[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 24 ... 247 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:45
Hebben niks op te laden tijdens de vakantie?

Wij hebben vaak 5 e-readers en telefoons(helaas) op te laden....
Jelte schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 12:17:
[...]
Scheelt weer een elektra-aansluiting op de camping.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15:54
djiedjee schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 13:31:

[...]
Powerbank, of in de auto is ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:45
@Luuk84 Oh ja, de powerbanks moeten ook nog opgeladen worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
@djiedjee Niet zo'n probleem toch? Eerste keer doe je ze thuis opladen, daarna gewoon in de auto, er vanuitgaande dat je wel is een ritje doet, mag dat niet zo'n probleem zijn.

PS: Een echte reader met E-ink scherm hoef je toch niet zo vaak op te laden? Althans dat is niet mijn ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:04

Wailing_Banshee

You're Next

djiedjee schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 13:31:

[...]
Wij hebben nooit een stroom aansluiting op de camping. En hebben meestal 2 tablets, 2 telefoons en 2 ereaders bij ons...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:44
Luuk84 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 13:48:
@djiedjee Niet zo'n probleem toch? Eerste keer doe je ze thuis opladen, daarna gewoon in de auto, er vanuitgaande dat je wel is een ritje doet, mag dat niet zo'n probleem zijn.

PS: Een echte reader met E-ink scherm hoef je toch niet zo vaak op te laden? Althans dat is niet mijn ervaring?
Als ik van mijn auto afhankelijk zou moeten zijn om mijn powerbank op te laden? Hoop er max 1 maal in de week mee te rijden op vakantie. Rest wandelen en MTB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vakantie is er wat mij betreft ook om juist zo min mogelijk met die elektronische dingen te doen. Daar zit ik in mijn normale leven al genoeg achter/mee in de hand.
En mijn telefoon is zo opgeladen tijdens het tandenpoetsen/afwassen met de snellaadoptie.

En anders inderdaad powerbank/auto/zonnepaneeltje voor de camping lampjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
maartend schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 13:52:
[...]

Als ik van mijn auto afhankelijk zou moeten zijn om mijn powerbank op te laden? Hoop er max 1 maal in de week mee te rijden op vakantie. Rest wandelen en MTB.
Ik zeg niet dat het moet, ik benoem alleen wat er mogelijk is ;) @djiedjee vroeg zich af of mensen geen spullen moesten opladen, ik benoem alleen de andere mogelijkheden naast een electrapunt op de camping. Een solarpanel met powerbank is ook een optie natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Luuk84 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 13:56:
[...]

Ik zeg niet dat het moet, ik benoem alleen wat er mogelijk is ;) @djiedjee vroeg zich af of mensen geen spullen moesten opladen, ik benoem alleen de andere mogelijkheden naast een electrapunt op de camping. Een solarpanel met powerbank is ook een optie natuurlijk.
Snapte je.
Maar ik heb ook gewoon stroom op camping.
Netbook, gps opladen, tablet. Allemaal voor geocachen. Dan nog lampjes en koelkast. Maar dat is dus bij lang op 1 camping staan. Bij kort zorg ik dat alles is opgeladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk84
@maartend Prima toch? Ieder zijn ding :)
De ene keer heb ik wel stroom en de andere keer niet. Vooral met warm weer vind ik het toch wel lekker om een koelkastje te hebben draaien bijvoorbeeld. Al hoewel die ook op gas kan, maar op de 1 of andere manier vind ik dat niet ideaal, meer een beperking van mijzelf als van de koelkast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
@Luuk84
hier dus heel vreemd. ereader, gps, lichtgewicht spul (moet ook mee met rugzak kunnen). Maar koelkast? Zo'n ding van Blokker. Enkel stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:55

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Hier ook gewoon stroom, veel campings hebben standaard stroom en anders ga ik niet moeilijk doen over 5 euro per dag. Mijn koelkast het b ik sowieso stroom voor nodig en de telefoons moeten snachts ook aan de stroom, geen zin in gedoe met powerbanks ed.

Gas doe ik dan weer vrij zuinig mee, heb al sinds 2015 dezelfde 907 met ongeveer 4 weken kamperen per jaar. Laatst gewogen en zat nog 1/3 vol.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:29
Nog nooit stroom nodig gehad op mijn kampeerplek tijdens mijn vakanties. In Noorwegen viel een keer de stroom uit door bliksem, gelijk iedereen in rep en roer en er werden aggregates uitgedeeld. Ze waren heel verbaasd dat wij deze weigerde omdat we toch al zonder stroom kampeerde.

Ik moet wel zeggen dat het steeds uitdagender wordt met de moderne telefoons. Voorheen hoefde er maar 1x per week een beetje stroom in en nu om de dag een hele berg. De e-reader trekt het wel makkelijk de hele vakantie.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:29

franssie

Save the albatross

Als de auto naar de tent staat een je een trekhaak hebt kan je 12v van de connector bij de trekhaak pakken. Ik zou er wel een schakeling tussen zetten om te voorkomen dat je je accu helemaal leegtrekt.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:21

Nakebod

Nope.

LordSinclair schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 15:02:
Ik moet wel zeggen dat het steeds uitdagender wordt met de moderne telefoons. Voorheen hoefde er maar 1x per week een beetje stroom in en nu om de dag een hele berg. De e-reader trekt het wel makkelijk de hele vakantie.
Uitdaging valt an sich mee als je wat zon hebt, en als het inderdaad alleen om wat klein electronica gaat (telefoon, camera accu) gaat.
Ik kampeer altijd zonder stroom, 2 volle accupacks mee, klein PortaPow 15W solar panel mee.
Overdag accupacks laden en als die vol zijn eventueel je telefoon direct aan het zonnepaneel.
En dat icm autoritten en/of opladen tijdens douchen (Snelladen FTW), nog nooit problemen gehad. Zelfs niet toen ik onderhand 2x per dag door slechte telefoonaccu moest opladen.

Owja, en telefoon minimaal gebruiken, helpt ook :Y) Al dan niet met wat hulp, syncen van mail etc uit.
Ik probeer het te beperken tot GPS tracking en soms een beetje muziek voor het slapen gaan.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:34
Hier ook nooit stroom op een camping, maar heb vaak een powerbank mee die ik dan bij de douches ofzo een paar uur kan opladen (zonder dat ik erbij ben). Als die wordt gejat, jammer dan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Nakebod schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 15:46:
[...]

