[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 118 ... 277 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:11

nwagenaar

God, root. What's the differen

Afgelopen weekend hebben ik en een paar vrienden een tour naar Camping Holländischer Hof (Senheim, leuk plaatsje met een zeer mooie ligging aan de Mosel) gemaakt om daar van vrijdag t/m maandag te genieten van hiken rond Senheim, gezelligheid en wellicht een paar biertjes of wijntjes :+

Wat betreft de locatie daar heb ik niets dan lof! Bij de reservering vriendelijk verzocht om een plaats bij het water, onze standplaats was niet alleen bij het water, maar stond op een locatie waar wij vanaf half 9 het zonnetje op de tent kregen - en wakker konden worden met het zonnetje op onze bol - waarna deze rond half 9 's avonds weer onderging. Aangezien het in de avond flink afkoelde was dat erg lekker; zo hebben wij van zaterdag op zondag hebben wij zelfs nog te maken gehad met -2.

De medewerkers op de camping waren zeer vriendelijk (hebben zelfs nog een paar potjes Uno meegedaan en enkele wijntjes/biertjes genuttigd), ook de Paashaas kwam ons zondagochtend vrolijk bezoeken. Het winkeltje had meer dan genoeg keuze voor de gangbare zaken en de prijzen waren niet zodanig hoger dan de supermarkt. De facilitaire voorzieningen waren uitstekend en werd goed schoongehouden; enig puntje zou zijn het gebruik van muntjes (a 1 euro) voor 5 minuten douchen.

Wat wel frapant is dat het camping restaurant (eten is redelijk, niet te veel verwachten) alleen cash geld kon betalen, terwijl dit verder op de camping ook met pin betaald kon worden.

Kamperen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9wGAgoUv1y7xoZCPfmHlvks0F3o=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m1lr07Zg62juHNhwBEqq8gCH.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u9LnICzRuVdfI1dFIcUzlSXCslQ=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kW5R7tv9orWox5LCY8ydtFpP.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ODTcjdfMj88Yg7b68p0Bf5-Y92w=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rYKlzM6pbmjdatCr5xMtjEzw.jpg?f=fotoalbum_small

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:05

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Luuk84 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 09:53:
@Gonadan Zo heel veel werk is dat niet toch? Je hebt waarschijnlijk toch al het dekzeil los om je spullen erin te doen, even uittrekken is dan ook zo gedaan, de 3 buizen naar de eerste palletjes en je kan je bed opmaken. Inklappen en klaar :)
Alles is relatief, maar je wint er niets mee. Normaal klap je alleen de boel omhoog om spullen in de bak te leggen, als je de tent open vouwt moet je ook alles weer dicht vouwen. Dus opnieuw de tent netjes in de laden/lossen stand opvouwen en je deuren en grondzeil er weer knap op. De hoeveelheid werk is te overzien maar het voegt niets toe, het beddengoed uit de auto trekken en even op het bed gooien is een stuk minder werk dus waarom zou ik vooraf de moeite doen?

Overigens heb ik een XL bed dus de molton moet je sowieso na opbouwen nog even goed doen. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:33
Laat ik ook maar een fotootje plaatsen van het uitzicht van ons bed afgelopen zondagochtend

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ym-fGiF8liIE6W74ReXl1mOBZR4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/osWrLhNGx3K52mvEXDNdFdZB.jpg?f=fotoalbum_large

Het water zit alleen achter een dijk :)

[ Voor 4% gewijzigd door pirke op 19-04-2022 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17:31
Gonadan schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 14:23:
[...]

Alles is relatief, maar je wint er niets mee. Normaal klap je alleen de boel omhoog om spullen in de bak te leggen, als je de tent open vouwt moet je ook alles weer dicht vouwen. Dus opnieuw de tent netjes in de laden/lossen stand opvouwen en je deuren en grondzeil er weer knap op. De hoeveelheid werk is te overzien maar het voegt niets toe, het beddengoed uit de auto trekken en even op het bed gooien is een stuk minder werk dus waarom zou ik vooraf de moeite doen?

Overigens heb ik een XL bed dus de molton moet je sowieso na opbouwen nog even goed doen. :P
Ah met XL bed, is het alweer anders dan heb je sowieso wat werk aan het bed te doen. Wat je wint is een weer een ding minder te doen op plaats van bestemming, maar dat is niet voor iedereen een ding natuurlijk :)
In jouw geval zou ik ook geen moeite doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:36

Bommes

Capo del formaggio

knutsel smurf schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:34:
[...]

Wij doen bijna hetzelfde, alleen op de laatste dag doen we gelijk schoon beddengoed op de bedden en dan brengen we de caravan terug naar de stalling. Zodat we bij aankomst op de nieuwe camping niet hoeven te beginnen met het bed op te maken.

Enige is dat bij een langere terugreis je dit op de laatste dag/ochtend niet moet vergeten.
Hier ook, dekbed blijft in de caravan inclusief kussens en schoon beddengoed.
Na 1 of 2 weekendjes ga ik het trouwens niet verschonen.
Ik probeer er zo veel mogelijk in te houden.
In mijn camper(s) had ik dat ook, handdoeken, toiletartikelen, langer houdbare etenswaren (hagelslag, olijfolie, kruiden, enz) wat warme vesten, paar slippers enz.

Bij weekendje weg: krat eten en krat/tas kleding er in, water in de tank en gaan.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:13
Zal volgende week fotoos plaatsen met uitzicht vanuit mijn tentje. Niet spectaculair, weet wel zeker dat het mooi zal zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phony
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ryan_ schreef op maandag 18 april 2022 @ 10:09:
Zo, hier ook 14 dagen geboekt voor het hoogseizoen op de camping de Rammelbeek (Lattrop). Voor ons als gezin met 3 kinderen de eerste keer kamperen. Weliswaar met de caravan van mijn schoonouders maar mocht dit goed bevallen toch eens kijken voor een mooie vouwwagen. Vier jaar terug wel al gekampeerd op Camping Darna (Porlezza, Italië) _/-\o_ met schoonouders. Dit beviel erg goed maar je mist dan toch een stukje vrijheid. De eigenaren zijn ook half Nederlands.

Op de Rammelbeek hebben we gekozen voor een plek met privé sanitair. Dit leek ons wel handig met de kinderen. Wij hebben er in ieder geval zin in :D

Hebben andere Tweakers ervaring met camping de Rammelbeek?
Na een tip in dit topic zijn wij een paar jaar geleden in de meivakantie naar de Rammelbeek geweest. Leuke camping, wel wat animatie, maar niet teveel en te grootschalig. Bij slecht weer is de overdekte speeltuin een mooie uitkomst. En anders zijn er wel wat leuke musea in de buurt waar je een dagje droog en warm kunt doorbrengen.

Het overdekte zwembad viel een beetje tegen omdat het in die periode nogal fris was, maar in de zomer zal dat waarschijnlijk een stuk beter te doen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 22:38
knutsel smurf schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:34:
[...]

Wij doen bijna hetzelfde, alleen op de laatste dag doen we gelijk schoon beddengoed op de bedden en dan brengen we de caravan terug naar de stalling. Zodat we bij aankomst op de nieuwe camping niet hoeven te beginnen met het bed op te maken.

Enige is dat bij een langere terugreis je dit op de laatste dag/ochtend niet moet vergeten.
Wij trekken er niet elke keer al het beddengoed af, het is al een kriem om het fatsoenlijk erop te krijgen haha. weekend na Koningsdag staan we ook nog 2 dagen ergens. Dan gaat het er wel weer af, laatste (geplande) reis die nu in de boeken staat is 2 weken Noorwegen in Juni. vrees dat we tussen begin mei en midden juni niet meer weg gaan :(. In mei is alles duur en veel campings van die rare verplichte weken met mei vakantie / hemelvaart / Pinksteren etc. dus mei kamperen we eigenlijk nooit.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ryan_ schreef op maandag 18 april 2022 @ 10:09:
Op de Rammelbeek hebben we gekozen voor een plek met privé sanitair. Dit leek ons wel handig met de kinderen. Wij hebben er in ieder geval zin in :D

Hebben andere Tweakers ervaring met camping de Rammelbeek?
Prettige no nonsense camping met vriendelijke eigenaren. Wij komen er nu een aantal jaar (buiten de zomer) en ze zijn de afgelopen jaren flink aan het investeren. Ik zou wel aanraden om met kinderen ook in het “jonge gezinnen” deel te zitten met animatie dichtbij en ruime keus in speeltuinen. Enkel het meer is aan de andere kant maar denk ik meer voor de oudere jeugd.

Verder zijn de dierentuin in Nordhorn (klein, halve dag zoet), het kasteel in Bad Bentheim en IJskuip/Erve Kuiper aanraders in de omgeving.

