Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:02

St@m

@ Your Service

Goron schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 20:28:
[...]

Hij finisht toch later dan de rest van groepje met Yates? Moest hij specifiek langer wachten dan zij ofzo?
Ja en (edit) we weten niet wat er in de tussentijd is gebeurd. Ik ben het met je eens dat als iemand eraf wordt gereden dan is het zoals het is. Maar ik weet het niet en ik speculeer hier ook maar over de uitleg van de jury. Er is nog geen officieel statement, maar als het statement is "we kijken wie bij wie in de groep zat ten tijde van de crash en geven ze allemaal dezelfde tijd" dan vind ik dat prima.

[ Voor 43% gewijzigd door St@m op 14-07-2016 20:34 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 16:37

Hupske

AFCA

Overigens maakt mijn filmpje ook heel duidelijk wat voor &&#$%^ publiek er was. Die poolse supporter met zijn bord, staat vanaf seconde 1 in de weg en blijft ook nog een hele tijd in de weg lopen. Wat een dom volk.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 15:03
St@m schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 20:29:
[...]

Ja en ja. Je hebt de beelden gezien?
http://www.steephill.tv/p...&id=5035516045001&yr=2016

Hij zit er al een paar meter achter voor de opstopping imo. Zie ook niet dat hij langer vertraagd wordt eigenlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Goron op 14-07-2016 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Goron schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 20:34:
[...]

http://www.steephill.tv/p...&id=5035516045001&yr=2016

Hij zit er al een paar meter achter voor de opstopping imo
Ja, dat is Valverde (en zie mijn edit)

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
St@m schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 20:35:
[...]

Ja, dat is Valverde (en zie mijn edit)
Oh nr12 is inderdaad Valverde oeps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Kijk nog eens goed naar dat filmpje Goron: Van Garderen, Yates, Aru en Rodriguez zitten achterin. Quintana zit ergens voorin, want ik kan hem op geen enkele frame zien. Hij wordt er daarna dus wel gewoon vanaf gereden. Hij komt er dus erg goed mee weg dat hij de zelfde tijd krijgt als groepje Aru.

Enige wat nog niet correct is dat de finish tijden aangenomen worden, aangezien je niet weet hoeveel seconden hinder iedereen heeft gehad. Dus laten we hopen dat ze mogelijkheid hebben om de meting te kunnen nemen vanaf de crash. Maar zal wel niet.

Denk dat er dus niks meer aan de uitslag zal veranderen.

De tijdrit voor morgen verwacht ik dat Mollema Yates en Quintana voorbij gaat in het klassement. Hopelijk met flink wat seconden en dan gaat het echt nog een hele leuke tour worden. Ook zal die wat tijd pakken op Valverde(ook al is die knecht) en Bardet.
Froome zal ook tijd gaan pakken op die namen. Ze moeten zich wel zorgen maken om Aru en Van Garderen, die kunnen ook redelijk tijd rijden.

[ Voor 24% gewijzigd door Hupske op 14-07-2016 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

hupske schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 20:47:
Kijk nog eens goed naar dat filmpje Goron: Van Garderen, Yates, Aru en Rodriguez zitten achterin. Quintana zit ergens voorin, want ik kan hem op geen enkele frame zien. Hij wordt er daarna dus wel gewoon vanaf gereden. Hij komt er dus erg goed mee weg dat hij de zelfde tijd krijgt als groepje Aru.
Aanname..
De tijdrit voor morgen verwacht ik dat Mollema Yates en Quintana voorbij gaat in het klassement. Hopelijk met flink wat seconden en dan gaat het echt nog een hele leuke tour worden. Ook zal die wat tijd pakken op Valverde(ook al is die knecht) en Bardet.
Froome zal ook tijd gaan pakken op die namen. Ze moeten zich wel zorgen maken om Aru en Van Garderen, die kunnen ook redelijk tijd rijden.
Dat hoop ik ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:15
Wat een faalhazerij begint de Tour te worden als het om de bergetappes gaat. Ik erger me dood aan het gebrek aan gendarmes. Dit soort grappen wordt in de Vuelta dan ook stukken beter aangepakt met om de zoveel meter een Guardia Civil, die er niet voor schromen om meelopers een paar meter het skoekeloen in te duwen.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataworm
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 14:25
hupske schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 20:47:

De vraag is natuurlijk hoeveel last Froome morgen nog van die val heeft. (was niet in beeld eigenlijk) En het zou me niet verbazen als ie flink spierpijn heeft van al dat hardlopen, dat zijn wielrenners ook niet gewend natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Ik kan wel meekomen in de discussie bij De Avondetappe. Froome moet gewoon gedeclasseerd worden / tijdstraf krijgen voor het lopen. Als dat in het verleden (ver voor mijn tijd) is gehanteerd moet dat nu ook gewoon gedaan worden.

