[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 15 ... 277 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:10
@citruspers

Heel verhaal en pics over hangmatkamperen.

Vraagje dus.
Slaapt dat nog een beetje lekker? Lijkt me zo prut voor je rug.
Ik ben gewend op mijn thermarest te slapen in kleine tentjes, dus kan wel wat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:51

ThunderNet

Flits!

maartend schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 13:42:
@citruspers

Vraagje dus.
Ik ben gewend op mijn thermarest te slapen in kleine tentjes, dus kan wel wat hebben.
Zelf vind ik het wel prima slapen eigenlijk :) hangt er ook heel erg vanaf of je de boel mooi strak hebt staan en dus niet teveel doorhangt.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:05
Ik vind het heerlijk slapen, maar ben het niet met Thundernet eens. M.i. moet je JUIST een beetje slack in je hangmat hebben. Mijn hangmat heeft hiervoor een vaste ridgeline (touwtje tussen de twee eindpunten van je hangmat), zodat je ongeacht je ophanging altijd dezelfde hangmatvorm hebt.

@maartend
Wat jij zegt is trouwens een misvatting die veel mensen hebben w.b. slapen in een hangmat, dat je er als een banaan in ligt. Als je genoeg slack hebt (en een hangmat waar je goed in past) kun je overdwars er in liggen, waardoor je bijna recht ligt.

Voorbeeldje:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/85FEy2t.png

https://theultimatehang.c...hammocks-are-comfortable/

Een hangmat imho gewoon ontzettend comfortabel. Vrij zacht (zeker vergeleken met een dun matje op de grond), je hebt vrij veel posities hoe je kan liggen (uitgestrekt, feutushouding, links, rechts, hoger, lager) en je wiegt heel zachtjes heen en weer wat ik erg rustgevend vind.

[ Voor 17% gewijzigd door citruspers op 14-07-2017 14:34 ]

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
@citruspers

Thnx. Eerste aanschaf duur? Zou het wel eens willen proberen.
Slaapzak en dergelijke heb ik natuurlijk al.
Tarp heb ik ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• citruspers
Je kan het zo gek maken als je wil, maar als je al een tarp, slaapzak en matje hebt hoef je alleen maar een hangmat te kopen (en evt later een onderquilt voor meer comfort).

Ik ben erg tevreden met mijn extra lange dutchware met speciaal gekozen stof, whoopie slings, afstelbare ridgeline, treehuggers en haakjes, maar ik zie geen reden waarom je daarmee zou beginnen. In essentie doet een goedkope hangmat namelijk precies hetzelfde, en betaal je vooral voor gemak, gewicht en een beetje extra comfort.

Ik zie geen reden dat je niet met een hangmat van 2 a 3 tientjes kan beginnen om goedkoop te proberen of het wat voor je is: https://www.amazon.de/Nat...2&sr=8-1&keywords=hangmat

Zolang je parachutestof (voor het gewicht) en een grootte van 2.7+ x 1.4M (langer is beter als je 1.80 of langer bent) aanhoud zit je meestal wel goed. Ik verwacht niet dat de budgethangmatten het jaren lang uit zullen houden, maar zolang je niet hoger gaat hangen dan je bereid bent om naar beneden te vallen (altijd een goed idee) is het ergste wat kan gebeuren een blauwe kont :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
@citruspers

Dus ik kan dan ook zoiets eens uitproberen?

http://www.ebay.nl/itm/1-...vel-Camping-/172342548609

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:56
maartend schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 13:42:
@citruspers

Vraagje dus.
Mits je hangmat goed hangt en je er goed in ligt (diagonaal) is het niet prut voor je rug. Mensen met rugklachten pakken juist vaak naar de hangmat. Je hebt gewoon minder drukpunten als op een slaapmat/bed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Ik weet niet of ik een chinese ebay hangmat nou direct zou vertrouwen (en volgens mij krijg je er geen ophanging bij). Probeer die amazon link eens die ik heb geplakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
citruspers schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 15:26:
Ik weet niet of ik een chinese ebay hangmat nou direct zou vertrouwen (en volgens mij krijg je er geen ophanging bij). Probeer die amazon link eens die ik heb geplakt.
Keek ook naar je link. Maar omdat ik klim heb ik het hele ophangingssysteem. Maar ik ga nog eens serieus kijken.

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:28
Blegh... vandaag en morgen op een camping staan... *ril* omdat ik naar een specifieke winkel moet morgen en overmorgen een afspraak heb een paar honderd km verderop... valt helaas niet gunstiger te combineren.
Wat een drukte met gillende en krijsende kinderen... daarna weer lekker de bergen in. :P

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:13

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Je weet dat er speciale 50+ campings bestaan?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Le Puy en velay, wat een heerlijke plaats om doorheen te slenteren toch. Waar de Tour de France al niet goed voor is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:48

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ter bescherming voor 2 opblaasbare stoelen zijn wij op zoek naar 2x een 100x100cm grondzeil. Ik zoek mij alleen een ongeluk maar volgens mij is dit nergens te krijgen? Wat is jullie manier om dit te beschermen?

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:57

Wailing_Banshee

You're Next

NeFoRcE schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:31:
Ter bescherming voor 2 opblaasbare stoelen zijn wij op zoek naar 2x een 100x100cm grondzeil. Ik zoek mij alleen een ongeluk maar volgens mij is dit nergens te krijgen? Wat is jullie manier om dit te beschermen?
https://www.bol.com/nl/p/...tte-stip/9200000040853181

Het is maar een voorbeeld! Wij hebben zo'n kleed: stof van boven, waterdichte laag van onder. Werkt ideaal!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:28
Chaoss schreef op zondag 16 juli 2017 @ 20:44:
Je weet dat er speciale 50+ campings bestaan?
Ach, zo erg is het nou ook weer niet. Gisteren in het douche gebouw een zoontje dat aan zijn vader vraagt terwijl ze staan te douchen: papa, waar komen baby's vandaan?
Overal hoorde je andere Nederlanders moeite hebben hun lach in te houden.
En vanmorgen probeert iemand een caravan onder een boom door te krijgen en nu is de hoek linsvoor flink beschadigd.
Op een camping maak je nog wel eens wat mee.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 13:26:
[...]

Rode niet, dus ik heb geen koelkast nodig als ik ga kamperen. :D
Als het te heet word is rood iets koelen ook wel zo lekker trouwens.

Als je geen koelkast hebt is de nat wc papier methodd trouwens ideaal om je drankjes te koelen :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

MewBie schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 12:21:
[...]

