[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 268 ... 277 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:58
Gonadan schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 18:01:
[...]

Lees ik hem goed als jij 200-500 een kleine vindt? Of is dat wat je zoekt?
Het juiste perspectief is belangrijk met tips want 200-500 valt voor mij in de categorie absoluut ontiegelijk mega groot. :D
Ik bedoel dat we een camping zoeken met 200 tot 500 plaatsen.
Ramzzz schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 19:29:
[...]

Slow Village Les Ponts-de-Cé, in (!) de Loire (pal tegen Angers aan) was best leuk, toen wij kleine kinderen hadden. Er is genoeg te beleven in de omgeving, en een groot gemeentelijk buitenzwembad er pal naast.

https://maps.app.goo.gl/jF1duVi1ue2oaxbX7?g_st=ic
bedankt. Maar we hebben hele wisselende ervaringen met gemeentelijke zwembaden in Frankrijk, waardoor ik liever zoek naar iets anders.

[ Voor 58% gewijzigd door L.N. op 25-07-2025 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:05
L.N. schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 19:55:
[...]

Ik bedoel dat we een camping zoeken met 200 tot 500 plaatsen.

[...]
Dat is toch eigenlijk een mega camping?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:06
Zit nu met een tentje in het ötztal in Oostenrijk en wil doorrijden (naar Italië?) voor hopelijk beter weer. Iemand een tip voor een camping of locatie op zo'n kort mogelijke afstand?
Was zelf aan het Comomeer aan het denken

[ Voor 13% gewijzigd door Blackouts op 26-07-2025 08:06 ]

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:43

Wokschotel

Op 6 wielen

Hier is de laatste dag van de kampeervakantie helaas al aangebroken. Bijna live sfeerbeeld, genietend van een kopje koffie bij optrekkende mist:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8x3gG5o0twIgyk4rrrpzSpgdi9U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CRTkKQKDgiSCzy6KGBHQQcpd.jpg?f=fotoalbum_large

Dat witte vlak is de mist in het dal waarover we normaal gesproken een mooi uitzicht hebben :P

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronk1961
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:23
Blackouts schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 08:04:
Zit nu met een tentje in het ötztal in Oostenrijk en wil doorrijden (naar Italië?) voor hopelijk beter weer. Iemand een tip voor een camping of locatie op zo'n kort mogelijke afstand?
Het Levico of het caldonazzo meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:03
Vrees dat noord-Italië ook wat wisselvallig is… wil je beter weer zou ik wat zuidelijker gaan.

Volg in de zomer op FB wat stormschasers en is in noord Italië ook niet best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20:57
Komende week wordt zelfs gewaarschuwd voor noodweer met extreem veel neerslag in Oostenrijk en Noord Italië.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Heerlijk, hier op de camping een paar jongeren, kwamen al dronken aan, kwamen naast ons.

Humor begon al bij het tent opzetten. Twee enorme hoosbuien, dus ze gaven na 45minuten op en lieten de (binnen)tent volledig verzopen achter.
Ondertussen aangesproken dat ze niet tegen de tent en op de camping plekken moesten gaan pissen (eentje deed dat op een meter afstand, in t zicht van onze kinderen).

Nadat de stortbuien over waren en ze met het natte hout nog een bbq probeerden aan te krijgen hebben ze maar droog hout gekocht bij een supermarkt 30min verderop.

Toen toch maar weer die tent. Heb ze nog een uur laten prutsen. Toen toch maar geholpen en binnen 5 min stond de tent.
Poeslief waren ze daarna ;)

Uiteraard moest er gezopen worden tot diep in de nacht.
Naja, onze kinderen slapen daar wel doorheen.

Vanochtend wilden onze kinderen (en wat Belgische buurkinderen :)B ) wat muziek. Dus hen met K3, Pommelien en Efteling blij gemaakt.
Bleek ook de ideale muziek om de katers wakker te maken….

>:) >:) })

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Ochtendhumeur van Kinderen voor Kinderen is ook een goede. :D

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

ijdod schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 12:16:
Ochtendhumeur van Kinderen voor Kinderen is ook een goede. :D
Maar dat kennen ze in Zweden toch niet, laat staan verstaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

De automatische waterpistolen met licht effect doen het hier op de camping prima. Al zie je sommige wel verbaasd kijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p9W0sJvKZrNfBzi_2-8iPqUJ5Oo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SM1QOFYNnHhvHe5KhJIdxpzv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:47
Get!em schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 15:51:
De automatische waterpistolen met licht effect doen het hier op de camping prima. Al zie je sommige wel verbaasd kijken.

[Afbeelding]
in het kader van een jong neefje..
.heb je een link?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Hopjesvla79 schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 18:35:
[...]

.heb je een link?
Zoek op Ali of Amazon naar Elektrisch waterpistool.

Je vind er direct meerdere varianten.
Blijft China kwaliteit.

Schiet ook absoluut niet zonder water, dan is de motor zo stuk. Daarom ook niet geschikt voor kinderen onder 5 jaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Get!em op 26-07-2025 19:24 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:08

nwagenaar

God, root. What's the differen

En we zijn aangekomen op Natuurcamping de Rietberg in Lemelerveld. Enorm goed verwelkomd door de eigenaar, mooie plaatsen dat dichtbij het hoofdgebouw zit en alles ziet er top uit.

Wel dik 2 uur bezig geweest met het opzetten van de tenten ivm een regenbui, maar dat mag de pret niet drukken:

Kamperen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BdTPm4Ec__FBorg5rqhoIgf-rM0=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nqLHd3cNZf4kcvegLPFTNdQo.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s1KJADrXY6aKIEJV2ceFFXenaAI=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mYQDZ469kUOWxhmUCwByEvP4.jpg?f=fotoalbum_small

De kids waren binnen no-time de camping aan het verkennen en waren al vlot in de (gratis!) kano’s te vinden :+

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:06

_Eend_

🌻🇺🇦

Toch campinggerelateerd: https://nos.nl/artikel/2576511

Even kijken of je gasstelletje nog in orde is voordat je binnen(!) hem gaat testen. Kost je anders wat verschroeid beenhaar...

... en een voorgevel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

In het algemeen: fijn dat er een kampeertopic is.

Blackout, ik was 2 weken geleden bij het Comomeer. Wat me opviel is dat als je tussen Sorico en Dongo gaat zoeken er best wat aardige campings aan het meer liggen. Vijftien jaar terug heb ik om omstandigheden wat meer noordwaarts (Novate Mezzola) een camping gezocht, dat was echt stampvol tentje aan tentje. Dus dat hier zoveel geschikte campings waren beviel me.

Zelf zaten we in 'Davatz Salargo'; als je het kamperen moe bent, van rust met een grote R houdt en steile smalle bergweggetjes op durft te rijden, huur dat huisje.

