[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 4 ... 276 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:39

Reley

Zoom Zoom

Beloofde foto's
Wegrijden... Althans. Alles klaargezet om weg te rijden, maar moest nog wachten op moeder de vrouw.... Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2zho76c.jpg

En neergeplempt op de camping!
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2u7njvk.jpg
Ja vloerbedekking onder de luifel is te klein. Maar dat is nog het tapijt wat bij de vorige caravan in de voortent lag.
Voor onder de luifel groot genoeg tot hij echt versleten is...
Nu zitten 2 weken de broer van mijn vrouw en zijn kids erin, daarna mag ikzelf eens een keer op vakantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 20:59
Wij hebben altijd een laptop en een tablet mee. Reden, wij geocachen. Maar of dat nou iets met kamperen te maken heeft, nou nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
koelkast schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 22:47:
Met compact doel ik niet zozeer geschikt voor backpacken. Ze moeten samen met alle andere spullen in een bagagewagentje passen. Gewicht boeit niet, grootte is ook niet heel belangrijk, maar het moeten niet van die alu_stoelen zijn met een ronde rugleuning, die opgeklapt nogal wat ruimte innemen.
Bij bever (normaal te duur voor me) zag ik een leuke deal, met 2e stoel voor 10 euro. Vouwstoel zonder afkneleffect. Ik woon 300 meter van de bever, maar niet op voorraad.. Dan maar online, morgen bezorgd :) ik laat het weten...
De stoelen inmiddels ontvangen. Een enorme doos nog in de gang. Heel tevreden over de mooie, degelijke en prima zittende stoelen! Ze zijn vrij lang als je ze opvouwt, maar ik vind het prima prijs/kwaliteit verhouding! http://www.bever.nl/bever...id_colour=4246&ref=mobile

Nu nog op zoek naar een tarp. Ik denk dat het maar een katoenen exemplaar wordt; de tent (Vrijbuiter Adelaar 6) is ook van katoen, en polyester staat daar zo vreemd bij. Bovendien wat koeler onder katoen. Ik zit nu naar deze Hypercamp tarp van 4 bij 4 te kijken bij Obelink. De reviews zeggen (in allerlei talen _/-\o_ genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Hoe koken jullie op de camping? (Niet voor de caravan/camper/vouwwagen met keuken bezitters ;)).

Ik zat te kijken om zelf een Chuckbox te maken. Maar ik weet hoe dat gaat. Ik bedenk om iets te maken begin eraan, maar maak het nooit af ;) Dus misschien is iets anders wel slimmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:07

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Oc33xfLcmnPZMECKc6stE7Fy/full.jpg

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Hmm, dat is wel heel simplistisch.

Misschien moet ik de vraag wat uitbreiden. Waar laten jullie al het bestek/pannen etc én hoe kook je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Jelte schreef op maandag 25 juli 2016 @ 15:59:
Hoe koken jullie op de camping? (Niet voor de caravan/camper/vouwwagen met keuken bezitters ;)).

Ik zat te kijken om zelf een Chuckbox te maken. Maar ik weet hoe dat gaat. Ik bedenk om iets te maken begin eraan, maar maak het nooit af ;) Dus misschien is iets anders wel slimmer.
het liefst zo:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/13320822_10157024222195088_5518577887955040753_o.jpg
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13315336_10157024270085088_5743285416593880753_n.jpg?oh=542a39f8613d5073df1ca5685133e9de&oe=582D4F01
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13335977_10157024270080088_8748435337266354938_n.jpg?oh=4443ec2170c50515f925de859357a660&oe=581BCD82

Maar meestal met dubbel gasstel zoals op achtergrond hier:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13335591_10157024223620088_8600852198483543623_n.jpg?oh=ded1fcb98f121fa55a542ecaf4fc6c48&oe=5825DB82

Voor opslag hebben we een collectie plastic tubs.. ideaal :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Jelte schreef op maandag 25 juli 2016 @ 16:17:
[...]

Misschien moet ik de vraag wat uitbreiden. Waar laten jullie al het bestek/pannen etc én hoe kook je?
Zo kook ik. Pannen sla je op het rekje op, bestek en servies gewoon in het plastic krat waarmee we het ook vervoeren. Al gebruik ik meestal de grillplaat. :9

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
ToolkiT schreef op maandag 25 juli 2016 @ 16:20:
[...]

het liefst zo:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Maar meestal met dubbel gasstel zoals op achtergrond hier:
[afbeelding]

Voor opslag hebben we een collectie plastic tubs.. ideaal :)
Echte carnivoren zo te zien :p

En altijd leuk zo koken, helaas niet altijd haalbaar vanwege vuurtje stook verboden/gebrek aan brandhoud/zwaarte van zo'n stellage ;)

Wel goede bijdrage :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Peetman

Tjah....

Jelte schreef op maandag 25 juli 2016 @ 15:59:

Tot nu toe op een Cadac Safari chef. Of op de grond of op een klein tafeltje van de Vrijbuiter. Pannen in een krat in de aanhangwagen. En op zo'n tafeltje kan je ook wat pannen kwijt.
We hebben ook nog een campinggaz grill ding op zo'n gascartouche, dus bij 2 pitten nodig kunnen we die te voorschijn halen.

Super handig zo'n Safari chef, grillen, platte bakplaat voor tortilla's of pannenkoeken en een pan voor de eenpansgerechten en als deksel. Je kan er ook op bbq-en, maar dat ging tot nu toe nog niet zo goed.

Vanaf volgende vakantie ff kijken wat we doen. Na de afgelopen zomervakantie onze Bardani tent verkocht wegens te klein (gezinsuitbreiding op komst).
Het wordt in ieder geval een vouwwagen, en dan vind ik het lastig om niet direct een combi-camp country met ingebouwde keuken te kopen. Met 2 kids iets meer praktische luxe kan geen kwaad. Maar dan zal de Safari chef nog regelmatig gebruikt worden. De lekkerste biefstuk bak ik op dat ding tot nu toe.