[ Voor 27% gewijzigd door St@m op 14-07-2016 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Ik kan er niet in mee komen. Froome profiteert van Mollema? Froome kan er toch geen zak aan doen dat een motor zijn frame breekt? Anders fiets hij toch gewoon weer met Mollema mee.

Misschien is Quintana wel de gelukkige, want die heb ik op nog geen enkel filmpje zien fietsen in het groepje van Aru. Niet paar tellen voor de crash en ook niet tijdens het passeren van de crash en ook niet na de crash.

[ Voor 38% gewijzigd door Hupske op 14-07-2016 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

hupske schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 22:23:
Ik kan er niet in mee komen. Froome profiteert van Mollema? Froome kan er toch geen zak aan doen dat een motor zijn frame breekt? Anders fiets hij toch gewoon weer met Mollema mee.
Had hij dus moeten blijven staan, en niet moeten gaan lopen. Ik dacht dat het een beetje een papieren regel was (declassering bij rennen) want wie rent er nou. Maar in het verleden bestraft = nu ook gewoon bestraffen.
Dat die tijd is gelijkgetrokken vind ik prima.

Gelukkig is Bauke Mollema sportiever dan ik en vele anderen hier :P

[ Voor 5% gewijzigd door St@m op 14-07-2016 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

St@m schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 22:25:
[...]

Had hij dus moeten blijven staan, en niet moeten gaan lopen. Ik dacht dat het een beetje een papieren regel was (declassering bij rennen) want wie rent er nou. Maar in het verleden bestraft = nu ook gewoon bestraffen.
Dat die tijd is gelijkgetrokken vind ik prima.

Alles wat er nu gedaan is is geen papieren regel. Als je van de papieren regels bent, dan had je gewoon pech en had Yates geel en Mollema er 9 seconden achter.

Haha idd. Laten zien dat die Keniaans bloed heeft :9

[ Voor 4% gewijzigd door Hupske op 14-07-2016 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
St@m schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 22:25:
[...]

Bauke is een leuke persoonlijkheid en altijd die ouderwetse wielerpet op met de klep omhoog.
Het is net of je 30-40 jaar terug in de tijd gaat als je hem ziet en dat vind ik wel positief.
Zegt ook gewoon wat hij denk en eigenlijk altijd zonder echte stemverheffing.
Dan die blik van hem als hij antwoord geeft op de vraag hoe het met z'n tijdrit is, ben benieuwd.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02:02
dataworm schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 22:19:
[...]

De vraag is natuurlijk hoeveel last Froome morgen nog van die val heeft. (was niet in beeld eigenlijk) En het zou me niet verbazen als ie flink spierpijn heeft van al dat hardlopen, dat zijn wielrenners ook niet gewend natuurlijk ;)
Na 200 km fietsen is 100 meter hardlopen inderdaad het gene waar een topsporter spierpijn van krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Mooie foto`s van twitter. Hoe tijden/mensen veranderen.
https://twitter.com/GregV...status/753638989651816449

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CnWIVaXWEAIgHzU.jpg

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CnWIXn9WcAAYPL7.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door enchion op 14-07-2016 23:19 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:53

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zo, daar laten de mensen tenminste nog wat ruimte over voor de wielrenners.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ben benieuwd of er nog iets met de tour gaat gebeuren nu, na de aanslag in Nice.
Of die gewoon door gaat, of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
Soldaatje schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 04:33:
Ben benieuwd of er nog iets met de tour gaat gebeuren nu, na de aanslag in Nice.
Sport moet altijd doorgaan...anders laat je gebeuren wat ze willen. Zijn genoeg voorbeelden waar de sport zelf door terrorisme geraakt is (OS 1972)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
Soldaatje schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 04:33:
Gewoon door gaan met de sport er wel bij stilstaan met een minuut stilte en zwarte banden maar zeker niet stoppen, want dan geef je toe aan terrorisme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Axente schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 08:19:
[...]

