[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 120 ... 277 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:10
Drardollan schreef op donderdag 28 april 2022 @ 13:07:
[...]

Ligt inderdaad aan de camping. Ik ken ze die praktisch jaarrond open zijn, van 1 maart tot 1 november en van 1 april tot 1 oktober. En alles ertussenin en omheen.

Zelf houd ik overigens zo rond 1 april aan meestal als start. Dan is het vaak nog wel koud en afgelopen 2 jaar hebben we sneeuw gehad in april, maar gemiddeld genomen heb je dan wel aardig weer. Zoals gisteren was het nagenoeg de hele dag heerlijk in de zon en uit de wind. Op de camping ga je dan toch sneller naar buiten weet ik uit ervaring, thuis zou ik nog niet eens de achterdeur open hebben gezet.

Ik ben van de afgelopen paar weken al serieus bijgekleurd, heerlijk het zonnetje op de snoet!
Ik begrijp je helemaal in je beweegredenen om een seizoensplek te nemen.

Net als @pirke hoef ik ook niet van huis om hetzelfde te ervaren. Gezegend met een kavel van 1800 m2 met veel gras. Hell, over een paar maandjes houden we er een kampeerweekend met familie. Lekker weg in eigen tuin :+

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:33
@Joris748 We wonen hier nu 3,5 jaar, de lockdowns en al het thuiswerken waren absoluut geen straf (mits de scholen open bleven). Lekker in de tuin werken met een laptopje. Ik weet dat het economisch niet haalbaar is, maar ik gun iedereen flink wat ruimte en groen om zich heen. Dat zou flink wat stress en agressie in het land schelen. Mensen (en dieren) zijn niet gemaakt om hutjemutje opeengestapeld te wonen.

Wat dat betreft snap ik dat mensen zonder (grote) tuin een seizoensplek op een camping pakken. Groen om je heen doet een mens goed.

Voor ons is kamperen dan ook slechts een middel om rond te kunnen reizen zonder vast te zitten aan huisjes en boekingen. Met als voordeel dat de kinderen altijd hun eigen bed bij hebben en daardoor makkelijker gaan slapen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Joris748 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 23:54:
Ik begrijp je helemaal in je beweegredenen om een seizoensplek te nemen.

Net als @pirke hoef ik ook niet van huis om hetzelfde te ervaren. Gezegend met een kavel van 1800 m2 met veel gras. Hell, over een paar maandjes houden we er een kampeerweekend met familie. Lekker weg in eigen tuin :+
Ik heb maar een standaard tuintje van 60 m2 en kan daar ook al prima aan buitenleven doen. Uiteraard op het zuiden (daar kies je een woning op uit), vol met groen en heerlijk vertoeven wanneer het weer het toestaat.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:33
Inmiddels ook op de camping in zuid Limburg. Voornamelijk caravans en campers wat de klok slaat, maar ik heb toch 6 vouwwagens geteld (inclusief die van ons). Tenten staan hier nauwelijks, op wat doortrekkers na. Misschien is het in de nachten nog wat te fris voor de meeste tentkampeerders.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AIM_oNso6HYtlG6xA0Sq2W23Etk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R1lsjSW7cq3ta5gGn1Q1UoDQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kl5L0wTu2ceKkSGfLxA-n3gCdHU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ITbCmj8v3SoIFaylhWuKVjjf.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryvos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 08:18
Mooie vouwwagen, hoelang ben je nou bezig met opzetten.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:13
Luuk84 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 21:07:
Misschien is het in de nachten nog wat te fris voor de meeste tentkampeerders.
Wel nee man. Niks mooiers dan in de ochtendzon ijs op je tent en het gras. Ha dik vorige 2 nachten op de Veluwe

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
@Luuk84 ziet er bekend uit. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cHgUXCWDLrVIMFnzefNbRLDq9us=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YHemkGERbr3TcvipKTGXncO4.jpg?f=fotoalbum_large

Genieten. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk84
harryvos schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 21:24:
Mooie vouwwagen, hoelang ben je nou bezig met opzetten.?
De basis is snel, 15/20 Minuten, met waterpas zetten en stroom aansluiten e.d. Standaard luifel is ook zo gedaan. Achtertent, varioluifel en zijwanden ben je nog wel even mee bezig. Ik schat in 75-90min totaal. Maar goed dan wil je in je tent ook meestal wel wat inrichten. En met 2 koters van nog geen jaar en één van 5, gaat het ook wat minder snel ;)
maartend schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 21:35:
[...]

Wel nee man. Niks mooiers dan in de ochtendzon ijs op je tent en het gras. Ha dik vorige 2 nachten op de Veluwe
Ik vind het ook heerlijk, maar dat is meestal met met mijn kleine tentje en de rugzak :). Met kleinste kinderen niet altijd haalbaar. En er zijn natuurlijk zat mensen die alleen met mooi weer kamperen :)
Mooie wagen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
@Luuk84 ik heb het gevoel dat de achtertent in z'n geheel kan, ga dat proberen. Als de kuip eraan blijft en de binnentent erin dan is het drie ritsen en wat haringen. Dat zou serieus tijd schelen gok ik.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
@Gonadan ik denk dat dat wel moet lukken. Ik ga het is proberen als we gaan inpakken. Overigens heb ik mijn random standaard binnentent al vast in de kuip zitten, dat scheelt ook weer wat. Kuip van de wagen tent laat ik er ook aanzitten.
De standaard luifel kan je ook voor 50cm aangeritst laten. Scheelt ook weer wat tijd.

Overigens kan je heel veel tijdswinst behalen met een goed inpaksysteem, waar staat wat, wat heb ik als eerste nodig, enz. Ben hier nog zoekende in :)

[ Voor 18% gewijzigd door Luuk84 op 29-04-2022 22:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Kuip vouw ik ook mee inderdaad maar de luifel gaat er af, die 50 cm ga ik het niet op winnen. Maar ik heb wel weer de windhoeken gewoon alvast aan de luifel zitten, ben je met één rits klaar.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:56
Afgelopen weekend ook weer even lekker weg geweest, kamperen op Schiermonnikoog.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rYlMqhGQCaGci4PnQ6djECYYtPw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IqhsBvyW3ogN0wgroCpLMDMh.jpg?f=fotoalbum_large

Mooi weer, dus op fietsje heen en kleine tentje mee. Beetje veel tassen er op, alvast even testen voor Frankrijk.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pirke
Onze huidige camperplaats heeft geen voorzieningen en is eigenlijk niks meer dan een grote parkeerplaats, maar we staan wel naast het grootste kasteel vd Loire, waar we 's avonds nog lekker door de kasteeltuinen konden wandelen.

Rond middernacht ben ik in het pikkedonker (0 verlichting op zaklamp en sterren na) er ook nog even uit geweest. Uitzicht na 30 meter lopen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iJUytn8RfI4UlXdfneIJpEL7GLY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DfYSNOsXJJpL1X8BqcbgYgH9.jpg?f=fotoalbum_large

Overdag is het een indrukwekkend kasteel, maar om dit in het pikkedonker te aanschouwen heeft ook wel wat :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XFxoVBcReS4lPUDIjKi3BlzMB2Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CRJURrFCu43THAUlam3xi50m.jpg?f=fotoalbum_large

Links van het midden achter de bosjes kun je de campers zien staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Luuk84 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 21:51:
[...]

Ik vind het ook heerlijk, maar dat is meestal met met mijn kleine tentje en de rugzak :).
Precies zoals ik idd weg was afgelopen week. Was heerlijk

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Smok3yNL
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 17-09 18:25
Gister onze nieuwe Campooz Lazy jack opgehaald en vandaag helaas alweer naar de stalling.

Wel gister nog even een keer geoefend met klappen.

Gelukkig mag ie eind mei eruit voor een weekje kamperen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7tYt6d44YzYyXCZqBU88to9oiUo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2JcULsS3vP8ENWNjiq0E7Tqg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T5nsabl1mzx6vUqvcswA_3mqma0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E7wS420b2fc6OfBYDAFprLH3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vLIWWJFzd87sQApLS5KMXJGv7rE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lTVl4jUNLEKrMSq9gpLbhca4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Laatst online: 12:27
Luuk84 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 21:07:
Inmiddels ook op de camping in zuid Limburg. Voornamelijk caravans en campers wat de klok slaat, maar ik heb toch 6 vouwwagens geteld (inclusief die van ons). Tenten staan hier nauwelijks, op wat doortrekkers na. Misschien is het in de nachten nog wat te fris voor de meeste tentkampeerders.

