[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 14 ... 277 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ik bedoel je stekker aan de trekhaak kant ;)

zo'n ding
Afbeeldingslocatie: https://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/oldschoolracers/image/cache/full/dbb50f19a3bff168100b67e6e06ae1215337521a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 16:39

backupdevice

Boeh!

Leipo schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 15:21:
ik bedoel je stekker aan de trekhaak kant ;)

zo'n ding
[afbeelding]
Ik ook :)

Maar dan deze

Afbeeldingslocatie: https://marksaanhangerwereld.nl/Images/Products/Normal/ad028a598aadfaf86678bb9b8bce22016e0ab668.jpg

Voor de duidelijkheid. Het probleem zit aan de bagagewagen kant en niet de auto. Dit heb ik uitgesloten door de bagagewagen op mijn leaseauto aan te sluiten en daar was exact hetzelde probleem.

Ik heb zelf al 3 x de kabels opnieuw in de stekker aangesloten via schema maar het probleem blijft. Grote kans dat het door mij komt hoor want alles wat me mij en schoevendraaiers te maken heeft is geen match :/

[ Voor 30% gewijzigd door backupdevice op 05-07-2017 15:31 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:25

-tom-562

Oliesjeik

backupdevice schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 13:25:
Mmm zag dat ik op de bagage wagen toch een storing heb op de lampen links achter. Lampje vervangen, kabels opnieuw aangesloten maar steeds als ik de achterlichten aanheb en dan de knipperichten aanzet dan gaan ze beide knipperen, en mijn remlicht doet het niet. Op mijn lease auto aangesloten en dan geeft de auto een storing op links knipperen. Dus het zit in/op de bagagewagen. Waarschijnlijk vocht doordat het glas kapot was.

Dus morgen maar naar de leverancier om de kabelboom na te lopen en te herstellen. Kan hij meteen ff de lagers checken.

Ben van de tripple checks hierzo...
Dat soort dingen klinkt echt typisch als een slecht contact/slechte massa :P Wat vaak helpt is beide stekkers even insprayen met contactspray (en bij gebrek aan contactspray: WD40), stekker in je auto steken en een paar keer heen en weer halen/frotten/draaien :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

-tom-562 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 15:50:
[...]

Dat soort dingen klinkt echt typisch als een slecht contact/slechte massa :P Wat vaak helpt is beide stekkers even insprayen met contactspray (en bij gebrek aan contactspray: WD40), stekker in je auto steken en een paar keer heen en weer halen/frotten/draaien :P
Maak me daarover ook niet zo druk. Ben meer nieuwsgierig hoe de staat van de lagers zijn :)

Damn, op een of andere manier zie ik alleen maar beren op de weg naar de Dordogne.... moet ff mijn zen terug vinden. :/

[ Voor 11% gewijzigd door backupdevice op 05-07-2017 16:16 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Zo lang je de Dordogne niet per ongeluk voorbijrijdt en in de pyreneën terecht komt zou het met beren op de weg wel mee moeten vallen :P
Afbeeldingslocatie: http://ec.europa.eu/environment/nature/conservation/species/carnivores/images/bear_stor.jpg

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Chaoss schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 14:02:
Detecteert je BC een defect lampje aan je aanhanger dan? moet zeggen dat wij de verlichting van de vouwwagen wel elke keer checken. Maar goed die gebruiken we maar 2x per jaar :+
Ja! Ik weet uit ervaring dat hij dat ook prima weet aan te geven.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:57

Wailing_Banshee

You're Next

backupdevice schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 16:15:
[...]

Maak me daarover ook niet zo druk. Ben meer nieuwsgierig hoe de staat van de lagers zijn :)

Damn, op een of andere manier zie ik alleen maar beren op de weg naar de Dordogne.... moet ff mijn zen terug vinden. :/
Zet dit gewoon standaard op je vakantie voorbereidingslijstje en dan hoef je je er niet druk om te maken want het is gewoon :p

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:53
Orion84 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 16:46:
Zo lang je de Dordogne niet per ongeluk voorbijrijdt en in de pyreneën terecht komt zou het met beren op de weg wel mee moeten vallen :P
[afbeelding]
Damn, ook in Picos de Europa, waar wij o.a. heengaan dit jaar. Gezellig! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Wailing_Banshee schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 08:15:
[...]

Zet dit gewoon standaard op je vakantie voorbereidingslijstje en dan hoef je je er niet druk om te maken want het is gewoon :p
Goede nieuws is dat de lagers in orde zijn, hoera! De verlichting daarintegen is nog niet gefixed, waarschijnlijk een massa foutje maar daar ging de man even op zijn gemak naar kijken. Ook de verlichting is fixed. 8)

Alles gedaan wat er gedaan moet worden aan het materiaal is gedaan. Volgende week rond deze tijd langzaam beginnen de spullen in de bagagewagen te laden.

[ Voor 33% gewijzigd door backupdevice op 06-07-2017 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:21
Bacchus schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 10:25:
[...]

Damn, ook in Picos de Europa, waar wij o.a. heengaan dit jaar. Gezellig! >:)
Geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

backupdevice schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 12:29:
[...]

Goede nieuws is dat de lagers in orde zijn, hoera! De verlichting daarintegen is nog niet gefixed, waarschijnlijk een massa foutje maar daar ging de man even op zijn gemak naar kijken. Ook de verlichting is fixed. 8)

Alles gedaan wat er gedaan moet worden aan het materiaal is gedaan. Volgende week rond deze tijd langzaam beginnen de spullen in de bagagewagen te laden.
Zie je wel, stress om niets!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Spreekt daar ervaring? (Picos dan, beren hoop ik niet.) Ik ben altijd in voor goede tips. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Bacchus schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 21:46:
[...]

Spreekt daar ervaring? (Picos dan, beren hoop ik niet.) Ik ben altijd in voor goede tips. O-)
Dat stuk Pyreneeën heb ik een trektocht gehouden. Echt geweldig. Jammergoenoeg en gelukkig genoeg geen beren gezien. Maar wel intrigerend dat ze daar weer leven. jaren geleden zat ik in de Vogezen toen daar de wolven werden gesignaleerd. Slaap je toch wel een paar dagen anders in het wild en buiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

maartend schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 22:32:
[...]

Dat stuk Pyreneeën heb ik een trektocht gehouden. Echt geweldig. Jammergoenoeg en gelukkig genoeg geen beren gezien. Maar wel intrigerend dat ze daar weer leven. jaren geleden zat ik in de Vogezen toen daar de wolven werden gesignaleerd. Slaap je toch wel een paar dagen anders in het wild en buiten.
Wij hebben in Slowakije meegemaakt op een camping dat daar hoge hekken omheen stonden en 's nachts ging de poort dicht (en dat was niet een simpele slagboom!) Er hing bij de receptie ook een briefje dat je 's nachts beter niet buiten het campeerterrein kon gaan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Ach, dat heb je ook op de Veluwe, al zijn de wilde zwijnen niet zo'n springen of klimmers, dus zal het hek wat lager zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:56
Bacchus schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 08:05:
Ach, dat heb je ook op de Veluwe, al zijn de wilde zwijnen niet zo'n springen of klimmers, dus zal het hek wat lager zijn.
Dat is eerder omdat ze het mooie pasgemaaide gazonnetje omwoelen als wat anders hoor ;) Niet gezegd dat wilde zwijnen niet gevaarlijk kunnen zijn, in tegendeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:51
Vorige zomer in Canada gekampeerd, ook op niet campings, je zit dan echt en bear-country. Er zijn gewoon wat regels die je in acht moet nemen en dan valt het risico ook wel mee. Zolang beren geen eten van of via mensen krijgen zoeken ze de mensen ook niet echt op.

