[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 12 ... 277 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Klopt dat de (duo) Exped flink aan de prijs Is...Van de andere kant, 2 losse Exped komen, afhankelijk van het model, ook in de buurt. Het grote voordeel van een losse is wel dat je ook nog eens alleen op pad kan, al is het maar even een nachtje bij vrienden slapen ofzo, en het veel kleinere pakvolume (mocht je nog eens gaan trekken). Maar je moet inderdaad kijken wat voor je van belang is (kwaliteit, gewicht, pakvolume bv) en wat past bij je budget. Decathlon heeft tegenwoordig ook wel leuk spul, misschien zit daar wat tussen.

[ Voor 12% gewijzigd door Hopjesvla79 op 09-06-2017 15:11 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:21
LordSinclair schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 14:20:
[...]

Het voordeel is dat je tegen elkaar kan liggen zonder kier er tussen. Het nadeel is dat als je beweegt de ander alles voelt. Dus als je 's nachts terug komt van een sanitaire stop wordt de ander gelanceerd als je iets te lomp weer gaat zitten. Daarnaast bestaan luchtbedden vaak uit 1 grote luchtruimte met weinig tot geen isolatie. Dus je lichaamswarmte wordt snel aan de lucht afgevoerd en dat voelt koud aan.
Dat is ook DE reden dat wij 2 (in ons geval Thermarest Neoairs) hebben met daarom een 2-persoons dekbedhoes. Beetje aanpassen op naaimachine en klaar. Past perfect, ik mijn hardheid, zij de hare, toch een 1-persoons (ook met hgoeos) als ik alleen wegga en geen geknisper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:29
Vorig jaar 2 2e hands Thermarest matjes gekocht voor weinig, gewoon om eens te proberen, die knopen we ook aan elkaar met daarop een 2 persoons slaapzak.

naar mijn idee voel je dat gat tussen de 2 matjes nieteens. Ligt wel erg fijn en is makkelijker op te pompen dan zo'n lompe 2 persoons Intex (die altijd langzaam leeg lopen :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-09 13:46
Wij hebben een 2 persoonsluchtbed , en dat werkt prima! geen last van elkaar ( behalve als de ene naar het toilet moet o.i.d )
Wel een "dik "luchtbed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 11:39

mutsje

Certified Prutser

Duurde ff , Tent staat hier enigszins opgezet omdat we het compleet nat gespoten hebben.
Afbeeldingslocatie: http://www.datacrash.net/media/tent/dewaard.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:51
mutsje schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 20:09:
[...]

Duurde ff , Tent staat hier enigszins opgezet omdat we het compleet nat gespoten hebben.
[afbeelding]
Zo komen de rotsharingen wel van pas :D

Mooie tent! Die de Waard's blijven staan als een huis! Mooi om de medelanders te herkennen in het buitenland.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 11:39

mutsje

Certified Prutser

Ja ik heb alle soorten haken er bij gekregen, heb maar even een cheap hakentrekker gekocht. Ga er zelf nog wel een betere voor maken want plastic is not fantastic als handvat. Maar over tijdje gaat die drie weken strak opgezet worden en ik hoop dat wij er nog jaren plezier aan gaan hebben. En mocht het niet zo zijn weet ik al wat voor tent ik nieuw ga kopen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
mutsje schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 21:29:
Ja ik heb alle soorten haken er bij gekregen, heb maar even een cheap hakentrekker gekocht. Ga er zelf nog wel een betere voor maken want plastic is not fantastic als handvat. Maar over tijdje gaat die drie weken strak opgezet worden en ik hoop dat wij er nog jaren plezier aan gaan hebben. En mocht het niet zo zijn weet ik al wat voor tent ik nieuw ga kopen ;)
Een stevig touw meenemen (wat dikkere scheerlijn) die om de haring draaien/knellen en je trekt ze er zo uit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:16
LordSinclair schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 20:26:
Die de Waard's blijven staan als een huis!
Ik blijf dat een merkwaardig argument vinden.

Elke goede tent blijft namelijk staan. Dat er dan een nog net wat steviger lijkt te staan biedt echter geen meerwaarde. Beetje het idee van een bunker in vredestijd, terwijl een stenen huis voldoet.

Ik heb tenten het zien verliezen van de natuur. Eenmaal in Noorwegen zelfs een camping waar een flink deel van de tenten net die nacht had moeten capituleren. Toch zijn het eigenlijk altijd de tenten waarbij je bij goed weer al twijfels hebt die het in die gevallen niet redden: de noname flodder tunnel en koepeltentjes. De rest wat ook nog enigszins fatsoenlijk is opgezet blijft ongeschonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Waard was in mijn tijd de hofleverancier van Scouting. De kwaliteit is achterlijk zwaar... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Rukapul schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 00:09:
[...]

Elke goede tent blijft namelijk staan. Dat er dan een nog net wat steviger lijkt te staan biedt echter geen meerwaarde. Beetje het idee van een bunker in vredestijd, terwijl een stenen huis voldoet.
Of dat meerwaarde heeft is voor iedereen anders. Maar ik stel het wel op prijs dat ik weet van mijn tent dat ik de laatste ben die in moet pakken bij slecht weer omdat mijn tent het niet meer uithoudt. Het zal er sterk afhangen of je een paar weken aan de Franse Riviera staat of in Noord-West Schotland pal aan de Atlantische Oceaan waar je als eerste de storm depressies opvangt wat stevig genoeg is.

Een Daihatsu Cuore voldoet ook aan 99% van het woon werk verkeer. Toch rijden de meeste mensen in auto die andere vormen van zekerheid en luxe biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:46

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Elke goede tent blijft staan, maar er is genoeg rommel te krijgen :P

En waar ligt de grens, denk wel dat een de Waard meer windkracht aan kan dan goedkopere tenten. Het verschil hoe die tent zich gedraagt tijdens een storm zal ook wel merkbaar zijn, je veiliger voelen is imho wel een meerwaarde.

En de meerprijs zit hem ook vaak in functionaliteit, ventilatie mogelijkheden, de looks etc.

[ Voor 8% gewijzigd door Chaoss op 10-06-2017 09:56 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Er zijn campings op de Waddeneilanden die alleen dat soort circus tenten toestaat vanwege de wind.
Het lijkt me een feit dat zo'n circustent met de kont in de wind, beter tegen storm kan dan een tunnelmodel.

Of je daar vaak wat aan hebt, is een tweede.

Ik vind de circustenten in ieder geval mooier dan de tunneltenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Ik heb zelf ooit met een budget koepel tentje op een drassig open veld gestaan. Storm (windkracht 10 met uitschieters van 110km/h) overleeft.
Geheim van een stormvaste tent? Dat hij meegeeft! Dus niet te stijf rechtop blijft staan en de klappen van de wind direct op vangt maar dat de stokken buigen en de klappen verdelen.

Tegenwoordig met mijn vouwwagen (niet de minste, een Holtkamper) span ik extra scheerlijnen als het gaat waaien. Dat doek is sterk genoeg, maar als de wind eronder komt wordt de boel opgetild en vallen de stokken eruit. Bij echte storm gaat er een stormband overheen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
Ankona schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 10:27:
Ik heb zelf ooit met een budget koepel tentje op een drassig open veld gestaan. Storm (windkracht 10 met uitschieters van 110km/h) overleeft.
Geheim van een stormvaste tent? Dat hij meegeeft! Dus niet te stijf rechtop blijft staan en de klappen van de wind direct op vangt maar dat de stokken buigen en de klappen verdelen.
Afbeeldingslocatie: https://s14.postimg.org/6elh1tvxd/IMG_148.jpg
De tent overleefd het misschien wel, maar zo de nacht doorkomen in een storm is geen pretje. De hele tijd je tent in je gezicht.

