Koffiezetapparaat onder de 100 euro

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-11 11:24
essentials9002 schreef op zondag 26 juni 2016 @ 22:57:
[...]

Nu drink ik alleen af en toe koffie, want ik heb geen machine. Als ik de machine heb ga ik 1 - 2 koppen per dag drinken, een tijdje geleden deed ik dat ook. En ik drink ook vaak warme chocomel, dus het is ook handig als dat ook uit de machine kan komen in plaats van dat koude chocomel met de magnetron opgewarmd wordt.

[...]

Ja, dat maakt ook uit. Dolce Gusto is iets van 30 cent per kopje en Nespresso 40 cent per kopje. Ik heb gehoord dat Senseo maar 13 tot 18 cent per kopje is.
Senseo is filter koffie en geen espresso/cappuccino. (en smerig)

De meeste halfautomaten hebben een melkopschuimer voor de cappuccino. Daar kun je ook warme chocolademelk mee maken.
Zelf heb ik deze:
pricewatch: DeLonghi ECAM 22.110 Magnifica Espresso Zilver
En ben er (al ruim 3 jaar) erg tevreden mee.

TheS4ndm4n#1919

• essentials9002
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-09-2021
RocketKoen schreef op zondag 26 juni 2016 @ 23:19:
[...]

De meeste halfautomaten hebben een melkopschuimer voor de cappuccino. Daar kun je ook warme chocolademelk mee maken.
Zelf heb ik deze:
Maar die is dus te duur.

• essentials9002
Kan ik ook een koffiezetapparaat bestellen en er een kop koffie mee zetten om te proeven en als het lekker is hem houden, als het vies is het apparaat terugsturen? Want je mag als je iets online besteld het toch binnen 14 dagen terug sturen?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
essentials9002 schreef op zondag 26 juni 2016 @ 23:35:
Kan ik ook een koffiezetapparaat bestellen en er een kop koffie mee zetten om te proeven en als het lekker is hem houden, als het vies is het apparaat terugsturen? Want je mag als je iets online besteld het toch binnen 14 dagen terug sturen?
In theorie zou dat misschien kunnen, maar als winkel zou ik daar een probleem mee hebben, en het is ook niet bepaald aardig :p daarnaast kan je beter een keuze maken als je ze allemaal op 1 dag kan uitproberen.

Stel dat je het niet zeker weet en gewoon een wil nemen en terug wil brengen/sturen als je het echt vies vind: neem een Nespresso ding. Senseo is gewoon nepkoffie en Dolce Gusto is een soort van laat-op-de-markt-ik-wil-ook-meedoen ding. Onder de 100 euro wordt 't niet veel beter dan die cupjes en als je die niet lekker vind weet je bij voorbaat al dat je de rest ook niks gaat vinden.

• essentials9002
Ik bedenk me nu ineens dat ik bij een familielid die Nespresso ook geproefd heb en dat was lekker, maar dan moet ik ook nog Dolce Gusto proeven.

• RocketKoen
Aanschaf kosten vs gebruiks kosten.
Je moet je niet blind staren op de eerste.

TheS4ndm4n#1919

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:55

ocn

Beste Tweaker 2025 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb zowel een Nespresso als een Dolce Gusto thuis staan.

Dolce Gusto is lekkerder en kan je meer variaties mee maken (o.a. cappucino).

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Bij deze een schopje naar Algemene Zaken. In CEA komen producten voorbij zoals televisies, audioapparatuur, mediaspelers en aanverwante artikelen. Aangezien we in AZ ook topics hebben zoals Koffie: Cup, Pad & Single Serving - Deel 1 en Koffie: van hele boon tot kop - Deel 1, ben je hier waarschijnlijk beter op je plek met het topic.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-11 11:26
Mag het ook tweedehands zijn? Ik kocht zelf 3 jaar geleden voor 80 euro een Gaggia Classic. Misschien niet het meest handige apparaat, maar er komen (voor de prijs) echt goeie espresso's uit.

Afbeeldingslocatie: http://cdn2.expertreviews.co.uk/sites/expertreviews/files/images/dir_432/er_photo_216379.jpg

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 09:24 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:54

Kettrick

Rantmeister!

Widow schreef op maandag 27 juni 2016 @ 07:59:
Mag het ook tweedehands zijn? Ik kocht zelf 3 jaar geleden voor 80 euro een Gaggia Classic. Misschien niet het meest handige apparaat, maar er komen (voor de prijs) echt goeie espresso's uit.

[afbeelding]
Als je die machine binnen je budget kan vinden kan je niet mis kopen, als je eenmaal door hebt hoe je daar goede espresso uit haalt wil je nooit meer terug naar Senseo of Nespresso "koffie" :9

• essentials9002
Widow schreef op maandag 27 juni 2016 @ 07:59:

[afbeelding]
Is die niet vies en gaat die niet minder lang mee als die tweedehands is?

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:37

Cyphax

Moderator LNX
PilatuS schreef op zondag 26 juni 2016 @ 22:48:
[...]

Ik heb een Senseo en de enige pads die ik gebruik zijn Extra Dark Roast. Een standaard kopje is inderdaad niet te zuipen, maar de Extra Dark is goed te doen. De normale pads zijn inderdaad veel te slap.
Zelfde hier. :) Maakt geen slappe bakjes wat mij betreft. Als ik dat vergelijk met de overheidskoffie op het werk... :X
Ik vind het wel een fijn apparaat iig. :)

Saved by the buoyancy of citrus

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:20
essentials9002 schreef op zondag 26 juni 2016 @ 23:35:
Volgens consuwijzer mag je hetzelfde doen als dat je in de winkel met het product zou kunnen doen. En in de winkel ga je ook geen kopje koffie zetten.

https://www.consuwijzer.n...itproberen-en-terugsturen

Home Assistant configuratie

• RocketKoen
Op zich kun je het aan een koffiezetapparaat niet zien dat hij al gebruikt is. Mits goed schoongemaakt weer netjes verpakt.
Ze worden in de fabriek als het goed is ook functioneel getest.

TheS4ndm4n#1919

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
TheFes schreef op maandag 27 juni 2016 @ 09:11:
[...]

Volgens consuwijzer mag je hetzelfde doen als dat je in de winkel met het product zou kunnen doen. En in de winkel ga je ook geen kopje koffie zetten.
En toch mag je wat je besteld via internet eerst proberen, en als het niet bevalt, terugsturen (mits je dat "uitproberen" niet schromelijk overdrijft of course :+).
Uitpakken en uitproberen

Om aan alle fabeltjes een einde te maken: Het retourrecht geldt ook als de klant het product heeft uitgepakt en zelfs als hij het heeft uitgeprobeerd. Een gesloten of oorspronkelijke verpakking kan derhalve geen harde eis zijn in uw retourvoorwaarden.

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:20
Cyphax schreef op maandag 27 juni 2016 @ 09:26:
[...]

En toch mag je wat je besteld via internet eerst proberen, en als het niet bevalt, terugsturen (mits je dat "uitproberen" niet schromelijk overdrijft of course :+).

[...]
Uit jouw quote:
Een gesloten of oorspronkelijke verpakking kan derhalve geen harde eis zijn in uw retourvoorwaarden
Dat is toch nog wel wat anders dan een machine die gebruikt is om koffie mee te zetten. Aan de stroom hangen en kijken of hij werkt mag dus sowieso wel, maar ik denk dat een machine waar koffie mee gezet is toch problemen gaat opleveren als je die retour stuurt. Een koffieapparaat is daarin net een lastig product, want bijvoorbeeld bij een TV kun je al vrij veel beoordelen als je hem alleen maar even aan zet, terwijl dat bij een koffieapparaat anders is natuurlijk. Een winkel zal het misschien op hygiëne gooien vanwege de water/koffieresten die nu in het apparaat zitten.

Verder is er nog zoiets als recht hebben en recht krijgen.

Je kunt denk ik beter een MediaMarkt met Senseo-bar binnen lopen om een Senseo te proeven :)

Home Assistant configuratie

• Figo112
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-08 19:41
Neem een koffiefilterzetapparaat + simpele malertje + vers gebrande bonen = lekkerste koffie.
En dit allemaal is mogelijk onder de 100 euro.

