[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 5 ... 249 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Wellicht een idee om ESVO campingsport te Volendam in de OP te zetten ? Losse verkoop van alle (!) materialen die nodig zijn voor een tent. Tevens - eens of nog steeds - de fabrikant van oa Obelink, de Wit, De Waard, Schmidt, Karsten, Holtkamp, Aart Kok noem ze allemaal maar op. Tevens nog steeds een behoorlijke eigen collectie die in den lande en in het atelier zelf worden verkocht.

Overigens, de opmerking dat katoen langer mee gaat klopt niet helemaal. Net zoals het nylon en polyester materiaal is katoen ook in allerlei gradaties te verkrijgen. Wordt berekent naar aantal gram per m2. KS doek van TenCate is weer een stuk zwaarder dan bv hert lichtgewicht katoen. Gaat daarom ook een stuk langer mee.

[ Voor 29% gewijzigd door Freubel op 30-07-2016 20:37 ]

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:29

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Logisch. Een slechte katoenen doek gaat niet per definitie langer mee dan een goede polyester. Maar het moge toch duidelijk zijn dat men het over gemiddeld heeft? :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Gonadan schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 20:42:
Logisch. Een slechte katoenen doek gaat niet per definitie langer mee dan een goede polyester. Maar het moge toch duidelijk zijn dat men het over gemiddeld heeft? :)
Nou zo bedoel ik het ook eigenlijk niet. Lichter geweven katoenen doek is niet per definitie slechter, maar voor een andere soort kampeerder.

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Jelte schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 21:48:
Onze 'nieuwe' Erdman Schmidt heeft de eerste paar regenbuien goed overleeft. De druppels rollen er mooi af. Geen miskoop dus :).
Maar met opzetten mogen we nog wel wat oefenen. Is ook geen makkelijke tent om echt goed op te zetten. Maar als hij staat is het een toffe, aparte en gezellige tent. En makkelijk met een man of 6 met stoel binnen zitten.

[afbeelding]
Even de hele tent gewogen. En inclusief alle accessoires weegt het geheel nog geen 21 kg. Dat valt me heel erg mee. Zeker als de andere tenten waarnaar we keken minstens 34kg wegen.
De vraag is dan natuurlijk wel wat de levensduur van deze tent nog gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:46
Jelte schreef op zondag 31 juli 2016 @ 18:10:
[...]
Even de hele tent gewogen. En inclusief alle accessoires weegt het geheel nog geen 21 kg. Dat valt me heel erg mee. Zeker als de andere tenten waarnaar we keken minstens 34kg wegen.
De vraag is dan natuurlijk wel wat de levensduur van deze tent nog gaat zijn.
Onze tent weegt 55kg. Zonder accessoires. Ik wil niet weten hoeveel kilo aan "kampeerspullen" ik meesleep in de huifaanhanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:38
Ah leuk, een kampeertopic! Eind deze maand gaan we een vouwwagen lenen (en wanneer het apparaat ons bevalt kopen we hem over). Vanavond dit topic maar eens uitgebreid doorspitten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-05 08:41
Succes, Barry, zoek ook even het oude topic op, als je daar bij kan. Er zitten hier wel de nodige klapkar-enthousiastelingen dus je kan er serieus wijzer over worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ej! Ga jij dan de OP nog eens lezen. Klapkar is niet hetzelfde als vouwwagen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Grr, kan ik nondeju mijn eigen advies op gaan volgen. :/ Ach ja, weer wat geleerd. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:17
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/huZY1TO.jpg
Tijdens mij vakantie in Canada miste ik toch wel mijn eigen gear en keuze in plekjes. Met een goedkope koepel op een grindbak kamperen is toch niet zo fijn (vooral niet voor je knieën). Ik was wel blij met mijn eigen slaapmatje (NeoAir) :9

[ Voor 9% gewijzigd door LordSinclair op 02-08-2016 14:28 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Echt, het is maar goed dat vrouwlief even de was doen is, ik kan hier zo link om worden. Ik loop al continu te muiten dat als je een flap/rits/whatever open doet je hem _helemaal_ open doet een liefst ook gewoon even knap oprollen en vast maken.

Maar nee, voor de zoveelste keer niet een nu breek ik dus bijna mijn nek over zo'n godvergeten onderkant van de binnentent deur waar de rits dus weer niet helemaal open is. Baby in handen, want die moest naar bed dus kon geen kant op. Scheurt dus mooi de ophanging van de binnentent midden boven af. :(

* Gonadan gaat bier drinken

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:54
Ik heb een gordijntje als scheiding in de tent ... Die kan onder niet dicht...

Maar wel herkenbaar, vriendin is ook goed in het niet compleet open doen van ritsen en er dan doorheen wurmen...

Heb de tent hier bijna volledig alleen op kunnen zetten, ging relatief eenvoudig, grond was wel hard dus die hele berg haringen wat irritant ... Vandaag helaas regen, dus luifel er maar aan geritst... Tis allemaal wel doordacht (en ook gruwelijk zwaar :p)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Gonadan schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 17:23:
Echt, het is maar goed dat vrouwlief even de was doen is, ik kan hier zo link om worden. Ik loop al continu te muiten dat als je een flap/rits/whatever open doet je hem _helemaal_ open doet een liefst ook gewoon even knap oprollen en vast maken.

Maar nee, voor de zoveelste keer niet een nu breek ik dus bijna mijn nek over zo'n godvergeten onderkant van de binnentent deur waar de rits dus weer niet helemaal open is. Baby in handen, want die moest naar bed dus kon geen kant op. Scheurt dus mooi de ophanging van de binnentent midden boven af. :(

* Gonadan gaat bier drinken
Note to self: rits volledig opendoen!

Handig, al die ervaringsdeskundigen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
En heerlijk die self inflatables... Heel de dag hoor je overal mensen met allerlei pompen aan de gang... Allemaal niet nodig en ligt lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Toch blijft het een herrie vanwege al die luchtbedders.

Ook mooi om te zien. Mensen die hun elektrische fiets mee hebben genomen en die werkelijk waar alleen gebruiken om die tweehonderd meter naar het toiletgebouw te rijden. :')

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Dat gebeurt hier gelukkig niet, maar zal wel door formaat en type camping komen... Viel me vandaag pas wel op dat ze caravans en Campers op een apart veld zetten, alleen tenten hier, gigantische plekken ook... Grappig dat sommigen daar met een klein 2 persoons tentje staan :-)

Was wel vergeten dat de douches niet al te best waren, enkele hebben temperatuurregeling maar spugen om de zoveel tijd alleen warm water uit, anderen zijn weer niet te regelen en voor mij net te warm ...

Relatief veel Engelsen ook, meer dan ik er normaal tegen kom... Nog snel vakantie in Frankrijk voor de brexit?

De Coleman Sling Chair stoelen bevallen ook goed, mocht iemand dat nog willen weten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Dat klopt zeker, dit is totaal niet mijn type camping. We hebben een wat grotere en luxere gekozen omdat we voor het eerst met de baby gaan. Normaal ga ik voor een natuurcamping, veel rustgevender.

Hier heb je zelfs vaste plaatsen, die mensen trek ik echt slecht. Een belangrijk verschil in publiek is dat mensen op een natuurcamping voor de rust komen, mensen hier komen voor de gezelligheid.

Daar ben ik helemaal niet sociaal genoeg voor. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:01

Peetman

Tjah....

Gonadan schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 21:48:
Dat klopt zeker, dit is totaal niet mijn type camping. We hebben een wat grotere en luxere gekozen omdat we voor het eerst met de baby gaan. Normaal ga ik voor een natuurcamping, veel rustgevender.

Hier heb je zelfs vaste plaatsen, die mensen trek ik echt slecht. Een belangrijk verschil in publiek is dat mensen op een natuurcamping voor de rust komen, mensen hier komen voor de gezelligheid.

