We hebben wel wat ruimte nodig met de Lepelaar. Dank voor de tips, staan genoteerd.
Geen dank, ik denk dat je met de Lepelaar het beste terecht kunt bij Camp Triglav 
Toen ik ging (begin September) was het daar nog steeds rond de 20 tot 25 graden en je zit dan zo'n beetje in het einde van het seizoen. Het was lekker rustig en als je houdt van bossen, watervallen, meren en rivieren; dan zijn er redelijk wat mooie hiking mogelijkheden in Soca vallei of rond Meer van Bohinj.
Na mijn vakantie moet ik eerlijk bekennen dat Slovenïe een soort van hidden treasure is voor kampeerders en dat ik het echt aan kan bevelen.
Toen ik ging (begin September) was het daar nog steeds rond de 20 tot 25 graden en je zit dan zo'n beetje in het einde van het seizoen. Het was lekker rustig en als je houdt van bossen, watervallen, meren en rivieren; dan zijn er redelijk wat mooie hiking mogelijkheden in Soca vallei of rond Meer van Bohinj.
Na mijn vakantie moet ik eerlijk bekennen dat Slovenïe een soort van hidden treasure is voor kampeerders en dat ik het echt aan kan bevelen.
wij zijn er in 2016 ook doorheen gereden, maar het is zeker een land waar we terug gaan! (kwamen vanuit Italië, richting Hongarije). Wij zaten dus een stukje verder naar het oosten (anders was de afstand vanuit de camping in Italië te kort en de afstand naar Hongarije te langnwagenaar schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:15:
Geen dank, ik denk dat je met de Lepelaar het beste terecht kunt bij Camp Triglav
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Afstanden zijn maar relatief natuurlijk, zo groot is Slovenïe nou ook weer nietWailing_Banshee schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:23:
[...]
wij zijn er in 2016 ook doorheen gereden, maar het is zeker een land waar we terug gaan! (kwamen vanuit Italië, richting Hongarije). Wij zaten dus een stukje verder naar het oosten (anders was de afstand vanuit de camping in Italië te kort en de afstand naar Hongarije te lang), maar dat westelijke stuk waar we doorheen reden was echt fantastisch.
Maar inderdaad de omgeving in Soca vallei en Triglav Nationaal Park zijn het zeker waard. Het water daar is gewoon zo super helder en ook verdomde koud trouwens
Public Publieke map | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Ja, misschien dat ik dit jaar toch weer richting Slovenïe ga ofzo
We waren met de MX5, dus max 5 a 6 uur rijden zonder snelwegen. Dan is 300km al heel snel ver.nwagenaar schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:33:
[...]
Afstanden zijn maar relatief natuurlijk, zo groot is Slovenïe nou ook weer nietVolgens mij reed ik er in circa 10 uurtjes naar Piran met 3 stops voor wat eten en drinken. Van Piran naar Bovec was hoogstens 2,5 uur via een alternatieve route waarvan 1,5 uur een route met prachtige bochten en kleine dorpjes.
W zijn bij Kobarid ergens de grens over gegaan, een prachtig weggetje, en toen onder dat natuurgebied door gereden. Het stuk boven Ljubljana was wat minder (logisch, overloop vanuit de stad)
We wilden een paar dagen blijven, mijn moeder was vanuit Hongarije gekomen met de camper. Uiteindelijk is het maar één nacht geworden, dus we moeten zeker nog een keer terug.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Heb toch maar besloten om het idee om onderweg naar de huurtent in Spanje te gaan kamperen in pop-up tentjes te laten varen. Heb nu op 2/3 van de reis een prima b&b gevonden voor 60 euro per nacht. Nog geen 10 km van de route af. Mooi rustig dorpje. Meteen ook voor de terugweg geboekt, dan dus op 1/3 van de terugrit, maar dan hoeven we met het vertrek van de camping niet te haasten...
En je bed thuis maakt het niet zoveel uit of je om 17:00 of om 02:00 thuis komtJorizzz schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 13:43:
Heb toch maar besloten om het idee om onderweg naar de huurtent in Spanje te gaan kamperen in pop-up tentjes te laten varen. Heb nu op 2/3 van de reis een prima b&b gevonden voor 60 euro per nacht. Nog geen 10 km van de route af. Mooi rustig dorpje. Meteen ook voor de terugweg geboekt, dan dus op 1/3 van de terugrit, maar dan hoeven we met het vertrek van de camping niet te haasten...
Maar persoonlijk vind ik het een verstandige keuze. Nu nog wachten op vakantie
Als we dan toch bezig zijn: Camp Soca is ook zeer de moeite waard. nog nooit zo'n schoon sanitair gezien, grote ruime weides voor je camper/caravan/tentnwagenaar schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 09:13:
[...]
Klopt, maar ik kan ook Camp Triglav adviseren. Niet zo heel erg ver uit de buurt waar ik zat en meer dan genoeg ruimte voor caravans, grote tenten en ze hebben ook enkele cabins beschikbaar.
Ik heb hier ook nog even rondgekeken (meer als mogelijkheid voor de toekomst) en ik meende dat het 8 euro per nacht incl. stroom was voor een tent met één persoon.
Aan de overkant van Camp Triglav zit ook een eco camping met iets meer ruimte, maar ik kan die helaas niet terug vinden op Google (maps) en ik meende dat die alleen tijdens een bepaalde periode open was.
Bij deze een kleine impressie:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hi Ha Hopjesvla
Dat is ook zeker waar!Wailing_Banshee schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 13:54:
[...]
En je bed thuis maakt het niet zoveel uit of je om 17:00 of om 02:00 thuis komt
Ik eigenlijk stiekem ook welMaar persoonlijk vind ik het een verstandige keuze. Nu nog wachten op vakantie
En inderdaad, nu begint het lange wachten, nog bijna zeven maanden
Iemand toevallig nog een tip voor een overnachtingshotelletje tussen Dijon en Lyon? Liefst een verblijf met twee slaapkamers (2 volwassenen en 2 kinderen <2jr). Liefst ook parkeergelegenheid voor de auto met aangekoppelde vouwwagen
Ik ben toch malle pietje niet!
euh? Welke?Hopjesvla79 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 13:56:
[...]
Als we dan toch bezig zijn: Camp Soca is ook zeer de moeite waard. nog nooit zo'n schoon sanitair gezien, grote ruime weides voor je camper/caravan/tent
https://www.google.nl/map...46.3619712,13.6954321,11z
[ Voor 11% gewijzigd door Jelte op 17-01-2018 15:52 ]
Wij gaan dit jaar voor het eerst naar Frankrijk met de caravan.
naar camping les arches (in de Ardèche ).
Nou dacht ik (vanuit Arnhem) stukje Duitsland en dan via Luxemburg over de route de soleil te rijden.
Collega's van mijn vrouw zeiden dat je beter via Zwitserland kan rijden.
Dit is goedkoper (geen tol) en maar iets langer.
Wij gaan op donderdagnacht/vrijdagochtend (5 juli) rijden en ik wil er 2 dagen over doen.
Iemand ervaring is route de soleil dan ook echt druk?
Nou dacht ik (vanuit Arnhem) stukje Duitsland en dan via Luxemburg over de route de soleil te rijden.
Wij gaan op donderdagnacht/vrijdagochtend (5 juli) rijden en ik wil er 2 dagen over doen.
[ Voor 0% gewijzigd door Maxximus op 18-01-2018 09:35 . Reden: maand verkeerd ]
Hi Ha Hopjesvla
Begin juni is een redelijk eind buiten het hoogseizoen en je reist niet in het weekend, lijkt me dat je met (vakantie)drukte dus niet heel veel rekening hoeft te houden.Maxximus schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 16:05:
Wij gaan op donderdagnacht/vrijdagochtend (5 juni) rijden en ik wil er 2 dagen over doen.
Slim!Jorizzz schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 13:43:
Misschien dit jaar ook maar eens een overnachting doen. Ik verkijk me er altijd op... Met rijden heb ik totaal geen probleem. Alleen daarna moet de vouwwagen nog opgezet worden en dat valt ontzettend tegen als je een nacht niet geslapen hebt.
Leuk! Wij komen al jaren in de Ardeche. Nu wonen wij in de buurt van Delft, maar de route via Maastricht - Luik - Luxemburg - Dijon - Bourg-en-Bresse bevalt ons uitstekend.Maxximus schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 16:05:
Wij gaan op donderdagnacht/vrijdagochtend (5 juni) rijden en ik wil er 2 dagen over doen.
Dus niet over de Route du Soleil, maar oostelijk via de A39. Je komt dan ter hoogte van het vliegveld van Lyon weer op de Route du Soleil. Rijdt heerlijk rustig en fijne stopplekken.
Als je meer tips wil mag je altijd een DM sturen
@nwagenaar karintië is Inderdaad de provincie van Oostenrijk die boven het drielandenpunt met Italië en Slovenië ligt. Maar er zoeken dus iets in Oostenrijk, nog best lastig omdat er in die regio zoveel aanbod is.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Haha, ja dat kan ik me voorstellen ja. Nog een overweging die ik heb mee laten wegen is trouwens dat je vaak ook door prachtige omgevingen rijdt, maar daar vrijwel niets van ziet in het donker...Rudolf schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 16:44:
[...]
Slim!
Misschien dit jaar ook maar eens een overnachting doen. Ik verkijk me er altijd op... Met rijden heb ik totaal geen probleem. Alleen daarna moet de vouwwagen nog opgezet worden en dat valt ontzettend tegen als je een nacht niet geslapen hebt.
Leuke camping, ben ik ook geweest een aantal jaar geleden. Toen was het boventerrein nog wat leeg (struiken en zo, want allemaal net geplant).Maxximus schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 16:05:
<knip>
Is nog voor het hoogseizoen, dus route de soleil is prima te doen.
Als je je hebt gemeld bij de receptie en daarna door moet rijden naar boven, krijg je vlak na de receptie een redelijk steil bochtje naar links. Zelf kon ik daar in 1 keer door rijden maar mijn maat moest remmen in die bocht. Die kreeg toen zijn caravan niet meer omhoog omdat zijn auto geen grip kreeg op het grind. Ik weet niet met wat voor combinatie jij rijdt, maar let daar even op.
Even iets rechtzetten: Zwitserland heeft wel tol! Die je afkoopt met een vignet, maar het is wel degelijk tol... Je kunt Zwitserland natuurlijk wel door zonder tol, maar dat kun je in Frankrijk ook doen. Van de auto (snel)weg afblijven dan (hebben wij ook eens gedaan, prachtig stuk door de Jura gereden, maar wij hadden geen caravan bij ons...Maxximus schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 16:05:
oops bedoel Juli dus begin van het hoogseizoenThe Legend schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 16:22:
[...]
Begin juni is een redelijk eind buiten het hoogseizoen en je reist niet in het weekend, lijkt me dat je met (vakantie)drukte dus niet heel veel rekening hoeft te houden.
Ik wil sowieso eerste stuk via Duitsland (dus om Belgie heen)Timmert schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 19:32:
[...]
Leuk! Wij komen al jaren in de Ardeche. Nu wonen wij in de buurt van Delft, maar de route via Maastricht - Luik - Luxemburg - Dijon - Bourg-en-Bresse bevalt ons uitstekend.
Dus niet over de Route du Soleil, maar oostelijk via de A39. Je komt dan ter hoogte van het vliegveld van Lyon weer op de Route du Soleil. Rijdt heerlijk rustig en fijne stopplekken.
Als je meer tips wil mag je altijd een DM sturen
Zal ik zeker doen zeker qua tips in de buurt
Bedankt voor de tipPat911 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 20:06:
[...]
Leuke camping, ben ik ook geweest een aantal jaar geleden. Toen was het boventerrein nog wat leeg (struiken en zo, want allemaal net geplant).
Is nog voor het hoogseizoen, dus route de soleil is prima te doen.
Als je je hebt gemeld bij de receptie en daarna door moet rijden naar boven, krijg je vlak na de receptie een redelijk steil bochtje naar links. Zelf kon ik daar in 1 keer door rijden maar mijn maat moest remmen in die bocht. Die kreeg toen zijn caravan niet meer omhoog omdat zijn auto geen grip kreeg op het grind. Ik weet niet met wat voor combinatie jij rijdt, maar let daar even op.
Ja klopt vignet .Wailing_Banshee schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 08:54:
[...]
Even iets rechtzetten: Zwitserland heeft wel tol! Die je afkoopt met een vignet, maar het is wel degelijk tol... Je kunt Zwitserland natuurlijk wel door zonder tol, maar dat kun je in Frankrijk ook doen. Van de auto (snel)weg afblijven dan (hebben wij ook eens gedaan, prachtig stuk door de Jura gereden, maar wij hadden geen caravan bij ons...
Even gekeken heb er dan 2 nodig (1 voor de auto en 1 voor de caravan) totaal €70
Tol Frankrijk is dan 2x €42 = 84.
Dus dat is geen reden.
Ik kan dat ook echt niet meer zo in één keer doorrijden. Afhankelijk van de afstand toch wel een overnachting; en alleen de wagen opzetten is zo gebeurd. Voor één nacht hoeft het ook niet perfect.Rudolf schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 16:44:
[...]
Slim!
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Is dat 42 euro heen en 42 euro terug? Of betaal je in Frankrijk ook voor zowel caravan als auto? (ik heb nog maar één keer in Frankrijk over tolwegen gereden en toen hadden we wel iets anders aan ons hoofd dan kosten)Maxximus schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:33:
[...]
Ja klopt vignet .
Even gekeken heb er dan 2 nodig (1 voor de auto en 1 voor de caravan) totaal €70
Tol Frankrijk is dan 2x €42 = 84.
Dus dat is geen reden.
is mijn week nietWailing_Banshee schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:43:
[...]
Is dat 42 euro heen en 42 euro terug? Of betaal je in Frankrijk ook voor zowel caravan als auto? (ik heb nog maar één keer in Frankrijk over tolwegen gereden en toen hadden we wel iets anders aan ons hoofd dan kosten)
Blijk met caravan val je in andere tarief groep.
Is dus (via michelin ) € 65,10 enkele reis
Het rijden zelf vind ik heerlijk. Rijd laatste jaren altijd de nacht in. Tussen 21.00 en 22.00 vertrekken. Als vrouw en kind dan eenmaal slapen is het heerlijk rustig en tuf ik gewoon door tot de tank leeg is. Bakkie koffie erbij en een worstenbroodje.MrSleeves schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:36:
[...]
Ik kan dat ook echt niet meer zo in één keer doorrijden. Afhankelijk van de afstand toch wel een overnachting; en alleen de wagen opzetten is zo gebeurd. Voor één nacht hoeft het ook niet perfect.
Ooit heb ik in Dijon wel eens in zo'n simpel hotelachtig ding gezeten. Met zo'n galerij en simpele maar prima kamers. Daar was ook een grote parkeerplaats bij dus zou best geschikt zijn.The Legend schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:44:
Iemand toevallig nog een tip voor een overnachtingshotelletje tussen Dijon en Lyon? Liefst een verblijf met twee slaapkamers (2 volwassenen en 2 kinderen <2jr). Liefst ook parkeergelegenheid voor de auto met aangekoppelde vouwwagen
Als ik nou nog wist hoe dat heette dan had je nog iets aan m'n post.

Edit:
Bwaha, wie wat bewaart heeft wat. E-mail uit 2010 nog in m'n archief.
Hotel Campanile Dijon Nord - Toison D'or
Address Parc Technologique De La Toison D'or, Allée Alfred Nobel
Dijon, 21100
France
[ Voor 15% gewijzigd door Gonadan op 18-01-2018 13:58 ]
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Thx! Ik heb voor de heenweg inmiddels een chambre d’hotes geboekt in Buxy. Ruimte voor de vouwwagen achter een hek en een eigen verblijf met twee slaapkamers voor 80 euro
Ik vind die tenten vrij duur, wij hebben voor onze vouwwagens een semi bungalowtent gehad voor 6 personen. Hij leek op een de Waard tent, maar dan met ramen in de voortent i.p.v. de luifel. Kosten, 800 euro. Wat wel goed is aan deze tenten is dat ze van katoen zijn, dat scheelt een hoop condensvocht binnen, en maakt de tent prettiger.Highfive95 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:55:
Ook wij zijn bezig met de voorbereidingen voor de zomervakantie. Nu zijn wij geen kampeerders, dus alles is nieuw voor ons. Maar zeker voor de kids is kamperen natuurlijk erg leuk.
Wij zijn dus op zoek naar een tent maar twijfelen heel erg over de grootte van de tent. Gezinssamenstelling is 2 volwassenen en 3 kids (9, 7, 5)
Die van 9 en 7 kunnen samen in een bijzettentje, maar de jongste gaat nog bij ons in de tent. Wij twijfelen heel erg hoe groot de tent moet zijn.
Wij hebben twee tenten op het oog.
Bardani Mambo Beach
https://www.bardani.nl/mambo-beach-rsc-tunneltent/
Bardani Paradise Beach
https://www.bardani.nl/paradise-beach-400-rsc-tunneltent/
Mijn gevoel zegt dat de Mambo beach groot genoeg is, maar de Paradise beach is echt een slag groter.
Daarbij komt dat er wellicht in de toekomst nog een kleintje bij gaat komen. Wat doe je dan? Kleine bij de jongste bij ons in de tent? Wellicht 2 bijzettentjes?
Het blijft erg lastig omdat het een hele investering is en zonde is als je iets koopt wat te klein is of te duur omdat te groot is.
Wat is jullie ervaring hierin?
Dit zou ook een optie kunnen zijn (Hendriks is wat goedkoper meestal) https://www.kampeerwereld...-5-persoons-tent-1215373/
Ik zou voor de kleinere tent gaan. Zeker omdat je er al 2 in een bijzet tent wil liggen. Zelf zou ik wel voor een a-merk gaan bijv een falco buizerd 3500 (ja ik ben fanboy) of iets van karsten of de waard. Ja het is wellicht vaak overkill maar staat als een huis en super strak op te zetten. Houd je in het budget ook rekening met alles erom heen wat je nodig hebt.Highfive95 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:55:
Ook wij zijn bezig met de voorbereidingen voor de zomervakantie. Nu zijn wij geen kampeerders, dus alles is nieuw voor ons. Maar zeker voor de kids is kamperen natuurlijk erg leuk.
Wij zijn dus op zoek naar een tent maar twijfelen heel erg over de grootte van de tent. Gezinssamenstelling is 2 volwassenen en 3 kids (9, 7, 5)
Die van 9 en 7 kunnen samen in een bijzettentje, maar de jongste gaat nog bij ons in de tent. Wij twijfelen heel erg hoe groot de tent moet zijn.
Wij hebben twee tenten op het oog.
Bardani Mambo Beach
https://www.bardani.nl/mambo-beach-rsc-tunneltent/
Bardani Paradise Beach
https://www.bardani.nl/paradise-beach-400-rsc-tunneltent/
Mijn gevoel zegt dat de Mambo beach groot genoeg is, maar de Paradise beach is echt een slag groter.
Daarbij komt dat er wellicht in de toekomst nog een kleintje bij gaat komen. Wat doe je dan? Kleine bij de jongste bij ons in de tent? Wellicht 2 bijzettentjes?
Het blijft erg lastig omdat het een hele investering is en zonde is als je iets koopt wat te klein is of te duur omdat te groot is.
Wat is jullie ervaring hierin?
Wij hebben het 1e jaar alles geleend en daarna pas gekocht.
De vrijbuiter heeft hun Birch-serie uitgebreide tot 6 en 4 persoonsversies gemaakt en beide versies in polyester en BTC gemaakt. Je kan ze zien in Roden en alvast vooruitbestellen. Dankzij de postcodeloterijkortingsbon van 20% heb ik straks zoiets als die Mambo Beach voor slechts 680euro.
Een 6 persoonversie is dan voor 800 te koop, maar deze vond ik te groot. Je moet dan echt met 6 personen iets doen.
Een 6 persoonversie is dan voor 800 te koop, maar deze vond ik te groot. Je moet dan echt met 6 personen iets doen.
Denk ook aan het weer waar je naartoe wil. Als je in Noord-Europa wil kamperen, heb je kans dat je een paar dagen in je tent moet leven, terwijl je in Zuid-Europa vooral buiten leeft. Met vijf man twee, drie dagen in een kleine tent is niet grappig.... Da's ook de reden waarom wij met twee kinderen een grote zespersoons hebben: iedereen zijn eigen cabine, en een ruime voorruimte voor het nodige meubilair.
[ Voor 23% gewijzigd door Bra-Jo op 19-01-2018 21:14 ]
Nomen nescio
Vandaag weer een rondje tenten gedaan. Falco zijn mooie tenten, maar ook een stuk duurder. En persoonlijk vond ik deze minder praktisch.Refro schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 19:47:
[...]
Ik zou voor de kleinere tent gaan. Zeker omdat je er al 2 in een bijzet tent wil liggen. Zelf zou ik wel voor een a-merk gaan bijv een falco buizerd 3500 (ja ik ben fanboy) of iets van karsten of de waard. Ja het is wellicht vaak overkill maar staat als een huis en super strak op te zetten. Houd je in het budget ook rekening met alles erom heen wat je nodig hebt.
Wij hebben het 1e jaar alles geleend en daarna pas gekocht.
Zijn er denk ik wel uit dat een grotere tent wel fijner is. Nu ook stoelen en tafel in de tenten gezet en dan wordt het toch wel krapjes in de kleinere tent. Beetje comfort mag ook wel vind ik.
Al met al zal het toch een hele investering zijn met alle spullen die we moeten aanschaffen. Maar goed is eenmalig en is niet veel duurder dan twee weken een huisje ergens aan zee.
Iemand nog tips voor slaapmatten? Twijfelen nog tussen 7 en 10 cm.
Wat vond je er dan minder praktisch aan? Er zijn minder deuren maar dus ook minder rirsen (die kapot kunnen of ceuren die vrij moeten blijven). Zelf hebben we een falco havik 4000 met optionele afsluitwand en bij slecht weer gaat die erin en de "tussenwand" open dan is het 1 grote ruimte van dik 20m2 (ruimte zat voor 4 volwassen en 4 kids).Highfive95 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 19:17:
[...]
Vandaag weer een rondje tenten gedaan. Falco zijn mooie tenten, maar ook een stuk duurder. En persoonlijk vond ik deze minder praktisch.
Zijn er denk ik wel uit dat een grotere tent wel fijner is. Nu ook stoelen en tafel in de tenten gezet en dan wordt het toch wel krapjes in de kleinere tent. Beetje comfort mag ook wel vind ik.
Al met al zal het toch een hele investering zijn met alle spullen die we moeten aanschaffen. Maar goed is eenmalig en is niet veel duurder dan twee weken een huisje ergens aan zee.
Iemand nog tips voor slaapmatten? Twijfelen nog tussen 7 en 10 cm.
Qua slaapmat hebben we de overstap van luchtbed naar de exped megamat 10 gemaakt. Kost wat ruimte maar slaapt heerlijk.
*is een fervent Scandinaviër-ganger, maar hoezo moet je binnen leven? Juist buiten! Vuurtje maken en lekker warm zitten!Bra-Jo schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 20:55:
Denk ook aan het weer waar je naartoe wil. Als je in Noord-Europa wil kamperen, heb je kans dat je een paar dagen in je tent moet leven, terwijl je in Zuid-Europa vooral buiten leeft. Met vijf man twee, drie dagen in een kleine tent is niet grappig.... Da's ook de reden waarom wij met twee kinderen een grote zespersoons hebben: iedereen zijn eigen cabine, en een ruime voorruimte voor het nodige meubilair.
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Extra deuren vind ik zelf wat praktischer denk ik. Ritsen, tja daar heb je een punt.Refro schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 21:03:
[...]
Wat vond je er dan minder praktisch aan? Er zijn minder deuren maar dus ook minder rirsen (die kapot kunnen of ceuren die vrij moeten blijven). Zelf hebben we een falco havik 4000 met optionele afsluitwand en bij slecht weer gaat die erin en de "tussenwand" open dan is het 1 grote ruimte van dik 20m2 (ruimte zat voor 4 volwassen en 4 kids).
Qua slaapmat hebben we de overstap van luchtbed naar de exped megamat 10 gemaakt. Kost wat ruimte maar slaapt heerlijk.
Falco maakt hele mooie tenten hoor. Maar als ik naar de 4000 kijk dan ben je gewoon minimaal €1000,00 meer kwijt. Dat vind ik een beetje teveel van het goede.
Heb je met luchtbed niet dat heel koud optrekt?
Zitten er geen midges in Scandinavië?ThunderNet schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 23:15:
[...]
*is een fervent Scandinaviër-ganger, maar hoezo moet je binnen leven? Juist buiten! Vuurtje maken en lekker warm zitten!
Wij zitten over het algemeen in Schotland, en het zou niet de eerste keer zijn dat het drie dagen lang regent. Vuurtje of niet, dan hou ik het buiten toch niet zo heel lang vol...
Ja, dat heb je.Highfive95 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 23:27:
[...]
[ Voor 31% gewijzigd door Bra-Jo op 21-01-2018 00:13 ]
Nomen nescio
Midges zitten ook in scandinavie.Bra-Jo schreef op zondag 21 januari 2018 @ 00:08:
[...]
Zitten er geen midges in Scandinavië?
Wij zitten over het algemeen in Schotland, en het zou niet de eerste keer zijn dat het drie dagen lang regent. Vuurtje of niet, dan hou ik het buiten toch niet zo heel lang vol...
[...]
Ja, dat heb je.Maar je kunt dat bijna helemaal compenseren met een goede slaapzak in combinatie met een foliematje (ongeveer hetzelfde als die dingen voor op de voorruit van de auto wanneer het vriest). Die dingen doen wonderen tegen optrekkende kou.
En je kunt ook een goede slaapondergrond kopen. Neoair of expet.
Meestal zijn ritsen wel van goede kwaliteit. Bij onze vouwwagen wel en die heeft er echt veel.Highfive95 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 23:27:
[...]
Extra deuren vind ik zelf wat praktischer denk ik. Ritsen, tja daar heb je een punt.
Weet niet zeker of het wordt gedekt, maar de vouwwagen is verzekerd en anders misschien een reisverzekering die het dekt.
Wij gaan zo naar De Wit voor de luifel modificatie, extra luifel en een nieuwe brander voor de Cadac. Wij hebben zo'n kleine en die viel van de tafel. Brander gebroken van de onderkant , maar het is gelukkig een los onderdeel.
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Zijn absoluut prijzige tenten maar ik vind ze elke cent waard. Zeker omdat ik de lijnen ook gewoon mooi vind (ik weet het geen rationeel argument)Highfive95 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 23:27:
[...]
Extra deuren vind ik zelf wat praktischer denk ik. Ritsen, tja daar heb je een punt.
Falco maakt hele mooie tenten hoor. Maar als ik naar de 4000 kijk dan ben je gewoon minimaal €1000,00 meer kwijt. Dat vind ik een beetje teveel van het goede.
Ja een luchtbed is kouder, daarom is de megamat ook zo'n verbetering voor ons. We hebben tussen grondzeil en binnenten wel een fleece gronddeken liggen (door schoonmoeder laten maken) en dat scheelt ook al heel veel
Wij willen komende zomer kijken of we het gaan redden met alleen onze auto en een dakkoffer. (2 volw, 2 kinderen + 1 grote tent (falco havik 400) + Peugeot 308SW). We pakken altijd vrij spartaans, maar voor 3 weken vakantie is de bagageruimte te klein.
Ik hoop/verwacht dat we het nèt kunnen redden met een kleine opvouwbare dakkoffer van Thule (Ranger 90), maar weet dat niet zeker.

Nu is alleen het ding nauwelijks ergens te huur en waar hij te hij wèl te huur is, moet dit minimaal voor 1 week (à €45). Dat vind ik zonde van het geld, bovendien staan er voor rond de €100,- al tweedehands exemplaren op marktplaats.
Andere optie is webwinkelen, testen en evt. retourneren. Het stuit me alleen een beetje tegen de borst om het product bij een webwinkel te kopen, alleen om te testen (al is dit wel mijn last resort-optie).
Is er een tweaker in het bezit van deze dakkoffer (of een vergelijkbaar type 'dakzak'), en zou ik deze een weekendje mogen lenen om proef te pakken (dus niet om daadwerkelijk te gebruiken buiten)?
Ik hoop/verwacht dat we het nèt kunnen redden met een kleine opvouwbare dakkoffer van Thule (Ranger 90), maar weet dat niet zeker.

Nu is alleen het ding nauwelijks ergens te huur en waar hij te hij wèl te huur is, moet dit minimaal voor 1 week (à €45). Dat vind ik zonde van het geld, bovendien staan er voor rond de €100,- al tweedehands exemplaren op marktplaats.
Andere optie is webwinkelen, testen en evt. retourneren. Het stuit me alleen een beetje tegen de borst om het product bij een webwinkel te kopen, alleen om te testen (al is dit wel mijn last resort-optie).
Is er een tweaker in het bezit van deze dakkoffer (of een vergelijkbaar type 'dakzak'), en zou ik deze een weekendje mogen lenen om proef te pakken (dus niet om daadwerkelijk te gebruiken buiten)?
De ruimte die de dakkoffer inneemt als je de koffer niet gebruikt.HerZon schreef op zondag 21 januari 2018 @ 13:11:
Waarom een opvouwbare dakkoffer ipv een 'harde'?
Kan ook tijdens de vakantie dan gewoon van het dak af, en in de tent gelegd worden.
[ Voor 22% gewijzigd door breew op 21-01-2018 13:13 ]
O ja, dat kan natuurlijk ook (daar denk je niet aan als opbergruimte genoeg hebt in de schuur). Wij gebruikten de koffer buiten de tent als 'opslag'. Het maakt toch niet uit of het regent.breew schreef op zondag 21 januari 2018 @ 13:12:
[...]
De ruimte die de dakkoffer inneemt als je de koffer niet gebruikt.
Kan ook tijdens de vakantie dan gewoon van het dak af, en in de tent gelegd worden.
Vandaag een reservering aanvraag bij deze camping gedaan: Camping Poglitsch. Altijd even afwachten maar we zijn er aardig vroeg bij dit jaar. Maar na een lijstje gemaakt te hebben van de campings in die regio kwam deze voor ons als beste uit de bus.
Ik heb zo'n zak en mag je proberen. Ik heb je een bericht gestuurd.breew schreef op zondag 21 januari 2018 @ 13:00:
[afbeelding]
Tijdens onze laatste zomervakantie naar Zuid Duitsland bleek de koelkast van m'n Adria caravan de temperatuur niet onder controle te krijgen. Het was dan ook erg warm, ik had 'm beter een paar dagen voor vertrek moeten aanzetten, maar ook tijdens het rijden had ie het te warm. Zo'n absorptiekoelkast schijnt nu eenmaal minder goed te presteren dan eentje met compressor.
Tijdens de vakantie geluk dat m'n vader zijn (compressor-)koelbox te leen had en ons kwam opzoeken op de camping.
Heeft iemand een goeie tip (ik ben niet vies van electronica-aanpassingen e.d) om de koelkast onder hoge temperaturen toch goed koud te krijgen? Of misschien ervaring met het vervangen van zo'n ding door een ander model? Het is een beetje vervelend als je spullen bederven voordat je ze kunt gebruiken en om een extra koelbox mee te slepen zie ik liever als laatste oplossing.
Tijdens de vakantie geluk dat m'n vader zijn (compressor-)koelbox te leen had en ons kwam opzoeken op de camping.
Heeft iemand een goeie tip (ik ben niet vies van electronica-aanpassingen e.d) om de koelkast onder hoge temperaturen toch goed koud te krijgen? Of misschien ervaring met het vervangen van zo'n ding door een ander model? Het is een beetje vervelend als je spullen bederven voordat je ze kunt gebruiken en om een extra koelbox mee te slepen zie ik liever als laatste oplossing.
Na openen beperkt houdbaar
@pa1fw Ik heb een notebook koeler van Trust van €10-€15 zodanig verknutseld, dat ik hem bij stilstaande caravan gemakkelijk over het bovenste ventilatierooster van de koelkast kan klemmen. USB oplader of powerbank in de buurt om hem te voeden via het keukenraampje. Het wordt natuurlijk nog steeds geen compressorkoelkast, maar het helpt zeker om extra circulatie te creëren. Ik dacht dat ik ergens een foto had van het ding in actie, maar kan die helaas nergens vinden. (Wat jammer is, want de blauwe ledverlichting is echt "cool"
)
EDIT: Je kan natuurlijk ook een paar grote 12V PC ventilatoren kopen, en die inbouwen achter zo'n rooster.
EDIT: Je kan natuurlijk ook een paar grote 12V PC ventilatoren kopen, en die inbouwen achter zo'n rooster.
[ Voor 9% gewijzigd door Wild Chocolate op 22-01-2018 20:53 ]
@Wild Chocolate Ja, volgens mij heeft m'n pa ook eens zoiets gedaan. Wel opvallend dat de rijwind in mijn geval niet voldoende was onderweg, maar dat ligt denk ik zoals gezegd aan het feit dat ik voor vertrek de koelkast niet op tijd heb ingeschakeld.
Zal het eens proberen, kan geen kwaad tenslotte.
Na openen beperkt houdbaar
Pfff wij moeten nu ook op zoek gaan naar onze vakantie. We wilden met mijn familie gaan, maar de helft kan/wil niet dus toch maar met zijn viertjes op vakantie. We hebben alleen geen idee waar we naar toe willen. Het liefst een camping zodat de kinderen vriendjes kunnen maken.
We wilden in eerste instantie niet met de tent er op uit en dus een huisje, maar die zijn vaak onzettend duur voor wat je krijgt. Dus er dan maar er op uit met de tent. Als ik ga kijken op de camping sites kan ik nooit een goede keuze maken, dus daarom hier maar mijn vraag stellen bij ervaringsdeskundigen.
Zijn er mensen die een leuke (goedkope) camping kunnen aanbevelen? Het liefst een plek waar de kans op zon groot is anders wordt ik heel chagrijnig. Er hoeft geen animatie te zijn. De camping mag lekker klein zijn en een zwembad is een pré.
We wilden in eerste instantie niet met de tent er op uit en dus een huisje, maar die zijn vaak onzettend duur voor wat je krijgt. Dus er dan maar er op uit met de tent. Als ik ga kijken op de camping sites kan ik nooit een goede keuze maken, dus daarom hier maar mijn vraag stellen bij ervaringsdeskundigen.
Zijn er mensen die een leuke (goedkope) camping kunnen aanbevelen? Het liefst een plek waar de kans op zon groot is anders wordt ik heel chagrijnig. Er hoeft geen animatie te zijn. De camping mag lekker klein zijn en een zwembad is een pré.
@Lanithro Hoe ver wil je rijden? En heb je een voorkeur qua land?
Periode? beetje lnad?Lanithro schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:19:
Periode is begin augustus. Land maakt je niet heel veel uit. Voorheen gingen we altijd naar Zuid-Frankrijk omgeving Apt, maar dat hebben we wel gezien. 12 uur rijden is wel ongeveer de max.
Afgelopen jaar is Tsjechië mij goed bevallen, We hadden een camping met 80-90% Nederlanders maar dat is voor jonge kinderen ideaal. Verder was er regelmatig voor de kinderen wat te doen: knutselen, poppenkast, kleuterdisco, speurtocht etc.etc. (geen overdreven gedoe). De camping zelf was goedkoop: koste ongeveer 550,- voor 2,5 week. Uit eten is er zo goedkoop dat wij ongeveer de helft vd dagen uit eten zijn geweest.
We zaten op deze camping: http://www.campingchvalsiny.nl/
probleem is de zon. Er is werkelijk geen pijl meer op te trekken, maar des te zuidelijker, des te meer kans op zon. Maar geen garantie.
Wij zaten 2 jaar geleden in voormalig oost-duitsland, 3 weken geweldig weer gehad.
Maar gezien je goedkoop wil ; zeker geen italie of osstenrijk of zwitserland
Wij zaten 2 jaar geleden in voormalig oost-duitsland, 3 weken geweldig weer gehad.
Wij hadden in Tsjechië ook veel zon, van de 17 dagen was het 13 dagen boven de 27 graden en op de warmste dagen was het 36 graden. We hebben 3 dagen bewolkt weer gehad waarbij we 2 dagen buien hadden, prima te doen dus.
Tijdens het rijden haalt een ventilator niet zoveel uit, denk ik. Ik heb tijdens het rijden de koelkast in de caravan altijd uit staan, dus daarmee geen ervaringen. De kritische zaken gaan in de box in de kofferbak. Ook een absorptie koelkast, dat, trouwens.pa1fw schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:18:
@Wild Chocolate Ja, volgens mij heeft m'n pa ook eens zoiets gedaan. Wel opvallend dat de rijwind in mijn geval niet voldoende was onderweg, maar dat ligt denk ik zoals gezegd aan het feit dat ik voor vertrek de koelkast niet op tijd heb ingeschakeld.
Daarnaast is zo'n koelkast toch al niet heel geschikt om veel te moeten koelen. Ik ruim hem dus thuis altijd in met koude spullen, zodat hij niet alles hoeft af te koelen. Ook zorg ik bij warm weer, dat ik 's avonds voor het naar bed gaan frisdrank en dergelijke bijvul, zodat hij 's nachts terwijl het koeler is, de kans krijgt om de boel op temperatuur te brengen. De koelkast blijft gewoon ijsblokjes maken in het vriesvakje, ook boven de 30 graden.
Maar vergis je ook niet, dat er van de 14,7 volt die je bij de dynamo genereert, vaak (veel) minder dan 12 volt overhoudt in je caravan. Dat zal ook niet helpen voor je koelvermogen.
@Lanithro Kinderen lukt het volgens mij zelfs op een 50+ camping om vriendjes te vinden, volgens mij maakt het daarvoor echt niets uit waar je heen gaat. Qua betaalbaar kamperen, ben ik altijd erg fan van (Zuid)Duitsland, Oostenrijk en Tsjechië. In alle drie die landen zijn niet te dure campings in overvloed, en uit eten en boodschappen zijn er doorgaans goed betaalbaar. Alleen qua weer geen garanties, ik heb bij München weleens in de eerste week (half juni) 37 ºC gehad, en in de 2e week werd het 14 ºC...
Ik kijk altijd naar de 14 dagen voorspelling, en pas daar mijn plannen nog wat op aan. Aan de andere kant, echt totaal verregende vakanties heb ik nog nooit gehad, en een keer een dag in de voortent gamen is ook weleens lekker :-)
[ Voor 42% gewijzigd door Wild Chocolate op 23-01-2018 20:09 ]
Die heb ik opgeslagen! Misschienwat voor volgend jaarChaoss schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 16:34:
Afgelopen jaar is Tsjechië mij goed bevallen, We hadden een camping met 80-90% Nederlanders maar dat is voor jonge kinderen ideaal. Verder was er regelmatig voor de kinderen wat te doen: knutselen, poppenkast, kleuterdisco, speurtocht etc.etc. (geen overdreven gedoe). De camping zelf was goedkoop: koste ongeveer 550,- voor 2,5 week. Uit eten is er zo goedkoop dat wij ongeveer de helft vd dagen uit eten zijn geweest.
PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis
Niet alleen zuidelijker, ook oostelijker. Het oosten van Europa heeft over het algemeen mooier weer dan het westen, zeker als je het met NW vergelijkt. Landklimaat maakt echt wel veel verschil uit hoor!maartend schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 16:45:
probleem is de zon. Er is werkelijk geen pijl meer op te trekken, maar des te zuidelijker, des te meer kans op zon. Maar geen garantie.
Je hebt gelijk. Ws dat ik daarom afgelopen jaren richting oosten ben gegaanWailing_Banshee schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 07:34:
[...]
Niet alleen zuidelijker, ook oostelijker. Het oosten van Europa heeft over het algemeen mooier weer dan het westen, zeker als je het met NW vergelijkt. Landklimaat maakt echt wel veel verschil uit hoor!
Ik ben wel eens vaker die richting uit geweest in mijn jeugd. Cesky Krumlov had toen een beer in de oude slotgracht rondlopen en het kasteel van Hluboka was ook altijd indrukwekkend. Vergeet ook niet Cesky Budejovice waar Budweiser gebrouwen wordt. Misschien is het na meer dan 20 jaar wel heel anders dan vroeger.Chaoss schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 16:34:
Denk dat het aardig aan je eisen voldoet: goedkoop, binnen 12 uur te rijden, en een goede kans op mooi weer.
Er was in die omgeving inderdaad genoeg te doen, die beren in de slotgracht lopen er nog steeds
Maar ook buiten Chesky Krumlov is er genoeg te doen.
Er was in die omgeving inderdaad genoeg te doen, die beren in de slotgracht lopen er nog steeds
Grote brand in Zwaag bij Karsten 
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1771625/grote-brand-in-zwaag
Ik hoop dat ze dit overleven bij Karsten.
Eventuele steunbetuigingen kan ook hier http://www.karstententenf...viewtopic.php?f=16&t=1132
https://www.noordhollands...-wil-snel-weer-produceren
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1771625/grote-brand-in-zwaag
Ik hoop dat ze dit overleven bij Karsten.
Eventuele steunbetuigingen kan ook hier http://www.karstententenf...viewtopic.php?f=16&t=1132
https://www.noordhollands...-wil-snel-weer-produceren
[ Voor 16% gewijzigd door aReaRe op 12-03-2018 14:35 ]
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
De vakantieplannen voor de zomer beginnen wat vorm te krijgen.
We (stel + twee kinderen van 4 en 6) willen ongeveer 4 weken gaan kamperen. Ongeveer twee weken in Umbrië, Italië (max 1500 km van Utrecht) en ongeveer 1 week 'halverwege'. En ongeveer 1 week 'we zien wel'... (laatste 3-4 dagen stedentripje halverwege terug, beviel vorig jaar erg goed).
Dat 'halverwege' willen we graag doorbrengen in de Alpen. Dan de keuze tussen Oostenrijk of Zwitserland. De keuze voor Oostenrijk lijkt handiger (financieel gezien
), maar Zwitserland ligt beter op de route (scheelt volgens Google Maps ongeveer 2 uur).
Wat zijn onze wensen voor een camping:
- zwembad voor de kids (eis), dit hoeft zeker niet een supergroot zwembad te zijn met alles erop en eraan, maar groter dan een 10x5 m zwembad wel
- wens: op loopafstand van bakkertje, terrasje, ...
- weinig 'regels', dus geen camping van waar alles moet (bv. bandjes om pols) of continu van alles gecontroleerd wordt...
- niet te groot, massaal, te commercieel, ...
Vragen waar jullie ons bij zouden kunnen helpen:
* iemand een tip voor een camping in Umbrië die aan onze wensen zou kunnen voldoen?
* de keuze voor halverwege naar Zwitserland of Oostenrijk? Zwitserland lijkt handiger te liggen op de route, maar gedoe met munteenheid en dat Zwitserland zoveel duurder is (toch?), neig ik naar Oostenrijk. Iemand een idee hierover? En dan aansluitend: een campingtip?
We (stel + twee kinderen van 4 en 6) willen ongeveer 4 weken gaan kamperen. Ongeveer twee weken in Umbrië, Italië (max 1500 km van Utrecht) en ongeveer 1 week 'halverwege'. En ongeveer 1 week 'we zien wel'... (laatste 3-4 dagen stedentripje halverwege terug, beviel vorig jaar erg goed).
Dat 'halverwege' willen we graag doorbrengen in de Alpen. Dan de keuze tussen Oostenrijk of Zwitserland. De keuze voor Oostenrijk lijkt handiger (financieel gezien
- zwembad voor de kids (eis), dit hoeft zeker niet een supergroot zwembad te zijn met alles erop en eraan, maar groter dan een 10x5 m zwembad wel
- weinig 'regels', dus geen camping van waar alles moet (bv. bandjes om pols) of continu van alles gecontroleerd wordt...
* iemand een tip voor een camping in Umbrië die aan onze wensen zou kunnen voldoen?
* de keuze voor halverwege naar Zwitserland of Oostenrijk? Zwitserland lijkt handiger te liggen op de route, maar gedoe met munteenheid en dat Zwitserland zoveel duurder is (toch?), neig ik naar Oostenrijk. Iemand een idee hierover? En dan aansluitend: een campingtip?
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Wij zijn een beetje aan het orienteren naar een Tent. Eerst hadden we een Bardani op het oog maar na het lezen van diverse dingetjes zoals slechte naden, etc hebben we dit merk maar even naast ons neergelegd. Idealiter willen we toch drie slaapcabines (twee kinderen met ieder hun eigen cabine) maar dan is de keuze vrij beperkt. Zelf ben ik wel gecharmeerd van de Falco tenten (geen scheerlijnen, opzetgemak volgens reviews) maar ik blijf het lastig vinden om een inschatting te maken hoe zo’n “kasteel” er in de open lucht er uit ziet.
Shortlist voor nu even de Zeearend 6. Zonder de luifel is het een ‘compacte’ tent en het is min of meer de enige 6p tent naast de nogal grote Havik 4600.
Alleen die prijs...
Edit
@backupdevice zag dat jij ook gekozen hebt voor de Zeearend 6
Bevalt deze nog en is het opzetten een beetje te doen voor mensen die voor het eerst gaan kamperen?
Shortlist voor nu even de Zeearend 6. Zonder de luifel is het een ‘compacte’ tent en het is min of meer de enige 6p tent naast de nogal grote Havik 4600.
Alleen die prijs...

Edit
@backupdevice zag dat jij ook gekozen hebt voor de Zeearend 6
[ Voor 10% gewijzigd door vhal op 02-04-2018 21:31 ]
Wij hebben onlangs een Eureka Southern Valley BTC RS gekocht. Het gemak van een opblaastent met veel ruimte en top afwerking. Kost € 1799,-.vhal schreef op maandag 2 april 2018 @ 21:27:
Wij zijn een beetje aan het orienteren naar een Tent. Eerst hadden we een Bardani op het oog maar na het lezen van diverse dingetjes zoals slechte naden, etc hebben we dit merk maar even naast ons neergelegd. Idealiter willen we toch drie slaapcabines (twee kinderen met ieder hun eigen cabine) maar dan is de keuze vrij beperkt. Zelf ben ik wel gecharmeerd van de Falco tenten (geen scheerlijnen, opzetgemak) maar ik blijf het lastig vinden om een inschatting te maken hoe zo’n “kasteel” er in de open lucht er uit ziet.
Alleen die prijs...
Edit
@backupdevice zag dat jij ook gekozen hebt voor de Zeearend 6Bevalt deze nog en is het opzetten een beetje te doen voor mensen die voor het eerst gaan kamperen?
Hier mensen met ervaring met peggy peg haringen?
http://www.peggypegshop.nl/peggypeg/
Lijkt wel erg handig om de tijd om alle haringen in te slaan te verkorten.
http://www.peggypegshop.nl/peggypeg/
Lijkt wel erg handig om de tijd om alle haringen in te slaan te verkorten.
Bevalt zeker maar je hebt wel veel ruimte nodig . Zuid Europa kan dus een probleem zijn. Opzetten is niet moeilijker als andere tenten. Zal wel een keer proef opzetten doen want de gebruiksaanwijzing is een beetje summier.vhal schreef op maandag 2 april 2018 @ 21:27:
Wij zijn een beetje aan het orienteren naar een Tent. Eerst hadden we een Bardani op het oog maar na het lezen van diverse dingetjes zoals slechte naden, etc hebben we dit merk maar even naast ons neergelegd. Idealiter willen we toch drie slaapcabines (twee kinderen met ieder hun eigen cabine) maar dan is de keuze vrij beperkt. Zelf ben ik wel gecharmeerd van de Falco tenten (geen scheerlijnen, opzetgemak volgens reviews) maar ik blijf het lastig vinden om een inschatting te maken hoe zo’n “kasteel” er in de open lucht er uit ziet.
Alleen die prijs...
Edit
@backupdevice zag dat jij ook gekozen hebt voor de Zeearend 6Bevalt deze nog en is het opzetten een beetje te doen voor mensen die voor het eerst gaan kamperen?
Kan wel de luifel met beide kanten het inzet stuk aanbevelen .
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Recent een camping geboekt voor de meivakantie, Beerze Bulten ergens bij Ommen in de buurt. Hopelijk is het deze mei vakantie wat warmer dan vorig jaar toen vroor het snachts
overdag wel te doen maar het grootste nadeel was dat we savonds al om 9 uur op bed lagen omdat het gewoon te koud was om op een stoel te blijven zitten.
Maar de camping Beerze Bulten lijkt goed, flink tropisch zwembad, grote binnen speeltuin dus ook met minder weer goed te doen.
Voor de zomer vakantie hebben we 17 dagen geboekt op een camping in Karinthië, lijkt me een prachtige omgeving!
Maar de camping Beerze Bulten lijkt goed, flink tropisch zwembad, grote binnen speeltuin dus ook met minder weer goed te doen.
Voor de zomer vakantie hebben we 17 dagen geboekt op een camping in Karinthië, lijkt me een prachtige omgeving!
Zelfde dilemma hier dit jaar. Voor het eerst kamperen en ja zoek dan maar eens een tent voor 5 personen.vhal schreef op maandag 2 april 2018 @ 21:27:
Wij zijn een beetje aan het orienteren naar een Tent. Eerst hadden we een Bardani op het oog maar na het lezen van diverse dingetjes zoals slechte naden, etc hebben we dit merk maar even naast ons neergelegd.
Uiteindelijk hebben wij een Bardani Paradise Beach 400 rsc gekocht. Waarom? Prijsverschil met Falco en De Waard is toch wel heel erg groot.
En ja ik heb de reviews ook gelezen. Was er ook een beetje huiverig voor. Maar tent is helemaal goed. Geen gekke naden of wat dan ook.
Ik weet niet of je de tenten al in het echt gezien hebt, maar bij ons viel veel af na bezichtiging. Indeling niet praktisch, stahoogte toch anders dan gedacht, formaat te klein of te groot etc.
Wij zijn bij diverse winkels geweest. Bax, obelink, de wit. Uiteindelijk vonden wij de Bardani meest praktisch en was niet te duur.
Weet niet of je de rest al hebt. Maar voor kampeerspullen ben je net zoveel kwijt als de tent. Hou daar even rekening mee.
Je kan een Falco en een de Waard natuurlijk niet vergelijken met een Bardani. Niet dat een Bardani slecht is, heb er 5 jaar met plezier in geslapen maar als ik het vergelijk met de Falco die ik nu heb kan ik wel het prijsverschil zien en verklaren .
Een Bardani is gewoon een goede middenklasser. Absoluut een goede tent maar mist in vergelijking met de top (De Waard, Falco/Baco, Karsten) net wat duurzaamheid en een aantal goed doordachte details.
Maar overal kan in productie wat misgaan. Heb het zelf met onze Falco gehad en op het de Waard forum staan ook legio voorbeelden. Dat het fout gaat is vervelend maar hoe het wordt opgelost is belangrijker. In ons geval is het gewoon netjes en redelijk snel opgelost.
Zelf vindt ik de Karsten tunneltenten ook erg mooi. Al weet ik niet of ze na de brand nog een beetje leuke levertijden hebben.
Maar overal kan in productie wat misgaan. Heb het zelf met onze Falco gehad en op het de Waard forum staan ook legio voorbeelden. Dat het fout gaat is vervelend maar hoe het wordt opgelost is belangrijker. In ons geval is het gewoon netjes en redelijk snel opgelost.
Zelf vindt ik de Karsten tunneltenten ook erg mooi. Al weet ik niet of ze na de brand nog een beetje leuke levertijden hebben.
Leuk, dit topic had ik nog niet eerder gezien. Wij kamperen ook elk jaar met veel plezier. Zo leuk om na de vakantie al die verhalen van collega's te horen over vieze vakantiehuisjes etc. Als ik dan zeg dat we in onze schone tent kamperen met eigen schone 'inboedel' zitten ze me raar aan te kijken. Tja, wie zit er dan te kramperen 
Overigens ook een trotse bezitter van een Falco Havik. Mijn schoonouders hebben exact dezelfde tent. Staat altijd mooi 2 dezelfde tenten naast elkaar op de camping
Overigens ook een trotse bezitter van een Falco Havik. Mijn schoonouders hebben exact dezelfde tent. Staat altijd mooi 2 dezelfde tenten naast elkaar op de camping
Ik heb het kampeer seizoen weer geopend dit weekend: Pieterpad maar eens gaan lopen en de eerste 4 etappes zitten er op. Ondanks een beetje frisjes was het goed te doen in de tent. Een mooie test voor de nieuwe slaapzak.
Hi Ha Hopjesvla
Voor mij is het feit dat de Bardani na 2 dagen regen zijn doek volzuigt met regen en alles klam wordt.
Na 3 dagen regen in de Falco was het humeur even slecht als in de Bardani maar het doek was droog en niks was klam in de tent.
Als je niet alleen in zuid Europa gaat kamperen is dat wel een vereiste
Na 3 dagen regen in de Falco was het humeur even slecht als in de Bardani maar het doek was droog en niks was klam in de tent.
Dat is ook wel beetje mijn motivatie om juist zo’n doek te kiezen tov katoen. Vooralsnog blijven we in NL (dit jaar Texel) en gezien het weer hier nog wel eens om kan slaan lijkt het mij wel de beste keuze. Hopelijk zijn de kampeerplekken wel groot genoeg maar als er een caravan kan staan, dan zal een Zeearend6 ook wel lukken.backupdevice schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 08:51:
Voor mij is het feit dat de Bardani na 2 dagen regen zijn doek volzuigt met regen en alles klam wordt.
Dat is mij wel opgevallen, je kan het zo gek maken als je zelf wil. De Decathlon heeft gelukkig wel een redelijk asssortiment om mee te beginnen, upgraden kan altijd nog welHighfive95 schreef op maandag 2 april 2018 @ 23:37:
[...]
Weet niet of je de rest al hebt. Maar voor kampeerspullen ben je net zoveel kwijt als de tent. Hou daar even rekening mee.
[ Voor 22% gewijzigd door vhal op 03-04-2018 09:44 ]
Hoe meer ruimte je hebt om je hele gear mee te nemen, hoe meer je meeneemt en hoe meer je aan uitrusting moet betalen.vhal schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 09:42:
[...]
Dat is ook wel beetje mijn motivatie om juist zo’n doek te kiezen tov katoen. Vooralsnog blijven we in NL (dit jaar Texel) en gezien het weer hier nog wel eens om kan slaan lijkt het mij wel de beste keuze. Hopelijk zijn de kampeerplekken wel groot genoeg maar als er een caravan kan staan, dan zal een Zeearend6 ook wel lukken.
[...]
Dat is mij wel opgevallen, je kan het zo gek maken als je zelf wil. De Decathlon heeft gelukkig wel een redelijk asssortiment om mee te beginnen, upgraden kan altijd nog wel
Wij hebben een bagage wagen achter een Ford Fiesta 1.0 hangen die max 500KG mag trekken. Wij hebben 2 kinderen en als wij 3 weken op vakantie gaan nemen we max 300KG mee. Dit is inclusief tent ( die al 60KG weegt) en alle andere gear. En we missen niks op vakantie. Enige wat wij op locatie regelen is een koelkast indien buiten West Europa . Anders koelbox.
Wel grappig hoor. Kom je op de camping aan met een Fiesta inc aanhanger . Zie je de meeste mensen al kijken. 2 uur later staat de Falco en staan de mensen zich te vergapen aan alles wat we meegenomen hebben .
Zie hier de uitrusting

Nog een aanbeveling. Als je voor deze tent gaat koop dan meteen de alternatieve slaap cabine. Daarmee kan je kiezen om 3 of 2 cabines te maken. Onze kinderen zijn nog klein en die slapen nog bij ons. Doordat je kan mixen hebben wij 1 cabine "over" waar we alle kleren hebben hangen en waar de kisten met eten enzo staan. Ruimt je tent lekker op. Op de foto is de linker kant de kant waar we alles hebben staan. Kost 100 Euro en is het zeker waard.
[ Voor 29% gewijzigd door backupdevice op 03-04-2018 10:14 ]
Inderdaad, voor mij is het ook een sport om zo weinig mogelijk mee te nemen.backupdevice schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 10:01:
[...]
Hoe meer ruimte je hebt om je hele gear mee te nemen, hoe meer je meeneemt en hoe meer je aan uitrusting moet betalen.
Dat begint al met aanschaffen van compacte spullen. Wij hebben bijvoorbeeld onze grote campingstoelen omgeruild voor compact opvouwbare en een tafel die op te rollen is.
Blijft er mooi ruimte over om het grote warme dekbed mee te nemen in plaats van zo'n benauwde slaapzak
Op de foto zie die camper staan. Die gast had alles bij; Nespresso, COB BBQ etc etc. Hij lachte ons uit om de 300 KG. Wat keek hij zuur toen ik hem liet zien dat wij ook koffie konden zetten en dat de WGA ook goed zijn werk deed met twee forellen erop.Cheesy schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 10:06:
[...]
Inderdaad, voor mij is het ook een sport om zo weinig mogelijk mee te nemen.
Dat begint al met aanschaffen van compacte spullen. Wij hebben bijvoorbeeld onze grote campingstoelen omgeruild voor compact opvouwbare en een tafel die op te rollen is.
Blijft er mooi ruimte over om het grote warme dekbed mee te nemen in plaats van zo'n benauwde slaapzak

Dit jaar geen we niet met de zomervakantie camperen maar ik mis het nu al
[ Voor 9% gewijzigd door backupdevice op 03-04-2018 10:12 ]
Welke camping op Texel ga je heen? Wij zijn weer op Woutershok te vinden eind juli.vhal schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 09:42:
[...]
Dat is ook wel beetje mijn motivatie om juist zo’n doek te kiezen tov katoen. Vooralsnog blijven we in NL (dit jaar Texel) en gezien het weer hier nog wel eens om kan slaan lijkt het mij wel de beste keuze. Hopelijk zijn de kampeerplekken wel groot genoeg maar als er een caravan kan staan, dan zal een Zeearend6 ook wel lukken.
[...]
Onze slaapzak is absoluut niet benauwd! Mooi openritsen en als dekbed gebruiken. Het voordeel is dat hij vastgeritst kan worden aan ons onderlaken (en dat gaat je met een dekbed niet lukkenCheesy schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 10:06:
[...]
Inderdaad, voor mij is het ook een sport om zo weinig mogelijk mee te nemen.
Wij begonnen ooit met alles op de rug, toen op de fietskar, toen een auto, toen een nog grotere auto maar we kunnen nog steeds alles op de fietskar binden (en op de MX5) Rug wil niet meer, de tent is te groot, we worden ook een dagje ouder en een wat grotere instap is dan toch wat prettiger...
Idem hier! Ik ga dan nog wel met rugzak weg, maar ik kan niet goed tegen een mummie model slaapzak. Dus het lijstje voor mij was als volgt:Wailing_Banshee schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 10:37:
[...]
Onze slaapzak is absoluut niet benauwd! Mooi openritsen en als dekbed gebruiken. Het voordeel is dat hij vastgeritst kan worden aan ons onderlaken (en dat gaat je met een dekbed niet lukken)
- dons (compact en licht)
- enigzins waterafstotende tijk (ivm met dons en condens in klein tentje)
- comfort tot onder het vriespunt (voor eeh bv nu)
- onder de 1 kg (moet mee in rugzak)
- geen mummy (te nauw)
- bij voorkeur open te ritsen bij de voeten (heb e en hekel aan warme voeten )
Het kost even wat zoekwerk maar uiteindelijk bij de Western Mountaneering Sycamore MF uitgekomen.
Man man, wat een slaapzak, alsof je thuis onder je eigen dekbedje ligt,een zee van ruimte. En helemaal open te ritsen, dus ook nog als deken te gebruiken. (leuk detail: aan de binnenzijde staan de namen van de mensen die je slaapzak in elkaar gezet hebben ). natuurlijk, qua gewicht kan het zeker lichter, maar dan moest ik een van de eisen die ik had gaan inleveren.
Hi Ha Hopjesvla
Beetje dezelfde eisen die wij hebben, behalve dat wij hem nooit als slaapzak hebben gebruikt, alleen als deken. Twee slaapzakken meenemen is echt zonde van de ruimte als je met de rugzak weg gaat...Hopjesvla79 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 11:15:
[...]
Idem hier! Ik ga dan nog wel met rugzak weg, maar ik kan niet goed tegen een mummie model slaapzak. Dus het lijstje voor mij was als volgt:
- dons (compact en licht)
- enigzins waterafstotende tijk (ivm met dons en condens in klein tentje)
- comfort tot onder het vriespunt (voor eeh bv nu)
- onder de 1 kg (moet mee in rugzak)
- geen mummy (te nauw)
- bij voorkeur open te ritsen bij de voeten (heb e en hekel aan warme voeten )
Het kost even wat zoekwerk maar uiteindelijk bij de Western Mountaneering Sycamore MF uitgekomen.
Man man, wat een slaapzak, alsof je thuis onder je eigen dekbedje ligt,een zee van ruimte. En helemaal open te ritsen, dus ook nog als deken te gebruiken. (leuk detail: aan de binnenzijde staan de namen van de mensen die je slaapzak in elkaar gezet hebben ). natuurlijk, qua gewicht kan het zeker lichter, maar dan moest ik een van de eisen die ik had gaan inleveren.
Eén slaapzak, in combinatie met:
https://www.bol.com/nl/p/...ersoons/9200000026757309/
werkt perfect.
Voordelen: matjes blijven naast elkaar liggen, slaapzak ligt niet door de hele tent en het grootste voordeel: het is klein! We kunnen dat zakje met het laken erin in elk hoekje van de rugzak/auto kwijt.
Daar is de prijs ook naar!Refro schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 07:41:
Een Bardani is gewoon een goede middenklasser. Absoluut een goede tent maar mist in vergelijking met de top (De Waard, Falco/Baco, Karsten) net wat duurzaamheid en een aantal goed doordachte details.
Persoonlijk vond ik de meerprijs niet opwegen tegen de extra kwaliteit. Zeker als "nog" niet kampeerder
We zullen het meemaken in de zomer of hij gaat bevallen.
Decathlon heeft inderdaad veel spullen. Heb daar ook diverse spullen gekocht. Maar ook op marktplaats kunt je enorm veel vinden.vhal schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 09:42:
[Dat is mij wel opgevallen, je kan het zo gek maken als je zelf wil. De Decathlon heeft gelukkig wel een redelijk asssortiment om mee te beginnen, upgraden kan altijd nog wel
Op marktplaats welgeteld €7,50 voor een 40 meter lange kabel met CEE stekker en stekkerdoos. Ook een doos rotspennen opgehaald, geloof iets van €1,50 normaal per stuk. Nu hele bak met 40 rotspennen, hamer, andere haringen etc. voor maar €5,00
Ook gasflessen kun je prima kopen op marktplaats. Had 3 flessen voor €15,00 waarvan 1 volle, 1 lege en 1 half volle.
Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt. Maar je moet het wel meekrijgen.
Heb al even proef ingepakt, maar het wordt toch erg krapjes. Gelukkig heb ik een grote dakkoffer en station anders gaat dat echt niet mee.

Waarom koop je dan niet ook een kwaliteitstent op marktplaats?Highfive95 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 11:49:
[...]
Daar is de prijs ook naar!![]()
Persoonlijk vond ik de meerprijs niet opwegen tegen de extra kwaliteit. Zeker als "nog" niet kampeerder![]()
We zullen het meemaken in de zomer of hij gaat bevallen.![]()
[...]
Decathlon heeft inderdaad veel spullen. Heb daar ook diverse spullen gekocht. Maar ook op marktplaats kunt je enorm veel vinden.
Op marktplaats welgeteld €7,50 voor een 40 meter lange kabel met CEE stekker en stekkerdoos. Ook een doos rotspennen opgehaald, geloof iets van €1,50 normaal per stuk. Nu hele bak met 40 rotspennen, hamer, andere haringen etc. voor maar €5,00![]()
Ook gasflessen kun je prima kopen op marktplaats. Had 3 flessen voor €15,00 waarvan 1 volle, 1 lege en 1 half volle.
Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt. Maar je moet het wel meekrijgen.
Heb al even proef ingepakt, maar het wordt toch erg krapjes. Gelukkig heb ik een grote dakkoffer en station anders gaat dat echt niet mee.Zeker de tent neemt veel ruimte in beslag.
Ik heb inmiddels 4 de waard tenten aangeschaft op marktplaats (en 1 ervan alweer verkocht en er gaat er nog één verkocht worden). Daar zijn de prijzen een stuk lager. Je hebt geen nieuwe tent, maar wel een goede degelijke die je ook weer eenvoudig door kunt verkopen voor een goed bedrag.
De middenklasser tenten zijn een stuk lastiger te verkopen.
Nee joh. Ik was mijn Bardani 320 binnen een uur kwijt. Gewoon op MP zetten rond eind Mei als iedereen de kriebels krijgt.Jelte schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 11:58:
[...]
Marktplaats zijn de prijzen nog erg hoog voor deze tenten. De goedkopere zijn dan ook de "oude" tenten. Dan heb ik lieven een nieuwe. Ieder zijn ding toch?Jelte schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 11:58:
[...]
Waarom koop je dan niet ook een kwaliteitstent op marktplaats?
Ik heb inmiddels 4 de waard tenten aangeschaft op marktplaats (en 1 ervan alweer verkocht en er gaat er nog één verkocht worden). Daar zijn de prijzen een stuk lager. Je hebt geen nieuwe tent, maar wel een goede degelijke die je ook weer eenvoudig door kunt verkopen voor een goed bedrag.
Ach en bevalt hij niet dan gaat hij op marktplaats en dan zien we wel. Eerst maar een zien of kamperen wel bevalt.
je moet zeker even zoeken en geduld hebben. Maar mijn Lepelaar uit 2011 met 9 weken vond ik schappelijk geprijsd voor circa 40% van de nieuwwaarde.Highfive95 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 13:35:
[...]
Marktplaats zijn de prijzen nog erg hoog voor deze tenten. De goedkopere zijn dan ook de "oude" tenten. Dan heb ik lieven een nieuwe. Ieder zijn ding toch?
Ach en bevalt hij niet dan gaat hij op marktplaats en dan zien we wel. Eerst maar een zien of kamperen wel bevalt.
Denk dat ik die over een paar jaar nog steeds voor mijn aankoopprijs kan verkopen.
Maar inderdaad ieder zijn ding. De tenten die ik mooi vind zijn niet meer te koop of nieuw veel te duur (De Waard).
Wij hebben dit jaar besloten voor een jaarplaats in nederland te gaan, en omdat een vouwwagen daarvoor minder geschikt is volgens ons, een 11x6 (9x5 binnenmaat) safaritent gekocht. Hopelijk droogt de grond van ons veldje snel op, en kunnen we dit weekend beginnen met opzetten.
Over die natte grond gesproken, zou vijf kilo regenwormen helpen, en hoe snel?
Over die natte grond gesproken, zou vijf kilo regenwormen helpen, en hoe snel?
Je hebt groot gelijk! Als je het kan missen moet je dat doen.Highfive95 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 13:35:
[...]
Marktplaats zijn de prijzen nog erg hoog voor deze tenten. De goedkopere zijn dan ook de "oude" tenten. Dan heb ik lieven een nieuwe. Ieder zijn ding toch?
Tot nu toe is de aanschaf + camping nog altijd goedkoper dan 2 weekjes in een huisje zoals normaalbackupdevice schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 14:27:
Je hebt groot gelijk! Als je het kan missen moet je dat doen.
Dus als het bevalt dan worden het "goedkope" vakanties de komende jaren.
Idd
Nou, goedkoper????Highfive95 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 14:42:
[...]
Tot nu toe is de aanschaf + camping nog altijd goedkoper dan 2 weekjes in een huisje zoals normaal. Dus kosten vallen alleszins mee.
Dus als het bevalt dan worden het "goedkope" vakanties de komende jaren.
Tent ; 1000
Slaapmatje ; 100/stuk
Slaapzak ; 100 stuk
Kookspullen bij elkaar ; 150-200
Lampen voor de avond ; 75
En zo kun je nog wel even doorgaan.
Of anders';
Bouwzeil met touwen ; 25
Eigen matrassen ; 0
Eiden dekbedden ; 0
's Nachts niet uit bed en voor donker in bed ; 0
[ Voor 12% gewijzigd door maartend op 04-04-2018 08:13 ]
Als je het zo bekijkt, kun je net zo goed thuis blijvenmaartend schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 16:59:
[...]
Nou.......
Tent ; 1000
Slaapmatje ; 100/stuk
Slaapzak ; 100 stuk
Of anders';
Bouwzeil met touwen ; 25
Eigen matrassen ; 0
Eiden dekbedden ; 0
Maar kookspullen hoeven niet zoveel te kosten, je kunt altijd een paar pannetjes van huis mee nemen. Hetzelfde met borden en ander eetgerei.
Lampen 's avonds heb je niet nodig, gewoon naar bed als het donker wordt!
Slaapzak kun je ook je dekbed van thuis meenemen, heb je alleen nog een slaapmatje nodig.
Pannen hebben wij wel speciaal gekocht . Lichtgewicht setjes met alle pannen die je nodig hebt met de totale grootte van 1 pan. Alles om ruimte en gewicht besparen he.
Landal Sluftervallei, kamperen met de 'luxe' van een bungalowpark (lees: BolloRefro schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 10:31:
[...]
Welke camping op Texel ga je heen? Wij zijn weer op Woutershok te vinden eind juli.
Dat is wel waar. Ik heb helaas geen trekhaak voor mijn auto dus alles moet mee in de auto (Megane Estate) en de dakkoffer. Het maakt je wel selectief in de keuzes om bepaalde zaken wel/niet mee te nemen. Last resort is om met 2 auto's te gaanbackupdevice schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 10:01:
[...]
Hoe meer ruimte je hebt om je hele gear mee te nemen, hoe meer je meeneemt en hoe meer je aan uitrusting moet betalen.
Wij hebben een bagage wagen achter een Ford Fiesta 1.0 hangen die max 500KG mag trekken. Wij hebben 2 kinderen en als wij 3 weken op vakantie gaan nemen we max 300KG mee. Dit is inclusief tent ( die al 60KG weegt) en alle andere gear. En we missen niks op vakantie. Enige wat wij op locatie regelen is een koelkast indien buiten West Europa . Anders koelbox.
Gelukkig is er best veel te verkrijgen wat lichtgewicht is en handzaam. Al blijven de tafels/stoelen en iets van een koelkast/box wel lomp qua grootte. Met name die laatste is wel een dingetje...
Toevallig hebben wij gisteren even met Bax hierover gebeld, die 100€ is nu helaas 150€ waar je een splitsbare 4p kan kiezen. Het tussenschot schijnt dun te zijn waardoor de kinderen elkaar nog steeds kunnen zien. Onze kinderen zijn 2 en 4 en die zijn wel toe aan hun eigen cabine.Nog een aanbeveling. Als je voor deze tent gaat koop dan meteen de alternatieve slaap cabine.
[ Voor 9% gewijzigd door vhal op 04-04-2018 08:12 ]
10 dagen Leistert Roggel 4 personen (half juli)maartend schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 16:59:
[...]
Nou.......
Tent ; 1000
Slaapmatje ; 100/stuk
Slaapzak ; 100 stuk
Of anders';
Bouwzeil met touwen ; 25
Eigen matrassen ; 0
Eiden dekbedden ; 0
Huisje E1238
Kampeerplaats E555
14 dagen de Krim Texel 4 personen (half juli)
Huisje E2420
Kampeerplaats E555
Zeker voor dat laatste geval kun je heel wat kampeerspullen kopen. Zelf zijn we in deze overtuiging ook weer opnieuw met kamperen begonnen. Maar ook dit is uiteraard minder rooskleurig doordat er toch meer en duurdere spullen als verwacht zijn aangeschaft.
Mijn zus gaat al drie jaar met een vouwwagen van E100 weg met alle spullen uit het eigen huis of super low budget. Niet mijn manier maar wel heel goedkoop.
Door de normale 2 laags stof van de cabine kun je ook soort van doorkijken. Zeker als de zon wat lager staat. Voor onze jongens is het in ieder geval zat om af en toe te blijven klieren.vhal schreef op woensdag 4 april 2018 @ 08:11:
[...]
[...]
Toevallig hebben wij gisteren even met Bax hierover gebeld, die 100€ is nu helaas 150€ waar je een splitsbare 4p kan kiezen. Het tussenschot schijnt dun te zijn waardoor de kinderen elkaar nog steeds kunnen zien. Onze kinderen zijn 2 en 4 en die zijn wel toe aan hun eigen cabine.
[ Voor 23% gewijzigd door Refro op 04-04-2018 08:21 ]
Het schijnt dat de slaapcabines van de tent die wij op het oog hebben nu van een donkere stof zijn gemaakt. Hopelijk scheelt dit iets.Refro schreef op woensdag 4 april 2018 @ 08:18:
Door de normale 2 laags stof van de cabine kun je ook soort van doorkijken. Zeker als de zon wat lager staat. Voor onze jongens is het in ieder geval zat om af en toe te blijven klieren.
Klinkt handig, welke zijn dit?backupdevice schreef op woensdag 4 april 2018 @ 08:02:
Pannen hebben wij wel speciaal gekocht . Lichtgewicht setjes met alle pannen die je nodig hebt met de totale grootte van 1 pan. Alles om ruimte en gewicht besparen he.
[ Voor 26% gewijzigd door vhal op 04-04-2018 08:33 ]
Ik kan je niet helpen voor italie, maar zwitserland bevalt mij altijd erg goed. Een paar keer op deze camping gestaan. Geen zwembad, maar een groot meer, verder een stille camping met een waterval vlakbij en een lift die je naar >2000m brengt voor schitterende wandeltochten.Galois schreef op maandag 2 april 2018 @ 12:08:
De vakantieplannen voor de zomer beginnen wat vorm te krijgen.
Dat 'halverwege' willen we graag doorbrengen in de Alpen. Dan de keuze tussen Oostenrijk of Zwitserland. De keuze voor Oostenrijk lijkt handiger (financieel gezien), maar Zwitserland ligt beter op de route (scheelt volgens Google Maps ongeveer 2 uur).
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
als in, type, merk enz zodat je die gewoon on-line kan bestellen zonder dat je in zo'n chaoswinkel rond te hoeft te lopen waar 100 pannen naast elkaar staan. Toevallig waren wij 2e Paasdag bij de OutdoorXL maar wat een chaos was dat.