[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 119 ... 277 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07:52
TheOmen schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:03:

Kwam wel iets tegen op de camping wat ik niet eerder had gezien:
vaatwassers!
Mijn eerste reactie was 'wat een decadente onzin' maar als je er over nadenkt.... vaat in vijf minuten klaar en met een waterbesparing in de tientallen liters.
(meer info bij easy be)
Echt voor het eerst? Ik zie ze regelmatig op campings. Heb er hier op de voorseizoensplek ook 1 (die ik niet gebruik).

In Denemarken (en wellicht elders ook) zitten er zelfs ovens en magnetrons in de ‘centrale keukens’ die je op campings hebt. Soms zelfs met algemene eettafels en stoelen.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:49

Gallus

Cheesy

Luuk84 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 15:44:
[...]

Vorig jaar hier geweest, in september. Toen nog redelijk vol (voor de tijd van het jaar). Ze organiseren wel is een avondje in het restaurant (vrijblijvend uiteraard, voor mij hoeft het ook allemaal niet zo). De camping ansich vond ik buitenom de georganiseerde avonden vrij rustig, je hoorde uiteraard wel wat muziek van het restaurant op een themaavond, maar er staat me bij dat dit nooit heel veel later als 22:00 werd. In de omgeving moet je overal wel een stukje voor rijden. Dus op zich is het ook wel prettig dat er op de camping iets leeft, want in de dorpjes eromheen gebeurd bijzonder weinig volgens mij :)
Leuke camping met kinderen, zonder overdreven groot te zijn. Ik ben er wel positief over. In september een gemixt publiek van gezinnen met jonge kinderen en ouderen.
Goede omschrijving. Wij zijn hier vorig jaar in juni geweest. Ook via dit forum op het spoor gekomen. Zeker een aanrader, kleinschalig maar wel met wat reuring. Zeer geschikt voor kleine kinderen.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:33
Wij wassen gewoon af in de camper, ook al is er een afwaspunt op de camping. Lekker makkelijk en de schone vaat kan direct weer de kastjes in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:36

Bommes

Capo del formaggio

@pirke dat deed ik ook altijd.
Bij het koken even de gasboiler aan, dan was er na het eten heet water.
Met een watertank van 100 liter of meer is dat ook niet zo een probleem.
Met het kannetje van 10liter nu in de caravan, waar trouwens ook (nog) geen boiler in zit, schiet dat niet zo op.
Dan blijf je water halen en moet ik het koken met een fluitketeltje of waterkoker.

Schuif de vuile vaat nu gewoon in een kratje en loop wel naar het sanitairgebouw.

Van de week erna opzoek gaan naar een "snelle" wax oplossing voor de oude te verkopen caravan.
Denk dat het flink helpt met de verkoop als die wat meer glimt :+

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Ook eind september 2020 op Les Charmilles geweest. Prima camping en in de omgeving inderdaad een van de weinige die zo laat in het seizoen niet 'doods' is. Verder hebben ze een fijn restaurant waar ze heel behoorlijk koken én goede wijn verkopen.

Wat ik wel echt wennen (en een beetje vervelend) vond is dat echt iedereen Nederlands is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Dat is vaak wel inherent aan NL eigenaren + ACSi/ANWB korting campings.

Dat is me na al die jaren buiten het seizoen kamperen wel duidelijk geworden.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:27
Bommes schreef op woensdag 27 april 2022 @ 12:16:

Van de week erna opzoek gaan naar een "snelle" wax oplossing voor de oude te verkopen caravan.
door de autowasstraat met wax beurt trekken, dan weet je gelijk of hij nog waterdicht is :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Klusjes gedaan, luifelstang netjes in de disselkast opgehangen, theedoek haakjes opgeplakt aan de bestekla in de caravan, getest met een multimeter maar geen lekstroom gevonden *O*, caravan gewassen en gepoetst, caravan beter ingedeeld (nu ook de bank kasten in gebruik voor spullen), stoelen en tafel de poten van gewassen (zat nog klei aan van de vakantie in Valkenburg).

Lekker bezig geweest, nu een pilsje :9B

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pirke
Groeten uit de Loire :9B

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Bommes schreef op woensdag 27 april 2022 @ 12:16:
@pirke dat deed ik ook altijd.
Bij het koken even de gasboiler aan, dan was er na het eten heet water.
Met een watertank van 100 liter of meer is dat ook niet zo een probleem.
Met het kannetje van 10liter nu in de caravan, waar trouwens ook (nog) geen boiler in zit, schiet dat niet zo op.
Dan blijf je water halen en moet ik het koken met een fluitketeltje of waterkoker.

Schuif de vuile vaat nu gewoon in een kratje en loop wel naar het sanitairgebouw.

Wassen met autoshampoo.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pirke
Dit is de eerste keer dat we Frankrijk hebben doorkruist zonder tolwegen te gebruiken. Aangezien we op de snelweg zo'n 80-90 rijden heeft een tolweg waar je 130 mag weinig meerwaarde, en het uitzicht op de gewone doorgaande wegen waar we 80 mogen is zoveel mooier! Alleen de dorpjes en rotondes halen de gemiddelde snelheid wel wat omlaag, maar dat is het wel waard. Tanken is ook goedkoper in the middle of nowhere :) Met de navigatie op "gemakkelijk" ipv "snel" gaat hij waar mogelijk om de dorpskernen heen, ook dat is een fijne optie om te onthouden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:51
Bommes schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 19:19:
@Ebbao ik heb 4 maanden midden in de heuvels in het midden van nergens in de Piemonte gewoond en gewerkt.
Dat continu bergop, begaf, links, rechts ben ik wil gewend.. :+

Om de verwarring nog groter te maken: ik vertelde mijn vrouw jullie reacties.
Oh maar ik vind dat wel ver weg hoor, van mij hoeft dat niet zo nodig.. :F
Laatste info van de directie: Ardèche voor een week. Dan de 2de week met een bocht via de Loire terug naar huis.
^) :9B
Is het een idee om op basis van de reacties hier wat te boeken, en je vrouw later pas te vertellen wat het geworden is? ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pirke
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7BIl6RAKRNo6Dibcfj6rK5dNn8w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pngdnKNET2nRK0hiQa5uLvjS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Zit nu heerlijk onder m'n luifel maar als ik zo rond kijk heb ik het gevoel dat ik de enige op de hele camping ben die nog buiten zit. :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
Wij zijn net naar binnen gegaan, vooral omdat de kinderen normaal twee (en een half) uur eerder op bed liggen dan nu en ze slapen beter als we bij ze in de camper zitten.

En 14 graden zonder zonnetje is ook gewoon fris, een beetje comfort bij het boekje lezen 's avonds kan geen kwaad. Ik zit nu lekker languit op de bank met m'n benen hoog, nog van een glaasje wijn te genieten en duik zometeen m'n nest in. Om 7 uur staan er twee wekkers naast m'n bed te springen, ongeacht hoe laat ze naar bed gingen....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
't Is hier acht graden. Vest aan, in de luwte, wijntje erbij, stukkie worst. Comfort zat hoor. :P
M'n dochter ligt nu ook in de tent, naar inderdaad een heel stuk later dan normaal.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:48
pirke schreef op woensdag 27 april 2022 @ 20:41:
Dit is de eerste keer dat we Frankrijk hebben doorkruist zonder tolwegen te gebruiken. Aangezien we op de snelweg zo'n 80-90 rijden heeft een tolweg waar je 130 mag weinig meerwaarde, en het uitzicht op de gewone doorgaande wegen waar we 80 mogen is zoveel mooier! Alleen de dorpjes en rotondes halen de gemiddelde snelheid wel wat omlaag, maar dat is het wel waard. Tanken is ook goedkoper in the middle of nowhere :) Met de navigatie op "gemakkelijk" ipv "snel" gaat hij waar mogelijk om de dorpskernen heen, ook dat is een fijne optie om te onthouden.
Welke navigatie app gebruik je tijdens het rijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
kiefty14 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 22:37:
[...]