[Afbeelding][Afbeelding]
Epen?

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phony
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
pirke schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 08:05:
Onze huidige camperplaats heeft geen voorzieningen en is eigenlijk niks meer dan een grote parkeerplaats, maar we staan wel naast het grootste kasteel vd Loire, waar we 's avonds nog lekker door de kasteeltuinen konden wandelen.

Rond middernacht ben ik in het pikkedonker (0 verlichting op zaklamp en sterren na) er ook nog even uit geweest. Uitzicht na 30 meter lopen:

[Afbeelding]

Overdag is het een indrukwekkend kasteel, maar om dit in het pikkedonker te aanschouwen heeft ook wel wat :)

[Afbeelding]

Links van het midden achter de bosjes kun je de campers zien staan
Chateau Chambord toch? Sowieso kun je je lol op qua kastelen in de Loire. Een paar jaar terug hebben we er in een vakantie 5 bezocht geloof ik, toen de kinderen nog peuter en kleuter waren. Als je een beetje zoekt kun je echt totaal verschillende vinden. Van ruïnes tot Chambord zeg maar.

PS: knappe zaklamp heb je. Mooi uitgelicht zo in het pikkedonker :*)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Op de camping in Groesbeek.

Het begint hier ook bewolkt te raken, en het is inmiddels frisjes. Vannacht vorst (hi @Willem @Alexander :w ) maar heb inmiddels uitgevonden hoe de verwarming werkt (Truma Ultraheat).
En blij dat ik gisteren nog een extra slaapzak meegenomen heb.

Inmiddels de luifel ook uitgerold *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tLptSb1IiBSMo2WzOuSqan7CZkk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qGkXqU4IZsuCuzq9xqcXZHaw.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xA11qwzfD7gfkvdMTNRyNLW6OIY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MtJdcNTEly2fKHgioRrMF5Lp.jpg?f=user_large

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Himalaya schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 22:53:
Afgelopen weekend ook weer even lekker weg geweest, kamperen op Schiermonnikoog.

[Afbeelding]

Mooi weer, dus op fietsje heen en kleine tentje mee. Beetje veel tassen er op, alvast even testen voor Frankrijk.
Bikkel, respect (y)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk84
aReaRe schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 16:36:
Op de camping in Groesbeek.

Het begint hier ook bewolkt te raken, en het is inmiddels frisjes. Vannacht vorst (hi @Willem @Alexander :w ) maar heb inmiddels uitgevonden hoe de verwarming werkt (Truma Ultraheat).
En blij dat ik gisteren nog een extra slaapzak meegenomen heb.

Inmiddels de luifel ook uitgerold *O*

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Lekker! En vanavond feest bij de buurman met 2 kratten pils ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Luuk84 schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 16:57:
[...]

Lekker! En vanavond feest bij de buurman met 2 kratten pils ;)
Nog iets meer, Caravan-forum meeting (27 caravans) en zo tegen zessen de gezamenlijke BBQ :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-09 12:05
Smok3yNL schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 14:09:
Gister onze nieuwe Campooz Lazy jack opgehaald en vandaag helaas alweer naar de stalling.

Wel gister nog even een keer geoefend met klappen.

Gelukkig mag ie eind mei eruit voor een weekje kamperen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice!

Wij zijn net terug van een weekje met de Lazy Jack. Blijft na 3 jaar nog steeds goed bevallen :) .

Let voor dit soort nachten wel op iets warms, zowel qua kleding als in de vorm van een kacheltje. Wij hebben een Foetsie petroleumkachel, die bevalt prima onder de luifel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kouk
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-09 16:18
Wij hebben een nieuwe vouwwagen en deze week ook een trekhaak laten monteren. Bij het ophalen van de vouwwagen lijkt deze niet goed op de trekhaak te passen... De aanhanger heeft een AL-KO AK161 koppeling en de trekhaak is van Brink en nagemeten gewoon 50mm. Probleem is dat de hendel niet helemaal naar beneden gaat en iets omhoog blijft staan.

De dealer heeft de vouwwagen op een andere trekhaak geprobeerd en dat ging prima. Ook een andere vouwwagen op onze trekhaak werkte niet goed.

Nu kijk in de de handleiding van AL-KO en een Youtube filmpje en daar wordt gezegd dat als het groene pinnetje omhoog komt en de rode indicator onderaan de hendel weg is de aanhanger goed vast zit. Toch geeft dit geen goed gevoel en zou de hendel helemaal naar beneden moeten kunnen? Onderstaand foto's van de gekoppelde aanhanger en trekhaak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h6UEpdHhRfa3NPsibwx6Xyp9N70=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A9tt2o4z0D6K3TtoesRgAEDw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qLFfa1SG9B8XV0aSAK5w8nwA6Yk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l57QLCWZoE5aa9AZjFgcFtbs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PZJY8RrJ9tvrB6imVk4dSj5P0bU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8HiBQRBX8ujF9SmheQWdjrDY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S8jpnVxB-AKpiJGzaRzKy-hsQLA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ETofnQCd72gDbtYvENdtjTFK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G-IP0nJleQ2M5h4ZSlGlngcs30U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lEpCdoX3HSB6EGy3Ev9ORcek.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smok3yNL
DaWayne schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 18:07:
[...]

Nice!

Wij zijn net terug van een weekje met de Lazy Jack. Blijft na 3 jaar nog steeds goed bevallen :) .

Let voor dit soort nachten wel op iets warms, zowel qua kleding als in de vorm van een kacheltje. Wij hebben een Foetsie petroleumkachel, die bevalt prima onder de luifel.
Thanks! Ben erg benieuwd hoe dat straks gaat bevallen. Goed om te horen dat je er na 3 jaar nog positief over bent.

Ja warme kleding en dekens zullen we zeker meenemen. Hebben ook 2 jongens van 5 en 2.

Isoleren de matjes voor de kinder cabine genoeg? Heb voor de zekerheid een 2 persoons isolatie mat gekocht voor ondet de matrassen.

Heb zelf een simpel elektrisch kacheltje gekocht.
Maar alle tips zijn welkom👍🏽😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Phony schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 15:39:
[...]

Chateau Chambord toch? Sowieso kun je je lol op qua kastelen in de Loire. Een paar jaar terug hebben we er in een vakantie 5 bezocht geloof ik, toen de kinderen nog peuter en kleuter waren. Als je een beetje zoekt kun je echt totaal verschillende vinden. Van ruïnes tot Chambord zeg maar.

PS: knappe zaklamp heb je. Mooi uitgelicht zo in het pikkedonker :*)
Correct. We hebben er ook al verschillende aangedaan, verzadiging begint op te treden :)

Hij was erg mooi verlicht, langzame overgang langs alle kleuren vd regenboog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phony
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Smok3yNL schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 18:22:
[...]

Thanks! Ben erg benieuwd hoe dat straks gaat bevallen. Goed om te horen dat je er na 3 jaar nog positief over bent.

Ja warme kleding en dekens zullen we zeker meenemen. Hebben ook 2 jongens van 5 en 2.

Isoleren de matjes voor de kinder cabine genoeg? Heb voor de zekerheid een 2 persoons isolatie mat gekocht voor ondet de matrassen.

Qua isolatie heb ik twee van die autoscherm folie dingen onder het matras liggen. Lijkt me iets steviger dan van dat reddingsfolie. En een compact elektrisch kacheltje met 3 standen (600W,1200W,1800W), waardoor je ook met een 6A aansluiting goed zit.

Al proberen we dat kacheltje zo min mogelijk te gebruiken, 's ochtends vroeg of 's avonds laat in het voor- en naseizoen haalt dat toch net ff de koude randjes eraf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 13:55
We staan ook al een paar dagen op de camping in Meppen met de Beyerland. Overdag prima weer, kids vermaken zich prima. De nachten zijn nog wel fris, maar dat is het voordeel van een caravan. We hebben jarenlang gekampeerd met de tent en dat vond ik minder prettig met temperaturen tegen het vriespunt. Hond is voor t eerst ook mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koppie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:38
kouk schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 18:19:
[..]

