[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 18 ... 277 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:01
Ik heb 2 van die bandjes van Thermarest om 2 bedjes bij elkaar te houden, werkt ook goed, ook daarbij merk je amper dat er 2 bedjes zijn en dingen waren een 10tje ofzo.

Heb vorig jaar ook 2 2e hands Thermarest bedjes gekocht (classic ofzo?) en dat bevalt een stuk beter dan de bekende action luchtbedden, naar mijn idee waren ze altijd wel lek en duurde een eeuwigheid om op te pompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:20

backupdevice

Boeh!

Toppe schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:27:
[...]

Ik maak me niet echt druk wat betreft de plekken, de tent is 890cm maar zonder de luifel is hij 200cm kleiner en past hij dus sowieso op elke plek.

Wij gaan altijd met meerdere kamperen, variërend van 4 tot 14 mensen dus bespreken wij sowieso altijd ruimere plekken. Bij elke reservering geef ik altijd de maten van de tenten en caravan door. Tot nu toe altijd 1 tent per plek gerekend, daardoor hadden een dit jaar een tent van 12 bij 7 kwijt gekund en dan alsnog genoeg zit ruimte overhouden _/-\o_

Kan niet wachten tot januari 8)7 8)7 8)7
Wij hebben dit jaar ook een Falco gekocht, de Zeearend 6. Een megatent met veel ruimte binnen en relatief weinig ruimte nodig buiten door het niet hebben van scheerlijnen. De tent staat als een huis en ik vond vooral het gebruik van sjorbandjes een openbaring. Haring in de grond, elastiek eromheen en sjorband aantrekken en klaar.

Wij hebben als extra de slaapkabine gekozen waarbij je flexible bent tussen 3 of 2 slaapcabines. Dit jaar sliepen we allemaal bij elkaar en hadden we 1 grootte slaapkabine en 1 voor de kleren.

Ja de tent is groot maar de ruimte binnen is heerlijk als het een paar dagen regent en je hebt 2 kinderen onder de 6. Vorig jaar hadden we een Bardani 320 en dat was een prima tent maar met 3 dagen regen gewoon te klein voor ons.

Ook een voordeel is dat het doek zich niet volzuigt met regen dus je kan per ongeluk tegen de binnenkant lopen.

Al met al vind ik Falco een super merk en ik weet zeker dat je er veel plezier aan gaat beleven.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben op zoek naar wat ervaringsdeskundigen.
Vorig jaar en dit jaar op vakantie geweest op een camping, vorig jaar in NL, dit jaar in Italie.
We hebben telkens een stacaravan gehuurd via een touroperator. Op zich prima, maar toch aardig prijzig.
Ook de kwaliteit laat soms te wensen over, van verrotte bedden tot viezigheden.

Ik keek veel rond naar hoe andere mensen kampeerden in hun caravans en evt tenten.
Ik ben van alles tegen gekomen, tot luxe uitschuifbare campers tot mini caravans en idem tenten.

Mijn vrouw en ik zijn redelijk gesteld op luxe, dus goed slaapcomfort en ruimte om te koken etc.
Als ik zo eens rondkijk naar een mooie tent, met 3 slaapcabines (2 kinderen), en spullen die je nodig hebt om een beetje te kunnen kamperen vraag ik me af hoe je die spullen allemaal mee moet nemen. :)
Ik heb helaas geen auto met trekhaak en de kofferbak is ook maar 400L.
Een dakkoffer is mogelijk maar met 75kg dakbelasting houdt het ook wel snel op.

Ik heb het idee dat je gelijk een bagage wagentje nodig hebt om al je spullen mee te sjouwen wanneer je een beetje comfortabel wilt kamperen.. Of heb ik het mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Het hangt er vanaf hoe comfortabel je wil, maar ik dacht dat die Glamping tenten altijd wel redelijk okee waren.
Wij stonden dit jaar op de Zandstuve en wat ik daar aan stacaravans (meer huisjes en grote tenten) zag staan was best okee volgens mij. Ik sprak nog een gezin die er al (veel) vaker was geweest.

Wij hadden privé sanitair en hebben een vrij grote vouwwagen die redelijk luxe uitgevoerd is (bedden met lattenbodem, al kan het matras beter, brede keuken); je hebt dan wel een trekhaak nodig. Dat geldt wel snel denk ik als je luxe wilt én je wilt het kampeermiddel zelf meenemen.
Trekhaak kan je natuurlijk ook alsnog aanschaffen.

[ Voor 4% gewijzigd door MrSleeves op 22-08-2017 14:22 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
Ik heb zelf een Mobicool B40 Hybride koelbox, maar gebruik de 12V aansluiting verder niet. Mocht iemand een C40 (alleen compressor) hebben (ook in nieuwstaat) en willen ruilen, laat maar weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik kijk wat ik nodig acht voor een tent vakantie voor me gezin.

- Grote tent met 3 slaap vertrekken en een ruime voortent voor evt regen etc.
- 4 comfortabele bedden (goede selfinflating matrasjes bijvoorbeeld).
- kook toestel, koelkast/box
- tafel + 4 stoelen,
- beddengoed/slaapzakken.
- potten/pannen etc.
- kleding/handdoeken/zwemspul
- speelgoed kinderen (7 en 5 jaar)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2017 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
  • Nu online
backupdevice schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 12:11:
[...]
Haring in de grond, elastiek eromheen en sjorband aantrekken en klaar.
Elastiek en sjorband aan 1 haring? Die techniek ken ik niet, heb je dan een elastiek tussen haring en sjorband zitten (zo'n grijze)?
Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:29:
Vorig jaar en dit jaar op vakantie geweest op een camping, vorig jaar in NL, dit jaar in Italie.
We hebben telkens een stacaravan gehuurd via een touroperator. Op zich prima, maar toch aardig prijzig.

Ik keek veel rond naar hoe andere mensen kampeerden in hun caravans en evt tenten.
Ik ben van alles tegen gekomen, tot luxe uitschuifbare campers tot mini caravans en idem tenten.

Mijn vrouw en ik zijn redelijk gesteld op luxe, dus goed slaapcomfort en ruimte om te koken etc.
Als ik zo eens rondkijk naar een mooie tent, met 3 slaapcabines (2 kinderen), en spullen die je nodig hebt om een beetje te kunnen kamperen vraag ik me af hoe je die spullen allemaal mee moet nemen. :)

Ik heb het idee dat je gelijk een bagage wagentje nodig hebt om al je spullen mee te sjouwen wanneer je een beetje comfortabel wilt kamperen.. Of heb ik het mis?
Zelf hebben we een Havik 4000, de kinderen (6 en 4) slapen bij elkaar in 1 cabine. Als ze lastig zijn en niet samen menen te kunnen begint er 1 in onze slaapcabine en die verhuizen we dan als we zelf naar bed gaan. Als zou ik als het over moet doen serieus de karsten 3600 overwegen, 2 1persoons cabines en 1 2persoons.

Voor de bedden zijn we dit jaar gewisseld van een luchtbed naar een exped megamat. En dat is echt een behoorlijke upgrade, maar ook een behoorlijk pakket.

Koken doen we op een coleman benzine stoof, met een houten zelfbouwkist voor het opbergen van de spullen en een campinggaz peltier koelbox om het enigszins koud te houden.

De tafel en stoelen is een bij elkaar geraapt zooitje :) We nemen alles mee in een 30 jaar oude Saris Arba aanhanger die ik op de kop getikt heb. Met een kennis er nieuwe banden opgelegd en nieuwe lagers en hij kan weer zeker 30 jaar mee.

[ Voor 76% gewijzigd door Refro op 22-08-2017 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Nu online

Dakkoffer moet je vooral vullen met licht materiaal, wij gooien er de matjes, slaapzakken (dons :*)) , stoelen en kastjes in, aangevuld met spul dat de boel op z'n plek houdt (denk laarzen, kussens, dat soort werk).
We hebben een Kamei van marktplaats, echt een flinke bak....

De tent gaat in de achterbak, samen met de tassen met kleding, daarop en -tussen meer los spul..
Omdat we nog kleine kinderen hebben kunnen we de ruimte op de grond bij hun voeten ook gebruiken (gasstelletje, afwasemmer met inhoud. Tussen hun kinderstoelen in staat nog een draagbaar (en aangesloten) koelkastje.
Let wel: ik rijdt Megane Estate, die heeft natuurlijk iets meer ruimte in de achterbak dan de 400 liter die jij noemt. Deze auto heeft (net als de auto die ik hiervoor had, een Prius) onder de kofferbakvloer nog een zee aan ruimte voor klein spul, daar gaat de collectie hardloopschoenen in 8) .

