Nee tweede.
Met mijn ex samen heb ik wel bijna 16 jaar diverse campers gehad. 7 verschillende..
Beetje uit de hand gelopen hobby in al die jaren.
Nu met mijn huidige vrouw hebben we 2 jaar terug ons huidige caravannetje gekocht.
Maar je tips:

thanks.
@
JanHenk eentje van het zelfde merk, een Lander.
Maar dan groter.
We hebben er 2 gezien waarvan eentje van ongeveer het zelfde bouwjaar als die van ons is (voor 1980) die spreekt mijn vrouw het meeste aan.
De andere is van een van de laatste series, nog steeds een oud beestje maar wel met wat degelijker allemaal.
Bij de eerste verwacht ik best wel weer flink wat klus en revisie werkzaamheden.
Daar heb ik niet zo een zin in, naast mijn gezin, tuin, huis, motor, enz.
De tweede is van binnen erg oudbollig, wat veel caravans helaas zijn. Die is ook een flink stuk duurder. Maar als ik de verkoper mag geloven wel flink veel aan vernieuwd, kachel, kranen, leidingen, boiler, enz.
Maar even afwachten, volgende week zaterdag gaan we de 2de bekijken.
De eerste heeft nog niet gereageerd op mijn bericht via MP.
Ik wil naast meer ruimte ook meer luxe, gewoon warm water uit de kraan, een "badkamertje", mover, enz.
Wat betreft trekken:
De Captur mag 1200kg trekken dacht ik en weegt leeg iets van 1050kg.
Caravans van dit merk zijn erg licht gebouwd, mogen niet meer dan 1000kg wegen.
Die van ons zelfs maar 750kg.
De 800kg die het ding in de praktijk weegt is geen enkel probleem,.
Niet wat betreft kracht uit het 90pk 3 cilindertje.
Maar ook zeker de wegligging, geen enkele slinger neiging, volgde gewoon perfect.
Mijn 2de camper had slechts 75pk, op ruim 3300kg en de stroomlijn van een tuinhuis.
Daar kwam ik ook overal mee, ja wel wat langzamer maar het lukte wel.
Overigens staat een andere auto al op de planning. Maar dan vanwege ruimte gebrek met de kleine en alle zooi die daar bij komt kijken.
[
Voor 3% gewijzigd door
Bommes op 19-03-2022 14:28
]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.