Uitdaging valt an sich mee als je wat zon hebt, en als het inderdaad alleen om wat klein electronica gaat (telefoon, camera accu) gaat.
Ik kampeer altijd zonder stroom, 2 volle accupacks mee, klein PortaPow 15W solar panel mee.
Overdag accupacks laden en als die vol zijn eventueel je telefoon direct aan het zonnepaneel.
En dat icm autoritten en/of opladen tijdens douchen (Snelladen FTW), nog nooit problemen gehad. Zelfs niet toen ik onderhand 2x per dag door slechte telefoonaccu moest opladen.
Oh, da's wel een mooi setje! Klein (of in ieder geval dun), past dus perfect in de kleding koffer...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:15

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Hier tegenwoordig wel stroom, vroeger nooit maar ik ben een aantal jaar terug om gegaan.
Ik wil koud bier en m'n vlees langer dan een middag kunnen bewaren. Na een aantal campings waar ik geen koelelementen kon wisselen of daarvoor moest aanbellen was ik er klaar mee, dan maar stroom. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Nakebod schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 15:46:
[...]

Owja, en telefoon minimaal gebruiken, helpt ook :Y) Al dan niet met wat hulp, syncen van mail etc uit.
Ik probeer het te beperken tot GPS tracking en soms een beetje muziek voor het slapen gaan.
Ah een zonnepaneeltje voor circa €40,- das ook nog wel tof :)

Bevalt deze PortaPow? Of mis je features?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
Weet iemand toevallig nog een paar leuke campings (liefst niet te groot) in NL of BE waar je een vuurtje bij je kampeerplek mag maken? Dit door middel van een vuurring op de plek, of een vuurschaal die je bijvoorbeeld zelf meeneemt? Het valt me op dat dit op campings niet mag, erg jammer, want ik vind het altijd wel sfeervol. Maar misschien zijn er nog mensen met tips?

[ Voor 3% gewijzigd door Luuk84 op 08-05-2018 17:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:06

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

http://newpouhou.campingdupouhou.be/nl/welkom/

En anders gewoon een doos hamburgers er naast leggen en stug volhouden dat je gewoon niet zo goed bent in het aanmaken van je BBQ :+

[ Voor 59% gewijzigd door Orion84 op 08-05-2018 17:28 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Jelte schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 16:53:
[...]
Ah een zonnepaneeltje voor circa €40,- das ook nog wel tof :)

Bevalt deze PortaPow? Of mis je features?
Ik heb de voorganger van deze, maar mis an sich niets. Je zou voor een versie met ingebouwde accu kunnen gaan, maar persoonlijk heb ik die liever los.
Paneel uitgevouwen is ongeveer 3x een A4tje qua oppervlakte. En opgevouwen dus 1, met een totale dikte van nog geen half pak A4 papier. Heeft 2 USB poorten om je apparaten aan te hangen, ingebouwd zakje om kabels op te bergen. Kan even niet vinden hoeveel output ik heb per poort, maar de v2 heeft 2.3A voor 1 poort, of gedeeld over 2.
Al is dat wel een maximum onder zeer optimale omstandigheden.

Of even rondneuzen bij Anker, Aukey of WakaWaka, die staan ook wel bekend om goed werk te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Corleone
  • Laatst online: 14-04 22:18
Leuk om te lezen dat er hier mensen zijn die best wel basic (in mijn ogen dan, maar ik ben de luxe van een toercaravan gewend) kamperen zonder stroom, maar wel Tablets, Telefoons en E-readers meenemen. Dat laatste kan ik mijn wel voorstellen als je zo ligt mogelijk reist en geen tien boeken mee wilt nemen.

Geen waardeoordeel hoor, maar vind het wel opmerkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
ITaliaan schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 09:11:
Leuk om te lezen dat er hier mensen zijn die best wel basic (in mijn ogen dan, maar ik ben de luxe van een toercaravan gewend) kamperen zonder stroom, maar wel Tablets, Telefoons en E-readers meenemen. Dat laatste kan ik mijn wel voorstellen als je zo ligt mogelijk reist en geen tien boeken mee wilt nemen.

Geen waardeoordeel hoor, maar vind het wel opmerkelijk.
Kamperen zonder stroom hoeft niet perse te betekenen dat je vies bent van elektronische snufjes. Een Ereader is, zoals je al aangeeft, handig om honderden boeken mee te nemen in een klein (en licht) volume.
Telefoons zijn gewoon om af en toe een berichtje te kunnen doen dat je nog leeft en om mee te navigeren tijdens het wandelen/fietsen, scheelt weer kaarten meenemen. Ook af en toe een spelletje er op spelen als tijdverdrijf als het eens onverhoopt regent (is ook kleiner dan boord/kaart spelletjes om mee te nemen).

Een tablet kan ook zo'n doel hebben, al neem ik die zelf niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

LordSinclair schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 09:26:
[...]
M'n tablet neem ik mee omdat die een wat groter scherm heeft dan m'n telefoon. Die gaat eigenlijk alleen 's morgens aan om te kijken wat voor een weer het gaat worden. En om de krant te downloaden (zodat ik de strips kan lezen!) Meestal laad ik die niet op tijdens de vakantie.

Telefoon wel, gebruik ik om foto's te maken, audioboeken te luisteren, dingen te vertalen, valuta's om te rekenen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Vind het juist heerlijk. Ik ga dan niet zo basic met een klein trekkerstentje etc, daar wil ik wel wat meer comfort in hebben :P
Maar qua electronica beperk ik het ook tot ereader, fototoestel en telefoon.

Ik werk dagelijks met PC's en telefoons, kijk genoeg series, game regelmatig @ PC of PS4. Tijdens de vakantie mis ik het niet eens. En toch... zodra je weer thuis bent staat binnen een paar uur wel de PC of TV aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Corleone
LordSinclair schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 09:26:
[...]

Kamperen zonder stroom hoeft niet perse te betekenen dat je vies bent van elektronische snufjes. Een Ereader is, zoals je al aangeeft, handig om honderden boeken mee te nemen in een klein (en licht) volume.
Telefoons zijn gewoon om af en toe een berichtje te kunnen doen dat je nog leeft en om mee te navigeren tijdens het wandelen/fietsen, scheelt weer kaarten meenemen. Ook af en toe een spelletje er op spelen als tijdverdrijf als het eens onverhoopt regent (is ook kleiner dan boord/kaart spelletjes om mee te nemen).

Snap ik, maar dan zou ik er voor zorgen dat ik wel een stroomvoorziening had. Enerzijds wil je dus wel primitief en zonder stroom kamperen, maar kan je daarbij niet zonder de technische snufjes. Persoonlijk (en daarom alleen maar mijn mening en geen waardeoordeel) zie ik daarin een tegenstrijdigheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

ITaliaan schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 09:41:
[...]