Zelf ben ik net terug van Bornhack in Denemarken, en heb voor de zoveelste maal in 15 jaar mijn superfijne Eureka! Outside Inn tent meegehad. We hadden 36 uur aanhoudende regen en hoewel hij verre van stuk is O+ zit ik toch ook wat om me heen te kijken of er gelijkwaardige vervanging bestaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/50zc21RVPWeZKWx39xzkLmDwm-w=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/MurXWXCDbN8BSWPxTvGBerG2.jpg?f=user_large

Perks van mijn geweldige tent:
• Stahoogte voor 1.66m O+ in slaaptent en vestibule
• Vrijstaand, scheerlijnen alleen bij storm nodig
• Gewicht onder de 10 kilo
• Nylon doek, warm maar zo droog na regen
• Links en rechts gaasdeuren, voorop een 'garagedeur' om massive shit in te schuiven / tarp aan te bouwen
• Mooi sleek design, geen hok, wind glijdt er bij storm zo overheen

En wat ik nu wil vinden:
• nog weer zo'n tent :-P
• Nylon bivvy's / karpertenten , ten minste die met optionele binnentent staan mij wel aan
• Iets dat luistert naar de naam 'geodetic tent'.

Ik snap echt niet dat het fenomenale design van de Eureka! Outside Inn gediscontinueerd is. Wat een toptent is dat. Stevig, lichtgewicht, stahoogte, vrijstaand.

Bijkomende trivia-question: kent iemand de zeer kleine Pad X en Pad Thai tenten van 15 jaar geleden nog? Zwart/felgroene tentjes, zeker geen stahoogte, maar supergaaf kruislings design. Ik weet niet meer van welk merk ze zijn en ChatGPT liegt tegen me dat ze van Decathlon zijn - dat waren ze absoluut niet. Wie kent ze nog?

Zelf al gevonden. Ze waren van Coleman en heetten Phad X en Phad X2.

[ Voor 6% gewijzigd door Dark Blue op 26-07-2025 23:12 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adam1980
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 12:29
Ik zit nu (diep) in het stubaidal en heb de hoop opgegeven; als het morgen droog-ish is, pakken we in en gaan we naar huis, na 1 week kamperen.
Op 2-3 uur rijden naar het zuiden zie ik geen stabiel mooi weer voorspeld (verder willen we niet ivm terugreis).

We nemen ons verlies en maken er thuis nog wat leuks van. Risico van op hoogte kamperen in de Alpen in juli en augustus, denk ik dan.
Vorig weekend de avond voor vertrek nog getwijfeld over de bestemming, ivm de voorspellingen (die helaas zijn uitgekomen). Maar ivm de vele volgeboekte op populaire plekken in de Alpen, besloten aan het plan vast te houden.
Volgend jaar weer een kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:41
Flipmo schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 08:39:
[...]

Graag gedaan! Hebben er 1 nachtje gestaan op de terugweg vanuit Oostenrijk.
Blijf je er langer, of ook 1 overnachting en weer door?
1 nachtje, maar dikke prima. Daarna nog 1 nacht op Terrassencamping Maltatal. Dikke prima, wel duur. €65,- voor 1 nacht met z'n 2e. Maar Oostenrijk is sowieso duur. Van daaruit na non stop regen snel weer doorgereden. Jeetje wat een ongelofelijk slecht weer in Oostenrijk. Je zou er maar staan met je tentje, heb het wel te doen met de mensen daar. Hoorde om me heen toch wel wat geklaag na meerdere dagen regen achter elkaar. En dat snap ik helemaal. Niet helemaal het idee van een zomervakantie. Daggie is niet erg, maar het is nu wel erg slecht.

[ Voor 8% gewijzigd door g00gle op 27-07-2025 07:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adam1980
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 12:29
g00gle schreef op zondag 27 juli 2025 @ 07:13:
[...]

1 nachtje, maar dikke prima. Daarna nog 1 nacht op Terrassencamping Maltatal. Dikke prima, wel duur. €65,- voor 1 nacht met z'n 2e. Maar Oostenrijk is sowieso duur. Van daaruit na non stop regen snel weer doorgereden. Jeetje wat een ongelofelijk slecht weer in Oostenrijk. Je zou er maar staan met je tentje, heb het wel te doen met de mensen daar. Hoorde om me heen toch wel wat geklaag na meerdere dagen regen achter elkaar. En dat snap ik helemaal. Niet helemaal het idee van een zomervakantie. Daggie is niet erg, maar het is nu wel erg slecht.
Vertel mij wat... 8 dagen weg, 7 dagen regen. (Op de droge dag bezig geweest met onze auto die panne heeft). En nog meer regen voorspeld voor de komende week. De lange termijn voorspelling is ook niet best. Dan valt er niet te wandelen en te klettersteigen.
Iets anders dan buiten activiteiten is er niet te doen hier. Wij houden het voor gezien deze zomer.

Het is nu droog-ish. Dus ik ga opstaan en inpakken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ijdod
_Eend_ schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 21:24:
Toch campinggerelateerd: https://nos.nl/artikel/2576511

Even kijken of je gasstelletje nog in orde is voordat je binnen(!) hem gaat testen. Kost je anders wat verschroeid beenhaar...

... en een voorgevel.
Ik heb een gezond respect voor gas. Ik test ons gasstel ook altijd voor vertrek (buiten) met wat zeepsop. Zelfs kleine lekjes zijn op die manier goed zichtbaar te maken.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
bartvl schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 10:02:
Ah, probleem ontdekt. Jij hebt een CV470 gasflesje, niet een CV470plus.
Verlate update :
Gisteren een cv470 plus gasflesje (ipv de gewone cv470 die ik had) gekocht voor mijn campingaz gasstel.
Dat was inderdaad nu indrukken én draaien... Nu zit hij goed vast en lekt hij niet meer.
Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:09

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Harribo schreef op zondag 27 juli 2025 @ 11:20:
[...]

Verlate update :
Gisteren een cv470 plus gasflesje (ipv de gewone cv470 die ik had) gekocht voor mijn campingaz gasstel.
Dat was inderdaad nu indrukken én draaien... Nu zit hij goed vast en lekt hij niet meer.
Dank!
Blij te horen dat je niet in Eindhoven woont ;)
Gevel in Eindhoven ontwricht bij test campinggasstel

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:49

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Get!em schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 15:51:

[Afbeelding]
Lekker laten spelen verder, maar ik zou zeker met die zwarte versie in Nederland terughoudend zijn.

We've got that ring of confidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:33

franssie

Save the albatross

Er was toch ook een camper topic? Kan het niet meer vinden.

Hoe dan ook, dit gaat vast ook op voor andere campeermiddelen met een vuilwatertank.
De mijne spoelde vorig jaar al minder door (als in liep traag leeg) maar nu niets meer. Met riooltrekveren en elektriciteitsdraad geprobeerd een verstopping te vinden, maar er zitten zoveel haakse verbindingen in de leidingen (waarom?) dat ik van beide kanten niet goed bij de kogelkraan leek te komen, wel vlakbij maar er niet doorheen.
Normaal bij een verstopping in huis probeer ik met een waterstofzuiger de ontstopping naar boven te zuigen, e dat lukt 95% van de gevallen.
Echter in mijn campertje is de ontluchting ook een overloop die dermate is weggewerkt dat ik die niet kan afsluiten dus zuigen was geen optie.
En toen bedacht ik me, druk heet twee kanten, dus afvoer/loos kraan open en een luchtpomp in die afvoer geduwd om zo het vuil naar boven te blazen. Te weinig kracht.
Toen er maar een een compressor opgezet (lichtjes) met een zelfgemaakt verloop (tuitje met veel rubbertape en een geofferde keukenhandschoen) en dat werkte, na 1 minuut druklood maar geen retour water, na 5 minuten blazen kwamen er dingen los (met een volle vuilwatertank om vuil te verdelen in het water).
Dat werkte en de leiding is weer volledig open (voor nu) dus die nippen van compressor naar tank gaat nu standaard mee, als past ie niet zonder geknutseld verloopje dus daar moet ik nog eens iets voor prutsen, denk aan een fietsband met autoventiel en dan naar 1/4 (of is het 1/2) inch slang zien te krijgen met een slangenklem :P

morgens eens kijken naar een leuke hobbelweg in de buurt om de rest los te schudden met wat azijn.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:49

