Wij stonden vorig jaar met de vouwwagen op Camping Vieux Vallon in Vallon-Pont-d’Arc. Druk gebied, maar wel een hele leuke kleinschalige camping.GoEV6 schreef op maandag 8 december 2025 @ 17:22:
De zomervakantie is nog ver weg maar helaas is het met het huren van een tent de noodzaak om op tijd te boeken. Ik ben opzoek naar tips voor een leuke kleinschalige camping in de Ardèche waar we een tent willen huren, met een zwembad op de camping en aan de rivier. Eigenlijk voldoet de camping Le Moulin van Huttopia aan alle eisen maar is best aan de prijs en we vinden het ook leuk om te kamperen buiten Huttopia.
Doet me een beetje denken aan gecamoufleerde transformatorhuisjes
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ziet er leuk uit! Sta je daar met de camping direct aan de rivier?Stalensnuitje schreef op zondag 14 december 2025 @ 18:43:
[...]
Wij stonden vorig jaar met de vouwwagen op Camping Vieux Vallon in Vallon-Pont-d’Arc. Druk gebied, maar wel een hele leuke kleinschalige camping.
Camping roubine kan ik daar aanraden. Direct aan de rivier en geen negatieve camping.
Nee, juist tegen de rots/oever omhoog, aan de andere kant van de weg die langs de rivier loopt. Lekker kleinschalig en vermoedelijk vanwege de ligging ook zo lekker rustig. Super vriendelijke ontvangst en een eigen zwembad. We zijn vanaf de camping een keer met de pendelbus en een keer lopend naar Pont d’Arc geweest en een keer wezen kanoën. Dan heb ik de rivier in anderhalve week ook wel weer genoeg gezienGoEV6 schreef op zondag 14 december 2025 @ 19:24:
[...]
Ziet er leuk uit! Sta je daar met de camping direct aan de rivier?
Tipje daar in de buurt om (heel) klein maar toch leuk te kunnen plonzen:
https://maps.app.goo.gl/k9efr6NsZ4bqLpRS7?g_st=ac
https://maps.app.goo.gl/k9efr6NsZ4bqLpRS7?g_st=ac
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Zo onze eerste trip met de caravan is gepland. We gaan tussen kerst en nieuw even proefkamperen in België op Hoge Kempen.
Ik ben benieuwd hoe het bevalt om te kamperen in de winter.
Ik ben benieuwd hoe het bevalt om te kamperen in de winter.
48x 315WP (oost-west orientatie), 20x400WP (zuid orientatie) 9kw Pana Bi-bloc, All-electric
Ik heb net de watertank van de camper ook weer gevuld, extra dekentjes er in, koelkast aan, enz.
Morgen tot dinsdag "even" naar Limburg.
Eerste stop camperplaats bij Maastricht, denk maandag nog een middagje zwemmen in zwembad in Gulpen.
Ding staat al sinds september stil, we kregen het gewoon niet gepland tot nu toe.
Oh niet vergeten uit de schorsing te halen.
* Bommes surft naar rdw.nl
Morgen tot dinsdag "even" naar Limburg.
Eerste stop camperplaats bij Maastricht, denk maandag nog een middagje zwemmen in zwembad in Gulpen.
Ding staat al sinds september stil, we kregen het gewoon niet gepland tot nu toe.
Oh niet vergeten uit de schorsing te halen.
* Bommes surft naar rdw.nl
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Gisteren de camper naar de nieuwe opslag gebracht, eigen sleutel. 24/7 toegang, auto mag er ook in als we weg zijn en een ruime eigen plek.. helemaal top. En nog eens 600 euro goedkoper dan de oude stalling xD
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD
Niet verkeerd. KLinkt beetje als d emijne, met dat verschil ; als ik 600 euro korting zou krijgen zou ik ongeveer 300 toekrijgen. Wel grote verschillen overalTgR_KILLER schreef op zondag 21 december 2025 @ 17:12:
Gisteren de camper naar de nieuwe opslag gebracht, eigen sleutel. 24/7 toegang, auto mag er ook in als we weg zijn en een ruime eigen plek.. helemaal top. En nog eens 600 euro goedkoper dan de oude stalling xD
Vraag en aanbod is hier het geval.maartend schreef op zondag 21 december 2025 @ 17:14:
[...]