Gewoon door gaan met de sport er wel bij stilstaan met een minuut stilte en zwarte banden maar zeker niet stoppen, want dan geef je toe aan terrorisme.
^^ dit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:23
Mollema heeft ook tijd verloren door die val, dus die zou dezelfde compensatie moeten krijgen als Quintana. Als je dan de tijden van Porte en Froome gelijk wil trekken met Mollema krijgen zij die compensatie er dus nog bovenop. Als je iets doet qua compenseren moet je het wel consequent doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

https://twitter.com/assekevin/status/753720450551836673

We zijn zwaar belazerd door Quintana! Bah Quintana hoort helemaal niks te krijgen. Een flinke tijdstraf zelfs! Wat baal ik van de organisatie zeg! Kijk eens hoe vies die aan de motor vast houd. Komt ook nog eens als 1 van de eerste voorbij zetten. Nee hij hoort totaal niet de zelfde tijd te krijgen als Aru! Bah Bah

[ Voor 29% gewijzigd door Hupske op 15-07-2016 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Lekker aan het fietsje hangen ook nog. :S

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:09

Saffie_time

Why use this? 42!

Señor Sjon schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 11:50:
Lekker aan het fietsje wiel achterop een motor hangen ook nog. :S

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Ja hopelijk kunnen ze hier nog wat mee doen. Dit is totaal niet terecht dat hij de zelfde tijd heeft als Aru, lijkt mij dus duidelijk dat hij er gewoon nog vanaf gefietst is.

Op dit moment zit R.Dennis op de fiets voor de tijdrit. Denk dat dit de tijd moet gaan worden waar Dumoulin zich op moet gaan richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:17
hupske schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 11:54:
Ja hopelijk kunnen ze hier nog wat mee doen. Dit is totaal niet terecht dat hij de zelfde tijd heeft als Aru, lijkt mij dus duidelijk dat hij er gewoon nog vanaf gefietst is.

Op dit moment zit R.Dennis op de fiets voor de tijdrit. Denk dat dit de tijd moet gaan worden waar Dumoulin zich op moet gaan richten.
Ik denk niet dat Dumoulin zich op een adere tijd richt, maar puur op zn eigen vermogen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Sjurm schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 12:02:
[...]

Ik denk niet dat Dumoulin zich op een adere tijd richt, maar puur op zn eigen vermogen
Oké, beter gezegd; waar wij als kijker de toppers mee moeten gaan vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
Wow quintana... Ik hoop dat ze er iets mee doen dit is echt belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

Als Dumoulin start, is Tony Martin net bij meetpunt 2 of net voorbij.
Starttijd Tony Martin: 14:09
Starttijd Tom Dumoulin: 14:47

http://nos.nl/teletekst#851

[ Voor 16% gewijzigd door SR8 op 15-07-2016 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Ja hoop ook echt dat de beelden de tour organisatie bereiken en dat ze er wat aan doen. Maar ben er bang voor en dat hij er met heeeeel veeeeeeeel geluk mee weg komt. Hij heeft hier minimaal 10 seconden cadeau gekregen(aanname, voordat St@m er wat van zegt :) ).

Er is veel wind op het parcour. Niet voordelig voor Dumoulin en Martin, aangezien de wind rond de middag het meeste aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

hupske schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 11:48:
https://twitter.com/assekevin/status/753720450551836673

