Overwogen gewoon ergens anders heen te gaan?crimby schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 19:24:
Wij zaten vorige week nog met 44 graden in Frankrijk. Laatste jaar dat we nog buiten het hoogseizoen kunnen dus nog lekker een huisje met airco en al het gemak.
ons idee is/was om volgend jaar met een grote tent te gaan… maar ik vraag me dus af hoe dit te doen is met die temperaturen… het idee van een caravan lonkt dan toch een beetje. Echter, ik rij elektrisch. Meer mensen ervaring met een caravan + EV?
trekgewicht en range is geen issue, maar het laden aan de snelweg met een caravan / aanhanger is vaak niet mogelijk (omdat je moet in parkeren)…
Als je alleen maar binnen gaat zitten met een airco dan kan je net zo goed thuis blijven. Als je dat niet wilt zou ik ook gewoon een andere regio zoeken inderdaad.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
De hoogte opzoeken qua regio wil ook helpen met temperatuur.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Ik heb al meer dan 20 jaar een caravan. Top zo'n ding in het voorseizoen in Nederland met wisselend weer (regen, zelfs sneeuw) maar al die jaren dat ik naar Zuid Europa reed (Toscane, Provence enz) vroeg ik me af waarom ik dat ding meesleepte. Je slaapt alleen in dat ding en verder heb je niets aan je caravan daar en je betaalt je blauw aan tol. Mij zie je al jaren niet meer in Zuid-Europa (check even het weer daar tegenwoordigcrimby schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 19:24:
Wij zaten vorige week nog met 44 graden in Frankrijk. Laatste jaar dat we nog buiten het hoogseizoen kunnen dus nog lekker een huisje met airco en al het gemak.
ons idee is/was om volgend jaar met een grote tent te gaan… maar ik vraag me dus af hoe dit te doen is met die temperaturen… het idee van een caravan lonkt dan toch een beetje. Echter, ik rij elektrisch. Meer mensen ervaring met een caravan + EV?
trekgewicht en range is geen issue, maar het laden aan de snelweg met een caravan / aanhanger is vaak niet mogelijk (omdat je moet in parkeren)…
Kampeer je alleen in Zuid-Europa zou ik zeggen koop een mooie grote luxe tent waarin je ook kan staan, stroom erbij en wat ventilatoren voor de nacht. Scheelt je bakken met geld.
Lijkt me een zwam verhaal om iets van een dubbele boeking goed te praten. Als je nog een leuke camping zoekt. Heb net 2 weken op camping de Boshoek gestaan in Voorthuizen. Ook leuk voor kleine kinderen.aerofreak schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 10:19:
Over 3 weken zouden we gaan kamperen op de Veluwe. Prive sanitair gekozen ivm de kinderen waarbij de jongste 3 maanden is.
Krijg nu deze mail:
[...]
Wat een domper zegZe hebben niks anders op de betreffende camping en we hebben geen zin om door de blubber te gaan, dus zal wel annuleren worden.
Nu hopen dat ergens een plekje te vinden is met privesanitair.
Volgende week vertrek ik richting Sisteron, camping Clot du Jay. Heeft iemand nog tips wat je daar kan doen met kinderen?
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Of naar Scandinavië reizenijdod schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 20:54:
De hoogte opzoeken qua regio wil ook helpen met temperatuur.
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Meestal heeft de camping mooie reclame folders met de mooie te bezoeken uitjes in de omgeving. Dat is mijn ervaring als ik op de camping sta, of krijg tips van de camping eigenaar.ST10©DE schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 21:12:
Volgende week vertrek ik richting Sisteron, camping Clot du Jay. Heeft iemand nog tips wat je daar kan doen met kinderen?
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Nou ik heb de foto's gezien (Nogmaals dank @Get!emMotorBeast schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 21:11:
[...]
Lijkt me een zwam verhaal om iets van een dubbele boeking goed te praten. Als je nog een leuke camping zoekt. Heb net 2 weken op camping de Boshoek gestaan in Voorthuizen. Ook leuk voor kleine kinderen.
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
Wij zijn daar alleen doorheen gereden naar de Gorges du Verdon, (via Digne-les-Bains).ST10©DE schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 21:12:
Afhankelijk van de leeftijd van de kinderen en je interesses, wildwaterraften kan daar 2x per week.
Dat is echt wel erg tof! (en niet overdreven ver weg). Ook een mooi stuwmeer vlakbij Castellane, om op te waterfietsen.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Succes ermee gezien de drukte deze periodeaerofreak schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 21:37:
[...]
Nou ik heb de foto's gezien (Nogmaals dank @Get!em!) daar wil je niet staan. Nu hard op zoek naar een andere camping
Nope, plekje bezocht. Veld is net omgefreesd tot 30-40cm diepte, incl het rijpad, opnieuw ingezaaid. Alleen de plek waar de caravans moeten staan is nog bestaand gras, maar dat zijn kuilen van 10cm lager dan de rest van veld.MotorBeast schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 21:11:
[...]
Lijkt me een zwam verhaal om iets van een dubbele boeking goed te praten. Als je nog een leuke camping zoekt. Heb net 2 weken op camping de Boshoek gestaan in Voorthuizen. Ook leuk voor kleine kinderen.
Gaat om zandgrond, dus graszaad zal pas in herfst aanslaan.
Hele camping is dikke prima, maar dat ene veld is gewoon te nieuw nog. Net verse hokjes met privé sanitair gezet. Volgend jaar zal t wel goed zijn.
De caravan lonkt(e) vanwege de nachten met airco. Niet overdag.