Niet verkeerd. KLinkt beetje als d emijne, met dat verschil ; als ik 600 euro korting zou krijgen zou ik ongeveer 300 toekrijgen. Wel grote verschillen overal
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Gisterenavond/afgelopen nacht stond de camperplaats hier in Maastricht compleet vol. Er hebben zelfs 3 camperaars op de oprit voor de slagboom overnacht.
Nu is het wel een heel stuk rustiger.
Ideale plek trouwens, krap 10 minuutjes op de fiets en je staat midden in het centrum van Maastricht. Toilet, douches, loos plek chemi wc, afwasbakken, gewoon goed geregeld.
Ideale plek trouwens, krap 10 minuutjes op de fiets en je staat midden in het centrum van Maastricht. Toilet, douches, loos plek chemi wc, afwasbakken, gewoon goed geregeld.
Waar sta je? Het is zwz idioot druk in Maastricht met shoppers en Andre Rieu gangers dus die fiets is een goede keuze.Bommes schreef op zondag 21 december 2025 @ 18:34:
Gisterenavond/afgelopen nacht stond de camperplaats hier in Maastricht compleet vol. Er hebben zelfs 3 camperaars op de oprit voor de slagboom overnacht.
@Pyr0_ we staan aan de Boscherweg.
https://maps.app.goo.gl/owwaiazJPxPHMKkX7
Inderdaad idioot druk, maar goed daar doen we zelf aan mee.
Is er ook nog iets met Andre Rieu dit weekend?
André heeft optredens in de MECC tot de kerst.Bommes schreef op zondag 21 december 2025 @ 19:21:
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Daar heb ik 9 jaar geleden ook een keertje gestaan, toen nog met huur camper en een babyBommes schreef op zondag 21 december 2025 @ 19:21:
Prima plek, en bushalte op 200 meter oid (met een Belgische bijmij dacht ik, althans toen ik er eenjaar of 4 geleden was).Bommes schreef op zondag 21 december 2025 @ 18:34:
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
100 jaar geleden ook al eens geweest, toen met mijn ex, welke camper weer toen gasten ben ik vergeten. Volgens mij was het toen nog een "gratis" plek zonder faciliteiten.pirke schreef op zondag 21 december 2025 @ 19:49:
[...]
Daar heb ik 9 jaar geleden ook een keertje gestaan, toen nog met huur camper en een baby
Nu iets van 23 euro de nacht. Dat krijg je je auto hier in het centrum niet eens 24uur voor geparkeerd denk ik.
Nu nog even opzoek naar een volgende halte om morgen heen te rijden voor het laatste nachtje.
Gulpen, Valkenburg, Epe ik weet het nog niet.
Ahh daar, daar heb je mooi uitzicht als het morgen weer licht wordt! Hopelijk bevalt het jullie in mijn mooie stad!Bommes schreef op zondag 21 december 2025 @ 19:21:
En ja, Andre Rieu geeft in December extra concerten in het Mecc, trekt echt idioot veel volk aan.
Overweeg ook vlak over de grens, voerstreek, en dan een bezoekje aan de abdij van ValdieuBommes schreef op zondag 21 december 2025 @ 20:19:
[...]
100 jaar geleden ook al eens geweest, toen met mijn ex, welke camper weer toen gasten ben ik vergeten. Volgens mij was het toen nog een "gratis" plek zonder faciliteiten.
Nu iets van 23 euro de nacht. Dat krijg je je auto hier in het centrum niet eens 24uur voor geparkeerd denk ik.
Nu nog even opzoek naar een volgende halte om morgen heen te rijden voor het laatste nachtje.
Gulpen, Valkenburg, Epe ik weet het nog niet.