- Eten niet in je tent bewaren (liefst in een beerkluis, in je auto).
- Geen etensresten laten slingeren, dus ook het afwaswater ver van je tent weggooien.
- Niet naast je tent gaan tanden poetsen en/of pissen.
- Als je gaat wandelen liefst in groepjes van minimaal 4, maar maak geluid, laat weten dat je er aan komt, dan gaan ze aan de kant en krijg je geen schikreacties.
- Als je ze dan toch tegen komt, maak je groot, kijk ze niet aan, maak veel herrie, maar ren niet weg. Loop rustig van de beer weg en verlies ze niet uit het oog.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:01
LordSinclair schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 08:40:
Vorige zomer in Canada gekampeerd, ook op niet campings, je zit dan echt en bear-country. Er zijn gewoon wat regels die je in acht moet nemen en dan valt het risico ook wel mee. Zolang beren geen eten van of via mensen krijgen zoeken ze de mensen ook niet echt op.

- Eten niet in je tent bewaren (in je auto).
...
Apart, in Yosemite NP wordt toch echt gewaarschuwd om ook juist niets in de auto te bewaren. ze hebben zelfs een mooi display met wat er gebeurd als je het wel doet:

Afbeeldingslocatie: https://www.kcet.org/sites/kl/files/atoms/article_atoms/www.kcet.org/socal/socal_wanderer/yosemite-bear-problem.jpeg

Idem ook met tandpasta, schijnbaar zijn ze daar ook gek op: dus ook niet in je tet bewaren, helemaal niets.

In Yosemite had je wel nog het voordeel dat je van de berenkluizen had om je spullen in op te bergen..Ok geen beer komt er in, maar de muizen vreten ondertussen wel alles op _O-

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:51
Hopjesvla79 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 08:49:
[...]

Apart, in Yosemite NP wordt toch echt gewaarschuwd om ook juist niets in de auto te bewaren. ze hebben zelfs een mooi display met wat er gebeurd als je het wel doet:

[afbeelding]

Idem ook met tandpasta, schijnbaar zijn ze daar ook gek op: dus ook niet in je tet bewaren, helemaal niets.

In Yosemite had je wel nog het voordeel dat je van de berenkluizen had om je spullen in op te bergen..Ok geen beer komt er in, maar de muizen vreten ondertussen wel alles op _O-
Klopt, je kan beter zo'n berenkluis gebruiken als deze aanwezig is. Als die er niet is dan nog steeds het eten niet in je tent bewaren of ergens waar ze er makkelijk bij kunnen :)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:01
Zeker, maar auto is dus wellicht niet het beste idee..

Interessant artikeltje van REI (de zeg maar USA Bever)

https://www.rei.com/learn...king-in-bear-country.html

[ Voor 54% gewijzigd door Hopjesvla79 op 07-07-2017 09:05 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
Heeft iemand nog een goede tip voor een leuke camping op max 9 uur rijden vanuit Utrecht?

- aan of nabij zwemwater (meer/ rivier)
- geschikt voor mijn kinderen van 16/14
- met georganiseerde of spontane sport activiteiten (voetbal/ volley)
- stroom aansluiting
- liefst een beetje rustiek gelegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Chaoss schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 08:33:
Zaterdag over 2 weken vertrekken we naar camping Chvalsiny in Tsjechië *O* Toen ik boekte leek het nog zover weg maar dat gaat toch altijd sneller dan je denkt. Lijstje met poi's is gemaakt, laatste aankopen zijn gedaan.

Op de heenweg overnachten we net voorbij Leipzig op 600km in een hotelletje, volgende dag nog 400km afleggen, dus we doen lekker rustig aan.
Aha, de schuldig dat wij niet konden reserveren meldt zich. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:42

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ja zitten ze vol? :+

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online
Volgens de afdeling 'vakantie boekingen' (mijn echtgenote) moesten we op zoek naar iets anders omdat het vol was.

Nu begrijp ik dat geluk soms in een klein hoekje zit... 8) >> het was om te voorkomen dat er een off-line Tweakers clubje ontstaat. :P

[ Voor 21% gewijzigd door HerZon op 08-07-2017 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:26

franssie

Save the albatross

Bigfoot schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:56:
Heeft iemand nog een goede tip voor een leuke camping op max 9 uur rijden vanuit Utrecht?

- stroom aansluiting
De gemiddelde gemeente camping in Frankrijk heeft dat wel als je selecteert op rivier/beek. Wij zoeken altijd die campings op omdat we dan zwemwater hebben voor de hond en we weten dat er meestal op loopafstand een supermarkt, slager en restaurants te vinden zijn. 0 animatie maar wel vaak toegang tot de gemeente faciliteiten zoals het zwembad en twee maal per week de lokale wijnboer en worstenmaker en kaasmaker etc etc.

Wil je er 3 weken staan?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Binnenkort met scouting naar Zweden. Gisteren toch nog maar even een nieuwe hangmat op de kop getikt, incl. muskietennet en tarp:
Afbeeldingslocatie: http://cdn2.exped.com/sites/default/files/styles/product_zoom/public/MigratedPictures/Hammock/Product/14_ScoutHammockCombi.png?itok=4CxJwlS2Exped Scout Hammock Combi

Vandaag maar eens een begin gemaakt met uitrusting klaarleggen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LHp3Xm3o4pLWryOp8KLi9h64/full.jpg

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Geweldig...

Een koffie-apparaat van om en nabij 3.6 kilo.
Ik zie een GPS. geocaching?
Ik hoop dat je de midges weg kunt houden

Veel plezier daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

maartend schreef op zondag 9 juli 2017 @ 18:00:
Geweldig...

Een koffie-apparaat van om en nabij 3.6 kilo.
Valt mee, je zit er een factor 3 naast ;)
Ik zie een GPS. geocaching?
geocaching zou ook nog kunnen, maar in eerste plaats vooral voor navigatie en tracking tijdens het wandelen.
Ik hoop dat je de midges weg kunt houden
We gaan het zien. Paar jaar geleden in Noorwegen niet echt last van gehad, maar dat was ruim een maand later in het jaar.
Veel plezier daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 19:26

franssie

Save the albatross

Die waka waka Heb ik ook maar werkt dat een beetje? Ik gebruik de mijne eigenlijk nooit :o

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

't is maar een klein zonnepaneeltje natuurlijk, dus dat zet niet heel veel zoden aan de dijk, maar als powerbank werkt het prima (opladen in de auto bijvoorbeeld). En de ingebouwde verlichting komt ook nog wel eens van pas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:25

-tom-562

Oliesjeik

Bigfoot schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:56:

- stroom aansluiting
Iets verder weg (11/12 uur), maar voldoet eigenlijk wel aan de meeste eisen:
http://www.camping-cap.com/english/
-Direct aan de oceaan
-Geschikt voor kinderen
-Er wordt wel wat georganiseerd, maar ik zie er altijd genoeg jeugd samen dingen doen (er zitten ook een aantal surfcamps, en een aantal surfscholen aan het strand)
-Stroom aansluiting
-Lekker rustig midden in duinen en het naaldbos

Ik ben daar nu al 4x geweest (met vrienden en met vriendin vorig jaar), en ik vind het een erg relaxte camping. Verwacht geen mega animatieteam of zwembad (je zit bij de oceaan, heb je toch niet nodig), maar op 3 minuten lopen zit b.v. een bar waar ze een paar keer in de week karaoke houden.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

HerZon schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 22:25:
[...]

