Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 17 18 19 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• MrSleeves
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 23:08

MrSleeves

You'll thank me later.

quote:
frankwopereis schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:58:
Ik zou dan eerder zoiets nemen: https://www.obelink.nl/tr...%3D1%26category_id%3D9753

Praktisch hetzelfde, maar dan ook in de auto te gebruiken via de 12 volt.
Hebben wij ook. Als je die op 220V vol aan zet, dan heb je een vrieskist. :)

• gysman11
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 20:19
12v nooit gemist. 's morgens koud de auto in, 's avonds nog ijs in de waterflessen :D

• Bacchus
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 18-09 19:42
quote:
francoski schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 12:59:
Wij staan op dit moment op de camping in Denemarken. We hebben een absorptie koelkast, maar overdag kan hij de temperatuur niet aan. Hij wordt dan ongeveer 15 graden (gokje) terwijl hij op de hardste stand staat.

Nu denk ik dat dat komt doordat wij de tent dichtdoen. Stond gisteren een flesje frisdrank in de tent die 40 graden aanvoelde. Vandaag een dagje bij de tent en dus de tent open, gaat het veel beter met de koelkast. Maar als we weggaan kan de ventilatie niet open blijven ivm kans op regen.

Hebben jullie misschien een idee hiervoor?
Uit de zon, uit de regen en in de wind zetten, bv buiten de tent onder een lichtgekleurd tarpje, misschien op een klein tafeltje of kratje ofzo als je bang bent voor opspetterende viezigheid van de regen

• Chaoss
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22:12

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Compressor koelt inderdaad beter. Maar de koelkast discussie is net geweest, blader even terug in dit topic :P

Greatness Awaits! PSN: Wanderer200

• Musicmasters
  • Registratie: februari 2012
  • Niet online
quote:
francoski schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 12:59:
Wij staan op dit moment op de camping in Denemarken. We hebben een absorptie koelkast, maar overdag kan hij de temperatuur niet aan. Hij wordt dan ongeveer 15 graden (gokje) terwijl hij op de hardste stand staat.

Nu denk ik dat dat komt doordat wij de tent dichtdoen. Stond gisteren een flesje frisdrank in de tent die 40 graden aanvoelde. Vandaag een dagje bij de tent en dus de tent open, gaat het veel beter met de koelkast. Maar als we weggaan kan de ventilatie niet open blijven ivm kans op regen.

Hebben jullie misschien een idee hiervoor?
Zet hem maar eens op 3/4 van maximaal. Waarschijnlijk koelt hij dan beter. Klinkt vreemd, maar dat is ook het geval met mijn absorptiekoelkast in de caravan het geval. En voor voor volgend jaar een compressor koelkast halen.

• KnuCha
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 18-09 15:36
Wij hebben de Mobicool B40
https://www.tentcenter.nl...2lxg6iEAQYASABEgK-N_D_BwE
Ding koelt bizar goed (kan tot -15) staat bij ons in de voortent op vakantie en alles blijft op half vermogen rond de 3-4 graden.

Kost iets meer maar is het geld dubbel en dwars waard, we gebruiken de koelkast thuis ook met feestjes etc.

KnuCha wijzigde deze reactie 11-08-2017 16:01 (26%)

• francoski
  • Registratie: juni 2010
  • Niet online
Bedankt allemaal. We hebben juist deze gekozen omdat hij ook op gas moet kunnen werken. Een andere box is geen optie.

Buiten zetten is wat lastig, ga ik voor volgend jaar over nadenken. Evenals een ventilator. 3/4e probeer ik binnenkort!

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 22:13

franssie

Save the albatross

quote:
francoski schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 19:10:
Bedankt allemaal. We hebben juist deze gekozen omdat hij ook op gas moet kunnen werken. Een andere box is geen optie.

Buiten zetten is wat lastig, ga ik voor volgend jaar over nadenken. Evenals een ventilator. 3/4e probeer ik binnenkort!
Die absorbtie koelkasten produceren zelf ook nogal behoorlijk wat warmte omdat ze niet echt efficient zijn. Je zou eens kunnen tweaken met een verlengde afvoerbuis tot buiten je tent, dus dat originele schoorsteentje vervangen door een lang stuk koper of PVC en bij een rits oid naar buiten? En je tent goed ventileren als het kan.

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing

• HerZon
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 21:51
quote:
Chaoss schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 20:59:
Zo gisteravond laat terug gekomen uit Tsjechië, voor het eerst de tent nat in moeten pakken, alhoewel er geen drup regen was voorspelt kregen we de laatste nacht nog een dikke onweersbui / storm, van niveau waarbij je ineens midden in de nacht iedereen in de weer hoor met haringen slaan :+

...
Het is maar goed dat je er gisteren niet meer was, daar was de onweer nog een lievertje bij.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

quote:
HerZon schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 21:46:
[...]

Het is maar goed dat je er gisteren niet meer was, daar was de onweer nog een lievertje bij.
Sta jij daar nu? Zag iets op Facebook voorbij komen over storm. Was het zo erg?

• HerZon
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 21:51
quote:
Chaoss schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 21:54:
[...]

Sta jij daar nu? Zag iets op Facebook voorbij komen over storm. Was het zo erg?
Wel in Tsjechië, in de Bohemen (daar ben ik). Het was gistermiddag echt noodweer. We waren met de auto onderweg, maar terug op de camping moest toch menig tentje opdrogen. De kinderen hebben een nachtje in de caravan geslapen, want alles wat niet van de grond stond was nat. Zelfs de voortent aan de caravan stond niet meer zoals ik hem had opgezet.

• Rukapul
  • Laatst online: 22:27

Rukapul

Moderator General Chat
In Karinthië was het gisteren en deels ook de dag ervoor noodweer. De brandweer liep over de camping om te pompen :P Ook joekels van hagel die caravans een mooi patroon in het dak gaven.

Wel sneu van een paar (voor)tenten waar het water en modder in had gestaan. Dat was inclusief een tent van Vacansoleil en die hadden dus geen oplossing voor de dag erop wanneer er weer regen was voorspeld. Ga je duur glampingen :X

Een paar dorpen verderop werd een camping zodanig getroffen dat caravans op de kop lagen en je van een vouwwagen nog net een onderstel en koelbox kon herkennen. Op enkele berghellingen hoeven ze de bomen niet meer te kappen.

* Rukapul zat lekker in zijn tent aan de koffie :+

• sbruynis
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 21:43
Als ik het lees van @Rukapul ben ik blij dat wij met de vouwwagen naar de Veluwe gaan 8)7

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 03:44

KeRsTmAnNeKe

Jeuh oud icon

En dat ik tussen de bejaarden in Cochem sta ... wel paar dagen bijna non-stop regen gehad, maar nu eindelijk weer droog. Morgen verkassen naar de vogezen, maar weersvoorspelling voor einde week is ook niet al te best.

Gelukkig blijft de tent goed droog, hoop wel dat ik hem niet kletsnat moet inpakken

Vitality Discoshow

• Gonadan
  • Niet online
Voetenkrukje gesneuveld. Nu weet ik wel dat die niet zijn om als grote tweaker op te zitten (zeker niet op één punt omdat je te lui bent om op te staan als je ergens bij wilt :+) maar bij het koken was dat altijd wel prettig. Nu maar eens iets zoeken wat daar ook voor geschikt is maar misschien wat makkelijker inpakt. :P

Wat voor stoelen gebruiken jullie eigenlijk? Ik heb nu van die stevige klapstoelen maar dat pakt nogal lomp in. In dat licht zouden van die vouwstoelen een betere keuze zijn, maar ik weet niet of ik bereid ben om het comfort van een verstelbare rugleuning op te geven.

Gonadan wijzigde deze reactie 13-08-2017 14:24 (29%)

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• aReaRe
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 21:52

aReaRe

Covfefe

quote:
Gonadan schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 14:10:

Wat voor stoelen gebruiken jullie eigenlijk? Ik heb nu van die stevige klapstoelen maar dat pakt nogal lomp in. In dat licht zouden van die vouwstoelen een betere keuze zijn, maar ik weet niet of ik bereid ben om het comfort van een verstelbare rugleuning op te geven.
Ik gebruik vanwege het kamperen met tent en kleine auto zogenaamde captain chairs.
Zoals onderstaande, makkelijk mee te nemen en nemen weinig ruimte in.

GSX-Man: Ik neuk bijvoorbeeld alles dat een hartslag heeft of recent nog had.
McGryphon: Maar goed, wel weer wat meer inhoud dan het gemiddelde halfbezopen scoutingmokkel :')
[22:56] <leon1e> maar de doos van zwerver is area61 server 2

• JanB
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 22:22

JanB

Het ken rotter !!!