Das goedkoper dan ik ooit heb gezien. Voor de caravan betaalde we al bijna 500 per jaar. met heel wat minder vrijheid. Toen een camper stalling in de straat, 5 min van ons huis. Daar betaalde we bijna 1600..... Maar die stopt per 31-12. En nu een stalling op 15 min rijden. Naja, niet echt een stalling. Een loods van iemand, staan dan 'toevallig' ook een paar campers in. Via een collega daar contact mee gekregen. Betalen nu net geen 900 euro. Hier is niks in de buurt waar je hetzelfde krijgt.. We hebben nog bij een paar stallingen gekeken, maar zie het sowieso niet zitten om mijn sleutels daar achter te laten en dat iemand hem dan gaat parkeren.. no thanks.maartend schreef op zondag 21 december 2025 @ 17:14:
[...]
Niet verkeerd. KLinkt beetje als d emijne, met dat verschil ; als ik 600 euro korting zou krijgen zou ik ongeveer 300 toekrijgen. Wel grote verschillen overal
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Jeetje. Ik geloof dat ik ong 300 euro betaal en dan mag ik hem zelf pakken en wegzetten wanneer ik wil. Even seintje geven, meer niet. En dat op 800 meter van ons huis.TgR_KILLER schreef op zondag 21 december 2025 @ 22:49:
[...]
Das goedkoper dan ik ooit heb gezien. Voor de caravan betaalde we al bijna 500 per jaar. met heel wat minder vrijheid. Toen een camper stalling in de straat, 5 min van ons huis. Daar betaalde we bijna 1600..... Maar die stopt per 31-12. En nu een stalling op 15 min rijden. Naja, niet echt een stalling. Een loods van iemand, staan dan 'toevallig' ook een paar campers in. Via een collega daar contact mee gekregen. Betalen nu net geen 900 euro. Hier is niks in de buurt waar je hetzelfde krijgt.. We hebben nog bij een paar stallingen gekeken, maar zie het sowieso niet zitten om mijn sleutels daar achter te laten en dat iemand hem dan gaat parkeren.. no thanks.
Maar ik weet dat we goed zitten. Stel dat we een haar geen stalling nodig hebben, dan behouden we hem nog
Vind het ook wel stevige bedragen voor een stalling. Welke regio?
Bedrag voor 2026 zou hier uitkomen op dik 530eu, tijdje terug eentje nog dichterbij huis gevonden voor 400eu.
De 1e konden we slechts 2x gratis halen/brengen en minimaal een week van te voren doorgeven. Vervelend, maar zouden we in de praktijk ook weer niet heel veel hinder van hebben.
Stalling nu is onbeperkt halen en brengen. "Als ik thuis ben kun je komen halen, anders heb je pech". Prima.
Bij beide staan ze netjes. Droog, beetje stoffig misschien. Afgesloten hal, maar ik heb gezien waar die van ons staat. Die wordt niet gejat. Of nouja, daarvoor moeten er eerst een x aantal andere caravans aan de kant. Wel iets meer hutje mutje op elkaar, maar alleen kans op beschadigingen als er iets verplaatst wordt. Grootste deel van het jaar staat het spul toch stil natuurlijk.
Bedrag voor 2026 zou hier uitkomen op dik 530eu, tijdje terug eentje nog dichterbij huis gevonden voor 400eu.
De 1e konden we slechts 2x gratis halen/brengen en minimaal een week van te voren doorgeven. Vervelend, maar zouden we in de praktijk ook weer niet heel veel hinder van hebben.
Stalling nu is onbeperkt halen en brengen. "Als ik thuis ben kun je komen halen, anders heb je pech". Prima.
Bij beide staan ze netjes. Droog, beetje stoffig misschien. Afgesloten hal, maar ik heb gezien waar die van ons staat. Die wordt niet gejat. Of nouja, daarvoor moeten er eerst een x aantal andere caravans aan de kant. Wel iets meer hutje mutje op elkaar, maar alleen kans op beschadigingen als er iets verplaatst wordt. Grootste deel van het jaar staat het spul toch stil natuurlijk.
Er zijn ook grote verschillen. Sommigen willen dat je 2 tot 3 dagen van te voren meld als je komt halen, sommigen willen maximaal 3 a 4x per jaar, elke extra keer wordt dan in rekening gebracht. Bij sommigen mag je niet bij je eigen aanhanger komen, en moet je dus voor het bedrijf (onbeheerd) achterlaten bij wegbrengen en bij ophalen ben je afhankelijk of ze hem al eruit hebben gehaald.
