[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 23 ... 247 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:04

Wailing_Banshee

You're Next

Chaoss schreef op maandag 16 april 2018 @ 13:32:
[...]
Ik ben van de leeftijd dat laag bij de grond zitten niet meer comfortabel is :P

Zonder gekheid, ik vindt het erg lekker om in een gewone stoel te kunnen zitten. Ik zal niet ontkennen dat ik aan comfort gehecht ben. Ik heb ze bovenop de vouwwagen liggen dus qua ruimte kan het ook. Zonder aanhanger is het bijna niet te doen om grote stoelen mee te nemen als je ook nog ander kampeer spul mee moet nemen.
Ach, ik heb soms moeite om overeind te komen. Maar met de MX5 op vakantie gaan is te fantastisch. En tja, daar kan nu eenmaal geen aanhanger achter (niet dat ik die ooit zou willen meenemen, dan koop ik wel een camper) en grote stoelen zijn helemaal uit den boze!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:34
Chaoss schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 12:59:
Als je een weekend buiten de schoolvakanties pakt zal het qua drukte overal wel meevallen toch?

Harz in Duitsland is dichtbij, mooie omgeving, midden gebrachte. Zwarte woud is ook erg mooi, maar alweer een stukje verder. Sächsische sweiz tegen de Tsjechië grens is qua natuur wellicht het mooist maar een flink stuk rijden, wel binnen een dag te doen.
Wiebeltje schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 13:25:
Zoek een camping met niks meer dan een grasveld en sanitair. Daar komen toch vaak minder mensen op af volgens mij. Je hebt ook direct geen last van kinderen e.d. Zolang het sanitaire schoon is is het al snel prima. Vuurtje stoken mag overigens niet zomaar overal.
maartend schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 14:42:
@Jorizzz
Camping Martbusch, Berdorf, Luxemburg.
righthand schreef op maandag 16 april 2018 @ 09:02:
[...]

Vogezen? Heb je ook mooie hike trails en je mag er op bepaalde stukken wildcamperen (wel goed de regels naleven, dus wel je plekje netjes opruimen na gebruik). Nadeel van de Ardennen/Eiffel is dat je nergen seen rustig stukje hebt.
Dank voor de tips! Hier kan ik zeker iets mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:53

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Is iemand hier wellicht bekend met Landgut Girtenmuehle (http://landgutgirtenmuehle.de/nl/)? Ik wil binnenkort naar de Saarschleife, deze camping is zo ongeveer het dichtste bij en volgens de beschrijving en foto's geen typische Duitse camping met dauerplatzen (niet dat dat heel erg is, maar ik vind het toch iets minder gezellig :) )

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:17

vhal

ಠ_ಠ

Vanochtend kwam er wat random kampeerspul binnen van de Decathlon waaronder een opklaptafel, kookkastje, slaapzakken, luchtbedden en nog wat ander los spul. Ik ga nu toch twijfelen of alles wel in 1 auto (Renault Megane estate) plus dakkoffer kan tezamen met de tent (ws. Zeearend 6) en 2 kinderen die nog in kinderzitjes zitten. Een bagagekarretje zou handig zijn maar ik heb geen trekhaak op de auto en zie het ook niet zo snel gebeuren dat wij daar nog een trekhaak op zetten. En dan moeten we nog gaan kijken naar de stoelen en dan heb ik nog niet eens de kleding e.d. genoemd :/

Leuk joh, kamperen. Eventueel gaan we wel met 2 auto’s naar Texel mocht het echt niet passen :+

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-04 12:01
vhal schreef op woensdag 18 april 2018 @ 09:22:
Vanochtend kwam er wat random kampeerspul binnen van de Decathlon waaronder een opklaptafel, kookkastje, slaapzakken, luchtbedden en nog wat ander los spul. Ik ga nu toch twijfelen of alles wel in 1 auto (Renault Megane estate) plus dakkoffer kan tezamen met de tent (ws. Zeearend 6) en 2 kinderen die nog in kinderzitjes zitten. Een bagagekarretje zou handig zijn maar ik heb geen trekhaak op de auto en zie het ook niet zo snel gebeuren dat wij daar nog een trekhaak op zetten. En dan moeten we nog gaan kijken naar de stoelen en dan heb ik nog niet eens de kleding e.d. genoemd :/

Leuk joh, kamperen. Eventueel gaan we wel met 2 auto’s naar Texel mocht het echt niet passen :+
Same here (zelfde auto, ook twee kinderzitjes), maar met flink puzzelen kan het passen.
We hebben een flinke Kamei Traveller Box op het dak.
Met een Obelink Manitoba 6 TC, tafel, stoelen (2 groot, 2 klein), 2 kastjes, self-inflating slaapmatten, slaapzakken, speelgoed etc etc etc is het een uitdaging om alles erin te krijgen maar de afgelopen jaren is het altijd goed gegaan.
Protip: Je kan wat ruimte 'winnen' door los spul onder de vloer van de achterbak te stouwen, daar waar de krik etc te vinden zijn.

Op de foto hieronder maakten we het nog bonter door 4 fietsen mee te nemen. We zaten echter in een bergachtig gebied dus is er weinig gebruik van gemaakt. De vraag is of we volgend jaar weer alle fietsen meenemen...
Op vakantie

[ Voor 5% gewijzigd door TheOmen op 19-04-2018 09:12 ]

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mijn ervaring is dat stoelen de meeste ruimte innemen. Wij hadden 2 grote ANWB-stoelen. Sinds we deze omgeruild hebben voor 2 kleine Bo-Camp stoeltjes is dat echt een verademing. En wij vinden het prima zitten.

De grap is dat we die ANWB-stoelen op marktplaats verkocht hebben voor een hogere prijs dan de aanschaf :X

Van: Afbeeldingslocatie: https://static-media.webwinkel.anwb.nl/media/catalog/product/cache/1/image/107x143/1ac472b2e3bed24f4b7f75082897d970/8/7/1/8/4/5/1/1/5/4/8718451154853_CONFIGURABLE_BLAUWjpg_24.jpeg

Naar: Afbeeldingslocatie: https://www.obelink.nl/images/thumbnails/86/78/78/Bo-Camp-Stoel-Copa-Rio-Comfort-XXL-Graphite-3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krysa
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-04 18:40
Jorizzz schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 12:25:
Even een vraag. Ik heb met twee vrienden bedacht om ergens in de komende maanden een keer een weekendje op pad te gaan. Het idee is om ergens te gaan kamperen, liefst een beetje afgelegen en niet te druk, waar we dan dat weekend willen gaan hiken, kanootje huren, kampvuurtje maken, dat soort dingen. Even lekker de natuur in. Kampeerspullen hebben we gezamenlijk wel min of meer compleet. Alleen, waar gaan we naartoe? Ik dacht meteen aan de Belgische Ardennen (ook lekker kort aan te rijden), maar daar kom ik voornamelijk behoorlijk toeristische plekken tegen. Heeft iemand hier een gouden tip? Mag in principe overal zijn, als het maar binnen een dag te rijden is (alle drie kunnen rijden), een beetje mooie natuur (bosgebied, meertjes, stroompjes, heuvels), en niet ál te toeristisch. Het hoeft echt geen onbewoond eiland te zijn, maar hutje mutje op een vacansoleil camping gaat hem niet worden...
Ik zou je camping zoeken op basis van de omgeving waar je de activiteiten wilt gaan doen.
Daarom adviseer ik je om op de Outdooractive website te kijken!
Op deze website kun je zoeken naar iets wat je leuk lijkt waarna je in kunt zoomen op een gebied. Eenmaal een gebied gevonden ga ik pas op campings zoeken. Zo kom ik altijd op verschillende plekken die gek genoeg niet heel ver hier vandaan zijn! Laatst had ik bijvoorbeeld na wat zoekwerk deze route gevonden en daar past dan bijvoorbeeld Camp Hammer bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:33

Hier hetzelfde probleem :+

Ook een Megane estate met Hapro traxer 8.6. Vorige week eens even geprobeerd wat er allemaal in de dakkoffer kan:

1 x Gaskookstel
2 x standenstoel
1 x tent 3 personen
3 x uitklapstoel voor de kids
5 x slaapmat (neemt veel ruimte in)
2 x klaptafels 80 x 60 cm
1 x stroomkabel 30 meter + stekkerdoos

Dan heb ik nog wel wat loze ruimte over in de dakkoffer voor eventueel slaapzakken, kleding en ander klein spul. Maar dan nog wordt het krapjes.

In kofferbak moet dan nog de grote tent, maar die neemt al de helft van de kofferbak in beslag. Dan nog kleding, eventueel slaapzakken, gasfles, serviesgoed, koelbox en nog wat klein spul als spelletjes etc.

Ik ga binnenkort maar eens alles inpakken en kijken wat ik aan ruimte over hou. Mocht het nu echt niet passen dan kunnen wij nog altijd met 2 auto's gaan of karretje huren. Heb gelukkig wel een trekhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik ga nu toch twijfelen of alles wel in 1 auto (Renault Megane estate) plus dakkoffer kan tezamen met de tent (ws. Zeearend 6) en 2 kinderen die nog in kinderzitjes zitten.
[...]
Wat ik vorig jaar heb gedaan met mijn Clio Estate is ook spullen ónder de autostoeltjes (geen isofix) neer te leggen en de achterbank tot aan de voorstoelen vol proppen. Echt veilig is het niet, maar met gepaste snelheid naar een bestemming binnen Nederland was het voor mij wel oké. De stoelen, tafels en hoofdtent (Active Leisure 6) lagen op het dak.

Overigens hebben wij voor normaal gebruik een isofix stoeltje en heb ik twee jaar eerder gebruik van gemaakt in mijn Ibiza. Daarbij had ik de volledige achterbank verwijderd en 2/3 van de achterbank plat gelegd.