Verwacht verder overigens niet teveel van het zwembad en de glijbaan was begin vorig jaar ook niet fijn, maar schijnt verbeterd te zijn. In Enschede zit wel een mooi zwembad (Aquadrome).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 21:36
Gonadan schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 09:10:
Voor mij is het bed thuis opmaken wat lastiger, dan moet ik echt de tent uitklappen van mijn wagen, dus het beddengoed dan maar achterin de auto. Voor het tussendoor verkassen verwacht ik wel dat het kan blijven liggen en dat zou al een voordeel zijn ten opzichte van alle matjes en slaapzakken weer in hun verpakking zien te krijgen. :P
ik heb wel pack and go maar hij gaat altijd als hij uit de stalling komt even open.
Heb geen zin in verrassingen als ik de eerste keer wegga.
Denk aan ongewenst bezoek in de winter

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Harribo
  • Laatst online: 13:59
Gisteren voor het eerst eindelijk eens mijn opblaasbare Kampeertent 4 personen Air Seconds 4.1 F&B opblaasbaar van de decathlon kunnen opzetten.

Ik deed het in mijn eentje. Pakket van 15 kg.

De eerste keer deed ik iets niet goed. Bleek dat de (enige) stok aan de bovenkant niet lang genoeg was. Ik in paniek en bellen en balen.
Kwam er pas later achter dat hij nog verder uitschuifbaar was |:( _O-

Daarna ronde 2 opzetten:
Opgezet in 15 minuten. Niet heel strak.
Ingepakt in 12 minuten (eerste keer).
Het zal na een paar keer wrs nog wel sneller gaan.

Meeste werk zijn de in totaal 23 haringen.
Fijne tent trouwens. Overal haakjes, openingen met dubbele ritsen en horgaas met ritsen . Verder veel vakjes en het grondzeil en de slaapcabine zijn ook allemaal afritsbaar. Zeer blij met deze tent. Ook fijn dat ik nu kan staan (190 hoog) en zitten met meerdere personen in de tent.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ACdClHpEIijy4jg-AxSAZixhx_Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vmISMYU0n5p2rgYvSzlTHHEl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YxsBpKMwKjQd6DjLrhMZxjI4btc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LpUv9mFGye8UAzuAEezXRNY4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KK8lkbtHsI0jrcKncFV7tJOgWB0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5AXaZ18BcI1DzL1J0sies7gf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sOvjxIVtzhJloTVotgw495Aa0tM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hh7L96rnxreFv7lkLof5LhDM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
tafmaf schreef op woensdag 20 april 2022 @ 05:56:
[...]

ik heb wel pack and go maar hij gaat altijd als hij uit de stalling komt even open.
Heb geen zin in verrassingen als ik de eerste keer wegga.
Denk aan ongewenst bezoek in de winter
Wat voor ongewenst bezoek doel je dan op? Ongedierte?

Wij gaan komende week op een kwartier van huis kamperen, zie het maar als een soort proefkamperen voordat het seizoen echt begint. Dat is voor ons eigenlijk de 'check' of alles in orde is en bevalt.
Nu weet ik niet of we dat elk seizoen zo gaan doen, ik heb de kar nog geen jaar, maar het voelt wel zeker genoeg om hem thuis niet ook nog eens op te gaan zetten. Daarnaast zou ik het wel door hebben als knaagdieren zich toegang tot de kar verschaft zouden hebben, dan moet er namelijk een gat in het dekzeil zitten ergens en dat valt op bij het losmaken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:12:
[...]

Over ongedierte gesproken. Wij hadden op Texel (Camping Kogerstrand) muizen in de tent. Deze bleven helaas rondjes rennen om de slaapcabine, omdat ze de uitgang niet konden (of wilden) vinden. Echt ranzig. Dat was ook direct de reden om een campingkast met rits te kopen. We hadden daarvoor etenswaar in kratten en dan vinden ze allicht een opening in de plastic zak, of ze knabbelen iets open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:37
Tegen muizen helpt iets van zacht materiaal niet. Je moet daar een stevige plastic/metalen/houten kist voor hebben. Anders knagen ze er gewoon doorheen.

Overal in Nederland heb je meer last van muizen tegenwoordig.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Heb echt nog nooit last gehad van muizen en mijn boodschappen over het algemeen gewoon in kratten gehad. Wel zorgen dat je geen rommel maakt qua kruimels of open verpakkingen, en een kuipzeil hebben wat rondom je hele tent afsluit.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:27
TgR_KILLER schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 22:10:
[...]

Wij trekken er niet elke keer al het beddengoed af, het is al een kriem om het fatsoenlijk erop te krijgen haha. weekend na Koningsdag staan we ook nog 2 dagen ergens. Dan gaat het er wel weer af, laatste (geplande) reis die nu in de boeken staat is 2 weken Noorwegen in Juni. vrees dat we tussen begin mei en midden juni niet meer weg gaan :(. In mei is alles duur en veel campings van die rare verplichte weken met mei vakantie / hemelvaart / Pinksteren etc. dus mei kamperen we eigenlijk nooit.
Los van hemelvaart en pinksteren kan je in de mei vakantie gewoon prima een paar daagjes kamperen zonder rare fratsen op zogenaamde natuurkampeerterreinen. Dat soort terreinen hebben zelden verplichte arrangementen. Voor hemelvaart en pinksteren is het het wel vaak verplicht om van te voren reserveren vanwege de drukte en om zo aanwaaiers niet teleur te hoeven stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Cheesy schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:33:
[...]

Over ongedierte gesproken. Wij hadden op Texel (Camping Kogerstrand) muizen in de tent. Deze bleven helaas rondjes rennen om de slaapcabine, omdat ze de uitgang niet konden (of wilden) vinden. Echt ranzig. Dat was ook direct de reden om een campingkast met rits te kopen. We hadden daarvoor etenswaar in kratten en dan vinden ze allicht een opening in de plastic zak, of ze knabbelen iets open.
Daarom heb ik altijd een aantal klemmen bij en natuurlijke muizenverdelger. Zeker als ik langer moet staan verdelg ik ze liever dan dat ik ga verplaatsen :F 2 nachtjes met af een toe een dichtslaande val en daarna rust.

Eten zit in de oude bekende AH paarse klapkratten waarin ik losse triplex wanden heb gezet en een deksel (als ze leeg zijn kan ik ze namelijk eruit halen en het krat dan weer inklappen). Daar komt geen muis doorheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronk1961
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-09 12:23
Het gaat juist slecht met de muizen.
Er zijn er steeds minder.
Wij hebben in de stalling nog nooit last van muizen gehad.
Zorg ervoor dat de ontluchtings gaten in de banken goed afgedicht zijn met gaas.
Hoe dan ook geen eten achterlaten.

Op de camping wel eens muizen in de voortent gehad.
Maar wij hebben 2 rattenvangers bij ons (cairn terriers).
Die weten het gelijk als er wat zit, de muis weet ook dat er op hem gejagd gaat worden .
Dus die is zo weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
Gonadan schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:12:
[...]

Wij gaan komende week op een kwartier van huis kamperen, zie het maar als een soort proefkamperen voordat het seizoen echt begint. Dat is voor ons eigenlijk de 'check' of alles in orde is en bevalt.
Nu weet ik niet of we dat elk seizoen zo gaan doen, ik heb de kar nog geen jaar, maar het voelt wel zeker genoeg om hem thuis niet ook nog eens op te gaan zetten. Daarnaast zou ik het wel door hebben als knaagdieren zich toegang tot de kar verschaft zouden hebben, dan moet er namelijk een gat in het dekzeil zitten ergens en dat valt op bij het losmaken.
Knaagdieren.

Heb al meerderen meegemaakt die hun karretje open doen en er achter komen dat de tent helemaal is aangevreten.
En wie zegt dat kan mij niet overkomen moet ik teleurstellen want bij de beste stalling kan er een verloren muisje/rat/ ander knaagdier voorbij komen.
En dan heb ik hem liever een keertje op gezet laten luchten en kampeer klaar gemaakt dan dat ik er in zuid Frankrijk achter moet komen dat we bezoek hebben gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronk1961
In de schoonste stalling / huis/ schuur /garage.
Kunnen muizen voor komen.
Ze hebben aan een gaatje van 10 mm genoeg om binnen te komen.

