[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 22 ... 277 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:21
vhal schreef op woensdag 4 april 2018 @ 08:48:
[...]

:+

als in, type, merk enz zodat je die gewoon on-line kan bestellen zonder dat je in zo'n chaoswinkel rond te hoeft te lopen waar 100 pannen naast elkaar staan. Toevallig waren wij 2e Paasdag bij de OutdoorXL maar wat een chaos was dat. :X
Veel te veel. Afhankelijk materiaal, wat je wilt uitgeven, wat je nodig hebt en meer van dat spul. Veel onlinewinkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
vhal schreef op woensdag 4 april 2018 @ 08:48:
[...]

:+

als in, type, merk enz zodat je die gewoon on-line kan bestellen zonder dat je in zo'n chaoswinkel rond te hoeft te lopen waar 100 pannen naast elkaar staan. Toevallig waren wij 2e Paasdag bij de OutdoorXL maar wat een chaos was dat. :X
Ik heb dit setje, maar dan met Tefal-logo erop. Verder exact hetzelfde:
https://m.perrysport.nl/p...Cc2kQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
Maar zulk spul is inderdaad in allerlei soorten en maten te koop.

Edit: als je niet van dat soort chaoswinkels houdt, waarom ga je er dan in hemelsnaam.op tweede paasdag naar toe :?

[ Voor 6% gewijzigd door dreamscape op 04-04-2018 09:36 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:49

vhal

ಠ_ಠ

dreamscape schreef op woensdag 4 april 2018 @ 09:35:
[...]

Edit: als je niet van dat soort chaoswinkels houdt, waarom ga je er dan in hemelsnaam.op tweede paasdag naar toe :?
Chaos in de zin van 'overal staat wat' en grotendeels zonder prijsbestickering. Niet zo zeer om de bezoekers :P Om maar een klein voorbeeld te noemen, de campingstafels stonden apart opgesteld maar een groot gedeelte van het assortiment stond ook weer in de diverse tenten verstopt.

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
vhal schreef op woensdag 4 april 2018 @ 09:48:
[...]

Chaos in de zin van 'overal staat wat' en grotendeels zonder prijsbestickering. Niet zo zeer om de bezoekers :P Om maar een klein voorbeeld te noemen, de campingstafels stonden apart opgesteld maar een groot gedeelte van het assortiment stond ook weer in de diverse tenten verstopt.
Tip. Ga naar een outdoorzaak met kennis. Bijv. Bever zit zo ongeveer door heel het land. Kunnen ze je goed helpen.
Plekken als Decathlon, outdoor XL ed, naar toe als je zelf precies weet wat je wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:57

Wailing_Banshee

You're Next

vhal schreef op woensdag 4 april 2018 @ 08:26:
[...]
Klinkt handig, welke zijn dit?
Die hebben wij al jaren. Ooit gekocht toen we voor het eerst gingen kamperen (ergens in '97).

Ook iets als deze (link is beter dan die van @dreamscape), maar dan wat kleiner en ook van Tefal.
https://www.obelink.nl/bo...set-trekking-5-delig.html

3 pannetjes, deksel en greep.

Je hebt ze blijkbaar ook een maatje groter:
https://www.obelink.nl/bo...set-trekking-7-delig.html

Maar wij zijn maar met z'n tweetjes, en hebben maar 1 pitje om op te koken :p

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:01
maartend schreef op woensdag 4 april 2018 @ 09:51:
[...]

Tip. Ga naar een outdoorzaak met kennis. Bever zit zo ongeveer door heel het land. Kunnen ze je goed helpen.
Plekken als Decathlon, outdoor XL ed, naar toe als je zelf precies weet wat je wilt hebben.
Of Zwerfkei in Woerden, veel aanbod.

Wat betreft pannetjes e.d. ben ik helemaal fan van de Sea to Summits X-pots:

Afbeeldingslocatie: http://static.materialicious.com/images/x-pot--by-sea-to-summit-o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.twisted-throttle.net/media/catalog/product/cache/2/image/28496d0a14ec004b76332fd2427e3099/s/t/sts.584-32_set.web1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://50campfires.com/wp-content/uploads/2015/04/seatosummit2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.bivouac.co.nz/media/catalog/product/cache/1/thumbnail/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/s/t/sts_x-potkettle-use-130-41_3_hires.jpg

Ok, het kan nog lichter, maar opgevouwen kan er in een pan nog een keteltje, met daarin 2 mokken en dan is het geheel nog steeds maar een paar cm hoog.

Vooral het fluitketeltje is geniaal: er past precies genoeg water in om 2 maaltijden mee te verwarmen (van dat droogvoer (mijn tip: Real Turmat) en je heb dan nog precies genoeg water over voor 2 kopjes koffie _/-\o_

[ Voor 30% gewijzigd door Hopjesvla79 op 04-04-2018 10:04 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Nu online
Die grotere set is dezelfde als uit mijn link, maar inderdaad weer net iets goedkoper. Daarvan heb ik dus de bruine versie met Tefal-logo.

Ik moet eens kijken of dat handgreepje los te koop is. Daarvan zou ik best een tweede exemplaar willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

dreamscape schreef op woensdag 4 april 2018 @ 10:06:
[...]

Die grotere set is dezelfde als uit mijn link, maar inderdaad weer net iets goedkoper. Daarvan heb ik dus de bruine versie met Tefal-logo.
De 5-set is groen :D

@Hopjesvla79 ja, we hebben daar naar zitten kijken toen we 2 jaar geleden eens besloten een aantal dingen te gaan vervangen (het meeste wat wij hadden kwam uit '97 en '99). Maar die tefal pannetjes van ons zijn gewoon nog te goed, zit nog geen krasje op (aan de binnenkant). Dus dat vonden we zonde om te vervangen (bestek hebben we wel vervangen, we waren al een tijdje één mes kwijt). En die pannetjes nemen ook niet zo heel veel ruimte in, omdat we de binnenste pan altijd vullen met andere dingen (de ideale plek om het flesje met olie te bewaren, kan het niet stuk gaan!)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Refro schreef op woensdag 4 april 2018 @ 08:18:
[...]

10 dagen Leistert Roggel 4 personen (half juli)
Huisje E1238
Kampeerplaats E555

14 dagen de Krim Texel 4 personen (half juli)
Huisje E2420
Kampeerplaats E555

Zeker voor dat laatste geval kun je heel wat kampeerspullen kopen. Zelf zijn we in deze overtuiging ook weer opnieuw met kamperen begonnen. Maar ook dit is uiteraard minder rooskleurig doordat er toch meer en duurdere spullen als verwacht zijn aangeschaft.
Wij waren in verleden gemiddeld tussen de €2000-€3000 kwijt voor 2 weekjes een huisje met 5 personen.

Als ik nu kijk naar totale investering zit ik op € 2049,00 voor tent (€1400) en alle kampeerspullen. Maar je moet gewoon je ogen open houden en goed vergelijken.

Ik heb veel op marktplaats en bij de kringloop gekocht. Kringloop is echt veel te vinden.

€3,50 pannenset, 4 pannen en koekenpan, keer in de vaatwasser en schoon
€3,00 keukenkast, nieuw in de doos 8)7
€10,00 twee standenstoelen, zo goed als nieuw
€15,00 mepal servies, 6 delig, grote borden, kleine borden, koffiekopjes, bakjes

Begroting was gemaakt op €2500,00 maar dat is een stukje lager geworden :*)

Alleen slaapmatten heb ik niet op bezuinigd. Die waren € 180,00 voor twee stuks.

Als ik dan kijk naar camping zijn wij nu €720,00 kwijt voor twee weken in hoogseizoen. Dus tent en kampeerspullen hebben wij er zo uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:42

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Alles kan uit, hangt wel vanaf hoe je kampeert, wanneer je een camper koopt van 40k dan is de terugverdien tijd wat langer :P

Dat jaar ben ik geloof ik 750 kwijt voor 2,5week. Vorig jaar in Tsjechië was ik 575,- kwijt ook voor 2,5 week. Dat is stukken goedkoper dan een huisje in het hoogseizoen en dan zit ik ook nog eens liever in een tent/vouwwagen dan een huisje.