Daar ben ik helemaal niet sociaal genoeg voor. :+
Vaste plaatsen, vreselijk... Ik heb er al een hekel aan om op een camping te staan waar mensen meerdere jaren achter elkaar komen, dan heb je dat ook al.

Af en toe een kort praatje vind ik prima, daar ontkom je niet aan. En al helemaal niet met zo'n kleine koter van bijna 2 bij je die tegen iedereen hallo, bonjour en doei zegt.

Afgelopen vakantie stonden we op een camping waarbij ze ook een veldje met safaritenten hadden. Wij stonden gelukkig een heel eind verderop op een veld met vooral oudere engelse stellen, heerlijk rustig.
Maar dan zat je in het zwembad, krijg je ook de hele tijd: hoe oud is hij, hoe heet hij en dan vervolgens een hele monoloog over de zongevoeligheid van de huid van hun eigen koter en die van de buren in de safaritent ernaast. Echt, laat me lekker met m'n zoontje spelen, het interesseert me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-04 20:36

Arm1n

Zeven over half twee

Volgende week ga ik richting de Dolomieten om te kamperen. Hebben mensen nog aanraders voor leuke campings in de regio? Hoeft niet perse in de Dolomieten zelf te zijn, bergachtig en Noord-Italië/Oostenrijk staat op de planning.

Voorkeur gaat uit naar kleine rustige campings. Als ik in de ochtend de tent openrits kijk ik liever naar een berglandschap dan naar de camper van de buurman :+

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:01

Peetman

Tjah....

Arm1n schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:07:
Volgende week ga ik richting de Dolomieten om te kamperen. Hebben mensen nog aanraders voor leuke campings in de regio? Hoeft niet perse in de Dolomieten zelf te zijn, bergachtig en Noord-Italië/Oostenrijk staat op de planning.

Voorkeur gaat uit naar kleine rustige campings. Als ik in de ochtend de tent openrits kijk ik liever naar een berglandschap dan naar de camper van de buurman :+
Ik ben wel eens op deze camping geweest: http://www.campingganthaler.com/
In de buurt van Bolzano. Niet een grote camping, maar afhankelijk van waar je staat en hoe druk het is meer of minder zicht op de camper van de buurman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:11

Nakebod

Nope.

Arm1n schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:07:

Als Oostenrijk potentieel op de planning staat. Klein plaatsje Weer in Tirol. Kwartiertje van Inssbruck af. Bergen, check. Mooie omgeving, check.
Weet niet hoe het nu is in het hoogseizoen, maar een maand geleden prima op Alpencamping Mark gestaan, nadat de 1e camping/omgeving toch minder beviel. http://www.alpencampingmark.com/nl/ Klein, niet echt. Hoewel kleinschalig normaal ook mijn voorkeur heeft. Zeer grote kans zelfs dat ik volgend jaar terugkom hier. Zoveel ongezellige campings gezien die afvallen, je blijft aan het zoeken :D

Plattegrond
http://www.alpencampingma...rplaatsen/alpen-tirol.php
Stonden helemaal linksonder in de hoek. Omdat het toen nog laagseizoen was, en niet alles vol stond, mochten we 2 plekken gebruiken. En ook geen buren, dus eigenlijk 4 plekken :+ voor de prijs van 1.
En omdat een gedeelte schuin liep was de plek mega groot.

Fototje van de plek: https://goo.gl/photos/NcpjHmnvsJJLwh7t5 en een PhotoSphere https://goo.gl/photos/CmHQorkRNJ2JDAuX6

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:03

-tom-562

Oliesjeik

Een eenigszins tech-gerelateerde vraag in het kampeertopic :P ik heb normaal gesproken altijd een klein FM-radiotje mee op vakantie, daarmee luister ik dan wat lokale/regionale/landelijke radiostations (net wat er goed ontvangst heeft), alleen dit radiotje begint langzaam op zijn einde te lopen.
Mooi moment om iets nieuws te kopen dus, iets wat ook futureproof is, dus met DAB(+). Weet iemand of DAB(+) al een beetje ingeburgerd is in Frankrijk (en dan bedoel ik dus niet hartje Parijs o.i.d.)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

-tom-562 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:47:
Een eenigszins tech-gerelateerde vraag in het kampeertopic :P ik heb normaal gesproken altijd een klein FM-radiotje mee op vakantie, daarmee luister ik dan wat lokale/regionale/landelijke radiostations (net wat er goed ontvangst heeft), alleen dit radiotje begint langzaam op zijn einde te lopen.
Mooi moment om iets nieuws te kopen dus, iets wat ook futureproof is, dus met DAB(+). Weet iemand of DAB(+) al een beetje ingeburgerd is in Frankrijk (en dan bedoel ik dus niet hartje Parijs o.i.d.)
Geen idee, maar ik zou persoonlijk voor een DaB radio gaan waar ook een FM ontvanger in zit.. dan zit je altijd goed.

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

ToolkiT schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 15:30:
[...]

Geen idee, maar ik zou persoonlijk voor een DaB radio gaan waar ook een FM ontvanger in zit.. dan zit je altijd goed.
Dat was ik sowieso van plan ja. Had al ff een snelle search op google gedaan, DAB zenders blijken er nauwelijks te zijn, ze zijn nu in Parijs een beetje aan het testen :X

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ga dan wel voor DAB+ en niet voor DAB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Kent iemand hier de human comfort Plaisier/Fresnes?

Afbeeldingslocatie: https://www.outdoorxl.nl/media/catalog/product/cache/default/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/h/u/human-comfort-plaisir-lw-met-pomp--0.png

Is het wat?

Die dikke luchtbedden zijn te hoog voor de nieuwe tent (rits is dan lastig te bereiken), maar we willen wel comfortabel liggen met zijn 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:43

Wailing_Banshee

You're Next

barrymossel schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 16:57:
Ah leuk, een kampeertopic! Eind deze maand gaan we een vouwwagen lenen (en wanneer het apparaat ons bevalt kopen we hem over). Vanavond dit topic maar eens uitgebreid doorspitten!
Inderdaad, hoe heb ik dit topic kunnen missen! Ben nog steeds gek op kamperen, op de semi-primitieve manier (met alleen tent, maar wel beetje fatsoenlijke campings)
KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 19:23:
En heerlijk die self inflatables... Heel de dag hoor je overal mensen met allerlei pompen aan de gang... Allemaal niet nodig en ligt lekker
Wat echt heerlijk is, is een tent die je in 5 minuten kunt opzetten, tot en met de haring toe. We hebben 2 jaar geleden eens gekeken naar een Nederlands stel dat aankwam, eerst een half uur bezig zijn geweest om alle spullen uit de auto te halen, tot en met de koelkast aan toe, en toen na een uur nog steeds geen tent hadden staan...

Dit is wat ik het liefst doe:
Ochtend in Disentis

Een camping zonder vaste plaatsen, rustig, met ochtend zon. Lekker rustig wakker worden, broodjes halen, en dan rustig bij de tent in het zonnetje ontbijten. Ik heb nu alweer zin in de volgende vakantie!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Wailing_Banshee schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 15:57:
[...]

[afbeelding]

Een camping zonder vaste plaatsen, rustig, met ochtend zon. Lekker rustig wakker worden, broodjes halen, en dan rustig bij de tent in het zonnetje ontbijten. Ik heb nu alweer zin in de volgende vakantie!
Wij zoeken als het even kan altijd zulke campings uit..
de cool camping boekjes/website zijn goed in dat soort campsites te vinden :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:11

Nakebod

Nope.

Jelte schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 15:56:

[afbeelding]

Is het wat?