En op zich is een controle voor je vertrekt zeker geen verkeerd idee.
Want er kan ook schimmel ontstaan zijn.
Dat wil je ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Gewoon elke maand een weekendje gaan kamperen, dan krijgt die schimmel ook geen kans :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
pirke schreef op woensdag 20 april 2022 @ 17:41:
Gewoon elke maand een weekendje gaan kamperen, dan krijgt die schimmel ook geen kans :)
En voor tentkampeerders: Bij thuiskomst altijd alles uithangen en naar binnenklimaat brengen. Dan pas weer opslaan. Zo krijgt schimmel door vocht nooit een kans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronk1961
Met een vouwwagen in de winter ?
Het kan wel, dan ben je een echte diehard.
Ik krijg mijn vrouw echt niet in de winter in de caravan.
Ondanks kachel , vloerverwarming en warm water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
tafmaf schreef op woensdag 20 april 2022 @ 17:14:
[...]

Knaagdieren.

Heb al meerderen meegemaakt die hun karretje open doen en er achter komen dat de tent helemaal is aangevreten.
En wie zegt dat kan mij niet overkomen moet ik teleurstellen want bij de beste stalling kan er een verloren muisje/rat/ ander knaagdier voorbij komen.
En dan heb ik hem liever een keertje op gezet laten luchten en kampeer klaar gemaakt dan dat ik er in zuid Frankrijk achter moet komen dat we bezoek hebben gehad.
Inmiddels vaak genoeg meegemaakt bij medekampeerders dat een muis zich door de binnentent heen heeft gevreten tijdens het kamperen. Want er lag iets wat voor de muis lekker rook. Dat hoeft niet persé etenswaar te zijn. Het kan tandpasta, lippenstift of whatever zijn. Het advies is dan ook leg nooit iets anders dan slaapspullen en/of kleding in je binnentent. Alles wat consumeerbaar is buiten de binnentent houden. Dan hoeft de muis ook niet door een barriere heen te knagen.

Ik heb ze zelfs door fietstassen heen zien knagen. Dus hang dat soort spul dan ook altijd op of haal ze leeg van consumeerbaar spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
ronk1961 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 17:49:
Met een vouwwagen in de winter ?
Het kan wel, dan ben je een echte diehard.
Ik krijg mijn vrouw echt niet in de winter in de caravan.
Ondanks kachel , vloerverwarming en warm water.
Ach wat jammer voor je, het is zo fijn in de winter kamperen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronk1961
zuma schreef op woensdag 20 april 2022 @ 17:54:
[...]

Ach wat jammer voor je, het is zo fijn in de winter kamperen!
Ik zit er niet mee.
Tot nu toe nog niet echt de behoefte om in de winter te kamperen
Trouwens onze stalling is dicht vanaf eind oktober tot 1 april .
Tenzij je echt een datum afspreekt waneer je de caravan komt halen.
Dat maakt de keuze al wat makkelijker.

Mar we halen het in het voorjaar wel in.
Tot de vakantie in Juni gaan we al 3 keer op stap met de hut.
En de zomer vakantie duurt ook bijna 4 weken.
Daarna zien we nog wel wat we doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Vroeger veel gekampeerd, in een effort om nu het drukke leven een beetje te ontsnappen wil ik dit weer eens gaan doen. Lekker simpel. Wandelschoenen mee, een paar boeken en gaan :-)

Alvast maar een tent, slaapzak, kookgerei etc geregeld. Binnenkort nog een rustige camping uitzoeken (zag via Staatsbosbeheer al het eea wat potentieel interessant is)

Zin in!

Heeft ook een computer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
Bertus schreef op woensdag 20 april 2022 @ 18:12:
Vroeger veel gekampeerd, in een effort om nu het drukke leven een beetje te ontsnappen wil ik dit weer eens gaan doen. Lekker simpel. Wandelschoenen mee, een paar boeken en gaan :-)

Alvast maar een tent, slaapzak, kookgerei etc geregeld. Binnenkort nog een rustige camping uitzoeken (zag via Staatsbosbeheer al het eea wat potentieel interessant is)

Zin in!
SBB is al vrij doorsnee en overgekampeerd. Kan je beter uit andere natuurkampeerterreinen kiezen daar zitten veel pareltjes tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
zuma schreef op woensdag 20 april 2022 @ 18:22:
[...]

SBB is al vrij doorsnee en overgekampeerd. Kan je beter uit andere natuurkampeerterreinen kiezen daar zitten veel pareltjes tussen.
Ik zag juist dat daar wel enige overlap in zat. Heb je andere tips?

Heeft ook een computer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
Bertus schreef op woensdag 20 april 2022 @ 18:30:
[...]

Hangt er van af wat je zoekt. Maak je graag een kampvuurtje bij je tent of juist niet is bijvoorbeeld al een belangrijk criterium in de keuze. Wil je een slecht weer voorziening als het regent? etc.

Zo was ik laatst op de Distelheide, een erg fijn terrein, ook voor de vuurliefhebbers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fx500
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:52
[...]

Mocht je wat meer rust zoeken. Er is een soort zelfde constructie in Denemarken. Je moet alleen de plek reserveren. Je kunt dan gratis ergens in de natuur verblijven.
https://www.booking.naturstyrelsen.dk/Home/Kort

Of een boottochtje verder ben je in Noorwegen waar het Allemannsretten geld. https://miljostatus.miljo...luftsliv/allemannsretten/
(geld trouwens ook in Zweden en Finland ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Ik heb nog geen idee. Kampvuurtjes klinken leuk maar is niet perce nodig wmb. Het doel is vooral om te kijken of ik er uit haal wat ik verwacht er uit te halen. Voor een volgende trip kun je altijd aanpassen.

Die plekken in Denemarken had ik gevonden inderdaad. Eerst Nederland eens verkennen. Mijn plan is voornamelijk korte (1-2nachten) tijd ergens te gaan staan. Dat past met enkele vrije dagen mooi tussen de drukkere dagen door.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
tafmaf schreef op woensdag 20 april 2022 @ 17:14:
Oh ik maak me niet de illusie dat er geen knaagdieren in mijn stalling zouden kunnen zijn, ik heb alleen ernstige twijfels of ze in m'n kar zouden kunnen zitten zonder dat ik het zou zien.
De wagenbak is van metaal en het dekzeil zit rondom aan de wagenbak geritst. En bij het los maken loop ik dus alle randen langs. Als dan ergens een gat geknaagd is dan moet ik die wel tegen komen zou je zeggen.

De opmerking over schimmel vind ik dan meer hout snijden. Als ik het gevoel heb dat het wat muf is zou ik hem zeker even open vouwen om te kijken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
zuma schreef op woensdag 20 april 2022 @ 18:22:
[...]

Is dat niet nogal relatief? Vergelijken met de gemiddelde camping is SBB juist wel weer erg natuurlijk lijkt mij.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
zuma schreef op woensdag 20 april 2022 @ 17:53:
[...]

Inmiddels vaak genoeg meegemaakt bij medekampeerders dat een muis zich door de binnentent heen heeft gevreten tijdens het kamperen. Want er lag iets wat voor de muis lekker rook. Dat hoeft niet persé etenswaar te zijn. Het kan tandpasta, lippenstift of whatever zijn. Het advies is dan ook leg nooit iets anders dan slaapspullen en/of kleding in je binnentent. Alles wat consumeerbaar is buiten de binnentent houden. Dan hoeft de muis ook niet door een barriere heen te knagen.
Ook prima advies tegen beren in VS/Canada (y)

Een interessante geur is genoeg om even binnen te komen kijken. Een dichte deur van een camper/caravan/tent houdt ze niet tegen, die maken ze erg makkelijk open, of hij nu wel of niet op slot zat :) Is wel schrikken als er een beer aan je oor snuffelt weet ik uit ervaring. Dan toch liever een muis 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:17

Wailing_Banshee

You're Next

pirke schreef op donderdag 21 april 2022 @ 00:36:
[...]
Een interessante geur is genoeg om even binnen te komen kijken. Een dichte deur van een camper/caravan/tent houdt ze niet tegen, die maken ze erg makkelijk open, of hij nu wel of niet op slot zat :) Is wel schrikken als er een beer aan je oor snuffelt weet ik uit ervaring. Dan toch liever een muis 8)
Nog geen beren in de tent gehad, wel egels... Heb ik ook liever dan beren, moet ik eerlijk toegeven :p

Maar daar heb ik eigenlijk nooit aan gedacht. We leggen eten altijd al in de buitentent of in de kofferbak van de auto. Heeft ook te maken dat ik altijd zo weinig mogelijk troep in de binnentent wil hebben :p

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk84
Gonadan schreef op woensdag 20 april 2022 @ 19:24:
[...]

Oh ik maak me niet de illusie dat er geen knaagdieren in mijn stalling zouden kunnen zijn, ik heb alleen ernstige twijfels of ze in m'n kar zouden kunnen zitten zonder dat ik het zou zien.
De wagenbak is van metaal en het dekzeil zit rondom aan de wagenbak geritst. En bij het los maken loop ik dus alle randen langs. Als dan ergens een gat geknaagd is dan moet ik die wel tegen komen zou je zeggen.

