Leuke discussie!
Wij gaan met 2 personen met een (4,30 m 4 persoons)caravan achter de Octavia station. Wat in ieder geval meegaat:
- Absorptie-koelbox, voor de drank (ik wil wel een koud (Speciaal-)bier, en kunnen kiezen waar ik trek in heb),
- Koelkast in de caravan voor eten en zuivel,
- Koelbox met Peltier element, dus 20 graden onder omgeving (omdat het kan, en ik hem toch al had), daar kan wat chocola in, en is ook handig als we een dag weggaan. (Kunnen we ook verder van de camping boodschappen doen en het spul een tijd koel houden...)
- Espresso (half-)automaat, als ik op vakantie ben heb ik eindelijk tijd om 's ochtends een top-cappuccino te maken bij het ontbijt.
- 47 CM Weber, in mijn vakantie heb ik eindelijk tijd om spareribs 6 uur op de BBQ te leggen (Met PID controller, dus ik kan tussendoor best een paar uurtjes weg

),
- Kookspullen, denk aan BBQ-boeken, messenblok, 2 Kratten vol BBQ spullen,
- En omdat ik dit jaar met mijn zus uit Australië en haar dochters naar Frankrijk en Spanje ga, twijfel ik of ik mijn ijsmachine mee zal nemen (60*40*40 cm, ca 30 kg...), maar ik denk dat mijn betere helft dan gaat protesteren
Ik heb wel expres een caravan gekocht met redelijk laadvermogen (>350 kg), en de voortent en de absorptie-koelbox reizen in de auto, vooral in verband met de verhouding auto<-->caravan gewicht.
Mijn motto op vakantie is genieten, en daar dragen bovenstaande zaken echt wel aan bij. Zijn ze nodig? Nee, ik kan ze stuk voor stuk thuislaten, scheelt zo 150 kg bagage, en dan heb ik nog steeds een prima vakantie. Maar waarom zou ik?
Overigens denk ik volgend jaar eens een weekje met de motor te gaan kamperen, dus dan moet ik wat selectiever zijn. Hoewel ik ook een aanhangertje voor achter de motor heb