Dit jaar gaan we met twee auto's. Vrouw en kinderen rijden vooruit in de Clio (van de zaak zonder trekhaak) en ik volg in een volgeladen Focus Station met de caravan(tje) erachter. Voor anderhalf uur rijden prima te overzien.

[ Voor 4% gewijzigd door Deveon op 18-04-2018 15:31 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:29
Het verbaasd mij een beetje dat er nu mensen met 2 auto's op vakantie gaan kamperen! Dat was nog niet bij mij opgekomen. Ik vind het ook wat vreemd. Mi moet je dan gewoon keuzes gaan maken met wat je mee wil nemen en wat niet.
Wij zijn 2 jaar met een Nissan Almera hatchback en 2 kinderen + dakkoffer op pad geweest in Frankrijk. Om enkele voorbeelden te noemen om ruimte uit te sparen:
-Je kunt op veel campings ook een koelkast huren.
-Je hoeft niet voor drie weken kleren en handdoeken (!) mee te nemen, je kan op een camping ook wassen.
-Evenals een kinderstoel, kinderbed, allemaal op locatie tegen een kleine meerprijs of gratis te verkrijgen.

Het grondzeil heb ik inderdaad wel eens onder het kinderstoeltje vervoerd. Gaat prima. En de ruimte tussen voorstoelen en achterbank wordt toch niet gebruikt door de beentjes, want die zijn nog te kort.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

wmeester schreef op woensdag 18 april 2018 @ 15:36:
Het verbaasd mij een beetje dat er nu mensen met 2 auto's op vakantie gaan kamperen! Dat was nog niet bij mij opgekomen. Ik vind het ook wat vreemd. Mi moet je dan gewoon keuzes gaan maken met wat je mee wil nemen en wat niet.
Wij zijn 2 jaar met een Nissan Almera hatchback en 2 kinderen + dakkoffer op pad geweest in Frankrijk. Om enkele voorbeelden te noemen om ruimte uit te sparen:
-Je hoeft niet voor drie weken kleren en handdoeken (!) mee te nemen, je kan op een camping ook wassen.
-Evenals een kinderstoel, kinderbed, allemaal op locatie tegen een kleine meerprijs of gratis te verkrijgen.

Het grondzeil heb ik inderdaad wel eens onder het kinderstoeltje vervoerd. Gaat prima. En de ruimte tussen voorstoelen en achterbank wordt toch niet gebruikt door de beentjes, want die zijn nog te kort.
Precies dit! Vakantie is ook een beetje avontuur en improvisatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:49
Het verbaasd mij een beetje dat er nu mensen met 2 auto's op vakantie gaan kamperen!
Mij ook, maar het heeft vooral met de manier van kamperen te maken. Toen ik klein was gingen we met z'n 4en in een Opel Corsa A Sedan op vakantie en dat paste ook. Tegenwoordig moet voor vele een kampeervakantie net zo luxe zijn als thuis alleen dan met katoenen muurtjes. Dus ja, dan heb je een kleine verhuiswagen nodig om alles mee te krijgen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:05
Tito129 schreef op maandag 16 april 2018 @ 09:42:
Wij willen dit jaar ook weer kamperen.. alleen tegenwoordig een maar. Een 1,5 jarig meisje. Dus bank plat en tent achterin werkt niet meer. Dit weekend dakdragers gekocht om skibox op auto kwijt te kunnen.
Zal wel even uitvogelen worden met inpakken.

We hebben een eureka tent met 2 slaapcabines mocht het een drama worden dit jaar dan volgend jaar maar een vouwwagen.😬als ik dan toch met een aanhanger moet rijden.

Mooie weer komt er aan. Zin om weg te gaan
Wij zijn destijds met ons 1,5 jarig meisje ook gaan kamperen. Grote boogtent, campingbedje mee zodat ze in een vertrouwd bed lag, van de grond af lag en niet weg kon rollen of lopen. Inderdaad even vogelen, maar volgens mij paste dat zonder dakkoffer. Zij had 1 plek op de achterbank, dus de rest van de bank, inclusief beenruimte, is ook beschikbaar hè. Auto was een Toyota Carina € (ja, dat is een oud model; het meisje is dan ook 15 inmiddels :) ).

2 jaar later gingen we weer, inmiddels met haar broertje van 1,5 jaar erbij. Zelfde tent, andere auto (Xsara Picasso) en ik meen mét dakkoffer.
2 jaar zo gedaan, toen een vouwwagen gekocht. Veel beter bed, ruimte voor echte stoelen, ruimte voor meer zooi (ik geloof bijna 1000 liter ruimte onder het bed en de stoelen+tafel lagen bovenop) en het geld was er toevallig. 6 jaar mee op vakantie geweest.
Na de vouwwagen elk jaar iets anders. Eerste jaar een caravan gehuurd bij Nijsink op de Veluwe. Tweede jaar op 2 plekken een tent gehuurd. Derde jaar naar Bali.
Dit jaar een zgn. Bell-tent gekocht, https://www.obelink.nl/sa...jtuzJmWSKloBoCZ3AQAvD_BwE
Van de buurman toch maar een bagagewagentje overgekocht, want dit gaat niet meer passen. Inmiddels willen we niet meer laag zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online

Verbaast mij ook hoor ;) Hier onze inpakkunsten. 2 personen met een Falco Havik 4000 tent (deze is inmiddels niet te zien, ligt onderop). Helemaal achterin ligt de oproltafel. Dit is een pakketje van ca. 20x20x100 cm. De kleine stoeltjes die ik eerder in dit topic postte zijn ook al niet meer te zien. De gasfles is een foutje geweest, circa 3 jaar geleden. Deze gaat zo langzaam leeg dat we beter een kleine hadden kunnen kopen. Rechts ligt nog een pakket met grondzeil voor de voortent. Ik weet niet precies hoe dat materiaal heet. Soort antislipdoek. Fors pakket van 50x40x20 cm.

Uiteindelijk gaat de klep dicht, nog wat dingen op de achterbank en ik heb (op de fietsen na) onbelemmerd zicht door de achterruit 8) Eventueel kan er nog makkelijk 1 kind mee.

Afbeeldingslocatie: https://i290.photobucket.com/albums/ll256/Kees_B/IMG_8091_zpspnfrjchv.jpg

En zo ziet dat er onderweg uit:
Afbeeldingslocatie: https://i290.photobucket.com/albums/ll256/Kees_B/DSC_0714_zpskkmhdqfx.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:29
Cheesy schreef op woensdag 18 april 2018 @ 16:08:
[...]

Verbaast mij ook hoor ;) Hier onze inpakkunsten. 2 personen met een Falco Havik 4000 tent (deze is inmiddels niet te zien, ligt onderop). Helemaal achterin ligt de oproltafel. Dit is een pakketje van ca. 20x20x100 cm. De kleine stoeltjes die ik eerder in dit topic postte zijn ook al niet meer te zien. De gasfles is een foutje geweest, circa 3 jaar geleden. Deze gaat zo langzaam leeg dat we beter een kleine hadden kunnen kopen. Rechts ligt nog een pakket met grondzeil voor de voortent. Ik weet niet precies hoe dat materiaal heet. Soort antislipdoek. Fors pakket van 50x40x20 cm.

Uiteindelijk gaat de klep dicht, nog wat dingen op de achterbank en ik heb (op de fietsen na) onbelemmerd zicht door de achterruit 8) Eventueel kan er nog makkelijk 1 kind mee.

[afbeelding]

En zo ziet dat er onderweg uit:
[afbeelding]
Netjes ingepakt!

Afgelopen drie jaar ben ik met een aanhangwagentje van 500 liter op pad geweest omdat de kinderen groter werden en we iets meer luxe wilden. Dat gaat ook prima. Je hebt dat iets meer ruimte en zo ging het koffiezetapparaat gewoon mee.

[ Voor 71% gewijzigd door wmeester op 18-04-2018 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Het verbaasd mij een beetje dat er nu mensen met 2 auto's op vakantie gaan kamperen!
Voordelen:
- Zorgeloos inpakken
- Veiliger onderweg
- Álles kan mee (glijbaan, kinderfietsjes, kinderbadje, ect)
- Vrouwlief kan inchecken zodat ik gelijk kan doorrijden
- Goedkoper, want lease auto rijd gratis ook op locatie.

Nadelen:
- Anderhalf uur niet samen zijn
- Ongewoon?

Het zou eerder vreemd zijn om in mijn situatie wél met één auto te gaan ;)

Ter illustratie nog de situatie van vorige jaar met 2 kinderen, 2 kinderfietsjes en een katoenen tunneltent van 8,2 bij 4,5. Zelfs bij een noodstop bleef alles netjes op z'n plek. O-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/f4rYoMcqM5ZTqtQY843q9KZx/medium.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/d33ipcAROqbSb0xNXPKcbeIO/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-11-2024

MrSleeves

You'll thank me later.

Wij stonden een jaar of 4 geleden naast een gezin die dat ook hadden gedaan.
Maar zoiets doe je ook alleen binnen Nederland lijkt mij.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:33
MrSleeves schreef op woensdag 18 april 2018 @ 16:30:
[...]
Wij stonden een jaar of 4 geleden naast een gezin die dat ook hadden gedaan.
Maar zoiets doe je ook alleen binnen Nederland lijkt mij.
Met twee auto's doe je idd ook alleen in Nederland.

Ik verwacht dat alles wel gaat passen. Nog voldoende vrije plekjes in de dakkoffer en kofferbak heb ik nog niet geprobeerd.

Wij gaan naar een mini camping dus koelkast kunnen we gebruiken van de camping. Koelblokken mee en in de vriezer en koelkast is niet meer nodig als je koelbox meeneemt.

Ach en koelkast is toch alleen voor het bier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Hoop info hier, tnx. Het op pad gaan met twee auto's is een beetje een laatste redmiddel, met wat "tetris" moet het wel lukken hopelijk. Al moet ik nog even goed nadenken over de tent die wij op het oog hebben, deze is 59kilo en drie pakken groot.
Het scheelt dat de kinderwagen in ieder geval niet meer mee hoeft. De tip van het koelkastje huren is ook wel een goeie.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Tjah als ik voor een zomervalantie 1200km ga tijden dan is met 2 auto's gaan echt geen optie.

Dan vind ik rijden met een bagagewagen of in mijn geval vouwwagen een stuk minder omslachtig/vervelend. Ik merk amper dat mijn vouwwagen achter de auto hangt, ik rij ook gewoon 120kmh met het verkeer mee. Onderin kan ik curverbakken en koffers kwijt. In het keukentje zit al het kookgerei. In de disselbak past de koelkast en ander groot spul en bovenop heb ik de stoelen en tafel. En de rest stouw ik in mijn Passat sedan.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Leest men wel dat het 1,5 uur rijden is? Wij stonden ook vaak 4 weken in Belgie op de camping. Mn pa kwam dan later ivm werk en was soms weg ivm werk. Dat was midden jaren 80, dus ook met 2 auto's. Denk niet dat ze t geintje uithalen als ze 1200km verderop zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Cheesy schreef op woensdag 18 april 2018 @ 16:08:
[...]
Wij pakken onze Auris altijd ook zo in dat de achterbank leeg is (muv de koelbox, want we willen onderweg ook wel eens wat kunnen pakken!) En de hoedenplank ligt altijd netjes op z'n plek.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wailing_Banshee schreef op donderdag 19 april 2018 @ 08:39:
[...]

Wij pakken onze Auris altijd ook zo in dat de achterbank leeg is (muv de koelbox, want we willen onderweg ook wel eens wat kunnen pakken!) En de hoedenplank ligt altijd netjes op z'n plek.
Die luxe heb ik nog niet gehad met twee kinderen en al het spul wat we nodig hebben en een Ford Focus wagon.

Dit jaar hebben we nog een grotere tent en gelukkig een bagagewagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Jelte schreef op donderdag 19 april 2018 @ 09:03:
[...]
Die luxe heb ik nog niet gehad met twee kinderen en al het spul wat we nodig hebben en een Ford Focus wagon.

Dit jaar hebben we nog een grotere tent en gelukkig een bagagewagen :)
Geen idee wat een ford focus wagon is, maar hij klinkt een stuk groter dan onze auris :p Wij hadden vroeger een Lada station (mijn ouders dan :p), 3 kinderen. Paste ook altijd alles in! (later is daar een caravan bijgekomen). Mijn ouders namen ook altijd alleen het hoogstnoodzakelijke mee (dus geen koelkast...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
vhal schreef op woensdag 18 april 2018 @ 18:42:
De tip van het koelkastje huren is ook wel een goeie.
Tja, hoe groot moet je koelkast zijn? Als het vlees voor de avondmaaltijd, de yoghurt voor 't ontbijt en de geurige Franse kaas er koel in kunnen blijven is het voor ons voldoende. Daarom via marktplaats iets vergelijkbaars met dit gekocht:
https://www.2dehands.be/e...ni-ijskast-417378260.html
...maar dan van Jaegermeister..... :P
Doet het prima in de tent en met de 12V stekker ook in de auto, past precies tussen de twee kinderstoelen. Onderweg dus ook een frisse Latte Macchiato ijskoffie :-)

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

TheOmen schreef op donderdag 19 april 2018 @ 09:20:
[...]

Tja, hoe groot moet je koelkast zijn? Als het vlees voor de avondmaaltijd, de yoghurt voor 't ontbijt en de geurige Franse kaas er koel in kunnen blijven is het voor ons voldoende. Daarom via marktplaats iets vergelijkbaars met dit gekocht:
https://www.2dehands.be/e...ni-ijskast-417378260.html
...maar dan van Jaegermeister..... :P
Doet het prima in de tent en met de 12V stekker ook in de auto, past precies tussen de twee kinderstoelen. Onderweg dus ook een frisse Latte Macchiato ijskoffie :-)
Zo klein mogelijk maar er moet voor één week in kunnen net als thuis :+ Nee, was dat maar waar, ws wordt het zo'n thermo-elektrisch ding. Boodschappen halen we dan wel even dagelijks. Zag in de folder van de Lidl dat er volgende week zo'n ding in de 'aanbieding' is (https://www.lidl.nl/nl/Acties.htm?articleId=5262). Of dit wat is moet ik maar even afwachten, de reviews zijn wisselend maar dat is altijd wel met Lidl-spul.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Laatst online: 21:00

m0nk

16-09-2003 15.15

Heb er ook weer zin in, paar maandjes wachten nog en dan lekker de auto in Frankrijk in, heerlijk!! Heb al jaren een Bardani Villanova 320 die gewoon goed was voor 1 a 2 keer per jaar gebruik. Echter, nu de kinderen iets groter beginnen te worden merkten we vorig jaar dat het soms wel wat krap was met z'n alleen in een tent tijdens een langdurige regenbui.. Heb daarom van de week via mp een Bardani Villagrande 400 gekocht en de Bardani voor bijna (scheelde 50 euro) dezelfde prijs verkocht. Aardige upgrade voor 5 tientjes.. :)

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:23

ralpje

Deugpopje

vhal schreef op donderdag 19 april 2018 @ 09:53:
[...]

Zo klein mogelijk maar er moet voor één week in kunnen net als thuis :+ Nee, was dat maar waar, ws wordt het zo'n thermo-elektrisch ding. Boodschappen halen we dan wel even dagelijks. Zag in de folder van de Lidl dat er volgende week zo'n ding in de 'aanbieding' is (https://www.lidl.nl/nl/Acties.htm?articleId=5262). Of dit wat is moet ik maar even afwachten, de reviews zijn wisselend maar dat is altijd wel met Lidl-spul.
Ik weet niet waar je naartoe gaat (qua omgevingstemperatuur), maar ik zou absoluut iets meer uitgeven voor een absorptie-model. Wij hebben één jaar zo'n veredelde elektrische koelbox gehad (zoals in je link, dus met een ventilatortje) en dat was één groot drama met allemaal vocht wat in je koelkast blijft zitten.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Wij gebruiken geen koelkast op de camping, ik ben ook wat huiverig over dat "koelt maximaal 18 graden onder de omgevingstemperatuur". Melk bederft dan nog vrij snel in een warme tent. Verder blijft er inderdaad altijd veel vocht in, om de 3 dagen schoonmaken is dan echt wel nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:48
[...]

Ik vind die koelboxen met ventilator eigenlijk maar niks, je kan er maar tot 18 graden onder de omgevingstemperatuur mee koelen. Dus als het 30+ graden is, heb je er naar mijn mening toch niet zo heel veel meer aan. En je mag denk ik blij zijn als je 18 graden onder de omgevingstemperatuur haalt. Daarbij moet je hem dan ook nog niet in een tent zetten want daar is het vaak nog warmer als buiten. Volgens mij kom je net zo ver met een paar koelelementen.

Ik zie nu dat hierboven hetzelfde verteld is....

[ Voor 4% gewijzigd door Luuk84 op 19-04-2018 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Dat was ook beetje mijn bezwaar, je kan niet echt voorspellen wat het weer doet al zal het op Texel (waar wij dit jaar voor het eerst gaan kamperen) niet echt snel 30 graden zijn. Maar vorig jaar toen we nog in een huisje zaten was het ook 'opeens' 25 graden. Het nadeel van zo'n compressor/hybride koelbox is dat ze zo groot zijn. Je zou deze wel kunnen vullen met kookgerei op de heen- en terugreis om wat ruimte te besparen maar het blijft een groot lomp ding om te vervoeren. Om nou zonder koelbox te gaan lijkt mij ook zoiets...

Het nadeel van vocht voor de thermo-elektrische koelboxen wist ik niet, goed om te weten.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
Luuk84 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 10:23:
[...]

Ik vind die koelboxen met ventilator eigenlijk maar niks, je kan er maar tot 18 graden onder de omgevingstemperatuur mee koelen. Dus als het 30+ graden is, heb je er naar mijn mening toch niet zo heel veel meer aan. En je mag denk ik blij zijn als je 18 graden onder de omgevingstemperatuur haalt. Daarbij moet je hem dan ook nog niet in een tent zetten want daar is het vaak nog warmer als buiten. Volgens mij kom je net zo ver met een paar koelelementen.

Ik zie nu dat hierboven hetzelfde verteld is....
Het hangt helemaal af van waar je zit en wat je doel is. Als mijn 's middags gekochte vlees en yoghurt aan het eind van de dag nog fris aanvoelen vind ik het prima. Het is niet zo dat die koelkast de boodschappen nog van omgevingstemp naar beneden moet koelen, die komen net uit het koelschap van de lokale supermarkt en zullen dus in de tussentijd hooguit een paar graden warmer zijn geworden.
Maar goed, dat is eigen ervaring en werkwijze. YMMV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
TheOmen schreef op donderdag 19 april 2018 @ 10:52:
[...]
Het is niet zo dat die koelkast de boodschappen nog van omgevingstemp naar beneden moet koelen, die komen net uit het koelschap van de lokale supermarkt
Volgens mij moet je een (elektrische) koelbox inderdaad alleen zien om iets koud te houden, maar als je iets wilt koelen heb je een koelkast nodig. Vergeet alleen niet dat koude dranken vaak ook prettig zijn en de meeste liggen in de supermarkt niet in de koeling.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Een paar weken zonder koelkast is toch ook prima te overleven? De meeste supermarkten zijn minimaal 6 dagen per week open, die zevende dag eet je dus vleesloos (of met ei, of met vlees uit blik). Afhankelijk van de camping, en de plaats op de camping kan je ook zelf een soort koelbox maken;
Als er bosjes staan kan je met een schep een gat graven, eventueel bekleden met zo'n stro-matje en daar de spullen in zetten. Goed afdekken met een handdoek o.i.d., dieren vinden een koel plekje ook fijn...
In de schaduw & onder de grond is het stukken koeler en dat blijft ook koel. Eventueel kan je er zo'n diepvrieszak met koelelement in leggen. Werkt alleen niet in erg rotsachtige omgevingen.
Op het strand werkt het ook, gewoon zo'n diepvrieszak met biertjes onder 30 - 50 cm zand leggen, dat blijft de rest van de dag koel genoeg. En als de biertjes niet gekoeld zijn en je legt er zo'n diepvrieselement bij in dan koelt het bier nog af ook.
Je hoeft alleen maar zo'n schep mee te nemen, liefst zo een die ze in het leger ook gebruiken. Duurzaam & klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
Deveon schreef op donderdag 19 april 2018 @ 11:14:
[...]

Volgens mij moet je een (elektrische) koelbox inderdaad alleen zien om iets koud te houden, maar als je iets wilt koelen heb je een koelkast nodig. Vergeet alleen niet dat koude dranken vaak ook prettig zijn en de meeste liggen in de supermarkt niet in de koeling.
We drinken meestal water of limonade. Koud water is op de camping meestal geen probleem :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Voor dat ene biertje of toetje dat je koud wil hebben is het koude water in een emmer vaak voldoende. Zelf zou ik aanleren wat minder afhankelijk te zijn van een koelbox en zoiets als koud bier of cola gewoon in een lokaal restaurant te scoren ipv op een camping. Wijn of Belgisch bier kan wat beter tegen warmte.
Ook kaas laat zich enigszins opwarmen en desnoods is La-vache-qui-rit ook te doen. Houdbare melk of gewoon boodschappen doen tegen etenstijd is ook zoiets.

* Delerium zou bij ruimtediscussies die onhandige koelbox als eerste wegmikken.
Bijkomend voordeel: je hebt geen stroom meer nodig op de campeerplek. De auto kan vaak de telefoon wel vaak prik voorzien.

[ Voor 5% gewijzigd door Delerium op 19-04-2018 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Laatst online: 21:00

m0nk

16-09-2003 15.15

Ik heb een Mobicool B40 AC/DC, is onafhankelijk van de omgevingstemp, al gebruik ik die de laatste jaren niet echt meer omdat ik altijd een koelkast huur op de camping waar we naartoe gaan..

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

De camping waar wij naar toe gaan had dit niet maar er staat blijkbaar wel een vriezer in het campinggebouw voor de koelelementen. Dat maakt de keuze wellicht wat makkelijker om alleen een koeltasje +elementen mee te nemen. Merk wel dat ik een iets andere mindset nodig heb :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

m0nk schreef op donderdag 19 april 2018 @ 11:44:
Ik heb een Mobicool B40 AC/DC, is onafhankelijk van de omgevingstemp, al gebruik ik die de laatste jaren niet echt meer omdat ik altijd een koelkast huur op de camping waar we naartoe gaan..
Zoiets hebben wij ook, maar gaat inderdaad mee als er geen koelkast op de camping is. Daarnaast kan je de binnenkant van de koelkast onderweg gebruiken voor bagage. We hebben zo'n kleine Cadac en die past daar precies in met nog wat andere kleine spullen.
Op de koudste stand op 220 is het een vriezer.

[ Voor 4% gewijzigd door MrSleeves op 19-04-2018 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Laatst online: 20:55
Knap hoor, dat jullie het allemaal in de auto krijgen. Maar een beetje luxe is ook wel fijn.
Een koelkast voor vleesbeleg, kaas en drinken wil ik niet zonder. Ik heb ook vaak mijn skottel mee en een klein kook toestel. Helaas betekend dat ook 2 gasflessen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Tito129 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 13:32:
Knap hoor, dat jullie het allemaal in de auto krijgen. Maar een beetje luxe is ook wel fijn.
Een koelkast voor vleesbeleg, kaas en drinken wil ik niet zonder. Ik heb ook vaak mijn skottel mee en een klein kook toestel. Helaas betekend dat ook 2 gasflessen.
Twee gasflessen? Verschillende soorten gas of gebruik je beide tegelijkertijd? Bestaat er geen splitter? Of heb je geen zin om even gas af/aan te sluiten per dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-04 13:45
Leuk die discussie over plaats in de auto!
Ik krijg dit jaar een nieuwe auto, welke iets kleiner is..

we zijn met 2 personen, maar houden wel van een beetje "luxe" dus we hebben een koelkastje mee, skottel en gasfles. Waarbij de kofferbak dus al bijna vol zit hiermee.

Momenteel heb ik deze gasfles: https://www.barbequeshop....t1xOSsxyRotkaAuojEALw_wcB

Nu denk ik dat hier wel wat ruimte op kan besparen.. Is het mogelijk om een campinggaz gasfles , aan te sluiten op de skottel? of zijn dit andere aansluitingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Delerium schreef op donderdag 19 april 2018 @ 11:39:
Voor dat ene biertje of toetje dat je koud wil hebben is het koude water in een emmer vaak voldoende. Zelf zou ik aanleren wat minder afhankelijk te zijn van een koelbox en zoiets als koud bier of cola gewoon in een lokaal restaurant te scoren ipv op een camping. Wijn of Belgisch bier kan wat beter tegen warmte.
Ook kaas laat zich enigszins opwarmen en desnoods is La-vache-qui-rit ook te doen. Houdbare melk of gewoon boodschappen doen tegen etenstijd is ook zoiets.

* Delerium zou bij ruimtediscussies die onhandige koelbox als eerste wegmikken.
Bijkomend voordeel: je hebt geen stroom meer nodig op de campeerplek. De auto kan vaak de telefoon wel vaak prik voorzien.
Ik vind het wel een comfortabel een koelkast. Elke dag naar de supermarkt heb ik echt geen zin in. En het belgische bier dat tegen wat warmere temperaturen kan wil je nog steeds niet warmer dan 12-15°C drinken. En daarnaast is dat type bier vaak zwaar en niet zo lekker als het 30°C buiten is ;)

En de absorptiekoelkasten kunnen ook op gas. Dus heb je sowieso geen elektriciteit nodig op de camping ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Idem, zou er niet snel zonder willen, als ik mijn eigen niet mee kon nemen dan zou ik er zeker eentje huren voor 10 euro per week.

En onze Tristar koelt prima, ook bij 40 graden in de tent, wat groente, melk of vlees enkele dagen bewaren gaat prima. En 45 liter is ruim genoeg om fris, bier, broodbeleg enwat andere boodschappen te bewaren. Ok wil eigenlijk niet vaker dan 2x per week boodschappen doen :P

In de meivakantie zitten wij op camping Beerze bulten, jammer genoeg is het huidige weer 2 weken te vroeg. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:26
Leuke discussie!

Wij gaan met 2 personen met een (4,30 m 4 persoons)caravan achter de Octavia station. Wat in ieder geval meegaat:
- Absorptie-koelbox, voor de drank (ik wil wel een koud (Speciaal-)bier, en kunnen kiezen waar ik trek in heb),
- Koelkast in de caravan voor eten en zuivel,
- Koelbox met Peltier element, dus 20 graden onder omgeving (omdat het kan, en ik hem toch al had), daar kan wat chocola in, en is ook handig als we een dag weggaan. (Kunnen we ook verder van de camping boodschappen doen en het spul een tijd koel houden...)
- Espresso (half-)automaat, als ik op vakantie ben heb ik eindelijk tijd om 's ochtends een top-cappuccino te maken bij het ontbijt.
- 47 CM Weber, in mijn vakantie heb ik eindelijk tijd om spareribs 6 uur op de BBQ te leggen (Met PID controller, dus ik kan tussendoor best een paar uurtjes weg :) ),
- Kookspullen, denk aan BBQ-boeken, messenblok, 2 Kratten vol BBQ spullen,
- En omdat ik dit jaar met mijn zus uit Australië en haar dochters naar Frankrijk en Spanje ga, twijfel ik of ik mijn ijsmachine mee zal nemen (60*40*40 cm, ca 30 kg...), maar ik denk dat mijn betere helft dan gaat protesteren :+

Ik heb wel expres een caravan gekocht met redelijk laadvermogen (>350 kg), en de voortent en de absorptie-koelbox reizen in de auto, vooral in verband met de verhouding auto<-->caravan gewicht.

Mijn motto op vakantie is genieten, en daar dragen bovenstaande zaken echt wel aan bij. Zijn ze nodig? Nee, ik kan ze stuk voor stuk thuislaten, scheelt zo 150 kg bagage, en dan heb ik nog steeds een prima vakantie. Maar waarom zou ik?
Overigens denk ik volgend jaar eens een weekje met de motor te gaan kamperen, dus dan moet ik wat selectiever zijn. Hoewel ik ook een aanhangertje voor achter de motor heb 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Laatst online: 20:55
Tehh schreef op donderdag 19 april 2018 @ 14:33:
[...]

Twee gasflessen? Verschillende soorten gas of gebruik je beide tegelijkertijd? Bestaat er geen splitter? Of heb je geen zin om even gas af/aan te sluiten per dag?
Nee 2x campingaz eentje voor de skottel en 1x voor rijst, aardappels etc. Heb een kooktoestel dat ik op moet draaien.
Misschien is het mogelijk met een splitter, maar dan heb ik ander kooktoestel nodig.

Heb wel gedacht aan kooktoestel op losse blikjes. Die kan je gewoon weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:53
Wailing_Banshee schreef op maandag 16 april 2018 @ 08:40:
[...]

Wij hebben van die "schale" opklapdingen, zonder voetenbankje.. Maar we hebben dan ook geen tafel nodig, want die stoeken van ons hebben maar korte pootjes. Waardoor je heerlijk languit kunt liggen als het moet! :p Oh, en een mooi picknick kleed!

