[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 13 ... 277 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:29
Gonadan schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 20:13:
[...]

En zo'n campingaz ding? Niet te groot, kan op 12V een 220V, lekker makkelijk. Wel peltier dus bij continu 40 graden zal hij je bier niet onder de 5 graden houden.
Ik heb nu zo een Campingaz 24l box. Maar vlees en zuivel wil je dan niet veel langer dan een dag bewaren. We gebruikten hem altijd in combinatie met koelelementen om de koude vast te houden. Ook komt er veel condenswater in de box en de losse 220V omvormer is niet ideaal.

De mobicool is wel flink langer en iets breder dus dat wordt morgen even meten in de kofferbak. 38l vs 24l is een nice to have.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:07

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Met een 220v compressor koelkast houd je ook condens. Maar ze koelen wel prima.

Ik ging toen ook voor de Mobicool maar die waren net uit verkocht en ik ging 2 dagen later met vakantie. Lokale camping winkel had wel een Tristar op voorraad, doet het prima en heeft zelfs 45l inhoud.

Koelt zo'n 40 graden onder de omgevings temp, in de meeste gevallen dus voldoende om vleeswaren ed. in te bewaren

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:46

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Rukapul schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 22:54:
Ik heb nu zo een Campingaz 24l box. Maar vlees en zuivel wil je dan niet veel langer dan een dag bewaren. We gebruikten hem altijd in combinatie met koelelementen om de koude vast te houden.
Koelt hij zo slecht dan? Want voordat je je zorgen moet gaan maken over het bederven van vlees of zuivel moet de temperatuur wel echt langere tijd flink hoog zijn.

Maar dat is ook afhankelijk van hoe bang je bent voor bederf. Meestal is men namelijk wel heel erg voorzichtig. Ik krijg al commentaar als ik het gekochte vlees niet in de koelkast zet omdat ik het een paar uur later ga bereiden.
Ook komt er veel condenswater in de box en de losse 220V omvormer is niet ideaal.
Welk type heb jij dan? Want die van mij heeft geen losse omvormer.
De mobicool is wel flink langer en iets breder dus dat wordt morgen even meten in de kofferbak. 38l vs 24l is een nice to have.
Die heb ik toen ook naar zitten kijken, maar je moet in verhouding veel meer ruimte inleveren dan je er in de bak zelf voor terug krijgt. Voor mij persoonlijk was zo'n ding gewoon te groot.
Mocht ik ooit naar een vouwwagen gaan o.i.d. dan is dat wel weer een interessante keuze. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:49

backupdevice

Boeh!

Ik laat mijn campingaz thuis dit jaar. We huren dit jaar een koelkast van de camping. Op zich een goed ding die cg maar de box wordt altijd nat vanbinnen en als hij hard moet koelen bevriest de bovenkant altijd en moet deze helemaal ontdooit worden.

Vandaag komt de tent binnen *O*

[ Voor 6% gewijzigd door backupdevice op 28-06-2017 08:34 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:35
Nu we het dan toch over koelen hebben, iemand ervaring met de 'koelboxen' van de Decathlon? ze schijnen goed te isoleren en hebben het voordeel dat ze opvouwbaar zijn. Ze koelen dus niet voor de duidelijkheid..

https://www.decathlon.nl/...p-138126?mc=8358181&c=WIT
Afbeeldingslocatie: https://contents.mediadecathlon.com/p1158373/k$e4a64bd036b5b15b6f50f276117b4e6f/Koeltas+Icefresh+Compact+36+liter+voor+trekking+en+camping+1158373.jpg?f=550x550

Ik heb ook nog een Campingaz peltier koelbox maar dat ding isoleert en koelt dus bijna niet en maakt een bak herrie. Hij wordt nu gebruikt tijdens het bierbrouwen thuis om het wort te filteren ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Hopjesvla79 op 28-06-2017 08:38 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:03
backupdevice schreef op maandag 26 juni 2017 @ 16:16:
[...]
We hebben vorig jaar al naar een caravan, vw en een nieuwe tent gekeken. Daarbij werd het wel duidelijk dat een tweede handse caravan ook een andere auto zou betekenen, voor beide geen geld.
Google maar eens op 'caravan gobana', die weegt nog geen 300 kg. Is dan ook wel klein, maar wel heel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:21
Ik gebruik al jaren tot mijn volle tevredenheid zo'n mini koelkast van de Blokker. krengen kosten euro of 60, zijn muisstil en koelen zo goed, dat tegen de tijd dat ik hem hoor ik weet dat er ijs tegen de ventilator aanzit en ik hem even moet ontdooien.

En met stil, bedoel ik stil. Ding staat soms knal naast onze slaapgedeelte, je hoort gewoon nix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:11
maartend schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 09:30:
Ik gebruik al jaren tot mijn volle tevredenheid zo'n mini koelkast van de Blokker. krengen kosten euro of 60, zijn muisstil en koelen zo goed, dat tegen de tijd dat ik hem hoor ik weet dat er ijs tegen de ventilator aanzit en ik hem even moet ontdooien.

En met stil, bedoel ik stil. Ding staat soms knal naast onze slaapgedeelte, je hoort gewoon nix.
_/-\o_

Dat zegt misschien dan meer over jouw gehoor dan over het apparaat zelf :+

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
LordSinclair schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 09:32:
[...]

_/-\o_

Dat zegt misschien dan meer over jouw gehoor dan over het apparaat zelf :+
Inkoppertje. Maar is dus niet mijn gehoor. Zegt werkelijk iets over dat gekke ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Zoiets dus?

http://m.blokker.nl/m20/n...en/mini-koelkast-38-liter
Ik denk dat het dan wel erg gezellig wordt in de Twingo van Hopjesvla ;)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Pat911 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 09:29:
[...]

Google maar eens op 'caravan gobana', die weegt nog geen 300 kg. Is dan ook wel klein, maar wel heel leuk.
Thanks voor je input maar google ff op de tent die ik gekocht heb, kijk naar mijn posts en de reden voor deze tent en dan zul je zien dat dit totaal niet overeenkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
backupdevice schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 10:00:
[...]

Thanks voor je input maar google ff op de tent die ik gekocht heb, kijk naar mijn posts en de reden voor deze tent en dan zul je zien dat dit totaal niet overeenkomt :)
Ik begrijp dat zo'n Gobana het niet redt met je tent. Mijn keuze zou dan ook voor de tent zijn. Maar een nieuwe auto is dan in ieder geval niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Hopjesvla79 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 09:48:
Zoiets dus?

http://m.blokker.nl/m20/n...en/mini-koelkast-38-liter
Ik denk dat het dan wel erg gezellig wordt in de Twingo van Hopjesvla ;)
En wat als ik je nou vertel dat de auto van mijn Lady een Twingo is en dat je schrikt als je ziet hoeveel daar in past? Zeker als je de achterbank opklapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Pat911 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 10:03:
[...]