Pioneer Evo 1 navigatiesysteem wat in de camper zit. Daar kan ik de afmetingen vd camper, aantal assen en gewichten invullen zodat we alleen over wegen rijden waar we ook mogen komen en waar het past. Met 5,5t en 3,3m hoogte wel een dingetje.

Google maps met Android auto werkt fijner, maar die stuurt me langs wegen waar we niet in mogen of kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Gonadan schreef op woensdag 27 april 2022 @ 21:56:
't Is hier acht graden. Vest aan, in de luwte, wijntje erbij, stukkie worst. Comfort zat hoor. :P
M'n dochter ligt nu ook in de tent, naar inderdaad een heel stuk later dan normaal.
Binnen is het 21 graden. Korte broek, T-shirt en geen muggen :)

Wel een fleece dekentje over m'n benen. Ieder z'n ding (y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 22:38
Gonadan schreef op woensdag 27 april 2022 @ 21:28:
Zit nu heerlijk onder m'n luifel maar als ik zo rond kijk heb ik het gevoel dat ik de enige op de hele camping ben die nog buiten zit. :D
Wij zijn beide kou kleumen haha xD met Pasen zaten we ook buiten maar zodra het zonnetje echt weg was, waren wij ook binnen :P. Lekker op het bankje, dekentje erbij, kaarsje aan.

Ik heb geen dure caravan gekocht om buiten kou te lijden haha.

Komend weekend weer 2 nachtjes naar de brouwersdam, word wel fris maar ja verwarming lost dat wel op.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
pirke schreef op woensdag 27 april 2022 @ 20:41:
Groot gelijk.

Ik ben een keer vanuit Friesland naar de Arc de Triomphe gefietst. Trouwens door St Denis geen aanrader als je alleen bent, maar nu hadden we vooral veel bekijks.

Je ziet echt zo ontzettend veel als je simpelweg op de fiets een land doorkruist. Als ik nu de auto pak, zie ik steeds het landschap voor me dat ik destijds met de fiets door ben gereden. En dat is prachtig.

Overigens ook op dezelfde een wijze een keer naar Berlijn gefietst, maar (het noorden van) Duitsland is toch wel vrij eentonig, dan.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:41
Drardollan schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 20:06:
[...]

Echt voor het eerst? Ik zie ze regelmatig op campings. Heb er hier op de voorseizoensplek ook 1 (die ik niet gebruik).
Kennelijk komen we niet zo vaak op 5-sterren campings :P

Ben vast wel eens in een gemeenschappelijke keuken geweest waar een vaatwasser in stond, maar deze 5 minuten apparaten was ik niet eerder tegengekomen.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

kiefty14 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 22:37:
[...]

Ik gebruik een Garmin Camper 780 (met BT achteruit rij-camera) waar ik twee voertuig profielen heb opgeslagen, te weten auto profiel en auto met caravan profiel.

Als ik de laatste profiel selecteer zal de Garmin rekening houden met mijn lengte en hoogte en mij niet over onmogelijke B weggetjes sturen, of over wegen waar je niet met een caravan / aanhanger mag rijden.

De standaard navigatie van de Clio gebruik ik niet, kaarten lopen hopeloos achter en moet ik ieder jaar aanschaffen.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

JanHenk schreef op donderdag 28 april 2022 @ 00:42:
[...]

Groot gelijk.

Ik ben een keer vanuit Friesland naar de Arc de Triomphe gefietst. Trouwens door St Denis geen aanrader als je alleen bent, maar nu hadden we vooral veel bekijks.

Je ziet echt zo ontzettend veel als je simpelweg op de fiets een land doorkruist. Als ik nu de auto pak, zie ik steeds het landschap voor me dat ik destijds met de fiets door ben gereden. En dat is prachtig.

Overigens ook op dezelfde een wijze een keer naar Berlijn gefietst, maar (het noorden van) Duitsland is toch wel vrij eentonig, dan.
Paar jaar terug op de motor naar Lac mont Cenis en terug zonder snelwegen in Frankrijk.
Super toffe route om te rijden, lekker rustig, her en der wat dorpjes en steden.
Lekker kamperen, beetje sightseeing.

@pirke en @aReaRe staar je niet blind op die navigatie systemen, niet alle smalle straatjes en lage bruggetjes zijn als zodanig geregistreerd.
Het kan altijd dus alsnog niet passen of een straatje zijn waar je ineens niet verder kunt.
Luuk84 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 20:43:
[...]

Is het een idee om op basis van de reacties hier wat te boeken, en je vrouw later pas te vertellen wat het geworden is? ;)
Boeken was niet echt het plan.. :P en ik denk dat ze het wel door heeft dat ze ineens 2 dagen in de auto zit in plaats van 1 (Ardeche - Loire)

[ Voor 14% gewijzigd door Bommes op 28-04-2022 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
TheOmen schreef op donderdag 28 april 2022 @ 08:21:

Ben vast wel eens in een gemeenschappelijke keuken geweest waar een vaatwasser in stond, maar deze 5 minuten apparaten was ik niet eerder tegengekomen.
Ik kwam hem afgelopen jaar ook voor het eerst tegen en ik sluit mij nog steeds aan bij jou eerste reactie.
Het stond voor mij symbool voor de koers die de camping onderhand vaart, ik kom daar dus niet meer. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
TgR_KILLER schreef op woensdag 27 april 2022 @ 23:22:
Wij zijn beide kou kleumen haha xD met Pasen zaten we ook buiten maar zodra het zonnetje echt weg was, waren wij ook binnen :P. Lekker op het bankje, dekentje erbij, kaarsje aan.

Ik heb geen dure caravan gekocht om buiten kou te lijden haha.

Komend weekend weer 2 nachtjes naar de brouwersdam, word wel fris maar ja verwarming lost dat wel op.
Nu je het zegt, ik denk dat er inderdaad maar één stel is naast ons die ook geen caravan hebben. De rest is caravan of camper met dichtgebouwde voortent.
Het echte kampeerseizoen moet eigenlijk ook nog een beetje beginnen, de campings zijn net open.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Bommes schreef op donderdag 28 april 2022 @ 08:52:
[...]

@pirke en @aReaRe staar je niet blind op die navigatie systemen, niet alle smalle straatjes en lage bruggetjes zijn als zodanig geregistreerd.
Het kan altijd dus alsnog niet passen of een straatje zijn waar je ineens niet verder kunt.
Ik staar mij er zeker er niet blind op, gezond verstand voor alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:43
Iemand nog aanraders voor een elektrisch kacheltje voor in de caravan met thermostaat functie? Vanochtend 8 graden in de caravan, lekker fris nachtje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:30

-tom-562

Oliesjeik

M'n Exped Megamat is zojuist bezorgd. Ik had niet verwacht dat het zo'n licht en relatief klein matje zou zijn, zo opgerold :P Ik geloof dat mijn oude Decathlon luchtbed echt maar net iets kleiner is ingepakt (en zeker net zo zwaar)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
Red devil schreef op donderdag 28 april 2022 @ 10:02:
Iemand nog aanraders voor een elektrisch kacheltje voor in de caravan met thermostaat functie? Vanochtend 8 graden in de caravan, lekker fris nachtje.
Wij gebruiken deze Tristar om wat warmte te creëren in de caravan/voortent/popup-tent als het 's ochtends echt koud is. De gaskachel is nog nooit aan geweest en ik vraag me af of we die ooit gaan gebruiken. Nu lig ik meestal nog te slapen, maar mijn vrouw is vroeg op en dan is dit kacheltje prima om even snel wat warmte te creëren.
Afbeeldingslocatie: https://productimage001.bever.nl/productimages/550x825/mechf00006_1515_01_nl.jpg

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Een instelknop voor vermogen is nog niet hetzelfde als een thermostaat.

