webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Punctuality is the politeness of kings
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Vullen kan inderdaad niet, dat is gewoon omruilen. Maar dat kost alsnog geen drol. Overigens kan vullen wel, maar is vaak niet zo legaal.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Want?Gonadan schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 16:03:
Ieder z'n ding, ik moet er niet aan denken om met benzine te kloten.
Gas is veel veiliger?
(oprechte belangstelling hoor, ik ben veiligheidskundige en erg benieuwd naar de afwegingen die mensen maken!)
Er zijn een aantal praktische voordelen die mij ervan weerhouden over te stappen:
• ook gewoon prima verkrijgbaar, tenzij je moeilijk gaat doen.
• de fles is gewoon af te koppelen en ergens anders voor te gebruiken.
• gas kan je niet knoeien bij omgooien of schenken, het vervliegt gewoon.
• heel veel accessoires zijn ervoor geschikt en in principe uitwisselbaar, kon nu mooi kiezen voor een fijne tweepitter op pootjes met een grillplaat.

• de fles is ook inzetbaar voor andere zaken zoals een barbecue of terraskachel
• met één vulling kan ik jaren doen
• brandt lekker schoon
En vast nog wat meer, maar ik heb dus niet zoveel behoefte aan een benzinebrander.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Als je na een koele voorjaarsnacht denkt een bakje thee bij je ontbijt te zetten op je Campingaz-stelletje, dan kan je van een koude kermis thuiskomen.
Daarbij is een voordeel van benzine (octaan) boven gas (propaan/butaan) dat het dichter is, waardoor je meer energie per liter hebt.
[ Voor 12% gewijzigd door ferdw op 20-07-2016 18:18 ]
Canon 7D ★ 200-400 ★ 70-200/2.8 II ★ 17-40 ★ 15-85 ★ 50/1.8
en met een 650watt water kokertje krijg ik mn thee / koffie ook wel klaar
404 Signature not found
Daarom dus niet de campingsgaz meuk maar die groene fles.Bacchus schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 18:06:
Gas-sytemen zijn over het algemeen afhankelijk van het verdampen van gas in de cartridge om druk te geven en de brandstof richting brander te bewegen. Het probleem van mn pure butaan is dat het bij een temperatuur van de cartridge (die tijdens gebruik makkelijk een graad of vijf à tien onder omgevingstemperatuur ligt) van rond de 0°C niet meer verdampt en dus geen brandstof meer richting de brander drukt. Voor propaan-butaan-mixen in een multifuelbrander zijn er soms trucjes mogelijk. Propaan kent dat probleem minder omdat bij zijn kookpunt (-40°C) de meeste campinggasten al binnen bij de haard zitten.
Als je na een koele voorjaarsnacht denkt een bakje thee bij je ontbijt te zetten op je Campingaz-stelletje, dan kan je van een koude kermis thuiskomen.
Daarbij is een voordeel van benzine (octaan) boven gas (propaan/butaan) dat het dichter is, waardoor je meer energie per liter hebt.
Uiteraard is benzine dichter, het is vloeibaar. Maar het aantal branduren van een 5kg gasfles ten opzichte van een benzine reservoir van je fornuis is nogal flink.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Mijn cartridges klotsen, maw: Het propaan-/butaan-mengsel daarin (dat we voor het gemak "gas" noemen) is ook vloeibaar.Gonadan schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 19:12:
[...]
Daarom dus niet de campingsgaz meuk maar die groene fles.
Uiteraard is benzine dichter, het is vloeibaar. Maar het aantal branduren van een 5kg gasfles ten opzichte van een benzine reservoir van je fornuis is nogal flink.
Groot voordeel aan De Waard is dat ze makkelijk tweedehands zijn te krijgen, maar de modellen vielen ons tegen. Uiteindelijk bij een Bardani Waikiki Beach uitgekomen van zo'n €1.300,- (of nog een maatje groter). Maar deze zijn juist helemaal niet tweedehands te vinden en zo te zien maken ze elke 2 jaar gewoon een nieuwe serie die net even anders is, waardoor je niet meer weet of die tweedehands tent wel aan je wensen voldoet.
Maar de vraag is, welke katoenen tunneltent voor circa 4 personen moeten we kopen? De Bardani Waikiki Beach en de Bardani Mambo Beach lijken ons wel wat.
Wie heeft er ervaring met Bardani of andere katoenen tunneltenten?
Dat series veranderen klopt. Ook bij onze tent zat er tussen verschillende productiejaren kleine verschillen. Bij tenten moet je daar altijd even op letten, want als iets veel goedkoper is dan kan het zijn dat oude voorraad gedumpt wordt wat mogelijk dus anders is dan je echt wilt hebben. Uiteindelijk werd de serie die wij gekocht hadden het jaar erop niet meer geproduceerd (naar mijn beste weten). Op dat moment heb ik meteen maar de missende accessoires gekocht die nog in de keten beschikbaar waren.
Ik heb overigens de Outwell Wolf Lake 5. Een ruime tunneltent die in alle opzichten bevalt. Toendertijd waren bij De Wit zowel Bardani en Outwell beschikbaar dus daar vergeleken. Wat het tegenwoordig doet zou ik niet weten.
[ Voor 20% gewijzigd door Rukapul op 20-07-2016 21:12 ]
En ik moet zeggen dat Bardani eigenlijk het enige merk wat een tent naar onze behoefte had staan. (4/5 persoons tunnel met katoenen doek). Er was ook nog een echt huismerk, maar daar zag je duidelijk dat de Bardani meer kwaliteit en snufjes had.
Daarnaast stonden er nog een aantal flinke tenten van Eureka, maar die waren opblaasbaar. Daar heb ik toch niet zo'n vertrouwen in.
Dus Bardani kwam niet echt over als een huismerk. Ik vond ze al duur zat in ieder geval
Lijkt me duidelijk: kopenJelte schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 21:46:
En ik moet zeggen dat Bardani eigenlijk het enige merk wat een tent naar onze behoefte had staan. (4/5 persoons tunnel met katoenen doek). Er was ook nog een echt huismerk, maar daar zag je duidelijk dat de Bardani meer kwaliteit en snufjes had.