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
TheFes schreef op maandag 27 juni 2016 @ 09:37:
[...]

Uit jouw quote:

[...]

Dat is toch nog wel wat anders dan een machine die gebruikt is om koffie mee te zetten.
Ja maar nou laat je het gedeelte weg waar staat dat je het product mag proberen :?
Aan de stroom hangen en kijken of hij werkt mag dus sowieso wel, maar ik denk dat een machine waar koffie mee gezet is toch problemen gaat opleveren als je die retour stuurt.
Ja, dat denk ik ook, het is wellicht ook geen goed idee (vanwege de te voorspellen muur waar je tegenaan kan gaan lopen) maar je overtreedt geen wet ofzo; het mág wel. Zo heel gek is het idee van een kopje koffie zetten in de winkel toch eigenlijk ook niet? Een televisie zetten ze ook aan voor je; een surround-set idem. Het zal nog wel niet zo snel aangeboden worden maar ik weet zeker dat je best een paar gratis bakjes koffie zou kunnen scoren als je wat winkels af gaat. :Y)
(Zou een leuke zijn voor een consumentenprogramma :P)

• Señor Sjon
  • Laatst online: 10-11 15:51
We hebben zoals eerder gemeld al twee topics lopen over koffie, deze heb je al gelezen?
Koffie: van hele boon tot kop - Deel 1
Koffie: Cup, Pad & Single Serving - Deel 1

Eén topic gaat al specifiek over single servings, wat dat betreft zie ik weinig nieuws in dit topic. Ook verwachten we wat eigen meer inzet, want 90% van je vragen staan zo'n beetje al in de startposts van die topics. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Verwijderd

Zo ouderwets oerdegelijk DE koffiezet apparaat zijn weliswaar niet voor 100 of onder de 100 euro maar inverhouding tot een apparaat dat koffiecups gebruikt verdien je hem ongeveer dik terug na 700 kopjes koffie. Gaat vrij snel als je vaak bezoek hebt :P En natuurlijk veel keuze omdat je gewoon bonen kan gebruiken.

We hebben ook een Senseo apparaat gehad maar die van ons ging niet erg lang mee na 2 jaar was ie dood. Toen hebben we een Nespresso gehad en die was na 2 jaar ook op en toen zijn we maar overgestapt op het oude DE koffiezetapparaat van oma en die werkt nog steeds super.

http://www.blokker.nl/nl/...NzLg5rjx80CFa8W0wod_lIPFQ

Onze is al 20 jaar oud en werkt nog steeds super!

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2016 10:31 ]

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-11 16:46
Je kan bij sommige winkels de koffie proeven, in ieder geval Nespresso. Dit is in ieder geval bij de meeste BCC's waar ik geweest ben.

Ik heb nu een Nespresso, de cups kosten tussen de 34-43 cent uit mijn hoofd, met eventuele speciale versies nog iets duurder. De verschillende smaakjes zijn wel lekker, maar ik meen minder verschil te merken dan "vroeger", toen het nog net nieuw en meer exclusief was (door patent).

Zodra deze kapot gaat stap ik over op een 2e-hands espressomachine.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-11 13:28

mutsje

Certified Prutser

essentials9002 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 08:53:
[...]

Is die niet vies en gaat die niet minder lang mee als die tweedehands is?
Als een machine netjes schoongemaakt is (ontkalkt) is er weinig aan de hand. Nadeel van zo'n espresso machine is dat je gemalen espresso koffie moet kopen of een bonenmaler en die zijn ook boven je budget :)
Voordeel van een piston espresso machine er zitten geen bewegende onderdelen in. Je moet hooguit eens in de zoveel tijd de zetgroep (filter en rubberen ring) vervangen en natuurlijk regelmatig ontkalken (iets wat ik zelf veel te weinig doe).

Ga je voor gemak en drink je erg weinig koffie zou ik voor een nespresso achtig apparaat gaan. Maar 2e hands espresso machines zijn prima te doen.

• Widow
  • Laatst online: 10-11 11:26
mutsje schreef op maandag 27 juni 2016 @ 11:34:
[...]

Als een machine netjes schoongemaakt is (ontkalkt) is er weinig aan de hand. Nadeel van zo'n espresso machine is dat je gemalen espresso koffie moet kopen of een bonenmaler en die zijn ook boven je budget :)
Voordeel van een piston espresso machine er zitten geen bewegende onderdelen in. Je moet hooguit eens in de zoveel tijd de zetgroep (filter en rubberen ring) vervangen en natuurlijk regelmatig ontkalken (iets wat ik zelf veel te weinig doe).
Hier sluit ik me bij aan, het is gewoon een kwestie van dat ding schoonmaken. Daar is genoeg over geschreven op internet, zoals hoe je moet ontkalken en hoe je andere schoonmaakmiddelen gebruikt (zoals Cafiza). Het is allemaal geen rocket science, het zijn relatief simpele apparaten :)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:18
Persoonlijk ben ik fan van mijn coffeeduck voor de senseo voor het incidentele kopje koffie wat ik thuis drink...
Het slootwater wat normaal uit die pads komt vind ik niet te drinken namelijk + het is een heel stuk goedkoper of in ieder geval lekkerder. Mijn inziens doet het niet onder voor een normale filter pot en is het voor 1 kopje een stuk sneller/makkelijker.

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-11 14:25
Let er ook even op hoe goed en gemakkelijk het apparaat schoon te maken is. Een espresso machine perst espresso door kleine gaatjes, waarbij de prut wordt tegengehouden. Die gaatjes gaan langzaam dicht zitten.
Als je trouwens espresso gewend bent, vind je dat waarschijnlijk lekkerder dan gewone koffie of senseo. De smaak is sterker, zonder bitter te worden, en als je bonen bij een speciaalzaak koopt heb je betere kwaliteit dan goedkope bonen uit de supermarkt.

Aangezien je nog niet weet wat je wilt, zou ik eigenlijk zeggen: Ga naar een speciaalzaak die ook het verschil weten tussen de verschillende machines. Daar kun je ook het verschil proeven tussen een Senseo, een Nespresso en een echte espresso machine. Als ze weten waarom een espressomachine een hoge druk (in bar) moet kunnen genereren zit je goed. Je kunt het dan kort achter elkaar proeven. Goede espresso kun je overigens vaak ook proeven bij een Italiaans restaurant.

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

johnkeates schreef op zondag 26 juni 2016 @ 23:38:
[...]
<knipje>

Stel dat je het niet zeker weet en gewoon een wil nemen en terug wil brengen/sturen als je het echt vies vind: neem een Nespresso ding. Senseo is gewoon nepkoffie en Dolce Gusto is een soort van laat-op-de-markt-ik-wil-ook-meedoen ding. Onder de 100 euro wordt 't niet veel beter dan die cupjes en als je die niet lekker vind weet je bij voorbaat al dat je de rest ook niks gaat vinden.
Dus het feit dat Nespresso eerder was, diskwalificeert de Dolce Gusto? :? Rare redenatie, tenzij je vind dat alle auto's behalve Ford (want T-ford was de eerste die echt voor massa-productie op de markt kwam) ook maar afgeschaft moeten worden...

On-topic:
Ik gebruik al jaren een Dolce Gusto. Maar ik drink thuis dan ook maar 1 of 2 bakkies per dag en dan kan het prima. Ik vind het beter dan Senseo, gebruiksvriendelijker dan Nespresso (tenminste: Nespresso is jarenlang alleen via de Bijenkorf en internet te krijgen geweest, voor de rest had je gewoon pech. Dat is gelukkig wel beter geworden) en handiger dan gewone koffie. Maar als mijn meissie en ik tegelijk opstaan zetten we gewoon een pot koffie. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Pietervs op 27-06-2016 12:22 ]

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Verwijderd

.

[ Voor 116% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2024 22:10 ]

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-11 11:25
Ik heb zelf sinds iets meer dan een jaartje een Nespresso. Hiervoor had ik een Nescafé Dolce Gusto. Het nadeel van de Dolce Gusto vind ik dat de koffies ontzettend zoet smaken. Volgens mij zitten daar ook allemaal toegevoegde zoetstoffen in. |:(

Senseo vind ik te slap smaken. Bij Nespresso heb je echt lekkere koffie en er zijn ontzettend veel variaties. Heel erg sterk of juist niet, met of zonder caffeïne, aparte smaakjes zoals de Vanilio, Caramelito en Ciocattino etc.