[ Voor 6% gewijzigd door Peetman op 25-07-2016 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:50
Ik maak alles klaar op deze kist

Afbeeldingslocatie: http://www.dewaardforum.nl/gallery/image.php?image_id=9710

Opengeklapt

Afbeeldingslocatie: http://www.dewaardforum.nl/gallery/image.php?image_id=9711

Opgebouwd staan er poten onder en zijn de werkblaadjes naar buiten geklapt.

En kook vervolgens op een coleman unleaded stove (die op de bagagekar of de grond staat).

Op het dewaard forum kun je hier nog wat inspiratie opdoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Refro schreef op maandag 25 juli 2016 @ 16:33:
Ik maak alles klaar op deze kist

[afbeelding]

Opengeklapt

[afbeelding]

Opgebouwd staan er poten onder en zijn de werkblaadjes naar buiten geklapt.

En kook vervolgens op een coleman unleaded stove (die op de bagagekar of de grond staat).

Op het dewaard forum kun je hier nog wat inspiratie opdoen
Allemaal Chuckboxen inderdaad. Er is genoeg inspiratie op te doen en tijd aan te spenderen ;) Maar de vraag is dus of ik dat af ga maken. We zullen zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Jelte schreef op maandag 25 juli 2016 @ 16:29:
[...]
Echte carnivoren zo te zien :p

En altijd leuk zo koken, helaas niet altijd haalbaar vanwege vuurtje stook verboden/gebrek aan brandhoud/zwaarte van zo'n stellage ;)

Wel goede bijdrage :D
Ironisch genoeg eten we juist relatief vaak vegetarisch.. maar houden ook erg van BBQen (jaren in Australia wonen doet dat met je ;) )

Wij zoeken vaak campings waar je vuur mag maken. cool camping boekjes zijn daar handig in (en tegenwoordig de website coolcamping.co.uk)

De vuurschaal/tripod is trouwens niet zo heel zwaar, wel bulky, maar achterin de camper heb ik genoeg ruimte..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Jelte schreef op maandag 25 juli 2016 @ 16:17:
[...]

Damn...

Dan valt mijn idee vast ook af }:O
(Verbouwd cola blikje met alcohol)
Afbeeldingslocatie: https://readiness-plan.com/wp-content/uploads/2014/12/IMG_0423.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

JBplap schreef op maandag 25 juli 2016 @ 17:11:
[...]

Damn...

Dan valt mijn idee vast ook af }:O
(Verbouwd cola blikje met alcohol)
[afbeelding]
Cool, heb je daar een howto van? lijkt me wel handig op een 1day hike..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

ToolkiT schreef op maandag 25 juli 2016 @ 17:12:
[...]

Cool, heb je daar een howto van? lijkt me wel handig op een 1day hike..
Natuurlijk :)

http://www.bikepacking.co...light-bikepacking-stoves/

Staan er een aantal op (vergelijkende test hehe). Ben zelf voor de Sideburner gegaan.
Liefst zo clean mogelijke alcohol, had laatst een goedje waar best wat rommel van achterbleef dat verstopt hem dan.

Ze zijn inderdaad meer geschikt voor 'opwarmen/water koken' en ideaal voor 1-3 day hikes, met een gewicht van 11g! _/-\o_
Echt uitgebreid op koken is wat lastig.

Ga zelf voor mn aankomende half jaar durende fietstocht toch naar iets kijken dat wat langer meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:29

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Als ik geen keukentje zou hebben, zou ik drenk ik een skottel kopen, en dan met alle uitbreidingen. Heb je bbq, grill en pizzaoventje. :p

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
Moet je wel de plaats voor hebben. Wij hebben er eens 1tje geleend met 5kg gasfles. Maar man wat een volume en zo fantastisch vond ik het niet koken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .SnifraM
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Lang leve de elektrische hapjespan. Hier maak ik bijna alles in en meer heb ik ook niet bij me om te koken.
vlees, vis, krieltjes, (wok)groenten, blikken ravioli, pizza's (op de laagste stand).

Uiteraard wel even rekening houden met het aantal W die je tegelijkertijd aansluit.

http://www.blokker.nl/nl/...O8etZpvW-eTXZexoCEvfw_wcB

lol+lol=hihi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:25

-tom-562

Oliesjeik

Stoelen discussie :P
Ik heb laatst deze gekocht:
http://www.decathlon.nl/stoel-comfort-blauw-id_8358362.html
Afbeeldingslocatie: https://www.decathlon.nl/media/835/8358362/big_9527cac641f94247b2c337ebd755a25b.jpg
Zitten comfortabeler dan die standaard kruislings geklapte stoelen, en voelen ook steviger aan.

En wat betreft koken, ik ga op dit toestel koken
Afbeeldingslocatie: https://www.decathlon.nl/media/830/8309996/big_442d25b2b5f24421bd66a1854329dc03.jpg

En daarvoor heb ik dit meubel gekocht:
Afbeeldingslocatie: https://www.decathlon.nl/media/830/8303442/big_4dffd085ffd342128aac444b8e3ea34a.jpg

Maar als het gewoon goed weer is buiten, zet ik het kooktoestel gewoon buiten neer op een tafeltje van +/- 15cm hoog (ook van de Decathlon). En ja, ik heb idd veel van de Decathlon, ik heb een shitload aan waardebonnen bij elkaar gespaard d.m.v. hotelovernachtigen voor mijn werk :+
Verder heb ik ook nog een Skottel Braai mee, en een klein 1-pits brandertje met van die prikbusjes, om 's ochtends mijn koffie op te maken (percolator :9)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Refro schreef op maandag 25 juli 2016 @ 19:52:
Moet je wel de plaats voor hebben. Wij hebben er eens 1tje geleend met 5kg gasfles. Maar man wat een volume en zo fantastisch vond ik het niet koken
Ik ben er dus zeer over te spreken. heb een grote, met paellapan. Die gaat mee, samen met 5kg fles. En dan mijn benzinebrander los erbij. ben ik helemaal klaar en kan ik alles maken dat ik wil met veel minder moeite dan vroeger enkel op mijn benzinebrander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

maartend schreef op maandag 25 juli 2016 @ 20:42:
[...]

