Ohhh, ik heb er nu al zin in om dit weer te doen! Maar waar stap je op de auto trein?
Mijn vriendin probeert mij ervan te overtuigen dat een 2 persoons luchtbed ideaal is, nu heb ik daar helemaal geen ervaring mee. Normaal gesproken lag ik op een (goedkoop) slaapmatje en zij op een één persoons luchtbed. Hebben jullie ervaring, do of dont's met een 2 persoons luchtbed?
Persoonlijk hoef ik geen luchtbed. Zeker geen twee-persoons. Wij hebben gewoon twee therma-rest matjes die we in een duo-hoes doen. En daar ritsen we onze slaapzak dan weer aan. Ik vind persoonlijk een luchtbed altijd koud.
Jelte schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 10:22:
Er zijn campings op de Waddeneilanden die alleen dat soort circus tenten toestaat vanwege de wind.
Het lijkt me een feit dat zo'n circustent met de kont in de wind, beter tegen storm kan dan een tunnelmodel.
Ik heb mensen gezien die een tunneltent kompleet verkeerd neerzetten. Ja, die overleven een storm niet. Maar dat doet een goede katoenen tent ook niet, als je hem verkeerd neerzet.
Wij gingen vroeger elk jaar naar de GamesCom (toen hij nog in Leipzig was). Daar heb je een stadscamping, waar een heleboel jeugd stond, soms met goede tenten, meestal met die 3 voor de prijs van 1 tenten. Er waren altijd een paar die goed opgezet waren, de rest werd gewoon maar neergekwakt (scheerlijnen, wat zijn dat?)
Wij hebben een koepel met een verlengde luifel. En die van ons heeft behoorlijk wat stormen overleefd (er is alleen een keer een stokje geknapt, die van de luifel, wat tape eromheen en hij doet het weer

) Maar wij zetten hem altijd goed op, en gaan niet weg voordat alle scheerlijnen strak staan. Zelfs onze eerste tent, een heel oud koepeltje, heeft tot de laatste vakantie waar we hem hebben gebruikt (het doek was zo dun geworden dat we er doorheen konden kijken en de naden waren niet meer waterdicht) alles weerstaan. En dat ding heeft een paar flinke stormen doorstaan (de ergste was aan de Golf van Biskaje, in de winter van 1987-1988, toen de tent bijna platgeblazen werd) Wij hebben hem uiteindelijk in 2000 vervangen.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.