Die dikke luchtbedden zijn te hoog voor de nieuwe tent (rits is dan lastig te bereiken), maar we willen wel comfortabel liggen met zijn 2.
Tja, ik lees luchtbed. Dan denk ik gelijk aan slechte isolatie. En daardoor koud. :+
Ik denk niet dat ik ooit zonder slaapmat wil. Naar mijn mening comfortabeler :) Scheelt misschien ook dat ik meestal niet in de hoogzomer kampeer, en dan de grond aardig koud kan optrekken.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:40

[afbeelding]

Is het wat?

Luchtbed, dus slechte issolatie.

Wil je iets goeds, kijk voor een thermarest neoair of iets dergelijks. Liggen net zo goed als bed thuis. Maar je betaalt er ook wel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:32
wew, al die foto's en tentkampeerders.. mag ik zeker niet mee doen hier :P

[url=https://flic.kr/p/GVCJbE]Afbeeldingslocatie: https://c3.staticflickr.com/8/7104/26861210946_9001904c4b.jpg

de voorloper van de sleurhut heb ik overigens ook nog staan:

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5538/9486625322_4796fd8fef_b.jpg

een walker viva uit 1977, in brandweer rood :P

dit jaar zit t kampeer avontuur er al weer op, daar ik waarschijnlijk naar oostenrijk ga, (jaarplaats op de camping) dus dan hoeft er niets mee :)

[ Voor 16% gewijzigd door Reloader op 10-08-2016 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
[...]

Inderdaad, hoe heb ik dit topic kunnen missen! Ben nog steeds gek op kamperen, op de semi-primitieve manier (met alleen tent, maar wel beetje fatsoenlijke campings)

[...]

Wat echt heerlijk is, is een tent die je in 5 minuten kunt opzetten, tot en met de haring toe. We hebben 2 jaar geleden eens gekeken naar een Nederlands stel dat aankwam, eerst een half uur bezig zijn geweest om alle spullen uit de auto te halen, tot en met de koelkast aan toe, en toen na een uur nog steeds geen tent hadden staan...

[afbeelding]

toon volledige bericht
oei, kamperen met een mx5... Wel erg gaaf, jaren geleden zo eens de route napoleon gereden, maar je moet echt alles zo compact mogelijk houden.

Tent heeft nu denk ik een uurtje gekost ofzo om op te zetten, waarbij vriendin amper geholpen heeft (loopt dan eigenlijk in de weg :p) maar dan wel met alle haringen/pennen en netjes strak.
Zo'n klein tentje gaat dan heel stuk vlotter, maar mis wat gemak, al heb ik er ook nog een liggen en dan een tarp erbij voor dagen met minder weer.

Sta nu in zwarte woud op terrassen, mooi gebied en tent met luifel past nét, dan merk je wel dattie toch goed lang is. Wel heel andere omgeving dan Frankrijk en stuk nettere camping, zeker sanitair.

Vanmorgen zijn de buren met hun alpenkreuzertje vertrokken... Dat ging niet makkelijk zeg maar :p das altijd wel lache om mee te maken op afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Nakebod schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 16:05:
[...]

Tja, ik lees luchtbed. Dan denk ik gelijk aan slechte isolatie. En daardoor koud. :+
Ik denk niet dat ik ooit zonder slaapmat wil. Naar mijn mening comfortabeler :) Scheelt misschien ook dat ik meestal niet in de hoogzomer kampeer, en dan de grond aardig koud kan optrekken.
Ach, meestal is het geen probleem met een fatsoenlijke slaapzak. Laatst had ik het ook koud met mijn thermarest en de versleten slaapzak.
Bij de bever hebben ze de eenpersoons versie en die lag prima, dus 2 persoons besteld.
Mocht het alsnog koud zijn kun je er voor €60 nog een isolatie hoes voor kopen.

Verschil in prijs tussen deze tweepersoons en een tweepersoons isolatiemateriaal is gigantisch (lees alleen de waard en exped voor zover ik weet)

En voor de oplettende lezer: als het koud dreigt te worden neem ik mijn thermarest en eventueel donzen mummy mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
[...]

[...]

[afbeelding]

toon volledige bericht
Ik heb de mogelijkheid om beide te doen. Klein tentje dat met 4 haringen stormvast staat en een grote (zie eerder in dit topic) om lekker met zijn allen comfortabel wat langere tijd (lees 3-7 dagen op een camping te staan).

Opties zijn fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoak
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-05 22:09

[afbeelding]

Is het wat?

ik heb sinds dit jaar een matje, de Nomad Night Rest 10.0 echt super ligt dat geen gekraak geen gekloot je gooit hem neer en klaar en comfortabel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:28

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Iemand hier ervaring met tenten van Exped? Ben erg tevreden over de slaapmat die ik van ze heb, maar zit nu met een schuin oog te kijken naar hun Venus III DLX plus tent.

Heb op dit moment een vrij eenvoudige koepeltent. Officieel 3 persoons geloof ik, maar aks je je tas met kleding mee de tent in wilt nemen passen er niet meer dan 2 personen in. Deze tent gaat al weer een jaar of 10 mee en begint inmiddels wat mankementen te vertonen. Er is een nylon band die twee hoekpunten verbindt losgeraakt aan een eind en de naden beginnen wat te lekken (de tape en/of coating op de naden laat ook zichtbaar los). Daarnaast ben ik ook een beetje klaar met het kleine stukje voortent, wat altijd een beetje gehannes is met binnen en buiten gaan (zeker als de tent in de ochtend vol condens hangt) en ook weinig ruimte voor spullen biedt.

Ik zoek dus weer een 3 persoons tent, maar nu met een wat ruimere voortent. Hoeft niet superlichtgewicht te zijn, maar ik hoef ook geen grote tunneltent waar je in kan staan of zware katoenen unit.

Ik kom dan uit bij modellen als de Exped Venus III DLX plus, fjallraven Keb endurance 3, Vango Omega 350. Binnenkort maar eens wat modellen in levende lijve gaan bekijken. Jammer dat Bever de Exped alleen online verkoopt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Voordeel van online is dat je de tent binnen 14 dagen kan opzetten en terugsturen als het niks is ... Je kan ze ook alle 3 bestellen en naast elkaar zetten en de tenten die het niet worden terug sturen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 20:40:
Voordeel van online is dat je de tent binnen 14 dagen kan opzetten en terugsturen als het niks is ... Je kan ze ook alle 3 bestellen en naast elkaar zetten en de tenten die het niet worden terug sturen :p
Je moet ze echter wel vantevoren betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 17:52:
[...]
oei, kamperen met een mx5... Wel erg gaaf, jaren geleden zo eens de route napoleon gereden, maar je moet echt alles zo compact mogelijk houden.
Ach, ik kan mijn huishouden indien nodig (alleen) op de fiets meenemen, of indien nodig, met tweeën gedeeld op de rug. Dan is zelfs een MX5 ruim. (Maar als ik een flinke hatchback met zijn tweeën heb, kan ik die ook vullen hoor. :*) )
Jelte schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 19:14:
[...]
Ach, meestal is het geen probleem met een fatsoenlijke slaapzak. Laatst had ik het ook koud met mijn thermarest en de versleten slaapzak.
Bij de bever hebben ze de eenpersoons versie en die lag prima, dus 2 persoons besteld.

Verschil in prijs tussen deze tweepersoons en een tweepersoons isolatiemateriaal is gigantisch (lees alleen de waard en exped voor zover ik weet)

En voor de oplettende lezer: als het koud dreigt te worden neem ik mijn thermarest en eventueel donzen mummy mee ;)
Toch vind ik het de primaire functie van een slaapmatje om te isoleren en secundair pas om ligcomfort te bieden. Gelukkig kun je heel goed allebei krijgen in een matje maar inderdaad kost (draagbare) isolatie geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Orion84 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 20:11:
Iemand hier ervaring met tenten van Exped? Ben erg tevreden over de slaapmat die ik van ze heb, maar zit nu met een schuin oog te kijken naar hun Venus III DLX plus tent.