Ik begrijp dat zo'n Gobana het niet redt met je tent. Mijn keuze zou dan ook voor de tent zijn. Maar een nieuwe auto is dan in ieder geval niet nodig.
Dat klopt :)

Auto probleem lost zich in November op . Mag een nieuwe leasebak uitzoeken en die gaan we dan wel prive rijden. ( heb nu een V70 zakelijk maar rij die niet prive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
backupdevice schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 10:06:
[...]
Auto probleem lost zich in November op . Mag een nieuwe leasebak uitzoeken en die gaan we dan wel prive rijden. ( heb nu een V70 zakelijk maar rij die niet prive)
Bijtellingtechnisch wel verstandig. Ik heb het andersom, V70 prive die ik af en toe ook zakelijk gebruik.
V70-trekkracht was ook nodig voor mijn caravan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
maartend schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 10:04:
[...]

En wat als ik je nou vertel dat de auto van mijn Lady een Twingo is en dat je schrikt als je ziet hoeveel daar in past? Zeker als je de achterbank opklapt.
Zeker! In een Twingo past verrassend veel (mensen zijn trouwens ook vaak positief verrast als ze achterin moeten zitten). Dat wordt bij ons wel vaak in beslag genomen door de nodige hike en klimspullen zoals touwen en ander materiaal :-)En ik geef toe: ik probeer de achterbank eigenlijk altijd gewoon op te laten, wat natuurlijk ruimte beperkend is. Maar ik zal eens gaan kijken naar dat koelkastje, misschien is het wat voor bij de Exped tent.

[ Voor 5% gewijzigd door Hopjesvla79 op 28-06-2017 10:24 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:14

Wailing_Banshee

You're Next

Hopjesvla79 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 10:22:
[...]
En ik geef toe: ik probeer de achterbank eigenlijk altijd gewoon op te laten, wat natuurlijk ruimte beperkend is.
Als wij gaan trekken proberen we de achterbank gewoon leeg te laten. Dan is het niet zo obvious dat je hele hebben en houden in die auto ligt als je besluit een paar uur een stadje in te gaan en hem op een parkeerplaats zet. Ik moet zeggen dat ik daar in het begin best wel wat moeite mee had toen we vorig jaar met de MX5 weg gingen. Want daarin kun je niet verbergen dat je op vakantie bent (als de tent, stoeltjes en matjes op de kofferbak liggen :D)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
Wailing_Banshee schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 10:30:
[...]

Als wij gaan trekken proberen we de achterbank gewoon leeg te laten. Dan is het niet zo obvious dat je hele hebben en houden in die auto ligt als je besluit een paar uur een stadje in te gaan en hem op een parkeerplaats zet. Ik moet zeggen dat ik daar in het begin best wel wat moeite mee had toen we vorig jaar met de MX5 weg gingen. Want daarin kun je niet verbergen dat je op vakantie bent (als de tent, stoeltjes en matjes op de kofferbak liggen :D)
En een MX5 heeft nog wel 150 liter bagageruimte. :+ Stoeltjes zijn wel een probleem mee te nemen in een cabrio. Zeker als je er met z'n 2en mee gaat rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Pat911 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 11:20:
[...]

En een MX5 heeft nog wel 150 liter bagageruimte. :+ Stoeltjes zijn wel een probleem mee te nemen in een cabrio. Zeker als je er met z'n 2en mee gaat rijden.
Die 150 liter heb je zo vol hoor, er passen twee handbagage-grootte koffers in en dan in de hoekjes de slaapzak, 2 paar wandelschoenen en dan heb je nog wat ruimte voor de boodschappen die je onderweg doet. (en het is 144 liter).

Oh, en een kat...

Kat wil ook mee!

(het is de enige foto die ik heb van een half-gevulde kofferbak...)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
Wailing_Banshee schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 11:49:
[...]

Die 150 liter heb je zo vol hoor
Leuk met die kat in de bak, weer eens wat anders dan een hond in de pot. Mijn katten liggen vaak op mijn dak (lekker zacht).

Ik heb slechts 130 liter maar wel een achterbankje. Ik ga eigenlijk nooit met die auto op vakantie. Aankomend weekend wel, maar dan ga ik mijn eentje, dus 130 liter is meer dan voldoende (en ik hoef niet te koken). Mijn kampeerstoel is zo'n inklapbaar Lafuma-geval, dus die gaat wel achter de stoelen of op de bijrijdersplek.

[ Voor 23% gewijzigd door Pat911 op 28-06-2017 12:04 . Reden: quote kleiner gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

De Falco Zeearend 6 is binnengekomen.

In totaal 4 zaken . Om een idee te geven qua sizing, ik heb een Bardani 320 en die heeft 3 zakken. De grootste zak van de Falco is net iets groter als die grootste van de 320. De extra zak is voor de binnentent.

Gewicht is wel een stukje meer, de Falco weegt 12 KG meer als de 320. Al met al valt het reuze mee.

Nu wachten tot het droog is voor een proefplaatsing.

[ Voor 9% gewijzigd door backupdevice op 28-06-2017 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
  • Laatst online: 13:37
backupdevice schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 13:00:
De Falco Zeearend 6 is binnengekomen.

In totaal 4 zaken . Om een idee te geven qua sizing, ik heb een Bardani 320 en die heeft 3 zakken. De grootste zak van de Falco is net iets groter als die grootste van de 320. De extra zak is voor de binnentent.

Gewicht is wel een stukje meer, de Falco weegt 12 KG meer als de 320. Al met al valt het reuze mee.

Nu wachten tot het droog is voor een proefplaatsing.
Mooie tent, bij Bax zelf gekocht of ergens anders? Inmiddels hebben wij onze Havik 4000 al drie jaar naar volle tevredenheid. Geen scheerlijnen is niet helemaal waar er wordt aangeraden bij storm de luifel nog extra vast te zetten met 2 scheerlijnen (of banden in dit geval). Heb ik tot nu toe maar 1x gedaan en achteraf was het niet nodig.

Controleer bij het opzetten de naden goed bij ons was 1 naad niet helemaal netjes dubbelgestikt. Dit is destijds door Bax netjes opgelost.

Zelf hebben we destijds naar de Waard, Falco/Baco en Karsten gekeken. Bij Karsten is alles mogelijk maar als je alles gaat optellen is het toch een klap duurder als een vergelijkbare top tunneltent. De keuze voor Falco hebben we gemaakt doordat je hier net iets meer voor je geld kreeg, maar het verschil met de Waard is hier heel klein.

Zo nog 3 weken en dan weer lekker 2 weekjes naar Texel met de tent.

[ Voor 20% gewijzigd door Refro op 28-06-2017 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Direct bij Bax gekocht na een hele middag in de showroom rondgelopen te hebben en 12 maanden over andere scenario's gedacht te hebben.

Nog 2 weken en 3 dagen en we zijn onderweg naar de Dordogne !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Refro schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 15:18:
[...]

Mooie tent, bij Bax zelf gekocht of ergens anders? Inmiddels hebben wij onze Havik 4000 al drie jaar naar volle tevredenheid. Geen scheerlijnen is niet helemaal waar er wordt aangeraden bij storm de luifel nog extra vast te zetten met 2 scheerlijnen (of banden in dit geval). Heb ik tot nu toe maar 1x gedaan en achteraf was het niet nodig.
Beter tien keer teveel gedaan dan één keer te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
  • Laatst online: 13:37
Wailing_Banshee schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 08:06:
[...]