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

@franssie Zeker, met een heel verrassende laatste poster :P franssie in "Het Grote Camper Topic"

We've got that ring of confidence

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

LOOL - en ik wist inderdaad zeker dat ik er gepost had, maar kon het niet vinden in bookmarks en wellicht had ik het alleen in volgen staan en daar niet gekeken, zoekfuntie gaf niets.
* franssie trekt zich even terug in een hoekje om zich te schamen :P

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:56
@franssie zou een gootsteenontstopper werken? Of zijn er delen vd tank die niet tegen dat soort chemische middelen kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

pirke schreef op zondag 27 juli 2025 @ 21:57:
@franssie zou een gootsteenontstopper werken? Of zijn er delen vd tank die niet tegen dat soort chemische middelen kan?
Het is opgelost zonder onderdelen op te lossen :*) 8) :P
In een huis is gootsteenonstopper al het domste wat je kan doen (zie de vele topics in BK) maar in een vakantiemiddel is het helemaal een recept voor een ramp (als in geen water meer kunnen gebruiken).

Dat spul kan heet genoeg worden om PVC en zeker de slangetjes die er in kampeermiddelen ziiten, te smelten, het vet wat er al in zit koekt (verzeept) nog harder aan ...
En had ik al gezegd dat het een dom idee is? indien niet:
[red][flash]NOOIT GOOTSTEENONSTOPPER GEBRUIKEN WAAR DAN OOK[/flash][/red/]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Oooh huilen…

De eerste vakantie liefde is hier zojuist verbroken….

Kleuterkalverliefde, maar goed. Huilen, bloempjes geven etc.
Ze zaten vanavond nog even lekker te knuffelen op de bank met filmpjes kijken, zoentjes geven… toch wel aandoenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:24

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Tjah het weer, het houdt de gemoederen bezig.

Vorig jaar zaten we in Karinthië, prima weer gehad, paar jaar daarvoor ook in Karinthië gewoon prima zomerweer maar het is dit jaar wel anders geloof ik. 3 jaar terug waren we in Denemarken, we hadden onze verwachtingen qua weer wat bijgesteld maar het was 2,5 week praktisch droog en rond de 25 graden. Nu las ik vd week dat in Noorwegen en Finland de warmte records zijn gebroken, in Finland was het al 14 dagen warmer dan 30 graden 8)7

Ik kijk dagelijks ff op buienrader en zie dat er zelfs in midden en zuid Frankrijk heel wat buien voorbij komen. Nog even en Scandinavië wordt het nieuwe Frankrijk voor de zomervakantie :P

Wij zitten nu in zuid Tsjechië en daar is het nog acceptabel, we hebben buien maar niet de hele dag lang en we hebben ook dagen met lekker zomerweer gehad.

Het maakt het plannen van een zomervakantie wel lastiger. Landen als Frankrijk, Italië, Tsjechië, zuid Oostenrijk, zuid Duitsland, Slovenië waren vrij trefzeker wat zomerweer betreft. Is tegenwoordig wel anders.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:41
Chaoss schreef op zondag 27 juli 2025 @ 23:56:
[...]
Het maakt het plannen van een zomervakantie wel lastiger. Landen als Frankrijk, Italië, Tsjechië, zuid Oostenrijk, zuid Duitsland, Slovenië waren vrij trefzeker wat zomerweer betreft. Is tegenwoordig wel anders.
Tja, wat is tegenwoordig. Als in dit jaar? Het is extreem slecht op veel plekken dit jaar, waar het inderdaad normaal vrijwel zon zeker is. Maar om nou te zeggen dat dit volgend jaar weer het geval zal zijn.. Dat denk ik niet. Kwa zomer weer is het dit jaar heel bijzonder (slecht) te noemen.
(ik zeg dit zonder klimaatverandering discussie intentie)

Wij zijn 1600km van huis, en hebben goed weer! Voorspelling morgen is wat minder maar niet slecht. Intentie was eerst terug zakken naar Oostenrijk, dat is omgegooid naar Italië. Nu Kroatië, hopelijk kunnen we het zonnetje volgen. Maar heb wel te doen met de mensen die dit om wat voor reden dan ook niet kunnen navolgen. Het is jammer als je daarvoor weer een heel jaar heb gewerkt en naar uit gekeken heb, zo je vakantie te moeten vieren (nat, natter, natst)

[ Voor 55% gewijzigd door g00gle op 28-07-2025 00:30 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 16-09 22:34

Nox

Noxiuz

Ik ben sinds vandaag eigenaar van een Karsten 300 (jubileumeditie). Ofja, de luifel moest nog gemaakt worden en die kan ik vrijdag ophalen.

Nu nog de rest van de inventaris (keukentje, koelbox, verlichting, tafel(tje) en afwasspullen, bestek enz. :P

En nog een mooie camping zoeken, liefst vol in het bos en rustig. Ik wandel en fiets graag. Provincie is me een beetje om het even maar de veluwe lijkt me erg mooi, als iemand nog tips heeft...

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:24

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

g00gle schreef op maandag 28 juli 2025 @ 00:24:
[...]

Tja, wat is tegenwoordig. Als in dit jaar? Het is extreem slecht op veel plekken dit jaar, waar het inderdaad normaal vrijwel zon zeker is. Maar om nou te zeggen dat dit volgend jaar weer het geval zal zijn.. Dat denk ik niet. Kwa zomer weer is het dit jaar heel bijzonder (slecht) te noemen.
(ik zeg dit zonder klimaatverandering discussie intentie)
Niet alleen dit jaar, 2023 zaten wij ook in Tsjechië. 2 weken met veel regen en dat was toen op dat moment ook in grote delen van Europa zo. Ik heb het idee dat het wel vaker voorkomt als ik naar de laatste 4-5 jaar kijk. Natuurlijk niet in heel Europa en ook niet 8 weken lang. Je kunt pech hebben dat het net in jouw vakantie weken en in jouw regio gebeurd maar heb het idee dat die pechkans wel toeneemt.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:30
Nox schreef op maandag 28 juli 2025 @ 03:37:
Ik ben sinds vandaag eigenaar van een Karsten 300 (jubileumeditie). Ofja, de luifel moest nog gemaakt worden en die kan ik vrijdag ophalen.
Welkom bij de club. Wij hebben dit jaar een tweedehands Karsten 350 gekocht met bijna alle opties erbij. Hoop om mee te slepen maar wel veel kampeerpret.

