd ze graag in een eigen tentje wil liggen. Wat ik vervelend zou vinden is als ze min of meer richting een bijzet tent gepushed wordt ofwel moet kiezen om toch nog bij dr broertje te moeten liggen.

Maar goed blijft een goed punt - hier hebben we het ook lang over gehad en ik ben dus ook benieuwd naar verhalen met een vergelijkbare configuratie - dus meisje ongeveer 3 jaar ouder dan de jongen en dan rond de leeftijd van 8-11. Op mijn werk / directe omgeving heb ik die namelijk niet.. dus ik/wij hebben geen idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 15 juli 2019 @ 17:13:
Meer dan een stukje gras, een net toilet/douche gebouw en wat stroom heb ik ook niet nodig :p
Vanavond eens bekijken
En goede mobiele dekking O-)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@n3ck Nu al een tent uitzoeken op een situatie die over 6-7 jaar plaatsvind? Er zijn meer factoren dan het veranderende lichaam van een meisje.

Koop nu wat je nu nodig hebt.

Daarnaast, als een meisjes lichaam verandert is haar broertje niet het enige probleem.

Dat gezegd hebbende. We hebben zelf een flinke De Waard voor nu. Met een jongen van 5 en een meisje van 2. Tegen de tijd dat de niet meer bij ons in de tent willen, kopen we wel een kleinere tent en een bijzetter. En dan kan het meisje kiezen, bij ons, of bij haar broer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11-06 08:00
inderdaad zou ik me daar nu niet al druk om maken.
Onze zoon slaapt overigens soms ook al alleen in een bijzettentje. Niet omdat het moet of nodig is maar omdat ie dat leuk vind
Bij slecht weer ook lekker overdag ook spelen in "zijn tentje" en dat doet al sinds vorig jaar toen hij 8 was.
en ze kunnen ook om en om omkleden en dan pas gaan slapen als het echt een probleem is.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-04 21:34
n3ck schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 16:06:
Welke tent zouden jullie aanraden in deze situatie?

Wij: gezin van 4 - dochter van 4 en zoontje van 10 maanden. Gericht op de toekomst willen we graag 3 slaapcabines hebben waar wij een beetje lekker in kunnen liggen (dus: >=130 het liefst 180, maar ik denk dat dat er niet in gaat zitten).

Afwegingen: we gaan kamperen omdat onze dochter het erg leuk vindt om kinderen om haar heen te hebben. Voorheen gingen mijn vriendin en ik altijd naar huisjes met daarbij flink wat ruimte om ons heen zodat we ons lekker vrij konden bewegen. Dat zoeken we zeker ook met kamperen - uiteindelijk is dat buiten dus we willen ook graag buiten zijn.

Vanwege bovenstaande willen we dus niet een al te grote footprint wb de tent. Er zijn hele mooie tenten waar we lekker veel (slaap)ruimte hebben, maar met 8mtr+ in lengte blijft er dan weinig over van de kampeerplek zijn we bang.

Tenten die we nu overwegen:
Bardani AirSpace 380 TC:
Pro:
  • Voldoende ruimte om te slapen
Con:
  • Tent is vrij zwaar
  • Wisselende berichten over Bardani
Kampa croyde 6 classic air pro TC:
Pro:
  • Voldoende ruimte om te slapen (zij het minder dan in de vorige)
  • Tent is niet zo zwaar
  • Veel lichtinval
Con:
  • Voortent is niet helemaal open te ritsen waardoor je eigenlijk altijd in de tent zit
  • Slaapplekken zijn wat klein
  • Optionele luifel is ook niet open.
Vrouwlief vindt de Bardini het mooist - ik de Kampa. Ik heb echter mijn bedenkingen over het dicht zijn van de luifels etc... maar misschien is dat licht overrated. Vandaar de post - wat zouden jullie doen?
Ik vind beide tenten mooi, kleurstelling van de Bardani spreekt mij het meeste aan. Plus de extra ruimte in de breedte. Probleem met dit soort tenten is dat je rondom de tent nog 1 á 2 meter vrij moet houden voor de scheerlijnen. Dan heb je dus een oppervlakte nodig van minimaal 6 bij 9,5 meter. Verder wil je ook nog ruimte om je tent heen hebben. Dus dat wordt een flinke kampeerplaats, niet elke camping heeft deze ruime plaatsen.