Geef mij dan toch mijn eigen tent maar die bij storm nog steeds dit model heeft:
Afbeeldingslocatie: https://s30.postimg.org/u6h6o7dtd/20130714183944_IMG_0741.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
En 's morgens met zo'n uitzicht je tent uitstappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietertie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:01
moer schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 10:48:
[...]

https://www.obelink.nl/intex-kidz-travel-bed.html
een zwembad met een luchtbed er in, maar de kleine slaapt er heerlijk in :z
Deze idd. Ik was ook liever naar obelink gegaan, maar qua tijd komt dat nu niet lekker uit. Daarom heeft vrouwlief avondenlang de obelink site bestudeert :) en op basis daarvan de bestelling geplaatst.

De aanschaf van de spullen is dan niet goedkoop, maar ga maar is clampen (is dat een term :p). Dan heb je de hele investering er in 1/2 vakanties uit.

Nu nog 6 weken wachten :'( -O-

 MacBook Pro 13'' (2016 TB) 512gb SSD |  iPhone 6s | Synology DS213+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
KeRsTmAnNeKe schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 14:47:
En 's morgens met zo'n uitzicht je tent uitstappen...
Terwijl het de avond ervoor, voor de storm, nog helemaal vol stond met andere tenten.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Ankona schreef op zondag 11 juni 2017 @ 19:51:
[...]

Terwijl het de avond ervoor, voor de storm, nog helemaal vol stond met andere tenten.
Het was inderdaad een stuk rustiger geworden toen ik wakker werd de volgende ochtend. En midden in de nacht was er opvallend veel activiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

pietertie schreef op zondag 11 juni 2017 @ 10:17:
[...]maar ga maar is clampen (is dat een term :p).
eh... ik hoop dat je glamping, glamorous camping, bedoelt. Clamping klinkt als bij storm je beide handjes angstvallig om de tentstokken ge'clampt' ;)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:57

Wailing_Banshee

You're Next

Dannyo90 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 13:42:
Dit jaar gaan wij +/- 3 weken rondtrekken in Italië met een eerste stop in Zwitserland, Grindelwald. Met de auto trein en dan via Visp, Brig naar Italië.
Ohhh, ik heb er nu al zin in om dit weer te doen! Maar waar stap je op de auto trein?
Mijn vriendin probeert mij ervan te overtuigen dat een 2 persoons luchtbed ideaal is, nu heb ik daar helemaal geen ervaring mee. Normaal gesproken lag ik op een (goedkoop) slaapmatje en zij op een één persoons luchtbed. Hebben jullie ervaring, do of dont's met een 2 persoons luchtbed?
Persoonlijk hoef ik geen luchtbed. Zeker geen twee-persoons. Wij hebben gewoon twee therma-rest matjes die we in een duo-hoes doen. En daar ritsen we onze slaapzak dan weer aan. Ik vind persoonlijk een luchtbed altijd koud.
Jelte schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 10:22:
Er zijn campings op de Waddeneilanden die alleen dat soort circus tenten toestaat vanwege de wind.
Het lijkt me een feit dat zo'n circustent met de kont in de wind, beter tegen storm kan dan een tunnelmodel.
Ik heb mensen gezien die een tunneltent kompleet verkeerd neerzetten. Ja, die overleven een storm niet. Maar dat doet een goede katoenen tent ook niet, als je hem verkeerd neerzet.

Wij gingen vroeger elk jaar naar de GamesCom (toen hij nog in Leipzig was). Daar heb je een stadscamping, waar een heleboel jeugd stond, soms met goede tenten, meestal met die 3 voor de prijs van 1 tenten. Er waren altijd een paar die goed opgezet waren, de rest werd gewoon maar neergekwakt (scheerlijnen, wat zijn dat?)

Wij hebben een koepel met een verlengde luifel. En die van ons heeft behoorlijk wat stormen overleefd (er is alleen een keer een stokje geknapt, die van de luifel, wat tape eromheen en hij doet het weer :p) Maar wij zetten hem altijd goed op, en gaan niet weg voordat alle scheerlijnen strak staan. Zelfs onze eerste tent, een heel oud koepeltje, heeft tot de laatste vakantie waar we hem hebben gebruikt (het doek was zo dun geworden dat we er doorheen konden kijken en de naden waren niet meer waterdicht) alles weerstaan. En dat ding heeft een paar flinke stormen doorstaan (de ergste was aan de Golf van Biskaje, in de winter van 1987-1988, toen de tent bijna platgeblazen werd) Wij hebben hem uiteindelijk in 2000 vervangen.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannyo90
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-11-2021
Hopjesvla79 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 13:45:
[...]

Exped FTW! Eerder altijd op Thermarest gelegen maar sinds een paar jaar de overstap gemaakt naar Exped: hemels! Ook de hoge r-waardes zijn fijn tijden de koude nachten, isoleert als een malle. (Goed nu heeft Thermarest en oa. Sea to Summit ook Exped-achtige matjes, maar daar heb ik geen ervaring mee). Nadeel is nu dat er wel weer wat nieuwe, lichtere modellen van Exped zijn uitgekomen welke ik graag aan de colectie zou willen toevoegen maar mijn huidige Synmat voldoet nog prima.

[...]

Geen ervaring met 2-persoons (wij koppelen onze Expeds altijd aan elkaar met bandjes en hebben 2 mummieslaapzakken welke we aan elkaar ritsen ;) )maar Exped heeft wel 2 persoonsversies van hun matjes (kost wel wat en je moet ook kijken of hij überhaupt past..maar het ziet er wel super comfortabel uit...)

[afbeelding]
Bedankt voor de tip! Exped wel eens van gehoord maar nog nooit op gelegen, misschien moet ik dat dan ook maar niet doen omdat ik anders niet meer 'anders' wil :9
LordSinclair schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 14:20:
[...]

Het voordeel is dat je tegen elkaar kan liggen zonder kier er tussen. Het nadeel is dat als je beweegt de ander alles voelt. Dus als je 's nachts terug komt van een sanitaire stop wordt de ander gelanceerd als je iets te lomp weer gaat zitten. Daarnaast bestaan luchtbedden vaak uit 1 grote luchtruimte met weinig tot geen isolatie. Dus je lichaamswarmte wordt snel aan de lucht afgevoerd en dat voelt koud aan.
Wij nemen een mummy slaapzak mee dus voor het koud aanvoelen ben ik niet zo bang, maar met name het 'sanitaire stop' gedoe. Mijn vriendin heeft nog wel regelmatig dat ze 's nachts naar het toilet moet en dat lijkt mij dus helemaal niets op een 2 persoonsluchtbed.
Wailing_Banshee schreef op maandag 12 juni 2017 @ 08:20:
[...]

Ohhh, ik heb er nu al zin in om dit weer te doen! Maar waar stap je op de auto trein?

[...]

Persoonlijk hoef ik geen luchtbed. Zeker geen twee-persoons. Wij hebben gewoon twee therma-rest matjes die we in een duo-hoes doen. En daar ritsen we onze slaapzak dan weer aan. Ik vind persoonlijk een luchtbed altijd koud.

[...]

Ik heb mensen gezien die een tunneltent kompleet verkeerd neerzetten. Ja, die overleven een storm niet. Maar dat doet een goede katoenen tent ook niet, als je hem verkeerd neerzet.

Wij gingen vroeger elk jaar naar de GamesCom (toen hij nog in Leipzig was). Daar heb je een stadscamping, waar een heleboel jeugd stond, soms met goede tenten, meestal met die 3 voor de prijs van 1 tenten. Er waren altijd een paar die goed opgezet waren, de rest werd gewoon maar neergekwakt (scheerlijnen, wat zijn dat?)