Ik kan je de Fazanthof in Lage Vuursche aanraden. Mooie kleine camping in het bos, geen toeters en bellen. Trekt vooral echte campeerders en een prima startpunt voor wandelen en fietsen, en zelfs een ns-station op loopafstand.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Nu nog de rest van de inventaris (keukentje, koelbox, verlichting, tafel(tje) en afwasspullen, bestek enz. :P

En nog een mooie camping zoeken, liefst vol in het bos en rustig. Ik wandel en fiets graag. Provincie is me een beetje om het even maar de veluwe lijkt me erg mooi, als iemand nog tips heeft...
Natuurcamping Zegenoord in Loenen (Gelderland)

Midden in het bos: check
Rustig: check
Veluwe: check
Linkje: https://www.goedkamp.nl/zegenoord/

Is echt een aanrader, het is geen hele grote camping en wordt gerund door vrijwilligers en het gebied waar het in ligt is wel echt heel erg mooi. Plus iemand hier in het topic is een van die vrijwilligers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietvoorniets
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online

Van harte met je aankoop!
Hier een Karsten 350 + Comfortluifel + verlengluifel.
2e hands gekocht in 2009, toen was die 3 jaar oud.
De tent is nu dus (bijna) 20 jaar oud (?), maar nog steeds "als nieuw".
Wat een fijne tenten zijn dit toch.

Volgende week mogen we vanaf maandag weer op pad!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Geklaag over regen was er vijfentwintig jaar geleden net zoveel als nu, ik heb niet de indruk dat daarin veel veranderd is. Hooguit de intensiteit van regen.
In principe hebben we nu juist betere zomers dan vroeger, we hoeven minder ver naar het zuiden voor de warmte.

Wij zijn nu aan het voorbereiden om van camping te verplaatsen. Niet vanwege het weer maar het weer is nu wel wat opstandig. Af en toe net een 3 minuten buitje wat niet op radars te vinden is.
Op zich wel ideaal, hoef ik ook nergens rekening mee te houden. Gewoon eigen plan volgen, inpakken en gaan.

Oh, en onze campingvriend komt af en toe nog even schuilen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lvw2dE-_uSiKMMEESKoWu-Mktqw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eg1kgdyQrHj0GkSNINtbKUmJ.jpg?f=fotoalbum_large

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:28
Wij met onze karsten (lacerta) ook op pad, in de jura. Buienradars kloppen voor geen meter dus gewoon oudewerts naar de lucht kijken. Wel Buien maar kunnen gelukkig gewoon ons ding doen. Regenjas aan en gaan.

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:58

vhal

ಠ_ಠ

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FBbTceMHVhxA0BI4N52-MU_PWq4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/vFEuZrcS8eLndKe79eKIBQde.jpg?f=user_large

Gisteren in 1 dag naar Oostenrijk gereden naar onze overnachtingsplek in Lofer, Salzburgerland. De rit ging voorspoedig tot we bij München letterlijk een uur stil stonden omdat er een ongeluk was gebeurd op de stukje autobahn 99 als je van autobahn 8 komt. Kan altijd gebeuren, vond het vervelender voor de mensen wiens caravan (of wat het ook was) letterlijk in 1000 stukken verspreid lag over een stuk van 100 meter. :/

Straks met frisse tegenzin naar de camping om een plek uit te kiezen. De voorspellingen waren nogal slecht maar momenteel wisselt de miezer zich af met droge periodes. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SwjwrzyJT8nlN0sXD3gCunCNgxo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/hJTnXFhtSWhLVS4H83lGzP9B.jpg?f=user_large

Strava

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:03
Hopjesvla79 schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 18:35:
[...]

.heb je een link?
Je mag wel gewoon eerlijk zijn hier hoor
Wij begrijpen best voor wie je de link wil ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
@Gonadan Dat was mijn reactie ook. Ik ben met mijn ouders (jaren 80) ook regelmatig enkele 100en km verkast omdat het gewoon te slecht weer was ergens. En vakantie in NL was toen ook al een vraagteken qua weer.

Augustus is de natste maand in NL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

vhal schreef op maandag 28 juli 2025 @ 10:52:
[Afbeelding]

Gisteren in 1 dag naar Oostenrijk gereden naar onze overnachtingsplek in Lofer, Salzburgerland. De rit ging voorspoedig tot we bij München letterlijk een uur stil stonden omdat er een ongeluk was gebeurd op de stukje autobahn 99 als je van autobahn 8 komt. Kan altijd gebeuren, vond het vervelender voor de mensen wiens caravan (of wat het ook was) letterlijk in 1000 stukken verspreid lag over een stuk van 100 meter. :/

Straks met frisse tegenzin naar de camping om een plek uit te kiezen. De voorspellingen waren nogal slecht maar momenteel wisselt de miezer zich af met droge periodes. :)

[Afbeelding]
Hey daar kom ik net vandaan, op welke camping staan jullie? Wij stonden op grubhof. Die kaart die je krijgt geeft je toegang tot mooie plekjes, de seisenbergklamm is wel een aanrader. (wel dure koffie op het eind :+ )

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

nietvoorniets schreef op maandag 28 juli 2025 @ 09:05:
[...]

Van harte met je aankoop!
Hier een Karsten 350 + Comfortluifel + verlengluifel.
2e hands gekocht in 2009, toen was die 3 jaar oud.
De tent is nu dus (bijna) 20 jaar oud (?), maar nog steeds "als nieuw".
Wat een fijne tenten zijn dit toch.

Volgende week mogen we vanaf maandag weer op pad!
Ik heb vanochtend even zitten kijken, de prijzen voor oudere 2e hands tentjes ballen me nog wel mee. Ik zit nu toch wel een beetje te denken aan een grotere tent waar ik ook gewoon in kan zitten.

Nadeel van zo'n grote tent is dat ik 'm thuis niet kan drogen, dus ik zal nog even moeten wachten totdat ik een ander huis heb..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaMaaT
Nox schreef op maandag 28 juli 2025 @ 13:38:
[...]

Hey daar kom ik net vandaan, op welke camping staan jullie? Wij stonden op grubhof. Die kaart die je krijgt geeft je toegang tot mooie plekjes, de seisenbergklamm is wel een aanrader. (wel dure koffie op het eind :+ )
Daar gaan wij vanaf maandag a.s. naartoe. Zin an, volgens mij genoeg te doen in de buurt. Dooddoener I know maar hopelijk valt het weer mee...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaMaaT
nwagenaar schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 20:02:
En we zijn aangekomen op Natuurcamping de Rietberg in Lemelerveld. Enorm goed verwelkomd door de eigenaar, mooie plaatsen dat dichtbij het hoofdgebouw zit en alles ziet er top uit.

Wel dik 2 uur bezig geweest met het opzetten van de tenten ivm een regenbui, maar dat mag de pret niet drukken:

Kamperen
[Afbeelding][Afbeelding]

De kids waren binnen no-time de camping aan het verkennen en waren al vlot in de (gratis!) kano’s te vinden :+
Kom er elke dag 2x langs (werk in Dalfsen).

Vanaf woensdag is er ook feest in Lemelerveld: https://www.sukerbietenfeest.nl/programma/

Wellicht leuk om nog even heen te gaan (weet niet hoe lang jullie er staan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Nox Denk ook eens aan Drenthe, deze wil ik bijvoorbeeld nog eens bezoeken https://www.haarsluis.nl/camping. Mooie omgeving, radiotelescoop maar ook schitterende heide gebieden, leuke vennetjes etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

franssie schreef op maandag 28 juli 2025 @ 14:11:
@Nox Denk ook eens aan Drenthe, deze wil ik bijvoorbeeld nog eens bezoeken https://www.haarsluis.nl/camping. Mooie omgeving, radiotelescoop maar ook schitterende heide gebieden, leuke vennetjes etc.
Of camping de Olde Bârgen in Lhee, zit daar ook in de buurt :) https://oldebargen.nl/

Maar die kan wel druk zijn in deze periode. Toen ik er in april stond was ik de enige op het trekkers veldje.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

JaMaaT schreef op maandag 28 juli 2025 @ 13:50:
[...]
Kom er elke dag 2x langs (werk in Dalfsen).