Qua gewicht zijn het beide geen lichte jongens. Hoe ga je dit meenemen? Heb je een kleine aanhangwagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:34

vhal

ಠ_ಠ

Zo te zien is dit de nieuwe kleurstelling :) Het blijft een mooie tent, die Zeearend (y)

Onze Havik4000 had ook gedeeltelijk de nieuwe kleurstelling al was dat niet helemaal de bedoeling. Maar gelukkig is Bax nu bezig om een nieuwe luifel te maken in de oude kleurstelling :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 14:18

backupdevice

Boeh!

vhal schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 08:16:
[...]

Zo te zien is dit de nieuwe kleurstelling :) Het blijft een mooie tent, die Zeearend (y)

Onze Havik4000 had ook gedeeltelijk de nieuwe kleurstelling al was dat niet helemaal de bedoeling. Maar gelukkig is Bax nu bezig om een nieuwe luifel te maken in de oude kleurstelling :P
Dat is goede service
n3ck schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 16:43:
[...]

Falco havik (4000) hebben we inderdaad ook naar gekeken, maar die heeft toch maar 2 slaapcabines? Of zit daar ook de mogelijkheid om een extra cabine te maken? Wat me wel aanstaat aan die tenten is het gebrek aan scheerlijnen (de prijs iets minder :/ )
Je kan bij de Falco een aangepaste slaap cabine krijgen. Hebben wij ook en dat is perfect.

Mijn kids zijn nog klein en slapen het liefst bij ons dus hebben wij nu 1 grote cabine waar wij allemaal slapen . Daarnaast hebben wij nog een volwaardige 1 persoons cabine waar wij nu alle kleding en eten hebben staan zodat wij een lekker opgeruimde woon ruimte hebben .

Zijn de kids groter kunnen wij 3 cabines maken zodat iedereen zijn eigen plek heeft .

Super handig.

Ander voordeel van een Falco is idd dat je geen scheerlijnen nodig hebt . Onze zeearend is huge maar door het ontbreken van lijnen valt het relatief wel mee .

Dat viel vorige week in de UK op. Daar zag je veel tenten die kleiner waren maar doordat zij tientallen scheerlijnen moesten gebruiken hadden die meer ruimte nodig met een 4 persoons tent dan wij met de Zeearend .

We hebben dan ook veel kijkers gehad naar onze tent want een tent zonder scheerlijnen kennen ze daar niet.

De prijs ... tja die is stevig . Zoek ff op mijn naam hier ... er staat ergens een vergelijking in ervaring tussen onze eerdere Bardani en deze Falco.

[ Voor 18% gewijzigd door backupdevice op 17-07-2019 08:55 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Nu online

ST10©DE

Dus.............

Metro2002 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 10:19:
Ik heb onlangs ook weer wat kampeer spullen gekocht voor fietsvakanties en autovakanties en alhoewel ik erg graag gewoon wil wildkamperen is dit helaas in deze strook van Europa niet toegestaan, wie kan me wat (kleine) campings aanbevelen die het wildkampeer gevoel toch het beste benaderen, mag in Nederland zijn maar ook in bv Duitsland in het eifel gebied of Belgie / ardennen. Moet vanuit Vlaardingen aan te rijden zijn in ongeveer 2-3u (met de auto :P ), gaat mij namelijk echt om weekendjes weg.

Ook ben ik benieuwd of er hier mensen ervaring hebben met paalkamperen en hoe druk het daar meestal is. Zou ook zonde zijn om eerst een fiks eind te fietsen en dan te zien dat het vol is :/
Je hebt ongetwijfeld al hier gekeken...?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3ck
@MichielK71: we hebben een vrij grote auto (passat variant) en we zetten daar nog een dakkoffer op. Qua ruimte moet dat lukken lijkt me. Qua oppervlakte van de kampeerplek willen we minimaal 100m2. Op kleine plekken hoeven we niet te staan - we gaan voor ruimte (en hopelijk ook nog wat rust) :)

@backupdevice: ik heb me suf lopen zoeken naar de aangepaste slaapcabine voor de Falco, maar ik heb hem niet gevonden. Heb je misschien een link? Geen scheerlijnen spreken me ook wel aan namelijk. Aangezien je ze beide hebt: hoe groot zijn die Zeearend en Havik 4000 ingepakt? Beide zijn mooie tenten nl - zeker met dat luifel!