[afbeelding]

We moeten meer foto's maken van de tent met alles erom heen! Dit is de enige foto die ik kon vinden en op deze foto is het niet netjes opgeruimd omdat we hier aan het inpakken waren... Tijd om de vakantie te plannen :D
Schijnt beter te zijn rekje achterop met de beugel naar voren te doen... ja, met laden kan er iets af schuiven als je niet snel zat bent, maar als je moet remmen of erger krijg je dat spul tenminste niet in je nek.

Net even opgezocht... in 2008 met de MX-5 (NA) gaan kamperen, van hier naar zuid-Frankrijk (Nice/Monaco) en weer terug. Relatief korte stukjes, tent 1 of 2 dagen opzetten en door.... veel proppen, veel dingen thuis laten (toch een flinke rugzak mee voor alleen cameraspul.. lol), maar wel een erg leuke vakantie gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 19 april 2018 @ 21:15:
[...]

Schijnt beter te zijn rekje achterop met de beugel naar voren te doen... ja, met laden kan er iets af schuiven als je niet snel zat bent, maar als je moet remmen of erger krijg je dat spul tenminste niet in je nek.
Hebben we ook aan zitten denken, maar uiteindelijk besloten dat het echt niet zoveel uitmaakt. We gebruiken 3 spanbanden: 2 lange die kruislings zitten en een korte als zekering die om het midden zit. En de kruislings banden zitten om de beugel heen gedraaid. Dus als we een noodstop zouden maken, zou het hele rek los moeten komen. En dan maakt het niet meer uit of die beugel voor of achter zit :p
Net even opgezocht... in 2008 met de MX-5 (NA) gaan kamperen, van hier naar zuid-Frankrijk (Nice/Monaco) en weer terug. Relatief korte stukjes, tent 1 of 2 dagen opzetten en door.... veel proppen, veel dingen thuis laten (toch een flinke rugzak mee voor alleen cameraspul.. lol), maar wel een erg leuke vakantie gehad.
Hm, het viel ons juist erg mee hoeveel er nog mee kon (en hoeveel we toch teveel hadden meegenomen, wat we achteraf uiteindelijk niet gebruikt hebben). Eigenlijk hadden we hetzelfde bij ons, qua dingen, als dat we in de Auris zouden stoppen. Met eigenlijk maar 1 verschil: in de auris hebben we opklap stoeltjes mee (ook laag) en in de MX5 opvouw stoeltjes. Alleen in de Auris hoeven we iets minder nauwkeurig te pakken en ligt het vaak wat slordiger. Maar na 2 dagen (ochtenden) gaat het toch allemaal automatisch...

We reden gisteren naar huis, en ik had helemaal zin om alles op de auto te gooien en te gaan camperen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 19 april 2018 @ 21:15:
[...]

.. in 2008 met de MX-5 (NA) ...
Hier ook een (ex*-)Miata-man. Die discussie over hoe je je bagagerek moet monteren heb ik destijds ook aangeslingerd op een MX-5 forum. Je kan twee redeneringen volgen:
  • Beugel naar voren: bij noodstop geen spullen in je nek
  • Beugel naar achteren: omdat het rek schuin staat hangt niet al het gewicht constant op je spanbanden
* helaas na een stukje aquaplaning tegen een vangrail geparkeerd en total-loss ;( ;( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ik pas niet in een MX-5...

Mijn knie zat klem tussen stuur en dashboard :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 07:37:
[...]
Hm, het viel ons juist erg mee hoeveel er nog mee kon (en hoeveel we toch teveel hadden meegenomen, wat we achteraf uiteindelijk niet gebruikt hebben). Eigenlijk hadden we hetzelfde bij ons, qua dingen, als dat we in de Auris zouden stoppen. Met eigenlijk maar 1 verschil: in de auris hebben we opklap stoeltjes mee (ook laag) en in de MX5 opvouw stoeltjes. Alleen in de Auris hoeven we iets minder nauwkeurig te pakken en ligt het vaak wat slordiger. Maar na 2 dagen (ochtenden) gaat het toch allemaal automatisch...

We reden gisteren naar huis, en ik had helemaal zin om alles op de auto te gooien en te gaan camperen :D
Ik zag op foto's mezelf rondlopen met een grote rugzak :p Dat ding gewoon thuis moeten laten..
Wel reserveband uit de kofferbak gehaald en een spuitbus mee, dat scheelde echt veel liters. Had ook probleem dat ik geen echt bagagerek achterop had, maar enkele stroken, kon wel iets achterop doen, maar niet gek veel, spanband zat ook om de complete klep heen :p

Zeker met dit weer mis ik dat gekke autootje soms.

Alleen al de tent zelf die ik nu heb zou nieteens in de MX-5 passen... en dan moeten er ook nog stokken en een luifel mee :p
Hoeveelheid rommel die meegaat zal ook wel te maken hebben met formaat auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 10:50:
[...]

Ik zag op foto's mezelf rondlopen met een grote rugzak :p Dat ding gewoon thuis moeten laten..
Wel reserveband uit de kofferbak gehaald en een spuitbus mee, dat scheelde echt veel liters. Had ook probleem dat ik geen echt bagagerek achterop had, maar enkele stroken, kon wel iets achterop doen, maar niet gek veel, spanband zat ook om de complete klep heen :p
Ja, dat rek geeft heel veel ruimte. De tent, stoelen en matjes lagen op de auto, waardoor je in de auto alleen de kleinere dingen hebt liggen. Het grootste in de auto is ongeveer de slaapzak... (muv van de twee koffers [grootte handbagage vliegtuig], één voor de kleding en één die er elke dag uit ging met de dingen die je dagelijks nodig hebt zoals kook/eetgerei)

Maar ja, hoe meer ruimte, hoe meer troep je meeneemt. In de Auris nemen we vaak nog de hoofdkussens van ons bed mee :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Ik ga niet op vakantie zonder kussen... dan kan ik niet slapen ;p Maar die zijn altijd wel ergens tussen te proppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 15:05:
Ik ga niet op vakantie zonder kussen... dan kan ik niet slapen ;p
Dan word ik de volgende dag wakker met nekpijn (voorgevormd kussen).
Maar die zijn altijd wel ergens tussen te proppen.
Dat is waar, of ik laat iets thuis (teveel kleding) :+

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 15:05:
Ik ga niet op vakantie zonder kussen... dan kan ik niet slapen ;p Maar die zijn altijd wel ergens tussen te proppen.
Zit nogal een verschil tussen een hoofdkussen wat je op je bed hebt liggen of een kussen wat je kunt opblazen! Dat hoofdkussen is niet echt geschikt om ergens in te proppen, zeker niet als je een stevig hoofdkussen hebt... met onze twee hoofdkussens is de kofferbak van de MX5 al half vol, en onze vakantie kussens passen samen met de toilettassen, pyama's, kooktoestel, pannetjes, bekkers, borden, bestek, laken, handdoeken, kruiden, en nog wat klein spul, in één van de twee koffers die we meenemen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:02

Nakebod

Nope.

Vond dat gesleep met kussens altijd zo irritant.
Ik heb 2 jaar terug bij de Decathlon in Frankrijk een opblaasbaar kussen gescoord.
Ideaal ding, lichtgewicht en erg compact op te bergen en vind hem zelf erg comfortabel.

Afgelopen week een prima kampeertripje gehad. Uitstekend weer, dus last minute camping gezocht, en gevonden! Camping Hartje Groen met mooie en zeer ruime bosplaatsen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AogirTMqWeh4m0kIN0COPo8x/medium.jpg
Heerlijk kunnen genieten van de rust en vele vogels, muisjes en eekhoorns.

Zeer waarschijnlijk wel de laatste keer met deze tent. Naast een aantal kleine gebreken en reparaties is hij, heel stom, de laatste vakantie toch te vochtig ingepakt en helemaal vergeten om hem daarna even op te zetten. Dus er zit wat schimmel/weer in. Niet heel veel, maar ook weer niet heel erg fris.
Gelukkig was het geen dure tent, en keken we al naar een vervanger, maar toch stiekem wel zonde :)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:13

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Dit jaar voor het eerst met onze eigen spullen mee op vakantie. ik kampeer al heel mijn leven met vouwwagen / caravan / tent, maar vrouwlief slechts de afgelopen 3jaar.

Golf V waarin meegaat:
- absorptie koelbox 40L
- Cadac klein model + 2-pitter + gasfles (en splitter e.d.)
- Tent
- 2 campingstoelen
- campingtafel
- kleding
- fietsen achterop
- slaapzakken, kussens, luchtbed e.d.

Een hoop meuk, bij aanschaf pastte het erin dus ik heb goede hoop dat het lukt.
En anders heb ik ook nog een Caddy, dan hoef ik niet eens iets in te klappen :+

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-04 16:05
[...]

Ook zoiets gehad. Prima voor onderweg, maar niet om meerdere dagen te gebruiken. Zoals de rest al aangeeft krijgt dat ding het niet gekoeld bij temperaturen boven de 25 graden en na een paar dagen drijft je eten in het vocht. Mijn tip, geef wat meer uit en je kunt jaren vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Deze week eindelijk kamperen met onze 'nieuwe' tent! Zin An.
Dus deze week allerlei nieuwe dingen even uitproberen. Waaronder onze grote gaspit, een Cadac Grillo Chef 2. Niet al te groot, maar wel met deksel en grote pan. Fijn ding om op te koken heb ik gemerkt.

Afbeeldingslocatie: https://www.obelink.de/images/detailed/115/Cadac_Grillo_Chef_2_BBQ_1.jpg

Maar ik heb een probleem. Ik krijg hem niet meer uit elkaar. Dat lukte prima toen ik hem net uit de doos had. Maar nu, na 2 keer koken, krijg ik met geen mogelijkheid de blauwe/zwarte schaal van de centrale paal/venturi af. Muurvast. En dat hoort niet voor zover ik weet. Nu is het ding niet in de zak te krijgen.

Doe ik iets verkeerd? De handleiding is nogal summier op dit vlak...

