Weer thuis, gedoucht en wat gegeten. Het was een geslaagde GoT-duikdag
Om 06:30 ging mijn wekker, want ik wilde rond 9:30 mijn uitrusting gaan ophalen en vanuit Zuid-Limburg is't een kleine 2.5 uur rijden naar Den Osse.
Spullen meegekregen en op naar de Nieuwe Kerkweg, waar @
dixet @
T.Kreeftmeijer @
Fl4pp13 en @
MK-NL al stonden te wachten. Even kennisgemaakt, een korte briefing, de groep verdeeld, omkleden en het water in. Voor de eerste duik ging ik met @
dixet het water in. En dat ging meteen geweldig

Naar beneden, even spartelen, weer naar boven omdat dat makkelijker communiceert. Want ik had een aardige kluif lood teveel. Niet echt een oplossing voor als je al in't water ligt, dus dan maar compenseren met m'n BCD. Dat kostte even om te wennen. Veel meer lucht in m'n vest betekent dat zowel stijgen als dalen vergroot worden, dus ik jojo'de wat. Daarnaast sloot m'n BCD niet lekker aan en draaide m'n fles, dus dat hielp ook niet echt. Na een tijdje aanmodderen m'n draai wat meer gevonden en toch zeker een erg leuke duik gehad. Ook meteen mijn eerste van meer dan een uur

Het zicht viel me eigelijk wel mee (metertje of drie), de temperatuur helemaal (in een lang 7mm pak met handschoenen had ik het eigenlijk nog wat aan de warme kant, watertemperatuur was 19 graden volgens mijn computer). En genoeg te zien, vooral als iemand die weet waar'ie moet kijken dingen aanwijst

En als beginner die alles nog leuk vindt is't sowieso makkelijk scoren. Krabben, kreeften, een garnaal en een donderpad staan me het meest bij

Oh ja, en de kwalletjes

Zó veel kwalletjes! Gelukkig geen stekende...
Na de lunch (slap auwehoeren hoort erbij

) weer het water in, deze keer met @
dixet en @
Fl4pp13. Om te beginnen even de fin pivot gedaan (toch anders op schuin aflopende rotsen dan wanneer je dat op vlak wit zand doet

) om te kijken wat handig was. En uiteindelijk die duik met 6kg lood helemaal fijn in het water gelegen. Dank voor het geduld heren

De tweede duik was qua zicht wat minder, maar nog steeds genoeg te zien. @
Fl4pp13 vond een paar flinke
krabben kreeften in de reef balls, en tegen het eind een zeedahlia. Helaas moest ik op tijd terug zijn bij het duikcentrum om mijn huurspullen weer in te leveren, dus duurde de tweede duik maar drie kwartier.
Dus 'laat @
Wormaap zien dat duiken in Nederland ook gaaf is' is ruimschoots geslaagd. Maar nog belangrijker dan dat was het gewoon een erg gezellige dag

Dank allen en hopelijk snel weer