[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 19 ... 265 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Opzetten in m'n eentje een minuut of twintig, half uurtje met uitladen en alles een plek geven.
Tent afbreken en alles in de auto laden deed ik deze zomer ook alleen. Mama lekker met de kleine op het terras, kan ik doorwerken. Klein uurtje en we waren rijklaar. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:25
Jeetje, 6 uur er over doen om je tent op te zetten, dan ben je doorweekt en al je spullen ook als het regent. Ik ben blij dat mijn tentjes binnen een kwartier tot half uur wel staan. Inrichten is dan nog een paar minuten werk: matje uitrollen, pompje er aan, slaapzak uitpakken en tassen naar binnen (uit de tas leven!).

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:27

Toppe

Oké ✅

Haha,

Die 6 uur is gewoon op standje rustig hé, als het moet kan het sneller... maar we hebben vakantie!

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:52
Ik hou het wel op een simpel tentje of de Rapido :P Heerlijk hoe mensen kunnen staan blijven kijken wat er uit dat doosje (aanhangertje) komt :+

Afbeeldingslocatie: http://image3.marktplatznet.de/mp/00051/000002558375_1.jpg

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-07 09:14

Wailing_Banshee

You're Next

Toppe schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:32:
Haha,

Die 6 uur is gewoon op standje rustig hé, als het moet kan het sneller... maar we hebben vakantie!
Dan nog, dan wil ik binnen een half uur toch wel m'n kopje thee bij een goed boek!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:45

backupdevice

Boeh!

Gonadan schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:19:
De Waard blijf ik toch stiekem wel een beetje verliefd op. Als ik dan nu toch weer eens op de website zit te struinen en in de opzet instructie zie dat het allemaal nog wel mee valt begint m'n portemonnee alweer te kreunen. :')
Wij stonden met onze Falco Zeearend vlak naast een De Waard Albatros. Moet zeggen dat een Albatros er gaaf uitziet maar ik vind het dus echt K dat het katoen zich helemaal vol zuigt met water als het regent en slecht ademt .

Dan vind ik het doek van de Falco wel veel fijner . Maar qua emotie is de albatros wel gaaf ja.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Je bedoelt echt katoen? Ja dat heb ik inderdaad veel liever dan dat TC compromis. Gaan we weer. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Gonadan schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 16:02:
Je bedoelt echt katoen? Ja dat heb ik inderdaad veel liever dan dat TC compromis. Gaan we weer. :P
Ik vind dat echt geen compromis. Het ademen met nat weer is echt een plus tov katoen.

Het TC is totaal anders dan je gewent bent. Mocht je de mogelijkheid hebben , check eens bij BAX

[ Voor 14% gewijzigd door backupdevice op 24-08-2017 16:20 ]

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
backupdevice schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 16:04:
Ik vind dat echt geen compromis. Het ademen met nat weer is echt een plus tov katoen.
Haha zie je wel? :+

Als doek nat is ademt het sowieso niet, ook TC niet. Voordeel van TC is wel dat het sneller droogt dan katoen. Alleen kies ik dan weer voor het voordeel bij droog weer, want ik sta met nat überhaupt niet zo graag op de camping. :P
Het TC is totaal anders dan je gewent bent. Mocht je de mogelijkheid hebben , check eens bij BAX
Al vaker gezien. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Heeft hier iemand ervaring met trekhaak koffers? Kan niet zoveel gewicht op (max kogeldruk - gewicht koffer) maar voor de fluffy spullen wellicht handig. Ik kan/wil geen dakkoffer op mijn camper met klapdak (Westfalia Nugget)namelijk maar het zou enorm schelen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Beetje trekhaak mag 75kg, dat is vaak ook voor een dak het geval. Voordat je aan dergelijk gewicht zit moet je echt flink lomp spul erin stoppen hoor. Zelfs als je maximale kogeldruk maar 50 is. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Gonadan schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 16:32:
[...]

Haha zie je wel? :+

Als doek nat is ademt het sowieso niet, ook TC niet. Voordeel van TC is wel dat het sneller droogt dan katoen. Alleen kies ik dan weer voor het voordeel bij droog weer, want ik sta met nat überhaupt niet zo graag op de camping. :P
We lijken wel man en vrouw :>

Mijn ervaring is dat na 3 dagen regen in een katoenen tent ( Bardani 320 Kuch ) en 3 dagen regen in de Falco tent met TC het TC toch beter presteert dan het katoen. Zeker met ademen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:50

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik denk elk jaar weer ik ga dat opbouwen eens timen, en elke keer vergeet ik het. Ik gok dat ik er ongeveer 2 uur mee bezig ben om de vouwwagen helemaal op te zetten en dat is dan incl. Kuipzeil, luifel, zijtent en inrichting. Het scheelt dat bij onze vouwwagen de voortent meeklapt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/W80YUwNrMPczaAnVb6nGI2Ua/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mjATHiPkwIXBSYNLyBTzGeXF/medium.jpg
maartend schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 12:11:
[...]

Met zulke stoeltjes zit je ook niet 2 weken. Als je zulke stoeltjes hebt ga je dagelijks weg bij je tent en zit je hooguit met ontbijt en avondeten en daarna nog spelletje spelen of lezen in zo'n stoel. En ze zitten heerlijk. heb zelf de kleine versie, perfect.
Dan nog, wij zijn juist erg actief op vakantie, veel dagjes weg, wandelen etc. Als ik dan terug kom bij mijn tent dan ben ik blij dat ik op een volwaardige stoel inclusief voetenbankje kan neerploffen :P

[ Voor 34% gewijzigd door Chaoss op 24-08-2017 17:17 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Refro
  • Laatst online: 18-07 20:53
backupdevice schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 16:04:
[...]

Welke Bax tent heeft dan technisch katoen? Zover ik weet is het allemaal ten Cate doek all season of residential en dat is allebei puur plastic. Wel hele goede kwaliteit maar er zit geen katoen vezel in.
franssie schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 16:35:
Heeft hier iemand ervaring met trekhaak koffers? Kan niet zoveel gewicht op (max kogeldruk - gewicht koffer) maar voor de fluffy spullen wellicht handig. Ik kan/wil geen dakkoffer op mijn camper met klapdak (Westfalia Nugget)namelijk maar het zou enorm schelen.
Voor een aantal vakanties in een bungalow heb ik 2 80 ltr kusten op de fietsdrager gesnoerd. Voor onze 1e kampeervakantie heb ik thuis backup 900 gehuurd. Beide oplossingen werkte erg goed en zitten zeer solide achter de auto. Natuurlijk moet je hier niet de allerzwaarste dingen in doen. Maar echte problemen voorzie ik niet.

De twee losse kisten waren erg handig die zette ik gewoon in de slaapkamer van de bungalow en daar leefden we uit. De thuis oplossing is een stuk groter en werkte goed. Al was het uit nood geboren aangezien ik in de buurt destijds nergens een bagagekar kon huren.

• MrSleeves
  • Laatst online: 26-06 22:24

MrSleeves

You'll thank me later.

Rudolf schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:53:
[...]

De mijne is wel iets meer werk. Het is een Roadmaster Family S. Sowieso aan 2 kanten klappen + voortent + keukenuitbouw + luifel. Ondertentjes nog niet nodig.

Alle stokken zijn gelijk behalve die van de keukenuitbouw. Maar volgens mij hebben @MrSleeves en ik sowieso hetzelfde merk :D

en ter verdediging, het was pas de 2de keer dat we hem gebruikt hebben, dus zijn nog zoekende....
Volgens mij heb jij een Roadmaster; ik heb een Cabanon Chamonix. :)

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• 10Cage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-06 15:57
Suicyder schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:37:
Ik hou het wel op een simpel tentje of de Rapido :P Heerlijk hoe mensen kunnen staan blijven kijken wat er uit dat doosje (aanhangertje) komt :+

[afbeelding]
Leuk! Ik zag zo'n ding staan in Luxemburg deze zomer, moest wel even twee keer kijken hoe dat nou zat met die 'caravan met het wiel op de kopse kant' :) wat weegt zoiets nou?

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Dan rest nog één vraag. :+
Mijn ervaring is dat na 3 dagen regen in een katoenen tent ( Bardani 320 Kuch ) en 3 dagen regen in de Falco tent met TC het TC toch beter presteert dan het katoen. Zeker met ademen.
Dat geloof ik wel hoor. Wat ik al zei, TC droogt sneller. Dus als het niet continu regent maar af en toe een flinke bui dan zal TC in de tussentijd weer sneller ademen.
Regent het nagenoeg de hele dag dan zit het verschil tussen je oren. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Na drie dagen regen wordt het overal klam zonder verwarming. Ik kan me vakanties in NL herinneren als kind dat we naar een restaurant of bioscoop gingen om op te drogen en op te warmen :+

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Refro
  • Laatst online: 18-07 20:53
Gonadan schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 19:40:
[...]

Dan rest nog één vraag. :+

[...]

Dat geloof ik wel hoor. Wat ik al zei, TC droogt sneller. Dus als het niet continu regent maar af en toe een flinke bui dan zal TC in de tussentijd weer sneller ademen.
Regent het nagenoeg de hele dag dan zit het verschil tussen je oren. ;)
Niet noodzakelijk verschillende tenten zijn met een verschillende hoeveelheid ventilatie mogelijkheden heden gemaakt. Als bij het ontwerp ervan wordt uitgegaan dat het droog is en het doek ventileert. En bij de andere tent van altijd nat wordt uitgegaan en dus meer andere ventilatie is kan er wel degelijk een verschil zijn.

Dit is alleen objectief te vergelijken met dezelfde tent in verschillende stoffen. En dan nog hoe ga je het objectief meten? Uiteindelijk maakt het weinig uit als je maar gelukkig met je tent bent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Refro schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 20:49:
[...]

Niet noodzakelijk verschillende tenten zijn met een verschillende hoeveelheid ventilatie mogelijkheden heden gemaakt. Als bij het ontwerp ervan wordt uitgegaan dat het droog is en het doek ventileert. En bij de andere tent van altijd nat wordt uitgegaan en dus meer andere ventilatie is kan er wel degelijk een verschil zijn.

Dit is alleen objectief te vergelijken met dezelfde tent in verschillende stoffen. En dan nog hoe ga je het objectief meten? Uiteindelijk maakt het weinig uit als je maar gelukkig met je tent bent.
Dat is helemaal waar. Daarnaast is het lastig om überhaupt objectief te zijn als je een nieuwe tent waar je trots op bent vergelijkt met een oude die je zat was. :P

Los daarvan vind ik wel dat we de materialen gewoon moeten beoordelen zoals ze zijn. Wat je dan belangrijk vindt en wat je kiest is dan natuurlijk heel persoonlijk. Daar heeft ieder z'n eigen afweging in. :)

Haha ik kom er nu achter dat je ook opblaasvouwwagens hebt. Wat een mal systeem. Werkt wel grappig. :D

[ Voor 5% gewijzigd door Gonadan op 24-08-2017 21:01 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:59
franssie schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 16:35:
Niet met koffers, wel met bagagerek, de bakrak. Beste aankoop ooit, nu al 7 jaar met drie kinderen op de achterbank en een de waard Albatros. Tent op het bagagerek, stokken onder de voeten van de kids, zodat we zonder de auto uit te pakken de tent kunnen opzetten. Dakkoffer erbij , 'beetje' proppen en gaan.

(Ik zie wel dat inflatie bij bakrak behoorlijk is geweest, wij kochten hem zonder korting voor 119 Euro, nu is ie 169 euro...)

[ Voor 8% gewijzigd door jurjen_g op 24-08-2017 21:19 ]

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-07 21:53
Trigano toch? Ook erg mooi!

[ Voor 26% gewijzigd door djiedjee op 24-08-2017 21:29 ]

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-07 13:51

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

jurjen_g schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 21:14:
[...]

Niet met koffers, wel met bagagerek, de bakrak. Beste aankoop ooit, nu al 7 jaar met drie kinderen op de achterbank en een de waard Albatros. Tent op het bagagerek, stokken onder de voeten van de kids, zodat we zonder de auto uit te pakken de tent kunnen opzetten. Dakkoffer erbij , 'beetje' proppen en gaan.

(Ik zie wel dat inflatie bij bakrak behoorlijk is geweest, wij kochten hem zonder korting voor 119 Euro, nu is ie 169 euro...)
Wat voor auto er voor en waar rijd je gemiddeld heen?

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:52
10Cage schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 19:39:
[...]

Leuk! Ik zag zo'n ding staan in Luxemburg deze zomer, moest wel even twee keer kijken hoe dat nou zat met die 'caravan met het wiel op de kopse kant' :) wat weegt zoiets nou?
Ik heb de 'kleine', gewicht is 460-475 onbeladen. Ding heeft een oplooprem (eigenlijk daar te licht voor :+ ) en gewoon eigen remmen.
Daarnaast zijn ze superstabiel achter de auto, heerlijk! Vooral niet vergeten dat hij erachter hangt :P

Mijn broer heeft de grotere (die is 80 cm dieper en heeft een apart stuk voor keuken & opslag), die weegt geloof ik 600

[ Voor 10% gewijzigd door Suicyder op 24-08-2017 22:08 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Dankje, inderdaad een Trigano Odyssee, we hebben hem sinds 2015. Bevalt erg goed, wat ons betreft een goede compromis tussen snel opzetten en voldoende ruimte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Laatst online: 09:59
frankwopereis schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 21:49:
[...]

Wat voor auto er voor en waar rijd je gemiddeld heen?
De laatste 3 jaren een Auris TS hybrid, daarvoor een Ford Focus Wagon. Meestal naar Terschelling, dus niet heel lang onderweg, circa 2 uur. Kinderen zijn 6, 8 en 10, daardoor kan het nu nog met de stokken onder hun voeten. Aangezien ze met z'n drieën zijn kunnen er verder niet veel dingen op de achterbank, behalve hun knuffels, puzzelboekjes ed. Plan is om een kleinere gastank aan te schaffen, heb nu een 10 liter model en dat neemt samen met de koelbox wel erg veel ruimte in. Dan verhuizen de stokken ook naar achteren. En bij uitzoeken volgende leaseauto goed kijken naar veel ruimte achterin...

Daarnaast onze mega dikke self inflatebles (12 cm) zijn volgend jaar aan vervanging toe, we denken aan Exped matjes als opvolger, die zijn ook wat minder volumineus.

[ Voor 9% gewijzigd door jurjen_g op 24-08-2017 22:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

franssie schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 19:50:
Na drie dagen regen wordt het overal klam zonder verwarming. Ik kan me vakanties in NL herinneren als kind dat we naar een restaurant of bioscoop gingen om op te drogen en op te warmen :+
Ik kan me vakanties in NL herinneren als kind dat we met de paraplu op in de tent zaten :D En dat was dan nog wel de zomer vakantie! (die tent is aan het eind van die vakantie ook niet mee naar huis gegaan :p) De laatste katoenen tent die we hadden is aan het eind van een lente vakantie in Zuid Frankrijk daar achtergebleven. Daarna hebben m'n ouders een lichtgewicht koepeltentje gekocht en een daktent voor op de camper. Dat koepeltentje was als backup als die daktent niet omhoog kon (vanwege wind)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-07 09:06
[verwijderd]

[ Voor 110% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Gonadan schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 20:55:
[...]

Dat is helemaal waar. Daarnaast is het lastig om überhaupt objectief te zijn als je een nieuwe tent waar je trots op bent vergelijkt met een oude die je zat was. :P
-O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon_nl3
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06-07 06:38
Hallo dan! Ben ik nog een keer.

We zijn in Noorwegen en willen van die gasflesjes kopen die je in zo'n gasstelletje kan doen.
Voorbeeld:
https://www.bol.com/nl/p/...pakking/9200000061370728/

Weet iemand of je die ergens kan kopen?
Ik kan het niet vinden op internet (alleen wat over navullen) en op de camping waar we stonden wisten ze het niet.

Vriendelijk dank!

Groeten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sabbi
  • Laatst online: 23:03

Sabbi

je denkt aan mij.

Canon_nl3 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 14:39:

We zijn in Noorwegen en willen van die gasflesjes kopen die je in zo'n gasstelletje kan doen.
Voorbeeld:

Ik kan het niet vinden op internet (alleen wat over navullen) en op de camping waar we stonden wisten ze het niet.

Vriendelijk dank!

Groeten
Bij de bouwmarkt? Ik weet niet waar je precies zit maar de Biltema heeft ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:32

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Mar.tin schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 08:35:
[...]

75 KG? Dat is echt zero probleem als wij gaan kamperen :+ Maar dat heeft misschien ook meer te maken met wát we allemaal meenemen.

Alléén al om te beginnen met +- 2-300kg hout om op te stoken op de camping. 8) (in 3 avonden)

Gelukkig verdelen we dat altijd over 2 auto's. :9

Hadden vorig jaar wegens ruimtegebrek IN de auto een pallet / pakket gemaakt voor op het dak. Moesten een beetje eerder stoppen dan we dachten omdat we bij de 2e laag hout al hard > 100kg gingen. O+

Wij doen jaarlijks een "mannenweekend" op een vaste camping in duitsland waar nog gestookt mag worden. Wel buiten het seizoen natuurlijk.

Caravan + tent mee, espressomachine, 2 koelkastjes, bak voor vuur, stoelen, tafel, partytent voor óver het vuur als het regent.

offtopic:
En niet geheel onbelangrijk, alvast 4 flesjes koud bier, en beide koelkastjes voor de helft gevuld met bevroren flessen water zodat het vers-gehaalde-duitse witbier koud is zodra die eerste op is :*) Zodat we, zoals dat hoort om 23:00 met zijn allen in slaap rotten na het 3e biertje om het vuur heen :9
Is het niet veel handiger om dat hout gewoon op locatie te regelen?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-07 20:25

-tom-562

Oliesjeik

Canon_nl3 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 14:39:

Voorbeeld:

Vriendelijk dank!

Groeten
ZIjn o.a. te koop bij de Action

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:32

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

-tom-562 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 15:15:
[...]

ZIjn o.a. te koop bij de Action
Helaas zit die niet in Noorwegen ;)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:59

The Legend

*Plop*

Afgelopen week een vouwwagen gekocht! Een Europa Camper Suncruiser, volgens mij zo ongeveer het grootste wat er te krijgen is, maar ik ben dan ook 2 meter lang en heb graag een beetje ruimte (plus vriendin en twee kleine kinderen inmiddels). Met m'n vriendin 3 keer tent gekampeerd, en verder alleen maar verre reizen gemaakt buiten Europa. Nu met kinderen weer kamperen. Had eigenlijk niet eens maar aan vouwwagens gedacht (vind die hoekige modellen er allemaal zo bejaard uitzien en het gedoe met opzetten leek mee niks), maar toen ik ging kijken naar caravans bleek dat een model waar ik rechtop in kan staan bijna niet te vinden is (of 20.000+ euro kost). Los daarvan bleek mijn vriendin al een veto te hebben uitgesproken voor wat betreft de caravan :p Een tent met kleine kinderen ga ik niet doen, dus bleek de vouwwagen ineens een reeele optie :D

Enige nadeel van de Suncruiser is ook het voordeel: hij is zo groot. Past dus niet op ieder plekje, maar komend jaar iig naar Frankrijk en dan is ruimte meestal niet zo'n probleem. Ben erg benieuwd hoe het gaat bevallen.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Orion84 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 15:17:
[...]

Helaas zit die niet in Noorwegen ;)
Ah, niet goed gelezen :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

The Legend schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 15:20:
Afgelopen week een vouwwagen gekocht! Een Europa Camper Suncruiser, volgens mij zo ongeveer het grootste wat er te krijgen is, maar ik ben dan ook 2 meter lang en heb graag een beetje ruimte (plus vriendin en twee kleine kinderen inmiddels).
(...)

Enige nadeel van de Suncruiser is ook het voordeel: hij is zo groot. Past dus niet op ieder plekje, maar komend jaar iig naar Frankrijk en dan is ruimte meestal niet zo'n probleem. Ben erg benieuwd hoe het gaat bevallen.
Wel groot, maar niet het grootste :P
https://www.cabanon.nl/chamonix-vouwwagen/ (komt uit dezelfde fabriek als de Suncruiser)

Overigens kan het nog groter met de wat oudere Jamets volgens mij. Maar die zijn vooral lang.

En ja, je past niet op elk plekje, zeker niet in Italië. Wij gaan nog voor de luxe luifel voor tussencampings.

En mijn vriendin noemde het als nadeel, dat je niet op kleine plekjes past. Mijn antwoord was: alsof wij op kleine plekken gaan staan. We willen graag ruimte dus het is bij ons eerder 100+ m².

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 94% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Haha, de luifel bij de chamonix is idd heel iets groter, verder zijn ze op details gelijk. De open hoeken in de zijkanten van de zonneluifel van de chamonix leek mij onpraktisch (zeker icm het vaste grondzeil onder de luifel). Ook was de horwand van de Suncruiser veelzijdiger, vandaar de keuze voor de Suncruiser ipv de Chamonix.

Hoe bevalt jou het opzetgemak? Het lijkt niet heel veel werk, maar het zal in de praktijk toch tegenvallen vermoed ik. Het gebruik van alleen de wagenbak op doorreiscampings zie ik ook nog niet helemaal voor me (waar laat je dan alle rotzooi dat uit het middenpad komt?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Dubbelklappers zijn nooit snelle opzetters. Neem aan dat je de hele voortent moet opbouwen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Iemand die tijd over heeft? Kamperen en werken in 1 :)
https://europeanleisurejo...-door-heel-europa-314430/

;)

ik heb er niets mee te maken verder, maar kwam er langs... en dacht, misschien voor de kampeerder best leuk werk.

[ Voor 29% gewijzigd door Vorkie op 25-08-2017 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

The Legend schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 16:41:
Haha, de luifel bij de chamonix is idd heel iets groter, verder zijn ze op details gelijk. De open hoeken in de zijkanten van de zonneluifel van de chamonix leek mij onpraktisch (zeker icm het vaste grondzeil onder de luifel). Ook was de horwand van de Suncruiser veelzijdiger, vandaar de keuze voor de Suncruiser ipv de Chamonix.

Hoe bevalt jou het opzetgemak? Het lijkt niet heel veel werk, maar het zal in de praktijk toch tegenvallen vermoed ik. Het gebruik van alleen de wagenbak op doorreiscampings zie ik ook nog niet helemaal voor me (waar laat je dan alle rotzooi dat uit het middenpad komt?).
@Chaoss
De wagen zelf staat best snel. Tegenwoordig stel ik alleen de lengte waterpas (met het neuswiel) en de poten van de bedden kan je apart stellen en dat gebruik ik om de bedden te stellen (dus het middenpad zou dus in de breedte niet helemaal waterpas kunnen zijn).
Dat scheelt best wat tijd en dan staat dat deel vrij snel.

Dan de rest; als je eenmaal weet hoe, welke volgorde dan gaat dat nog vrij vlot (grondzeil neerleggen, stokken neerleggen, dan tentdoek aan de wagen ritsen, voorste stok inschuiven en dan gaat het al snel).
Er zijn best wat wagens die sneller zijn, maar die hebben niet deze ruimte (25m² woonruimte en dan nog de bedden), en 2.5m hoog.
En het is geen bouwwagen zoals een Jamet, Roadmaster e.d. waar je eerst een heel geraamte neerzet. Dit zijn 3 dezelfde stokken voor de tent waarvan je er twee inritst.

De open hoeken heb je goed gezien. Cabanon zegt: het is een zonneluifel, geen regenluifel. Wij gaan er aan iedere kant een rits aan laten zetten voor extra flappen. Ik vind het een ontwerpfout, want bij regen drupt het van de luifel precies op de rits. En als je dus het voorste grondzeil gebruikt, moet de tent bij regen dicht.

En we gaan nog voor de luxe luifel voor aan de wagen, zodat we een luifel hebben op tussencampings (daar kan eerder genoemde zonneluifel ook weer aangeritst worden).

Hoe zit het bij de Sun Cruiser met dat hor? Ik had de Chamonix gekozen boven de Mercury omdat er twee wanden zijn i.p.v. één. Ik kan dus eerst een deur inritsen en daarna een hor of andersom. Bij de Mercury moest eerst de ene eruit om de andere erin te zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door MrSleeves op 25-08-2017 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Durf ik eerlijk gezegd niet te zeggen. Voordeel vond ik dat je de wand niet helemaal hoeft op te rollen maar in het midden kan openritsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Iemand enig idee waar ik een CEE T splitter kan krijgen? Y stukken vind ik wel maar aangezien hij achter een slaaptent komt moet hij niet te veel ruimte innemen...

Eventueel een splitter met een stukje kabel tussen mannetje-vrouwtje mag ook, maar ook die tot op heden niet gevonden.

Anders wordt het toch een PowerCON oplossing

Edit: het idee is één kabel via de achterkant van de tent splitten (ofwel CEE ofwel PowerCON) zodat ik met 2 kabels (1 links, 1 rechts) naar voren kan. Voordeel van PowerCON is dat het lekker compact is en goed uitbereidbaar. Ja, een stekkerdoos kan ook, maar het patser gehalte is niet zo hoog 8)7 7(8)7

Binnen in hoef ik in feite toch nergens rekening mee te houden? Als het binnen nat wordt dan is de elektra de minste zorg O-)

[ Voor 39% gewijzigd door Toppe op 26-08-2017 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 20:17
Denk dat je beter CEE kan kiezen, volgens mij water bestendiger en volgens mij mag je die er wel uit trekken als er spanning op staat, Powercon niet en het is gewoon een wat degelijkere verbinding.

Je kan zo'n ding toch ook gewoon zelf maken? Paar stukken 1,5 of 2,5mm² kabel in 1 stekker proppen (met adereindhulsjes erom) en de 2 kabels elk een eigen uitgang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Onder spanning los halen nog niet eens over na gedacht. Zelf maken kan opzich wel, maar liever lui dan moe zeggen ze dan:-)

Een kant en klaar T stuk is nóg makkelijker :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eefje91
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-04 13:42
Sabbi schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 14:51:
[...]

Bij de bouwmarkt? Ik weet niet waar je precies zit maar de Biltema heeft ze.
Hos Biltema *muzieknootje*

Die dingen moeten wel redelijk te krijgen zijn lijkt me, ook in van die kleine kruideniers in dorpjes - hebben ze in ieder geval wel vaak spiritus voor in die trangia's... Enige wat in Scandinavië lastig is zijn campingaz-blikjes, dan moet je primus of optimus hebben.

Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met wildkamperen in Nederland? Ik weet dat het mag bij de paalcampings van staatsbosbeheer, en dat het absoluut niet mag in nationaal parken zoals de veluwe - en dat daar blijkbaar ook gecontroleerd wordt met nachtkijkers. Maar de dichtsbijzijnde paalcamping is 60 km van me vandaan, en het lijkt me fijn om ergens af en toe gewoon even een nachtje buiten te slapen - 's avonds erheen fietsen, volgende ochtend weer weg en door naar werk. Gewoon op een matje op de grond onder een tarp, of in een hangmat ofzo, niet eens een tent. Als je dat nou doet ergens waar wel natuur is maar geen nationaal park... hebben mensen daar ervaringen mee / tips voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-07 13:05

André

Analytics dude

Chaoss schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 17:01:
Dubbelklappers zijn nooit snelle opzetters. Neem aan dat je de hele voortent moet opbouwen?
MrSleeves schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 21:58:
[...]

@Chaoss
De wagen zelf staat best snel. Tegenwoordig stel ik alleen de lengte waterpas (met het neuswiel) en de poten van de bedden kan je apart stellen en dat gebruik ik om de bedden te stellen (dus het middenpad zou dus in de breedte niet helemaal waterpas kunnen zijn).
Dat scheelt best wat tijd en dan staat dat deel vrij snel.
Ik heb de Jamet Dakota, ook erg ruim, en een dubbelklapper. De achterkant staat direct goed na uitklappen, en dan is het 3 stokken uittrekken, de voorste boog opzetten, en de voortent er overheen trekken. Daarna 1000 ritsen vastmaken en klaar (ritsen om de stokken, hele grondzeil rondom vastritsen, voortent aan wagentent, en). De luifel is een extra boog, en optioneel.

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/MjY3WDQwMA==/z/MisAAOSwWCBZlE2U/$_84.JPG

[ Voor 4% gewijzigd door André op 29-08-2017 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
André schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:14:
[...]

[...]

Ik heb de Jamet Dakota, ook erg ruim, en een dubbelklapper. De achterkant staat direct goed na uitklappen, en dan is het 3 stokken uittrekken, de voorste boog opzetten, en de voortent er overheen trekken. Daarna 1000 ritsen vastmaken en klaar (ritsen om de stokken, hele grondzeil rondom vastritsen, voortent aan wagentent, en). De luifel is een extra boog, en optioneel.

[afbeelding]
Die hebben wij ook, maar dan van een jaar later.
Opzetten is redelijk simpel, meeste tijd zit voor je gevoel in alle haringen erin slaan :)
De extra luifel is wel erg fijn, zowel met zon als met regen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-07 14:34
Mar.tin schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 08:35:
[...]

75 KG? Dat is echt zero probleem als wij gaan kamperen :+ Maar dat heeft misschien ook meer te maken met wát we allemaal meenemen.
Het gaat om kogeldruk, niet om het gewicht van de lading.

Mijn auto heeft een max kogeldruk van 90, maar de caravan (+belading) is 1500. Kogeldruk kan je simpel regelen door je belading naar voren of achteren te schuiven in de caravan/aanhanger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Exocet schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:29:
[...]

Die hebben wij ook, maar dan van een jaar later.
Waar zie je dat aan?
Opzetten is redelijk simpel, meeste tijd zit voor je gevoel in alle haringen erin slaan :)
De extra luifel is wel erg fijn, zowel met zon als met regen.
Klopt, iets van 45 haringen volgens mij. Heb nu wel extra dikke besteld die niet bij de eerste klap al krom gaan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

André schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 21:36:
<>
Klopt, iets van 45 haringen volgens mij. <>
je zou bijna een spijkerpistool meenemen. wow niet echt een trekkerstent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

franssie schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 21:38:
[...]

je zou bijna een spijkerpistool meenemen. wow niet echt een trekkerstent.
Nee, totale opbouw inclusief kasten, bedden, ondertent, waslijn, braai, enz is 3 uur. Dat wil je niet steeds opnieuw doen.
Alleen achterkant voor een tussenstop is 15 minuten, dat is goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

André schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 21:51:
[...]

Nee, totale opbouw inclusief kasten, bedden, ondertent, waslijn, braai, enz is 3 uur. Dat wil je niet steeds opnieuw doen.
Alleen achterkant voor een tussenstop is 15 minuten, dat is goed te doen.
Mijn onze camperbus is de turn-around-time ook ongeveer 15 minuten dus dat is dan zeker goed te doen!
Het nadeel van de camperbus is dat je als je uitgebouwd staat geen auto hebt om te rijden, het voordeel is voor mij dat ik 150 rij als ik slecht weer achter mij wil laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

franssie schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 21:57:
[...]

... het voordeel is voor mij dat ik 150 rij als ik slecht weer achter mij wil laten.
Dat leek mij het grootste nadeel van de vouwwagen, de snelheid. Maar die van mij is volgens Jamet gebouwd voor 130, dus ik heb continu 120 gereden. Met alle wegwerkzaamheden verlies je dan niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Aan de kleur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Afgelopen zaterdag op de Camping Vinkenhof in Schin op Geul.

Vakantie in Zuid Limburg 2017
Achtergrond is de Keuterberg waar ook de Amstel Goldrace over heen gaat.

Vakantie in Zuid Limburg 2017

En mijn eerste selfie 8)
Selfie in Zuid Limburg
Tent is een Vango Ark 300, High Peak Tarp 1 met extra telescoopstokken Tarp en een Bardani Capo windscherm.

Leuke rustige camping (Camping Vinkenhof in Schin op Geul) met in het hoogseizoen ook een recreatieteam voor de kids. Eenvoudige camping met eetcafé met een beperkte menu kaart. Wel vers bier van de tap en de nodige speciaal bieren op fles.
Nette en schone sanitair.

[ Voor 4% gewijzigd door aReaRe op 30-08-2017 16:59 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Dit jaar hebben wij eind augustus twee weken in Nederland gekampeerd, maar hebben toch wel veel stank overlast gehad van rottend gras door het gebruik van plastic onder het grondzeil. Wij zagen bij onze kampeerburen dat zijn een soort worteldoek gebruikte in plaats van plastic. Overigens hadden zij geen voortent aan de caravan en ook geen grondzeil, enkel een luifel met daaronder worteldoek en tenttapijt.

Aangezien wij van Hemelvaart t/m Pinksteren weer op dezelfde plek zullen staan willen we toch graag iets anders gaan proberen en kwam bij Total Flooring iets vergelijkbaars tegen. Heeft iemand ervaring hiermee in Nederland of in het buitenland?

Het idee is om het ruim bemeten onder de voortent en luifel te leggen. Mogelijk mét grondzeil erop. Nadeel is wel dat de haring van de voortent, luifel en grondzeil dus door het "worteldoek" heen moeten. Het kost iets meer, maar hoop dit doek toch minimaal 2x per jaar voor 3 jaar lang te gebruiken.

PS: Iemand nog tips om voordelig over een auto met trekhaak te beschikken voor 2x één dag? Mijn lease auto heeft er geen en voelt als geld verbranden om hem eronder te laten zetten. Via de regulier autohuur is het snel 100 euro per dag en dan is een trekhaak onder mijn lease auto misschien toch de moeite waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Deveon schreef op maandag 11 september 2017 @ 13:43:

PS: Iemand nog tips om voordelig over een auto met trekhaak te beschikken voor 2x één dag? Mijn lease auto heeft er geen en voelt als geld verbranden om hem eronder te laten zetten. Via de regulier autohuur is het snel 100 euro per dag en dan is een trekhaak onder mijn lease auto misschien toch de moeite waard.
Trekhaak mee leasen . Toen ook gedaan en de lease prijs ging met ik meen een €10 omhoog. Overleg eens met je lease coördinator. Nee heb je, ja kun je krijgen :)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

@Deveon Dat worteldoek van totalflooring gebruik ik ook onder de voortent. Bevalt prima, ik heb hetzelfde stuk nu al 3 jaar in gebruik en ik gebruik het volgend jaar weer. Het is wel smerig geworden maar nog niet genoeg om weg te gooien. Ik laat het altijd drogen even uitkloppen en klaar.

Je kuipzeil zal wel nat worden en bij heel slecht weer ook wel vies maar het zal het meeste vuil wel tegenhouden en het gaat zeker niet stinken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 343906

aReaRe schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:49:

[afbeelding]

[afbeelding]

En mijn eerste selfie 8)
[afbeelding]
Tent is een Vango Ark 300, High Peak Tarp 1 met extra telescoopstokken Tarp en een Bardani Capo windscherm.

Leuke rustige camping (Camping Vinkenhof in Schin op Geul) met in het hoogseizoen ook een recreatieteam voor de kids. Eenvoudige camping met eetcafé met een beperkte menu kaart. Wel vers bier van de tap en de nodige speciaal bieren op fles.
Zeker weten leuke camping en idem plaatsje. Heb er ook gestaan. En heerlijk gegeten in Schin op Geul.

Limburg is voor westerlingen toch heel aangenaam om ff uit te waaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Chaoss schreef op maandag 11 september 2017 @ 18:33:
@Deveon Dat worteldoek van totalflooring gebruik ik ook onder de voortent. Bevalt prima, ik heb hetzelfde stuk nu al 3 jaar in gebruik en ik gebruik het volgend jaar weer. Het is wel smerig geworden maar nog niet genoeg om weg te gooien. Ik laat het altijd drogen even uitkloppen en klaar.

Je kuipzeil zal wel nat worden en bij heel slecht weer ook wel vies maar het zal het meeste vuil wel tegenhouden en het gaat zeker niet stinken.
Sla je de haringen ook door het doek of ligt het alleen onder de tent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik sla alleen penharingen er doorheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-07 09:55
aReaRe schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:49:

[afbeelding]

[afbeelding]

En mijn eerste selfie 8)
[afbeelding]

ik zie die foto's en krijg een deja vu... ik heb nog ooit een vrijgezellenfeest georganiseerd en we hebben daar met 2 tenten overnacht. Aardige campingbaas toen, hij vond het allemaal prima wat we deden, als we ons maar een beetje netjes gedroegen. Wat we uiteraard ook deden. 's Morgens in alle vroegte reden we al weer met 3 busjes het terrein af. Die man stond raar te kijken ;)

• Bacchus
  • Laatst online: 17-07 13:43
Heeft iemand ervaring met het vervangen van volledige tentstokken van een redelijk formaat tent? (tunnel van 5m x 3m x 2m, 25kg, TC)
Op het moment heb ik drie glasvezel bogen waarvan veel segmenten gescheurd zijn. Die bogen zou ik graag vervangen door aluminium omdat dat degelijker is en makkelijker door de sleuven schuift.
De tent is verder in een behoorlijke staat; binnentent en doek van de buitentent zijn tip-top, dus m.i. best een bedrag aan onderhoud (enkele slikranden worden sowieso vervangen en wat klein ander stikwerk) en upgrade waard.
Hoe zijn jullie ervaringen daarmee? Waar krijg ik voor een goede prijs behoorlijke stokken? Is Chinese import de moeite waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Yes, we hebben weer een tent!