Wij hebben al enige jaren de Coleman Sling Chair. Zitten goed en pakken compact in.

https://images-eu.ssl-images-amazon.com/images/the%20I/41iyKnIkXhL._SY355_.jpg

https://www.obelink.nl/co...z-8cJScuieQYaAqaLEALw_wcB

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

• Wailing_Banshee
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 16:08

Wailing_Banshee

You're Next

quote:
Gonadan schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 14:10:
Tja, als je een verstelbare rugleuning wil, zijn er volgens mij niet veel stoelen die klein inpakken... Maar wij zijn nog steeds gelukkig met onze Coleman Low Quad Chairs!

https://www.obelink.nl/coleman-low-quad-chair.html

Maar wij hebben ook geen tafel, alleen een picknick kleed, dus laag bij de grond is voor ons een hele grote pre :D

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 21:33

Ik heb zelf zo'n stoeltje. De bouwkwaliteit is prima. Ik krijg alleen last van mijn dijbenen die leunen op de stang die voorlangs loopt.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Jacks0nxD
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 19-09 11:36
Nooit gedacht dat zo'n topic op Tweakers voorbij zou komen, maar erg leuk om even door te lezen!

Twee weken geleden even een lang weekend naar Veere (Zeeland) geweest op een boerencamping, lekker uitwaaien en dit keer iets beter voorbereid dan vorig jaar. O-)

Vlak voor vetrek nog even een nieuwe tent gehaald, de oude was inmiddels al weer dik 10 jaar oud en begon toch moeilijk te doen op de ritsen. Nu gegaan voor een Quechua Pop Up tentje die we 's avonds herkenbaar hebben gemaakt met een simpele solar lichtsnoertje.

Ook al enige tijd een schaduwdoek gehaald bij de Obelink, werkt heerlijk! Kan onze doggo ook even in de schaduw liggen.

Verder gewoon met een simpel gaspitje van de Action koffie gezet en wat kokkerellen.

Het was al weer even geleden dat we zijn gaan kamperen maar wat blijft het toch leuk! :D

En voor de liefhebbers, ons vervoer: (foto heb ik niet in de vakantie gemaakt helaas)

• KeRsTmAnNeKe

KeRsTmAnNeKe

Jeuh oud icon

Die kooktoestellen heb ik ook ... werken (te) goed, vorig jaar dikke gasfles mee en heel kooktoestel, maar duurde allemaal lang ... nu even op dat ding en gelijk alles verbranden :p

Vitality Discoshow

• Oscar the Grouch
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 22:51

Oscar the Grouch

Admin

Question everything

quote:
aReaRe schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:03:
[...]

Ik kan je een Kobo e-reader van harte aanbevelen ( pricewatch: Kobo Aura H2O (edition 2) Zwart )

• Waterdicht (niet getest vooralsnog) :P
• Licht van gewicht
• Ruimte voor 4000 titels (getest) en heb je nog ruimte over
• Overdag blauw licht onder donkere omstandigheden dat 's avonds overgaat in zacht oranje licht, helderheid is apart instelbaar.
• leest epub formaat (naast andere) en dat kan de reader van Amazon niet aan, daar moet je eerst epub (standaard) eerst verbouwen naar het eigen Amazon formaat.
Quoted for truth!
Dit jaar voor het eerst een e-reader mee (de H20 idd) en wat bevalt dat goed zeg!
Lezen in de volle zon, tot lezen in het donker in je bed.
Lezen _in_ het zwembad!
Vies geworden? Even afspoelen onder de kraan.

Beste aanschaf ever! \o/

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Bacchus
quote:
Jacks0nxD schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 17:06:
Vlak voor vetrek nog even een nieuwe tent gehaald, de oude was inmiddels al weer dik 10 jaar oud en begon toch moeilijk te doen op de ritsen. Nu gegaan voor een Quechua Pop Up tentje die we 's avonds herkenbaar hebben gemaakt met een simpele solar lichtsnoertje.
Hehe, en mijn moeder gaat nog steeds met de eerste tent die ze ooit (zeker veertig jaar geleden) gekocht heeft. :D Een knaloranje (want 70's) enkeldaks zeildoek noktent.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Ik denk dat onze eerste tent zo'n jaar of 20 oud is geweest toen wij hem weggedaan hebben. Een koepeltentje. Hij had 2 problemen: de nok was niet meer waterdicht (daar kwamen alle delen samen en zaten dus erg veel naden, tegenwoordig hebben koepels vaak een extra dakje en is de nok van gaas) en het doek was op sommige plekken zo dun geworden dat je er doorheen kon kijken... Hij was (op die naden met name in de nok na) nog wel aardig waterdicht, tenzij het echt hoosde, dan werd het water gewoon naar binnen gedrukt :P En dat was een gewoon koepeltentje van de Perry Sport (eigen merk).

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Jacks0nxD
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 19-09 11:36
quote:
KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 23:06:
Die kooktoestellen heb ik ook ... werken (te) goed, vorig jaar dikke gasfles mee en heel kooktoestel, maar duurde allemaal lang ... nu even op dat ding en gelijk alles verbranden :p
Been there, done that :z (iets met in slaap vallen in de zon enzo)

• Jeltel
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 17:21
Wat is jullie ervaring met een Sibley tent?

https://www.canvascamp.com/nl/sibley-500.html

Het doek is canvas. Dat is vast waterdicht, maar ik vind er niet zoveel over. Wat zijn de ademende capaciteiten? Hoe lang gaat het mee? Kortom wat is het voordeel/nadeel ten opzichte van laten we zeggen katoen?
Nevermind, beter lezen. Het is gewoon katoen: Vervaardigd uit duurzaam, zwaargewicht katoen (320 g/m²).

Jeltel wijzigde deze reactie 15-08-2017 10:34 (29%)

And the waning, northern summer light, reflecting in the freckle of your right eye.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

@Jeltel wel een heel gaaf ding! Later, als we groot zijn. Karretje erachter, dik opblaasmatras, perzische tapijtjes...

• ToolkiT
  • Laatst online: 22:18

ToolkiT

brit-tweaker

quote:
Jeltel schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:32:

[afbeelding]

Het doek is canvas. Dat is vast waterdicht, maar ik vind er niet zoveel over. Wat zijn de ademende capaciteiten? Hoe lang gaat het mee? Kortom wat is het voordeel/nadeel ten opzichte van laten we zeggen katoen?
Nevermind, beter lezen. Het is gewoon katoen: Vervaardigd uit duurzaam, zwaargewicht katoen (320 g/m²).
Niet persoonlijk maar dat soort tentjes zijn hier heel populair.
Van wat ik hoor zijn ze makkelijk op te zetten.

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Voronwë
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 17:23
Veel gebruikte scoutingtent! Idd snel op te zetten. Elke grote campingtentenboer (Obelink, De Wit etc) heeft ze in hun assoriment.
Nadeel is de kleur. Wordt vrij snel vies.

Around here, something radiates. (Counting Crows)

• Gonadan
  • Niet online
@aReaRe @Wailing_Banshee @JanB
Precies wat ik dacht dus. Veel mensen nemen een vouwstoel vanwege de ruimte en het gewicht. Op de camping zie ik die ook het meest.
Maar eens gewoon in de kampeerwinkel gaan zitten met een boek en kijken welke ik lang prettig vind. :P

Die enkele keer dat ik achterover ga liggen kan het op zich ook wel op een kleedje, al is het verstellen toch wel erg prettig. Aan de andere kant. Als de kleine de kinderwagen niet meer nodig heeft heb ik ineens één derde van mijn dakkoffer over. :D

@Wailing_Banshee
Wij zitten toch wat meer op hoogte, al heb ik ook niet meer dan een laag, klein tafeltje. Toch vind ik het wel prettig om een zitting op normale hoogte te hebben.

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

@Gonadan wij hebben een paar gewone (klap)stoelen (zelfde hoogte) maar die passen niet op de Mazda :P

Het voordeel van zo'n lage stoel vind ik wel dat je meer met je benen languit kunt zitten (alsof je een ligstoel hebt). Het nadeel is dat je er wat lastiger uit komt als je wat ouder wordt :P

• Gonadan
  • Niet online
quote:
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:20:
@Gonadan wij hebben een paar gewone (klap)stoelen (zelfde hoogte) maar die passen niet op de Mazda :P
Wij hebben van dit spul (klikbaar):

Erg fijn vanwege de lange rugsteun en het formaat zetel. Kan gewoon even lekker languit. Heb mede vanwege deze dingen en de kinderwagen wel aan een dakkoffer moeten gaan. :+
quote:
Het voordeel van zo'n lage stoel vind ik wel dat je meer met je benen languit kunt zitten (alsof je een ligstoel hebt). Het nadeel is dat je er wat lastiger uit komt als je wat ouder wordt :P
Dat is inderdaad waar, daarom heb ik van die viskrukjes als voetenbank mee. Tot ik er één om zeep hielp door er helemaal scheef op te gaan hangen. |:(

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 22:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mopper...

