ik bedoel je stekker aan de trekhaak kant 
zo'n ding
zo'n ding

Ik ookLeipo schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 15:21:
ik bedoel je stekker aan de trekhaak kant
zo'n ding
[afbeelding]
[ Voor 30% gewijzigd door backupdevice op 05-07-2017 15:31 ]
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Dat soort dingen klinkt echt typisch als een slecht contact/slechte massabackupdevice schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 13:25:
Mmm zag dat ik op de bagage wagen toch een storing heb op de lampen links achter. Lampje vervangen, kabels opnieuw aangesloten maar steeds als ik de achterlichten aanheb en dan de knipperichten aanzet dan gaan ze beide knipperen, en mijn remlicht doet het niet. Op mijn lease auto aangesloten en dan geeft de auto een storing op links knipperen. Dus het zit in/op de bagagewagen. Waarschijnlijk vocht doordat het glas kapot was.
Dus morgen maar naar de leverancier om de kabelboom na te lopen en te herstellen. Kan hij meteen ff de lagers checken.
Ben van de tripple checks hierzo...
Vaak bu'j te bang!
Maak me daarover ook niet zo druk. Ben meer nieuwsgierig hoe de staat van de lagers zijn-tom-562 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 15:50:
[...]
Dat soort dingen klinkt echt typisch als een slecht contact/slechte massaWat vaak helpt is beide stekkers even insprayen met contactspray (en bij gebrek aan contactspray: WD40), stekker in je auto steken en een paar keer heen en weer halen/frotten/draaien
[ Voor 11% gewijzigd door backupdevice op 05-07-2017 16:16 ]
Ja! Ik weet uit ervaring dat hij dat ook prima weet aan te geven.Chaoss schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 14:02:
Detecteert je BC een defect lampje aan je aanhanger dan? moet zeggen dat wij de verlichting van de vouwwagen wel elke keer checken. Maar goed die gebruiken we maar 2x per jaar
alles kan off-topic
Zet dit gewoon standaard op je vakantie voorbereidingslijstje en dan hoef je je er niet druk om te maken want het is gewoonbackupdevice schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 16:15:
[...]
Maak me daarover ook niet zo druk. Ben meer nieuwsgierig hoe de staat van de lagers zijn
Damn, op een of andere manier zie ik alleen maar beren op de weg naar de Dordogne.... moet ff mijn zen terug vinden.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Damn, ook in Picos de Europa, waar wij o.a. heengaan dit jaar. Gezellig!Orion84 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 16:46:
Zo lang je de Dordogne niet per ongeluk voorbijrijdt en in de pyreneën terecht komt zou het met beren op de weg wel mee moeten vallen
[afbeelding]
Goede nieuws is dat de lagers in orde zijn, hoera! De verlichting daarintegen is nog niet gefixed, waarschijnlijk een massa foutje maar daar ging de man even op zijn gemak naar kijken. Ook de verlichting is fixed.Wailing_Banshee schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 08:15:
[...]
Zet dit gewoon standaard op je vakantie voorbereidingslijstje en dan hoef je je er niet druk om te maken want het is gewoon
[ Voor 33% gewijzigd door backupdevice op 06-07-2017 15:20 ]
Geweldig.Bacchus schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 10:25:
[...]
Damn, ook in Picos de Europa, waar wij o.a. heengaan dit jaar. Gezellig!
Zie je wel, stress om niets!backupdevice schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 12:29:
[...]
Goede nieuws is dat de lagers in orde zijn, hoera! De verlichting daarintegen is nog niet gefixed, waarschijnlijk een massa foutje maar daar ging de man even op zijn gemak naar kijken. Ook de verlichting is fixed.![]()
Alles gedaan wat er gedaan moet worden aan het materiaal is gedaan. Volgende week rond deze tijd langzaam beginnen de spullen in de bagagewagen te laden.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Spreekt daar ervaring? (Picos dan, beren hoop ik niet.) Ik ben altijd in voor goede tips.
Dat stuk Pyreneeën heb ik een trektocht gehouden. Echt geweldig. Jammergoenoeg en gelukkig genoeg geen beren gezien. Maar wel intrigerend dat ze daar weer leven. jaren geleden zat ik in de Vogezen toen daar de wolven werden gesignaleerd. Slaap je toch wel een paar dagen anders in het wild en buiten.Bacchus schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 21:46:
[...]