Probleem is dat de hendel niet helemaal naar beneden gaat en iets omhoog blijft staan.

[....]

Nu kijk in de de handleiding van AL-KO en een Youtube filmpje en daar wordt gezegd dat als het groene pinnetje omhoog komt en de rode indicator onderaan de hendel weg is de aanhanger goed vast zit. Toch geeft dit geen goed gevoel en zou de hendel helemaal naar beneden moeten kunnen? Onderstaand foto's van de gekoppelde aanhanger en trekhaak.
Ik zou het ook niet vertrouwen! Ik heb al iets te vaak caravans/vouwwagens plat zien liggen op hun buik.. Die hendel moet mijn inziens echt met een positieve klik/klak-klank naar beneden gaan en gewoon vastzitten. Enigszins forceren (half op gaan staan) is dan vaak ook geen probleem.. ;)

Het lijkt wel of de stang van de trekhaak vanaf beneden iets te dik is, waardoor de 'haak' er niet helemaal onder past.. Dat zou ik wel eens nagemeten willen hebben, en of daar een standaard maat voor is..

[ Voor 3% gewijzigd door koppie op 30-04-2022 20:08 ]

Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWayne
Smok3yNL schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 18:22:
[...]

Onze kinderen vinden het geen probleem. We hebben goede slaapzakken gekocht en hadden altijd een simpel picknickkleed er onder liggen. (1 kant fleece, 1 kant alufolie)

We hadden nog een exped megamat duo van onze tentkampeervakanties. Deze week ging er een vriendje mee en sliepen ze met zijn 3en in de zijtent (7, 11 en 11), daarom dit keer op het lumineuze idee om die erin te leggen.
De kinderen zijn enthousiast en deze neemt nu voortaan de plek in van de Campooz-matjes.

Verder doen we inderdaad binnen een elektrisch kacheltje een kwartiertje aan, een kruikje van te voren in de slaapzakken en zijn de kinderen helemaal happy met het ritueel en resultaat. Slapen als een roos en liggen langer te slapen dan thuis. :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
koppie schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 20:07:
[...]

Ik zou het ook niet vertrouwen! Ik heb al iets te vaak caravans/vouwwagens plat zien liggen op hun buik.. Die hendel moet mijn inziens echt met een positieve klik/klak-klank naar beneden gaan en gewoon vastzitten. Enigszins forceren (half op gaan staan) is dan vaak ook geen probleem.. ;)

Het lijkt wel of de stang van de trekhaak vanaf beneden iets te dik is, waardoor de 'haak' er niet helemaal onder past.. Dat zou ik wel eens nagemeten willen hebben, en of daar een standaard maat voor is..
Vanochtend nog een dikke hobby van de trekhaak van een Mercedes zien klappen op de camping.
Kwam er na een paar honderd meter bij een drempel vanaf zetten. Gelukkig reed hij maar langzaam en stond de caravan gelijk stil, maar de koppeling was door de klap behoorlijk ontzet.
Waarschijnlijk rustte hij alleen op de kogel, ipv er omheen. Dus zeker goed checken of het klopt en zorgen voor een veilige borging en altijd dubbelchecken of hij vast zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Mijn dochter (6) ligt de deze week gewoon op een matje in de achtertent. Geen kachel, wel extra plaid over de slaapzak. En ik heb kortgeleden toch maar een binnentent gehaald en die is z'n geld wel waard.
Die komt de nachten prima door.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Heeft er iemand nog een goede tip voor een fijne tafellamp? LED, oplaadbaar (liefst met usb-c) en een beetje warm licht.

Hebben nu een Campingaz lamp, maar eigenlijk zoeken we iets praktischers zonder gas.

Tip voor een handige lamp voor de kinderen in de tent en om bijvoorbeeld 's avonds mee te nemen naar het toiletgebouw is ook welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Timmert schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 22:50:
Heeft er iemand nog een goede tip voor een fijne tafellamp? LED, oplaadbaar (liefst met usb-c) en een beetje warm licht.

Hebben nu een Campingaz lamp, maar eigenlijk zoeken we iets praktischers zonder gas.

Tip voor een handige lamp voor de kinderen in de tent en om bijvoorbeeld 's avonds mee te nemen naar het toiletgebouw is ook welkom!
Kijk eens naar Coleman lantaarns, prima tafelmodel , op te hangen en oplaadbaar met USB-C.

Diverse standen (lichtopbrengst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:23

Zelf fan van Fenix CL30. Robust, waterdicht, vervangbare accu’s, op te hangen, indien nodig een flinke hoop licht maar genoeg lagere standen. Nadelen: tamelijk wit licht, niet heel mooi als dat relevant mocht zijn, tikkie zwaar misschien, micro-USB om op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:22
emil_406 schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 19:58:
We staan ook al een paar dagen op de camping in Meppen met de Beyerland. Overdag prima weer, kids vermaken zich prima. De nachten zijn nog wel fris, maar dat is het voordeel van een caravan. We hebben jarenlang gekampeerd met de tent en dat vond ik minder prettig met temperaturen tegen het vriespunt. Hond is voor t eerst ook mee.
Welke camping?

Als je nog wat over de omgeving wil weten / zoekt laat maar weten. Ik ben er geboren en getogen…

Zo is er bijvoorbeeld even buiten Meppen (richting Mantinge) een mooi losloop gebied voor je hond in het bos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter

Tafellamp is bij ons een kaars dus daarmee kan ik je niet helpen. Qua lamp voor de kinderen, m'n dochter heeft een mini maglite gekregen van de Sint, dat zijn ook leuke dingen.
En ze heeft een speelgoedlampje mee om mee te spelen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07:52

Ik heb deze in de caravan. Grote versie in ons geval, maar je hebt 2 maten. Bevalt goed:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YWAPD1MqI9IIVB6d5Pq3Jv57IO4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uQLYSR6WAwYHKnCpWk8ykyZT.png?f=user_large

https://www.qazqa.nl/cons...0-cm-ip44-wit-storm-small

[ Voor 8% gewijzigd door Drardollan op 01-05-2022 10:37 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Drardollan schreef op zondag 1 mei 2022 @ 10:35:
[...]

Ik heb deze in de caravan. Grote versie in ons geval, maar je hebt 2 maten. Bevalt goed:
[Afbeelding]

Ken ze. Vind ze peroonlijk zo cheap ass Action achtig dat het weer kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:22

Gallus

Cheesy

Voor in de tent hebben we een simpele ledlamp van Decathlon. 's Avonds voor de tent hebben we een ouderwetse Campingaz gaslamp. Dat blijft, met name het geluid, toch sfeervoller. :)

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Die Coleman lamp kan ook als powerbank fungeren, was ik vergeten te vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:36

Bommes

Capo del formaggio

Drardollan schreef op zondag 1 mei 2022 @ 10:35:
[...]

[Afbeelding]

Die hebben wij ook.
Zijn we niet op vakantie dan gebruiken we deze lamp op de commode van ons dochtertje als verschoon/nacht lamp.
Die van ons heeft helaas een eigen plug in op te laden, andere zijde van dat snoetje is dan wel weer USB dus kan in elke lader die er toch altijd wel bij hebben.
Wij hebben hem bij caravanity.nl gekocht.
Ondertussen daar flink in prijs gestegen, met wat zoeken vast ergens goedkoper te krijgen.
Eerste stand lijkt op een vlam, dan 3 standen in wit licht.

[ Voor 5% gewijzigd door Bommes op 01-05-2022 11:35 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Feuerhand Stormlantaarn!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Hoppa, caravan verkocht.
Onze "oude oude" Lander net verkocht aan een Belgisch stel.
Toen we onze nieuwe oude Lander kochten plaatste ik in de Lander Facebook groep een berichtje.
Daar schreef ik bij dat we onze oude nog moesten verkopen.
Daarop stuurde deze man me meteen berichtje dat hij wel interesse had.
Wat foto's en berichten heen en weer en afspraak gemaakt dat ze nu langs zitten komen.
Dat was 4 weken terug, gisteren nam hij weer contact op om de tijd af te spreken.