Afgelopen weekend heerlijk gecampeerd in achtertuin van vrienden in Drenthe (formaat voetbalveld, maar dan met vuurkuilen en trampolines :P ). Ook - voorzover onze kinderen het toestonden - heerlijk geslapen, maar zondagochtend toch niet alleen ivm de drank een kater: mijn veldbedje had het begeven en ik lag met m'n hoofd op de grond. Het was een Eurotrail Nice. Voor een veldbed erg licht en compact, ook laag bij de grond (dus te gebruiken in kleinere tenten en naast mensen op luchtbedden), en bovendien goed betaalbaar. Nadeel was dat het officieel max 85kg kon dragen en ik ook daarmee zou twijfelen aan de stevigheid. Ik zat daar ruim 10kg over, met dit resultaat :'(

Nu, op zoek naar vervanging. Op luchtbedden krijg ik snel last van m'n rug, vandaar dat ik een veldbed zoek - met dus de eisen niet meer dan 20cm hoog, zeker niet zwaarder dan 5kg (maar liefst lichter), 2m lang - en dus in staat 100kg te dragen zonder te overlijden. Bij de usual suspects Obelink en Zwerfkei enzo lijkt dit niet te bestaan, het is ofwel de Eurotrail die het niet trekt, of lomp grote dingen die misschien in bungalowtent bruikbaar zouden zijn maar voor mij veel te hoog. Bever heeft eentje die zegt 100kg te trekken, maar ziet er qua prijs en constructie verdacht uit als de Eurotrail en is maar 1m80 lang.

Enige wat ik qua constructie nog goed zou vertrouwen is de Helinox Lite Cot Stretcher, maar die is gelijk factor 10 duurder en slecht verkrijgbaar (lijkt overal uitverkocht) - en ook met 1m86 aan de korte kant.

Iemand nog tips voor een alternatief laag veldbedje die wel 100kg degelijk kan dragen en 2m lang is - voor minder dan EUR 200?

Soittakaa Paranoid!

• Jeltel
quote:
dion_b schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:32:
Mopper...

Afgelopen weekend heerlijk gecampeerd in achtertuin van vrienden in Drenthe (formaat voetbalveld, maar dan met vuurkuilen en trampolines :P ). Ook - voorzover onze kinderen het toestonden - heerlijk geslapen, maar zondagochtend toch niet alleen ivm de drank een kater: mijn veldbedje had het begeven en ik lag met m'n hoofd op de grond. Het was een Eurotrail Nice. Voor een veldbed erg licht en compact, ook laag bij de grond (dus te gebruiken in kleinere tenten en naast mensen op luchtbedden), en bovendien goed betaalbaar. Nadeel was dat het officieel max 85kg kon dragen en ik ook daarmee zou twijfelen aan de stevigheid. Ik zat daar ruim 10kg over, met dit resultaat :'(

Nu, op zoek naar vervanging. Op luchtbedden krijg ik snel last van m'n rug, vandaar dat ik een veldbed zoek - met dus de eisen niet meer dan 20cm hoog, zeker niet zwaarder dan 5kg (maar liefst lichter), 2m lang - en dus in staat 100kg te dragen zonder te overlijden. Bij de usual suspects Obelink en Zwerfkei enzo lijkt dit niet te bestaan, het is ofwel de Eurotrail die het niet trekt, of lomp grote dingen die misschien in bungalowtent bruikbaar zouden zijn maar voor mij veel te hoog. Bever heeft eentje die zegt 100kg te trekken, maar ziet er qua prijs en constructie verdacht uit als de Eurotrail en is maar 1m80 lang.

Enige wat ik qua constructie nog goed zou vertrouwen is de Helinox Lite Cot Stretcher, maar die is gelijk factor 10 duurder en slecht verkrijgbaar (lijkt overal uitverkocht) - en ook met 1m86 aan de korte kant.

Iemand nog tips voor een alternatief laag veldbedje die wel 100kg degelijk kan dragen en 2m lang is - voor minder dan EUR 200?
Al gekeken naar een Exped Megamat?
Wel een 'matje', maar veel beter dan standaard matjes. Ik heb er in ieder geval heerlijk op geslapen afgelopen weekend. En ik ben ook iemand die snel last heeft van vage matjes/luchtbedden/rug.

And the waning, northern summer light, reflecting in the freckle of your right eye.

• franssie

franssie

Save the albatross

quote:
JanB schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 17:35:
Wij hebben al enige jaren de Coleman Sling Chair. Zitten goed en pakken compact in.

[afbeelding]

https://www.obelink.nl/co...z-8cJScuieQYaAqaLEALw_wcB
Ik deze maar even blind gekocht na jouw tip en het is voor mij een prima stoel. Ik ben net geen 1m75 en heb iewat onderuitgezakt voldoende steun in de nek. Ik had van die decathlon stoeltjes (prima degelijk) maar betrapte mij erop er steeds minder vaak in te gaan zitten omdat ik de neksteun mis. Dat is dus opgelost nu, dank!

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

quote:
Jeltel schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:56:
[...]
Al gekeken naar een Exped Megamat?
Wel een 'matje', maar veel beter dan standaard matjes. Ik heb er in ieder geval heerlijk op geslapen afgelopen weekend. En ik ben ook iemand die snel last heeft van vage matjes/luchtbedden/rug.
Ziet er potentieel lekker slapend uit, maar:
1) behoorlijk duur
2) WTF
quote:
Pack volume:
38.8 l
:X

Nope. Niet dat ik regelmatig meerdaagse tochten wandel ofzo, maar dit is echt veel te groot :o

Soittakaa Paranoid!

• franssie

franssie

Save the albatross

@dion_b Wat heeft het eigenlijk begeven aan het bed? Voor het geld / prijsverschil kan je het wellicht versterken. Die 10 kilo zou het verschil niet mogen uitmaken en misschien was het toch een productie foutje. (bijvoorbeeld buizen knakken niet/minder als ze gevuld zijn met zand, oud trucje om snel even een buis te buigen zonder buigijzer).

Decathlon heeft een 110kg versie, maar die is dan maar 185cm. Ik zou zelf denk ik een frankenbed proberen te bouwen ;)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

quote:
franssie schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:14:
@dion_b Wat heeft het eigenlijk begeven aan het bed? Voor het geld / prijsverschil kan je het wellicht versterken. Die 10 kilo zou het verschil niet mogen uitmaken en misschien was het toch een productie foutje. (bijvoorbeeld buizen knakken niet/minder als ze gevuld zijn met zand, oud trucje om snel even een buis te buigen zonder buigijzer).
De integriteit van de buizen zelf zijn het probleem niet, het is de bevestiging van de voeten. Dat zijn massieve staven die prikken in 'versterkte' gaten in de buizen. Die versterking is prima, maar veel steviger dan de buizen zelf dus het scheurt erin door. In plaats van een gat waar zo'n voet alleen vertikaal in past, heb je een gat waar hij bijna horizontaal in kan klappen. Aldus geschiedde...

Enige manier om dit te redden zou zijn een dwarsverbinding om te zorgen dat die verder onondersteunde poten niet onderling kunnen bewegen. Op zich prima te doen, maar dan wordt het geheel lomp en nog zwaarder. Voel ik niet zoveel voor.
quote:
Decathlon heeft een 110kg versie, maar die is dan maar 185cm. Ik zou zelf denk ik een frankenbed proberen te bouwen ;)
Decathlon's indicatie qua maten en gewichten neem ik met een zeer grote korrel zout, heb daar wel eens maat 47 moeten pakken terwijl ik ander echt max 44.5 ben en een paar keer een "XL" broek laten staan omdat m'n dijen er niet in pasten (terwijl buikmaat juist te groot was). Dat gezegd, dit is spotgoedkoop en op loopafstand te kopen.

Grotere uitdaging is de bevestiging van de poten. Hier is ook geen enkele versteviging in lengterichting aanwezig, alleen een ~4cm stuk plastic houdt ze vertikaal naar beneden toe. Heb ik weinig vertrouwen in...

Soittakaa Paranoid!

• ST10©DE
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 22:02

ST10©DE

Dus.............

quote:
dion_b schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:32:
Mopper...

EUREKA! Veldbed Easy Cot misschien?

http://www.bigtree.nl/eur...9BVsY4O_pYghoCrg0QAvD_BwE

https://www.bever.nl/p/eu...t-veldbed-MCACC60001.html

• franssie

franssie

Save the albatross

quote:
dion_b schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:10:
[...]
<>
Enige manier om dit te redden zou zijn een dwarsverbinding om te zorgen dat die verder onondersteunde poten niet onderling kunnen bewegen. <>
Ik denk dat ik een beeld heb van de zwakte. Kan je dan niet van een action spanbandje (ja ik ben van de goedkoop als het kan) een spanner maken (met wat hulp van een naaimachine om er lusjes op te naaien van een donorbandje) zodat de voetbuizen niet meer onderling kunnen verschuiven? Of lopen die niet rond onderdoor? Dat weegt misschien max 100 gram extra?

dus \_^___^___^___^_/ onder het bed?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

quote:
franssie schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:21:
[...]