Spreekt daar ervaring? (Picos dan, beren hoop ik niet.) Ik ben altijd in voor goede tips.
Wij hebben in Slowakije meegemaakt op een camping dat daar hoge hekken omheen stonden en 's nachts ging de poort dicht (en dat was niet een simpele slagboom!) Er hing bij de receptie ook een briefje dat je 's nachts beter niet buiten het campeerterrein kon gaanmaartend schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 22:32:
[...]
Dat stuk Pyreneeën heb ik een trektocht gehouden. Echt geweldig. Jammergoenoeg en gelukkig genoeg geen beren gezien. Maar wel intrigerend dat ze daar weer leven. jaren geleden zat ik in de Vogezen toen daar de wolven werden gesignaleerd. Slaap je toch wel een paar dagen anders in het wild en buiten.
Dat is eerder omdat ze het mooie pasgemaaide gazonnetje omwoelen als wat anders hoorBacchus schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 08:05:
Ach, dat heb je ook op de Veluwe, al zijn de wilde zwijnen niet zo'n springen of klimmers, dus zal het hek wat lager zijn.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Apart, in Yosemite NP wordt toch echt gewaarschuwd om ook juist niets in de auto te bewaren. ze hebben zelfs een mooi display met wat er gebeurd als je het wel doet:LordSinclair schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 08:40:
Vorige zomer in Canada gekampeerd, ook op niet campings, je zit dan echt en bear-country. Er zijn gewoon wat regels die je in acht moet nemen en dan valt het risico ook wel mee. Zolang beren geen eten van of via mensen krijgen zoeken ze de mensen ook niet echt op.
- Eten niet in je tent bewaren (in je auto).
...
Hi Ha Hopjesvla
Klopt, je kan beter zo'n berenkluis gebruiken als deze aanwezig is. Als die er niet is dan nog steeds het eten niet in je tent bewaren of ergens waar ze er makkelijk bij kunnenHopjesvla79 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 08:49:
[...]
Apart, in Yosemite NP wordt toch echt gewaarschuwd om ook juist niets in de auto te bewaren. ze hebben zelfs een mooi display met wat er gebeurd als je het wel doet:
[afbeelding]
Idem ook met tandpasta, schijnbaar zijn ze daar ook gek op: dus ook niet in je tet bewaren, helemaal niets.
In Yosemite had je wel nog het voordeel dat je van de berenkluizen had om je spullen in op te bergen..Ok geen beer komt er in, maar de muizen vreten ondertussen wel alles op
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
[ Voor 54% gewijzigd door Hopjesvla79 op 07-07-2017 09:05 ]
Hi Ha Hopjesvla
Aha, de schuldig dat wij niet konden reserveren meldt zich.Chaoss schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 08:33:
Zaterdag over 2 weken vertrekken we naar camping Chvalsiny in TsjechiëToen ik boekte leek het nog zover weg maar dat gaat toch altijd sneller dan je denkt. Lijstje met poi's is gemaakt, laatste aankopen zijn gedaan.
Op de heenweg overnachten we net voorbij Leipzig op 600km in een hotelletje, volgende dag nog 400km afleggen, dus we doen lekker rustig aan.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Volgens de afdeling 'vakantie boekingen' (mijn echtgenote) moesten we op zoek naar iets anders omdat het vol was.
[ Voor 21% gewijzigd door HerZon op 08-07-2017 22:32 ]
De gemiddelde gemeente camping in Frankrijk heeft dat wel als je selecteert op rivier/beek. Wij zoeken altijd die campings op omdat we dan zwemwater hebben voor de hond en we weten dat er meestal op loopafstand een supermarkt, slager en restaurants te vinden zijn. 0 animatie maar wel vaak toegang tot de gemeente faciliteiten zoals het zwembad en twee maal per week de lokale wijnboer en worstenmaker en kaasmaker etc etc.Bigfoot schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:56:
Heeft iemand nog een goede tip voor een leuke camping op max 9 uur rijden vanuit Utrecht?
- aan of nabij zwemwater (meer/ rivier)
- geschikt voor mijn kinderen van 16/14
- met georganiseerde of spontane sport activiteiten (voetbal/ volley)
- stroom aansluiting
- liefst een beetje rustiek gelegen
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Valt mee, je zit er een factor 3 naastmaartend schreef op zondag 9 juli 2017 @ 18:00:
Geweldig...