Ach, zo erg is het nou ook weer niet. Gisteren in het douche gebouw een zoontje dat aan zijn vader vraagt terwijl ze staan te douchen: papa, waar komen baby's vandaan?
Overal hoorde je andere Nederlanders moeite hebben hun lach in te houden.
En vanmorgen probeert iemand een caravan onder een boom door te krijgen en nu is de hoek linsvoor flink beschadigd.
Op een camping maak je nog wel eens wat mee.
Campings met kinderen is niet erg, campings met kut kinderen wel. Als kinderen gewoon onder toeziend oog van pappa/mamma staat en ook nog luistert, kan het wel gezellig zijn. Als de ouders alles goed vinden wat de kinderen doen, ben ik heel snel weer weg.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:53
ToolkiT schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 00:48:
[...]

Als je geen koelkast hebt is de nat wc papier methodd trouwens ideaal om je drankjes te koelen :)
Natte theedoek werkt net zo goed en maakt niet zo'n troep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToolkiT schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 00:48:
[...]

Een bak met water werkt ook prima.
Wailing_Banshee schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 07:42:
[...]

Campings met kinderen is niet erg, campings met kut kinderen wel. Als kinderen gewoon onder toeziend oog van pappa/mamma staat en ook nog luistert, kan het wel gezellig zijn. Als de ouders alles goed vinden wat de kinderen doen, ben ik heel snel weer weg.
Dat soort campings ken ik wel. Heb ooit nog meegemaakt dat een meisje van een jaar of 13 zich prostitueerde op de camping. Was zelf toen ook rond die leeftijd, maar ik verbaasde me daar toen ook al over.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2017 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 08:54:
[...]

Een bak met water werkt ook prima.
een bak water heb ik nooit geprobeert, een beekje wel, dat werkt super..
het idee van een doek/wc papier is dat het water verdampt en dat de energie daarvoor word weggetrokken uit je drankje en dardoor koelt.. werkt verbazingwekkend goed :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
@maximiliaan_nl Een bak met water gaat wel maar je hebt daar een heel klein oppervlak dat verdampen kan, terwijl het oppervlak dat warmte uit de omgeving opneemt juist best groot is. Wat dat betreft winnen natte doeken het. Bergbeekjes zijn ultiem natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik geef mijn kinderen altijd de opdracht om ergens anders te spelen. Dan heb ik zelf rust en lopen die kids ergens anders lawaai te maken, ideaal O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
Chaoss schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 11:03:
Ik geef mijn kinderen altijd de opdracht om ergens anders te spelen. Dan heb ik zelf rust en lopen die kids ergens anders lawaai te maken, ideaal O-)
Het liefst ook bij mensen die zich aan kinderen irriteren >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

@Chaoss en @Luuk84 goede redenen waarom ouders met kinderen absoluut nooit naar de camping zouden mogen gaan! (ja, zonder kinderen :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Wat ik eerder al aangaf er zijn speciale campings voor bejaarden, klinkt alsof je daar wel aardig thuis past :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
Chaoss schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 11:34:
Wat ik eerder al aangaf er zijn speciale campings voor bejaarden, klinkt alsof je daar wel aardig thuis past :P
Ja of Omroep Max: We zijn er bijna :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Bacchus schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 10:52:
@maximiliaan_nl Een bak met water gaat wel maar je hebt daar een heel klein oppervlak dat verdampen kan, terwijl het oppervlak dat warmte uit de omgeving opneemt juist best groot is. Wat dat betreft winnen natte doeken het. Bergbeekjes zijn ultiem natuurlijk.
Ultieme oplossing schijnt te zijn (nog niet geprobeerd) twee terracotta potten, groot en klein, met daartussen het doek en zand (als wateropslag) en dan een deksel erop en de doek eromheen, maximaal oppervlakte en werkt in de volle zon. Google maar eens op cooling flowerpot. Gat in de grond zou ook kunnen werken icm een zak en een doek denk ik.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Chaoss schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 11:34:
Nah, daar moet je elke avond bingo spelen :D

Nee, de campings voor de actieve kampeerder. Zitten vaak bijna geen voorzieningen bij, dus niet interessant voor mensen met vervelende kinderen. Nu staan wij practisch nooit langer dan 2 dagen op één camping, dus als het ons niet bevalt, stappen we wel op en gaan we door.

En alleen bejaarden houden niet van kinderen? Ik kan gewoon slecht tegen herrie... Ik woon niet voor niets op het platteland van noord oost Groningen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Was ook niet serieus. Ik ken ook bejaarden (mijn schoonouders :P) die het liefst op een familie camping staan omdat ze juist genieten van kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:30

nwagenaar

God, root. What's the differen

Zo heb je niets gepland voor dit weekend en na een paar berichtjes Whatsapp heb je afgesproken om richting Luxemburg te gaan :+

Aangezien mijn medereiziger niet echt bekend is met kamperen en wat vooroordelen heeft, denk ik dat ik de 4 persoonstent mee neem met open tentingang voor wat meer comfort.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

@nwagenaar nee joh, gelijk het diepe in! Die kleine koepel met nauwe ingang :D

Wij gaan dit weekend ook even weg met de tent. Ben benieuwd hoe druk het is (we gaan in de zomer vakantie eigenlijk nooit weg...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

@Wailing_Banshee
Laat ik het even zo zeggen: deze persoon heeft alleen gekampeerd tijdens de beruchte kampeer-weken in de basisschool. Het was toen koud, nat en alles was ronduit ruk. Sindsdien zijn de vakanties gericht op zon, zee en all-in inclusive.

Dit is dus haar eerste keer dat ze weer gaat kamperen en gezien het onstuimige weer denk ik dat mijn driepersoons pop-up tent iets is voor de volgende keer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:46

Galois

1811 - 1832

Ik zie hier regelmatig goede tips voorbij komen, dus ik heb goede hoop dat ik die nu ook krijgen kan :)

We gaan volgende week richting de Picos de Europa (oostkant ervan), uiteraard kamperen. Nu is het plan om eerst een week (of 10 dagen) in Frankrijk te staan alvorens we doorreizen.

We willen dit jaar het gebied ten oosten van Bordeaux (Dordogne) aandoen, de omgeving van Saint-Emillion lijkt ons wel leuk om eens te bezoeken (wijngaarden en zo).

Onze (gezin met twee kinderen, 3 en 5 jaar oud) wensen voor een camping:
- (mooi) zwembad (eis)
- speeltoestellen voor kinderen
- dichtbij een dorpje, liefst op loopafstand om een terrasje te pakken, bakkertje, enz.

Liefst geen gigantische, commerciële, massale bedoeling...

Wat heb ik zelf gevonden:
* camping-saint-emilion.com, inderdaad, zo'n massale en bovendien erg dure camping, mooie ligging, maar valt hierom af
* vieuxchateau.fr, ziet er wel leuk uit, maar helaas is er in de buurt weinig te doen (geen leuke dorpjes ed) lijkt het.
* http://www.camping-residentiel-le-paradis.fr/index.htm, ziet er op zich wel leuk uit, weinig info over te vinden, ook ver van dorpje...