We zijn zwaar belazerd door Quintana! Bah Quintana hoort helemaal niks te krijgen. Een flinke tijdstraf zelfs! Wat baal ik van de organisatie zeg! Kijk eens hoe vies die aan de motor vast houd. Komt ook nog eens als 1 van de eerste voorbij zetten. Nee hij hoort totaal niet de zelfde tijd te krijgen als Aru! Bah Bah
Aan de andere kant, met zijn schijnbaar mindere vorm en de kleine verschillen in het klassement zullen die paar seconden over een week weinig uitmaken. Ik denk dat we deze etappe zo snel mogelijk moeten vergeten, behalve dat er iets gedaan moet worden tegen idiote toeschouwers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Waar het algemeen bekend is dat Quintana altijd een mindere eerste week heeft en pas in de derde week sterk is. Nee, dan kunnen die seconden echt wel gaan uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Ik neem aan dat hij vandaag ook flink wat tijd gaat verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Dat mag ik hopen. Minimaal 4 minuten aan de broek zal mooi en verdiend zijn. Mollema naar plekje 2 en Porte en Van Garderen plekje 3 en 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Dus.. Quintana :D dat kan echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:36
Zo jammer dat Porte zoveel tijd verloren heeft door pech in de eerste week. Ik vind dat hij na Froome toch het sterkst oogt bergop.
Aru stelt toch een beetje teleur, bij iedere lichte prik is het hij die met Nibali verdwijnt in de achtergrond.

Zou Thomas De Gendt zijn bollen kunnen houden? Pinot start vandaag niet meer, waardoor Majka de grootste concurrent wordt voor de bollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Dat zal ook afhangen van wat de klassementsrenners gaan doen, die kunnen in zo'n laatste week ook veel punten oprapen als ze geen groep laten wegrijden tot de finish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 13:48
Zou Quintana nou echt zo stom zijn geweest om dat te doen waar zoveel mensen langs de kant staan?? Ik kan het me toch bijna niet voorstellen..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 10:29

ralpje

Deugpopje

Jij denkt dat het een photoshop is ofzo?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Het staat toch op beeld? Het idee: Oh er is daar wat gebeurd. Alle aandacht gaat daar naar toe, hup gauw wat mee pakken. Verder maakt dit heel erg duidelijk dat het totaal niet klopt dat hij de zelfde tijd krijgt als Aru, want hij rijd daar voor op Aru en is dus eerder uit het hele gebeure, maar toch eindigt hij enkele seconden achter Aru.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Beelden kan je natuurlijk manipuleren (al wil ik zeker niet zeggen dat dat hier gebeurd is).
Maar ik kan me bijna niet voorstellen dat je zoiets doet op zo'n druk punt in de koers, dat valt toch veel te veel mensen (en rijders) op.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Kijk gisteren hoe Aru terug probeert te komen na zijn 2e fiets wissel. Het was dat de jury er achter reed en bij elk moment gelijk op het fluitje floot, maar anders had Aru de hele weg aan de auto gehangen om weer terug te komen bij het peloton. Ze proberen het dus gewoon, zelfs als het goed opvalt.

Nu in alle hectiek was de kans groot dat het niemand opviel. En dat was ook bijna gelukt, want zonder dit filmpje had niemand het doorgehad. Zo simpel gaat het dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Heeft Aru/Astana eigenlijk nog een straf gekregen?

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
Alleen Mollema heeft straf gekregen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:28
Hoelaat moet DuMoulin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

14:47

De grote media laat inmiddels ook alle beelden van Quintana zien die het reservewiel vast houd van de motor. Lijkt mij dat de tour hier toch niet onderuit kan?

[ Voor 94% gewijzigd door Hupske op 15-07-2016 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:28
TY, en nee dat was geen luie vraag, me ongeluk gezocht op de tour-site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

http://nos.nl/tour/live/ staat enkele berichten terug het overzicht wanneer iedereen moet. Handig om er bij te hebben als de uitzending nog niet begonnen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beekjo
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-04 23:29
Tony Martin wint

Donderdagmiddag wist Thomas de Gendt de twaalfde etappe van de Tour de France te winnen en dit deed de Belg in etappe vol met spektakel. In een eindsprint tegen Serge Pauwels was het echter de renner van Lotto Soudal die wist te winnen. Er gebeurde echter iets unieks, aangezien Chris Froome hardlopend de Mont Ventoux op moest rennen. De geletruidrager raakte namelijk samen met Bauke Mollema en Richie Porte ten val, waarbij de frame van Froome zijn fiets brak. Er was vervolgens geen reservefiets te vinden, waarop de wielrenner besloot te rennen. Uiteindelijk verloor Froome veel tijd, maar de tourjury heeft besloten het tijdverlies kwijt te schelden.