Dat klopt, je kan er meestal ook wel snachts uit om het alsnog te doen maar das ook niet handig. Ik heb wel het idee dat een vast grondzeil hier veel helpt. Dan kan de wind in ieder geval onder de tent komen.

Maar ja een aldi familie tent vergelijken met een falco is natuurlijk heel erg appels en peren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
Refro schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 08:39:
[...]

Dat klopt, je kan er meestal ook wel snachts uit om het alsnog te doen maar das ook niet handig.
bij een leuke windhoos ben je dan al veel te laat....

ik maak altijd alle scheerlijnen goed vast, of het nu windstil weer is of niet: toch al een paar keer verrast door een plotselinge windhoos waarbij andere veel schade hadden en wij gelukkig helemaal niets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Leipo schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 10:19:
[...]

ik maak altijd alle scheerlijnen goed vast, of het nu windstil weer is of niet: toch al een paar keer verrast door een plotselinge windhoos waarbij andere veel schade hadden en wij gelukkig helemaal niets :)
Het gaat hier om extra lijnen, niet de standaard lijnen. Wij kunnen nog 5 extra lijnen aan onze tent vastmaken: 1 op elke hoek (van de koepel) en 1 aan de voorkant van de luifel. Dit zijn dus lijnen naast degene aan de drie zijkanten van de koepel en de twee aan de voorkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
ik ben van de overkill: ik zou ook die extra lijnen altijd gebruiken ;)

bij die windhozen die ik meegemaakt heb vlogen er voortenten over caravans heen zonder waarschuwing vooraf: dan ben je erg blij met die paar extra lijnen en haringen die je in het begin de grond in hebt moeten meppen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 21:23
Nog een weekje en dan gaan wij ook weer richting de Provence. Kan niet wachten. om even terug te komen op de koelkastjes. Wijzelf gebruiken een koelkast die op gas draait maar ook op stroom kan. Wij gebruiken nooit stroom op de Camping en doen alles op Gas. Ideaal apparaat. Oook handig voor feestjes thuis om het bier koud te houden.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:35

vhal

ಠ_ಠ

Klein vraagje mbt een tent en kinderen in de leeftijd van 1 en 3; wat is raadzaam mbt slaapcompartimenten? Ieder zijn eigen compartiment of toch gezamelijk slapen?

De tenten met 3 slaapcompartimenten zijn nogal groot maar wij hebben de ervaring dat gezamelijk slapen meestal een gedoe is. Daarnaast heeft niet iedere camping plek voor een tent van 10 meter diep :/

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
vhal schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 10:35:
Klein vraagje mbt een tent en kinderen in de leeftijd van 1 en 3; wat is raadzaam mbt slaapcompartimenten? Ieder zijn eigen compartiment of toch gezamelijk slapen?

De tenten met 3 slaapcompartimenten zijn nogal groot maar wij hebben de ervaring dat gezamelijk slapen meestal een gedoe is. Daarnaast heeft niet iedere camping plek voor een tent van 10 meter diep :/
Wij hadden de kleinste naast ons liggen en de oudste in hun eigen compartiment. De oudste wil echt slapen als hij naar bed moet en de jongste wil nog wel eens gaan keten. Dit jaar gaan ze voor het eerst in hun eigen tent. Kijken hoe dat gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Leipo schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 10:29:
ik ben van de overkill: ik zou ook die extra lijnen altijd gebruiken ;)

bij die windhozen die ik meegemaakt heb vlogen er voortenten over caravans heen zonder waarschuwing vooraf: dan ben je erg blij met die paar extra lijnen en haringen die je in het begin de grond in hebt moeten meppen :P
Wij hebben een klein tentje, waar je al bukkend in moet. En dan is een extra lijn voor de ingang best lastig! Die van de luifel wordt nog wel eens gebruikt, vooral als het nat weer is. Hij houdt de luifel wat strakker (we hebben een koepel met een verlengde luifel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:12
Ik ben op zoek naar een grote(re) camping koelbox of minikoelkast +/- 35-40 liter. Ik heb nu 2 kleine koelboxjes en die vind ik eigenlijk beide niet voldoen.

Een must is voor mij dat hij ook op de 12v aansluiting van de auto kan. Anders moet er alsnog een klein koelboxje mee voor onderweg en dat is weer extra ruimte.

Ik heb de Mobicool A40 in gedachte. Dat vind ik ook wel een mooie prijs.

Echter staat er op de site van Obelink ook een linkje naar een Koelboxen test en daar zie ik dat deze koelbox naar mijn mening maar slecht koelt. We willen er ook wat vleesbeleg, zuivel etc in bewaren, koelt deze dan wel genoeg?

Heeft iemand ervaring met deze koelbox? Of kan iemand mij een andere aanraden van ongeveer dezelfde prijs?

We hadden overigens een paar weken geleden die van de Aldi gekocht, maar deze bleek geen 12v aansluiting te hebben, dus weer teruggebracht.

[ Voor 4% gewijzigd door Rudolf op 29-06-2017 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Wailing_Banshee schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 08:06:
[...]

De luifel wordt met twee spanbanden vastgezet en tevens heb ik een stormband (voor een voortent) extra die de luifel op zijn plek moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
Rudolf schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 12:11:
Ik ben op zoek naar een grote(re) camping koelbox of minikoelkast +/- 35-40 liter. Ik heb nu 2 kleine koelboxjes en die vind ik eigenlijk beide niet voldoen.

Een must is voor mij dat hij ook op de 12v aansluiting van de auto kan. Anders moet er alsnog een klein koelboxje mee voor onderweg en dat is weer extra ruimte.

Echter staat er op de site van Obelink ook een linkje naar een Koelboxen test en daar zie ik dat deze koelbox naar mijn mening maar slecht koelt. We willen er ook wat vleesbeleg, zuivel etc in bewaren, koelt deze dan wel genoeg?

Heeft iemand ervaring met deze koelbox? Of kan iemand mij een andere aanraden van ongeveer dezelfde prijs?
de Mobicool B40 kan zowel op 12v als 230v en heeft als voordeel dat deze op 230v de compressor gebruikt waardoor deze zelfs kan vriezen als je hem laag genoeg insteld

op 12v gebruikt hij een peltier en kan hij de boel koel genoeg houden (als je de auto maar niet vol in de zon bij 35 graden buitentemp neerzet natuurlijk ;) )

Zelf heb ik de B40 al heel wat jaren, gebruik hem echter niet meer tijdens het kamperen omdat ik ook op 12v een compressor wilde hebben. Hij staat nu bij ons in de schuur als extra vriezer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
al een paar jaren deze koelbox in gebruik, afgelopen weken in kroatie geweest en bij 30 graden , had ik de knop nog maar op een kwart staat en moest ik nog uitkijken dat de bedoel niet bevroor.
https://www.vrijbuiter.nl...hybride-koelbox_cefa0001/

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lanithro
Rudolf schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 12:11:

We hadden overigens een paar weken geleden die van de Aldi gekocht, maar deze bleek geen 12v aansluiting te hebben, dus weer teruggebracht.
Wij hebben deze https://www.obelink.nl/su...%3D1%26category_id%3D9753.