Maar heeft iemand de ultieme tip voor ons?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 08:00
Galois schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 17:29:
- (mooi) zwembad (eis)

[...]

Vanwege de forse kosten van een mooi zwembad kom je vrijwel altijd uit op een grote camping i.v.m. kritische massa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 16:46

Galois

1811 - 1832

Rukapul schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 17:40:
[...]

Vanwege de forse kosten van een mooi zwembad kom je vrijwel altijd uit op een grote camping i.v.m. kritische massa.
Klopt... de mooie kleinere (boeren)campings die we vroeger bezochten, die laten we helaas tegenwoordig links liggen. Zonder zwembad krijgen we ruzie met de kinderen... Je zit inderdaad al snel vast aan de wat grotere campings (maar er is een verschil tussen groot, grooooooot en groooooooooooooooooooot :) ).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Gisteren een nieuwe tent gescoord :) het is de Coleman Hayden 4 geworden, naar mijn idee goede mix tussen ruimte, gewicht en prijs.
Afbeeldingslocatie: https://www.coleman-shop.nl/media/catalog/product/cache/11/image/500x500/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/h/a/hayden_1_1.jpg

Wil voornamelijk tijdens m'n 3 weken Noorwegen/Zweden in hangmatje overnachten, maar als het écht shitweer is dan is een tentje met een beetje ruimte om te zitten wel fijn :) (of wanneer ik boven de boomgrens zit).

Zit nu alleen nog te kijken wat voor hangmat het wordt, ik heb nu een Ticket to the moon 1pers. maar ietsjes warmer (of een 2e hangmat) voor wat isolatie zou wel fijn zijn, evenals wat insectengaas.
Zowel de Amazonas Mosquito-Traveller Thermo als de DD Hammocks Frontline hangmat zijn wel interessant. Maar ook een 2 pers Ticket to the moon en een los muggennet kan interessante combi zijn (is flexibeler buiten kamperen om, voor gewoon chill met z'n 2en ergens te hangen ofzo).

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
Galois schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 17:44:
[...]

Klopt... de mooie kleinere (boeren)campings die we vroeger bezochten, die laten we helaas tegenwoordig links liggen. Zonder zwembad krijgen we ruzie met de kinderen... Je zit inderdaad al snel vast aan de wat grotere campings (maar er is een verschil tussen groot, grooooooot en groooooooooooooooooooot :) ).
Ruzie met de kinderen...? Ik hoop een grapje?
Maar goed: is een camping met beekje of meertje geen alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikislief
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:48
Nog twee nachtjes slapen en dan vertrekken we met de vouwwagen naar Spanje. Voor het eerst dat we met de kinderen zo ver weg gaan, ik hoop dat we die twee dagen heenreis overleven... Wel zin in, eerst vilanova daarna Alicante. Na drie weken weer naar huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
ThunderNet schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 19:17:
Gisteren een nieuwe tent gescoord :) het is de Coleman Hayden 4 geworden, naar mijn idee goede mix tussen ruimte, gewicht en prijs.
[afbeelding]

Wil voornamelijk tijdens m'n 3 weken Noorwegen/Zweden in hangmatje overnachten, maar als het écht shitweer is dan is een tentje met een beetje ruimte om te zitten wel fijn :) (of wanneer ik boven de boomgrens zit).

Zit nu alleen nog te kijken wat voor hangmat het wordt, ik heb nu een Ticket to the moon 1pers. maar ietsjes warmer (of een 2e hangmat) voor wat isolatie zou wel fijn zijn, evenals wat insectengaas.
Zowel de Amazonas Mosquito-Traveller Thermo als de DD Hammocks Frontline hangmat zijn wel interessant. Maar ook een 2 pers Ticket to the moon en een los muggennet kan interessante combi zijn (is flexibeler buiten kamperen om, voor gewoon chill met z'n 2en ergens te hangen ofzo).
Let er op dat DD hammocks vrij kort zijn voor kampeerhangmatten, zo uit mijn hoofd 2.7 meter voor de gewone modellen. De Frontline XL is 3 meter, afhankelijk van hoe lang je bent slaapt dat een stuk beter dan 2.7m (schouderkramp, pijn in je nek enz.).

Bron: heb zelf een DD Superlight en Dutchware 11' hangmat en met mijn 1.90m is dat qua comfort een wereld van verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

citruspers schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 22:05:
[...]

Let er op dat DD hammocks vrij kort zijn voor kampeerhangmatten, zo uit mijn hoofd 2.7 meter voor de gewone modellen. De Frontline XL is 3 meter, afhankelijk van hoe lang je bent slaapt dat een stuk beter dan 2.7m (schouderkramp, pijn in je nek enz.).

Bron: heb zelf een DD Superlight en Dutchware 11' hangmat en met mijn 1.90m is dat qua comfort een wereld van verschil.
1m90 hier. En in de ticket to the moon 1pers. kan ik prima slapen (al is die volgens mij iets langer). Wat me vooral tegenhoud is de prijs van het muggengaas van de ticket to the moon, anders zou ik daarvan de 2 pers. halen, dat samen met de 1 pers bied veel mogelijkheden lijkt me :)

Wat me ook een supergave lijkt is de Amok Draumr: YouTube: Amok Equipment - Draumr™ camping hammock (introduction) al is die wel extreeeeeem duur :X (in die prijscategorie lijkt me een tentsile aantrekkelijker)

[ Voor 3% gewijzigd door ThunderNet op 21-07-2017 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
60 euro voor een gaatjesnet is inderdaad wat overdreven. Ik heb zelf deze van DD hammocks, werkt perfect:

http://www.isurvive.nl/ep...s/63102780/Products/10024

(Voor mijn grotere hangmat heb ik een klein en licht imker netje voor over mijn hoofd, de rest zit toch onder een quilt)

Die TTTM hangmat van jou geeft trouwens de volgende lengte aan:

Lengte: 320cm
Liggedeelte: 290cm

Ik weet niet hoe ze dat precies meten, maar vziw zijn de maten die ik noemde van de stof van bij elkaar gebonden eind tot eind. Het enige wat ik wil zeggen is dat je je niet moet vergissen in die 20cm verschil. Omdat een hangmat spits toe loopt kun je in het bij elkaar gebonden einde niet dwars liggen en dat zorgt voor een erg krappe houding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

citruspers schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 22:39:
60 euro voor een gaatjesnet is inderdaad wat overdreven. Ik heb zelf deze van DD hammocks, werkt perfect:

(Voor mijn grotere hangmat heb ik een klein en licht imker netje voor over mijn hoofd, de rest zit toch onder een quilt)

Die TTTM hangmat van jou geeft trouwens de volgende lengte aan:

Lengte: 320cm
Liggedeelte: 290cm

Ik weet niet hoe ze dat precies meten, maar vziw zijn de maten die ik noemde van de stof van bij elkaar gebonden eind tot eind. Het enige wat ik wil zeggen is dat je je niet moet vergissen in die 20cm verschil. Omdat een hangmat spits toe loopt kun je in het bij elkaar gebonden einde niet dwars liggen en dat zorgt voor een erg krappe houding.
Ik heb 'm even snel doorgemeten, en van knoop tot knoop in de stof kom ik tot 2m97. De grote vraag is nu natuurlijk, zou de DD-net ook enigsinds netjes om de TTTM passen? Want moet zeggen dat ik tot nu toe erg tevreden ben erover. (2x gebruikt in Noorwegen en Zweden om in te kamperen, maar ook om te chillen tijdens dagtripjes).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• citruspers
Ik zie niet in waarom het qua lengte niet zou passen: het net is 270cm lang en je hangmat is (als je hangt) als het goed is wat korter dan dat omdat je in een boogje hangt.