Die Zibro kachels zijn tegenwoordig aardig populair toch?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 06:35

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

De beste aanrader is een Truma Ultraheat, die kan je in bijna elke bestaande Truma kachel inbouwen en dan kan je zowel op gas als electra die kachel gebruiken.

Kost wel flink wat maar dan heb je ook wat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Extra dekentje en een pyjama?

Het was lekker frisjes inderdaad, graad of 3 in de voortent zag ik toen ik rond 07:00 opstond voor het werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:43
Drardollan schreef op donderdag 28 april 2022 @ 10:45:
[...]

Het was lekker frisjes inderdaad, graad of 3 in de voortent zag ik toen ik rond 07:00 opstond voor het werk.
Extra dekentje hadden we, dus slapen is niet zo'n probleem. Maar om dan uit bed te komen, dan is het wel lekker als het beetje warm is :-).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Gonadan schreef op donderdag 28 april 2022 @ 10:15:
Die Zibro kachels zijn tegenwoordig aardig populair toch?
Zibro (of Qlima als je de afsplitsing koopt) is geweldig. Maar niet voor in je caravan. Bij het aan en uitzetten puft ie wat petroleumgeur de lucht in en je hebt net als bij de standaard Truma kachel te maken met een verbranding met alle risico's van dien. Zowel de Truma als Zibro zijn fantastische producten, maar ik raad iedereen aan deze enkel te gebruiken als je wakker bent. Het hoeft maar 1 keer mis te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Red devil schreef op donderdag 28 april 2022 @ 10:46:
[...]

Extra dekentje hadden we, dus slapen is niet zo'n probleem. Maar om dan uit bed te komen, dan is het wel lekker als het beetje warm is :-).
Ik kan vanaf mijn bedje bij de Truma kachel, hoef enkel een armpje uit te steken :P

Weet niet of je de elektra moet betalen of dat dit inclusief is, bij ons is het exclusief en dermate aan de prijs dat elke andere vorm van stoken de voorkeur geniet. Los van het feit dat ik warmte van gas of petroleum vele malen prettiger vind dan via de elektra, maar dat is een mening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Drardollan schreef op donderdag 28 april 2022 @ 10:47:
[...]

Het hoeft maar 1 keer mis te gaan...
Dan heb je het nooit meer koud :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
knutsel smurf schreef op donderdag 28 april 2022 @ 10:41:
[...]

De beste aanrader is een Truma Ultraheat, die kan je in bijna elke bestaande Truma kachel inbouwen en dan kan je zowel op gas als electra die kachel gebruiken.

Kost wel flink wat maar dan heb je ook wat.
Zo duur zijn die toch niet? Ik heb er vorig jaar naar gekeken, maar niet gedaan omdat de caravan >25 jaar oud is en op de nominatie staat vervangen te worden over niet al te veel jaren. Ken wel meerdere mensen met de Ultraheat en die zijn er erg over te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
aReaRe schreef op donderdag 28 april 2022 @ 10:50:
[...]

Dan heb je het nooit meer koud :+
Dat ligt eraan of je begraven of gecremeerd wordt 8)

Zonder gekheid, daar moet je echt serieus mee oppassen als je slaapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Gonadan schreef op donderdag 28 april 2022 @ 08:58:
[...]
Het echte kampeerseizoen moet eigenlijk ook nog een beetje beginnen, de campings zijn net open.
Nee joh, genoeg campings en kampeerders die al op 1 maart genieten van het buitenleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Drardollan schreef op donderdag 28 april 2022 @ 10:51:
[...]

Dat ligt eraan of je begraven of gecremeerd wordt 8)
Als je gecremeerd wordt merk je het als lijdend voorwerp toch niet meer :+
Zonder gekheid, daar moet je echt serieus mee oppassen als je slaapt.
Ik ga het merken komend weekend, dan zet ik voor het eerst de Truma Ultraheat aan (kan zowel op gas als elektra).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Drardollan schreef op donderdag 28 april 2022 @ 10:52:
[...]

Nee joh, genoeg campings en kampeerders die al op 1 maart genieten van het buitenleven.
Ik ken een aantal campings die vrijwel het hele jaar open zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
aReaRe schreef op donderdag 28 april 2022 @ 10:53:
[...]

Als je gecremeerd wordt merk je het als lijdend voorwerp toch niet meer :+
Dat is een aanname, er is tot op heden niemand geweest die het na kon vertellen }:O
Ik ga het merken komend weekend, dan zet ik voor het eerst de Truma Ultraheat aan (kan zowel op gas als elektra).
Ben benieuwd, denk dat het wel gaat bevallen. Hoor enkel goede verhalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17-09 22:58
Wij gaan altijd met de tent kamperen, en we nemen een safari chef mee voor het koken:
Afbeeldingslocatie: https://www.obelink.nl/media/catalog/product/cache/91ee885c030d6b6bac91d1651998b59b/c/a/cadac_safari_chef_2_lp_gasbarbecue_ecommerce_3763_1.jpeg

Maar we hebben daar maar 1 pitje op natuurlijk. We hebben de versie met losse slang en eigenlijk zoek ik een los gaspitje zodat we met 2 pannen tegelijk aan de slag kunnen. Wil liever niet gebonden zijn aan altijd 1 pans gerechten. Het liefst wil ik deze ook aansluiten op dezelfde losse gasfles. Eventueel met een "splitter" er tussen. Dit zodat ik niet nog een aparte gasfles mee moet nemen. Heeft iemand een goed advies voor een handige pitje in deze?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
Phony schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 19:25:
[...]

Is dst soms het zusje van NIVEA? (Niet invullen voor een ander). Man, ik krijg echt jeuk van zulke afkortingen. -O-
(Doet me iets teveel aan werk denken vermoed ik)
Dat is inderdaad de zus van NIVEA. Het is ook dat mijn vriendin werk doet waar dit soort afko's gemeengoed zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Alde compact combi boiler, beetje lastig achteraf in te bouwen maar het werkt gewoon met radiatoren, zowel op elektra (in te stellen 1/2/3kW voor 6/10/16A aansluiting) als op gas.

Op de meeste plekken met stroom betalen we een vast tarief ongeacht het werkelijke verbruik, dan is het goedkoop en comfortabel verwarmen.

Het is alleen geen snel systeem, inherent aan radiatoren. Hete lucht is sneller.

's nachts zetten we hem op 14 graden, en dan een uur voordat we opstaan springt ie naar de 21. Ideaal :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Drardollan schreef op donderdag 28 april 2022 @ 10:52:
Heb ze nog niet echt gezien, de meesten zitten binnen. Moet trouwens zeggen dat heel veel campings 1 april hanteren als startpunt van het seizoen, maar dat kan ook liggen aan welke campings ik naar gekeken heb. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Drardollan schreef op donderdag 28 april 2022 @ 10:45:

Ik deed het voor het eerst vanochtend, opstaan voor werk vanaf de camping. Moet zeggen dat ik niet vaak zoveel moeite heb gehad om mijzelf te mobiliseren. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Drardollan schreef op donderdag 28 april 2022 @ 10:47:
[...]

Zibro (of Qlima als je de afsplitsing koopt) is geweldig. Maar niet voor in je caravan. Bij het aan en uitzetten puft ie wat petroleumgeur de lucht in en je hebt net als bij de standaard Truma kachel te maken met een verbranding met alle risico's van dien. Zowel de Truma als Zibro zijn fantastische producten, maar ik raad iedereen aan deze enkel te gebruiken als je wakker bent. Het hoeft maar 1 keer mis te gaan...
Toch ff reageren:
Wat betreft de Zibro geef ik je gelijk, je bewering over de Truma geven aan dat je niet weet hoe die systemen werken.
Een Truma of Alde caravan/camper kachel zuigt zijn te lucht aan van buiten de caravan/camper.
En de uitlaatgassen gaan via de schoorsteen ook weer naar buiten.
Indien gewoon in orde compleet vergelijkbaar met de CVketel thuis. Ik neem aan dat je die ook niet uit zet als je gaat slapen?