[ Voor 14% gewijzigd door n3ck op 17-07-2019 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

n3ck schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 09:48:
@MichielK71: we hebben een vrij grote auto (passat variant) en we zetten daar nog een dakkoffer op. Qua ruimte moet dat lukken lijkt me. Qua oppervlakte van de kampeerplek willen we minimaal 100m2. Op kleine plekken hoeven we niet te staan - we gaan voor ruimte (en hopelijk ook nog wat rust) :)

@backupdevice: ik heb me suf lopen zoeken naar de aangepaste slaapcabine voor de Falco, maar ik heb hem niet gevonden. Heb je misschien een link? Geen scheerlijnen spreken me ook wel aan namelijk. Aangezien je ze beide hebt: hoe groot zijn die Zeearend en Havik 4000 ingepakt? Beide zijn mooie tenten nl - zeker met dat luifel!
Bax heeft deze te koop. Kost 100 euro.

De Zeearend is een 6 persoons tent en heeft 4 zakken met een totaal gewicht van 69 KG .

Ik heb geen Havik .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Plaatje van Havik 4000 ingepakt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3JvWIDf3NASycOaglsjUF1ZY/full.jpg
(Deze foto is van een tweaker en zou nog ergens in dit forum moeten staan. Via Google kan ik wel het plaatje vinden, maar niet meer de locatie in dit topic. Credits dus naar de originele poster ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Yep zo ziet het bij de Zeearend ook uit .

Als je geen stationwagen hebt is een bagage wagen wel aan te raden. Zowiezo is dat een aanrader. Wij nemen alles mee in de bagage wagen en de Fiesta is daarom bijna helemaal leeg, op wat slaapzakken en kussens na.

[ Voor 39% gewijzigd door backupdevice op 17-07-2019 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
backupdevice schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 10:14:
Yep zo ziet het bij de Zeearend ook uit .

Als je geen stationwagen hebt is een bagage wagen wel aan te raden.
Valt mee hoor. Wij zijn met z'n 2-en en 1 baby en proppen alles in een Astra K hatchback. In Nederland ook nog fietsen achterop en ik wil meestal vrij zicht door de achterruit 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Cheesy schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 10:16:
[...]

Valt mee hoor. Wij zijn met z'n 2-en en 1 baby en proppen alles in een Astra K hatchback. In Nederland ook nog fietsen achterop en ik wil meestal vrij zicht door de achterruit 8)
Wij hebben een Fiesta en 2 kids... alleen de zeearend is al teveel voor de ruimte in de Fiesta 😀

Zo ziet dat er bij ons uit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/O1xfY2bMGiMIzu5vNLyr6gEZ/full.jpg

Best een uitdaging geweest, want die Fiesta mag maar 560KG ongeremd trekken. De wagen + tent zijn al gecombineerd 240KG en dan moet de rest van de kit nog mee. We hebben alles wat je kan bedenken bij - bbq, 4 volwaardige stoelen, goede luchtbedden, koelkastje, 2 tafels etc - en nog is het totaal van de bagage wagen 500KG.😀

Altijd leuk om de camping gasten te zien kijken als ze zien wat wij allemaal uit dat bakje halen :D :D

[ Voor 69% gewijzigd door backupdevice op 17-07-2019 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3ck
@Cheesy Thanks! Dat is dus waarschijnlijk iets van 1mtr * 50cm bijelkaar als ik dat zo zie toch? @backupdevice: dat klopt toch ongeveer wel?

We hebben een stationwagen (volkswagen passat laatste model) inderdaad met dus een dak koffer als we de tent kopen. Ik ben bang dat het anders erg lastig gaat worden :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
En wij zo :)
Dit was op camping Hartje Groen een dikke maand geleden.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/dLbRjzM/IMG-2352.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/WDJHmHG/IMG-2342.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

n3ck schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 10:33:
@Cheesy Thanks! Dat is dus waarschijnlijk iets van 1mtr * 50cm bijelkaar als ik dat zo zie toch? @backupdevice: dat klopt toch ongeveer wel?

We hebben een stationwagen (volkswagen passat laatste model) inderdaad met dus een dak koffer als we de tent kopen. Ik ben bang dat het anders erg lastig gaat worden :)
Ja klopt wel ongeveer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Cheesy schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 10:34:
En wij zo :)
Dit was op camping Hartje Groen een dikke maand geleden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gaaf!