(oh ja, en dan nog een kinderfiets op het dak en drie fietsen op de trekhaak..... :o )

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 18:59

Wij gingen met 2 kids (wel een station) en een dakkoffer kamperen. En ja, je kunt dan niet alles meenemen en de kids zitten wat ingebouwd tijdens het reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Refro schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:08:
[...]

Elastiek en sjorband aan 1 haring? Die techniek ken ik niet, heb je dan een elastiek tussen haring en sjorband zitten (zo'n grijze)?
Nee vergis me, de sjordband om de haring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:14

Ik denk dat je concessies moet doen, óf een trekhaak moet regelen. Wij hebben met een relatief kleine auto en een vouwwagen (en twee kinderen) moeite om alles mee te kunnen krijgen. En dan moeten we sowieso een koelkast op de camping huren. En de "luxe" is dan ver te zoeken. Als ik luxe zou willen zou ik iets huren, maar inderdaad is dat wat duurder. Persoonlijk lever ik dan liever wat in op die luxe, zoals een opblaasmatras (altijd beroerd, hoe duur ook) en koken op een kookstel met campingaz fles.
Hoe we dat echter zouden kunnen zonder vouwwagen? Denk niet dat dat lukt zonder aanhanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:43

Toppe

Oké ✅

- Tent
- 4p tafel
- 1 laag tafeltje voor naast de stoelen
- 2 luxe stoelen
- 2 voetenbankjes
- 2 de waard slaapmatjes (76 breed)
- 2 slaapzakken
- 2 grote kasten
- 1 grote tas kleding
- 2 stukken tenttapijt
- 1 Skottel full-option
- 2 grote badlakens
- Ga nog maar even door

Achter in een VW UP! Met dakkoffer, elke cm3 is echt vol gepropt...

Trekhaak is denk ik je enigste optie...

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Zo zijn wij de afgelopen 3 weken met vakantie geweest:

in het de aanhangertje (kleine saris speedy):
- 1 alu kist met keukenspullen (bordjes, bierglas, afwasteil,etc.)
- 1 alu kist met lampjes, keukenrol, doekjes, stroomadapters,extra snoertje, lucifers, etc
- 2 van de 3 tentzakken (redwood maclura 320, 4 persoonstent)
- voetenveegmatjes 3 stuks
- 10m stroomkabel met 3 stopcontacten eraan en 20 meter verlengkabel
- 2 van de 4 opvouwstoeltjes van redwood
- gastank campingaz 907 met 3 pits kooktoestelletje van vrijbuiter
- camping meubel 1 tbv kleren
- camping meubel 2 tbv koken, wasmand,bestekkastje en voorraad
- buitenmeubeltje voor opslag drinken, watertank en afwasteil
- 4 persoons campingtafeltje
- kussens
- tentzeil tbv onder de tent en tentzeil tbv de leefruimte
- kleine bezem
- paar kleine strandspulletjes voor de kinderen
- groot speelkleed met waterdichte onderkant

in een daktas op het aanhangertje:
- de overgebleven tentzak
- tas met handdoeken
- 4 slaapzakken
- 4 slaapmatten
- 2 opvouwbare stoeltjes

in de kofferbak:(ik prop de kofferbak niet propvol want wil vrij zicht naar achteren hebben)
- 2 grote koffers en 2 kleine koffers
- tas met boodschappen
- speelkleed en mand met speelgoed
- waeco koeltas op 12v
- klein electrisch kacheltje
- 10 liter watertankje
- paar jassen en regenkleding
- 2 volle rugzakken met overnachtingsspul, tablet, boeken, ereader, etc.
- tas met fotocamera

Onder de autostoelen en in de auto:
- regenkleding, jasjes, schoenen, slippers, sandalen
- bij de voeten van de kinderen nog hun eigen rugzakjes en speelgoed
- dvdspelertjes op de hoofdsteun
- tas met broodjes voor onderweg en wat flesjes water/pakjes drinken
- 2 kinderstoelen met kinderen
- achterop onze stoelen hangen van die zakken voor de kinderen met vakjes,waar wat speelgoed inzit

Slaapzakken en slaapmatjes ga ik op zoek naar kleinere versies ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Koop gewoon een bagagewagen. Lost al je problemen op. De mijne kostte Euro 600. (2e hands)

Zo gaan wij op vakantie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Y4bEJVG4kpAvpSdtA0D7JQRX/full.jpg

In de auto liggen de slaapzakken, kussens en boodschappen. De rest in de bagagewagen. Heerlijk om een niet te volle auto te hebben als je bijv naar de Dordogne rijdt.

[ Voor 8% gewijzigd door backupdevice op 22-08-2017 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

backupdevice schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:33:
[...]

Koop gewoon een bagagewagen. Lost al je problemen op. De mijne kostte Euro 600. (2e hands)

Zo gaan wij op vakantie.

[afbeelding]

In de auto liggen de slaapzakken, kussens en boodschappen. De rest in de bagagewagen. Heerlijk om een niet te volle auto te hebben als je bijv naar de Dordogne rijdt.
Jammer van het weer ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
backupdevice schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:33:
[...]

En dat kan volgens mij nog veel goedkoper. Onze volledig uitgeruste (ook inboedel) vouwwagen kostte 500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 16:50
Gewoon doorrijden, dan wordt het vanzelf beter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Terugweg ;)
barrymossel schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 21:08:
[...]

En dat kan volgens mij nog veel goedkoper. Onze volledig uitgeruste (ook inboedel) vouwwagen kostte 500 euro.
tja dat kan inderdaad. Mijn tent alleen is al 2600 euro

[ Voor 3% gewijzigd door backupdevice op 22-08-2017 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Het kan ook duurder. €9000+ voor de vouwwagen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
backupdevice schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 22:57:
[...]

tja dat kan inderdaad. Mijn tent alleen is al 2600 euro
Oh, het was niet bedoeld als wedstrijdje wie het duurste of goedkoopste heeft. Ik wilde alleen aan de vraagsteller aangeven dat het nog veel goedkoper kan, aangezien deze juist geïnteresseerd was in een goedkopere vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:13

Wailing_Banshee

You're Next

Tja, ik hoorde vanmorgen dat de laatste keer dat we hier een zomerdag hebben gehad 5 weken geleden is, dus als je even het mooie weer wilt meenemen?

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Wailing_Banshee schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 08:46:
[...]

Tja, ik hoorde vanmorgen dat de laatste keer dat we hier een zomerdag hebben gehad 5 weken geleden is, dus als je even het mooie weer wilt meenemen?
Net terug uit de zuid Frank (Castellane) en 2 weken lang niets anders dan 30+ _/-\o_

Al irriteerde ik me wel aan de weersvoorspellingen, bijna iedere dag werd mij onweer beloofd... nooit gekregen? Iemand een plekje voor volgend jaar waar ik gegarandeerd wordt van een flinke lading onweer? d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-09 21:12

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Toppe schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 09:00:
[...]

Net terug uit de zuid Frank (Castellane) en 2 weken lang niets anders dan 30+ _/-\o_

Al irriteerde ik me wel aan de weersvoorspellingen, bijna iedere dag werd mij onweer beloofd... nooit gekregen? Iemand een plekje voor volgend jaar waar ik gegarandeerd wordt van een flinke lading onweer? d:)b
Geen probleem:
Catatumbo lightning (Spanish: Relámpago del Catatumbo)[1] is an atmospheric phenomenon in Venezuela. It occurs only over the mouth of the Catatumbo River where it empties into Lake Maracaibo.

It originates from a mass of storm clouds at a height of more than 1 km, and occurs during 260 nights a year, 10 hours per day and up to 280 times per hour. It occurs over and around Lake Maracaibo, typically over the bog area formed where the Catatumbo River flows into the lake.[2]
Na ja, garantie is het niet, met maar 260 dagen per jaar... Maar komt aardig in de buurt toch? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barrymossel schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 08:27:
[...]

Oh, het was niet bedoeld als wedstrijdje wie het duurste of goedkoopste heeft. Ik wilde alleen aan de vraagsteller aangeven dat het nog veel goedkoper kan, aangezien deze juist geïnteresseerd was in een goedkopere vakantie.
Goedkoper ja, maar de investering mag wel iets hoger zijn,
5x op vakantie met een tent van 2500 euro is maar 500 euro per jaar..
Altijd nog beter dan 3800 euro voor 2 weken een luxe sta caravan... :X (reguliere staplaats koste daar 1200 euro voor 2 weken.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 09:24:
[...]

Altijd nog beter dan 3800 euro voor 2 weken een luxe sta caravan... :X (reguliere staplaats koste daar 1200 euro voor 2 weken.)
Mijn kampeer uitrusting zit op z’n €4000. Ik schrijf dat af over 10x 2 weken kamperen. Is €400 per kampeer ronde.

Dit jaar koste mijn vakantie:
Kampeer spullen: €400
Staplek: €650
Tol: €100
Brandstof: €100
Onvoorziene kosten: €75 (gasslang, boodschapjes etc)

Totaal al op €1350...

Bedragen zoals een extra verhoogde reisverzekering etc niet mee genomen. Een standaard reisverzekering met €3000 dekking per persoon per reis kost €8 en verhoogde kost me €13 per maand. Is toch €5 verschil, €30 per jaar. Als ik niet kampeer voldoet €3k prima, alleen met kamperen niet...

Kamperen is goedkoop als je alles al hebt. Wil je het echt eerlijk uitrekenen, dan moet je elke aankoop die vakantie gerelateerd is bij de kosten van je vakantie mee rekenen.

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren al een beetje grof uitgerekend.
- tent
- slaapspullen
- kookgerei
- camping kasten
- tafels en stoelen etc.
- klein spul..

kwam ik gauw op 5000 euro.
Als we een beetje 2e hands kijken (zoals tafels/stoelen/kooktoestel etc.
Tent en slaapspul heb ik liever wel nieuw of bijna nieuw.

Dan zou het missien rond de 4000 euro uit kunnen komen.
Maar zoals je zegt gaat het ook wel een aantal vakanties mee..

Misschien toch maar eens overwegen om een trekhaak onder de auto te laten monteren en een kijken naar bagage wagentje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Ik zou stoelen NOOIT tweedehands kopen, kennissen hebben dit gedaan uit ‘besparing’ maar stoelen waren al goed ingezeten, vooral de zitting was al flink heen.

Een nieuw zitvlak en rugleuning kwam totaal op €50. Met de aanschafprijs van de stoelen zelf had je mooie nieuwe kunnen kopen.

Maar karretje ja... ideaal, jammer dat het niet onder die van mij past:(

Tent tweedehands kan prima, vooral de tenten uit het hogere segment, als je de tent kan bekijken als hij opgezet is dan is dat prima. Overigens als ik een tent zou verkopen dan zou ik hem opzetten samen met de eventuele nieuwe koper..

[ Voor 24% gewijzigd door Toppe op 23-08-2017 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
[...]

Natuurlijk mag er een investering zijn, maar zoals je hieronder aangeeft kom je al op een hoog bedrag in één keer. Wij hebben ervoor gekozen de initiële investering laag te houden en in de toekomst verschillende upgrades te doen. We hadden nu vrijwel alles voor 500 euro. Nu dus 2 keer gebruikt, dus 250 per vakantie. De vouwwagen gaat zeker nog wel een paar vakanties mee, maar wordt in de toekomst vervangen door een nieuwere (of caravan, of tent+aanhanger).
Zoals ik al zei wilde ik aangeven dat het ook "op budget" heel eenvoudig is om prima spul te krijgen. Zeker als je het eerst eens wilt testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 09:49:
- tent
- slaapspullen
- kookgerei
- camping kasten
- tafels en stoelen etc.
- klein spul..

Misschien toch maar eens overwegen om een trekhaak onder de auto te laten monteren en een kijken naar bagage wagentje..
5000 is veel hoor.

Het ligt eraan hoeveel je mee wilt nemen. Om je een beeld te geven, wij nemen voor 2 a 3 weken vakantie ongeveer 300KG mee in de bagagewagen, dat is inclusief tent ( 60KG) fietsen voor kids en alles wat wij nodig hebben. 4 personen

Tent was nieuw inclusief acc 2600 euro
Bagagewagen was 600 euro
koelkast/box was 2e hands 50 Euro
Stoelen, simpele waren in de uitverkoop 15 euro per stuk x 4 = 60 euro
Slaapzakken in de uitverkoop 4 x 40 euro =160 euro
L'anita' luchtbedden 500 euro
Kook gerei en kooktoestel in de uitverkoop 150 euro totaal ( Borden, bestek, bekers, pannen)
Tafels x 2 in de uitverkoop totaal 80 euro

Koop wat je kan in de uitverkoop of net na de vakantie op MP, Scheelt veel geld.

Let wel op, hoe meer ruimte je beschikbaar hebt, hoe meer je mee wilt nemen.
barrymossel schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 08:27:
[...]

Snap ik :)

[ Voor 13% gewijzigd door backupdevice op 23-08-2017 10:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigfoot
Catatumbo lightning (Spanish: Relámpago del Catatumbo)[1] is an atmospheric phenomenon in Venezuela. It occurs only over the mouth of the Catatumbo River where it empties into Lake Maracaibo.

It originates from a mass of storm clouds at a height of more than 1 km, and occurs during 260 nights a year, 10 hours per day and up to 280 times per hour. It occurs over and around Lake Maracaibo, typically over the bog area formed where the Catatumbo River flows into the lake.[2]
Ha, daar komt mijn vriendin vandaan.

Let op het is daar wel elke dag zo'n 40 graden en de laatste tijd behoorlijk crimineel. Ik denk dat je tent binnen no-time van om je heen gestolen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

[...]

Maar dan schrijf je de tent ook helemaal af over 5 jaar, terwijl hij na 5 jaar nog wel waarde heeft. Daar ga ik bij mijn vouwwagen wel vanuit in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:13

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

MrSleeves schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 08:19:
Het kan ook duurder. €9000+ voor de vouwwagen :X
Wat dacht je van Holtkamper vouwwagens een Kyte XL kost al 20.500, daar klik je nog wat opteis bij en dan heb je een vouwwagen van tegen de 25K :P

ik vond mijn Trigano voor 8000 euro al prijzig.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 21:23
[...]

Doe jij maar 5 jaar met je tent? Onze tent hebben we nu 6 jaar en is nog lang niet aan vervanging toe.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Heb hier een goede tent liggen van dik 30 jaar oud. Een Phoenix. Was mijn eerste dure (850 gulden) tent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

was maar als voorbeeld..
Ten op zichte van een sta-caravan wat ik nu 2x gehuurd heb is de terug verdientijd vrij snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:12

-tom-562

Oliesjeik

Chaoss schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:33:
[...]

Wat dacht je van Holtkamper vouwwagens een Kyte XL kost al 20.500, daar klik je nog wat opteis bij en dan heb je een vouwwagen van tegen de 25K :P

ik vond mijn Trigano voor 8000 euro al prijzig.
De vader van een vriend van mij heeft een Holtkamp Flyer, die hebben wij al een aantal keren meegenomen. Erg prijzig :X maar wel ideaal. Super simpel (en snel) op te zetten en heel erg ruim :o

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ze zijn ook wel goed doordacht, opzet gemak is inderdaad optimaal. En ze gebruiken dure materialen.

Maar goed mijn Trigano is ook ruim, opzetten duurt echter wat langer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

@Chaoss Dat geldt ook voor onze Cabanon, ook wel groter dan de meeste (alle?) Holtkampers.

We hebben die Holtkampers gezien op de camping/caravan-beurs toen we naar vouwwagens aan het kijken waren, maar die prijzen gaan echt nergens over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:11

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Wij hebben maar 1 kind, dus heb ik die op het kleine gedeelte van de achterbank gezet. Het grote gedeelte heb ik verwijderd (zitting en rugleuning), dat levert erg veel ruimte op. Zitting kon je er zo uit wippen en de rugleuning was 3 bouten los draaien en 1 weer vast maken (gedeelde bout met de kleine zitting).

Ik heb na mijn vakantie ongeveer 2 weken nog zo rond gereden, dat zag er wel gek uit ;) Maar het levert veel ruimte op.