[...]
Nee, maar ziet er vet en doordacht uit. Zal wel wat kosten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 20:11

backupdevice

Boeh!

We gaan dit jaar nog een nieuwe tent aanschaffen. Na drie jaar in een Bardani Villanova 320 gekampeerd te hebben willen we iets groter. Vandaag de Falco Steenarend 6 en de Zeearend 4000 wezen bekijken en ik denk dat we dit jaar nog de Steenarend gaan aanschaffen.

Vraag, heeft iemand hier ervaring met tenten van deze grote en het buitenland. Ik lees dat vooral van te voren aangeven bij de campings verstandig is dat je met een grote tent komt maar hebben mensen hier ook die ervaring?

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voronwë
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:05
backupdevice schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 21:54:
We gaan dit jaar nog een nieuwe tent aanschaffen. Na drie jaar in een Bardani Villanova 320 gekampeerd te hebben willen we iets groter. Vandaag de Falco Steenarend 6 en de Zeearend 4000 wezen bekijken en ik denk dat we dit jaar nog de Steenarend gaan aanschaffen.

Vraag, heeft iemand hier ervaring met tenten van deze grote en het buitenland. Ik lees dat vooral van te voren aangeven bij de campings verstandig is dat je met een grote tent komt maar hebben mensen hier ook die ervaring?
Wij gaan vaak naar de UK en zoeken dan een kleine camping uit waar we soms een paar dagen of soms ook langer blijven staan.
Vaak vraagt men daar voor grotere tenten een extra bedrag, en dat moet je dus ook van te voren aangeven.
Verder zijn op de campings waar wij komen geen afgezette pitches, en kan het terrein nogal eens onderhevig zijn aan heuvels, stenen en schapen. Hoe groter je tent, des te meer je daar last van hebt.

Zelf ben ik aan het kijken naar een niet al te grote, maar ook geen kleinere (beetje comfort mag wel, het primitieve doen we wel bij Scouting). Vanwege grote kans op regen moet hij wel een beetje binnenruimte hebben.
Op de lijst staan:
- De Waard Bosuil
- Falco Havik 3200 of 4000
- Outwell Flagstaf 4atc
Binnenkort maar eens een rondje doen. Iemand nog aanvullingen?

Zal ik ook dan maar wat UK camping tips geven?
- http://www.silver-birches.org.uk/
- https://www.coolcamping.c...-syke-farm-camping-ground
- http://www.priorymillfarm.co.uk/
- http://www.caeadda.com/
En een franse http://www.chateaumonfreville.com/home/

Around here, something radiates. (Counting Crows)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Thanks voor de feedback.

Ons model zou 6 meter lang en 4.6 meter breed zijn. Met luifel zou die 8 meter lang worden.

UK staat niet op onze lijst en diep zuid Europa ook niet. We richten ons op Nederland, België , Duitsland , Oostenrijk , Zwitserland , Noord Frankrijk en Scandinavië .

[ Voor 52% gewijzigd door backupdevice op 10-08-2016 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
backupdevice schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 21:54:

Haha en met de 320 vind ik de plekken vaak al niet ruim. :D

Waarom geen Bardani meer eigenlijk?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Hij is 6 jaar oud en wij hebben hem nu drie jaar. Hij heeft onderhoud nodig en lekt op de naden . Tevens vind ik het een nadeel dat ik de voorkant niet waterdicht kan maken doordat de 320 van mij alleen een gaas deur heeft.

Ook hebben we twee kleine kinderen, 3 en 5 jaar, en dan is met 4 dagen regen de tent gewoon te klein. Aangezien we niet de extreme hitte opzoeken moeten we rekening houden met regen en dan is extra leefruimte wel lekker.

En vergeet niet dat de Steenarend niet veel meer ruimte inneemt als de 320 want de Steenarend heeft geen lijnen nodig en de 320 wel.

Daarnaast is het doek van de Steenarend een stuk robuuster als de Bardani.

De campings in de regio van Nederland zijn geen probleem . Ik heb op diverse SVR en vekabo campings enorme koepeltenten zien staan. Voordeel van dat soort campings is dat de auto niet op de plaats hoeft.

[ Voor 32% gewijzigd door backupdevice op 10-08-2016 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:37

[afbeelding]

Is het wat?

Toen ik je bericht las, moest ik meteen aan mijn Decathlon luchtbed/slaapmat denken.
Aangeschaft omdat ik het gewicht en volume van mijn thermaresten zat was, en wel een stukje comfort wilde.

Comfortabel slapen kan ik er prima op, maar inderdaad qua isolatie verwacht ik er geen wonderen van. Het oppompsysteem functioneerd netjes en tot nog toe (keer of 5 gebruikt) geen defecten.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Twee weken Frankrijk geweest met de klapper. Ging weer prima. Opzetten/afbreken blijft een hels karwei. Niet vervelend ofzo, maar eeuwig lang. En ik ben ervaren.
Wellicht volgend jaar toch maar een caravan :D

Vraag:
Ik heb een hele oude Campingaz lantaarn. Er gaan van die cartouches in. De originele (net zo vintage) heb ik opgebrand deze vakantie. Werkte prachtig. Toen heb ik in de supermarkt een onbekend blikje gekocht. Een Plein Air met start/stop ding. Erin geprikt en werkt. Maar toch... kan dat zomaar? third party cartouches?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 21:38:
Viel me vandaag pas wel op dat ze caravans en Campers op een apart veld zetten, alleen tenten hier, gigantische plekken ook... Grappig dat sommigen daar met een klein 2 persoons tentje staan :-)
Op één van de campings waar ik deze zomer heb gestaan met mijn trekkerstentje had ik een 'plekje' van circa 8m breed en 15m diep, op een veld van gelijke grootte naast ons nog een koppel met hun trekkerstent 8)7.Op een andere camping stond je dan weer op een soortgelijke oppervlakte met een tent of 10 opgepropt.

De extreme verschillen die je als tentkampeerder tegenkomt zijn echt bizar.
Ik ben dit jaar op de fiets door noord Frankrijk getrokken. En ik ben geneigd om te zeggen, nee, dat zal niet ingeburgerd zijn. In uitgestrekte gebieden was er geen eens sprake van GSM ontvangst. Lokale inwoners van dorpjes die je naar ouderwetse telefooncellen wijzen of naar het volgende dorp verwezen :+. Om over 3G/4G nog maar te zwijgen in die gebieden.

Frankrijk blijkt in diverse gebieden redelijk wat trekjes van een ontwikkelingsland weg te hebben :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
backupdevice schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 22:28:
Hij is 6 jaar oud en wij hebben hem nu drie jaar. Hij heeft onderhoud nodig en lekt op de naden . Tevens vind ik het een nadeel dat ik de voorkant niet waterdicht kan maken doordat de 320 van mij alleen een gaas deur heeft.
Dat klinkt dan wel alsof de vorige eigenaar hem aardig uitgeleefd heeft. Die van mij gaat richting de tien jaar (uit m'n hoofd) en lekt nog nergens. Ook heb ik mijn voordeur nog. :+
Ook hebben we twee kleine kinderen, 3 en 5 jaar, en dan is met 4 dagen regen de tent gewoon te klein. Aangezien we niet de extreme hitte opzoeken moeten we rekening houden met regen en dan is extra leefruimte wel lekker.
Ja dat kan ik mij voorstellen. Het is te doen maar wellicht niet bevorderlijk voor de sfeer.
En vergeet niet dat de Steenarend niet veel meer ruimte inneemt als de 320 want de Steenarend heeft geen lijnen nodig en de 320 wel.
Beiden niet. Lijnen zijn alleen nodig als je de wind niet vertrouwt.
Daarnaast is het doek van de Steenarend een stuk robuuster als de Bardani.
Kan ik niet over oordelen, ik ken de Falco niet goed genoeg. Is dat nog dikker katoen?
De campings in de regio van Nederland zijn geen probleem . Ik heb op diverse SVR en vekabo campings enorme koepeltenten zien staan. Voordeel van dat soort campings is dat de auto niet op de plaats hoeft.
Vaak is de lengte snel krap. Meestal gaat het wel inderdaad maar echt ruimte over is er ook niet altijd.