Een koffie-apparaat van om en nabij 3.6 kilo.
geocaching zou ook nog kunnen, maar in eerste plaats vooral voor navigatie en tracking tijdens het wandelen.Ik zie een GPS. geocaching?
We gaan het zien. Paar jaar geleden in Noorwegen niet echt last van gehad, maar dat was ruim een maand later in het jaar.Ik hoop dat je de midges weg kunt houden
ThanksVeel plezier daar.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Die waka waka Heb ik ook maar werkt dat een beetje? Ik gebruik de mijne eigenlijk nooit
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Iets verder weg (11/12 uur), maar voldoet eigenlijk wel aan de meeste eisen:Bigfoot schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:56:
Heeft iemand nog een goede tip voor een leuke camping op max 9 uur rijden vanuit Utrecht?
- aan of nabij zwemwater (meer/ rivier)
- geschikt voor mijn kinderen van 16/14
- met georganiseerde of spontane sport activiteiten (voetbal/ volley)
- stroom aansluiting
- liefst een beetje rustiek gelegen
Vaak bu'j te bang!
Wanneer willen jullie die kant op? Wel specifiek regio zuid-bohemen op het oog?HerZon schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 22:25:
[...]
Volgens de afdeling 'vakantie boekingen' (mijn echtgenote) moesten we op zoek naar iets anders omdat het vol was.
Nu begrijp ik dat geluk soms in een klein hoekje zit...>> het was om te voorkomen dat er een off-line Tweakers clubje ontstaat.
Nee, wij gaan eigenlijk niet specifiek voor 1 regio. Wel gaan we niet terug naar een plaats waar we al geweest zijn. En een zwembad of stukje water bij de locatie is prima, maar niet voor de hele week. Eigenlijk gaan we 75% van de tijd de omgeving verkennen en 25% iets meer in de buurt blijven van de standplaats.Chaoss schreef op zondag 9 juli 2017 @ 20:51:
[...]
Wanneer willen jullie die kant op? Wel specifiek regio zuid-bohemen op het oog?
Lijkt mij wel een erg leuke camping, kwam bij mij tenminste als meest geschikte naar voren op basis van diverse kriteria. Ze hebben vast wel eens annuleringen, misschien je 06 achter laten?
[ Voor 5% gewijzigd door Orion84 op 10-07-2017 14:29 ]
Waarom verbaast me het niet dat hier ook scouts rondhangen?Orion84 schreef op zondag 9 juli 2017 @ 15:29:
Binnenkort met scouting naar Zweden. Gisteren toch nog maar even een nieuwe hangmat op de kop getikt, incl. muskietennet en tarp:
[afbeelding]Exped Scout Hammock Combi
Vandaag maar eens een begin gemaakt met uitrusting klaarleggen.
[afbeelding]
Around here, something radiates. (Counting Crows)
Nomen nescio
Ik ben een paar jaar geleden de eerste helft van september in grofweg de zuidelijke helft van Zweden geweest en heb niet voor gesloten campingdeuren gestaan, wel op vrijwel lege velden. Het is daar dan ook al wel wat meer herfst dan hier.Orion84 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:29:
Check wel even of de campings in de gebieden die je op het oog hebt nog open zijn tegen die tijd. Ik zat toen ook op de grens van augustus / september geloof ik en sommige campings begonnen toen al op hun eind te lopen. Met 5 weken ga je echt richting eind september.
Gewoon op de bonnefooi. Eerste camping in Galloway gecheckt, maar daar waren we de enige... De de Waard (6x3m) gebruikten we voor 2 of meer nachten op dezelfde plek. Voor een enkele nacht hadden we een koepeltentje bij ons, maar die hebben we achteraf niet gebruikt. We waren met een Peugeot Partner, dus genoeg ruimte voor zooi. Zo ging ons keukentje in zijn geheel de bus in. Scheelde in/uitpakkenBra-Jo schreef op maandag 10 juli 2017 @ 15:06:
Erg nice!
* Bra-Jo mag over een paar weekjes ongeveer hetzelfde rondje Newcastle, Fort William, Skye, Gairloch, Lossiemouth.
Hoe heb je dat met je tent gedaan? Iedere keer voor een paar dagen helemaal opgezet? Wij hebben 2 "echte" campings, met de grote tent (7x4m ongeveer), en 2x een houten hut gehuurd in plaats van de tent. Ik verrek het om ergens voor 2 of 3 nachten het hele ding op te gaan zetten en weer af te breken.