Vrijdag is het tijd voor tijdrijden en de dertiende etappe bestaat dan ook ‘slechts’ uit 37,5 kilometer. Na de zware Mont Ventoux moeten de renners dus opnieuw individueel beuken en ditmaal staan er gelukkig wat minder beklimmingen op het programma. Toch kent de 13e etappe wel twee heuveltjes met een stijging van 7% die zowel in het begin als op het einde plaatsvinden. In het algemeen klassement zullen er ongetwijfeld pijnlijke verschillen gaan plaatsvinden en het is dan ook jammer dat Alberto Contador uit de Tour is. De Spanjaard is namelijk erg goed in tijdrijden, al verwachten wij ook veel van Chris Froome. Voor Quintana wordt het noodzaak niet nog meer achterstand op te lopen, terwijl iemand als Tom Dumoulin misschien wel opnieuw voor een etappezege kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Nee heeft gisteren teveel op kop gereden. Flink lopen beuken om waaiers te krijgen.

Ik denk dat Quintana wint. Krijg een minuut tijd cadeau, omdat het erg hard waait en Quintana te licht is om tegen de wind in te beuken. Dit vind de tour niet eerlijk en probeert door tijd cadeau te doen het verschil in gewicht en body op te heven. :+

[ Voor 37% gewijzigd door Hupske op 15-07-2016 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataworm
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 14:25
Awsom schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 22:59:
[...]

Na 200 km fietsen is 100 meter hardlopen inderdaad het gene waar een topsporter spierpijn van krijgt.
Wel 100 meter bergop natuurlijk. Let er trouwens maar eens op bij een triathlon. Diverse mensen met kramp in de eerste paar honderd meter lopen of die nog even moeten stoppen om de kuiten te rekken. En die trainen nog regelmatig op hardlopen ook. Maar volgens mij had je de knipoog gemist in mijn commentaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Tom op dit moment 10 seconden sneller dan Oliveira. Hopelijk houd hij dat vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 15:09
Tom reed er een voorbij als of die gast stil stond!

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:22
Al 54 seconden sneller dan de snelste bij dat meetpunt net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Dat speciale TU Delft pak lijkt goed te werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Nou je kan zo mooi pak maken, plak je alleen je rugnummer er niet goed op. Dat ding pakt aardig wat wind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
hupske schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 15:29:
Nou je kan zo mooi pak maken, plak je alleen je rugnummer er niet goed op. Dat ding pakt aardig wat wind.
Dat flapje zorgt voor extra downforce zodat Tom zijn vermogen kwijt kan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
hupske schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 15:29:
Haha inderdaad. Maar ik denk dat het niet eens een tiende seconde scheelt, want het zijn echt net de hoekjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Fleximex schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 15:30:
[...]

Haha inderdaad. Maar ik denk dat het niet eens een tiende seconde scheelt, want het zijn echt net de hoekjes.
Die tiende seconde die je pakt, door zo goed pak te hebben raak je door zoiets stoms dus weer kwijt.
Goron schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 15:30:
[...]

Dat flapje zorgt voor extra downforce zodat Tom zijn vermogen kwijt kan :+
Het is wachten op de eerste spoiler op een fiets :+

Nou Kelderman is van start. Benieuwd of die in de top 10 kan komen. Verder grote kans dat Froome nog als enigste in de buurt komt van de tijd van Dumoulin.

Ongelooflijk zeg. 1.31 sneller dan Oliveira. Martin gedegradeerd, Cancellare gedegradeerd, Dennis gedegradeerd _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door Hupske op 15-07-2016 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Hoppa. Ik ben benieuwd wie er in de buurt kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Tom Dumoulin is lekker bezig deze tour!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Wat een tijd! Ziet er goed uit voor de winst!

Maar het is wel winderige dag dus wie weet wat er nog gaat gebeuren

[ Voor 44% gewijzigd door Goron op 15-07-2016 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Zo er heeft er 1 even een beetje gas gegeven _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:39

Vos

AFCA

Supertijd inderdaad :). Benieuwd naar de top 10 straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 15:05
Nice! Nu wachten op de tijd van Froome

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Jemig Kelderman heeft moeite om recht te blijven. De wind doet aardig zijn werk. Hij heeft ook wel voor een erg dicht voorwiel gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 15:09
Hoeveel seconden zal Froome vandaag krijgen van de jury?