Sommige zijn compleet geisoleerde stallingen, andere is het gewoon een kas, waar je spullen alsnog de hele dag in de zon staan de branden (en uv instraling ook nog aan de orde is).
Ik betaal €30 / strekkende meter. En kan er zo vaak bij als ik wil, wel in de tweede helft van het jaar aangeven of ik nog een keer wil voor de winter, of dat hij al achterin de stalling kan, anders is hij te vaak aan het tetrissen.
Sommige zijn compleet geisoleerde stallingen, andere is het gewoon een kas, waar je spullen alsnog de hele dag in de zon staan de branden (en uv instraling ook nog aan de orde is).
Ik betaal €30 / strekkende meter. En kan er zo vaak bij als ik wil, wel in de tweede helft van het jaar aangeven of ik nog een keer wil voor de winter, of dat hij al achterin de stalling kan, anders is hij te vaak aan het tetrissen.
:strip_exif()/f/image/htijhfUZWCH4q4D8A1PmriHz.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn vrouw kan normaal echt hele goede foto's maken, en nee dat zeg ik niet omdat ze mee leest. Maar van onze camper op camperplaatsen weet ze niet veel te maken. Op haar foto's ziet het er altijd uit alsof we in een of andere buitenstaling staan
Okay het was wel een druk daar, volgens mij zelf compleet vol van zaterdag op zondag
Afgelopen nacht was denk ik de helft van de plaatsen maar bezet.
Nu op camping Vinkenhof in Schin op Geul.
Erg weinig volk naar toch nog wel wat kampeerders, vind ik altijd wel leuk.
Heb vaak genoeg helemaal moederziel alleen op campings gestaan vroeger. Dat is ook wel een beetje vreemd.
Oh dikke plus voor onze net geen 30 jaar oude Flair campertje met haar Alde (vloeistof) verwarming. Dat is gewoon eigenlijk net als thuis, radiatoren onder de vloer in convector oprningen. En een koppeling via een warme wisselaar naar het motorblok met extra pompje in het motorkoelcircuit.
Vanochtend de verwarming aan, extra pompje aan, na het ontbijt opruimen, motoe starten en gewoon warm koelwater. Dus een super makkelijke koude start, meteen verwarming, enz.
Oh en 2 dagen/nachten zonder externe stroom aansluiting ook weer gelukt. Accu's nog dikke prima.
Dé definitie van een camperplaats. Asfalt of grind, uitzicht op de standkachel van je buurman, net genoeg ruimte om je wél handzame vervoer uit de “garage” te halen om er zo snel mogelijk weg te gaan.Bommes schreef op maandag 22 december 2025 @ 21:38:
[Afbeelding]
Op haar foto's ziet het er altijd uit alsof we in een of andere buitenstaling staan
Ik ben terug van een weekendje Center Parcs (alsjeblieft, munitie om terug te vuren): je moet qua kamperen je momenten kiezen met een vouwwagen en dat is niét in de kerstvakantie.
Als dat de intentie was dan heeft ze het wel goed vastgelegd inderdaad.Bommes schreef op maandag 22 december 2025 @ 21:38:
[Afbeelding]
Mijn vrouw kan normaal echt hele goede foto's maken, en nee dat zeg ik niet omdat ze mee leest. Maar van onze camper op camperplaatsen weet ze niet veel te maken. Op haar foto's ziet het er altijd uit alsof we in een of andere buitenstaling staan
Hoe zou jij dit noemen dan?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Een camperplaats bij een grote stad, dat is geen camping. Parkeren en overnachten, wat voorzieningen. Meer verwacht ik er ook niet van.
Er zijn wel camperplaatsen die meer op een camping lijken, die meer ruimte, gras, bomen of wat dan ook bieden.
In dit geval zie je niet op de foto dat je aan de Maas staat, en er toch nog wel wat groen is.
:strip_exif()/f/image/jmuZDyqokXu5tbbkriCEjtJN.jpg?f=fotoalbum_large)
Hee maar ik hoef niks te verdedigen, wij staan daar goed voor een bezoekje aan de stad.
Willen we wat meer ruimte en rust zoeken we dat ook wel op
Er zijn wel camperplaatsen die meer op een camping lijken, die meer ruimte, gras, bomen of wat dan ook bieden.