Volgens de afdeling 'vakantie boekingen' (mijn echtgenote) moesten we op zoek naar iets anders omdat het vol was.

Nu begrijp ik dat geluk soms in een klein hoekje zit... 8) >> het was om te voorkomen dat er een off-line Tweakers clubje ontstaat. :P
Wanneer willen jullie die kant op? Wel specifiek regio zuid-bohemen op het oog?

Lijkt mij wel een erg leuke camping, kwam bij mij tenminste als meest geschikte naar voren op basis van diverse kriteria :+. Ze hebben vast wel eens annuleringen, misschien je 06 achter laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online
Chaoss schreef op zondag 9 juli 2017 @ 20:51:
[...]

Wanneer willen jullie die kant op? Wel specifiek regio zuid-bohemen op het oog?

Lijkt mij wel een erg leuke camping, kwam bij mij tenminste als meest geschikte naar voren op basis van diverse kriteria :+. Ze hebben vast wel eens annuleringen, misschien je 06 achter laten?
Nee, wij gaan eigenlijk niet specifiek voor 1 regio. Wel gaan we niet terug naar een plaats waar we al geweest zijn. En een zwembad of stukje water bij de locatie is prima, maar niet voor de hele week. Eigenlijk gaan we 75% van de tijd de omgeving verkennen en 25% iets meer in de buurt blijven van de standplaats.

En als er geen ruimte is, dan zoeken we gewoon wat anders.

De gestelde criteria zijn ook niet zo veel:
> gewoon ruime plek (niet zo'n heggetjes camping)
> beetje losjes
> fatsoenlijk sanitair

De rest zoeken we daar in de buurt wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ik was van plan om vanaf half augustus voor 5 weken richting Noorwegen en Zweden te gaan met de auto, tent en mtb. Nu heb ik natuurlijk al een beetje zitten zoeken, maar er zijn zoveel gave plekken te vinden dat ik na 5 maanden nog niet eens alles gezien zou hebben.

Wat zijn een beetje de 4 á 5 must go plekken in beide landen om te kamperen als je veel wil hiken en biken? Daarnaast, waar moet ik voornamelijk aan denken om mee te nemen in die periode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Orion84 in "Rondreis Noorwegen" voor mijn ervaringen met Noorwegen (en de rest van dat topic voor meer ervaringen).

Ik ga zelf binnenkort naar Zweden, daar zal ik ook nog wel wat over posten als ik terug ben.

Check wel even of de campings in de gebieden die je op het oog hebt nog open zijn tegen die tijd. Ik zat toen ook op de grens van augustus / september geloof ik en sommige campings begonnen toen al op hun eind te lopen. Met 5 weken ga je echt richting eind september.

[ Voor 5% gewijzigd door Orion84 op 10-07-2017 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voronwë
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:36
Orion84 schreef op zondag 9 juli 2017 @ 15:29:
Binnenkort met scouting naar Zweden. Gisteren toch nog maar even een nieuwe hangmat op de kop getikt, incl. muskietennet en tarp:
[afbeelding]Exped Scout Hammock Combi

[afbeelding]
Waarom verbaast me het niet dat hier ook scouts rondhangen? _/-\o_ (Hier nog eentje!)
(Waar ga je mee op kamp? Explo/Stam?)

Ik heb onlangs mijn Flying Tent binnengekregen van Kickstarter. Wel een jaartje op moeten wachten. Over 2 weken op ons scouts ZoKa maar eens testen...

Around here, something radiates. (Counting Crows)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Explorers :)

Die flying tent ziet er ook wel cool uit, al lijkt me persoonlijk een tarp handiger boven je hangmat, dan zo'n cocon. Cocon is wel beter tegen de wind (al is zeker in de zomer wat meer ventilatie soms juist wel fijn), maar je hebt niet echt droge ruimte rond je hangmat om je natte spullen uit te trekken voor je je hangmat in klimt bijvoorbeeld.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Voronwë
Daar heb je zeker een punt, echter voor de Flying Tent heb je dan weer geen bomen nodig. Die kan je ook als tent gebruiken. De kickstarterversie was redelijk betaalbaar, dus het wordt een mooi uitprobeersel...

Meteen ook maar even mijn andere laten zien (voor als ik niet met scouting weg ben, maar met mijn vrouw).
Onlangs een De Waard Brilduiker gekocht na 10 jaar met een goedkoop maar groot Coleman tentje te hebben geprutst. Wat een verademing zeg!

Net een weekje terug uit Schotland. Mooi rondje gemaakt, Newcastle, Galloway, Glen Coe, Skye, Inverness, Dalwhinnie, Edinburgh, Newcastle.

Onderstaande foto's gemaakt op Skye (Torvaig Campsite, Portree en de Quiraing)
Skye - Tent
Skye - Quiraing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Nice d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Erg nice! d:)b
* Bra-Jo mag over een paar weekjes ongeveer hetzelfde rondje Newcastle, Fort William, Skye, Gairloch, Lossiemouth.
Hoe heb je dat met je tent gedaan? Iedere keer voor een paar dagen helemaal opgezet? Wij hebben 2 "echte" campings, met de grote tent (7x4m ongeveer), en 2x een houten hut gehuurd in plaats van de tent. Ik verrek het om ergens voor 2 of 3 nachten het hele ding op te gaan zetten en weer af te breken.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Orion84 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:29:
Check wel even of de campings in de gebieden die je op het oog hebt nog open zijn tegen die tijd. Ik zat toen ook op de grens van augustus / september geloof ik en sommige campings begonnen toen al op hun eind te lopen. Met 5 weken ga je echt richting eind september.
Ik ben een paar jaar geleden de eerste helft van september in grofweg de zuidelijke helft van Zweden geweest en heb niet voor gesloten campingdeuren gestaan, wel op vrijwel lege velden. Het is daar dan ook al wel wat meer herfst dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voronwë
Bra-Jo schreef op maandag 10 juli 2017 @ 15:06:
Erg nice! d:)b
* Bra-Jo mag over een paar weekjes ongeveer hetzelfde rondje Newcastle, Fort William, Skye, Gairloch, Lossiemouth.
Hoe heb je dat met je tent gedaan? Iedere keer voor een paar dagen helemaal opgezet? Wij hebben 2 "echte" campings, met de grote tent (7x4m ongeveer), en 2x een houten hut gehuurd in plaats van de tent. Ik verrek het om ergens voor 2 of 3 nachten het hele ding op te gaan zetten en weer af te breken.
Gewoon op de bonnefooi. Eerste camping in Galloway gecheckt, maar daar waren we de enige... De de Waard (6x3m) gebruikten we voor 2 of meer nachten op dezelfde plek. Voor een enkele nacht hadden we een koepeltentje bij ons, maar die hebben we achteraf niet gebruikt. We waren met een Peugeot Partner, dus genoeg ruimte voor zooi. Zo ging ons keukentje in zijn geheel de bus in. Scheelde in/uitpakken :X.

De Brilduiker staat met 15a20 minuten. Binnen 25 minuten ben je dus kampklaar. Daar draai ik mijn hand niet voor om. Op Skye hebben we 6 nachten gestaan, de rest 3.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Oh, ik zou best wel eens willen kamperen in Engeland! Helaas wil mijn partner niet, omdat ze daar aan de verkeerde kant van de weg rijden...