Twijfelpuntje is of het net laag genoeg gaat om om de hele hangmat van rand tot rand te kunnen omvatten. Mocht je een keer in Zeist zijn mag je de mijne best wel even testen, genoeg bos hier op loopafstand :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Chaoss schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 11:03:
Op de een of andere manier lukt het mij om deze kinderen weer 'terug' te bezorgen, inclusief herrie voor hun eigen ouders.
Kijk, het is heel simpel: Onze kinderen maken geen herrie bij een ander, dus die van een ander ook niet bij mij. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
HerZon schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 13:54:
[...]
Kijk, het is heel simpel: Onze kinderen maken geen herrie bij een ander, dus die van een ander ook niet bij mij. O-)
Ik heb geen kids mee op vakantie, dus verwacht ik dat ook van een ander. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Zo, nu dan toch nog maar vrij genomen en een camping uitgezocht. Ergens in de Ardennen. Een grasveld met een sanitairhok en terrasje bij de receptie. Meer heb ik niet nodig, heb nu al zin in de rust.

Fietsen maar thuis laten, dat wordt daar helaas toch niets.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Gonadan schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 14:40:
Fietsen maar thuis laten, dat wordt daar helaas toch niets.
Nu ben ik geen fervent fietser en alles (ik heb wel een fiets, maar die heeft een lekke band, dus ja, dan houdt het op he :+ ), maar in de Ardennen kan je toch mooi fietsen lijkt me als dat je ding is, of mis ik iets? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
vosss schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 16:48:
Nu ben ik geen fervent fietser en alles (ik heb wel een fiets, maar die heeft een lekke band, dus ja, dan houdt het op he :+ ), maar in de Ardennen kan je toch mooi fietsen lijkt me als dat je ding is, of mis ik iets? :?
Een kleine voorop. Racefietsen kan daar wel, als je graag in het Wegmisbruikers topic wilt komen. Of mountainbiken, dat kan ook erg mooi. Maar gewoon een stukje fietsen meer de kleine in een zitje zie ik daar niet zitten. Alleen maar onoverzichtelijke wegen waar automobilisten minimaal 80 rijden. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
OK, slaapmatten vraag. Ik wil een echt goede slaapmat die eigenlijk altijd fijn is (ga met auto ;)).

De exped Megamats klinken goed, maar zijn niet goedkoop natuurlijk. Zijn ze de prijs ook waard? Of zijn er goedkopere alternatieven. Ik hoef niet bij min 10 te kamperen, maar rond het vriespunt zal vast eens gebeuren.

En heeft iemand ervaring met de exped verbinding set? Toch fijn om twee matjes aan elkaar te doen. Zo'n megamat duo zie ik niet zitten.

En wat is het verschil tussen de megamat LW en LXW? Edit: a, afmetingen. L is wel nodig, de extra breedte niet echt.

[ Voor 10% gewijzigd door Jelte op 22-07-2017 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZorbaR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:51
Vorig weekend voor de eerste keer sinds lang nog eens gekampeerd, op bivak in Oud-Heverlee. Was vooral de bedoeling om onze uitrusting te testen voor onze reis naar Noorwegen binnen 2 weken.

Alles was in orde en ik ben enorm verrast door het draagcomfort van mijn Osprey Atmos :-) Ook leuk dat de tenten tegenwoordig véél makkelijker op te zetten zijn dan vroeger.

Keep on running

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Exped of Thermarest Neoair. Elke cent waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:38
Jelte schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 20:13:
OK, slaapmatten vraag. Ik wil een echt goede slaapmat die eigenlijk altijd fijn is (ga met auto ;)).

De exped Megamats klinken goed, maar zijn niet goedkoop natuurlijk. Zijn ze de prijs ook waard? Of zijn er goedkopere alternatieven. Ik hoef niet bij min 10 te kamperen, maar rond het vriespunt zal vast eens gebeuren.

En heeft iemand ervaring met de exped verbinding set? Toch fijn om twee matjes aan elkaar te doen. Zo'n megamat duo zie ik niet zitten.

En wat is het verschil tussen de megamat LW en LXW? Edit: a, afmetingen. L is wel nodig, de extra breedte niet echt.
Exped is elke cent waard, heerlijke matten. De brede versie is wel fijn overigens, maar wel ietsjes extra gewicht. Geen punt als je niet backpacked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Laatst online: 15-09 16:50

Voor mij is de 9 LW perfect. Pakt en stuk kleiner in, die megamat is toch wel heel groot. Zelf voel het verschil in slapen niet echt. Voor mij heeft de megamat geen toegevoegde waarde.

Inmiddels gaat hij al ruim 5 jaar mee, zelfs met 11 plakkers na een confrontatie met 2 jonge katten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84

Ga vooral zelf even testen. De neoairs hebben horizontale luchtkamers en de expeditie verticaal (of andersom als je er anders naar kijkt :P) Dit ligt wel anders, vooral even zelf proberen. Beide zijn prima en kan je uitstekend op slapen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Luuk84 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 08:09:
[...]