Voorheen deden we wel eens van die rent-a-tent dingen, handig maar kost ook zo 1500 euro voor 2 weken.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Hopjesvla79 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 09:59:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ok, het kan nog lichter, maar opgevouwen kan er in een pan nog een keteltje, met daarin 2 mokken en dan is het geheel nog steeds maar een paar cm hoog.

Vooral het fluitketeltje is geniaal: er past precies genoeg water in om 2 maaltijden mee te verwarmen (van dat droogvoer (mijn tip: Real Turmat) en je heb dan nog precies genoeg water over voor 2 kopjes koffie _/-\o_
Bever was ook maar een ideetje. Zwerfkei is ook kneitergoed. Demmeni, meer van dat spul

En ja, dat S2S is echt geweldig. Maar dan betaal je ook wel wat, maar de kwaliteit. Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:39

backupdevice

Boeh!

vhal schreef op woensdag 4 april 2018 @ 08:11:
[...]

Landal Sluftervallei, kamperen met de 'luxe' van een bungalowpark (lees: Bollo :+ )

[...]

Dat is wel waar. Ik heb helaas geen trekhaak voor mijn auto dus alles moet mee in de auto (Megane Estate) en de dakkoffer. Het maakt je wel selectief in de keuzes om bepaalde zaken wel/niet mee te nemen. Last resort is om met 2 auto's te gaan :+

Gelukkig is er best veel te verkrijgen wat lichtgewicht is en handzaam. Al blijven de tafels/stoelen en iets van een koelkast/box wel lomp qua grootte. Met name die laatste is wel een dingetje...

[...]

Toevallig hebben wij gisteren even met Bax hierover gebeld, die 100€ is nu helaas 150€ waar je een splitsbare 4p kan kiezen. Het tussenschot schijnt dun te zijn waardoor de kinderen elkaar nog steeds kunnen zien. Onze kinderen zijn 2 en 4 en die zijn wel toe aan hun eigen cabine.
De kinderen kunnen elkaar niet zien hoor .

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik heb 2 dames van (bijna) 3 en 6 en in de mei vakantie gaan we ze juist voor het eerst samen laten slapen op het 2 persoonsbed van de vouwwagen.

Tot nu toe sliep de jongste in een campingbedje in de zijcabine, nadeel is dat dit met name in de meivakantie vrij koud is. Scheelt ook weer ruimte dat ik het campingbedje thuis kan laten, ander voordeel is dat we de zijcabine voor opslag kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Nu online
Chaoss schreef op woensdag 4 april 2018 @ 23:35:
Ik heb 2 dames van (bijna) 3 en 6 en in de mei vakantie gaan we ze juist voor het eerst samen laten slapen op het 2 persoonsbed van de vouwwagen.
Bij ons slapen de oudste en jongste in apart tentje. Middelste (schijterd :+ ) slaapt bij ons in de tent. In huisje slapen er ook altijd 2 bij elkaar op de kamer. Eerste nacht is altijd even "wennen", maar daarna slapen ze gewoon. Scheelt ook dat oudste en jongste op ander tijdstip normaal naar bed gaan.

Nog even een vraag aan de tent kampeerders. Wat gebruik je als grondzeil onder de tent? Onze tent heeft een vast kuipzeil, maar wil daaronder nog een grondzeil leggen. Ik zat te denken aan een bouwzeil. Dat is het goedkoopste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Chaoss schreef op woensdag 4 april 2018 @ 23:35:

Tot nu toe sliep de jongste in een campingbedje in de zijcabine, nadeel is dat dit met name in de meivakantie vrij koud is. Scheelt ook weer ruimte dat ik het campingbedje thuis kan laten, ander voordeel is dat we de zijcabine voor opslag kunnen gebruiken.
Wij willen in de meivakantie ook voor het eerst op pad met de vouwwagen en kleine (van 1). Ik vroeg me idd ook al of hoe dat zou gaan met temperatuur in campingbedje. Hoe losten jullie dit op? Winterslaapzak en evt nog wat onder het bedje leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Highfive95 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 09:17:
[...]
Nog even een vraag aan de tent kampeerders. Wat gebruik je als grondzeil onder de tent? Onze tent heeft een vast kuipzeil, maar wil daaronder nog een grondzeil leggen. Ik zat te denken aan een bouwzeil. Dat is het goedkoopste.
Van die kneitergoedkope dunne doorzichtige plastic afdekzeilen als je je woonkamer gaat verven van de Action.
Na gebruik weggooien.
Maar let wel op, meerdere campings houden er niet van als je dat soort spul onder je tent kiepert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Nu online
maartend schreef op donderdag 5 april 2018 @ 09:22:
[...]
Van die kneitergoedkope dunne doorzichtige plastic afdekzeilen als je je woonkamer gaat verven van de Action.
Na gebruik weggooien.
Maar let wel op, meerdere campings houden er niet van als je dat soort spul onder je tent kiepert.
Hier zat ik ook aan te denken echter als het een beetje waait is het een ramp om zo'n dun stukje plastic op zijn plaats te houden. Zo'n bouwzeil kun je makkelijk vastzetten doordat er oogjes inzitten. Daarbij kost een stukje bouwzeil maar iets van €15,00 voor 4 x 5 meter. En is ook nog eens handig als je gaat klussen :*)

Dat niet mag van camping had ik ook gelezen. Maar wat is het verschil met een Bysonil kuipzeil dat aan mijn tent zit? Maakt toch geen verschil als hier nog een bouwzeil onder ligt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:53

JanB

Het ken rotter !!!

[...]

Bij ons slapen de oudste en jongste in apart tentje. Middelste (schijterd :+ ) slaapt bij ons in de tent. In huisje slapen er ook altijd 2 bij elkaar op de kamer. Eerste nacht is altijd even "wennen", maar daarna slapen ze gewoon. Scheelt ook dat oudste en jongste op ander tijdstip normaal naar bed gaan.

Ik gebruik worteldoek onder onze Karsten met vast kuipzeil. Het voordeel hiervan is dat het water er doorheen kan. Er blijft dan geen water tussen het doek en kuipzeil staan. Kost weinig en gaat jaren mee.

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Nu online
Worteldoek is inderdaad een betere optie. Dan blijft inderdaad het water er niet tussen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Highfive95 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 09:29:
[...]

Hier zat ik ook aan te denken echter als het een beetje waait is het een ramp om zo'n dun stukje plastic op zijn plaats te houden. Zo'n bouwzeil kun je makkelijk vastzetten doordat er oogjes inzitten. Daarbij kost een stukje bouwzeil maar iets van €15,00 voor 4 x 5 meter. En is ook nog eens handig als je gaat klussen :*)

Dat niet mag van camping had ik ook gelezen. Maar wat is het verschil met een Bysonil kuipzeil dat aan mijn tent zit? Maakt toch geen verschil als hier nog een bouwzeil onder ligt?
Paar steentjes op leggen of schoenen en klaar is Klara.
En waarom het niet mag? Geen idee. Mogelijk verstikt het nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wij gebruiken ook altijd dat goedkope plastic van de Action. De reden dat wij een wegwerpzeil gebruiken is dat in sommige landen nogal een klei-achtige ondergrond is waardoor het echt een smeerboel wordt zodra je herbruikbaar zeil schoon gaat maken. En het scheelt ook nog ruimte in de auto.

Op sommige campings hebben ze het liever niet inderdaad, maar ik zie ook geen verschil met het grondzeil van de tent.

Bij niet doorlaatbaar plastic is het natuurlijk wel van belang dat het niet zichtbaar is, zodat er geen water bij kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:51
Waarom het niet mag is waarschijnlijk omdat iedereen die rommel dumpt als ze vertrekken en afval ophalen is een dure aangelegenheid. Daarnaast ook niet heel erg milieubewust.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Daar heb je een punt, als je ziet wat er soms bijvoorbeeld aan complete tuinsets bijvoorbeeld wordt weggegooid :o Dan is zo'n dun plasticje bijna niets (op te vouwen tot 25x25x1 cm)
Maar ook hoeveel postpakketten bezorgd worden op de camping...