Vanaf woensdag is er ook feest in Lemelerveld: https://www.sukerbietenfeest.nl/programma/

Wellicht leuk om nog even heen te gaan (weet niet hoe lang jullie er staan).
Wellicht volgend jaar! We stonden er van zaterdag t/m vandaag en ben net zo’n beetje klaar met het ophangen en even schoonvegen van de buitententen.

Dit tripje was een test-weekend voor mijn zwager en zijn kids (alsmede zijn vriendin en haar kids). Mijn zwager en zijn kinderen hadden - afgezien van kamp - nog nooit gekampeerd en ze hadden al het vooroordeel van kramperen, etc.

We hadden dus voorgesteld om met z’n achten een weekend te gaan kamperen en afgelopen weekend was het enige weekend wat kon ivm co-ouderschap icm de schoolvakantie.

Wij (mijn vrouw en ik) hadden alles geregeld en meegenomen, zij hoefden alleen wat (kleine) boodschappen, kleren, etc mee te nemen. Wij zijn die kant opgegaan met een 3-tal tenten (2 tenten voor 4 personen en een koepeltent voor 3 personen) en allerlei kampeermeuk.

De luifel was een erg goede actie om mee te nemen, we hebben enkele kleine en harde buitjes gehad; met de luifel was het gewoon goed vertoeven. Daarbij was de camping erg leuk, de kids hadden binnen no-time vriendjes gemaakt, gingen kanoën, vissen en-of zwemmen: met uitzondering van eet momenten konden we ze horen op afstand :+

Gevolg was dat nu ook mijn zwager overstag is gegaan en inziet dat kamperen echt leuk kan zijn. Hij (en z’n kids) hadden best wel langer willen blijven en willen volgend jaar graag weer.

Met andere woorden: enorm geslaagd weekend :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:58

vhal

ಠ_ಠ

Nox schreef op maandag 28 juli 2025 @ 13:38:
[...]

Grubhof :+ Net de vouwwagen opgezet tussen de buien door. Het tentenveld is behoorlijk leeg zag ik maar goed, dan valt er nog een plek te kiezen :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BvurR6VYD5A3LoWvMnD_zc1vTnw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/TK3uhKhRee2kFGTMOzfWTaC6.jpg?f=user_large

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

JaMaaT schreef op maandag 28 juli 2025 @ 13:48:
[...]

Daar gaan wij vanaf maandag a.s. naartoe. Zin an, volgens mij genoeg te doen in de buurt. Dooddoener I know maar hopelijk valt het weer mee...
Er is veel te doen. Bij slecht weer zijn we naar aquarena gegaan. Redelijk prima zwembad, voor kids ook wat te doen. Reteduur, dat wel. (is met veel dingen daar). Er zijn nog meer kloven te bezoeken, en het weer op de berg kan totaal anders zijn dan het dal. Oh, dat beekje op de camping is écht ijskoud, niet geschikt om te zwemmen eigenlijk.

Gebruik je sommerpas om omhoog te gaan. Er is in Elmau nog een goedkoper buitenzwembad, maarja, buiten.

Bij ons was de regen best vaak wat langer aanwezig helaas, tip: gebruik bergfex voor weervoorspelling, 3 dagen trial op premium kan je ook nemen. Kijk heel vaak, de voorspellingen kunnen de avond ervoor nog veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

nwagenaar schreef op maandag 28 juli 2025 @ 14:51:
[...]

Met andere woorden: enorm geslaagd weekend :)
Goede promotie voor het kamperen, top (y)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 17:42
hatsa schreef op maandag 21 juli 2025 @ 07:33:
Tentkampeerder hier!

Voordat ik een relatie kreeg begonnen met een licht 2p trekkerstentje (MSR Hubba Hubba) voor o.a. bikepacken. Maar ook super dat ik al m'n spullen in een redelijk kleine tas in de auto kon gooien en zonder veel gesleep op pad kon. Omdat m'n vriend vrij lang is en niet in de Hubba Hubba past kwam er een langer en iets ruimer 2p trekkerstentje bij voor met z'n tweeën. Veel plezier van gehad, maar als je wat langer op pad bent wel wat krap. Dus voor comfortabel kamperen hebben we een technisch katoenen wigwam gekocht. Voor met z'n tweeën voor ons een zee van ruimte, en meer dan genoeg plek om 's avonds een spelletje in te doen.

Uiteindelijk zijn we van vrij minimalistisch toch naar veel teveel spullen gegaan. Ik heb de minimalistische drive weer een beetje te pakken, en een 1p wandelstokkententje en een quilt besteld. Zin om weer op pad te gaan!
Dit weekend een nachtje op pad geweest om het tentje uit te proberen. De hele spullenboel in een 35 liter backpack en naar een camping hier redelijk in de buurt gewandeld. Doordat de basis lekker licht is was er ruimte over voor een stoeltje. En een wijntje 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Gk_-kku-ISf_fOOCYSq7ChMqxE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UyPzTPdzNmkA3eMWDg377Clc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:08

Bommes

Capo del formaggio

pirke schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 00:02:
@Bommes een gewone propaanfles zou ik ook zeker niet met LPG gaan vullen... Iets met veiligheid.
Als de fles leeg is kan er gewoon x aantal kg in, staat op de fles. Lpg soortelijk gewicht is om niet heel lastig op te zoeken, dus X liter er bij lege fles en klaar.
1 liter lpg is 0,5kg.
Voor het veilige afronden naar beneden en je zit altijd goed. Bij 11kg vul gewicht houd ik 20 liter aan.

Ze doen niet heel anders bij het vulstation maar dan met de weegschaal, ik meet de litera af.
Ik weeg normaal thuis ook altijd, schrijf ik met een stift op de fles hoeveel er nog in zit.
Voor vertrek van deze vakantie gewoon compleet vergeten. :|

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:03
zuma schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 14:20:
[...]