Nederland en/of scandinavie staan ook op mijn lijstje maar de zonzekerheid van Frankrijk of Italie zijn toch wat hoger. Met het bijbehorende nadeel. Overigens is dit niet de enige reden voor een caravan.
Het was overigens niet mijn vraag ;-)
Nederland en/of scandinavie staan ook op mijn lijstje maar de zonzekerheid van Frankrijk of Italie zijn toch wat hoger. Met het bijbehorende nadeel. Overigens is dit niet de enige reden voor een caravan.
Het was overigens niet mijn vraag ;-)
Thanks, goed om te weten :-)JanHenk schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 19:33:
@crimby In een katoenen tent met wat ventilatie is prima te slapen in mijn ervaring. Ook in die hittegolven. Niet te vroeg op bed, beetje met het ritme van de hitte mee bewegen en het gaat prima.
Onze vouwwagen bevalt ons ook goed. Vorig jaar in Frankrijk ook in een hittegolf gestaan (40+) en zowel wij als onze kinderen (inclusief baby) hebben prima geslapen. Zelfs de middagslaapjes op het heetste van de dag.
Het kan overigens ook wel meehelpen als je een plek hebt met wat natuurlijke schaduw. Ik zoek dus altijd een camping met ruime plekken en schaduw.
Als je niet goed tegen die hitte kunt, zou ik ook gewoon wat noordelijker verblijven. In plaats van een caravan met airco zeg maar
Ik kan overigens prima tegen die hitte en rest van gezin minder maar ook wel.. alleen snachts is het lastiger zeker met kleine kinderen.. of nja denk ik
Baby kan lastiger zijn maar verder maffen kinderen toch juist prima? Die zijn helemaal gesloopt van de hele dag dus liggen zo in coma.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik snap wel dat je je vooral “zorgen” maakt om het slapen. Maar een goede katoenen (belangrijk, ademt veel beter) tent is veel aangenamer dan een caravan, in mijn beleving.crimby schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 21:53:
[...]
Thanks, goed om te weten :-)
Ik kan overigens prima tegen die hitte en rest van gezin minder maar ook wel.. alleen snachts is het lastiger zeker met kleine kinderen.. of nja denk ik
Gelukkig kost een tent niet de wereld. Je moet het eens ervaren.
Ik snap dat er mensen zijn die de caravan vooral voor in Nederland hebben (voor- en naseizoen) en dat ze die ook meenemen naar Zuid Frankrijk. Maar zelfs al zou ik een caravan hebben: dan kocht ik er een tent bij en nam ik die mee naar Frankrijk (wij zoeken ook graag de warmte op).
vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser
Je kunt toch ook een minder warme plek opzoeken. Wij zijn 1x in Zuid Frankrijk geweest. Nooit weer 😅crimby schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 19:24:
Met 40plus was ik serieus niet gegaan
Iets hogere gebieden opzoeken in de Alpen? (Frankrijk, Oostenrijk). Zat afgelopen week in Chamonix, daar was het heerlijk! En zelfs een frisse wind op 2500m!crimby schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 19:24:
Wij hebben besloten met het gezin niet meer in juli/augustus weg te gaan, maar 2,5 week in de meivakantie. (Voorjaarsvakantie + extra vakantie week + studiedagen). Van het vakantie budget hebben we een zwembad gekocht
[ Voor 34% gewijzigd door Sport_Life op 04-07-2026 23:25 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1
@Sport_Life , dat is ook een goede optie idd. Helaas hebben de kids hier niet zo lang vakantie in mei.
3 nachten terug bij Briancon in de buurt op een camping was het 7 graden.
Bbrr mijn nieuwe slaapzak was daar niet helemaal tegen opgewassen. Of ik ben een koukleum.
Mooie Huttopia camping trouwens, je staat gewoon in het bos, heerlijk.
Bbrr mijn nieuwe slaapzak was daar niet helemaal tegen opgewassen. Of ik ben een koukleum.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Paar nachten eerder stond ik op de zelfde camping, ander plekje toen. :strip_exif()/f/image/ZvwyBsSGIeoYCIEKvsqFpmBf.jpg?f=fotoalbum_large)
https://maps.app.goo.gl/YvGh4CAkBYFM7KMw8
Ja ik ben er met die scooter, met kampeerspullen en alles naar toe gereden vanuit NL.
Oh en ook weer terug naar huis
:strip_exif()/f/image/ZvwyBsSGIeoYCIEKvsqFpmBf.jpg?f=fotoalbum_large)
https://maps.app.goo.gl/YvGh4CAkBYFM7KMw8
Ja ik ben er met die scooter, met kampeerspullen en alles naar toe gereden vanuit NL.
Oh en ook weer terug naar huis
[ Voor 35% gewijzigd door Bommes op 04-07-2026 23:46 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ha, daar stonden wij 4weken terug ook,zelfde stekje of net ernaast. Maar prima camping. Ik ben er 45 jaar geleden ook geweest, in al die jaren niet heel veel veranderd, herkende nog wat plekken waar ik toen met mn broertje speelde.Bommes schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 23:00:
3 nachten terug bij Briancon in de buurt op een camping was het 7 graden.
[Afbeelding]
Maar Briançon ligt ook op 1360m hoogte, en elke 1000m verlies je ca 6graden, dus inderdaad koelere nachten, ook door de frisse wind uit de bergen vlakbij.
de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.
:strip_exif()/f/image/uAAmJlHxrRtHeD3gbdlhyKEv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XNTox7ZNTcTA7a7qceZdt7kL.jpg?f=fotoalbum_large)