Ik denk dat ik een beeld heb van de zwakte. Kan je dan niet van een action spanbandje (ja ik ben van de goedkoop als het kan) een spanner maken (met wat hulp van een naaimachine om er lusjes op te naaien van een donorbandje) zodat de voetbuizen niet meer onderling kunnen verschuiven? Of lopen die niet rond onderdoor? Dat weegt misschien max 100 gram extra?

dus \_^___^___^___^_/ onder het bed?
Hmm, dat klinkt zowaar haalbaar. Ze lopen idd rond en met lusjes oid zouden ze op hun plek moeten blijven...

Ben verder erg blij met bedje (zowel maat als comfort) dus als het te redden valt... :Y

Soittakaa Paranoid!

• franssie

franssie

Save the albatross

quote:
dion_b schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:27:
[...]

Ben verder erg blij met bedje (zowel maat als comfort) dus als het te redden valt... :Y
Voor die 25 euro zou ik wel een nieuwe kopen en de oude houden voor reserve onderdelen, je weet niet welk onderdeel er meer al bijna door is door overbelasting.
Let wel dat - als je het gaat proberen - de spanband ook bovenaan vast zet ( de \ en de / in mijn acsii art) om de boel echt te fixeren, zonder deze twee tuien kunnen de vier poten er alsnog gelijktijdig onderuit klappen (al is die kans veel kleiner, met de tuitjes is het eigenlijk onmogelijk, ook bij een action-kwaliteit spanbandje).

Als zie ik nu op de foto dat daar geen buis loopt dus de laatste suggestie is dan niet wenselijk ivm plooien in het doek ... misschien twee Y stukjes naar de hoeken.

lol, ik vind het uitdagend en ben bijna in staat om zo'n bed te kopen om te experimenteren :+

edit:// en de optie van @P. Mekes ziet er ook wel degelijk uit.

franssie wijzigde deze reactie 15-08-2017 16:37 (3%)

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22:46
quote:
dion_b schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:59:
[...]

Ziet er potentieel lekker slapend uit, maar:
1) behoorlijk duur
2) WTF

[...]

:X

Nope. Niet dat ik regelmatig meerdaagse tochten wandel ofzo, maar dit is echt veel te groot :o
Therma rest Neo-air. Pakvolume nog geen liter, ook duur en ook steengoed.

• maartend
quote:

[afbeelding]

Die dingen heb ik op lesbos opgezet om mensen de winter door te helpen. Na een dike storm, sneeuw en dat soort spul bleken ze nog behoorlijk goed houdbaar. Nadeel, geen kuipzeil.

• ToolkiT
  • Laatst online: 22:18

ToolkiT

brit-tweaker

quote:
Gonadan schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:14:
@aReaRe @Wailing_Banshee @JanB
Precies wat ik dacht dus. Veel mensen nemen een vouwstoel vanwege de ruimte en het gewicht. Op de camping zie ik die ook het meest.
Maar eens gewoon in de kampeerwinkel gaan zitten met een boek en kijken welke ik lang prettig vind. :P

Die enkele keer dat ik achterover ga liggen kan het op zich ook wel op een kleedje, al is het verstellen toch wel erg prettig. Aan de andere kant. Als de kleine de kinderwagen niet meer nodig heeft heb ik ineens één derde van mijn dakkoffer over. :D

@Wailing_Banshee
Wij zitten toch wat meer op hoogte, al heb ik ook niet meer dan een laag, klein tafeltje. Toch vind ik het wel prettig om een zitting op normale hoogte te hebben.
Wij hebben zoiets, https://www.obelink.nl/la...gory_id%3D9769%26page%3D3 maar dan lager gekocht bij de leClerc supermarchee in frankrijk. ideaal, klappen mooi plat en zitten heerlijk.

En als eettafel zoiets: https://www.obelink.nl/eu...gory_id%3D1224%26page%3D3 ideaal want de krukjes passen in de tafelkoffer als je het inklapt.

ToolkiT wijzigde deze reactie 15-08-2017 17:38 (4%)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• KeRsTmAnNeKe

KeRsTmAnNeKe

Jeuh oud icon

quote:

[afbeelding]

ervaring is dat een stel Fransen tegenover ons zo'n tentje hebben :p terwijl ik er tot 2 dagen geleden nooit van gehoord had.

Overigens lijk ik ook bijna ieder jaar Franse 'camping tokkies' in de buurt te hebben, cheap Quechua tentje, deuren van auto open, Frans/noord Afrikaanse rapmuziek(?) en gewoon vaak schreeuwen ...

Waar ik nu zit is wel heel anders dan de camping waar ik tot gisterenmorgen stond, nog geen 10 bezette 'plekken' (vrij om ergens te staan) en alleen wat oudere stellen

Vitality Discoshow

• Jeltel
quote:
maartend schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:30:
[...]

Die dingen heb ik op lesbos opgezet om mensen de winter door te helpen. Na een dike storm, sneeuw en dat soort spul bleken ze nog behoorlijk goed houdbaar. Nadeel, geen kuipzeil.
gelukkig kun je ze ook kopen met uitritsbaar kuipzeil.

• Valorian
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:50
quote:
maartend schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:29:
[...]

De eerste reeks van die Neo-air scheen nogal te kraken, hoe heb jij dat ervaren? (was hear-say, heb zelf geen ervaring). Misschien is het inmiddels ook verholpen (in de 2e generatie Neo-air's e.v.).

Heb zelf een Exped Syntmat 9cm, daar ben ik ook erg tevreden over. Ook niet geruisloos helaas, maar werd wel minder na verloop van tijd. Er zit synthetisch 'dons' in de mat wat de isolatie flink ten goede komt. Het hand-pomp systeem van Exped vind ik alleen vrij waardeloos (vooral na een hele dag rotsklimmen niet erg chill om dan nog me je handen dat ding vol lucht te blazen, gelukkig is er meestal wel iemand op de campings met een pomp ;) ).

Ik merkte overigens dat ik altijd aan het 'grammenjagen' was maar tegelijkertijd 9 v/d 10 keer kamperen met de auto ging. Vaak klimweekendjes waarbij het verschil tussen een goede en slechte nacht duidelijk zichtbaar werd de volgende dag in de rotsen. Dus even terug maar eens geïnvesteerd in een topkwaliteit matje, slaapzak (Exped, dons), lakenzak (sea to summit thermolite) en tent (Marmot). Wereld van verschil.

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22:25

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

quote:
Valorian schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:24:
[...] Het hand-pomp systeem van Exped vind ik alleen vrij waardeloos (vooral na een hele dag rotsklimmen niet erg chill om dan nog me je handen dat ding vol lucht te blazen, gelukkig is er meestal wel iemand op de campings met een pomp ;) ).
Pro tip: koop een exped schnozzle pump bag :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Bacchus
quote:
maartend schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:29:
[...]
Nu ben ik fan van de NeoAirs, mede vanwege hun ongelofelijke comfort-volume-ratio maar "minder dan een liter" is een tikkie overdreven: Zelfs een kleine XLight is ingepakt 1,5 l en ik zou @dion_b eerder iets richting
Trekker/Voyager (à 3,2 l) of zelfs Camper (à 5,0 l) in een "L"-maat aanraden.
quote:
De eerste reeks van die Neo-air scheen nogal te kraken, hoe heb jij dat ervaren? (was hear-say, heb zelf geen ervaring). Misschien is het inmiddels ook verholpen (in de 2e generatie Neo-air's e.v.).
In mijn "niet-SV" All Season is het meer een knisperen dan kraken. Ik kan me voorstellen dat het je irriteert als je toch al onrustig (= niet diep en wel beweeglijk) slaapt maar mij heeft het nooit gestoord.

En ik had spijt als haren op mijn hoofd dat ik niet mijn vertrouwde NeoAir bij me had, toen ik hoog in de Andes het plaatselijk betrokken hakkitakki-matje uitgerold zag.

• maartend
quote:
[...]

Wij zijn jaren geleden begonnen met de V1, deze is dit jaar gratis vervangen door een V-recent, levenslange garantie is dus echt bij hun.
Waar V1 idd kraakte (maar ik had er altijd een dekbedhoesje omheen, en dan geen last), heeft V-recent dat absoluut niet.

En qua slapen? Heb een lady met zware rugproblemen, die kan rustig 3 weken mee uit kamperen met deze dingen. Daarvoor jaren gezocht naar iets goeds.

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 23:21

-tom-562

Oliesjeik

quote:
KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:48:
[...]
ervaring is dat een stel Fransen tegenover ons zo'n tentje hebben :p terwijl ik er tot 2 dagen geleden nooit van gehoord had.