Hier vind je een overzicht van het Nespresso assortiment:

https://www.nespresso.com/nl/nl/grands-crus-coffee-range

Bij elke Nespresso winkel (of 'Boutique' zoals zij het noemen) kan je alle koffies proeven van Nespresso. Ook als je deze als cappucino of Latte Machiato wilt proberen. Je kunt hier zien welke Nespresso boutique's er zijn in Nederland:

https://www.nespresso.com/nl/nl/storeLocator

Het nadeel van Nespresso is dat je de cupjes alleen in de Nespresso boutiques kunt bestellen of via internet. Je kan wel andere merken kopen die ook in je Nespresso apparaat passen maar of die net zo lekker smaken? :X
Daarnaast kan je de kopjes Nespresso iets kleiner vinden dan je gewend bent, dat is echter een kwestie van wennen. De smaak is prima in orde.

Zelf heb ik de Nespresso Lattissima. Deze heeft een 'ingebouwd' melkreservoir. Die kan ik echter niet aanraden. Je bent beter af met een los Nespresso apparaat en een losse melkopschuimer zoals de Aeroccino 4. Die melk is een stuk steviger en lekkerder. Zelf gebruik ik altijd volle houdbare melk.

In een Nespresso boutique wordt je altijd ontzettend goed en vriendelijk geholpen is mijn ervaring. Af en toe proberen ze wel iets te chique over te komen. Maak jezelf dan ook bekend met het volgende jargon:
  • Nespresso winkel = Nespresso Boutique
  • Koffiecupje / cupje = Grand Cru
  • Koffiedoosje / doosje koffie = Etui
  • Melkhouder = Melkreservoir
:P

Vaak zijn er ook cashback acties of acties waarbij je een X aantal capsules krijgt bij aankoop van een Nespresso apparaat. Vraag of bel even met een winkel om te vragen of er binnenkort zo'n actie aan komt.

Nog een tip: Ze proberen je van die reinigingssetjes aan te smeren in de winkel. Niet doen. Schoonmaakazijn werkt volgens mij net zo goed en kost een fractie van het bedrag van een reinigingsset. Wel even goed doorspoelen achteraf.

Succes!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2016 @ 12:32:
Wat ik een beetje mis: Gewone filterkoffie.
Ik zet al drie jaar lang elke ochtend en elke avond een flinke mok voor mezelf met een dergelijk apparaat : link.

Filterzakje erin; twee schepjes erbij; daarachter 3/400 ml water en gaan. Easy peacy, heerlijk en volgens mij ook nog de goedkoopste oplossing.

Heb hiervoor twee jaar met zo'n Senseo gedaan, op een gegeven moment gaat je dat echt zó tegenstaan! Kan het echt niet meer drinken! :o
Of een percolator en daar espresso mee zetten en je koffie aanvullen met water uit de waterkoker. Enige nadeel is als je meer als 5 man van koffie wil voorzien.

Eventueel kan je daarmee ook 's avonds koffie zetten en deze 's ochtend op drinken wanneer je er dan pas kokend water bij doet :)

[ Voor 6% gewijzigd door Deveon op 27-06-2016 12:46 ]

• Bi-zonder
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2016 @ 12:32:
Wat ik een beetje mis: Gewone filterkoffie.
Ik zet al drie jaar lang elke ochtend en elke avond een flinke mok voor mezelf met een dergelijk apparaat : link.

Filterzakje erin; twee schepjes erbij; daarachter 3/400 ml water en gaan. Easy peacy, heerlijk en volgens mij ook nog de goedkoopste oplossing.

Heb hiervoor twee jaar met zo'n Senseo gedaan, op een gegeven moment gaat je dat echt zó tegenstaan! Kan het echt niet meer drinken! :o
Gelukkig, er bestaat nóg iemand die 'gewone' koffie zet/drinkt :)
Heb zelf al jaren deze:
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/3005zk0.jpg

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-11 10:23

bebopper

I'm an absolute beginner...

Er zijn ondertussen ook al heel veel nespresso cups van andere merken te koop. Natuurlijk, de smaak gaat ook anders zijn naar gelang de prijs 'anders' (= lager) is. Maar probeer het uit en als de smaak bevalt is dat ook een optie. Deze andere merken cups zijn soms in de aanbieding al voor 1 euro per 10 stuks te krijgen, dus kan heel veel schelen met de echte nespresso cups.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:44

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Deveon schreef op maandag 27 juni 2016 @ 12:45:
[...]

Of een percolator en daar espresso mee zetten en je koffie aanvullen met water uit de waterkoker. Enige nadeel is als je meer als 5 man van koffie wil voorzien.

Eventueel kan je daarmee ook 's avonds koffie zetten en deze 's ochtend op drinken wanneer je er dan pas kokend water bij doet :)
Met zo'n 'moka express' zet je geen espresso, de druk is veel lager dan van een espressoapparaat. Het is wel sterker dan wat je normaalgesproken met filterkoffie krijgt, maar zeker geen espresso.

Overigens heb je die dingen ook in 18-kops formaat (en ik geloof zelfs nog groter, maar die kan ik zo snel even niet vinden).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-11 16:46
DedSec85 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 12:36:
Ik heb zelf sinds iets meer dan een jaartje een Nespresso. Hiervoor had ik een Nescafé Dolce Gusto. Het nadeel van de Dolce Gusto vind ik dat de koffies ontzettend zoet smaken. Volgens mij zitten daar ook allemaal toegevoegde zoetstoffen in. |:(

Senseo vind ik te slap smaken. Bij Nespresso heb je echt lekkere koffie en er zijn ontzettend veel variaties. Heel erg sterk of juist niet, met of zonder caffeïne, aparte smaakjes zoals de Vanilio, Caramelito en Ciocattino etc.

Hier vind je een overzicht van het Nespresso assortiment:

https://www.nespresso.com/nl/nl/grands-crus-coffee-range

Bij elke Nespresso winkel (of 'Boutique' zoals zij het noemen) kan je alle koffies proeven van Nespresso. Ook als je deze als cappucino of Latte Machiato wilt proberen. Je kunt hier zien welke Nespresso boutique's er zijn in Nederland:

https://www.nespresso.com/nl/nl/storeLocator

Het nadeel van Nespresso is dat je de cupjes alleen in de Nespresso boutiques kunt bestellen of via internet. Je kan wel andere merken kopen die ook in je Nespresso apparaat passen maar of die net zo lekker smaken? :X
Daarnaast kan je de kopjes Nespresso iets kleiner vinden dan je gewend bent, dat is echter een kwestie van wennen. De smaak is prima in orde.

Zelf heb ik de Nespresso Lattissima. Deze heeft een 'ingebouwd' melkreservoir. Die kan ik echter niet aanraden. Je bent beter af met een los Nespresso apparaat en een losse melkopschuimer zoals de Aeroccino 4. Die melk is een stuk steviger en lekkerder. Zelf gebruik ik altijd volle houdbare melk.

In een Nespresso boutique wordt je altijd ontzettend goed en vriendelijk geholpen is mijn ervaring. Af en toe proberen ze wel iets te chique over te komen. Maak jezelf dan ook bekend met het volgende jargon:
  • Nespresso winkel = Nespresso Boutique
  • Koffiecupje / cupje = Grand Cru
  • Koffiedoosje / doosje koffie = Etui
  • Melkhouder = Melkreservoir
:P

Vaak zijn er ook cashback acties of acties waarbij je een X aantal capsules krijgt bij aankoop van een Nespresso apparaat. Vraag of bel even met een winkel om te vragen of er binnenkort zo'n actie aan komt.

Nog een tip: Ze proberen je van die reinigingssetjes aan te smeren in de winkel. Niet doen. Schoonmaakazijn werkt volgens mij net zo goed en kost een fractie van het bedrag van een reinigingsset. Wel even goed doorspoelen achteraf.

Succes!
Kleine toevoeging: buiten dat Nespresso goed levert (ook in de avond), kun je de echte cups ook bij steeds meer supermarkten krijgen. De Jumbo bij mij in het dorp verkoopt nu ook de etui's met standaard cups, maar vragen wel meer. Volgens mij gaan de standaard smaakjes voor 42 cent per cup i.p.v. 32. Scheelt dus gewoon een euro per doosje.

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-11 11:25
Zebby schreef op maandag 27 juni 2016 @ 13:19:
[...]

Kleine toevoeging: buiten dat Nespresso goed levert (ook in de avond), kun je de echte cups ook bij steeds meer supermarkten krijgen. De Jumbo bij mij in het dorp verkoopt nu ook de etui's met standaard cups, maar vragen wel meer. Volgens mij gaan de standaard smaakjes voor 42 cent per cup i.p.v. 32. Scheelt dus gewoon een euro per doosje.
De levering van Nespresso is prima inderdaad. Ik weet niet in welk dorp je woont maar er wordt volgens mij gekeken naar de locatie van een Nespresso boutique.

Ik woon in een grote stad en hier werden de Nespresso cups eerst gewoon bij Albert Heijn verkocht. Niet veel later werd er een Nespresso boutique in het centrum geopend en ineens werden de Nespresso cups niet meer bij de AH verkocht.

De AH vroeg er inderdaad wel meer geld voor. Toen ik het destijds vroeg gaven zij aan dat ze de cups niet meer mochten verkopen nadat die Nespresso boutique was geopend.

Het kan dus zijn dat als er in jouw dorp, of omstreken, geen Nespresso boutique is dat de officiele cups gewoon in de supermarkt verkocht worden. Dit is echter niet overal zo.

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:12

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Bi-zonder schreef op maandag 27 juni 2016 @ 12:47:
[...]
Gelukkig, er bestaat nóg iemand die 'gewone' koffie zet/drinkt :)
Heb zelf al jaren deze:
[afbeelding]
Same here, ik wilde deze vanwege de tijdloze styling, maar hij zet ook nog eens heerlijke koffie in een zeer rap tempo _/-\o_

Kalm aan! En rap een beetje!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:10

Bob Popcorn

Plop!

Ik drink zelf geen koffie, maar vriendin 1 kop per dag en wij hebben gewoon een Nespresso met melkschuimer en cuppies van de Lidl. Prima koffie, zeker voor in een cappuccino, en niet duur.

Kan niet stoppen met ontploffen!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Pietervs schreef op maandag 27 juni 2016 @ 12:22:
[...]

Dus het feit dat Nespresso eerder was, diskwalificeert de Dolce Gusto? :? Rare redenatie, tenzij je vind dat alle auto's behalve Ford (want T-ford was de eerste die echt voor massa-productie op de markt kwam) ook maar afgeschaft moeten worden...
Volgens mij is dat niet wat ik schreef en probeer je iets uit mijn tekst te halen wat er niet in zit. Er staat letterlijk dat het een soort van wannabe product is dat ook een graantje mee wil pikken op de markt, voornamelijk door zichzelf zo te positioneren dat Senseo-drinkers overgehaald worden, en niet op basis van de kwaliteit van de koffie. Het smaakt eigenlijk meer naar Starbucks dan naar espresso.

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:08
Ik heb zelf ook voor het dilemma gestaan.
Thuis drink ik niet heel veel koffie, dus de prijs per bakkie koffie maakte mij iets minder uit. Het moest vooral lekkere koffie zijn voor die paar kopjes koffie die ik drink.

Even gekeken naar een (goedkopere) bonenmachine, maar al snel afgehaakt vanwege de toch wel erg hoge aanschafprijzen voor een goede. Plus dat je wel even bezig bent om de juiste bonen te vinden en de juist instelling voor een kop koffie hebt gevonden. Daar had ik niet zoveel zin in.

Gewoon filter koffie smaakt over het algemeen prima, maar vond ik teveel werk voor af en toe een kop koffie. Natuurlijk valt het relatief gezien wel mee om even een filter erin te doen en een paar scheppen koffie, maar ik wist gewoon dat ik dan nog amper koffie zou drinken vanwege het "gedoe".

Senseo viel per definitie af, dat vind ik echt 3x niks.

Bleef eigenlijk alleen de Nespresso over. Lekker makkelijk met cupjes en het is makkelijk variëren in smaken. Ik heb er één met melkopschuimer en die werkt ook erg goed om cappuccino's te maken. Dat de cupjes niet overal te krijgen zijn neem ik maar voor lief, via internet bestellen is simpel en de volgende dag in huis. Aangezien ik met een bestelling wel even vooruit kan maakt het allemaal niet zoveel uit.
Tot nu toe geen spijt van en ik vind het echt ideaal dat om vlot af en toe een kop koffie te drinken.

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
B-Real schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:56:
Ik heb zelf ook voor het dilemma gestaan.
Thuis drink ik niet heel veel koffie, dus de prijs per bakkie koffie maakte mij iets minder uit. Het moest vooral lekkere koffie zijn voor die paar kopjes koffie die ik drink.
Hier iemand die hooguit één kopje per week drinkt.
Om die reden een Tassimo aangeschaft. Klein en makkelijk verkrijgbare verbuiksartikelen bij Albert. Bezoekers die zonodig koffie willen, vinden de baksels van dit apparaat prima te drinken.

[ Voor 3% gewijzigd door Trommelrem op 27-06-2016 15:15 ]

• borbit
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-06 13:27
Afbeeldingslocatie: https://www.melitta.nl/portal/pics/produkte/zubehoer/aromafilter-102.png

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-11 16:58

TVL

Ik heb een filterkoffieapparaat dat ik het meeste drink.Vind dat ook het lekkerste, De koffie die ik altijd koop is die van de Hema, smaakt hetzelfde als Roodmerk van DE. Komt ook uit dezeflde fabriek (net zo als de Lidl koffie trouwens).
Daarnaast heb ik nog een Nespresso apparaat voor als ik één kopje koffie wil.
Daarnaast is filterkoffie weer populair aan het worden en is het meest gezond.

Leuke uitzending over koffie http://www.npo.nl/broodje-gezond/07-06-2016/KN_1681155

[ Voor 9% gewijzigd door TVL op 27-06-2016 15:50 ]

Verwijderd

Het goedkoopste en het beste koffieaparaat blijf ik dit ding vinden:

Afbeeldingslocatie: http://www.vietnamese-coffee.com/images/IKEA-12oz-french-press.jpg

Overigens zo'n Melitta filter is ook een topper :)

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

ocn schreef op maandag 27 juni 2016 @ 00:35:
Ik heb zowel een Nespresso als een Dolce Gusto thuis staan.

Dolce Gusto is lekkerder en kan je meer variaties mee maken (o.a. cappucino).
Met een Nespresso apparaat kan je ook prima een cappuccino maken, je hebt namelijk melk opschuim modules. En dan maak je ze van echte melk en niet van die smerige melk cupjes met melkpoeder en toegevoegde suiker.

Dolce Gusto :N

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• SPee
  • Laatst online: 21:58
Als je vaak maar één of twee bakjes koffie per keer zet, zou zoiets ook een optie kunnen zijn.
Werkt met pads en gemalen koffiebonen (en als je zelf een maler koopt, kun je ook de bonenvariant kopen ;) ).
Als je geen zin hebt om iets extra's te doen, gebruik je dan de pads. Anders 1 minuut extra werk voor echte koffie.

En De'Longhi heeft ook andere varianten (die ook goedkoper zijn), zoals:
De'Longhi EC 156.B
De'Longhi EC 153.B
De'Longhi Espresso coffee maker

let the past be the past.

• essentials9002
SPee schreef op maandag 27 juni 2016 @ 16:02:
Als je vaak maar één of twee bakjes koffie per keer zet, zou zoiets ook een optie kunnen zijn.
Werkt met pads en gemalen koffiebonen (en als je zelf een maler koopt, kun je ook de bonenvariant kopen ;) ).
Als je geen zin hebt om iets extra's te doen, gebruik je dan de pads. Anders 1 minuut extra werk voor echte koffie.

En De'Longhi heeft ook andere varianten (die ook goedkoper zijn), zoals:
De'Longhi EC 156.B
De'Longhi EC 153.B
De'Longhi Espresso coffee maker
Die De'Longhi heb ik net ook gevonden, maar is die lekker? Waar kan ik het proeven?

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

johnkeates schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:34:
[...]

Volgens mij is dat niet wat ik schreef en probeer je iets uit mijn tekst te halen wat er niet in zit. Er staat letterlijk dat het een soort van wannabe product is dat ook een graantje mee wil pikken op de markt, voornamelijk door zichzelf zo te positioneren dat Senseo-drinkers overgehaald worden, en niet op basis van de kwaliteit van de koffie. Het smaakt eigenlijk meer naar Starbucks dan naar espresso.
Ik probeer niks er uit te halen, dat is wat ik er uit haal.

Waar jij overigens vandaan haalt dat de Dolce Gusto zich richt op de Senseo-drinkers: geen idee. Zowel Senseo, als Nespresso als Senseo zitten in dezelfde markt: die van de eenkops-toestellen, waarbij Dolce Gusto en Nespresso het met cupjes doen en Senseo met pads werkt. Dus dat Dolce Gusto zich op Senseo-drinkers richt is puur jouw beleving... :)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Verwijderd

Meestal een ouderwetse pot met deze:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/51yuGpx.jpg
is gewoon handig om een grote pot te hebben als er wat mensen langskomen.

En soms een kopje uit de nespresso (Krups Nespresso Pixie, sommigen gaan sneller kapot), ik haal dan de cups bij de aldi of lidl, maar ik weet niet of ze die bij jullie in nederland ook hebben, zal allemaal wel uit duitsland komen :)

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:26
Ik heb sinds kort een french press of van het merk Bodum.
Zo kan je veel meer soorten koffie kiezen en mengen dan een nespresso.
Na 6 jaar verschillende smaken was ik er gewoon op uitgekeken.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• essentials9002
Dj Neo Ziggy schreef op maandag 27 juni 2016 @ 20:54:
Ik heb sinds kort een french press of van het merk Bodum.
Zo kan je veel meer soorten koffie kiezen en mengen dan een nespresso.
Na 6 jaar verschillende smaken was ik er gewoon op uitgekeken.
Dat is zo'n ouderwets apparaat en dat is toch filterkoffie? Lijkt me niet lekker.
http://www.fonq.nl/produc...MaAppH8P8HAQ&gclsrc=aw.ds

• reiker
  • Laatst online: 23:43

reiker

dan jij!

essentials9002 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 21:48:
[...]

Dat is zo'n ouderwets apparaat en dat is toch filterkoffie? Lijkt me niet lekker.
http://www.fonq.nl/produc...MaAppH8P8HAQ&gclsrc=aw.ds
Niet noodzakelijk; het hangt van je verwachtingen van "koffie" af. Elke zetmethode heeft z'n eigen voor- en nadelen. Als je tevreden bent met een bakkie pleur gezet uit een pak Perla Rood die al een maand open staat, doe dan geen moeite en koop iets goedkoops, bijna alles voldoet. Wil je erachter komen dat er daadwerkelijk meerdere soorten (en "smaken") koffie zijn dan is het lezen van de al genoemde topics een dringende aanrader.
Een (slechte) vergelijking is er bijvoorbeeld een met cola. Je kunt prima jarenlang of je hele leven tevreden zijn met de cola van bijvoorbeeld 3Es of Euroshopper. Tot je er achter komt dat er ook Pepsi en Coca-Cola bestaat, en dan ieder nog in andere smaken, dat je er precies een kunt uitzoeken die bij je past. Op zo'n soort punt ben je nu, je weet alleen nog niet wat er allemaal bestaat :)
Vandaar het advies om eens goed te lezen. Of gewoon wat te kopen en lekker tevreden te zijn, daar gaat het tenslotte om. Weet alleen wel dat er minstens zoveel meningen als mensen zijn, en smaken verschillen :)

Zo gezegd, zo gedaan.

• essentials9002
reiker schreef op maandag 27 juni 2016 @ 22:20:
[...]

Niet noodzakelijk; het hangt van je verwachtingen van "koffie" af. Elke zetmethode heeft z'n eigen voor- en nadelen. Als je tevreden bent met een bakkie pleur gezet uit een pak Perla Rood die al een maand open staat, doe dan geen moeite en koop iets goedkoops, bijna alles voldoet. Wil je erachter komen dat er daadwerkelijk meerdere soorten (en "smaken") koffie zijn dan is het lezen van de al genoemde topics een dringende aanrader.
Een (slechte) vergelijking is er bijvoorbeeld een met cola. Je kunt prima jarenlang of je hele leven tevreden zijn met de cola van bijvoorbeeld 3Es of Euroshopper. Tot je er achter komt dat er ook Pepsi en Coca-Cola bestaat, en dan ieder nog in andere smaken, dat je er precies een kunt uitzoeken die bij je past. Op zo'n soort punt ben je nu, je weet alleen nog niet wat er allemaal bestaat :)
Vandaar het advies om eens goed te lezen. Of gewoon wat te kopen en lekker tevreden te zijn, daar gaat het tenslotte om. Weet alleen wel dat er minstens zoveel meningen als mensen zijn, en smaken verschillen :)
We hebben hier wel zo'n ouderwets filterkoffie apparaat, maar de koffie daaruit is niet echt lekker.

• reiker

reiker

dan jij!

essentials9002 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 22:28:
[...]

We hebben hier wel zo'n ouderwets filterkoffie apparaat, maar de koffie daaruit is niet echt lekker.
Daar zou je al wat aan kunnen doen door andere koffie te gebruiken (verse bonen kopen, niet die van de Lidl maar goede... En ze zelf vers malen). Of het apparaat eens ècht goed schoonmaken. Maar waarschijnlijk is het water ook gewoon te heet, dus zijn de opties vrij beperkt. Zelf opschenken is dan veel beter, maar mogelijk is dat niet de richting die je op wilt...

Zo gezegd, zo gedaan.

• essentials9002
reiker schreef op maandag 27 juni 2016 @ 22:33:
[...]

Daar zou je al wat aan kunnen doen door andere koffie te gebruiken (verse bonen kopen, niet die van de Lidl maar goede... En ze zelf vers malen). Of het apparaat eens ècht goed schoonmaken. Maar waarschijnlijk is het water ook gewoon te heet, dus zijn de opties vrij beperkt. Zelf opschenken is dan veel beter, maar mogelijk is dat niet de richting die je op wilt...
We hebben geen bonen maal machine.

• reiker

reiker

dan jij!

essentials9002 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 22:39:
[...]

We hebben geen bonen maal machine.
Daar kun je wat aan doen weet je ;)
Voor onder de honderd euro kan ik je wel meerdere sets van al dan niet tweedehandse goede spullen aanleveren om koffie mee te produceren. Maar de meesten vragen ook een investering in tijd, elke keer bij het zetten. Ik vind dat de tijd die ik investeer in mijn koffie zich terugbetaalt in lekkerdere koffie, maar het is mij niet helemaal duidelijk of dat voor jou ook zou kunnen gelden. Met andere woorden, hoe belangrijk vind je het en wat verwacht je.
Vandaar het leesvoer en het ontdekken wat bij je past. Ook weer een investering :)

Zo gezegd, zo gedaan.

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-10 22:16

Goner

What can I do you for ?

Nog even iets om in de gaten te houden (bij 'gewone' koffiezetapparaten) ; volgens een EU-regeling moeten die afslaan na 30 minuten ... let daarop bij aanschaf van een nieuw apparaat, weet niet precies vanaf welke datum dat is ingegaan)
(vraag me niet hoe ik hier achter kwam :( )

http://langleveeuropa.nl/...-koffiezetapparaat-thuis/

[ Voor 13% gewijzigd door Goner op 28-06-2016 11:34 ]

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:08
Vies hè, koude koffie _O-

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 99% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 09:24 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

• BdK9001

BdK9001

Mijn Moccamaster is gelukkig van een bouwjaar vóór het mijne, dus niet voorzien van auto-off, moet zeggen dat ik meestal tot een uurtje of twee na het zetten nog prima te drinken koffie heb. Meest ideale is nog wel dat "Extra Heet" ook werkt na het zetten van de koffie, de warmhoudplaat wordt dan net wat warmer waardoor ook grotere mokken koffie lang genoeg warm blijven na inschenken, maar je toch tijdens het zetten de maximale smaak uit je koffie haalt. (zetten op "extra heet" is echt goor trouwens...)

Maarja, koffie blijft heel persoonlijk en ook extreem verschillend tussen merken (en typen) koffie en tussen apparaten. Zo hebben mijn schoonouders een Senseo die daadwerkelijk een smakelijke bak kan creëren, maar zetten zowel de filtermachine van mijn vader als de bonenautomaat van mijn moeder een goedje dat ik alleen uit beleefdheid wegkrijg

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:31
essentials9002 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 16:15:
[...]

Die De'Longhi heb ik net ook gevonden, maar is die lekker? Waar kan ik het proeven?
Ik heb 'm lang lang geleden gehad, maar ik vond het eigenlijk een crappy apparaat. Levert een hoop troep op, en de hoeveelheid arbeid per koffie kopje was gewoon te hoog voor de smaak.

Heb je geen geld; filter koffie. Zo'n french press is leuk, maar omdat je koffie en je hete water niet gescheiden worden komen er meer vetten in je koffie, wordt de smaak sneller bitter, en zul je een andere maalgraad nodig hebben.

Goede filterkoffie is erg lekker, belangrijk bij de machine is de douchekop (wat goed zit bij bijvoorbeeld de mokka master).

'Espresso' voor weinig is gewoon Gaggia Classic. Alle andere apparaten zijn in mijn ogen veel gedoe en zou ik voor Espresso afraden. Zo'n dure vol automaat is leuk, maar wordt pas leuk als ie echt goed is. Kost ie ook meer. Ze slijten ook meer, omdat er de hele tijd druk opgebouwd moet worden.

Filter koffie is gewoon voor onder de 100e de beste keus.

|>

• noobgrinder
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-11 16:37

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Wat ook een optie is, is om zonder apparaat te werken, je hebt dan wel geen espresso maar goede filter koffie.
Neem bijvoorbeeld een Hario V60 (~7 euro), of een Chemex. Hier gaat een papieren filter in.
Koop een goedkoop bonen molentje, bijv een Hario Mini (~36 euro).
Het enige wat je dan nog nodig hebt is een waterkoker/ketel en een weegschaaltje.
Hier komt gewoon goede lekkere koffie uit en het is lekker goedkoop.
Er staan genoeg filmpjes op youtube: YouTube: How to Brew Hario V60 Coffee

• Raymond P
  • Laatst online: 23:09
Aeropress. :)

- knip -

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:58
Wat dacht je hiervan?
Bodum Pebo Vacuüm Koffiemaker 1 L
http://www.fonq.nl/produc...m-koffiemaker-1-l/123649/

• Bi-zonder
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
BdK9001 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 13:32:
[...]Same here, ik wilde deze vanwege de tijdloze styling, maar hij zet ook nog eens heerlijke koffie in een zeer rap tempo _/-\o_
Wat grappig, ik dezelfde reden (nostalgie). Doe je er soms ook nog een beetje 'buisman' in? ;)
die mocca-master is gewoon dit apparaat, zelfde onderdelen, afgekeken van DE :D

• AtomicShockwave
  • Laatst online: 05-11 07:30

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Ik snap al dat afgeven op die Senseo nooit zo. Verreweg de winnaar in snel simpel + goedkoop. Gebruik bijna altijd bellarom (lidl) regular pads en die zetten gewoon een prima bak.
Nee ik weet het, niet vergelijkbaar met een goede espresso uit een goede machine, maar imo wel lekkerder dan goedkope crap bonen uit een goedkope slecht afgestelde volautomaat (zoals ik het al vaak heb geproefd als ik bij anderen op bezoek ben).

• essentials9002
Dat is geen espresso machine.

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:26
reiker schreef op maandag 27 juni 2016 @ 22:20:
[...]

Nee filter maling gaat er niet in. Het is een stuk grover. We doen nu allemaal verschillende kleine pakjes van de Simon levelt 😀 en zo heb je veel keuze en verse koffie.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• essentials9002
RocketKoen schreef op zondag 26 juni 2016 @ 23:19:
[...]

Zelf heb ik deze:
Ik heb ook een goedkopere Delonghi espresso apparaat gezien, moet ik daar een koffiemolen bij kopen of kan die koffie zo zetten zonder dat ik verder iets hoef te kopen? En wat moet er in, koffiebonen?

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:35
Ik heb zelf een Nespresso apparaat. Gelijk gekocht na het bij een vriend geproefd te hebben. Persoonlijk is er geen lekkerdere koffie welke je binnen 30 seconden kunt nuttigen. 2x per jaar ontkalken en meer onderhoud heb je eigenlijk niet. Bij gebruik van originele cups vind er ook nauwelijks slijtage plaats.

In Italië heb ik kennis gemaakt met de percolator (heet in Italië een Moka geloof ik).
Afbeeldingslocatie: https://www.koffiekwaliteit.nl/wp-content/uploads/2012/10/moka-espresso-bialetti.jpg

Het is niet heel praktisch, maar zorgt wel voor heerlijke espresso's.

• RocketKoen
essentials9002 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 20:12:
[...]

Ik heb ook een goedkopere Delonghi espresso apparaat gezien, moet ik daar een koffiemolen bij kopen of kan die koffie zo zetten zonder dat ik verder iets hoef te kopen? En wat moet er in, koffiebonen?
In die uit mijn link gaan bonen. de molen zit ingebouwd. Dit heet een volautomaat.
Die van mij heeft een stoom"wand" om melk mee op te schuimen. Maar je hebt ook luxere uitvoeringen die ook automatisch melkschuim maken.

Bij een halfautomaat moet je zelf de bonen malen. Dit geeft wat meer invloed op de smaak van je koffie. De meest luxe/professionele automaten zijn halfautomaat.

Als je niet weet wat degene is die jij hebt gezien, moet je even een plaatje of linkje posten.

TheS4ndm4n#1919

• reiker

reiker

dan jij!

LA-384 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 20:20:
Ik heb zelf een Nespresso apparaat. Gelijk gekocht na het bij een vriend geproefd te hebben. Persoonlijk is er geen lekkerdere koffie welke je binnen 30 seconden kunt nuttigen. 2x per jaar ontkalken en meer onderhoud heb je eigenlijk niet. Bij gebruik van originele cups vind er ook nauwelijks slijtage plaats.

In Italië heb ik kennis gemaakt met de percolator (heet in Italië een Moka geloof ik).
[afbeelding]

Het is niet heel praktisch, maar zorgt wel voor heerlijke espresso's.
Een percolator en een moka express zijn twee heel verschillende dingen, maar dat terzijde :)

Zo gezegd, zo gedaan.

• simon
reiker schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 20:57:
[...]

Een percolator en een moka express zijn twee heel verschillende dingen, maar dat terzijde :)
weet je dat heel zeker? het internet en mijn kennis zijn het er niet zo mee eens. Wat wel zo is dat een moka potje geen espresso zit. De druk is te laag. Ook bevat de koffie meer cafestol dan filter koffie, ben je een zware koffie drinker, blijf dan bij filter.

Of je koopt een mokka potje voor erbij, kost niet veel.

|>

• essentials9002
RocketKoen schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 20:21:
[...]

In die uit mijn link gaan bonen. de molen zit ingebouwd. Dit heet een volautomaat.
Die van mij heeft een stoom"wand" om melk mee op te schuimen. Maar je hebt ook luxere uitvoeringen die ook automatisch melkschuim maken.

Bij een halfautomaat moet je zelf de bonen malen. Dit geeft wat meer invloed op de smaak van je koffie. De meest luxe/professionele automaten zijn halfautomaat.

Als je niet weet wat degene is die jij hebt gezien, moet je even een plaatje of linkje posten.
http://www.blokker.nl/nl/...kjpTPr7ERKewh0aApYS8P8HAQ

• RocketKoen
Dat is een halfautomaat. Daar gaat gemalen koffie in.
Die kun je gemalen kopen. Of je koopt een losse maler.
Voordeel van een losse maler is dat je kan instellen hoe fijn je de bonen maalt. Dat heeft invloed op de smaak. En vers gemalen bonen zijn ook lekkerder. Maar je kunt natuurlijk eerst een pakje gemalen (espresso) koffie proberen.

Zelf geen ervaring mee. Maar verder zijn de reviews bij de winkels die hem verkopen (coolblue, fonq, blokker) best positief.
Lijkt me op zich een prima automaat voor je 1e espresso machine op een krap budget.

[ Voor 4% gewijzigd door RocketKoen op 28-06-2016 23:42 ]

TheS4ndm4n#1919

• essentials9002
RocketKoen schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 23:42:
[...]

Dat is een halfautomaat. Daar gaat gemalen koffie in.
Die kun je gemalen kopen. Of je koopt een losse maler.
Voordeel van een losse maler is dat je kan instellen hoe fijn je de bonen maalt. Dat heeft invloed op de smaak. En vers gemalen bonen zijn ook lekkerder. Maar je kunt natuurlijk eerst een pakje gemalen (espresso) koffie proberen.

Zelf geen ervaring mee. Maar verder zijn de reviews bij de winkels die hem verkopen (coolblue, fonq, blokker) best positief.
Lijkt me op zich een prima automaat voor je 1e espresso machine op een krap budget.
En is dat veel lekkerder dan oploskoffie?

• RocketKoen
essentials9002 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 23:43:
[...]

En is dat veel lekkerder dan oploskoffie?
smaken verschillen.
Maar Starbucks en al die hippe koffietentjes schenken geen oploskoffie voor €3 per kopje.
Dat is espresso. Vers gemalen van verse bonen. gezet met een professionele halfautomaat. (en kost 25 cent per kopje om zelf te maken als je de apparatuur hebt)

TheS4ndm4n#1919

• essentials9002
RocketKoen schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 23:50:
[...]

smaken verschillen.
Maar Starbucks en al die hippe koffietentjes schenken geen oploskoffie voor €3 per kopje.
Dat is espresso. Vers gemalen van verse bonen. gezet met een professionele halfautomaat. (en kost 25 cent per kopje om zelf te maken als je de apparatuur hebt)
Ok ik ga dat eens proeven. Dus zo'n Delonghi apparaat (ook de goedkope) schenkt koffie die ongeveer hetzelfde smaakt als die van Starbucks?

• RocketKoen
essentials9002 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 23:57:
[...]

Ok ik ga dat eens proeven. Dus zo'n Delonghi apparaat (ook de goedkope) schenkt koffie die ongeveer hetzelfde smaakt als die van Starbucks?
Nou, zo ver wil ik niet gaan. Dan krijg ik hier ook ruzie met alle koffie liefhebbers :P
Het is dezelfde soort koffie. Net als dat een Mazda MX-5 en een Ferrari F50 allebei sportwagens zijn.

Met een professioneel apparaat kun je de druk en temperatuur regelen.
Starbucks gebruik vers gemalen koffie. Die vers gebrand is.

Dat zijn best belangrijke dingen die de smaak van de koffie verbeteren. En daarom betalen mensen ook zoveel voor een kopje koffie.

Met een apparaat van €100 krijg je espresso of cappuccino die vergelijkbaar is met wat er uit de koffieautomaat op kantoor of school komt.

TheS4ndm4n#1919

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:53
simon schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 21:51:
[...]

weet je dat heel zeker? het internet en mijn kennis zijn het er niet zo mee eens. Wat wel zo is dat een moka potje geen espresso zit. De druk is te laag. Ook bevat de koffie meer cafestol dan filter koffie, ben je een zware koffie drinker, blijf dan bij filter.

Mokapot is géén percolator. Bij een percolator circuleert het water van boven naar onder door het maalsel. Hét recept voor smerige bittere koffie.

• essentials9002
RocketKoen schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 00:04:
[...]

Nou, zo ver wil ik niet gaan. Dan krijg ik hier ook ruzie met alle koffie liefhebbers :P
Het is dezelfde soort koffie. Net als dat een Mazda MX-5 en een Ferrari F50 allebei sportwagens zijn.

Met een professioneel apparaat kun je de druk en temperatuur regelen.
Starbucks gebruik vers gemalen koffie. Die vers gebrand is.

Dat zijn best belangrijke dingen die de smaak van de koffie verbeteren. En daarom betalen mensen ook zoveel voor een kopje koffie.

Met een apparaat van €100 krijg je espresso of cappuccino die vergelijkbaar is met wat er uit de koffieautomaat op kantoor of school komt.
En is de koffie uit een apparaat van 300 euro lekkerder?

• RocketKoen
essentials9002 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 00:08:
[...]

Ja :P
Als je die van €89 vergelijkt met die van mij dan heb ik vers gemalen bonen. Dat is wel iets lekkerder.
Maar als je dat wilt kun je ook nog een losse koffiemolen kopen. Die zijn niet zo duur.

Dan zit het voordeel van de €300 machine vooral in het gemak omdat het een volautomaat is.
Ik druk op een knopje en er komt espresso uit. En schoonmaken doet hij zelf (op het stoompijpje na).

Met je automaat van €89 moet je koffie afmeten/wegen. Malen. 1 of 2 porties in de automaat stoppen. op een knopje drukken en dan komt er espresso uit. Daarna moet je de koffiedrab er uit halen en het filter schoonspoelen.

TheS4ndm4n#1919

• reiker

reiker

dan jij!

simon schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 21:51:
[...]

Zoals bszz ook al zei: then you're wrong ;) Ok, het gaat wat ver om te zeggen dat ze totaal van elkaar verschillen, want uiterlijk lijken ze erg op elkaar. Maar het principe is wel degelijk behoorlijk anders. Om niet teveel van het onderwerp af te wijken, kijk bijvoorbeeld hier, hier of hier.
essentials9002 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 00:08:
[...]

Ik zou je toch nogmaals willen aanraden om éérst een hele hoop te gaan proeven en/of lezen voordat je wat aanschaft, zo bespaar je je een hoop geld en miskopen en teleurstellingen. Er zijn echt teveel manieren om koffie te maken om zo'n conclusie te trekken als je hierboven om vraagt. Maar het is jouw geld, dus doe vooral waar je je goed bij voelt! :)

[ Voor 20% gewijzigd door reiker op 29-06-2016 07:52 ]

Zo gezegd, zo gedaan.

Verwijderd

RocketKoen schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 07:47:
Ja :P
Als je die van €89 vergelijkt met die van mij dan heb ik vers gemalen bonen. Dat is wel iets lekkerder.
Maar als je dat wilt kun je ook nog een losse koffiemolen kopen. Die zijn niet zo duur.
Ho es ff!

De koffiemolen is cruciaal voor een lekkere bak koffie, een goede koffiemolen is duur en dat is ie waard.

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-10 22:16

Goner

What can I do you for ?

essentials9002 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 23:57:
[...]
koffie die ongeveer hetzelfde smaakt als die van Starbucks?
Dan moet je er wel nog een hoop melk, vanille, kaneel en weet ik wat allemaal bijgooien.
(en dan heb je geen koffie meer :+ )

• BdK9001

BdK9001

Goner schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 08:23:
[...]

Dan moet je er wel nog een hoop melk, vanille, kaneel en weet ik wat allemaal bijgooien.
(en dan heb je geen koffie meer :+ )
Haha, exact, als je bij de Starbucks 'gewoon' een zwarte koffie neemt (geen idee hoe dat daar heet, vast Lungo of Americano) dan doet dat qua smaak behoorlijk onder voor vrijwel alle andere koffietenten waar ik ben geweest. Vermoedelijk te heet gezet oid, maar Starbucks moet het duidelijk van de toevoegingen aan de koffie hebben.

Iets meer on-topic: Proeven, proeven, proeven, wat voor de buurman of je collega lekkere koffie is, kan voor jou bocht zijn, en andersom. En daarnaast, espresso is qua smaak heel anders dan een grote kop koffie. En een espresso aangevuld met heet water (wederom de twijfel over Lungo of Americano) smaakt weer anders, dus het is ook erg belangrijk om na te gaan hoe grote koppen je wilt drinken.

• Raymond P
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 08:02:
[...]

Ho es ff!

De koffiemolen is cruciaal voor een lekkere bak koffie, een goede koffiemolen is duur en dat is ie waard.
Als iets veel geld kost en het is de aanschaf waard, dan is het toch niet duur? :+

---

@BdK9001: simpel samengevat,
Een espresso aangevuld met water heet een Americano.
Een espresso die wat minder fijn gemalen is en waar dan makkelijker water doorheen vloeit heet een Lungo.

---

Wellicht dat de TS eens langs kan gaan bij bijvoorbeeld Man met Bril of een andere tent die een echte koffiemenukaart heeft (met verschillende zetmethoden)..

Als je het verschil niet proeft tussen verschillende zetmethoden, koffiesoorten en blends dan is alles boven een Senseo met Lidl pads gewoon geld weggooien.

- knip -

• BdK9001

BdK9001

Raymond P schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:18:
[...]

---

Een espresso die wat minder fijn gemalen is en waar dan makkelijker water doorheen vloeit heet een Lungo.

---
Thanks! Dan weet ik voortaan wat ik moet bestellen :)

Afbeeldingslocatie: https://i.memecaptain.com/gend_images/cgGJRQ.jpg

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-11 16:39
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 08:02:
[...]

Ho es ff!

Een molen is zeker het geld waard, maar duur? Dat valt toch best mee? Ik heb een Solis Scala van ~100 euro en dat was 1 van mijn betere koffie-aankopen ooit. Ik drink vooral filter koffie, soms Moka Express, en daarvoor maalt de molen fijn genoeg.

De geur van net gemalen vers gebrande bonen is trouwens verslavend; misschien nog wel meer dan de koffie zelf. :9

• essentials9002
Ik vind de oplos Espresso van Nescafé prima smaken. Misschien dat ik toch maar geen apparaat hoef te kopen. Wat is de lekkerste oplos Cappuccino?
Raymond P schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:18:
[...]

Als iets veel geld kost en het is de aanschaf waard, dan is het toch niet duur? :+

---

---

Wellicht dat de TS eens langs kan gaan bij bijvoorbeeld Man met Bril of een andere tent die een echte koffiemenukaart heeft (met verschillende zetmethoden)..

Als je het verschil niet proeft tussen verschillende zetmethoden, koffiesoorten en blends dan is alles boven een Senseo met Lidl pads gewoon geld weggooien.
Maar dan moet ik naar Rotterdam gaan.

• Raymond P
Bijvoorbeeld ja, als je er interesse in hebt.
Een klein beetje rondproeven leer je een hoop van en scheelt je mogelijk een hoop miskopen. Er zijn ook koffiefestivals waar je een hoop kunt proeven.

Als een oploskoffie goed genoeg is, dan is dat wellicht ook allemaal niet nodig.

Wat betreft cappuccino's: er zijn (simpele) melkopschuimers op de markt. Die geven met een beetje melk en een druk op de knop in een seconde of 20 een redelijke 'foam'. Prima te doen.

Ik heb overigens ook liever Nescafe gold dan een Nespresso capsule. Hier heeft de Aeropress de oploskoffie wel helemaal vervangen.

- knip -

• borbit
noobgrinder schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 12:20:
Wat ook een optie is, is om zonder apparaat te werken, je hebt dan wel geen espresso maar goede filter koffie.
Neem bijvoorbeeld een Hario V60 (~7 euro), of een Chemex. Hier gaat een papieren filter in.
Koop een goedkoop bonen molentje, bijv een Hario Mini (~36 euro).
Het enige wat je dan nog nodig hebt is een waterkoker/ketel en een weegschaaltje.
Hier komt gewoon goede lekkere koffie uit en het is lekker goedkoop.
Er staan genoeg filmpjes op youtube: YouTube: How to Brew Hario V60 Coffee
Dat is gewoon een filterhoudertje voor hipsters of mis ik iets?

• bszz
borbit schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 12:51:
[...]

Ja, en je mist iets.
Raymond P schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 01:20:

Wat betreft cappuccino's: er zijn (simpele) melkopschuimers op de markt. Die geven met een beetje melk en een druk op de knop in een seconde of 20 een redelijke 'foam'. Prima te doen.
Die ken ik echt niet. Een beetje fatsoenlijke foam krijg je niet in 20 seconden, althans niet electrisch, wel met een schuimer model "cafetiere" mist je begint met warme melk.
Ik heb overigens ook liever Nescafe gold dan een Nespresso capsule. Hier heeft de Aeropress de oploskoffie wel helemaal vervangen.
Aeropress wint het bij mij niet alleen van oploskoffie hoor. Is een fantastische zetmethode en sneller en gemakkelijker een goed resultaat dan bijv. Chemex of V60.

[ Voor 66% gewijzigd door bszz op 01-07-2016 13:11 ]

• simon
Wat missen we dan hier? Want ik zie alleen een filterhouder

|>

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

borbit schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 12:51:
[...]

'T zal vast hip zijn :P
Maar koffie hier uit smaakt (voor mij) toch beter dan dezelfde koffie in een filter machine.
Geen idee waardoor het precies komt, maar waarschijnlijk zal de vorm van de filters en de ribbels in het houdertje wel iets doen wat de smaak ten goede komt.

• borbit
bszz schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 13:05:
[...]

Ja, en je mist iets.

[...]

Die ken ik echt niet. Een beetje fatsoenlijke foam krijg je niet in 20 seconden, althans niet electrisch, wel met een schuimer model "cafetiere" mist je begint met warme melk.

[...]

Aeropress wint het bij mij niet alleen van oploskoffie hoor. Is een fantastische zetmethode en sneller en gemakkelijker een goed resultaat dan bijv. Chemex of V60.
Wat mis ik dan? Ik was in in Tromso een keer in een heel fancy koffie tentje waar ze ook die dingen gebruikten. Beetje slappe koffie maar ze deden er heel duur over.
Thuis heb ik een plastic filter houdertje en een waterkoker, leek me hetzelfde?

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

borbit schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 13:36:
[...]
Wat mis ik dan? Ik was in in Tromso een keer in een heel fancy koffie tentje waar ze ook die dingen gebruikten. Beetje slappe koffie maar ze deden er heel duur over.
Thuis heb ik een plastic filter houdertje en een waterkoker, leek me hetzelfde?
Dan doen ze iets niet goed tijdens de bereiding.
Bij mij komt er zeker geen slappe bak uit.

• Raymond P
bszz schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 13:05:
[...]

Ja, en je mist iets.

[...]

[...]

Allemaal eens. Misschien doet zo'n elektrische er wel 40 seconden over. :+
Maar een beetje relativeren mag wel. Zo'n elektrische spiraalklopper doet wat de meesten ervan verwachten.
De TS is duidelijk niet op zoek naar een halfautomaat en een half jaar leercurve om latteart te gaan maken, makkelijk en snel is de wens, senseo komt in zijn/haar keuzelijst voor.

@borbit: de meerwaarde van chemex zit 'm in de filters.
Idem voor v60 en aeropress.

- knip -

• bszz
Raymond P schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 14:04:
[...]

Allemaal eens. Misschien doet zo'n elektrische er wel 40 seconden over. :+
Maar een beetje relativeren mag wel. Zo'n elektrische spiraalklopper doet wat de meesten ervan verwachten.
De TS is duidelijk niet op zoek naar een halfautomaat en een half jaar leercurve om latteart te gaan maken, makkelijk en snel is de wens, senseo komt in zijn/haar keuzelijst voor.

@borbit: de meerwaarde van chemex zit 'm in de filters.
Idem voor v60 en aeropress.
En het grote gat in het midden en bij de V60 de dikke ribbels. Je krijgt niet zo snel overextractie (bitters) van de koffie onderin het filter doordat het water op meerdere manieren weg kan. Filters van de chemex zijn veel fijner waardoor je een veel heldere koffie krijgt met ook een andere smaak.

• Raymond P
En daar kan je nog behoud van zettemperatuur aan toevoegen imo.

Maar dat hoort denk ik thuis in Koffie: van hele boon tot kop - Deel 1

- knip -

• Tupolev
  • Laatst online: 09-11 20:08
Voor lekkere koffie uit een senseo of nespresso is de coffeeduck http://www.coffeeduckstore.nl ideaal.
Lekkere koffie laten malen bij bv Simon Levelt en je hebt een uitstekende bak koffie.

Engineering

Pagina: 1 2 Laatste