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
frankwopereis schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 14:47:
Wij hebben maar 1 kind, dus heb ik die op het kleine gedeelte van de achterbank gezet. Het grote gedeelte heb ik verwijderd (zitting en rugleuning), dat levert erg veel ruimte op. Zitting kon je er zo uit wippen en de rugleuning was 3 bouten los draaien en 1 weer vast maken (gedeelde bout met de kleine zitting).

Ik heb na mijn vakantie ongeveer 2 weken nog zo rond gereden, dat zag er wel gek uit ;) Maar het levert veel ruimte op.
Dat is ook nog wel een leuke. Ik ga meestal alleen met mijn 2 kinderen dus 1 zit voor naast mij en 1 op de achterbank dus. Heb dan wel de zitting eruit, maar de leuning had ik plat naar voren. Zal volgende zomer es kijken of die er ook makkelijk uit kan bij mijn Skoda Fabia Combi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

MrSleeves schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 14:43:
@Chaoss Dat geldt ook voor onze Cabanon, ook wel groter dan de meeste (alle?) Holtkampers.

We hebben die Holtkampers gezien op de camping/caravan-beurs toen we naar vouwwagens aan het kijken waren, maar die prijzen gaan echt nergens over.
Ach op zich snap ik wel waar het geld in zit, materiaalkeuze en afwerking is top, opzet gemak is ongekend. en ze zien er ook nog eens erg goed uit. Ik snap op zich wel dat mensen er voor kiezen, volgens mij worden ze ook wel goed verkocht want ik zie er elke vakantie wel 1 of meer van op de camping staan.

Maar zelfs de Cocoon kost al 15K en dat is echt geen ruime vouwwagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:44
frankwopereis schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 14:47:

Kan wel gevaar opleveren bij een noodstop. Een vaste rugleuning zorgt ervoor dat je koffermateriaal niet tot in je nek vliegt

[ Voor 9% gewijzigd door Tarkin op 23-08-2017 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 11:39

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 09:49:
- tent
- slaapspullen
- kookgerei
- camping kasten
- tafels en stoelen etc.
- klein spul..

Wij hebben tweedehands een De Waard vergrote zilvermeeuw met alle mogelijke accessoires gekocht voor 500 euro. Deze tent is afgelopen vakantie gebruikt en uitermate goed bevallen. Samen met verkopers opgezet. Nieuw kost deze tent al bijna je hele budget en die dingen zijn gemaakt om een mensenleven mee te gaan. Kookplaat uit jaren 70 kregen we erbij, gaat ook prima tweedehands gewoon met hand aansteken :) etc. Als je een tweedehands tent koopt wel opzetten met verkoper, ruikt die muf laat de deal maar lekker schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:19
Wij hebben ook een vouwwagen uit het duurdere segment. Nieuw gekocht maar gaat inmiddels al > 10 jaar heel veel nachtjes mee.
Voor ons dus een prima investering, zeker wanneer we naast de zomervakantie regelmatig een weekendje mee pikken.

Vrienden hebben een 2e hands trigano. Voor een fractie van de prijs ook uitstekend en redelijk snel op te zetten.
Je moet dan wel snel aan 3000 euro denken. Daar komt de rest van de uitrusting nog bij. Keukentje heb je wel al in de vouwwagen.

Bij de grote tent die we daarvoor hadden we een bagage-wagentje nodig, dus voor ons is dit een perfecte oplossing.
Onze stationwagen is groot genoeg om alles mee te nemen. Als je een wat kleinere auto hebt is een topkoffer geen overbodige luxe voor de zomervakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
Eerste vakantie met de vouwwagen achter de rug. Ontzettend genoten. Helaas ook wat schade door het noodweer in Noord Italië.

Van binnenuit:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UrDQMzH.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/og4J7fh.jpg
Buiten:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OJlAQd1.jpg

Ik wil het graag (laten) repareren, maar het is de wagentent. Die krijg ik er wel af, maar ik ben bang dat ik die nooit meer fatsoenlijk er op krijg.

Zit er over te denken om er gewoon een stukje tear-aid overheen te plakken aan zowel de binnen als de buitenkant. Iemand een beter idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Rudolf controleer eerst of dit onder een verzekering valt voordat je zelf gaat prutsen. En verder lijkt me dit iets voor een zeilmaker?

[ Voor 21% gewijzigd door franssie op 23-08-2017 17:38 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Jelte schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 10:26:
[...]
daarin wordt goed beschreven waarom ik geen tunneltent wil.

En de giraffe is misschien wel het mooiste voorbeeld van noktent:

[afbeelding]

Blij dat ik hem een jaar heb uit mogen proberen. Maar uiteindelijk gaat functionaliteit toch boven uiterlijk. :'(
dag Giraffe... :'(

Vandaag verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:01
mutsje schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:47:
[...]

Wij hebben tweedehands een De Waard vergrote zilvermeeuw met alle mogelijke accessoires gekocht voor 500 euro. Deze tent is afgelopen vakantie gebruikt en uitermate goed bevallen. Samen met verkopers opgezet. Nieuw kost deze tent al bijna je hele budget en die dingen zijn gemaakt om een mensenleven mee te gaan. Kookplaat uit jaren 70 kregen we erbij, gaat ook prima tweedehands gewoon met hand aansteken :) etc. Als je een tweedehands tent koopt wel opzetten met verkoper, ruikt die muf laat de deal maar lekker schieten.
Ongeveer 40 sta-weken voor een de Waard, al kunnen ze vaak makkelijk langer mee. Je hebt geloof ik een scheur-test om te kijken of het doek nog goed is... maar als je tent niet voor deze test slaagt, zit er een scheur in :p

Scheelt ook of ding iedere keer weken regen gezien heeft of volle vak in de zuid-europese zon.

Holtkamper is ook wel nice, maar veel te duur.. vind de Kyte echt een vet model.
Je hebt ook nog Aart Kok/Zambezi voor vergelijkbare vouwwagens, zelfs met de Waard tent geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

offtopic:
Onze Oasis is op. Nu willen wij nog een lading inslaan, iemand enig idee waar een grote Carrefour zit vlak over de grens? Antwerpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Rudolf schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 17:12:
Eerste vakantie met de vouwwagen achter de rug. Ontzettend genoten. Helaas ook wat schade door het noodweer in Noord Italië.

Van binnenuit:
[afbeelding]
[afbeelding]
Buiten:
[afbeelding]

Ik wil het graag (laten) repareren, maar het is de wagentent. Die krijg ik er wel af, maar ik ben bang dat ik die nooit meer fatsoenlijk er op krijg.

Zit er over te denken om er gewoon een stukje tear-aid overheen te plakken aan zowel de binnen als de buitenkant. Iemand een beter idee?
Is dit nu een schaamteloze cross post van een ander forum? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:11

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Tarkin schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:23:
[...]

Kan wel gevaar opleveren bij een noodstop. Een vaste rugleuning zorgt ervoor dat je koffermateriaal niet tot in je nek vliegt
De meeste mensen halen sowieso de hoedeplank eruit of pakken de achterbank hutje mutje vol. Dat is dan net zo gevaarlijk..
kwestie van je lading vastzetten met spinnen en netten (doe ik wel).

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Door de vouwwagen krijgen we het nu steeds voor elkaar om de achterbak vol te laden en de "hoedeplank" dicht te kunnen trekken. Uiteindelijk zit er voornamelijk kleding e.d. in de auto en de rest in de vouwwagen. We hebben ook een disselbak van 500 liter, dat helpt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik stop ook koffers met kleding in de vouwwagen, anders rijd ik met een half lege vouwwagen nodig.

Verder doen we het met een sedan met vaste hoedenplank. Geen dakkoffer, en dat wil ik voorlopig zo houden, kwestie van goed inpakken. :p

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Het enige wat bij ons op de achterbank staat zijn de koelbox en een vouwkratje met de dagelijkse spullen. De hoedenplank zit gewoon op z'n plek, geen dakkoffer of aanhangwagen. Maar wij hebben dan ook geen 30kg aan tent of 30kg aan kinderen bij ons :D

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Vooral dat laatste maakt verschil, ik heb 2 kinderen op de achterbank dus daar kan al niets staan. Ik heb onder/achter de voorstoelen de kussens en een dekbed. de rest moet toch echt in de kofferbak en in de vouwwagen.

Komt nog eens bij dat je met jonge kinderen echt enorm veel extra mee moet slepen, waarbij sommige dingen ook lomp groot zijn zoals een Buggy, campingbedje, tafelstoel.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

@Chaoss ik zou ook eerder voor een aanhanger gaan dan m'n achterbank vol stouwen met spul. Als ik dat soms zie op de Duitse autobahn.... De kussens puilen dan nog net niet uit de ramen...

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Wat bij ons veel ruimte scheelde was de kleren niet in koffers of tassen te doen, maar in kleding zakken . Die kon je dan goed in de hoeken stoppen/proppen/duwen etc waar nog ruimte was.

Zoals je op de eerdere foto kan zien, wij rijden met een Fiesta inclusief 4 personen. In de auto naast de personen de slaapzakken, kussens en boodschappen en de rest in de bagagewagen. Hoedenplank leeg en nog ruimte over in de kofferbak.

Heerlijk gereden zonder een volgepropte auto . Ben zeer blij met de bagagewagen :)

[ Voor 9% gewijzigd door backupdevice op 24-08-2017 08:35 ]

• Gonadan
  • Laatst online: 12:27

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
De locatie van bagage zorgt zozeer voor gevaar, de manier waarop je het doet wel. De tent en het grondzeil staan op de achterbank, maar wel in de gordel. Losse meuk achterin, achter het bagagenet.
Tentstokken uiteraard zo gepositioneerd dat ze je niet kunnen spietsen als iemand achterop knalt

Wij hebben één kleine die naast de tent een koelbox zit. De rest in de kofferbak een dakkoffer. Kan helaas niet zonder met een 30+ kg tent, lompe stoelen en een kinderwagen.

Aanhanger zou ik nooit willen, het belemmert je te veel bij rijden. Snelheid moet omlaag, parkeren past niet meer, keren wordt lastiger. Dan zou ik ook meteen een vouwwagen willen, dan heb ik mogelijk echt voordeel van iets achter de auto hangen. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Hoezo belemmert een aanhanger je? 2 jaar geleden ben ik met zo'n klein bagagewagentje op vakantie gegaan, in totaal met 3 man (en hond :P). Ik vond dat eigenlijk wel fijn. Tent + zware dingen in het aanhangertje, stoelen er bovenop geknoopt, en de auto vullen met kleding e.d.. Vorig jaar met 2 man en zonder aanhanger, maar toen zat de auto toch wel erg vol en alles behoorlijk opgepropt (Volvo S80).
Je kan prima doorrijden met zo'n ding, en in Frankrijk is het ook nog eens legaal om gewoon 130 km/h te rijden :P Nu scheelde het wel dat ik toen met mijn Volvo S80 reed, en je uberhaupt niet eens doorhad dat dat bagagewagentje er achter hing :') :+ (CC op 140 km/h en gewoon lekker vlot kunnen inhalen)

[ Voor 9% gewijzigd door -tom-562 op 24-08-2017 09:09 ]

Vaak bu'j te bang!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Dat staat echt _letterlijk_ in mijn post. :?
Je kan prima doorrijden met zo'n ding, en in Frankrijk is het ook nog eens legaal om gewoon 130 km/h te rijden :P Nu scheelde het wel dat ik toen met mijn Volvo S80 reed, en je uberhaupt niet eens doorhad dat dat bagagewagentje er achter hing :') :+ (CC op 140 km/h en gewoon lekker vlot kunnen inhalen)
Dat klopt inderdaad. Ik zie veel grote of luxe auto's rijden alsof er niets achter de auto hangt. Bagage wagens die los komen van de grond, zwalkende caravans, etc. Dat het kan betekent niet dat je het doet. :P

Daar hebben we nog een ander topic voor. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Gonadan op 24-08-2017 09:14 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Gonadan schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 09:13:
[...]

Dat staat echt _letterlijk_ in mijn post. :?

[...]

Dat klopt inderdaad. Ik zie veel grote of luxe auto's rijden alsof er niets achter de auto hangt. Bagage wagens die los komen van de grond, zwalkende caravans, etc. Dat het kan betekent niet dat je het doet. :P

Daar hebben we nog een ander topic voor. :+
Nouja, het staat er letterlijk :P maar 2 van de 3 redenen zijn IMO overtrokken. Snelheid moet omlaag, ja, officieel wel, maar met een fatsoenlijke aanhanger en auto hoeft dat echt niet :+ Keren en parkeren, tja, keren ligt aan jezelf (keren kan je leren :P), parkeren is gewoon een fatsoenlijk plekje uitzoeken.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
-tom-562 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 09:17:
Nouja, het staat er letterlijk :P maar 2 van de 3 redenen zijn IMO overtrokken.
Dat is persoonlijk wellicht, ik ben iemand die zich graag inleeft in anderen en probeer daarbij niet te hinderen. Daarom wil ik bepaalde keuzes principieel niet maken ook al 'kunnen' ze wel. ;)
Snelheid moet omlaag, ja, officieel wel, maar met een fatsoenlijke aanhanger en auto hoeft dat echt niet :+
Jawel dus. Anders wordt het gewoon gevaarlijk, autobahn 160 met aanhanger is gewoon geen fijn plan. Een bij lagere snelheden boven de 90 rijd je irritant in de weg als je links gaat rijden. Dan kom je in de categorie waar we allemaal over klagen.
Keren en parkeren, tja, keren ligt aan jezelf (keren kan je leren :P), parkeren is gewoon een fatsoenlijk plekje uitzoeken.
Parkeren past fysiek niet meer, zo simpel is het. Dus moet ik op zo'n vrachtwagen plaats gaan staan, als daar nog ruimte is. Tenzij ik natuurlijk ook gewoon schijt heb aan het principe van rust nemen. ;)

Keren kan prima, maar is gewoon meer gedoe, ook als je het vaker gedaan hebt. Ik snap best dat als je in één rit met 150 naar je doel rijdt je weinig beperking voelt.
Ik stop echter regelmatig, houd mij meer aan regels en ga vaak op de bonnefooi waardoor je regelmatig toch weer ergens anders heen moet. Dan liever zonder kar als het kan. Plus hij biedt nul komma nul meerwaarde, dus waarom zou ik? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolf
MrSleeves schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 22:41:
[...]

Is dit nu een schaamteloze cross post van een ander forum? ;)
ik had 'm eerst hier geplaatst als dat nog wat uitmaakt! :D

@franssie bedankt voor de tip, helemaal niet aan gedacht. Valt waarschijnlijk gewoon onder mijn reisverzekering.

[ Voor 19% gewijzigd door Rudolf op 24-08-2017 09:47 ]

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik heb het niet echt op een aanhangwagen, maar nieuws als ik ben in dit topic, wil ik volgend jaar ook gaan camperen. Ik heb zelf geloof ik dik een jaar van mijn leven in een tent gelegen, maar heb nu ook een gezin die aan kamperen toe is.
Ik wil perse geen aanhangwagen, alles past maar in onze ruime auto met eventueel skibox. Een reis naar een Landal-park levert genoeg bagage op voor louter onder de hoedenplank.

Dus, een goede maar vooral lichte tent dus waar je met een gezin enigszins kan rondhangen. Een beetje regen dwingt mensen tot in de tent, bij langdurig regen trek ik toch wel verder naar het zuiden.

Ik heb vooral deze tent van 16 kilo op het oog:

Afbeeldingslocatie: https://www.vaude.com/media/image/2f/92/e9/15776_5055873bc6ab827e_1280x1280.jpg

Afbeeldingslocatie: https://19d8ae6c9a4142398d7a406ed605681e.objectstore.eu/user/dbcya/product/2848bdce53639fa1d213ba620732e2c7.jpg

Hij is dus compact maar eenmaal opgezet redelijk ruim voorzien voor gezinssituaties. Is er iets wat ik eventueel mis van het lezen van de folder?

Ik heb trouwens ook een Vaude-Opera dat voor mijn gevoel ongeveer de helft van deze tent is. Deze is slechts 3 persoons maar voldeed voor onze huidige gezinssituatie prima. De Opera was hoog, het opzetten makkelijk, de tent was hoogwaardig en kwalitatief goed en makkelijk mee te nemen. Deze Opera zou misschien zelfs als tweede tent mee genomen kunnen worden.
TL-DR * Delerium heeft al positieve ervaringen met Vaude.