Een De Waard Lepelaar+ van 2013 voor een zacht prijsje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AMNc9ng3L3RjGFWJ79U1m3Ur/full.jpg

Nu nog een bagagekar en een chuckbox.

Afgelopen week trouwens een Camperbusje gehuurd. Een Volkswagen T4. Leuk, maar niet voor mijn 1.93 geschikt en eigenlijk ook alleen leuk met goed weer. Met regen zou ik gek worden in die kleine ruimte en het constante ombouwen.
Maar prima experiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 20:17
Wel alle haringen erin zetten he ;p
En de haringen aan de achterkant, zover mogelijk naar achter zetten, die met de langere lijntjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:47:
Wel alle haringen erin zetten he ;p
En de haringen aan de achterkant, zover mogelijk naar achter zetten, die met de langere lijntjes.
En je dacht dat ik een tent helemaal netjes ga afspannen in het park?

Was bedoelt om de tent te bekijken en keuren. Helemaal goedgekeurd was het resultaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Laatst online: 21:50

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Hmm, goed punt dat je daar aan kaart over zo'n camperbusje. Begin september ben ik nog een week wezen kamperen aan de Mosel (in een tent), maar dat is me vanwege het koude/natte weer niet echt bevallen. Toen heb ik zitten denken dat zo'n busje eigenlijk handiger/fijner is. Nooit over nagedacht dat je dan bij slecht weer best wel opgevouwen zit in zo'n busje. Altijd handig die nieuwe inzichten :)

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Yukkie schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:24:
Hmm, goed punt dat je daar aan kaart over zo'n camperbusje. Begin september ben ik nog een week wezen kamperen aan de Mosel (in een tent), maar dat is me vanwege het koude/natte weer niet echt bevallen. Toen heb ik zitten denken dat zo'n busje eigenlijk handiger/fijner is. Nooit over nagedacht dat je dan bij slecht weer best wel opgevouwen zit in zo'n busje. Altijd handig die nieuwe inzichten :)
Met twee volwassenen is dat misschien nog wel te doen. Zeker als je elke dag een stuk rijd/iets gaat bezoeken.
Maar voor de rust op een camping hoef je het niet te doen. Dan bied zo'n Lepelaar bijvoorbeeld meer binnenruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-07 21:53
Wij hebben ook wel eens een grote camper gehuurd in de herfstvakantie. Dat is ook prima te doen bij slechter weer.
Alleen met de deur dicht en de kachel aan krijg je niet echt het kampeergevoel... Daarvoor moet ik toch echt gras onder mijn voeten voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Begin van het nieuwe jaar, dus we zijn weer een beetje aan het rondkijken waar de zomervakantie dit jaar heen gaat. Tsjechië is afgelopen jaar erg goed bevallen: goedkoop, mooi weer, veel te doen, lekker eten etc. Maar mijn vrouw heeft de insteek dat ze niet 2x achter elkaar naar hetzelfde land wil. :+

Karinthië hebben we al eens vaker op de radar gehad. qua omgeving prachtig, en als ik zo rondlees ook genoeg te doen. En met 1225Km is de afstand ook acceptabel.

Heeft iemand ervaring Karinthië? eventueel tips qua camping? En hoe is het weer? ik hoef geen 2,5 week 30+ graden maar volgens mij kan het er wel wisselvallig zijn. Ik heb gelezen dat de oost kant van Karinthië stabieler is qua weer maar dat kan ook een broodje aap zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Zojuist de camping geboekt voor de zomer. Binnen een half uur na opening van de online reservering is het al zo goed als vol in het hoogseizoen 8)7 Ben zeer benieuwd. Voor het eerst kamperen met 2 kids (dan ruim 2,5 en 15 maanden) en dan ook voor het eerst 'echt' met de vouwwagen (Europa Camper Suncruiser) op vakantie. Heb KvK - Vakantie met de tent vast klaar staan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Chaoss schreef op maandag 8 januari 2018 @ 14:41:
Begin van het nieuwe jaar, dus we zijn weer een beetje aan het rondkijken waar de zomervakantie dit jaar heen gaat. Tsjechië is afgelopen jaar erg goed bevallen: goedkoop, mooi weer, veel te doen, lekker eten etc. Maar mijn vrouw heeft de insteek dat ze niet 2x achter elkaar naar hetzelfde land wil. :+

Karinthië hebben we al eens vaker op de radar gehad. qua omgeving prachtig, en als ik zo rondlees ook genoeg te doen. En met 1225Km is de afstand ook acceptabel.

Heeft iemand ervaring Karinthië? eventueel tips qua camping? En hoe is het weer? ik hoef geen 2,5 week 30+ graden maar volgens mij kan het er wel wisselvallig zijn. Ik heb gelezen dat de oost kant van Karinthië stabieler is qua weer maar dat kan ook een broodje aap zijn :+
TVP :P
Ik zit ook te kijken naar die regio, of net wat meer naar het westen toe.
Een Duitse collega van een klant waar ik werkte gaat altijd naar die regio, ik heb hem toevallig vanochtend een mailtje gestuurd of hij nog tips heeft :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
We willen dit jaar met 2 kinderen (6 en 8 ) met de vouwwagen naar Zuid-Duitsland, liefst bij de Bodensee. Echter lijken we nu al te laat te zijn. Twee leuke campings gevonden (Wirthshof en Ferienhof Kramer), maar allebei geen plek meer vanaf half juli ( 3 weken).

Lijkt vooral lastig om een niet al te grote camping met ruime plaatsen te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Exocet schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:41:
We willen dit jaar met 2 kinderen (6 en 8 ) met de vouwwagen naar Zuid-Duitsland, liefst bij de Bodensee. Echter lijken we nu al te laat te zijn. Twee leuke campings gevonden (Wirthshof en Ferienhof Kramer), maar allebei geen plek meer vanaf half juli ( 3 weken).

Lijkt vooral lastig om een niet al te grote camping met ruime plaatsen te vinden.
Ja, dat is lastig. Eigenlijk is het nu al te laat. Je moet er ergens in December al bij zijn en dan heb je ook nog terugkerende gasten; die boeken al voor de volgende zomervakantie voordat ze vertrokken zijn.

Wij gaan dit jaar naar Italië; twee campings. Bij de eerste hebben we voor het eerst een kleine plek (minder dan 100 m²), bij de tweede meer ruimte.
Overigens is het niet altijd de plek, maar vooral of er nog open ruimte voor/naast een plek is.

[ Voor 15% gewijzigd door MrSleeves op 09-01-2018 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

@Exocet Wow dat is dan wel erg snel vol!? Wij hebben 2 jaar terug 2.5 week op Wirthshof gestaan en ik heb dat toen pas in April gereserveerd. Eerst wel om een komfort plaats gevraagd en die waren er niet meer, uiteindelijk een standaard plaats genomen en die bleek groot genoeg te zijn.

Moet zeggen dat Wirthshof wel heel erg goed bevallen is! Erg leuke/goeie camping. Dit was ons plekje toen:
Wasdag

[ Voor 25% gewijzigd door Chaoss op 09-01-2018 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Chaoss schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 20:25:
@Exocet Wow dat is dan wel erg snel vol!? Wij hebben 2 jaar terug 2.5 week op Wirthshof gestaan en ik heb dat toen pas in April gereserveerd. Eerst wel om een komfort plaats gevraagd en die waren er niet meer, uiteindelijk een standaard plaats genomen en die bleek groot genoeg te zijn.