Het milieubewuste aspect is natuurlijk een hele discussie apart en ook een keuze die je daarin maakt.

[ Voor 10% gewijzigd door Cheesy op 05-04-2018 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Sander schreef op donderdag 5 april 2018 @ 09:20:
[...]

Wij willen in de meivakantie ook voor het eerst op pad met de vouwwagen en kleine (van 1). Ik vroeg me idd ook al of hoe dat zou gaan met temperatuur in campingbedje. Hoe losten jullie dit op? Winterslaapzak en evt nog wat onder het bedje leggen?
Wij hebben altijd een isoleermatje (van dat alu spul) IN het campingbedje onder de matras, dan met een dikke pyjama in zo'n winter slaapzaak en dan nog dekens over. Toen mijn dochtertje een half jaar oud was gingen we ook al kamperen had ze ook nog een muts op in bed :+
[...]

Ik gebruik een soort van worteldoek: Besteld bij deze toko
Is dus ademend waardoor je grondzeil wel nat wordt en afhankelijk van de ondergrond een beetje vies. Met het ergste vuil wordt wel tegen gehouden.

Zomers staan wij altijd 2,5 week op 1 plek en dan wil je geen plastic of dicht zeil. Als het flink regent komt daar water tussen en als je vervolgen weer in 25 graden zon staat zit je de rest van je vakantie in de rioollucht. :r

Ik heb een groot stuk van dat worteldoek en dat koste me 20-25 euro, was van plan het 1-2 seizoenen te gebruiken, maar inmiddels gebruik ik het al 4 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krysa
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 19:21
Hopjesvla79 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 09:59:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Inderdaad geniaal! Ik wist van het bestaan totaal niet af en ben toch redelijk vaak in outdoorwinkels te vinden |:(
Gaat dit ook goed i.c.m. een Coleman benzine brander? Deze wordt namelijk echt heel heet dus misschien dat de silicone wanden daardoor verbranden.

Het fluitketeltje is bij mij simpelweg een Jetboil MiniMo :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

* Orion84 gebruikt al jaren dezelfde lap zwart landbouw plastic. Expres voor een wat zwaardere kwaliteit gekozen dan het typische wegwerpfolie dat eerder werd aangehaald. Ten eerste beschermt dat het dunne kuipzeil van mijn tentje wat meer en ten tweede kan je het hergebruiken. Tevens heeft die lap al meerdere keren dienst gedaan als tent tijdens wildkamperen.

Wat ik echter wel eens begrepen heb is dat in sommige plasticfolies weekmakers (en andere stofjes) zitten die je grondzeil aan kunnen tasten. Ik geloof dat dat met name op ging voor PVC en niet/minder voor PE.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Krysa schreef op donderdag 5 april 2018 @ 10:48:
[...]

Inderdaad geniaal! Ik wist van het bestaan totaal niet af en ben toch redelijk vaak in outdoorwinkels te vinden |:(
Gaat dit ook goed i.c.m. een Coleman benzine brander? Deze wordt namelijk echt heel heet dus misschien dat de silicone wanden daardoor verbranden.

Het fluitketeltje is bij mij simpelweg een Jetboil MiniMo :>
geen idee, ik heb een MSR Whisperlite benzinebrander maar die nog niet gebruikt in combinatie met deze sinds ik een MSR pocketrocket 2 (en als rerserve een MSR Superfly) heb. Van belang is dat de vlammen niet langs de zijkant komen en dus het silicone raken, zolang dat niet gebeurd zit je denk ik wel goed met je Coleman.

Die Jetboils zijn trouwens ook erg mooi idd!

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 16:39

backupdevice

Boeh!

maartend schreef op donderdag 5 april 2018 @ 09:22:
[...]

Na gebruik weggooien.
Ik gebruik zeil wat geen weekmakers heeft . Dit kan namelijk je grondzeil aantasten

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
backupdevice schreef op donderdag 5 april 2018 @ 12:34:
[...]

Ik gebruik zeil wat geen weekmakers heeft . Dit kan namelijk je grondzeil aantasten
Ik zelf ook niet meer bedenk ik me net. Heb een passende footprint.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Voronwë
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:36
Ik gebruik ook een worteldoek.
Volgens mij hebben we deze discussie eerder gehad in dit topic...

Conclusie van toen was:
- Weekmakers onderdoek zijn slecht voor grondzeil
- Gras onder grondzeil gaat rotten en stinken bij langere verblijftijd. Worteldoek ademt en voorkomt dat rottingsproces.

[ Voor 15% gewijzigd door Voronwë op 05-04-2018 14:32 ]

Around here, something radiates. (Counting Crows)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Laatst online: 18:41

Sabbi

je denkt aan mij.

Voronwë schreef op donderdag 5 april 2018 @ 14:32:
Ik gebruik ook een worteldoek.
Volgens mij hebben we deze discussie eerder gehad in dit topic...

Conclusie van toen was:
- Weekmakers onderdoek zijn slecht voor grondzeil
- Gras onder grondzeil gaat rotten en stinken bij langere verblijftijd. Worteldoek ademt en voorkomt dat rottingsproces.
Wacht, als ik een worteldoek onder m'n kuipzeil leg, gaat het gras dan minder naar de kloten? Is opzich wel iets wat ik wil proberen als het echt scheelt, maar zoveel kan dat toch niet schelen voor lucht/licht als je er ook nog een kuipzeil op hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voronwë
Jep, doordat er water en ietsje meer lucht bij kan gaat het minder snel rotten. Helpt niet tegen 3 weken lang staan, maar een weekje is goed vol te houden. Daarbij trekt de rottingslucht minder snel in je eigen grondzeil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hopjesvla79 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 11:03:
[...]

Van belang is dat de vlammen niet langs de zijkant komen en dus het silicone raken, zolang dat niet gebeurd zit je denk ik wel goed met je Coleman.
Als dat dezelfde tweepits-Coleman is die ik heb is dat nog een uitdaging. Het heeft de neiging - vooral op de primaire brander - nogal lomp te zijn.

Keerzijde: het verwarmt echt fantastisch. Anderhalve week terug nog catering op huwelijksreceptie op locatie zonder electra of gas mee gedaan :D

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krysa
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 19:21
dion_b schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 22:39:
[...]

Als dat dezelfde tweepits-Coleman is die ik heb is dat nog een uitdaging. Het heeft de neiging - vooral op de primaire brander - nogal lomp te zijn.

Keerzijde: het verwarmt echt fantastisch. Anderhalve week terug nog catering op huwelijksreceptie op locatie zonder electra of gas mee gedaan :D
Klopt ik heb twee soorten Coleman branders: de Feather en de tweepits (koffertje).
De Feather is nadat hij goed opgewarmd is echt prima te controleren, maar zoals je zelf aangeeft moet je bij de tweepitter echt in de buurt blijven.
De branders zijn nogal zwaar geschut, dus ik ben in dit geval voor een wat lichtere oplossing gegaan om snel water te kunnen koken. Afgelopen zaterdag tijdens het hiken noodles in een beker en een koffie uit de Nanopresso :)
Wanneer ik ga bivakkeren kom ik met een beetje kokend water al een heel eind en is een Coleman en een apart keteltje toch te veel ruimte in de rugtas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Van het weekend gekampeerd. Best fris, maar toch lekker. En gelijk twee tenten uit kunnen proberen.
De Waard Zeekoet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UfAypf513NmXVBe0yAjBKibE/full.jpg

De Waard Koningsstern:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nzS8bUNRR1OfSRf7ddBXJ9qi/full.jpg

De Zeekoet is alweer verkocht, de Koningsstern beviel beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Jelte schreef op maandag 9 april 2018 @ 16:00:
Van het weekend gekampeerd. Best fris, maar toch lekker. En gelijk twee tenten uit kunnen proberen.
De Waard Zeekoet:
[afbeelding]

De Waard Koningsstern:
[afbeelding]

De Zeekoet is alweer verkocht, de Koningsstern beviel beter :)
Waarom? Heb niet heel veel verstand van dat soort tenten, ben meer een koepeltjesvrouw, maar ze zien er behoorlijk hetzelfde uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Wailing_Banshee schreef op maandag 9 april 2018 @ 16:05:
[...]