Net waren ze hier, caravan laten bekijken, wat koffie gegeven.
En verkocht, voor de vraagprijs, geen gehandel over de prijs gewoon aanbetaald en voor volgende week afgesproken dat ze het ding komen ophalen.

Toch weer mooi het geleur op MP kunnen voorkomen. Geen banden schoppers op de plak, geen gezeur. Ideaal.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 13:55
renegrunn schreef op zondag 1 mei 2022 @ 01:13:
[...]

Welke camping?

Als je nog wat over de omgeving wil weten / zoekt laat maar weten. Ik ben er geboren en getogen…

Zo is er bijvoorbeeld even buiten Meppen (richting Mantinge) een mooi losloop gebied voor je hond in het bos.
De Bronzen Emmer.

Ik kom zelf uit Emmen en ken de omgeving ook erg goed. Maar in elk geval bedankt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 22:38
Afgelopen weekend weer genoten op de Brouwersdam.. Ik wil weer terug :(..
Stonden op camping de Brouwersdam maar we hebben op vrijdag en vandaag even de dam bezocht met de combi. Levert altijd wel leuke foto's op (al zeg ik het zelf.) Was helaas wel wat bewolkt dus zons ondergangen waren minder speciaal dan afgelopen september, maar we gaan waarschijnlijk in september nog een week..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MAJ0FY_Bb5Fx2G5VGAG6btCrJ48=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YzYOnqf7kLwVgIbqyKK8X5BF.jpg?f=fotoalbum_large

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:09

-tom-562

Oliesjeik

Dit weekend 2 nachtjes op mijn Exped Megamat geslapen. Wat een top ding :P die had ik echt veel eerder moeten kopen, want het slaapt echt heerlijk!

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:59
@kouk Da's nieuwigheid denk ik.

Gewoon een keertje met je volle gewicht op de dissel gaan staan en ff flink aandrukken, dan klikt'ie wel. Na een paar keer rijden, is de lak van je kogel gesleten en gaat het soepeler.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:14
Even een schuurpapier over de kogel halen en dan nog eens proberen.

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malus65
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 14:46
-tom-562 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 22:41:
Dit weekend 2 nachtjes op mijn Exped Megamat geslapen. Wat een top ding :P die had ik echt veel eerder moeten kopen, want het slaapt echt heerlijk!
Die heb ik net besteld, na het lezen van allerlei goede reviews. We sliepen afgelopen jaren op zo'n Coleman luchtmatras maar daar ben ik wel klaar mee. Ik hoop dat de matras van Exped goed ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:54
Wij hebben er ook weer een paar dagen op zitten op camping Scheldeoord in Zeeland. Was overdag erg lekker weer en 's avonds lekker fris zullen we maar zeggen. Gelukkig hadden we deze keer genoeg ampere om de kachel vol open te zetten dat was voldoende om het 's avonds lekker warm te hebben. In bed hebben we de kinderen een deken extra gegeven en zelf maar een dikke pyama oid aangetrokken. Ging prima.

Wel weer wat pech gehad met de vouwwagen (Cabanon). Bij het uitpakken bleek 1 van de 4 scharnierpunten gewoon afgebroken te zijn. Nouja de las had "gewoon" los gelaten... Erg vreemd en het is ook niet het eerste mankement wat we hebben aan de wagen :( . Gelukkig zitten we niet 3 weken in het buitenland want dan was ik omgekeerd. De tent is nu gewoon niet goed op te zetten en met 1 punt los is het wachten op het moment dat het tweede punt ook los laat (door andere krachten) en is het helemaal niet meer te doen... Nu aan het wachten totdat ze me terug bellen voor de garantie. Al met al ontevreden over het "skelet" van de wagen. De tent/doek etc. is prima en ziet en voelt goed. Maar het metaalwerk is echt ondermaats :/ .
Bommes schreef op zondag 1 mei 2022 @ 12:48:
Hoppa, caravan verkocht.
Onze "oude oude" Lander net verkocht aan een Belgisch stel.
Toen we onze nieuwe oude Lander kochten plaatste ik in de Lander Facebook groep een berichtje.
Daar schreef ik bij dat we onze oude nog moesten verkopen.
Daarop stuurde deze man me meteen berichtje dat hij wel interesse had.
Wat foto's en berichten heen en weer en afspraak gemaakt dat ze nu langs zitten komen.
Dat was 4 weken terug, gisteren nam hij weer contact op om de tijd af te spreken.

Net waren ze hier, caravan laten bekijken, wat koffie gegeven.
En verkocht, voor de vraagprijs, geen gehandel over de prijs gewoon aanbetaald en voor volgende week afgesproken dat ze het ding komen ophalen.

Toch weer mooi het geleur op MP kunnen voorkomen. Geen banden schoppers op de plak, geen gezeur. Ideaal.
Woon jij dan heel toevallig ergens in Zeeland? Wij zijn zondag terug komen rijden vanuit de richting Goes en we zagen precies zo'n caravan voorbij rijden. Moest nog aan jou denken maar zag dat er een andere auto voor hing dus vond het al toevallig :D .

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
MrFl0ppY schreef op maandag 2 mei 2022 @ 11:03:
Wij hebben er ook weer een paar dagen op zitten op camping Scheldeoord in Zeeland. Was overdag erg lekker weer en 's avonds lekker fris zullen we maar zeggen. Gelukkig hadden we deze keer genoeg ampere om de kachel vol open te zetten dat was voldoende om het 's avonds lekker warm te hebben. In bed hebben we de kinderen een deken extra gegeven en zelf maar een dikke pyama oid aangetrokken. Ging prima.

Wel weer wat pech gehad met de vouwwagen (Cabanon). Bij het uitpakken bleek 1 van de 4 scharnierpunten gewoon afgebroken te zijn. Nouja de las had "gewoon" los gelaten... Erg vreemd en het is ook niet het eerste mankement wat we hebben aan de wagen :( . Gelukkig zitten we niet 3 weken in het buitenland want dan was ik omgekeerd. De tent is nu gewoon niet goed op te zetten en met 1 punt los is het wachten op het moment dat het tweede punt ook los laat (door andere krachten) en is het helemaal niet meer te doen... Nu aan het wachten totdat ze me terug bellen voor de garantie. Al met al ontevreden over het "skelet" van de wagen. De tent/doek etc. is prima en ziet en voelt goed. Maar het metaalwerk is echt ondermaats :/ .

[...]

Woon jij dan heel toevallig ergens in Zeeland? Wij zijn zondag terug komen rijden vanuit de richting Goes en we zagen precies zo'n caravan voorbij rijden. Moest nog aan jou denken maar zag dat er een andere auto voor hing dus vond het al toevallig :D .
Dat is toevallig , wij stonden daar vorige week ook in onze Combicamp Country vouwwagen. Was inderdaad door de wind fris, maar gelukkig was er veel zon om het goed te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:27

Tafellampje een kleine coleman benzinelamp met matglas. Of nog beter een Dietz of Feuerhand petroleumlampje.

Licht naar toilet: Petzl hoofdlampjes met rood licht stand. Is fijner voor iedereen. Wit helder licht vernaggelt nachtzicht.

[ Voor 3% gewijzigd door zuma op 02-05-2022 16:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@MrFl0ppY nee vlakbij Eindhoven, Noord Brabant

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

En thuis *O* :9B

Paar dagen met mede forumleden van het Caravan forum de Oude Molen bezocht in Groesbeek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xA11qwzfD7gfkvdMTNRyNLW6OIY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MtJdcNTEly2fKHgioRrMF5Lp.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RH7LPr3dFHH2J5xTDfcYeERvhEk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/22ftErZVkqsazOLnBvwbKHwL.jpg?f=user_large

Heb nu eindelijk een aantal apparaten door van de caravan (hulp van mede kampeerders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryvos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 08:18
-tom-562 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 22:41:
Wij hebben deze matjes bovenop de opblaasbare lattenbodems van decatlon liggen, dat ligt helemaal geweldig. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

En de combi is mooie stabiel op 87 km/h (GPS) en 91 km/h kilometer teller (Auto) en het verbruik is dan 1l op 9 kilometer _O_
Automaat staat dan handmatig in de 5e versnelling vastgezet.

Wel besloten om er hulpveren onder te plaatsen, dan wordt de combi imho stabieler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
@aReaRe Dat scheelt niet eens zo heel veel met het gebruik van ons slagschip met alkoof voorop en ruim 5 ton gewicht. Wij rijden dan ongeveer 1 op 8 met die snelheid. Wel diesel. Maar uiteindelijk heb je met zo'n caravan ook gewoon een gigantisch frontaal oppervlak. Werkt het gat tussen de auto en caravan wellicht ook nadelig ivm turbulentie enzo, net als dat een alkoof boven de cabine dat doet?

Hoe breed en hoog is de caravan?

En hoe zwaar is de combinatie? Niet dat rolweerstand de grootste factor is met deze snelheden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 20:44
aReaRe schreef op maandag 2 mei 2022 @ 21:54:
En de combi is mooie stabiel op 87 km/h (GPS) en 91 km/h kilometer teller (Auto) en het verbruik is dan 1l op 9 kilometer _O_

Wel besloten om er hulpveren onder te plaatsen, dan wordt de combi imho stabieler.
1:9 das nog best fors, mijn combinatie doet ook 1:9 met caravan, zonder caravan met moeite 1:11.
Hoe bevalt die Thule zijwand?
Wij hebben ook een dakluifel maar twijfelen nog over de zijwanden en eventueel voorwand.
Wij hebben van Obelink de Queen en Mobiel zijwanden geprobeerd maar ook snel weer retour gestuurd.
Kwaliteit laat te wensen over, de Queen is allen links of rechts te gebruiken, de Thule is zowel links als rechts. Enkel de prijs houdt me een beetje tegen om een complete set van Thule aan te schaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Hoeveel werk is het monteren van zo'n zijwand aan de luifel? Wij hebben een Omnistor 8000 van 600x275. Hij hangt aan de wand, net onder het dak. Ik zou op een stoel moeten staan om überhaupt bij de basis vd luifel te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:09

-tom-562

Oliesjeik

harryvos schreef op maandag 2 mei 2022 @ 21:11:
[...]

Wij hebben deze matjes bovenop de opblaasbare lattenbodems van decatlon liggen, dat ligt helemaal geweldig. _/-\o_
Ja dat lijkt mij ook nog wel wat. Als ik zo'n ding 2e hands tegen kom ga ik dat eens overwegen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

pirke schreef op maandag 2 mei 2022 @ 22:13:
@aReaRe Dat scheelt niet eens zo heel veel met het gebruik van ons slagschip met alkoof voorop en ruim 5 ton gewicht. Wij rijden dan ongeveer 1 op 8 met die snelheid. Wel diesel. Maar uiteindelijk heb je met zo'n caravan ook gewoon een gigantisch frontaal oppervlak. Werkt het gat tussen de auto en caravan wellicht ook nadelig ivm turbulentie enzo, net als dat een alkoof boven de cabine dat doet?

Hoe breed en hoog is de caravan?
De caravan is 220cm breed, 258cm hoog (getest bij de Mcdonalds met een balk op 260cm hoogte) 8) :+
En hoe zwaar is de combinatie? Niet dat rolweerstand de grootste factor is met deze snelheden...
Ik schat de combinatie op 2400 kilo (1000 kilo caravan, 1400 kilo auto (bagage, volle tank en 1 persoon).
205Gutmann schreef op maandag 2 mei 2022 @ 22:14:
[...]

1:9 das nog best fors, mijn combinatie doet ook 1:9 met caravan, zonder caravan met moeite 1:11.
Ik vind het netjes dit verbruik, losse auto doet het gemiddeld 1 op 17. Ik heb deze caravan getrokken met de 0,9l motor en toen was het verbruik bij dezelfde snelheden 1 op 4 :X (combinatie van verkeerd toerengebied en koppel, lees maar terug hier).
Hoe bevalt die Thule zijwand?
Wij hebben ook een dakluifel maar twijfelen nog over de zijwanden en eventueel voorwand.
Ik heb alleen de zijwand uitgeprobeerd (die heb ik 2 stuks) en 2 voorwanden en bevalt goed, ik zat gelijk uit de wind. Maar gezien het korte weekend heb ik niet alles opgezet.
pirke schreef op maandag 2 mei 2022 @ 22:42:
Hoeveel werk is het monteren van zo'n zijwand aan de luifel? Wij hebben een Omnistor 8000 van 600x275. Hij hangt aan de wand, net onder het dak. Ik zou op een stoel moeten staan om überhaupt bij de basis vd luifel te komen...
Het monteren valt best mee, maar dat stapje om in de caravan te stappen heb je wel nodig om het doek door te trekken naar de cassette bij de wand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton2610
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:27
aReaRe schreef op maandag 2 mei 2022 @ 21:54:

Dat is een heel net verbruik zeg. Dat haal ik niet eens zonder daktent op de auto :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Anton2610 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 08:05:
[...]

Dat is een heel net verbruik zeg. Dat haal ik niet eens zonder daktent op de auto :'(
Rij je in een Dodge Ram :+

Het wemelde ervan op de camping dit weekend, maar gezien de hoeveelheid tandemassers (Detleff 720cm opbouwlengte met 4 movers, Hobby (zelfde lengte).
Kolossaal die dingen, daar zou je eens per ongeluk in Amsterdam op de grachten verdwalen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smok3yNL

[...]

Oeii wat vervelend is dat. Hoop voor je dat het snel en netjes opgelost word.

Wij hebben vorige week ook een nieuwe Campooz vouwwagen gekocht en heb bij sommige stokken ook mijn twijfels over de kwaliteit en hoe dat op langere termijn goedgaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 205Gutmann
@aReaRe Heb je de rainblocker voorwanden of de residence?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
@205Gutmann Hoe bevalt de Hobby 490 KMF tot nu toe? Ik zag dat je een jaar ervoor een 455 UF had, was die ook nieuw?

Kun je wat vertellen over hoe je tot de keuze bent gekomen? Ik ben vooral benieuwd wat de ervaringen en overwegingen zijn van mensen met de diverse indelingen en formaten.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

205Gutmann schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 08:46:
@aReaRe Heb je de rainblocker voorwanden of de residence?
Rainblocker voorwanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
  • Nu online
aReaRe schreef op maandag 2 mei 2022 @ 17:32:

de Oude Molen bezocht in Groesbeek.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Welke plaatsen zijn dit op die camping? De basis plaatsen klinkt een beetje als een vol gooi veld :|

Ik zoek nog een plekje met hemelvaart, maar de opties zijn ondertussen erg beperkt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

nooberke schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 10:00:
[...]

Welke plaatsen zijn dit op die camping? De basis plaatsen klinkt een beetje als een vol gooi veld :|

Ik zoek nog een plekje met hemelvaart, maar de opties zijn ondertussen erg beperkt :+
Veld K van camping de Oude Molen in Groesbeek, beetje een evenementenveld. Sanitair is de haag of je eigen chemisch toilet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
aReaRe schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 08:02:
[...]

De caravan is 220cm breed, 258cm hoog (getest bij de Mcdonalds met een balk op 260cm hoogte) 8) :+
Dapper, respect _/-\o_

Maar bij deze "geringe" afmetingen vind ik het verbruik wel heel erg hoog. Weet je zeker dat het geen 9L op 100km is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

pirke schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 10:12:
[...]

Dapper, respect _/-\o_

Maar bij deze "geringe" afmetingen vind ik het verbruik wel heel erg hoog. Weet je zeker dat het geen 9L op 100km is?
Verbruik berekend door gereden kilometers te delen door de hoeveelheid verstookte liters benzine die ik net getankt heb.

Verbruik hoog, zie mijn testresultaten vorig jaar met de Clio Estate 0,9 met 1 op 4 :P

Boordcomputer auto is nu wel van slag nadat ik hem gisteren heb volgetankt, ik heb nu een actieradius van 300km :+ Trekt wel bij :P

[ Voor 9% gewijzigd door aReaRe op 03-05-2022 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12:16
nooberke schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 10:00:
[...]

Camping de Hoge Hof was ons in Groesbeek ook goed bevallen. Was in het voorseizoen erg rustig en door de hogere ligging hadden we een prachtig uitzicht over de heuvels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
aReaRe schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 10:17:
[...]

Verbruik berekend door gereden kilometers te delen door de hoeveelheid verstookte liters benzine die ik net getankt heb.

Verbruik hoog, zie mijn testresultaten vorig jaar met de Clio Estate 0,9 met 1 op 4 :P

Boordcomputer auto is nu wel van slag nadat ik hem gisteren heb volgetankt, ik heb nu een actieradius van 300km :+ Trekt wel bij :P
1 op 4, dat kan bijna niet kloppen... Wat is/was er aan de hand? Of reed je constant vol gas?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
  • Nu online
Luuk741 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 10:24:
[...]

Camping de Hoge Hof was ons in Groesbeek ook goed bevallen. Was in het voorseizoen erg rustig en door de hogere ligging hadden we een prachtig uitzicht over de heuvels
Ziet er uit als een hele leuke camping (klein en groen), echter zoals de meeste al vol met hemelvaart ;)

Ik tracht wel iets last minute te boeken afhankelijk van het weer, desnoods ga ik bij mijn ouders pitten als het niet meer lukt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

pirke schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 10:31:
[...]

1 op 4, dat kan bijna niet kloppen... Wat is/was er aan de hand? Of reed je constant vol gas?
Lees het verhaal hier maar terug :>

Iets met ongunstige versnellingsbakverhoudingen 5bak met koppel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024
aReaRe schreef op maandag 2 mei 2022 @ 17:32:
En thuis *O* :9B

Paar dagen met mede forumleden van het Caravan forum de Oude Molen bezocht in Groesbeek.

Heb nu eindelijk een aantal apparaten door van de caravan (hulp van mede kampeerders).
Strakke opstelling zo!

Is het geheel op deze manier net zo stevig als een normale luifel?

[ Voor 17% gewijzigd door tomolino op 03-05-2022 10:46 . Reden: Vraag al beantwoord in eerder comment ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

tomolino schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 10:44:
[...]

Strakke opstelling zo!

Is het geheel op deze manier net zo stevig als een normale luifel?
Met die stormbanden wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TgR_KILLER
aReaRe schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 11:11:
[...]

Met die stormbanden wel.
Dat onderstreep ik, ook onze zakluifel (Thule 1200) staat met de stormbanden gewoon stevig. Vorig jaar september toch beste bui / wind gehad op een dag en dat bleef gewoon netjes staan.
Wij hebben overigens wel de wanden van Obelink, voor die 1 of 2 keer per jaar dat we ze gebruiken vind ik dat kwaliteit genoeg. Luifel staat merendeel van de tijd zonder wanden erin.
JanHenk schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 08:57:

Kun je wat vertellen over hoe je tot de keuze bent gekomen? Ik ben vooral benieuwd wat de ervaringen en overwegingen zijn van mensen met de diverse indelingen en formaten.
Als ik je een tip mag geven, staar je niet dood op ervaringen van anderen. Kijk vooral wat het beste voor jou situatie past! En als het je eerste caravan wordt en je twijfelt een hoop, huur er eens misschien 1 om te kijken wat bevalt?

Maar in ieder geval even mijn ervaringen dan, gewoon om mee te geven wat onze overwegingen waren waar je over na kan denken.

Wij hebben eind 2019 (levering 2020) onze 460 UFe gekocht. We hadden de 2 jaar daarvoor heel wat tijd in verschillende showrooms doorgebracht en we wisten vrij goed wat we wilden.
1. weinig 'hout look' dus daardoor vielen veel andere merken al af.
2. we wilde een Frans bed, zo min mogelijk over elkaar klimmen wat je met een dwars bed wel hebt maar we wilde ook geen enkele bedden.
3. we wilde ook een vaste zithoek en vast bed, niet elke dag opbouwen en afbreken. Aangezien we ook in het voorjaar en najaar kamperen en het dan vaak niet tot laat lekker is buiten zitten we ook regelmatig binnen.
4. gewicht doet ook wat, we wilde een caravan van max 1500 KG hebben.

Al met al dus bij een 460 UFe uitgekomen. Dat is de kleinste Hobby met een Frans bed en zithoek en die hebben we van 1350 naar 1500 KG laten omkeuren (zware as)

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
@TgR_KILLER Leuk om te lezen.

Ik ken de 460 UFe best goed. Goede vrienden van ons hebben er één. Volgens mij één van de meest gekozen modellen. Ik herken je argumenten ook wel. Maar volgens mij zijn jullie met z'n tweeën (?).

Ik was eigenlijk helemaal geen caravan-man. Heb er ook de auto niet voor. We hebben net een prachtige Falco tent overgenomen (van een Tweaker nota bene) en gaan daar de komende seizoen(en) eerst mee te kamperen!

Maar sinds die goede vrienden van ons zo'n 460 UFe hebben, kriebelt het stiekem wel een beetje. Ik zie de charme van de caravan nu ook. Mijn vriendin is ook enthousiast, want die ging vroeger vaker kamperen met caravan. Ik ga er in ieder geval vast voor sparen... ;). Ik vind het ook iets voor over een jaar of twee à drie. Ik wil niet over één nacht ijs en daarnaast is de markt momenteel helemaal overspannen, daardoor ben ik ook wat afwachtend met grote investeringen.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
JanHenk schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 13:45:
@TgR_KILLER Leuk om te lezen.

Ik ken de 460 UFe best goed. Goede vrienden van ons hebben er één. Volgens mij één van de meest gekozen modellen. Ik herken je argumenten ook wel. Maar volgens mij zijn jullie met z'n tweeën (?).

Ik was eigenlijk helemaal geen caravan-man. Heb er ook de auto niet voor. We hebben net een prachtige Falco tent overgenomen (van een Tweaker nota bene) en gaan daar de komende seizoen(en) eerst mee te kamperen!

Maar sinds die goede vrienden van ons zo'n 460 UFe hebben, kriebelt het stiekem wel een beetje. Ik zie de charme van de caravan nu ook. Mijn vriendin is ook enthousiast, want die ging vroeger vaker kamperen met caravan. Ik ga er in ieder geval vast voor sparen... ;). Ik vind het ook iets voor over een jaar of twee à drie. Ik wil niet over één nacht ijs en daarnaast is de markt momenteel helemaal overspannen, daardoor ben ik ook wat afwachtend met grote investeringen.
Yes wij zijn maar met zijn 2en! Dus met een 460 hebben wij echt alle ruimte die we maar willen. Wij hebben 2 jaar met een tent gekampeerd, gewoon een 'goedkope' van de decatlon maar die voldeed voor ons prima. Dat was ook vooral om te kijken of het kamperen iets voor ons was want eigenlijk hadden wij daar beide maar beperkt ervaring mee. Het beviel en wij wilde wat luxer, vooral een eigen wc/badkamer en een fijn bed. Dus we gingen al snel aan de vouwwagens voorbij richting de caravans.

Markt is momenteel heel erg overspannen inderdaad, vorig jaar was onze caravan op een gegeven moment als occasion meer waard dan waar hij hem nieuw voor hadden gekocht :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Hier een koopje voor de sleurhut liefhebbers, een echte Kabe: https://www.marktplaats.n...3e-47db-bc5d-2fd230935c95

Slechts 15,5K maar wel een bad-ass, winterbestendig caravan

Een ouder model (opknappertje)
https://www.marktplaats.n...3e-47db-bc5d-2fd230935c95

En wil je klassiek in de winter weg kunnen komen met een sleurhut dan deze SMV:
https://www.marktplaats.n...3e-47db-bc5d-2fd230935c95

En een persoonlijke favoriet als ik met een geweer op mijn hoofd gericht een caravan zou moeten aanschaffen:
https://www.marktplaats.n...ver-luifel-wintertent-enz

[ Voor 61% gewijzigd door zuma op 03-05-2022 16:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 205Gutmann
JanHenk schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 08:57:
@205Gutmann Hoe bevalt de Hobby 490 KMF tot nu toe? Ik zag dat je een jaar ervoor een 455 UF had, was die ook nieuw?

We zijn begonnen met een 400KB, daar hebben we één week mee gekampeerd in het najaar om te concluderen dat deze te klein was voor ons.
Daarna de 455UF gekocht, qua formaat en indeling een prima caravan. Maar in het voor- en naseizoen pakten we toch wel mis op een zitje in de caravan, de hele tijd de rondzit ombouwen is een heel gedoe. En als de kinderen op bed liggen heb je alsnog geen plek om binnen te zitten.
De 400KB en de 455UF waren beide uit 2009.

Daarna de zoektocht gestart naar een 490KMF, het aanbod van gebruikte caravans is klein en de prijzen hoog.
Omdat we de 455UF voor een goede prijs konden verkopen de knoop doorgehakt en naar de dealer gereden voor een nieuwe caravan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

aReaRe schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 10:33:
[...]

Lees het verhaal hier maar terug :>

Iets met ongunstige versnellingsbakverhoudingen 5bak met koppel
Blijf het echt een verwonderlijk hoog verbruik vinden.
1 op 4 met een Clio 0.9 tce met niet eens een super grote caravan.
Onze Captur met de zelfde motor draait gewoon 1 op 10 gemiddeld met de caravan er achter een dat met ongeveer 100 op de cruise control als de weg/omgeving dat toe laat.
Dat verschil vind ik wel echt bizar.
Evengoed je hebt die auto niet meer, water onder de brug :P

Net heeft de koper van onze oude caravan het geld over gemaakt, ze komen het ding zondag ophalen.
Overmaking komt vanuit België, zal er morgen wel zijn. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:48
Wat voor scharnierpunt is kaduuk? Overigens ik heb ook een cabanon (Monaco) en ben er nu 5 keer mee weggeweest en mijn ervaring is inderdaad dat het tentwerk beter is dan het framewerk: wij hadden de eerste keer de boog van de voortent niet goed laten zakken, waardoor de stok tordeerde en de gaten uitlubberden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pirke
Bommes schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 20:18:
[...]

Blijf het echt een verwonderlijk hoog verbruik vinden.
1 op 4 met een Clio 0.9 tce met niet eens een super grote caravan.
Onze Captur met de zelfde motor draait gewoon 1 op 10 gemiddeld met de caravan er achter een dat met ongeveer 100 op de cruise control als de weg/omgeving dat toe laat.
Dat verschil vind ik wel echt bizar.
Evengoed je hebt die auto niet meer, water onder de brug :P
Of de caravan stond permanent op de rem, ook niet goed voor het verbruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Laatst online: 12:56
Ik weet niet of dit de juiste plaats is maar vragen staat vrij toch?

Ik zoek een natuur camping ergens in Overrijsel/Gelderland om met mijn tent te gaan staan.?
Nu heb ik wat wensen, misschien teveel maar ik noem ze toch op. :

1. Rustig, dus geen drukke familie camping met continu schreeuwende kids of tenten tegen elkaar aan. Ook niet aan een doorgaande weg waar nachts auto's rijden.
(ik had dat paar jaar geleden, zo zonde vind ik)

2. Ik heb het plan om dit als een activiteit te organiseren zodat mensen zich komende maanden ook zelf kunnen aanmelden bij die camping. Dus de camping moet nu al niet vol gepland zijn.
Ik denk aan laatste week juli, eerste weken augustus. Ja ik weet, het is dan hoogseizoen maar dan is het vaak het warmste.

3. Zwemwater vlakbij als het kan . Liefst natuur water.

4. Mogelijkheid van stroom

Zoals je ziet, heb ik wat wensen. Ik weet niet of er zo'n camping bestaat.
Zou natuurlijk ook leuk zijn als er wat in de omgeving te doen of te bezichtigen is. Ben zelf vrij sportief.

(Heb zelf in ieder geval het groene boekje sinds kort.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Laatst online: 12:47

Flipmo

OMG !!

Harribo schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 11:56:

Ik zoek een natuur camping ergens in Overrijsel/Gelderland om met mijn tent te gaan staan.?

1. Rustig, dus geen drukke familie camping met continu schreeuwende kids of tenten tegen elkaar aan. Ook niet aan een doorgaande weg waar nachts auto's rijden.

2. Ik heb het plan om dit als een activiteit te organiseren zodat mensen zich komende maanden ook zelf kunnen aanmelden bij die camping. Dus de camping moet nu al niet vol gepland zijn.
Ik denk aan laatste week juli, eerste weken augustus. Ja ik weet, het is dan hoogseizoen maar dan is het vaak het warmste.

Zou natuurlijk ook leuk zijn als er wat in de omgeving te doen of te bezichtigen is. Ben zelf vrij sportief.

1: check
2: op dit moment vrij rustig (een vriendin staat er nu met een oud campertje)
3: check, hilgelo in borculo op fiets afstand.
4: weet ik niet zeker.

Camping in Haarlo. Plaatsje tussen Eibergen Borculo in. (Gelderland Achterhoek)
https://campingtscharvelt.nl/

Klimbos in Ruurlo is in de buurt, fietsen, racefiets / MTB kan hier overal mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Dank! Ziet er goed en niet te bevolkt uit die camping, ook vrij rustig in het land zo te zien.
Ze leveren ook stroom (tenminste staat bij de tarieven)
Higelo is trouwens wel in Winterswijk, dat is niet heel dichtbij (+-15-20km). In ieder geval een goede tip,dank!

Mijn locaties shortlist tot nu toe:
  • Dieren/Rheden (veel te doen daar+genoeg natuur)
  • Zeddam (bij pannerden) (mooie natuur, rustig, Monfertland top)
  • Haarlo (tip hier)
  • Winterswijk ?(veel zwembaden, ken de (natuur) omgeving daar niet)
  • Drenthe (maar daar woon ik zelf vlakbij, dan moet de rest niets opleveren)

[ Voor 42% gewijzigd door Harribo op 04-05-2022 14:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
Harribo schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 11:56:

Oef lastig, maar goed hier ga ik:

1. Natuurkampeerterreinen en kamperen bij de boer (SVR) beste kansen op geen gillende drukte

2. Wat bedoel je met activiteit? Een grote groepsbijeenkomst organiseren met meerdere kampeerders? Zo ja dan ben je het beste uit op Uteringskamp in Drenthe, zeker ook vanwege punt 3

3. Zwemwater mag dat ook een natuurbad zijn?

4. Stroom, waarom dan als je met een tent kampeert? heb je voldoende aan als je gewoon je apparaten zoals mobiel en laptop kan opladen?

Laat maar ff weten dan denk ik verder met je mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Harribo schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 14:26:
Dank! Ziet er goed en niet te bevolkt uit die camping, ook vrij rustig in het land zo te zien.
Ze leveren ook stroom (tenminste staat bij de tarieven)
Higelo is trouwens wel in Winterswijk, dat is niet heel dichtbij (+-15-20km). In ieder geval een goede tip,dank!

Mijn locaties shortlist tot nu toe:
  • Dieren/Rheden (veel te doen daar+genoeg natuur)
  • Zeddam (bij pannerden) (mooie natuur, rustig, Monfertland top)
  • Haarlo (tip hier)
  • Winterswijk ?(veel zwembaden, ken de (natuur) omgeving daar niet)
  • Drenthe (maar daar woon ik zelf vlakbij, dan moet de rest niets opleveren)
excuses, Hambroekplas in Borculo is open zwemwater (gratis). Dat is op 5km.

Winterswijk is ook erg mooi, prachtige bosrijke omgeving.
Sta zelf as we speak in Winterswijk op caming de twee bruggen, maar dat is niks voor jou haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Flipmo schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 14:48:
[...]

excuses, Hambroekplas in Borculo is open zwemwater (gratis). Dat is op 5km.
Ah dank, klinkt wat dichter bij :)
Winterswijk is ook erg mooi, prachtige bosrijke omgeving.
Sta zelf as we speak in Winterswijk op caming de twee bruggen, maar dat is niks voor jou haha.
Hahaha fijn dat je begrijpt wat ik zoek.
Is omgeving Winterswijk niet wat heuvelachtig? Was ooit decennia geleden in Aalten, er vlakbij, meende ik mij te herinneren
zuma schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 14:27:
[...]