Ze zeggen in de UK "We drive on the right side of the road!" Misschien dat dat haar over kan halen.Wailing_Banshee schreef op maandag 10 juli 2017 @ 15:49:
Oh, ik zou best wel eens willen kamperen in Engeland! Helaas wil mijn partner niet, omdat ze daar aan de verkeerde kant van de weg rijden...
(als ik die weg zie die @Voronwë gepost heeft, begint het wel heel erg te kriebelen: een ideale MX5 weg!)
Erg mooi daar idd! Wij stonden op Torvaig in Portree, ligt heerlijk centraal, maar heeft minder uitzicht. Alternatief is Sligachan, geweldig uitzicht, maar zagen we onszelf nog geen 7 dagen staan.Orion84 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 16:25:
Skye is inderdaad prachtig. En een groot deel van de wegen op Skye is zo smal dat je eigenlijk nauwelijks kan spreken van linksrijden
Alleen even opletten bij tegenliggers, dat je naar links uitwijkt, in plaats van naar rechts
Op Skye kan ik de Glenbrittle Camping aanraden. Prachtige locatie
Leuk die hangmat, heb er zelf ook al eens over getwijfeld een vergelijkbare set te kopen. Leuk ook om een deel van je setup te zien,.Orion84 schreef op zondag 9 juli 2017 @ 15:29:
Binnenkort met scouting naar Zweden. Gisteren toch nog maar even een nieuwe hangmat op de kop getikt, incl. muskietennet en tarp:
[afbeelding]
I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt
Ah da's wel prettig ja. Bij ons past alles net in de auto, plus het opzetten van onze tent duurt toch gauw een half uur (oppomptent, en dat is al een verbetering tov de oude, dat duurde minimaal een uur). Daarom ook minimaal 6 nachten per opzetbeurt, als het meevalt kunnen we volgend jaar altijd nog beslissen om kortere periodes ergens te gaan staan.Voronwë schreef op maandag 10 juli 2017 @ 15:29:
[...]
Gewoon op de bonnefooi. Eerste camping in Galloway gecheckt, maar daar waren we de enige... De de Waard (6x3m) gebruikten we voor 2 of meer nachten op dezelfde plek. Voor een enkele nacht hadden we een koepeltentje bij ons, maar die hebben we achteraf niet gebruikt. We waren met een Peugeot Partner, dus genoeg ruimte voor zooi. Zo ging ons keukentje in zijn geheel de bus in. Scheelde in/uitpakken.
De Brilduiker staat met 15a20 minuten. Binnen 25 minuten ben je dus kampklaar. Daar draai ik mijn hand niet voor om. Op Skye hebben we 6 nachten gestaan, de rest 3.
Nomen nescio
Top, ik zal het andere topic ook eens doorpluizen. Hoor graag hoe Zweden is bevallen.Orion84 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:29:
Orion84 in "Rondreis Noorwegen" voor mijn ervaringen met Noorwegen (en de rest van dat topic voor meer ervaringen).
Ik ga zelf binnenkort naar Zweden, daar zal ik ook nog wel wat over posten als ik terug ben.
Check wel even of de campings in de gebieden die je op het oog hebt nog open zijn tegen die tijd. Ik zat toen ook op de grens van augustus / september geloof ik en sommige campings begonnen toen al op hun eind te lopen. Met 5 weken ga je echt richting eind september.
Het links rijden went snel hoor.. je moet alleen goed opletten als het verkeer rustig is, want dan is de kans groter dat je uit routine rechts gaat rijden.. als er andere auto's zijn volg je automatisch de meute..Wailing_Banshee schreef op maandag 10 juli 2017 @ 15:49:
Oh, ik zou best wel eens willen kamperen in Engeland! Helaas wil mijn partner niet, omdat ze daar aan de verkeerde kant van de weg rijden...
(als ik die weg zie die @Voronwë gepost heeft, begint het wel heel erg te kriebelen: een ideale MX5 weg!)
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Met een paar Porschemaatjes heb ik vage plannen om volgend jaar de Northcoast 500 te gaan doen (of die in ieder geval als basis te nemen). O.a. vanwege dit soort uitzichten en weggetjes.Voronwë schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:57:
Onderstaande foto's gemaakt op Skye (Torvaig Campsite, Portree en de Quiraing)
[afbeelding]
Enorm bedankt voor je post!nwagenaar schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 14:08:
@Galinsky
Als je niet wilt gaan wildkamperen (wat in Noorwegen mag) en je wilt gaan voor reguliere campings, dan zal Noorwegen aanzienlijk duurder zijn dan bijvoorbeeld de Alpen. De campings in Noorwegen zijn daar iets duurder (maar de voorzieningen zijn daar echt super), maar je moet ook rekening houden met zaken als eten, drinken, benzine/diesel, eventuele ferry en de bijbehorende reistijd.