Ik ben er dus zeer over te spreken. heb een grote, met paellapan. Die gaat mee, samen met 5kg fles. En dan mijn benzinebrander los erbij. ben ik helemaal klaar en kan ik alles maken dat ik wil met veel minder moeite dan vroeger enkel op mijn benzinebrander.
Mijn ouders hadden er vroeger ook 1, en voor zover ik mij kan herinneren heeft m'n pa er eigenlijk altijd op en mee gekookt. Dit jaar heb ik er zelf in (van schoonmoeders, mocht hem zo lang in bruikleen hebben), compleet met alle accessoires erbij, dus paëllapan/wok, grillplaat, rooster en zo'n grote deksel :D Echt ideaal (die deksel laat ik alleen thuis, te lomp :P)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 13:55
Ik kook elektrisch, zet elektrisch koffie, kook elektrisch water en we hebben zo'n elektrische hapjespan. De vrouw wil persé de airfryer mee, zodat we broodjes af kunnen bakken enzo. Dus ik zoek gewoon een camping met minimaal 10A. Voor mij geen gezeul met flessen.

En koken doe ik toch voornamelijk op de Cobb.

[ Voor 6% gewijzigd door emil_406 op 25-07-2016 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een goede oplossing mbt gas. Ik heb een tent, een 2 pits stelletje en nu een Campingaz 904 flesje. Maar dat ding kost met elke vulling weer 20-30 euro.
Daarom wil ik kijken of er andere manieren zijn voor gas.
Ik heb weleens zo'n groene stalen fles meegehad. Dan heb je weer te maken met keuringsjaren en bijbetalen voor elk jaar. Een lichtgewicht BP fles weet ik de prijs niet van, ook niet van de vulling. Is die in het buitenland goed in te wisselen of kan ik dan beter voor de groene stalen fles gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

koelkast schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 09:59:
Ik ben op zoek naar een goede oplossing mbt gas. Ik heb een tent, een 2 pits stelletje en nu een Campingaz 904 flesje. Maar dat ding kost met elke vulling weer 20-30 euro.
Daarom wil ik kijken of er andere manieren zijn voor gas.
Ik heb weleens zo'n groene stalen fles meegehad. Dan heb je weer te maken met keuringsjaren en bijbetalen voor elk jaar. Een lichtgewicht BP fles weet ik de prijs niet van, ook niet van de vulling. Is die in het buitenland goed in te wisselen of kan ik dan beter voor de groene stalen fles gaan?
Is de 907 dan geen optie? Volgens mij qua vulling relatief een stuk goedkoper.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Hooglander1 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 10:00:
[...]

Is de 907 dan geen optie? Volgens mij qua vulling relatief een stuk goedkoper.
Oeh, die bedoel ik ook, de 907, de grootste. Dat ding kost 30 euro per vulling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

koelkast schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 10:05:
[...]

Oeh, die bedoel ik ook, de 907, de grootste. Dat ding kost 30 euro per vulling.
Ah, ik dacht al, de grote is dan net zo duur als de kleine :D

Never mind dan :P

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Het goedkoopst is simpelweg die groene, daar kom je niet omheen. Makkelijk ruilen is het niet altijd, maar omdat het weinig kost kan je een restje weggooien.

Campingaz zit met een hoge aanschafwaarde, tenzij je een tweedehands op de kop weet te tikken. BP zit er bij mijn weten tussenin. Wat duurder dan vulling maar goedkoper dan campingaz. Alleen wel een nóg lompere fles.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Nu online

Peetman

Tjah....

Wij hebben voor dit jaar een BP light aangeschaft, groene was ook een optie, maar wilde ik niet qua gewicht.
Die BP light kan je bijv bij intratuin kopen, vulling uit m'n hoofd kost een 20 euro. Fles iets van 55 maar dat krijg je terug als je 'm inlevert (na online registratie).

Mocht ie bijna leeg zijn, dan nemen we waarschijnlijk de oude 907 fles mee, zodat we een backup hebben, die is wel om te ruilen in frankrijk. We hebben ook nog een campinggas pit/grill op zo'n ventielcartouche, dus die kunnen we ook als backup gebruiken, maar dat is dan wel wat onpraktisch als dat meer dan 2 dagen nodig is.

[ Voor 6% gewijzigd door Peetman op 26-07-2016 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Gonadan schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 10:55:
Het goedkoopst is simpelweg die groene, daar kom je niet omheen. Makkelijk ruilen is het niet altijd, maar omdat het weinig kost kan je een restje weggooien.

Campingaz zit met een hoge aanschafwaarde, tenzij je een tweedehands op de kop weet te tikken. BP zit er bij mijn weten tussenin. Wat duurder dan vulling maar goedkoper dan campingaz. Alleen wel een nóg lompere fles.
Voor mijn gas-bbq heb ik de 2e en 3e van links in dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://www.bbqworld.co.uk/bbqworld/images/whichgas.jpg
Ik neem de stalenfles altijd mee kamperen, beetje lomp groot maar ik heb hem toch al en hij gaat lang mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Peetman schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 11:51:
Wij hebben voor dit jaar een BP light aangeschaft, groene was ook een optie, maar wilde ik niet qua gewicht.
Die BP light kan je bijv bij intratuin kopen, vulling uit m'n hoofd kost een 20 euro. Fles iets van 55 maar dat krijg je terug als je 'm inlevert (na online registratie).

