PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

De ANWB heeft niet voor niks de kampeer en caravankampioen. Als het hetzelfde was geweest had het de kampeerkampioen geheten.
Wel staat alles gewoon op campings natuurlijk. Al ben ik in Nederland lid van een kampeerclub die kampeerterreinen heeft en is het een soort vloeken in de kerk als je het een camping noemt.

Ik ga met mijn tent(je) achterin altijd op de bonnefooi op pad. Omdat je dan gewoon kan kiezen waar je gaat staan en als de camping niet bevalt je gewoon door rijdt naar de volgende (met een tent tussen caravans en campers vind ik helemaal niks namelijk).
[ Voor 4% gewijzigd door LordSinclair op 11-01-2018 11:42 ]
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
2.5 week op 1 plek staan vind ik weer een canvas bungalow... dus niet kamperen..Chaoss schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 17:09:
Camper of caravan is niet echt camperen
Op de bonnefooi kan met elk kampeer middel maar ik vind het fijn om vantevoren te weten waar ik terecht kom en wij staan altijd 2,5 week op dezelfde plek dus dan stel ik ook wel wat eisen aan de camping en dan is het gewoon verstandig om te reserveren. Campings met wat voorzieningen staan nu eenmaal sneller vol.
Tja ieder zijn eigen ding..
Waar ik wel mee eens ben is dat die lui die alleen maar binnen zitten in hun mega-camper en geen contact maken met de omgeving een boel missen en dat je dan net zo goed in een hotel kan gaan zitten..
Ik denk dat wij meer hardcore kamperen met ons campertje dan menig (vouw)caravan kampeerder..
Sfeerbeeld:

En met de vorige camper:

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
He Exocet, mag ik je wijzen op de vouwwagenclub, zij hebben een forum vol met tips. Wij gaan met onze klapkar niet zo ver als Zuid Duitsland, maar rond Fussen zitten ook een paar campings aan de Forgenssee, is een mooi gebied.Exocet schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 21:15:
[...]
Dat is een mega plek, weet je nog waar dat was?
Maar bedankt, ik dacht dat die plaatsen niet groot genoeg waren. We hebben een flinke vouwwagen.
Wij gaan komend jaar naar Xanten (net over de grens bij Nijmegen) Kerstgenshof is een leuke camping, en in Xanten is een mooi archeologisch park (ook erg leuk voor kleinere kids, ze hebben gratis toegang, en er is een leuke speeltuin in de vorm van een romeins fort) op het vouwwagenforum kan je mij vinden als "boswachter"
Ik moet er persoonlijk niet aan denken, dan blijf ik wel thuis of ga ik naar een appartement. Maar van huis uit hebben wij altijd getrokken, maximaal 3 dagen staan op een plek en dan verder. M.u.v. 1 vakantie per jaar (in het voorjaar) waar we altijd een weekje naar Zuid Frankrijk gingen. Eerst met mijn oom (maar toen was ik nog heel jong en kan ik me eigenlijk maar heel weinig van herinneren) en later met onze buren (hadden twee kinderen, die dezelfde leeftijd hadden als wij, konden we heel goed mee omgaan!).ToolkiT schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 11:40:
[...]
2.5 week op 1 plek staan vind ik weer een canvas bungalow... dus niet kamperen..
Tja ieder zijn eigen ding..
Maar waar zijn die foto's genomen? Engeland? (je rijdt links, dus ik vermoed van wel).
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Dat we op een vaste uitvaksbasis staan is vooral uit gemak en praktische overweging. We maken 75% van de dagen dagtripjes dus we zijn behoorlijk actief en zien veel van de omgeving.
Het hele jaar door moet ik al van alles, rijd ik elke week 2 keer naar de randstad, heb ik in het weekend 3 kinderen op een sport, druk zat. Als ik dan op de camping sta, sta ik daar 21 dagen vast. Ik hoef dan niets, ik moet niets, de kinderen kunnen zelf naar voetbal/disco enz. En ik hobbel er dan op mijn gemak achteraan. Van die 21 dagen zijn we denk ik 8 dagen op pad, maar waar ik de vakantie ruim van te voren plan, plannen we de uitjes last minute. Pas als we zin hebben. Vaak willen de kinderen de camping helemaal niet af.
Bovenste was bij applecross pass in Scotland (https://en.wikipedia.org/wiki/Bealach_na_B%C3%A0)Wailing_Banshee schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 11:48:
[...]
Maar waar zijn die foto's genomen? Engeland? (je rijdt links, dus ik vermoed van wel).
2e was in de buurt van York, Engeland en laatste geen idee eigenlijk..
Afgelopen zomer hebben mrsT en de kids een Grand tour UK gedaan en zo'n beetje de hele kustlijn van de UK rondgereden.
Ik ben zelf in de weekenden aangehaakt en 3 weken in mijn vakantie om de north coast 500 (http://www.northcoast500.com/) te doen, erg mooi een aanrader maar het weer is nogal wisselvallig daar dus zorg voor all weather spul..
Ieder zijn ding toch?André schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 11:55:
Ik ben zo iemand die je niet snapt
Het hele jaar door moet ik al van alles, rijd ik elke week 2 keer naar de randstad, heb ik in het weekend 3 kinderen op een sport, druk zat. Als ik dan op de camping sta, sta ik daar 21 dagen vast. Ik hoef dan niets, ik moet niets, de kinderen kunnen zelf naar voetbal/disco enz. En ik hobbel er dan op mijn gemak achteraan. Van die 21 dagen zijn we denk ik 8 dagen op pad, maar waar ik de vakantie ruim van te voren plan, plannen we de uitjes last minute. Pas als we zin hebben. Vaak willen de kinderen de camping helemaal niet af.
Maar ga niet zeuren dat een bepaalde manier van kamperen niet echt is..
De enige echt pure manier van kamperen is dit:

(boven op mtSnowdon met alleen een bivi-bag..
Maar een ieder geniet van kamperen op zijn eigen manier..
[ Voor 42% gewijzigd door ToolkiT op 11-01-2018 11:59 ]
Hotels/B&Bs... Want die weg lijkt me fantastisch met de MX5!ToolkiT schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 11:55:
[...]
Bovenste was bij applecross pass in Scotland (https://en.wikipedia.org/wiki/Bealach_na_B%C3%A0)
Afgelopen zomer hebben mrsT en de kids een Grand tour UK gedaan en zo'n beetje de hele kustlijn van de UK rondgereden.
Ik ben zelf in de weekenden aangehaakt en 3 weken in mijn vakantie om de north coast 500 (http://www.northcoast500.com/) te doen, erg mooi een aanrader maar het weer is nogal wisselvallig daar dus zorg voor all weather spul..
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Zeker doen!Wailing_Banshee schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 11:59:
[...]
Hotels/B&Bs... Want die weg lijkt me fantastisch met de MX5!
B&B is wel de comfortabelste manier idd, zeker omdat een MX5 niet veel baggageruimte heeft..
Let wel op dat de afstanden verradelijk zijn.. het is vaak singletrack met veel bochtjes, hobbels en wildlife dus hard rijden gaat niet (meestal limiet 40MPH max, maar gemiddeld ga je haal je vermoed ik 30MPH) en noord Schotland is heel leeg dus op bonnefooi is risicovol in hoogseizoen..
Maar wildkamperen is er wel legaal, dus wij hebben op de mooiste plekjes gratis gestaan
Een sportauto huren zoals sommige doen zou ik trouwens afraden... vanwege de heggetjes her en der heb je juist meer aan een hoge auto... en met wegdek in wisslende staat is een strakke sportvering ook niet ideaal..
Als je huurt, kan je beter een SUV achtig iets kiezen..
Als je een MX5 hebt zou ik zeker daar mee gaan, want stukken als de applecross zijn epic, zeker met dak omlaag
[ Voor 22% gewijzigd door ToolkiT op 11-01-2018 12:06 ]
Ja, als je een camper hebt, is wildkamperen wel ideaal. Maar met die MX5, en dan bagage achterop, heb je echt wel de voorzieningen van een camping nodig. Het werkt heel goed, maar je kunt niet alles meenemen...ToolkiT schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 12:03:
[...]
Zeker doen!
B&B is wel de comfortabelste manier idd, zeker omdat een MX5 niet veel baggageruimte heeft..
Let wel op dat de afstanden verradelijk zijn.. het is vaak singletrack met veel bochtjes en wildlife dus hard rijden gaat niet (meestal limiet 40MPH max, maar gemiddeld ga je haal je vermoed ik 30MPH) en noord Schotland is heel leeg dus op bonnefooi is risicovol in hoogseizoen..
Maar wildkamperen is er wel legaal, dus wij hebben op de mooiste plekjes gratis gestaan
Ik snap het wel. Zijn vaak gezinnen met kinderen, waarvan de kinderen helemaal geen zin hebben in dagtripjes en gewoon liever lekker spelen, zwemmen en chillen. Zou mijn vakantie ook niet zijn, maar ben bang dat ik toch ook steeds minder de camping af zal gaan naar mate onze zoon en een toekomstig kind ouder worden.Chaoss schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 11:51:
Mensen die daadwerkelijk 2 of 3 weken niet of nauwelijks van de camping komen snap ik ook niet.
Dat we op een vaste uitvaksbasis staan is vooral uit gemak en praktische overweging. We maken 75% van de dagen dagtripjes dus we zijn behoorlijk actief en zien veel van de omgeving.
Precies dit!André schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 11:55:
Ik ben zo iemand die je niet snapt
Je kan ook om en om doen natuurlijk.. hoe veel heb je nodig voor een nachtje?Wailing_Banshee schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 12:06:
[...]
Ja, als je een camper hebt, is wildkamperen wel ideaal. Maar met die MX5, en dan bagage achterop, heb je echt wel de voorzieningen van een camping nodig. Het werkt heel goed, maar je kunt niet alles meenemen...
Onze camper heeft geen toilet bijvoorbeeld.. dat is de beperkende factor.. we proberen altijd een plek te vinden met een openbaar toilet (heb je veel in de UK) of een plekje waar je discreet kan wildplassen/poepen... met name het laatste is lastig en awkward soms..
[ Voor 3% gewijzigd door ToolkiT op 11-01-2018 12:09 ]
Waarom? Je kunt je kind ook sturen in wat hij leuk vindt. Juist als je kind wat jonger is, zul je niet vaak de camping af gaan, maar zodra een kind ouder is, lijkt mij dat je juist die camping af moet, om het kind wat van de wereld te laten zien...Rudolf schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 12:06:
[...]
Ik snap het wel. Zijn vaak gezinnen met kinderen, waarvan de kinderen helemaal geen zin hebben in dagtripjes en gewoon liever lekker spelen, zwemmen en chillen. Zou mijn vakantie ook niet zijn, maar ben bang dat ik toch ook steeds minder de camping af zal gaan naar mate onze zoon en een toekomstig kind ouder worden.
Mijn lover hielp nooit echt veel mee met de caravan op zijn plaats te zetten.... dus je moest wel mover bedoelendreamscape schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 11:03:
[...]
Wel fijn dat je de autocorrect van mijn telefoon lekker laat voor wat hij is en snapt dat ik mover bedoelde. Dan laat ik hierboven lover maar gewoon staan
Hopelijk is mijn nieuwe lover wat hulpvaardiger. Dat hoop ik dit jaar te gaan ontdekken.
Wij hebben het ook altijd gedaan, onze jongste heeft nog geen mening over de dagtripjes wat die is 2,5. Maar als ik de oudste (nu 6 jaar) vertel dat we een kasteel gaan bekijken dan is ze daadwerkelijk enthousiast, ik vind dat heerlijk.
Enige wat nog lastig zijn wandelingen, 'gewoon' in de natuur zijn doet haar nog niet zoveel, dingen als musea, kastelen, dierentuinen, skiliften zijn voor haar interessanter.
Afgelopen jaar de UK gedaan (Salisbury) we zijn welgeteld (ondanks het slechte weer) twee dagen op de camping geweest om te wassen... verder elke dag er op uit, dan heb je ook wat aan je abonnement op de National Thrust.... Kastelen, bossen, musea, strand, dagje stoomtrein, winkelen, Salisbury Cathedral, sportkleding scoren (in de UK zijn badmintonspullen 50% goedkoper)
Ik doe hetzelfde namelijk. In de zomer lekker naar Italie met m'n 2 kids. Paar weken op dezelfde plek. Af en toe in de omgeving eens wat bekijken of doen. Maar ik doe mijn kids geen plezier met lange wandelingen, veel rondtrekken of allerlei musea bezoeken. En ik vind het zelf ook prima zo. Beetje niks doen aan het zwembad. Beetje eenvoudig zelf koken bij de tent op een Coleman benzinebrander. Niet te luxe allemaal, maar gewoon lekker relaxed. Geen horloge om, geen idee van tijd, we zien wel hoe laat we opstaan, hoe laat we eten en waar we heen gaan. Zit er trouwens ook zelf niet op te wachten om alle spullen om de paar dagen te moeten opruimen, inpakken en weer alles opzetten en uitpakken. Die Coleman Cook 4 staat volledig in een uurtje trouwens, dat wel:

Daarnaast is mijn reisje IJsland vorig jaar ook erg goed bevallen in m'n eentje. Eenvoudig tentje mee. Slaapzak, matje, wat kookspullen en hup gaan. Enige luxe was dan nog het huurautootje, maar ja die had ik ook wel nodig om de bijna 2400km af te leggen..
En tja... dan sta je bijvoorbeeld zomaar hier:

Er zijn zoveel verschillende manieren om te kamperen, doe wat bij je past zou ik zeggen. Al lig je twee weken alleen maar de hele dag in je tent. Als dat is wat je wil en wat je blij maakt, gewoon doen!
[ Voor 14% gewijzigd door hars73 op 11-01-2018 13:42 ]
Die was ik ook al tegengekomen ja, de tips daar ook bekeken.HvdBent schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 11:41:
[...]
He Exocet, mag ik je wijzen op de vouwwagenclub, zij hebben een forum vol met tips. Wij gaan met onze klapkar niet zo ver als Zuid Duitsland, maar rond Fussen zitten ook een paar campings aan de Forgenssee, is een mooi gebied.
Wij gaan komend jaar naar Xanten (net over de grens bij Nijmegen) Kerstgenshof is een leuke camping, en in Xanten is een mooi archeologisch park (ook erg leuk voor kleinere kids, ze hebben gratis toegang, en er is een leuke speeltuin in de vorm van een romeins fort) op het vouwwagenforum kan je mij vinden als "boswachter"
Nu aan het kijken naar deze campings:
Camping Langenwald
Höhencamping Königskanzel
Bedankt voor de tips.
Er zijn (iig in watersportwinkels) wel zakken te koop die je in een emmer kan doen met een soort tena lady achtige geurvreter. Ingraven en verbranden is natuurlijk beter of als je ruimte hebt toch een porta potti, hebben wij in onze camper voor die plekken of momenten dat er geen WC is (of dat het 8bft waait met regen, dan wil je ook niet naar buiten). Eigenlijk plassen we er alleen in vanwege de geur in de camper anders maar in noodgevallen is het goed te weten dat het kan.ToolkiT schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 12:09:
[...]
Je kan ook om en om doen natuurlijk.. hoe veel heb je nodig voor een nachtje?
Onze camper heeft geen toilet bijvoorbeeld.. dat is de beperkende factor.. we proberen altijd een plek te vinden met een openbaar toilet (heb je veel in de UK) of een plekje waar je discreet kan wildplassen/poepen... met name het laatste is lastig en awkward soms..
Maar gave trip, wil ik in de komende jaren ook eens doen, nu twee maal Schotland met de historische sleepboot Holland bezocht en vanaf land lijkt me ook wel eens erg gaaf. Vriendelijk volk ook.
Ach - altijd makkelijk als je wat vergeten bent of gewoon je grote koelkast thuis wilt blijven gebruikenemil_406 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 21:01:
<> Wel 30km van huis.<>
Ik heb zomers meegemaakt (we even geleden helaas) dat ik eigenlijk sowieso niet weghoefde, ik heb een tuin grenzend aan zwemwater maar thuis verval ik toch in mijn eigen sleur.
[ Voor 15% gewijzigd door franssie op 11-01-2018 21:33 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ja, dat was bij ons ook zo. En eigenlijk mochten alleen m'n moeder en ik erop, want die jongens kunnen ook wel tegen een boom plassenfranssie schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 21:21:
[...]
Eigenlijk plassen we er alleen in vanwege de geur in de camper anders maar in noodgevallen is het goed te weten dat het kan.
Sinds dat we verhuisd zijn, is de drang om op vakantie te gaan wel een stuk minder (grote tuin, wonend op het platteland), maar die sleur is inderdaad de belangrijkste reden om toch ergens anders heen te gaan, al is het maar voor een paar dagen.Ik heb zomers meegemaakt (we even geleden helaas) dat ik eigenlijk sowieso niet weghoefde, ik heb een tuin grenzend aan zwemwater maar thuis verval ik toch in mijn eigen sleur.
Dat lijkt mij ook gaaf, had ik al eens eerder gezien. En *vriendin-Tom-562 wilt nog een keer naar Schotland toe. Is dit te doen als road trip van 2/2,5 weken (en dan i.c.m. kamperen), of is dat te lang en heb je het snel gezien?ToolkiT schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 11:55:
[...]
Bovenste was bij applecross pass in Scotland (https://en.wikipedia.org/wiki/Bealach_na_B%C3%A0)
[...]
Ieder zijn ding toch?
De enige echt pure manier van kamperen is dit:
[afbeelding]
(boven op mtSnowdon met alleen een bivi-bag..
Maar een ieder geniet van kamperen op zijn eigen manier..
Vaak bu'j te bang!
Onze kids zijn vroeg wakker (dankzij mijn beroep moet ik er vroeg uit doordeweeks). Dit betekend 5.30/6.00 uur.The Legend schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 10:58:
Zojuist de camping geboekt voor de zomer. Binnen een half uur na opening van de online reservering is het al zo goed als vol in het hoogseizoenBen zeer benieuwd. Voor het eerst kamperen met 2 kids (dan ruim 2,5 en 15 maanden) en dan ook voor het eerst 'echt' met de vouwwagen (Europa Camper Suncruiser) op vakantie. Heb KvK - Vakantie met de tent vast klaar staan
Ik weet niet hoe het bij jullie gaat maar dit is op vakantie echt weinig anders.
Zeker nu wij nog een klapkar hebben is dit wel een puntje met het geluid wat de kinderen maken (ondanks pappa en mamma die dit proberen te shuushen).
Hoe gaan jullie om met deze vroege tijden?
Sommige mensen komen natuurlijk pas om 9 uur hun tent/caravan/... uit om te ontbijten, maar dan hebben wij ons ochtendprogramma al gehad