[ Voor 7% gewijzigd door Jelte op 05-05-2018 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:18

franssie

Save the albatross

@Jelte in jouw afbeelding zit de brander op de paal/voet (wat logisch is als de gasslang ook van onderen komt) Denk dat je dus daar ergens iets moet loshalen?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik kan je er niet mee helpen. Maar hoe groot is die Grillo Chef ingepakt? (als je hem uit elkaar krijgt :P)

Zat zelf te kijken naar de Safari Chef maar ik ben bang dat die te klein is en daardoor onpraktisch blijkt. Aan de andere kant heb ik niet de ruimte om nog iets groots mee te slepen.

Echt nodig is het ook niet want ik heb een kookplaatje, maar het lijkt me relaxter om een hamburger/worstje op de grille te gooien dan in een koekpan.

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 05-05-2018 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Chaoss schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 22:34:
Ik kan je er niet mee helpen. Maar hoe groot is die Grillo Chef ingepakt? (als je hem uit elkaar krijgt :P)

Zat zelf te kijken naar de Safari Chef maar ik ben bang dat die te klein is en daardoor onpraktisch blijkt. Aan de andere kant heb ik niet de ruimte om nog iets groots mee te slepen.

Echt nodig is het ook niet want ik heb een kookplaatje, maar het lijkt me relaxter om een hamburger/worstje op de grille te gooien dan in een koekpan.
Wij hebben de safari chef al zeker een jaar of 8, veel plezier van en zeker als BBQ/grill/gebakken ei bij het ontbijt apparaat echt prima. Zat ruimte voor vier hamburgers tegelijk en hebben er regelmatig met vier volwassenen van gegeten. Kan me voorstellen dat als je flink wil gaan wokken in de pan voor een heel gezin dat het wat krap kan worden, maar de meeste wok en hapjes pannen die ik op een camping voorbij zie komen zijn echt niet groter!

Wij hebben nog de versie met losse gasfles, zou als ik nog een keer zou gaan kopen gewoon de kleine wegwerp flesjes nemen, gasfles neemt onderhand net zoveel ruimte in als de safari chef zelf en gaat meerdere seizoenen mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Zo, toch maar een andere sleurhut gescoord..

paar kleine puntjes die gedaan moeten worden.. maar het belangrijkste is iig dat er geen gaten in de bodem zitten...

alleen moet er eens een ander achterraam in... maar dat heeft nog geen prioriteit..
maar mocht iemand weten waar ik een raam kan scoren voor een Bürstner 3804 (bj1986) zou kunnen vinden houd ik me natuurlijk warm aanbevolen :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Chaoss schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 22:34:

het is de kleinere diameter. Niet zo lomp en groot als de Carri chef. Maar de exacte afmetingen? Geen idee.

@franssie ja, zou je denken. Maar de eerste keer in en uit elkaar ging zonder moeite en iets loshalen.
Ik heb het idee dat er wat mis is. Ik heb vrijbuiter gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Die Carri is echt veel te groot ik hoef niet met 15 man te bbq'en op de camping :P

Twijfel tussen de Safari en de Grillo. Safari heb ik ergens gezien en dat is ingepakt een mooi klein pakketje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Mijn schoonouders hebben die Grillo Chef (of de voorganger) en met een caravan kan het wel, want opbergruimte zat. Ding is best groot.

Wij hebben de Safari Chef 2 en ingepakt past hij in onze 40 liter koelkist dus neemt weinig ruimte in.
We hebben ook de Paella pan en dat is wel een ideaal grote pan voor van alles.

Overigens moet je de gasslang loshalen bij het inpakken van de Safari Chef 2. Misschien ook bij de grillo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Heb een vouwwagen maar die is eigenlijk wel vol :P zal eens in een winkel gaan kijken hoe groot die Grillo precies is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Vandaag hebben we voor onz eerste kampeervakantie via MP een zo goed als nieuwe Falco Havik 4000 uit 2013 weten te bemachtigen. Deze was door een ringetje te halen, alsof hij net uit de showroom kwam. Ik had van tevoren wat opzetfilmpjes bekeken maar het opzetten stelt geen fluit voor. Na het proefzetten van het basisdeel zonder de luifel waren we welovertuigd dat het deze moest worden. We hadden ook nog de Zeearend 6 even in gedachten maar deze kan je niet geheel afsluiten en gezien het NL’se klimaat nogal wisselvallend is, kozen we toch voor de Havik 4000. Het aantal pakketten viel mij nog mee, een kleine 5 zakken a 49KG die goed te hanteren zijn.

Wij zijn er in ieder geval erg blij mee.

Het aantal zakken viel mij nog mee, dit is inclusief het voorscherm welke er bij zat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3JvWIDf3NASycOaglsjUF1ZY/full.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door vhal op 07-05-2018 09:26 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Laatst online: 18-04 14:33

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Even iets heel anders....wat doen jullie om 's avonds de muggen weg te houden als je buiten zit?

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-04 12:46
Tusk schreef op maandag 7 mei 2018 @ 10:59:
Even iets heel anders....wat doen jullie om 's avonds de muggen weg te houden als je buiten zit?
Citronella kaarsen werkt altijd wel iets. Of een TL lamp ( geen led ) iets verder ophangen. Dan hangen de vliegen/muggen daar. ( of allebei doen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
vhal schreef op zondag 6 mei 2018 @ 22:45:
Vandaag hebben we voor onz eerste kampeervakantie via MP een zo goed als nieuwe Falco Havik 4000 uit 2013 weten te bemachtigen. Deze was door een ringetje te halen, alsof hij net uit de showroom kwam. Ik had van tevoren wat opzetfilmpjes bekeken maar het opzetten stelt geen fluit voor. Na het proefzetten van het basisdeel zonder de luifel waren we welovertuigd dat het deze moest worden. We hadden ook nog de Zeearend 6 even in gedachten maar deze kan je niet geheel afsluiten en gezien het NL’se klimaat nogal wisselvallend is, kozen we toch voor de Havik 4000. Het aantal pakketten viel mij nog mee, een kleine 5 zakken a 49KG die goed te hanteren zijn.

Wij zijn er in ieder geval erg blij mee.

Het aantal zakken viel mij nog mee, dit is inclusief het voorscherm welke er bij zat.
[afbeelding]
Gefeliciteerd met je aankoop, wij hebben 'm ook en vinden het een hele fijne tent.
Ik houd van strak opzetten, alleen is het me nog niet helemaal gelukt. Volgens mij kan je beter de spanband van de voorste boog (luifel) laten zitten. Daar zit immers geen grondzeil.

De caravan is niet van ons en de stoeltjes zijn niet onze normale kampeerstoelen. Dit was een nachtje in Nederland. Het kleine tentje is 25 euro van Obelink. Wordt al 3 seizoenen door diverse mensen gebruikt. Ideaal.

(Ik hoop dat de foto het bij jullie doet, komt rechtstreeks vanaf Google Photos)

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/fLYgGPFgUBGgGsIQ9IZ7doAKx7jKcmEEJ3KKTzaw4-GhEgqhOVa728vpS0JdwvNLL6jwhbl7fhaRuWORG9lpOMcyZJao7HykJATdiPi1tABQdXQX4DiA1TBZjV4BfFfdJE76meuJ-kDNzJg4p3SFDkrLTE_g9LcVHH-Jy_iB3uTBemo0rIDuH43MCQrlry9D0RrOGnC76VD_LyDvLpAubwmnfA5wgg5LBFsXHM7UtX7PFlPbrPWH4cRdVUNVjl-8KwsA51XRQKj9PZMTGzg5oPuSm7NgytNxVpIQC3c047wqeXYYbzGN1h0qOQn6a7QowzVd9wBweaEtXUuK4Vljo_39al3xgfCefE4mh9kPml_-2uzx0-qROl3Z0Zv9atXJCAkMxgDf7VWe8jPye15veyoCKGL1oPdFyvOlIhrF92j2zRmxnMt5gLJWIrg6Znq0gvIwI8l-2WioKFKLfYCo94A73JYiW3IpM_9F1M2wBNmwzgYKhtvodmlk-IuWpphGSKbuytK64Lz9v9hMba4FxEHQA_PFMG2du0_RU_W5ibR8FtIsR5Xb1zbvKuqzdyrwe1ISkoYcZZpSgxRJBaWYWmMmdi4uXKUwiS71pf8a=w1122-h841-no
corporalnl schreef op maandag 7 mei 2018 @ 11:12:
[...]

Citronella kaarsen werkt altijd wel iets. Of een TL lamp ( geen led ) iets verder ophangen. Dan hangen de vliegen/muggen daar. ( of allebei doen :) )
Fabel: muggen komen op licht af
Nee! Muggen komen niet op licht af, maar alleen op lichaamsgeur. Dat je ze ‘s avonds ziet zoemen in je slaapkamer, heeft simpelweg te maken met het feit dat je meer insecten ziet in het licht.
Bron: https://gezondnu.nl/dossi...muggen-komen-af-op-licht/

[ Voor 40% gewijzigd door Cheesy op 07-05-2018 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-04 12:46
Cheesy schreef op maandag 7 mei 2018 @ 11:12:
Nee! Muggen komen niet op licht af, maar alleen op lichaamsgeur. Dat je ze ‘s avonds ziet zoemen in je slaapkamer, heeft simpelweg te maken met het feit dat je meer insecten ziet in het licht.
Bron: https://gezondnu.nl/dossi...muggen-komen-af-op-licht/
Heb verschillende keren aan een meer een TL lamp opgehangen, en zag alle muggen daar hangen. ( zodra de TL lamp uit ging waren ze vrij snel boven je hoofd )

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/large/FC/7/3/2/8/9200000010588237.jpg

Met deze werkt het altijd.