Mocht ie bijna leeg zijn, dan nemen we waarschijnlijk de oude 907 fles mee, zodat we een backup hebben, die is wel om te ruilen in frankrijk. We hebben ook nog een campinggas pit/grill op zo'n ventielcartouche, dus die kunnen we ook als backup gebruiken, maar dat is dan wel wat onpraktisch als dat meer dan 2 dagen nodig is.
Mijn grote BP light is licht maar ook erg volumineus.. dus ik neem de Calor stalen fles maar mee..

Qua hervullen is het wel een geklooi, ik moet voor de BP naar tuincentrum en voor de Calor naar pompstation (maar alleen een beperkt aantal pompstations hebben ze)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Nu online

Peetman

Tjah....

ToolkiT schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:07:
[...]

Mijn grote BP light is licht maar ook erg volumineus.. dus ik neem de Calor stalen fles maar mee..

Qua hervullen is het wel een geklooi, ik moet voor de BP naar tuincentrum en voor de Calor naar pompstation (maar alleen een beperkt aantal pompstations hebben ze)..
Hij neemt inderdaad heel wat ruimte in (wij hebben de 5kg). Misschien moet ik 'm maar ff opmeten en kijken of hij wel in de disselbak van de nog aan te kopen vouwwagen past.
In het ergste geval gaat hij op een andere plek mee en lever ik 'm weer in als hij leeg is.

Die calor zie ik voor het eerst, heb toch best ff onderzoek gedaan naar de verschillende flessen en prijzen. Overwoog nog een primagaz twiny pro, maar ook die zijn in het buitenland moeilijk in te ruilen.
Misschien kan de EU daar nog wat tijd aan besteden :p

Die Calor is zeker brits? Dan maakt het niet zoveel uit wat de EU daarmee doet ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Peetman op 26-07-2016 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Peetman schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:05:
[...]

Hij neemt inderdaad heel wat ruimte in (wij hebben de 5kg). Misschien moet ik 'm maar ff opmeten en kijken of hij wel in de disselbak van de nog aan te kopen vouwwagen past.
In het ergste geval gaat hij op een andere plek mee en lever ik 'm weer in als hij leeg is.

Die calor zie ik voor het eerst, heb toch best ff onderzoek gedaan naar de verschillende flessen en prijzen. Overwoog nog een primagaz twiny pro, maar ook die zijn in het buitenland moeilijk in te ruilen.
Misschien kan de EU daar nog wat tijd aan besteden :p

Die Calor is zeker brits? Dan maakt het niet zoveel uit wat de EU daarmee doet ;)
Ik vermoed dat Calor idd brits is ja.. Maar er zit genoeg in om een paar weken op te koken, dus een trip europa is geen probleem met beschikbaarheid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Gloeiende gloeiende, als zowel de achterklep als de dakkoffer met geweld dicht moeten dan wordt het wel opletten. :X

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
skottel / 4 pits kookplaat. t gemak van thuis kwa ruimte :D

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Gonadan schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:26:
Gloeiende gloeiende, als zowel de achterklep als de dakkoffer met geweld dicht moeten dan wordt het wel opletten. :X
Da's niet best want mijn ervaring is dat spullen na kampeeren meer ruimte innemen dan als je ze op de heenweg inpakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
ToolkiT schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 15:05:
[...]

Da's niet best want mijn ervaring is dat spullen na kampeeren meer ruimte innemen dan als je ze op de heenweg inpakt...
Grappig, mijn ervaring is andersom. Op een of andere reden, past het altijd beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
[...]

Exact. Daarom knijp ik hem nu al. :D

Moet wel zeggen dat de achterbank nog vrij is en ik hem voor het eerst zo moest inpakken, dus er is wel wat speling.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 12:17
[...]

Dat ligt eraan. Grofweg kun je de Nederlandse kampeerders verdelen in twee groepen:

Groep één neemt een paar blikken tomatensoep, twee potten pindakaas, een voorraad Douwe Egberts snelfiltermaling en een mud èrpel mee op vakantie. Dat is op de terugweg allemaal verdwenen en dan is er plek zat.

Groep twee gaat op vakantie om ook de lokale producten te proeven en neemt die zooi van thuis niet mee. Die groep moet wel ruimte in de auto reserveren, want regelmatig worden er op locatie (zeker als het ruraal Frans gebied betreft) bij een plaatselijk boertje wat droge worst en mooie kaasjes ingeslagen. Om nog maar te zwijgen van de goedkope maar o zo lekkere wijn, die thuis toch altijd minder smaakt, zonder het zorgeloze vakantiegevoel erbij :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 15:30
Moet je geen edelstenen hobby hebben. :P
Heb wel eens voor de wagen gestaan en nu?????? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
[...]

op de heenreis gaat er vaak toch minder mee dan de terug reis.... :P
nu is hier bv de koelkast al behoorlijk leeg aan het raken, waar die normaal best vol is. idem voor de vriezer, (kunnen ze lekker even uit. en een sopje krijgen voor vertrek!)
en de koelbox is op de heenreis vaak ook vrij leeg.. alleen op de terugreis hebben wij dan toch vaak net iets meer spullen.. :') Zou dat het gemak zijn van op lokatie wel een nieuwe pot mayonaise etc kopen?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Het verschilt ook dat ik nu vast ingepakt heb voor morgen, dus alle tijd. En dat bij vertrek het gas erop moet want moeder en kind willen naar huis en de plek moet leeg.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
dreamscape schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 15:19:
[...]

Dat ligt eraan. Grofweg kun je de Nederlandse kampeerders verdelen in twee groepen:

Groep één neemt een paar blikken tomatensoep, twee potten pindakaas, een voorraad Douwe Egberts snelfiltermaling en een mud èrpel mee op vakantie. Dat is op de terugweg allemaal verdwenen en dan is er plek zat.