In dit geval zie je niet op de foto dat je aan de Maas staat, en er toch nog wel wat groen is.
:strip_exif()/f/image/jmuZDyqokXu5tbbkriCEjtJN.jpg?f=fotoalbum_large)
Hee maar ik hoef niks te verdedigen, wij staan daar goed voor een bezoekje aan de stad.
Willen we wat meer ruimte en rust zoeken we dat ook wel op
@Bommes je hoeft ook niets te verdedigen hoor, je komt zelf met die opmerkingen over je vrouw. Ik snap heel goed dat je met de camper op zo'n plek gaat staan als dat toevallig goed uit komt.
Waarbij ik overigens vind dat zij goede foto's neemt om de essentie van wat je gaat ervaren weer te geven. Zo'n drone foto is typisch iets wat een uitbater op z'n site zou zetten om de mooie omgeving te laten zien, maar als je op de grond staat heb je gewoon het perspectief van de foto van je vrouw. Ik zou willen dat meer campings daar ook zo transparant in waren.
Waarbij ik overigens vind dat zij goede foto's neemt om de essentie van wat je gaat ervaren weer te geven. Zo'n drone foto is typisch iets wat een uitbater op z'n site zou zetten om de mooie omgeving te laten zien, maar als je op de grond staat heb je gewoon het perspectief van de foto van je vrouw. Ik zou willen dat meer campings daar ook zo transparant in waren.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wat mij vooral opvalt aan dat droneshot, is de opstelling van de campers? Waarom staan ze zij aan zij, terwijl er genoeg ruimte is om elkaar minstens 2 plekken ertussen te geven? Is dit goed gebruik?
Geen camperaar hier, dus geen ervaring mee. Viel me gewoon op..
vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser
Praktijk is dat ze allemaal met hun snufferd naar het uitzicht willen staan. Dat ze dan naast elkaar staan boeit niet zo, als de neus maar naar het uitzicht staat. Voorin staan de draaibare stoelen en kun je tijdens het ontbijt dus genieten van dat uitzicht, en zie je de zijburen niet.JanHenk schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 09:56:
Wat mij vooral opvalt aan dat droneshot, is de opstelling van de campers? Waarom staan ze zij aan zij, terwijl er genoeg ruimte is om elkaar minstens 2 plekken ertussen te geven? Is dit goed gebruik?
Veel camperplaatsen zijn daarom ook ingericht als een parkeerplaats met het lapje asfalt in de juiste richting.
Caravans orienteer je vaak met de deur/luifel naar het uitzicht. En die staan dus daarom vaak dissel dwars op het uitzicht op een rij. Campings hebben voor die caravan plekken daarom ook vaak het verharde stukje voor caravan (en soms zelfs kunstgras voor onder de luifel) precies anders georienteerd dan die van de campers.
Vouwwagens is gewoon een andere categorie, omdat je er heel andere plekken voor uitzoekt.
@Get!em goeie over dat ontbijt met draaistoelen, ik heb mij dat nooit zo gerealiseerd maar klinkt logisch. Zelf zou ik verwachten dat je net als een caravan juist zijwaarts zou willen staan omdat je er vaak naast gaat zitten met je klapstoel, maar dat is juist weer iets wat op veel plekken weer niet mag.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Gonadan schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 10:48:
@Get!em goeie over dat ontbijt met draaistoelen, ik heb mij dat nooit zo gerealiseerd maar klinkt logisch. Zelf zou ik verwachten dat je net als een caravan juist zijwaarts zou willen staan omdat je er vaak naast gaat zitten met je klapstoel, maar dat is juist weer iets wat op veel plekken weer niet mag.
Sta je op een camperlocatie waar campinggedrag niet is toegestaan, dan mag je slapen en koken in je camper. Maar niet de campingtafel en barbecue tevoorschijn halen om buiten eens heerlijk te genieten van een groot stuk vlees en een bijpassende lokale wijn. Ook de luifel uitklappen of je was drogen is officieel niet toegestaan op deze camperplaatsen.
Voor een of andere vreemde reden is het vaak wel zo dat ze zo naar elkaar gaan staan, terwijl er nog genoeg vrije ruimte is.