Andere tip is trouwens om de kapstok te kopen indien je voor de Falco gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:58
Cheesy schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 10:13:

[Afbeelding]
(Deze foto is van een tweaker en zou nog ergens in dit forum moeten staan. Via Google kan ik wel het plaatje vinden, maar niet meer de locatie in dit topic. Credits dus naar de originele poster ;))
@Cheesy, ik voelde mij uitgedaagd: het origineel is van @vhal in vhal in "[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
n3ck schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 09:48:
Ik heb zelf een Peugeot 508 SW die qua bagageruimte denk ik wel vergelijkbaar is met jouw Passat. Wellicht dat wij veel meer meenemen maar met 2 personen heb ik de auto vol met de bank plat. Dan gaat er ook nog een dakkoffer mee.

Nu hebben wij een Robens Vista 500 tent, nemen een losse koelkast mee (type Mobicool, maar dan 30 jaar oud). Daarbij een krat of 7, vouwstoelen in hun hoes, 2 tafels, 2 grote luchtbedden (van die hele dikke van 45 cm) losse pop-up tent voor onderweg en nog wat zooi. Dat gaat in de auto. In de dakkoffer gaan 3 weekendtassen (1 voor mij, 1 voor de vriendin, 1 met handdoeken) en de slaapzakken en de kussens.

Als jij alles in een Passat krijgt met de bank rechtop en een dakkoffer wil ik graag weten hoe je dit doet. Dan doe ik het ook op die manier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-05 09:16

mutsje

Certified Prutser

Waar halen jullie geperforeerd grondzeil. Wij hebben een de waard vergrote zilvermeeuw maar met maximale 6x6mtr wat ik kan vinden online red ik dat volgens mij niet? Vrijbuiter verkoopt het ook amper meer. Obelink heeft het niet :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
mutsje schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 16:47:
Waar halen jullie geperforeerd grondzeil. Wij hebben een de waard vergrote zilvermeeuw maar met maximale 6x6mtr wat ik kan vinden online red ik dat volgens mij niet? Vrijbuiter verkoopt het ook amper meer. Obelink heeft het niet :S
In meerdere delen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Dit spul? https://www.obelink.nl/goldcamp-pe-grondzeil.html

Heb vorige week 2x3 gekocht, das denk ik al te groot :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:34

vhal

ಠ_ಠ

Cheesy schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 10:13:

[Afbeelding]
Klopt, dat is onze tent :P De groene zak is van het optionele voorscherm. Inmiddels is het aantal zakken wel toegenomen met 2 :P Eén voor de dakluifel en de andere voor de organiser. Al met al een behoorlijk pakket maar het komt eigenlijk maar één keer per jaar voor dat we de gehele Havik meenemen. Voor de kortere periodes nemen we alleen het basisdeel en luifel mee en voor de weekenden hebben we een opblaastent :)

Vooralsnog past alle bagage + twee jonge kinderen in de auto (Honda Civic Tourer) met wat hulp van een dakkoffer. Vorig jaar nog gelukt om alles in een Renault Clio Estate te proppen maar dat reed niet helemaal lekker :X

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:26

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Iemand ervaring met een Vango 6 persoons tunneltent met opblaasbare buizen?

Dan doel ik op de algemene kwaliteit van dit soort tenten.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
MichielK71 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 15:22:
[...]

Ik heb zelf een Peugeot 508 SW die qua bagageruimte denk ik wel vergelijkbaar is met jouw Passat. Wellicht dat wij veel meer meenemen maar met 2 personen heb ik de auto vol met de bank plat. Dan gaat er ook nog een dakkoffer mee.

Nu hebben wij een Robens Vista 500 tent, nemen een losse koelkast mee (type Mobicool, maar dan 30 jaar oud). Daarbij een krat of 7, vouwstoelen in hun hoes, 2 tafels, 2 grote luchtbedden (van die hele dikke van 45 cm) losse pop-up tent voor onderweg en nog wat zooi. Dat gaat in de auto. In de dakkoffer gaan 3 weekendtassen (1 voor mij, 1 voor de vriendin, 1 met handdoeken) en de slaapzakken en de kussens.

Als jij alles in een Passat krijgt met de bank rechtop en een dakkoffer wil ik graag weten hoe je dit doet. Dan doe ik het ook op die manier :)
Tja als je een weekendtas met handdoeken meeneemt voor twee personen dan kan ik mij voorstellen dat je nog heul veel meer meeneemt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
@MichielK71 Blaas je de luchtbedden soms thuis al op?