[ Voor 9% gewijzigd door corporalnl op 07-05-2018 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
Ik zie hier de safari chef voorbij komen. Die heb ik vorig jaar gekocht. Maar dan zo eentje waar een gascartouche in gedraaid moet worden. Ik ben er wel tevreden mee. Ik had alleen gehoopt dat het gas iets beter af te regelen was. Nu is het namelijk: Bijna uit <-> vol gas met bijna niets er tussen. De draaiknop is heel gevoelig. Iemand meer hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Cheesy schreef op maandag 7 mei 2018 @ 11:12:
Fabel:
Muggen zien zoemen.
Feit:
Muggen horen zoemen.

Gewoon zorgen dat er iemand in de buurt zit die de muggen lekkerder vinden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tusk
  • Laatst online: 18-04 14:33

Tusk

Sticky Bomb likes you!

ja dat ben ik meestal :) Ze vinden mij iig lekkerder dan citronellakaarsen ;(

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
LordSinclair schreef op maandag 7 mei 2018 @ 11:40:
[...]

Fabel:
Muggen zien zoemen.
Feit:
Muggen horen zoemen.

Gewoon zorgen dat er iemand in de buurt zit die de muggen lekkerder vinden :P
Scherp ;) Is een copy-paste-tekst :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:02

Nakebod

Nope.

Zoals ik 2 weken geleden al dacht, was dat de laatste keer met de oude tent.
Vorige week een nieuwe tent gekocht, en afgelopen weekend de tent uitgetest: Eurotrail Alabama.
Technisch katoen, hele vooruitgang tov de oude polyester tent.
Ondanks de eerste keer opzetten viel de tijd mee. Voor een weekendje weg vind ik het wel iets teveel werk, maar daar heb ik deze tent ook niet voor :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YlIsDCkejAVkWdLBaCaxL5bY/medium.jpg

Hij stond redelijk goed, kon iets strakker staan. Maar overall toch wel tevreden met het opzetten.
En hij sliep goed, nog nooit zo laat opgestaan op de camping. Vaak rond 7 uur wakker, nu ruim een uur later. Misschien door het betere klimaat in de tent zelf. Of gewoon moe. Wie weet.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:48
Ik vraag me af hoe jullie je spullen "stallen" in jullie tent? Werken jullie met kratjes, of hebben jullie andere mooie opbergsystemen? Zijn er bijvoorbeeld kratjes te koop die je kan gebruiken als ladekast als je ze stapelt?

Ik ben dus op zoek naar een mooi opbergsysteem, liefst niet te groot/zwaar, maar heb eigenlijk geen idee of zoiets bestaat, maar goede ideeën zijn ook welkom! Ik ben niet op zoek naar zo'n tentkast die je mee kan nemen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Wij gebruiken zo'n opvouwbaar kastje daarnaast een koelkast en boodschappen krat. Verder laat ik het meeste spul in de wagenbak van de vouwwagen liggen maar daar heb jij als tentganger niet zoveel aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:45
@Luuk84
Wij gebruiken al heel lang een stuk of 6 plastic (dichte) kratten. Ooit gekocht bij de aldi voor een paar euro.
Die kun je in elkaar schuiven (voor onderweg), maar omgedraaid kun je ze stapelen.

Daar doen we echt alles mee: boodschappen, de afwas, een wasje of als rommelkrat. Toen de kinderen kleiner waren was het met een laagje water een kinderbadje.
Super handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Jelte schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 21:54:
Deze week eindelijk kamperen met onze 'nieuwe' tent! Zin An.
Dus deze week allerlei nieuwe dingen even uitproberen. Waaronder onze grote gaspit, een Cadac Grillo Chef 2. Niet al te groot, maar wel met deksel en grote pan. Fijn ding om op te koken heb ik gemerkt.

[afbeelding]

Maar ik heb een probleem. Ik krijg hem niet meer uit elkaar. Dat lukte prima toen ik hem net uit de doos had. Maar nu, na 2 keer koken, krijg ik met geen mogelijkheid de blauwe/zwarte schaal van de centrale paal/venturi af. Muurvast. En dat hoort niet voor zover ik weet. Nu is het ding niet in de zak te krijgen.

Doe ik iets verkeerd? De handleiding is nogal summier op dit vlak...
Blijkbaar toch een productie dingetje. Schijnt soms voor te komen bij de Grillo Chef. We mogen hem op sturen voor een nieuwe.
Luuk84 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 12:19:
Ik vraag me af hoe jullie je spullen "stallen" in jullie tent? Werken jullie met kratjes, of hebben jullie andere mooie opbergsystemen? Zijn er bijvoorbeeld kratjes te koop die je kan gebruiken als ladekast als je ze stapelt?

Ik ben dus op zoek naar een mooi opbergsysteem, liefst niet te groot/zwaar, maar heb eigenlijk geen idee of zoiets bestaat, maar goede ideeën zijn ook welkom! Ik ben niet op zoek naar zo'n tentkast die je mee kan nemen :)
We hebben een aantal kratjes voor speelgoed, algemeen spul etc. En een boel losse tassen per persoon voor kleren gewoon in het slaapgedeelte.

En ik ben nog steeds van plan een Chuckbox te maken als keuken, met daarin alle benodigdheden om te kunnen koken (pannen, bestek, servies, wat kruiden en gaspit). Etenswaren zelf zitten in een afsluitbare krat en koelbox/kast.

Woensdag alles in het echie uitproberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Mijn vrouw kwam met een setje IKEA Skubb thuis die we kunnen ophangen aan de boogstokken of aan de 'kapstok' tussen de 2 boogstokken in. Vond het wel handig gevonden :P

https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00245880/

Sowieso heeft IKEA wel aardige dingetjes voor kamperen itt die overpriced meuk die je in de meeste kampeerwinkels ziet.

[ Voor 7% gewijzigd door vhal op 07-05-2018 14:33 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
vhal schreef op maandag 7 mei 2018 @ 14:31:
Mijn vrouw kwam met een setje IKEA Skubb thuis die we kunnen ophangen aan de boogstokken of aan de 'kapstok' tussen de 2 boogstokken in. Vond het wel handig gevonden :P
Dan wel hopen dat de stokken berekend zijn op al dat extra gewicht. Ik zou daar persoonlijk niet zo'n fan van zijn.

Ik kampeer zelf kleiner dan de gemiddelde kampeerder hier en heb een paar sporttassen.
1 voor kleding
1 voor kookspullen
etc etc.

[ Voor 14% gewijzigd door LordSinclair op 07-05-2018 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:14
Wij zijn na wat omzwervingen uitgekomen op:
-1 keukenkist (chuck box) met alle keukengerelateerde items en wat voedsel
-1 grote zwarte 80l kist met kleding voor 4 personen (verdeeld in kleinere "organizers") en een deel van de handoeken
-1 grote zware 80l kist met de rest van de handoeken, spellen, knutsel materiaal, boeken etc.
-1 Hangende organizer voor klein spul.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

LordSinclair schreef op maandag 7 mei 2018 @ 15:19:
[...]

Dan wel hopen dat de stokken berekend zijn op al dat extra gewicht. Ik zou daar persoonlijk niet zo'n fan van zijn.
Je moet er natuurlijk geen 100KG* in mikken maar als Falco al een eigen organizer heeft die je op dezelfde manier kan monteren, dan zal zo'n IKEA ding ook wel lukken. :+ Het enige verschil is dat die IKEA slechts 10€ kost en die van Falco €110,- :P

* = gewicht gebaseerd op niks, uit de lucht gegrepen

[ Voor 16% gewijzigd door vhal op 07-05-2018 15:30 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

LordSinclair schreef op maandag 7 mei 2018 @ 15:19:
[...]

Ik kampeer zelf kleiner dan de gemiddelde kampeerder hier en heb een paar sporttassen.
1 voor kleding
1 voor kookspullen
etc etc.
Wij staan nooit lang genoeg op 1 plek om dit ene probleem te laten zijn :D We hebben 1 koffer met kleding, die blijft in de auto, en 1 koffer met de rest en die gaat mee naar de tent. En alles wat we niet nodig hebben om te slapen, gaat met bedtijd weer terug die koffer in. En volgende dag wordt alles weer ingepakt en de volgende avond weer uitgepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:18
Heeft iemand ervaring met de Trigano Alpha GL?
Wij zijn ons aan het oriënteren op een andere vouwwagen voor volgend jaar.
Dit jaar gaan wij nog gewoon dapper verder met onze Alpenkreuzer Tempo.

Maar, wat wij tot nu toe gelezen en gezien hebben van de Alpha GL is wel erg interessant.
Nou hebben wij een Dometic 40L koelbox, welke zou moeten passen in het keukentje. Pluspunt.

CombiCamp hebben wij ook bekeken, maar op de een of andere manier lijkt de Trigano beter/mooier/iets.

Graag jullie mening / bevindingen.

De bedoeling is, dat als wij deze wagen aanschaffen (niet goedkoop tenslotte) voor minimaal 10 jaar te gaan gebruiken. En gezien wij nu al lekker vier weken staan te kamperen op een camping vlakbij ons werk, zullen wij de nieuwe wagen zeker gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Rudolf schreef op maandag 7 mei 2018 @ 11:28:
Ik zie hier de safari chef voorbij komen. Die heb ik vorig jaar gekocht. Maar dan zo eentje waar een gascartouche in gedraaid moet worden. Ik ben er wel tevreden mee. Ik had alleen gehoopt dat het gas iets beter af te regelen was. Nu is het namelijk: Bijna uit <-> vol gas met bijna niets er tussen. De draaiknop is heel gevoelig. Iemand meer hier ervaring mee?
Niet echt, ik heb die met gasfles en regel soms idd wel nog even de gasfles klein beetje bij... Ik had liever de gascartouche variant gehad achteraf bezien omdat de gasfles eigenlijk nooit leeg gaat in een kampeerseizoen (laat staan in 1 vakantie). Hoe is dat met die kleine busjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:18

franssie

Save the albatross

Sander schreef op maandag 7 mei 2018 @ 16:21:
[...]
<> Hoe is dat met die kleine busjes?
Als je de MSF-1a busjes bedoeld die gaan maar een aantal dagen(misschien 10 uur?) mee, zit niet zoveel gas in. Aan de andere kant kosten ze bij de Action ook niet veel (iets meer dan een euro, in de camping winkel zie ik ze wel voor 5 euro liggen).
Ik gebruik ze voor zo'n koffertoestel om buiten te koken, en met een stuk of 5 haal ik de twee weken wel (koffie zetten, om de dag koken gemiddeld naast de Cobb voor de groente en vlees/vis).

