@
Hopjesvla79 Erg gaaf!
Nadeel van Sarek, je kan er bijna niet met de bus/auto komen. Je zal dus altijd een extra dag moeten lopen om er echt van te kunnen genieten. Vanuit de mountain hut Aktse (de Kungsleden loopt hier volgens mij langs, ik weet even niet uit mijn hoofd wat de snelste manier is om bij de hut te komen) kan je prima tochtjes naar Sarek maken. Mocht je een beetje avontuurlijk zijn ingesteld en een paar nachtjes kunnen overnachten in het park (geen campings, en weinig tot geen uitgezette paden), zeker doen. Vanuit de hut in aktse (mocht je hier willen slapen, op tijd boeken) kan je naar de top van de Skierffe lopen, met als resultaat een schitterend uitzicht over de delta van de rappadalen. Ongelofelijk mooi. Maar wil je echt wat bijzonders, doe dan echt avontuurlijk en ga van de officiële paden af en loop naar de top van de Nammatj, een soort puist midden in de delta (water aftoppen voordat je naar boven loopt, bovenop zul je nauwelijks water vinden). Zet hier je tent op en geniet nogmaals van het uitzicht en de stilte (je zal er geen tot weinig mensen tegen komen). De foto in mijn album met de 2 hoge bergen links (skierffe) en rechts en de delta ertussenin is het zicht van de nammatj
Er zijn nog meer schitterende locaties maar daarvoor zul je echt verder het park in moeten.
In mijn
album kan je alvast een beetje genieten.
Ik vond dit nog: If you come with your own car, take north at Tjåmotis towards Seitevare hydro power station and continue all the way to the bridge across Sitoätno, and parc at the bridge. From the bridge walk on the "bicycle trail" 10 km to the lake Laitaure. From here is a boat transport, or walk the 5 km, to Aktse.
Mocht je nog verdere vragen hebben kan dat altijd natuurlijk
[
Voor 5% gewijzigd door
Luuk84 op 30-06-2017 10:55
]