• maartend
Kijk even of er werkelijk tafel/stoelen binnen passen en dat je dan nog wat loopruimte overhoudt.

Je zit nl. op een soort 3-hoek en die zijn niet zo heel groot, ook al is de basis 250cm.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

In het kader van ultracompact zat ik voor stoelen al naar de volgende dingen te kijken:

Afbeeldingslocatie: https://nl.helinox.eu/media/catalog/product/cache/3/thumbnail/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/A/1/A1900052-SUNGRE_01_4.jpg
https://nl.helinox.eu/med.../A1900052-SUNGRE_01_4.jpg

Ik neem aan dat er twee stuks van in de tent passen.

* Delerium eet sowieso het liefst bij een restaurant en zit het liefste toch gewoon buiten.

Maar bij camperen: een stoel met ruggesteun is cruciaal. Misschien nog meer dan de tent/caravan zelf.

[ Voor 11% gewijzigd door Delerium op 24-08-2017 10:30 ]

• Rudolf
Delerium schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:29:
In het kader van ultracompact zat ik voor stoelen al naar de volgende dingen te kijken:

[afbeelding]
https://nl.helinox.eu/med.../A1900052-SUNGRE_01_4.jpg

Ik neem aan dat er twee stuks van in de tent passen.

* Delerium eet sowieso het liefst bij een restaurant en zit het liefste toch gewoon buiten.

Maar bij camperen: een stoel met ruggesteun is cruciaal. Misschien nog meer dan de tent/caravan zelf.
Persoonlijk zou ik niet graag 2 weken op zo'n stoeltje zitten, dan maar wat minder ruimte :)

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Delerium schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 09:57:
Ik heb het niet echt op een aanhangwagen, maar nieuws als ik ben in dit topic, wil ik volgend jaar ook gaan camperen. Ik heb zelf geloof ik dik een jaar van mijn leven in een tent gelegen, maar heb nu ook een gezin die aan kamperen toe is.
Ik wil perse geen aanhangwagen, alles past maar in onze ruime auto met eventueel skibox. Een reis naar een Landal-park levert genoeg bagage op voor louter onder de hoedenplank.

Dus, een goede maar vooral lichte tent dus waar je met een gezin enigszins kan rondhangen. Een beetje regen dwingt mensen tot in de tent, bij langdurig regen trek ik toch wel verder naar het zuiden.

Ik heb vooral deze tent van 16 kilo op het oog:

[afbeelding]

[afbeelding]

Hij is dus compact maar eenmaal opgezet redelijk ruim voorzien voor gezinssituaties. Is er iets wat ik eventueel mis van het lezen van de folder?

Ik heb trouwens ook een Vaude-Opera dat voor mijn gevoel ongeveer de helft van deze tent is. Deze is slechts 3 persoons maar voldeed voor onze huidige gezinssituatie prima. De Opera was hoog, het opzetten makkelijk, de tent was hoogwaardig en kwalitatief goed en makkelijk mee te nemen. Deze Opera zou misschien zelfs als tweede tent mee genomen kunnen worden.
TL-DR * Delerium heeft al positieve ervaringen met Vaude.
De Erdmann Schmidt Giraffe die ik gisteravond heb gekocht heeft ongeveer dezelfde indeling. Leuke indeling :)
Je hebt zeker wel ruimte om binnen te kunnen zitten in die tent. Maar het houdt niet over natuurlijk. Zeker niet als je in de hoeken van de ruimte ook nog spullen hebt staan.

Ik wordt alleen al benauwd van het aanzicht van 'plastic' tenten. Maar dat zal wel een tik van me zijn ;)

• JanB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15-09 13:40

JanB

Het ken rotter !!!

Met 2 kinderen, een Karsten 350 met complete voortent en behoefte aan toch enige luxe, dwingt ons al een aantal jaar met aanhanger op pad te gaan. Nu gaan we meestal naar Frankrijk, dus kunnen we gewoon lekker doorrijden.

Een plek om thuis een bagage wagen te stallen heb ik niet, daarom huren wij er 1. Krijg van de lokale aanhangerboer altijd een zo goed als nieuwe aanhanger mee. Voordeel is dat die door hun netjes onderhouden wordt en voor ik hem mee krijg, ook netjes is nagekeken.

Bak van 2 meter lang, van aluminium en 13 inch wielen eronder. Daar gaat onze dakkoffer nog bovenop.

Een vouwwagen hebben we een jaar geprobeerd, maar dat beviel niet, snel weer terug naar onze Karsten tent.

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4417/36408882085_132d0aa2ef_c.jpg

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Dan had je gewoon een verkeerde vouwwagen :P zonder gekheid het is allemaal heel persoonlijk, ik zou niet graag weer in een tent willen bivakkeren.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Rudolf schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:33:
[...]

Persoonlijk zou ik niet graag 2 weken op zo'n stoeltje zitten, dan maar wat minder ruimte :)
Hangt natuurlijk af van hoe lang je per dag in zo'n stoeltje zit :P Wij zijn bijv. trekkers, dus 's morgens een uurtje en 's avonds een uur of twee, drie, dan hebben we het wel weer gehad. Als je de hele dag niet bij je tent weg gaat, ja, dan heb je een punt....

• maartend
Rudolf schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:33:
[...]

Met zulke stoeltjes zit je ook niet 2 weken. Als je zulke stoeltjes hebt ga je dagelijks weg bij je tent en zit je hooguit met ontbijt en avondeten en daarna nog spelletje spelen of lezen in zo'n stoel. En ze zitten heerlijk. heb zelf de kleine versie, perfect.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Gonadan schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 08:59:
De locatie van bagage zorgt zozeer voor gevaar, de manier waarop je het doet wel. De tent en het grondzeil staan op de achterbank, maar wel in de gordel. Losse meuk achterin, achter het bagagenet.
Tentstokken uiteraard zo gepositioneerd dat ze je niet kunnen spietsen als iemand achterop knalt

Wij hebben één kleine die naast de tent een koelbox zit. De rest in de kofferbak een dakkoffer. Kan helaas niet zonder met een 30+ kg tent, lompe stoelen en een kinderwagen.

Aanhanger zou ik nooit willen, het belemmert je te veel bij rijden. Snelheid moet omlaag, parkeren past niet meer, keren wordt lastiger. Dan zou ik ook meteen een vouwwagen willen, dan heb ik mogelijk echt voordeel van iets achter de auto hangen. :P
Dat is het mooie aan kamperen he. Iedereen heeft zijn eigen voorkeuren. Ik wil geen volle auto en jij wilt geen aanhanger. Maar hoe we ook op de bestemming komen, ik weet zeker dat wij elke avond met genoegen een rondje langs de tent doen en dan een met een koud drankje het leven toelachen :)

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
backupdevice schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 12:22:
Dat is het mooie aan kamperen he. Iedereen heeft zijn eigen voorkeuren. Ik wil geen volle auto en jij wilt geen aanhanger. Maar hoe we ook op de bestemming komen, ik weet zeker dat wij elke avond met genoegen een rondje langs de tent doen en dan een met een koud drankje het leven toelachen :)
Precies. Ik wil dan ook geen ervaringen van anderen onderuit halen, maar na alle voorstanders wilde ik mij zienswijze ook toevoegen voor de aanvrager. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Gonadan schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:31:
[...]

Precies. Ik wil dan ook geen ervaringen van anderen onderuit halen, maar na alle voorstanders wilde ik mij zienswijze ook toevoegen voor de aanvrager. :)
Er is voor beide varianten iets te zeggen. Hier ligt de tent al weer schoon op zolder te wachten op Pinksteren 2018.

[ Voor 11% gewijzigd door backupdevice op 24-08-2017 13:47 ]

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Het scheelt ook wel of je relatief simpel je auto vol kunt tetrissen of dat je daadwerkelijk moet proppen en puzzelen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Gonadan schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:49:
Het scheelt ook wel of je relatief simpel je auto vol kunt tetrissen of dat je daadwerkelijk moet proppen en puzzelen. :P
niet spotten met onze Fiesta he :(

Ik heb de bagagewagen gekocht toen ik een Volvo V70 prive reed. Ik vind dat volstoppen totaal niet relaxed. En toen had ik dezelfde tent als jij nu hebt.

