Orion84 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 08:53:
[...]
Hehe, dat was ook nog een optie geweest ja
Uiteindelijk bij Zwerfkei wezen kijken waar ze hem wel opgezet hadden staan. Ter plekke de knoop doorgehakt en gisteren even als test opgezet.
[
afbeelding]
[
afbeelding]
Exped Venus III DLX Plus
Dat opzetten ging vrij eenvoudig in mijn eentje. De tent wordt eigenlijk in één geheel geleverd, in de zin dat de binnentent al in de buitentent hangt en ook het kuipzeiltje er al in hing. Kwestie van stokken en haringen er in en hij staat. Stokken er in gaat ook erg makkelijk, doordat de tunnels waar de stokken doorheen lopen aan een uiteinde dicht zijn. Je duwt ze er dus gewoon tot het eind in en dan hoef je nog maar aan een kant het uiteinde in een voetje te steken en aan te spannen.
Heerlijk die extra ruimte in de voortent vergeleken bij wat ik had.
toon volledige bericht
Gefeliciteerd! Hier ook een Venus 3 DLX eigenaar

Maar dan de groene variant.

Zijn er nu een keer mee weg geweest, echt een top tent (De bijnaam die hij van ons gekregen heeft is The Bug...opgezet en dicht is het net een soort pissebed

)
Je ziet gewoon dat er heel erg over nagedacht is bij deze tent, in de kleine details die ze overal hebben verwerkt. Met 2 personen kun je er royaal in leven.
Paar puntjes: snoeistrak afspannen kost in het begin even een tijdje, vergeet vooral de rode bandjes onder de kuip niet, maard at is denk ik gewoon even een beetje wennen.
Het zeil werkt flink..overdag kan hij snaarstrak staan, maar als het een beetje afkoelt dan zie je het flink inzakken. Niet dermate dat het de binnentent raakt ofzo, maar je ziet het wel. In deze mate heb ik het nog nooit meegemaakt bij een andere tent, maar ik maak me er geen zorgen over.
Kuip: de kuip van de voortent (en achtertent

waar ook nog heel veel handige ruimte zit) is heel erg fijn, maar er zit een klein nadeeltje hebben we gemerkt: het zeil van de kuip loopt onder de kuip van de binnentent door, maar de randen niet...In Italië hebben we noodweer gehad, de tent overleefde dat met gemak (itt andere tenten...

) maar daar alles blank stond stroomde het water een beetje via de open zijkanten tussen binnentent-kuip en de rand van de voortent-kuip (als je het ziet begrijp je wat ik bedoel) naar binnen. Jammer dat ze dat daar niet een volledige kuip van hebben gemaakt (het is ons eigenlijk ook pas op dat moment opgevallen). Maar goed, het was dan ook wel noodweer, bij een normale bui heb je er geen probleem mee. (we kwamen er ook achter dat we een beetje pech hadden en dat de tent een klein lekje had bij de tape in de punt (stok 4), gewoon domme pech gehad en is netjes opgelost door Exped (compleet nieuwe tent gekregen)
Verder is het een heerlijke tent, bij heet weer gewoon de voor en achterkant opengooien en dan kan het lekker doorwaaien. En je heb een tent die je niet vaak ziet. Oh ja, maar dat heb je al gemerkt, hij is best groot