Toen wij nog met de tent gingen paste het met één kind nog in een Ibiza en met twee in een Clio Estate met de hoofdtent en stoelen op het dak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Dat is ook een optie ja. Voor de vergrote zilvermeeuw heb je behoorlijke lap nodig :)
KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 18:07:
[...]

Dit spul? https://www.obelink.nl/goldcamp-pe-grondzeil.html

Heb vorige week 2x3 gekocht, das denk ik al te groot :D
mja onze tent is iets van 3,5 bij 7 geloof ik. Geen kleintje zeg maar :+

[ Voor 40% gewijzigd door mutsje op 17-07-2019 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_ik
  • Laatst online: 12:36

Super_ik

haklust!

Hebben ze ‘t niet bij de Hornbach?

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Brammel
  • Laatst online: 18:36
Onze Falco Steenarend 5800 staat inmiddels al weer een week in de Franse Alpen. Na een weekje in de mei vakantie is dit de echte test. Bevalt erg goed, vooral de ruimte die je hebt wanneer je het middenstuk helemaal open ritst. Inmiddels zit ook het extra voorscherm er aan omdat het in de avond hier (omgeving Bourg d’Oisans) nog best goed afkoelt.

We missen we een beetje de extra luifel om wat extra schaduw te maken zonder dat je in de voortent zit. In de voortent merk je dat de warmte best goed blijft hangen midden om de dag. De dakluifel gaan we voor volgend jaar wel aanschaffen.

Falco Steenarend 5800 Frankrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
mutsje schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 19:08:
[...]

Dat is ook een optie ja. Voor de vergrote zilvermeeuw heb je behoorlijke lap nodig :)

[...]

mja onze tent is iets van 3,5 bij 7 geloof ik. Geen kleintje zeg maar :+
4.8 bij 20 voldoende? ;)

Edit: ow die andere is waterdicht en deze niet.. overigens heb je onder de slaapcabines meestal geen grondzeil nodig, zeker niet met dat doek wat ik hierboven link.

[ Voor 15% gewijzigd door Deveon op 17-07-2019 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Laatst online: 16:49

Cheezus

Luiaard

MichielK71 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 15:22:
[...]

Vooral minder zooi meenemen dus :) Met z'n 2en kregen we alles makkelijk in een hatchback mee, waarbij de bagage niet boven de rugleuning/hoedenplank uit kwam.
Nu met 2 kinderen erbij is het wel een station + dakkoffer geworden, maar ondanks alle extra zooi voor de kinderen en het wegvallen van de extra ruimte op de achterbank krijgen we nog steeds meer mee dan we eigenlijk nodig hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-06 15:07

André

Analytics dude

Deveon schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 20:47:
[...]

4.8 bij 20 voldoende? ;)

Edit: ow die andere is waterdicht en deze niet.. overigens heb je onder de slaapcabines meestal geen grondzeil nodig, zeker niet met dat doek wat ik hierboven link.
Wij gebruiken worteldoek, dat ademt beter en er blijft geen water in staan. Rondom 30cm uitsteek. 2 lappen van 4 bij 6 volstaan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:26
André schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 20:59:
[...]

Wij gebruiken worteldoek, dat ademt beter en er blijft geen water in staan. Rondom 30cm uitsteek. 2 lappen van 4 bij 6 volstaan wel.
Klopt wij zijn ook 2 jaar om, een verademing. Alleen het afrafelen van de zijkant van het doek is nog een issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-06 15:07

André

Analytics dude

stormfly schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 21:03:
[...]

Klopt wij zijn ook 2 jaar om, een verademing. Alleen het afrafelen van de zijkant van het doek is nog een issue.
Wij hebben 2 doeken met een soort zoom. Zit je alleen met wat haringgaten, maar dat houdt wel een paar jaar.

/Edit:
Deze: https://www.obelink.nl/eco-gronddoek.html

@mutsje Obelink heeft het wel, alleen niet lekker vindbaar

[ Voor 14% gewijzigd door André op 17-07-2019 21:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
André schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 20:59:
[...]

Wat ik link is ook worteldoek, alleen dan verstevigd en met twee gestikte zijdes. @stormfly raffelt dus minder. Het voorkomt ook dat het gras eronder gaat rotten (binnen 2 weken).

Wij gaan het nu voor het derde jaar gebruiken, dit keer op zand, en voor volgend jaar maar nieuw bestellen want ik ben te lui om het schoon te maken. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tafmaf
  • Laatst online: 11-06 22:12
stormfly schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 21:03:
[...]