Trouwens de Falco heeft maar 1 zak meer en de zakken zijn niet groter als de Bardani zakken. Maar ja, 60KG vs 35KG :D

[ Voor 17% gewijzigd door backupdevice op 24-08-2017 13:54 ]

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

backupdevice schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:53:
[...]

niet spotten met onze Fiesta he :(

Ik heb de bagagewagen gekocht toen ik een Volvo V70 prive reed. Ik vind dat volstoppen totaal niet relaxed. En toen had ik dezelfde tent als jij nu hebt.
Ik vind het altijd weer een uitdaging om zoveel mogeljk mee te nemen in een zo klein mogelijke ruimte. Daarom is kamperen met de MX5 zo leuk!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Haha, wat staat je er aan tegen dan? Want of je het nu achterin, op het dak of in een kar mee neemt. Het is toch een kwestie van bovenhands inladen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Wailing_Banshee schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:55:
[...]

Ik vind het altijd weer een uitdaging om zoveel mogeljk mee te nemen in een zo klein mogelijke ruimte. Daarom is kamperen met de MX5 zo leuk!
Klopt, maar jouw manier van kamperen past ook bij jouw MX5 he :)
Gonadan schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:55:
Haha, wat staat je er aan tegen dan? Want of je het nu achterin, op het dak of in een kar mee neemt. Het is toch een kwestie van bovenhands inladen. :P
Overal lagen spullen weggestopt, de stoelen stonden niet zoals het hoorde, de kinderen waren niet terug te vinden en de auto lag naar op de weg.

Nu rij ik zoals ik naar Opa en Oma rij, maar ipv 130 rij ik nu 110.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
backupdevice schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:59:
Overal lagen spullen weggestopt, de stoelen stonden niet zoals het hoorde, de kinderen waren niet terug te vinden en de auto lag naar op de weg.
Ah zo, maar dat is wel een heel andere manier van auto vol dan wat ik in mijn hoofd heb. :D
Achterbak gewoon vol stapelen tot het dak (A4 station), stoelen normaal, kleine gewoon op haar eigen plek. Halve achterbank gevuld met tent en koelbox. De dakkoffer alleen relatief licht spul dus qua wegligging geen verschil, alleen de acceleratie is iets minder. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Rudolf
Overigens wel mijn lesje geleerd om niet meer 1000km in 1x te rijden. Met alleen de auto ging dat prima, en nu met de vouwwagen er achter is het rijden ook niet het probleem. Heb er effectief maar 2 uurtjes langer over gedaan, maar daarna nog 2,5 uur lang uitpakken en opbouwen in 35 graden met een huilend kind, daar heb ik me echt in vergist. Voorheen plofte we gewoon neer bij de rent-a-tent / stacaravan, maar nu moet je meteen aan de gang.

Volgend jaar doe ik mooi een overnachting in een hotel op +/- 700km. De terugweg blijf ik wel in 1x doen. Dan wil ik ook naar huis ook. :)

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Rudolf schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:16:
Overigens wel mijn lesje geleerd om niet meer 1000km in 1x te rijden. Met alleen de auto ging dat prima, en nu met de vouwwagen er achter is het rijden ook niet het probleem. Heb er effectief maar 2 uurtjes langer over gedaan, maar daarna nog 2,5 uur lang uitpakken en opbouwen in 35 graden met een huilend kind, daar heb ik me echt in vergist. Voorheen plofte we gewoon neer bij de rent-a-tent / stacaravan, maar nu moet je meteen aan de gang.

Volgend jaar doe ik mooi een overnachting in een hotel op +/- 700km. De terugweg blijf ik wel in 1x doen. Dan wil ik ook naar huis ook. :)
Ik zou ook goed kijken naar de weg, dit jaar hebben wij ons ook wel verkeken. Afstand is z’n 1200km, maar toch heen 18 uur over gereden, terug ruim 14 uur.

Hoe? Stukje Sisteron -> Castellane is ‘maar’ 82km, maar wel de langste 82km van je leven 8)7

2,5 uur uitpakken en opbouwen vindt ik overigens aardig snel, wij doen er meestal z’n 6 uur over _/-\o_

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Gonadan schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:13:
[...]

Ah zo, maar dat is wel een heel andere manier van auto vol dan wat ik in mijn hoofd heb. :D
Achterbak gewoon vol stapelen tot het dak (A4 station), stoelen normaal, kleine gewoon op haar eigen plek. Halve achterbank gevuld met tent en koelbox. De dakkoffer alleen relatief licht spul dus qua wegligging geen verschil, alleen de acceleratie is iets minder. :P
Maar ja, jij hebt maar 1 kleine en stiekem is die Bardani geen echte tent he :P

Nee, zoals we al eerder zeiden... ieder zijn manier , dat is het mooie van kamperen.

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Wij hebben 'm met twee uur wel staan. 6 uur is wel heel lang.

Maar ik hou niet van hele lange stukken rijden op één dag, kinderen al helemaal niet. Gelukkig geef je ze hun fiets en dan zijn ze wel even zoet.

En vanaf volgend jaar waarschijnlijk met extra luifel (waar je dan nog een luifel aan kan ritsen 8)7 ). Dan is het op tussencampings wat relaxter en staat'ie in ongeveer een half uur.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

maar daarna nog 2,5 uur lang uitpakken en opbouwen in 35 graden met een huilend kind,
Eigenlijk is dat ook een beetje de reden om zo min mogelijk rommel mee te nemen en een makkelijk toegankelijke tent (van 15 kilo ipv 60). Wat je niet meenemt hoef je ook niet op te zetten. Ik stel mij dus voor dat een lichtgewicht tent na 15 minuten staat en dat je dan een ijsje kan scoren met je kind.

* Delerium zal vast nog wat gaan vergeten

• djiedjee
Welke vouwwagen heb je? Er zijn genoeg typen te vinden die binnen 30 tot 60 minuten staan.
Of heb je bijzetttent erbij en zo?

Wij hebben een kleine overnachtingsstand (slapen en koken, geen voortent en bijzettent), opzetten duurt dan maar 10 minuten.
Inpakken en wegrijden iets langer, 20 tot 30 minuten afhankelijk van de hoeveelheid rommel.
Heb er effectief maar 2 uurtjes langer over gedaan, maar daarna nog 2,5 uur lang uitpakken en opbouwen in 35 graden met een huilend kind, daar heb ik me echt in vergist. Voorheen plofte we gewoon neer bij de rent-a-tent / stacaravan, maar nu moet je meteen aan de gang.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

MrSleeves schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:31:
Wij hebben 'm met twee uur wel staan. 6 uur is wel heel lang.
6 uur is met een tent, en van het moment van de plek op rijden tot 100% klaar.

Aangezien het doek moet klinken als een ballon ben ik daar altijd wel even mee bezig! Ben reuze benieuwd hoe snel die nieuwe Falco staat d:)b

[ Voor 18% gewijzigd door Toppe op 24-08-2017 14:37 ]

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Deze vakantie 850 km als eerste rit (met aanhanger en Falco Steenarend). Voordeel van de Falco: het opzetsysteem is echt makkelijk, en voor een overnachtingscamping (1 nachtje) zetten we alleen het slaapgedeelte van de tent op. Zonder overdrijven dan met 25 minuten klaar. We zijn inmiddels wel ECHT goed op elkaar ingesteld, hebben precies onze eigen taken.

• Canon_nl3
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15-08 04:30
Hallo tweakers-formum gebruikers!

Ik heb wel eens gehoord dat er in Noorwegen van die 'trekkers-hutten' zijn.

Die staan leeg, en mag je in slapen en dan weer door (gratis).

Iemand enig idee of dat klopt? Als ik bij Google zoiets invoer zie ik alleen maar van de grotere houten blokken waarvoor je moet betalen zeg maar.

Mocht iemand weten waar je ze ook kan vinden zou helemaal geweldig zijn!

• Voronwë
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:25
Toppe schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:35:
[...]

6 uur is met een tent, en van het moment van de plek op rijden tot 100% klaar.

Aangezien het doek moet klinken als een ballon ben ik daar altijd wel even mee bezig! Ben reuze benieuwd hoe snel die nieuwe Falco staat d:)b
6 uur? Jemig, dat vind ik niet eens de moeite om op pad te gaan. Dat kost je gewoon een kostbare dag!

Onze De Waard Brilduiker staat met 15 minuten als een huis! Tel er 15 minuten inrichting bij en ik kan aan het bier!