Oef lastig, maar goed hier ga ik:
Dank, het wordt gewaardeerd :) 1. Zal eens kijken, heb groene boekje al
2. Wat bedoel je met activiteit? Een grote groepsbijeenkomst organiseren met meerdere kampeerders? Zo ja dan ben je het beste uit op Uteringskamp in Drenthe, zeker ook vanwege punt
Ik zet het op een activiteiten site voor anderen die ook willen kamperen maar niet helemaal alleen willen zitten. Iedereen vrij, iedereen regelt zijn eigen reservering. Ik doe eigenlijk weinig zeg maar.
3. Zwemwater mag dat ook een natuurbad zijn?
Kàn, hoewel ik zwemplas relaxter vind
4. Stroom, waarom dan als je met een tent kampeert? heb je voldoende aan als je gewoon je apparaten zoals mobiel en laptop kan opladen?
Uiteraard voor opladen mobiel maar vnl voor mijn mini camping waterkoker. Koken in een pan op een klein pitje duurt lang.

Dank voor het meedenken :)

[ Voor 46% gewijzigd door Harribo op 04-05-2022 16:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Harribo schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 16:23:
[...]

Ah dank, klinkt wat dichter bij :)

[...]

Hahaha fijn dat je begrijpt wat ik zoek.
Is omgeving Winterswijk niet wat heuvelachtig? Was ooit decennia geleden in Aalten, er vlakbij, meende ik mij te herinneren
Winterswijk niet, Aalten alleen als je het dorp zelf in gaat, en als je naar het centrum gaat.
Rest is het allemaal vlak.

Over de grens Duitsland in wel iets meer verhogingen. Wil het nog geen bergen of bulten noemen.
Daarvoor moet je toch wel naar de Posbank of Monferland :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
[...]

Uiteraard voor opladen mobiel maar vnl voor mijn mini camping waterkoker. Koken in een pan op een klein pitje duurt lang.

Voor het koken: groter pitje meenemen? Vuurkorf met pan erboven? Of gewoon geduld hebben, je hebt vakantie...

Als je dan toch met een tent gaat zou ik zoveel mogelijk stroomloos of hooguit ietsop batterijen gaan.

Voor mobiel heb ik een powerbank met ingebouwde zonnepanelen, ook via USB op te laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:02
[...]

[...]

:? Of je heb geen geduld, of je kookt verkeerd..

Misschien verkeerde brander/pan?

Met een MSR Pocket Rocket en een Sea to Summit opvouwbare theeketel met deksel heb je het water zo warm. Wel een windscherm gebruiken. Met een reactor systeem gaat het nog sneller. De waterkoker zal vast nog sneller zijn, maar om nu te praten dat het lang duurt op een pitje...? Het gaat om minuten. Je bent ook op vakantie he ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Hopjesvla79 op 04-05-2022 17:03 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Het zou fijn zijn als de discussie nu niet over de branders kon gaan maar over de kampeer locatie?
Ik wil er straks nog wel even op terugkomen, wordt wel gewaardeerd hoor. :)

Ik ben dus nog steeds zoekende naar een locatie en open voor meer tips.?

[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 04-05-2022 17:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:05
Harribo schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 17:25:
Het zou fijn zijn als de discussie nu niet over de branders kon gaan maar over de kampeer locatie?
Ik wil er straks nog wel even op terugkomen, wordt wel gewaardeerd hoor.

Ik ben dus nog steeds zoekende naar een locatie en open voor meer tips.?
Ik ben nu zelf een week op vakantie in lattrop/Ootmarsum/Denekamp. Is voor mij een uurtje rijden vanuit Drenthe en de omgeving is fantastisch. Ook zijn er hier genoeg campings die aan jouw wensen voldoen. Maar helaas kan ik je geen tips geven. Want ik sta met 2 kleine kinderen op Camping de Rammelbeek. Maar we vermaken ons meer dan prima! d:)b

Alhoewel het is de nachten nog vrij fris!

[ Voor 3% gewijzigd door CrazyFool op 04-05-2022 17:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma

Dank, het wordt gewaardeerd :) 1. Zal eens kijken, heb groene boekje al

[...]

Ik zet het op een activiteiten site voor anderen die ook willen kamperen maar niet helemaal alleen willen zitten. Iedereen vrij, iedereen regelt zijn eigen reservering. Ik doe eigenlijk weinig zeg maar.

[...]

Kàn, hoewel ik zwemplas relaxter vind

[...]

https://www.campingboerenerf.nl/ niet in Gelderland maar er bijna tegenaan in Utrecht, Aan de overkant van de weg een zwemplas en stroom op de plek. Of het daar echt rustig blijft geen idee, gezien de locatie.... ik kom daar enkel soms in de winter

https://www.logerenbijdeboswachter.nl/kamperen/de-dennen. Zwemplasje naast de camping uit het groen boekje. Geen stroomplekken (opladen van spullen kan bij het toiletgebouw). Is in Drenthe

https://www.logerenbijdeboswachter.nl/kamperen/de-veenkuil Grote zwemplas aan de camping, stroom op plek mogelijk Is in Noord Oostpolder

https://www.amstelkade.nl/ sommige plaatsen stroom, zwemwater in de Amstel en in Zuid holland

https://www.logerenbijdeb...eerterreinen/nieuw-soerel Sommige plekken met stroom, kleine camping zwemwater nabij bij de zandenplas. Is in Gelderland

https://www.logerenbijdeboswachter.nl/kamperen/dasselaar Sommige plekken stroom, zwemwater nabij Veluwe meer is in de Flevopolder

En zoals ik al eerder zij op dit soort campings kan je niet echt met groepen terecht daarvoor moet je dan qua zwemmen op Uteringskamp zijn. Tuurlijk je kan ergens plempen dat je daar staat en andere kunnen proberen erbij te komen maar garanties tot de deur.

Voor een grote groep zou je ook eiland 9 kunnen proberen. Maar dat is helemaal zonder stroom en alleen per boot te bereiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
CrazyFool schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 17:43:
[...]

Ik ben nu zelf een week op vakantie in lattrop/Ootmarsum/Denekamp. Is voor mij een uurtje rijden vanuit Drenthe en de omgeving is fantastisch. Ook zijn er hier genoeg campings die aan jouw wensen voldoen. Maar helaas kan ik je geen tips geven. Want ik sta met 2 kleine kinderen op Camping de Rammelbeek. Maar we vermaken ons meer dan prima! d:)b
Fijn dat jullie het zo naar de zin hebben!
Wat is er fantastisch aan de omgeving? Ik ken het daar niet ;)
Klinkt goed!
Alhoewel het is de nachten nog vrij fris!
Ja dat kan ik me voorstellen. Hoop dat jullie het een beetje warm houden.

@zuma dank voor je uitgebreide reactie en lijst! :)
Ik moet daar even de tijd voor nemen om al je links te bekijken, hoop dat morgen te doen.
Top! Dank je.

[ Voor 10% gewijzigd door Harribo op 04-05-2022 21:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:54
Sammy_tukker schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 20:20:
[...]

Wat voor scharnierpunt is kaduuk? Overigens ik heb ook een cabanon (Monaco) en ben er nu 5 keer mee weggeweest en mijn ervaring is inderdaad dat het tentwerk beter is dan het framewerk: wij hadden de eerste keer de boog van de voortent niet goed laten zakken, waardoor de stok tordeerde en de gaten uitlubberden.
Ik bedoel de scharnierpunten van het bed en het achterste gedeelte van de tent. Dus de klapdelen zeg maar. Ik snap ook niet waarom de staander enkel met een las vastzit aan de bak. Waarom niet simpel een goed hoekprofiel eromheen van enkele mm dik. Dat zijn echt de kosten niet en dan kan het veel meer hebben.

Overigens hebben wij die "fout" (voorluifel nog vast geritst) de eerste keer ook gemaakt, was direct de stok krom. Nu stonden we ook op een niet gelijke plaats en hadden we zelf ook de stok wellicht niet goed in lijn staan maar toch. Die dingen horen toch eigenlijk wel fool proof te zijn. Die stokken hadden best een mm of 2 dikker mogen zijn. Gelukkig werd de stok netjes vervangen onder garantie maar ik ben er niet gerust op dat we die fout niet nog een keer maken in de komende 5-10 jaar.

Nouja goed, tot nu toe is de service van De Wit prima en doen ze nergens moeilijk over maar het doet wel af aan de ervaring van een nieuwe vouwwagen van 10k.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Pagina: 1 ... 120 ... 277 Laatste