Waarom? Heb niet heel veel verstand van dat soort tenten, ben meer een koepeltjesvrouw, maar ze zien er behoorlijk hetzelfde uit!
Heb je vaker bij hetzelfde merk ;) Afgaan of de foto's zie ik dat bij de onderste de luifel ook afsluitbaar is. Overigens heb ik het voordeel een De Waard tov een degelijke koepel of tunneltent ook nooit begrepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Wailing_Banshee schreef op maandag 9 april 2018 @ 16:05:
[...]

De Zeekoet is een lichtgewicht tent met een losse binnentent en buitentent. De buitenten is inderdaad afsluitbaar.
De Koningsstern is een 'normaal' model De waard. Dus zwaar! Maar met vaste kuipzeil etc.

En dat ze er hetzelfde uitzien is de reden dat ik ze allebei heb gekocht en uitgeprobeerd.

En wat is beter aan een de waard boven een degelijke koepeltent? Mooier ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Jelte op 09-04-2018 16:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Refro schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 07:41:
Een Bardani is gewoon een goede middenklasser. Absoluut een goede tent maar mist in vergelijking met de top (De Waard, Falco/Baco, Karsten) net wat duurzaamheid en een aantal goed doordachte details.

Maar overal kan in productie wat misgaan. Heb het zelf met onze Falco gehad en op het de Waard forum staan ook legio voorbeelden. Dat het fout gaat is vervelend maar hoe het wordt opgelost is belangrijker. In ons geval is het gewoon netjes en redelijk snel opgelost.

Zelf vindt ik de Karsten tunneltenten ook erg mooi. Al weet ik niet of ze na de brand nog een beetje leuke levertijden hebben.
Kan je hier lezen http://www.karstentravels...sten-tenten-in-productie/

Samenvatting:

Karsten Opblaastent:
220, 280, 300, 350 vanaf 1 juni*
240, 260, 380 winter 2018

Karsten Tunneltent
Opera vanaf 1 juni
Lacerta vanaf 1 juni
2800 winter 2018
3600 winter 2018

* LET OP! Alleen in de kleuren Donkerbeige, Donkerblauw en Zeegroen
Staalgrijs, Donkergroen en Bordeaux weer leverbaar vanaf de winter 2018.

[ Voor 4% gewijzigd door aReaRe op 09-04-2018 17:21 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:56
Wat vinden jullie beter als bagagewagen, een Saris Grande Campioni of een Gookar?

Verschil in maat is er nauwelijks, beide met 13inch goede banden. Gookar is volledig staal, Saris niet. De Gookar heeft een reservewiel, de Saris niet.

Prijs hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Malandro schreef op maandag 9 april 2018 @ 21:27:
Wat vinden jullie beter als bagagewagen, een Saris Grande Campioni of een Gookar?

Verschil in maat is er nauwelijks, beide met 13inch goede banden. Gookar is volledig staal, Saris niet. De Gookar heeft een reservewiel, de Saris niet.

Prijs hetzelfde.
Dan zou ik de Gookar kiezen. Net iets steviger en solider. Als hij goed rolt, maakt het extra gewicht nihil verschil tijdens het rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
HerZon schreef op maandag 9 april 2018 @ 21:34:
[...]

Dan zou ik de Gookar kiezen. Net iets steviger en solider. Als hij goed rolt, maakt het extra gewicht nihil verschil tijdens het rijden.
Bedankt, daar dacht ik ook aan. Vergeet wel wat te vermelden; Saris is 6jr oud en de Gookar komt uit 2002... Maar is wel nog echt goed. Mist achterlicht zit er dan weer niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online
Malandro schreef op maandag 9 april 2018 @ 21:40:
[...]

Bedankt, daar dacht ik ook aan. Vergeet wel wat te vermelden; Saris is 6jr oud en de Gookar komt uit 2002... Maar is wel nog echt goed. Mist achterlicht zit er dan weer niet op.
Zit het mistachterlicht niet gewoon in de bestaande unit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Malandro schreef op maandag 9 april 2018 @ 21:40:
[...]

Ik meende dat een mist achterlicht verplicht was op aanhangers...
Jelte schreef op maandag 9 april 2018 @ 16:56:
[...]
De Zeekoet is een lichtgewicht tent met een losse binnentent en buitentent. De buitenten is inderdaad afsluitbaar.
De Koningsstern is een 'normaal' model De waard. Dus zwaar! Maar met vaste kuipzeil etc.
Dank! Was gewoon nieuwsgierig :D
En dat ze er hetzelfde uitzien is de reden dat ik ze allebei heb gekocht en uitgeprobeerd.
Dat idee had ik al, vroeg me alleen af waarom je de ene wel wilde houden en de andere niet
En wat is beter aan een de waard boven een degelijke koepeltent? Mooier ;)
Gelukkig verschillen smaken, anders zou de wereld een saaie boel zijn, maar ik vind mijn koepeltje toch mooier dan deze tenten! (en veel practischer ook...)

* Wailing_Banshee heeft geen kinderen en staat graag elke dag op een andere camping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
HerZon schreef op maandag 9 april 2018 @ 21:59:
[...]

Zit het mistachterlicht niet gewoon in de bestaande unit?
Nee helaas niet. Is een Saris met plastic kap wel waardevast? De Gookar lijkt in prijs niet te zakken, ondanks leeftijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 07:43:
[...]

Gelukkig verschillen smaken, anders zou de wereld een saaie boel zijn, maar ik vind mijn koepeltje toch mooier dan deze tenten! (en veel practischer ook...)

* Wailing_Banshee heeft geen kinderen en staat graag elke dag op een andere camping...
Klopt! Ik vind piramide tenten een stuk mooier dan koepel tenten, maar het kan ook overkill zijn:

Afbeeldingslocatie: http://www.zeilen.schoonveld.nl/wp-content/uploads/Vlieland-130817-camping-Stortemelk.jpg
Camping Stortemelk op Vlieland, waar het verplicht is een piramide tent te hebben omdat die stormvaster (zouden) zijn.

En voor het elke dag op een andere camping staan kun je deze tenten prima gebruiken. Het zijn kleine tentjes die binnen 10-15 minuten kunnen staan. Misschien wat meer handelingen dan een koepel, maar ach het oog wil ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Jelte schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 08:52:
[...]
En voor het elke dag op een andere camping staan kun je deze tenten prima gebruiken. Het zijn kleine tentjes die binnen 10-15 minuten kunnen staan. Misschien wat meer handelingen dan een koepel, maar ach het oog wil ook wat.
Als ik al die haringen en scheerlijnen zie die bij die pyramides staan.... Ik vind die 4 lijnen die wij hebben al veel! (5 als het hard waait) Wij hebben een tent die werkt als een paraplu, hij staat binnen een minuut, en met haringen binnen 5. Heel handig als je met de fiets of cabrio bent en het is niet echt droog :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Jelte schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 08:52:
[...]

Klopt! Ik vind piramide tenten een stuk mooier dan koepel tenten, maar het kan ook overkill zijn:

[afbeelding]
Camping Stortemelk op Vlieland, waar het verplicht is een piramide tent te hebben omdat die stormvaster (zouden) zijn.

Lol, er staat 1 tunneltent ;)

Edit: staat op dit moment niet in hun FAQ trouwens. Gaat alleen over een 'degelijke tent'
https://www.stortemelk.nl...-meenemen-naar-stortemelk

[ Voor 10% gewijzigd door Cheesy op 10-04-2018 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Cheesy schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 08:59:
[...]
Lol, er staat 1 tunneltent ;)
Ik heb het nog eens bekeken. Ik zie er 4! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Jelte schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 09:01:
[...]
Ik heb het nog eens bekeken. Ik zie er 4! O-)
En zelfs twee koepeltjes :D

@Cheesy ik zou niet eens met een niet-degelijke tent die tegen wat wind kan op vakantie gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
Ah goed dat ik dit topic weer naar boven zie komen. Herinnert mij er aan dat ik de schade aan mijn vouwwagentent nog moet laten repareren. Wordt ook eens tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
  • Laatst online: 18:30
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 09:09:
[...]

En zelfs twee koepeltjes :D

@Cheesy ik zou niet eens met een niet-degelijke tent die tegen wat wind kan op vakantie gaan...
Om het nog mooier te maken verhuren ze zelf ook tunneltenten :)

Zou zelf ook voor een degelijke tent zorgen. We hebben ooit op kogerstrand gestaan met letterlijk uitzicht op zee in een tent van de Bristol. Geen idee waarom we niet zijn weggewaaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:29
Ben zelf ook nog steeds blij met m'n de Waard, maar wel van een formaat waarbij je minimaal 1 week op een camping wil staan :p

Snap die degelijke tent regel wel, als ik zie wat voor meuk sommige mensen meesjouwen en dat ook nog eens erg slecht neerzetten... Goedkope decathlon (vouw)tentjes enzo. Dat is leuk voor een festival ofzo :p

Zou zelf nog wel een kleinere de Waard willen hebben, vind het zelf gewoon toffe tenten, maar die kleine tentjes kosten vaak nog erg veel geld en er is niet gek veel aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voronwë
Refro schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 12:12:
[...]
Om het nog mooier te maken verhuren ze zelf ook tunneltenten :)
Maar dat zijn dan wel allemaal De Waard's.

In Engeland genoeg koepeltjes zien wegwaaien/instorten vanwege de wind. Wij zijn blij met onze Brilduiker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Refro
  • Laatst online: 18:30
Voronwë schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 12:59:
[...]

Maar dat zijn dan wel allemaal De Waard's.

In Engeland genoeg koepeltjes zien wegwaaien/instorten vanwege de wind. Wij zijn blij met onze Brilduiker!
Ja dat klopt maar de Waard is ook een soort religie. Een goed opgezette Baco of Karsten tunneltent doet het in vergelijking met een de Waard tunneltent net zo goed of slecht in een storm.

Een kwaliteitstent is nodig maar er is meer als alleen de Waard. Ook een de waard tent waait weg als de wind onder de luifel komt, je kan van alles doen om dit te voorkomen maar als het gebeurd heb je gewoon pech.

Het zal wel een combinatie zijn van kwaliteit en weten hoe je het materiaal moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Refro schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 13:48:
[...]
Het zal wel een combinatie zijn van kwaliteit en weten hoe je het materiaal moet gebruiken.
en weten hoe je een tent moet opzetten... We stonden ooit eens op een stadscamping en overdag was er een storm over de camping getrokken. Onze tent stond nog net zo zoals we hem hadden achtergelaten. Maar een heleboel tenten lagen overal en nergens. Slecht opgezet, geen scheerlijnen gebruikt, scheerlijnen niet afgespannen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 12:23:
Ben zelf ook nog steeds blij met m'n de Waard, maar wel van een formaat waarbij je minimaal 1 week op een camping wil staan :p

Snap die degelijke tent regel wel, als ik zie wat voor meuk sommige mensen meesjouwen en dat ook nog eens erg slecht neerzetten... Goedkope decathlon (vouw)tentjes enzo. Dat is leuk voor een festival ofzo :p

Zou zelf nog wel een kleinere de Waard willen hebben, vind het zelf gewoon toffe tenten, maar die kleine tentjes kosten vaak nog erg veel geld en er is niet gek veel aanbod.
Je moet inderdaad je best doen om een kleine de waard te scoren op marktplaats. Maar het kan. Afgelopen weken 4 kleine De waards gekocht. En twee daarvan alweer doorgekocht voor dezelfde prijs.
* Dwergstern (twijfelen we nog over of we die verkopen of houden)
* Grote Stern (toch niet helemaal ons ding, zelfde avond nog verkocht)
* Zeekoet (al een afnemer voordat ik de tent zelf had gekocht)
* Koningsstern (die blijft)

Het kost natuurlijk geld om te investeren, maar de investering heb je er zo weer uit, mocht je de kleine de waard niet willen houden. Elke keer dat ik een kleine de waard ophaalde werd er gezegd: "Er waren mensen die nog hoger bodennadat ik de afspraak met je had gemaakt."

En ja ze zijn niet goedkoop, maar ik ga ervanuit dat de Koningsstern nog jaren dienst zal doen en anders zo weer verkocht voor een leuke prijs :) Kwam nog een man tegen op de camping die nog steeds zijn 40 jaar oude Albatros gebruikte met de kleinkinderen ;)

Owh en ja er zijn zat andere kwaliteits tenten van nederlandse makelij, die minstens zo goed zijn als De Waard. Maar ik ken geen andere piramide tenten van deze kwaliteit en schoonheid.
Voor de tunneltenten, kun je ze zo uitwisselen met de eerder genoemde Baco, Falco, Karsten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:30

nwagenaar

God, root. What's the differen

Ik weet dat een De Waard tent heel erg duurzaam is en dat het niet te vergelijken valt met bijvoorbeeld mijn pop-up tent van Decathlon. En als ik ze zie dan heb ik wel zoiets van: goh, dat ziet er toch wel verdomd goed uit.

Aan de andere kant is mijn vorm van kamperen een stuk simpeler: ik kampeer meestal alleen op locaties met leuke hiking trails en sta uiterlijk 2 tot 3 dagen op een camping waarna ik weer richting huis of naar de volgende locatie ga.

Ja uhm, mijn 4 jaar oude 3-persoons tent van minder dan 50 euro staat binnen een minuut en als ik weer richting huis ga dan is ie binnen 5 minuten weg. Ik moet dan altijd weer een beetje gniffelen als ik mensen met een De Waard tent bezig zie en behoorlijk lang bezig zijn met het afbreken :+

Dat neemt niet weg dat - ondanks dat ik al enkele keren een goede stortbui op mijn dak heb gehad of te maken heb gehad met onweersbuien met harde rukwinden - de kwaliteit van zulke tenten veel beter zijn en dat jij je waarschijnlijk een stuk veiliger voelt als het echt stormt of te maken krijgt met een goede bui.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Voor ieder doel een tent en voor een hiker/fietser is er eigenlijk geen goede De Waard tent te koop. Je hebt wat lichtgewicht tenten (de Zeekoet uit het verleden), maar die hebben nog veel te veel haringen nodig.

Ik heb een Coleman Avior X3 en die staat letterlijk met 4 haringen binnen 3 minuten. Maar als ik toch met de auto (bakfiets) ga en niet elke dag ga verkassen, doe mij maar de Koningsstern. En dat de Coleman een stuk goedkoper/minder kwaliteit is en dus sneller slijt.

[ Voor 8% gewijzigd door Jelte op 10-04-2018 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:37
Wij (2 ouders, 2 kleine kinderen) hebben twee jaar geleden geïnvesteerd in een degelijke Obelink Manitoba. Geen idee waar deze zich verhoudt in de hier gehanteerde kwaliteits-ranking, maar voor ons doel, droog en comfortabel in en rondom Nederland kamperen, een prima tent.
Echter....afgelopen weekend was het zulk mooi weer dat we spontaan een nachtje zijn kamperen in de buurt. En dat deden we met..... een 4-persoonstentje van de Prijsmepper (de discounter van de Kruidvat).
Vreet geen ruimte in de auto, makkelijk te tillen en is binnen no-time op te zetten.
Investering van een paar tientjes en veel lol voor een weekend.
Maar ik zo er niet in willen liggen als 't weer niet zo betrouwbaar was als afgelopen dagen.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:30

nwagenaar

God, root. What's the differen

@Jelte
De Coleman Avior X3 ziet er behoorlijk goed uit en qua prijs niet overdreven gezien de kwaliteit. Het enige nadeel wat ik zie is dat ze nergens meer op voorraad zijn, wellicht maar eens op Marktplaats gaan kijken.

@TheOmen
Ik krijg met regelmaat verwijzingen naar de tenten van Obelink, voornamelijk vanwege de prijs/kwaliteit en net ook even gekeken naar hun koepeltenten en dan zie ik dat ze ook nog eens behoorlijk afgeprijsd zijn.

Keuzes, keuzes, keuzes :P

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
nwagenaar schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 15:08:
@Jelte
De Coleman Avior X3 ziet er behoorlijk goed uit en qua prijs niet overdreven gezien de kwaliteit. Het enige nadeel wat ik zie is dat ze nergens meer op voorraad zijn, wellicht maar eens op Marktplaats gaan kijken.

@TheOmen
Ik krijg met regelmaat verwijzingen naar de tenten van Obelink, voornamelijk vanwege de prijs/kwaliteit en net ook even gekeken naar hun koepeltenten en dan zie ik dat ze ook nog eens behoorlijk afgeprijsd zijn.

Keuzes, keuzes, keuzes :P
De X3 is ook alweer een tijd uit productie. Denk dat ik deze heb gekregen van mijn vriendin in 2008 ofzo.
Nog een keuze: een tweedehands degelijke tent (zie voor merken eerder dit topic) op marktplaats. Vaak voor de helft van de prijs ruim voor de helft van de levensduur. En leuk om uit te proberen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Refro schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 13:48:
[...]

Ja dat klopt maar de Waard is ook een soort religie. Een goed opgezette Baco of Karsten tunneltent doet het in vergelijking met een de Waard tunneltent net zo goed of slecht in een storm.
Ik heb een kleine windkracht 8 overleefd met de Karsten op Callantsoog. Paar extra stormlijnen en de druk in de tubes verhoogd van 3,5bar naar 4 bar. Luifel liet ik gewoon staan (en bleef ook staan).

Wat ook scheelt (stond in een duinpan) dat ik ook houten haringen bij mij had.

[ Voor 9% gewijzigd door aReaRe op 10-04-2018 15:33 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
nwagenaar schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 14:28:
Ja uhm, mijn 4 jaar oude 3-persoons tent van minder dan 50 euro staat binnen een minuut en als ik weer richting huis ga dan is ie binnen 5 minuten weg. Ik moet dan altijd weer een beetje gniffelen als ik mensen met een De Waard tent bezig zie en behoorlijk lang bezig zijn met het afbreken :+
:(
Zeker 's ochtends als de boel nog wat vochtig is van de condens... damn :p

Opzich is het opzetten/afbreken niet lastig, alleen werk. En heb ook niet het kleinste model...

Maar inderdaad, zodra het regent, in mijn vorige tenten altijd een beetje afwachten in het begin omdat het een los binnen+buitententje was, ook zonder vaste kuip en nu geen enkel issue meer.

Heb wel veel geluk gehad overigens, ding is een krijgertje, ouders wilden hem wegdoen :p
Mocht deze ooit versleten raken dan wil ik wel weer een a-merk tent, 2e hands maakt me weinig uit, maar je merkt duidelijk het verschil met de budgettentjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

aReaRe schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 15:30:
[...]
Wat ook scheelt (stond in een duinpan) dat ik ook houten haringen bij mij had.
Wij hebben nog nooit op los zand gestaan (meestal zijn wij gedwongen tot het gebruik van spijkers :p), maar waarom moet je eigenlijk houten haringen gebruiken bij zand?
KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 21:49:
[...]
Mocht deze ooit versleten raken dan wil ik wel weer een a-merk tent, 2e hands maakt me weinig uit, maar je merkt duidelijk het verschil met de budgettentjes.
Het maakt niet uit welke tent je hebt, het verschil met budget tenten en a-merk tenten merk je altijd. Onze tent staat 's morgens, ook na een zeiknatte nacht, nog strak. Maar nu hebben wij ook een Engelse tent, dus die is gemaakt voor regen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:25

Nakebod

Nope.

Wailing_Banshee schreef op woensdag 11 april 2018 @ 08:00:
Wij hebben nog nooit op los zand gestaan (meestal zijn wij gedwongen tot het gebruik van spijkers :p), maar waarom moet je eigenlijk houten haringen gebruiken bij zand?
Ben ik stiekem ook wel benieuwd naar. Overal zie je wel: Voor zand, hout, voor stenen ondergrond, spijker, etc etc. (Bijv https://www.anwb.nl/kampe...zetten/haringen-en-pennen)
Maar nooit waarom :P

Wat ik zo zou kunnen bedenken is dat een spijkerharing te glad is door de vorm en het materiaal. Hout is ruwer en misschien daardoor steviger in het zand te krijgen?

Ik gebruik zelf altijd spijkerharingen op de belangrijke hoeken/punten icm de standaard meegeleverde haringen voor het vaste grondzeil. (Geen idee hoe dat type haring heet).
Ik sta eigenlijk alleen op grasvlaktes, maar soms met flink harde kleibodem of stenen. Dan is een spijkerharing redelijk all-round inzetbaar.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Houten haringen zijn sowieso vaak al een stuk langer dan stalen, dat scheelt al enorm. De bovengrond is vaak mul zand is, en daaronder is het meer verdicht. Daarnaast speelt kleef van de grond wellicht ook een rol.

Wij hebben 1x op Texel gekampeerd. Nooit aan houten haringen gedacht. 8)7 Gelukkig was de ondergrond vrij vochtig waardoor er geen problemen ontstonden met de stalen haringen. Scheelt wellicht dat we V-haringen hebben:

Afbeeldingslocatie: https://outdoorextreme.nl/media/extendware/ewimageopt/media/inline/b9/a/tent-haring-24-cm-344.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door Cheesy op 11-04-2018 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Nakebod schreef op woensdag 11 april 2018 @ 08:53:
[...]
Ik gebruik zelf altijd spijkerharingen op de belangrijke hoeken/punten icm de standaard meegeleverde haringen voor het vaste grondzeil. (Geen idee hoe dat type haring heet).
Ik sta eigenlijk alleen op grasvlaktes, maar soms met flink harde kleibodem of stenen. Dan is een spijkerharing redelijk all-round inzetbaar.
Wij gebruiken eigenlijk overal spijkers, behalve op de plekken waar je loopt. Spijkers blijven meestal wat verder boven de grond en je kunt behoorlijk je voeten eraan open halen! Ik geloof niet eens dat we voldoende "standaard" haringen bij ons hebben om de hele tent te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
6 titanium haringen. Grootste lol ; gekocht bij aliexpress. Voor de prijs van 3 haringen hier heb ik er daar 10 van gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Wailing_Banshee schreef op woensdag 11 april 2018 @ 09:10:
[...]

Wij gebruiken eigenlijk overal spijkers, behalve op de plekken waar je loopt. Spijkers blijven meestal wat verder boven de grond en je kunt behoorlijk je voeten eraan open halen! Ik geloof niet eens dat we voldoende "standaard" haringen bij ons hebben om de hele tent te doen...
`
ha ja ooit een keer op vakantie langs vrienden gegaan die op zo'n familiecamping stonden (voor ons normaal gesproken een no-go, maar goed het was even een bezoekje op de route). Buiten het feit dat mensen ons nogal vreemd vonden met ons trekkerstentje hadden we ook de rotsharingen (aka spijkers) mee. Dat was dus een leermoment voor de rondrennende kids...en vrij snel ook afgeleerd nadat mama de velletjes weer aan elkaar geplakt had met een pleister (stiekem moesten mijn vriendin en ik er ook erg om lachen.., en daarna liepen ze ook rustig om de tent heen, ipv er rakelings langs)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon99
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 11-09 18:41
Ik gebruik deze rotspennen ipv die spijkers, mede met het oog op voorkomen van voetverwondingen. Mijn De Waard staat hiermee aan de grond verankerd :)

Afbeeldingslocatie: https://www.esvocampingshop.com/images/detailed/1/rotspen-30-cm-staal.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

[...]

Betere grip in de zandgrond, ze zijn ook breder en langer. Ik neem die houten haringen alleen mee als ik weet dat ik op zandgrond kampeer, anders laat ik ze gewoon thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Hier ook vooral grondpennen zoals hierboven, en haringen (V-vorm) voor bv de scheerlijnen van de luifel, net iets meer vertrouwen in.

Zelf ook een keer met een (cheape) tent zo'n beetje op overgang tussen strand en gras gestaan op een camping... en alleen grondpennen bij... dat werkt niet :p Gelukkig bij de lokale supermarkt nog wat haringen kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Het maakt niet uit welke tent je hebt, het verschil met budget tenten en a-merk tenten merk je altijd. Onze tent staat 's morgens, ook na een zeiknatte nacht, nog strak. Maar nu hebben wij ook een Engelse tent, dus die is gemaakt voor regen :p
Ook dat zegt niet alles, het hangt vooral af van de eigenschappen van het gebruikte materiaal.
Mijn tunneltent is lichtgewicht en met €600 niet de goedkoopste in het segment. Echter heeft het lichtgewicht doek wel de eigenschap uit te zetten als het vochtig wordt en weer te krimpen als het droog wordt.

Afbeeldingslocatie: http://www.boardsportwinkel.com/images/2018/02/arcturus_2_dsc_5913-bewerkt_small_4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

LordSinclair schreef op woensdag 11 april 2018 @ 15:34:
[...]

Ook dat zegt niet alles, het hangt vooral af van de eigenschappen van het gebruikte materiaal.
Mijn tunneltent is lichtgewicht en met €600 niet de goedkoopste in het segment. Echter heeft het lichtgewicht doek wel de eigenschap uit te zetten als het vochtig wordt en weer te krimpen als het droog wordt.

[afbeelding]
Die staat strak... wat je vaak ziet is dat die twee bogen naar elkaar gaan (of zelfs erger, dat er water in blijft staan...) Onze verlengde luifel is ook een halve tunnel en ja, die krijgt wel wat ribbels in de lengte. Maar hij staat wel strak (strak bij een lichtgewicht doek is wat anders dan strak bij een katoenen doek...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Wailing_Banshee schreef op woensdag 11 april 2018 @ 15:40:
[...]

Die staat strak... wat je vaak ziet is dat die twee bogen naar elkaar gaan (of zelfs erger, dat er water in blijft staan...) Onze verlengde luifel is ook een halve tunnel en ja, die krijgt wel wat ribbels in de lengte. Maar hij staat wel strak (strak bij een lichtgewicht doek is wat anders dan strak bij een katoenen doek...)
Uit ervaring weet ik dat die strak staat zodra je hem opzet. Maar na de eerste regenbui/dampige nacht moet je hem echt weer spannen want dan staat die als een vaatdoek. En dat is niet omdat er veel gewicht in de vorm van waterplassen op staat. Gewoon omdat het doek uitzet. Want als je hem dan strak zet staat die als die droog is nog strakker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 11 april 2018 @ 14:26:
Hier ook vooral grondpennen zoals hierboven, en haringen (V-vorm) voor bv de scheerlijnen van de luifel, net iets meer vertrouwen in.
Ik heb ook haringen in V-vorm naast rotspennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:14
Hopjesvla79 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 12:24:
[...]

`
ha ja ooit een keer op vakantie langs vrienden gegaan die op zo'n familiecamping stonden (voor ons normaal gesproken een no-go, maar goed het was even een bezoekje op de route). Buiten het feit dat mensen ons nogal vreemd vonden met ons trekkerstentje hadden we ook de rotsharingen (aka spijkers) mee. Dat was dus een leermoment voor de rondrennende kids...en vrij snel ook afgeleerd nadat mama de velletjes weer aan elkaar geplakt had met een pleister (stiekem moesten mijn vriendin en ik er ook erg om lachen.., en daarna liepen ze ook rustig om de tent heen, ipv er rakelings langs)
Kinderhater >:)

Wij hebben jaren geleden een goedkope variant van deze balletjes gekocht (Zal bij de AC-tion geweest zijn, ofzo...), die onderin ingesneden, en die doen we over de buitenste spijkers en die bij de deuren, als we spijkers gebruiken. Tevens ben ik fan van gele scheerlijnen.
Splashballs

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Morgen naar de wit in Schijndel. Wat moet ik halen?

Open vraag natuurlijk. Maar tent (De Waard Lepelaar) en slaapspullen hebben we.
De rest is echter wel aan vervanging toe of niet geschikt.

Wat zouden jullie halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik weet niet hoe je kampeerd en wat je vervoermiddelen is, maar ik vind degelijke stoelen wel een must, en dan niet van die schrale opklapdingen maar echt een degelijke stoel incl voetenbankje.

Maar als je zegt dat je alleen slapspullen hebt dan is er nog genoeg nodig. Lamp, keukengerei, iets om op te koken, tafeltje etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Laat ik het anders vragen, wat vind de mede Tweaker onmisbaar op vakantie? En wat gebruikt hij/zij dan?

Die stoelen is zeker een goede. Maar degene die we hebben doen het opzich goed. We kijken wel rond morgen.

We hebben trouwens een De Waard Lepelaar, dus een grote tent, en een auto met aanhanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Lepelaar kan je idd aardig wat in kwijt, zolang je niet de hoogte in hoeft :p

Zeil voor onder de tent? Tapijt voor in de tent? Fatsoenlijke koelkast? Bezem, handveger en blik? Leuke lamp?

Barbecue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Koelkast om de biertjes koud te houden is inderdaad ook wel een belangrijke bijdrage aan het vakantie gevoel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
Onverwacht is de aanhanger uiteindelijk een Saris Arda Classic geworden. Tot nu nog tevreden. Maar krijg hem denk ik niet in de schuur....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 22:06:
Lepelaar kan je idd aardig wat in kwijt, zolang je niet de hoogte in hoeft :p

Zeil voor onder de tent? Tapijt voor in de tent? Fatsoenlijke koelkast? Bezem, handveger en blik? Leuke lamp?

Barbecue?
we hebben kap stokken voor om de palen. Dus ook de hoogte kunnen we in!

Koelkast zit ik nog over te twijfelen. Best weer een bedrag.

We hebben van de lampion led slingers gekocht op AliExpress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:41
Even een vraag. Ik heb met twee vrienden bedacht om ergens in de komende maanden een keer een weekendje op pad te gaan. Het idee is om ergens te gaan kamperen, liefst een beetje afgelegen en niet te druk, waar we dan dat weekend willen gaan hiken, kanootje huren, kampvuurtje maken, dat soort dingen. Even lekker de natuur in. Kampeerspullen hebben we gezamenlijk wel min of meer compleet. Alleen, waar gaan we naartoe? Ik dacht meteen aan de Belgische Ardennen (ook lekker kort aan te rijden), maar daar kom ik voornamelijk behoorlijk toeristische plekken tegen. Heeft iemand hier een gouden tip? Mag in principe overal zijn, als het maar binnen een dag te rijden is (alle drie kunnen rijden), een beetje mooie natuur (bosgebied, meertjes, stroompjes, heuvels), en niet ál te toeristisch. Het hoeft echt geen onbewoond eiland te zijn, maar hutje mutje op een vacansoleil camping gaat hem niet worden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Als je een weekend buiten de schoolvakanties pakt zal het qua drukte overal wel meevallen toch?

Harz in Duitsland is dichtbij, mooie omgeving, midden gebergte. Zwarte woud is ook erg mooi, maar alweer een stukje verder. Sächsische sweiz tegen de Tsjechië grens is qua natuur wellicht het mooist maar een flink stuk rijden, wel binnen een dag te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiebeltje
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:35
Zoek een camping met niks meer dan een grasveld en sanitair. Daar komen toch vaak minder mensen op af volgens mij. Je hebt ook direct geen last van kinderen e.d. Zolang het sanitaire schoon is is het al snel prima. Vuurtje stoken mag overigens niet zomaar overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online
Malandro schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 23:24:
Onverwacht is de aanhanger uiteindelijk een Saris Arda Classic geworden. Tot nu nog tevreden. Maar krijg hem denk ik niet in de schuur....
Waarom voor deze gekozen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
@Jorizzz
Camping Martbusch, Berdorf, Luxemburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Jelte schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 07:57:
[...]
we hebben kap stokken voor om de palen. Dus ook de hoogte kunnen we in!

Koelkast zit ik nog over te twijfelen. Best weer een bedrag.

We hebben van de lampion led slingers gekocht op AliExpress.
toch een koelkast gekocht. De meerprijs voor absorptie viel me allezins mee. Dus die hebben we gehaald. Hopelijk de rest van ons leven te gebruiken:
Afbeeldingslocatie: https://www.mgdonline.co.uk/_images/_images/xl/dometic-combicool-acx-40-portable-fridge-2279.jpg

En een boel andere zooi. Servies, mat voor in de tent, tweepersoons lakenzak etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malandro
HerZon schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 13:39:
[...]

Waarom voor deze gekozen?
De Saris die ik eerst noemde leek me ook wel wat, maar de verkoper gaf me een raar gevoel. Later had hij ineens een andere (zelfde model maar kleinere wielen). De Gookar twijfelde ik nog teveel over en toen kwam de arba op mijn pad. Wagen is zo goed als nieuw, lekker ruim en vind hem er leuk uitzien. Ook erg compleet.

[ Voor 3% gewijzigd door Malandro op 14-04-2018 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Chaoss schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 21:12:
[...]

Vanavond eindelijk even de moeite genomen om de fles te wegen, totaal gewicht is 4,9-5KG. Zit dus nog 1,3Kg ga in (vol = 2,75Kg), nog ongeveer 1/3 dus, blijkbaar koken wij toch niet zoveel op vakantie :+
Net weer even mijn campingaz fles gewogen, zit nu nog 1.1Kg in, vorig jaar in de zomervakantie dus maar 200gram gebruikt, veel uit eten geweest :P. Weekje meivakantie ga ik met gemak redden. Dan maar weer eens wegen, maar ik denk dat ik hem voor de zomervakantie gewoon omruil voor een volle, geen zin om voor die laatste 800gram een 2de fles te kopen.

Gister een bericht dat ik dit setje van Trigano heb gewonnen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hMh8VzwcprUMleqKNL2JYwD2/medium.jpg

Was een Facebook actie van Trigano vouwwagens Nederland, je moest een foto van je Trigano laten zien en ik had deze geupload:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/W80YUwNrMPczaAnVb6nGI2Ua/medium.jpg
Niet echt een bijzondere foto maar blijkbaar goed genoeg om te winnen :P

Tafeltje komt wel goed uit, wij hadden nog zo'n simpel wit ding, ik hoop dat deze van Trigano kleiner opklapt. Stoelen zijn wel handig voor de Kids, zelf hebben we 2 grote stoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Nu online
Die tafel ziet er precies hetzelfde uit als het aluminium campingtafeltje dat ik jaren geleden bij Hema heb gekocht. Lekker licht en toch best stabiel. En je pakt hem inderdaad heel klein in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Chaoss schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 21:14:
Ik weet niet hoe je kampeerd en wat je vervoermiddelen is, maar ik vind degelijke stoelen wel een must, en dan niet van die schrale opklapdingen maar echt een degelijke stoel incl voetenbankje.

Maar als je zegt dat je alleen slapspullen hebt dan is er nog genoeg nodig. Lamp, keukengerei, iets om op te koken, tafeltje etc etc.
Wij hebben van die "schale" opklapdingen, zonder voetenbankje.. Maar we hebben dan ook geen tafel nodig, want die stoeken van ons hebben maar korte pootjes. Waardoor je heerlijk languit kunt liggen als het moet! :p Oh, en een mooi picknick kleed!

Bij de tent

We moeten meer foto's maken van de tent met alles erom heen! Dit is de enige foto die ik kon vinden en op deze foto is het niet netjes opgeruimd omdat we hier aan het inpakken waren... Tijd om de vakantie te plannen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Leuk om het verschil te zien, ik ben ook meer van het type 'alles zo minimaal mogelijk meenemen'. Voor mij is dat écht kamperen. Alhoewel we wel een tent 'op de groei' gekocht hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• righthand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-09 11:20
Jorizzz schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 12:25:
Even een vraag. Ik heb met twee vrienden bedacht om ergens in de komende maanden een keer een weekendje op pad te gaan. Het idee is om ergens te gaan kamperen, liefst een beetje afgelegen en niet te druk, waar we dan dat weekend willen gaan hiken, kanootje huren, kampvuurtje maken, dat soort dingen. Even lekker de natuur in. Kampeerspullen hebben we gezamenlijk wel min of meer compleet. Alleen, waar gaan we naartoe? Ik dacht meteen aan de Belgische Ardennen (ook lekker kort aan te rijden), maar daar kom ik voornamelijk behoorlijk toeristische plekken tegen. Heeft iemand hier een gouden tip? Mag in principe overal zijn, als het maar binnen een dag te rijden is (alle drie kunnen rijden), een beetje mooie natuur (bosgebied, meertjes, stroompjes, heuvels), en niet ál te toeristisch. Het hoeft echt geen onbewoond eiland te zijn, maar hutje mutje op een vacansoleil camping gaat hem niet worden...
Vogezen? Heb je ook mooie hike trails en je mag er op bepaalde stukken wildcamperen (wel goed de regels naleven, dus wel je plekje netjes opruimen na gebruik). Nadeel van de Ardennen/Eiffel is dat je nergen seen rustig stukje hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Wailing_Banshee schreef op maandag 16 april 2018 @ 08:40:
[...]

Wij hebben van die "schale" opklapdingen, zonder voetenbankje.. Maar we hebben dan ook geen tafel nodig, want die stoeken van ons hebben maar korte pootjes. Waardoor je heerlijk languit kunt liggen als het moet! :p Oh, en een mooi picknick kleed!

[afbeelding]

We moeten meer foto's maken van de tent met alles erom heen! Dit is de enige foto die ik kon vinden en op deze foto is het niet netjes opgeruimd omdat we hier aan het inpakken waren... Tijd om de vakantie te plannen :D
Picknick kleed FTW. We hebben er ook één gescoord dit weekend. En al gebruikt in de tuin. Fijn dat je dingen niet alleen tijdens de vakanties kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Wij willen dit jaar ook weer kamperen.. alleen tegenwoordig een maar. Een 1,5 jarig meisje. Dus bank plat en tent achterin werkt niet meer. Dit weekend dakdragers gekocht om skibox op auto kwijt te kunnen.
Zal wel even uitvogelen worden met inpakken.

We hebben een eureka tent met 2 slaapcabines mocht het een drama worden dit jaar dan volgend jaar maar een vouwwagen.😬als ik dan toch met een aanhanger moet rijden.

Mooie weer komt er aan. Zin om weg te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Wailing_Banshee schreef op maandag 16 april 2018 @ 08:40:
[...]

[afbeelding]
Ik ben van de leeftijd dat laag bij de grond zitten niet meer comfortabel is :P

Zonder gekheid, ik vindt het erg lekker om in een gewone stoel te kunnen zitten. Ik zal niet ontkennen dat ik aan comfort gehecht ben. Ik heb ze bovenop de vouwwagen liggen dus qua ruimte kan het ook. Zonder aanhanger is het bijna niet te doen om grote stoelen mee te nemen als je ook nog ander kampeer spul mee moet nemen.

Pagina: 1 ... 22 ... 277 Laatste