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Quintana krijgt een touwtje aan de motor zodat ie niet te ver wegwaait.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Kelderman heeft wel last van de windvlagen, wordt inderdaad spannend voor Quintana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Is nu al bekend of dat protest van Trek nog onderzocht wordt of is dat "onderzoek" al afgerond? En heeft de jury al gereageerd op het aanhangen van Quintana?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

https://twitter.com/thijszonneveld/status/753942700714516480

Weet niet of dit een soort van definitief is?
Verder heeft de tour nog niks laten weten over Quintana. Wellicht wachten ze daarmee tot einde van de dag en anders doen ze er niks mee.

Haha Quintana bijna de bocht uit. Jammer dat dat niet gebeurde >:)

[ Voor 12% gewijzigd door Hupske op 15-07-2016 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Niemand komt ook maar in de buurt van Tom. Allemachtig.

Mollema ook nog eens goed bezig. Wat een wielerjaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Wow Mollema geweldig gereden! Quintana word er hard afgereden. Yates pakt hij ook wel, maar verschil zal niet heel groot zijn denk ik.

Verschrikkelijk Frans volk met dat Booeee geroep.

[ Voor 52% gewijzigd door Hupske op 15-07-2016 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Sagan feliciteert hem al :)

[ Voor 3% gewijzigd door Goron op 15-07-2016 17:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Wat een kanon die Dumoulin zeg! Rijd iedereen kapot haha.
Mollema 1 minuut op de rest en Froome 2 minuten op de rest. Ik ben tevreden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goron
'Je bent Quintana voorbij, Yates voorbij, je staat tweede!'
'Ja das mooi'

Mooie droogkloot die Bauke

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:50
Klasbak die Tom, maar ook mega petje af voor Mollema... wat is die in een bloedvorm. Eindelijk weer eens 2 NL etappe's in de Tour! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
hupske schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 17:23:
Wow Mollema geweldig gereden! Quintana word er hard afgereden. Yates pakt hij ook wel, maar verschil zal niet heel groot zijn denk ik.

Verschrikkelijk Frans volk met dat Booeee geroep.
Tegen wie deden ze boe-roepen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Soldaatje schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 21:40:
[...]

Tegen wie deden ze boe-roepen dan?
Tegen Froome natuurlijk. Is al de hele tour gaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:39

Vos

AFCA

Allaphillipe had ook geluk vandaag :)

http://m.hln.be/hln/m/nl/...it-heeft-uitgereden.dhtml

Afbeeldingslocatie: https://imgserv0.tcdn.nl/v1/sTGdy5N0RzzXgCkAHveMwdsSN4c=/616x410/smart/filters:format(jpeg):quality(35)/http%3A%2F%2Fimages.api.telegraaf.nl/restapi/v1/tools/imageio/img-26224405%3Fwidth%3D2048%26height%3D1536%26cq%3D0.9%26action%3Dcrop

[ Voor 19% gewijzigd door Vos op 15-07-2016 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Mooi sprong. Ik geef een 10 voor de hoogte, een 10 voor de technische uitvoering tijdens de luchtfase. Kan alleen geen beoordeling geven voor de landing, maar volgens het nieuws is hij er goed vanaf gekomen dus hij krijgt daarvoor een 7.
Dit had met Kelderman ook makkelijk kunnen gebeuren vandaag. Die vloog alle kanten op door de wind.

Wie zijn de kanshebbers voor morgen? Weer van Avermaet die mee kan zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:36
De jury heeft gezegd dat ze het voorval met Quintana die aan de neutrale motor hing door de vingers zien.
Er is zelfs geen klacht van andere ploegen gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:57

The_Scarabial

MTB for life!