Ga vooral zelf even testen. De neoairs hebben horizontale luchtkamers en de expeditie verticaal (of andersom als je er anders naar kijkt :P) Dit ligt wel anders, vooral even zelf proberen. Beide zijn prima en kan je uitstekend op slapen!
Dit dus. En wat al eerder wordt gezegd, kost wel wat, maar man wat zijn deze beide merken matjes goed.
Mijn vrouw met jarenlange rugproblemen kan weer 3 weken kamperen sinds wij (in ons geval) jaren geleden de eerste neoairs kochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Zo'n megamat ligt heerlijk merkte ik gisteren. Nu wil vriendinlief graag de duo halen, maar daar heb ik twee bezwaren op:
1. Als de mat precies hard genoeg is voor twee en er staat er één op, ligt de ander dan op de grond? Dat is wel zo bij het luchtbed wat we nu hebben...
2. Ze adviseren om opblaasbare matjes uitgerold te bewaren. Maar waar laat je zo'n duo? Ons bed heeft teveel pootjes :(

Kost wel een stuk minder dan twee losse megamatten. Twijfels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Jelte schreef op maandag 24 juli 2017 @ 07:11:
Zo'n megamat ligt heerlijk merkte ik gisteren. Nu wil vriendinlief graag de duo halen, maar daar heb ik twee bezwaren op:`
Toch maar eens naar gaan kijken dan als het zo populair is. Wij slapen nu op van die Thermarest Dreamtime dingen. Liggen ook erg lekker maar na anderhalve week vakantie begin je toch naar je eigen bed te verlangen. :P
1. Als de mat precies hard genoeg is voor twee en er staat er één op, ligt de ander dan op de grond? Dat is wel zo bij het luchtbed wat we nu hebben...
Persoonlijk zou ik het echt nooit voor twee willen doen. Je hebt meestal een verschil in gewicht tussen de twee personen waardoor hij hard genoeg moet zijn om de zwaarste niet tot de grond te laten zakken. Hierdoor zal hij voor de lichtste eigenlijk te hard zijn waardoor die er meer op ligt dan je normaal lekker zou vinden.
2. Ze adviseren om opblaasbare matjes uitgerold te bewaren. Maar waar laat je zo'n duo? Ons bed heeft teveel pootjes :(
Op zolder. Uitgerold bewaren geldt in principe voor alle matjes. Het compact oprollen is alleen voor transport, net als bij slaapzakken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 24 juli 2017 @ 10:41:
[...]

Toch maar eens naar gaan kijken dan als het zo populair is. Wij slapen nu op van die Thermarest Dreamtime dingen. Liggen ook erg lekker maar na anderhalve week vakantie begin je toch naar je eigen bed te verlangen. :P

[...]

Persoonlijk zou ik het echt nooit voor twee willen doen. Je hebt meestal een verschil in gewicht tussen de twee personen waardoor hij hard genoeg moet zijn om de zwaarste niet tot de grond te laten zakken. Hierdoor zal hij voor de lichtste eigenlijk te hard zijn waardoor die er meer op ligt dan je normaal lekker zou vinden.

[...]

Op zolder. Uitgerold bewaren geldt in principe voor alle matjes. Het compact oprollen is alleen voor transport, net als bij slaapzakken.
Daar zit ik dus ook mee. Misschien een proefliggen met twee personen...
En naar zolder is makkelijker gezegd dan gedaan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:47
Galois schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 17:29:
Ik zie hier regelmatig goede tips voorbij komen, dus ik heb goede hoop dat ik die nu ook krijgen kan :)

We gaan volgende week richting de Picos de Europa (oostkant ervan), uiteraard kamperen. Nu is het plan om eerst een week (of 10 dagen) in Frankrijk te staan alvorens we doorreizen.

We willen dit jaar het gebied ten oosten van Bordeaux (Dordogne) aandoen, de omgeving van Saint-Emillion lijkt ons wel leuk om eens te bezoeken (wijngaarden en zo).

Onze (gezin met twee kinderen, 3 en 5 jaar oud) wensen voor een camping:
- (mooi) zwembad (eis)
- speeltoestellen voor kinderen
- dichtbij een dorpje, liefst op loopafstand om een terrasje te pakken, bakkertje, enz.

Wat heb ik zelf gevonden:
* camping-saint-emilion.com, inderdaad, zo'n massale en bovendien erg dure camping, mooie ligging, maar valt hierom af
* vieuxchateau.fr, ziet er wel leuk uit, maar helaas is er in de buurt weinig te doen (geen leuke dorpjes ed) lijkt het.
* http://www.camping-residentiel-le-paradis.fr/index.htm, ziet er op zich wel leuk uit, weinig info over te vinden, ook ver van dorpje...

Maar heeft iemand de ultieme tip voor ons?
Wij zijn in 2010 in Bretenoux geweest, dat ligt 80 km van de plaats/Regio vandaan waar jij naartoe wil maar voldoet wel enkele eisen die jij stelt:
-Op loopafstand van dorp
-Zwembad
-Speelplaats
-Niet massaal

Wij hadden daar met 1 kind van 1,5 en van 1 jaar een sta-caravan gehuurd. Leuke plaatsjes in de omgeving. We zijn naar Rocamadour en Cahors geweest maar er is daar nog meer te doen.

https://www.anwbcamping.n...n/camping-la-bourgnatelle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Gonadan schreef op maandag 24 juli 2017 @ 10:41:
[...]
Hm, zou je dat ook zeggen voor niet-self-inflatables zoals de NeoAir? Mijn self-inflatables staan overigens gewoon opgeblazen op hun langste zijde tegen de muur in de berging. Naast een kast zouden ze ook op hun korte zijde kunnen staan, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Bacchus schreef op maandag 24 juli 2017 @ 12:57:
[...]

Hm, zou je dat ook zeggen voor niet-self-inflatables zoals de NeoAir? Mijn self-inflatables staan overigens gewoon opgeblazen op hun langste zijde tegen de muur in de berging. Naast een kast zouden ze ook op hun korte zijde kunnen staan, lijkt me.
Yup, maar staan is ook niet echt gewenst. Al komen we dan op het niveau van mierenneuken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Bacchus schreef op maandag 24 juli 2017 @ 12:57:
[...]

Wij hebben er 2, doen daar een dekbed hoes omheen zodat ze lekker bij elkaar blijven en ik ruim ze altijd opgerold in het hoesje op. Al jaren zo. Gaat perfetct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:23
Volgens mij moet je vooral matjes (en slaapzakken) uitrollen thuis waar materiaal in zit dat uitzet (dons, schuim) omdat anders dit materiaal zijn veerkrachtigheid verliest.

In een NeoAir matje zit geen schuim dus dat lijkt mij niet zo bezwaarlijk om opgerold te bewaren.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Laatst online: 14:48

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

LordSinclair schreef op maandag 24 juli 2017 @ 13:43:
Volgens mij moet je vooral matjes (en slaapzakken) uitrollen thuis waar materiaal in zit dat uitzet (dons, schuim) omdat anders dit materiaal zijn veerkrachtigheid verliest.

In een NeoAir matje zit geen schuim dus dat lijkt mij niet zo bezwaarlijk om opgerold te bewaren.
Zou dat zoveel uitmaken? Mijn schoonouders (en wij dan sinds kort) stoppen onze (winter)dekbedden in vacuumzakken. Scheelt een berg aan ruimte, en zo blijven ze dan een aantal maanden liggen

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
Ik heb mij laten vertellen dat dons daar beter tegen kan dan kunstvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
tja ik rol mijn Expeds (en daarvoor Therm-a-rest) ook altijd uit (ok ze zijn 1 x gevouwen met de ventielen open waardoor ze alsnog kunnen ademen), idem voor mijn donzen slaapzak welke ik altijd bewaar in de 'zak' die ik erbij kreeg (niet te verwarren met een compressiezak, ik bedoel dus zo'n los luchtig ding). Het schijnt toch echt een meerwaarde te hebben voor je spullen (zeker trouwens als je je matjes nog zelf opblaast (=vocht in de matjes)), maar zelf gebruik ik daar de schnozzlebag van exped voor)

[ Voor 6% gewijzigd door Hopjesvla79 op 24-07-2017 15:13 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Tja, je moet doen wat je bevalt. Feit is wel dat materiaal wat in een bepaalde vorm gedwongen wordt minder over tijd minder de neiging heeft om z'n originele of gewenste vorm aan te nemen.
Dat wil niet zeggen dat je matjes of slaapzakken meteen sloopt als je ze samen perst, maar het doet wel wat voor de duurzaamheid en snelheid van volzuigen.
Het is aan jezelf hoeveel waarde je daaraan hecht ten opzichte van opruimgemak. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

In de winter liggen onze thermarest matjes samen met de kussens van de tuinstoelen op een kast. In de zomer, als we mogelijk nog weg gaan, stoppen we ze wel in de hun zak, maar openen we wel het ventiel.

Net terug van een weekendje weg, prachtig weer, behalve vanmorgen, het werd pas om 6:00 uur droog. Uiteindelijk wel met droog weer kunnen inpakken en met open dak weer naar huis kunnen rijden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Zo, weer thuis na afgelopen weekend te hebben doorgebracht op Camping Alferweiher in Luxemburg.

Dit keer met m'n zus en voor haar was dit haar eerste kampeerervaring na de disastreuze ervaringen tijdens schoolkamp. Enorm goed weer gehad, enorm veel gezien en enorm veel plezier gehad.

Resultaat: ze wil binnenkort gaan kamperen met m'n zwager :+

Enige nadeel, waarom krijg je de tent niet meer in de zak zoals je hem eruit hebt gehaald! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Morgen komt de Megamat Duo binnen. Ben benieuwd :D
Dat wordt in ieder geval lekker slapen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:50
Ik ga dit topic maar eens volgen, we lopen al jaren met het idee rond om maar eens de vakanties in Europa te gaan uitvoeren ipv buiten Europa. Nu de kinderen dermate oud worden dat het financieel niet meer te verantwoorden is om te vliegen (hoogseizoen, en kinderen van 5 en 2 jaar oud), moet het er maar eens van komen. Dus volgend jaar kamperen, zonder ook maar iets aan spullen te hebben. Dus dat wordt nog een flinke ontdekkingsreis naar welke spullen we nodig gaan hebben.

Dus tzt gaan er wel vragen van mij komen vwb tent, stroom, koelkast, koken, stoelen, tafels, etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theuno
  • Laatst online: 15:06

Theuno

Da Devil Crew

citruspers schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 22:39:

Kijk, die ga ik ook maar eens scoren!
Afgelopen week in Denemarken geweest, en niet in mijn hangmat durven liggen vanwege de tijgermuggen die door 2 lagen kleding steken. ;(
En ik wou ook geen tekenhotel worden

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Er zit een scheurtje in de binnentent van onze Erdmann Schmidt - Giraffe. Waar in omgeving Nijmegen kan ik dat laten maken?
Of kan ik gewoon naar de lokale kleding reparatieaziaat gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Binnentent kan iedereen, desnoods zelf met een lapje stof, naald en garen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Rukapul schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 15:57:
Binnentent kan iedereen, desnoods zelf met een lapje stof, naald en garen.
Het zit midden boven in, waar heel veel naden bij elkaar komen (circustent). Er komt daar best wat kracht op. Dat laat ik dus liever repareren, door een atelier dat daarmee overweg kan.

[ Voor 6% gewijzigd door Jelte op 25-07-2017 16:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk84
Jelte schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 16:06:
[...]
Het zit midden boven in, waar heel veel naden bij elkaar komen (circustent). Er komt daar best wat kracht op. Dat laat ik dus liever repareren, door een atelier dat daarmee overweg kan.
Je zou ook nog een zeilmakerij kunnen proberen (ik weet niet of deze er zijn in omgeving Nijmegen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Luuk84 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 16:31:
[...]

Je zou ook nog een zeilmakerij kunnen proberen (ik weet niet of deze er zijn in omgeving Nijmegen).
Er zit iets in Arnhem zie ik. Een mailtje is zo geschreven :)
Ga ik doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:39

backupdevice

Boeh!

Zo, vakantie weer voorbij. Door omstandigheden moesten we eerder terug maar toch een paar mooie dagen in de Dordogne gehad.

Eerste keer met de Zeearend 6 op pad geweest, wat een tent ! :Y

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kxBiF8RyOpTfMjmv6PgwBTbw/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HvB1earT71reczxTf2xI6A1p/full.jpg

Veel bekijks gehad van andere tent gangers.

Van vrijdag op zaterdag in de nacht gereden wat top ging! Had 1 momentje wat op een mogelijk man met de hamer leek rond de klok van 5.00 maar een rode stier heeft die man weggejaagd. Precies 12 uur er over gedaan (924km) , niet harder als 110 gereden ivm met de bagagewagen. Gisterenmorgen rond 08.15 weer terug en precies 11.45 uur er over gereden.

Jammer dat we eerder terug moesten .... nu alweer zin in volgend jaar!

Mooi detail is dat die twee plooien er na de eerste bui die de tent te verduren kreeg weg waren. Ff de sjorbanden aantrekken en strak!

Voordelen Falco Zeearend vs Bardani.

Geen scheerlijnen meer. Alles met haringen en kleine sjorbanden waardoor afspannen een fluitje van een cent is.

Optionele inritsbare zij-vakken luifel.

Minder warm binnen en eerder kouder door ventilatie en ademend katoen. Echt vele malen beter.

[ Voor 54% gewijzigd door backupdevice op 26-07-2017 19:23 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
backupdevice schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 19:11:
Zo, vakantie weer voorbij. Door omstandigheden moesten we eerder terug maar toch een paar mooie dagen in de Dordogne gehad.

Eerste keer met de Zeearend 6 op pad geweest, wat een tent ! :Y

[afbeelding]

[afbeelding]

Veel bekijks gehad van andere tent gangers.

Van vrijdag op zaterdag in de nacht gereden wat top ging! Had 1 momentje wat op een mogelijk man met de hamer leek rond de klok van 5.00 maar een rode stier heeft die man weggejaagd. Precies 12 uur er over gedaan (924km) , niet harder als 110 gereden ivm met de bagagewagen. Gisterenmorgen rond 08.15 weer terug en precies 11.45 uur er over gereden.

Jammer dat we eerder terug moesten .... nu alweer zin in volgend jaar!

Mooi detail is dat die twee plooien er na de eerste bui die de tent te verduren kreeg weg waren. Ff de sjorbanden aantrekken en strak!

Voordelen Falco Zeearend vs Bardani.

Geen scheerlijnen meer. Alles met haringen en kleine sjorbanden waardoor afspannen een fluitje van een cent is.

Optionele inritsbare zij-vakken luifel.

Minder warm binnen en eerder kouder door ventilatie en ademend katoen. Echt vele malen beter.
Mooie tent hoor. Hij staat ook lekker strak. Ik rijd zelf ook altijd 's nachts en herken dat wel zo tussen 4 en 5 is ook mijn inkak-momentje. Dan is er ook geen hond op de weg, vrouw en kind slapen, pikdonker.

Uit interesse: Waarom voor een tent gekozen en niet bijvoorbeeld voor een vouwwagen, aangezien je toch met een bagagewagen rijdt? Of überhaupt nooit een vouwwagen overwogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
@backupdevice wij hebben nu ook een Bardani (Torino) en omdat wij wel scheerlijnen hebben heb je volgens mij meer ruimte nodig dan dat je een grotere tent hebt zónder scheerlijnen.
Wij gaan over 2 weken weg, waarschijnlijk ook naar de Dordogne. Waar stonden jullie ergens? Het gras ziet er erg groen uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:39

backupdevice

Boeh!

Rudolf schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 12:00:
[...]

Mooie tent hoor. Hij staat ook lekker strak. Ik rijd zelf ook altijd 's nachts en herken dat wel zo tussen 4 en 5 is ook mijn inkak-momentje. Dan is er ook geen hond op de weg, vrouw en kind slapen, pikdonker.

Uit interesse: Waarom voor een tent gekozen en niet bijvoorbeeld voor een vouwwagen, aangezien je toch met een bagagewagen rijdt? Of überhaupt nooit een vouwwagen overwogen?
Yep, wel een vouwwagen overwogen. Maar na het bekijken van meerdere modellen kwamen we er snel achter dat als je een beetje nieuw en net model wilt hebben je snel op de 4 a 5 K uitkomt. En dan blijft het in onze ogen een tent met een bed. Nu zijn we 2.5K kwijt voor deze NIEUWE tent met alle acc. die we nodig hadden.
wmeester schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 13:09:
@backupdevice wij hebben nu ook een Bardani (Torino) en omdat wij wel scheerlijnen hebben heb je volgens mij meer ruimte nodig dan dat je een grotere tent hebt zónder scheerlijnen.
Wij gaan over 2 weken weg, waarschijnlijk ook naar de Dordogne. Waar stonden jullie ergens? Het gras ziet er erg groen uit...
We stonden in Eymouthiers . Dordogne is groen vanwege het weer he. Mooie dagen en slechte dagen. Wij hadden ongeveer 5 a 6 dagen super weer en 4 dagen minder, met overdag bewolking met 21-22 graden en snachts regen.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 11:39

mutsje

Certified Prutser

Zo weer terug en tent is weer droog ingepakt. De de waard vergrote zilvermeeuw die we vorig jaar tweedehands gekocht hadden heeft meerdere rukwinden en hoosbuien overleeft en wij zijn er heel erg content mee. Vandaag nog even in de straat opgezet omdat we er geen plastic zeil onder hadden gedaan. Die fout maken we niet nog een keer dus :) Nu op zoek naar een goede koelbox van rond de 200 euro. Ik zie er veel op MP van electrolux maar zijn die nog goed? Iemand daar ervaring mee. Voordeel je zit rond de 100 euro 12/220 Volt en gas. Nadeel geen garantie als ding naar de knoppen gaat. Verder gaan we andere stoelen kopen , huidige nemen wegens neksteun toch bere veel lucht in beslag. Onwijs veel leuke dingen gezien in de ijfel en veel mensen kwamen toch even kijkje nemen, er stonden op den duur 2 de waards en een vrijbuiter look like de waard tent.
Setup van de tent op camping Der Hammer. We kregen twee plekken voor prijs van een omdat we aanhanger bij ons hadden :) wel klasse. Zeer nette camping met aardige beheerders.
Afbeeldingslocatie: http://www.datacrash.net/media/tent/dewaardvergrotezilvermeeuw.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door mutsje op 29-07-2017 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ja, kampeer aanhangwagens. Waar haal je die niet al te duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon99
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 11-09 18:41
Marktplaats, Heb zelf eentje van het merk Rieske. Ze kosten rond de 500 euro voor een goede.

[ Voor 30% gewijzigd door Simon99 op 29-07-2017 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Jelte schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 17:38:
Ja, kampeer aanhangwagens. Waar haal je die niet al te duur?
Deze heb ik via marktplaats gekocht inderdaad. Nieuw is het erg duur 570 eur. Kunnen ook nog vier fietsendragers bovenop. Ga nog uitbreiding erop maken van betonplex zodat gasfles op de dissel kan :)

[ Voor 21% gewijzigd door mutsje op 29-07-2017 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
mutsje schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 13:30:
Nu op zoek naar een goede koelbox van rond de 200 euro. Ik zie er veel op MP van electrolux maar zijn die nog goed? Iemand daar ervaring mee. Voordeel je zit rond de 100 euro 12/220 Volt en gas. Nadeel geen garantie als ding naar de knoppen gaat.
Die electrolux koelkasten zijn goede dingen hoor. De apparaten die op gas 220/12 volt werken zijn zgn absorbsie koelkasten. Daar kan weinig mee mis. Op gas werken deze meestal beter dan op elektra. Ik heb ze wel gehad die matig functioneerde maar daar zat de 'schoorsteen' verstopt. Als verkopers die werkend kunnen laten zien is er niet veel stuk aan te maken. Er zitten geen bewegende onderdelen in. Soms is de piezo elektrisch ontsteking stuk. Dan kun je altijd nog met een lucifer aansteken.

Ik ben overigens overgestapt op een compressor koelkast omdat wij toch altijd elektra hebben en een compressor koelbox gewoon beter koelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Dank voor de input, wij zitten inderdaad erover te denken om een nieuwe mobicool te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pnnnkk
  • Laatst online: 12:57
Wij hebben toevallig net deze koelbox besteld. Groot genoeg voor ons en thermo-elektrisch is voor ons voldoende

https://www.tentcenter.nl...7/mobicool-v26-ac-dc.html

[ Voor 27% gewijzigd door Pnnnkk op 30-07-2017 16:32 . Reden: Link vergeten :| ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Pnnnkk schreef op zondag 30 juli 2017 @ 16:31:
Wij hebben toevallig net deze koelbox besteld. Groot genoeg voor ons en thermo-elektrisch is voor ons voldoende

https://www.tentcenter.nl...7/mobicool-v26-ac-dc.html
Ze zeggen ze tot 18 graden koeler, dus met 35 graden buiten (in de tent vaak nog warmer..) haal ie de 17 graden (zachte boter...) Zal ik persoonlijk niet zo heel fijn vinden. (zeer zeker omdat je voor die prijs een camping koelkast op marktplaats kan vinden. (tipje in het begin, gooi er een paar van die koelelementen in, dan koelt ie wat sneller en voordat je vertrekt die dingen die je koel wilt hebben alvast thuis voor koelen)

PS, met dat AC/DC moest ik hier aan denken...
YouTube: AC/DC - Thunderstruck (Official Video)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Als je 220v op je eindbestemming hebt is dit de betere B40 DC/AC van Mobicool. Die kan op 220 echt koud en het peltier element is voldoende voor onderweg als je het spul er koud instopt. Absorptie is de andere middenweg maar vreet stroom dus mobiel alleen op gas bruikbaar.

Edit het beste blijft een weaco compressor op 12v maar dat valt ruim buiten budget.

[ Voor 13% gewijzigd door franssie op 30-07-2017 17:44 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

franssie schreef op zondag 30 juli 2017 @ 17:42:
Als je 220v op je eindbestemming hebt is dit de betere B40 DC/AC van Mobicool. Die kan op 220 echt koud en het peltier element is voldoende voor onderweg als je het spul er koud instopt. Absorptie is de andere middenweg maar vreet stroom dus mobiel alleen op gas bruikbaar.

Edit het beste blijft een weaco compressor op 12v maar dat valt ruim buiten budget.
De weaco compressor is met 300 euro inderdaad erg aan de prijs. Ik ga sowieso nog een bak erbij opzetten op de aanhanger dus wij gaan denk ik de mobicool B40 kopen. Ik kan een 12 volt aansluiting in de aanhanger inbouwen :) dus blijft het ook nog koel onderweg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pnnnkk
  • Laatst online: 12:57
Vorkie schreef op zondag 30 juli 2017 @ 17:04:
[...]

Ze zeggen ze tot 18 graden koeler, dus met 35 graden buiten (in de tent vaak nog warmer..) haal ie de 17 graden (zachte boter...) Zal ik persoonlijk niet zo heel fijn vinden. (zeer zeker omdat je voor die prijs een camping koelkast op marktplaats kan vinden. (tipje in het begin, gooi er een paar van die koelelementen in, dan koelt ie wat sneller en voordat je vertrekt die dingen die je koel wilt hebben alvast thuis voor koelen)

PS, met dat AC/DC moest ik hier aan denken...
YouTube: AC/DC - Thunderstruck (Official Video)
Ja klopt maar is een bewuste keuze. Met die temperaturen maken we toch dat we weg zijn. En budget speelt natuurlijk ook een rol. Onderweg is t belangrijkst sowieso, koud drinken halen we wel aan de bar ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Pnnnkk op 30-07-2017 19:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
Deze Nederlander kwamen wij voorbij op de autobahn 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1ssoxNCFT3nzOrEoJwqYDWeZ/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 17:29
Nadeel van een compressorkoelkast is natuurlijk wel het geluid. Ik wil zo'n ding niet in de buurt van mijn bed hebben staan. Een absorptiekoelkast is volledig geruisloos.

Maar in die De Waard tent hoeft dat ding vast niet naast je hoofdkussen te staan, dus dat scheelt. :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 13:55
mutsje schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 19:43:
[...]

Deze heb ik via marktplaats gekocht inderdaad. Nieuw is het erg duur 570 eur. Kunnen ook nog vier fietsendragers bovenop. Ga nog uitbreiding erop maken van betonplex zodat gasfles op de dissel kan :)
Ik kwam er 2 jaar geleden tijdens mijn zoektocht naar een kampeeraanhanger achter dat een nieuwe aanhanger met huif voor mij de beste optie was. Enorm ruim en nog geen € 600,- voor een nieuwe.

Afbeeldingslocatie: https://images7.images-speurders.nl/images/16/1672/167204127_1_big.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

^ scherpe prijs! Geen oplooprem. Merk je dat?

En ik wil het niet over koelkasten hebben... Onze sleurhut heeft een, tot voor kort goed werkende, absorptieinbouwkoelkast van Electrolux die op 220/12/gas kan. De 220 heeft het ineens begeven dus ben nu op gas. Na vakantie repareren maar. Schijnt vier uur werk en 100 euro te zijn. Ik ben alleen geen fan van gas 24/7 laten branden waar we slapen. Ook omdat gas al jaren niet was gebruikt. Eerste uren stonk het onwijs naar verbrand stof ;)

Nu dus overdag gas en 's nachts koelelementen (klassiek!) en uit.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Rukapul schreef op zondag 30 juli 2017 @ 21:24:
Deze Nederlander kwamen wij voorbij op de autobahn 8)7
[afbeelding]
lol, ik mis de wasmachine nog die ernaast kan staan.

(En voor wie echt bang is dat hij niet genoeg bier koud kan zetten, op veel campings kun je zo'n koelkast gewoon huren.)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:29
Die kleinere aanhangertjes zullen ook geen oplooprem hebben...

Heb die Mobicool B40, maar voor mijn gevoel weinig last van geluid met dat ding in de tent. Heb ook nog een koelbox met actieve koeling in het deksel... maar daar zat een klein fannetje in, daar had ik veel meer last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 30 juli 2017 @ 22:20:
Die kleinere aanhangertjes zullen ook geen oplooprem hebben...
Dat maakt ze dan ook weer een stuk goedkoper en minder onderhoudsgevoelig. En het zijn maar kleine bakjes, zolang je ze niet vol stort met zand zal het gewicht niet zo'n issue zijn dat een beetje auto het niet meer kan remmen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 13:55
Ankona schreef op zondag 30 juli 2017 @ 22:23:
[...]

Dat maakt ze dan ook weer een stuk goedkoper en minder onderhoudsgevoelig. En het zijn maar kleine bakjes, zolang je ze niet vol stort met zand zal het gewicht niet zo'n issue zijn dat een beetje auto het niet meer kan remmen.
Volgens de papieren mag ik ik 550 kilo aan gewicht laden. De aanhanger zal zelf wel 200 kilo wegen. Tezamen 750 kilo dus.

Ik prop hem redelijk vol tijdens de vakantieritten, maar je merkt amper dat er wat achter de auto hangt. En tijdens de vakantie heb je een heerlijke ruime opbergplek voor spullen die je niet elk moment nodig bent. Dat scheelt enorm veel rommel in de tent.

Ik gebruik de aanhanger in principe ook alleen voor vakanties. Dus ik hem hem altijd vertrekklaar staan. Als we weg willen hoeven we alleen de kleren nog maar in de auto te zetten.
Pagina: 1 ... 15 ... 277 Laatste