Groep twee gaat op vakantie om ook de lokale producten te proeven en neemt die zooi van thuis niet mee. Die groep moet wel ruimte in de auto reserveren, want regelmatig worden er op locatie (zeker als het ruraal Frans gebied betreft) bij een plaatselijk boertje wat droge worst en mooie kaasjes ingeslagen. Om nog maar te zwijgen van de goedkope maar o zo lekkere wijn, die thuis toch altijd minder smaakt, zonder het zorgeloze vakantiegevoel erbij :)
Wordt ik nu met mijn vorige post in groep twee geschoven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Enige wat ik van thuis meeneem qua eten, is wat fatsoenlijke Hollandse kaas. Franse kaasjes vind ik niks, en wat er daar te krijgen is aan Hollandse kaas, is van die half tamme Leerdammer :r).
Ik neem terug ook altijd vaak droge worsten mee, en een shitload aan drank :9

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Jelte schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 15:38:
[...]
Wordt ik nu met mijn vorige post in groep twee geschoven?
Nee juist in groep 1.... je bent een provinciaaltje ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
-tom-562 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 15:44:
Enige wat ik van thuis meeneem qua eten, is wat fatsoenlijke Hollandse kaas. Franse kaasjes vind ik niks, en wat er daar te krijgen is aan Hollandse kaas, is van die half tamme Leerdammer :r).
Ik neem terug ook altijd vaak droge worsten mee, en een shitload aan drank :9
Droge worst. Minimaal een stuk of 10 gaan er mee. Want zo lekker als hier in Drenthe hebben ze ze nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
emil_406 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 17:30:
[...]

Droge worst. Minimaal een stuk of 10 gaan er mee. Want zo lekker als hier in Drenthe hebben ze ze nergens.
Gelukkig blijf ik dan in nederland op vakantie en is er altijd wel een super die ze verkoopt... al zijn die van de markt wel lekkerder :/

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
... binnen Nederland.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
ToolkiT schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 17:26:
[...]

Nee juist in groep 1.... je bent een provinciaaltje ;) :+
Ja zo'n ventje uit een provinciestadje (die van die Vierdaagse). Niet eens de hoofdstad van die provincie... Tss O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:46

ST10©DE

Dus.............

Nog even over brandstoffen voor het koken. Wij hebben een driepits toestelletje van de Vrijbuiter. Deze gebruikte ik altijd met een blauwe Campingaz fles (Butaan). Nu staat deze fles 200 km verderop en we vertrekken zondag. Wel heb ik nog zo'n groene stalen fles met Propaan. Kan ik deze probleemloos gebruiken met dit kooktoestelletje? Ik heb in principe geen zin om die fles op te halen... Maar als het echt moet...

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Ik bedoel dus dat ik dat spul op bestemming in Frankrijk koop, en mee terug neem naar Nederland :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
P. Mekes schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 19:35:
Nog even over brandstoffen voor het koken. Wij hebben een driepits toestelletje van de Vrijbuiter. Deze gebruikte ik altijd met een blauwe Campingaz fles (Butaan). Nu staat deze fles 200 km verderop en we vertrekken zondag. Wel heb ik nog zo'n groene stalen fles met Propaan. Kan ik deze probleemloos gebruiken met dit kooktoestelletje? Ik heb in principe geen zin om die fles op te halen... Maar als het echt moet...
Het kan zijn dat je drukregelaar niet geschikt is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Gonadan schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 20:07:
[...]

Het kan zijn dat je drukregelaar niet geschikt is.
Ik heb bij het kooktoestel een drukregelaar voor de blauwe fles. En bij de groene fles heb ik ook een drukregelaar. Ik neem aan dat ik die laatste gewoon kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
P. Mekes schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 20:10:
[...]

Ik heb bij het kooktoestel een drukregelaar voor de blauwe fles. En bij de groene fles heb ik ook een drukregelaar. Ik neem aan dat ik die laatste gewoon kan gebruiken?
Er zijn drukregelaars voor verschillende drukken en die zijn niet altijd utwisselbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Een nieuwe (geschikte) drukregelaar + slang kost vaak nog geen tientje (bij obelink iig).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

maartend schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 20:14:
[...]

Er zijn drukregelaars voor verschillende drukken en die zijn niet altijd utwisselbaar.
Ehmm, het is niet dat ik de drukrgelaars omwissel. Mijn vraag is of ik de groene fles met bijbehorende drukregelaar , zoals ik die combinatie altijd gebruik bij de gasbarbecue, ook kan gebruiken bij het kooktoestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Nee maar hij heeft zo te lezen wel een regelaar voor de groene fles. Normaal gesproken moet dat kunnen want het kooktoestel zal dat qua capaciteit wel voor geschikt zijn.

Welke druk staat er op?

[ Voor 8% gewijzigd door Gonadan op 26-07-2016 20:19 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Is echt afhankelijk van je apparaat. er zijn zat apparaten waar het een wel op kan en het ander niet. Je zult dat even bij de verkoper moeten vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Niet overdrijven, dan lagen er wel tientallen drukregelaars in de schappen, meestal is het één voor propaan en één voor butaan. Iets met 30 of zo.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Zo uit mijn hoofd is de een 30mbar en de andere 50mbar. Ik zal het een en ander even nakijken.

Bij de meeste toestellen staat zoiets:
Werkt op : Propaan- butaangas, 30 mBar

[ Voor 30% gewijzigd door ST10©DE op 26-07-2016 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Waarbij de meeste camping kooktoestellen juist niet kritisch zijn vanwege dit soort situaties.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Gonadan schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 20:50:
Waarbij de meeste camping kooktoestellen juist niet kritisch zijn vanwege dit soort situaties.
Precies, maar sommigen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als we het dan toch over kooktoestellen hebben; heb uiteindelijk deze besteld: https://www.obelink.nl/campingaz-600-sg-stove-and-grill.html

Eigenlijk een beetje met een dubbele gedachte; af en toe lekker voor in de tuin, prima voor op vakantie. Ideaal waarbij je kunt kiezen uit grillen of koken.

