Ik heb zelf sinds iets meer dan een jaartje een Nespresso. Hiervoor had ik een Nescafé Dolce Gusto. Het nadeel van de Dolce Gusto vind ik dat de koffies ontzettend zoet smaken. Volgens mij zitten daar ook allemaal toegevoegde zoetstoffen in.
Senseo vind ik te slap smaken. Bij Nespresso heb je echt lekkere koffie en er zijn ontzettend veel variaties. Heel erg sterk of juist niet, met of zonder caffeïne, aparte smaakjes zoals de Vanilio, Caramelito en Ciocattino etc.
Hier vind je een overzicht van het Nespresso assortiment:
https://www.nespresso.com/nl/nl/grands-crus-coffee-range
Bij elke Nespresso winkel (of 'Boutique' zoals zij het noemen) kan je alle koffies proeven van Nespresso. Ook als je deze als cappucino of Latte Machiato wilt proberen. Je kunt hier zien welke Nespresso boutique's er zijn in Nederland:
https://www.nespresso.com/nl/nl/storeLocator
Het nadeel van Nespresso is dat je de cupjes alleen in de Nespresso boutiques kunt bestellen of via internet. Je kan wel andere merken kopen die ook in je Nespresso apparaat passen maar of die net zo lekker smaken?
Daarnaast kan je de kopjes Nespresso iets kleiner vinden dan je gewend bent, dat is echter een kwestie van wennen. De smaak is prima in orde.
Zelf heb ik de Nespresso Lattissima. Deze heeft een 'ingebouwd' melkreservoir. Die kan ik echter niet aanraden. Je bent beter af met een los Nespresso apparaat en een losse melkopschuimer zoals de Aeroccino 4. Die melk is een stuk steviger en lekkerder. Zelf gebruik ik altijd volle houdbare melk.
In een Nespresso boutique wordt je altijd ontzettend goed en vriendelijk geholpen is mijn ervaring. Af en toe proberen ze wel iets te chique over te komen. Maak jezelf dan ook bekend met het volgende jargon:
- Nespresso winkel = Nespresso Boutique
- Koffiecupje / cupje = Grand Cru
- Koffiedoosje / doosje koffie = Etui
- Melkhouder = Melkreservoir
Vaak zijn er ook cashback acties of acties waarbij je een X aantal capsules krijgt bij aankoop van een Nespresso apparaat. Vraag of bel even met een winkel om te vragen of er binnenkort zo'n actie aan komt.
Nog een tip: Ze proberen je van die reinigingssetjes aan te smeren in de winkel. Niet doen. Schoonmaakazijn werkt volgens mij net zo goed en kost een fractie van het bedrag van een reinigingsset. Wel even goed doorspoelen achteraf.
Succes!