Wel een reden waarom ik graag natuurlijke campings bezoek. Minder van dat Tetris geneuzel.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Nou , ik krijg mijn 320 alleen strak met scheerlijnen hoor, of ik moet alles zo onder spanning zetten....

Wij gaan ook alleen maar naar svr of vekabo campings . Lekker puur en rustig kamperen.

Nadeel van katoen van de 320 is dat deze niet ademt als het doek nat is. falco heeft ten cate en dat blijft ademen , ook als het nat is. Tevens is dat ten cate doen onderhouds vrijer en gaat het 50 sta weken mee.

[ Voor 35% gewijzigd door backupdevice op 10-08-2016 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ah ok. Dus zeker niet robuuster maar gemakkelijker. ;)

Overigens blijft geen enkel doek ademen als er een laag water over zit. De enige optie is een waterafstotende laag waardoor het parelt, maar die moet je wel onderhouden. Dat wordt dus periodiek impregneren of hoe ze dat ook willen doen met Ren Cate (is dat hun merknaam?).

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 17:52:
[...]

Tent heeft nu denk ik een uurtje gekost ofzo om op te zetten, waarbij vriendin amper geholpen heeft (loopt dan eigenlijk in de weg :p) maar dan wel met alle haringen/pennen en netjes strak.
Zo'n klein tentje gaat dan heel stuk vlotter, maar mis wat gemak, al heb ik er ook nog een liggen en dan een tarp erbij voor dagen met minder weer.
Dit is een Khyam tent, met het quick-erect systeem. We hebben in de jaren dat we nu dit merk hebben (dit is onze grote versie) nog maar 1 keer eerder zo'n tent gezien en dat was toevallig dit jaar in Slovenië. Daar was een Europese motor club neergestreken en er stonden een paar Schotten met dezelfde tent als die wij hadden (Khyam is een Engels merk).
Jelte schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 19:14:
[...]

Wij hebben ooit (een jaar of 15 tot 20 geleden ondertussen!) een laken gekocht waar je twee thermarest matjes in kunt schuiven. 2-persoons matjes had je toen nog niet (en die was waarschijnlijk ook te groot geweest om op de fiets mee te kunnen nemen). Je hebt daardoor 1 matras, en 1 slaapzak (wel dons). En als het koud is, kruipen we gewoon lekker dicht tegen elkaar aan :p
Bacchus schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 21:16:
[...]

Ach, ik kan mijn huishouden indien nodig (alleen) op de fiets meenemen, of indien nodig, met tweeën gedeeld op de rug. Dan is zelfs een MX5 ruim. (Maar als ik een flinke hatchback met zijn tweeën heb, kan ik die ook vullen hoor. :*) )
Dat idee hadden wij ook: we konden alles meenemen op de rug, we konden alles meenemen op de fiets, dus in die MX5 moet het ook kunnen. Zo'n MX5 is uiteindelijk groter dan je denkt, want we hadden nu dus ook stoeltjes mee. Gewoon een kwestie van handig inpakken.

De eerste keer dat we met de auto gingen hebben we zelfs de hoofdkussens achterin gegooid omdat die auto anders zo leeg was :p

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Gonadan schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 23:39:
Ah ok. Dus zeker niet robuuster maar gemakkelijker. ;)

Overigens blijft geen enkel doek ademen als er een laag water over zit. De enige optie is een waterafstotende laag waardoor het parelt, maar die moet je wel onderhouden. Dat wordt dus periodiek impregneren of hoe ze dat ook willen doen met Ren Cate (is dat hun merknaam?).
Check dit eens.

http://www.tencate.com/nl...-Residential/default.aspx

Het is geen katoen maar wel met de eigenschappen . Bij droog weer ademd het minder als katoen maar als het nat is weer beter.

Gaat om deze tent

https://www.outdoorxl.nl/falco-zeearend-6.html

[ Voor 7% gewijzigd door backupdevice op 11-08-2016 08:49 ]

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ja had ik gevonden inderdaad. Ik vind het een raar verhaal. De PVA neemt water op, om condens tegen te gaan, maar daarmee creëert het nu net de natte laag wat het ademen tegen gaat.

Qua coating vergeleek ik met van die outdoor jassen. Die ademen ook goed omdat ze de waterdichtheid krijgen door de afstotende coating. Zodra een laagje water over de stof ligt ademt het niet meer, vanwege het water. Daarom moet de coating zorgen dat de druppels parelen zodat het geen laagje wordt. Gebeurt dat niet (meer) dan ademt de stof zeer weinig, al zou je de tent van Gore-Tex maken.

Feitelijk is de stof van Falco een compromis wat probeert te zorgen dat je van de voordelen van beide stoffen iets meer krijgt. Dat is natuurlijk best een goed idee, maar de marketing er omheen kan je met een pak zout nemen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• barrymossel
Er zijn toch genoeg radio's te koop met zowel DAB als FM?

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

barrymossel schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 09:23:
[...]

Er zijn toch genoeg radio's te koop met zowel DAB als FM?
Ja, die zijn er, en dat is dus ook het probleem totaal niet (zoiets wilde ik dus ook kopen), maar ik was gewoon benieuwd wat de status was van DAB(+) in Frankrijk

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
-tom-562 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 09:27:
[...]

Ja, die zijn er, en dat is dus ook het probleem totaal niet (zoiets wilde ik dus ook kopen), maar ik was gewoon benieuwd wat de status was van DAB(+) in Frankrijk
Heb je al gegooled. 1st hit gaf veel info.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
De eerste hit op Google vertelt mij dat het kut is. Alleen grote steden nu.

@hierboven: gmta!

Het blijft wel tweakers, we verwachten dat je zelf ook enige moeite doet. ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Gonadan op 11-08-2016 09:41 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Als je mijn eerdere posts hadden gelezen, dan had je ook kunnen lezen dat ik een google search had gedaan :P Ik was gewoon benieuwd of mensen andere ervaringen hadden.

Vaak bu'j te bang!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ja doei, daar lul je je niet uit. :D
Je hebt alleen maar radio's gezocht. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Gonadan schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 09:10:
Ja had ik gevonden inderdaad. Ik vind het een raar verhaal. De PVA neemt water op, om condens tegen te gaan, maar daarmee creëert het nu net de natte laag wat het ademen tegen gaat.

Qua coating vergeleek ik met van die outdoor jassen. Die ademen ook goed omdat ze de waterdichtheid krijgen door de afstotende coating. Zodra een laagje water over de stof ligt ademt het niet meer, vanwege het water. Daarom moet de coating zorgen dat de druppels parelen zodat het geen laagje wordt. Gebeurt dat niet (meer) dan ademt de stof zeer weinig, al zou je de tent van Gore-Tex maken.

Feitelijk is de stof van Falco een compromis wat probeert te zorgen dat je van de voordelen van beide stoffen iets meer krijgt. Dat is natuurlijk best een goed idee, maar de marketing er omheen kan je met een pak zout nemen.
Ten cate doek is wel top hoor . De Waard gebruikt dat doek ook.