Wij hebben een koepel met een verlengde luifel. En die van ons heeft behoorlijk wat stormen overleefd (er is alleen een keer een stokje geknapt, die van de luifel, wat tape eromheen en hij doet het weer :p) Maar wij zetten hem altijd goed op, en gaan niet weg voordat alle scheerlijnen strak staan. Zelfs onze eerste tent, een heel oud koepeltje, heeft tot de laatste vakantie waar we hem hebben gebruikt (het doek was zo dun geworden dat we er doorheen konden kijken en de naden waren niet meer waterdicht) alles weerstaan. En dat ding heeft een paar flinke stormen doorstaan (de ergste was aan de Golf van Biskaje, in de winter van 1987-1988, toen de tent bijna platgeblazen werd) Wij hebben hem uiteindelijk in 2000 vervangen.
Volgens mij is het de Autotrein Kandersteg, zelf ben ik niet bekend in die regio. Lees ik ben er nog nooit geweest, maar van velen horen wij dat dit een goede reis route is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Wailing_Banshee schreef op maandag 12 juni 2017 @ 08:20:
[...]

Zoals eerder gezegd, liever slapen in een tent die zijn vorm behoud dan een tent die plat ligt door de storm, maar niet kapot gaat.
LordSinclair in "Algemeen kampeertopic - Deel 2"

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Dannyo90 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 09:52:
[...]

Volgens mij is het de Autotrein Kandersteg, zelf ben ik niet bekend in die regio. Lees ik ben er nog nooit geweest, maar van velen horen wij dat dit een goede reis route is.
Ah, ik dacht dat je met de autotrein richting zwitserland ging (dat zou nog wel handig kunnen zijn als we willen trekken in Zwitserland met de MX5, met bagage op de auto kunnen we eigenlijk niet harder dan 100). De autotrein Kandersteg-Goppenstein ken ik wel, die heb ik heeeeeel vaak gereden (één keer zelfs tot aan Brig omdat de weg van Goppenstein naar Brig ondergesneeuwd was).

Het is een prachtige regio, wij gingen er vroeger zeer regelmatig heen (lees: zo ongeveer elke herfstvakantie en later ook sommige ski vakanties). En mijn moeder heeft nog heel lang een caravan op een camping in Saas Grund gehad (bij Visp omhoog).
Jelte schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:03:
[...]
Zoals eerder gezegd, liever slapen in een tent die zijn vorm behoud dan een tent die plat ligt door de storm, maar niet kapot gaat.
LordSinclair in "Algemeen kampeertopic - Deel 2"

:)
Die storm was wel heel erg hoor (het kan behoorlijk spoken aan de Golf van Biskaje in december). Hij stond ook niet perfect met z'n kont in de wind, maar precies met één van de stokken. We hadden nog nooit zo'n storm meegemaakt met een tent (en we sliepen normaal gesproken altijd in de daktent op de camper, dus heel veel ervaringen met zo'n trekkerstentje hadden we niet).

En ik heb ook katoenen tenten gezien waar de stokken krom van waren, na een flinke storm (Zuid Frankrijk in het voorjaar, de tenten vlogen de camping over...)

Tegenwoordig, als wij de tent opzetten, letten we altijd op dat we de tent met de kont in de heersende windrichting zetten. Zeker als we op een bergcamping staan. We hebben nog maar één keer gehad dat de stokken bogen, en dat waren de relatief dunne stokjes van de luifel (de koepel stokken zijn een heel stuk steviger en zwaarder).

Oh, en de meeste betere tenten hebben de mogelijkheid om stokken te scheren...

[ Voor 40% gewijzigd door Wailing_Banshee op 12-06-2017 10:18 ]

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Wat bedoel je met 'stokken te scheren'?

Ik lul natuurlijk ook recht wat krom is, op zijn minst omdat ik zo'n circustent echt gaaf vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

@Jelte dat er lusjes zitten bij de stokken zodat je daar een scheerlijn aan vast kunt knopen. Bij onze huidige tent stond het zelfs extra in de handleiding. Maar dat is natuurlijk ook een Engelse tent :D

En ik vind die grote katoenen tenten ook erg mooi, maar toch zou ik die nooit kopen. Als je alleen al ziet hoeveel tijd er nodig is om dat ding op te zetten! Die van ons staat binnen 10 minuten (met alle haringen vast en scheerlijnen strak). We hebben eens op een camping gestaan, waar we ongeveer gelijk aankwamen om de tent op te zetten, wij met onze Khyam (met Quick Erect system) en zij met een grote katoenen tent. Wij zaten na een minuut of 15 te genieten voor onze tent (die 5 minuten extra waren voor het uitpakken van de slaapmatjes en de slaapzak even over het dak gooien om te luchten) terwijl zij nog maar nauwelijks het grondzijl hadden liggen (zit misschien ook wel in dat wij na een jaar of 20 samen kamperen toch de routine wel tot in de vingertoppen hebben :p).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Wailing_Banshee schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:50:
@Jelte dat er lusjes zitten bij de stokken zodat je daar een scheerlijn aan vast kunt knopen. Bij onze huidige tent stond het zelfs extra in de handleiding. Maar dat is natuurlijk ook een Engelse tent :D

En ik vind die grote katoenen tenten ook erg mooi, maar toch zou ik die nooit kopen. Als je alleen al ziet hoeveel tijd er nodig is om dat ding op te zetten! Die van ons staat binnen 10 minuten (met alle haringen vast en scheerlijnen strak). We hebben eens op een camping gestaan, waar we ongeveer gelijk aankwamen om de tent op te zetten, wij met onze Khyam (met Quick Erect system) en zij met een grote katoenen tent. Wij zaten na een minuut of 15 te genieten voor onze tent (die 5 minuten extra waren voor het uitpakken van de slaapmatjes en de slaapzak even over het dak gooien om te luchten) terwijl zij nog maar nauwelijks het grondzijl hadden liggen (zit misschien ook wel in dat wij na een jaar of 20 samen kamperen toch de routine wel tot in de vingertoppen hebben :p).
Maar als het eenmaal staat, wat geweldig :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:17
[...]
Wij nemen een mummy slaapzak mee dus voor het koud aanvoelen ben ik niet zo bang, maar met name het 'sanitaire stop' gedoe. Mijn vriendin heeft nog wel regelmatig dat ze 's nachts naar het toilet moet en dat lijkt mij dus helemaal niets op een 2 persoonsluchtbed.
Vergis je niet, een slaapzak doet helemaal niets aan isolatie op het deel waar je op ligt. Het dons of synthetisch materiaal is immers platgedrukt. De lucht ertussen zorgt voor de warmte. Daarom is isolatiewaarde van je slaapmat, de helft van je warmte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 16:50

Luuk84 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:24:
[...]

Vergis je niet, een slaapzak doet helemaal niets aan isolatie op het deel waar je op ligt. Het dons of synthetisch materiaal is immers platgedrukt. De lucht ertussen zorgt voor de warmte. Daarom is isolatiewaarde van je slaapmat, de helft van je warmte.
Daar sluit ik me bij aan. Zelfs in de zomer vind ik een luchtbed koud aanvullen. Ik heb zelf nu al jaren een exped-matje (SynMat 9LW), die is veel kleiner en duurzamer, en isoleert fantastisch. Zeker als je wat kou aan de grond hebt, scheelt een fatsoenlijke mat heel erg in het slaapcomfort.

Mocht je alsnog met een luchtbed gaan, neem dan een isolatiedeken voor onder de tent of onder je luchtbed, dat scheelt al wel wat, maar je hebt alsnog luchtcirculatie in je luchtbed, waardoor het hoe dan ook kouder aan zal voelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Jelte schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:08:
[...]
Maar als het eenmaal staat, wat geweldig :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/u1Vl51SzNxgoLDqj4kg40yHL/medium.jpg

Kostte me volgens mij een 45-60 minuten om op te zetten, maar heb hem ook pas 2x opgezet en dat vooral in mijn eentje. Denk dat als mijn vriendin iets handiger zou zijn hij wat sneller zou staan, nu doe ik het vooral alleen. Werk is niet meer dan wat stokken in elkaar klooien en haringen de grond in tikken :p

Was vooraf wel bang dat ik de binnentent ging missen (alleen gordijn), maar dat valt reuze mee omdat heel de binnenkant 1 grote kuip is, er komt niet zo snel rommel naar binnen.