VWB ruimte scheelt het niet veel, het is wel veel lichter dan een gasfles. Maar soms moet je dus tijdens het koken een nieuw busje erin steken (en dus zo nu en dan controleren of de boel nog brandt als je er een licht busje instopt).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
Sander schreef op maandag 7 mei 2018 @ 16:21:
[...]

Niet echt, ik heb die met gasfles en regel soms idd wel nog even de gasfles klein beetje bij... Ik had liever de gascartouche variant gehad achteraf bezien omdat de gasfles eigenlijk nooit leeg gaat in een kampeerseizoen (laat staan in 1 vakantie). Hoe is dat met die kleine busjes?
Afgelopen zomer 2 cartridges meegenomen. Ze gaan best snel op. We hadden er 1 leeg en 1 schat ik nog 2/3e vol. Bijna dagelijks gebruikt, 2 weken lang. Maar ik vind het wel handig, hoef niet met de gasfles de sjouwen, die kan mooi in de bermkeuken blijven staan.

[ Voor 8% gewijzigd door Rudolf op 07-05-2018 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Wij hebben allebei een keer gehuurd jaren geleden.

De trigano is in hoofdlijnen een kopie van de combicamp. Het was toen 1 van de eerste series, met nogal wat verschilllende kwaliteits issues.
Naden, lekkage bij de keuken. Net iets minder in onze ogen.

De combicamp country was op een aantal van die plekken kwalitatief iets beter, maar had weer andere rare zaken. Vooral kuipzeil en luifels was nogal " eraan geplakt".
Af en toe veranderen ze de accesoires, terwijl nog wel ritsen voor de oude type bleven zitten.

Recente modellen, geen ervaring mee. Ik ga ervanuit dat je met allebei super vakanties gaat hebben. Zoveel verschil zat er niet in.
Ruerd Jan schreef op maandag 7 mei 2018 @ 15:51:
Heeft iemand ervaring met de Trigano Alpha GL?
Wij zijn ons aan het oriënteren op een andere vouwwagen voor volgend jaar.
Dit jaar gaan wij nog gewoon dapper verder met onze Alpenkreuzer Tempo.

Maar, wat wij tot nu toe gelezen en gezien hebben van de Alpha GL is wel erg interessant.
Nou hebben wij een Dometic 40L koelbox, welke zou moeten passen in het keukentje. Pluspunt.

CombiCamp hebben wij ook bekeken, maar op de een of andere manier lijkt de Trigano beter/mooier/iets.

Graag jullie mening / bevindingen.

De bedoeling is, dat als wij deze wagen aanschaffen (niet goedkoop tenslotte) voor minimaal 10 jaar te gaan gebruiken. En gezien wij nu al lekker vier weken staan te kamperen op een camping vlakbij ons werk, zullen wij de nieuwe wagen zeker gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Onze Trigano Odyssee is prima, ritsen, doek ed allemaal degelijke kwaliteit. In 2015 nieuw gekocht en nog geen issues mee gehad. De Alpha heb ik in de showroom wel eens bekeken erg mooie vouwwagen, is het topmodel van Trigano en dat zie je in de afwerking ed van de keuken, ingebouwd stopcontact etc.

Overigens zou ik de Alpha niet nemen als je kinderen hebt of wilt krijgen. De Alpha is imho echt een 2 persoons vouwwagen, heb je zo staan maar is een stuk kleiner dan een Odyssee.

Overigens is de Alpha echt geen kopie van Combicamp, bijna elk merk heeft verschillende soorten vouwwagens: dubbelklapper, enkelklapper en enkelklapper met vaste deksel. Zo kun je ook stellen dat elke dubbelklapper een kopie is.

@Ruerd Jan ben je al bij ee. Van de Trigano dealers geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-04 20:20

backupdevice

Boeh!

Alles in plastic kratten en dan in het bagage gedeelte van de tent . Wij hebben een Zeearend 6 dus ruimte zat. Al het andere gaat in de bagage wagen :)

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:18
@djiedjee Dank voor je reactie, misschien gaan wij ook nog wel over tot huur. Het is wel de beste methode om erachter te komen. Het is alleen jammer dat wij dus al een vouwwagen hebben staan.

Hoe dan ook, wij zullen zeker nog wel wat gaan vergelijken.

@Chaoss Ja, wij zijn al bij een dealer geweest. Vouwwagenspecialist in Boxtel. Maar, alleen neuzen en niet handelen. Daar is het naar onze mening nog te vroeg voor. Wij gaan dit jaar gewoon lekker met de AK op pad.

Ik ben nog wel even op zoek geweest naar de Odyssee, maar die komt mij niet zozeer als ruimer over. En juist het snel opzetten van de Alpha is voor ons interessant. Even snel een weekend weg. Daarbij, de Alpha kan een zijtentje aan gezet worden, wat ons inziens prima geschikt is voor een kind (mocht het zover komen). Maar het klopt, als je de Alpha koopt zoals deze standaard geleverd word, dan is het een pure 2 persoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Odyssee heeft 2x 2-persoons bedden dus is in datopzicht al groter :+ en bij de Odyssee Klapt de voortent mee dus zet je in de basis al een grotere tent op. Bij de Alpha heb je alleen dat gedeelte boven de klep. Je kunt er nog een extra voortent aanbouwen maar dat is allemaal weer extra handwerk.

Maar als je geen kinderen in de tent hebt dan is de Alpha een hele mooie optie. Als mijn kinderen over tig jaar in een eigen tentje willen dan ruil ik mijn Odyssee ook in voor een Alpha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djiedjee
Destijds hebben we de alpha en de combicamp met 2 kinderen gebruikt.
Voor het rondtrekken of een enkele overnachting met een luchtbed op de klep, als we wat langer stonden een los tentje voor de kinderen.
Alhoewel ik het ook eigenlijk een 2 persoons vouwwagen vind, ging het met z'n vieren uitstekend. Met zo'n zijtent helemaal OK.

Rondtrekken gaat echt supersnel, in en uitklappen is heel snel geregeld. De meeste tijd gaat zitten in rommel opruimen, afwassen, ontbijten etc.

Wel even opletten dat volgens mij de combicamp country (hoog bed) destijds niet in te klappen was inclusief voorluifel en zijtent. Alles wat je los moet maken en opbergen kost weer extra tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

franssie schreef op maandag 7 mei 2018 @ 16:38:
[...]

Als je de MSF-1a busjes bedoeld die gaan maar een aantal dagen(misschien 10 uur?) mee, zit niet zoveel gas in. Aan de andere kant kosten ze bij de Action ook niet veel (iets meer dan een euro, in de camping winkel zie ik ze wel voor 5 euro liggen).
Ik gebruik ze voor zo'n koffertoestel om buiten te koken, en met een stuk of 5 haal ik de twee weken wel (koffie zetten, om de dag koken gemiddeld naast de Cobb voor de groente en vlees/vis).

VWB ruimte scheelt het niet veel, het is wel veel lichter dan een gasfles. Maar soms moet je dus tijdens het koken een nieuw busje erin steken (en dus zo nu en dan controleren of de boel nog brandt als je er een licht busje instopt).
Daar moet ik mij ook eens op gaan oriënteren wat betreft koken op gas. Om nou met zo'n 5KG groenegasfles te gaan zeulen is ook weer zo iets als ruimte een dingetje is. Zelf dacht ik aan een kofferstelletje met 2 pitten en eventueel een Cadac/CG Safarichef/Partygrill achtig iets. Dan kom je wel redelijk uit qua gewicht en verbruik als je dit combineert met gascartouches of zo’n R-serie fles

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Tusk schreef op maandag 7 mei 2018 @ 10:59:
Wij hebben een gaslamp (die draai je op zo'n Campingaz fles) en dat werkt best goed.
Of muggen nou op licht of CO2 afkomen: gaslamp heeft het allebei en als ze te dichtbij komen verbranden ze. Liggen er altijd wel wat onder de lamp. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
vhal schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 10:10:
[...]

Daar moet ik mij ook eens op gaan oriënteren wat betreft koken op gas. Om nou met zo'n 5KG groenegasfles te gaan zeulen is ook weer zo iets als ruimte een dingetje is. Zelf dacht ik aan een kofferstelletje met 2 pitten en eventueel een Cadac/CG Safarichef/Partygrill achtig iets. Dan kom je wel redelijk uit qua gewicht en verbruik als je dit combineert met gascartouches of zo’n R-serie fles
Ik ben juist wel voor zo'n groene fles gegaan en dan ook alles op gas, ook de koelkast. Scheelt weer een elektra-aansluiting op de camping.
En zo'n fles vullen kost maar €15,-

Maar we hebben dan ook een aanhangertje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:14
vhal schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 10:10:
[...]

2 pitter en die kleine flesjes? Ga je snel doorheen.
Ook ik moet ruimte bekijken maar gebruik echt zo'n 5kg flesje. Zo'n klein groen ding. Past heel mooi achter mijn stoel tijdens het rijden en de prijs is toch echt wel een heel groot verschil met die kleine cartridges. Maar al sik met tent/rugzak ga, dan heb ik zo'n leuk brandertje van ali-expres en zo'n afschroefbare cartridge. En doe ik er echt wel een dag of 10 mee, dagelijks tijdens avondeten gebruiken.
Pagina: 1 ... 23 ... 247 Laatste