Snap ik, maar dan zou ik er voor zorgen dat ik wel een stroomvoorziening had. Enerzijds wil je dus wel primitief en zonder stroom kamperen, maar kan je daarbij niet zonder de technische snufjes. Persoonlijk (en daarom alleen maar mijn mening en geen waardeoordeel) zie ik daarin een tegenstrijdigheid.
Wij gaan zeker niet primitief! Wij gaan gewoon naar campings waar ze warm en koud stromend water hebben, en wc's. En wij hebben een dubbelwandige tent, met veel meer ruimte dan dat we eigenlijk nodig hebben, extra dikke matjes om op te slapen en een lekkere donzen dekbed. Het feit dat we geen koelkast meenemen, of een 6-persoons tafel met stoelen, wil niet zeggen dat we primitief kamperen. We hebben alleen niet zoveel stroom nodig. Die tablet van mij kan ruim 2 weken mee zonder op te laden (max uurtje per dag gebruik), de telefoon kan heel makkelijk met de auto opgeladen worden, of via een powerbank met zonnecel en de ereader gebruikt ook niet veel (3 weken met intensief gebruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
ITaliaan schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 09:41:
[...]

Vaak sta ik op campings waar ik dan vele meters kabel mee moet nemen om uberhaupt bij een stroompunt te komen en daarnaast volgt er een rekening van €5 of meer per dag betalen om af en toe mijn telefoon op te laden. Dat vind ik het niet waard. De Ereader gaat makkelijk een hele vakantie mee en met 2 accu's voor mijn camera red ik het ook de hele vakantie (2 a 3 weken).

Als ik in Nederland een (lang) weekend ga kamperen sta ik altijd op terreinen waar stroom bij de tent helemaal niet mogelijk is. Met een beetje geluk kan je je telefoon opladen in het toiletgebouw maar ook lang niet altijd.

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/ifvFr7/onze_tent.jpg

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/bVPx4S/20130714183944_IMG_0741.jpg

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/ipFRyn/20130724183630_IMG_1280.jpg

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/hStqPS/20140808194204_IMG_2574.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

En die tegenstrijdigheid is ook juist de uitdaging vind ik :)
In mijn geval dus zonnepaneeltjes om accupacks op te laden, en daarmee de electronica bij te laden.
"Onafhankelijk" van electra, maar toch zelfvoorzienend in electra.

Ik denk dat ik wel geheel zonder zou kunnen. Maar het is ook het gemak van die apparaten :)
E reader vervangen door boeken kan. Kost alleen veel ruimte.
En mijn telefoon gebruik ik voornamelijk voor GPS tracking, navigatie en opzoeken wat er in de omgeving te doen is. Ook dat is te vervangen met papieren kaarten en lokale VVV's. Gedetailleerde wandelkaarten heb ik eigenlijk altijd wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

@LordSinclair waar is die bovenste foto genomen? Ziet er prachtig uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
Wailing_Banshee schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 10:26:
@LordSinclair waar is die bovenste foto genomen? Ziet er prachtig uit!
Camping Morteratsch in Morteratsch, Zwitserland. Het uitzicht is ook prachtig daar!

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/dgWidn/IMG_1091.jpg

Het is op 1800m en de kou van de Gletsjer trekt 's nachts door het dal, dus neem een warme slaapzak mee want de nachten zijn rond 0 graden Celsius.

https://www.camping-morteratsch.ch/camping-morteratsch/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ach het misschien leuk om te zeggen dat je niet afhankelijk bent van een stroomvoorziening, maar als je niet afhankelijk bent van een stroomvoorziening dan ben je wel weer afhankelijk van andere zaken als gas, zonne-energie, powerbanks etc.

Ieder kampeert op zijn eigen manier maar er wordt wel eens een steekje onder water gegeven dat een bepaalde manier van kamperen of een bepaald kampeermiddel niet 'echt' kamperen is (ik heb mijzelf daar ook wel eens schuldig aan gemaakt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
Chaoss schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 10:38:
Ach het misschien leuk om te zeggen dat je niet afhankelijk bent van een stroomvoorziening, maar als je niet afhankelijk bent van een stroomvoorziening dan ben je wel weer afhankelijk van andere zaken als gas, zonne-energie, powerbanks etc.
Links of rechtsom heeft de gemiddelde kampeerder (mens) inderdaad voorzieningen nodig. Iedereen wil
- Schoon drinkwater (tapwater, flessen, bergbeekje, waterpomp, chemicaliën etc. etc.)
- Warm eten (elektrische kookplaat, gasstel, primus, houtvuur etc, etc), daarvoor heb je altijd een vorm van een voorziening nodig.
- Wasgelegenheid (douche, wasbak, bergbeek, meertje?)
- Toilet (chemisch, toiletgebouw, kuil in de grond etc. etc).
- Koeling (Koelkast, koelbox, schaduw, bergbeek, emmer koel water).
- Elektriciteit afhankelijk van de behoefte van een koelkast, magnetron, wifi, laptop, tv, tablet, telefoon, gps.

De vraag is daarbij hoever je afhankelijk wilt zijn van geboden voorzieningen en hoeveel je voor je voorzieningen wilt betalen. Een powerbank en/of zonnepaneel is ook niet gratis. Je bent dan minder afhankelijk van de locatie maar wel meer afhankelijk van de zon.

Iedereen moet vooral kamperen hoe die het naar zijn/haar zin heeft. Het is vakantie, niet een verplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Corleone

Ieder kampeert op zijn eigen manier maar er wordt wel eens een steekje onder water gegeven dat een bepaalde manier van kamperen of een bepaald kampeermiddel niet 'echt' kamperen is (ik heb mijzelf daar ook wel eens schuldig aan gemaakt).
Mee eens. Iedereen vult het in zoals hij of zij dat het liefst willen.
Ik vind het bijvoorbeeld prettig om bepaalde gemakken te hebben die mijn vakantie aangenamer maken. Daarbij hoort stroom, (warm) water, toilet, goede bedden en kussens, etc. Het enige wat ik niet heb is tv en WiFi. Ik wil mijzelf dwingen om niet uit verveling films te gaan kijken, maar juist dingen te doen waar ik normaal gesproken geen tijd voor vrij maak. Zoals het lezen van boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Precies, wij zoeken campings die niet heel groot zijn maar waar wel voorziening zijn voor jonge kinderen. En voorheen was stroom vaak optioneel maar ik merk dat het tegenwoordig al bij de prijs inzit. En anders vind ik een paar euro per dag geen probleem. een stekkerdoos in mijn tent voelt voor mij juist als onafhankelijk :+

Deze zomer naar Karinthië, zin in *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Corleone
Wailing_Banshee schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 09:50:
[...]