Genoeg mensen met een Bardani tent zonder duidelijke klachten (zowel IRL als in het vorige deel) dus 'verkeerd' is het sowieso niet.
Sowieso moet er dan nog meer gekocht worden. We hebben nu alles lichtgewicht en dan gaat alles op comfort natuurlijk. Aanhangwagentje zal ook wel handig zijn
Maar ik kom inderdaad tot de conclusie dat een andere tent het waarschijnlijk niet gaat zijn.
Wij hadden een bardani Torino, top tent maar vanwege gezinsuitbreiding zochten we wat groters. Uiteindelijk hebben we nu een vrijbuiter tannon 460 dlx gekocht. Voordeel van deze tent vinden wij grote leefruimte binnen voor als het minder weer is.Jelte schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 20:50:
Goed, vandaag bij De Vrijbuiter in Roermond naar De Waard en tunneltenten gekeken en dat nog maar eens dunnetjes over gedaan bij De Wit in Schijndel (enorme winkel!).
Groot voordeel aan De Waard is dat ze makkelijk tweedehands zijn te krijgen, maar de modellen vielen ons tegen. Uiteindelijk bij een Bardani Waikiki Beach uitgekomen van zo'n €1.300,- (of nog een maatje groter). Maar deze zijn juist helemaal niet tweedehands te vinden en zo te zien maken ze elke 2 jaar gewoon een nieuwe serie die net even anders is, waardoor je niet meer weet of die tweedehands tent wel aan je wensen voldoet.
Maar de vraag is, welke katoenen tunneltent voor circa 4 personen moeten we kopen? De Bardani Waikiki Beach en de Bardani Mambo Beach lijken ons wel wat.
Heb je ook gekeken naar Bax (Falco of Baco) ben zelf erg tevreden over onze havik 4000. Is wel van tencate doek, maar voor ons in nl en Scandinavië geen probleem. Gemaakt van topkwaliteit spul en mooi strak op te zetten. Ook de tunneltenten van karsten vind ik er goed uit zien.Jelte schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 20:50:
Goed, vandaag bij De Vrijbuiter in Roermond naar De Waard en tunneltenten gekeken en dat nog maar eens dunnetjes over gedaan bij De Wit in Schijndel (enorme winkel!).
Bardani levert gewoon goede middenklassers, daar zul je echt geen miskoop aan doen.
In de hele brandstof discussie. Met een trechtertje knoei je niet. Voor mijn gevoel is het ook fijn dat ik niets in huis heb waar flinke druk in zit ( ja zit puur tussen de oren). Mijn ervaring is dat met coleman fuel of Aspen 4 het heel schoon brand. Ook vind ik het prutsen om het aan te krijgen gewoon leuk. Voornamelijk keuze op gevoel en niet op harde feiten (enige gas ervaring is met een brandertje met prik blikjes, en een geleende skottelbraai waar de brander van smolt

Dat was voor ons ook een argument voor de Outwell Wolf Lake 5. De leefruimte is 360x260, overal stahoogte, overal ramen en een heerlijk passend tapijtcverkooyen schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 22:12:
[...]
Wij hadden een bardani Torino, top tent maar vanwege gezinsuitbreiding zochten we wat groters. Uiteindelijk hebben we nu een vrijbuiter tannon 460 dlx gekocht. Voordeel van deze tent vinden wij grote leefruimte binnen voor als het minder weer is.
Tegenwoordig heb je meer keuze maar Bardani blijft gewoon bovenin de subtop meedraaien.
@Bacchus: ok, maar dan blijft de vraag over branduren staan.
[ Voor 9% gewijzigd door Gonadan op 20-07-2016 23:37 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat is toch een redelijk universeel argument voor 4/5 persoon tunneltenten (geld ook voor de Waard, Falco, Baco, Karsten etc). Je moet goed je best doen er een te vinden met een kleine leefruimte. Dan zou alleen Eureka in aanmerking komen (en die is nog steed 2x2,5 meter), voordeel is wel dat dit weer lichte compacte tenten zijn.Rukapul schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 23:03:
[...]
Dat was voor ons ook een argument voor de Outwell Wolf Lake 5. De leefruimte is 360x260, overal stahoogte, overal ramen en een heerlijk passend tapijt
Wat ik wel gemerkt heb is dat De Waard qua binnenruimte in verhouding met het totale oppervlak minder heeft dan andere merken.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Heb dit voorjaar langs een 4p kuifmees met voorscherm gestaan, ik zou dit serieus overwegen als ik nu in de markt was om een tent te kopen.
Persoonlijk vind ik het helemaal geen goede zaak dat ze van Vrijbuiter zijn. Het zal nu langzaam afzakken naar 'gewoon' een goed merk in plaats van de bazententen die ze altijd waren.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Daar zitten meer kanten aan. Puur op basis van energieinhoud (MJ/kg) is het om het even: Zowel octaan als propaan/butaan zitten rond de 46 MJ/kg. Het is meer afhankelijk van omstandigheden en brander. De meeste multifuel-branders zijn niet best te regelen en verstoken zeker met warm weer meer brandstof dan nodig. Voor mijn gevoel (héél subjectief hier, ik heb geen vergelijkend onderzoek gedaan) heb je hier met benzine en mixen met veel propaan meer last van dan met butaan-zware mixen.Gonadan schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 23:36:
@Bacchus: ok, maar dan blijft de vraag over branduren staan.
Het verschil in volume tussen een 5kg gasfles en een benzine reservoir is ook nogal flink (en dus ook de totale pakmaat). Op een tankje kan ik ongeveer 1 tot 1,5 uur koken. Meestal moet ik in een weer 2 keer bijvullen en dat lukt met de fles die ik voor vervoer in de stove zelf bewaar.Gonadan schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 19:12:
[...]
Daarom dus niet de campingsgaz meuk maar die groene fles.
Als ik kijk naar zo'n kooktoestel dan kan hij maximaal twee uur branden volgens de specificaties. Je moet dus een serieuze jerrycan benzine mee nemen wil je in de buurt komen van wat een gasfles kan leveren aan branduren.
Je bent dus elke dag je fornuis aan het bijvullen, dat is dus voor mij een enorm voordeel van gas.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
dat zijn dus de tenten die wij hebben. De Palazzo, gebruiken we met 2. Is werkelijk voor ons de perfecte tent.Refro schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 08:08:
[...]