Volledig veilig dus, zou ook wel gek zijn als dat niet zo was natuurlijk. Lijkt me niet dat ze dat dan al een jaar of 40/50 zo op de markt mogen brengen toch.

Dus indien gaskachel in de caravan aanwezig en je wilt die gebruiken: geen enkel probleem, ook niet tijdens de nacht.
Ik heb menig weekendje in de winter het ding gewoon aan gelaten op een graad of 15 ingesteld. Wel zo fijn als er buiten sneeuw ligt en het vet onder nul gaat.

Zo een olie gevuld radiator kacheltje zijn hier wel erg fijn voor.
Stil, thermostaat, vaak met weinig vermogen aansluiting nog te gebruiken.
En ze blijven, net als de radiator thuis, ook warmte uitstralen als ze tussen 2 thermostaat schakelingen in zitten. Stuk comfortabeler dan een spiraal kachel met ventilator dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Bommes schreef op donderdag 28 april 2022 @ 12:19:
[...]

Toch ff reageren:
Wat betreft de Zibro geef ik je gelijk, je bewering over de Truma geven aan dat je niet weet hoe die systemen werken.
Een Truma of Alde caravan/camper kachel zuigt zijn te lucht aan van buiten de caravan/camper.
Indien gewoon in orde compleet vergelijkbaar met de CVketel thuis. Ik neem aan dat je die ook niet uit zet als je gaat slapen?

Volledig veilig dus, zou ook wel gek zijn als dat niet zo was natuurlijk. Lijkt me niet dat ze dat dan al een jaar of 40/50 zo op de markt mogen brengen toch.

Dus indien gaskachel in de caravan aanwezig en je wilt die gebruiken: geen enkel probleem, ook niet tijdens de nacht.
Ik heb menig weekendje in de winter het ding gewoon aan gelaten op een graad of 15 ingesteld. Wel zo fijn als er buiten sneeuw ligt en het vet onder nul gaat.
Ik weet donders goed hoe het werkt en ik weet ook dat als er iets fout gaat dat je dan de sigaar bent. Geisers werden vroeger ook als veilig gezien.

Je vergelijking met de CV gaat wat mij betreft niet op. In de meeste gevallen slaap je niet in dezelfde ruimte als je CV ketel maar wel naast je Truma. In een beperkte ruimte met beperkte ventilatie. Tevens is een CV systeem met een waakvlam een uitstervend fenomeen, daar waar de Truma de hele nacht een vlam zal hebben. De kans dat je CV in de nacht gaat branden, CO produceren en een heel huis daarmee vol zet is veel kleiner dan bij een Truma kachel die de hele nacht brand en in no-time de zeer beperkte ruimte volzet met CO.

Als je in de nacht wil verwarmen in de caravan dan is wat mij betreft elektrisch verwarmen de enige veilige optie.

Overdag kan je prima gebruik maken van gas of petroleum, niets mis mee. Als er onverhoopt een tekort aan zuurstof of teveel aan CO ontstaat dan zal je dat snel merken en actie ondernemen. Als je ligt de slapen, dan krijg je die kans niet.

Het is aan eenieder om te beslissen wat hij of zij doet natuurlijk. In verreweg de meeste gevallen zal het allemaal prima gaan. Als je bereid bent de risico's te lopen dan houdt niemand je tegen. Persoonlijk doe ik dat niet en zoek ik naar andere oplossingen in de nacht, en dan is bijvoorbeeld een Truma Ultraheat een geweldige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
[...]
En ze blijven, net als de radiator thuis, ook warmte uitstralen als ze tussen 2 thermostaat schakelingen in zitten. Stuk comfortabeler dan een spiraal kachel met ventilator dus.
Dat is ook een prima oplossing. Nadeel is dat het vrij lang duurt voor de boel op temperatuur is en de uitstraling van de warmte beperkt is. Voordeel is dat de temperatuur stabiel is in vergelijking met een traditionele elektrische kachel je geen luchtstroom hebt en aanzienlijk minder kilowatts verbruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Gonadan schreef op donderdag 28 april 2022 @ 12:00:
[...]

Ik deed het voor het eerst vanochtend, opstaan voor werk vanaf de camping. Moet zeggen dat ik niet vaak zoveel moeite heb gehad om mijzelf te mobiliseren. :D
1 troost, de beloning is fijn 8)

Straks kom je terug op de camping, schop je de schoenen uit en pak je een lekker drankje. Enkele minuten na aankomst zit je dan heerlijk in het zonnetje *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Gonadan schreef op donderdag 28 april 2022 @ 11:59:
[...]

Heb ze nog niet echt gezien, de meesten zitten binnen. Moet trouwens zeggen dat heel veel campings 1 april hanteren als startpunt van het seizoen, maar dat kan ook liggen aan welke campings ik naar gekeken heb. :P
Ligt inderdaad aan de camping. Ik ken ze die praktisch jaarrond open zijn, van 1 maart tot 1 november en van 1 april tot 1 oktober. En alles ertussenin en omheen.

Zelf houd ik overigens zo rond 1 april aan meestal als start. Dan is het vaak nog wel koud en afgelopen 2 jaar hebben we sneeuw gehad in april, maar gemiddeld genomen heb je dan wel aardig weer. Zoals gisteren was het nagenoeg de hele dag heerlijk in de zon en uit de wind. Op de camping ga je dan toch sneller naar buiten weet ik uit ervaring, thuis zou ik nog niet eens de achterdeur open hebben gezet.

Ik ben van de afgelopen paar weken al serieus bijgekleurd, heerlijk het zonnetje op de snoet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
@Drardollan ik denk dat je overdrijft, in ieder geval bij hoe het Alde systeem bij ons is ingebouwd. De verbrandingskamer staat niet in verbinding met het woongedeelte, losse lucht aan- en afvoer. Alleen als je een raampje open zet en de wind staat toevallig verkeerd kunnen er verbrandingsgassen de camper inkomen.

Daarbij hebben we een CO melder voor de zekerheid. Het risico is daarmee tot vrijwel 0 gereduceerd.

Een gasfornuis is wat dat betreft een groter risico...

Als het even kan verwarmen we wel elektrisch, maar dat is zodat de gasflessen langer meegaan, scheelt weer gedoe met vullen.

[ Voor 11% gewijzigd door pirke op 28-04-2022 13:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
TheOmen schreef op donderdag 28 april 2022 @ 08:21:
[...]

Wij komen absoluut niet vaak op 5 sterren campings, maar meestal de wel iets luxere met een zwembad (voor de kinderen) en een winkeltje. Op een paalcamping (zo heten die toch als er niets is behalve koud water en een WC?) zal je ons niet vinden inderdaad.

Het is wel frappant, we staan nu een 2 jaar op deze camping en vorig jaar heb ik niemand gezien die hem gebruikt heeft en nu al 5 mensen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
pirke schreef op donderdag 28 april 2022 @ 13:07:
@Drardollan ik denk dat je overdrijft, in ieder geval bij hoe het Alde systeem bij ons is ingebouwd. De verbrandingskamer staat niet in verbinding met het woongedeelte, losse lucht aan- en afvoer. Alleen als je een raampje open zet en de wind staat toevallig verkeerd kunnen er verbrandingsgassen de camper inkomen.
Jij mag het overdrijven vinden, ik kies graag voor veiligheid. En veiligheid houdt voor mij in dat er geen vuurtje brand in een kachel die in de meeste gevallen amper onderhouden wordt en zich direct in mijn slaapkamer bevind. Ook al is het zeker zo dat het nagenoeg nooit fout gaat, gelukkig. Maar als het fout gaat, dan zal het niet bij mij zijn.
Daarbij hebben we een CO melder voor de zekerheid. Het risico is daarmee tot vrijwel 0 gereduceerd.
Dat is ook zeer verstandig, helaas heeft lang niet iedereen een CO melder. De meeste mensen hebben thuis nog niet eens een rookmelder (al is dat per 1-7-2022 zelfs verplicht).
Een gasfornuis is wat dat betreft een groter risico...
Dat is een ding wat zeker is, dat is helemaal dom om aan te zetten als je niet aan het koken bent.