Erg fijn en Wordt erg koud. Ook met temperaturen van 30+. Wij wilden er 1 op gas. Dat was voor ons het belangrijkste. In de auto sluiten wij hem nooit aan op op 12 volt. Wij gebruiken als koelelement twee ingevroren pakken Melk.

Die Mobicool koelt volgens mij best netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16-09 13:53

JanB

Het ken rotter !!!

Leipo schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 12:18:
[...]

de Mobicool B40 kan zowel op 12v als 230v en heeft als voordeel dat deze op 230v de compressor gebruikt waardoor deze zelfs kan vriezen als je hem laag genoeg insteld

op 12v gebruikt hij een peltier en kan hij de boel koel genoeg houden (als je de auto maar niet vol in de zon bij 35 graden buitentemp neerzet natuurlijk ;) )

Zelf heb ik de B40 al heel wat jaren, gebruik hem echter niet meer tijdens het kamperen omdat ik ook op 12v een compressor wilde hebben. Hij staat nu bij ons in de schuur als extra vriezer!
De B40 is een top koelkast en buiten de vakanties gebruiken we hem als extra koelkast thuis.

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:04
Leipo schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 10:29:
Maar als je kijkt hoe brak sommige voortenten zijn neergezet/afgespannen is dat ook niet heel gek. Een haring op iedere hoek verticaal de grond in en klaar... Mag vooral geen moeite kosten dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 12:36:
[...]

Maar als je kijkt hoe brak sommige voortenten zijn neergezet/afgespannen is dat ook niet heel gek. Een haring op iedere hoek verticaal de grond in en klaar... Mag vooral geen moeite kosten dat ding.
Als ze al in de grond zitten... Ik zie ze ook vaak genoeg dat ze maar half in de grond zitten (en nee, niet op een stuk grond waar je na 10cm op een granietplaat zit...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Leipo schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 10:19:

Knappe windhoos die mijn tent in beweging krijg als ik er met m'n vadsige aarsch inlig. :Y)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Gonadan schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 13:50:
[...]

Knappe windhoos die mijn tent in beweging krijg als ik er met m'n vadsige aarsch inlig. :Y)
En dat waren zijn laatste woorden nadat er noodweer uitbarstte en zijn tent meegenomen werd na windhozen van 100 kilometer per uur.

Geloof me als een goede windhoos bomen kan ontwortelen kan jij met je tent leuk de lucht in vliegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:12
Lanithro schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:03:
[...]

En dat waren zijn laatste woorden nadat er noodweer uitbarstte en zijn tent meegenomen werd na windhozen van 100 kilometer per uur.

Geloof me als een goede windhoos bomen kan ontwortelen kan jij met je tent leuk de lucht in vliegen.
Het schijnt dat @Gonadan dan ook wel echt heel vatsig is... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Lanithro schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:03:

100km/u? :D
Dat is peanuts voor een windhoos man, daar begint het net. Maar hoe vaak heb jij een hoos van tornado kracht, want daar spreek je dan over, überhaupt dicht in de regio gehad waar je kampeert? Ik ben vn plan gewoon in West Europa te blijven overigens. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Gonadan schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:08:
[...]

100km/u? :D
Dat is peanuts voor een windhoos man, daar begint het net. Maar hoe vaak heb jij een hoos van tornado kracht, want daar spreek je dan over, überhaupt dicht in de regio gehad waar je kampeert? Ik ben vn plan gewoon in West Europa te blijven overigens. :P
Ik overdrijfde een beetje, maar ik heb meegemaakt in Zuid-Frankrijk dat tijdens noodweer tenten met mensen en al meegesleept werden deels omdat ze er luchtig over deden deels naïef. Ze stegen niet op, maar ze rolden leuk een paar meter mee en kwamen tot stilstand tegen een muurtje. Geen fysieke schade op bulten en schrammen, maar de tent was niet meer zo waterdicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Lanithro schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:14:
Ik overdrijfde een beetje, maar ik heb meegemaakt in Zuid-Frankrijk dat tijdens noodweer tenten met mensen en al meegesleept werden deels omdat ze er luchtig over deden deels naïef. Ze stegen niet op, maar ze rolden leuk een paar meter mee en kwamen tot stilstand tegen een muurtje. Geen fysieke schade op bulten en schrammen, maar de tent was niet meer zo waterdicht.
Oh ja maar dat gebeurt zeker, da's wat anders dan vliegen. Daarom zet ik mijn tent ook altijd compleet op, inclusief de standaard scheerlijnen. Aanvullende lijnen doe ik niet, als die nodig zijn gaan ze de boel toch niet meer redden.
Dan vermoed ik dat de boel eerder gewoon scheurt, breekt of dat er iets tegen aan waait waardoor het toch al ellende is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Gonadan schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:20:
[...]

Oh ja maar dat gebeurt zeker, da's wat anders dan vliegen. Daarom zet ik mijn tent ook altijd compleet op, inclusief de standaard scheerlijnen. Aanvullende lijnen doe ik niet, als die nodig zijn gaan ze de boel toch niet meer redden.
Dan vermoed ik dat de boel eerder gewoon scheurt, breekt of dat er iets tegen aan waait waardoor het toch al ellende is.
Ik had het ook niet over vliegen. Hoewel ik best wel wil geloven dat dat ook mogelijk is als de wind er goed grip op krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Lanithro schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:22:
[...]

Ik had het ook niet over vliegen. Hoewel ik best wel wil geloven dat dat ook mogelijk is als de wind er goed grip op krijgt.
Ik heb tenten in bomen zien hangen, dus dat komt aardig in de buurt :p
Dat was jaaaaaaaaren geleden in Zuid Frankrijk, in het voorjaar, aan de kust. Een vreselijke storm waarbij de helft van de camping of in de bomen hing, of er minimaal tegenaan geplakt :p
Gonadan schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:20:
[...]

Die extra scheerlijnen zijn voor ons meer om te voorkomen dat die stokken van ons inklappen, vooral als de wind precies op zo'n stok komt te staan. Maar meestal zetten wij de tent op met de windrichting in gedachten: de kont in de wind, die is het stevigst. Dat we dan niet altijd het gunstigs staan met de ingang nemen we dan wel voor lief, komt bij de volgende camping wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Lanithro schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:22:
Mijn tent is zo'n leuke tunnel met vaste luifel. Daar zit een flinke band aan die ik met een monsterlijke haring vast zet.
Hij is behoorlijk bestand tegen wind, maar ik denk dat als ik een echte orkaan of iets tergelijks recht van voren krijg ik hoe dan ook de sjaak ben. Of ik er nu veertig lijnen bij zet of niet. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Gonadan schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:31:
[...]

