Blackouts schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 08:04:
Zit nu met een tentje in het ötztal in Oostenrijk en wil doorrijden (naar Italië?) voor hopelijk beter weer. Iemand een tip voor een camping of locatie op zo'n kort mogelijke afstand?
Was zelf aan het Comomeer aan het denken
In het algemeen: fijn dat er een kampeertopic is.
Blackout, ik was 2 weken geleden bij het Comomeer. Wat me opviel is dat als je tussen Sorico en Dongo gaat zoeken er best wat aardige campings aan het meer liggen. Vijftien jaar terug heb ik om omstandigheden wat meer noordwaarts (Novate Mezzola) een camping gezocht, dat was echt stampvol tentje aan tentje. Dus dat hier zoveel geschikte campings waren beviel me.
Zelf zaten we in 'Davatz Salargo'; als je het kamperen moe bent, van rust met een grote R houdt en steile smalle bergweggetjes op durft te rijden, huur dat huisje.
Zelf ben ik net terug van Bornhack in Denemarken, en heb voor de zoveelste maal in 15 jaar mijn superfijne
Eureka! Outside Inn tent meegehad. We hadden 36 uur aanhoudende regen en hoewel hij verre van stuk is

zit ik toch ook wat om me heen te kijken of er gelijkwaardige vervanging bestaat.
Perks van mijn geweldige tent:
• Stahoogte voor 1.66m

in slaaptent en vestibule
• Vrijstaand, scheerlijnen alleen bij storm nodig
• Gewicht onder de 10 kilo
• Nylon doek, warm maar zo droog na regen
• Links en rechts gaasdeuren, voorop een 'garagedeur' om massive shit in te schuiven / tarp aan te bouwen
• Mooi sleek design, geen hok, wind glijdt er bij storm zo overheen
En wat ik nu wil vinden:
• nog weer zo'n tent :-P
• Nylon bivvy's / karpertenten , ten minste die met optionele binnentent staan mij wel aan
• Iets dat luistert naar de naam '
geodetic tent'.
Ik snap echt niet dat het fenomenale design van de Eureka! Outside Inn gediscontinueerd is. Wat een toptent is dat. Stevig, lichtgewicht, stahoogte, vrijstaand.
Bijkomende trivia-question: kent iemand de zeer kleine Pad X en Pad Thai tenten van 15 jaar geleden nog? Zwart/felgroene tentjes, zeker geen stahoogte, maar supergaaf kruislings design. Ik weet niet meer van welk merk ze zijn en ChatGPT liegt tegen me dat ze van Decathlon zijn - dat waren ze absoluut niet. Wie kent ze nog?
Zelf al gevonden. Ze waren van Coleman en heetten Phad X en Phad X2.
[
Voor 6% gewijzigd door
Dark Blue op 26-07-2025 23:12
]
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs