Zelfs opvouwen en oprollen om in de draagzak te krijgen is echter niet altijd even makkelijk

De draagzak van mijn vorige tent was zo klein dat je hem onderhand machinaal moet opvouwen en rollen om hem precies in de originele pakmaat te krijgen. Gelukkig heeft mijn nieuwe tent een ruime draagzak waardoor het makkelijk past.
En inmiddels ook een oplossing voor het ontstane tekort aan ruimte door de nieuwe grotere tent.
Pakmaat is een stuk groter geworden tov mijn oude polyester tent. Die kon in de lengte in de kofferbak, en had ik ernaast nog voldoende ruimte voor tassen. Nieuwe tent past er alleen dwars erin, maar passen de overige spullen weer niet. En ja, de achterbank staat ook aardig vol. Ik wil echter nooit hoog doorstapelen ivm zicht naar achter, dat heb ik graag open. Dus tent op de achterbank was ook geen optie.
Oude rechte/platte fietsendrager als basis genomen, slijptol eroverheen, opbergbox erop gemonteerd (Binnenmaat 114x40x51 cm), en ruimte voor de slaapzakken, matjes, gasfles, grondzeil, ander licht spul.

Originele idee was de tent erin, volgens de specs is de pakmaat 80x31x35 cm maar ik kom eerder op 85x40x45 cm uit momenteel. Zou dan net moeten passen. Tot nu toe pas 1x opgezet/opgevouwen, dus misschien komt de handigheid en compactheid nog