Moet zeggen dat Wirthshof wel heel erg goed bevallen is! Erg leuke/goeie camping. Dit was ons plekje toen:
[afbeelding]
Dat is een mega plek, weet je nog waar dat was?
Maar bedankt, ik dacht dat die plaatsen niet groot genoeg waren. We hebben een flinke vouwwagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-07 13:51

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Mega? Hoort dat rechtse stuk er bij dan?

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Exocet schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 21:15:
[...]

Dat is een mega plek, weet je nog waar dat was?
Maar bedankt, ik dacht dat die plaatsen niet groot genoeg waren. We hebben een flinke vouwwagen.
Deze standaard plekken zouden 'maar' 80m2 zijn, maar ik heb het niet nagemeten :P Wij hebben een Trigano Odyssee, niet een van de kleinste vouwwagens maar het is geen dubbelklapper. Dat wij op een hoek zaten scheelt wel.

Heb de reservering er even bij gepakt: Stellplatz Str 10-17. Als er nog wel een Standaard plaats beschikbaar is zou ik daar voor gaan. De camping is gewoon goed: erg leuke speeltuin (zowel buiten als binnen), netjes zwembad, winkeltje, erg netjes en schoon sanitair.
frankwopereis schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 21:19:
Mega? Hoort dat rechtse stuk er bij dan?
Nee daar staat immers een caravan :P onze vouwwagen is vrij diep en zoals je ziet past de auto er nog ruim naast dus het zijn zeker geen kleine plekken.

[ Voor 64% gewijzigd door Chaoss op 09-01-2018 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Die plek illustreert wel goed wat ik bedoel, want zo te zien is er voor de plek direct een "weg". Zo'n plek voelt groter als er voor eerst nog een stuk gras is, of de "weg" is gewoon gras en breed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-07 14:08
Chaoss schreef op maandag 8 januari 2018 @ 14:41:

ik lees mee, wij hebben gardameer hoog op ons lijstje staan, vooral omdat het een bekende omgeving voor me is :+

karinthie lijkt me ook erg leuk en mooi, Voordeel: we gaan in september, is t niks rijd ik ergens anders heen (+ Caravan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

MrSleeves schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 11:20:
Die plek illustreert wel goed wat ik bedoel, want zo te zien is er voor de plek direct een "weg". Zo'n plek voelt groter als er voor eerst nog een stuk gras is, of de "weg" is gewoon gras en breed.
Ik had hier wel geluk mee. Links is een asfalt pad waar de auto's langs kunnen en 'voor' de tent is het kiezels alleen voor voetgangers. We hadden de vouwwagen eerst andersom maar dat paste qua diepte niet, achteraf wel blij dat we de vouwwagen wel met de opening naar de rustige kant moesten zetten.

Als ik hier een plek in het midden van de rij had gehad was het wel lastig geweest. Zijn echt van die plekken die ingericht zijn voor een caravan die je in de breedte zet. Mijn vouwwagen is met luifel langer dan de meeste caravans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Als ik dit zo lees ben ik wel blij met ons campertje...
Wij gaan eigenlijk altijd op de bonnefooi en 90% van de gevallen is er wel een plekje voor ons op de camping waar we terecht komen..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Chaoss schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 12:51:
[...]

Ik had hier wel geluk mee. Links is een asfalt pad waar de auto's langs kunnen en 'voor' de tent is het kiezels alleen voor voetgangers. We hadden de vouwwagen eerst andersom maar dat paste qua diepte niet, achteraf wel blij dat we de vouwwagen wel met de opening naar de rustige kant moesten zetten.

Als ik hier een plek in het midden van de rij had gehad was het wel lastig geweest. Zijn echt van die plekken die ingericht zijn voor een caravan die je in de breedte zet. Mijn vouwwagen is met luifel langer dan de meeste caravans.
Hier ook (Cabanon Chamonix). Volledig opgezet is van trekhaak tot scheerlijn zo'n 11 meter schat ik. En ook 5 meter breed.
Gelukkig kan er nog een zonnerluifel af (-1 meter) en we gaan nog een losse luifel kopen voor kleine plekken en overnachtingsplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-07 14:08
ToolkiT schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 12:54:
Als ik dit zo lees ben ik wel blij met ons campertje...
Wij gaan eigenlijk altijd op de bonnefooi en 90% van de gevallen is er wel een plekje voor ons op de camping waar we terecht komen..
dat heb ik ook met de caravan, camper reist wel sneller maar meestal sta ik toch 2 weken op dezelfde plek :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Camper of caravan is niet echt camperen :P

Op de bonnefooi kan met elk kampeer middel maar ik vind het fijn om vantevoren te weten waar ik terecht kom en wij staan altijd 2,5 week op dezelfde plek dus dan stel ik ook wel wat eisen aan de camping en dan is het gewoon verstandig om te reserveren. Campings met wat voorzieningen staan nu eenmaal sneller vol.

[ Voor 9% gewijzigd door Chaoss op 10-01-2018 17:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Chaoss schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 17:09:
Camper of caravan is niet echt camperen :P
Hangt natuurlijk een beetje van de camper af:

Afbeeldingslocatie: https://static.autoblog.nl/images/550px/9/95388.jpg

vs

Afbeeldingslocatie: https://www.rtlnieuws.nl/sites/default/files/styles/landscape_2/public/content/images/2015/02/18/volkswagen_t1_camper_22_0.jpeg?itok=_28T5w5q

Ik wil nog een camper hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Mee eens, maar ik krijg van een tent toch het meeste kampeer gevoel. Heb wel eens overnacht in een T4 kampertje en dat is imho vooral kramperen, veel te klein zeker als je wat langer bent zoals ik :P

Met een vouwwagen kun je ook wel vaker verkassen maar dan moet je kiezen voor een snelklapper die heb je zo staan maar hebben minder binnenruimte (net als een kamper).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-07 14:34
Als vakantie met caravan onder 'kamperen' valt, dan heette het blad van ANWB wel 'Kampeerkampioen'. Het heet echter 'Kampeer en Caravan kampioen'. En zij hebben er verstand van :)

Verder moet natuurlijk iedereen lekker zelf weten hoe ze kamperen. Mijn ouders gaan met.een caravan, maar wel op de bonnefooi en zien wel bij welke boerderijcamping ze een plekje vinden. Eigenlijk is dat avontuurlijker dan drie weken met een tent op een maanden eerder gereserveerde familicamping staan.
En weer anderen vinden het pas avontuurlijk als ze met een trekkerstentje en rugzak midden in de rimboe bivakkeren.

Als je maar lekker buiten bezig bent of gewoon in de zon een boek gaat lezen, dan is het al lang prima.