Zelf ook vaak genoeg meegemaakt op willekeurig welke Camperplaats.
Ruimte te over een toch komen ze precies naast je staan.
Sociale interactie heeft het niets mee te maken, want de meeste camperaars komen naar buiten om de wiggen over de wielen te leggen en gaan weer naar binnen in tv te kijken.
Op deze plaats (Maastricht) mag je je luifeltje wel uitdraaien en tafel en stoelen buiten zetten.
Onze camper heeft nog een een "normale" bestelbus cabine, bijrijdersstoel is draaibaar. Deze zit zitplekken zijn ook niet echt onderdeel van het woongedeelte van de camper.
Bij ons zit er achter de cabine en grote zit plaats met tafel en 2 banken, voor 4 personen. Daar zit ook een groot raam, zou het ons om het uitzicht gaan terwijl we daar zitten moeten we dus de bestuurderskant vrij houden.
Zelf ook vaak genoeg meegemaakt op willekeurig welke Camperplaats.
Ruimte te over een toch komen ze precies naast je staan.
Sociale interactie heeft het niets mee te maken, want de meeste camperaars komen naar buiten om de wiggen over de wielen te leggen en gaan weer naar binnen in tv te kijken.
Op deze plaats (Maastricht) mag je je luifeltje wel uitdraaien en tafel en stoelen buiten zetten.
Onze camper heeft nog een een "normale" bestelbus cabine, bijrijdersstoel is draaibaar. Deze zit zitplekken zijn ook niet echt onderdeel van het woongedeelte van de camper.
Bij ons zit er achter de cabine en grote zit plaats met tafel en 2 banken, voor 4 personen. Daar zit ook een groot raam, zou het ons om het uitzicht gaan terwijl we daar zitten moeten we dus de bestuurderskant vrij houden.
Wij sluiten de bestuurderscabine juist af met een deur. Die stoelen gebruiken we bijna alleen tijdens het rijden. Links en rechts hebben we een groot raam, die wil ik graag op het mooie uitzicht hebben. Gelukkig kun je bij wildkamperen zelf kiezen hoe je hem neerzet
Ik zag die foto, en mijn eerste gedachte was "hee dat lijkt onze stalling wel". Toen scrollde ik door en las jouw tekst.Bommes schreef op maandag 22 december 2025 @ 21:38:
[Afbeelding]
Het is echt haar gave
En mijn toevoeging aan de stalligvergelijking hierboven: Een buitenstalling in Benschop op zo'n 10 minuten rijden, onbeperkt halen op semi-vaste tijden en voor 30 euro per meter.
)
En mijn toevoeging aan de stallings vergelijking hierboven: Een binnenstalling in Lelystad op zo'n 10 minuten rijden, onbeperkt halen op semi-vaste tijden (of van te voren een email sturen) en voor 30 euro per meter (tot een breedte van 210 cm), tarieven bij breder dan 210cm zijn hoger.
Wel bij terugbrengen de accu's en gasflessen eruit, bij de campers moet alleen de accessoire accu eruit.
Wel bij terugbrengen de accu's en gasflessen eruit, bij de campers moet alleen de accessoire accu eruit.
Gasflessen akkoord, maar (accessoires) accu's er uitaReaRe schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 16:39:
Moet je iedere keer met die 25kg of meer dikke accu, of zelfs accu's gaan lopen slepen voordat je je camper/caravan naar de stalling kan brengen.
Ff op de fiets de camper ophalen en door voor weekendje weg is zo ook wel lastig.
Probleem is een flink tekort aan stalling plaatsen in de druk bevolkte delen van ons land. Dan kunnen ze van die achterlijke eisen gaan stellen.
Misschien moeten ze het busje deo in de badkamer van je caravan/camper ook maar verbieden, en die fles snaps, want daar kan een brandje ook flink van uit de hand lopen.
[ Voor 24% gewijzigd door Bommes op 23-12-2025 19:30 ]
Die accu haal je er dan toch gewoon thuis uit?Bommes schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 19:25:
[...]