Dat neemt niet weg dat Noorwegen echt een enorm mooi land is en ideaal is voor ongeplande en open vakanties/mogelijkheden; zeker in combinatie met wildkamperen.
Enkele andere tips zou nog kunnen zijn de Dolomieten (afgelopen weekend ben ik daar geweest, echt enorm mooi en indrukwekkend als je van bergen en hiking houdt) of Slovenië/Kroatië.
Professioneel Heftruck Syndroom
Het weer in Noorwegen is sowieso niet te voorspellen, je kan 3 weken regen hebben, je kan 3 weken zon hebben. Een paar jaar geleden heb ik 6 weken bijna alleen maar mooi weer gehad door een beetje tactisch rond te reizen en het mooie weer te volgen.drBunhead schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 13:30:
[...]
Top, ik zal het andere topic ook eens doorpluizen. Hoor graag hoe Zweden is bevallen.
Zijn de campings zo vroeg al gesloten dan? Wordt het weer dan een stuk slechter of is dan het seizoen gewoon over omdat de mensen niet meer komen kamperen?
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
Geen dank natuurlijk
Veel succes met je eerste poging tot kamperen. De meeste campings hebben altijd wel plaats, zeker voor één persoon.Wildkamperen misschien voor volgend jaar als mij dit goed af gaat. Het is voor mij de eerste keer dat ik dit doe en met een camping kan je nog altijd ergens op terugvallen/ heb je een save spot. Hoe onwijs mooi wildkamperen mij ook lijkt wil ik eerst op deze manier "ervaring" op doen met hoe kamperen gaat. Noorwegen stond hierdoor eigenlijk wel op mijn lijstje omdat de mogelijkheid er dus wel is als het echt moet.
Dan word het toch de alpen, ook omdat de reis korter en goedkoper is. (met tol in achterhoofd)
Dat kan ik zeker beamen. Ik heb enorm genoten van de omgeving en je kan het makkelijk combineren in Duitsland/Oostenrijk/Zwitserland/DolomietenIk ga mij verdiepen in dolomieten! Zeker omdat je er veel kan hiken wat veel rustige en open plekken geeft.
Dolomieten ben ik de vorige zomer geweest, erg mooi daar. De regio rondom het plaatsje St. Vigilio kan ik daarbij zeer zeker aanraden. Erg veel routes om te hiken.Galinsky schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 14:41:
[...]
Ik ga mij verdiepen in dolomieten! Zeker omdat je er veel kan hiken wat veel rustige en open plekken geeft.
Geheel mee eens, vorig jaar ook geen sticker voor Duitsland gehaald. Had wel een vignet voor Oostenrijk (makkelijk te halen bij de ANWB), maar die was achteraf overbodig omdat het toch veel leuker is om de B-wegen en bijbehorende bergpassen te gaan rijden.Wailing_Banshee schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 15:28:
@nwagenaar als je alleen maar door Duitsland heen gaat om naar Zwitserland/Oostenrijk te gaan, zou ik geen milieustikker kopen (ik wil dat ding niet op m'n raam hebben, moeten we nog iets op verzinnen).
Zwitserland en Oostenrijk vignet kun je altijd nog ter plekke kopen. Wij hebben de laatste vakantie ook geen vignetten gekocht en dit ging heel goed. Je kunt alleen niet op auto- en snelwegen (want niet zo heel erg is met een MX5)
Ik was eigenlijk van plan om een aantal plekken door het hele land aan te doen, "race" dan wel eerst naar het noorden om daar het eerste gedeelte van de reis door te brengen. Dan kan ik rustig afzakken naar het zuiden. Zijn er eigenlijk specifieke regels waar je je aan moet houden m.b.t. wildkamperen in Noorwegen? Zeker op doorreisdagen lijkt mij dat een prima optie om de nacht door te brengen. Langere periodes wilde ik wel op een camping o.i.d. zitten.MewBie schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 14:58:
[...]