(als ik die weg zie die @Voronwë gepost heeft, begint het wel heel erg te kriebelen: een ideale MX5 weg!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Skye is inderdaad prachtig. En een groot deel van de wegen op Skye is zo smal dat je eigenlijk nauwelijks kan spreken van linksrijden :+

Alleen even opletten bij tegenliggers, dat je naar links uitwijkt, in plaats van naar rechts :P

Op Skye kan ik de Glenbrittle Camping aanraden. Prachtige locatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voronwë
Wailing_Banshee schreef op maandag 10 juli 2017 @ 15:49:
Oh, ik zou best wel eens willen kamperen in Engeland! Helaas wil mijn partner niet, omdat ze daar aan de verkeerde kant van de weg rijden...

(als ik die weg zie die @Voronwë gepost heeft, begint het wel heel erg te kriebelen: een ideale MX5 weg!)
Ze zeggen in de UK "We drive on the right side of the road!" Misschien dat dat haar over kan halen.
Linksrijden is echt een eitje. 15 minuten nadat je de boot afkomt weet je niet anders. Rotondes zijn even wennen, maar het is eigenlijk gewoon "go with the flow".
Het wegdek in Engeland en Schotland is wel erg slecht. In Wales is dat stukken beter!
Orion84 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 16:25:
Skye is inderdaad prachtig. En een groot deel van de wegen op Skye is zo smal dat je eigenlijk nauwelijks kan spreken van linksrijden :+

Alleen even opletten bij tegenliggers, dat je naar links uitwijkt, in plaats van naar rechts :P

Op Skye kan ik de Glenbrittle Camping aanraden. Prachtige locatie :)
Erg mooi daar idd! Wij stonden op Torvaig in Portree, ligt heerlijk centraal, maar heeft minder uitzicht. Alternatief is Sligachan, geweldig uitzicht, maar zagen we onszelf nog geen 7 dagen staan.

En op de weg naar Glen Brittle, kan je idd niet eens links rijden.
Skye Fairy Pools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:14

KnOeFz

no comment...

[afbeelding]
Leuk die hangmat, heb er zelf ook al eens over getwijfeld een vergelijkbare set te kopen. Leuk ook om een deel van je setup te zien,.

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Voronwë schreef op maandag 10 juli 2017 @ 15:29:
[...]

Gewoon op de bonnefooi. Eerste camping in Galloway gecheckt, maar daar waren we de enige... De de Waard (6x3m) gebruikten we voor 2 of meer nachten op dezelfde plek. Voor een enkele nacht hadden we een koepeltentje bij ons, maar die hebben we achteraf niet gebruikt. We waren met een Peugeot Partner, dus genoeg ruimte voor zooi. Zo ging ons keukentje in zijn geheel de bus in. Scheelde in/uitpakken :X.

De Brilduiker staat met 15a20 minuten. Binnen 25 minuten ben je dus kampklaar. Daar draai ik mijn hand niet voor om. Op Skye hebben we 6 nachten gestaan, de rest 3.
Ah da's wel prettig ja. Bij ons past alles net in de auto, plus het opzetten van onze tent duurt toch gauw een half uur (oppomptent, en dat is al een verbetering tov de oude, dat duurde minimaal een uur). Daarom ook minimaal 6 nachten per opzetbeurt, als het meevalt kunnen we volgend jaar altijd nog beslissen om kortere periodes ergens te gaan staan.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan zomaar meldingen van UFO's genereren bij wild kamperen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Hallo kampeerders,

Deze vakantie ga ik door Europa heen reizen met de auto in mijn eentje. Met mij neem ik mee een paar wings, race quadcopters en een hexacopter. Dit om mooie scenic shots te maken van gebergtes en oude ruines/ verlaten gebouwen. (Ja ik ben de zoveelste). Wat ik zoek zijn zulke min mogelijk toeristische gebieden. Ik neem een tent mee op te gaan kamperen.

Reden dat ik in mijn eentje ga is dat ik weinig mensen/ goede vrienden heb die zin hebben in zo'n vakantie. (hiken om mooie spots te vinden en 2 uur niks doen om je shot te maken bijv.)

Het enige wat ik nodig heb is stroom, water en eten en onderdak (ergste geval van auto) wanneer het regent. voor de rest zo minst mogelijk luxe om de kosten te drukken gezien ik gewoon een student ben.

Mijn vraag:
Welke plek is hiervoor het beste? Ik zit te twijfelen tussen Noorwegen en de Alpen.
Echter in Duitsland zijn er ook veel ruines wat mooi op de weg naar de alpen is. (echter ben ik bang dat het in de alpen meer toeristisch is dan Noorwegen.)
Misschien zijn er mensen met nog betere suggesties.

Volgende vraag:
Of ik op een vaste camping zou blijven of rondreizen. Ik ben zelf bang dat ik een keer geen staplaats vind en dus niet kan overnachten. Maar op een vaste camping kan je geen mooie spots hebben of je bent er na een week al uitgekeken.

Wat mijn uiteindelijk doel is om te maken: 1 grote video van mijn vakantie. (niet op de vlog manier maar met mooie shots etc.)

Mijn post is misschien een beetje vaag, dat komt ook omdat mijn vakantie zo ongepland en open mogelijk wil hebben.

Echter heb ik hierin wel een beetje advies nodig en wat het handigst is. Vooral met mijn bovenstaande vragen zou ik graag advies willen. Ander advies uit jullie ervaring is ook van harte welkom!!
maybe do's and dont's

Voor de rest heb ik alle kampeer spullen. (gasfles met klein fornuis, veel eten voor als het nodig is, tent, slaapzak etc. etc.)

Alvast heel erg bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Wat jij zoekt zijn zogenaamde lost places uit het geocachen. Daarvan zijn er velen in de Alpen (en dan mag Duitsland er ook even bij) Kastelen, bunkers, forten, al dat soort gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Niet online
Orion84 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:29:
Orion84 in "Rondreis Noorwegen" voor mijn ervaringen met Noorwegen (en de rest van dat topic voor meer ervaringen).

Ik ga zelf binnenkort naar Zweden, daar zal ik ook nog wel wat over posten als ik terug ben.

Top, ik zal het andere topic ook eens doorpluizen. Hoor graag hoe Zweden is bevallen.

Zijn de campings zo vroeg al gesloten dan? Wordt het weer dan een stuk slechter of is dan het seizoen gewoon over omdat de mensen niet meer komen kamperen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

@drBunhead Het wordt daar weer vroeger donker en het zal weer eerder koud zijn. Dus mensen die in september/oktober nog gaan camperen zullen eerder naar het zuiden vertrekken (daar is het langer licht en warmer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Wailing_Banshee schreef op maandag 10 juli 2017 @ 15:49:

Het links rijden went snel hoor.. je moet alleen goed opletten als het verkeer rustig is, want dan is de kans groter dat je uit routine rechts gaat rijden.. als er andere auto's zijn volg je automatisch de meute..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:30

nwagenaar

God, root. What's the differen

@Galinsky
Als je niet wilt gaan wildkamperen (wat in Noorwegen mag) en je wilt gaan voor reguliere campings, dan zal Noorwegen aanzienlijk duurder zijn dan bijvoorbeeld de Alpen. De campings in Noorwegen zijn daar iets duurder (maar de voorzieningen zijn daar echt super), maar je moet ook rekening houden met zaken als eten, drinken, benzine/diesel, eventuele ferry en de bijbehorende reistijd.

Dat neemt niet weg dat Noorwegen echt een enorm mooi land is en ideaal is voor ongeplande en open vakanties/mogelijkheden; zeker in combinatie met wildkamperen.