Overigens lijk ik ook bijna ieder jaar Franse 'camping tokkies' in de buurt te hebben, cheap Quechua tentje, deuren van auto open, Frans/noord Afrikaanse rapmuziek(?) en gewoon vaak schreeuwen ...

Waar ik nu zit is wel heel anders dan de camping waar ik tot gisterenmorgen stond, nog geen 10 bezette 'plekken' (vrij om ergens te staan) en alleen wat oudere stellen
Irritant is dat ja, dat heb ik ook al een paar keer gehad op de camping waar ik (tot nu toe) 4x ben geweest in het zuidwesten van Frankrijk. Op de camping heerst een redelijke surf 'vibe' (relaxed dus, beetje hippie's e.d. :+ ), dat zie je ook aan de meeste campingasten. 75% is Duits, 10% Nederlands, 5% Engels (allemaal tussen de 0 en 60 jaar) en 10% Frans o.i.d.. Het merendeel komt er om te surfen (de 'buitenlanders'), maar de Fransen die er staan zijn vaak precies de types die jij omschrijft :(

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• Valorian
quote:
maartend schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 11:38:
[...]

Wij zijn jaren geleden begonnen met de V1, deze is dit jaar gratis vervangen door een V-recent, levenslange garantie is dus echt bij hun.
Waar V1 idd kraakte (maar ik had er altijd een dekbedhoesje omheen, en dan geen last), heeft V-recent dat absoluut niet.
Ah, goed om te weten :) .. Ik had bij mijn Exped overigens nooit zelf last van het gekraak, en werd er al helemaal niet wakker van. Maar ben naar het schijnt wel nogal bewegelijk 's nachts, dus mensen in andere tentjes klaagden soms nog wel eens ;)

• gysman11
Vorig jaar een dure fout gemaakt: twee self inflatable bedjes gekocht, en bleken samen net te breed voor onze binnentent. Nu dus maar de tweepersoons variant gekocht: de Exped Megamat Duo 10. Qua prijs even slikken...

Maar eerlijk is eerlijk: slaapt echt top, net terug van een heerlijke vakantie en mijn bed geen moment gemist. Was vroeger met luchtbedjes wel anders,

Eén van de matjes die we eerst hadden (Exped Megamat 7,5 LXW) is inmiddels verkocht, maar ik heb er nog 1 over...

• Bigfoot
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 16:20
quote:
gysman11 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 16:00:

Eén van de matjes die we eerst hadden (Exped Megamat 7,5 LXW) is inmiddels verkocht, maar ik heb er nog 1 over...
Ik heb wel interesse, zie bericht

• Frostbite
  • Laatst online: 00:05
Wij kamperen nu ook een aantal jaren en vorig jaar ook mijn andere slaapmat gekocht (ik lag telkens op de grond met de oude waardoor ik rugpijn kreeg). Ik koos toen voor de Nomad Dreamzone XW 10.0. Die lag prima en heb ook geen last meer gehad. Voor deze vakantie heeft mijn vrouw er ook een aangeschaft en ze gaf aan dat ze beter lag dan op de oude.

Even kort een lijstje met kampeerspullen :
- Mobicool B40 hybride koelkast
- Bardani VillaNova 450 Prestige
- Bardani Cortina 180
- RedWood opvouwbare kampeerstoelen
- Bardani opvouwbare kampeerstoel
- Bardani opvouwbare kinderstoelen
- Bolon vloerkleed
- Campinggaz 3 pits gastoestel

En nog een zooi spullen :D wat we allemaal vervoeren in onze aanhangwagen (Humbaur).

We zijn net terug en aangezien we onze tent nat moeten inpakken gaat we kijken naar een kleinere tent of naar een simpelere/kleinere tent voor de laatste dag waarbij het niet uitmaakt dat hij nat regent. Daarbij kun je hem makkelijke uithangen om te drogen. Onze tent nu is 760x450 cm (!) dus is wat lastiger om uit te hangen of even in je tuin op te zetten.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 256Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S7

• Canon_nl3
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 08-09 20:36
Vraagje, we gaan naar Noorwegen en ik heb al gezien dat ze gewoon 'onze' stekkers gebruiken daar. Maar hoe zit dat op de camping? Heb ik dan ook zo'n camping stekker nodig? Kan het niet vinden op internet..

• frankwopereis
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 18-09 19:18

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

quote:
Canon_nl3 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 21:31:
Vraagje, we gaan naar Noorwegen en ik heb al gezien dat ze gewoon 'onze' stekkers gebruiken daar. Maar hoe zit dat op de camping? Heb ik dan ook zo'n camping stekker nodig? Kan het niet vinden op internet..
Verschilt mogelijk van camping. Beter mee verlegen dan onverlegem. Wel hoorde ik dat je soms veel kabel meters nodig hebt (40m bijvoorbeeld). Vraag het anders even aan je camping.

 iPad gebruiker; Android telefoon ; luistert naar Sonos ; werkt met Windows op een Macbook ; geïnteresseerd in financiën en techniek ; spendeerd tijd aan nieuwbouw woning en hardopen + schopt ook tegen een bal

• gysman11
op https://www.crazycampers.nl/tips-trips/54?trip=137 (wel uit 2011):

Elektriciteit en gas
Je vindt overal in Noorwegen aansluitingen voor 230 volt wisselstroom. Op kampeerterreinen kan je doorgaans met een gewone Nederlandse stekker terrecht. Lukt dit niet, dan kun je bij de beheerder van een kampeerterrein of camping vaak terrecht voor een koppelstuk of verloopstekker. De Europese aansluiting (CEE-norm - blauwe campingstekker) kom je niet veel tegen.

Maar eh... Verloopstekker van CCE naar "normale" nederlands geaarde stekker neemt toch heel weinig ruimte in? Altijd meenemen dus!
https://www.vrijbuiter.nl...noer-cee-contra_cdef0010/

• emil_406
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 18-09 14:28
Waarom vragen sommige campings afmetingen van je kampeermiddel? Ik had bij reservering opgegeven dat mijn tent 8x5 meter is. Wijzen ze me op de camping een plek toe van 7 bij 7 meter......

Gelukkig was er nog een andere plek vrij.

• mutsje

mutsje

Citrix Certified Prutser

quote:
Frostbite schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 16:16:
Wij kamperen nu ook een aantal jaren en vorig jaar ook mijn andere slaapmat gekocht (ik lag telkens op de grond met de oude waardoor ik rugpijn kreeg). Ik koos toen voor de Nomad Dreamzone XW 10.0. Die lag prima en heb ook geen last meer gehad. Voor deze vakantie heeft mijn vrouw er ook een aangeschaft en ze gaf aan dat ze beter lag dan op de oude.

Even kort een lijstje met kampeerspullen :
- Mobicool B40 hybride koelkast
- Bardani VillaNova 450 Prestige
- Bardani Cortina 180
- RedWood opvouwbare kampeerstoelen
- Bardani opvouwbare kampeerstoel
- Bardani opvouwbare kinderstoelen
- Bolon vloerkleed
- Campinggaz 3 pits gastoestel

En nog een zooi spullen :D wat we allemaal vervoeren in onze aanhangwagen (Humbaur).

We zijn net terug en aangezien we onze tent nat moeten inpakken gaat we kijken naar een kleinere tent of naar een simpelere/kleinere tent voor de laatste dag waarbij het niet uitmaakt dat hij nat regent. Daarbij kun je hem makkelijke uithangen om te drogen. Onze tent nu is 760x450 cm (!) dus is wat lastiger om uit te hangen of even in je tuin op te zetten.
Onze tent was ook vochtig mee terug gekomen, deze hebben we aantal dagen later in overleg met buren gewoon op straat opgezet en door de wind lekker laten drogen. Daarna droog ingepakt. Op een hoop leggen en dan trekt het weer of schimmel er niet in. (tent is een dewaard vergrote zilvermeeuw).

www.datacrash.net Twitter

• citruspers
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23:04
quote:
gysman11 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 16:00:
Vorig jaar een dure fout gemaakt: twee self inflatable bedjes gekocht, en bleken samen net te breed voor onze binnentent. Nu dus maar de tweepersoons variant gekocht: de Exped Megamat Duo 10. Qua prijs even slikken...

Maar eerlijk is eerlijk: slaapt echt top, net terug van een heerlijke vakantie en mijn bed geen moment gemist. Was vroeger met luchtbedjes wel anders,

Goeie keuze. Ik heb een tijdje terug uit noodzaak in een 2 persoons (lees, 1.5) tent met 2 Thermarests gelegen die in het midden overlapten, en daardoor rolden mijn vriendin en ik elke keer uit elkaar :+

300 euro voor een slaapmatje is trouwens wel schrikbarend veel voor iets wat niet in de Ultralight categorie valt...