Mollema in bloedvorm, echt mooi. Heb zojuist even bekeken wat er komende week nog komt, dat biedt voldoende perspectief om de 2e plaats vast te houden of... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Anton.net schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 13:09:
De jury heeft gezegd dat ze het voorval met Quintana die aan de neutrale motor hing door de vingers zien.
Wel van Trek op de compensatie van Quintana toch (los van het aanhangen aan de motor)? Waarom zou een klacht omtrent het aanhangen überhaupt nodig zijn denk ik dan ook. Regels worden niet nageleefd; daar staat een straf op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Omdat alle andere ploegen het ook doen. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 23:04

4POX

Everybody is wired

Zolang ik me kan herinneren waren de zaterdag en de zondag van de tweede en derde week altijd eentje waarop de organisatie spannende etappes hadden. Zeker een trendbreuk.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Het was dikke chaos na die val en de gele trui rennend de berg op, dat is wat anders dan in een normaal verlopen rit echt aan een motor gaan hangen.
Ik vind het wel plausibel wat ze op de Belg concludeerden, dat het eerder was om niet om te vallen dan om daadwerkelijk voordeel te behalen. [dat zei Quintana zelf ook]
Verder snap ik de ophef ook niet, de uiteindelijke tijdsopname is genomen nog voor het punt dat Quintana aan de motor hing dus weinig relevant ook.
Prima dus dat ze het geval [situationeel] door de vingers zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Nee hoor, de verschillen in de uiteindelijke tijd "komen daar ongeveer mee overeen" is aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Joster schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 20:38:
Nee hoor, de verschillen in de uiteindelijke tijd "komen daar ongeveer mee overeen" is aangegeven.
Wat een toeval niet?
Je zou bijna denken dat ze dat zo goed mogelijk hebben proberen te benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
LoneRanger schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 23:01:
[...]

Wat een toeval niet?
Je zou bijna denken dat ze dat zo goed mogelijk hebben proberen te benaderen.
Niet zo goed gelukt alleen, Quintana kreeg namelijk dezelfde tijd als iemand die op dat punt meerdere seconden voor hem fietste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Joster schreef op zondag 17 juli 2016 @ 00:18:
[...]

Niet zo goed gelukt alleen, QuintanaValverde kreeg namelijk dezelfde tijd als iemand die op dat punt meerdere seconden voor hem fietste.
Heb de naam even voor je aangepast om het verhaal kloppend te maken.
Quintana zat in de groep Yates/Aru, kijk ook maar naar de foto van het vasthouden, daar staat Aru ook op.
Valverde volgde op een seconde of 15.

Check maar vanaf 4:11 daar moet Valverde zo'n beetje lossen en zit Quintana nog voorin de groep.
27 seconden later is de opstopping en achter Valverde zit geen Quintana maar een cameramotor.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=5emUuEiKLso]

Kunnen we er nu dan een streep onder zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:53

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

"Zoals u weet, zaten er vroeger ook veel vogels in het peloton..."

:D Over bruggetjes gesproken... :D

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
LoneRanger schreef op zondag 17 juli 2016 @ 01:10:
[...]

Heb de naam even voor je aangepast om het verhaal kloppend te maken.
Quintana zat in de groep Yates/Aru, kijk ook maar naar de foto van het vasthouden, daar staat Aru ook op.
Valverde volgde op een seconde of 15.

Check maar vanaf 4:11 daar moet Valverde zo'n beetje lossen en zit Quintana nog voorin de groep.
27 seconden later is de opstopping en achter Valverde zit geen Quintana maar een cameramotor.

[video]

Kunnen we er nu dan een streep onder zetten?
Yes, you're right. Ik was in de veronderstelling dat Quintana er daar afgereden was maar dat was inderdaad Valverde.

Heeft die ook compensatie gehad trouwens? :D

Edit: Maar feitelijk is het dus dit geworden (want ze hebben wel naar tijden op de finish gerekend): Iedereen krijgt de tijd van de eerst aankomende van de groep waar hij in zat bij het incident.

[ Voor 10% gewijzigd door Joster op 17-07-2016 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Dumoulin weer in de ontsnapping, en onsnapt nu uit de kopgroep met Van Baarle :)

Vijf seconde later demareert hij weg bij Van Baarle, Nibali in de achtervolging!

[ Voor 34% gewijzigd door Goron op 17-07-2016 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Tom Dumoulin ook naar 4 etappe overwinningen ? (zou wat zijn)

zeg ik op het moment dat hij bijgehaald wordt. :P

[ Voor 30% gewijzigd door enchion op 17-07-2016 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Te vroeg gejuicht, wordt er nu weer afgereden door de achterliggers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Toch denk ik dat hij er nog best wel eens voor in staat kan zijn om de tijdrit en nog 1 etappe te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Bah wat een saaie rit uiteindelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
idd, was blijer geweest met een dooie mus.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste