Bij ons was het vooral het overal verkrijgbaar zijn van brandstof, ook aan de andere kant van de wereld. Maar ben er ooit mee begonnen toen ik Europa nog op de motor onveilig maakte en het onzinnig vond om gasflesjes mee te sjouwen als ik ook al 20 liter benzine (goed toegankelijk) bij me had. Dat was nog in de tijd dat benzeen etc nog niet zo'n dingetje was.JanHenk schreef op maandag 16 mei 2022 @ 11:47:
Wat is het voordeel (en nadeel) van koken op benzine? Oprechte vraag... Ik ben vrij standaard meteen richting gas gegaan, heb het eigenlijk niet eens overwogen. Wellicht een gemiste kans.
Maar altijd bij gebleven, vind de snelheid erg goed, kan met een dikke liter een hele vakantie doen met z'n tweeën en neemt weinig ruimte in. Vind alleen het geluid wel een dingetje, maakt toch best wat herrie (ik heb een Optimus Multi Fuel brander). En mijn vrouw vind het wel best, nu moet ik altijd koken want zij vind het een eng ding (aansteken is soms spannend met een steekvlam
Gebruik hem meestal met Coleman Fuel maar stap voor dit jaar over op Aspen 4t.
de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.