Vorig jaar hadden we nog een brander voor op een Campingaz fles (R-serie) en een Cadac roostertje (ook voor op dezelfde fles), maar we hadden eigenlijk dus maar 1 pit tot onze beschikking en wilden iets meer. Overigens zit in de caravan een gascomfoor met 3 pitten, maar we willen toch lekker buiten koken.

Nu alleen nog even kijken wat voor fles we daarvoor mee gaan nemen. In de caravan staat een BeNegas Light fles, maar die is feitelijk voor de gascomfoor in de caravan, maar ja... Die gebruiken we dus niet en ik verwacht ook niet dat we de kachel aan hoeven hebben of dat we de koelkast op gas moeten laten werken. Dus misschien gewoon maar alles doen met die fles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
-tom-562 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 20:00:
[...]

Ik bedoel dus dat ik dat spul op bestemming in Frankrijk koop, en mee terug neem naar Nederland :+
Wij gaan naar Duitsland. Daar hebben ze weer andere worstspecialiteiten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
in een caravan moeten koken is het echt totaal niet :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Nu online

Peetman

Tjah....

fredkroket schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 21:43:
Nu alleen nog even kijken wat voor fles we daarvoor mee gaan nemen. In de caravan staat een BeNegas Light fles, maar die is feitelijk voor de gascomfoor in de caravan, maar ja... Die gebruiken we dus niet en ik verwacht ook niet dat we de kachel aan hoeven hebben of dat we de koelkast op gas moeten laten werken. Dus misschien gewoon maar alles doen met die fles.
Mijn ouders hebben aan de buitenkant van de caravan een snelkoppeling laten maken, dan kan je een extern kooktoestel zo inpluggen op de bestaande gasfles. Kan die ook mooi in de disselbak blijven staan.

Zoiets: http://www.otoparts.nl/we...=article&aid=8275&lang=nl

Volgens mij hebben zij er een van Truma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Peetman schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 12:25:
[...]

Mijn ouders hebben aan de buitenkant van de caravan een snelkoppeling laten maken, dan kan je een extern kooktoestel zo inpluggen op de bestaande gasfles. Kan die ook mooi in de disselbak blijven staan.

Zoiets: http://www.otoparts.nl/we...=article&aid=8275&lang=nl

Volgens mij hebben zij er een van Truma.
Het is een beetje kort dag voor de vakantie, maar ik voeg hem even toe aan de verlanglijst. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:55
Voor de stoelen discussie...

het is even een investering...maar dan heb je wel een stoel waar je als een koning op zit (wellicht alleen voor de lichtgewicht kampeerders van toepassing : -) ) en die je echt overal mee naartoe kan nemen (907 gram, ook dus gewoon als je thuis even naar het park wil ofzo).

Afbeeldingslocatie: https://www.outdorado.com/custom/page/page_content_img/643156/22331_alite-mantis-chair-black.jpg?width=476&height=426&extent

Alite Mantis Chair... op eerste gezicht denk je he :? voor dat geld... :? Maar ga er maar eens in zitten, meteen in de relaxmode :) Ok, tafels moet je er ook op aanpassen ;)

Voor de eenpits-gastankjes k-okers kan ik trouwens de MSR Superfly aanraden: een gasbrander welke bijna elk gastankje pakt (behalve priktankjes..) Maakt geen onderscheid tussen wel of geen schroefdraad. Tankje leeg? gewoon het goedkoopste tankje pakken welke er op dat moment voorhanden is (Primus, Capinggaz, MSR, whatever)

Afbeeldingslocatie: https://www.cascadedesigns.com/images/product/medium/msr_superfly.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Hopjesvla79 op 27-07-2016 12:48 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Hopjesvla79 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 12:44:
Voor de stoelen discussie...

het is even een investering...maar dan heb je wel een stoel waar je als een koning op zit (wellicht alleen voor de lichtgewicht kampeerders van toepassing : -) ) en die je echt overal mee naartoe kan nemen (907 gram, ook dus gewoon als je thuis even naar het park wil ofzo).

[afbeelding]

Alite Mantis Chair... op eerste gezicht denk je he :? voor dat geld... :? Maar ga er maar eens in zitten, meteen in de relaxmode :) Ok, tafels moet je er ook op aanpassen ;)

Voor de eenpits-gastankjes k-okers kan ik trouwens de MSR Superfly aanraden: een gasbrander welke bijna elk gastankje pakt (behalve priktankjes..) Maakt geen onderscheid tussen wel of geen schroefdraad. Tankje leeg? gewoon het goedkoopste tankje pakken welke er op dat moment voorhanden is (Primus, Capinggaz, MSR, whatever)

[afbeelding]
Ik heb zo'n stoeltje, wel ander merk. Kost je wel wat, maar dan heb je ook wat. Zit goed.

En als gasbrandertje heb ik er 1 uit Hongkongistan gehaald. Moet hem nog proberen, maar voelt erg stevig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Nou we zijn een tent rijker! Een Erdman Schmidt Giraffe met extra luifel en een pet om een slaapgedeelte los op te zetten (voor doorreismomenten). Morgen gelijk in gebruik nemen. Dan zal ik een fotootje maken van deze bijzondere tent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Nadeel van plek vooraf bespreken ontdekt, je kunt niet kijken naar hoogteverschillen. :')

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UdLyNE3JYxMnM68FFZftAT1p/medium.jpg

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Heerlijk, Nederland zo te zien :P

Camping lijkt aardig leeg, mocht je niet een ander plekje uitzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Op zich is deze plek erg fijn, alleen dit is een nadeel. Ben ik wel bereid te nemen want het is toch zandgrond.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:33
Als je tent maar droog blijft.. En slippers of laarzen aan :-) met m'n tunneltent zonder vast grondzeil was zoiets niet tof geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
Zo erg heb ik het nog niet gezien (gelukkig) wel dat het midden van het veld in een meertje veranderde. Na een uurtje of 2 was het ook weer weg.