Dan zou alleen Eureka in aanmerking komen (en die is nog steed 2x2,5 meter), voordeel is wel dat dit weer lichte compacte tenten zijn.
En hop, nu weer werken.
Vond een tunneltent anders wel lastiger op te zetten, maar kan ook aan de tent zelf liggen. Gebuig met stokken, door heel de tent heen rijgen, geheel overeind trekken.Gonadan schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 08:50:
Ja ze moeten zeker wel, tunneltenten zijn gewoon oneindig praktischer. Maar het klassieke model blijft natuurlijk wel een plaatje en lekker stormvast.
Persoonlijk vind ik het helemaal geen goede zaak dat ze van Vrijbuiter zijn. Het zal nu langzaam afzakken naar 'gewoon' een goed merk in plaats van de bazententen die ze altijd waren.
Vond dat juist bij die de Waard wel fijn, 2 rechte stokken (flinke jongens ook... pff) voorin, tent overeind trekken, grote stok in middden en (bijna) klaar. (bleek dat er dus ook nog 3 horizontale stokken waren ;p)
Zeker met een onhandige vriendin is dat wel fijn :-)
Kreeg net wel een mail van de camping dat hun zwembad ivm de overstroming niet open is in de periode die we gereserveerd hebben. Ging even Googlen, blijkt dat de rivier waar ze een stukje vanaf liggen dik is overstroomd, een grote natte zooi... Volgens mij wel eind juni gebeurt, en we gaan volgende week... toch maar eens goed over nadenken.
Stokken buigen blijft maar bij falco en de waard rits je de stokken in de sleuf is toch weer wat handiger. Maar meer tijd kost het wel maar ja heb vakantie.KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 10:59:
[...]
Vond een tunneltent anders wel lastiger op te zetten, maar kan ook aan de tent zelf liggen. Gebuig met stokken, door heel de tent heen rijgen, geheel overeind trekken.
Daarom koos ik toen voor Bardani, die waren redelijk innovatief. De buizen klik je zo in elkaar (met doorrijgstiek), zijn lekker dik en stevig met voetje. Kuipzeil neer, buizen erop leggen, buitentent eroverheen leggen, vast ritsen, van binnen de buizen omhoog zetten en dicht ritsen, beetje afspannen als je dat leuk vindt en klaar.KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 10:59:
Vond een tunneltent anders wel lastiger op te zetten, maar kan ook aan de tent zelf liggen. Gebuig met stokken, door heel de tent heen rijgen, geheel overeind trekken.
Vond dat juist bij die de Waard wel fijn, 2 rechte stokken (flinke jongens ook... pff) voorin, tent overeind trekken, grote stok in middden en (bijna) klaar. (bleek dat er dus ook nog 3 horizontale stokken waren ;p)
Volgens mij zijn er nu meer merken die dat principe hanteren, maar het is veel makkelijker en staat veel mooier. Ik kan daardoor de tent prima in mijn eentje opzetten en hij staat in een kwartiertje. Daarna kan je nog heel lang besteden aan mierenneuken maar dat is aan jezelf.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Voordeel van Bardani (en vast ook een aantal andere merken) is dat de onderste delen van de boog niet in het tentdoek zitten. Dat scheelt schuiven
Dan denk ik toch dat je niet (overal) goed gekeken hebt. Bij een de waard velduil worden de stokken aan de binnenzijde ingeritst.Jelte schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 11:23:
Van wat ik gister gezien heb, moet je bij alle tunneltenten nu (ook bardani) de stokken gewoon door de buitentent heen schuiven. Niets meer met ritsen.
Voordeel van Bardani (en vast ook een aantal andere merken) is dat de onderste delen van de boog niet in het tentdoek zitten. Dat scheelt schuiven
Ik denk trouwens dat bij alle tenten waar de stokken aan de binnenkant zitten ze op een of andere manier worden ingeritst. Ik kan me niet voorstellen dat je in de beperkte ruimte van binnen uit de stokken er in geschoven krijgt.
Wij zitten na aankomst bij receptie op camping binnen een uur aan een drankje. tent staat dan (Eureka Palazzo), volledig ingericht en koelkast staat aan.Refro schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 11:03:
[...]
Stokken buigen blijft . Maar meer tijd kost het wel maar ja heb vakantie.
Is gewoon kwestie van wat ervaring. 3 keer opzetten en het gaat beresnel.
Ik vind dit rap genoeg en het is ook echt geen wedstrijd maar vakantie.
Wij gaan dit jaar voor het eerst kamperen met zijn tweeën en zijn dus op zoek naar een degelijke tent zonder direct een fortuin kwijt te zijn. We zijn een aantal kampeerzaken afgeweest waaronder Obelink (Winterswijk) en Vrijbuiter (Gouda) en hebben allerlei tenten gezien van goedkoop tot duur van polyester tot katoen.
Onze keuze is gevallen op de Trail 400.
https://www.obelink.nl/hypercamp-trail-400.html
Met onze ouders hebben wij beide vollop gekampeerd vroeger dus we zijn er redelijk van overtuigd dat het gaat bevallen. Maar toch willen we niet gelijk een tent van 1500 euro of meer kopen.
Aangezien wij alleen naar het Zuiden gaan en niet in Nederland gaan kamperen is een 'groot' leefgedeelte niet echt relevant omdat we er vanuit gaan dat we het grootste deel van de vakantie buiten zullen doorbrengen. Het binnendeel van deze tent is grofweg 3m x 3m dus ook met slechter weer zal het ermee door kunnen, maar voor alsnog hoeft het alleen te dienen als opslag. Eventuele gezinsuitbreiding kan ook nog mee met deze tent. Belangrijke eis voor een tent is voor mij toch wel dat ik er normaal \ rechtop in kan staan\lopen. Ik ben zelf 1.90m en zie in erg veel tenten dat het toch maar net rechtop lukt ook al is hij 2m hoog. Deze Trail 400 is 2.20m hoog en is daarmee dus prima.
Verder zitten de buizen aan de binnenkant van de tent geritst wat ik zelf wel mooier vindt. Ook omdat je nu een lampje aan de stang kunt bevestigen in plaats van aan een lusje o.i.d.. Het grondzeil rits je vast aan de buitentent maar kan ook losgemaakt worden, met het opruimen en schoonmaken klinkt dat handig.