De opmerking over schimmel vind ik dan meer hout snijden. Als ik het gevoel heb dat het wat muf is zou ik hem zeker even open vouwen om te kijken.
Ik weet, omdat we dezelfde wagen hebben, dat er op de hoeken van de wagenbak, zat ruimte is tussen de bak en de pees waar de rits aan vast zit voor een muis om even er tussendoor te glippen. Daarnaast komen de ritsen in het midden van de bak ook samen, als deze net netjes aangeschoven zitten, heb je daar ook een een gat. Ik denk denk dus dat ze niet eens hoeven knagen om binnen te komen. Een muis heeft maar een heel klein gaatje nodig (als hij hem vind natuurlijk). Het is een wat lastig te bereiken hoekje misschien, maar voor een muis valt dat misschien ook wel mee. Gewoon hopen dat het je niet overkomt, en vooral geen etenswaren in de vouwwagen bewaren :) De meeste stallingen zullen wel wat ongedierte preventie hebben. Katten, vallen o.i.d.

[ Voor 3% gewijzigd door Luuk84 op 21-04-2022 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

pirke schreef op donderdag 21 april 2022 @ 00:36:
[...]
Is wel schrikken als er een beer aan je oor snuffelt weet ik uit ervaring. Dan toch liever een muis 8)
Zo'n lieve Grizley beer :P

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Luuk84 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:12:
Ik weet, omdat we dezelfde wagen hebben, dat er op de hoeken van de wagenbak, zat ruimte is tussen de bak en de pees waar de rits aan vast zit voor een muis om even er tussendoor te glippen. Daarnaast komen de ritsen in het midden van de bak ook samen, als deze net netjes aangeschoven zitten, heb je daar ook een een gat. Ik denk denk dus dat ze niet eens hoeven knagen om binnen te komen. Een muis heeft maar een heel klein gaatje nodig (als hij hem vind natuurlijk). Het is een wat lastig te bereiken hoekje misschien, maar voor een muis valt dat misschien ook wel mee. Gewoon hopen dat het je niet overkomt, en vooral geen etenswaren in de vouwwagen bewaren :) De meeste stallingen zullen wel wat ongedierte preventie hebben. Katten, vallen o.i.d.
Ik moet moeite doen om er een vinger tussen te krijgen, dan moet ik de boel al naar één kant trekken. Daarnaast heb je hem ook rondom strak afgespannen en kan je überhaupt niet bij die hoek komen. Nee, echt niemand gaat mij overtuigen dat het zonder knagen gaat lukken tot het mij in de praktijk overkomt. En dan nog zal ik eerder de beheerder verdenken dat hij er aan gezeten heeft. :+

Onderhand begin ik toch het weerbericht voor komende week een beetje in de gaten te houden, hoe dichterbij het komt des te meer kan je het vertrouwen. Vooralsnog lijkt het niet echt lekker warm te worden en wat meer te gaan waaien, maar hopelijk houden we het tenminste droog. Dat zou al heel fijn zijn, heb echt zin om te gaan kamperen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 10:11

Tusk

Sticky Bomb likes you!

zuma schreef op woensdag 20 april 2022 @ 18:54:
[...]

Hangt er van af wat je zoekt. Maak je graag een kampvuurtje bij je tent of juist niet is bijvoorbeeld al een belangrijk criterium in de keuze. Wil je een slecht weer voorziening als het regent? etc.

Zo was ik laatst op de Distelheide, een erg fijn terrein, ook voor de vuurliefhebbers.
Toevallig ook het groene boekje aangeschaft, nog niets geprobeerd. Nog meer tips voor vuurliefhebbers?
Ik zag dat je op de Distelheide geen hout meer mag sprokkelen..

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:31

dragonhaertt

@_'.'

Tusk schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:50:
[...]

Toevallig ook het groene boekje aangeschaft, nog niets geprobeerd. Nog meer tips voor vuurliefhebbers?
Op de Dennen mag je vuurtjes maken, én is er een overdekte centrale vuurplaats.
Toevallig ben ik daar afgelopen weekend nog geweest.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

The Legend

*Plop*

Gonadan schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:22:
[...]

Onderhand begin ik toch het weerbericht voor komende week een beetje in de gaten te houden, hoe dichterbij het komt des te meer kan je het vertrouwen. Vooralsnog lijkt het niet echt lekker warm te worden en wat meer te gaan waaien, maar hopelijk houden we het tenminste droog. Dat zou al heel fijn zijn, heb echt zin om te gaan kamperen.
Hier geboekt toen de voorspelling nog op 19-20 graden stond :'( :+ Nu is 15 graden en droog geen slecht weer, maar met drie kleine kinderen is het leven met iets hogere temperaturen wel net wat makkelijker.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
The Legend schreef op donderdag 21 april 2022 @ 16:38:
Hier geboekt toen de voorspelling nog op 19-20 graden stond :'( :+ Nu is 15 graden en droog geen slecht weer, maar met drie kleine kinderen is het leven met iets hogere temperaturen wel net wat makkelijker.
Nu weet ik niet of het aantal kinderen een factor is, maar ik heb er één van zes en die interesseert dat echt helemaal niets. Ik maak mij meer zorgen om de continue klaagzang van mijn wederhelft als het wat te fris is. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

The Legend

*Plop*

Nee, die van 6 en bijna 5 maak ik me ook niet druk over, maar we hebben er ook nog 1 van 1,5 en dat is wat irritanter sochtends vroeg als het eigenlijk nog te koud en nat is om buiten in het gras te spelen :p

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pirke
Slecht weer bestaat niet, slechte kledingkeuze wel ;)

Al is 20 graden met een strakke blauwe hemel wel lekkerder dan de hele dag grijs met druppels...

We kijken zaterdag wel waar we naar toe gaan *O*

[ Voor 14% gewijzigd door pirke op 21-04-2022 18:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:59
pirke schreef op donderdag 21 april 2022 @ 18:47:
Slecht weer bestaat niet, slechte kledingkeuze wel ;)

Al is 20 graden met een strakke blauwe hemel wel lekkerder dan de hele dag grijs met druppels...

We kijken zaterdag wel waar we naar toe gaan *O*
en anders naar het mooie weer achterna :)

Met Pasen begonnen in Italië aan de Bloemenriviera (Finale Ligure) en halverwege de week verkast naar de Vogezen vanwege slecht weer. We zijn klimmers dus met nat weer valt er niets te klimmen. Maar nu wel van 25 graden overdag naar bijna vriespunt 's nachts... er ligt hier nog op sommige plekken sneeuw.. Blij dat ik zowel de korte broek alsook de dikke donsjas/donsslaapzak mee heb ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Hopjesvla79 op 22-04-2022 09:45 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Onze bestemming voor volgende week staat al vast, een paar kilometer van huis. Weer of geen weer, deze gaat er staan :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 09:13
Veluwepad. Tent en rugzak. Zin in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:38

Flipmo

OMG !!

Gonadan schreef op donderdag 21 april 2022 @ 22:25:
Onze bestemming voor volgende week staat al vast, een paar kilometer van huis. Weer of geen weer, deze gaat er staan :P
same here, 20km van huis gaan we camperen :)
vanavond de caravan ophalen en weer klaar maken voor het seizoen.
Volgende week vrijdagochtend gaan we weg, maandags ook nog vrij genomen. Rest van de week vanaf de camping met de fiets naar het werk (11km fietsen). Vrouw en dochter blijven mooi op de camping chillen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Ik reed gisteren langs een lokale kleine campingstalling (misschien 15 in opslag ofzo) stonden maar liefst 6 stuks buiten klaar om opgehaald te worden. Seizoen is echt weer begonnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Laatst online: 15:17

Smurf

Detri

Wij hebben de eerste trip er ook alweer op zitten. Lang weekend met Pasen. En eind volgende week gaan we weer dus de caravan staat nu op de oprit.

Kan ook mooi verder met project "maak het bed opklabpaar". De dagen voor pasen had ik de bedbodems erin gebouwd, maar de gasveren die met de scharnieren mee kwamen waren veel te zwaar voor mijn constructie.
(2x 1200N was hun advies voor een 130-160 breed bed) Nu maar de lichtste set besteld die ze daar hadden. Als die nog te zwaar blijken te zijn gaat dat weer retour en zoek ik wel een paar losse veren ergens. Ze lijken bij elke set wel hetzelfde scharnier toe te voegen, dus als de nieuwe veren wel goed zijn kan kan ik de andere set iig ook nog compleet terugsturen zonder de nu gebruikte scharnieren weer uit te moeten bouwen.

)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pirke
Zojuist toch maar even een enkeltje Kristiansand - Eemshaven geboekt voor begin september. Hebben we 6 weken om daar met de camper te komen :) Weekje Denemarken, weekje Zweden, vier weken Noorwegen ofzo.

En dan komende twee weken iets in het zuiden als het daar weer wat opgeklaard is.

Heeft iemand nog tips voor Denemarken en Zweden met jonge kinderen? Legoland staat als op de lijst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Flipmo schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 08:17:
[...]

same here, 20km van huis gaan we camperen :)
vanavond de caravan ophalen en weer klaar maken voor het seizoen.
Volgende week vrijdagochtend gaan we weg, maandags ook nog vrij genomen. Rest van de week vanaf de camping met de fiets naar het werk (11km fietsen). Vrouw en dochter blijven mooi op de camping chillen :)
Wij hebben een soortgelijk idee. Heb afgelopen week extra uren moeten maken dus kan dinsdag mooi wat eerder weg en gaan we opzetten. Na Koningsdag donderdag en vrijdag vroeg naar kantoor en dus weer vroeg terug, m'n dochter kan dan gewoon lekker struinen op de camping. En dan nog en weekendje vrij, zondag zo laat mogelijk terug denk ik. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Gonadan schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 13:05:
[...]

Wij hebben een soortgelijk idee. Heb afgelopen week extra uren moeten maken dus kan dinsdag mooi wat eerder weg en gaan we opzetten. Na Koningsdag donderdag en vrijdag vroeg naar kantoor en dus weer vroeg terug, m'n dochter kan dan gewoon lekker struinen op de camping. En dan nog en weekendje vrij, zondag zo laat mogelijk terug denk ik. :P
goede vooruitzichten! lekker gepland ook zo d:)b
Viel spass vast!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:11

nwagenaar

God, root. What's the differen

[...]
Het Groene Boekje aanschaffen (https://www.natuurkampeerterreinen.nl/word-natuurkampeerder/) en/of even op de site kijken van Kampeermeneer (https://www.kampeermeneer.nl/campings/nederland/) voor inspiratie.

De Kampeermeneer heeft diverse reviews van locaties waarvoor (lidmaatschap voor) het Groene Boekje verplicht is. De kosten zijn 17 euro p/j oid, echt de moeite waard.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-09 18:10
Smurf schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 12:19:
Wij hebben de eerste trip er ook alweer op zitten. Lang weekend met Pasen. En eind volgende week gaan we weer dus de caravan staat nu op de oprit.

Kan ook mooi verder met project "maak het bed opklabpaar". De dagen voor pasen had ik de bedbodems erin gebouwd, maar de gasveren die met de scharnieren mee kwamen waren veel te zwaar voor mijn constructie.
(2x 1200N was hun advies voor een 130-160 breed bed) Nu maar de lichtste set besteld die ze daar hadden. Als die nog te zwaar blijken te zijn gaat dat weer retour en zoek ik wel een paar losse veren ergens. Ze lijken bij elke set wel hetzelfde scharnier toe te voegen, dus als de nieuwe veren wel goed zijn kan kan ik de andere set iig ook nog compleet terugsturen zonder de nu gebruikte scharnieren weer uit te moeten bouwen.
2x 1200N, gingen die er vanuit dat je het bed op wilde klappen terwijl je erin ligt?

:+

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 20:44
pirke schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 12:24:
Zojuist toch maar even een enkeltje Kristiansand - Eemshaven geboekt voor begin september. Hebben we 6 weken om daar met de camper te komen :) Weekje Denemarken, weekje Zweden, vier weken Noorwegen ofzo.

En dan komende twee weken iets in het zuiden als het daar weer wat opgeklaard is.

Heeft iemand nog tips voor Denemarken en Zweden met jonge kinderen? Legoland staat als op de lijst.
Liseberg nabij Gotenburg is een leuk pretpark, lang geleden dat ik er geweest ben, maar destijds was het zeker de moeite waard.
Vlakbij Gotenburg heb je een dorpje genaamd Hindås, daar staat ergens in de bossen een oude skischans verstopt, erg leuk om zo'n ding eens van dichtbij te zien.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• sander121
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-09 19:58
Vandaag de Lazy Jack opgehaald! Eerste keer überhaupt dat ik iets achter de auto heb dat geen fietsendrager is. Van het weekend maar even uitklappen om een froli systeem en reservewiel te bevestigen.

Ook nog maar even op zoek naar twee campings voor pinkster en Hemelvaart.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B8m35CNi1F0bkZHKZyLJ5Vx7_Oo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5tpZ9PLyKRQUdV13kSF6fyLE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
Als je met liefhebbers wilt staan en ook nog iets wilt opsteken is er een leuke hemelvaart meeting van de vouwwagenclub.
En die zijn ook nog eens liefhebbers van het medium Forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smok3yNL
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 17-09 18:25
sander121 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 00:08:
Vandaag de Lazy Jack opgehaald! Eerste keer überhaupt dat ik iets achter de auto heb dat geen fietsendrager is. Van het weekend maar even uitklappen om een froli systeem en reservewiel te bevestigen.

Ook nog maar even op zoek naar twee campings voor pinkster en Hemelvaart.
[Afbeelding]
Gefeliciteerd! Wij mogen onze LJ aanstaande vrijdag ophalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zuma
Tusk schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:50:
[...]

Voor 5 euro kan je ter plekke een goed gevuld krat hout kopen. Of je neemt je eigen hout mee. Er zijn bij mijn weten geen plekken waar je wel actief mag sprokkelen meer. De Veenkuil in Bant heeft veel gratis hout liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
dragonhaertt schreef op donderdag 21 april 2022 @ 12:02:
[...]

Op de Dennen mag je vuurtjes maken, én is er een overdekte centrale vuurplaats.
Toevallig ben ik daar afgelopen weekend nog geweest.
Leuke lokatie idd! Een van de weinige nog leuke SBB terreinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
The Legend schreef op donderdag 21 april 2022 @ 17:19:
Nee, die van 6 en bijna 5 maak ik me ook niet druk over, maar we hebben er ook nog 1 van 1,5 en dat is wat irritanter sochtends vroeg als het eigenlijk nog te koud en nat is om buiten in het gras te spelen :p
Daarom zijn we begonnen met kamperen in een tipi met houtkachel. Dan is de winter ook geen probleem meer

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zuma
Dit weekend weer even eruit naar Zegenoord (Groen boekje). Wat een heerlijke ruimte hier!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FY-uJ8kRx2gc1b2hBEGIQoFVR2Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mnaJC8qkfEX8T6mjAYctouT3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2q_MgpUyT-2j9HCL9YjZSSTNnvo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OrRmq9hbwzV9lz5mwYB2HZyz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Caravan staat op de oprit sinds zaterdag oOo
Woensdag klusdag:
• de buitenkant schoonmaken (Sahara zand :( )
• andere rookmelder ophangen, diegene die er nu hangt vreet blokbatterijen van 9v. En rookmelder beter lees rechter ophangen, OCD :+
• letten op lekstroom, zaterdag caravan gehaald en de mover had een lege accu :( |:( Leuk om bij thuiskomst in je eentje de kar op de oprit trekken, uiteindelijk schoot een buurman te hulp. Of de hoofdschakelaar vergeten om te draaien bij het wegbrengen naar de stalling paar weken terug, opletten dus :$
• diverse spullen in het bagageruim (Verona luifel, tafel en stoelen wegen).
• kijken waar ik die Thule luifelstang laat.
• paar haakjes in de keuken (Tesa) plakken voor theedoeken.
• 6kg propaan fles uit de schuur in de tuin halen en in de caravan aansluiten en schoren.

Pak plan maken waar wat moet in de caravan(grotendeels staat dit alvast) maar ik wil ook de kasten onder de banken gebruiken (wel opletten bij 1 waar de accu en de bediening van de mover staat).

Dingen waar ik door andere klusjes vandaag niet aan toe ben gekomen :N

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Ik ben blij met de dubbele bodem in onze camper. Aan de Moezel in Duitsland weer wat doosjes Riesling opgehaald bij de boer en die kunnen zonder problemen mee :) Het gewicht zit ook voornamelijk op de vooras, ideaal. Ook hebben we heerlijk tussen de wijnstokken geslapen. Nu staan we in Frankrijk ivm beter weer en een speeltuin voor de kinderen. Morgen een dagje rust hier, boekje lezen in de zon en daarna wat kastelen kijken in de Loire denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@pirke Loire is ook ons doel voor ons verlof deze zomer.
Althans mijn vrouw wil daar graag naar toe, ik twijfel nog. Of het daar een beetje lekker weer is in September of dat we daarvoor verder naar het zuiden moeten.