Enkele andere tips zou nog kunnen zijn de Dolomieten (afgelopen weekend ben ik daar geweest, echt enorm mooi en indrukwekkend als je van bergen en hiking houdt) of Slovenië/Kroatië.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:18
Voronwë schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:57:
Onderstaande foto's gemaakt op Skye (Torvaig Campsite, Portree en de Quiraing)
[afbeelding]
Met een paar Porschemaatjes heb ik vage plannen om volgend jaar de Northcoast 500 te gaan doen (of die in ieder geval als basis te nemen). O.a. vanwege dit soort uitzichten en weggetjes.
Mooi zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Niet online

Galinsky

--------->

nwagenaar schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 14:08:
@Galinsky
Als je niet wilt gaan wildkamperen (wat in Noorwegen mag) en je wilt gaan voor reguliere campings, dan zal Noorwegen aanzienlijk duurder zijn dan bijvoorbeeld de Alpen. De campings in Noorwegen zijn daar iets duurder (maar de voorzieningen zijn daar echt super), maar je moet ook rekening houden met zaken als eten, drinken, benzine/diesel, eventuele ferry en de bijbehorende reistijd.

Dat neemt niet weg dat Noorwegen echt een enorm mooi land is en ideaal is voor ongeplande en open vakanties/mogelijkheden; zeker in combinatie met wildkamperen.

Enkele andere tips zou nog kunnen zijn de Dolomieten (afgelopen weekend ben ik daar geweest, echt enorm mooi en indrukwekkend als je van bergen en hiking houdt) of Slovenië/Kroatië.
Enorm bedankt voor je post!

Wildkamperen misschien voor volgend jaar als mij dit goed af gaat. Het is voor mij de eerste keer dat ik dit doe en met een camping kan je nog altijd ergens op terugvallen/ heb je een save spot. Hoe onwijs mooi wildkamperen mij ook lijkt wil ik eerst op deze manier "ervaring" op doen met hoe kamperen gaat. Noorwegen stond hierdoor eigenlijk wel op mijn lijstje omdat de mogelijkheid er dus wel is als het echt moet.
Dan word het toch de alpen, ook omdat de reis korter en goedkoper is. (met tol in achterhoofd)

Ik ga mij verdiepen in dolomieten! Zeker omdat je er veel kan hiken wat veel rustige en open plekken geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:48

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Zondag maar eens de tent uit de berging halen! Eens zien of alles nog chill is en of er nog last-minute spullen bijgekocht moeten worden. Op korte termijn naar Camping Bled in Slovenië! Hashtag Zin An!

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Laatst online: 19:14
drBunhead schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 13:30:
[...]

Top, ik zal het andere topic ook eens doorpluizen. Hoor graag hoe Zweden is bevallen.

Zijn de campings zo vroeg al gesloten dan? Wordt het weer dan een stuk slechter of is dan het seizoen gewoon over omdat de mensen niet meer komen kamperen?
Het weer in Noorwegen is sowieso niet te voorspellen, je kan 3 weken regen hebben, je kan 3 weken zon hebben. Een paar jaar geleden heb ik 6 weken bijna alleen maar mooi weer gehad door een beetje tactisch rond te reizen en het mooie weer te volgen. :P

Augustus en september zijn over het algemeen nog prima te doen, in september moet je er wel rekening mee houden dat het kouder wordt in de bergen en afhankelijk van hoe noordelijk je zit het al kortere dagen worden.

Kwa campings zijn er zat campings die nagenoeg het hele jaar door open zijn in de zuidelijke regionen. Maar geen camping hoeft helemaal geen probleem te zijn.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Galinsky schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 14:41:
[...]
Enorm bedankt voor je post!
Geen dank natuurlijk :)
Wildkamperen misschien voor volgend jaar als mij dit goed af gaat. Het is voor mij de eerste keer dat ik dit doe en met een camping kan je nog altijd ergens op terugvallen/ heb je een save spot. Hoe onwijs mooi wildkamperen mij ook lijkt wil ik eerst op deze manier "ervaring" op doen met hoe kamperen gaat. Noorwegen stond hierdoor eigenlijk wel op mijn lijstje omdat de mogelijkheid er dus wel is als het echt moet.
Dan word het toch de alpen, ook omdat de reis korter en goedkoper is. (met tol in achterhoofd)
Veel succes met je eerste poging tot kamperen. De meeste campings hebben altijd wel plaats, zeker voor één persoon.

Heb je verder al wel nagedacht over de tent (ga voor n+1), slaapmat, slaapzak, kookspulletjes, zitjes, etc, etc?

En een vignette voor Oostenrijk en/of Zwitserland zijn niet de grootste investeringen, hetzelfde geldt voor een Duitse milieusticker. Maar doe het wel, ze niet hebben kan in een behoorlijke boete resulteren :+
Ik ga mij verdiepen in dolomieten! Zeker omdat je er veel kan hiken wat veel rustige en open plekken geeft.
Dat kan ik zeker beamen. Ik heb enorm genoten van de omgeving en je kan het makkelijk combineren in Duitsland/Oostenrijk/Zwitserland/Dolomieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

@nwagenaar als je alleen maar door Duitsland heen gaat om naar Zwitserland/Oostenrijk te gaan, zou ik geen milieustikker kopen (ik wil dat ding niet op m'n raam hebben, moeten we nog iets op verzinnen).
Zwitserland en Oostenrijk vignet kun je altijd nog ter plekke kopen. Wij hebben de laatste vakantie ook geen vignetten gekocht en dit ging heel goed. Je kunt alleen niet op auto- en snelwegen (want niet zo heel erg is met een MX5 :p)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drBunhead
  • Niet online
Galinsky schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 14:41:
[...]

Dolomieten ben ik de vorige zomer geweest, erg mooi daar. De regio rondom het plaatsje St. Vigilio kan ik daarbij zeer zeker aanraden. Erg veel routes om te hiken.
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 15:28:
@nwagenaar als je alleen maar door Duitsland heen gaat om naar Zwitserland/Oostenrijk te gaan, zou ik geen milieustikker kopen (ik wil dat ding niet op m'n raam hebben, moeten we nog iets op verzinnen).
Zwitserland en Oostenrijk vignet kun je altijd nog ter plekke kopen. Wij hebben de laatste vakantie ook geen vignetten gekocht en dit ging heel goed. Je kunt alleen niet op auto- en snelwegen (want niet zo heel erg is met een MX5 :p)
Geheel mee eens, vorig jaar ook geen sticker voor Duitsland gehaald. Had wel een vignet voor Oostenrijk (makkelijk te halen bij de ANWB), maar die was achteraf overbodig omdat het toch veel leuker is om de B-wegen en bijbehorende bergpassen te gaan rijden.
MewBie schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 14:58:
[...]

Het weer in Noorwegen is sowieso niet te voorspellen, je kan 3 weken regen hebben, je kan 3 weken zon hebben. Een paar jaar geleden heb ik 6 weken bijna alleen maar mooi weer gehad door een beetje tactisch rond te reizen en het mooie weer te volgen. :P

Augustus en september zijn over het algemeen nog prima te doen, in september moet je er wel rekening mee houden dat het kouder wordt in de bergen en afhankelijk van hoe noordelijk je zit het al kortere dagen worden.