Wij gaan zeker niet primitief! Wij gaan gewoon naar campings waar ze warm en koud stromend water hebben, en wc's. En wij hebben een dubbelwandige tent, met veel meer ruimte dan dat we eigenlijk nodig hebben, extra dikke matjes om op te slapen en een lekkere donzen dekbed. Het feit dat we geen koelkast meenemen, of een 6-persoons tafel met stoelen, wil niet zeggen dat we primitief kamperen. We hebben alleen niet zoveel stroom nodig. Die tablet van mij kan ruim 2 weken mee zonder op te laden (max uurtje per dag gebruik), de telefoon kan heel makkelijk met de auto opgeladen worden, of via een powerbank met zonnecel en de ereader gebruikt ook niet veel (3 weken met intensief gebruik).
Mijn opmerking was niet specifiek aan jou gericht, hoor. Ik bedoelde dit in algemene zin en onder de premisse dat primitief dan ook echt primitief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Corleone
LordSinclair schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 09:53:
[...]

Vaak sta ik op campings waar ik dan vele meters kabel mee moet nemen om uberhaupt bij een stroompunt te komen en daarnaast volgt er een rekening van €5 of meer per dag betalen om af en toe mijn telefoon op te laden. Dat vind ik het niet waard. De Ereader gaat makkelijk een hele vakantie mee en met 2 accu's voor mijn camera red ik het ook de hele vakantie (2 a 3 weken).

Als ik in Nederland een (lang) weekend ga kamperen sta ik altijd op terreinen waar stroom bij de tent helemaal niet mogelijk is. Met een beetje geluk kan je je telefoon opladen in het toiletgebouw maar ook lang niet altijd.
Ik heb altijd respect voor mensen die op die manier kamperen. Ik zou dat, heel eerlijk gezegd, absoluut niet kunnen. (mooie foto's trouwens)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

LordSinclair schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 10:33:
[...]

Camping Morteratsch in Morteratsch, Zwitserland. Het uitzicht is ook prachtig daar!

[afbeelding]

Het is op 1800m en de kou van de Gletsjer trekt 's nachts door het dal, dus neem een warme slaapzak mee want de nachten zijn rond 0 graden Celsius.

https://www.camping-morteratsch.ch/camping-morteratsch/
Nou begin ik te twijfelen, maar de foto's van die camping zien er wel heel erg bekend uit...

Even zoeken:
Koud wakker worden
Genomen 's morgens, vanuit het washok...

En er zat ijs op het raam van de auto 's morgens :D (deze foto is gemaakt op 31 juli).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Wailing_Banshee schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 11:04:
[...]

Nou begin ik te twijfelen, maar de foto's van die camping zien er wel heel erg bekend uit...

Even zoeken:
[afbeelding]
Genomen 's morgens, vanuit het washok...

En er zat ijs op het raam van de auto 's morgens :D (deze foto is gemaakt op 31 juli).
Die bergen zijn precies dezelfde, dus zal wel dezelfde camping geweest zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

LordSinclair schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 11:05:
[...]

Die bergen zijn precies dezelfde, dus zal wel dezelfde camping geweest zijn!
We stonden daar in het bos, inderdaad geen stroom voorziening in de buurt :D Dat is vaak het probleem van plekken met stroom, dat zijn meestal de open plekken, en niet de plekken die wij uitkiezen als we keuze hebben (meestal zo ver mogelijk weg overal vandaan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MewBie
  • Laatst online: 23-04 20:23
Ik heb gewoon een 85Ah accu in de laadruimte zitten voor een koelkastje, telefoons laden, etc als de motor niet loopt. En een 350W omvormertje om accu's te kunnen laden voor zaklamp, camera, gps, etc.

Met alleen een koelkastje draaiend houdt de accu het prima 5 dagen uit.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Het wordt vrijdag ochtend ook koud! 4°C. Toch met wat extra dekens mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Kamperen kent vele vormen en dat is nou juist het mooie van het hele kamperen, het slapen in de tent, 24 uur per dag de frisse buitenlucht en de hele dag in de weer zijn om te "overleven". Een handeling als even naar het toilet gaan kan gemakkelijk een kwartier in beslag nemen. Dit in een vakantiehuisje max 5 minuten hoeft te duren. Maar dat maakt bij het kamperen niet uit.

Of je nu opstap bent met een trekkerstentje en een rugzak of met dit apparaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/m7R7gSn88UydGsaW9IRy0IMl/full.jpg

een goede week off grid gaat door het hart van zuidelijk Afrika, alles heeft z'n charme.

er is geen echt kamperen, het echte kamperen waar jij op doelt klinkt mij meer in de oren als overleven. Kamperen is in mijn optiek klungelen met voorzieningen die net niet zo zijn zoals thuis. Dus een wc op grote afstand, het gebrek aan koelkasten, kleine kookgelegenheden, weinig pannen, eten op een gammele tafel, modder/zand/gras overal etc..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Het idee is eigenlijk deels ook de luxe van thuis vergeten zodat je je huis na thuiskomst waardeert. Het is niet zozeer een doel om een primitieve bedoening te hebben, maar om nu alle luxe mee te slepen...
* Delerium is van de lijn dat de sigaretaanstekeraansluiting het druk heeft.

En ik ben op vakantie; dus die koelbox kan me gestolen worden; restaurant all the way.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Brilsmurfffje schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 11:40:
Kamperen is in mijn optiek klungelen met voorzieningen die net niet zo zijn zoals thuis. Dus een wc op grote afstand, het gebrek aan koelkasten, kleine kookgelegenheden, weinig pannen, eten op een gammele tafel, modder/zand/gras overal etc..
En 's morgens koukleumen bij het ontbijt, daarna de tent niet meer in kunnen omdat het te heet is en 's avonds met een zaklantaarn alles weer bij elkaar zoeken...

Voor ons is kamperen gewoon lekker veel buiten zijn en niet de verleiding te hebben om naar binnen te gaan. 's morgens je tent open gooien, net na zonsopkomst, die heerlijke frisse lucht ademen, dan even een ommetje naar de WC, op de terugweg even verse broodjes halen en als ik dan terug kom bij de tent, staat het water voor de thee al te pruttelen, heerlijk ontbijten op het picknick kleed (met de Kleintjes Hagelslag van De Ruijter en als die op zijn is het tijd om naar huis te gaan :p)

Heb nu weer zin om te vertrekken :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Vakantie is voor mij vooral ontspanning en leuke dingen doen, dus niet zozeer de luxe van thuis leren waarderen.

Kamperen moet bij mij enigsinds gemakkelijk gaan. Altijd een koude koelkast, een fatsoenlijk bed, een goede stoel is voor mij gewoon een must anders ga ik me aan dingen ergeren ipv dat ik ontspan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-04 16:05
Wailing_Banshee schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 11:53:
[...]

En 's morgens koukleumen bij het ontbijt, daarna de tent niet meer in kunnen omdat het te heet is en 's avonds met een zaklantaarn alles weer bij elkaar zoeken...