Persoonlijk vind ik het een onveilige en onverstandige keuze als je weet dat er betere en veiligere opties zijn. Voor een paar euro heb je een prima elektrische oplossing die al deze risico's wegneemt. Een Ultraheat oplossing kost je 350 euro als je deze zelf in kan bouwen, kleingeld als het om veiligheid draait in mijn ogen. Een simpel elektrisch kacheltje of elektrische olie radiator ding kost nog veel minder.

[ Voor 13% gewijzigd door Drardollan op 28-04-2022 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Drardollan schreef op donderdag 28 april 2022 @ 13:07:
[...]

Ligt inderdaad aan de camping. Ik ken ze die praktisch jaarrond open zijn, van 1 maart tot 1 november en van 1 april tot 1 oktober. En alles ertussenin en omheen.
De jaarrond campings kan ik ook wel aanwijzen in de omgeving, maar daar ga je mij nevernooit vinden. Dat zijn bij mijn weten meestal degenen met veel vaste plaatsen en seizoensplekken.

Zo nu ook alweer. Wie zijn degenen die tóch weer zonodig met de auto over het veld moeten raggen? Ja hoor, die met de seizoensplekken. Ik weet dat generaliseren eigenlijk niet de bedoeling is maar het is soms zo voorspelbaar dat het je wel moeilijk gemaakt wordt. ;)
Zelf houd ik overigens zo rond 1 april aan meestal als start. Dan is het vaak nog wel koud en afgelopen 2 jaar hebben we sneeuw gehad in april, maar gemiddeld genomen heb je dan wel aardig weer. Zoals gisteren was het nagenoeg de hele dag heerlijk in de zon en uit de wind. Op de camping ga je dan toch sneller naar buiten weet ik uit ervaring, thuis zou ik nog niet eens de achterdeur open hebben gezet.

Ik ben van de afgelopen paar weken al serieus bijgekleurd, heerlijk het zonnetje op de snoet!
Thuis ben ik net zo van het buitenleven. De tuindeur staat hier al weken open (ja alleen als we thuis zijn), heerlijk die tuin in.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Drardollan schreef op donderdag 28 april 2022 @ 13:05:
[...]

1 troost, de beloning is fijn 8)

Straks kom je terug op de camping, schop je de schoenen uit en pak je een lekker drankje. Enkele minuten na aankomst zit je dan heerlijk in het zonnetje *O*
Mag hopen dat dat zonnetje nog komt dan. Denk dat ik wel commentaar ga krijgen van m'n gezin. Ik nu lekker op kantoor, zij op een bewolkte camping. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
Drardollan schreef op donderdag 28 april 2022 @ 13:05:
[...]
Ook een paar keer gedaan. Het blijft raar dat je op je werk op de fiets stapt en direct dat vakantiegevoel al hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Gonadan schreef op donderdag 28 april 2022 @ 13:15:
[...]

De jaarrond campings kan ik ook wel aanwijzen in de omgeving, maar daar ga je mij nevernooit vinden. Dat zijn bij mijn weten meestal degenen met veel vaste plaatsen en seizoensplekken.

Zo nu ook alweer. Wie zijn degenen die tóch weer zonodig met de auto over het veld moeten raggen? Ja hoor, die met de seizoensplekken. Ik weet dat generaliseren eigenlijk niet de bedoeling is maar het is soms zo voorspelbaar dat het je wel moeilijk gemaakt wordt. ;)
[...]
Als er iemand over mijn veld gaat racen dan heeft hij een probleem. Maar ik zit op een nette camping, nagenoeg iedereen rijdt rustig en voorzichtig gelukkig.
Thuis ben ik net zo van het buitenleven. De tuindeur staat hier al weken open (ja alleen als we thuis zijn), heerlijk die tuin in.
Oh dat heb ik totaal niet. Hebben ook maar weinig zon in de tuin, pas in de namiddag eigenlijk. Thuis ben ik veelal in huis. Vandaar dat wij het op de camping extra genieten vinden, daar zijn geen oneindige klusjes die moeten gebeuren en ben je in een wip binnen of buiten als het weer omslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
TheOmen schreef op donderdag 28 april 2022 @ 13:17:
[...]

Ook een paar keer gedaan. Het blijft raar dat je op je werk op de fiets stapt en direct dat vakantiegevoel al hebt.
Ja, dat is even wennen weet ik nog.
Ondertussen ben ik er wel aan gewend. Normaal gaan wij op vrijdag voor het eten naar de camping en zondag na het eten naar huis, de knop vakantie gaat dan heel snel om. Deze week toevallig paar keer heen en weer van en naar het werk, 2 weken vakantie was wat lastig. Volgende week wel echt vakantie, lekker!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pirke
Onze achtertuin is 900m2, altijd zon en altijd schaduw. Daarvoor gaan we ook niet op vakantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
pirke schreef op donderdag 28 april 2022 @ 13:19:
Onze achtertuin is 900m2, altijd zon en altijd schaduw. Daarvoor gaan we ook niet op vakantie :)
Niet iedereen woont op een boerderij -O- :>

Wij hebben voor een rijtjeswoning best een aardige tuin en in de zomer wordt deze echt wel gebruikt. Maar in het voorjaar eigenlijk niet, als ik de deur nu openzet dan koelt het binnen zo hard af dat ik in de avond de CV moet laten draaien. Pas als de zon wat hoger staat wordt het bij ons comfortabel.

Bewuste keuze hoor, hebben ook een hekel aan tuinieren. Thuis is voor mij vooral woonhuis en garage en een stukje gras en een terras om in de zomer te zitten. Echt buitenleven doe ik in het voorseizoen op de camping en natuurlijk in de zomervakantie (maar dat is dan weer niet altijd op de camping).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smok3yNL
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 17-09 18:25
Kent er iemand in de buurt van Maarssen/Utrecht nog een mooi stukje gras, waar je in alle rust een nieuwe vouwwagen kan openklappen/testen/oefenen?

Alle tips welkom :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:47

Flipmo

OMG !!

Smok3yNL schreef op donderdag 28 april 2022 @ 13:22:
Kent er iemand in de buurt van Maarssen/Utrecht nog een mooi stukje gras, waar je in alle rust een nieuwe vouwwagen kan openklappen/testen/oefenen?

https://www.google.com/ma...!3d52.0783638!4d5.1458244

Denk dat je hier wel wat ruimte hebt..

Sorry.. kom niet uit die omgeving, kan je helaas niet helpen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:53

Wellicht Dagcamping Austerlitz (nooit geweest maar wel bij een dagcamping in de buurt hier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Drardollan schreef op donderdag 28 april 2022 @ 13:17:
Als er iemand over mijn veld gaat racen dan heeft hij een probleem. Maar ik zit op een nette camping, nagenoeg iedereen rijdt rustig en voorzichtig gelukkig.
Het heeft niet zozeer met de snelheid te maken, maar het is een autovrije camping. Een concept wat voor sommige mensen echt heel er lastig blijkt. En precies wat je zegt, het maakt niet uit hoe 'net' de camping is; 'nagenoeg iedereen' houdt zich aan de regels, dus er zijn altijd mensen die het niet doen.