Mijn tent is zo'n leuke tunnel met vaste luifel. Daar zit een flinke band aan die ik met een monsterlijke haring vast zet.
Hij is behoorlijk bestand tegen wind, maar ik denk dat als ik een echte orkaan of iets tergelijks recht van voren krijg ik hoe dan ook de sjaak ben. Of ik er nu veertig lijnen bij zet of niet. :D
Wij hebben ook een tunneltent maar zonder vaste luifel. Ik zet altijd scheerlijnen vast, maar lang niet allemaal. Ik ga dit jaar wel mijn tent goed strak te spannen door er extra scheerlijnen vast te maken. Hoewel ik betwijfel of dat gaat lukken. Op de camping waar wij staan ligt meer steen in de grond dan aarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Lanithro schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:43:
Wij hebben ook een tunneltent maar zonder vaste luifel. Ik zet altijd scheerlijnen vast, maar lang niet allemaal. Ik ga dit jaar wel mijn tent goed strak te spannen door er extra scheerlijnen vast te maken. Hoewel ik betwijfel of dat gaat lukken. Op de camping waar wij staan ligt meer steen in de grond dan aarde.
Feitelijk is de enige scheerlijn die echt nodig is die band om de luifel vast te houden, maar toch zet ik ze altijd allemaal vast. Juist niet te strak overigens, want dan kan de tent wat beter mee bewegen met een windvlaag.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Gonadan schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:45:
[...]

Feitelijk is de enige scheerlijn die echt nodig is die band om de luifel vast te houden, maar toch zet ik ze altijd allemaal vast. Juist niet te strak overigens, want dan kan de tent wat beter mee bewegen met een windvlaag.
kwestie van de scheerlijnen wat losser zetten en dan gaat de tent ook wat losser.

Waar gaat het gros eigenlijk naar toe? Ik zit in Zuid-Frankrijk in de buurt van Apt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Geen idee nog, heb zelfs nog geen vrij gevraagd. We hebben wat discussie over de locatie. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Eymounthiers , Dordogne , France

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Met het huidige weer? Gewoon in noord oost Groningen, lekker comfortabel bij de gaskachel!

Als het wel mooi weer wordt? Weekendje weg naar Nederland, België of Duitsland. Geen lange zomervakantie deze keer, die hebben we al gehad.

En wat is die band waar jullie het over hebben?

* Wailing_Banshee heeft altijd alleen koepeltentjes gehad, en heel vroeger hadden haar ouders zo'n klassieke bungalowtent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Ik gebruik een storm band die ze normaal bij voortenten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Wailing_Banshee schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 15:41:
En wat is die band waar jullie het over hebben?

* Wailing_Banshee heeft altijd alleen koepeltentjes gehad, en heel vroeger hadden haar ouders zo'n klassieke bungalowtent
Check de tunneltent uit de TS, dat is ongeveer het model wat ik heb.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Gonadan schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 18:41:
[...]

Check de tunneltent uit de TS, dat is ongeveer het model wat ik heb.
Ah, dank. Daar kunnen wij ook een lijn vast maken, maar dat is een gewone scheerlijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Lanithro schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:49:
[...]

Waar gaat het gros eigenlijk naar toe? Ik zit in Zuid-Frankrijk in de buurt van Apt.
Dit jaar gedaan: Orpierre , Frankrijk; Bieberwier, Oostenrijk

To do: Zweden, van Stockholm tot Kiruna/Abisko

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Dit jaar 2,5 week in 07370 Eclassan, Noord Ardeche. Volgende week weg.. Kan niet wachten.. :P

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
Lanithro schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:49:
[...]

Helaas geen echte kampeervakantie dit jaar, afgezien van wat weekendjes. Daar staat wel wat leuks tegenover: Een trip naar Canada, familiebezoek en 2 weken rondtrekken met de camper door de Rockies oOo

Volgend jaar maar weer een mooie kampeervakantie doen, Noorwegen zou ik wel heel gaaf vinden.
Hopjesvla79 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 09:06:
[...]

Dit jaar gedaan: Orpierre , Frankrijk; Bieberwier, Oostenrijk

To do: Zweden, van Stockholm tot Kiruna/Abisko
Als je dan toch naar Zweden gaat: ga nog even langs nationaal park Sarek, echt prachtig. Niet heel makkelijk bereikbaar, mits je een wandelaar bent, mocht je interesse hebben heb ik nog wel wat tips

[ Voor 30% gewijzigd door Luuk84 op 30-06-2017 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Luuk84 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 09:10:
[...]

Als je dan toch naar Zweden gaat: ga nog even langs nationaal park Sarek, echt prachtig. Niet heel makkelijk bereikbaar, mits je een wandelaar bent, mocht je interesse hebben heb ik nog wel wat tips
Top! We gaan de Fjallraven Classic lopen in het noorden (110 km van Nikkaluokta naar Abisko) , Sarek stond idd al in de belangstelling om even uit te zoeken, dus kom maar op met die tips :) We hebben 3 weken ingepland: 1 week om in Kiruna te komen, en na de Classic weer 1 week om thuis te komen. Het idee is een beetje om via de kust naar boven te rijden en via het binnenland weer terug, dus Sarek is zeker een optie.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
@Hopjesvla79 Erg gaaf!

Nadeel van Sarek, je kan er bijna niet met de bus/auto komen. Je zal dus altijd een extra dag moeten lopen om er echt van te kunnen genieten. Vanuit de mountain hut Aktse (de Kungsleden loopt hier volgens mij langs, ik weet even niet uit mijn hoofd wat de snelste manier is om bij de hut te komen) kan je prima tochtjes naar Sarek maken. Mocht je een beetje avontuurlijk zijn ingesteld en een paar nachtjes kunnen overnachten in het park (geen campings, en weinig tot geen uitgezette paden), zeker doen. Vanuit de hut in aktse (mocht je hier willen slapen, op tijd boeken) kan je naar de top van de Skierffe lopen, met als resultaat een schitterend uitzicht over de delta van de rappadalen. Ongelofelijk mooi. Maar wil je echt wat bijzonders, doe dan echt avontuurlijk en ga van de officiële paden af en loop naar de top van de Nammatj, een soort puist midden in de delta (water aftoppen voordat je naar boven loopt, bovenop zul je nauwelijks water vinden). Zet hier je tent op en geniet nogmaals van het uitzicht en de stilte (je zal er geen tot weinig mensen tegen komen). De foto in mijn album met de 2 hoge bergen links (skierffe) en rechts en de delta ertussenin is het zicht van de nammatj

Er zijn nog meer schitterende locaties maar daarvoor zul je echt verder het park in moeten.

In mijn album kan je alvast een beetje genieten.

Ik vond dit nog: If you come with your own car, take north at Tjåmotis towards Seitevare hydro power station and continue all the way to the bridge across Sitoätno, and parc at the bridge. From the bridge walk on the "bicycle trail" 10 km to the lake Laitaure. From here is a boat transport, or walk the 5 km, to Aktse.