Gasflessen akkoord, maar (accessoires) accu's er uit![]()
![]()
Moet je iedere keer met die 25kg of meer dikke accu, of zelfs accu's gaan lopen slepen voordat je je camper/caravan naar de stalling kan brengen.
Ff op de fiets de camper ophalen en door voor weekendje weg is zo ook wel lastig.
Probleem is een flink tekort aan stalling plaatsen in de druk bevolkte delen van ons land. Dan kunnen ze van die achterlijke eisen gaan stellen.
Misschien moeten ze het busje deo in de badkamer van je caravan/camper ook maar verbieden, en die fles snaps, want daar kan een brandje ook flink van uit de hand lopen.
Gewoon?
Ding staat bij de meeste campers onder de bestuurder/bijrijder stoel gemonteerd.
Stoel moet er daarvoor van af om bij die accu te komen, niet een klusje van 5 minuutjes.
Of zoals bij ons in de dubbele bodem weg gewerkt, iets makkelijker dan onder een van de stoelen maar dan nog.
Nog los daarvan, na het starten van je camper koppelt een relais (of andere schakeling) de startaccu aan de accessoires accu. Niet iets om die kabels van die accu dus los, ongeïsoleerd, te laten liggen.
Ik draai mijn hand niet om voor een beetje sleutel werk maar dit is echt complete nonsens, en bij veel camper niet zomaar gedaan.
Nog los van de eigenaren die er echt geen kaas van hebben gegeten, moeten die dan via de camper dealer, hun extra accu laten verwijderen, en dan door naar de stalling.
.
Ding staat bij de meeste campers onder de bestuurder/bijrijder stoel gemonteerd.
Stoel moet er daarvoor van af om bij die accu te komen, niet een klusje van 5 minuutjes.
Of zoals bij ons in de dubbele bodem weg gewerkt, iets makkelijker dan onder een van de stoelen maar dan nog.
Nog los daarvan, na het starten van je camper koppelt een relais (of andere schakeling) de startaccu aan de accessoires accu. Niet iets om die kabels van die accu dus los, ongeïsoleerd, te laten liggen.
Ik draai mijn hand niet om voor een beetje sleutel werk maar dit is echt complete nonsens, en bij veel camper niet zomaar gedaan.
Nog los van de eigenaren die er echt geen kaas van hebben gegeten, moeten die dan via de camper dealer, hun extra accu laten verwijderen, en dan door naar de stalling.
.
Het zijn de regels van de stalling, take it or leave it. Voor jou 10 anderenBommes schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 21:23:
Gewoon?
.
Die Enduro mover LI220 accu weegt nog geen 2 kilo, die til ik er zo uit
Ja accu eruit is voor mij ook een dikke no go, maar daar heb ik dus ook geen last van gelukkig. Gasflessen gaan er wel altijd uit. De enige reden dat de accu in de winter uit de caravan ging was omdat die anders 5 maanden zonder stroom zat, dus die hing ik thuis af en toe aan de druppellader.
Met de camper gaan we een keer of 12 per jaar weg, dan moet ik 12x per jaar die 90amp AGM accu onder de stoel vandaan schroeven, no thanks haha. Heb de camper juist zodat we binnen 5 min kunnen starten en weg kunnen als we willen, ga daar niet aan beginnen
Overigens is mijn stalling midden/ west brabant. Lijn tussen Breda en Gorinchem zeg maar, echt niet heel veel te vinden hier. Zeker niet met onbeperkt halen en eigen toegang. Tja, als je mensen kent vast wel, (anders hadden wij deze ook niet gevonden) maar ik ken niet zoveel mensen haha.
Met de camper gaan we een keer of 12 per jaar weg, dan moet ik 12x per jaar die 90amp AGM accu onder de stoel vandaan schroeven, no thanks haha. Heb de camper juist zodat we binnen 5 min kunnen starten en weg kunnen als we willen, ga daar niet aan beginnen
Overigens is mijn stalling midden/ west brabant. Lijn tussen Breda en Gorinchem zeg maar, echt niet heel veel te vinden hier. Zeker niet met onbeperkt halen en eigen toegang. Tja, als je mensen kent vast wel, (anders hadden wij deze ook niet gevonden) maar ik ken niet zoveel mensen haha.