Afgelopen weekend nog snel wat campings opgezocht in Oostenrijk, maar meeste lijkt krap op elkaar rijtje kamperen met sleu... caravans te zijn, heb toch liever iets meer plek en een stukje gras ipv grind om op te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 12 juni 2017 @ 12:55:
[...]

[afbeelding]

Werk is niet meer dan wat stokken in elkaar klooien en haringen de grond in tikken :p
Wat haringen? Bij een de waard zijn dat er nogal wat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:53
Rukapul schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 00:09:
[...]

Ik heb tenten het zien verliezen van de natuur. Eenmaal in Noorwegen zelfs een camping waar een flink deel van de tenten net die nacht had moeten capituleren. Toch zijn het eigenlijk altijd de tenten waarbij je bij goed weer al twijfels hebt die het in die gevallen niet redden: de noname flodder tunnel en koepeltentjes. De rest wat ook nog enigszins fatsoenlijk is opgezet blijft ongeschonden.
De sporadische tentkampeerder geeft het eerder op dan het goedkope tentje dat hij gebruikt. De (enigszins onrealistische) orkaanmachinetest van Op Pad laat zien dat goedkope tenten verbazend sterk (maar niet stijf) kunnen zijn.
"Fatsoenlijk opgezet" is wel de sleutel: goede haringen en voldoende scheerlijnen. En bij goedkope tenten wordt op beide bezuinigd. (Zelfs bij dure tenten trouwens..)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:00

Nakebod

Nope.

Afgelopen weekend nog snel wat campings opgezocht in Oostenrijk, maar meeste lijkt krap op elkaar rijtje kamperen met sleu... caravans te zijn, heb toch liever iets meer plek en een stukje gras ipv grind om op te staan.
Dat valt mij stiekem ook altijd een beetje tegen van Oostenrijkse campings. Campings lijken voornamelijk voor caravans en campers ingericht.
Prachtig land, maar het is vrij lastig om een leuke kleinschalige natuurcamping te vinden. Of inderdaad lekker grindlaagje onder je tent. How about no :+ Wat dat betreft kan je dat soort campings in Nederland of Frankrijk beter vinden.
Ik denk dat de grond te duur is, en niet vlak genoeg.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ötztaler Naturcamping, https://www.oetztalernaturcamping.com
Als Otztaler Naturcamping toch niets blijkt te zijn rij ik een uurtje verder naar de camping van vorig jaar, grote ruime plekken buiten het hoogseizoen: Alpencamping Mark, http://www.alpencampingmark.com

Mocht het weersvoorspelling echt regenachtig blijven dan rij ik ergens willekeurig naar Frankrijk. En ik weet vrij zeker dat ik op goed geluk een mooie camping kan vinden. Dat mis ik van Oostenrijk een beetje.
Campings op een paar minuten rijden van elkaar, ipv een half uur of langer. Als er dan 1 tegenvalt rij je even een paar minuten door.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Ja, wij hadden vorig jaar nog best wat moeite om een beetje leuke camping te vinden waar je met een tent kon staan. Uiteindelijk in Steyr een heel leuk campingje gevonden. Maar we hebben echt door de meest prachtige gebieden gereden voordat we daar waren, voordat we een camping hadden gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Luuk84 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:10:
[...]

Wat haringen? Bij een de waard zijn dat er nogal wat :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Q7i5sJQnZu1cZVQwokYRKad4/medium.jpg

Valt best mee toch ? :P

Op de foto boven ivm goede weer/harde grond ook maar de helft erin gezet. Dit was een camping verder, paste ook nét met de luifel ervoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sabbi
  • Nu online

Sabbi

je denkt aan mij.

Hoewel we zelf nu met een grote katoenen tunneltent weggaan, vind ik een netjes afgespannen stormtent er toch stiekem het mooiste uitzien.

Ik hoop voor de korte weekendjes weg nog eens zo'n authentieke éénstokker op marktplaats te kunnen scoren: O+
Afbeeldingslocatie: https://home.kpn.nl/hmeijs/NTT/NTT%20foto's/Gerard/file_zps5a973d35.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

@KeRsTmAnNeKe
Eens denken: 4 op de hoek, 3 aan de drie zijkanten, dan 2 op de hoek van de luifel en 2 bij de zijdeur van de luifel en dan nog 5 voor de scheerlijnen (de storm lijnen niet meegerekend). Ook een koepel met verlengde luifel heeft wat haringen nodig!

@Sabbi die is wel mooi ja. maar ik zou continue over die lijnen struikelen (ben blij dat die van ons nu knalgeel zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 12 juni 2017 @ 15:35:
[...]

[afbeelding]

Valt best mee toch ? :P

Op de foto boven ivm goede weer/harde grond ook maar de helft erin gezet. Dit was een camping verder, paste ook nét met de luifel ervoor.
In mijn vouwwagen tent gaan er meer, komt ook omdat ik zo autistisch ben dat ik geen lusjes kan overslaan, dus ik mep overal een haring in terwijl de helft ook voldoende zou zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Wailing_Banshee schreef op maandag 12 juni 2017 @ 16:04:
<>(ben blij dat die van ons nu knalgeel zijn).
Bij de action heb je van die fluoriserend oranje spanbanden voor weinig - die gebruik ik wel eens als scheerlijn op een hoek waar mensen zouden kunnen struikelen (zoals ikzelf als ik slaapdronken naar het WC gebouw wil en terug).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
Chaoss schreef op maandag 12 juni 2017 @ 16:06:
[...]

In mijn vouwwagen tent gaan er meer, komt ook omdat ik zo autistisch ben dat ik geen lusjes kan overslaan, dus ik mep overal een haring in terwijl de helft ook voldoende zou zijn. :P
Vergeet niet dat @KeRsTmAnNeKe er niet zeker 24 (of iets dergelijks) in zijn grondzeil moet rammen, en die zie je niet op de foto. Maar in een vouwwagen gaan er ook veel ja. Voor korte weekendjesweg vind ik het beide niks ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ikke_niet
  • Laatst online: 21:11
We hebben een Jamet Jametic snelklapper.
Jamet noemt dit heel mooi het 1-2-3 systeem. Ik heb het omgedoopt naar het 1-2-3-44 systeem.
Het laaste zijn de haringen die dan de grond nog in moeten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Luuk84 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 16:23:
[...]

Vergeet niet dat @KeRsTmAnNeKe er niet zeker 24 (of iets dergelijks) in zijn grondzeil moet rammen, en die zie je niet op de foto. Maar in een vouwwagen gaan er ook veel ja. Voor korte weekendjesweg vind ik het beide niks ;)
Net snel in de opzetinstructie gekeken, 15 stuks in grondzeil. Dat zijn wel simpelere pinnen, daarna 27 rondom.

Als ik daarna nog de varioluifel met zijschermen aan wil hangen komen er nog eens een stuk of 15 bij.

Dan is een simpel grasveldje ipv rots/grind ondergrond wel fijn :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:14
(...)Afgelopen weekend nog snel wat campings opgezocht in Oostenrijk, maar meeste lijkt krap op elkaar rijtje kamperen met sleu... caravans te zijn, heb toch liever iets meer plek en een stukje gras ipv grind om op te staan.
Zelf een aantal jaren geleden op deze camping gestaan, vlakbij Salzburg:
http://www.oberwoetzlhof-camp.at/
http://www.zoover.nl/oost...rwoetzlhof-reiter/camping

Zeer mooi uitzicht, zeker als je wat verder van het gebouw (vml boerderij) gaat staan. Uitsluitend gras als ondergrond, en ik vond de plaatsen ruim genoeg (ca 100 m2 volgens website) Vind hem wel wat duur geworden (ca €35,- voor 2 volwassenen, met caravan, auto en stroom). Zeer mooie omgeving, waar voor ons ruim voldoende te doen was, in tegenstelling tot wat 1 van de reviews op Zoover beweert. (Zoek op Salzburger Land voor info over de regio).