@aReaRe succes met je klusjes.
Accu niet te vaak vergeten, compleet leeg kunnen ze niet zo goed tegen.
Moet de caravan vooruit de oprit op bij jou?
Dissel eerst dus?
Bij ons gelukkig achteruit, dus ik parkeer hem achteruit in met de auto als aandrijving.
Wel goed opletten met een lantaarnpaal recht naast de oprit maar tot nu toe gaat het nog goed :P

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Laatst online: 13:44

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Ik ben helaas alweer terug . Ipv een weekje Sauerland, werd ik gisteren na 2 dagen ziek. Volgens de zelf test die ik toevallig mee had (vooruitziende blik?) geen corona, maar wel hoofdpijn, keelpijn, licht duizelig en zo. Aangezien ik geen zin heb om daarmee bij koud, nat en naar weer op de camping te zitten, ben ik vandaag met hulp van wat ibuprofen naar huis gereden. Gelukkig viel het weer onderweg mee en was het niet al te druk. Nu maar even uitzieken. Ergens hoop ik donderdag fit genoeg te zijn om nog een paar dagen op pad te kunnen gaan. Wel balen, ik had er heel erg naar uitgekeken om weer op pad te zijn. En de camping + locatie waar ik zat waren erg leuk! (Camping Auenland in Lahntal).

We've got that ring of confidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Bommes schreef op maandag 25 april 2022 @ 20:54:

@aReaRe succes met je klusjes.
Accu niet te vaak vergeten, compleet leeg kunnen ze niet zo goed tegen.
Ik let er even de komende dagen op, ook met multimeter meten op lekstroom.
Moet de caravan vooruit de oprit op bij jou?
Dissel eerst dus?
Dissel voorruit anders kan ik de deur van de caravan niet in. Achteruit met de dissel kan maar moet ik letten op de buren (gedeelde oprit) maar ook dat moet met de mover.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:56
Althans mijn vrouw wil daar graag naar toe, ik twijfel nog. Of het daar een beetje lekker weer is in September of dat we daarvoor verder naar het zuiden moeten.
Wij gaan al een jaar of 5 in september naar de Loire en tot nu toe eigenlijk elke keer mooi weer gehad met regelmatig zelfs nog 30+. We fietsen graag in die streek en gaan altijd net na de schoolvakanties voor de rust. Je kunt dan echt nog lekker genieten van terrasjes etc.

Maar resultaten uit het verleden…. }:| Zijn ook al een keer eerder uit het zuiden weggegaan omdat het te koud was.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Na lang twijfelen gisteravond toch maar een Exped Megamat 10 LXW besteld. Ik blijf het veel geld vinden (bijna 200 piek :P), maar ik weet zeker dat als ik een goedkopere (vergelijkbare) mat koop, ik mij kapot ga ergeren als die net niet lekker ligt of het een ramp blijkt te zijn om in te pakken (die Expeds zijn relatief compact en makkelijk op te rollen).
Aankomend weekend ga ik 2 nachtjes kamperen, dus dan kan ik 'm meteen uitproberen 8)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
-tom-562 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 08:17:
Na lang twijfelen gisteravond toch maar een Exped Megamat 10 LXW besteld. Ik blijf het veel geld vinden (bijna 200 piek :P), maar ik weet zeker dat als ik een goedkopere (vergelijkbare) mat koop, ik mij kapot ga ergeren als die net niet lekker ligt of het een ramp blijkt te zijn om in te pakken (die Expeds zijn relatief compact en makkelijk op te rollen).
Aankomend weekend ga ik 2 nachtjes kamperen, dus dan kan ik 'm meteen uitproberen 8)
Ik heb vorige maand ook 2, 10 LXWgekocht. Wij gaan ze pas in de zomervakantie uitproberen.
Maar wat ik zie, denk ik niet dat dit een miskoop is. Integendeel, ik denk dat wij er heel goed op gaan slapen.

Alvast enkele tips (misschien overbodig, dan lees er maar overheen :+ ):
Laat hem thuis (??) al enkele keren zichzelf opblazen.
Er zit zo'n plastic dingetje bij de opening, die gebruik ik om het rubbertje opzij te houden bij het opblazen.

Als je dit 3X (??) gedaan hebt, dan blaast hij zichzelf sneller op en hij wordt uit zichzelf veel voller dan bij de eerste keer. Scheelt je veel pompen.
Nu ben ik binnen 15 min klaar.

O, en ik zag gisteren bij het opbergen dat er in de tas al een kleine reparatiesetje zat. Zit in het zijvakje.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:41
Met Pasen richting achterhoek gegaan voor wat onderhoud en vochtmeting van de caravan. Vochtmeting geen probleem, een stroeve uitzetarm van een raam gefixed met wat smeerolie (soms is de oplossing eenvoudiger dan je vooraf bang voor bent). Maar, het grootste euvel kon helaas niet met een quickfix verholpen worden. De verlichting aan de linkerkant van de caravan gaat spontaan aan en uit tijdens het rijden. Daarvoor moet de kabelboom vervangen worden en die moet uit Frankrijk komen en daar is het r*tedruk in de Caravelair-fabriek. Dus....afwachten maar even.
Mar goed, we hadden een camping in de buurt van de dealer gereserveerd en hebben een paar heerlijke dagen gehad. 's nachts best koud, dus sokken aan onder het dekbed :9
Kwam wel iets tegen op de camping wat ik niet eerder had gezien:
vaatwassers!
Mijn eerste reactie was 'wat een decadente onzin' maar als je er over nadenkt.... vaat in vijf minuten klaar en met een waterbesparing in de tientallen liters.
(meer info bij easy be)

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronk1961
TheOmen schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:03:
Met Pasen richting achterhoek gegaan voor wat onderhoud en vochtmeting van de caravan. Vochtmeting geen probleem, een stroeve uitzetarm van een raam gefixed met wat smeerolie (soms is de oplossing eenvoudiger dan je vooraf bang voor bent). Maar, het grootste euvel kon helaas niet met een quickfix verholpen worden. De verlichting aan de linkerkant van de caravan gaat spontaan aan en uit tijdens het rijden. Daarvoor moet de kabelboom vervangen worden en die moet uit Frankrijk komen en daar is het r*tedruk in de Caravelair-fabriek. Dus....afwachten maar even.
Mar goed, we hadden een camping in de buurt van de dealer gereserveerd en hebben een paar heerlijke dagen gehad. 's nachts best koud, dus sokken aan onder het dekbed :9
vaatwassers!
Mijn eerste reactie was 'wat een decadente onzin' maar als je er over nadenkt.... vaat in vijf minuten klaar en met een waterbesparing in de tientallen liters.
(meer info bij easy be)
Een kabelboom vervangen omdat het achterlicht spontaan uit gaat?
Gaat alles uit ook remlicht en richting aanwijzer? of mistlamp ?
Het kan hooguit een of 2 aders zijn die wat probleempjes heeft.
Tenzij het een garantie geval is , zou ik een nieuw kabeltje leggen vanaf lasdoos waar de stekker van de auto op uitkomt.
Is een uurtje werk.
En een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
ronk1961 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:13:
[...]

Een kabelboom vervangen omdat het achterlicht spontaan uit gaat?
Gaat alles uit ook remlicht en richting aanwijzer? of mistlamp ?
Het kan hooguit een of 2 aders zijn die wat probleempjes heeft.
Tenzij het een garantie geval is , zou ik een nieuw kabeltje leggen vanaf lasdoos waar de stekker van de auto op uitkomt.
Is een uurtje werk.
En een stuk goedkoper.
Garantiegeval, dus ze mogen hun best doen. :P
Het ligt niet aan de stekker of de auto, daar hebben we ter plekke flink wat tijd in gestoken dat om uit te sluiten.
En het is niet 1 lampje dat knippert, maar alles aan de linkerkant. plus het probleem is eigenlijk alleen te zien bij beweging, wat het extra lastig maakt om te analyseren.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronk1961
TheOmen schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:17:
[...]

Garantiegeval, dus ze mogen hun best doen. :P
Het ligt niet aan de stekker of de auto, daar hebben we ter plekke flink wat tijd in gestoken dat om uit te sluiten.
En het is niet 1 lampje dat knippert, maar alles aan de linkerkant. plus het probleem is eigenlijk alleen te zien bij beweging, wat het extra lastig maakt om te analyseren.
Dat klinkt als slechte massa.
Maar garantie , dus ze doen inderdaad hun best maar.
Als je er ondertussen mee op pad wil is het een tijdelijke oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
TheOmen schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:03:

vaatwassers!
(meer info bij easy be)
Inderdaad, best een goed idee! Gaat sneller en minder waterverbruik. Deze drogen dus ook?
Staan er meerdere lades klaar zodat de volgende gast alvast kan inladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
Cheesy schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:25:
[...]

Inderdaad, best een goed idee! Gaat sneller en minder waterverbruik. Deze drogen dus ook?
Staan er meerdere lades klaar zodat de volgende gast alvast kan inladen?
Nou, volgens de blurb zou het droog zijn, maar dat is helaas niet het geval na die vijf minuten. Ach even met een doekje erover en klaar (toch nog iets gedaan om het schuldgevoel te verdringen :9 ).
Er staan geen extra lades om alvast te preloaden, het is gewoon wachten tot er een uitgeruimd is. Verwacht ook niet dat je je groepsBBQ-vaat er in een keer in krijgt. Paar borden, bekers en een verdwaalde pan is echter geen probleem.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

aReaRe schreef op maandag 25 april 2022 @ 17:11:
Caravan staat op de oprit sinds zaterdag oOo
Woensdag klusdag:
• de buitenkant schoonmaken (Sahara zand :( )
• andere rookmelder ophangen, diegene die er nu hangt vreet blokbatterijen van 9v. En rookmelder beter lees rechter ophangen, OCD :+
• letten op lekstroom, zaterdag caravan gehaald en de mover had een lege accu :( |:( Leuk om bij thuiskomst in je eentje de kar op de oprit trekken, uiteindelijk schoot een buurman te hulp. Of de hoofdschakelaar vergeten om te draaien bij het wegbrengen naar de stalling paar weken terug, opletten dus :$
• diverse spullen in het bagageruim (Verona luifel, tafel en stoelen wegen).
• kijken waar ik die Thule luifelstang laat.
• paar haakjes in de keuken (Tesa) plakken voor theedoeken.
• 6kg propaan fles uit de schuur in de tuin halen en in de caravan aansluiten en schoren.

Pak plan maken waar wat moet in de caravan(grotendeels staat dit alvast) maar ik wil ook de kasten onder de banken gebruiken (wel opletten bij 1 waar de accu en de bediening van de mover staat).

Dingen waar ik door andere klusjes vandaag niet aan toe ben gekomen :N
Hier staat de caravan vanaf vrijdag op de oprit ;)
Caravan ook weer gewassen, accu weer aangesloten voor de verlichting, pompjes etc. Leidingen weer gereinigd etc.
Zaterdag op camping "de oprit" film gekeken met mijn dochter en geslapen in de caravan :)

Kan niet wachten om vrijdag naar de camping "de twee bruggen" te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
Flipmo schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:39:
[...]
Zaterdag op camping "de oprit" film gekeken met mijn dochter en geslapen in de caravan :)
Ha, leuk idee! d:)b
Kan niet wachten om vrijdag naar de camping "de twee bruggen" te gaan
Daar zaten we dus, en daar hebben ze die vaatwassers :-)
Leuke camping verder, goede voorzieningen, veel te doen maar nog steeds rustig.
Tip: bezoek het Vragenderveen, een veenmoeras-natuurgebied op fietsafstand.

Toen wij er stonden was het 95% Duitsers wat er stond omdat die toen vakantie hadden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

TheOmen schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:49:
[...]

Ha, leuk idee! d:)b

[...]

Daar zaten we dus, en daar hebben ze die vaatwassers :-)
Leuke camping verder, goede voorzieningen, veel te doen maar nog steeds rustig.
Tip: bezoek het Vragenderveen, een veenmoeras-natuurgebied op fietsafstand.

Toen wij er stonden was het 95% Duitsers wat er stond omdat die toen vakantie hadden.
ik had het gevoel al dat je "onze' camping bedoelde. Zag het laatst op facebook voorbij komen dat ze vaatwassers hadden in de nieuwe toiletgebouwen :)
Het gebied ken ik, woon op 22km van de camping, en mijn werk zit precies in het midden op 11km ;)
Vanaf dinsdag t/m vrijdag met het fietske vanaf de camping naar het werk heen en terug.
Langs het veen moet ik dan elke dag fietsen om op het werk te komen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Flipmo op 26-04-2022 10:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phony
  • Niet online
De afwas doen is niet per se een hobby, maar vervelend is het ook weer niet. Op zich is zo'n snelle vaatwasser idd helemaal geen gek idee. Ik ben ze één keer eerder tegen gekomen op de camping en daar heb ik wel dankbaar gebruik van gemaakt. Dat was volgens mij gewoon zo'n horeca vaatwsser. Los rekje pakken en vullen en als t jouw beurt is erin schuiven. Volgens mij werd het niet gedroogd, maar t was wel retesnel schoon :)

Echter qua besparing van "tientallen liters!" valt wel wat af te dingen natuurlijk. Ik ben max 2 deels gevulde teiltjes aan water kwijt. 1 voor het voorspoelen en 1 voor het wassen. Gewoon niet onder een stromende kraan wassen zonder een teiltje of een stop erin als je iets om het milieu geeft.

Aaaaaanyway.... als ik even mag vloeken in dit topic. Wij zijn gister aangekomen in de Ardeche en staan in een.. jawel.. stacaravan. Ik had graag met de vouwwagen gegaan, maar vriendin had een leuke aanbieding gezien wat qua prijs geen verschil zou maken. Qua afwisseling ook eens leuk, en bij kans op slecht weer ook niet verkeerd.

Zaterdagochtend de auto in gestapt en rustig buiten de tolwegen gereden. Stond al lang op mijn lijstje om dat zo eens te doen en dat beviel me wel. Heerlijk rustig (op zondag natuurlijk), wat actiever rijden dan met 110-130 doorknallen en wat afwisselender uitzicht. Voor de bijrijders iets minder relaxed dan op een continue snelheid rechtdoor denk ik. Een dorpje is max 50 km/u, maar vaak zit je een ook stukje op 30 km/u met bijbehorende drempels. En daarna weer 90 na t dorp. Is wel iets dat we vaker (deels) zo kunnen doen.
We hebben in een huisje op een kleine camping overnacht om op maandag op ons gemak de rest van de rit te doen. Lange tussenstop gemaakt in Lyon om wat sightseeing te doen. De vakantie was immers al begonnen bij het wegrijden thuis.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Smurf

Smurf

Detri

Wild Chocolate schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 14:40:
[...]

2x 1200N, gingen die er vanuit dat je het bed op wilde klappen terwijl je erin ligt?

:+
Haha denk het ook ja. Al kan ik me voorstellen dat je dat bij een normaal bed best nodig kan hebben. Dan bouw/koop je gewoon een hufterproof bedbodem+frame.

Maar afgelopen week zijn de lichtere veren binnen gekomen. 2x 800N. Deze heb ik inmiddels geplaatst en dit werkt perfect voor mijn "elke kilo telt" bedframe, Ikea bedbodems en een goede 30 kilo aan matras erop.
Omhoog klappen kost bijna geen kracht, en hij is ook zonder veel moeite weer te sluiten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6MCF7znK7Zfk3NzOlooxiTQLuNk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9F1OLyOQ2Scja6HIEJnmMkzj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-gwHWm9nD2qqjZWF9RZy3g5b03Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/otRuJfd0gsFlcBelHfIrtKjW.jpg?f=fotoalbum_tile

Het zijn 2 bedframes van 70x200cm die tegen elkaar aangeschroeft zijn. Tegen het doorhangen zijn ze verstevigd met 10x2cm planken die daar weer tegenaan geschroeft zitten zodat er geen paal in het midden nodig is.
De scharnieren zitten op gewone panlatten welke ook weer zijn verstevigd met dezelfde soort planken zodat een H-frame ontstaat. Deze zorgen ervoor dat het frame niet te ver doorbuigt tijdens het openen of sluiten. In gesloten toestand rust het geheel op de ombouw die op de vloer staat.

Die "haken" op de bedbodem zijn tegen het wegschuiven van het matras als de boel opgeklapt is. Voor het mooie zou ik een van de bedbodems 10mm smaller moeten maken zodat daar ruimte is voor een plaat hout of iets dergelijks. De bodems passen momenteel echt precies dus er is ook geen ruimte om ze iets op te schuiven. Dan zou ik alleen ongeveer alles weer uit elkaar moeten halen dus voor nu laat ik het maar even zo.

De gereedschapskoffer die daar ligt is trouwens m'n boord/mover accu. Een 100Ah zelfbouw lifepo4. Deze en de watertank moesten goed toegankelijk blijven na de ombouw naar een vast bed en zijn dus mede de reden dat ik een opklapbaar bed heb gemaakt.

Uiteindelijk heb ik dus deze scharnieren gebruikt: Duérmete Online Professioneel hydraulisch hefsysteem, inclusief scharnieren + zuiger + schroeven, vermogen 700 Nw (80 cm)
Er staat 700, maar ik kreeg uiteindelijk dus 800Nw veren.

[ Voor 5% gewijzigd door Smurf op 26-04-2022 11:35 . Reden: link toegevoegd ]

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phony
  • Niet online
Netjes gedaan @Smurf ! Ik moest even drie keer kijken, maar het klapt naar de zijkant open. Ik heb in de vouwwagen iets soortgelijks gedaan, maar ik zit dus wel met een paaltje in het midden en bij het voeteneind. Is mee te leven, maar jouw oplossing is wel makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf

Smurf

Detri

@Phony Ja klopt. Het is geen frans bed ofzo dus we slapen in de breedte richting van de caravan. Het raam op de eerste foto is de voorkant van de caravan. De 2e foto is van de linker zijwand.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malus65
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 14:46
Heeft iemand nog een tip voor een eenvoudige maar nette camping in de buurt van De Wieden toevallig? Ik wil ergens eind juni binnen NL kamperen, zonder kinderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
Malus65 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 14:24:
Heeft iemand nog een tip voor een eenvoudige maar nette camping in de buurt van De Wieden toevallig? Ik wil ergens eind juni binnen NL kamperen, zonder kinderen.
SVR Camping De Barsbeker in St. Jansklooster. Klein maar fijn en ideaal als je graag met de kano speelt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Malus65 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 14:24:
https://turftente.nl/

(Eigenlijk meer Weerribben maar dat ligt daar dichtbij )

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Nou ja, zit ik gisteren avond een beetje de optes door te nemen op de tablet en laat daarbij wat campings aan de Loire zien.
Komt mijn met de opmerking: ik acht dat jij naar het zuiden (lees Ardeche) wilde.
Ja.. dat wil ik wel maar ik dacht jij niet.. :X 8)7

Dus ook weer even in de Ardeche gekeken:
Camping Charmilles, las ik her en der wel wat leuke dingen over. Zeker met kleine kindjes.
Ik houd wat meer van rust en natuur maar mijn vrouw wil wat meer leven.
Het is echter ook wel mijn ervaring dat buiten de seizoenen het wel wat levendiger is als je een normaal wat drukkere camping op zoekt.
Dan is het tenminste nog niet compleet uitgestorven zoals op de meeste kleine achter af campings.
Dit is ook nog eens een CC korting camping wat best wat scheelt, per nacht 20 euro.

Vanuit huis ongeveer 965km, dus goed in 2 dagen te rijden.
Vroeger ook wel in 1 dag maar dat ga ik niet meer doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk84
Bommes schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 15:29:
[...]

Nou ja, zit ik gisteren avond een beetje de optes door te nemen op de tablet en laat daarbij wat campings aan de Loire zien.
Komt mijn met de opmerking: ik acht dat jij naar het zuiden (lees Ardeche) wilde.

Camping Charmilles, las ik her en der wel wat leuke dingen over. Zeker met kleine kindjes.
Het is echter ook wel mijn ervaring dat buiten de seizoenen het wel wat levendiger is als je een normaal wat drukkere camping op zoekt.
Dan is het tenminste nog niet compleet uitgestorven zoals op de meeste kleine achter af campings.
Dit is ook nog eens een CC korting camping wat best wat scheelt, per nacht 20 euro.

Vorig jaar hier geweest, in september. Toen nog redelijk vol (voor de tijd van het jaar). Ze organiseren wel is een avondje in het restaurant (vrijblijvend uiteraard, voor mij hoeft het ook allemaal niet zo). De camping ansich vond ik buitenom de georganiseerde avonden vrij rustig, je hoorde uiteraard wel wat muziek van het restaurant op een themaavond, maar er staat me bij dat dit nooit heel veel later als 22:00 werd. In de omgeving moet je overal wel een stukje voor rijden. Dus op zich is het ook wel prettig dat er op de camping iets leeft, want in de dorpjes eromheen gebeurd bijzonder weinig volgens mij :)
Leuke camping met kinderen, zonder overdreven groot te zijn. Ik ben er wel positief over. In september een gemixt publiek van gezinnen met jonge kinderen en ouderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Toevallig @Luuk84 dat je dan van alle campings precies op die bent geweest en ook nog in September :P
Thanks voor het delen van je ervaring.
Ik zie dat Aubenas iets van 20/25 minuutjes rijden is, dat is voor de boodschappen wel acceptabel.

Het stikt daar van de campings dus misschien dat we nog wel uitwijken naar iets anders.
Denk ook niet dat ik ga reserveren, hebben jullie dat wel gedaan vorig jaar?

[ Voor 10% gewijzigd door Bommes op 26-04-2022 16:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
[...]

Nou ja, zit ik gisteren avond een beetje de opties door te nemen op de tablet en laat daarbij wat campings aan de Loire zien.
Komt mijn met de opmerking: ik acht dat jij naar het zuiden (lees Ardèche) wilde.

Dus ook weer even in de Ardèche gekeken:

Leuke camping @Bommes. Altijd leuk dat je 'denkt' dat je partner iets in het hoofd heeft. ANNA noemt mijn vriendin dat, Altijd Navragen, Niks Aannemen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

MichielK71 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 16:00:
[...]

Leuke camping @Bommes. Altijd leuk dat je 'denkt' dat je partner iets in het hoofd heeft. ANNA noemt mijn vriendin dat, Altijd Navragen, Niks Aannemen :+
Ik had het nagevraagd, vorige week zat ik nog in de Ardeche te zoeken.
Toen gaf ze aan dat ze naar de Loire wilde.
Nu een week later is ze blijkbaar van gedachten veranderd, nee dat had ik niet nog eens nagevraagd.. 8)7
Stom, mijn fout inderdaad, hoe kom ik.. :9 :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
@Bommes Niks zo veranderlijk als het weer, en vrouwen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
[...]

Als jij van natuur houdt, kijk dan even hier naar of er iets tussen zit naar je gading:
https://terreinzoeker.nat...sults_loop&maptype=mapbox

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk84
Bommes schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 15:59:
Toevallig @Luuk84 dat je dan van alle campings precies op die bent geweest en ook nog in September :P
Thanks voor het delen van je ervaring.
Ik zie dat Aubenas iets van 20/25 minuutjes rijden is, dat is voor de boodschappen wel acceptabel.

Het stikt daar van de campings dus misschien dat we nog wel uitwijken naar iets anders.
Denk ook niet dat ik ga reserveren, hebben jullie dat wel gedaan vorig jaar?
Toevallig inderdaad :)

In Villeneuve de berg zit ook een supermarkt, ook 20min. Het duurt gewoon even voordat je op de echte doorgaande wegen bent, niet erg hoor, als je er maar rekening mee houdt. Er is genoeg in de omgeving te doen.
In de omgeving zijn wel veel campings, echter zijn er in september best wat 'leeg'. Dus bij je verdere onderzoek even in de gaten houden of de camping nog leeft in september ;)

Wij hadden niet gereserveerd, er waren nog wel wat plaatsen over, maar de beste plaatsen zijn over het algemeen toch al vol gereserveerd, ook al is het september. Houd er wel rekening mee dat er flink wat Nederlanders staan. Maar goed, waar staan die niet :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ebbao
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 16:56
Wij zijn in september 2020 op Les Charmilles geweest, klein wereldje is het toch :) Camping was gezellig en druk genoeg voor ons, inclusief nog wat speelmaatjes voor onze oudste (is op die camping 4 geworden 🥰).

Wel vonden wij het rijden naar een supermarktje op een gegeven moment wat irritant worden. Los van de tijd die het kost is het continu bergop-bergaf rijden vervelender dan gewoon “plat”.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@Ebbao ik heb 4 maanden midden in de heuvels in het midden van nergens in de Piemonte gewoond en gewerkt.
Dat continu bergop, begaf, links, rechts ben ik wil gewend.. :+

Om de verwarring nog groter te maken: ik vertelde mijn vrouw jullie reacties.
Oh maar ik vind dat wel ver weg hoor, van mij hoeft dat niet zo nodig.. :F
Laatste info van de directie: Ardèche voor een week. Dan de 2de week met een bocht via de Loire terug naar huis.
^) :9B

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phony
  • Niet online
MichielK71 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 16:00:
[...]

Is dst soms het zusje van NIVEA? (Niet invullen voor een ander). Man, ik krijg echt jeuk van zulke afkortingen. -O-
(Doet me iets teveel aan werk denken vermoed ik)

[ Voor 5% gewijzigd door Phony op 26-04-2022 19:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:16
De Loire stroomt ook door de Ardeche (ontspringt er zelfs), probleem opgelost O-)

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Pagina: 1 ... 118 ... 277 Laatste