Klinkt ook niet goed, Klinkt als een terugslagventiel die niet soepel werkt. Kan ook de onregelmatige manier van branden verklaren. Dan zit het euvel niet in de brander maar in het pomphuis.
Vandaag een nieuwe Optimus nova ontvangen, omruil door Optimus in Duitsland. De verkoper heeft tot vandaag de dag nog geen bericht gegeven.....
Deze brander ging meteen goed aan na voorverwarmen, brandde direct overal evenredig op halve kracht. Nadat ik de brander rustig op temperatuur had laten komen was het vlambeeld overal gelijk, van 100% tot bijna uit. Dit is hoe ik verwacht dat het werkt.
Fles is nu ook stil, geen krekels meer te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Ik ben op zoek naar een tapijtje voor op het zeil van mijn Karsten300. Alles wat ik zie is van dat spul wat zo enorm hard aanvoelt. Mijn zusje had een redwood tent waar ze een tapijt bij kochten. Deze isoleerde ook iets en was lekker zacht, dat lijkt me wel wat voor rondom mijn bedje. Iemand een idee waar ik zoiets kan scoren of waar ik op moet zoeken? Schijnbaar niet te koop bij de vrijbuiter zelf (en waarschijnlijk andere maat, mijn tent is 3x3 meter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogheid
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-09 22:24
Is er iemand met ervaring, een mening of gedachte over deze opblaasbare tent? Het gaat om de Obelink Sahara 500 easy Air.

https://www.obelink.nl/ob...are-bell-tent-714991.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Hoogheid schreef op maandag 28 juli 2025 @ 18:31:
Is er iemand met ervaring, een mening of gedachte over deze opblaasbare tent? Het gaat om de Obelink Sahara 500 easy Air.

https://www.obelink.nl/ob...are-bell-tent-714991.html
Ik heb er een van gelijk formaat helpen oppompen, word je best moe en bezweet van kan ik je vertellen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ramon 73 schreef op maandag 28 juli 2025 @ 17:33:
[...]

Vandaag een nieuwe Optimus nova ontvangen, omruil door Optimus in Duitsland. De verkoper heeft tot vandaag de dag nog geen bericht gegeven.....
Deze brander ging meteen goed aan na voorverwarmen, brandde direct overal evenredig op halve kracht. Nadat ik de brander rustig op temperatuur had laten komen was het vlambeeld overal gelijk, van 100% tot bijna uit. Dit is hoe ik verwacht dat het werkt.
Fles is nu ook stil, geen krekels meer te horen.
Mooi dat het goed gekomen is (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogheid
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-09 22:24
Nox schreef op maandag 28 juli 2025 @ 18:33:
[...]

Ik heb er een van gelijk formaat helpen oppompen, word je best moe en bezweet van kan ik je vertellen :P
Een elektrische pomp is voor dit soort formaten ook wel een uitkomst lijkt mij. Ik vind zo'n elektrische pomp al een verademing met onze Decathlon lattenbodems voor de matjes.

Je hebt niet toevallig even in de tent gekeken? Mijn schoonbroer heeft zijn oog op deze tent laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Nox schreef op maandag 28 juli 2025 @ 18:31:
Ik ben op zoek naar een tapijtje voor op het zeil van mijn Karsten300. Alles wat ik zie is van dat spul wat zo enorm hard aanvoelt. Mijn zusje had een redwood tent waar ze een tapijt bij kochten. Deze isoleerde ook iets en was lekker zacht, dat lijkt me wel wat voor rondom mijn bedje. Iemand een idee waar ik zoiets kan scoren of waar ik op moet zoeken? Schijnbaar niet te koop bij de vrijbuiter zelf (en waarschijnlijk andere maat, mijn tent is 3x3 meter).
Ik heb gewoon een tent onderdoek (luchtdoorlatend) onder de kuip en een via Decathlon aangeschafte picknick kleed in de kuip. Geen idee of het isolerend werkt (vermoed een klein beetje) maar het is primair om de binnen kuip schoon te houden, de kans op schade te verminderen en geen last te krijgen van vocht via de onderkant (de onderkant van picknick kleden zijn vaak voorzien van materiaal om vocht niet door te laten komen).

Daarna een simpele isolatiemat onder de luchtmat en gaan met die banaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:07
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YISwSQzXCjmvCYg2drARtlxYb7U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3DAb35PGfsBGdkgtiW7PAQfA.jpg?f=fotoalbum_large

Dit jaar voor het eerst weg in de Campooz Fat Fredddy (2024), een maand in Slovenië gestaan.

Ondertussen alweer terug maar alles is erg goed bevallen!

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

@Devian op welke camping in Slovenie heb jij gestaan? Ik ben daarom om en nabij 10 jaar terug ook geweest (2 weken lang en daar gestaan op 3 campings) en deze camping komt mij verdomde bekend voor.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
nwagenaar schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 09:23:
@Devian op welke camping in Slovenie heb jij gestaan? Ik ben daarom om en nabij 10 jaar terug ook geweest (2 weken lang en daar gestaan op 3 campings) en deze camping komt mij verdomde bekend voor.
Camp Vodenca. Fantastische camping. Geen vast omlijnde plekken. Geen douchemuntjes of timers. 3x per dag word alles schoongemaakt. Vrij te gebruiken kampvuurplekken, BBQs, etc. Keukentje, koelkastje, diepvries(je) allemaal te gebruiken (geen gebruik van gemaakt). Aardige eigenaren, rustige camping. Stilte tussen 22:00-7:00.

En enorm veel te doen in de omgeving.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Devian schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 10:18:
[...]
Camp Vodenca. Fantastische camping. Geen vast omlijnde plekken. Geen douchemuntjes of timers. 3x per dag word alles schoongemaakt. Vrij te gebruiken kampvuurplekken, BBQs, etc. Keukentje, koelkastje, diepvries(je) allemaal te gebruiken (geen gebruik van gemaakt). Aardige eigenaren, rustige camping. Stilte tussen 22:00-7:00.

En enorm veel te doen in de omgeving.
Ik moest even in de foto's duiken, maar nu weet ik het weer.

Ik was op de bonne foi die kant opgegaan omdat er 3 of 4 campings redelijk in de buurt waren en er zijn behoorlijk wat wandlroutes daar; echter ze hadden toen geen plek meer want hun kampeerseizoen was net die week afgelopen (en ik kwam maandag aan, had geluk dat er uberhaupt iemand rondliep).

Nu zit daar ook een camping vlak langs het water en die bleven nog een week open, dus daar mijn tent opgezet en inderdaad; een erg mooie omgeving om rond te wandelen en dingen te ondernemen (of niet ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Nu online
Iemand nog tips voor een budget electische koelbox voor mijn oudste zoon die met vriendin gaat kamperen? Ik heb nog een oude tafelmodel koelkast van Blokker maar dat ding is wel aardig bulky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:23
Red devil schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 10:39:
Iemand nog tips voor een budget electische koelbox voor mijn oudste zoon die met vriendin gaat kamperen? Ik heb nog een oude tafelmodel koelkast van Blokker maar dat ding is wel aardig bulky
Er zijn al redelijk wat koelboxen/kasten in dit topic besproken.. zit daar niet wat tussen?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 19:14
De kleine koelkast van Blokker. Perfect ding. Werkt wel me een ventilator, maar die is heel stil als hij beetje vlak staat. Ding is wel, als het 30 garden in de tent is heeft hij het ook moeilijk. Maar was ooit maar euro of 50 (hoewel wij hem nog vooor dat bedrag in guldens hadden) en dat ding nog steeds hebben

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20:57
Mijn buren zijn erg blij met die van Lidl.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smurf
  • Laatst online: 16-09 08:09

Smurf

Detri

De goedkoopste met een peltier element die je kan vinden. Die dingen werken toch allemaal even goed. Of even niet-goed, maar dat is gewoon de beperking van de gebruikte techniek.
Anders Marktplaats afstruinen en hopen op een mazzeltje met een (hybrid) compressorkoelbox. De mobicool MB40 bijvoorbeeld.

[ Voor 21% gewijzigd door Smurf op 29-07-2025 11:32 ]

)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:38
Doe jezelf en je zoon een lol en koop een degelijk tweedehands compressor koelboxje. Je verwacht het niet, maar goedkope troep werkt matig en gaat snel stuk. Zonde van het geld en grondstoffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Red devil hoeveel liter ongeveer een wat is de bestemming? Bij zeer warm weer werkt een peltier niet meer, haalt max 20c koeling (maar vaak minder) dus als het 35c is buiten, is je inhoud 15c, en vreet stroom. Als ze 220v hebben kijken op Marktplaats inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Kijk eens bij de Karsten of op https://www.karstentravelstore.nl/ :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Nu online
franssie schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 11:33:
@Red devil hoeveel liter ongeveer een wat is de bestemming? Bij zeer warm weer werkt een peltier niet meer, haalt max 20c koeling (maar vaak minder) dus als het 35c is buiten, is je inhoud 15c, en vreet stroom. Als ze 220v hebben kijken op Marktplaats inderdaad.
Zwitserland, dus ik gok dat de temperaturen meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Red devil schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 11:46:
[...]

Zwitserland, dus ik gok dat de temperaturen meevallen.
Dan helemaal zo'n ding van Lidl of Blokker (dat her en der nog bestaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Nu online
maartend schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 11:47:
[...]

Dan helemaal zo'n ding van Lidl of Blokker (dat her en der nog bestaat)
Grappig, lijkt wel wat op deze. Misschien deze toch maar eens in de auto proberen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Red devil schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 11:50:
[...]

Grappig, lijkt wel wat op deze. Misschien deze toch maar eens in de auto proberen te krijgen.
Als je twee keer zoveel uitgeeft heb je iets met een compressor, kan ook vriezen.
https://www.obelink.nl/ob...essor-koelbox-682830.html

Ideaal achter in de auto voor boodschappen etc (heb ik) en het voordeel van een compressor is dat ie ook lauwe dranken koelt, dat duurt met een Peltier (zoals die van bol) een dag, bij een compressor een uur.

Een keer de pil nemen en de komende jaren heb je altijd een extra koelkastje waar je echt iets aan hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Daar was ik, alleen van die harde plastic tapijten hebben ze.

Het geen wat ik zoek is een tentkleed van de vrijbuiter voor hun redwood navaro ben ik achter gekomen. Alleen die zijn allemaal rechthoekig :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Red devil
  • Nu online
franssie schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 11:54:
[...]

Als je twee keer zoveel uitgeeft heb je iets met een compressor, kan ook vriezen.
https://www.obelink.nl/ob...essor-koelbox-682830.html

Ideaal achter in de auto voor boodschappen etc (heb ik) en het voordeel van een compressor is dat ie ook lauwe dranken koelt, dat duurt met een Peltier (zoals die van bol) een dag, bij een compressor een uur.

Een keer de pil nemen en de komende jaren heb je altijd een extra koelkastje waar je echt iets aan hebt.
Sorry, niet duidelijk. Ik heb dus de Blokker koelkast die lijkt heel erg op de koelkast van het linkje. Dus dat is de ultimate budget oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

[...]

Die zijn vrij lomp qua formaat is mijn ervaring, niet bedoeld om veel te verplaatsen, niet op 12v te maken (handig als je zonder stroom wil kamperen op accu) en omdat er een deurtje in zit niet praktisch vol te stouwen (niet dat dat met een campingunit echt fijn is overigens) en je moet hem ergens op zetten. Kijk even bij obelink of zoek op mcc-25, die zijn her en der voor 250 te koop. Peltier/thermo-electric maakt veel herrie, houd daar rekening mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Red devil schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 11:58:
[...]

Sorry, niet duidelijk. Ik heb dus de Blokker koelkast die lijkt heel erg op de koelkast van het linkje. Dus dat is de ultimate budget oplossing.
Wat je al hebt is altijd de meest besparende oplossing, financieel en ecologisch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06:46
Gonadan schreef op maandag 28 juli 2025 @ 09:43:
Geklaag over regen was er vijfentwintig jaar geleden net zoveel als nu, ik heb niet de indruk dat daarin veel veranderd is. Hooguit de intensiteit van regen.
In principe hebben we nu juist betere zomers dan vroeger, we hoeven minder ver naar het zuiden voor de warmte.
Inderdaad 25 jaar geleden was het plan om in Zuid-Limburg te gaan kamperen, aan het eind van de vakantie stonden we in de buurt van Nice op zoek naar droog weer. Steeds zuidelijker gereden met de Renault 5 van mijn moeder.... Dat waren nog eens tijden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Nu online
Nox schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 12:01:
[...]

Die zijn vrij lomp qua formaat is mijn ervaring, niet bedoeld om veel te verplaatsen, niet op 12v te maken (handig als je zonder stroom wil kamperen op accu) en omdat er een deurtje in zit niet praktisch vol te stouwen (niet dat dat met een campingunit echt fijn is overigens) en je moet hem ergens op zetten. Kijk even bij obelink of zoek op mcc-25, die zijn her en der voor 250 te koop. Peltier/thermo-electric maakt veel herrie, houd daar rekening mee.
Thanks je hebt idd gelijk. Ding is net even in de kofferbak gelegd (Tesla M3) en neemt circa 25% van de ruimte in. Niet echt handig.
franssie schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 12:01:
[...]

Wat je al hebt is altijd de meest besparende oplossing, financieel en ecologisch.
Klopt, alleen wel wat te groot hebben we gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
[...]

Ja, zoiets. Alleen voor minder dan de helft van de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Nox schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 12:01:
[...]

Hij gaat een keertje met vriendin, er wordt gevraagd om iets budget vriendelijk. Dan doe je toch geen 250 euro. Die in de link is ook veel te duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Nox schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 11:55:
[...]

Daar was ik, alleen van die harde plastic tapijten hebben ze.

Het geen wat ik zoek is een tentkleed van de vrijbuiter voor hun redwood navaro ben ik achter gekomen. Alleen die zijn allemaal rechthoekig :(
Bij de firma Obelink te Winterswijk al gekeken :? Gezien het formaat zal je misschien met een stalen rei en een stanleymes de boel op formaat 300 x 300 moeten snijen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:38
maartend schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 13:00:
[...]

Hij gaat een keertje met vriendin, er wordt gevraagd om iets budget vriendelijk. Dan doe je toch geen 250 euro. Die in de link is ook veel te duur
Maar voor 1x ga je ook geen nieuwe kopen en daarna laten verstoffen of weggooien mag ik hopen. Dan probeer je er één te lenen, of als het echt niet anders kan dan haal je een tweedehandsje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

aReaRe schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 13:25:
[...]

Bij de firma Obelink te Winterswijk al gekeken :? Gezien het formaat zal je misschien met een stalen rei en een stanleymes de boel op formaat 300 x 300 moeten snijen?
Nee, dat is dik 3 uur rijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Nox schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 13:30:
[...]

Nee, dat is dik 3 uur rijden :P
Die hebben ook een webwinkel :P

https://www.obelink.nl/vo...accessoires/tenttapijten/ O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Klopt, die ken ik ook, maar die hebben van dat harde polyester/nylon draad en ik was op zoek naar iets zachters eigenlijk.

Afbeeldingslocatie: https://www.obelink.nl/media/catalog/product/cache/dd5767f33e33bc5fa4bed3bb01c40ce4/o/b/obelink_ruit_patio_mat_5-ecommerce_18.jpeg

Hopelijk werkt de afbeelding, maar hier zie je dus van die harde draden. Deze tapijten kan je overal wel krijgen maar weet niet of ze nou echt zo lekker lopen met blote voeten. Meer om op gras te leggen idee denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Nox schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 13:48:
[...]

Klopt, die ken ik ook, maar die hebben van dat harde polyester/nylon draad en ik was op zoek naar iets zachters eigenlijk.

[Afbeelding]

Hopelijk werkt de afbeelding, maar hier zie je dus van die harde draden. Deze tapijten kan je overal wel krijgen maar weet niet of ze nou echt zo lekker lopen met blote voeten. Meer om op gras te leggen idee denk ik dan.
Je moet polypropyleen selecteren.

Dzez als vorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://www.obelink.nl/media/catalog/product/cache/22428780cbde0636b93e1b28439806d6/w/w/ww_tapijt_bohemian_sage_green_12-ecommerce_1.jpeg

https://www.obelink.nl/wa...cm-tenttapijt-712387.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebeekje
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:12
Nox schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 13:48:
[...]

Wij hebben zo'n mat zelf, en daar loop ik met blote voeten heerlijk op. Het isoleert inderdaad een beetje, maar is vooral handig omdat het zand en andere kleine deeltjes vasthoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Ja da's van dat spul wat ik dus niet wilde :+ :P

https://www.vrijbuiter.nl...-440-vloerkleed-cacd60040

deze maar dan in andere maten zocht ik eigenlijk. Volgens mij een beetje een unicorn denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoewe
Zoiets?
https://www.decathlon.nl/...54-498a-a00e-8a3314a37068

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Laatst online: 20:50

ST10©DE

Dus.............

Nox schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 13:56:
Ja da's van dat spul wat ik dus niet wilde :+ :P

https://www.vrijbuiter.nl...-440-vloerkleed-cacd60040

deze maar dan in andere maten zocht ik eigenlijk. Volgens mij een beetje een unicorn denk ik.
En deze?

https://www.obelink.nl/sk...2zcRIg1MEllkaAsp6EALw_wcB

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bjp
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:21

bjp

vandaag BE rijexamen gedaan (in België) en geslaagd :) laat de vakantie maar komen!

8.3kW Oost-West PV en 7.7kWh thuisbatterij | WP EcoForest 1-6 PRO en dWTW | Stromer ST1 & ST3

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ouwereus
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 26-08 11:14
Hortz schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 11:40:
Wij twijvelen om een 5-6 persoons tent te halen.
Zeker met onze kinderen (4 en 6) is een camping ideaal.
Nu huren wij steeds een chalet op een camping maar dat kan natuurlijk anders (dit jaar ook weer een 4 persoon chalet op de Leistert).

Alleen die tenten nemen wat ruimte in en zijn vrij zwaar, gelukkig is er al een dakkoffer (hapro traxer 6.6) die we kunnen benutten.
Maar heeft een foto van zo'n tent in zijn kofferbak? Vrouwlief is bang dat we te weinig kunnen meenemen en is vrij visueel ingesteld.. Aan maten heeft ze weinig, ze moet iets zien.
Wij hebben hier dit jaar voorgekozen, omdat we vanaf nu aan het hoogseizoen gebonden zijn en chalets wel heel erg duur zijn. We hebben erg genoten en gaan volgend jaar weer kamperen. In onze Auris station + dakkoffer konden we alles meenemen, o.a.:
  • 6 persoons opblaasbare tent van decathlon
  • 6 persoon shelter van decathlon
  • 4 grote kampeerstoelen
  • kampeertafel
  • campingkast
  • elektrische koelbox
  • party grill + elektrische kookplaat
  • 4 kleding tassen
  • stepjes
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d2lIR5zZajmkxX-IUtL0acJ4BEc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RQggoKH8DEjnyyuCvtigWdsO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
Hortz schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 11:40:
Wij twijvelen om een 5-6 persoons tent te halen.
Zeker met onze kinderen (4 en 6) is een camping ideaal.
Nu huren wij steeds een chalet op een camping maar dat kan natuurlijk anders (dit jaar ook weer een 4 persoon chalet op de Leistert).

Alleen die tenten nemen wat ruimte in en zijn vrij zwaar, gelukkig is er al een dakkoffer (hapro traxer 6.6) die we kunnen benutten.
Maar heeft een foto van zo'n tent in zijn kofferbak? Vrouwlief is bang dat we te weinig kunnen meenemen en is vrij visueel ingesteld.. Aan maten heeft ze weinig, ze moet iets zien.
Wij hebben net deze Nordisk Reisa 6 gekocht in de (super)aanbieding (inschrijven nieuwsbrief geeft 10% extra). We hebben deze mede gekocht vanwege het redelijke gewicht (19kg) en formaat. Falco, deWaard etc zijn mooi maar mij wat aan de lompe kant. Het scheelt wel dat wij jaren gekampeerd hebben met een Nordisk Norheim 2 (voorganger van de Oppland) en daar behoorlijk tevreden over waren. Dit is daar min of meer de XXL versie van. Ik heb geen foto in de kofferbak, maar hij past in de kofferbak van een Mitsubishi Colt, en die is niet erg groot :+ .

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:32
big bang schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 17:24:
[...]

Wij hebben net deze Nordisk Reisa 6 gekocht in de (super)aanbieding (inschrijven nieuwsbrief geeft 10% extra). We hebben deze mede gekocht vanwege het redelijke gewicht (19kg) en formaat. Falco, deWaard etc zijn mooi maar mij wat aan de lompe kant. Het scheelt wel dat wij jaren gekampeerd hebben met een Nordisk Norheim 2 (voorganger van de Oppland) en daar behoorlijk tevreden over waren. Dit is daar min of meer de XXL versie van. Ik heb geen foto in de kofferbak, maar hij past in de kofferbak van een Mitsubishi Colt, en die is niet erg groot :+ .
Mooie tent maar imo niet te vergelijken met een Falco tent. Maar als je gaat kamperen op een plek waar je geen regen hebt en het is een graadje of 20 en meer dat is het natuurlijk een top tent. Net zoals bij een fiets heb je eigenlijk niet genoeg aan 1 tent die alle boxen afvinkt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Sjoewe
Gevaarlijke vraag natuurlijk. Het is ook maar hoe je wilt kamperen. Eenvoudig met een slaapzak en matjes, of meer richting de glamping met allerhande meubels. Ik weet uit ervaring wel dat als je de weg van de grote katoenen familietenten inslaat zoals De Waard of Karsten, dat je eerst volgende aankoop waarschijnlijk een bagagewagen is. :+

Ter illustratie dit is een Karsten 350 met comfort- en verleng- en regenluifel, kuipzeil, afsluitwand en een tarp en twee Crespo stoelen in de kofferbak van een 2015 Ford Focus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4e5Bw8nplHWop5u3njdxGnlHsb0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dUifJRERtJJseIL96DHxnsKD.jpg?f=fotoalbum_large

Dat wordt dan dan zo als je het uitpakt.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MN3ALNlydqRe07GQovQwwqSuMUs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DZuN32X6zFTAoXX4rE4EwzIW.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 268 ... 277 Laatste