Ik heb al een paar keer in een de waard geslapen met het hetzelfde doek en het verschil is enorm met het katoen van de Bardani . Maar dat is niet de reden he. Meer ruimte, makkelijker opzetten en een nieuwe grotere tent die slimmer in elkaar zit

[ Voor 11% gewijzigd door backupdevice op 11-08-2016 14:07 ]

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
backupdevice schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:03:
Ten cate doek is wel top hoor . De Waard gebruikt dat doek ook.
Ja klopt, op de comfort collectie. De collectie waar inpakformaat en gewicht belangrijker is. De standaard en premium modellen zijn nog gewoon van dik katoen.

Het katoen van de waard is 320, die van Bardani 220, dat merk je wel. Dat T/C spul is ook gewoon 220, dus geen verschil in stevigheid.

Nogmaals, ik noem het niet slecht hoor. Het heeft een ander doel. Een hele stap lekkerder dan die plastic tenten zonder dat je aan het topzware katoen hoeft.

Edit:
Nieuwe manieren van opzetten en constructie zou voor mij inderdaad ook wel een reden zijn om eens een andere te willen. Dat evolueert tegenwoordig een stuk meer dan vroeger.

[ Voor 43% gewijzigd door Gonadan op 11-08-2016 14:12 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Ik vind die De Waards en Ten Cate's prachtige tenten, ik zou hem alleen niet zelf hoeven :p Die scheerlijnen alleen al!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
De tunnel varianten vallen wat dat betreft wel mee, die velduil vind ik wel gaaf. Alleen vind ik het startbedrag van €3000 een beetje jammer. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Bacchus
Gonadan schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:08:
[...]
Nogmaals, ik noem het niet slecht hoor. Het heeft een ander doel. Een hele stap lekkerder dan die plastic tenten zonder dat je aan het topzware katoen hoeft.
Dan moet je me toch eens een definitie van plastic geven als PE/PVA daar niet onder valt. :)

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Beeldspraak, ik doel op het totaal dichte polyester. :P

Mooi dat ze T/C trouwens technisch katoen willen noemen, nou je moet goed zoeken naar het katoen. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Wailing_Banshee schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:16:
Ik vind die De Waards en Ten Cate's prachtige tenten, ik zou hem alleen niet zelf hoeven :p Die scheerlijnen alleen al!
De Falco en de Baco's hebben geen scheerlijnen meer, alleen drie op de luifel
Gonadan schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:08:
[...]

Ja klopt, op de comfort collectie. De collectie waar inpakformaat en gewicht belangrijker is. De standaard en premium modellen zijn nog gewoon van dik katoen.

Het katoen van de waard is 320, die van Bardani 220, dat merk je wel. Dat T/C spul is ook gewoon 220, dus geen verschil in stevigheid.

Edit:
Nieuwe manieren van opzetten en constructie zou voor mij inderdaad ook wel een reden zijn om eens een andere te willen. Dat evolueert tegenwoordig een stuk meer dan vroeger.
Je ziet het verkeerd . Dat residental doek van TC is een heftige upgrade van katoenen doeken.

En ja, ik heb al gezien dat de Falco eerder staat dan de 320, ervan uitgaande dat je lijnen neerzet.

[ Voor 61% gewijzigd door backupdevice op 11-08-2016 15:35 ]

• KeRsTmAnNeKe
Lijntjes op een de Waard zijn alleen op rotsgrond een probleem... En dan valt eea nog wel mee als je vooral pennen ipv haringen pakt.

445033

Ben ik toch blij dat ik al jaren met een sleurhut op vakantie ga. In Zuid-Europa vraag ik me wel eens af waarom ik dat ding meeneem en denk ik met weemoed aan mijn tent terug, maar dit jaar blijven we in NL en dan moet ik met dit #%&&^%$#@#@#^ weer er echt niet meer aan denken. In een tent is echt meer kamperen maar het comfort van mijn caravan is toch ook zalig. Ook in het voorseizoen in NL is het zalig. Dit jaar gaan we misschien in de kerstvakantie weg. Dan komt de isolatie en ringverwarming een keer echt aan bod.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

445033

Jazzper schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 22:52:
Twee weken Frankrijk geweest met de klapper. Ging weer prima. Opzetten/afbreken blijft een hels karwei. Niet vervelend ofzo, maar eeuwig lang. En ik ben ervaren.
Wellicht volgend jaar toch maar een caravan :D

Vraag:
Ik heb een hele oude Campingaz lantaarn. Er gaan van die cartouches in. De originele (net zo vintage) heb ik opgebrand deze vakantie. Werkte prachtig. Toen heb ik in de supermarkt een onbekend blikje gekocht. Een Plein Air met start/stop ding. Erin geprikt en werkt. Maar toch... kan dat zomaar? third party cartouches?
Geen probleem. Ik prik in mijn Campinggaz met kousje lantaarn (heb ik nog uit mijn tententijd, geeft gezellig licht) gewoon de blikjes van de Action a €1,19.

445033

-tom-562 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 15:33:
[...]

Dat was ik sowieso van plan ja. Had al ff een snelle search op google gedaan, DAB zenders blijken er nauwelijks te zijn, ze zijn nu in Parijs een beetje aan het testen :X
Echte Nederlander ben je. ;) Dat is juist de charme van Frankrijk dat alles daar niet zo snel en hightech is. Fransen vinden genieten van het leven, lekker eten en drinken, bij de echte bakker je brood halen, wijntje pakken belangrijker. DE reden dat veel mensen vertrekken uit NL. Heeft ook zijn nadelen, maar toch .......

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
backupdevice schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 15:30:
Je ziet het verkeerd . Dat residental doek van TC is een heftige upgrade van katoenen doeken.
Nee hoor, dat blijkt nergens uit. Het lijkt een mooie tussenvorm te zijn door iets van het ademend vermogen in te ruilen voor een flink verschil in gewicht. Dat de verkoper er een veel mooier verhaal van maakt geloof ik meteen. ;)

Als dat zo was gebruikte De Waard het ook wel bij de premium tenten. Zwaar katoen is het prettigst, maar pas als de tent staat, verder is het een ramp. :P

Verder wel erg interessant hoor, ik erger mij namelijk best wel aan het logge doek bij verplaatsen of als de tent bij vertrek nog niet droog is. :+
En ja, ik heb al gezien dat de Falco eerder staat dan de 320, ervan uitgaande dat je lijnen neerzet.
Koop hem dan gewoon als je de keuze al gemaakt hebt. Het maakt mij echt niet uit waarmee jij op vakantie gaat hoor. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Gaat ook gebeuren.

Vraag was alleen of er mede tweakers ervaring hadden met lange tenten in het buitenland. Na wat zoeken ben ik er wel achter dat je minimaal 100 vierkante meters moet hebben. In dit geval zou ik met luifel nog 2 meter aan de voorkant , en zonder bijna 4 ,overhouden en twee meter aan beide kanten. Meer als genoeg voor de bagage wagen.

[ Voor 3% gewijzigd door backupdevice op 11-08-2016 17:22 ]

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Dat is wel prettig inderdaad, kan je nog kiezen om de luifel niet te gebruiken?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Ja, de tent is 6 meter zonder luifel en die is afritsbaar.

Dus als de luifel erop zit dan zou ik nog 2 meter plaats over hebben. Voordeel is dat de luifel 2 meter lang is dus je bent toch buiten. En je kan hem links en rechts afsluiten indien nodig . Dus uit de wind dus buiten koken zou mogelijk zijn. Zelfs als het regent zit je droog.

[ Voor 77% gewijzigd door backupdevice op 11-08-2016 19:25 ]

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:46
backupdevice schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 19:17:

Dus als de luifel erop zit dan zou ik nog 2 meter plaats over hebben. Voordeel is dat de luifel 2 meter lang is dus je bent toch buiten. En je kan hem links en rechts afsluiten indien nodig . Dus uit de wind dus buiten koken zou mogelijk zijn. Zelfs als het regent zit je droog.
Wij hebben ook een tunneltent die volledig opgezet 5x8 meter is. Gelukkig heb ik tot nu toe nog niet meegemaakt dat ik de tent niet op de plek kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Niet online
Hier ook eens naar een nieuwe tent aan het kijken, tot nu toe altijd een klein lichtgewicht tweepersoons trekkerstentje gebruikt. Maar de tijd zit eraan te komen dat we 2 weken op een camping willen staan, i.p.v. 2 weken de tent op de rug door de bergen dragen... ;)

Op basis van internet foto's valt de De Waard Bosuil enorm in de smaak, vraag is dan nog even of De Waard niet gewoon betere fotografen in dienst heeft en of het wel de +/- €1000 bovenop de concurrentie waard is.

Binnenkort maar eens bij een grote winkel langs want de oriëntatie loopt nu nog wel heel breed, naast de genoemde Bosuil lijkt ook de Falco Buizerd 3000 / Havik 3200 ons wel wat. Of misschien toch wat meer voor ons bekend terrein en richting de Eureka Stony Pass BTC, de Coleman Cabral 4 of de Vaude Badawi 6p Long. Mijn jeugdherinneringen aan katoenententen zijn ook niet onverdeeld positief. Eens goed kijken wat we nou precies willen...

[ Voor 4% gewijzigd door Dipsausje op 12-08-2016 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
backupdevice schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 19:17:

Dat is wel lekker, de 320 is wat dat betreft weinig flexibel. Alleen qua windflappen heb je een keuze.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 09:59

mutsje

Certified Prutser

Wij hebben maar eens afscheid op Texel genomen van onze vrijbuiter koepeltent. Vorig jaar al 3 dikke hoosbuien erop met storm en deze vakantie hadden we windkracht 7 stoten 8 toen de achterste boog doorknakte. Goed zat een luifel bij dus die boog erin gedaan, bij strak trekken scheurde tentdoek (tearup tape erop klaar). Gelijk op MP gekeken en een De waard vergrote zilvermeeuw met alles erop en eraan gekocht voor 500 eur. Heerlijk opgezet met de verkopende partij en heel veel tips enzo gekregen. Tent zag er als nieuw uit. Volgend jaar mag de windkracht 7 van mij komen :+ deze is er tegen bestand. Vind de mega ruimte van de koepeltent wel heel fijn (de onze was ruim 7mtr lang 4mtr breed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
mutsje schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 13:25:
Wij hebben maar eens afscheid op Texel genomen van onze vrijbuiter koepeltent. Vorig jaar al 3 dikke hoosbuien erop met storm en deze vakantie hadden we windkracht 7 stoten 8 toen de achterste boog doorknakte. Goed zat een luifel bij dus die boog erin gedaan, bij strak trekken scheurde tentdoek (tearup tape erop klaar). Gelijk op MP gekeken en een De waard vergrote zilvermeeuw met alles erop en eraan gekocht voor 500 eur. Heerlijk opgezet met de verkopende partij en heel veel tips enzo gekregen. Tent zag er als nieuw uit. Volgend jaar mag de windkracht 7 van mij komen :+ deze is er tegen bestand. Vind de mega ruimte van de koepeltent wel heel fijn (de onze was ruim 7mtr lang 4mtr breed)
Heet de verkoper André?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Jelte schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 13:28:
[...]
Heet de verkoper André?
Uh tent heb ik gekocht in Warmond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
mutsje schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 13:28:
[...]

daar wonen ook mensen die Andre heten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

maartend schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 13:33:
[...]

daar wonen ook mensen die Andre heten.
Ik denk het wel ja 8)7 maar ik heb geen idee of die meneer Andre heette. Waren wel enorm aardige mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
mutsje schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 13:37:
[...]

Ik denk het wel ja 8)7 maar ik heb geen idee of die meneer Andre heette. Waren wel enorm aardige mensen.
Dan moet het wel.
Veel plezier met je aankoop. Ik denk dat je een leuke tent voor een leuke prijs hebt gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
mutsje schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 13:28:
[...]

Dan was het iemand anders. Ik ken een André die zijn vergrote zilvermeeuw verkoopt voor ongeveer dat bedrag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
  • Laatst online: 15:51
Zo gister de tent in de regen opgezet. Toen we begonnen miezerde het bij het opzetten van de eerste boog begon het harder te regenen. Gelukkig is als het grondzeil is ingerits het zo goed als waterdicht.

Nu de komende 2 weken hopelijk goed weer. Voordeel is wel dat we dit ook weer gehad hebben en hebben we het afsluitzeil van de luifel eindelijk eens getest (en ja het werkt)

@dipsausje Ik ben. U weg met een falco havik 4000 heerlijke tent die Zijn geld waard is. Als je vragen hebt laat maat komen.

[ Voor 14% gewijzigd door Refro op 12-08-2016 16:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Niet online
Retro: gezien het verschil in prijs heb ik het idee dat de tekeningen bij de Falco Havik en Buizerd niet kunnen kloppen, de Buizerd lijkt op de tekening groter, heeft het voorscherm al wat je bij de Havik er nog bij moet kopen en is een stuk goedkoper. Maar dat verschil ga ik wel in de showroom bekijken.

Update:
Vandaag naar de winkel geweest, het is de Falco Buizerd 3500 geworden. We schrokken wel even van het formaat toen alles klaar lag bij de kassa, de huidige tent is een trekkerstent die in een backpack past... ;)

Het prijsverschil tussen de Buizerd en Havik snap ik nu ook, de tekeningen op de website vertekenen een beetje. Bij de Buizerd is de tekening/maatvoering namelijk inclusief het (optionele) luifel, bij de Havik niet, waarschijnlijk omdat de Havik al een veel sjieker standaard luifel heeft. De Buizerd heeft dan wel weer meer ruimte in het slaapgedeelte.

Ook nog gekeken naar de echt goedkope tenten van Coleman en Outwell, dat voelt toch wel echt als troep met glasfiber stokken en dat doek wat ook echt stinkt naar plastic en onprettig aanvoelt. En nog naar de Eureka Stony Pass BTC, die is dan weer wel mooi, gunstig geprijsd en past makkelijk in de auto. Maar net geen sta hoogte en als het regent is de ruimte binnen net te klein voor een tafel + stoelen.

[ Voor 61% gewijzigd door Dipsausje op 13-08-2016 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
  • Laatst online: 15:51
Gefeliciteerd met je aankoop, ga je veel plezier aan beleven. Probeer hem wel op te zetten voor je weg gaat. Bij ons klopte 1 stiknaadje niet (is netjes gerepareerd en het blijft mensenwerk).

Wij schrokken ook van het formaat op de koude januari ochtend toen we kochten. Hadden ook nog het extra afsluitscherm en een Organizer. Met de kids en de tent zat de auto echt vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 20:40:
Hehe, dat was ook nog een optie geweest ja :P

Uiteindelijk bij Zwerfkei wezen kijken waar ze hem wel opgezet hadden staan. Ter plekke de knoop doorgehakt en gisteren even als test opgezet.
Exped Venus III DLX Plus
Exped Venus III DLX Plus
Exped Venus III DLX Plus

Dat opzetten ging vrij eenvoudig in mijn eentje. De tent wordt eigenlijk in één geheel geleverd, in de zin dat de binnentent al in de buitentent hangt en ook het kuipzeiltje er al in hing. Kwestie van stokken en haringen er in en hij staat. Stokken er in gaat ook erg makkelijk, doordat de tunnels waar de stokken doorheen lopen aan een uiteinde dicht zijn. Je duwt ze er dus gewoon tot het eind in en dan hoef je nog maar aan een kant het uiteinde in een voetje te steken en aan te spannen.

Heerlijk die extra ruimte in de voortent vergeleken bij wat ik had.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Orion84 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 08:53:
[...]