Iets anders, ik kreeg te horen dat onze plek ca. 10,80 bij 10,50 is. Daar moet one Suncruiser toch wel op te krijgen zijn? Zeker als we de dissel een beetje de bosjes in kunnen duwen
Ik ben toch malle pietje niet!
Dat lijkt me wel heel ruim? Wij hebben een plek van 10*8, en zelfs daar past makkelijk onze Jamet Dakota met luifel op, en dan kan de auto er nog naast.The Legend schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 09:47:
Die van ons worden gelukkig doorgaans niet voor 7.00 wakker. En als wij blijven liggen wordt het ook wel eens 08.00 uur. Maar ik zou idd niet blij worden van een tent naast ons waar om 5.30 het feest al begintEr is natuurlijk ook nog een verschil tussen wakker zijn en de boel bij elkaar schreeuwen en wakker zijn en rustig spelen of een filmpje kijken.
Iets anders, ik kreeg te horen dat onze plek ca. 10,80 bij 10,50 is. Daar moet one Suncruiser toch wel op te krijgen zijn? Zeker als we de dissel een beetje de bosjes in kunnen duwen

* Bra-Jo komt al bijna 20 jaar ieder jaar in Schotland-tom-562 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 08:31:
[...]
Dat lijkt mij ook gaaf, had ik al eens eerder gezien. En *vriendin-Tom-562 wilt nog een keer naar Schotland toe. Is dit te doen als road trip van 2/2,5 weken (en dan i.c.m. kamperen), of is dat te lang en heb je het snel gezien?
Nee, je hebt niet alles gezien in 2/2,5 weken.
Denk wel aan de manier van reizen: zoals ToolkiT zei, je doet soms onverwacht lang over relatief korte afstanden, vanwege het type weg. En het helpt ook niet mee dat je vanwege de prachtige landschappen om de haverklap wil stoppen om rond te kijken en foto's te maken.
Ik zou je wel aanraden om niet in juli /augustus te gaan. Mei / juni is qua weer prima te doen, er zijn dan (veel) minder toeristen, en als bonus (essentieel als je gaat kamperen): er zijn nog weinig tot geen midges.
Nomen nescio
Idee zou dan wel zijn om dingen te bezoeken enzo (kastelen, ruïnes, dat klinkt allemaal goedBra-Jo schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 10:04:
[...]
* Bra-Jo komt al bijna 20 jaar ieder jaar in Schotland
Nee, je hebt niet alles gezien in 2/2,5 weken.Het ligt natuurlijk ook aan je interesses: als je van de stedentrips bent, houdt het vrij snel op. Maar qua natuur, kastelen, stranden, ruïnes, wandelmogelijkheden enz is het land erg divers, en binnen een relatief klein oppervlak.
Denk wel aan de manier van reizen: zoals ToolkiT zei, je doet soms onverwacht lang over relatief korte afstanden, vanwege het type weg. En het helpt ook niet mee dat je vanwege de prachtige landschappen om de haverklap wil stoppen om rond te kijken en foto's te maken.![]()
Ik zou je wel aanraden om niet in juli /augustus te gaan. Mei / juni is qua weer prima te doen, er zijn dan (veel) minder toeristen, en als bonus (essentieel als je gaat kamperen): er zijn nog weinig tot geen midges.
Mochten we zoiets dit jaar gaan doen (in mijn eerdere posts hier heb ik eht ook over Karinthië gehad
Ik ben alleen wel echt een 'mooi weer' mens, zeker met kamperen. Volgens mij heb je in Schotland daar niet echt garantie op
Vaak bu'j te bang!
Ik lees overal dat de Suncruiser van dissel tot scheerlijn van de zonneluifel 11 meter lang is, dus dat zou in theorie dan niet passen natuurlijkAndré schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 09:57:
[...]
Dat lijkt me wel heel ruim? Wij hebben een plek van 10*8, en zelfs daar past makkelijk onze Jamet Dakota met luifel op, en dan kan de auto er nog naast.
[afbeelding]
Ik ben toch malle pietje niet!
Garantie sowieso niet nee.-tom-562 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 10:18:
[...]
Idee zou dan wel zijn om dingen te bezoeken enzo (kastelen, ruïnes, dat klinkt allemaal goed).
Mochten we zoiets dit jaar gaan doen (in mijn eerdere posts hier heb ik eht ook over Karinthië gehad) dan is het wss de laatste 2 weken van augustus en eerste week van september.
Ik ben alleen wel echt een 'mooi weer' mens, zeker met kamperen. Volgens mij heb je in Schotland daar niet echt garantie op
Mei - juli zijn denk ik wel de droogste maanden, maar je moet wel voorbereid zijn op wat regen en kou op zijn tijd. Onze ervaringen zijn heel divers: van 2 weken met 18 graden in juni en hier en daar een bui, tot 2 weken met sneeuw en nachtvorst in mei en 10 uur per dag regen. Je moet wel een beetje geluk hebben.
Wij plannen onze vakanties tegenwoordig nogal divers: 4-7 dagen op een camping, 1-4 dagen in een Travelodge (soort motel), huisje of "wigwam" (soort harde tent/hut), dan weer op een camping, en afsluitend weer 1-2 dagen in een Travelodge. Als we dan de hele campingtijd slecht weer hebben (wat eigenlijk pas 1 keer is voorgekomen in die 20 jaar), kunnen we in het huisje een paar dagen bijkomen / opdrogen.
Nomen nescio
Wat wij meestal doen is een route ongeveer plannen in google maps. Dan maak ik trips met ongeveer 4 tot 5 uur rijtijd (beetje afhankelijk van de omgeving waarin je rijdt). Toen we in 2016 met de MX5 gingen kamperen reden we toen soms 200km, maar er waren ook dagen bij dat het 60km was...Bra-Jo schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 10:04:
[...]
Nee, je hebt niet alles gezien in 2/2,5 weken.Het ligt natuurlijk ook aan je interesses: als je van de stedentrips bent, houdt het vrij snel op. Maar qua natuur, kastelen, stranden, ruïnes, wandelmogelijkheden enz is het land erg divers, en binnen een relatief klein oppervlak.
Denk wel aan de manier van reizen: zoals ToolkiT zei, je doet soms onverwacht lang over relatief korte afstanden, vanwege het type weg. En het helpt ook niet mee dat je vanwege de prachtige landschappen om de haverklap wil stoppen om rond te kijken en foto's te maken.
Ik ga er dan vanuit dat we om 10::00 vertrekken en maximaal om 16:00 aankomen bij de volgende locatie. Dus een uur pauze.
ToolkiT schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 11:55:
Ieder zijn ding toch?
Het was overigens niet als zeuren bedoeld, dacht dat de smiley het luchtig genoeg maakte

Chaoss schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 10:49:
[...]
offtopic:
Het was overigens niet als zeuren bedoeld, dacht dat de smiley het luchtig genoeg maakte
Sorry, ben misschien een beetje gevoelig voor dat soort opmerkingen..