Maar mijn vragen:
- Zijn er in deze prijscategorie betere tenten te krijgen?
- Iemand ervaring met Hypercamp trail tenten?
- Hebben jullie verder advies v.w.b. aanschaf van een eerste tent?
lol+lol=hihi
Dan heb je een piepklein reservoir, kook je voor heel de camping of drink je lood bij je ontbijt. Mijn normale gebruik ligt op iets van 100 gram/dag/persoon*, meer afhankelijk van omgevingstemperatuur dan van brandstofsoort.Gonadan schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 10:37:
Als ik kijk naar zo'n kooktoestel dan kan hij maximaal twee uur branden volgens de specificaties. Je moet dus een serieuze jerrycan benzine mee nemen wil je in de buurt komen van wat een gasfles kan leveren aan branduren.
Je bent dus elke dag je fornuis aan het bijvullen, dat is dus voor mij een enorm voordeel van gas.
Branders op benzine kunnen over het algemeen wel een stuk harder dan die op gas maar om in 2 u 5 kg benzine op te branden heb je een vermogen van 30 kW nodig, kun je wel mooi een litertje water binnen een paar seconden koken.
* Incl koffie bij het ontbijt, thee of soep in de middag, 2-pans warme avondhap en koffie of thee in de avond.
Nu weet ik niet hoe die twee uur in de praktijk uit pakt maar ik maak wel twee uur per dag gebruik van minimaal één pit.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
-Thee water (3x 5/7 min op 1 pit
-Avondeten (1x 20/30 min op meestal 1 pit)
-Eitje of soep bij de lunch (10/15 min)
Kom ik in het totaal op max 1 uur en een beetje per dag. Met een coleman benzine brander zit je vast aan het reservoir. Bij bijv. MSR kun je ook een andere fles gebruiken en die zijn er ook in 2 liter formaat, kun je weer 8x zo lang.
Discussie is verder ook een beetje zinloos elk systeem heeft zijn voors en tegens en iedereen maakt daar lekker zijn eigen overwegingen in.
Grappig, zelfde vraag van mij eigenlijk een paar pagina's terug. Maar voor €795 heb ik geen andere katoenen tunneltenten gevonden die aan de gewenste grootte voldoet. Dus volgens mij is er niet echt een alternatief..SnifraM schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 12:12:
Is er hier iemand die ervaring heeft met de Hypercamp Trail tenten van Obelink?
Wij gaan dit jaar voor het eerst kamperen met zijn tweeën en zijn dus op zoek naar een degelijke tent zonder direct een fortuin kwijt te zijn. We zijn een aantal kampeerzaken afgeweest waaronder Obelink (Winterswijk) en Vrijbuiter (Gouda) en hebben allerlei tenten gezien van goedkoop tot duur van polyester tot katoen.
Met onze ouders hebben wij beide vollop gekampeerd vroeger dus we zijn er redelijk van overtuigd dat het gaat bevallen. Maar toch willen we niet gelijk een tent van 1500 euro of meer kopen.
Aangezien wij alleen naar het Zuiden gaan en niet in Nederland gaan kamperen is een 'groot' leefgedeelte niet echt relevant omdat we er vanuit gaan dat we het grootste deel van de vakantie buiten zullen doorbrengen. Het binnendeel van deze tent is grofweg 3m x 3m dus ook met slechter weer zal het ermee door kunnen, maar voor alsnog hoeft het alleen te dienen als opslag. Eventuele gezinsuitbreiding kan ook nog mee met deze tent. Belangrijke eis voor een tent is voor mij toch wel dat ik er normaal \ rechtop in kan staan\lopen. Ik ben zelf 1.90m en zie in erg veel tenten dat het toch maar net rechtop lukt ook al is hij 2m hoog. Deze Trail 400 is 2.20m hoog en is daarmee dus prima.
Verder zitten de buizen aan de binnenkant van de tent geritst wat ik zelf wel mooier vindt. Ook omdat je nu een lampje aan de stang kunt bevestigen in plaats van aan een lusje o.i.d.. Het grondzeil rits je vast aan de buitentent maar kan ook losgemaakt worden, met het opruimen en schoonmaken klinkt dat handig.
Maar mijn vragen:
En als je hem hebt en gebruikt, kun je dan even een review geven ben erg benieuwd
Dus eigenlijk heb je alleen kritiek op één specifieke benzinebrander, die je overigens zelf nooit bij naam genoemd hebt (maar ik denk dat het de De Coleman Unleaded 2 is) dat het reservoir (dat tien keer kleiner is dan je gasfles) te snel leeg is als je hem volle chasse geeft?Gonadan schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 13:00:
Lees je überhaupt? Ik haal die twee uur uit de specificaties van Coleman, daarna is het fornuis leeg en moet je dus de jerrycan erbij pakken. Met gas heb je dat dus niet.
Nu weet ik niet hoe die twee uur in de praktijk uit pakt maar ik maak wel twee uur per dag gebruik van minimaal één pit.
Ik zal zeker laten weten hoe die bevallen is. Over een maand ga ik hem pas kopen en direct gebruiken.Jelte schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 13:47:
[...]
Grappig, zelfde vraag van mij eigenlijk een paar pagina's terug. Maar voor €795 heb ik geen andere katoenen tunneltenten gevonden die aan de gewenste grootte voldoet. Dus volgens mij is er niet echt een alternatief.
En als je hem hebt en gebruikt, kun je dan even een review geven ben erg benieuwd
Eerst nog even duimen op een eventuele uitverkoop \ opruiming komende maand
lol+lol=hihi
Inderdaad minimaal drie keer water koken, geen idee hoe lang dat duurt eigenlijk. Maar ik gebruik heel vaak de grillplaat, feitelijk gewoon barbecuen.Refro schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 13:16:
Dan kook jij een stuk uitgebreider als ik op vakantie
-Thee water (3x 5/7 min op 1 pit
-Avondeten (1x 20/30 min op meestal 1 pit)
-Eitje of soep bij de lunch (10/15 min)
Kom ik in het totaal op max 1 uur en een beetje per dag. Met een coleman benzine brander zit je vast aan het reservoir. Bij bijv. MSR kun je ook een andere fles gebruiken en die zijn er ook in 2 liter formaat, kun je weer 8x zo lang.