Voor ons is kamperen gewoon lekker veel buiten zijn en niet de verleiding te hebben om naar binnen te gaan. 's morgens je tent open gooien, net na zonsopkomst, die heerlijke frisse lucht ademen, dan even een ommetje naar de WC, op de terugweg even verse broodjes halen en als ik dan terug kom bij de tent, staat het water voor de thee al te pruttelen, heerlijk ontbijten op het picknick kleed (met de Kleintjes Hagelslag van De Ruijter en als die op zijn is het tijd om naar huis te gaan :p)

Heb nu weer zin om te vertrekken :D
Mag ik met jou mee? :D

Ik heb van die jam kuipjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:29
Wailing_Banshee schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 09:33:
[...]

... valuta's om te rekenen...
Franse euro's vs NL euro's ? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tusk
  • Laatst online: 18-04 14:33

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Deze zomer voor het eerst kamperen in de Alpen. Hopelijk kan ik de schoonheid van de kampeerplek in Schotland (Skye) overtreffen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5VZMj4tye5jqNMw5S3xjrDND/full.jpg

Astra is inmiddels verkocht. Had ik alle zooi in de achterbak met de hoedenplank leeg en de kleren op de achterbank. Zal met de Alfa ook wel lukken. Zal afhangen van de koelkast/box. Die gaat toch weer mee, want vakantie zonder koud speciaalbier is voor mij geen vakantie :)

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

wmeester schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 14:38:
[...]

Franse euro's vs NL euro's ? :P
Forint vs euro en vice versa :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Wailing_Banshee schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 14:51:
[...]

Forint vs euro en vice versa :D
ik heb best nog wel wat Forinten liggen waar ik niks meer mee doe...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MewBie
  • Laatst online: 23-04 20:23
Tusk schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 14:46:
Deze zomer voor het eerst kamperen in de Alpen. Hopelijk kan ik de schoonheid van de kampeerplek in Schotland (Skye) overtreffen.

[afbeelding]

Astra is inmiddels verkocht. Had ik alle zooi in de achterbak met de hoedenplank leeg en de kleren op de achterbank. Zal met de Alfa ook wel lukken. Zal afhangen van de koelkast/box. Die gaat toch weer mee, want vakantie zonder koud speciaalbier is voor mij geen vakantie :)
Niks beters als op een mooi plekkie staan met prachtig uitzicht, met een kampvuurtje en een lekker koud biertje.
d:)b

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

MewBie schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 15:48:
[...]

Niks beters als op een mooi plekkie staan met prachtig uitzicht, met een kampvuurtje en een lekker koud biertje.
d:)b
Dat uitzicht en vuurtje, ja, dat biertje kun je thuis laten :p

Maar meestal zoeken wij wel campings met uitzicht. Als het zo'n groot veld is, gaan wij ook altijd aan de rand staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22-04 16:30
Chaoss schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 12:02:
Vakantie is voor mij vooral ontspanning en leuke dingen doen, dus niet zozeer de luxe van thuis leren waarderen.

Kamperen moet bij mij enigsinds gemakkelijk gaan. Altijd een koude koelkast, een fatsoenlijk bed, een goede stoel is voor mij gewoon een must anders ga ik me aan dingen ergeren ipv dat ik ontspan.
Helemaal met je eens. Kamperen geeft juist dat extra stukje 'vrijheid' wat je juist niet hebt met een hotel, of nog erger, een All-Inclusive kamp vol met chronisch consumerend volk.

Wij hebben twee oudere dochters waardoor de camping verruild moest voor een glamping. Geen tent en een zwembad maar een chalet met eigen douche, losse slaapkamers en een airco, plus de nodige hangplekken, een jongerenbar en disco met late sluitingstijd.
Al met al blijft het kamperen en de charme hiervan. Ik heb in hotels gezeten maar dit blijft toch onze favoriet.
Tegen de tijd dat de 'dames' zelf op vakantie gaan doen wij weer een stapje terug naar meer basic kamperen.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Wailing_Banshee schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 15:55:
[...]

Dat uitzicht en vuurtje, ja, dat biertje kun je thuis laten :p

Maar meestal zoeken wij wel campings met uitzicht. Als het zo'n groot veld is, gaan wij ook altijd aan de rand staan.
Ja heerlijk! Helaas kan ik maar moeilijk campings vinden waar open vuur is toegestaan ;(
Zeker voor een weekendje weg in NL/BE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Die zijn er in west Europa inderdaad steeds minder. Opzich niet heel vreemd, genoeg mensen die zo een vuurtje zouden stoken in droog gras etc. Ook is overlast voor de medekampeerders wel een issue, ik vind houtskool bbq's soms al aso. Ik heb het vorig jaar nog meegemaakt dat een achter buurman zijn houtskool bbq had aangezet waarbij de rook vol over mijn tent ging terwijl ik ook nog eens al mijn ventilatie open had staan :X

Toen mijn vrouw er iets van zij kreeg ze een kortaf "ja daar kan ik niets aan doen". Euh jawel ga niet bbq'en, zet je bbq ergens anders neer maar rits op zijn minst mijn tent even dicht als je ziet dat die vol in de rook staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Laatst online: 16:50
Hebben jullie nog tips om op een handige manier schaduw bij de tent te maken? Ik zit te denken aan een tarp maar vraag me af of dat ook praktisch is. Ik wil voornamelijk kunnen eten en zitten bij een tafel in de schaduw.

Is een tarp bijvoorbeeld handig te gebruiken met 2 stokken? of is het handiger om 4 stokken te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik heb vorig jaar een tarp gekocht tijdens de vakantie omdat we toen met de voorkant vol in de zon stonden. Heb 1 kant van de tarp aan onze tentluifel vastgemaakt en aan de andere kant 2 stokken gebruikt.

Moet zeggen dat ik het wel een geklooi vindt om een tarp op te zetten maar ik zou niet weten hoe je anders schaduw moet maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 09-05-2018 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-04 10:21
Of je zet gewoon zo'n simpele partytent neer. Minder elegante oplossing dan een tarp of een op maat gemaakte extra luifel die bij je tent hoort, maar het werkt wel.

En anders de ouderwetse no-nonsense oplossing: een parasol boven je tafel. Zo deden we dat vroeger ook al en het werkte echt prima.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Tusk schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 16:16:
[...]

Ja heerlijk! Helaas kan ik maar moeilijk campings vinden waar open vuur is toegestaan ;(
Zeker voor een weekendje weg in NL/BE
Op Minicamping de Joxhorst vlakbij Raalte is het toegestaan in overleg. De buren zijn nu aan het stoken in een vuurschaal.

Sowieso een vreemde camping. Fijne chaos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Chaoss schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 20:26:
Ik heb vorig jaar een trap gekocht tijdens de vakantie omdat we toen met de voorkant vol in de zon stonden. Heb 1 kant van de tarp aan onze tentluifel vastgemaakt en aan de andere kant 2 stokken gebruikt.

Moet zeggen dat ik het wel een geklooi vindt om een tarp op te zetten maar ik zou niet weten hoe je anders schaduw moet maken.
Er zit nogal wat verschil in prijzen voor die dingen, heb jij nog enig idee wat je ongeveer hebt uitgegeven? Ik zit voor de holtkamper stiekem ook nog te kijken of ik misschien iemand in de familie zo gek kan krijgen om deze te maken: https://www.vouwwagenclub...p?topic=19727.0;topicseen. zou dan overigens voor mij wel en-en worden ook nog met een tarp voor de kleine

[ Voor 5% gewijzigd door Sander op 09-05-2018 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Jelte schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 22:10:
[...]
Op Minicamping de Joxhorst vlakbij Raalte is het toegestaan in overleg. De buren zijn nu aan het stoken in een vuurschaal.

Sowieso een vreemde camping. Fijne chaos.
Die camping ken ik :D Vreemde camping is denk ik wel een goede omschrijving. Wel hele aardige eigenaren.
Maar het is niet echt een camping-camping, maar zoals ze zelf al zeggen "do-it-together camping".
Buitenkeuken voor iedereen te gebruiken en het liefst dan samen delen/koken idee zeg maar. Optioneel, dat wel.

Volgens mij was het idee ook half een soort woongroep te beginnen met enkele tinyhouses en semi vaste bewoning, maar op 1 vast huisje na is dat zo te zien nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Sander schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 22:14:
[...]

Er zit nogal wat verschil in prijzen voor die dingen, heb jij nog enig idee wat je ongeveer hebt uitgegeven? Ik zit voor de holtkamper stiekem ook nog te kijken of ik misschien iemand in de familie zo gek kan krijgen om deze te maken: https://www.vouwwagenclub...p?topic=19727.0;topicseen. zou dan overigens voor mij wel en-en worden ook nog met een tarp voor de kleine
Volgens mij heb ik iets van 4 tientjes betaald, viel dus mee. Tarp is ook niet van katoen, maar dat is ook niet nodig, wordt hij ook nog eens onnodig groot van.

Edit: Deze heb ik

[ Voor 14% gewijzigd door Chaoss op 10-05-2018 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:34
Chaoss schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 00:06:
[...]

Volgens mij heb ik iets van 4 tientjes betaald, viel dus mee. Tarp is ook niet van katoen, maar dat is ook niet nodig, wordt hij ook nog eens onnodig groot van.

Ik heb hier dezelfde, bevalt me prima. Met erg warm weer lekker voor schaduw en voor de incidentele regenbui ook prima. Als je er met 3-4 personen onder wilt zitten lukt dat altijd wel op lage stoeltjes, wil je wat hogere stoelen en/of wat meer mensen zul je extra stokken of bevestigingen nodig hebben, zoals een auto/boom/tent/etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Sander schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 22:14:
Er zit nogal wat verschil in prijzen voor die dingen, heb jij nog enig idee wat je ongeveer hebt uitgegeven?
Als je twijfelt kan je prima beginnen met zo'n simpel polyester ding voor weinig. Mocht het dan heel erg bevallen kan je nog altijd gaan kijken wat de verschillen precies zijn en mogelijk meer investeren.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
Dank voor de tips. Ik ga opzoek naar een tarp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Wij hebben van die stevige crespo stoelen maar na tig jaar beginnen de zittingen onderop te rafelen en scheuren, daar zak ik dus binnenkort doorheen. :P

Weet iemand of je dat kunt vervangen (officieel, zelf kan uiteraard altijd) of moet ik gewoon aan de nieuwe?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

toch nog even terugkomend op muggen.

Zijn er mensen die positieve ervaringen hebben met zulk soort producten?
https://www.gearbest.com/...d=14046922#anchorGoodsFAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:02

-tom-562

Oliesjeik

Chaoss schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 00:06:
[...]

Ik heb een simpele tarp van Wildebeast, werkt op zich prima. Vind het alleen vrij broeierig er onder als de zon er goed op staat.. Zit er aan te denken om een katoenen tarp te kopen, maar die dingen zijn relatief echt duur voor wat je krijgt (een lap stof met wat ogen erin/aan 8)7)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ja katoen betaal je snel 80 euro voor.

Moet zeggen dat die van decathlon prima bevalt, heb hem tot nu toe alleen als horizontaal doek gebruikt en dat ging prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Zo.. Caravan bij huis...
Even wat beunwerk kwa elektra fatsoeneren...
Nieuwe houtenplankjes maken voor de bankjes...
En dan de vloer nog eens laten vullen.... Want dat is bijna een trampoline :p

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Gonadan schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 17:56:
Wij hebben van die stevige crespo stoelen maar na tig jaar beginnen de zittingen onderop te rafelen en scheuren, daar zak ik dus binnenkort doorheen. :P

Weet iemand of je dat kunt vervangen (officieel, zelf kan uiteraard altijd) of moet ik gewoon aan de nieuwe?
Ja je kan ze bij een dealer bestellen!

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18:32
Tusk schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 10:03:
toch nog even terugkomend op muggen.

Zijn er mensen die positieve ervaringen hebben met zulk soort producten?
https://www.gearbest.com/...d=14046922#anchorGoodsFAQ
Ik heb er ooit een gehad, maar die heeft slechts drie muggen gedood, en dat was pas nadat ik hem als vliegenmepper was gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Donderdag toch de Cadac Grillo Chef 2 gekocht, we hebben hem bij de vrijbuiter vergeleken met de Safari Chef maar die was me toch te klein. Ik ga mijn Kolen Weber thuis ook wegdoen en dan heb ik wel een bbq nodig die geschikt is voor een aantal volwassenen.

Denk dat de Grillo ingepakt 1,5x zo groot is als de Safari en die losse poten passen altijd wel ergens tussen. Ik heb er een campingaz drukregelaar bij gekocht omdat ik die al in het keukentje gebruik. Nu nog even een 904 fles via marktplaats scoren.

Afbeeldingslocatie: https://www.blokker.nl/p/cadac-grillo-chef-2-bbq-dome/1764648/images/full/1764648.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Chaoss op 12-05-2018 09:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-04 20:20

backupdevice

Boeh!

Gisteren 2 uur bij Bax lopen te wikken en wegen welke tent we zouden kopen als “weekend” weg tent.

Bijna een Buizerd als weekend tent gekocht maar gelukkig kwam het gezonde verstand naar boven en toch maar voor een Nomad Tellem 4 gaan. Lichtgewicht, ripstop en snel op te zetten. Ook te gebruiken als overnacht tent

Dus we hebben de zeearend als stationaire tent ( vanaf 1 week overnachten )en de Nomad als overnacht/weekend en noodtent

[ Voor 15% gewijzigd door backupdevice op 12-05-2018 10:00 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Chaoss schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 09:01:
Donderdag toch de Cadac Grillo Chef 2 gekocht, we hebben hem bij de vrijbuiter vergeleken met de Safari Chef maar die was me toch te klein. Ik ga mijn Kolen Weber thuis ook wegdoen en dan heb ik wel een bbq nodig die geschikt is voor een aantal volwassenen.

Denk dat de Grillo ingepakt 1,5x zo groot is als de Safari en die losse poten passen altijd wel ergens tussen. Ik heb er een campingaz drukregelaar bij gekocht omdat ik die al in het keukentje gebruik. Nu nog even een 904 fles via marktplaats scoren.

[afbeelding]
let op!

Deze heb ik ook (met de chef pan) en na twee keer koken kreeg ik de schaal niet meer van de brander af. Ik krijg een nieuwe van vrijbuiter. Maar onhandig is het wel.

Maar het ding werkt wel goed. Al lekker nasi, Campingchili en geroosterde bataat met lamsvlees gegrild.
Straks aardappeltjes en drumsticks proberen.

[ Voor 8% gewijzigd door Jelte op 12-05-2018 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik las het ja, we gaan het zien, heb hem nu 1x gebruikt vanmiddag wordt de 2de keer.

Wij hebben de versie zonder pan, als ik een pan wil gebruiken dan pak ik wel een koekenpan of hapjespan uit de keuken :+

Wij hebben wel de pizza steen erbij gekocht, ik miste het wel om op de camping even simpel een pizza of pizza broodjes te maken. Ik overweeg nog om de Plancha / bakplaat erbij te kopen.

[ Voor 11% gewijzigd door Chaoss op 12-05-2018 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Chaoss schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 11:16:
Ik las het ja, we gaan het zien, heb hem nu 1x gebruikt vanmiddag wordt de 2de keer.

Wij hebben de versie zonder pan, als ik een pan wil gebruiken dan pak ik wel een koekenpan of hapjespan uit de keuken :+

Wij hebben wel de pizza steen erbij gekocht, ik miste het wel om op de camping even simpel een pizza of pizza broodjes te maken. Ik overweeg nog om de Plancha / bakplaat erbij te kopen.
handige aan de chef pan is dat de deksel er nog overheen past. En het is dan ook gelijk de enige echte bakpan die we meenemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 954723

Voor de meer lichtgepakte reizigers gouden tip. Momenteel bij Decathlon hebben ze tarpen, deze zijn enorm zwaar doordat er 2 stokken bij zitten die 70 % van het gewicht zijn. Echter heb je deze niet nodig en kan je indien je wilt het zeil boven een hangmat spannen. Qua gewicht scheelt dit echt een hoop en als je kiest om in een hangmat te reizen is dit ook nog eens uitermate comfortabel !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Jelte schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 13:48:
[...]
handige aan de chef pan is dat de deksel er nog overheen past. En het is dan ook gelijk de enige echte bakpan die we meenemen.
Waar gebruik je de chef pan voor?

Wij gaan de Grillo vooral gebruiken voor vlees, groentje (grillen) en pizza(broodjes). Als ik een keer pannekoeken, macaronie of rijst wil maken gebruik het gasfornuis wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Chaoss schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 16:50:
[...]

Waar gebruik je de chef pan voor?

Wij gaan de Grillo vooral gebruiken voor vlees, groentje (grillen) en pizza(broodjes). Als ik een keer pannekoeken, macaronie of rijst wil maken gebruik het gasfornuis wel.
ik ga voor een simpel 2 pits gasstel en gebruik de Grillo als 3e grote pit. Dus alles waar een grote pit voor nodig is. Ala grote wok/hapjespan.
Afgelopen week dus nasi en Campingchili. Paella kan ook goed, alhoewel de Grillo niet zo heel zacht kan.

Naast de Grillo nemen we een redelijk standaard 3 stuks kookpanset mee van Tefal (ingenio).

Hapjespannen en koekenpannen hebben enorme handvatten. Da's onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ja dat de Grillo al op de laagste stand al vrij heet wordt is me ook opgevallen. Ik ben er al achter dat ik met vlees alleen de laagste stand kan gebruiken anders gaat het veel te hard, zeker met het deksel dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
En toch lukt het prima om drumsticks lekker te braden. Voor de aardappels moest hij best hard.

Ben wel tevreden met het ding. Alleen moet hij wel uit elkaar kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:32

vhal

ಠ_ಠ

Zijn houten haringen nou echt nodig als je een plek hebt in een duinpan op Texel (Sluftervallei)?

Momenteel hebben wij een heel arsenaal aan V-shape haringen maar is het raadzaam om deze allemaal te vervangen door houten exemplaren? Hieronder zegt men dat de normale V-haringen ook voldoen.

Ankona in "[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2"
-tom-562 in "[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2"

Ik twijfel dus, ik heb geen zin dat na een windvlaag de Falco Havik daadwerkelijk eindigt in een vliegende Havik :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Als er een beetje gras of andere begroeiing ligt werken die normale prima. Sta je op een laag van een halve meter aan mul zand dan ga ik twijfelen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ik probeer die Grillo in een doos te krijgen om terug te sturen. In de originele past die natuurlijk niet. Door de onhandige vorm van schotel met aardige lange paal moet het wel een hele grote doos zijn... Ben benieuwd met welk voorstel Vrijbuiter komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uvolte
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:09
Wij zijn beginnende kampeerders, inmiddels een tunneltent, slaapmatten etc. aangeschaft.

Nu wil ik eigenlijk een Froyak gasbrander van de Action kopen om ruimte te besparen en vermoedelijk gaan we niet heel veel koken, misschien een keer pannekoeken, eitje koken, koffie zetten etc. Iemand ervaring met hoe lang die gasblikjes meegaan of is het echt helemaal niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

uvolte schreef op zondag 13 mei 2018 @ 18:38:
Wij zijn beginnende kampeerders, inmiddels een tunneltent, slaapmatten etc. aangeschaft.

Nu wil ik eigenlijk een Froyak gasbrander van de Action kopen om ruimte te besparen en vermoedelijk gaan we niet heel veel koken, misschien een keer pannekoeken, eitje koken, koffie zetten etc. Iemand ervaring met hoe lang die gasblikjes meegaan of is het echt helemaal niks?
Lijkt op z’n campingaz flesje, wat zullen die mee gaan? 2,5/3 uur?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
vhal schreef op zondag 13 mei 2018 @ 10:07:
Zijn houten haringen nou echt nodig als je een plek hebt in een duinpan op Texel (Sluftervallei)?

Momenteel hebben wij een heel arsenaal aan V-shape haringen maar is het raadzaam om deze allemaal te vervangen door houten exemplaren? Hieronder zegt men dat de normale V-haringen ook voldoen.

Ankona in "[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2"
-tom-562 in "[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2"

Ik twijfel dus, ik heb geen zin dat na een windvlaag de Falco Havik daadwerkelijk eindigt in een vliegende Havik :+
Heb vorige week 3 nachten op camping De Krim gestaan. Houten haringen zijn daar niet nodig, het zijn mooie grasvelden waarbij reguliere haringen prima zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:14
GoEV6 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 19:28:
[...]

Heb vorige week 3 nachten op camping De Krim gestaan. Houten haringen zijn niet nodig, het zijn mooie grasvelden waarbij reguliere haringen prima zijn.
Ik zou zeker voor een aantal (stuk of 10) houten haringen zorgen. Sluftervallei is een heel andere camping als de krim, veel meer los zand. Op kogerstrand is alleen maar zand, dus is bet nog harder nodig. Zij alledrie campings van de krim maar totaal anders.

Meestal kun je de haringen ook op camping kopen.Maar met een stuk of 10 houten haringen ben je een stuk flexibeler. Bax levert ze tegenwoordig ook met rvs o-ringen (om de d-ringen te vervangen) onder de naam stormset.

Ps en ook mijn info klopt niet helemaal ik haal de sluftervallei met loodmansduin door elkaar.

[ Voor 18% gewijzigd door Refro op 13-05-2018 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
Refro schreef op zondag 13 mei 2018 @ 19:38:
[...]

Ik zou zeker voor een aantal (stuk of 10) houten haringen zorgen. Sluftervallei is een heel andere camping als de krim, veel meer los zand. Op kogerstrand is alleen maar zand, dus is bet nog harder nodig. Zij alledrie campings van de krim maar totaal anders.

Meestal kun je de haringen ook op camping kopen.
Zie het nu ook, is idd een andere camping. Daar sta je in de duinen waarbij houten haringen wel verstandig zijn. Erg mooie plek ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Zullen waarachijnlijk blikjes zijn waar 500gr gas in zit. Ik heb eens gelezen dat koken op 1 pit gemiddeld 50gr per uur neemt, dus dan zou je er 10 uur op kunnen koken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Mijn tweepitter (standaard campingaz ding) werkt op 170 en 120 gram per uur, op volle stand. Zelf gebruik ik nooit de volle stand maar reken maar uit wat je nodig hebt.
Water koken gaat op minder dan 50%.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Grappig dat voor mij 2 recente zakenkomen in bovenstaande paar posts: Van de week op De Krim gestaan en voor het eerst met een Safari Chef gestoeid. Beiden hierboven aan bod geweest.

Wat een geinig ding die Safari Chef! Is een oudje maar ongebruikt van mijn ouders overgenomen die hem ooit in een impuls gekocht hadden.

Al was het maar voor de sterke pit om even thee te zetten.

Verder is het wel een puzzel zeg. Meerdere manuals en youtube videos moeten bekijken. Kan op zoveel manieren combineren dat ding.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uvolte
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:09
Chaoss schreef op zondag 13 mei 2018 @ 19:44:
[...]

Zullen waarachijnlijk blikjes zijn waar 500gr gas in zit. Ik heb eens gelezen dat koken op 1 pit gemiddeld 50gr per uur neemt, dus dan zou je er 10 uur op kunnen koken.
Dan ga ik het toch maar proberen, voor het geld hoef je niet echt te tobben, pitje kost 6,95 euro en die flesjes nog geen 2 dacht ik. Als het allemaal bevalt kan ik altijd overstappen op een skottelbraai ofzo maar dat is gelijk een hele andere catergorie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:44

check dit anders even:

http://www.wild-kamperen.nl/koken/review-froyak-gasbrander/

In principe gaan er priktankjes in, daar kan je, uit eigen ervaring van vroegah, best wel een tijdje op koken. En gewoon bij de bouwmarkt te scoren in geval van nood. Leuke prijs, maar niet heel compact (mocht dat van belang zijn).

Dus ook al ben je een beginnende kampeerder, probeer misschien toch iets meer te spenderen in een wat compacter model (MSR pocket rocket 2 ?), daar heb je op langere termijn meer plezier van. Van de andere kant..voor deze prijs kan je er geen bult aan vallen.

[ Voor 14% gewijzigd door Hopjesvla79 op 14-05-2018 08:54 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:02

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb zo'n zelfde gasbrandertje, maar dan gewoon merkloos. Voor af en toe een keer een pannetje water of een percolator met koffie het prima (of de satesaus warm houden :7). Als je met een auto o.i.d. gaat neemt zo'n ding ook niet echt heel veel ruimte in :P zorg wel wat je altijd 1 busje als reserve mee hebt. Maar die dingen kosten bij de Action ook de kop niet (nog geen euro dacht ik?).
Ik heb 'm iig altijd mee met kampeertripjes.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eefje91
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-04 13:42
Anoniem: 954723 schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 15:05:
Voor de meer lichtgepakte reizigers gouden tip. Momenteel bij Decathlon hebben ze tarpen, deze zijn enorm zwaar doordat er 2 stokken bij zitten die 70 % van het gewicht zijn. Echter heb je deze niet nodig en kan je indien je wilt het zeil boven een hangmat spannen. Qua gewicht scheelt dit echt een hoop en als je kiest om in een hangmat te reizen is dit ook nog eens uitermate comfortabel !
Ik heb het even opgezocht, en zonder palen zijn ze nog steeds een hele kilo! Dat vind ik toch nog behoorlijk zwaar, een 3 bij 3 meter tarp kan ook de helft zijn (bijvoorbeeld nordisk voss diamond).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:25
Chaoss schreef op zondag 15 april 2018 @ 12:31:
[...]

Net weer even mijn campingaz fles gewogen, zit nu nog 1.1Kg in, vorig jaar in de zomervakantie dus maar 200gram gebruikt, veel uit eten geweest :P. Weekje meivakantie ga ik met gemak redden. Dan maar weer eens wegen, maar ik denk dat ik hem voor de zomervakantie gewoon omruil voor een volle, geen zin om voor die laatste 800gram een 2de fles te kopen.

Gister een bericht dat ik dit setje van Trigano heb gewonnen:
[afbeelding]

Was een Facebook actie van Trigano vouwwagens Nederland, je moest een foto van je Trigano laten zien en ik had deze geupload:
[afbeelding]
Niet echt een bijzondere foto maar blijkbaar goed genoeg om te winnen :P

Tafeltje komt wel goed uit, wij hadden nog zo'n simpel wit ding, ik hoop dat deze van Trigano kleiner opklapt. Stoelen zijn wel handig voor de Kids, zelf hebben we 2 grote stoelen.
Heb je die set al? Hoe bevalt de tafel? Wij zijn ook op zoek naar een tafeltje, en deze lijkt vrij compact in te pakken en nog redelijk ruim te zijn.

https://wren.co/join/Devian

Pagina: 1 ... 24 ... 247 Laatste