Around here, something radiates. (Counting Crows)

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

djiedjee schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:33:
Welke vouwwagen heb je? Er zijn genoeg typen te vinden die binnen 30 tot 60 minuten staan.

Wij hebben een kleine overnachtingsstand (slapen en koken, geen voortent en bijzettent), opzetten duurt dan maar 10 minuten.
Inpakken en wegrijden iets langer, 20 tot 30 minuten afhankelijk van de hoeveelheid rommel.

[...]
Je hebt ook echt van die bouw-vouwwagens waar je al een uur bezig bent om alle stokken te sorteren met kleurcoderingen e.d.
Bij ons zijn alle stokken hetzelfde, dat scheelt. Alleen de luifel heeft een eigen stok, maar die haal je er zo uit.

• Rudolf
djiedjee schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:33:

[...]
De mijne is wel iets meer werk. Het is een Roadmaster Family S. Sowieso aan 2 kanten klappen + voortent + keukenuitbouw + luifel. Ondertentjes nog niet nodig.

Alle stokken zijn gelijk behalve die van de keukenuitbouw. Maar volgens mij hebben @MrSleeves en ik sowieso hetzelfde merk :D

en ter verdediging, het was pas de 2de keer dat we hem gebruikt hebben, dus zijn nog zoekende....

[ Voor 15% gewijzigd door Rudolf op 24-08-2017 14:55 ]

• JanB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15-09 13:40

JanB

Het ken rotter !!!

Wij vinden het heerlijk om op de heen- en terugreis een bed & breakfast of een hotel te nemen. Daar staat alles al lekker klaar en kun je een hapje gaan eten. De reisafstanden worden behapbaar en je hebt veel meer rust. Daarnaast blijf je in je dag- en nachtritme. We reizen ook gewoon overdag.
Toppe schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:25:
[...]

Ik zou ook goed kijken naar de weg, dit jaar hebben wij ons ook wel verkeken. Afstand is z’n 1200km, maar toch heen 18 uur over gereden, terug ruim 14 uur.

Hoe? Stukje Sisteron -> Castellane is ‘maar’ 82km, maar wel de langste 82km van je leven 8)7

2,5 uur uitpakken en opbouwen vindt ik overigens aardig snel, wij doen er meestal z’n 6 uur over _/-\o_
Het viel me deze zomer op dat de Sygic navigatie behoorlijk langere (en realistischere) reistijden aangaf voor de Route Napoleon dan Google Maps.

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:13
Canon_nl3 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:43:
Hallo tweakers-formum gebruikers!

Ik heb wel eens gehoord dat er in Noorwegen van die 'trekkers-hutten' zijn.

Die staan leeg, en mag je in slapen en dan weer door (gratis).

Iemand enig idee of dat klopt? Als ik bij Google zoiets invoer zie ik alleen maar van de grotere houten blokken waarvoor je moet betalen zeg maar.

Mocht iemand weten waar je ze ook kan vinden zou helemaal geweldig zijn!
Dat klopt, maar die zijn vooral op moeilijk bereikbare plaatsen.
Ze zijn namelijk bedoeld voor wandelaars die meerdaagse wandelingen maken door gebieden waar geen andere accomodatie is.
Hier wat meer informatie...

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
backupdevice schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:31:
Maar ja, jij hebt maar 1 kleine en stiekem is die Bardani geen echte tent he :P
Ej! :(

't Is anders wel puur, dik katoen en drie zakken van totaal bijna 40 kg. :+
Nee, zoals we al eerder zeiden... ieder zijn manier , dat is het mooie van kamperen.
Ja precies, daarom ook maar één kleine. Anders is het überhaupt geen vakantie meer. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

backupdevice schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:59:
[...]

Klopt, maar jouw manier van kamperen past ook bij jouw MX5 he :)
Overgebleven uit de tijd dt we nog geen rijbewijs hadden en alles op de rug moesten sjouwen en later op de fiets.
Toppe schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:25:
[...]
Jij bent dan zo iemand waar wij altijd met plezier naar kijken als we lekker relaxed voor ons tentje zitten :D Eén keer echt een stelletje gezien (niet eens kinderen, schatte ze zo tussen de 50 en 60), dat al ruim een uur bezig was om alles (en dan bedoel ik ook echt alles!) uit de auto te halen. Dus de koelkast stond al buiten op het gras te wachten voordat ze nog maar de stokken van de tent hadden aangeraakt (die tent was als eerste uit de auto...) En zij stond erbij en keek ernaar terwijl hij alles deed (ben er nooit achtergekomen of zij wel mocht meehelpen...)

@Delerium: @gysman11 noemde het ook al: samenwerken en afgesteld zijn op elkaar kan zo'n traject behoorlijk verkorten! De koepel van onze tent zet mijn partner meestal op (soms ik, maar meestal ben ik bezig om de rest uit/van de auto te halen) [wij hebben een Khyam Quick Erect tent] dan samen even de stok van de luifel erdoor (dan ligt alles wat we nodig hebben uit de auto), dan ga ik lijnen afspannen terwijl m'n partner de haringen erin mept.
JanB schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:54:
Wij vinden het heerlijk om op de heen- en terugreis een bed & breakfast of een hotel te nemen. Daar staat alles al lekker klaar en kun je een hapje gaan eten. De reisafstanden worden behapbaar en je hebt veel meer rust. Daarnaast blijf je in je dag- en nachtritme. We reizen ook gewoon overdag.
Het hangt ervan af waar we naar toe gaan. We gaan in oktober naar m'n moeder, 1500km verderop. Doen we gewoon in één keer. Maar daar staat een gespreid bed te wachten, dus koffer uit de auto, auto op slot en klaar. En als we dan een dikke file in Duitsland hebben, SMS ik gewoon even (hmm, kan vanaf dit jaar dus gewoon whatsappen!) dat we wat later komen. Het maakt haar niet zo heel veel uit of we om 18:00 aankomen of om 23:00.

Als we gaan kamperen proberen we uiterlijk rond een uur 4 ergens te zijn waar we kunnen opzetten. Half uurtje alles opzetten en dan ontspannen.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
De Waard blijf ik toch stiekem wel een beetje verliefd op. Als ik dan nu toch weer eens op de website zit te struinen en in de opzet instructie zie dat het allemaal nog wel mee valt begint m'n portemonnee alweer te kreunen. :')
Wailing_Banshee schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:15:
Overgebleven uit de tijd dt we nog geen rijbewijs hadden en alles op de rug moesten sjouwen en later op de fiets.
Die tijd heeft mij juist naar een grote tunneltent met comfort gedreven. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• djiedjee
De heeeele grote tunneltent die we daarvoor hadden, stond nadat we een beetje op elkaar ingespeeld waren, binnen 3 kwartier.
Opruimen en schoonmaken (vooral grondzeil) en inpakke duurde toch wel 3 uur.

Die snelle vouwwagen is echt onwijs veel relaxter.
De laatste keer kwamen we aanrijden toen ze bij de caravan naast ons een zijkant in de luifel aan het bevestigen waren.
Wij zaten al lang aan een biertje toen zij klaar waren _/-\o_

We kregen daar ook wel verbaasde opmerkingen over trouwens..
Rudolf schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:53:
[...]

en ter verdediging, het was pas de 2de keer dat we hem gebruikt hebben, dus zijn nog zoekende....

[ Voor 20% gewijzigd door djiedjee op 24-08-2017 15:22 ]

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Wailing_Banshee schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:15:
[...]

[...]

Jij bent dan zo iemand waar wij altijd met plezier naar kijken als we lekker relaxed voor ons tentje zitten :D Eén keer echt een stelletje gezien (niet eens kinderen, schatte ze zo tussen de 50 en 60), dat al ruim een uur bezig was om alles (en dan bedoel ik ook echt alles!) uit de auto te halen. Dus de koelkast stond al buiten op het gras te wachten voordat ze nog maar de stokken van de tent hadden aangeraakt (die tent was als eerste uit de auto...) En zij stond erbij en keek ernaar terwijl hij alles deed (ben er nooit achtergekomen of zij wel mocht meehelpen...)
Haha, ik doe vooral rustig aan hoor, opzetten van de oude tent kan ik binnen 20 minuten _/-\o_

Pagina: 1 ... 18 ... 277 Laatste