Kwa campings zijn er zat campings die nagenoeg het hele jaar door open zijn in de zuidelijke regionen. Maar geen camping hoeft helemaal geen probleem te zijn.
Ik was eigenlijk van plan om een aantal plekken door het hele land aan te doen, "race" dan wel eerst naar het noorden om daar het eerste gedeelte van de reis door te brengen. Dan kan ik rustig afzakken naar het zuiden. Zijn er eigenlijk specifieke regels waar je je aan moet houden m.b.t. wildkamperen in Noorwegen? Zeker op doorreisdagen lijkt mij dat een prima optie om de nacht door te brengen. Langere periodes wilde ik wel op een camping o.i.d. zitten.

[ Voor 33% gewijzigd door drBunhead op 11-07-2017 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Niet online

Galinsky

--------->

@nwagenaar
oei dat zijn zeker handige tips, zeker omdat er dan de mogelijkheid is langer in Duitsland te blijven. eventueel voor ruines.

Ik heb vrijwel alle kampeer spullen al, moet alleen nog een noodvoorraadje aan eten kopen.
het is een simpele kleine 2 persoonstent waar je alleen 2 matrassen naast elkaar kan leggen en verder niks meer. gasfornuisje, stoeltje en matras zijn ook al aanwezig + fles/zak voor wat liters water.

nog 1 vraag, is het vrij makkelijk een camping te vinden als je rondreist en hoeveel zou je dan ongeveer kwijt zijn voor een overnachting? Als ik op internet rond zoek is het heel lastig een camping te vinden aan mijn "eisen".
alleen sanitair en stroom eventueel via CEE stekker. Al het andere hoeft er niet bij want dat maakt een camping duurder.. :P

Wat ik op internet vind is naar mijn idee meer gericht voor caravans en niet voor tentjes.
Misschien een zoekterm waar ik naar zou moeten zoeken?

Of is het gewoon langsgaan en hopen op het beste. Wat een grote kans is omdat je in je eentje bent zoals je al zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
drBunhead schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 15:39:
[...]

Dolomieten ben ik de vorige zomer geweest, erg mooi daar. De regio rondom het plaatsje St. Vigilio kan ik daarbij zeer zeker aanraden. Erg veel routes om te hiken.

[...]

Geheel mee eens, vorig jaar ook geen sticker voor Duitsland gehaald. Had wel een vignet voor Oostenrijk (makkelijk te halen bij de ANWB), maar die was achteraf overbodig omdat het toch veel leuker is om de B-wegen en bijbehorende bergpassen te gaan rijden.

[...]

Ik was eigenlijk van plan om een aantal plekken door het hele land aan te doen, "race" dan wel eerst naar het noorden om daar het eerste gedeelte van de reis door te brengen. Dan kan ik rustig afzakken naar het zuiden. Zijn er eigenlijk specifieke regels waar je je aan moet houden m.b.t. wildkamperen in Noorwegen? Zeker op doorreisdagen lijkt mij dat een prima optie om de nacht door te brengen. Langere periodes wilde ik wel op een camping o.i.d. zitten.
Regels m.b.t. wildkamperen zijn er amper, en die er zijn zouden nagenoeg allemaal common sense moeten zijn.
https://www.visitnorway.c...tips-a-z/right-of-access/

*beeeeep*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

@Wailing_Banshee en @drBunhead
Ik weet dat een vignette niet een verplichting is als je gebruik maakt van goede (offline) navigatie software en hem goed instelt zodat je geen gebruik maakt van tol-wegen. En inderdaad, dat soort routes zijn vele malen mooier :)

Maar ze controleren daar (tegenwoordig) echt goed op en als je per abuis op een route zit waar een vignette verplicht is en je wordt aangehouden, dan ben je gigantisch de lul met een boete van - ik meende te hebben vernomen - 120 Euro tegen 15 Euro voor een vignette.

Wat betreft de milieu sticker; deze kun je over de Duitse grens krijgen voor € 12,50 tot € 15,- of € 20,- via de ANWB. Het aantal steden/dorpen die hem verplicht stellen neemt alleen maar toe, is voor altijd geldig en het niet hebben gaat gepaard met een boete van € 75,- ( ik praat uit ervaring :+ )

@Galinsky
Je bent maar met één persoon, dus de kans dat je voor een volle camping komt te staan is relatief klein en anders kun je ze altijd even bellen en vragen of er nog plaats is. En elke camping heeft tegenwoordig goede voorzieningen zoals een warme douche, toilet, (bagger) WiFi en vaak ook stroom.

Ik ben eigenlijk nog geen caravan/camper only campings tegengekomen, behalve als het ging om city campings.

Prijzen zijn afhankelijk van de locatie en land. In Duitsland heb ik enkele weken terug een paar nachten doorgebracht op een camping voor € 16,- per nacht voor 1 persoon en excl. stroom en laatst keek ik voor een camping in de buurt van Salzburg (als tussenstop naar Kroatie) en dat zou € 21,- p/n voor één persoon moeten gaan kosten.

Ga er gemakshalve vanuit van € 20,- tot € 30,- p/n voor één persoon met stroom.

Tip: Ga zoek naar een McDonald's of BurgerKing, die hebben gewoon gratis WiFi (ideaal als jij je data bundel niet wilt belasten). Maak gebruik van een campingplatz app om te kijken wat er in de buurt is of gebruik Google Maps en zoek op "campingplatz" (al dan niet met de term "Zelt").

Als je nog wat aanvullende vragen hebt, PM mag altijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Milieu sticker voor Duitsland heb ik sowieso omdat we daar buiten de zomervakantie om ook wel eens komen. Puur op de snelweg heb je hem niet nodig, maar als je om een of andere reden onverwachts de snelweg af moet... duur zijn ze niet, en je kunt ze online kopen.

Voor Tsjechië heb ik ook een tolweg vignet gekocht, ik heb geen zin om elke snelweg en autoweg te moeten vermijden en die 17 euro maken op het hele vakantie budget ook niet meer uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

@nwagenaar Gelukkig is het in Oostenrijk heel duidelijk: A en S wegen zijn tol-plichtig en hetzelfde in Zwitserland (ze werken daar ook nog met verschillende kleuren). Voor Zwitserland hebben we wel een vignet gekocht, omdat we anders echt een heel end moesten omrijden om de Rijn over te steken. En dat is een mooi en klein vignet wat achter de spiegel zit en je dus niet in de weg zit. Als we in Oostenrijk alsnog via een A of S weg waren gegaan hadden we waarschijnlijk een stikker voor een dag gekocht, ter plekke (daar hebben we één overnachting gehad, richting huis).

En dat Duitsland vignet is gewoonweg veel en veel en veel te groot. Ik heb al wel iets gevonden waar je hem op kunt plakken en dat kun je dan weer op je raam plakken. En er weer af halen. Ik ga niet 360 dagen per jaar met zo'n stikker rijden als dat niet nodig is, omdat ik hem 5 dagen per jaar wel nodig zou kunnen hebben, eventueel.

@Galinsky De meeste campings hebben wel een trekkersveld, waar kleine tentjes op kunnen staan. Alleen zit daar bijna nooit stroom bij (wij gebruiken nooit stroom als we aan het kamperen zijn, daar hadden we op de fiets een solar pack voor en met de auto natuurlijk de auto).
En prijzen? Dat scheelt heel erg. Soms betaal je voor de auto extra, soms niet. Soms betaal je per plek, soms per persoon. Toeristen belasting is ook verschillend per regio.

Ik plan van tevoren de campings, maar met de lengte van de dagroute die wij rijden is het altijd mogelijk om een andere camping te zoeken mocht die geplande camping niet bevallen (of vol zijn, hebben we tot nu toe 1 keer meegemaakt, dat ze niet eens meer plaats hadden voor een klein tentje). En om te plannen pak ik de site van ACSI en ANWB erbij en google maps (waar ik meestal mijn routes in grote lijnen in plan).