Uiteindelijk bij Zwerfkei wezen kijken waar ze hem wel opgezet hadden staan. Ter plekke de knoop doorgehakt en gisteren even als test opgezet.
[afbeelding]
[afbeelding]
Exped Venus III DLX Plus

Dat opzetten ging vrij eenvoudig in mijn eentje. De tent wordt eigenlijk in één geheel geleverd, in de zin dat de binnentent al in de buitentent hangt en ook het kuipzeiltje er al in hing. Kwestie van stokken en haringen er in en hij staat. Stokken er in gaat ook erg makkelijk, doordat de tunnels waar de stokken doorheen lopen aan een uiteinde dicht zijn. Je duwt ze er dus gewoon tot het eind in en dan hoef je nog maar aan een kant het uiteinde in een voetje te steken en aan te spannen.

toon volledige bericht
Met zo'n voortent is dit wel echt een driepersoons tent: Je hoeft geen binnenruimte op te offeren aan bagage. Dat mag ook wel gezien het gewicht. (4,8 kg min, 6,5 kg totaal) Hij ziet er goed doordacht uit, al twijfel ik een beetje over de kuipjes in je voortent: Gaat dat geen regen vangen zodra je de deur opent?
Mooi ding iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Als je de deur lang open laat staan dan gaat dat wel regen vangen ja. Hebben ze wel iets op bedacht. Bij de zijdeur zit een stuk grondzeil dat je open kan ritsen en op kan rollen. Waardoor je dus bij die ingang een stuk zonder grondzeil hebt. Sowieso kan dat kuipje gewoon los, of plat gelegd worden.

[ Voor 10% gewijzigd door Orion84 op 14-08-2016 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Bacchus schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 11:21:
Met zo'n voortent is dit wel echt een driepersoons tent:
Die definitie hangt altijd erg van de personen af. Met twee wulpse dames is het voor een drie persoons nog ruim. Met beschonken vadsige kerels ga ik voor maximaal twee. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
En ik vond m'n Lepelaar soms al klein :p

Ding vandaag nog nat (wat condens) in moeten pakken ... Morgenvroeg maar kijken of ik hem de tuin in krijg, beetje drogen ... Kamperen zit er verder weer op voor dit jaar, weer een fatsoenlijk bed en een toilet waarvoor ik niet eerst door een bos moet :p (en geen uitzicht meer op zuid Duitse heuvels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Bacchus schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 11:21:
[...]

Met zo'n voortent is dit wel echt een driepersoons tent: Je hoeft geen binnenruimte op te offeren aan bagage.
Ik ben blij dat wij met z'n tweeen een drie-persoons tent hebben, met een grote voortent. Vooral als het 's nachts erg warm is, is het prettig als je wat meer ruimte hebt. Of juist als het heel slecht weer is, want dan kun je je bagage juist uit de voortent halen en heb je daar meer zit ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 00:05:
En ik vond m'n Lepelaar soms al klein :p

Ding vandaag nog nat (wat condens) in moeten pakken ... Morgenvroeg maar kijken of ik hem de tuin in krijg, beetje drogen ... Kamperen zit er verder weer op voor dit jaar, weer een fatsoenlijk bed en een toilet waarvoor ik niet eerst door een bos moet :p (en geen uitzicht meer op zuid Duitse heuvels)
Tsja, dat ligt er ook maar aan met hoeveel mensen je hem moet delen en of je die 30 kg (+opgezogen water) zelf de Riedbergpass over moet dragen of dat je gemotoriseerde vierwieler dat doet. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Nou inderdaad. Toen ik met 'din vier weken ging backpacken in Finland was ik erg blij met mijn buikkruiptentje. Sinds ik met een ruime auto ga hebben we gewoon een tunnel van zes meter en twee meter hoog met z'n tweeën (ok, nu dan drie).

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Bacchus schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 08:01:
[...]

Tsja, dat ligt er ook maar aan met hoeveel mensen je hem moet delen en of je die 30 kg (+opgezogen water) zelf de Riedbergpass over moet dragen of dat je gemotoriseerde vierwieler dat doet. :D
Alleen het doek van de tent is volgens mij al 30, komen nog berg stokken, luifel, gordijn en haringen bij... Vond het al een lomp ding om in/uit de auto te krijgen en paar meter naar zn plek te sleuren. Bij zelf dragen of kleinere auto/fiets/whatever zou ik ook blij zijn met een kleiner tentje :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:58
Orion84 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 08:53:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
Exped Venus III DLX Plus

toon volledige bericht
Gefeliciteerd! Hier ook een Venus 3 DLX eigenaar :) Maar dan de groene variant. ;) Zijn er nu een keer mee weg geweest, echt een top tent (De bijnaam die hij van ons gekregen heeft is The Bug...opgezet en dicht is het net een soort pissebed :*) )

Je ziet gewoon dat er heel erg over nagedacht is bij deze tent, in de kleine details die ze overal hebben verwerkt. Met 2 personen kun je er royaal in leven.

Paar puntjes: snoeistrak afspannen kost in het begin even een tijdje, vergeet vooral de rode bandjes onder de kuip niet, maard at is denk ik gewoon even een beetje wennen.

Het zeil werkt flink..overdag kan hij snaarstrak staan, maar als het een beetje afkoelt dan zie je het flink inzakken. Niet dermate dat het de binnentent raakt ofzo, maar je ziet het wel. In deze mate heb ik het nog nooit meegemaakt bij een andere tent, maar ik maak me er geen zorgen over.

Kuip: de kuip van de voortent (en achtertent ;) waar ook nog heel veel handige ruimte zit) is heel erg fijn, maar er zit een klein nadeeltje hebben we gemerkt: het zeil van de kuip loopt onder de kuip van de binnentent door, maar de randen niet...In Italië hebben we noodweer gehad, de tent overleefde dat met gemak (itt andere tenten... >:) ) maar daar alles blank stond stroomde het water een beetje via de open zijkanten tussen binnentent-kuip en de rand van de voortent-kuip (als je het ziet begrijp je wat ik bedoel) naar binnen. Jammer dat ze dat daar niet een volledige kuip van hebben gemaakt (het is ons eigenlijk ook pas op dat moment opgevallen). Maar goed, het was dan ook wel noodweer, bij een normale bui heb je er geen probleem mee. (we kwamen er ook achter dat we een beetje pech hadden en dat de tent een klein lekje had bij de tape in de punt (stok 4), gewoon domme pech gehad en is netjes opgelost door Exped (compleet nieuwe tent gekregen)

Verder is het een heerlijke tent, bij heet weer gewoon de voor en achterkant opengooien en dan kan het lekker doorwaaien. En je heb een tent die je niet vaak ziet. Oh ja, maar dat heb je al gemerkt, hij is best groot :)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Goed om te horen dat hij jullie goed bevalt :)

Dat met dat grondzeil is wel een goede om even in de gaten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Hopjesvla79 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:04:
[...]
Het zeil werkt flink..overdag kan hij snaarstrak staan, maar als het een beetje afkoelt dan zie je het flink inzakken. Niet dermate dat het de binnentent raakt ofzo, maar je ziet het wel. In deze mate heb ik het nog nooit meegemaakt bij een andere tent, maar ik maak me er geen zorgen over.
[...]
In Italië hebben we noodweer gehad, de tent overleefde dat met gemak (itt andere tenten... >:) )
Deze beide punten hebben ermee te maken dat het een polyamide buitentent is: Doordat het sterk en elastisch is, is je tent makkelijk strak op te zetten en kan hij flink wat wind hebben. Van de andere kant zet het wat (+/- 5%) uit als het vochtig wordt, dus een drup regen of condens geeft je weer een flappertent.
Pagina: 1 ... 5 ... 249 Laatste