Mocht je nog verdere vragen hebben kan dat altijd natuurlijk

[ Voor 5% gewijzigd door Luuk84 op 30-06-2017 10:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
Noorwegen _/-\o_

net terug van een maand Noorwegen/zweden/stukje Finland: ik wil weer terug :'(

vooral veel diertjes gezien }:O

Afbeeldingslocatie: https://i36.photobucket.com/albums/e36/vdoppenberg/Noorwegen%202017/IMG_1217_zpszjgctwgs.jpg

deze zeearend jatte deze door mij gevangen vis op een paar meter afstand van ons 8)
Afbeeldingslocatie: https://i36.photobucket.com/albums/e36/vdoppenberg/Noorwegen%202017/47a3dde9-adab-48b7-b571-871c54eee655_zpsd6bchgy8.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i36.photobucket.com/albums/e36/vdoppenberg/Noorwegen%202017/IMG_1521_zpsztgqhpw8.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i36.photobucket.com/albums/e36/vdoppenberg/Noorwegen%202017/IMG_1267_zps9zn1ohx7.jpg

en ik baal dat deze net niet gelukt zijn
Afbeeldingslocatie: https://i36.photobucket.com/albums/e36/vdoppenberg/Noorwegen%202017/IMG_1520_zpsnxk2oams.jpg Afbeeldingslocatie: https://i36.photobucket.com/albums/e36/vdoppenberg/Noorwegen%202017/IMG_1522_zpsnqjp43b7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Luuk84 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 10:46:
@Hopjesvla79 Erg gaaf!

Nadeel van Sarek, je kan er bijna niet met de bus/auto komen. Je zal dus altijd een extra dag moeten lopen om er echt van te kunnen genieten. Vanuit de mountain hut Aktse (de Kungsleden loopt hier volgens mij langs, ik weet even niet uit mijn hoofd wat de snelste manier is om bij de hut te komen) kan je prima tochtjes naar Sarek maken. Mocht je een beetje avontuurlijk zijn ingesteld en een paar nachtjes kunnen overnachten in het park (geen campings, en weinig tot geen uitgezette paden), zeker doen. Vanuit de hut in aktse (mocht je hier willen slapen, op tijd boeken) kan je naar de top van de Skierffe lopen, met als resultaat een schitterend uitzicht over de delta van de rappadalen. Ongelofelijk mooi. Maar wil je echt wat bijzonders, doe dan echt avontuurlijk en ga van de officiële paden af en loop naar de top van de Nammatj, een soort puist midden in de delta (water aftoppen voordat je naar boven loopt, bovenop zul je nauwelijks water vinden). Zet hier je tent op en geniet nogmaals van het uitzicht en de stilte (je zal er geen tot weinig mensen tegen komen). De foto in mijn album met de 2 hoge bergen links (skierffe) en rechts en de delta ertussenin is het zicht van de nammatj

Er zijn nog meer schitterende locaties maar daarvoor zul je echt verder het park in moeten.

In mijn album kan je alvast een beetje genieten.

Ik vond dit nog: If you come with your own car, take north at Tjåmotis towards Seitevare hydro power station and continue all the way to the bridge across Sitoätno, and parc at the bridge. From the bridge walk on the "bicycle trail" 10 km to the lake Laitaure. From here is a boat transport, or walk the 5 km, to Aktse.

Mocht je nog verdere vragen hebben kan dat altijd natuurlijk
Gave foto's en bedankt voor de info!

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:29
Puffins O+

Heb ook ooit nog eens op een Noors schiereiland gekampeerd tot Mrs. Rukapul genoeg foto's van die beesten had. Dat bleken er een paar duizend te zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rened80
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-08 11:47
Na de opmerkingen over de Outwell coastline (onvoldoende ventilatie) en dit ook zelf ervaren te hebben heb ik de tent verkocht via marktplaats. Nu begint de zoektocht naar een volgende tent. En met een budget van max €350,- valt dit niet mee. Wensen zijn een tunneltent voor 4 personen met voldoende ventilatie en bij voorkeur ook alle ingangen met insectengaas, en een luifel
Ik kom dan uit op 3 tenten
Safarica Blackhawk 280 Deluxe (hoofdingang heeft geen insectengaas)
Outwell Amarillo 4 (heeft alles maar lijkt een uitlopend model te zijn)
Outwell Nevada 4 (heeft standaard geen luifel maar is bij te kopen)

Voorkeur gaat uit naar de Amarillo, maar deze heeft als een van de weinige tenten een platte voorkant. Is dit een groot nadeel qua wind? Andere twijfel is dat het model niet wordt voortgezet, wat is er mis mee 8)7

Hebben jullie eventueel nog tentopties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
@rened80 Waarom geen 2de hands tent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rened80
Ik vind dat lastig omdat je toch niet precies weet wat de kwaliteit is van wat je koopt. Ik heb wel gekeken op marktplaats maar het zijn toch vaak wat oudere tenten. Maar ik ben vanmiddag bij Karsten geweest en heb daar een Safarica Victory TC gekocht. Was vandaag met 10% dus voor €800,- Flink boven mijn oorspronkelijke budget, maar in het kader van je leeft maar één keer toch maar gedaan :)

Zelfs in een hal voel je al verschil of je in een polyester of of tc tent staat. Ik ga hier dus geen spijt van krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Aha, dus toch gekozen voor kwaliteit. Ga je geen spijt van krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 19:56
Top tent idd. Heb zelf een bardani versie. Heel blij mee. Dit jaar sinds hele lange tijd vakantie in een huisje. Sinds 10 maand vader. Maar de kleine weigert door te slapen snachts. Wil ik de camping niet aan doen. Vreet ik mij zelf op. Maar een huisje is het toch net niet. (Maar wel fijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rened80
Bedankt voor jullie reacties. Ik krijg al helemaal zin om over drie weken een lang weekend weg te gaan. Pas in september kan ik langer weg :'(

Nu weer de volgende vraag, wat kan ik het beste onder tent neerleggen? Iets wat vocht doorlaat als Bo-Camp Gronddoek Eco (lijkt erg op antiwortel doek) of iets van pvc wat geen water doorlaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
rened80 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 19:32:
Bedankt voor jullie reacties. Ik krijg al helemaal zin om over drie weken een lang weekend weg te gaan. Pas in september kan ik langer weg :'(

Nu weer de volgende vraag, wat kan ik het beste onder tent neerleggen? Iets wat vocht doorlaat als Bo-Camp Gronddoek Eco (lijkt erg op antiwortel doek) of iets van pvc wat geen water doorlaat?
Gewoon afdekzeil dat bij de bouwmarkt tussen het schildersspul ligt. 2 euro en je grondzeil blijft prima schoon.

zoiets:
https://www.praxis.nl/ver...afdekfolie-4-x-5m/4695368

[ Voor 10% gewijzigd door Ankona op 02-07-2017 21:03 ]

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
rened80 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 19:32:

Heb je een kuipzeil? Zelf gebruik ik gewoon van dat eenmalige dunne plastic. Vanwege mijn kuip ademt het toch al amper dus ga niet met boomknuffeldoek slepen. Houdt mijn kuip mooi schoon.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rened80
Materiaal van het ingenaaide zeil is PE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rened80
Ankona schreef op zondag 2 juli 2017 @ 20:23:
[...]

Gewoon afdekzeil dat bij de bouwmarkt tussen het schildersspul ligt. 2 euro en je grondzeil blijft prima schoon.

zoiets:
https://www.praxis.nl/ver...afdekfolie-4-x-5m/4695368
Zitten daar dan geen weekmakers in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
rened80 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 22:07:
[...]

Zitten daar dan geen weekmakers in?
Ja dus. Vorig jaar ontzettende stank gehad in ons PVC kuipzeil (vouwwagen). Dat roken we in de laatste week in de tent en na opbreken was het helemaal niet te harden. We hebben moeten opzetten op een natte ondergrond en toen 3 weken gestaan. Oorzaak waarschijnlijk weekmakers in ons afdekzeil die een chemische reactie met het grondzeil aangaan in combinatie met de rotting van gras en beestjes door de nattigheid. Verschillende theorieën over gelezen , maar we nemen geen risico meer met afdekzeil met weekmakers. Ook omdat je leest dat die de coating van je grondzeil kunnen aantasten.

Thuis flink moeten schrobben en luchten , wat een werk. De lucht lijkt er nu grotendeels uit te zijn , maar als je heel goed ruikt zit er nog steeds een beetje in.

Tip: gebruik dus afdekzeil zonder weekmakers.

[ Voor 27% gewijzigd door Exocet op 03-07-2017 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16-09 13:53

JanB

Het ken rotter !!!

Ik gebruik al een aantal jaren worteldoek. Bij de Welkoop van de rol gehaald. Voordeel is dat als het regent, het water er doorheen weg kan zakken,

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:59

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Ik ben zelf gestopt met die verfzeiltjes uit de bouwmarkt. Behalve die weekmakers die er in zitten die je tent aan kunnen tasten, is het ook nog eens milieu onvriendelijk om telkens een lap plastic weg te moeten gooien. Ik heb zelf een aantal jaar geleden dit zeil gekocht: https://www.vrijbuiter.nl...r-grondzeil-eco_cddd0022/ Het is ongeveer zoiets als dat worteldoek van JanB hierboven. Als je meerdere campings per vakantie of per jaar bezoekt heb je de kosten er al gauw uit. Wanneer je je tent afbreekt dan laat je dit zeil een kwartiertje in de zon liggen en dan is het droog. Echt ideaal.

[ Voor 8% gewijzigd door Yukkie op 03-07-2017 09:36 ]

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voronwë
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:01
Same here! Vrijbuiter eco gronddoek of dergelijke. Ideaal, zeker als je rondtrekt op vakantie. Zo droog en makkelijk op te vouwen en weer uit te leggen. Een grondpen of haring er doorheen is ook geen probleem.
Dat dunne zeil tast idd je grondzeil aan, gaat stinken door het rotten van het gras, en is maar 1 keer bruikbaar. Eens gedaan, nooit weer!

Around here, something radiates. (Counting Crows)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

@Yukkie Zoiets hebben we ook voor onze grote koepel (maar dan bijbehorend, dus in de vorm van het grondplan). Voor onze kleine koepel gebruiken we iets als https://www.vrijbuiter.nl...r-grondzeil-5x6_cdde0030/ (als ik het goed zie, is dit heel dun plastic). Veel lichter en gaat makkelijk 2 weken trekken mee (wel goed om opvouwen als de grond vies is :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Plastic eronder begin ik ook niet aan i.v.m stank door rot, dat risico is gewoon te groot als je +2 weken op dezelfde plaatst staat.

Ik gebruik zelf dit worteldoek: https://www.totalflooring...g-130-gr-p-m-p77c119.html

Kost geen drol, en houd het meeste vuil tegen, als het flink nat is geweest zal er wel vuil doorheen op het kuipzeil komen. De onderkant van het kuipzeil nemen wij altijd af met oude handdoeken. Ik gebruik dit doek nu al een paar jaar, thuis even over de waslijn en klaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 03-07-2017 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Zo, de bagagewagen uit de stalling gehaald. Voorzien van nieuwe bandjes aangezien de oude uit 2007 kwamen.

Zag dat mijn lampglas achter kapot was dus een nieuw glas besteld. Moet nog een lampje vervangen en dan is de wagen klaar voor vertrek.

Ziet er naar uit dat ik ongeveer 270 tot 300KG meeneem inclusief tent. Heb ik mooi 100 KG marge met alle maximale nummers🙂

Volgende week olie peil , ramenvloeistof en banden spanning checken en dan zijn we good to go!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rened80
Ik ga over 3 weken naar St. maartenszee met de tent dus dat betekent haringen voor zandgrond. Moet ik dan elke haring vervangen voor een houten haring?
Bijzonder vind ik wel dat op Amazon.de er praktisch geen houten haringen worden aangeboden. Als je daar zandharing intypt krijg je diverse aluminium en plastic haringen van ongeveer 30 cm. Dit zijn dan met name y en v haringen. Dit roept bij mij de vraag op waarom het eigenlijk houten haringen 'moeten' zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
gewoon die halfronde dingen gebruiken die standaard bij elke tent geleverd worden. Die zijn eigenlijk altijd prima geschik behalve wanneer de grond dusdanig vol stenen zit dat je ze stuk slaat.
Houten haringen zijn leuk voor legertenten. Voor gewoon kampeerspul heb je ze niet nodig.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rened80
Ankona schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 21:58:
gewoon die halfronde dingen gebruiken die standaard bij elke tent geleverd worden. Die zijn eigenlijk altijd prima geschik behalve wanneer de grond dusdanig vol stenen zit dat je ze stuk slaat.
Houten haringen zijn leuk voor legertenten. Voor gewoon kampeerspul heb je ze niet nodig.
Mijn tent is 310 x 560 inclusief luifel. Welke lengte is dan verstandig?

(Ik ben als beginneling onzettend blij met dit forum!!)

Deze ben ik ook nog tegengekomen (anwb haringen test) waarbij de houten haring van 30 cm toch als goede allrounder wordt gepresenteerd https://www.anwb.nl/binar...n/de-grote-haringtest.pdf

[ Voor 23% gewijzigd door rened80 op 04-07-2017 22:50 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
rened80 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 22:29:
[...]

Mijn tent is 310 x 560 inclusief luifel. Welke lengte is dan verstandig?

(Ik ben als beginneling onzettend blij met dit forum!!)

Deze ben ik ook nog tegengekomen (anwb haringen test) waarbij de houten haring van 30 cm toch als goede allrounder wordt gepresenteerd https://www.anwb.nl/binar...n/de-grote-haringtest.pdf
Ik hou het gewoon op dit soort spul:
https://www.esvocampingshop.com/nl/tentharingen-24-cm-staal/

Heb er eigenlijk nooit problemen mee ondervonden anders dan dat je ze niet in rotsachtige grond kan slaan.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Idd, dat soort haringen voldoen eigenlijk altijd wel, of je moet echt op een rotsachtige ondergrond gaan kamperen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Zaterdag over 2 weken vertrekken we naar camping Chvalsiny in Tsjechië *O* Toen ik boekte leek het nog zover weg maar dat gaat toch altijd sneller dan je denkt. Lijstje met poi's is gemaakt, laatste aankopen zijn gedaan.

