Damens en Heren, ik moet even wat frustratie van me afschrijven, en heb wat hulp nodig.
Ik wil graag met gezin van 2 volwassen en 2 kinderen (2 en 4 jaar) een beetje beginnen te kamperen, heb vroeger veel gecampeerd. Heb m.b.v. Codex (

) een marktonderzoek gedaan, en had de volgende eisen:
- Tent moet degelijk zijn en geen stikhok, dus liefst katoen.
- Groot zijn (zodat er in ieder geval bij kak weer gewoon normaal binnen gezeten kan worden met een tafel)
- Snel op te zetten zijn / af te breken zijn ---> lucht tent
- Gewicht maakt niet uit.
Het idee is dat de complete tent onderin de auto gaat (Tesla Model Y). Eerst gewoon een beetje pielen in Zeeland en dan later wat verder weg.
Dit was de GPT shortlist:
- "Bardani Airwolf 4000 TC"
- "Bardani Airwolf 4000"
- "Karsten 350 slaapaanbouw"
- "Quechua Air Seconds 6.3 Fresh Black"
- "Quechua 6.3 XXL Fresh Black"
- "Kampa Hayling 4 Air TC"
Die Bardani Airwolf 4000 TC kwam voorbij en zag er erg goed uit. Opgehaald in Dordrecht, niet de tent opgezet (dom dom dom ik weet het), 500 euries voor betaald (inclusief insecten hor etc.).
Eerst indruk; WTF is dit man, dit ding weegt 60 kilo ofzo uit 1 stuk waar slaat dit in godesnaam op ?? Voor de rest heel aardige mensen dus helemaal happy, nog wat extra freebies gehad helemaal prima.
Toen begon het opzetten

, ik had een youtube gevolgd dus so far so good. Bij het oppompen van de luchtbuizen had ik al wat moeite om die buizen recht te krijgen, maar soit een beetje pielen eraan (met beleid). En wat gebeurt er: Het tentdoek direct na de eerste opblaas staander
scheurt gewoon effe 2 meter ver uit

Deze tent had dus al 6 seizoenen gestaan in zuid frankrijk, en was al behoorlijk verkleurd door UV. Ik denk dat het katoen al flink wat zwakker was geworden, en nu dacht de tent: toedeledokie zoek het zelf maar uit.
Ik ben overgens totaal niet onder de indruk van dat TC materiaal qua dikte, heb vroegah een De Waard gehad en dat is wel even andere koek. Ik ben inmiddels al weer iets tot bedaren gekomen, en heb 150 euries terug gehad van de verkoper (bedankt voor niets). Maar nu de vraag: wat dan wel voor tent ??
Die Karsten 350 heeft 2 keer zo dik tentzeil, dan kom ik meer richting een De Waard hopelijk. Want die TC stof kunnen ze van mij in hun **** steken voorlopig. Ik wil ook iets modulairs, want zo'n belachelijke kolos als die Airwolf is gewoon niet handig, ik wil dat hij enigzins deelbaar is en niet uit 1 stuk. Vind het niet erg om er tig luifeltjes aan te hangen op het gemak, als de basis gewoon maar pats boem snel staat.
Heb vroegah 10 jaar geleden ook zo'n Quecha opblaas tent gehad zoals die Air Seconds, en die beviel eigenlijk perfect. Super compact, weegt niks, alleen dat polyester is het enige nadeel dat het zo snel heet en muf is. Het is wel heel verleidelijk om marktplaats vaarwel te zeggen en gewoon een nieuwe Quecha te halen op dit moment

---> Of zal ik gewoon een De Waard gaan halen een redelijk kleine, dan weet ik zeker dat ik er met een tank over kan rijden en dat die luchtbalken niet lek gaan ??