Dit jaar zal het nog meer gas zijn, aangezien we ook flesjes moeten maken voor de kleine.
Precies.Discussie is verder ook een beetje zinloos elk systeem heeft zijn voors en tegens en iedereen maakt daar lekker zijn eigen overwegingen in.
Kritiek is een groot woord, ik sprak met Refro erover die zelf een gelijke brandduur aan gaf, na even zoeken kwam ik op de Coleman. Zelf heb ik alleen aangegeven het niet hoeven navullen prettig te vinden.Bacchus schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 14:00:
Dus eigenlijk heb je alleen kritiek op één specifieke benzinebrander, die je overigens zelf nooit bij naam genoemd hebt (maar ik denk dat het de De Coleman Unleaded 2 is) dat het reservoir (dat tien keer kleiner is dan je gasfles) te snel leeg is als je hem volle chasse geeft?
Jij begon met een vergelijking van energie en dichtheid. Volgens mij maak jij er zelf meer van dan er is.
Ik daag je uit om een koektoestel met een 5 liter reservoir te vinden.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wat denk je van http://www.vrijbuiter.nl/...rijbuiter-outdoor-cherry/ ? (ik heb hem zelf ook ;-) ) Misschien iets minder hoog, maar wel (flink) goedkoper. Je kunt er nog een los luifeltje bij nemen, zodat je de voordeur ook droog open kunt maken als het regent 's morgens. Ook handig: er zitten lusjes in de voortent en binnentent waarin je ledverlichting kunt schuiven. Deze worden ook verkocht bij de Vrijbuiter, maar een handige tweaker kan dat misschien ook zelf fabriceren met een ledstripje en pvc-pijp bijvoorbeeld. De voor tent is voor twee personen ruim genoeg om ook bij kouder/nat weer binnen te zitten. Ik ben er zelf iig erg tevreden over. Of-ie beter is weet ik niet, ik heb geen ervaring met Hypercamp tenten..SnifraM schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 12:12:
Maar mijn vragen:
We've got that ring of confidence
Bedankt voor je reactie. Deze heb ik inderdaad ook gezien en vond ik absoluut mooi. Ik ben er nog voor teruggelopen omdat ik dus later in een hogere tent stond, waar ik mij wat vrijer in voelde. De 2e keer dat ik in de Cherry tent stond heb ik besloten dat mijn tent 210+ hoog moet wordenYukkie schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 14:11:
[...]
Wat denk je van http://www.vrijbuiter.nl/...rijbuiter-outdoor-cherry/ ? (ik heb hem zelf ook ;-) ) Misschien iets minder hoog, maar wel (flink) goedkoper. Je kunt er nog een los luifeltje bij nemen, zodat je de voordeur ook droog open kunt maken als het regent 's morgens. Ook handig: er zitten lusjes in de voortent en binnentent waarin je ledverlichting kunt schuiven. Deze worden ook verkocht bij de Vrijbuiter, maar een handige tweaker kan dat misschien ook zelf fabriceren met een ledstripje en pvc-pijp bijvoorbeeld. De voor tent is voor twee personen ruim genoeg om ook bij kouder/nat weer binnen te zitten. Ik ben er zelf iig erg tevreden over. Of-ie beter is weet ik niet, ik heb geen ervaring met Hypercamp tenten.
lol+lol=hihi
Als je niet wil navullen pak je toch iets met een groter reservoir, of, zoals je met gas doet: Met een extern en dus los te kiezen reservoir? Ik snap niet waarom je je blind staart op dat ene toestel.Gonadan schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 14:09:
Kritiek is een groot woord, ik sprak met Refro erover die zelf een gelijke brandduur aan gaf, na even zoeken kwam ik op de Coleman. Zelf heb ik alleen aangegeven het niet hoeven navullen prettig te vinden.
Jij begon met een vergelijking van energie en dichtheid. Volgens mij maak jij er zelf meer van dan er is.
Ik daag je uit om een koektoestel met een 5 liter reservoir te vinden.
Wij hebben jarenlang veel plezier gehad van een Active leisure Brixen 4. Inclusief lufel kostte die 700 euro in de dik katoen uitvoering.
Pas toen de kinderen kwamen zijn we overgestapt op een vouwagen. Die brixen4 is mogelijk wat klein met een gezin (er is ook een brixen 6) maar voor ons was de acute reden dat het spul niet meer in de auto pastte met ee achterbank in gebruik.
Ik moet wel zeggen dat ik overweeg mijn vouwwagen weer te verkopen en deze tent weer in gebruik te nemen. De jongens zijn nu groot genoeg voor een bijzettentje en door afscheid te nemen van de vouwwagen komt er ook budget vrij (vouwwagen kost best veel, afschrijving, onderhoud, stalling) voor andere keuzes. Een wat grotere auto bijvoorbeeld met dakkoffer. (Begrijp me niet verkeerd, de vouwwagen bevalt erg goed en is makkelijk en snel op te zetten. Maar het ding is wel duur)
alles kan off-topic
Waar maak je je druk om? Ik snap niet dat je je blind staart op die twee opmerkingen tussen Refro en ik.Bacchus schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 14:31:
Als je niet wil navullen pak je toch iets met een groter reservoir, of, zoals je met gas doet: Met een extern en dus los te kiezen reservoir? Ik snap niet waarom je je blind staart op dat ene toestel.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zijn die dingen nog zo duur? ik heb er 1 op zolder liggen te verstoffen.. misschien moet ik die maar eens verkopen..Bacchus schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 14:00:
[...]
Dus eigenlijk heb je alleen kritiek op één specifieke benzinebrander, die je overigens zelf nooit bij naam genoemd hebt (maar ik denk dat het de De Coleman Unleaded 2 is) dat het reservoir (dat tien keer kleiner is dan je gasfles) te snel leeg is als je hem volle chasse geeft?