Met dat soort buien ben ik wel blij met een (ingeritst) kuipgrondzeil. De 1e keer met een geleende Aldi tent zonder kuipgrondzeil was het toch steeds weer stress of alles droog bleef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 23:22:
Als je tent maar droog blijft.. En slippers of laarzen aan :-) met m'n tunneltent zonder vast grondzeil was zoiets niet tof geweest
Yup, daarom erg blij dat mijn tunnel wel zo'n inritskuipzeil heeft. Gaan je spullen mooi deinen. :D

Slippers was geen succes, je stond gewoon enkeldiep in het water. Gelukkig zakt het snel en is de grond stevig. Feitelijk vind ik dit soort situaties wel lollig. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
Das altijd erg fijn als je de lol ervan in ziet, en al helemaal als je gesteund word door wat mensen die dit niet doen en lekker nors kijken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ach zolang het van binnen droog blijft. Ik word pas chagrijnig als je er dagen aan vast zit en alles echt klam begint te worden.

De baby vind toch alles wel best, die ligt alleen maar op een kleedje te spelen.

De vrouw kijkt al sinds vertrek chagrijnig dus daar kan je toch niet veel mee.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Laatst online: 10:34

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Hahaha, vooral die laatste opmerking :P houdt ze niet van kamperen of heeft het een andere reden?

DIt hoort er natuurlijk wel een heel klein beetje bij, bij kamperen (in Nederland). Zolang het snel weer weg is en wat je zelf ook zegt, niet te lang duurt, dan is het ook weer niet zo heel erg.

We've got that ring of confidence

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Voor het eerst kamperen met de kleine, dus ze ziet al kuddes beren op de weg. Dan heb je ook nog eens van die Achterhoek inteelt die een festival houdt in het stadje verderop, op een volume waarbij je hoofdpijn krijgt van de dreun. Kleine heeft 's avonds wat moeite met in slaap komen dus weer zijn eigenlijk nog niet echt aan rust toe gekomen.

Dit is overigens pas de tweede volledige dag dat we er zijn dus niets aan de hand. Alleen kijk ik vrolijk tot ik het zat ben, vrouwlief kijkt chagrijnig tot het tegendeel bewezen is. :Y)

Waar je ook komt in West Europa, er is altijd kans op regen. Nederland is wat dat betreft niet speciaal, maar je moet gewoon geluk hebben. Sommige mensen zitten in Nederland, België, Duitsland en Frankrijk altijd in de regen, anderen hebben bijna nooit wat. Het is ook hoe je het ervaart denk ik.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Gonadan schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 16:49:
Nadeel van plek vooraf bespreken ontdekt, je kunt niet kijken naar hoogteverschillen. :')

[afbeelding]
Dat noemen ze tegenwoordig een comfort plek. Water op de plaats.

Maar zonder gekheid, daarvoor graven kampeerders dus alijd een geultje rond de tent. (Lijkt een beetje uit de mod te zijn en de luxe camping houders zijn het ook niet meer gewend)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Dat doen alleen mensen die geen kuipzeil hebben, anders is het zonde van je tijd. Overigens zullen de meeste campin beheerders je tegenwoordig lynchen als je dat doet.

Overigens heb ik hier op de plek een eigen tappunt, waterafvoer, stroom en tv aansluiting. Niet geheel mijn type camping. :')

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Gonadan schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 15:28:
Dat doen alleen mensen die geen kuipzeil hebben, anders is het zonde van je tijd. Overigens zullen de meeste campin beheerders je tegenwoordig lynchen als je dat doet.

Overigens heb ik hier op de plek een eigen tappunt, waterafvoer, stroom en tv aansluiting. Niet geheel mijn type camping. :')
Maar... Je bent dus lekker relaxed op de camping en je zit dan de hele dag op T.net? :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Jep, nu eindelijk tijd voor. :')

Is voor het eerst met de kleine, dus kunnen weinig ondernemen. Naast bier drinken kan ik dan een boek lezen, maar dat doe ik niet de hele dag.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
  • Nu online
Ankona schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 15:09:
[...]

Dat noemen ze tegenwoordig een comfort plek. Water op de plaats.

Maar zonder gekheid, daarvoor graven kampeerders dus alijd een geultje rond de tent. (Lijkt een beetje uit de mod te zijn en de luxe camping houders zijn het ook niet meer gewend)
"Altijd"? Ik heb letterlijk nog *nooit* iemand dat zien doen. Imho zou je ook wel gek zijn om dat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
Op de meeste campings is dit ook expliciet verboden in het reglement. En met een kuipgrondzeil is het ook niet heel zinnig. Je hebt kans op een waterbed maar alles blijft behoorlijk goed droog, als het bij een kuipgrondzeil niet droog blijft zal een geultje ook niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Jee wij gaan ook kramperen. 2pers Quechua 2second tent mee, elektrische luchtbedden pomp, koelkast en meer veel te handig geneuzel om te kamperen. Quechua heeft een paar heel mooie en handige oplossingen tegenwoordig zeg _/-\o_

Over kwaliteit mbt Quechua tenten, laatst drie nachten harde regen overleeft in zo'n eenpersoonsding van ~ €45,-. Binnen geen druppel water gehad. Ook niet na een week lang dagelijks uitgooien en inpakken. Super tenten dus imo.

[ Voor 33% gewijzigd door warhamstr op 29-07-2016 16:09 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Regen kan altijd inderdaad, maar in Frankrijk, Italië of richting het oosten is de kans wel een stuk kleiner.