En als je met je lover de caravan op zijn plek zet, de schotel goed uitricht en binnen gaat zitten met de airco aan, dan moet je dat ook zelf weten. Al vind ik dat wel weer een beetje sneu...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

dreamscape schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:04:

Verder moet natuurlijk iedereen lekker zelf weten hoe ze kamperen. Mijn ouders gaan met.een caravan, maar wel op de bonnefooi en zien wel bij welke boerderijcamping ze een plekje vinden. Eigenlijk is dat avontuurlijker dan drie weken met een tent op een maanden eerder gereserveerde familicamping staan.
En weer anderen vinden het pas avontuurlijk als ze met een trekkerstentje en rugzak midden in de rimboe bivakkeren.
Ik houd van een tussenvorm: met een trekkerstent op/in de auto (afhankelijk van de auto :p) op een klein campinkje staan.
Als je maar lekker buiten bezig bent of gewoon in de zon een boek gaat lezen, dan is het al lang prima.
Als je maar plezier hebt!
En als je met je lover de caravan op zijn plek zet, de schotel goed uitricht en binnen gaat zitten met de airco aan, dan moet je dat ook zelf weten. Al vind ik dat wel weer een beetje sneu...
Ik zal dat nooit meer vergeten. We stonden op een stadscamping in Oostenrijk (alleen in de zomer open, je staat daar namelijk op het terrein van de kano vereniging), stond ook een enorme camper (iets kleiner dan die ik hierboven gelinked heb, eigenlijk miste hij alleen die helicopter). Zaten twee mensen bij, ik vermoed ergens tussen de 50 en 60. Het was prachtig weer, fantastische zomerdag en -avond. Toen wij aan het eind van de middag aankwamen, zaten ze lekker met z'n tweeën buiten.
En toen begon etenstijd (het waren Nederlanders, dus vroeg eten). Dat werd natuurlijk binnen gekookt. En binnen opgegeten. De stoelen en tafel gingen naar binnen en ik heb ze nog maar één keer gezien en dat was bij de afwas. Let wel, ze waren met z'n tweeën! Ze hadden zoveel spul dat ze dat niet eens in één keer bij het afwashok kregen (ik vermoed dat ze geen vaatwasser hadden, negatief puntje!). Ze hadden meer pannen gebruikt dan dat wij normaal gesproken thuis gebruiken...

Nee, dat noem ik geen kamperen meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-07 14:34
dreamscape schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:04:
1 out of 3 - ik heb alleen de mover, uit gemak en omdat ik eens door mijn rug ben gegaan omdat ik in mijn eentje probeerde de caravan uit het zand te trekken.

Vorig jaar nog een keer een lang weekend in een tentje gebivakkeerd, beviel me weer erg goed maar het was ook mooi weer. Zou het best vaker willen doen, want op reis met zo'n sleurhut is best leuk, maar ook vermoeiend rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
Voor aankomende zomer de camping ook al weer geboekt. Was even billenknijpen, want de eerste 2 campings waren al meteen volgeboekt. En we dachten nog wel dat we zo vroeg waren. Ben helaas gebonden aan de bouwvak i.v.m. eigen zaak. Na 5 jaar Italië gaat de reis nu naar het meer van Annecy in Frankrijk. Ben benieuwd. Heb een hekel aan Fransen. Maar ben er ook al 10 jaar niet meer geweest, dus misschien zijn ze tegenwoordig iets vriendelijker.

Afgelopen jaren op kleine, simpele campings gestaan aan de Italiaanse meren. Dit jaar toch voor een wat luxere camping gegaan met groot zwembad en animatie e.d. Ons zoontje wordt ook wat ouder en het is voor hem ook wel leuk als er van alles te doen is. Ik heb er nu al zin in. lekker 2,5 week met de vouwwagen op pad.

Ik lees dat je 130km/u mag op de Franse snelwegen met een vouwwagen. Lijkt mij een beetje te veel van het goede? Ik heb maar een lichte auto (Skoda Octavia Combi) en een zwaardere vouwwagen (Roadmaster Family S +/- 750kg max beladen.). 130 rijden is het probleem niet, maar snel tot stilstand komen in een noodsituatie.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Chaoss schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 17:09:
Op de bonnefooi kan met elk kampeer middel maar ik vind het fijn om vantevoren te weten waar ik terecht kom en wij staan altijd 2,5 week op dezelfde plek dus dan stel ik ook wel wat eisen aan de camping en dan is het gewoon verstandig om te reserveren. Campings met wat voorzieningen staan nu eenmaal sneller vol.
Ik reserveer ook liever dan op de bonnefooi. Met een caravan gaat dat ook wel makkelijker, omdat dat toch sneller staat.
Chaoss schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 08:46:
Met een vouwwagen kun je ook wel vaker verkassen maar dan moet je kiezen voor een snelklapper die heb je zo staan maar hebben minder binnenruimte (net als een kamper).
Wij kunnen kiezen wat we opzetten: alleen de overnachtingdeel, voortent erbij, luifel erbij. Straks kunnen we er ook nog voor kiezen om overnachtingdeel met enkele of dubbele luifel. Dat laatste staat gewoon heel snel. Overnachtingdeel staat in een kwartier. Met luifel totaal 20 minuten.

Als je wat handigheid heb, gaat het vlot, zolang het geen bouwvouwwagen is waar je eerst een geraamte moet bouwen. Voortent is bij ons ook drie dezelfde boogstokken.
Rudolf schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 10:07:
Ik lees dat je 130km/u mag op de Franse snelwegen met een vouwwagen. Lijkt mij een beetje te veel van het goede? Ik heb maar een lichte auto (Skoda Octavia Combi) en een zwaardere vouwwagen (Roadmaster Family S +/- 750kg max beladen.). 130 rijden is het probleem niet, maar snel tot stilstand komen in een noodsituatie.....
Wij hebben geen 130 km/u gereden (misschien een uitschieter naar 125 km/u op de teller).
Bij ons was het een Cabanon Chamonix, max. beladen (750 kg) inclusief 4 fietsen en een Skoda Fabia Combi ervoor. Volgende auto wordt waarschijnlijk een Octavia, want die Fabia is nog wat lichter.

Het is wel prettig doorrijden als je iets harder kan (inhalen van vrachtwagens bv).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

130 met een Octavia icm 750kg vouwwagen moet veilig kunnen. Of je het qua verbruik wil is natuurlijk een tweede.

Persoonlijk rij ik met onze caravan (1500kg) het liefst wat harder dan het gros van de caravanners, want die lui kunnen heel slecht een constante snelheid aanhouden. Meestal rij ik 115 op de cruise control, gaat uitstekend.

Over campings gesproken, wij hebben ook alweer geboekt voor komende zomer. Voor maar liefst de 8e keer naar https://www.lesranchisses.fr/nl/ in de Ardeche.

Iets verder bij het drukke en toeristische Vallon Pont d'Arc vandaan, maar een prachtige omgeving en bovenal een kleine maar luxe camping. Eigenlijk hadden we onszelf beloofd dit jaar iets anders te zoeken, maar met vrij onverwacht een kleine op komst die tegen die tijd ongeveer 2 maanden oud zal zijn wilden we liever op safe spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
MrSleeves schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 10:18:

[...]

Wij hebben geen 130 km/u gereden (misschien een uitschieter naar 125 km/u op de teller).
Bij ons was het een Cabanon Chamonix, max. beladen (750 kg) inclusief 4 fietsen en een Skoda Fabia Combi ervoor. Volgende auto wordt waarschijnlijk een Octavia, want die Fabia is nog wat lichter.

Het is wel prettig doorrijden als je iets harder kan (inhalen van vrachtwagens bv).
Ik rijd in Duitsland 100-110. Zwitserland gewoon strak de maximumsnelheid. Vriend van me heeft daar eens een boete gehad met de caravan van + € 600,-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-07 14:34
Pat911 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:21:
[...]

1 out of 3 - ik heb alleen de mover, ...
Wel fijn dat je de autocorrect van mijn telefoon lekker laat voor wat hij is en snapt dat ik mover bedoelde. Dan laat ik hierboven lover maar gewoon staan :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Ik heb een noodstop en uitwijk moeten doen met de Jamet Dakota (ook geen kleintje) terwijl ik 120 reed in Duitsland. Dat ging zonder problemen, hij volgde keurig de auto, en het remmen ging snel zat. Al moet ik wel zeggen dat ik een vrij zware auto heb (massa rijklaar 1816). En je moet natuurlijk wel eerst de uitwijk afgerond hebben voor je heel hard gaat remmen.
Pagina: 1 ... 19 ... 265 Laatste