Op de heenweg overnachten we net voorbij Leipzig op 600km in een hotelletje, volgende dag nog 400km afleggen, dus we doen lekker rustig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Geloof dat het hier toch iets meer nut heft dan in V&A, dus:

Iemand nog interesse in 2 Exped Synmat 7 M matjes? Een met bon en 3 jaar garantie (maar kan natuurlijk ook voor de ander gebruikt worden >:) ) Zit er namelijk aan te denken om Synmat UL Winter M aan te schaffen. Voor 170 stuur ik ze op (gaan alleen per 2 weg)

[ Voor 10% gewijzigd door Hopjesvla79 op 05-07-2017 08:38 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Mmm zag dat ik op de bagage wagen toch een storing heb op de lampen links achter. Lampje vervangen, kabels opnieuw aangesloten maar steeds als ik de achterlichten aanheb en dan de knipperichten aanzet dan gaan ze beide knipperen, en mijn remlicht doet het niet. Op mijn lease auto aangesloten en dan geeft de auto een storing op links knipperen. Dus het zit in/op de bagagewagen. Waarschijnlijk vocht doordat het glas kapot was.

Dus morgen maar naar de leverancier om de kabelboom na te lopen en te herstellen. Kan hij meteen ff de lagers checken.

Ben van de tripple checks hierzo...

[ Voor 21% gewijzigd door backupdevice op 05-07-2017 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

backupdevice schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 13:25:
Mmm zag dat ik op de bagage wagen toch een storing heb op de lampen links achter. Lampje vervangen, kabels opnieuw aangesloten maar steeds als ik de achterlichten aanheb en dan de knipperichten aanzet dan gaan ze beide knipperen, en mijn remlicht doet het niet. Op mijn lease auto aangesloten en dan geeft de auto een storing op links knipperen. Dus het zit in/op de bagagewagen. Waarschijnlijk vocht doordat het glas kapot was.

Dus morgen maar naar de leverancier om de kabelboom na te lopen en te herstellen. Kan hij meteen ff de lagers checken.

De verlichting controleren doen wij altijd. Ook al gaan we alleen maar even naar de bouwmarkt 7km verderop. Laat staan dat je hele hebben en houwen voor de komende weken erin ligt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Wailing_Banshee schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 13:43:
[...]

De verlichting controleren doen wij altijd. Ook al gaan we alleen maar even naar de bouwmarkt 7km verderop. Laat staan dat je hele hebben en houwen voor de komende weken erin ligt :p
Ik ben lui, ik vertrouw erop dat de boordcomputer van mijn auto dat voor mij doet. (als er ook maar een lampje stuk is begint hij te piepen en zie ik een waarschuwing op mijn dashboard.)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Detecteert je BC een defect lampje aan je aanhanger dan? moet zeggen dat wij de verlichting van de vouwwagen wel elke keer checken. Maar goed die gebruiken we maar 2x per jaar :+

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 05-07-2017 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Chaoss schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 14:02:
Detecteert je BC een defect lampje aan je aanhanger dan? moet zeggen dat wij de verlichting van de vouwwagen wel elke keer checken. Maar goed die gebruiken we maar 2x per jaar :+
Nee maar hij detecteert wel een error als ik links knipper en de lampen aan heb. Als ik dan op de linker achterkant van de bagagewagen kijk zie ik de knipperlichten en achterlicht knipperen. Staan de lampen niet aan werken de knipperlichten links perfect 8)7 Het remlicht doet links helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

backupdevice schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 14:20:
[...]

Nee maar hij detecteert wel een error als ik links knipper en de lampen aan heb. Als ik dan op de linker achterkant van de bagagewagen kijk zie ik de knipperlichten en achterlicht knipperen. Staan de lampen niet aan werken de knipperlichten links perfect 8)7 Het remlicht doet links helemaal niet.
Onze auto is wat ouder, die heeft die luxe allemaal nog niet :p

Maar ook jij moet in ieder geval wel de aanhangwagen lampjes nog controleren of ze overeen komen met die van de auto (helaas gebeurt dat niet vaak genoeg, niet al te lang zelfs achter een aanhanger gereden waar geen enkele lamp het deed, dus ook de remlichten niet... en dat niet de aanhanger van een particulier)

Wij hebben één keer zo'n storing in onze aanhanger gehad dat de boordcomputer van de auto op hol was geslagen (uiteindelijk naar garage gekomen, door zo te spelen met m'n verlichting dat ik in ieder geval dimlicht voor had en m'n mist achterlicht achter, en m'n partner in de tweede auto daar achter, achterlicht ging alleen aan als ik m'n grootlicht aan deed en het was schemering) dus het is niet verkeerd om die kabelboom na te laten kijken (hij is bij ons toen helemaal vervangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Wailing_Banshee schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 14:36:
[...]

Maar ook jij moet in ieder geval wel de aanhangwagen lampjes nog controleren of ze overeen komen met die van de auto (helaas gebeurt dat niet vaak genoeg, niet al te lang zelfs achter een aanhanger gereden waar geen enkele lamp het deed, dus ook de remlichten niet... en dat niet de aanhanger van een particulier)
Denk niet dat het nodig is om dat te doen aangezien het achterlicht gewoon brandt en de knipperlichten ook. Alleen bij beide links aan gaat ze allebei knipperen. Enige wat echt kapot is het remlicht. Vervangen van lampje geeft geen resultaat. ( dezelfde type lamp gebruikt ),Rechts doet alls zo als het moet, totaal geen probleem . Misschien oxidatie door het lek in het glas en een door mij verkeerd aangesloten kabeltje ofzo. (hoop ik)

[ Voor 15% gewijzigd door backupdevice op 05-07-2017 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Chaoss schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 14:02:
Mijn Skoda wel. Heb wel eens een aanhanger geleend en alleen mijn 7 jarige dochter bij me. Die beweerde dat alles werkte. Doe de knipper aan en direct een melding dat de verlichting niet werkt, inclusief welke kant.
Ideaal.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
backupdevice schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 13:25:

stekker al eens uit elkaar gehaald en nagekeken? heb zelf een keer gehad dan 1 draad los was gekomen en voor allerlei vage symptomen zorgde (omdat hij meerdere pinnetjes met elkaar verbond :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Leipo schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 15:00:
[...]

stekker al eens uit elkaar gehaald en nagekeken? heb zelf een keer gehad dan 1 draad los was gekomen en voor allerlei vage symptomen zorgde (omdat hij meerdere pinnetjes met elkaar verbond :P )
Voor het knipperlicht en achterlicht wel ja, kan niks bijzonders zien maar dat ligt meer aan mij hoor. Dus morgen ff laten nakijken.

Denk zelf draadjes niet goed en oxidatie door het kapotte glas.

[ Voor 6% gewijzigd door backupdevice op 05-07-2017 15:15 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 277 Laatste