[ Voor 32% gewijzigd door Wailing_Banshee op 12-07-2017 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
@Galinsky Staar je inderdaad niet blind op stroom-op-de-plaats als je met een tentje gaat. Een eventuele koelbox kun je met elementen koud houden, je telefoon (en/of powerbank) kun je vaak wel ergens onder een drankje in het café opladen en andere apparaten werken bij mij eigenlijk altijd op LSD AA, die (indien überhaupt nodig) ook niet noodzakelijk op de plaats opgeladen hoeven te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
@Galinsky Opladen van een telefoon kan ook vaak in het sanitairgebouw. Of anders maak je contact met caravanners die wel stroom hebben. Is toch 1 tarief voor hun, dus die vinden het vast niet erg als jij je telefoon een uurtje op de oplader legt.

Het is mij nog nooit gevraagd, maar ik zou er geen problemen mee hebben. Kampeerders onder elkaar, of het nou een tent of een caravan is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ik heb ook al meermaals op campings gestaan waar je bij de receptie je telefoon kon achterlaten om op te laden. Tip: laat een powerbank op bij de receptie, dan kan je je telefoon gewoon bij je houden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galinsky
  • Niet online

Galinsky

--------->

@Pat911 & @Bacchus & @Wailing_Banshee @Orion84
Reden van stroom is niet zo zeer voor mijn telefoon daar heb ik wel genoeg powerbanks voor, 5v is geen probleem. De reden voor deze trip was om met mijn wings, racequads en hexacopter mooie beelden te schieten. Dit wil ik elke dag fulltime doen. Ik heb 5 lipo laders hiervoor mee en ervaring leert in nederland dat die 5 laders tot diep in de nacht draaien :P totdat ik ga slapen. (mits het die dag mooi weer is) ik heb wel veel extra laadaccus voor als ik onderweg ben etc. maar dat hou ik max 2 dagen vol daarmee.. Ik heb zon 1000wah aan lipo's mee.

Ik zat er zelf ook aan te denken om hiervoor een autoaccu te kopen, zijn niet heel duur en kan best lang mee. ook de laders werken van 10 tot 19volt waar een autoaccu mooi tussenvalt met z'n 12v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
Van het weekend de Mobicool b40 aangeschaft.

Afbeeldingslocatie: https://www.dewitschijndel.nl/media/catalog/product/cache/1/image/470x470/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/m/o/mobicool-b40-dc-ac-koelbox.1461834688.jpg

volgens mij zijn we nu compleet. Nog een 20+ kilo extra in de auto.

Weet iemand misschien nog een slim truukje om de vouwwagen te wegen? Ik dacht effe naar de milieustraat te rijden, maar die blijkt gesloten te zijn in het weekend tijdens de bouwvak.

Eerste keer dat we met de vouwwagen gaan, dus wil wel weten of ik 'm niet te zwaar heb geladen.

[ Voor 14% gewijzigd door Rudolf op 12-07-2017 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:45
Zit er geen grote loonwerker in de buurt? Die heeft vaak ook een weegbrug.
Waar zou je zwart zand halen? Daar eventueel ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

@Galinsky tja, dan kan ik je niet helpen :p Het probleem van plekken met stroom dat die er vaak minder zijn (er kunnen heel veel tenten op een trekkersveld staan!) Toch maar dat zonnepaneel meenemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Galinsky schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 10:59:
@Pat911 & @Bacchus & @Wailing_Banshee @Orion84
Reden van stroom is niet zo zeer voor mijn telefoon daar heb ik wel genoeg powerbanks voor, 5v is geen probleem. De reden voor deze trip was om met mijn wings, racequads en hexacopter mooie beelden te schieten. Dit wil ik elke dag fulltime doen. Ik heb 5 lipo laders hiervoor mee en ervaring leert in nederland dat die 5 laders tot diep in de nacht draaien :P totdat ik ga slapen. (mits het die dag mooi weer is) ik heb wel veel extra laadaccus voor als ik onderweg ben etc. maar dat hou ik max 2 dagen vol daarmee.. Ik heb zon 1000wah aan lipo's mee.

Ik zat er zelf ook aan te denken om hiervoor een autoaccu te kopen, zijn niet heel duur en kan best lang mee. ook de laders werken van 10 tot 19volt waar een autoaccu mooi tussenvalt met z'n 12v.
Vanwege dat soort zaken heb ik dus een extra accu met omvormer in de auto. :P
Nooit een plek met stroom nodig en je kan ook gewoon wildkamperen en 24/7 accus laden als je zou willen.
Zolang je genoeg rondrijdt gaat het prima.

[ Voor 6% gewijzigd door MewBie op 12-07-2017 12:10 ]

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 19:57
Rudolf schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 11:25:
Van het weekend de Mobicool b40 aangeschaft.

[afbeelding]
Ik heb net de Mobicool FR40 binnen (toch maar uit NL aangezien uit DE waarschijnlijk niet op tijd geleverd ging worden), maar wat een joekel :X De B40 is wat vierkanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

MewBie schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 12:07:
[...]

Vanwege dat soort zaken heb ik dus een extra accu met omvormer in de auto. :P
Nooit een plek met stroom nodig en je kan ook gewoon wildkamperen en 24/7 accus laden als je zou willen.
Zolang je genoeg rondrijdt gaat het prima.
In mijn Campertje heb ik een auxilery battery, en een 120W solar panel... dat is plenty voor alle stroom die ik nodig heb...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
Rukapul schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 12:10:
[...]

Ik heb net de Mobicool FR40 binnen (toch maar uit NL aangezien uit DE waarschijnlijk niet op tijd geleverd ging worden), maar wat een joekel :X De B40 is wat vierkanter.
Wat heeft die nog als voordeel t.o.v. van de B40? Scheelt toch weer behoorlijk in prijs.

Deze review trok mij over de streep:

"Top product en een must-have voor op de camping"
Door Leon op 20 juni 2017
Makkelijk te vervoeren
Koelt erg goed
Koelt erg snel
Passen twee kratten bier in
Handgrepen iets te ondiep
Het product bevalt goed. Ideaal voor uitjes en voor op de camping. Er kunnen zeker twee uitgepakte kratten bier in en het is in no time gekoeld. Zelfs vlees kan ingevroren worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

@Rudolf altijd dat bier! Stelletje verslaafden hier! Er zijn belangrijke dingen in het leven als bier! Een fantastische camambert bijvoorbeeld (die na een week in een niet-gekoeld koelboxje heerlijk smaakte :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 19:57
Rudolf schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:59:
[...]

Wat heeft die nog als voordeel t.o.v. van de B40? Scheelt toch weer behoorlijk in prijs.
Klopt. Er zijn een aantal verschillen, maar met name de vierkante maatvoering zag ik niet zo zitten in de auto.

Makkelijk te vervoeren
Koelt erg goed
Koelt erg snel
Het product bevalt goed. Ideaal voor uitjes en voor op de camping. Er kunnen zeker twee uitgepakte kratten bier in en het is in no time gekoeld. Zelfs vlees kan ingevroren worden.
Alcoholist :P Ik heb aan twee speciaalbiertjes wel genoeg denk ik ;) Zuivel voor de kinderen is meer relevant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Rudolf schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:59:
[...]

Makkelijk te vervoeren
Koelt erg goed
Koelt erg snel
Als je 5 seconden googled zie je dat de fr ook op 12v de compressor gebruikt.

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
MewBie schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 14:09:
[...]

Als je 5 seconden googled zie je dat de fr ook op 12v de compressor gebruikt.
Okee, dat is me die 100 euro extra niet echt waard. Dan heb ik de goede keuze gemaakt denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:05

[afbeelding]
Gaaf, ik had niet verwacht hangmatters in dit topic te zien!

Hier een paar foto's van mijn recente "hangs":

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SclzyO0.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/o7HXFIy.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/P2GGKQf.jpg

Hangmat: Dutchware 11' Hexon 1.6
Isolatie: Z-lite -of- DD Underquilt (afhankelijk van temperatuur en hoe licht ik wil gaan)
Slaapzak: Aegismax dons quilt
Tarp: DD Superlight 3x3m

1.8KG voor het hele slaapsysteem :D

Ik was hiervoor nog iets lichter met de DD Superlight hangmat, maar met nog geen 9 voet is die echt te klein om met mijn 1.9M comfortabel in te slapen.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:06

Theuno

Da Devil Crew

citruspers schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 18:40:
[...]
Hangmat: Dutchware 11' Hexon 1.6
Isolatie: Z-lite -of- DD Underquilt (afhankelijk van temperatuur en hoe licht ik wil gaan)
Slaapzak: Aegismax dons quilt
Tarp: DD Superlight 3x3m

1.8KG voor het hele slaapsysteem :D
@@citruspers ;
En dit gebruik je ook in de winter? Wij willen wel eens in de winter gaan kamperen, en het liefste zou ik dan ook in een hangmat hangen.

Waar heb je die underquilts vandaan?

Zit te denken om toch nog even een musquito net te halen, ga een week in denemarken hangen :)

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Van de winter voor het eerst gedaan ja :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9CVtSP1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XXReety.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xZ25YtZ.jpg

Stom genoeg had ik besloten om de temperatuur-rating van de DD top quilt op de proef te stellen en naar bed gegaan met alleen de (achteraf te dunne) top quilt en onderquilt. Dat ging goed, tot ik midden in de nacht rillend wakker werd. Ik had mijn dikkere slaapzak er bij gepakt maar kreeg ik het eigenlijk gewoon niet meer warm.

Neem de temperatuur ratings van DD dan ook met een stevige korrel zout.

De onderquilt (en ook het andere DD spul) heb ik of van bushcraftshop of van isurvive (afhankelijk van waar het het goedkoopste was). Voor de winter zou ik wel naar een iets dikkere onderquilt kijken (zoals de snugpak of HG). Ik heb zelf deze op het oog: https://dutchwaregear.com/ion-hg-phoenix-econ.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
De temperatuur rating van die DD Quilt is zo te zien niet volgens de EN norm gedaan, ga er maar vanuit dat je die met een korrel zout moet nemen. Tevens is de bovenkant gewoon open, ga eens slaapzakken vergelijken, je zult nagenoeg geen slaapzakken vinden voor de winter die geen mummy-model zijn.

https://thermarestblog.co...g-en-temperature-ratings/ heeft wat info over slaapzakken en temperatuur ranges.

Mijn Ajungilak Tyin 5-season is in ieder geval lekker warm in de winter. :Y)

[ Voor 10% gewijzigd door MewBie op 13-07-2017 16:26 ]

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Het leek me ook al vrij sterk dat hij zijn temperatuurrating ging halen, daarom had ik mijn Vaude Navajo 800 ook meegenomen. Alleen de fout gemaakt om daar niet meteen in te gaan liggen. Als je het eenmaal koud hebt, krijg je het niet snel meer warm helaas...

Een quilt met een mummy-hood heb ik trouwens nog nooit gezien (dat gaat ook een beetje het doel voorbij van een quilt). Ik weet niet of je het wel eens geprobeerd hebt met een mummy slaapzak in een hangmat, maar ik kan je uit ervaring vertellen dat het vrij veel gepruts is. :+

Voor de liefhebbers: dit is een quilt en hiermee zie je meteen hoe handig zo'n ding in een hangmat is:
YouTube: DD Hammock Quilt - Intro Video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Ik heb nog nooit in een hangmat geslapen, de plekken waar ik over het algemeen kampeer hebben een gebrek aan bomen. :P
Maar ik kan me voorstellen dat het afhankelijk van het model (hoe ver de rits open gaat) vrij lastig kan zijn om er in en uit te komen.

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Is qua moeilijkheidsgraad een beetje hetzelfde als een wetsuit aantrekken in een grafkist :+

Daarom is een quilt ook zo handig, dan heb je onder je niets wat je omhoog moet trekken oid, en ook geen rits (al dan niet aan de zijkant) waar je niet meer bij kan als je hem probeert dicht te ritsen omdat je ellebogen in de weg zitten.

Qua ontwerp trouwens wel slim, als je op je slaapzak ligt heb je toch weinig aan de isolatie, want die druk je plat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Morgenvroeg de bagagewagen inpakken, fietsen erop en achter de auto hangen. Morgen avond lekker rustig op pad richting de Dordogne . Lekker door de nacht heen en zaterdag op tijd aankomen op bestemming , de tent en alle andere dingen opbouwen en dan lekker genieten van de welverdiende vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
backupdevice schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 19:16:
Morgenvroeg de bagagewagen inpakken, fietsen erop en achter de auto hangen. Morgen avond lekker rustig op pad richting de Dordogne . Lekker door de nacht heen en zaterdag op tijd aankomen op bestemming , de tent en alle andere dingen opbouwen en dan lekker genieten van de welverdiende vakantie.
Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wailing_Banshee schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 14:02:
@Rudolf altijd dat bier! Stelletje verslaafden hier! Er zijn belangrijke dingen in het leven als bier!
Ja wijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
De auto is hier ook al zo goed als ingepakt, morgen alleen kleding, eten en camera spul de auto in schuiven, een kort dagje werken en dan lekker de bergen in. :*)
Mijn volgende auto moet groter, ik kan nu maar voor 5 dagen aan brandhout meenemen zonder allerlei voorzorgsmaatregelen te moeten nemen om het allemaal op z'n plek te houden. :+

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

......

Bewaar je dat ook in de koelkast?

* Wailing_Banshee drinkt abosluut nooit alcohol, dus heeft geen idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 07:42:
[...]

......

Witte wel :P

* Pat911 heft een grote koelkast en aparte vriezer in de caravan, dus zelfs net gekocht bier is binnen een half uur op drinktemperatuur.

[ Voor 5% gewijzigd door Pat911 op 14-07-2017 08:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:56
Pat911 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 08:16:
[...]

Witte wel :P

* Pat911 heft een grote koelkast en aparte vriezer in de caravan, dus zelfs net gekocht bier is binnen een half uur op drinktemperatuur.
Als dat nodig is ,dan was je voorraad koud bier al niet op peil :+

[ Voor 3% gewijzigd door Luuk84 op 14-07-2017 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:49
[...]
Sure?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

......

Rode niet, dus ik heb geen koelkast nodig als ik ga kamperen. :D
Zo gek is dat toch niet? Er zijn bepaalde types mensen die gewoon niet van alcohol houden. Ik zie ze vooral veel onder de beta's/nerds...

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2017 13:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:49
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 13:26:
[...]

Zo gek is dat toch niet? Er zijn bepaalde types mensen die gewoon niet van alcohol houden. Ik zie ze vooral veel onder de beta's/nerds...
Check allebei even het dik- en schuingedrukte in de quote die ik aanhaal.

Als je het moet uitleggen is het helemaal een kut grap...
Pagina: 1 ... 14 ... 277 Laatste