Bij Obelink een Hypercamp Trail 600 tent gekocht. Samen met ons gezin (Mrs. the-edge, E van 4 en J van 1,5) gaan we naar Camping Saint Avit Loisirs in de Dordogne.
Hebben al vaker gekampeerd, hebben ook alle inboedel eigenlijk al (mrs. the-edge heeft altijd gekampeerd in haar kindertijd). Met een grote (gehuurde) dakkoffer en Skoda Octavia combi (2017) hoop ik ermee te gaan komen.
We hebben er in elk geval veel zin in
Iemand nog tips of ervaringen mbt camping/streek?
Precies zo deden wij het ook toen de kinderen er nog niet waren, en het heeft nog steeds onze voorkeur; je ziet veel meer verschillende plaatsen. Maar het nageslacht wil tegenwoordig ook meebeslissen (lees: 3 weken op 1 plaats zodat ze ook wat sociale contacten kunnen opbouwen), dus hebben we nu een compromis.Wailing_Banshee schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 10:37:
[...]
Wat wij meestal doen is een route ongeveer plannen in google maps. Dan maak ik trips met ongeveer 4 tot 5 uur rijtijd (beetje afhankelijk van de omgeving waarin je rijdt). Toen we in 2016 met de MX5 gingen kamperen reden we toen soms 200km, maar er waren ook dagen bij dat het 60km was...
Ik ga er dan vanuit dat we om 10::00 vertrekken en maximaal om 16:00 aankomen bij de volgende locatie. Dus een uur pauze.
Nomen nescio
Moet makkelijk passen. Bij mij zou 10,80 wat krap worden, maar Suncruiser is toch een stuk korter.The Legend schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 09:47:
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Ter indicatie:Bra-Jo schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 10:04:
[...]
Denk wel aan de manier van reizen: zoals ToolkiT zei, je doet soms onverwacht lang over relatief korte afstanden, vanwege het type weg. En het helpt ook niet mee dat je vanwege de prachtige landschappen om de haverklap wil stoppen om rond te kijken en foto's te maken.![]()
Wij hebben ongeveer dit:
https://www.google.co.uk/....4027097!2d58.2399646!3e0
en dit
https://www.google.co.uk/...-3.452151!2d56.071741!3e0
gedaan in 3 weken.. en dan stonden we niet vaak lang op 1 plek.. meestal 1 of 2 nachten..
Fantastisch traject!ToolkiT schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 13:50:
[...]
Ter indicatie:
Wij hebben ongeveer dit:
https://www.google.co.uk/....4027097!2d58.2399646!3e0
en dit
https://www.google.co.uk/...-3.452151!2d56.071741!3e0
gedaan in 3 weken.. en dan stonden we niet vaak lang op 1 plek.. meestal 1 of 2 nachten..
Nomen nescio
Hoe oud zijn je kids? wat weerhoud je om met kinderen te gaan (de mijne zijn 8 en 11)?Bra-Jo schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 14:38:
[...]
Fantastisch traject!De meeste gedeeltes ervan hebben wij ook wel ooit gedaan in de afgelopen jaren, alleen de NC500 nog niet; dat gaat op dit moment niet lukken met de kinderen dus die bewaren we voor over een jaar of wat, wanneer we weer met zijn tweeën kunnen. Tzt willen we ook aan de camper, en dan lekker van hot naar her, inclusief wild kamperen. Nu al zin in.
Niet een comfort plaats op Wirthshof proberen?Exocet schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 16:01:
[...]
Die was ik ook al tegengekomen ja, de tips daar ook bekeken.
Nu aan het kijken naar deze campings:
Camping Langenwald
Höhencamping Königskanzel
Bedankt voor de tips.
Ik zie dat die andere campings in het zwarte woud liggen, Wij zijn daar ook eens geweest maar dan meer naar het zuiden. Ook een erg mooie omgeving maar de omgeving van de Bodensee is wel afwisselender.
[ Voor 64% gewijzigd door Chaoss op 12-01-2018 15:16 ]
Die zijn niet meer beschikbaar in de periode wanneer we willen gaan. Half juli en dan 3 weken, zouden nog wel een week kunnen schuiven, maar dan is er ook niks.Chaoss schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 15:09:
Denk dat vooral het karakter van de kids bepaald of ze dat geslaagd vinden. Mijn dochtertje van 6 zou helemaal gestrestst worden van steeds verkassen.
[...]
Niet een comfort plaats op Wirthshof proberen?
Ik zie dat die andere campings in het zwarte woud liggen, Wij zijn daar ook eens geweest maar dan meer naar het zuiden. Ook een erg mooie omgeving maar de omgeving van de Bodensee is wel afwisselender.
Helaas kun je ook niet makkelijk zien wanneer er wel wat beschikbaar is.
11 en bijna 15. Het is deels de kinderen, en deels ook de manier waarop we vakantie vieren. We hebben een grote opblaastent, en het opzetten en afbreken daarvan kost vlot anderhalf, twee uur (inclusief inrichten enzo). Dus voor 1 nacht ergens alles neerzetten, dat wil ik zelf ook niet, mijn minimum is 3-4 nachten.ToolkiT schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 15:00:
[...]
Hoe oud zijn je kids? wat weerhoud je om met kinderen te gaan (de mijne zijn 8 en 11)?
Alternatief is een camper huren, dat krijg ik bij die twee ook wel een keer voor elkaar, maar dan ben ik in het hoogseizoen voor een vierpersoons vlot drie ruggen verder, zonder overtocht, wat campingplaatsen hier en daar, etc. Dat gaat de bruine niet trekken helaas.
Nomen nescio
Ja Camper huren is niet goedkoop nee.. maar als je dat van plan bent zou ik dat iig in de UK doen en dan overvliegen, zit iig stuur aan de goede kant..Bra-Jo schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 16:01:
[...]
11 en bijna 15. Het is deels de kinderen, en deels ook de manier waarop we vakantie vieren. We hebben een grote opblaastent, en het opzetten en afbreken daarvan kost vlot anderhalf, twee uur (inclusief inrichten enzo). Dus voor 1 nacht ergens alles neerzetten, dat wil ik zelf ook niet, mijn minimum is 3-4 nachten.
Alternatief is een camper huren, dat krijg ik bij die twee ook wel een keer voor elkaar, maar dan ben ik in het hoogseizoen voor een vierpersoons vlot drie ruggen verder, zonder overtocht, wat campingplaatsen hier en daar, etc. Dat gaat de bruine niet trekken helaas.
Camper kopen is ook niet goedkoop, zeker in NL niet daar vragen ze de hoofdprijs..
Maar de onze heb ik voor een goede prijs kunnen vinden en heeft nog geen significante issues gehad (wel een paar keer panne, maar nieuwe fuelpump en accu moet dat gefixed hebben.. voordeel van een oud model is dat je dat nog zelf kan doen
Precies.ToolkiT schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 16:06:
[...]
Ja Camper huren is niet goedkoop nee.. maar als je dat van plan bent zou ik dat iig in de UK doen en dan overvliegen, zit iig stuur aan de goede kant..
Camper kopen is ook niet goedkoop, zeker in NL niet daar vragen ze de hoofdprijs..
Nomen nescio
In de UK wel, maar in NL niet vrees ik..Chaoss schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 16:47:
25k vinnik nog een poep geld, voor dat geld kop je met gemak een T4 of zelfs een T5?
https://www.autotrader.co...from=15000&price-to=25000
Ik zag trouwens voor dat geld ook een leuke T2 staan
https://www.autotrader.co...tion=at_motorhomes&page=1
of een 'nieuwe' uit Brazil..
https://www.autotrader.co...8ug&price-to=25000&page=5
[ Voor 15% gewijzigd door ToolkiT op 12-01-2018 16:55 ]
Net ff gekeken, T4 zit rond 12,5k een T5 zit rond de 25k.
[ Voor 28% gewijzigd door Chaoss op 12-01-2018 16:57 ]
Nomen nescio
Of je nu zelf wil klussen of het laten doen, het kost best wel wat geld. Je kan dan leuke dingen vinden zoals dat je met je voeten onder het aanrecht kan, uittrekbare keukens die ook weer slaap lengte opleveren. Een douchecel of natte cel is juist goed te combineren met een portapotti die onder de bank geschoven kan worden vanuit de cel als je je tanden poetst of douched. Sommige kleine zeilbootjes hebben ook leuke oplossingen. Ik heb nu een Westfalia Ford Nugget (en daar ga jij niet blij van worden) maar ga er misschien toch nog eens zzelf een bouwen op basis van een L1H2 en dat is uitfagend maar ik wil liever geen L2 want dan wordt parkeren een stuk lastiger.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
YouTube: Van dubbeldekker bus naar camper in 20 stappen
Als ik toch de middelen had (vooral tijd en geld)..
die kende ik al, maar zag net dat hij een vervolg heeft gemaakt:MrSleeves schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 19:35:
Bij zelf bus tot camper ombouwen, moet ik direct hier aan denken:
YouTube: Dubbeldekker camper - interieur
Engelse vriend van mij heeft een Engelse Dubbeldekker omgebouwd, om er achter te komen dat met dat ding de UK uitkomen wel wat met zich meebracht....MrSleeves schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 19:35:
Bij zelf bus tot camper ombouwen, moet ik direct hier aan denken:
Huren zijn we ook zeker van plan voordat er echt geld uitgegeven gaat worden, precies om die reden: zonder ervaring lijkt het een prachtige manier van vakantie vieren, maar we willen het eerst zeker weten voordat we gaan investeren.
Wij zijn allebei dusdanig fan van het VK dat we eigenlijk geen plannen hebben om ooit ergens anders heen te willen (buiten Scandinavië misschien), dus het zal toch 75% vrij kamperen worden.
Mbt het toilet: je ziet wel eens zelfbouw campers (en oude caravans) waar de portapotti onderin een keukenkastje staat ofzo, da's pertinent niet de bedoeling, ik wil echt een aparte ruimte. En dat is dan inderdaad prima te combineren met douche, al dan niet verschuifbaar.
Bootjes is wel een idee, daar hebben we nog niet naar gekeken, tnx.
Nomen nescio

www.doityourselfrv.com/powerhouse-ultra-line-mega-rv/
En dan vind ik dat wij al redelijk overkill gaan met onze vouwwagen.

[ Voor 18% gewijzigd door MrSleeves op 12-01-2018 22:19 ]
Niet alleen 'Murica... We hebben in St. Moritz op een camping gestaan waar je campers zag die meer waard zijn dan ons huis voor de crisis en aardbevingen. En ook een paar jaar geleden zagen we in op een camping in Noord Spanje een camper staan, met garage en bijpassende auto...Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 23:18:
'Murica. Ze moeten hun gebrek aan IQ toch ergens mee compenseren.
Het probleem van dat soort dingen is dat je nergens echt mooi kunt komen.
Nu is het plan om, net als eerdere vakanties het 'gewoon' met een overnachting op ongeveer 2/3e van de totale reisafstand te gaan doen. Dus 's morgens om een uur of vier gaan rijden en dan na zo'n 1000 km te stoppen. Bij eerdere reizen hebben we dit in een hotel, pension of een blokhut. Nu kwam ik op het idee om het eens anders te doen. Wat nou als we twee pop-up tentjes meenemen. Van die tentjes die je in een paar minuten opzet en in een minuut of tien weer afbreekt (volgens de filmpjes dan)? Slaapzakken hebben we zelf, en een paar extra el cheapo luchtbedjes zijn ook zo geregeld. Het lijkt me ten eerste wel leuk om in de vakantie ook nog (heel) even back to basic te gaan, al is het maar voor die twee nachtjes, en als ik zie wat je voor zo'n tentje en een staanplaats op een simpele camping betaalt, dan zou ik de 'investering' er volgend jaar al uit kunnen hebben (besparen op hotel). Niet dat het me daar om gaat, maar wel mooi meegenomen.
Nou ben ik wel even benieuwd. Zijn er andere mensen die op deze manier overnachten tijdens een lange reis met de auto? Waarom wel, waarom niet? Grootste voordeel van een hotel oid lijkt me natuurlijk dat je sowieso geen gedoe hebt als het regent. Ik heb voldoende ruimte in de auto om twee kleine tentjes en een paar luchtbedjes mee te nemen, de slaapzakken gaan sowieso mee. Ik zou sowieso een staanplaats nemen waar de auto naast kan staan, om de kans dat de auto wordt leeggetrokken 's nachts te beperken.
Verwijderd
Ja dat is een optie, als jij en je partner het geen probleem vinden om even op een luchtbedje te slapen voor een nachtje..Jorizzz schreef op maandag 15 januari 2018 @ 09:51:
Wij (gezin van vier) gaan komende zomer twee weken 'kamperen' in Spanje, in een huurtent waar 'echte' bedden in staan en een eigen douche en toilet in zit. Toen wij twee jaar geleden ook naar Spanje gereden zijn, grofweg dezelfde reisafstand van 1500 km), hebben wij het heen en terug in één ruk gereden. Heen om 17:30 van huis weg, onderweg wat gegeten (want thuis geen vieze vaat meer), en toen door de nacht heen naar Spanje gereden. Terug hebben we min of meer hetzelfde gedaan in tegengestelde richting. Steeds afgewisseld met mevrouw Jorizzz, zodat als de één reed, de ander kon slapen. Lang verhaal kort: het was geen onverdeeld succes.
Nu is het plan om, net als eerdere vakanties het 'gewoon' met een overnachting op ongeveer 2/3e van de totale reisafstand te gaan doen. Dus 's morgens om een uur of vier gaan rijden en dan na zo'n 1000 km te stoppen. Bij eerdere reizen hebben we dit in een hotel, pension of een blokhut. Nu kwam ik op het idee om het eens anders te doen. Wat nou als we twee pop-up tentjes meenemen. Van die tentjes die je in een paar minuten opzet en in een minuut of tien weer afbreekt (volgens de filmpjes dan)? Slaapzakken hebben we zelf, en een paar extra el cheapo luchtbedjes zijn ook zo geregeld. Het lijkt me ten eerste wel leuk om in de vakantie ook nog (heel) even back to basic te gaan, al is het maar voor die twee nachtjes, en als ik zie wat je voor zo'n tentje en een staanplaats op een simpele camping betaalt, dan zou ik de 'investering' er volgend jaar al uit kunnen hebben (besparen op hotel). Niet dat het me daar om gaat, maar wel mooi meegenomen.
Nou ben ik wel even benieuwd. Zijn er andere mensen die op deze manier overnachten tijdens een lange reis met de auto? Waarom wel, waarom niet? Grootste voordeel van een hotel oid lijkt me natuurlijk dat je sowieso geen gedoe hebt als het regent. Ik heb voldoende ruimte in de auto om twee kleine tentjes en een paar luchtbedjes mee te nemen, de slaapzakken gaan sowieso mee. Ik zou sowieso een staanplaats nemen waar de auto naast kan staan, om de kans dat de auto wordt leeggetrokken 's nachts te beperken.
Nadeel is dat het wel weer extra ruimte in beslag neemt, niet veel, maar een tentje, 2 luchtbedden, slaapzakken etc neemt toch wel iets in.
Persoonlijk overnacht ik liever in een pensionnetje een paar km van de snelweg.
Afgelopen jaar naar Italie geweest en in zuid Duitsland overnacht in een pension, 90 euro voor een familiekamer + ontbijt.
Komend jaar gaan we weer naar Italie en heb de kamer al geboekt in het pension voor de heen en terugweg.
Er zit op 5 minuten lopen een zwem meertje, met een beetje geluk komen we daar aan rond 3 uur in de middag, kunnen de kinderen nog mooi even zwemmen voordat we gaan eten in het dorpje.
Alle drie de dingen gedaan (zonder kinderen, dat wel)Jorizzz schreef op maandag 15 januari 2018 @ 09:51:
Mijn moeder woont 1500km bij ons vandaan.
Soms rijden we in één keer, rijden we om en om, tanken is wisselen, en soms ook tussendoor (hangt van het weer en verkeer af, soms word je gewoon moeier van rijden dan andere keren).
Soms rijden we in twee keer, alleen vind ik het met tent een minder geslaagd systeem. Het is heel lastig om na een lange auto rit de volgende dag weer een stuk te moeten rijden, als je in een tentje geslapen hebt. En helemaal als het niet zulk mooi weer is.
Wij rijden alleen overdag trouwens, we hebben het één keer 's nachts gedaan, was niet voor herhaling vatbaar. Wij hebben we het voordeel natuurlijk dat we uiteindelijk niet naar een camping gaan die 's avonds gesloten is, mijn moeder blijft wel wakker totdat we veilig en wel achter de poort staan
Toen we vroeger (toen wij nog kind waren
Ik kan me één vakantie nog wel herinneren, hadden we een hotelletje in het Centraal Massief. Het was hemelvaart vakantie (dus mei ergens), en we waren onderweg naar de Middelandse Zee. Word je 's morgens wakker, ligt er ineens een meter sneeuw! En wij onderweg maar hopen dat er nog wat sneeuw zou blijven liggen op de auto zodat onze buren (die een dag eerder al waren aangekomen, we gingen elk jaar met hun naar Zuid Frankrijk) het ook nog konden zien
Of die andere vakantie (ik geloof naar Italië), waar m'n ouders uiteindelijk niet hebben afgerekend omdat er niemand meer aanwezig was (hadden een feestje gehad 's nachts, roes aan het uitslapen waarschijnlijk, de broodjes van de bakker hingen aan de deurknop sompig te worden). M'n vader had nog wel z'n gegevens achtergelaten, maar nooit meer iets van gehoord.
Goede ervaringen dus, als kind, aan die tussenstops
x2, want ze zijn met 4 personen.Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2018 @ 10:07:
[...]
Nadeel is dat het wel weer extra ruimte in beslag neemt, niet veel, maar een tentje, 2 luchtbedden, slaapzakken etc neemt toch wel iets in.
En die popup tentjes zijn naar wat ik er van gezien heb niet heel compact. Na het opvouwen blijft er meestal een rond pakket over (formaat is afhankelijk van het formaat van de tent uiteraard). En niet zoals bij een 'normale' tent een min of meer langwerpige zak. Dus goed om even de afmetingen van die dingen te checken en van te voren na te denken of je ze makkelijk kwijt kan.
En dat opvouwen oefen je beter een paar keer, want anders ben je het ochtendvermaak voor de rest van de camping. Hoe vaak ik wel niet mensen ongelofelijk heb zien tobben om die dingen weer opgevouwen te krijgen
En houd er rekening mee dat je ze op bestemming aangekomen nog eens kan opzetten (en weer inpakken) om ze te laten drogen. Want dat soort tentjes zijn altijd wel vochtig 's ochtends (al was het maar condens aan de binnenkant) en dat wil je niet de rest van je vakantie ingepakt laten zitten tot de terugreis.
[ Voor 14% gewijzigd door Orion84 op 15-01-2018 10:13 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
In een bed rust je natuurlijk wel veel beter uit dan op een luchtbed in een tentje, maar het gaat mij er voornamelijk om dat ik niet in slaap val achter het stuur bij het in één keer rijden (door de nacht heen), verder komt het wel goed.
Het op de plaats van bestemming nog een keer opzetten en opruimen van de tentjes om ze te laten drogen, daar had ik even geen rekening mee gehouden. Op zich geen drama, want ik gok dat die dingen vrij snel weer droog zijn, maar het hele idee van zo'n kant en klare tent is juist dat je na aankomst je spullen in de tent mikt, en meteen richting het zwembad kan...
Ik heb gezien wat voor pakketjes er over blijven van die tentjes, dat moet geen probleem zijn als ik zie dat we de vorige keer dat we in een huurtent zaten ook niet tot de nok toe volgeladen waren...
Dat idee heb ik ook gehad, maar kwam al snel tot de conclusie dat de rompslomp het niet waard was..HvdBent schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 20:46:
[...]
Engelse vriend van mij heeft een Engelse Dubbeldekker omgebouwd, om er achter te komen dat met dat ding de UK uitkomen wel wat met zich meebracht....
Als dit je idee van vakantie is, dan zou ik zeggen: maak van de reis ook al vakantie en neem gewoon lekker een hotelletje! Geen gezeur, geen gezeik, geen natte tenten, geen auto uit- en inpakken. Gewoon doorrijden, rugzakje met de slaap- en toiletspullen, lekker slapen, lekker ontbijten, en dan het laatste stukje nog. Alles uit de auto knikkeren en hopen dat het weer mooi genoeg is voor het zwembadJorizzz schreef op maandag 15 januari 2018 @ 10:30:
Het op de plaats van bestemming nog een keer opzetten en opruimen van de tentjes om ze te laten drogen, daar had ik even geen rekening mee gehouden. Op zich geen drama, want ik gok dat die dingen vrij snel weer droog zijn, maar het hele idee van zo'n kant en klare tent is juist dat je na aankomst je spullen in de tent mikt, en meteen richting het zwembad kan...
Tja, enigszins gedwongen door de kinderen is het spelen en zwemmen op de camping zelf wel een groot onderdeel van de vakantie geworden ja, terwijl papa en mama lekker een boekje lezen ergens in de schaduw. Maar goed, we doen daarnaast genoeg andere dingen hoor. Twee weken de camping niet afkomen is aan mij niet besteed. Dus we maken ook altijd meer dan genoeg tijd om bijvoorbeeld steden of andere historische plekken te bezoeken in de omgeving, of om de natuur in te gaan (even weg van de drukte) ofzo.Wailing_Banshee schreef op maandag 15 januari 2018 @ 11:11:
[...]
Als dit je idee van vakantie is, dan zou ik zeggen: maak van de reis ook al vakantie en neem gewoon lekker een hotelletje! Geen gezeur, geen gezeik, geen natte tenten, geen auto uit- en inpakken. Gewoon doorrijden, rugzakje met de slaap- en toiletspullen, lekker slapen, lekker ontbijten, en dan het laatste stukje nog. Alles uit de auto knikkeren en hopen dat het weer mooi genoeg is voor het zwembad
Verwijderd
Toen ik vorige maand boekte was er nog genoeg beschikbaar in de regio waar we willen overnachten.
Keek net nogmaals, en heb voor de heen en terug reis de laatste kamers kunnen boeken.
Wist dat het hard kon gaan maar, zo hard?
Voor gemiddeld 125 euro per nacht met het hele gezin (2 kinderen) kunnen overnachten in https://www.booking.com/hotel/de/gastehaus-katharina.nl.html
Bedoelde het niet negatief! Ik weet dat sommige mensen niet anders willen (ik zou soms ook wel eens willen dat ik het konJorizzz schreef op maandag 15 januari 2018 @ 11:29:
[...]
Tja, enigszins gedwongen door de kinderen is het spelen en zwemmen op de camping zelf wel een groot onderdeel van de vakantie geworden ja, terwijl papa en mama lekker een boekje lezen ergens in de schaduw. Maar goed, we doen daarnaast genoeg andere dingen hoor. Twee weken de camping niet afkomen is aan mij niet besteed. Dus we maken ook altijd meer dan genoeg tijd om bijvoorbeeld steden of andere historische plekken te bezoeken in de omgeving, of om de natuur in te gaan (even weg van de drukte) ofzo.
Wij zijn echte kampeerders, zijn gewend om de tent op te zetten en af te breken en hebben er ondertussen een goede routine in gekregen. Je moet er ook rekening mee houden dat je je auto er ook op moet inrichten. Alles wat je die eerste nacht nodig hebt, moet bovenop liggen en makkelijk te bereiken zijn. Als je naar een hotel gaat, is dat een rugzakje met wat pyama's en tandenborstels. Als je naar een camping gaat, zal dat de tent, de slaapzakken, de matjes, handdoeken, etensgerei, etc zijn. Ik weet niet hoe ingericht die tent is die je in Spanje hebt?
Persoonlijk doe ik er liever 5 dagen over en rij ik van de snelweg af en zoek elke avond een camping
Bij sites als booking.com kun je niet alle kamers boeken, vaak kopen zij x aantal kamers in. Als die kamers op zijn, wil niet zeggen dat het hotel vol is!Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2018 @ 11:51:
Ik had zelf nog geen hotel geboekt voor de heen en terugreis naar Italie..
Toen ik vorige maand boekte was er nog genoeg beschikbaar in de regio waar we willen overnachten.
Keek net nogmaals, en heb voor de heen en terug reis de laatste kamers kunnen boeken.
Wist dat het hard kon gaan maar, zo hard?
Voor gemiddeld 125 euro per nacht met het hele gezin (2 kinderen) kunnen overnachten in https://www.booking.com/hotel/de/gastehaus-katharina.nl.html
Verwijderd
Dit kwam wel overeen, ik wilde voor de terugweg ook een familiekamer, deze was via de site niet meer beschikbaar.. Dus even gebeld, maar ze hadden nog maar 2 kamers vrij, dat gaf booking.com ook aan..Wailing_Banshee schreef op maandag 15 januari 2018 @ 11:54:
[...]
[...]
Bij sites als booking.com kun je niet alle kamers boeken, vaak kopen zij x aantal kamers in. Als die kamers op zijn, wil niet zeggen dat het hotel vol is!
Het is een klein pensionnetje die volgens mij alles via booking.com doet.
Dus heenweg een familie kamer, terugweg 2x een 2 persoonskamer.
No offence takenWailing_Banshee schreef op maandag 15 januari 2018 @ 11:54:
[...]
Bedoelde het niet negatief! Ik weet dat sommige mensen niet anders willen (ik zou soms ook wel eens willen dat ik het kon)
Wij zijn echte kampeerders, zijn gewend om de tent op te zetten en af te breken en hebben er ondertussen een goede routine in gekregen. Je moet er ook rekening mee houden dat je je auto er ook op moet inrichten. Alles wat je die eerste nacht nodig hebt, moet bovenop liggen en makkelijk te bereiken zijn. Als je naar een hotel gaat, is dat een rugzakje met wat pyama's en tandenborstels. Als je naar een camping gaat, zal dat de tent, de slaapzakken, de matjes, handdoeken, etensgerei, etc zijn. Ik weet niet hoe ingericht die tent is die je in Spanje hebt?
Persoonlijk doe ik er liever 5 dagen over en rij ik van de snelweg af en zoek elke avond een camping
Tent in Spanje is echt kant en klaar. Alleen even de bedden opmaken en de kleding en spullen in de kasten leggen. Echt alles erop en eraan. Keuken met koelkast, stromend water en gasfornuis. badkamer met wastafel, toilet en douche
Juist vanwege die luxe leek het me wel geinig om tijdens de reis juist heel weinig luxe te hebben, maar misschien wegen de nadelen daarvan toch niet helemaal op tegen de voordelen...
Dan zou ik zeggen: pak nog een weekje vakantie ergens in de zomer en ga dan eens een paar dagen "echt" kamperenJorizzz schreef op maandag 15 januari 2018 @ 12:15:
[...]
No offence taken
Tent in Spanje is echt kant en klaar. Alleen even de bedden opmaken en de kleding en spullen in de kasten leggen. Echt alles erop en eraan. Keuken met koelkast, stromend water en gasfornuis. badkamer met wastafel, toilet en douche![]()
Juist vanwege die luxe leek het me wel geinig om tijdens de reis juist heel weinig luxe te hebben, maar misschien wegen de nadelen daarvan toch niet helemaal op tegen de voordelen...
Globaal staat mijn tent in 45 minuten, uurtje. Vind ik ook teveel werk voor 1 nachtje
Het idee voor dit jaar is om de heen en terugrit in 2 delen te doen, en dan maximaal 1 week te staan en verder te trekken.
Nu is mijn weekendtent wel snel op te zetten (1 seconde pop-up ding) maar onhandig groot diameter om als extra mee te nemen. (80+ CM) Dus dit jaar komt er zeer waarschijnlijk nog een klein koepeltje bij die redelijk snel op te zetten is, maar vooral een die een stuk compacter mee te nemen.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 15-01-2018 12:21 ]
+1Chaoss schreef op maandag 15 januari 2018 @ 12:21:
Verwacht overigens niet te veel van de bedden in zo'n huurtent, grote kans dat het van die spiraalbedden zijn, In het verleden hebben wij ook 2 zomers in zo'n 'rent-a-tent' vakantie gehad en ik kwam daar altijd gebroken van bed. Dan slaapt de lattenbodem in mijn vouwwagen stukken beter.
Wij hebben op Jersey ook een keer zo'n tent gehuurd, de bedden waren idd crap..
We zijn eerder al eens in een (iets minder uitgebreide) huurtent verbleven en die bedden waren niet perfect nee, maar (imho) is alles beter dan een luchtbed...Chaoss schreef op maandag 15 januari 2018 @ 12:21:
Verwacht overigens niet te veel van de bedden in zo'n huurtent, grote kans dat het van die spiraalbedden zijn, In het verleden hebben wij ook 2 zomers in zo'n 'rent-a-tent' vakantie gehad en ik kwam daar altijd gebroken van bed. Dan slaapt de lattenbodem in mijn vouwwagen stukken beter.
Ik ben zelf 1.85, dus dat scheelt al. Maar ons 'tweepersoonsbed' was destijds 130x190Chaoss schreef op maandag 15 januari 2018 @ 13:10:
Hangt ook van je lengte af, ik ben 1m98 lang en dan is een bed van 2 meter gewoon te kort. Vooral als het voeteneind een buis/rand heeft waardoor ik mijn voeten niet kwijt kon. Dan heb ik ook nog eens een gevoelige rug, dus spiraal doemscenario zijn voor mij een ramp. Dat resulteerde dus de hele vakantie in rugpijn. Maar inderdaad met een luchtbed heb ik hetzelfde.
Hoe ben jij op de Chamonix uitgekomen? 2e hands tegenaan gelopen of nieuw gekocht?MrSleeves schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 10:18:
[...]
Ik reserveer ook liever dan op de bonnefooi. Met een caravan gaat dat ook wel makkelijker, omdat dat toch sneller staat.
[...]
Wij kunnen kiezen wat we opzetten: alleen de overnachtingdeel, voortent erbij, luifel erbij. Straks kunnen we er ook nog voor kiezen om overnachtingdeel met enkele of dubbele luifel. Dat laatste staat gewoon heel snel. Overnachtingdeel staat in een kwartier. Met luifel totaal 20 minuten.
Als je wat handigheid heb, gaat het vlot, zolang het geen bouwvouwwagen is waar je eerst een geraamte moet bouwen. Voortent is bij ons ook drie dezelfde boogstokken.
[...]
Wij hebben geen 130 km/u gereden (misschien een uitschieter naar 125 km/u op de teller).
Bij ons was het een Cabanon Chamonix, max. beladen (750 kg) inclusief 4 fietsen en een Skoda Fabia Combi ervoor. Volgende auto wordt waarschijnlijk een Octavia, want die Fabia is nog wat lichter.
Het is wel prettig doorrijden als je iets harder kan (inhalen van vrachtwagens bv).
Op basis van internet kijken wij nu naar de Manga, maar gaan dit weekend even naar de Wit in schijndel om het eaa irl te bekijken. Aangezien ik geen trek heb om in november/december mijn vakantie voor het volgende jaar al uit te moeten zoeken, en ook de kosten (hoogseizoen) echt absurd zijn voor beetje fatsoenlijke huurtent/chalets zijn we nu aan het oriënteren op vouwwagens. Cabanon is op dit moment eentje waar we heel erg in geïnteresseerd zijn vanwege relatief makkelijk opzetten, maar ook niet gelijk in de prijscategorie holtkamper. Dan koop ik wel een caravan...
[ Voor 3% gewijzigd door Sander op 16-01-2018 08:21 ]
Al eens gekeken naar een fatsoenlijke slaapmat, (neoair, exped megamat o.id.) misschien liggen deze beter? Een luchtbed is idd niks, omdat deze doorhangt en je eigenlijk altijd scheef ligt.Chaoss schreef op maandag 15 januari 2018 @ 13:10:
Hangt ook van je lengte af, ik ben 1m98 lang en dan is een bed van 2 meter gewoon te kort. Vooral als het voeteneind een buis/rand heeft waardoor ik mijn voeten niet kwijt kon. Dan heb ik ook nog eens een gevoelige rug, dus spiraal doemscenario zijn voor mij een ramp. Dat resulteerde dus de hele vakantie in rugpijn. Maar inderdaad met een luchtbed heb ik hetzelfde.
Dit is niet misschien, dit is zeker. Mijn meissie heeft al heel lang rug problemen, maar sinds onze eerste neoair kan ze weer rustig 3 weken kamperenLuuk84 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 08:45:
[...]
Al eens gekeken naar een fatsoenlijke slaapmat, (neoair, exped megamat o.id.) misschien liggen deze beter? Een luchtbed is idd niks, omdat deze doorhangt en je eigenlijk altijd scheef ligt.
Chamonix nieuw gekocht bij De Wit. We houden van luxe kamperen.Sander schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 08:20:
[...]
Hoe ben jij op de Chamonix uitgekomen? 2e hands tegenaan gelopen of nieuw gekocht?
Op basis van internet kijken wij nu naar de Manga, maar gaan dit weekend even naar de Wit in schijndel om het eaa irl te bekijken. Aangezien ik geen trek heb om in november/december mijn vakantie voor het volgende jaar al uit te moeten zoeken, en ook de kosten (hoogseizoen) echt absurd zijn voor beetje fatsoenlijke huurtent/chalets zijn we nu aan het oriënteren op vouwwagens. Cabanon is op dit moment eentje waar we heel erg in geïnteresseerd zijn vanwege relatief makkelijk opzetten, maar ook niet gelijk in de prijscategorie holtkamper. Dan koop ik wel een caravan...
Meeste keren dus ook grote plekken met privé sanitair.
Dus ook een grote vouwwagen met brede bedden (andere Cabanons hebben 140 breed, wij 168; je hebt wel Suncruiser die wat korter is, maar ook brede bedden heeft).
Bij ons was de twijfel tussen de Chamonix en de Mercury (meest verkochte van Cabanon).
Maar dan heb je smallere bedden en qua oppervlak scheelt het niet veel: door de stok aan de zijkant heb je een scheerlijn naar de zijkant nodig en dat is ook weer een metertje.
We hebben overigens ook al een meivakantie gehad met wat slechter weer en dan is 25 m² leefruimte wel erg lekker. En door de brede tunnel is hij ook vrij hoog dus hoef je niet te bukken.
Wij gaan a.s. zondag naar De Wit voor een extra luifel die direct aan de wagen kan. Voor een paar overnachtingen wel prettig. En onze zonneluifel kan ook weer aan die luifel.
En de zonneluifel moet een fix hebben: de Chamonix heeft een "bug". Bij regen met zonneluifel loopt het water vanaf de luifel precies op de naad van de rits naar de tent. Bij de nieuwe Chamonix zit er al een rits aan die luifel om de luifel tot de grond door te trekken, dus die laten we ook aan onze luifel zetten.
De wit staat zaterdag op het programma, met name oriënteren en afhankelijk van wat er evt 2e hands beschikbaar is ga ik daarna een week wat huren voor de meivakantie om te testen. Als 2e hands een optie is kan het ook gelijk kopen worden en evt 500 euro verlies nemen op de doorverkoop mocht het niet bevallen.MrSleeves schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 09:46:
[...]
Chamonix nieuw gekocht bij De Wit. We houden van luxe kamperen.
Meeste keren dus ook grote plekken met privé sanitair.
Dus ook een grote vouwwagen met brede bedden (andere Cabanons hebben 140 breed, wij 168; je hebt wel Suncruiser die wat korter is, maar ook brede bedden heeft).
Bij ons was de twijfel tussen de Chamonix en de Mercury (meest verkochte van Cabanon).
Maar dan heb je smallere bedden en qua oppervlak scheelt het niet veel: door de stok aan de zijkant heb je een scheerlijn naar de zijkant nodig en dat is ook weer een metertje.
We hebben overigens ook al een meivakantie gehad met wat slechter weer en dan is 25 m² leefruimte wel erg lekker. En door de brede tunnel is hij ook vrij hoog dus hoef je niet te bukken.
Wij gaan a.s. zondag naar De Wit voor een extra luifel die direct aan de wagen kan. Voor een paar overnachtingen wel prettig. En onze zonneluifel kan ook weer aan die luifel.![]()
En de zonneluifel moet een fix hebben: de Chamonix heeft een "bug". Bij regen met zonneluifel loopt het water vanaf de luifel precies op de naad van de rits naar de tent. Bij de nieuwe Chamonix zit er al een rits aan die luifel om de luifel tot de grond door te trekken, dus die laten we ook aan onze luifel zetten.
Wij hebben de Cabanon ook bekeken, maar ik vond het opzetten juist niet zo gemakkelijk. Er zijn genoeg vouwwagens waarbij de voortent meeklapt en dat is bij de Cabanon juist niet zo? Bij onze Trigano hoef ik allen de luifel 'op te bouwen' (aan te ritsen) en die staat in een kwartiertje.Sander schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 08:20:
[...]
Cabanon is op dit moment eentje waar we heel erg in geïnteresseerd zijn vanwege relatief makkelijk opzetten, maar ook niet gelijk in de prijscategorie holtkamper. Dan koop ik wel een caravan...
Ik slaap in de vouwwagen op een matras en lattenbodem, dat slaapt primaLuuk84 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 08:45:
[...]
Al eens gekeken naar een fatsoenlijke slaapmat, (neoair, exped megamat o.id.) misschien liggen deze beter? Een luchtbed is idd niks, omdat deze doorhangt en je eigenlijk altijd scheef ligt.
[ Voor 62% gewijzigd door Chaoss op 16-01-2018 11:34 ]
Wij hebben een Thule fiets/wandel kar gekocht voor de kleine die ging afgelopen zomer met 6 maanden oud gewoon in de kar achter de fiets mee de berg op naar een stadje/kasteeltje. Daar afkoppelen fietsen tegen een boom en lopend met hem verder.Chaoss schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 13:08:
Inderdaad kwestie van opvoeden, Als je het gelijk van jongs af aan doet gaan ze het wel waarderen. Ik heb het ook van jongs af aan meegekregen mijn ouders wilden ook daadwerkelijk wat zien van de omgeving waar ze zaten.
Wij hebben het ook altijd gedaan, onze jongste heeft nog geen mening over de dagtripjes wat die is 2,5. Maar als ik de oudste (nu 6 jaar) vertel dat we een kasteel gaan bekijken dan is ze daadwerkelijk enthousiast, ik vind dat heerlijk.
Enige wat nog lastig zijn wandelingen, 'gewoon' in de natuur zijn doet haar nog niet zoveel, dingen als musea, kastelen, dierentuinen, skiliften zijn voor haar interessanter.
Tegen de tijd dat we weer op vakantie gaan zal hij een jaar zijn, maar die kar vindt hij nog steeds heel leuk en met name ook iets anders zien dan alleen camping is voor iedereen goed. En ter plekke kan de kar nu prima als wandelwagen gebruikt worden, dus kost uiteindelijk ook geen extra bagageruimte. Geen goedkope investering, maar 1 waar we nu al heel veel plezier van hebben gehad.
Goede tip, gaan we ook naar kijken al denk ik dat deze niet door de styling commissie komen, we zijn erg gecharmeerd van het tunnel model van de Cabanon's of de styling van de Holtkampers. De klassieke vierkante vouwwagens waren eigenlijk de reden waarom we ze eerder niet eens overwogen haddenChaoss schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:01:
[...]
Wij hebben de Cabanon ook bekeken, maar ik vond het opzetten juist niet zo gemakkelijk. Er zijn genoeg vouwwagens waarbij de voortent meeklapt en dat is bij de Cabanon juist niet zo? Bij onze Trigano hoef ik allen de luifel 'op te bouwen' (aan te ritsen) en die staat in een kwartiertje.
[...]

Overigens afgelopen zomer met een camper op pad geweest (geleend) dat was toch niet helemaal voor ons. Het continu ombouwen en de beperking van alleen OV en fiets zodra je op een camping staat was niet ideaal.
[ Voor 39% gewijzigd door Sander op 16-01-2018 12:04 ]
Wij zijn dus op zoek naar een tent maar twijfelen heel erg over de grootte van de tent. Gezinssamenstelling is 2 volwassenen en 3 kids (9, 7, 5)
Die van 9 en 7 kunnen samen in een bijzettentje, maar de jongste gaat nog bij ons in de tent. Wij twijfelen heel erg hoe groot de tent moet zijn.
Wij hebben twee tenten op het oog.
Bardani Mambo Beach
https://www.bardani.nl/mambo-beach-rsc-tunneltent/
Bardani Paradise Beach
https://www.bardani.nl/paradise-beach-400-rsc-tunneltent/
Mijn gevoel zegt dat de Mambo beach groot genoeg is, maar de Paradise beach is echt een slag groter.
Daarbij komt dat er wellicht in de toekomst nog een kleintje bij gaat komen. Wat doe je dan? Kleine bij de jongste bij ons in de tent? Wellicht 2 bijzettentjes?
Het blijft erg lastig omdat het een hele investering is en zonde is als je iets koopt wat te klein is of te duur omdat te groot is.
Wat is jullie ervaring hierin?
Het is ook een beetje wat je zelf wilt, voor mijn ervaring zouden die tenten veel te groot zijn. Maar voor vele andere zijn ze het juiste formaat en voor weer andere zijn ze te klein. Veel hangt af van hoe je inboedel er uit gaat zien. Ga je een complete veldkeuken meenemen of gewoon een campinggasstelletje. Neem je grote luxe stoelen mee of simpele lage stoeltjes of gewoon zitmatjes? Wil je dat alles in de auto past of wil je met aanhanger gaan rijden? Ga je slapen op slaapmatjes, luchtbedden of veldbedden?Highfive95 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:55:
Wat is jullie ervaring hierin?
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Voor de meeste mensen wel idd :-) Maar ik kan moeilijk de situatie voor een ander gaan bepalenmaartend schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 09:20:
[...]
Dit is niet misschien, dit is zeker. Mijn meissie heeft al heel lang rug problemen, maar sinds onze eerste neoair kan ze weer rustig 3 weken kamperen
Je hebt altijd baas boven baasChaoss schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:01:
[...]
Ik slaap in de vouwwagen op een matras en lattenbodem, dat slaapt prima
Tunnel is wel mooi inderdaad, maar heeft als nadeel dat de sta hoogte richting de zijkanten snel afloopt, waardoor je bruikbare ruimte veel minder is. Ik en mijn vrouw zijn beide vrij lang en we vonden de Cabanon daardoor vrij claustrofobisch overkomen.Sander schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:29:
[...]
Goede tip, gaan we ook naar kijken al denk ik dat deze niet door de styling commissie komen, we zijn erg gecharmeerd van het tunnel model van de Cabanon's of de styling van de Holtkampers. De klassieke vierkante vouwwagens waren eigenlijk de reden waarom we ze eerder niet eens overwogen hadden
Kamperen mag voor mij best wel een beetje comfort zijn dus gaat wel redelijk wat mee in de auto en dakkoffer. Een must is een beetje relaxt kunnen zitten als het regent. Gaan ook luchtbedden, relaxstoelen etc. mee, maar dat kan dat met beide tenten prima.LordSinclair schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:02:
[...]
Het is ook een beetje wat je zelf wilt, voor mijn ervaring zouden die tenten veel te groot zijn. Maar voor vele andere zijn ze het juiste formaat en voor weer andere zijn ze te klein. Veel hangt af van hoe je inboedel er uit gaat zien. Ga je een complete veldkeuken meenemen of gewoon een campinggasstelletje. Neem je grote luxe stoelen mee of simpele lage stoeltjes of gewoon zitmatjes? Wil je dat alles in de auto past of wil je met aanhanger gaan rijden? Ga je slapen op slaapmatjes, luchtbedden of veldbedden?
Maar weet niet hoe over het algemeen gedaan wordt over twee bijzettentjes? Natuurlijk scheelt dit ook in de kosten want wordt waarschijnlijk apart berekend voor twee extra tentjes. Ene kant neig ik naar de grote, maar is wel heel erg groot.
Met sommige dingen durf ik dat wel aan. Dit is er 1 van. In de vele jaren daarvoor van alles en nog wat geprobeerd. Niks leek te werken, wat in een tent past, dat is natuurlijk wel het criterium. In de camper sliep ze ook goed. Maar toen kocht ze een neoair, de eerste nog. man, wat een verademing voor haar. En voor mij. We konden weer vol op vakantie.Luuk84 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:02:
[...]
Voor de meeste mensen wel idd :-) Maar ik kan moeilijk de situatie voor een ander gaan bepalen
[ Voor 12% gewijzigd door maartend op 16-01-2018 12:44 ]
Trigano heeft niet de grootte die wij wilden en volgens mij was zijn de meeste Trigano's wat lager.Chaoss schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:01:
[...]
Wij hebben de Cabanon ook bekeken, maar ik vond het opzetten juist niet zo gemakkelijk. Er zijn genoeg vouwwagens waarbij de voortent meeklapt en dat is bij de Cabanon juist niet zo? Bij onze Trigano hoef ik allen de luifel 'op te bouwen' (aan te ritsen) en die staat in een kwartiertje.
De wagen staat vrij snel. In 20 minuten is dat echt wel klaar (denk sneller). Dus op doorreis is dat zo klaar. Ik zet de wagen ook niet eens meer 100% waterpas. Alleen over de lengte (dus van voor naar achter) en dat doe je zo met het neuswiel. De bedden kan je apart waterpas zetten.
De rest ervoor; dat is wel wat werk, maar je ritst alles er zo in. Alle stokken zijn ook hetzelfde.
En het is gewoon groot; dat kan je niet meer uitschuiven zoals een Trigano.
@Sander Er is volgende week een kampeerbeurs in Leeuwarden, wij zijn daar in 2015 ook geweest toen we een VW zochten, stonden toen aardig wat merken: Trigano, Cabanon, Jamet, Camp-Let, Holtkamper. Opzich een handig moment om veel merken te vergelijken.
Dikke kans dat ik dit jaar richting Tsjechië ga voor de vakantie...Chaoss schreef op maandag 8 januari 2018 @ 14:41:
Begin van het nieuwe jaar, dus we zijn weer een beetje aan het rondkijken waar de zomervakantie dit jaar heen gaat. Tsjechië is afgelopen jaar erg goed bevallen: goedkoop, mooi weer, veel te doen, lekker eten etc. Maar mijn vrouw heeft de insteek dat ze niet 2x achter elkaar naar hetzelfde land wil.
Karinthië is het gebied dat in het hoekje zit bij Italië, Oostenrijk en Slovenië niet?Karinthië hebben we al eens vaker op de radar gehad. qua omgeving prachtig, en als ik zo rondlees ook genoeg te doen. En met 1225Km is de afstand ook acceptabel.
Heeft iemand ervaring Karinthië? eventueel tips qua camping? En hoe is het weer? ik hoef geen 2,5 week 30+ graden maar volgens mij kan het er wel wisselvallig zijn. Ik heb gelezen dat de oost kant van Karinthië stabieler is qua weer maar dat kan ook een broodje aap zijn
Geen idee of het meer van Bled daar ook onder valt, maar wat ik mij heb laten vertellen door een camp(ing) beheerder: ontwijk de campings rond Bled (toeristisch, hogere prijzen, etc) en ga voor campings rond Bohinj of in Soča Tal.
Vorig jaar heb ik een 8 dagen doorgebracht in Slovenië en mijn tijd doorgebracht op een tweetal campings:
- Kaki Plac in Piran (niet geschikt voor campers/caravans)
- Kamp Korita in Soča
Kaki Plac is een eco camping en had als voordeel dat je net buiten Piran zit waardoor het allemaal wat stiller is. Ideale plaats om gewoon met de tent naartoe te gaan. Wel een puntje van aandacht: hun douches zijn uhm.. mixed gender
Kamp Korita is ook een eco camping en kreeg ik als tip mee van de beheerder van Kaki Plac. Toevallig een maat van hem en voormalige medewerker geloof ik
De voorzieningen qua douches, toiletten, etc waren op beide locaties goed, Kaki was gewoon beperkt in ruimte, maar maakte dit meer dan goed met de bonfire mogelijkheden, keuken, vriendelijk personeel, etc, etc.
Ik heb mij in ieder geval enorm vermaakt en betaalde maar 8 of 9 euro per overnachting.....
zo te zien alleen voor kleine tenten?nwagenaar schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 17:17:
[...]
Dikke kans dat ik dit jaar richting Tsjechië ga voor de vakantie...
[...]
Karinthië is het gebied dat in het hoekje zit bij Italië, Oostenrijk en Slovenië niet?
Geen idee of het meer van Bled daar ook onder valt, maar wat ik mij heb laten vertellen door een camp(ing) beheerder: ontwijk de campings rond Bled (toeristisch, hogere prijzen, etc) en ga voor campings rond Bohinj of in Soča Tal.
Vorig jaar heb ik een 8 dagen doorgebracht in Slovenië en mijn tijd doorgebracht op een tweetal campings:
- Kaki Plac in Piran (niet geschikt voor campers/caravans)
- Kamp Korita in Soča
Kaki Plac is een eco camping en had als voordeel dat je net buiten Piran zit waardoor het allemaal wat stiller is. Ideale plaats om gewoon met de tent naartoe te gaan. Wel een puntje van aandacht: hun douches zijn uhm.. mixed gender
Kamp Korita is ook een eco camping en kreeg ik als tip mee van de beheerder van Kaki Plac. Toevallig een maat van hem en voormalige medewerker geloof ik
De voorzieningen qua douches, toiletten, etc waren op beide locaties goed, Kaki was gewoon beperkt in ruimte, maar maakte dit meer dan goed met de bonfire mogelijkheden, keuken, vriendelijk personeel, etc, etc.
Ik heb mij in ieder geval enorm vermaakt en betaalde maar 8 of 9 euro per overnachting.....
Klopt, maar ik kan ook Camp Triglav adviseren. Niet zo heel erg ver uit de buurt waar ik zat en meer dan genoeg ruimte voor caravans, grote tenten en ze hebben ook enkele cabins beschikbaar.
Ik heb hier ook nog even rondgekeken (meer als mogelijkheid voor de toekomst) en ik meende dat het 8 euro per nacht incl. stroom was voor een tent met één persoon.
Aan de overkant van Camp Triglav zit ook een eco camping met iets meer ruimte, maar ik kan die helaas niet terug vinden op Google (maps) en ik meende dat die alleen tijdens een bepaalde periode open was.
Bij deze een kleine impressie:

[ Voor 31% gewijzigd door nwagenaar op 17-01-2018 09:29 ]