En een bui is niet erg, constante regen wel, vorig jaar stonden wij ook in NL en hadden we letterlijk non-stop regen van vrijdagmiddag tm maandagavond en dat ding heel snel frustreren. Na een dag was de grasmat verzadigd waardoor je niet fatsoenlijk buiten de tent kon wezen en binnen was alles enorm klam. En na 2 dagen begon het in de tent ook nog eens op 2 plekken te druppen omdat het een nieuw katoenen tent was, dan ben je er wel klaar mee :P

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 29-07-2016 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
De kans is vaak niet zoveel kleiner als je objectief kijkt. Het grote voordeel van de genoemde landen is dat het warmer is. Je hebt veel minder last van het vocht en het is veel sneller weer prettig.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:23
Vooral objectief zijn bepaalde zuidelijke delen van bijv. Frankrijk veel en veel droger in de zomer dan NL. Dat is voor mij ook echt de reden om toch de 'lange reis' te ondernemen, weerzekerheid is daar veel groter.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Onze 'nieuwe' Erdman Schmidt heeft de eerste paar regenbuien goed overleeft. De druppels rollen er mooi af. Geen miskoop dus :).
Maar met opzetten mogen we nog wel wat oefenen. Is ook geen makkelijke tent om echt goed op te zetten. Maar als hij staat is het een toffe, aparte en gezellige tent. En makkelijk met een man of 6 met stoel binnen zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mxTKb5Bwd8xVBpjYgZwgrV0j/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Moet ik nu persee een katoenen tarp nemen? Of zou een polyester ook voldoen? Die katoenen zijn een stuk duurder, maar mogelijk ook een stuk koeler. Tent is wel van katoen, dus tja.... Ervaring met zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Ankona schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 15:09:
[...]

....

Hahaha, mooie tijden waren dat. Vroeger weleens mijn vader met zo'n opklapschepje bezig gezien tijdens een hoosbui. Mijn ouders hadden toen weliswaar geen kuipgrondzeil in de voortent van de vouwwagen, maar misschien is het toch verstandig om zo'n schepje aan te schaffen voor noodgevallen...

Anyway, nog anderhalve nacht en dan vertrekken wij ook! Zin in om weer te kamperen met de Kariba vouwwagen. Vorig jaar zijn we door Zweden getrokken, en hebben toen met het oog op mogelijke neerslag gekozen voor huisjes. Nu dus weer lekker naar Frankrijk (Zuid - Morvan) met de vouwwagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:09

Bestla

Kvinne

Mijn vrouw en ik houden erg van reizen, maar ik wil toch af van die kilometers die we vaak rijden. Afgelopen reis naar Alaska en de noordelijke staten Washington, Oregon,Idaho,Montana,South Dakota,Wyoming,Nebraska,Wisconsin en Minnesota. incl een stukje Canada leidde dat tot een autorit van 11.000km. :X O-)

Nu borrelt het bij mij alweer om het westen van Canada en het zuiden van Alaska te bezoeken maar dan met een camper. Puur om te onthaasten.

Ikzelf heb wat ervaring met amerikaanse campers, mijn vrouw totaal niet. Ikzelf houd van ruimte dus met 2 personen in een 6 persoons camper. dan loop je niet te schuiven met bagage en blijft je bed een bed.
Je bed is vaak achterin, het zitje blijft het zitje en het bed boven de cabine , daar ligt de bagage.

Een tip , gooi geen wc-papier in de onboard wc. Die krijg je er moeilijk weer uit. |:( Voor de rest, let op de afstanden en het verbruik van de camper. Ze zuipen makkelijk 1 liter op 5 km. Zeker in het lege noordwesten is het zaak hier goed rekening mee te houden.

Maar eerst sparen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
koelkast schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 22:58:
Moet ik nu persee een katoenen tarp nemen? Of zou een polyester ook voldoen? Die katoenen zijn een stuk duurder, maar mogelijk ook een stuk koeler. Tent is wel van katoen, dus tja.... Ervaring met zoiets?
Tja, wat je zegt klopt. Daarnaast gaat katoen langer mee. Polyester slijt gewoon harder en staat minder mooi.

Wij hebben een polyester tarp, maar gaan een katoenen kopen (naast die op de foto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
En polyester weer makkelijker mee te nemen. Het is net als met tenten, een persoonlijke overweging. Ik zou voor katoen gaan.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Bij een katoenen tent is het voordeel dat katoen ademt en polyester niet, dat is een voordeel wat bij een tarp niet echt belangrijk is lijkt me.

dus dit is de afweging die je moet maken:
Katoen: duurder, groter/zwaarder pakket, gaat langer mee, degelijker
Polyester: goedkoper, kleiner/lichter pakket, gaat minder lang mee.

Nog en plaatje van ons voorjaarsweekend, camping in rimboe, Dwingeloo, aanrader!:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HbF2MXkDSurAG1YHMtOb9m4d/medium.jpg

offtopic:
edit, thumbnail van gemaakt

[ Voor 33% gewijzigd door Chaoss op 30-07-2016 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Chaoss schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 10:40:
Bij een katoenen tent is het voordeel dat katoen ademt en polyester niet, dat is een voordeel wat bij een tarp niet echt belangrijk is lijkt me.

dus dit is de afweging die je moet maken:
Katoen: duurder, groter/zwaarder pakket, gaat langer mee, degelijker
Polyester: goedkoper, kleiner/lichter pakket, gaat minder lang mee.
Het klinkt misschien gek maar ook met een tarp voel je dat verschil. Plus dat katoen van beter de zon tegen houdt, afhankelijk van dikte uiteraard.
Nog en plaatje van ons voorjaarsweekend, camping in rimboe, Dwingeloo, aanrader!:
[afbeelding]

offtopic:
edit, thumbnail van gemaakt
Ja die is niet gek.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
Gonadan schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 10:45:
[...]

Het klinkt misschien gek maar ook met een tarp voel je dat verschil. Plus dat katoen van beter de zon tegen houdt, afhankelijk van dikte uiteraard.

[...]

Ja die is niet gek.
Merk je het verschil in materiaal of in de dikte ervan. Ik denk het laatste. Tussen een lichtgewicht katoen of zwaar plastic (ten Cate) merk ik onder de luifel geen verschil. In de tent zelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Het materiaal.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 4 ... 276 Laatste