De innerlijke drang naar rechtvaardigheid geeft mij de neiging die mensen aan te spreken op hun gedrag en de auto naar de parkeerplaats te verwijzen, maar je weet eigenlijk toch al hoe zoiets al snel vervalt in de kansloze 'je hebt er toch geen last van'-discussie of iets in die richting.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheOmen

Is het Doornse Gat nog steeds open voor dagrecreatie, of alleen nog maar de parkeerplaats daar?
En anders iets verder weg: Kwintelooijen bij Veenendaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:22
g00gle schreef op donderdag 28 april 2022 @ 11:32:
Wij gaan altijd met de tent kamperen, en we nemen een safari chef mee voor het koken:
[Afbeelding]

Maar we hebben daar maar 1 pitje op natuurlijk. We hebben de versie met losse slang en eigenlijk zoek ik een los gaspitje zodat we met 2 pannen tegelijk aan de slag kunnen. Wil liever niet gebonden zijn aan altijd 1 pans gerechten. Het liefst wil ik deze ook aansluiten op dezelfde losse gasfles. Eventueel met een "splitter" er tussen. Dit zodat ik niet nog een aparte gasfles mee moet nemen. Heeft iemand een goed advies voor een handige pitje in deze?
Ik had exact dezelfde vraag. Het lukte me niet om een fatsoenlijk compact kooktoestel te vinden. Een brandertje van Ali met adapter werkte niet.

Uiteindelijk heb ik gewoon nog een Safari Chef gekocht :D Die zit met een dubbele kraan aan de fles.

Een deel van de losse delen / accessoires heb ik de laatste keer thuislaten

[ Voor 3% gewijzigd door Rukapul op 28-04-2022 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
TheOmen schreef op donderdag 28 april 2022 @ 13:31:
[...]

Is het Doornse Gat nog steeds open voor dagrecreatie, of alleen nog maar de parkeerplaats daar?
En anders iets verder weg: Kwintelooijen bij Veenendaal
Doornse Gat kan je inderdaad nog terecht, mag je een dag staan (https://www.staatsbosbehe...e-gat-utrechtse-heuvelrug).

Denk dat het zo ongeveer de enige fatsoenlijke plek is, meestal houdt recreatie in de regio Utrecht in dat je een handdoekje mag leggen.

@Smok3yNL Waarom kijk je niet naar een camping in de regio? Maak je er een lekker weekendje van, zaterdagmorgen komen en zondagavond weg. Kan je gelijk nachtje slapen en alles op het gemak uitproberen. Idealiter pak je Hemelvaartsdag of Pinksteren, lekker nog een dagje extra.
Hebben wij bij aanschaf van beide caravans gedaan, even 2 nachtjes op een kwartiertje rijden. Heb je echt even de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Gonadan schreef op donderdag 28 april 2022 @ 13:29:
[...]

Het heeft niet zozeer met de snelheid te maken, maar het is een autovrije camping. Een concept wat voor sommige mensen echt heel er lastig blijkt. En precies wat je zegt, het maakt niet uit hoe 'net' de camping is; 'nagenoeg iedereen' houdt zich aan de regels, dus er zijn altijd mensen die het niet doen.

De innerlijke drang naar rechtvaardigheid geeft mij de neiging die mensen aan te spreken op hun gedrag en de auto naar de parkeerplaats te verwijzen, maar je weet eigenlijk toch al hoe zoiets al snel vervalt in de kansloze 'je hebt er toch geen last van'-discussie of iets in die richting.
Dat is wel een verschil, wij hebben geen autoluwe camping. Maar het aantal bewegingen met de auto valt in ons geval mee, wij staan heel bewust helemaal achteraan op de camping. Enkel de mensen die naast ons staan komen daar met de auto. Vooraan de camping is het een stuk drukker qua verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Flipmo schreef op donderdag 28 april 2022 @ 13:28:
[...]

https://www.google.com/ma...!3d52.0783638!4d5.1458244

Denk dat je hier wel wat ruimte hebt..

Sorry.. kom niet uit die omgeving, kan je helaas niet helpen ;)
De club ziet je al aankomen :P _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Drardollan schreef op donderdag 28 april 2022 @ 13:56:
Dat is wel een verschil, wij hebben geen autoluwe camping. Maar het aantal bewegingen met de auto valt in ons geval mee, wij staan heel bewust helemaal achteraan op de camping. Enkel de mensen die naast ons staan komen daar met de auto. Vooraan de camping is het een stuk drukker qua verkeer.
Wanneer het kan kies ik voor autovrij, dat is vaak rustiger en 'netter'. En dan bedoel ik autovrij tijdens het bedrijf, dus je mag voor opbouwen en afbreken er wel even op maar niet voor de boodschappen.

Nu is het geen ramp als dat een keer niet lukt, maar dan probeer ik inderdaad wel een plek te kiezen die niet te veel in de route naar de uitgang ligt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Drardollan schreef op donderdag 28 april 2022 @ 13:21:
[...]

Niet iedereen woont op een boerderij -O- :>
Wij ook niet, gewoon een leuk vrijstaand huis op een mooi kavel (1255m2) in een dorp tussen 2 steden in. De hele wijk is vrijstaand hier. Het voordeel is dat we een oprit van 25m hebben waardoor de camper naast het huis kan staan, met nog genoeg ruimte over voor een paar auto's.

Ik heb een tijdje in een appartement gewoond, maar dat nooit meer. Ik hou van ruimte, rust en groen om me heen. En ja, dan moet je af en toe wat aan de tuin doen, kleine moeite met het juiste gereedschap.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-09 18:10
[...]

Toch ff reageren:

[YouTube: Veilig de caravan verwarmen met Truma - Campingtrend]

[...]

Kleine correctie: Het is inderdaad een gesloten systeem, zo'n Truma kachel. Maar er kan natuurlijk wel wat stuk, zo loopt bij mij de rookgasafvoer wel door mijn kledingkast naar het dak. Indien de rookgasafvoer lek zou zijn, zou je dus nog wel een risico op rookgassen in je "hut" (pun intended) hebben. Het is een klein risico, maar het risico bestaat wel.
Ik ben het dus met je eens, dat je veilig moet kunnen stoken, maar een CO-alarm in je caravan zou het nog nèt een beetje veiliger maken. (Toevallig heb ik laatst zo'n ding gekocht voor thuis en daarna toch één gekocht die gekoppeld kan worden aan mijn rookmelders. Ik ga die niet koppelbare dus maar in de caravan hangen.
En ook bij de ketel thuis geldt, in principe is het een gesloten systeem. Maar je zou niet de eerste zijn waar de rookgasavfoer toch een beetje lekt, of ergens anders de ketel niet (meer) goed afdicht.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
pirke schreef op donderdag 28 april 2022 @ 14:13:
[...]

Wij ook niet, gewoon een leuk vrijstaand huis op een mooi kavel (1255m2) in een dorp tussen 2 steden in. De hele wijk is vrijstaand hier. Het voordeel is dat we een oprit van 25m hebben waardoor de camper naast het huis kan staan, met nog genoeg ruimte over voor een paar auto's.

Ik heb een tijdje in een appartement gewoond, maar dat nooit meer. Ik hou van ruimte, rust en groen om me heen. En ja, dan moet je af en toe wat aan de tuin doen, kleine moeite met het juiste gereedschap.
Ik noem dat gewoon een boerderij }:|

Maar dan zonder stank wellicht :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Drardollan schreef op donderdag 28 april 2022 @ 13:00:

Als je in de nacht wil verwarmen in de caravan dan is wat mij betreft elektrisch verwarmen de enige veilige optie.
Je maakt mijn inziens mensen onnodig bang :|
Het is goed dat het jouw keuze is maar die is niet gestoeld op cijfers/waarheden maar op jouw (onderbuik)gevoel.