I'm a photographer, not a terrorist

• Gonadan
  • Niet online
quote:
gysman11 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 21:55:
Maar eh... Verloopstekker van CCE naar "normale" nederlands geaarde stekker neemt toch heel weinig ruimte in? Altijd meenemen dus!
Kom je dat vaker tegen? Ik heb zoiets niet.

Wat ik wel vaak zie is andersom. Dat men het wel prima vindt om een standaard haspel uit te rollen over de halve camping. :D

• franssie

franssie

Save the albatross

quote:
gysman11 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 21:55:
op https://www.crazycampers.nl/tips-trips/54?trip=137 (wel uit 2011):

<>ampingstekker) kom je niet veel tegen.

ik heb dat en een schroevendraaier, kan ik ook omschakelen naar de italiaanse 3-pin stekker of wat ik dan ook maar tegenkom.

• Rukapul
  • Laatst online: 22:27

Rukapul

Moderator General Chat
Omdat ik dit jaar naar dezelfde camping in AT ging had ik dit jaar de CEE verloopstekker thuisgelaten en een extra verlengsnoer meegenomen. Blijkt dat de camping de elektra vernieuwd had waardoor de verdeelkasten dichterbij stonden, maar wel met CEE ipv schuko 8)7

• KeRsTmAnNeKe

KeRsTmAnNeKe

Jeuh oud icon

Heb nu ook 2 campings met schuko, terwijl kabel CEE heeft... verloopje is dan wel handig

Vitality Discoshow

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Afgelopen jaren gecampeerd in Frankrijk, NL, Duitsland en Tsjechie en altijd CEE stekkers. Ik heb 2 CEE verlengsnoeren en in de tent een CEE stekkerdoos met normale stekkers.

Wel standaard een schuko naar CEE verloopstuk in de vouwwagen liggen maat die heb ik nog nooit gebruikt. Maar ach neemt inderdaad amper ruimte.

Snap eigenlijk ook niet dat er nog campings met Schuko aansluitingen zijn. CEE is imho veel beter geschikt voor buiten gebruik.

• Jazzper
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 23:37

Jazzper

BB4E^Guerilla

Afgelopen weken Frankrijk: 1x CEE, 2x Schuko. Vorig jaar niet anders. Op de 2e camping (de 1e met Schuko) gingen we vertrekken naar de 3e. Komen we daar: ook Schuko. Ik tegen vriendin: hee aan de kabel mist dat verloopje. Zij: Oh ik dacht dat dat bij de camping hoorde. Doh!

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Jeltel
Ik denk dat we voor een De Waard Lepelaar gaan (liefste blauw en na 2011 want iets hoger).

De Erdman Schmidt Giraffe is prachtig, maar toch niet helemaal.

Nu hebben we ook een bagagekar nodig.

Kortom dat wordt weer Marktplaats afstruinen.

• KeRsTmAnNeKe

KeRsTmAnNeKe

Jeuh oud icon

Lepelaar \o/
(Ben nu op pad in een 2001/2002 lepelaar)

Op zoek naar de Giraffe kwam ik dit nog tegen:
http://www.scatovanopstal...nt-conceptman-19-aug-2014

KeRsTmAnNeKe wijzigde deze reactie 20-08-2017 10:10 (60%)

Vitality Discoshow

• Jeltel
quote:
KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 10:06:
Lepelaar \o/

daarin wordt goed beschreven waarom ik geen tunneltent wil.

En de giraffe is misschien wel het mooiste voorbeeld van noktent:

https://tweakers.net/ext/f/g1WvMcXzJdOgKOHIsf6W5UoN/thumb.jpg

Blij dat ik hem een jaar heb uit mogen proberen. Maar uiteindelijk gaat functionaliteit toch boven uiterlijk. :'(

Jeltel wijzigde deze reactie 20-08-2017 10:27 (8%)

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

quote:
Lepelaar \o/

Mooi artikel haha. Ik heb inmiddels toch een tunneltent, maar wel van katoen en een zandkleur. Heb wel nagedacht over de Waard maar mijn wederhelft vond het niks.. |:(

 iPad gebruiker; Android telefoon ; luistert naar Sonos ; werkt met Windows op een Macbook ; geïnteresseerd in financiën en techniek ; spendeerd tijd aan nieuwbouw woning en hardopen + schopt ook tegen een bal

• Jeltel
quote:
frankwopereis schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 11:14:
[...]

Mooi artikel haha. Ik heb inmiddels toch een tunneltent, maar wel van katoen en een zandkleur. Heb wel nagedacht over de Waard maar mijn wederhelft vond het niks.. |:(
Ik moest mijn wederhelft aardig overtuigen om de giraffe te verkopen. Maar ze hoefde hem dan ook niet op te zetten en is geen 1.90+

• KeRsTmAnNeKe

KeRsTmAnNeKe

Jeuh oud icon

quote:
frankwopereis schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 11:14:
[...]

De Waard heeft ook tunneltenten :p

Ik vind het wel wat hebben, vorige camping stonden we ook met 3 de Waard tenten en alleen daardoor al wat aanspraak van de andere De Waard kampeerders.

Maar heb deze ook alleen maar omdat ik hem gekregen heb, anders had ik nog een lompe goedkope Obelink tunneltent... maar kans is wel groot dat als deze weg gaat er weer een andere komt

Vitality Discoshow

• Gonadan
  • Niet online
quote:
Lepelaar \o/

Briljant en zo waar. Ik heb dan zelf wel een tunneltent, maar wel 100% katoen, verbleekte zandkleur en staat retestrak. <3

• Valorian
Tip voor wie toevallig nog aan het shoppen wil dit weekend: bij Hendrik kampeerwereld + Outdorado is het het hele weekend 21% korting op alles (onder de noemer btw-vrij). Vooral Outdorado is van zichzelf al scherp geprijsd.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

quote:
emil_406 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 21:55:
Waarom vragen sommige campings afmetingen van je kampeermiddel? Ik had bij reservering opgegeven dat mijn tent 8x5 meter is. Wijzen ze me op de camping een plek toe van 7 bij 7 meter......

Gelukkig was er nog een andere plek vrij.
C: hoe groet is uw tent?
E: 8x5 m
C: "schrijft 40m2 op"

en 49m2 is groter, dus past die tent wel op die plek :p

• Toppe
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 17-09 17:29

Toppe

&#6374

Goedemorgen,

Afgelopen vakantie mijn oude tent verkocht (Vrijbuiter Pentamon 320) dus tijd voor een nieuwe... nu zit ik te twijfelen tussen merken en modellen.

De toppers:
De Waard Steenuil
Falco Havik 4600
Bardani Prestige 460

Over geen van alle kan je écht veel informatie vinden. Enigste goeie discussie over Bardani komt uit 2011 waarbij het lijkt alsof elk stiksel gewoon scheef is?

De Steenuil is verruit de grootste maar voor een gemiddelde camping in Frankrijk niet heel interessant, denk ik... de Falco tenten spreken mij wel aan, geen scheerlijnen nodig etc.

Zijn hier mensen die ervaringen hebben met een van deze specifieke tenten en zo ja, hor bevalt deze?

 MacBook Pro Retina 13" 2013  iPhone 5S  iPad Air 32gb Spacey Grey  Apple TV 3

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

quote:
Toppe schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:07:
Goedemorgen,

Afgelopen vakantie mijn oude tent verkocht (Vrijbuiter Pentamon 320) dus tijd voor een nieuwe... nu zit ik te twijfelen tussen merken en modellen.

De toppers:
De Waard Steenuil
Falco Havik 4600
Bardani Prestige 460

Over geen van alle kan je écht veel informatie vinden. Enigste goeie discussie over Bardani komt uit 2011 waarbij het lijkt alsof elk stiksel gewoon scheef is?

De Steenuil is verruit de grootste maar voor een gemiddelde camping in Frankrijk niet heel interessant, denk ik... de Falco tenten spreken mij wel aan, geen scheerlijnen nodig etc.

Zijn hier mensen die ervaringen hebben met een van deze specifieke tenten en zo ja, hor bevalt deze?
Kun je dat toelichten? hoezo moet een tent interessant zijn voor Frankrijk? 8)7
Denk je dat die tent op veel campings niet past?

• maartend
Mensen hier wel eens rotsharingen besteld op een hongkong-site? Zo ja, welke en hoe tevreden was je?

• L0we
  • Registratie: mei 2004
quote:
maartend schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 16:11:
Mensen hier wel eens rotsharingen besteld op een hongkong-site? Zo ja, welke en hoe tevreden was je?
Nope, ik heb er pas hier een aantal besteld:

https://www.kampeerdump.nl/tarzanpen-23cm.html

Voor die prijs vind ik het net zo prettig om ze snel in huis te hebben.

ANMD

• citruspers
quote:
maartend schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 16:11:
Niet precies wat je vraagt, maar met mijn titanium "haak" haringen van Aliexpress ben ik erg tevreden. Hebben mijn 2-persoonstentje prima staande gehouden bij windkracht 6 stoten over een bijna leeg weiland een paar weken terug.

• maartend
quote:
citruspers schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 17:14:
[...]

Niet precies wat je vraagt, maar met mijn titanium "haak" haringen van Aliexpress ben ik erg tevreden. Hebben mijn 2-persoonstentje prima staande gehouden bij windkracht 6 stoten over een bijna leeg weiland een paar weken terug.
Die heb ik ook. Zeer tevreden voor mijn 1 en 2 persoons tentjes. Maar durf er mijn Eureka pallazo niet aan te hangen.

• citruspers
Begrijpelijk, voor een zware tent zijn ze waarschijnlijk te dun. Maar mijn logica is dat als je titanium haringen (best wel een moeilijk metaal als ik het goed begrijp) goedkoop kan bewerken, een verzinkte stalen haring ook niet zo'n probleem moet zijn :+

• maartend
quote:
citruspers schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 17:32:
Begrijpelijk, voor een zware tent zijn ze waarschijnlijk te dun. Maar mijn logica is dat als je titanium haringen (best wel een moeilijk metaal als ik het goed begrijp) goedkoop kan bewerken, een verzinkte stalen haring ook niet zo'n probleem moet zijn :+
Dat is ook een beetje mijn gedachte. Maffe is, ik kan nix vinden.

edit ; en nu weg. Zal wel een typefout hebben gemaakt.

maartend wijzigde deze reactie 21-08-2017 17:34 (6%)

• Toppe

Toppe

&#6374

quote:
frankwopereis schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 15:53:
[...]

Kun je dat toelichten? hoezo moet een tent interessant zijn voor Frankrijk? 8)7
Denk je dat die tent op veel campings niet past?
Met die gedachte ging ik zojuist ook naar de kampeer winkel, en veel informatie ingewonnen.

Kort:
De waard, niet naar gekeken...

Bardani:
Te duur voor wat je krijgt, stiksels scheef, op sommige stukken 4x over elkaar heen, doek voelt voor mij niet lekker, nieuwe modellen hebben nog maar één zij ingang met luifel terwijl de prijs weer omhoog gaat etc.

En toen zag ik de Falco Havik 4600 en wij waren verliefd. Wat een beest van een tent, zeer groot (460x890), goede stevige kwaliteit. Groot voordeel is ook nog eens geen scheerlijnen. Ik ben kleurenblind en zie geen klap in het donker dus zal er niet meer over struikelen. Wel een gratis gaasdeur en bij gepraat:)

 MacBook Pro Retina 13" 2013  iPhone 5S  iPad Air 32gb Spacey Grey  Apple TV 3

• Pos2007
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online
We hebben een setje thermarest neoair geleend de afgelopen vakantie. Zijn zeer goed bevallen alleen ik kan er geen type naam op vinden. Er staat alleen maar op: thermarest NeoAir en ze zijn mintgroen en een jaar of 4 oud. Weet iemand met wel type dit matje overeenkomt van de huidige serie?

• Gonadan
  • Niet online
quote:
Toppe schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 18:56:
Bardani:
Te duur voor wat je krijgt, stiksels scheef, op sommige stukken 4x over elkaar heen, doek voelt voor mij niet lekker, nieuwe modellen hebben nog maar één zij ingang met luifel terwijl de prijs weer omhoog gaat etc.
Grappig. Ik heb juist een Bardani gekocht omdat die heel goed katoenen doek had een stukken meer kwaliteit dan andere merken tenzij je naar De Waard e.d ging kijken.
Dat was wel zo'n tien jaar geleden, dus kan het zijn dat het merk anders in de markt is gaan staan? :?

• maartend
quote:
Pos2007 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 18:56:
We hebben een setje thermarest neoair geleend de afgelopen vakantie. Zijn zeer goed bevallen alleen ik kan er geen type naam op vinden. Er staat alleen maar op: thermarest NeoAir en ze zijn mintgroen en een jaar of 4 oud. Weet iemand met wel type dit matje overeenkomt van de huidige serie?
Ja. De Thermoerest neoair. Ze blijven zo heten.

• Toppe

Toppe

&#6374

quote:
Gonadan schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 20:01:
[...]

Grappig. Ik heb juist een Bardani gekocht omdat die heel goed katoenen doek had een stukken meer kwaliteit dan andere merken tenzij je naar De Waard e.d ging kijken.
Dat was wel zo'n tien jaar geleden, dus kan het zijn dat het merk anders in de markt is gaan staan? :?
Tegenwoordig wordt alles (Bardani) in China genaaid om de kosten te drukken, volgens de man van de winkel ‘moet je daarom de schoondheids foutjes van het naaien voor lief nemen’ maar voor zoveel geld wil ik dat niet.

Blij dat die Falco gewoon in NL gemaakt wordt...

Volgend jaar toch een uitdaging in een VW UP! 8)7

• L0we
  • Registratie: mei 2004
quote:
maartend schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 20:29:
[...]

Ja. De Thermoerest neoair. Ze blijven zo heten.
Daar heb je weer een heel aantal varianten in. De trekker, camper, venture, voyager en XTherm... Wordt er niet bepaald makkelijker op :P
quote:
Pos2007 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 18:56:
Kijk eens bij de bever, of andere buitensport zaak, welke er het meest op lijkt. Vaak zie je dat wel snel genoeg. Zeker als je je budget in gedachten houdt, kan je vast wel een passende mat vinden.

ANMD

• maartend
Klopt, maar het blijft de neoair. enkel de inzetbaarheid is nu benoemd.

• Pos2007
  • Niet online
Ze lijken het meest op de venture, camper of trekker. Maar ik heb in een artikel of recensie net gelezen dat de 1e Neoair alleen Neoair heette en is opgevolgd door de Xlite qua eigenschappen. Die lijkt er echter niet meer op door de gebogen uiteinden.

Maartend bedankt voor je zeer bijdehandte antwoorden! 8)7

• maartend
quote:
Pos2007 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 23:43:
Ze lijken het meest op de venture, camper of trekker. Maar ik heb in een artikel of recensie net gelezen dat de 1e Neoair alleen Neoair heette en is opgevolgd door de Xlite qua eigenschappen. Die lijkt er echter niet meer op door de gebogen uiteinden.

Maartend bedankt voor je zeer bijdehandte antwoorden! 8)7
Sorry.

Maar het klopt wel wat je zegt. De neoair is nu gebogen, maar eigenlijk is de echte oude neoair met zelfde lage gewicht en vorm niet meer te verkrijgen. Voor de vorm kom je in een zwaardere versie terecht, wel meer issolatie. Voor gewicht kom je in die ronde terecht, maar gezien het feit dat wij er een hoeslaken omheen doen voor 2, dan past dat niet meer. Dus de zwaardere gekozen.

Maar ze zijn het geld wel waard en kraken niet.

maartend wijzigde deze reactie 21-08-2017 23:49 (3%)

• Refro
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 19-09 14:56
quote:
Toppe schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:07:
Goedemorgen,

De toppers:
De Waard Steenuil
Falco Havik 4600
Bardani Prestige 460

Deze tenten zijn echt heel erg groot en waren voor ons een maatje te groot. Waarom denk je dit formaat nodig te hebben? We hebben destijds gekeken naar de De Waard Bosuil, Falco Havik 4000 en een Eureka the grand btc.

De eureka viel snel af is gewoon minder solide is ook meer gebouwd om mee rond te trekken. De Bosuil en Havik ontlopen elkaar niet veel. Wij hebben uiteindelijk voor de Havik gekozen omdat het ontbreken van scheerlijnen ons iets praktischer met kinderen leek en ook de prijs was een paar honderd euro minder. De scheerlijnen ontbreken niet helemaal en bij harde wind ben je blij dat er toch nog 4 scheerlijnen aan de luifel zitten.

Na 3 jaar kamperen kan ik als enig nadeel de grootte van het pakket bedenken. Verder is het gewoon een hele stevige tent die vrij makkelijk op te zetten is. Dit jaar voor het eerst windkracht 8 erop gehad, het kraakt een beetje maar geeft verder helemaal niets mee.

In deze categorie kan de tunneltent van Karsten ook absoluut meedoen. Heb hem dit jaar voor het eerst in het wild gezien en het is absoluut een toptent. Voordeel kan zijn dat er meer opties voor de luifel zijn en aangezien deze in Nederland wordt geproduceerd er ook maatwerk geleverd kan worden.

De Waard wordt tegenwoordig in Tsjechië geproduceerd op zich geen ramp maar ik lees op het de waard forum wel heel geregeld dat er iets mis gaat. En als er iets mis gaat kun je lang wachten op de nieuwe onderdelen. Alhoewel Bax ook niet de snelste was met 2 maanden wachttijd voor een kleine reparatie van een nieuwe tent.
quote:
Toppe schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 21:06:
[...]
Blij dat die Falco gewoon in NL gemaakt wordt...
Helaas zitten daar ook af en toe schoonheidsfoutjes in. Wij hadden in onze nieuwe tent 1 stiksel bij het dat niet 100% netjes was en waar zelfs een stukje ontbrak. Is wel netjes opgelost met een stukje korting en een reparatie bon waar het netjes op omschreven staat, zodat we iets in handen hebben op het moment dat het een probleem zou worden.

Refro wijzigde deze reactie 22-08-2017 08:02 (9%)

• Toppe

Toppe

&#6374

quote:
Refro schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 07:58:
[...]

Deze tenten zijn echt heel erg groot en waren voor ons een maatje te groot. Waarom denk je dit formaat nodig te hebben? We hebben destijds gekeken naar de De Waard Bosuil, Falco Havik 4000 en een Eureka the grand btc.

De eureka viel snel af is gewoon minder solide is ook meer gebouwd om mee rond te trekken. De Bosuil en Havik ontlopen elkaar niet veel. Wij hebben uiteindelijk voor de Havik gekozen omdat het ontbreken van scheerlijnen ons iets praktischer met kinderen leek en ook de prijs was een paar honderd euro minder. De scheerlijnen ontbreken niet helemaal en bij harde wind ben je blij dat er toch nog 4 scheerlijnen aan de luifel zitten.

Na 3 jaar kamperen kan ik als enig nadeel de grootte van het pakket bedenken. Verder is het gewoon een hele stevige tent die vrij makkelijk op te zetten is. Dit jaar voor het eerst windkracht 8 erop gehad, het kraakt een beetje maar geeft verder helemaal niets mee.

In deze categorie kan de tunneltent van Karsten ook absoluut meedoen. Heb hem dit jaar voor het eerst in het wild gezien en het is absoluut een toptent. Voordeel kan zijn dat er meer opties voor de luifel zijn en aangezien deze in Nederland wordt geproduceerd er ook maatwerk geleverd kan worden.

De Waard wordt tegenwoordig in Tsjechië geproduceerd op zich geen ramp maar ik lees op het de waard forum wel heel geregeld dat er iets mis gaat. En als er iets mis gaat kun je lang wachten op de nieuwe onderdelen. Alhoewel Bax ook niet de snelste was met 2 maanden wachttijd voor een kleine reparatie van een nieuwe tent.

[...]

Helaas zitten daar ook af en toe schoonheidsfoutjes in. Wij hadden in onze nieuwe tent 1 stiksel bij het dat niet 100% netjes was en waar zelfs een stukje ontbrak. Is wel netjes opgelost met een stukje korting en een reparatie bon waar het netjes op omschreven staat, zodat we iets in handen hebben op het moment dat het een probleem zou worden.
Bax repareert alleen vanaf augustus tot december, hoe groot of klein de reparatie ook je (verder is de klantenservice bereikbaar tussen 16:00 & 18:00)

Mijn vrouw had als specifieke eis dat er 3 slaap cabines in de tent zouden zitten, dan kom je alsnog vrij snel op een 6 persoons tent uit. We hebben ook gekeken naar de 4000, maar ik had dat Wow gevoel niet wat ik bij de 4600 wél had.

Al met al denk ik een goede keus, begin januari ophalen en dan in elkaar gaan zetten!

• Pos2007
  • Niet online
quote:
maartend schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 23:48:
[...]

Sorry.

Maar het klopt wel wat je zegt. De neoair is nu gebogen, maar eigenlijk is de echte oude neoair met zelfde lage gewicht en vorm niet meer te verkrijgen. Voor de vorm kom je in een zwaardere versie terecht, wel meer issolatie. Voor gewicht kom je in die ronde terecht, maar gezien het feit dat wij er een hoeslaken omheen doen voor 2, dan past dat niet meer. Dus de zwaardere gekozen.

Maar ze zijn het geld wel waard en kraken niet.
Ja ze zijn duur maar er we hebben nu 4x een vrijbuiter outdoor solano 7. Er kunnen 4 van die thermarest Neoair in 1 verpakking van de Solano. Alleen daarom zou ik het al willen. We hebben de Neoair nu 3 weken kunnen testen en ze liggen ook beter. De ene maakte wel veel lawaai tijdens het draaien en de andere niet, als dit met de nieuwere versie is opgelost zou dat mooi zijn.

Ik denk dat de Neoair Camper dan het beste bij ons zou passen. Meestal naar Duitsland, Frankrijk of Oostenrijk te kamperen, incidenteel eens een nacht rond het vriespunt gehad maar niet vaak.

• Refro
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 19-09 14:56
quote:
Toppe schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 08:18:
[...]

Bax repareert alleen vanaf augustus tot december, hoe groot of klein de reparatie ook je (verder is de klantenservice bereikbaar tussen 16:00 & 18:00)
Dat zeggen ze wel ja. Wij hebben de tent in Januari 2014 gekocht en in maart voor het eerst opgezet. De fout geconstateerd en direct contact opgenomen. Ze waren het met me eens dat dit bij een nieuwe tent niet hoorde en stelde zelf voor een reparatie uit te voeren.

Ik snap dat ze de rest van het jaar druk zijn met de productie maar dan hadden ze een andere oplossing moeten voorstellen. Uiteindelijk heb ik vaak genoeg gebeld zodat ik de tent toch nog met hemelvaart kon gebruiken.
quote:
Mijn vrouw had als specifieke eis dat er 3 slaap cabines in de tent zouden zitten, dan kom je alsnog vrij snel op een 6 persoons tent uit. We hebben ook gekeken naar de 4000, maar ik had dat Wow gevoel niet wat ik bij de 4600 wél had.

Al met al denk ik een goede keus, begin januari ophalen en dan in elkaar gaan zetten!
Wij hadden graag 3 cabines gehad maar ben toch wel blij met het enigszins "kleine" kleine formaat. Dat geeft iets meer vrijheid in staanplaatsen en dan ben je niet altijd veroordeeld tussen de caravans te staan. Op camping Kogerstrand of hoeve de krekelberg had een grotere tent op de mooie plekken die we hadden echt niet gepast.

• Toppe

Toppe

&#6374

quote:
Refro schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 08:42:
[...]

Dat zeggen ze wel ja. Wij hebben de tent in Januari 2014 gekocht en in maart voor het eerst opgezet. De fout geconstateerd en direct contact opgenomen. Ze waren het met me eens dat dit bij een nieuwe tent niet hoorde en stelde zelf voor een reparatie uit te voeren.

Ik snap dat ze de rest van het jaar druk zijn met de productie maar dan hadden ze een andere oplossing moeten voorstellen. Uiteindelijk heb ik vaak genoeg gebeld zodat ik de tent toch nog met hemelvaart kon gebruiken.

[...]

Wij hadden graag 3 cabines gehad maar ben toch wel blij met het enigszins "kleine" kleine formaat. Dat geeft iets meer vrijheid in staanplaatsen en dan ben je niet altijd veroordeeld tussen de caravans te staan. Op camping Kogerstrand of hoeve de krekelberg had een grotere tent op de mooie plekken die we hadden echt niet gepast.
Ik maak me niet echt druk wat betreft de plekken, de tent is 890cm maar zonder de luifel is hij 200cm kleiner en past hij dus sowieso op elke plek.

Wij gaan altijd met meerdere kamperen, variërend van 4 tot 14 mensen dus bespreken wij sowieso altijd ruimere plekken. Bij elke reservering geef ik altijd de maten van de tenten en caravan door. Tot nu toe altijd 1 tent per plek gerekend, daardoor hadden een dit jaar een tent van 12 bij 7 kwijt gekund en dan alsnog genoeg zit ruimte overhouden _/-\o_

Kan niet wachten tot januari 8)7 8)7 8)7

• maartend
quote:
Pos2007 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 08:18:
[...]

Ja ze zijn duur maar er we hebben nu 4x een vrijbuiter outdoor solano 7. Er kunnen 4 van die thermarest Neoair in 1 verpakking van de Solano. Alleen daarom zou ik het al willen. We hebben de Neoair nu 3 weken kunnen testen en ze liggen ook beter. De ene maakte wel veel lawaai tijdens het draaien en de andere niet, als dit met de nieuwere versie is opgelost zou dat mooi zijn.
Eindelijk iemand die niet zeurt over dat ze duur zijn enzo maar kijkt naar de waarde.. Klopt idd, maar je krijgt er idd veel voor terug. Mijn lady heeft zware rugproblemen en kan sinds we de neoairs hebben gewoon weer 3 weken kamperen. was daarvoor een ramp.
1 tip ; koop geen 2 persoons, maar 2 1-persoons en doe daar een goedkope dekbedhoes omheen. Met een beetje naaiwerk past dat precies en dan heb je helemaal het idee dat je p een bed ligt en bij het oude model was dan ook het gekraak weg
Pagina: 1 ... 17 18 19 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*