Afgelopen jaar waren we in Spielberg bei Knittelfeld (althans daar heel dichtbij).:
http://www.camping-murinsel.at/

Nederlands sprekende receptie (medewerkster is Nederlandse. Maar geen Nederlandse camping!). Ook voornamelijk gras als ondergrond, apart tentveld ook. Dichtbij de Redbull Ring (die ligt aan de andere kant van het dal, hemelsbreed een km of 4), en die hoor je wel als daar wat geoganiseerd wordt. Wij zijn een weekend bij de European LeMans series gaan kijken, dus stoorden ons er niet aan. Hoewel het geluid niet hard is, is het wel aanwezig, dus verwacht geen oase van rust...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 12 juni 2017 @ 17:17:
[...]

Net snel in de opzetinstructie gekeken, 15 stuks in grondzeil. Dat zijn wel simpelere pinnen, daarna 27 rondom.

Als ik daarna nog de varioluifel met zijschermen aan wil hangen komen er nog eens een stuk of 15 bij.

Dan is een simpel grasveldje ipv rots/grind ondergrond wel fijn :P
Hmm, wij hebben in midden Spanje eens op een camping gestaan waar jij je tent dus niet eens had kunnen opzetten. We hebben toen een aantal haringen vervangen door stenen, en scheerlijnen aan palen geknoopt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:49
Chaoss schreef op maandag 12 juni 2017 @ 16:06:
[...]

Haha, hier precies hetzelfde. M'n schoonvader (die hielp met opzetten) vroeg zich al af waarom ik achter hem aan liep toen hij haringen in aan het slaan was. Nou, omdat hij de helft mistte :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Luuk84 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 16:23:
[...]

Ik heb ze eerlijk gezegd nog nooit geteld... maar mijn kuipzuil hoeft alleen maar in de hoeken vast en die pak ik tegelijk met een lus van de tent. KHeb de vw vorige jaar wel voor 1 nacht opgezet, als het niet waait hoef je alleen de hoeken te pakken met een haring, is op zich te doen. Maar dit jaar pakken we onderweg een hotel :+

Ander voordeel is wel dat de tent zelf geen scheerlijnen nodig heeft. enkel 3 spanbandjes aan de luifel. Kheb ook wel spanbanden voor de tent zelf maar die zijn alleen nodig als het gaat stormen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
Chaoss schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:25:
KHeb de vw vorige jaar wel voor 1 nacht opgezet, als het niet waait hoef je alleen de hoeken te pakken met een haring, is op zich te doen. Maar dit jaar pakken we onderweg een hotel :+
Deze VW?
Afbeeldingslocatie: https://media.production.coolgift.com/product/VW-Camper-Tent-1.jpg

Best een grappig tentje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

:P

Nee ik heb een vw achter de VW:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dgNpgSCnM63P3L3LP72tHOBA/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rened80
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-08 11:47
Ik ben benieuwd naar welke haring jullie gebruiken en waarom. Ik het forum kom ik veel de rotspen tegen, maar in de kampeerwinkel zie ik y, u en v haringen. De keuze is wederom reuze 😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

LordSinclair schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:01:
[...]

Deze VW?
[afbeelding]

Best een grappig tentje :D
Ik heb een poos geleden eens gekeken wat zo'n tentje kost.. nou net als een echte VW camper: belachelijk veel!

hoewel, nu ik kijk is hij 'maar' £199 http://www.themonsterfact...w-tent-camper-adult-blue/

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
rened80 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 19:15:
Ik ben benieuwd naar welke haring jullie gebruiken en waarom. Ik het forum kom ik veel de rotspen tegen, maar in de kampeerwinkel zie ik y, u en v haringen. De keuze is wederom reuze 😆
Voor het standaard werk dit:
https://www.esvocampingshop.com/nl/tentharingen-24-cm-staal/
en
https://www.esvocampingshop.com/nl/tentpen-24-cm-staal/

Beide vervang ik door deze:
https://www.esvocampingshop.com/nl/rotspen-17-cm-tarzan/
en deze
https://www.esvocampingshop.com/nl/rotspen-23-cm-tarzan/
als de situatie erom vraagt.

Daarnaast heb ik nog een paar van deze:
https://www.esvocampingsh...cm-x-3-mm-blank-verzinkt/
Maar dat zijn serieus hele zware jongens, voor de stormband of de belangrijkste scheerlijnen op zeer drassige grond (dat laatste komt niet veel voor, ik zet mijn rommel niet in een moeras).

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik gebruik eigenlijk al jaren alleen rotspennen / spijkers voor onze tunneltent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Wat zijn y, u en v haringen? Gevonden, allemaal vrij grove haringen voor losse ondergronden.

Verder ligt het helemaal aan de ondergrond wat een goede haring in jouw geval is. Op zandgrond zijn rotspennen niet aan te raden omdat deze er simpel er uit te trekken zijn. Dan is juist een zandharing handig.

Rotsharingen zijn ideaal op steenachtige bodem (zowel kunstmatig als natuurlijk) omdat ze dun zijn passen ze tussen de stenen door wat een zandharing dan weer niet lukt. Ook zijn ze vaak wat steviger (en dus zwaarder) zodat je ze met een hamer de grond in kan werken.

[ Voor 4% gewijzigd door LordSinclair op 14-06-2017 21:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Gewoon houten haringen :p

Keer bijna op strand gestaan met een tent, waar uiteraard alleen wat pennetjes bij geleverd waren... dat hield niet ... gelukkig in dorpje een winkel gevonden die wat haringen verkocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik gebruik V haringen die heb ik in 2 maten bij me. Verder heb ik een stuk of 10 rotsharingen ('spijkers') bij me die ik gebruik als ik de V haringen krom sla :P

En de "spatlappen" zet ik vast met pennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:11

-tom-562

Oliesjeik

Ik gebruik rotspennen als de grond wat harder is, en van die V-haringen als het wat losser is. De rotspennen gebruik ik wel altijd bij de flappen en deuren e.d., zodat ik de lusjes daar makkelijk omheen kan doen :P Verder heb ik denk ik genoeg haringen om mijn tent ruim 2x op te zetten (plus dan nog de standaard habbiebabbie prikharingen die er altijd bij zitten), want ik heb er echt een hekel aan als je goede haringen te kort komt

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Het hangt van je ondergrond af. Rotspennen hebben niet zo heel veel zin op een zand ondergrond en zandpennen krijg je nooit de grond in bij een rotsige ondergrond. Wij kamperen veel in bergachtige gebieden, daarom hebben wij voornamelijk rotspennen.
-tom-562 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 08:18:
Verder heb ik denk ik genoeg haringen om mijn tent ruim 2x op te zetten (plus dan nog de standaard habbiebabbie prikharingen die er altijd bij zitten), want ik heb er echt een hekel aan als je goede haringen te kort komt
Je wilt een extra scheerlijn neerzetten: oeps, ik had net genoeg haringen voor de standaard lijnen en tent...

Dus, ja, altijd meer haringen meenemen dan noodzakelijk (tenzij je natuurlijk op elke gram aan het letten bent...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Ligt aan de situatie natuurlijk, zeker als gewicht niet boeit, dan gaat er een kast vol mee. Kleine pennetjes zijn eigenlijk alleen goed om een grondzeil vast te zetten. Alles waar een trekkracht op staat krijgt iets anders: Ik ga standaard voor V-haringen en trek de rotspennen uit de kast als de V's het voor gezien houden.

Op de fiets of in de rugzak eigenlijk altijd alleen kleine (15cm) aluminium y-haringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Vraagje.. kan een groot temperatuurverschil (30 overdag, 15 snachts) een self inflatable mat doen lijken alsof hij lek is? Als in hij zuigt wel erg veel lucht aan smorgens. Dit bij 2 verschillende Nomod Allround 10 matjes. Lek kan, maar zou wel heel toevallig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Ja, dat kun je bij alle luchtbedden en campingmatrasjes verwachten. Gewoon een beetje bijblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Nakebod schreef op maandag 19 juni 2017 @ 10:25:
Vraagje.. kan een groot temperatuurverschil (30 overdag, 15 snachts) een self inflatable mat doen lijken alsof hij lek is? Als in hij zuigt wel erg veel lucht aan smorgens. Dit bij 2 verschillende Nomod Allround 10 matjes. Lek kan, maar zou wel heel toevallig zijn.
Sowieso bij self inflatables overdag je matje even opendraaien. Je wil niet dat de opwarmende lucht nergens heen kan en je mat kapot maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Overdag zijn ze gewoon open ja.
Eerste keer dat we dit eigenlijk merken. Oftewel voorgaande vakanties waren te koud overdag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 22:39
M'n vader had laatst 25cm schroeven mee en een schroeftol. Die tent heeft nog nooit zo snel gestaan.

Zelf gebruik ik V vormige aluminium haringen voor gras/zand en inderdaad een set rots haringen. Als je naar Zweden gaat ben je erg blij met de v vormige, in Kroatië ben je erg blij met de rotsharingen.

[ Voor 50% gewijzigd door walletje-w op 19-06-2017 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
walletje-w schreef op maandag 19 juni 2017 @ 16:53:
M'n vader had laatst 25cm schroeven mee en een schroeftol. Die tent heeft nog nooit zo snel gestaan.
Dit bedoel je?
https://www.obelink.nl/ha...UM1YcR0tqQ1bJ0BoCz-_w_wcB

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

"schroeftol", must be België :P

Kheb ook altijd een boormachine mee, om de pootjes uit te draaien, ik ben op vakantie dus luiheid modus enabled :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 22:39
Oh wauw ik wist niet dat die bestonden. Nee hij had gewoon lange schroeven van de bouwmarkt mee. En een paar platte ringen.

Schroeftol, boormachine. Tja. Toch echt een Nederlander. Misschien gewoon niet zo slim :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
Chaoss schreef op maandag 19 juni 2017 @ 17:16:

Kheb ook altijd een boormachine mee, om de pootjes uit te draaien, ik ben op vakantie dus luiheid modus enabled :+
Daarvoor heb ik kinderen mee.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ankona schreef op maandag 19 juni 2017 @ 20:59:
[...]
Daarvoor heb ik kinderen mee.
Dan moeten de zweepjes en dwangbuis ook mee, nee de kinderen gaan die weken lekker naar het asiel.
En dan maar hopen dat wij ze niet vergeten op te halen, zoals vorig jaar toen de bezoekende leerplichtambtenaar het eerste teken was dat wij bij terugkeer kennelijk iets hadden gemist. _/-\o_

De honden mogen uiteraard wel mee, daar heb je veel meer aan en jengelen niet de hele dag om ijsjes en blijven "de vijandelijke omgeving" behulpzaam spotten als wij willen slapen. :+
Daarnaast hoef ik van de honden ook niet de hele dag kledingsstukken uit te wassen, wat een heerlijke rust is dat toch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
Ach die jongens van mij willen graag zeilen. Dus dan schop ik ze wel in een boot en aangezien ze nog nooit gezeild hebben verwacht ik ze niet zo snel weer terug.

alles kan off-topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Ankona schreef op maandag 19 juni 2017 @ 21:52:
Ach die jongens van mij willen graag zeilen. Dus dan schop ik ze wel in een boot en aangezien ze nog nooit gezeild hebben verwacht ik ze niet zo snel weer terug.
Dank je, dat is een prima tip. :)

Ik bedenk mij dat je ze ook in een snelstromend riviertje in een kano kunt zetten met slechts twee aluminium eetlepels als roeispaan.
Je hebt er geen kind meer aan als ze na een paar dagen stroomopwaarts peddelen heel misschien weer opduiken en anders aan het einde van de vakantie gewoon bij het eerstvolgende stuwmeer afhalen. O-)

Zo makkelijk hadden wij het vroeger ook niet. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Chaoss schreef op maandag 19 juni 2017 @ 17:16:
"schroeftol", must be België :P
Ook in het Vlaams, of ten minste in het Antwerps, kent men een boormachine, al moet ik toegeven dat hij meer als een boermasjien klinkt. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Bacchus schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 07:57:
[...]

Ook in het Vlaams, of ten minste in het Antwerps, kent men een boormachine, al moet ik toegeven dat hij meer als een boermasjien klinkt. :*)
En dat noemen wij dan weer een tractor (of trekker).

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

@Bhagavad, @Ankona, @Chaoss Dank, jullie hebben m'n dag weer helemaal goed gemaakt!

Maar ik denk niet dat wij nog een boormachine kwijt zouden kunnen in de MX5. En dat ding moet ook weer opgeladen worden, dus wij houden het wel bij onze normale spijkers, ipv schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:11

-tom-562

Oliesjeik

Waar draai je die schroeven in dan? Lijkt mij alleen werken als er flinke boomstammen op je kampeerplekje liggen?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Het zijn een soort rotspennen, je draait ze dus gewoon in de grond. Ze zijn er ook in kunststof. (voor wat zachtere grond lijkt me)

Trouwens..
Bacchus schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 08:34:
Op de fiets of in de rugzak eigenlijk altijd alleen kleine (15cm) aluminium y-haringen.
Ik moet hier iets specifieker zijn, kom ik net achter: Er schijnt een serieus verschil te zijn tussen rechte Y-haringen (Campking, Umefa, Gimex) die redelijke meuk is en mijn versie met gedraaide vleugels. (MSR, Hilleberg) die wel werkt.

[ Voor 53% gewijzigd door Bacchus op 20-06-2017 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:18
Volgende week een lang weekend Engeland op de agenda staan, dus vandaag maar even mijn trekkerstentje geprobeerd. Een Fjall Raven G-66 uit de jaren '00. Te lang geleden dat ik die heb opgezet, maar ook nu weer in een kwartiertje tijd klaar (natuurlijk niet alle haringen en scheerlijnen uitgezet). Volgende week ga ik ook voor het kwartier, maar dan compleet met haringen en alles.

Lang geleden dat ik in een tent heb gelegen, heb er nu al veel zin in.

Lekker licht en klein. Handig want ik wil en kan niet zoveel meenemen in de auto. Nou is het ook maar voor 4 nachtjes, dus veel hoeft er niet mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 16:39

backupdevice

Boeh!

Na een heel jaar nagedacht te hebben over doorgaan met onze oude Bardani 320, een Caravan of een Vouwagen te kopen hebben we gisteren besloten om toch een nieuwe tent te kopen.

Aangezien we van Noord tot Zuid Europa willen kamperen en toch wat binnen ruimte willen hebben bij slecht weer hebben we vandaag een Falco Zeearend 6 gekocht *O* oOo

Kan niet wachten tot hij er is. Wordt wel passen en meten in de bagagewagen, we gaan van 3 naar 6 zakken :P

Over drie weken lekker van Frankrijk.

Afbeeldingslocatie: http://www.falcotenten.nl/media/catalog/product/z/e/zeearend_zijluifel_klein.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door backupdevice op 26-06-2017 14:15 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Laatst online: 22:18

m0nk

16-09-2003 15.15

backupdevice schreef op maandag 26 juni 2017 @ 14:13:
Na een heel jaar nagedacht te hebben over doorgaan met onze oude Bardani 320, een Caravan of een Vouwagen te kopen hebben we gisteren besloten om toch een nieuwe tent te kopen.

Aangezien we van Noord tot Zuid Europa willen kamperen en toch wat binnen ruimte willen hebben bij slecht weer hebben we vandaag een Falco Zeearend 6 gekocht *O* oOo

Kan niet wachten tot hij er is. Wordt wel passen en meten in de bagagewagen, we gaan van 3 naar 6 zakken :P

[afbeelding]
Heb je nog wat kunnen krijgen voor die Bardani? Wij hebben er ook een en ik zit er ook aan te denken om iets anders te kopen..

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Dus de keuze was a) oude tent, b) caravan of c) vouwwagen? En jullie gingen voor d) none of the above...

Waarom heb je voor een nieuwe tent gekozen? (en vielen de 3 orginele opties af)

Hij ziet er wel comfy uit, alleen niet geschik voor trekken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:47

[afbeelding]
Zo, dat is een aardige upgrade? Waarom zijn jullie hier op uitgekomen? Deze tent is aardig aan de prijs, daar koop je ook een redelijk goede 2e hands vouwwagen voor.

Hoe groot is jullie bagagewagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 13:55
wmeester schreef op maandag 26 juni 2017 @ 15:48:
[...]

Zo, dat is een aardige upgrade? Waarom zijn jullie hier op uitgekomen? Deze tent is aardig aan de prijs, daar koop je ook een redelijk goede 2e hands vouwwagen voor.

Ik heb 2 jaar geleden onderstaand aanhangertje gekocht. Bakmaat 1 bij 2 meter. Hoogte huif vanaf vloer aanhanger is +/- 1m10. Aanhangertje was nieuw destijds € 600,-

Afbeeldingslocatie: https://images5.images-speurders.nl/images/16/1673/167393965_2_big.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

wmeester schreef op maandag 26 juni 2017 @ 15:48:
[...]

Breedte en hoogte geen idee, lengte is 1.50 meter. Ruimte is geen probleem, gewicht wel aangezien onze huidige auto ongeremd maar 565KG mag trekken dus we moeten dit jaar creatief zijn. We hadden al besloten om de fietsen thuis te laten dus dat scheelt al een kleine 40 a 50 KG. De nieuwe tent is maar 15KG zwaarder als de Bardani.

We hebben vorig jaar al naar een caravan, vw en een nieuwe tent gekeken. Daarbij werd het wel duidelijk dat een tweede handse caravan ook een andere auto zou betekenen, voor beide geen geld. Een tweede handse vw blijft een tent op wielen. Daarnaast vinden we een tent erg leuk en wilden we graag een keer een nieuwe tent kopen ipv 2e hands.

Reden dat we deze hebben gekozen is dat we graag flexibel zijn waar we naar toe willen in Europa. Zuid/Midden/West en Noord. Italie en Spanje trekt ons niet zo dus kleine plaatsen zou daardoor geen probleem moeten zijn. . Dus heb je een tent nodig die genoeg ruimte biedt bij slecht weer ( geloof me , 3 dagen regen in een bardani 320 met 2 kleine kinderen is niet fijn ) een luifel heeft die flexibel op te maken is en indien nodig af te ritsen is. Dit tenzame met het makkelijke opzetten en de beoogde duurzaamheid heeft ons doen besluiten deze tent te nemen.

En, geen scheerlijnen :)

[ Voor 6% gewijzigd door backupdevice op 26-06-2017 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
emil_406 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 16:02:
[...]

Ik heb 2 jaar geleden onderstaand aanhangertje gekocht. Bakmaat 1 bij 2 meter. Hoogte huif vanaf vloer aanhanger is +/- 1m10. Aanhangertje was nieuw destijds € 600,-

[afbeelding]
Meer dan 2 kuub aan extra laadruimte. Wat neem je allemaal wel niet mee op vakantie :D
Wij gingen met het gezin en alle spullen altijd met dit model auto op vakantie:
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/1d/MHV_Opel_Corsa_TR_02.jpg/250px-MHV_Opel_Corsa_TR_02.jpg
Alles paste in de achterbak en we gingen ook naar regenachtige landen (Alpen).

Nu red ik mijzelf prima met z'n tweeën in een Corsa D. We gebruiken dan zo'n 0.75 kuub aan bagageruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

LordSinclair schreef op maandag 26 juni 2017 @ 16:21:
[...]

Meer dan 2 kuub aan extra laadruimte. Wat neem je allemaal wel niet mee op vakantie :D
Wij gingen met het gezin en alle spullen altijd met dit model auto op vakantie:
[afbeelding]
Alles paste in de achterbak en we gingen ook naar regenachtige landen (Alpen).

Nu red ik mijzelf prima met z'n tweeën in een Corsa D. We gebruiken dan zo'n 0.75 kuub aan bagageruimte.
Aan zijn aanhager te zien denk ik dat Emil geen trekkers tent meeneemt .

[ Voor 3% gewijzigd door backupdevice op 26-06-2017 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.......
[afbeelding]
Hele mooie tent om bij voorkeur meerdere dagen te blijven staan, desnoods met slecht weer, maar om te trekken lijkt mij dit 'omvangrijk'. ;)
Koop je voor dit geld niet ook een modulaire en opblaasbare Karsten??

Wij zijn juist van het slagschipvolume weer terug naar handzamer formaten en hebben met onze huidige Karsten 300x300 als basismodel ook een trekkerstent die in luttele minuten staat en iedere denkbare storm trotseert.
De tent heeft zelfs stahoogte en is voor een langer verblijf met allerlei luifels en aanbouwstukken uit te bouwen tot bijna net zo'n Falco kasteel.

Als het regent zet ik voor een nachtje liever de polyester tunneltent op die in natte toestand tenminste niet een onhandelbare bonk katoen wordt.
Toch denk ik dat de grotere Karsten nog sneller staat dan de lichtgewicht tunneltent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 13:55
LordSinclair schreef op maandag 26 juni 2017 @ 16:21:
[...]

6 persoons katoenen tunneltent welke in 3 grote zakken zit. Fullsize tafelmodel koelkast (koud bier op vakantie is een vereiste). 2 kinderfietsen, mijn racefiets, stoelen , tafel etc.

Kom haast ruimte te kort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2017 @ 23:01:
[...]

Hele mooie tent om bij voorkeur meerdere dagen te blijven staan, desnoods met slecht weer, maar om te trekken lijkt mij dit 'omvangrijk'. ;)
Koop je voor dit geld niet ook een modulaire en opblaasbare Karsten??

Wij zijn juist van het slagschipvolume weer terug naar handzamer formaten en hebben met onze huidige Karsten 300x300 als basismodel ook een trekkerstent die in luttele minuten staat en iedere denkbare storm trotseert.
De tent heeft zelfs stahoogte en is voor een langer verblijf met allerlei luifels en aanbouwstukken uit te bouwen tot bijna net zo'n Falco kasteel.

Als het regent zet ik voor een nachtje liever de polyester tunneltent op die in natte toestand tenminste niet een onhandelbare bonk katoen wordt.
Toch denk ik dat de grotere Karsten nog sneller staat dan de lichtgewicht tunneltent.
Onze kinderen zijn 3 en 5. Wij zullen dan ook de eerste 10 jaar meerdere weken op 1 plaats blijven staan.

Wij houden van de extra ruimte die de tent geeft en zeker met slecht weer is die ruimte zeker welkom met kleine kinderen .

Het mooie aan de zeearend is dat als je de luifel niet gebruikt de tent maar 6 meter lang is , dat is niet veel groter als een Bardani 320. Je zou dan de voorkant helemaal open kunnen maken om weer een soort van luifel te creeeren. Ben wel huiverig voor de aantal zakken want die gaan van 3 naar 5😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

backupdevice schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 06:37:
[...]
Onze kinderen zijn 3 en 5. Wij zullen dan ook de eerste 10 jaar meerdere weken op 1 plaats blijven staan.
Die snap ik niet... Vanaf dat m'n jongste broertje een jaar of 4/5 was (ik 7 en m'n oudste broer 9) hebben m'n ouders de caravan weer weggedaan en hebben ze een camper gekocht/gemaakt. En wij stonden nooit langer dan 1 week op 1 plaats (3 kinderen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wmeester
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 07:57:
[...]

Die snap ik niet... Vanaf dat m'n jongste broertje een jaar of 4/5 was (ik 7 en m'n oudste broer 9) hebben m'n ouders de caravan weer weggedaan en hebben ze een camper gekocht/gemaakt. En wij stonden nooit langer dan 1 week op 1 plaats (3 kinderen).
Dat is maar net de manier van reizen. Onze kinderen zijn nu 8 en 10. Soms blijven we ergens 2 dagen, dan weer 5 dagen en soms twee weken. Net hoe het bevalt/de omgeving is/hoe duur/of ze vriendjes gemaakt hebben enz.

Het is niet zo'n duidelijke foto maar hier gaat de ERKA al een hele poos mee. 550 liter bagageruimte.
Combinatie

Wij hebben vorig jaar over een vouwwagen nagedacht, maar dat is inderdaad de nodige investering. De auto kan dat wel trekken, dat is geen probleem maar je zit toch weer met extra aanschaf etc.

Wij hebben dit jaar een ander investering gedaan; een Mobicool FR-40; om ook het pils op temperatuur te houden.
https://www.svb24.nl/en/mobicool-fr40-compressor-cooler.html

[ Voor 31% gewijzigd door wmeester op 27-06-2017 08:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Wailing_Banshee schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 07:57:
[...]

Eigenlijk heel simpel. Wij willen geen camper omdat wij een tent veel fijner vinden. Ook vinden wij rondtrekken met jonge kinderen niet fijn.

Daarnaast wilden wij geen tweede hands meer dus qua budget was een camper, caravan en vw niet haalbaar.

Zoals je ziet, camperen is voor iedereen een andere belevenis.

[ Voor 8% gewijzigd door backupdevice op 27-06-2017 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

backupdevice schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 08:09:
[...]
Zoals je ziet, camperen is voor iedereen een andere belevenis.
Ik vond alleen die "dan ook" een beetje vreemd. Je hoeft niet 10 jaar lang altijd langere tijd ergens te staan als je jonge kinderen hebt! Het is een keuze die je maakt, maar niet een die moet... (tenmiste, zo las ik dat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Ooh nee, is geen moetje🙂

We hebben nog een kleinere tent voor weekendjes , deze is voor de "week of meerdere weken " trips.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
Je vult net zo veel ruimte als dat je hebt: Ga ik te voet dan zit mijn rugzak precies vol, op de fiets gaat het ook keurig in de tassen en ook met de auto past het altijd maar net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
wmeester schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 08:07:
Wij hebben dit jaar een ander investering gedaan; een Mobicool FR-40; om ook het pils op temperatuur te houden.
https://www.svb24.nl/en/mobicool-fr40-compressor-cooler.html
Is dit het beste wat op de markt verkrijgbaar is? De prijs is stevig.

Ben ook aan het kijken om de elektrische (12V) koelbox te vervangen door iets beters en dat oo op 220V werkt. Wil echter niet teveel ruimte in de auto er aan opofferen (spaar wel de ruimte voor de 220V->12V omvormer uit).

[ Voor 3% gewijzigd door Rukapul op 27-06-2017 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
Rukapul schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 09:43:
[...]

Is dit het beste wat op de markt verkrijgbaar is? De prijs is stevig.

Ben ook aan het kijken om de elektrische (12V) koelbox te vervangen door iets beters en dat oo op 220V werkt. Wil echter niet teveel ruimte in de auto er aan opofferen (spaar wel de ruimte voor de 220V->12V omvormer uit).
Na ongeveer een half jaar zoeken is dit hem inderdaad geworden. Mobicool is onderdeel van Waeco en daar zijn ook koelers van te krijg, de prijzen daarvan beginnen echter bij 650-750 euro.
https://www.dewitschijnde...rie-compressor-koelboxen/

Op Marktplaats durven mensen ook 200-300 voor te vragen.
Let wel; dit zijn compressor koelers, geen thermo-elektrisch!
Daarnaast heb je nog een handvol merken; Engel, APB (ofzo) en Tristar.

De box is in NL niet te krijg voor minder dan 379 euro.

Ik zie nu een aardige aanbieding bij Coolblue:
https://www.tentcenter.nl...Irp66LG3dQCFfIW0wod9EcNRw

Of anders deze; heeft iets meer inhoud:
https://www.tentcenter.nl...co-coolfreeze-cdf-18.html

[ Voor 3% gewijzigd door wmeester op 27-06-2017 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
wmeester schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 09:58:
[...]

Na ongeveer een half jaar zoeken is dit hem inderdaad geworden. Mobicool is onderdeel van Waeco en daar zijn ook koelers van te krijg, de prijzen daarvan beginnen echter bij 650-750 euro.
https://www.dewitschijnde...rie-compressor-koelboxen/
We waren daar zondag maar het was zo druk dat ik dat deel maar heb overgeslagen :P
Op Marktplaats durven mensen ook 200-300 voor te vragen.
Let wel; dit zijn compressor koelers, geen thermo-elektrisch!
Daarnaast heb je nog een handvol merken; Engel, APB (ofzo) en Tristar.

De box is in NL niet te krijg voor minder dan 379 euro.

Ik zie nu een aardige aanbieding bij Coolblue:
https://www.tentcenter.nl...Irp66LG3dQCFfIW0wod9EcNRw

Of anders deze; heeft iets meer inhoud:
https://www.tentcenter.nl...co-coolfreeze-cdf-18.html
Dat zijn allemaal 12V only dingen.

Ik ga vanavond de huidige box (peltier) eens opmeten en kijken hoeveel groter de jouwe (compressor) is. Leverbaarheid lijkt wel redelijk te zijn uit het buitenland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
De Waeco coolers kunnen ook erg goed op 220 draaien hoor. Waeco levert daar soms in combi-deals de bijbehorende omvormer bij.

Wij hebben het altijd gered met een absorbsie koelkast maar nadat tijdens de laatste vakantie de koelkast niet betrouwbaar bleek als ie niet waterpas stond, besloten iets meer uit te geven.
Zeker omdat de koelkast niet voldoende bleek te koelen, te klein was, en ik behoorlijk zat was dat ik geen koud bier had. Dat kan je vakantie verpesten. Net als het risico op voedselvergiftiging doordat het eten niet voldoende gekoeld is.

Het verbaasd mij opnieuw dat de FR40, die ik heb, nog steeds 80 euro voordeliger om vanuit Duitsland te laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
wmeester schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:40:
De Waeco coolers kunnen ook erg goed op 220 draaien hoor. Waeco levert daar soms in combi-deals de bijbehorende omvormer bij.
Waeco = oude naam
Dometic = nieuwe naam trouwens ;)

maar de meeste modellen kunnen zowel 230v als 12v aan zonder extra omvormer
zelf al vele jaren een Waeco compressor koelbox: veel minder stroomverbruik + ook bij 30+ buitentemperatuur de inhoud keurig op 4 graden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik zou ook niet zonder koelkast kunnen, enerzijds is koud bier onbetaalbaar op een warme dag. Maar het is ook ideaal om wat etenswaren in te bewaren, maakt je weer wat flexibeler in het boodschappen doen.

Wij staan dus ook de hele vakantie op 1 plek, enerzijds omdat ik een grote tent (dus vouwwagen) wil. Maar ik merk ook dat de kinderen het fijn vinden, die krijgen vrij snel vriendinnetjes en moeten op elke camping toch ook weer wennen. Voor ons is de keuze dus makkelijk we staan 2.5 week op dezelfde camping, zolang er genoeg dagtripjes te doen zijn vindt ik dat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Rukapul schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:11:
Dat zijn allemaal 12V only dingen.

Ik ga vanavond de huidige box (peltier) eens opmeten en kijken hoeveel groter de jouwe (compressor) is. Leverbaarheid lijkt wel redelijk te zijn uit het buitenland :)
En zo'n campingaz ding? Niet te groot, kan op 12V een 220V, lekker makkelijk. Wel peltier dus bij continu 40 graden zal hij je bier niet onder de 5 graden houden.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 12 ... 277 Laatste