Chargerend: Met de door jan en alleman in elkaar gebeunde elektra kabels in de meeste oudere caravans zou ik niet zo stellig durven te claimen dat elektrisch verwarmen zo een veilige oplossing is.
Bij de Bovag beurt van een caravan/camper wordt tenminste wel naar de gastoestellen gekeken en onderhoud gepleegd. Dat zelfde is niet te zeggen voor de 230volt installatie.

Nogmaals respect voor jouw keuze maar het is niet de waarheid en maakt mensen onnodig bang voor iets wat niet nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Bommes schreef op donderdag 28 april 2022 @ 15:14:
[...]

Je maakt mijn inziens mensen onnodig bang :|
Het is goed dat het jouw keuze is maar die is niet gestoeld op cijfers/waarheden maar op jouw (onderbuik)gevoel.
Jaarlijks overlijden in Nederland gemiddeld elf personen door koolmonoxidevergiftiging. Nog eens honderdvijftig mensen belanden in het ziekenhuis.
https://www.kampeermagazine.nl/koolmonoxide-caravan-camper/

Het is prima dat jij het risico wil lopen om er daar 1 van te worden, dat moet je zelf weten. Wat ik vertel is geen onderbuikgevoel, het is een feit. Er vallen jaarlijks onnodig doden en gewonden door CO. Iets wat je in de caravan eenvoudig kan voorkomen.

Dat heeft niets met bang maken te maken, iedereen moet het voor zichzelf weten. Er zal echter een reden zijn dat ik als fervent kampeerder werkelijk niemand ken buiten jou die in de nacht zijn gaskachel laat branden. De Truma Ultraheat is niet voor niets een populaire uitbreiding die veel verkocht wordt.
Chargerend: Met de door jan en alleman in elkaar gebeunde elektra kabels in de meeste oudere caravans zou ik niet zo stellig durven te claimen dat elektrisch verwarmen zo een veilige oplossing is.
Bij de Bovag beurt van een caravan/camper wordt tenminste wel naar de gastoestellen gekeken en onderhoud gepleegd. Dat zelfde is niet te zeggen voor de 230volt installatie.
Het heeft geen enkele zin om er ineens iets anders bij te halen, maar dat je hiermee een punt hebt is natuurlijk wel zo. Al geldt dat ook voor de thuissituatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Elektra gebruiken in Frankrijk is sowieso al levensgevaarlijk, dus kamperen in het zuiden is al 'living on the edge'. :Y)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Drardollan schreef op donderdag 28 april 2022 @ 15:22:
Er zal echter een reden zijn dat ik als fervent kampeerder werkelijk niemand ken buiten jou die in de nacht zijn gaskachel laat branden.
Da's niet zo gek want echte kampeerders doen alleen een kachel aan als de rits vastgevroren is en al helemaal niet 's nachts. oOo

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Gonadan schreef op donderdag 28 april 2022 @ 15:23:
Elektra gebruiken in Frankrijk is sowieso al levensgevaarlijk, dus kamperen in het zuiden is al 'living on the edge'. :Y)
Ik kan je aanraden om nooit naar België te gaan, daar loop je als voetganger in een willekeurige stad ook een gigantisch risico op elektrocutie. Draden hangen gewoon los buiten tegen de gevels :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Gonadan schreef op donderdag 28 april 2022 @ 15:24:
[...]

Da's niet zo gek want echte kampeerders doen alleen een kachel aan als de rits vastgevroren is en al helemaal niet 's nachts. oOo
Je urine moeten gebruiken om je tent uit te komen, dát is voor echte mannen! oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Drardollan schreef op donderdag 28 april 2022 @ 15:22:

Dat heeft niets met bang maken te maken, iedereen moet het voor zichzelf weten. Er zal echter een reden zijn dat ik als fervent kampeerder werkelijk niemand ken buiten jou die in de nacht zijn gaskachel laat branden. De Truma Ultraheat is niet voor niets een populaire uitbreiding die veel verkocht wordt.
In de camper is het toch anders vrij gebruikelijk.
De meeste camperplaatsen hebben geen stroom, of slechts beperkte aantallen aansluitingen.
Daarbij is kamperen buiten het seizoen gebruikelijker onder de camperaars.
Ik heb 15 jaar niet anders gedaan bij koude kachel aan, ook snachts.
En op elke camperplaats zag en hoorde je de kacheltjes lekker snorren in de nachten.

Vraag me ineens af: De koelkast ingeschakeld op gas.
Staat die bij jou ook in dit "risico" rijtje?

Ik heb ooit op een camping iemand ontmoet (stond naast ons) die bij onweer in de nacht zijn hele gezin wakker maakte en in de auto parkeerde.
Hij vond het een onaanvaardbaar risico voor zichzelf en zijn geliefde om in de tent te blijven liggen.

Ja hij was daarmee zeker veiliger bezig dan de rest van de camping gasten die in hun tent en of caravan bleef liggen.
Maar of het nodig is om zijn kinderen zo een complex aan te leren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Bommes schreef op donderdag 28 april 2022 @ 15:42:
[...]

Je kan het dan beter een trauma noemen voor de kinderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Vraag me ineens af: De koelkast ingeschakeld op gas.
Staat die bij jou ook in dit "risico" rijtje?
In de tent draaide ik altijd de gasfles dicht als we gingen slapen, maar dat is omdat je dan zo'n beetje in de zelfde ruimte ligt, nog lager dan de fles zelf eigenlijk. Maar bij een camper zou ik verwachten dat de ventilatie en luchtstromen zo ingericht zijn dat het juist ellende met dat soort dingen voorkomt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:57
[...]

Ik heb ooit op een camping iemand ontmoet (stond naast ons) die bij onweer in de nacht zijn hele gezin wakker maakte en in de auto parkeerde.
Hij vond het een onaanvaardbaar risico voor zichzelf en zijn geliefde om in de tent te blijven liggen.

Ja hij was daarmee zeker veiliger bezig dan de rest van de camping gasten die in hun tent en of caravan bleef liggen.
Nou ikzelf vind het ook geen prettig gevoel om tijdens onweer in de tent ( vouwwagen in mijn geval ) te blijven liggen snachts. Ik heb voor mezelf de regel: Als er tussen flits en de "boom" maximaal 3 seconden zit, ga ik in de auto zitten.

Afgelopen jaar was het een beetje jammer, gezien het een auto-vrije camping was, maar dan zou ik naar het toillet gebouw gaan.

voorkomen is beter als genezen :)
Ik heb namelijk al een keer meegemaakt dat iemand is ge-electrucuteerd op de camping door bliksem inslag. ( wel overleefd)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
Androo schreef op donderdag 28 april 2022 @ 15:49:
[...]

Nou ikzelf vind het ook geen prettig gevoel om tijdens onweer in de tent ( vouwwagen in mijn geval ) te blijven liggen snachts. Ik heb voor mezelf de regel: Als er tussen flits en de "boom" maximaal 3 seconden zit, ga ik in de auto zitten.

Afgelopen jaar was het een beetje jammer, gezien het een auto-vrije camping was, maar dan zou ik naar het toillet gebouw gaan.

Ik heb namelijk al een keer meegemaakt dat iemand is ge-electrucuteerd op de camping door bliksem inslag. ( wel overleefd)
Dan snel een lot kopen in de EuroJackpot, want de kans dat je getroffen wordt door bliksem is groter dan het winnen van de jackpot :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Gonadan schreef op donderdag 28 april 2022 @ 15:48:
[...]