Het weer in Noorwegen is sowieso niet te voorspellen, je kan 3 weken regen hebben, je kan 3 weken zon hebben. Een paar jaar geleden heb ik 6 weken bijna alleen maar mooi weer gehad door een beetje tactisch rond te reizen en het mooie weer te volgen.
Augustus en september zijn over het algemeen nog prima te doen, in september moet je er wel rekening mee houden dat het kouder wordt in de bergen en afhankelijk van hoe noordelijk je zit het al kortere dagen worden.
Kwa campings zijn er zat campings die nagenoeg het hele jaar door open zijn in de zuidelijke regionen. Maar geen camping hoeft helemaal geen probleem te zijn.
[ Voor 33% gewijzigd door drBunhead op 11-07-2017 15:43 ]
Regels m.b.t. wildkamperen zijn er amper, en die er zijn zouden nagenoeg allemaal common sense moeten zijn.drBunhead schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 15:39:
[...]
Dolomieten ben ik de vorige zomer geweest, erg mooi daar. De regio rondom het plaatsje St. Vigilio kan ik daarbij zeer zeker aanraden. Erg veel routes om te hiken.
[...]
Geheel mee eens, vorig jaar ook geen sticker voor Duitsland gehaald. Had wel een vignet voor Oostenrijk (makkelijk te halen bij de ANWB), maar die was achteraf overbodig omdat het toch veel leuker is om de B-wegen en bijbehorende bergpassen te gaan rijden.
[...]
Ik was eigenlijk van plan om een aantal plekken door het hele land aan te doen, "race" dan wel eerst naar het noorden om daar het eerste gedeelte van de reis door te brengen. Dan kan ik rustig afzakken naar het zuiden. Zijn er eigenlijk specifieke regels waar je je aan moet houden m.b.t. wildkamperen in Noorwegen? Zeker op doorreisdagen lijkt mij dat een prima optie om de nacht door te brengen. Langere periodes wilde ik wel op een camping o.i.d. zitten.
*beeeeep*
[ Voor 32% gewijzigd door Wailing_Banshee op 12-07-2017 07:42 ]
[ Voor 14% gewijzigd door Rudolf op 12-07-2017 11:26 ]
Vanwege dat soort zaken heb ik dus een extra accu met omvormer in de auto.Galinsky schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 10:59:
@Pat911 & @Bacchus & @Wailing_Banshee @Orion84
Reden van stroom is niet zo zeer voor mijn telefoon daar heb ik wel genoeg powerbanks voor, 5v is geen probleem. De reden voor deze trip was om met mijn wings, racequads en hexacopter mooie beelden te schieten. Dit wil ik elke dag fulltime doen. Ik heb 5 lipo laders hiervoor mee en ervaring leert in nederland dat die 5 laders tot diep in de nacht draaientotdat ik ga slapen. (mits het die dag mooi weer is) ik heb wel veel extra laadaccus voor als ik onderweg ben etc. maar dat hou ik max 2 dagen vol daarmee.. Ik heb zon 1000wah aan lipo's mee.
Ik zat er zelf ook aan te denken om hiervoor een autoaccu te kopen, zijn niet heel duur en kan best lang mee. ook de laders werken van 10 tot 19volt waar een autoaccu mooi tussenvalt met z'n 12v.
[ Voor 6% gewijzigd door MewBie op 12-07-2017 12:10 ]
*beeeeep*
Ik heb net de Mobicool FR40 binnen (toch maar uit NL aangezien uit DE waarschijnlijk niet op tijd geleverd ging worden), maar wat een joekelRudolf schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 11:25:
Van het weekend de Mobicool b40 aangeschaft.
[afbeelding]
In mijn Campertje heb ik een auxilery battery, en een 120W solar panel... dat is plenty voor alle stroom die ik nodig heb...MewBie schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 12:07:
[...]
Vanwege dat soort zaken heb ik dus een extra accu met omvormer in de auto.![]()
Nooit een plek met stroom nodig en je kan ook gewoon wildkamperen en 24/7 accus laden als je zou willen.
Zolang je genoeg rondrijdt gaat het prima.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Wat heeft die nog als voordeel t.o.v. van de B40? Scheelt toch weer behoorlijk in prijs.Rukapul schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 12:10:
[...]
Ik heb net de Mobicool FR40 binnen (toch maar uit NL aangezien uit DE waarschijnlijk niet op tijd geleverd ging worden), maar wat een joekelDe B40 is wat vierkanter.