Even met een soldeerbout langs de uiteinden en je bent van de rafels af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Laatst online: 10-06 16:25
Anti worteldoek bij de bouwmarkt of groencentrum.

Knippen en randjes afwerken met vlammetje (aansteker)

[ Voor 6% gewijzigd door Jochem op 18-07-2019 07:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Laatst online: 10-06 16:25
Falcon schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 18:30:
Iemand ervaring met een Vango 6 persoons tunneltent met opblaasbare buizen?

Dan doel ik op de algemene kwaliteit van dit soort tenten.
Staan bij De Wit in Schijndel opgesteld. Wij hebben en niet opblaasbare Vango tunneltent. Het is middensegment en daarmee niet De Waard ofzo. Relatief licht, maar werkt allemaal wel. Ik raad je aan echt te gaan kijken en te voelen (en te schudden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:26

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Jochem schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 07:17:
[...]

Staan bij De Wit in Schijndel opgesteld. Wij hebben en niet opblaasbare Vango tunneltent. Het is middensegment en daarmee niet De Waard ofzo. Relatief licht, maar werkt allemaal wel. Ik raad je aan echt te gaan kijken en te voelen (en te schudden)
Bedankt. Wat zou ik met schudden gaan ontdekken? :?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Deveon schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 19:05:
@MichielK71 Blaas je de luchtbedden soms thuis al op?

Toen wij nog met de tent gingen paste het met één kind nog in een Ibiza en met twee in een Clio Estate met de hoofdtent en stoelen op het dak.
Da's natuurlijk helemaal afhankelijk van wat je mee neemt. Met zo'n lomp mobicool ding heb je een Ibiza al vol. :P

Maar ik lees iets over een aparte weekendtas voor handdoeken, dan vraag je er wel een beetje om. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Wij hebben ook een curverbak voor de handdoeken. Wat moet je anders elke keer je handoek wassen als je hem gebruikt hebt?

Hoe meer ruimte je hebt hoe meer je neeeneemt. In onze octavia past veel en in de vouwwagen past ook heel veel, we missen eigenlijk nooit wat :P

En met 2 kinderen neemt de meuk aardig toe.

[ Voor 9% gewijzigd door Chaoss op 19-07-2019 06:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Chaoss schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 08:12:
Wij hebben ook een curverbak voor de handieken. Wat moet je anders elke keer je handoek wassen als je hem gebruikt hebt?
Hergebruik? Met een handdoek kan je dagen doen voordat hij gewassen moet worden. Ik heb er meestal maar twee mee. Één in gebruik, één reserve voor als de ander vies is of gewassen wordt.
En eventueel een badhanddoek als ik denk naar het strand te gaan.
Dit per persoon uiteraard. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Nahja die van ons gaan na een douchebeurt in de was en die van de kinderen hergebruiken we soms.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pathogen
  • Laatst online: 12:21

Pathogen

Shoop Da Whoop

Chaoss schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 08:12:
Wij hebben ook een curverbak voor de handieken. Wat moet je anders elke keer je handoek wassen als je hem gebruikt hebt?

Hoe meer ruimte je hebt hoe meer je neeeneemt. In onze octavia past veel en in de vouwwagen past ook heel veel, we missen eigenlijk nooit wat :P

En met 2 kinderen neemt de meuk aarsig toe.
Prachtige typo! "Reteveel" spul neem je mee zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Mijn ervaring is dat hoe groter de auto hoe meer je meeneemt. Ik denk dat als ik met een vrachtwagen op vakantie ga mijn vrouw hem alsnog vol krijgt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Chaoss schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 08:34:
Nahja die van ons gaan na een douchebeurt in de was en die van de kinderen hergebruiken we soms.
Mja, dan vraag je er dus ook wel om. :P
Wij doen rustig een dag of vijf met een handdoek afhankelijk van het weer. Als het lekker warm is dijen ze snel goed dus boven ze langer fris, met slecht weer worden ze eerder muf dus als dat echt voorspeld is neem ik een reserve mee.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:32

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Chaoss schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 08:34:
Ik weet niet hoe jij je douched, maar ik kom eigenlijk altijd schoon onder de douche vandaan... :P Dus iedere keer wassen is echt niet nodig (en duur en milieuvervuilend): er zit enkel een beetje schoon water in. Zelfs hotels wassen de handdoeken tegenwoordig niet dagelijks.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:44

Nakebod

Nope.

Meestal doe ik zo een 2-3 dagen met handdoek, dus neem er meestal 2 mee indien warm/zonnig, 3 als er toch wat vochtiger weer is voorspeld en niet zo snel kan drogen.
Na een weekje op de camping een wasje draaien. Overige kledingstukken zijn ook altijd wel uitgezocht om een week te overleven, en dan nog hou ik op één of andere manier alsnog ongebruikte kleding over :+

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Heb inmiddels een Eco-doek bij Obelisk besteld. Hartelijk dank voor het meedenken!! Kan weer in de vakantieaanhanger gedumpt worden :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Slasher schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 08:43:
Mijn ervaring is dat hoe groter de auto hoe meer je meeneemt. Ik denk dat als ik met een vrachtwagen op vakantie ga mijn vrouw hem alsnog vol krijgt :)
ik heb het eigenlijk andersom, auto's en kampeer middelen worden groter maar wat ik meesleur wordt steeds minder en dat met kids :)

Overzicht en bespreken wat je mee gaat nemen helpt erg, en de filosofie van "meer met minder" bv zakmes met kurkentrekker,zaag en schaartje scheelt veel .. magnetisch USB led-verlichting (oplaadbaar) en stukjes metaal met dubbelzijdig tape op strategische plekken ..

ik heb al jaren google keep, daarin staat de gehele campeer inventaris, wat (en waar) het in de caravan ligt .. vervolgens laat ik op de camping achter (bij de vuilstort) wat ik niet gebruikt heb ..

en vervolgens je vrouw met alles laten slepen .. geduld je bent op vakantie ze ziet vanzelf dat je achterover zit .. ze zal wellicht eerst schelden .. maar geef het tijd en ze ziet vanzelf de "waarde van luiheid" ;)

* vso denkt aan "if you can't beat them ..join them" en geloof me dat leert ze vanzelf

[ Voor 4% gewijzigd door vso op 18-07-2019 10:11 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-05 13:14
Heb jij ook zo'n vrouw die denkt dat ze in het buitenland geen winkels hebben? :)F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Rudolf schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 10:10:
[...]

Heb jij ook zo'n vrouw die denkt dat ze in het buitenland geen winkels hebben? :)F
nee denk dat het meer het type is . voor elk "event" en dagdeel een ander kleding stuk (voor elk gezinslid)
vergeet niet de make-up tafel inhoud

Want boodschappen moeten ze toch doen .. (uit eten ??? nah te duur) afgezien van de aardappels en nederlandse pindakaas,kaas, enzv .. die neem je mee >:) >:) >:) >:) :)F

[ Voor 5% gewijzigd door vso op 18-07-2019 10:15 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:16
[...]

Die van mij nam 12 rollen toiletpapier mee...8 flessen ranja en 10 bakken met kwark _O- .

En vervolgens zeggen dat het zo krap is 7(8)7

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11-06 08:00
Haha herkenbaar. Hier met de motor is de regel, alles moet in de aanhanger passen en anders gaat het niet mee. Enige uitzonder zijn de kussens die mogen in het zijspan :D

Maar dit jaar gaan we vliegen en ik zei we krijgen makkelijk alles in de handbagage, scheelt weer kosten voor een koffer en ook geen wachten of kans op verlies ( we vliegen via brussel airport)
Gaat mij nooit lukken zei ze.....
Ik had zelfs nog ruimte over en met wat pasen en meten is het mijn vrouw en voor de tas van onze zoon toch ook gelukt. Het is standaard 35 graden waar we naartoe gaan dan heb je toch alleen maar lichte kleding nodig.
Enige nadeel nu mogen we dus heel beperkt ( 100ml/1liter) vloeistoffen meenemen dus zonnebrand enzo moeten we op lokatie kopen.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

[...]

Dat op zich niet, maar die wil de hele huisraad ook in “campingeditie” hebben.

Das was nog leuk toen ik zei dat ik het rolgordijn van de achterbak gewoon dicht wou hebben. Dat is wel gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:30
Nu we het toch over inpakken hebben. Afgelopen weekend 'droog' geoefend om alles in onze Skoda Fabia + Dakkoffer te krijgen, en het gaat nog wel spannend worden.
Wat er mee gaat qua grote spullen:
- Vriendin en ik
- Hond
- Tent
- Roltafel
- Keuken
- Koelbox
- 2 campingstoelen
- Reisbench
- En dan nog alle kleine prut (dekens, kussens, kleding, pannen e.d.)