In de tent draaide ik altijd de gasfles dicht als we gingen slapen, maar dat is omdat je dan zo'n beetje in de zelfde ruimte ligt, nog lager dan de fles zelf eigenlijk. Maar bij een camper zou ik verwachten dat de ventilatie en luchtstromen zo ingericht zijn dat het juist ellende met dat soort dingen voorkomt.
Sowieso de koelbox op gas eigenlijk niet in de tent zetten bij gebruik op gas mijn inziens.
Uitlaat zit gewoon boven op de koelkast en dus in de tent, dat lijkt me niet wenselijk in dit koolmonoxide verhaal.

Wat betreft de installatie van die koelkast in de camper/caravan.
Ja dat is een gescheiden circuit, verse lucht van onder/buiten de camper/caravan, uitlaat naar buiten.
Eigenlijk het zelfde als de kachel.. ;)
Nou ja eigenlijk minder veilig.
De koelkast zit meestal los van de vloer gemonteerd, iets verhoogd zeg maar zodat er een goede luchtstroom ontstaat.
Dat is dus gewoon open van uit het caravan interieur naar de achterzijde van de koelkast.
Die achterzijde waar het vlammetje gewoon open en bloot brand.
Bij de kachel zit het nog in een gesloten kachel behuizing (zoals bij een cv ketel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Bommes schreef op donderdag 28 april 2022 @ 15:56:
Sowieso de koelbox op gas eigenlijk niet in de tent zetten bij gebruik op gas mijn inziens.
Uitlaat zit gewoon boven op de koelkast en dus in de tent, dat lijkt me niet wenselijk in dit koolmonoxide verhaal.
Oh mijn verhaal ging niet eens over een koelkast, die heb ik nooit op gas gedaan. Maar ook al hangt er alleen maar een uitgeschakeld kooktoestel aan, dan nog zette ik de gasfles dicht.
Wat betreft de installatie van die koelkast in de camper/caravan.
Ja dat is een gescheiden circuit, verse lucht van onder/buiten de camper/caravan, uitlaat naar buiten.
Eigenlijk het zelfde als de kachel.. ;)
Nou ja eigenlijk minder veilig.
De koelkast zit meestal los van de vloer gemonteerd, iets verhoogd zeg maar zodat er een goede luchtstroom ontstaat.
Dat is dus gewoon open van uit het caravan interieur naar de achterzijde van de koelkast.
Die achterzijde waar het vlammetje gewoon open en bloot brand.
Bij de kachel zit het nog in een gesloten kachel behuizing (zoals bij een cv ketel).
Ja dan klinkt het bij een kachel beter inderdaad, zeker als de helft dan echt buiten is. Open vuur in dezelfde ruimte zou ik echt nooit blij van worden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
Drardollan schreef op donderdag 28 april 2022 @ 14:41:
[...]

Ik noem dat gewoon een boerderij }:|

Maar dan zonder stank wellicht :*)
Villa is een betere term ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Als ik me niet vergis heeft Alde een concentrische aan- en afvoer: oftewel een buis in een buis, net als bij veel gashaarden en CV ketels: de middelste buis is voor de rookgas afvoer, daarom heen zit de lucht toevoer. Vanuit de unit gaat hij ook rechtstreeks naar buiten aan de zijkant (20cm) en niet via allerlei leidingen naar het dak. Om dan rookgas in de binnenruimte te krijgen heb je 2 buizen nodig die lek moeten zijn.

Ik weet niet of er een beveiliging op zit dat als hij rookgas in de aanvoer detecteert dat hij dan uitgaat. Onze CV ketel heeft dat wel, dan weet je zeker dat je nooit een lekkage naar de woning krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:16

Recreatiegebied Tull en 't Waal, aan de lek tussen Nieuwegein en Wijk bij Duurstede?

https://recreatiemiddennederland.nl/t-waal/
https://goo.gl/maps/YzSn8TxJnxv8RYSs6

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zuma
Na wat lezen van alle berichten heb ik nog wel wat tips:

Buiten zitten, gooi eens een groot schapenvacht in je stoel.

Autoluwe camping, ontdek de natuurkampeerterreinen. Sommige mag je zelfs bij het opzetten van je tent niet de auto bij je hebben. Dan zijn er handkarren of kruiwagens beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

pirke schreef op donderdag 28 april 2022 @ 17:47:
Als ik me niet vergis heeft Alde een concentrische aan- en afvoer: oftewel een buis in een buis, net als bij veel gashaarden en CV ketels: de middelste buis is voor de rookgas afvoer, daarom heen zit de lucht toevoer. Vanuit de unit gaat hij ook rechtstreeks naar buiten aan de zijkant (20cm) en niet via allerlei leidingen naar het dak. Om dan rookgas in de binnenruimte te krijgen heb je 2 buizen nodig die lek moeten zijn.

Ik weet niet of er een beveiliging op zit dat als hij rookgas in de aanvoer detecteert dat hij dan uitgaat. Onze CV ketel heeft dat wel, dan weet je zeker dat je nooit een lekkage naar de woning krijgt.
Dat hebben de moderne combi's van Truma ook.
Een concentrische aan en afvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

zuma schreef op donderdag 28 april 2022 @ 19:24:
Dan zijn er handkarren of kruiwagens beschikbaar.
Dat had ik met een Karsten treffen op een camping in Callantsoog, en ik had de pech om een kruiwagen met een leeglopende band te treffen :')
Dat gaat best zwaar door mul zand :X |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
aReaRe schreef op donderdag 28 april 2022 @ 20:23:
[...]

Dat had ik met een Karsten treffen op een camping in Callantsoog, en ik had de pech om een kruiwagen met een leeglopende band te treffen :')
Daarom heb ik dus altijd een Makita compressor bij!

Ook handig voor (camper)banden oppompen en de waterslang droogspuiten, maar dat is natuurlijk niet de hoofdreden... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
aReaRe schreef op donderdag 28 april 2022 @ 20:23:
[...]

Dat is niet zo netjes van die camping. Lekke banden repareer of vervang je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phony
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
MichielK71 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 15:51:
[...]

Dan snel een lot kopen in de EuroJackpot, want de kans dat je getroffen wordt door bliksem is groter dan het winnen van de jackpot :+
Is er ook een causaal verband tussen bliksem ontvangen en de jackpot winnen? Of is dit "knikkers pakken met terugleggen"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phony
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Androo schreef op donderdag 28 april 2022 @ 15:49:
[...]

Ik hanteer dezelfde regel. Gelukkig nog nooit de vouwwagen uit gehoeven, maar ik houd het zeker in de gaten. Dan wil je niet lekker onder zo'n metalen buizenframe liggen lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:30

-tom-562

Oliesjeik

streamnl schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 09:35:
[...]

Ik heb vorige maand ook 2, 10 LXWgekocht. Wij gaan ze pas in de zomervakantie uitproberen.
Maar wat ik zie, denk ik niet dat dit een miskoop is. Integendeel, ik denk dat wij er heel goed op gaan slapen.

Alvast enkele tips (misschien overbodig, dan lees er maar overheen :+ ):
Laat hem thuis (??) al enkele keren zichzelf opblazen.
Er zit zo'n plastic dingetje bij de opening, die gebruik ik om het rubbertje opzij te houden bij het opblazen.

Als je dit 3X (??) gedaan hebt, dan blaast hij zichzelf sneller op en hij wordt uit zichzelf veel voller dan bij de eerste keer. Scheelt je veel pompen.
Nu ben ik binnen 15 min klaar.

O, en ik zag gisteren bij het opbergen dat er in de tas al een kleine reparatiesetje zat. Zit in het zijvakje.
Dat staat niet echt duidelijk in de handleiding beschreven. Toen ik 'm uitrolde wilde de mat helemaal niet opblazen. Uiteindelijk dat dingetje er maar tussen gestoken en inmiddels al 3x vol laten lopen. Morgenavond ga ik er op slapen, ben benieuwd :P
Ik sta echt te kijken hoe compact de mat op te rollen is BTW!

Vaak bu'j te bang!

Pagina: 1 ... 119 ... 277 Laatste