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Altijd op coleman fuel gestookt maar konden in geval van nood ook wasbenzine of benzine uit de tank van de motor/auto halen.
nu in de (zelfbouw) camper gebruiken we een coleman dual fuel stove: het bekende groene koffertje. Dit omdat ik geen gas in het busje wilde hebben. Enige nadeel van deze brander: er komt altijd nog een restantje benzine in gasvorm uit nadat hij uit is en dit geeft even een walm benzinelucht in de camper na het koken.
Dan hou ik me aanbevolen. Ben nog op zoek naar een goed exemplaar voor mijn zus.ToolkiT schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 15:02:
[...]
Zijn die dingen nog zo duur? ik heb er 1 op zolder liggen te verstoffen.. misschien moet ik die maar eens verkopen..
Ik heb toevallig NL vrienden over, dus zal ze vragen of ze nog ruimte hebben om hem mee te nemen naar NL..Refro schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 15:23:
[...]
Dan hou ik me aanbevolen. Ben nog op zoek naar een goed exemplaar voor mijn zus.
Ik heb een Katoenen Bardani en die gaat al 6 jaar mee zonder enig probleem. Merk niks van mindere kwaliteit ofzo. Tuurlijk is het geen Waard of Valk maar deze is goed genoeg.Jelte schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 20:50:
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Dus dat is zeg maar hun huismerk.
En er was ook iets met Mark en Yvonne. Misschien dus kinderen plus aanhang. Maar Maryvo is dus ook hun huismerk.
[ Voor 19% gewijzigd door dreamscape op 22-07-2016 02:27 ]
Punctuality is the politeness of kings
We hebben sinds 2 jaar een Obelink Familia 6. Die zet je inderdaad ook precies zo op. Alleen in je eentje isnhaast niet te doen door de grootten en het gewicht.Gonadan schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 11:10:
[...]
Daarom koos ik toen voor Bardani, die waren redelijk innovatief. De buizen klik je zo in elkaar (met doorrijgstiek), zijn lekker dik en stevig met voetje. Kuipzeil neer, buizen erop leggen, buitentent eroverheen leggen, vast ritsen, van binnen de buizen omhoog zetten en dicht ritsen, beetje afspannen als je dat leuk vindt en klaar.
Volgens mij zijn er nu meer merken die dat principe hanteren, maar het is veel makkelijker en staat veel mooier. Ik kan daardoor de tent prima in mijn eentje opzetten en hij staat in een kwartiertje. Daarna kan je nog heel lang besteden aan mierenneuken maar dat is aan jezelf.
Waarom zou je geen gas in de camper willen hebben?Leipo schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 15:02:
wij gebruikten op de motor of met autovakantie smet tunneltentje altijd een optimus nova benzinebrander met 1 liter fles. Dit omdat ik dan geen gezeur had met bijna lege gasflessen die niet bijgevuld kunnen worden (een grote navulbare gasfles was geen doen op de motor)
Altijd op coleman fuel gestookt maar konden in geval van nood ook wasbenzine of benzine uit de tank van de motor/auto halen.
nu in de (zelfbouw) camper gebruiken we een coleman dual fuel stove: het bekende groene koffertje. Dit omdat ik geen gas in het busje wilde hebben. Enige nadeel van deze brander: er komt altijd nog een restantje benzine in gasvorm uit nadat hij uit is en dit geeft even een walm benzinelucht in de camper na het koken.
Hier een VW T3 met daarin een gasfles onder het 2-pit gasfornuis. Fles wordt enkel aangesloten als er gekookt (of koffie gemaakt) wordt. Daarna weer loshalen en klaar.
CO-melder (op de accu aangesloten) in de bus en normaal gesproken zou er dan dus niets mis kunnen gaan.
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Ook geen gezeur met hoogte of temperaturen die te laag zijn voor butaan
plus mogelijke kans op lekkage bij vaste montage (wij hebben een 4x4 camper en gebruiken hem ook echt als zodanig).
maar er is volgens mij geen verkeerde keuze meer
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik heb er ook bij staat kijken, maar ik vond 'm vrij lomp/overkill voor 2 man, zeker als je in principe maar mooi weer gebieden gaat.SnifraM schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 12:12:
Maar mijn vragen:
Uiteindelijk heb ik de Obelink Marseille gekocht
https://www.obelink.nl/obelink-marseille.html
Je kan alleen niet volledig rechtop staan in het hele slaapcompartiment, maar dat maakt mij weinig uit, omdat we daar voornamelijk slapen
Vaak bu'j te bang!
404 Signature not found
Lekker rare tent, maar vooral ook open en gezellig. Ben heel benieuwd!
Vriend van mij heeft juist mooi kunnen checken of zijn Erdman Schmidt Wesp I Leguaan nog waterdicht was. Ja.SMSfreakie schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 12:58:
Denk je nog even je bijzet tent op te zetten. om te kijken of die nog heel is ( heeft een jaar of 5 op zolder gelegen) regent het.. morgen nieuwe poging xD
[ Voor 52% gewijzigd door Jelte op 22-07-2016 13:03 ]
heb liever de zon er op en de tuinslang als kunstmatige regenBacchus schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:00:
Geen beter moment toch om te controleren of hij lekt?
404 Signature not found
hoe compact is compact??koelkast schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 12:16:
Ik zit al jaren te zoeken naar stoelen die a) compact genoeg zijn om mee te nemen en b) redelijk comfortabel zitten. Ik doel dan op die parapluvouwstoelen, maar dan niet de goedkoopste waar je rugpijn van krijgt. Iemand een tip voor me?
maar kun je niet concluderen dat de tent nog waterdicht is. Langdurig nevel is veel lastiger voor stof dan een waterval van een tuinslang.SMSfreakie schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:04:
[...]
heb liever de zon er op en de tuinslang als kunstmatige regendroogt t sneller van..
Dat is ook wel weer waar..Jelte schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:06:
[...]
maar kun je niet concluderen dat de tent nog waterdicht is. Langdurig nevel is veel lastiger voor stof dan een waterval van een tuinslang.
404 Signature not found
Helinox One?koelkast schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 12:16:
Ik zit al jaren te zoeken naar stoelen die a) compact genoeg zijn om mee te nemen en b) redelijk comfortabel zitten. Ik doel dan op die parapluvouwstoelen, maar dan niet de goedkoopste waar je rugpijn van krijgt. Iemand een tip voor me?
of de alibaba versie ervan zou ook kunnen
Anoniem: 639074
Vind je de glasfiber stokken in die bescheiden dikte (11/12,7mm) voor zo'n zware tent (30kg) niet aan de tricky kant??-tom-562 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 10:50:
[...]
Ik heb er ook bij staat kijken, maar ik vond 'm vrij lomp/overkill voor 2 man, zeker als je in principe maar mooi weer gebieden gaat
Uiteindelijk heb ik de Obelink Marseille gekocht
https://www.obelink.nl/obelink-marseille.html
Zelfs kwaliteits aluminium Easton stokken zou ik in deze maat al zozo vinden.
Omdat het over kameren gaat.maartend schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 18:10:
Waarom heet dit topic bij mij in het overzicht kameertopic?
De Bax tenten (Baco/Falco) werken op identieke wijze. Ik heb de BACO 3200. (geen idee of ze nog steeds zelfde benamingen gebruiken. Nu zo'n 3 jaartjes in bezit.Gonadan schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 11:10:
[...]
Daarom koos ik toen voor Bardani, die waren redelijk innovatief. De buizen klik je zo in elkaar (met doorrijgstiek), zijn lekker dik en stevig met voetje. Kuipzeil neer, buizen erop leggen, buitentent eroverheen leggen, vast ritsen, van binnen de buizen omhoog zetten en dicht ritsen, beetje afspannen als je dat leuk vindt en klaar.
Zojuist deze besteld voor mijn vakantie: http://www.google.nl/#q=Coleman+Sling+Chairkoelkast schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 12:16:
Zelf dus nog geen persoonlijke ervaringen mee, maar op internet lees ik er alleen maar positieve verhalen over. Maar zoals al werd opgemerkt, wat vind jij compact genoeg?
Bij bever (normaal te duur voor me) zag ik een leuke deal, met 2e stoel voor 10 euro. Vouwstoel zonder afkneleffect. Ik woon 300 meter van de bever, maar niet op voorraad.. Dan maar online, morgen bezorgd
Die heb ik ook! Nadat ik vorig jaar op een vol kampeerveld met een ferme schreeuw door een action-klapstoel klapte, bedacht ik me tijdens het applaus wat daarop kreeg dat ikmde volgende kampeervakantie op een goede stoel zou gaan zitten.VantageR schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 22:41:
[...]
Zojuist deze besteld voor mijn vakantie: http://www.google.nl/#q=Coleman+Sling+Chair
Zelf dus nog geen persoonlijke ervaringen mee, maar op internet lees ik er alleen maar positieve verhalen over. Maar zoals al werd opgemerkt, wat vind jij compact genoeg?
emil_406 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 23:08:
[...]
Die heb ik ook! Nadat ik vorig jaar op een vol kampeerveld met een ferme schreeuw door een action-klapstoel klapte, bedacht ik me tijdens het applaus wat daarop kreeg dat ikmde volgende kampeervakantie op een goede stoel zou gaan zitten.
lol+lol=hihi
Hahaha... nou ja.. op zo`n action stoel ga ik bewust al niet zitten. gewoon omdat ik zelf al wat zwaarder ben dan de gemiddeld denk ik..emil_406 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 23:08:
[...]
Die heb ik ook! Nadat ik vorig jaar op een vol kampeerveld met een ferme schreeuw door een action-klapstoel klapte, bedacht ik me tijdens het applaus wat daarop kreeg dat ikmde volgende kampeervakantie op een goede stoel zou gaan zitten.
tot 2 jaar terug een Crespo gehad, echter die kreeg last van plastic moeheid.. dus nu hebben we Westfields.
mogen tot 150KG hebben, en ach dan kan de hond ook nog eens op schoot springen zonder dat je meteen denkt nog even en ik zit op de grond
404 Signature not found
Ik weeg zelf zo'n 100 kilo, dus de normale kampeerstoel is eigenlijk een no-go voor mij. Net als t tweepersoonsluchtbed. Als ik te hard t bed induik, lanceer ik mijn vrouw zo de camping af.SMSfreakie schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 10:45:
[...]
Hahaha... nou ja.. op zo`n action stoel ga ik bewust al niet zitten. gewoon omdat ik zelf al wat zwaarder ben dan de gemiddeld denk ik..en een stoel heeft op een oneffen ondergrond nou 1 maal iets meer stress te verduren dan op een egaal terrasje
tot 2 jaar terug een Crespo gehad, echter die kreeg last van plastic moeheid.. dus nu hebben we Westfields.
mogen tot 150KG hebben, en ach dan kan de hond ook nog eens op schoot springen zonder dat je meteen denkt nog even en ik zit op de grond
Nouja dat heb ik ook dus dan maar een keer goed investeren en hoop er de komende 10 jaar nog plezier van te hebbenemil_406 schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 20:48:
[...]
Ik weeg zelf zo'n 100 kilo, dus de normale kampeerstoel is eigenlijk een no-go voor mij. Net als t tweepersoonsluchtbed. Als ik te hard t bed induik, lanceer ik mijn vrouw zo de camping af.
[ Voor 15% gewijzigd door SMSfreakie op 23-07-2016 22:04 ]
404 Signature not found
Ik zorg gewoon dat ik er als eerste in lig.SMSfreakie schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 22:03:
[...]
Nouja dat heb ik ook dus dan maar een keer goed investeren en hoop er de komende 10 jaar nog plezier van te hebben
Vandaag net de aanhanger weer gevuld met de kampeerspullen. 6 augustus gaan we weg en doordeweeks inpakken is voor mij haast onmogelijk. T lijkt dus vroeg, maar theoretisch heb ik dus nog maar 3 dagen ( morgen een volgend weekend).
Ik heb een klein aanhangertje met huif. Maar ik verbaas me elke keer weer hoeveel je eigenlijk mee moet/wil nemen.
Ja, ik zie wel eens van die goedkope aanbiedingen voor klapstoeltjes voorbij komen, maar om zulke situaties te voorkomen leek me het beter om iets meer te investeren. Wat is jouw ervaring met die van Coleman?emil_406 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 23:08:
[...]
Nou, echt ervaring heb ik er nog niet mee. Ze gaan voor het eerst mee op vakantie. Maar ze zitten fijn en voelen stevig aan. We zullen zien....VantageR schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 23:32:
[...]
Ja, ik zie wel eens van die goedkope aanbiedingen voor klapstoeltjes voorbij komen, maar om zulke situaties te voorkomen leek me het beter om iets meer te investeren. Wat is jouw ervaring met die van Coleman?
haha hier staat de caravan ook al te wachten om vol gegooid te worden.. en tja.emil_406 schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 22:08:
[...]
Ik zorg gewoon dat ik er als eerste in lig.
Vandaag net de aanhanger weer gevuld met de kampeerspullen. 6 augustus gaan we weg en doordeweeks inpakken is voor mij haast onmogelijk. T lijkt dus vroeg, maar theoretisch heb ik dus nog maar 3 dagen ( morgen een volgend weekend).
Ik heb een klein aanhangertje met huif. Maar ik verbaas me elke keer weer hoeveel je eigenlijk mee moet/wil nemen.
404 Signature not found
Zitten erg goed, vergelijkbaar met een Crespo of Westfield van 100-140 en deze zijn met 80 net wat vriendelijker geprijsd, we hebben er nog 2 losse voetenbankjes bij.
[ Voor 7% gewijzigd door Chaoss op 24-07-2016 13:01 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ondanks dat die stoelen de markt domineren en best aan de prijs zijn vind ik de kwaliteit maar zeer matig. (Het feit dat onderdelen bij elke kampeerwinkel op voorrad liggen zegt eigenlijk al genoeg over de betrouwbaarheid.....)
Dus... Wie heeft er tips? Welke stoelen moet ik wel hebben?
Ik zoek stoelen waarmee je aan tafel kunt zitten om te eten maar ook de hele avond in kunt zitten om een boek te lezen. Verder moeten ze compact in te klappen zijn (gewicht is minder van belang, er zitten wielen onder mijn auto
alles kan off-topic
Maar voor zowel stoel als onderdeel betaal je waarschijnlijk weer een premium prijs
Heb enkele weken terug ook de Coleman Sling chair gekocht, ben benieuwd, komende week zitten we daarmee in (of voor) de tent, waar ik ook benieuwd naar ben.
Voor het type stoel viel me op stevig ze stonden, maar mijn enige vergelijk zijn de echt cheape stoeltjes, dus totaal andere kwaliteit. Je kan er wel lekker in hangen, of eten aan tafel ook makkelijk gaat moet ik nog meemaken, de leuning is niet verstelbaar, pakvolume is wel minder, scheelt denk de helft met mn vorige stoelen.
Vanmiddag bij kennissen de hele middag op een Action-stoel gezeten. Ondanks dat ik vorig jaar dwars door zo'n stoel ben heen gegaan ben ik er toch maar op gaan zitten. Maar dit was een iets ander, duurder, maar ook steviger model. Volgens mijn kennis kostte deze stoel € 25,-. Over de duurzaamheid kan ik niets zeggen, maar hij kwam erg stevig op me over en zat behoorlijk goed. Misschien een tip voor mensen die nog kampeerstoelen zoeken.Ankona schreef op zondag 24 juli 2016 @ 13:02:
Mooi , een stoelen discussie. Ik heb een set niet goedkope crespo stoelen die na een jaar of 5 al aan vervanging toe zijn. (Enkel tijdens vakanties gebruikt)
Ondanks dat die stoelen de markt domineren en best aan de prijs zijn vind ik de kwaliteit maar zeer matig. (Het feit dat onderdelen bij elke kampeerwinkel op voorrad liggen zegt eigenlijk al genoeg over de betrouwbaarheid.....)
Ik zoek stoelen waarmee je aan tafel kunt zitten om te eten maar ook de hele avond in kunt zitten om een boek te lezen. Verder moeten ze compact in te klappen zijn (gewicht is minder van belang, er zitten wielen onder mijn auto)
Vanmiddag bij kennissen de hele middag op een Action-stoel gezeten. Ondanks dat ik vorig jaar dwars door zo'n stoel ben heen gegaan ben ik er toch maar op gaan zitten. Maar dit was een iets ander, duurder, maar ook steviger model. Volgens mijn kennis kostte deze stoel € 25,-. Over de duurzaamheid kan ik niets zeggen, maar hij kwam erg stevig op me over en zat behoorlijk goed. Misschien een tip voor mensen die nog kampeerstoelen zoeken.Ankona schreef op zondag 24 juli 2016 @ 13:02:
Mooi , een stoelen discussie. Ik heb een set niet goedkope crespo stoelen die na een jaar of 5 al aan vervanging toe zijn. (Enkel tijdens vakanties gebruikt)
Ik zoek stoelen waarmee je aan tafel kunt zitten om te eten maar ook de hele avond in kunt zitten om een boek te lezen. Verder moeten ze compact in te klappen zijn (gewicht is minder van belang, er zitten wielen onder mijn auto)
Deze stoel was 't

[ Voor 3% gewijzigd door emil_406 op 24-07-2016 20:55 ]
Nou zijn hier voor Usb dcb sticks voor.
Wie heeft hier ervaring mee en welke zijn aan te bevelen?
http://m.ebay.nl/itm/Coax...eo-Recorder-/310364796366
Zou dit wat kunnen zijn?
En ik zou deze graag in NL bestellen ivm onze vakantie over 2 weken.
Iemand een goed adresje voor deze usb dvb sticks?
[ Voor 15% gewijzigd door Peter spijker op 24-07-2016 22:00 ]
SE 11x365WP ONO + 10x365WP WZW + 4 x365WP ZWZ. Totaal 9100WP. Gasloos sinds 06-2022: L/W warmtepomp NIBE BVA-SVM 10-200, AMS 10-12. L/L warmtepomp MHI SCM50-ZSW triple.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Volgens mij hebben we het zelf 1x gedaan, in de tijd dat je nog tv via de ether kon ontvangen, kloten met antennes ed... was ook maar een weekendje weg, weet ook niet meer ter gelegenheid van welk evenement.
Ik had in het verleden een laptop bij ivm werk, hoeft hier nu gelukkig niet meer, beperk het nu tot een ipad, moet er nog wel wat comics op zetten. Boeken zijn wel vervangen door een e-reader, dat bespaart flink wat volume/gewicht.