We willen de achterbak voor de binnenspiegel vrij hebben, dus niet hoger stapelen dan de achterbank. En het wordt wel echt lastig. Het scheelt dat we de tent en 1 campingstoel in de dakkoffer kwijt kunnen. Maar de roltafel past niet fatsoenlijk overdwars in de auto (omdat de hond op de achterbank zit). Dus die ligt naast mijn stoel naar achter toe. :X
Maar goed, we gaan het meemaken over een paar weken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Idd, en daarom ben ik blij dat wij qua gewicht een limiet hebben ivm met toelaatbaar trekken. Daar kan de vrouw niks tegen inbrengen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:42
[...]

Dachten ze dat maar!
Op de een of andere manier ga je altijd voller terug, als heen.... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Remy!!!! schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 10:40:
Maar de roltafel past niet fatsoenlijk overdwars in de auto (omdat de hond op de achterbank zit). Dus die ligt naast mijn stoel naar achter toe. :X
Die roltafels zijn een mooie uitvinding, scheelt een hoop ruimte. Wij hebben volgens mij een maatje kleiner. In m'n vorige auto kon dat ding overdwars precies in de achterbak.
Nu kom ik echter 1 cm tekort en moet 'ie dus ook onder de achterbank. Past net tussen de poot van de Maxicosie 2wayfix. Pfft, anders hadden we geen tafel gehad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:21
Jochem schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 07:09:
[...]

Anti worteldoek bij de bouwmarkt of groencentrum.
Hier kan toch materiaal in zitten dat zeer slecht kan zijn voor een PVC grondzeil, oplosmiddelen? Ben de naam even kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

weekmakers is het woord die je zoekt.
Die tasten je grondzeil aan, dus dan heb je een groter probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:16
Slasher schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 10:23:
Das was nog leuk toen ik zei dat ik het rolgordijn van de achterbak gewoon dicht wou hebben. Dat is wel gelukt :)
Zoiets heb ik met mijn vrouw ook afgesproken. Het mag niet hoger dan het afdekzeil. Dat de achterbank plat ligt, dat doet er dan niet toe. Die ruimte wordt ook gevuld. Hier geen kinderen, maar wel een heel grote tent en geen dakkoffer.

Mijn vrouw houdt zich goed aan die maximale hoogte. En als zij klaar is, gooi ik daarna mijn racefiets er nog even bovenop :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:30
Cheesy schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 10:48:
[...]

Die roltafels zijn een mooie uitvinding, scheelt een hoop ruimte. Wij hebben volgens mij een maatje kleiner. In m'n vorige auto kon dat ding overdwars precies in de achterbak.
Nu kom ik echter 1 cm tekort en moet 'ie dus ook onder de achterbank. Past net tussen de poot van de Maxicosie 2wayfix. Pfft, anders hadden we geen tafel gehad :+
Het leek mij erg handig qua ruimte, maar achteraf hadden wij net zo goed een klaptafel kunnen halen... :+
Maar we hebben expres een wat grotere gehaald zodat wij die thuis met feestjes e.d. ook kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Remy!!!! schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 11:07:
[...]

Het leek mij erg handig qua ruimte, maar achteraf hadden wij net zo goed een klaptafel kunnen halen... :+
Maar we hebben expres een wat grotere gehaald zodat wij die thuis met feestjes e.d. ook kunnen gebruiken.
Op zich hebben wij er goed schik mee, ik zou het iedereen aanbevelen. Maar de lengte van het onderstel is dus iets om in de gaten te houden.
Herkenbaar, ik moet ook 5x per jaar naar zolder om dat ding voor feestjes / bbq's weer voor de dag te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Ik kende het concept roltafel nog niet. Scheelt misschien dat ik ook niet echt in de markt ben voor een nieuwe tafel :) Maar wel handig om in gedachte te houden als opvolger als mijn huidige klaptafel niet meer klapt.
Huidig tafeltje is vrij compact, gok iets van 80x50 uitgeklapt, en ingeklapt 40x50x5 Staat altijd op de achterbank op 1 ztting, en daartegenaan staat de tas van de tent. Op de vloer voor de bank lukt misschien net weer niet omdat er achter 1 autostoel de campingstoeltjes staan en het misschien net niet in de hoogte past. Je hebt zo je vaste inpakmethodes :+ Betwijfel het in mijn geval compacter mee te krijgen is.

Pagina: 1 ... 47 ... 256 Laatste