Klopt. Er zijn een aantal verschillen, maar met name de vierkante maatvoering zag ik niet zo zitten in de auto.Rudolf schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:59:
[...]
Wat heeft die nog als voordeel t.o.v. van de B40? Scheelt toch weer behoorlijk in prijs.
AlcoholistDeze review trok mij over de streep:
"Top product en een must-have voor op de camping"
Door Leon op 20 juni 2017
Makkelijk te vervoeren
Koelt erg goed
Koelt erg snel
Passen twee kratten bier in
Handgrepen iets te ondiep
Het product bevalt goed. Ideaal voor uitjes en voor op de camping. Er kunnen zeker twee uitgepakte kratten bier in en het is in no time gekoeld. Zelfs vlees kan ingevroren worden.
Als je 5 seconden googled zie je dat de fr ook op 12v de compressor gebruikt.Rudolf schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:59:
[...]
Wat heeft die nog als voordeel t.o.v. van de B40? Scheelt toch weer behoorlijk in prijs.
Deze review trok mij over de streep:
"Top product en een must-have voor op de camping"
Door Leon op 20 juni 2017
Makkelijk te vervoeren
Koelt erg goed
Koelt erg snel
Passen twee kratten bier in
Handgrepen iets te ondiep
Het product bevalt goed. Ideaal voor uitjes en voor op de camping. Er kunnen zeker twee uitgepakte kratten bier in en het is in no time gekoeld. Zelfs vlees kan ingevroren worden.
*beeeeep*
Okee, dat is me die 100 euro extra niet echt waard. Dan heb ik de goede keuze gemaakt denk ik.MewBie schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 14:09:
[...]
Als je 5 seconden googled zie je dat de fr ook op 12v de compressor gebruikt.
Gaaf, ik had niet verwacht hangmatters in dit topic te zien!Orion84 schreef op zondag 9 juli 2017 @ 15:29:
[afbeelding]
@@citruspers ;citruspers schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 18:40:
[...]
Hangmat: Dutchware 11' Hexon 1.6
Isolatie: Z-lite -of- DD Underquilt (afhankelijk van temperatuur en hoe licht ik wil gaan)
Slaapzak: Aegismax dons quilt
Tarp: DD Superlight 3x3m
1.8KG voor het hele slaapsysteem
Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...
[ Voor 10% gewijzigd door MewBie op 13-07-2017 16:26 ]
*beeeeep*
*beeeeep*
Lekker!backupdevice schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 19:16:
Morgenvroeg de bagagewagen inpakken, fietsen erop en achter de auto hangen. Morgen avond lekker rustig op pad richting de Dordogne . Lekker door de nacht heen en zaterdag op tijd aankomen op bestemming , de tent en alle andere dingen opbouwen en dan lekker genieten van de welverdiende vakantie.
Verwijderd
Ja wijn.Wailing_Banshee schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 14:02:
@Rudolf altijd dat bier! Stelletje verslaafden hier! Er zijn belangrijke dingen in het leven als bier!
*beeeeep*
......
Witte welWailing_Banshee schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 07:42:
[...]
......
Bewaar je dat ook in de koelkast?
* Wailing_Banshee drinkt abosluut nooit alcohol, dus heeft geen idee!
[ Voor 5% gewijzigd door Pat911 op 14-07-2017 08:16 ]
Als dat nodig is ,dan was je voorraad koud bier al niet op peilPat911 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 08:16:
[...]
Witte wel![]()
* Pat911 heft een grote koelkast en aparte vriezer in de caravan, dus zelfs net gekocht bier is binnen een half uur op drinktemperatuur.
[ Voor 3% gewijzigd door Luuk84 op 14-07-2017 08:35 ]
Sure?Wailing_Banshee schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 07:42:
[...]
Sure.
Verwijderd
Rode niet, dus ik heb geen koelkast nodig als ik ga kamperen.Wailing_Banshee schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 07:42:
[...]
......
Bewaar je dat ook in de koelkast?
Zo gek is dat toch niet? Er zijn bepaalde types mensen die gewoon niet van alcohol houden. Ik zie ze vooral veel onder de beta's/nerds...
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2017 13:27 ]
Check allebei even het dik- en schuingedrukte in de quote die ik aanhaal.Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 13:26:
[...]
Zo gek is dat toch niet? Er zijn bepaalde types mensen die gewoon niet van alcohol houden. Ik zie ze vooral veel onder de beta's/nerds...
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq